Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Van waar moet het geld komen?
Het moet van Renault --> Raisin tussenrekeningmpandroid schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 08:23:
Bedoel je met tussenrekening jouw Raisin rekening?
Van waar moet het geld komen?
Andersom kan het makkelijk(er) door een omschrijving mee te geven gaat het in een keer Betaal rekening > Renault, wellis waar met tussenstop, maar je hoeft niet nogmaals in te loggen.
Ik heb zelf al een bericht gestuurd of za deze functionaliteit ook kunnen supporten, lijkt me toch een copy/paste van het een naar het ander.
Daarnaast mis ik de mogelijkheid om overboekingen in te plannen, dus nu al een overboeking in te plannen voor 25 feb. Je moet echt op 25 zelf inloggen en overboeken...
Dat werkt toch bij o.a. Leaseplan een stuk fijner. Daarintegen blijft Leaseplan de laatste tijd wel achter in de rentes
[ Voor 11% gewijzigd door namliam_eht op 15-02-2023 08:36 ]
Heen is inderdaad kwestie van uren. Heb even gebeld met de klantenservice, het valt nog binnen de tijdsnormen maar ze verwachten het vandaag bij te schrijven op de tussenrekening.mpandroid schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 08:30:
Dat is inderdaad lang....heen gaat een stuk sneller is mijn ervaring.
Had ik laatst ook en ik kreeg hem een dag later bijgeschreven.AWiersma schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:46:
Weet iemand hoelang het duurt voordat de referral bonus wordt bijgeschreven? Ik kreeg gister een e-mail van Raisin dat het is bijgeschreven maar zie het bedrag nog niet op de rekening.
Ik heb 1 keer 1 week moeten wachten maar de laatste keer was het binnen een dag bijgeschreven.AWiersma schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:46:
Weet iemand hoelang het duurt voordat de referral bonus wordt bijgeschreven? Ik kreeg gister een e-mail van Raisin dat het is bijgeschreven maar zie het bedrag nog niet op de rekening.
Mee eens, ik mis ook de optie om een overzicht van de rekeningen als PDF te downloaden. Een jaaroverzicht zie ik er ook nog niet in staan die nodig is voor de belastingaangifte, maar mogelijk dat die nog komt.chielmi schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:28:
Licht offtopic, maar ik loop recent tegen een nadeel van Raisin aan.
Ik heb er twee spaarrekeningen met een bedrag dat ik ga gebruiken voor de financiering van een nieuw huis. Bij een derde spaarrekening van een andere bank kan ik een "officiële" pdf maken met het huidige saldo inclusief rekeningnummer en mijn eigen naam&adresgegevens.
Bij Raisin kan dit niet. Telefonisch contact gehad, de vriendelijke Vlaamse telefoniste gaf aan dat deze vraag vaak komt en de functionaliteit in de toekomst zal worden toegevoegd.
Mijn financieel adviseur geeft aan dat de screenshot die ik van mijn rekeningen bij Raisin kan maken waarschijnlijk niet wordt geaccepteerd door de hypotheekverstrekker. De enige mogelijkheid lijkt te zijn om het saldo van deze spaarrekeningen tijdelijk naar mijn betaalrekening over te boeken zodat ik een PDF met alle gegevens kan maken, waarna het hele bedrag weer retour kan.
Erg onhandig allemaal...
Aan documenten voor financiering van een hypotheek had ik nog niet gedacht, maar wel aan de beschikbaarheid van het Raisin platform. Stel hun dienstverlening valt uit. Hoe weet ik bij welke bank(en) ik kan aankloppen en op welk bedrag ik recht heb?
Zou mooi zijn als er een PDF te downloaden was met een overzichtje van bank, rekeningnummer en bedrag op datum.
Voor alle deposito's krijg je een PDF bij de documenten met alle gegevens van de bank, bedrag, looptijd en vaak ook het rekeningnummer bij de partnerbank. Deze zou je dan zelf even buiten het platform op moeten slaan om op terug te kunnen vallen mocht Raisin niet bereikbaar zijn.M-ThijZ schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:37:
[...]
Zou mooi zijn als er een PDF te downloaden was met een overzichtje van bank, rekeningnummer en bedrag op datum.
Rabo SpaarRekening
Tegoed Vanaf 16 februari 2023 Was
€ 0 t/m € 100.000 0,50% 0,25%
Boven € 100.000* 0,50% 0,25%
[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 15-02-2023 14:56 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Die was al even bekend toch? Alleen pas sinds vorige week als bericht naar klanten gestuurd. Maar in dit topic is het al in januari langs gekomen meen ik.Sport_Life schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:54:
Rabo gaat ook omhoog per 16-2.
[...]
Helaas maar tot 5 miljoen.
Doet Rabo nu in ieder geval "goed". Knab heeft deze week ook verhoging naar 0,5% aangekondigd, per... 1 april. ING kwam in dit topic langs (per 1 maart?) naar 0,5% maar maar tot 10.000 en daarboven maar 0,4%. Dus Rabo was de eerste die verhoging aankondigde, eerste die hem invoert, en geen gek gedoe met vrij lage grens / staffels.
[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 15-02-2023 14:58 ]
Alsof de grote banken niet genoeg verdienen, ben blij dat ik al jaren er vanaf ben.
Open ik een spaarrekening bij Renault, moet ik weer een adres bewijs aanleveren. Exact hetzelfde document geüpload, maar wel vreemd om dit nogmaals te moeten doen.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Benieuwd wanneer Duitse banken die Nederlanders accepteren (Trade Republic, Scalable Capital, VW Bank, Consorsbank) gaan reageren.
Misschien dat de tijd te kort is? Ik heb na de eerste validatie door Raisin nooit meer iets ingestuurd.VidaR-9 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:02:
Mijn Raisin account is geopend na identificatie en adres bevestiging.
Open ik een spaarrekening bij Renault, moet ik weer een adres bewijs aanleveren. Exact hetzelfde document geüpload, maar wel vreemd om dit nogmaals te moeten doen.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Wellicht inderdaad.Drardollan schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:23:
[...]
Misschien dat de tijd te kort is? Ik heb na de eerste validatie door Raisin nooit meer iets ingestuurd.
Aanvraag voor Renault account staat in ieder geval nog steeds op “in behandeling”.
Er was hier dan wel commentaar op Bunq maar dat ging allemaal veel makkelijker en soepeler dan dit tot op heden..
Na bijna een maand nu ook een brief ontvangen met rekeningnummer, maar nog nergens login gegevens. Volgens mij hebben ze het druk gehad in Braunschweig.LGU schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:27:
Ik heb zojuist met de post de bevestiging van de Volkswagen bank ontvangen.
Iemand enig idee / gevoel hoe lang het ongeveer duurt voordat ik de e-mail ontvang met inloggegevens? Ik lees namelijk in de brief dat de 2% rente per gisteren is ingegaan voor 6 mnd en wil nu dan ook asap profiteren.
Mijn rekeningaanvraag is na de video-ID nooit verder in behandeling genomen. Althans, ik heb vanaf december niks meer gehoord van VW. Dat is niet erg, heb Openbank geopend en het 3-maandsdeposito bij CKV valt dit weekend vrij. 1.20% wat destijds nogal wat leek (maar zeer rap achterhaald werd).Cyclonist schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:52:
[...]
Na bijna een maand nu ook een brief ontvangen met rekeningnummer, maar nog nergens login gegevens. Volgens mij hebben ze het druk gehad in Braunschweig.
Hoe weet je dat? Hier staat namelijk nog 2.5 voor 6 maanden.dwdd schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:41:
Banca Progetto gaat vandaag naar 3,10 % met de 1 jaar-deposito
en naar 2,70% voor 6 maanden.
[ Voor 3% gewijzigd door Joris-Jansen op 17-02-2023 08:44 ]
Klinkt niet onbekend, ik moest dat ook. Ging daarna vrij snel.Drardollan schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:23:
[...]
Misschien dat de tijd te kort is? Ik heb na de eerste validatie door Raisin nooit meer iets ingestuurd.
Had ik ook. De dag na het insturen werd de rekening bij Renault geopend.VidaR-9 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:02:
Mijn Raisin account is geopend na identificatie en adres bevestiging.
Het is er nu doorheen, kreeg zojuist een email.mpandroid schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:15:
[...]
Had ik ook. De dag na het insturen werd de rekening bij Renault geopend.
Ik neem aan dat bijstorten makkelijker gaat.
Ja dat kun je doen door de PLANxxxxx code die bij je Renault rekening hoort in de omschrijving van je overschrijving naar Raisin te zetten. Het geld gaat dan automatisch door naar je Renault rekening.VidaR-9 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:15:
[...]
Ik neem aan dat bijstorten makkelijker gaat.
Verder heb ik vandaag zelf een rekening bij Scalable Capital geopend. De procedure is volledig digitaal, ook de identificatie. Via een QR-code wordt op je telefoon een koppeling naar de identificatiewebsite gemaakt, maar bij mij ging dat in Safari niet goed. Het leidde continue tot een foutmelding. Geen idee of dat een generieke fout is of dat het aan mijn toestel lag, maar de oplossing was om op de telefoon even Edge als standaardbrowser in te stellen en via de QR-code hierin verder te gaan. Vervolgens was de identificatie in een paar minuten afgerond door het fotograferen van je id-kaart/paspoort. Het is nu wachten op het openen van de bankrekening bij Baader Bank (inderdaad dus geen keuze tussen Baader of ING zoals ze in de klanteninformatie aangeven). Ze geven aan dat het openen binnen 1-2 werkdagen geregeld is. Nog even afwachten of dat inderdaad zo is.
Los van die browserhiccup verloopt het aanmeldingsproces tot nu toe dus goed. Je betaald wel 5 euro per maand voor de rekening, maar met een rente van 2.3 % heb je dat er in vergelijking met de huidige standaardrentes van Renault, Bunq etc. er al uit bij een bedrag vanaf 8.000 euro (gerekend over een jaar). Het is nog wel afwachten of Scalable wel meegaat in eventuele renteverhogingen. Mocht je er vanaf willen, dan is de rekening op elk moment opzegbaar.
Nu staat het op de site.Joris-Jansen schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:43:
[...]
Hoe weet je dat? Hier staat namelijk nog 2.5 voor 6 maanden.
6 maanden 2.7%
1 jaar 3.1%
2 jaar 3.4%
3 jaar 3.6%
https://www.raisin.nl/deposito/
[ Voor 6% gewijzigd door Pistachenootje op 17-02-2023 13:01 ]
Het verschil met TR qua rentepercentage is op dit moment te klein voor de meeste mensen om over te stappen.Bar_en_boos schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:37:
Los van die browserhiccup verloopt het aanmeldingsproces tot nu toe dus goed. Je betaald wel 5 euro per maand voor de rekening, maar met een rente van 2.3 % heb je dat er in vergelijking met de huidige standaardrentes van Renault, Bunq etc. er al uit bij een bedrag vanaf 8.000 euro (gerekend over een jaar). Het is nog wel afwachten of Scalable wel meegaat in eventuele renteverhogingen. Mocht je er vanaf willen, dan is de rekening op elk moment opzegbaar.
Bij mij is het openen gisteren ook gelukt. Alles binnen 1 werkdag afgehandeld, dus dat is prima geregeld. Het is inderdaad wat verwarrend dat je zowel van Scalable als van Baader inloggegevens krijgt. Enig idee of je bij het storten op je IBAN ook nog je depotnummer moet vermelden? Het wordt me niet helemaal duidelijk uit de documentatie.pelican schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:27:
[...]
Ha, ja het openen van de rekening ging vrij vlot. Ik had hem meen ik op 7 feb aangevraagd en op 9 feb was de rekening geopend.
Je krijgt ook inloggegevens van de bank waar het geld staat (Baader dus), maar daar kun je verder weinig mee: je kunt je tegoed zien bijv. maar daar houdt het dan ook wel mee op. Geld opnemen doe je via de broker (ScalableCapital dus). Storten door naar je eigen IBAN nummer over te maken.
Mooi dat het snel gelukt is. IBAN is voldoende. Het is ook gelukt om vanaf een andere rekening te storten (niet mijn tegenrekening) hoewel ik op de dite lees dat dat niet zou kunnen. Leek me wel ideaal: direct vanaf OpenBank spaarrekening naar deze) maar heb dat alleen voor kleine overboekingen aangedurfd.Bar_en_boos schreef op zondag 19 februari 2023 @ 00:19:
[...]
Bij mij is het openen gisteren ook gelukt. Alles binnen 1 werkdag afgehandeld, dus dat is prima geregeld. Het is inderdaad wat verwarrend dat je zowel van Scalable als van Baader inloggegevens krijgt. Enig idee of je bij het storten op je IBAN ook nog je depotnummer moet vermelden? Het wordt me niet helemaal duidelijk uit de documentatie.
De 1 jaars gaat bij Haitong door de 3%-barriere naar 3,06%
Ook de rentes op deposito's worden verhoogd per die datum.
Geldt voor meerdere rekeningen, erg fijn dat ze een dergelijke constructie hebben. Ik heb in mijn adresboek bij de huisbank dit in de omschrijvingen opgenomen, ik vergat nog wel eens bij Raisin de boel door te storten. Nu gaat dat in 1 vloeiende overschrijving.AWiersma schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:25:
[...]
Ja dat kun je doen door de PLANxxxxx code die bij je Renault rekening hoort in de omschrijving van je overschrijving naar Raisin te zetten. Het geld gaat dan automatisch door naar je Renault rekening.
Nu nog hetzelfde andersomDrardollan schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:47:
[...]
Geldt voor meerdere rekeningen, erg fijn dat ze een dergelijke constructie hebben. Ik heb in mijn adresboek bij de huisbank dit in de omschrijvingen opgenomen, ik vergat nog wel eens bij Raisin de boel door te storten. Nu gaat dat in 1 vloeiende overschrijving.
EN
Een overboeking kunnen inplannen
Ik wilde net een Franse deposito openen, maar met dit bericht wacht ik nog een paar dagen. Hopelijk past Younited ook zijn rente aan naar het niveau van Orange bankdwdd schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:30:
Haitong Bank en Orange bank verhogen hun deposito rentes voor alle looptijden vandaag.
De 1 jaars gaat bij Haitong door de 3%-barriere naar 3,06%

Ja kijk, als jij daar zelf een storing veroorzaakt...edwin99_8 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:08:
Vorig week dinsdag om 19:07 een storing gedaan van mijn ABNAMRO rekening naar mijn Trade Republic rekening. Nu maandag 19:07 staat het bedrag nog steeds niet op mijn Trade Republic rekening. Dus na 6 dagen staat het nog steeds niet op mijn rekening. Normaal staat het de volgende dag op de rekening. Nog meer mensen die de laatste tijd problemen hebben bij TR?
Hahah…. Storing moet natuurlijk storting zijn 🙈rowicom schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:36:
[...]
Ja kijk, als jij daar zelf een storing veroorzaakt...
Daar merk je dan zelf in elk geval niks meer vanacbi1986 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:57:
Vinden jullie het geen probleem dat je in Frankrijk aangifte bij de belastingdienst moet doen als de rekeninghouder komt te overlijden? Mij weerhoudt dat van een deposito openen in Frankrijk, of zal dat allemaal wel meevallen?
Desnoods gaat het naar de Franse staat, succes ermee
In vino veritas, in aqua sanitas
Is het ergens te zien wat je actueel geldende rente is bij Openbank? Ik zie namelijk in de kleine letters 1,5% staan terwijl ik me heb aangemeld voor de actie(periode) van 2%. Moet ik hiervoor nog actie ondernemen?
"Het Financieel Jaaroverzicht wordt de komende weken gefaseerd uitgerold. U ontvangt automatisch bericht zodra uw Financieel Jaaroverzicht beschikbaar is in uw beveiligde postvak in uw Raisin Online Banking omgeving. "
Wat is de naam van de rekening: Welkom of Open Spaarrekening?LGU schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:22:
Mijn account en rekeningen zijn geopend bij Openbank.
Is het ergens te zien wat je actueel geldende rente is bij Openbank? Ik zie namelijk in de kleine letters 1,5% staan terwijl ik me heb aangemeld voor de actie(periode) van 2%. Moet ik hiervoor nog actie ondernemen?
:fill(white):strip_exif()/f/image/AOIzfCjTkAbHPQLcFoY1U1kO.png?f=user_large)
de betaalrekening is: open betaalrekeningGroteVoet459 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:58:
[...]
Wat is de naam van de rekening: Welkom of Open Spaarrekening?
[Afbeelding]
de spaarrekening is : welkom spaarrekening
Deze rekeningnamen kun je overigens zelf aanpassen.
De opgebouwde rente is niet zichtbaar ook niet het %.
Als het goed is heb je per email een bevestiging ontvangen indien je je hebt aangemeld voor de 2% actie.
[ Voor 13% gewijzigd door dwdd op 21-02-2023 10:27 ]
De naam van de spaarrekening is 'Welkom' idd. Ik heb geen bevestiging van de e-mail gehad dat ik 2% rente ontvang. Ik ga me even melden, kijken of er iets omgezet kan worden.GroteVoet459 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:58:
[...]
Wat is de naam van de rekening: Welkom of Open Spaarrekening?
[Afbeelding]
Maar als je een welkom spaarrekening hebt is het toch logisch dat je 2% rente krijgt de eerste 6 maanden. Okay, het is niet heel duidelijk omdat het rente percentage niet duidelijk zichtbaar is, maar ik ga er wel vanuit dat ik die 2% hebLGU schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:37:
[...]
De naam van de spaarrekening is 'Welkom' idd. Ik heb geen bevestiging van de e-mail gehad dat ik 2% rente ontvang. Ik ga me even melden, kijken of er iets omgezet kan worden.
In de gekregen documentatie staat dit:
Rente op de rekening
- Vanaf de eerste eurocent tot een maximum van € 100.000,- wordt tijdens de eerste 6 maanden een jaarlijkse spaarrente van 2,00% toegekend.
- Voor bedragen boven € 100.000,- en t/m € 200.000 zal de jaarlijkse spaarrente vanaf de eerste dag 1,50% bedragen.
- Na de eerste 6 maanden zal de Welkom Spaarrekening worden omgezet naar een Open Spaarrekening, en zal de op dat moment geldende jaarlijkse spaarrente worden toegepast. Op dit moment is deze als volgt:
[ Voor 33% gewijzigd door Slasher op 21-02-2023 10:47 ]
Elect a clown, expect a circus.
Hier ook om een bevestiging gevraagd, moeten ze het maar duidelijk maken bij de rekening ergens met een informatie veldje, of bij de eigenschappen van de rekening.Slasher schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:46:
[...]
Maar als je een welkom spaarrekening hebt is het toch logisch dat je 2% rente krijgt de eerste 6 maanden. Okay, het is niet heel duidelijk omdat het rente percentage niet duidelijk zichtbaar is, maar ik ga er wel vanuit dat ik die 2% heb.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
In de allereerste mail die ik gekregen heb, met al die PDF's zit een PDF genaamd 'open spaarrekening.pdf' waarin dat rentepercentage voor 6 maanden staat.Jumpman schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:48:
[...]
Hier ook om een bevestiging gevraagd, moeten ze het maar duidelijk maken bij de rekening ergens met een informatie veldje, of bij de eigenschappen van de rekening.
Maar het had idd wel leuk geweest als dat gewoon ook in de online omgeving staat.
Ah ik zie dat @Slasher dat ook al geciteerd had.
[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 21-02-2023 10:57 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/fcKX4qfSZYqqaFRAbW1okWPn.png?f=user_large)
[ Voor 6% gewijzigd door LGU op 21-02-2023 11:06 ]
Ook goed om te weten;De variabele spaarrente wordt vanaf woensdag 22 februari 2023 1,00% nominaal op jaarbasis. De spaarrente stijgt daarmee met 0,25%.
Omdat de rente steeds vaker wijzigt in de loop van de maand zullen we niet meer op de laatste dag van de maand een rente update versturen over de flexibele rente. In plaats daar van sturen we u de rente update alleen nog wanneer de rente wijzigt.
[ Voor 133% gewijzigd door Gunner op 21-02-2023 11:13 ]
Dan heeft het kennelijk toch geholpen dat ik bijna alles daar weggehaald heb.
Geen wijziging in deposito’s zo te zien.
Ook wel bijzonder dat 3-6-9 maanden lager is dan de variabele rente.
Niet alleen jij.mpandroid schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:23:
[...]
Dan heeft het kennelijk toch geholpen dat ik bijna alles daar weggehaald heb.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Altijd leuk meegenomen, LPB gaat toch altijd sneller omhoog met de rente dan de andere banken.
Bunq hoef ik nu niet meer aan te maken, ook al is die 0,56% hoger.
Je bedoelt: 56% hoger (1,00% vs 1,56%)Trishul schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:48:
Dat is mooi van LPB, eindelijk. Wist wel dat ze deze maand nog zouden verhogen.
Bunq hoef ik nu niet meer aan te maken, ook al is die 0,56% hoger.
Bij € 10K aan spaarged scheelt het maar € 4,66 per maand aan rente, maar met niet overstappen geef je ook geen prikkel naar LPB voor verdere verhogingen.
Zet het een half jaar bij OpenBank of één van de Duitse opties en je hebt de dubbele rente ...
Klopt in vergelijking met de traditionele, grote banken in NL. Maar mijn indruk is dat LPB wel achterloopt ten op zichte van de concurenten in NL en het buitenland. Zowel in rentepercentage en als moment van verhogen.FabianGTI schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:35:
[...]
Altijd leuk meegenomen, LPB gaat toch altijd sneller omhoog met de rente dan de andere banken.
[ Voor 6% gewijzigd door pdukers op 21-02-2023 14:24 ]
Blijkbaar minder auto's te financieren. Ik neem aan dat ze het geld daar voor gebruiken. Dus als er geen auto's in bestelling staan hoeven ze ook geen geld aan te trekken.pdukers schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:08:
[...]
Klopt in vergelijking met de traditionele, grote banken in NL. Maar mijn indruk is dat LPB wel achterloopt ten op zichte van de concurenten in NL en het buitenland.
Tov de grootbanken in Nederland hebben ze een interessante rente. En ik heb ongebaseerde hekel aan Bunq en hoef ook niet perse bij een andere bankje met buitenlandse roots. Met hun sprong naar 1% zitten ze weer redelijke bovenaan in het rijtje tov de anderen. Ik ga niet voor een paar tienden % kwartetten met bankrekeningen.
Ze zijn overgenomen door ALD en die vallen onder Societe Generale..Barrycade schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:24:
[...]
Blijkbaar minder auto's te financieren. Ik neem aan dat ze het geld daar voor gebruiken. Dus als er geen auto's in bestelling staan hoeven ze ook geen geld aan te trekken.
Tov de grootbanken in Nederland hebben ze een interessante rente. En ik heb ongebaseerde hekel aan Bunq en hoef ook niet perse bij een andere bankje met buitenlandse roots. Met hun sprong naar 1% zitten ze weer redelijke bovenaan in het rijtje tov de anderen. Ik ga niet voor een paar tienden % kwartetten met bankrekeningen.
Hmmm... Misschien kijk ik niet goed, maar ik zie dit bericht niet terug op hun website of op hun Twitter account. Waar heb je dit gelezen?
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Als het goed is heeft elke klant hier inmiddels een e-mail over gehad.RobinNL schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:51:
[...]
Hmmm... Misschien kijk ik niet goed, maar ik zie dit bericht niet terug op hun website of op hun Twitter account. Waar heb je dit gelezen?
Ook niks ontvangen op m'n e-mailadres helaas.Gunner schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:52:
[...]
Als het goed is heeft elke klant hier inmiddels een e-mail over gehad.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Dat is vreemd. Maar ik ben niet de enige met de mail, ik hoor het meer om me heen dat ze die wel gehad hebben. Morgen zal je dat nieuwe percentage wel online vinden dan denk ik.RobinNL schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:54:
[...]
Ook niks ontvangen op m'n e-mailadres helaas.
Dat is zeker waar. Ik moet wel zeggen dat ik anders wel bunq had aangemaakt deze week. Ik kijk het nog even aan. Bunq heeft zich natuurlijk wel aardig verbeterd t.o.v. vorig jaar met al die updates aan hun app.GroteVoet459 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:08:
[...]
Je bedoelt: 56% hoger (1,00% vs 1,56%)
Bij € 10K aan spaarged scheelt het maar € 4,66 per maand aan rente, maar met niet overstappen geef je ook geen prikkel naar LPB voor verdere verhogingen.
Zet het een half jaar bij OpenBank of één van de Duitse opties en je hebt de dubbele rente ...
[ Voor 5% gewijzigd door Trishul op 22-02-2023 10:54 ]
Inmiddels is het op de website wel aangepast.
[ Voor 22% gewijzigd door mpandroid op 22-02-2023 07:07 ]
De 'gewone' rente is overigens een schamele 0.8%. Kwestie van opzeggen na de aanbieding en dan weer aanmelden als nieuwe klant voor weer 4 maanden.
Blijkbaar niet, want bij de vorige verhoging naar 2.0% kregen bestaande klanten netjes een mail ;-)Bar_en_boos schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:57:
Ik ben benieuwd of bestaande klanten die nu al gebruik maken van de aanbiedingsrente dit aanbod ook krijgen gedurende de nog resterende looptijd. Was de vorige keer wel het geval.
Ik ontving tijdens de vorige verhoging inderdaad ook de email dat de verhoogde rente ook voor mij ging gelden voor wat betreft de resterende actieperiode. Wat ik me dus afvraag is of dat nu weer het geval gaat zijn.wibblemoo schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:08:
[...]
Blijkbaar niet, want bij de vorige verhoging naar 2.0% kregen bestaande klanten netjes een mail ;-)
Overigens is Volkswagen nu ook up and running, dat ziet er allemaal keurig uit.
[ Voor 12% gewijzigd door Cyclonist op 22-02-2023 11:42 ]
Je krijgt elke maand een overzicht gemaild, die je ook kunt terugvinden op de website. Tussentijds opgebouwde rente en/of transacties is niet mogelijk voor zover ik weet.Cyclonist schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:41:
Wat betreft Advanzia, ik begreep al dat het een 'spartaanse' website is en dat is prima. Maar ik had verwacht wel ergens een overzicht van inkomende/uitgaande transacties te zien, en de opgebouwde rente. Mis ik iets? Alléén de laatste transactie is zichtbaar op de overzichtspagina.
Overigens is Volkswagen nu ook up and running, dat ziet er allemaal keurig uit.
Zojuist per post de inloggegevens ontvangen waardoor ik nu eindelijk kan inloggen. Openen van de rekening heeft dus bijna 6 weken in beslag genomen. Rekening aangevraagd op 13 januari, in de toekomst misschien toch maar vrijdag de 13e vermijden voor wat meer geluk & snelheid.LGU schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:27:
Ik heb zojuist met de post de bevestiging van de Volkswagen bank ontvangen.
Iemand enig idee / gevoel hoe lang het ongeveer duurt voordat ik de e-mail ontvang met inloggegevens? Ik lees namelijk in de brief dat de 2% rente per gisteren is ingegaan voor 6 mnd en wil nu dan ook asap profiteren.

Hij bedoelt 0,56 procentpunt. Een begrip dat veel mensen niet kennen.GroteVoet459 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:08:
[...]
Je bedoelt: 56% hoger (1,00% vs 1,56%)
Hij zal dat vast bedoeld hebben, maar niet opgeschreven. Er stond 0,56%, niet 0,56%-punt.rowicom schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 14:12:
[...]
Hij bedoelt 0,56 procentpunt. Een begrip dat veel mensen niet kennen.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Ja, ja, je hebt gelijk.Herko_ter_Horst schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:11:
[...]
Hij zal dat vast bedoeld hebben, maar niet opgeschreven. Er stond 0,56%, niet 0,56%-punt.
Ik heb er een mailtje aan gewaagd: alleen voor nieuwe klanten.Bar_en_boos schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:57:
Ondertussen is ook de aanbiedingsrente bij de Advanzia Bank omhoog gegaan. Nieuwe klanten krijgen nu een rente van 2.2% voor de periode van 4 maanden. Ik ben benieuwd of bestaande klanten die nu al gebruik maken van de aanbiedingsrente dit aanbod ook krijgen gedurende de nog resterende looptijd. Was de vorige keer wel het geval.
De 'gewone' rente is overigens een schamele 0.8%. Kwestie van opzeggen na de aanbieding en dan weer aanmelden als nieuwe klant voor weer 4 maanden.
Beste klant,
Wij hebben weer goed nieuws: wij verhogen opnieuw de spaarrente op uw Internet Spaarrekening.
Spaarrente gaat omhoog naar 1,25%
Op 1 maart 2023 stijgt de spaarrente bij Lloyds Bank van 1,00% naar 1,25%. Wat uw spaardoel ook is: bij Lloyds Bank blijft sparen interessant, eenvoudig en zonder kosten.

Da's jammer. De vorige keer liftte iedereen wel mooi mee. Dan maar profiteren van die 2%.wibblemoo schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:58:
[...]
Ik heb er een mailtje aan gewaagd: alleen voor nieuwe klanten.
Omdat de actierente bij Advanzia afloopt op het einde van een maand (in plaats van exact 4 maanden na de openingsdatum), kun je een rekening het best in het begin van een maand openen. Daarmee wordt de 4 maand actierente bijna 5 maand.
Update van Trade Republic:edwin99_8 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:08:
Vorig week dinsdag om 19:07 een storting gedaan van mijn ABNAMRO rekening naar mijn Trade Republic rekening. Nu maandag 19:07 staat het bedrag nog steeds niet op mijn Trade Republic rekening. Dus na 6 dagen staat het nog steeds niet op mijn rekening. Normaal staat het de volgende dag op de rekening. Nog meer mensen die de laatste tijd problemen hebben bij TR?
Vanwege een onregelmatigheid bij één van onze partners, konden directe overschrijvingen niet worden verwerkt. Daarom zijn deze overschrijvingen nu teruggestort op de rekeningen van de afzender. Je ontvangt het bedrag vandaag of in de komende 2 dagen.
De situatie is nu opgelost en je kan het bedrag opnieuw storten zodra je het geld van ons hebt ontvangen.
Geld staat nog steeds niet op mijn ABNAMRO rekening.
Geld is straks minimaal 14 dagen onderweg zonder rente. Ik baal vooral dat ik zelf na een week erachteraan moest en dan uiteindelijk terug gestort wordt omdat er een een ‘onregelmatigheid was bij één van hun partners’…
Ik krijg van iedere storting wel direct een email.Cyclonist schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:41:
Wat betreft Advanzia, ik begreep al dat het een 'spartaanse' website is en dat is prima. Maar ik had verwacht wel ergens een overzicht van inkomende/uitgaande transacties te zien, en de opgebouwde rente.
Dat, en een maandelijks kostenloos rekeningafschrift, en een leuke rente! 2,2% voor de eerste 4 maanden. En een overzichtelijke en heerlijk lichte website. Tien jaar goede ervaringen bij Advanzia!Pistachenootje schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 01:10:[...]Ik krijg van iedere storting wel direct een email.
[ Voor 56% gewijzigd door Frankenstein op 23-02-2023 06:05 ]
De ervaring leert dat bij een stijgende actierente je daar als bestaande nieuwe klant van profiteert.wibblemoo schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:58:
[...]
Ik heb er een mailtje aan gewaagd: alleen voor nieuwe klanten.
[ Voor 16% gewijzigd door Frankenstein op 23-02-2023 06:05 ]
Gaat lekker weer!Geachte heer,
Klarna Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 1,05% p.j. naar 1,25% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op vrijdag 24 februari om 12 uur 's middags.
Voor een buitenlandse bank lopen ze alsnog wel wat achter; meerdere banken die al boven de 1,5% zitten.
Bunq heeft +/- 2 weken geleden nog de rente verhoogd naar 1,56%. Verwacht niet dat zij ook nog snel gaan verhogen.VidaR-9 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:23:
Veel banken verhogen momenteel ~ 0,25%-punt. Ik ben vooral benieuwd of Renault/Bunq ook gaan verhogen en of de deposito's gaan volgen, daar blijft het stuk stiller.
Zal natuurlijk ook er aan liggen wat de concurrentie doet. Renault & BigBank liepen vorig jaar ver voorop, en Bunq is er intussen bij gekomen dan. Maar met bv Lloyds die per 1 maart naar 1,25% gaat en LeasePlan Bank nu op 1% zit is dat gat ook niet meer zo groot, naar 1,55% / 1,56%. En OpenBank zit er nu met 1,50% natuurlijk ook bij. En OpenBank heeft net als vele andere banken die welkomactie met 2% voor 6 maanden, iets dat vele andere banken momenteel hebben, 2% rente of meer voor een aantal maanden.Cordon schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:27:
[...]
Bunq heeft +/- 2 weken geleden nog de rente verhoogd naar 1,56%. Verwacht niet dat zij ook nog snel gaan verhogen.
Er is nu eenmaal geen incenstive vanuit Nederland, zolang de Nederlandse banken nog rond de 0,5% zitten is het niet belangrijk. Als de Nederlandse banken richting de 1,25% zouden gaan dan wordt het een ander verhaal.JohanNL schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:15:
[...]
Voor een buitenlandse bank lopen ze alsnog wel wat achter; meerdere banken die al boven de 1,5% zitten.
Bunq zit toch op 1,56%Drardollan schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:15:
[...]
Er is nu eenmaal geen incenstive vanuit Nederland, zolang de Nederlandse banken nog rond de 0,5% zitten is het niet belangrijk. Als de Nederlandse banken richting de 1,25% zouden gaan dan wordt het een ander verhaal.
En dan zie ik ook Renault Bank met 1,55% staan, die net zoals Klarna via Raisin is af te sluiten, dus Klarna moet toch echt met iets beters komen.
Zeker wat mij betreft gezien hun businessmodel waarvoor ze jouw gespaarde geld waarschijnlijk gaan gebruiken, maar volgens iemand anders hier waren ze voor de rest financieel wel erg stabiel, dus dat terzijde.
En valt gewoon onder deposito garantiestelsel, dus wat dat betreft..JohanNL schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:47:
[...]
Bunq zit toch op 1,56%
En dan zie ik ook Renault Bank met 1,55% staan, die net zoals Klarna via Raisin is af te sluiten, dus Klarna moet toch echt met iets beters komen.
Zeker wat mij betreft gezien hun businessmodel waarvoor ze jouw gespaarde geld waarschijnlijk gaan gebruiken, maar volgens iemand anders hier waren ze voor de rest financieel wel erg stabiel, dus dat terzijde.
Ik neem Bunq niet serieus als spaarbank. Die spaarrekening is zo beperkend dat deze niet bruikbaar is voor de meeste mensen. Tenzij je betaald voor een Bunq abo, maar dan kan je beter je geld gratis bij Renault (via Raisin) zetten voor 0,01% minder.JohanNL schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:47:
[...]
Bunq zit toch op 1,56%
Renault, Klarna en Raisin zijn geen Nederlandse banken en richten zich maar beperkt op de NL markt. Ze hoeven niet veel extra te bieden om geld op te halen. Ik begrijp dus niet zo goed wat je er verder mee wilde zeggen.
[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 23-02-2023 14:03 ]
Bunq app heeft wat poespas dat je niet nodig hebt of hoeft te gebruiken, maar voldoet voor mij iig prima als spaarrekening. Ik dacht dat voor de meeste mensen juist prima zou zijn om max 2 opnames per maand te hebben. Ik heb iig geen behoefte aan nog een betaalde betaalrekening.Drardollan schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:01:
[...]
Ik neem Bunq niet serieus als spaarbank. Die spaarrekening is zo beperkend dat deze niet bruikbaar is voor de meeste mensen. Tenzij je betaald voor een Bunq abo, maar dan kan je beter je geld gratis bij Renault (via Raisin) zetten voor 0,01% minder.
Wel zag ik liever dat het alleen mogelijk was om naar 1 tegenrekening over te boeken is.
Die 2 overboekingen per maand zijn voor mij (en denk voor velen) onoverkomelijk. Ik zou er prima mee kunnen leven als je 2 instant payments en voor de rest ouderwetse trage overboekingen zou krijgen. Maar als je in de situatie komt dat je toevallig 3 keer geld wil opnemen dan zit je klem, tenzij je fors betaalt voor het pakket.xileS schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:22:
[...]
Bunq app heeft wat poespas dat je niet nodig hebt of hoeft te gebruiken, maar voldoet voor mij iig prima als spaarrekening. Ik dacht dat voor de meeste mensen juist prima zou zijn om max 2 opnames per maand te hebben. Ik heb iig geen behoefte aan nog een betaalde betaalrekening.
Als die beperking geen probleem is, dan zou ik het geld niet op een spaarrekening zetten. Dan kan je beter gebruik maken van een depositoladder om maar wat te noemen. Krijg je meer rente met dezelfde beperkingen.
Eigenlijk is Bunq spaarrekening alleen interessant als je ook andere bankzaken via Bunq doet en dus een abo hebt.
Nee die userinterface en procedure van Raisin verdient de schoonheidsprijs ?Drardollan schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:01:
[...]
Ik neem Bunq niet serieus als spaarbank. Die spaarrekening is zo beperkend dat deze niet bruikbaar is voor de meeste mensen. Tenzij je betaald voor een Bunq abo, maar dan kan je beter je geld gratis bij Renault (via Raisin) zetten voor 0,01% minder.
2 maal per maand spaargeld opnemen is voor mij ruim voldoende
Ik heb het niet over de interfaces gehad, ik kan voor zo ongeveer elke bank wel iets bedenken wat ruk is aan de interface.namliam_eht schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:26:
[...]
Nee die userinterface en procedure van Raisin verdient de schoonheidsprijs ?
2 maal per maand spaargeld opnemen is voor mij ruim voldoende
Geen idee waar je moeite mee hebt bij Raisin, dat is nu eenmaal de hele opzet. Als je in aandelen e.d. doet heb je ook met zoiets te maken.
Verder moet iedereen het voor zich weten, ik wil ten alle tijden bij mijn geld kunnen en niet beperkt worden door een bank in het aantal opnames. Een oplossing zoals OpenBank heeft is voor mij prima, gratis ouderwetse uitgaande overboekingen en als je instant payment wil moet je 4 euro betalen. Dan heb je altijd zelf de vrije keuze. Bij Bunq heb je geen keuze, als je onverhoopt toch moet opnemen dan zit je klem.
En wat ik zeg, als die 2 opnames geen probleem is dan kan je elders veel meer rente krijgen met zo ongeveer dezelfde limieten. En zelfs nagenoeg dezelfde rente via een Raisin-Renault spaarrekening. Ik zou geen enkele reden kunnen bedenken waarom je geld met een beperking zou wegzetten bij Bunq.
[ Voor 7% gewijzigd door Drardollan op 23-02-2023 14:30 ]
Dit topic is gesloten.
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling