[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.149.183 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Obelixxx schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:26:
[...]
Wat is je indruk van de schakelaar?
voelt hij lekker aan?
Geen gekraak ?

moet je diep indrukken?

Ik heb nml nog nergens een winkel gevonden waar ik hem zou kunnen 'vasthouden'
Net even nagemeten met een schuifmaat: je moet hem onderaan de knop maximaal 1.5 mm indrukken ten opzichte van de ruststand (vlak). Dat voelt als wat dieper dan normaal wellicht ook omdat hij naderhand terugveert in de standaard vlakke positie.
Qua gevoel voelt het beter dan de Hue Tap (heb ik ook) maar wel enigsinds vergelijkbaar.

De schakelaar voelt goed aan. ik vind de kwaliteit goed. Hij kraakt niet vind ik. Ik woon in Best, als dat voor je bereikbaar is kun je altijd langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:30
Dat is zeker bereikbaar voor me.
Ik woon in de buurt.
Ik zal je binnenkort een berichtje sturen, om te kijken of we iets af kunnen spreken.

Dank je voor het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk_1
  • Laatst online: 29-09-2020
Ik heb net de hue white E27 1600 lumen lampen binnen. Ik wil ze in de tuin gebruiken maar ze zijn net iets groter dan de 806 lumen variant waardoor ze niet in mijn armaturen passen :-( gelukkig zijn het testarmaturen, ik ben net begonnen met tuinverlichting te plaatsen

Online armaturen zoeken is niet simpel omdat er geen maximum lamp afmetingen bijstaan.

Weet iemand waar ik terecht kan voor budgetvriendelijke tuinarmaturen voor deze grotere lamp, liefst met linkje naar armatuur:
- muur of grond spot (met e27 fitting, die met GU10 vind je met hopen maar geven teweinig licht)
- paaltje
- wandlamp

Mag ook in mijn mailbox als publiek reageren hierop niet mag

Bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door Dirk_1 op 16-07-2020 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-08 14:19
Dirk_1 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:47:
Ik heb net de hue white E27 1600 lumen lampen binnen. Ik wil ze in de tuin gebruiken maar ze zijn net iets groter dan de 806 lumen variant waardoor ze niet in mijn armaturen passen :-( gelukkig zijn het testarmaturen, ik ben net begonnen met tuinverlichting te plaatsen

Online armaturen zoeken is niet simpel omdat er geen maximum lamp afmetingen bijstaan.

Weet iemand waar ik terecht kan voor budgetvriendelijke tuinarmaturen voor deze grotere lamp, liefst met linkje naar armatuur:
- muur of grond spot (met e27 fitting, die met GU10 vind je met hopen maar geven teweinig licht)
- paaltje
- wandlamp

Bedankt
Lampen en armaturen bij elkaar zoeken is online altijd een gedoe en helaas zijn fysieke verlichtingswinkels met een ruim assortiment tegenwoordig ook lastig te vinden.

Voor de grotere HUE 1600 lumen E27 lamp moet je denk ik een beetje 'op zeker' gaan zoeken qua formaat.
Als je prikspots zoekt dan vind je hoofdzakelijk de open modellen, daarbij moet een rubberen ring om de lampvoet om zo de fitting vrij van water te houden. Meer bedoeld voor de grote Philips PAR38 lampen.

Bega heeft een mooi E27 prikspot model maar wel tegen Bega prijzen. Rond de €175,00 p/st.
En ik weet niet 100% zeker of hier jouw HUE 1600 lumen lamp in past.

Qua tuinverlichting in de vorm van paaltjes zou je eens op de website van SLV kunnen kijken. Veel van hun paaltjes hebben een redelijke ruimte voor een lichtbron.
Advies: SLV is in de webshop zelf vaak duurder dan andere webshops die ook SLV armaturen verkopen.

Verder is Rietveld nog een optie, al doen deze niet heel erg veel met tuinverlichting. Of K.S. Verlichting wat ook vrij breed wordt verkocht maar meer in het klassiekere segment zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Theo74 op 16-07-2020 16:13 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:11
Dirk_1 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:47:

- paaltje
- wandlamp

Bedankt
Ik kan je vertellen dat die E27 1600 lumen lampen krapjes maar doch passen in deze el cheapo armatuur: https://www.hornbach.nl/s...wart/4676776/artikel.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TloGzpZR3Yx2Opo9PVPVFUfCegU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L5TSu30dNQ117mOiwsXple2F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk_1
Dank je wel allebei

Ze geven wel voldoende licht zit ik !

Ik ben op zoek naar een meer modern amatuur, of heel basic (glas met beschermijzertje errond.)

Kruipt veel zoekwerk in !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:00
Zag weleens vragen voorbij komen over dimmers voor conventionele verlichting. Ik heb zelf nog een LivingWhite stekker adapter in gebruik om mijn 'domme' verlichting in de HUE app te schakelen en dimmen. Alleen was al een tijdje op zoek naar een extra stekkeradapter, helaas slecht verkrijgbaar.

Nu kwam ik deze DMQ stekkerdimmer tegen en heb de proef op de som genomen om er eentje te bestellen. Moet zeggen dat deze uitstekend werkt, kan goed dimmen en werkt goed met de app van HUE. Zit ook een potmetertje op zodat je de lampen goed kunt afstellen.

Mocht er iemand op zoek zijn naar een slimmer stekkerdimmer zeker een aanrader!

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:20
Theo74 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:09:
[...]

Qua tuinverlichting in de vorm van paaltjes zou je eens op de website van SLV kunnen kijken. Veel van hun paaltjes hebben een redelijke ruimte voor een lichtbron.
Advies: SLV is in de webshop zelf vaak duurder dan andere webshops die ook SLV armaturen verkopen.
Ik heb zelf SLV lampen en rails voor in de woonkamer in Duitsland besteld: https://leuchtenreich.de/
Scheelde ongeveer 25% met NL voor de spullen die ik nodig had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:36
scubamichel schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:31:
[...]

Ik heb de case laten sluiten Erik. Ze bleven vasthouden aan het omwisselen van de Smart Plug hoewel ook er ook een routine van Hue Spots verdween. Dus de relatie met Smart Plug leek mij niet erg logisch.
Inmiddels zijn er wel een paar updates op de bridge en voor de app verschenen en heb ik na die updates geen verdwenen routines meer gehad. Ik snap niet dat ze niet iets van een log kunnen aanmaken, al dan niet naar een extern system via syslog o.i.d.

Haha het bovenstaande nog niet geschreven of er was weer een routine om de Smart Plug aan te sturen verdwenen. Ik had die 3 dagen geleden aangemaakt omdat mij Raspberry ermee was gestopt. Daarmee stuurde ik een scriptje aan om de Smart Plug op tijd aan/uit te zetten. Zal de Hue App ook een op de iPad installeren en daar een nieuwe routine mee maken. Zucht :P

Gisteravond op de iPad ook de Hue App geinstalleerd en kwam toen tot een verassende ontdekking. In app op de iPac in de routines / andere routines tab stonden veel meer routines dan er in mijn app op de telefoon stonden. Deze waren allemaal naamloos. Dus die heb ik een voor een geopend en verwijderd. Daar zaten dus ook de routines bij die de Smart Plug moesten aanzetten. Gelijk ook op de iPad een routine aangemaakt om de Smart Plug weer op gezette tijden aan en uit te zetten. Eens kijken of deze nu wel blijft bestaan.

Heb overigens op mijn telefoon de Hue App ook maar eens verwijderd, opnieuw geinstalleerd en met de bridge gekoppeld. Het gaat om een OnePlus 5T met Android 9.
Ik heb te vroeg gejuicht: vanmiddag om 12:15u kom ik beneden, huh, aquarium aan? Inderdaad, na 12 dagen probleemloos schakelen, is de Aquarium routine, die ik vanaf de tablet had aangemaakt, toch weer verdwenen... :X

Gewoon maar weer opnieuw aangemaakt 8)7

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:54
masaman schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:32:
[...]

Ik heb hier ook custom scenes toegewezen aan een van de knoppen in de Hue app.
Ik gebruik versie 3.40.0 van de Hue app en ik heb Hue bridge versie 2
Ah het werkt nu wel! Blijkbaar had ie even nodig om de custom scene ook bij de opties te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 20:25
Weet iemand een Hue compatible lamp voor E27 die minder dan 9cm lang is (inclusief fitting). Tot nu toe kom ik niet kleiner dan de iCasa filament van 10.4cm.
Het mag gewoon wit of ambiance zijn dus kleur hoeft niet maar mag wel.

i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Cable_boy schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:04:
Weet iemand een Hue compatible lamp voor E27 die minder dan 9cm lang is (inclusief fitting). Tot nu toe kom ik niet kleiner dan de iCasa filament van 10.4cm.
Het mag gewoon wit of ambiance zijn dus kleur hoeft niet maar mag wel.
Gledopto heeft een E27 peer van 102mm lang
Verder zou je nog even bij Ali rond kunnen neuzen voor dit soort materie. Lees de recencies of het wat is.

Je moet echt op zoek naar een kogel-lamp model, of spot, want een peer-model is standaard ca.100mm hoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:22

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Misschien kom je nog ergens met de GU10 spot en een E27 -> GU10 converter?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-08 10:40
Zojuist verhuisd en druk aan het nadenken hoe ik mijn hue lampen hier ga ophangen. Ik heb geteld. En in dit huis hangen zeker vijftien GU10 spotjes die ik dus allemaal moet gaan verslimmen. Ze hangen onder andere in de slaapkamer en keuken.

Nu heb ik gehoord dat sommige smart GU10 lampen een pieptoon laten horen als ze uit staan. Ik zie echter verschillende dingen op verschillende websites:

Of de Philips hue gu10 lampen piepen altijd
Of enkel oude versies piepen
Of met een update is het gepiep er tegenwoordig niet meer,
Of de IKEA smart GU10 lampen piepen juist (of juist niet)

Wat zijn jullie ervaringen?

Verder twijfel ik überhaupt tussen Philips/IKEA. Scheelt toch weer een paar euro per lamp. Waarschijnlijk ga ik deze keer voor wit licht. De kleurmode gebruik ik bij m'n overige lampen eigenlijk nooit en dit scheelt echt veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-08 10:40
Hertog schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:10:
Misschien kom je nog ergens met de GU10 spot en een E27 -> GU10 converter?
Heb ik een keer geprobeerd. E27 naar GU10 converters zijn groter dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-08 12:14

13art

Moderator Mobile
sjaakvandertak schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:22:

Ik heb alleen maar Ikea GU10 spots (10 stuks) en ik hoor ze niet piepen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:15
@sjaakvandertak
Heb hier iets van 25 gu10 Hue spotjes, allemaal nieuwe generatie, kleur, witte en ambiance. Nooit problemen gehad met piep geluiden. Hier gelezen dat sommige mensen wel problemen hadden maar inmiddels geholpen met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-08 09:26
Zojuist verhuisd en druk aan het nadenken hoe ik mijn hue lampen hier ga ophangen. Ik heb geteld. En in dit huis hangen zeker vijftien GU10 spotjes die ik dus allemaal moet gaan verslimmen. Ze hangen onder andere in de slaapkamer en keuken.

Nu heb ik gehoord dat sommige smart GU10 lampen een pieptoon laten horen als ze uit staan. Ik zie echter verschillende dingen op verschillende websites:

Verder twijfel ik überhaupt tussen Philips/IKEA. Scheelt toch weer een paar euro per lamp. Waarschijnlijk ga ik deze keer voor wit licht. De kleurmode gebruik ik bij m'n overige lampen eigenlijk nooit en dit scheelt echt veel geld.
Tip, niet op bezuinigen tenminste als je knip het toelaat..kies voor Ambiance ipv wit..heb zelf voor de slaapkamer wel voor kleur gekozen en totaal geen spijt aangezien ik het best vaak gebruik oa met tv/film kijken..Ikea wel goedkoper maar kies gewoon Hue ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:19

De huidige lijn Philips gu10 spotjes hadden een piep, maar die is inmiddels met een software update verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspecram
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-11-2023
Ik heb 12 philips hue lampen, een hue bridge en de app. Ik heb de 12 lampen in een rijtje staan. Ik zou ze graag allemaal aan willen doen in een soort wave. Dus eerst de meest linkse en elke +/- 0.25 seconde de volgende erbij. Het liefst hetzelfde voor het uit doen. Weet iemand of dat mogelijk is met bovenstaande hardware en software?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:37

Mimiix

Professioneel Prutser

jaspecram schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:38:
Ik heb 12 philips hue lampen, een hue bridge en de app. Ik heb de 12 lampen in een rijtje staan. Ik zou ze graag allemaal aan willen doen in een soort wave. Dus eerst de meest linkse en elke +/- 0.25 seconde de volgende erbij. Het liefst hetzelfde voor het uit doen. Weet iemand of dat mogelijk is met bovenstaande hardware en software?

Dank!
Hue essential app kan dit allicht. Weet ik niet zeker.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspecram
Mimiix schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:50:
[...]

Hue essential app kan dit allicht. Weet ik niet zeker.
Ik heb er even mee zitten spelen, maar ik kan nergens iets vinden als "wacht een seconde" (en dan liever nog iets korter). Of zit dat misschien achter een pay-wall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

jaspecram schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:01:
[...]

Ik heb er even mee zitten spelen, maar ik kan nergens iets vinden als "wacht een seconde" (en dan liever nog iets korter). Of zit dat misschien achter een pay-wall?
Ik ga eens rondvragen bij de maker ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
jaspecram schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:38:

Dank!
Met Hue hardware en Hue systeem software (dwz via bridge API), is dit gewoon mogelijk!

Of er Apps zijn die deze toepassing hebben geïmplementeerd, waarschijnlijk wel, er zijn meer dan 300 Hue apps beschikbaar, dus je bent wel ff bezig om juiste app te vinden ;)

Je kan natuurlijk ook zelf een App maken die dit kan, als je handig bent met programmeren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspecram
Mimiix schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:04:
[...]

Ik ga eens rondvragen bij de maker ervan.
Oh, wow. Ik ben benieuwd! Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspecram
Erik1971 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:26:
[...]

Met Hue hardware en Hue systeem software (dwz via bridge API), is dit gewoon mogelijk!

Of er Apps zijn die deze toepassing hebben geïmplementeerd, waarschijnlijk wel, er zijn meer dan 300 Hue apps beschikbaar, dus je bent wel ff bezig om juiste app te vinden ;)

Je kan natuurlijk ook zelf een App maken die dit kan, als je handig bent met programmeren!
Hoe weet je dat dit mogelijk is? Waar staat die info? Als ik weet welke namen er in de (technische) specificaties staat, kan ik daar misschien op googlen en zo een app vinden die het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
jaspecram schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:07:
[...]

Hoe weet je dat dit mogelijk is? Waar staat die info? Als ik weet welke namen er in de (technische) specificaties staat, kan ik daar misschien op googlen en zo een app vinden die het kan.
Als je een developers account aanmaakt kun je alle informatie hier vinden; developers.meethue.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

jaspecram schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:05:
[...]

Oh, wow. Ik ben benieuwd! Dank alvast.
Ik kreeg net dit:

Hoi Dennis, dat kan met de effecten in Hue Essentials. Als je een groep opent vind je op het derde tab een + knop om een effect te maken. Daar kun je scenes achter elkaar zetten met een tijd ertussen.

Ik heb het net even getest en werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:22

Oekol

waka waka hey hey

De 2 tuinlampen binnen (impress) + sensor en als gift een bridge v2 die weer de verkoop ingaat. Tot nu toe sensor en 1 lamp hangen. Ziet er mooi uit. Moet alleen nog even een kabel trekken door loze buis richting tuin en dan kan de tweede lamp ook aangesloten worden! Nu verder voor binnen mooie armaturen zoeken. We hebben zat e27 fittingen hier thuisliggen van Hue. (1 kleur en 4 white Ambiance).

Edit: ah irritant. Las hier in 't topic al mee dat routines soms niet meer doen sinds de sensor er bij zit. En inderdaad mijn zonsondergang en zonsopgang routine werkt niet meer.

[ Voor 18% gewijzigd door Oekol op 25-07-2020 23:32 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercrazy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:54
Ik ben zelf druk bezig met Hue buiten en heb een paar vragen:
- Ik heb zelf voor en achter camera's hangen van Eufy en ik heb al overal gezocht, maar kan ik die koppelen aan Hue? Dus dat de lampen aangaan zodra de camera beweging ziet?
- Onder de carport hebben we spotjes en deze wil ik achter een Hue stekker hangen, kan ik het ook zo instellen dat deze aangaan zodra hij ziet dat 1 van de gebruikers (via geofencing) thuis komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 17:23
supercrazy schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:26:
Ik ben zelf druk bezig met Hue buiten en heb een paar vragen:
- Ik heb zelf voor en achter camera's hangen van Eufy en ik heb al overal gezocht, maar kan ik die koppelen aan Hue? Dus dat de lampen aangaan zodra de camera beweging ziet?
- Onder de carport hebben we spotjes en deze wil ik achter een Hue stekker hangen, kan ik het ook zo instellen dat deze aangaan zodra hij ziet dat 1 van de gebruikers (via geofencing) thuis komt?
Mocht je HomeKit gebruiken, dan kun je hierin de bewegingssensor gebruiken om de lampen te activeren. Dit werkt in ieder geval zo met mijn Logitech Camera’s.
En tweede vraag: Ja!

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercrazy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:54
Serena schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:28:
[...]

Mocht je HomeKit gebruiken, dan kun je hierin de bewegingssensor gebruiken om de lampen te activeren. Dit werkt in ieder geval zo met mijn Logitech Camera’s.
En tweede vraag: Ja!
Dan ga ik mij vanavond eens verdiepen in het geofencing verhaal :).

Ik gebruik geen Homekit, zijn er nog andere mogelijkheden zoals Google Home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 17:23
supercrazy schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:04:
[...]

Helaas heb je in Google Home die opties niet.
Heb je geen Apple TV (HD of 4K), of een iPad die altijd thuis is? Dan is HomeKit snel ingesteld…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

supercrazy schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:04:
[...]

Mijn thermostaat van Tado weet of ik thuis ben of niet. En Home Assistant weet dat ook. Daar kan je van alles mee

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08 09:17
Binnenkort willen we thuis de voortuin aanpakken.

Nu wil vrouwlief graag spotjes ingebouwd in de tegels. Naar mijn weten heeft Philips dit niet kant en klaar maar ik wil het toch graag kunnen bedienen. En ook los aansturen van andere lampen in de tuin.

Wat zouden jullie aanraden? Een armatuur met gu10 of kant en klaar met een losse dimmer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
theorganiser schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:10:
Binnenkort willen we thuis de voortuin aanpakken.

Nu wil vrouwlief graag spotjes ingebouwd in de tegels. Naar mijn weten heeft Philips dit niet kant en klaar maar ik wil het toch graag kunnen bedienen. En ook los aansturen van andere lampen in de tuin.

Wat zouden jullie aanraden? Een armatuur met gu10 of kant en klaar met een losse dimmer?
Je kunt losse GU10 armaturen nemen en daar HUE spotjes in doen, of de voeding van algemene spotjes naar wens aansturen met een Zigbee dimmer-, of schakelmodule, of Zigbee inbouwdimmer. Deze opties zijn veelvuldig voorbij gekomen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk_1
Voor in de tuin: ik heb een armatuur waar een gewone hue lamp met E27 voet mooi in past. Wanneer ik er de grotere hue 1600 Lumen lamp in plaats, dan past alles wel mooi binnen het armatuur, alleen raakt de zijkant van de hue lamp bovenaan de achterwand van het armatuur. Dus het gedeelte waar licht uit komt raakt de kunststof achterwand van de armatuur. Magt dit ? Ter info, een gewone hue lamp zit gewoon "los" in de armatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Dirk_1 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:00:
Voor in de tuin: ik heb een armatuur waar een gewone hue lamp met E27 voet mooi in past. Wanneer ik er de grotere hue 1600 Lumen lamp in plaats, dan past alles wel mooi binnen het armatuur, alleen raakt de zijkant van de hue lamp bovenaan de achterwand van het armatuur. Dus het gedeelte waar licht uit komt raakt de kunststof achterwand van de armatuur. Magt dit ? Ter info, een gewone hue lamp zit gewoon "los" in de armatuur.
Misschien kun je een foto plaatsen voor iets meer inzicht maar met ledlampen is het raken van de behuizing eerder esthetisch minder mooi dan riscovol.
In het verleden werden klassieke gloeidraadlampen heet waardoor in jouw geval de behuizing zou kunnen smelten maar een ledlamp komt hooguit rond de 50 graden uit en hangt ook nog buiten dus dat is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk_1
Theo74 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:33:
[...]

Misschien kun je een foto plaatsen voor iets meer inzicht maar met ledlampen is het raken van de behuizing eerder esthetisch minder mooi dan riscovol.
In het verleden werden klassieke gloeidraadlampen heet waardoor in jouw geval de behuizing zou kunnen smelten maar een ledlamp komt hooguit rond de 50 graden uit en hangt ook nog buiten dus dat is prima.
Dank je wel Theo,

Ik maak vanavond een foto. Esthetisch is het wel ok denk ik, de lampen zitten achter melkglas en zie je niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Ik heb de lampen nu in de woonkamer aan als de zon ondergaat. Echter wil ik eigenlijk dat ze een kwartier eerder aangaan of wellicht een halfuur. Ik probeerde dat in de app en dat was juist het uitstellen van het aangaan. Kan dit niet met de standaard app? Heb ook sensor buiten hangen en heb al teveel gelezen in dit topic dat het dan niet meer lekker werkt (met een 3rd party app oid of via lab?).

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Oekol schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:15:
Ik heb de lampen nu in de woonkamer aan als de zon ondergaat. Echter wil ik eigenlijk dat ze een kwartier eerder aangaan of wellicht een halfuur. Ik probeerde dat in de app en dat was juist het uitstellen van het aangaan. Kan dit niet met de standaard app? Heb ook sensor buiten hangen en heb al teveel gelezen in dit topic dat het dan niet meer lekker werkt (met een 3rd party app oid of via lab?).
In de hue app onder routines-->andere routines kun je lampen inschakelen tot een half uur voor zonsondergang .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

prijk schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:28:
[...]

In de hue app onder routines-->andere routines kun je lampen inschakelen tot een half uur voor zonsondergang .
Bij mij kan het alleen de transitie tot 30 min nadat zonsondergang is gebeurd. Kijk ik verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Oekol op 28-07-2020 21:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Oekol schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:41:
[...]

Bij mij kan het alleen de transitie tot 30 min nadat zonsondergang is gebeurd. Kijk ik verkeerd?
O sorry, ik heb het fout vermeld, je moet onder instellingen -->geavanceerd de tijden voor de zonsondergang corrigeren. dat kan tot 30 minuten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __Erik__
Oekol schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:15:
Kun je instellen bij: Instellingen, Geavanceerd, Zonsondergang en -opkomst, Voor zonsondergang, je kunt het instellen tot 2u voor zonsondergang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:36

CeesKees

I rest my Kees

Ik heb n paar tradfri lampen gekocht, maar krijg ze maar niet in de hue bridge gekoppeld.

6x aan-uit, vervolgens uit, nwe lamp zoeken in de app....
en dan niets vinden.

Is er een betere methode?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
CeesKees schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:19:
Ik heb n paar tradfri lampen gekocht, maar krijg ze maar niet in de hue bridge gekoppeld.

6x aan-uit, vervolgens uit, nwe lamp zoeken in de app....
en dan niets vinden.

Is er een betere methode?
Heb ik eerder een stukkie over geschreven, hangt een beetje af van welke lampen je wilt toevoegen, het aan-uit moet je bij sommige lampen niet even lang houden, maar meer du-daaa, du-daaa (kort-lang, kort-lang), het tempo moet vlot maar niet te snel zijn, tja, je moet 't maar bedenken ;)

Ennu, als je eindigt met uit, gaat de bridge ze niet vinden... ;)

Koppelen van GU10, vind je hier

[ Voor 12% gewijzigd door __Erik__ op 28-07-2020 22:45 . Reden: typo's ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

__Erik__ schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:34:
[...]

Heb ik eerder een stukkie over geschreven, hangt een beetje af van welke lampen je wilt toevoegen, het aan-uit moet je bij sommige lampen niet even lang houden, maar meer du-daaa, du-daaa (kort-lang, kort-lang), het tempo moet vlot maar niet te snel zijn, tja, je moet 't maar bedenken ;)

Ennu, als je eindigt met uit, gaat de bridge ze niet vinden... ;)

Koppelen van GU10, vind je hier
Ennnnn gelukt. Tijdens het pendelen. Thanx !

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk_1
Dirk_1 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:11:
[...]

Dank je wel Theo,

Ik maak vanavond een foto. Esthetisch is het wel ok denk ik, de lampen zitten achter melkglas en zie je niet zitten.
Bij deze 2 foto's, eentje met de normale 800 Lumen hue, en eentje met de grote 1600 Lumen die de achterwand raakt, niet veel maar net daar waar het licht uitkomt.... De lamp raakt verder niets anders. Denken jullie dat de grote 1600 Lumen gebruikt mag worden ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YlkaG7r0UWBx_5V_4h6aPRDZgI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wa6TZXcMPFK6b7aqjWuT8Evm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2KOobtRjpwhyPOCGehk4t_VaNys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2hQVt5TmLRRw9QCAPXEaR7iP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-08 09:26
Dirk_1 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 00:20:
[...]

Bij deze 2 foto's, eentje met de normale 800 Lumen hue, en eentje met de grote 1600 Lumen die de achterwand raakt, niet veel maar net daar waar het licht uitkomt.... De lamp raakt verder niets anders. Denken jullie dat de grote 1600 Lumen gebruikt mag worden ?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jazeker kan je hem wel gebruiken maar de helft van je armatuur geen niet of nauwelijks licht denk..daarom vind ik persoonlijk veel armaturen ongeschikt voor Hue..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor2
  • Laatst online: 19-05-2024
Wat ik niet kon vinden in dit topic; de Hue Adore krijg ik met geen mogelijkheid gekoppeld met de Bridge. (Ervaren gebruiker sinds 2017, alleen in de twee slaapkamers nog conventionele gloeilampen.)

Product retour gestuurd, nieuwe ontvangen maar werkt ook niet. Ik kan de lamp alleen bedienen met meegeleverde dimmer switch.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Lamp hangt trouwens in de keuken vlakbij de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 20:26
Beste tweakers,

Ik zoek waarschijnlijk met mijn neus, maar kan helaas niet vinden of onderstaande mogelijk is.

Voor ons nieuwe huis wil ik zoveel mogelijk slimme verlichting hanteren. Nu zijn een aantal ingebouwde lampen helaas niet te voorzien van hue, daarvoor maak ik nu gebruik van Valena Next. Maar de meeste lampen zullen hue lampen worden.

Nu wil ik deze buiten de app en motion sensor ook graag via de ouderwetse aan/uit schakelaar bedienen. Nu ken ik het schakelmateriaal van Friends of hue, maar die past niet bij Valena (Legrand).

Ik ben in essentie opzoek naar een apparaatje achter de schakelaar wat doorgeeft dat de hue aan of uit moet, maar niet de stroom eraf haalt zodat (wanneer de schakelaar op uit staat) de lamp nog steeds te bedienen valt met de app of motion sensor.
Zou je zoiets kunnen doen met een relay of is het helemaal niet mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 16:33
mir4dor2 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:58:
Wat ik niet kon vinden in dit topic; de Hue Adore krijg ik met geen mogelijkheid gekoppeld met de Bridge. (Ervaren gebruiker sinds 2017, alleen in de twee slaapkamers nog conventionele gloeilampen.)

Product retour gestuurd, nieuwe ontvangen maar werkt ook niet. Ik kan de lamp alleen bedienen met meegeleverde dimmer switch.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Lamp hangt trouwens in de keuken vlakbij de bridge.
De lamp is aan de dimmerswitch gekoppeld en daarom kan de bridge de lamp niet vinden. De bridge kan alleen ongekoppelde lampen vinden.

Als je in de Hue app aangeeft dat je een _dimmerswitch_ wil koppelen aan je bridge dan krijg je de vraag of deze al gekoppeld is aan een lamp. Als je dan de instructies verder volgt dan zal de aan de dimmerswtich gekoppelde lamp automagisch mee "gekopieerd" worden van de dimmerswitch naar de bridge.

Als alternatief kan je lamp via serienummer koppelen (maar die nummers zitten meestal op een onhandige plek) en daarna alsnog de dimmerswitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor2
  • Laatst online: 19-05-2024
Robsato schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:48:
[...]

De lamp is aan de dimmerswitch gekoppeld en daarom kan de bridge de lamp niet vinden. De bridge kan alleen ongekoppelde lampen vinden.

Als je in de Hue app aangeeft dat je een _dimmerswitch_ wil koppelen aan je bridge dan krijg je de vraag of deze al gekoppeld is aan een lamp. Als je dan de instructies verder volgt dan zal de aan de dimmerswtich gekoppelde lamp automagisch mee "gekopieerd" worden van de dimmerswitch naar de bridge.

Als alternatief kan je lamp via serienummer koppelen (maar die nummers zitten meestal op een onhandige plek) en daarna alsnog de dimmerswitch.
Oh wat goed zeg. Zo had ik het nog niet benaderd.
Werkt feilloos nu, dank je wel !

Nu gaat "hey Google goodnight" ook werken voor deze lamp d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door mir4dor2 op 29-07-2020 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktistes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-08 18:36
Is het mogelijk om andere apparaten aan de hue bridge te koppelen?
Ik heb nu twee hue lampen, bediend via bluetooth. Die bevallen wel, dus ik wil het langzaam aan gaan uitbreiden.
Verder heb ik niet zo'n behoefte om heel diep de home automation in te gaan, maar er wel 1 ding wat ik zou willen toevoegen, en dat zijn automatische gordijnen.
Ik ging er van uit dat zolang het een zigbee device is dit wel zou kunnen, ook al is hue alleen voor lampen bedoeld. Maar ik zie nu in de OP dat ZLL devices gekoppeld kunnen worden, klopt dit nog? Want dan zal het moeilijk worden waarschijnlijk. En om nu een tweede hub te halen om 'boven' hue te hangen, enkel voor de gordijnen is ook weer een beetje overdreven naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 16:45
Ik vind afstandsbediening iets te matig qua mogelijkheden, daar is een iDual wel beter in...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-08 12:27
Birdy D schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:59:
[...]

Jazeker kan je hem wel gebruiken maar de helft van je armatuur geen niet of nauwelijks licht denk..daarom vind ik persoonlijk veel armaturen ongeschikt voor Hue..
Armaturen waarin de lamp “op zijn kop” wordt gemonteerd zijn voor LED inderdaad handiger.

@Ktistes Volgens mij kan het niet wat jij wilt, tenzij je iets met een slimme stekker zou kunnen. Een andere mogelijkheid (waar ik zelf overigens geen ervaring mee heb) lijkt dit: https://www.smarthomemaga...teuning-google-assistent/

[ Voor 27% gewijzigd door Rallye op 30-07-2020 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-08 13:45
Ik zoek nog enkele extensie lightstrips voor mijn Plus (vorige model). De nieuwe (zelfde serie als het Bluetooth model) is beter leverbaar en gaat ook mee in aanbiedingen. Maar deze laatste versie is niet compatible lees ik bij Beaumotica:
Controleer altijd eerst welke versie basis Lightstrip je wilt koppelen. Indien deze Lightstrip geen Bluetooth heeft, dan past deze 1 meteter extensie niet op jouw versie van de Lightstrip.
In de extensie zit geen (Bluetooth) radio dus dat betekent dat de aansluiting zelf gewijzigd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08 22:49
Bij meerdanlicht is die 1m extensie in de opruiming:
https://www.meerdanlicht....ip-plus-1m-extension.html

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
Dirk_1 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 00:20:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Geen probleem om zo toe te passen, al kan het lichtbeeld misschien wat ongelijkmatig zijn. Alhoewel het melkglas en de witte kunstof achterkant wel voor enige gelijkmatigheid kunnen zorgen. Kwestie van proberen en accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktistes
Rallye schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 07:22:
[...]

@Ktistes Volgens mij kan het niet wat jij wilt, tenzij je iets met een slimme stekker zou kunnen. Een andere mogelijkheid (waar ik zelf overigens geen ervaring mee heb) lijkt dit: https://www.smarthomemaga...teuning-google-assistent/
Klopt, die had ik ook gezien. Op zich doet het precies wat ik zoek, maar €300 per gordijn is wel erg prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:22

zeroday

There is no alternative!

Goed ... 2 lampen (normale wit Hue) gaan ongeveer na 4 jaar kapot als ze elke dag ongeveer 8 tot 10 uur aanstaan (zonsondergang/zonsopkomst), dus laten we zeggen na ongeveer 10.000 tot 12.000 branduren
hangen aan de buiten muur, zowel voorzijde als achterzijde.

Ze waren vlak na elkaar geinstalleerd en in gebruik genomen en hadden hetzelfde doel. En ze gingen vlak na elkaar knipperen terwijl ze uit moesten staan. Op een bepaald moment gingen ze nog wel aan maar na een paar weken was dat ook niet meer het geval.

Vervangen voor 2 nieuwe probleem opgelost en we kunnen verder ;)

tot zover een real life expirience ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Ktistes schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:36:
[...]

Klopt, die had ik ook gezien. Op zich doet het precies wat ik zoek, maar €300 per gordijn is wel erg prijzig.
Kan je beter een Conbee II met Fyrtur pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktistes
Mimiix schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:43:
[...]

Kan je beter een Conbee II met Fyrtur pakken.
Conbee kende ik nog niet, maar die kan wel interessant zijn inderdaad, bedankt!
De Fyrtur is niet wat ik bodoel, ik probeer een traditioneel gordijn te automatiseren, daar heeft ikea helaas nog niets voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-08 05:19
Eind augustus gaan wij de tuin een update geven. Alles gaat eruit en wordt dit opnieuw aangelegd. De huidige tuin verlichting van Hue (Lily spotjes) willen wij uitbreiden met 2 Philips Hue Nyro sokkellampen. Nu heb ik wel gezien dat ik hiervoor stroom moet gaan aanleggen tot op de plaats waar deze lampen worden geplaatst. Alleen kan ik nergens vinden hoe de lampen zelf gemonteerd moeten worden? Hebben deze lampen een voet of grondplaat die je bijvoorbeeld op een grote steen kan monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Iemand hier G9 leds kunnen toevoegen aan een hue bridge? Ik heb een nieuwe lamp gekocht met G9 halogeen lampjes. Zou deze graag vervangen door smart G9 leds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:31

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Campo di Casa schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:49:
Eind augustus gaan wij de tuin een update geven. Alles gaat eruit en wordt dit opnieuw aangelegd. De huidige tuin verlichting van Hue (Lily spotjes) willen wij uitbreiden met 2 Philips Hue Nyro sokkellampen. Nu heb ik wel gezien dat ik hiervoor stroom moet gaan aanleggen tot op de plaats waar deze lampen worden geplaatst. Alleen kan ik nergens vinden hoe de lampen zelf gemonteerd moeten worden? Hebben deze lampen een voet of grondplaat die je bijvoorbeeld op een grote steen kan monteren?
Dit is wat ik voorlopig heb kunnen vinden.
https://images-na.ssl-ima...UayHV4npL._AC_SL1500_.jpg

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
mcetweaker schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:09:
Iemand hier G9 leds kunnen toevoegen aan een hue bridge? Ik heb een nieuwe lamp gekocht met G9 halogeen lampjes. Zou deze graag vervangen door smart G9 leds
G9 is vooralsnog te klein voor smart ledlampen. Je kunt een Zigbee dimmer module tussen het 230V snoer zetten om dit armatuur op te nemen in de HUE setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
Campo di Casa schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:49:
Als ik de foto’s uit @KroontjesPen zie dan wordt het denk ik een 30x30cm standaard stoeptegel net onder maaiveld en daar het armatuur op vastzetten met betonboortje, pluggen en schroeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-08 05:19
Dat had ik ook gezien. En net als wat Theo74 zegt had ik al het vermoeden om dit te bevestigen op een tegel net onder het zand.
Maar was benieuwd of er ook een pin wat je in de grond kan steken en daarop de voetplaat op kan monteren wordt meegeleverd. Maar dat zal dus wel niet.

Vond dit namelijk wel ‘briljant’ om aan te treffen bij de lily spotjes. Vrije keuze om dit te bevestigen met de voetplaat aan muur/schutting of op een pin te plaatsen en deze in een border te steken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jDOHlGtW47yV4fE3VpM95FEHb2I=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lQRvsthzzPlkjLhfYO80huwV.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 22% gewijzigd door Campo di Casa op 02-08-2020 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Laatst online: 20-08 07:32
Ik heb een Hue Ensis lamp op het oog voor boven de eethoek. Deze geeft meer licht dat de lamp die ik nu heb hangen, maar kijk ook een beetje naar het verbruikt.

De Ensis heeft 2 ledstrips die ieder 39 wat verbruiken. bijelkaar dus bijna 80 watt. dat is best behoorlijk.

Maar volgens mij wordt dit vermogen alleen opgenomen als beide led strips vol vermogen aan staan. wat waarschijnlijk niet veel zal voorkomen.

Als ik de lamp als bijverlichting zachtjes laat branden, wordt dan nog steeds die 2x 39 watt verbruikt ?

https://www.goedkopermetl...lamp-white-and-color.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat ding kan 2 x 3000 Lumen.

Dat is dus vooral handig als je je iPhone open schroeft en hekel veel licht nodig hebt. Een beetje maaltijd kan niet overweg met zoveel licht, een beetje maaltijd heeft aan 1000 lumen al meer dan zat.
Indien het wattage goed linear schaalt is dat 2 x 6.5 Watt en dat is best redelijk/zuinig.

* Delerium weet dat sommige LED schaalt en andere LED gewoon vol vermogen blijven draaien.
Ik neem aan dat Philips voldoende kwaliteit heeft om mee te schalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Laatst online: 20-08 07:32
Delerium schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:33:
Dat ding kan 2 x 3000 Lumen.

Dat is dus vooral handig als je je iPhone open schroeft en hekel veel licht nodig hebt. Een beetje maaltijd kan niet overweg met zoveel licht, een beetje maaltijd heeft aan 1000 lumen al meer dan zat.
Indien het wattage goed linear schaalt is dat 2 x 6.5 Watt en dat is best redelijk/zuinig.

* Delerium weet dat sommige LED schaalt en andere LED gewoon vol vermogen blijven draaien.
Ik neem aan dat Philips voldoende kwaliteit heeft om mee te schalen.
Ok, bedankt voor de info. Dat wilde ik graag horen. dan is hij inderdaad best zuinig, zeker zuiniger als de halogeen lamp die ik nu heb met 8x5 watt erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaz120
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-04 18:20
Heey klein vraagje,

Ik heb in mijn kamer nu nog een ouderwetse plafondlamp. Deze wil ik vervangen door een Philips Hue White & Colour Starter Pack GU10.

Mijn vraag: Mijn huidige lamp werkt gewoon met een ouderwetse schakelaar, moet met Philips Hue deze schakelaar altijd aan blijven staan en is dat erg?

Thanks alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Laatst online: 14:53

Side-Kick

Timmy!

thomaz120 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:41:
Heey klein vraagje,

Ik heb in mijn kamer nu nog een ouderwetse plafondlamp. Deze wil ik vervangen door een Philips Hue White & Colour Starter Pack GU10.

Mijn vraag: Mijn huidige lamp werkt gewoon met een ouderwetse schakelaar, moet met Philips Hue deze schakelaar altijd aan blijven staan en is dat erg?

Thanks alvast!
Die moet inderdaad altijd aan blijven. Er moet altijd spanning op HUE lampen staan. Dat is niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-08 12:27
Maar als je eigenwijze huisgenoten hebt zou ik de bedrading toch doorverbinden en de schakelaar vervangen door een blindplaat......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:11
Ik vind het toch relaxed om de lichten ook zonder smartphone/smart assistent aan- en uit te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

dan plak je ergens een smartbutton op de muur. Eventueel i.p.v. die blindplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:35

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
Balen, er is een Philips Living Whites Plug kapot gegaan. Helaas worden deze al jaren niet meer gemaakt.
Weet iemand een goed alternatief? Hij moet kunnen dimmen, dus de Philips Hue smart plug is niet toepasbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:26:
Balen, er is een Philips Living Whites Plug kapot gegaan. Helaas worden deze al jaren niet meer gemaakt.
Weet iemand een goed alternatief? Hij moet kunnen dimmen, dus de Philips Hue smart plug is niet toepasbaar.
Staan er diverse op marktplaats momenteel.

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+SigEnergy 11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 14:08
Iemand al de bridge ge-update? Change log is nog niet beschikbaar zie ik:
https://www.philips-hue.c...nk_hueapp____releasenotes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick

Side-Kick

Timmy!

Scidd0w schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:42:
Iemand al de bridge ge-update? Change log is nog niet beschikbaar zie ik:
https://www.philips-hue.c...nk_hueapp____releasenotes
Probleemloos ge-update, maar inderdaad nog geen releasenotes beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:23

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

baba420 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:42:
Ik vind het toch relaxed om de lichten ook zonder smartphone/smart assistent aan- en uit te kunnen doen.
Precies dat. Ik vind ook dat je zonder smartphone alle verlichting in huis gewoon moet kunnen bedienen. Wellicht met smartphone extra scenarios ofzo, maar de basis moet gewoon functioneel zijn.

Deze week begonnen met Hue. Onderdeel daarvan is ook het toepassen van (veeeeeel te dure) Senic by Gira knoppen. Ze werken heel goed (kinetische energie, geen batterij), worden herkend in Hue. De 'klik'/feedback voelt echter heel erg goedkoop aan doordat de kinetische energie opgewekt moet worden, dat vind ik toch wel een dingetje. Andere goede knoppen die ook in Hue zichtbaar zijn heb ik nog niet gevonden.
Ik ga ook nog wel wat experimenten met Zigbee dimmers en/of pulsdrukkers. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Side-Kick schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:53:
[...]
Probleemloos ge-update, maar inderdaad nog geen releasenotes beschikbaar.
Ik zojuist ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Ook probleemloos en snel geüpdatet. Kwam hier kijken wat de changelog was. Toch raar dat dat achteraf pas online komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 23:22
Heeft iemand een idee waarom de Hue Lightstrip Outdoor 5M nergens te bestellen lijkt, behalve bij Philips zelf? Is dit product EOL? Of komt hier wellicht ook een opvolger met Bluetooth van? :P

De Hue Flourish plafondlamp lijkt ook ineens verdwenen.

[ Voor 13% gewijzigd door Xander op 04-08-2020 01:40 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Xander schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 01:03:
Heeft iemand een idee waarom de Hue Lightstrip Outdoor 5M nergens te bestellen lijkt, behalve bij Philips zelf? Is dit product EOL? Of komt hier wellicht ook een opvolger met Bluetooth van? :P

Wat de reden is geen idee. Mocht het niet EOL zijn Productie problemen ivm corona? Who knows. Hue Lightstrip Outdoor mocht je die echt willen kopen. Sommige karwei winkels liggen ze nog :9 (hopelijk ook bij jou in de buurt)

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51
Xander schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 01:03:

Ik heb me niet specifiek in deze producten verdiept maar in z'n algemeenheid lijkt het erop dat Philips actief de producten zonder Bluetooth-mogelijkheden vervangt door producten die dit wel hebben. De achterliggende strategie zal zijn dat hierdoor de instapdrempel (geen bridge nodig) lager wordt, en vervolgens een deel van de klanten vroeg of laat zal uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 23:22
RobbyTown schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:22:
[...]

Wat de reden is geen idee. Mocht het niet EOL zijn Productie problemen ivm corona? Who knows. Hue Lightstrip Outdoor mocht je die echt willen kopen. Sommige karwei winkels liggen ze nog :9 (hopelijk ook bij jou in de buurt)
Bedankt voor de tip, helaas niet echt in de buurt. Woon in regio Breda en de 3 dichtstbijzijnde met voorraad zijn Den Haag, Den Bosch en Hulst. :P
Wally2002 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:00:
[...]

Ik heb me niet specifiek in deze producten verdiept maar in z'n algemeenheid lijkt het erop dat Philips actief de producten zonder Bluetooth-mogelijkheden vervangt door producten die dit wel hebben. De achterliggende strategie zal zijn dat hierdoor de instapdrempel (geen bridge nodig) lager wordt, en vervolgens een deel van de klanten vroeg of laat zal uitbreiden.
Het lijkt me voor buitenverlichting eerlijk gezegd niet zo nuttig. Hiervoor wil je toch juist een automatisering (al is het alleen op tijd) gebruiken? En met een beetje een flinke tuin kun je de verlichting niet vanuit de woning bedienen met Bluetooth denk ik. :/

Maar het zou leuk zijn als ze het bestaande niet uit het assortiment halen voordat het nieuwe er is, op zich. :+

Van de indoor Lightstrip is er trouwens ook een nieuwe variant met Bluetooth. Jammer dat de hele strip veranderd is, de oude extensions passen nu niet meer bij de nieuwe strips.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Xander schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:05:
[...]

Bedankt voor de tip, helaas niet echt in de buurt. Woon in regio Breda en de 3 dichtstbijzijnde met voorraad zijn Den Haag, Den Bosch en Hulst. :P

[...]

Het lijkt me voor buitenverlichting eerlijk gezegd niet zo nuttig. Hiervoor wil je toch juist een automatisering (al is het alleen op tijd) gebruiken? En met een beetje een flinke tuin kun je de verlichting niet vanuit de woning bedienen met Bluetooth denk ik. :/

Maar het zou leuk zijn als ze het bestaande niet uit het assortiment halen voordat het nieuwe er is, op zich. :+

Van de indoor Lightstrip is er trouwens ook een nieuwe variant met Bluetooth. Jammer dat de hele strip veranderd is, de oude extensions passen nu niet meer bij de nieuwe strips.
Wat @Wally2002 zegt klopt wel min of meer.
https://www.iculture.nl/n...hue-lightstrip-bluetooth/

Laat ik daar op zoeken die zijn er!
https://www.meerdanlicht....rip-5m-met-bluetooth.html

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-08 11:14
Psycho_Mantis schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:26:
Met de Smart plug kun je ook dimmen en andersom.............geen probleem :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
boyhenkie schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:24:
[...]
Met de Smart plug kun je ook dimmen en andersom.............geen probleem :) :)
Weet je dit wel zeker? Ik heb zelf alleen living white pluggen maar zover ik online kan vinden. Zowel op meethue.com als andere review sites is the Hue Smart Plug alleen aan/uit en kan deze niet dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Scidd0w schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:44:
[...]
Weet je dit wel zeker? Ik heb zelf alleen living white pluggen maar zover ik online kan vinden. Zowel op meethue.com als andere review sites is the Hue Smart Plug alleen aan/uit en kan deze niet dimmen.
Klopt helemaal! De Hue Smart Plug kan zelf niet dimmen, alleen maar aan en uitschakelen. Je kunt er wel een dimmer achter zetten, maar dat is niet wat je wil.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Laatst met de aanbieding op meethue.com een aantal Huesmart buttons gekocht, dacht dus dat je met die dingen kon dimmen door ze te draaien... niet dus, das wel jammer, gemiste kans van Philips.

Wellicht een idee voor een firmware update?

Wat kan je trouwens doen als de hub vol zit met scenes? Volgens iConnectHue zat de hub vol met 95% scenes en kon toen geen acties meer toevoegen aan een smart button. Toen maar besloten een kamer te verwijderen en nu is er weer plek (86%) maarja kan zo weer vol zitten.

14 kamers ingesteld, 42 lampen, 7 motion sensors en 8 remotes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Side-Kick

Side-Kick

Timmy!

Helox-in-a-box schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:43:

Wat kan je trouwens doen als de hub vol zit met scenes? Volgens iConnectHue zat de hub vol met 95% scenes en kon toen geen acties meer toevoegen aan een smart button. Toen maar besloten een kamer te verwijderen en nu is er weer plek (86%) maarja kan zo weer vol zitten.

2e bridge toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09

Waar kun je dit terugzien in de app?

[ Voor 19% gewijzigd door Fruitschaal op 04-08-2020 15:56 ]

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Fruitschaal schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:56:
[...]

Waar kun je dit terugzien in de app?
Devices > Bridge > Settings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Laatst met de aanbieding op meethue.com een aantal Huesmart buttons gekocht, dacht dus dat je met die dingen kon dimmen door ze te draaien... niet dus, das wel jammer, gemiste kans van Philips.

Wellicht een idee voor een firmware update?
Hoe moet de button weten dat 'ie draait dan? Hij kan ook los van de plaat gebruikt worden? Met een firmware update voeg je geen hardware toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:28

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Heeft iemand de ikea Trådfri E14 al eens gebruikt icm. Hue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

i2Paq schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:01:
Heeft iemand de ikea Trådfri E14 al eens gebruikt icm. Hue?
Ja. En het werkt. (De eerste week)

Even goed de “koppel procedure” uitzoeken.
(Eitje, 6x uit en aan, lamp gaat knipperen en dan zoeken in de hue app)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cingero
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08 21:49
Is het mogelijk om de EnOcean module uit een FoH-schakelaar te combineren met de Eltako FT55? Ik wil graag dat mijn schakelaar bij mijn overige Busch Jaeger Reflex SI schakelaars past, HomeKit ondersteunt, werkt met de Hue "transitie" optie en met "indruk" en "loslaat" events.
Pagina: 1 ... 95 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic