[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.149.196 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08 09:17
Theo74 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:17:
[...]

Zo’n Sunricher dim actor bestellen die o.a. Robbshop verkoopt, meermaals in dit topic besproken. Werkt 100% met HUE en wordt in de HUE app gevonden als een dimbare 1 kleur lamp.
Plaats hem in de inbouwdoos van de huidige schakelaar en sluit er een pulsdrukker van het zelfde merk en type schakelmateriaal op aan, of zet er een duurdere FoH schakelaar optie overheen.
Heb je in de inbouwdoos geen blauwe nuldraad, kun je deze er niet meer bijtrekken, of heb je in de inbouwdoos geen plek voor de dim actor, verbind de bruine en zwarte draad achter de schakelaar dan door en sluit de dim actor dan tussen de 230 volt en de trafo of 230 volt draden richting de lampen aan. Schakelen wordt in dit geval alleen een FoH schakelaar, of andere HUE draadloze schakelaar.
Wil je zelf geen handmatige controle over licht aan/uit/dimmen, wat ik in de douche niet adviseer, dan kun je alle schakelaars weglaten en alleen een HUE sensor ophangen.
https://www.robbshop.nl/i...-400w-robb-smarrt?sqr=Led dimmer &

Bedoel je dan deze??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:03

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Die heb ik ook werkte na een reset super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
Weet iemand wat het verbruik is van de Hue Smart Plug wanneer deze op standby staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dChained
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-08 11:18
Weet iemand of deze smart te maken zijn? Dan kan de verlichting in de overkapping ook automatisch aan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fnO0ty6rGLI0UiE7S1g20obhfoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3yOwqXzBhDaRN8uzc19CkU0Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 19:14
Misschien zijn er betere oplossingen hoor, maar je kunt er een stekker aan monteren en er een Philips Smart plug tussen zetten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:30
dChained schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:51:
Weet iemand of deze smart te maken zijn? Dan kan de verlichting in de overkapping ook automatisch aan :)

[Afbeelding]
Wat bedoel je met "deze"? Letterlijk die tuimelschakelaar?

Die heb ik persoonlijk gewoon 1:1 doorverbonden (loze schakelaar), zodat de lamp altijd aanstaat :D Hue doet de rest. Of ben ik nou gek?

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dChained
Liegebeest schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:21:
[...]

Die heb ik persoonlijk gewoon 1:1 doorverbonden (loze schakelaar), zodat de lamp altijd aanstaat :D Hue doet de rest. Of ben ik nou gek?
Inderdaad de tuimelschakelaar. Ik wil het in Hue/homekit kunnen bedienen. Weet alleen niet of het mogelijk is? Er zijn spotjes aan verbonden in een niet hue fitting maat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:34
Liegebeest schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:21:
[...]

Alleen met Hue lampen, misschien heeft hij het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:39
Ik heb iets vreemds en misschien zijn jullie het al tegengekomen.
Ik heb een slimme stekker in de tuin voor het zwembad. Deze kan met hue aan en uit geschakeld kunnen worden, maar sinds kort werkt dat niet helemaal lekker. Ik heb ook lampen buiten staan en die moet ik eerst in hue aanzetten alvorens ik het zwembad pas aan en uit kan zetten. Als die lampen uit staan in hue(wel spanning er op) dan kan ik het zwembad niet meer schakelen. Ook geeft Hue aan dat de lamp onbereikbaar is maar als ik de lampen buiten aan doe dan doet die het wel gewoon. Dit is vrij vervelend omdat ik schema's op de zwembad pomp heb staan en het zo niet betrouwbaar werkt als de buitenlampen ook aan moeten voordat ik het zwembad pas aan kan zetten.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
dChained schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:29:
[...]

Inderdaad de tuimelschakelaar. Ik wil het in Hue/homekit kunnen bedienen. Weet alleen niet of het mogelijk is? Er zijn spotjes aan verbonden in een niet hue fitting maat
Ahkijk, dan wordt't inderdaad andersom. Dan moet je idd op zoek naar een zigbee schakelaar om d'r tussen te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-08 16:01

megaleo

Special member

dChained schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:51:

[Afbeelding]
Dat kan je met een Shelly 1 inbouwschakelaar doen.

https://www.home2link.nl/...Lw2a7JoujOvEaAqBqEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Mja, dat's weer niet Hue compatible, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo

megaleo

Special member

Liegebeest schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:59:
Mja, dat's weer niet Hue compatible, toch?
Klopt dat dan weer niet.

Maar wel Homekit compatible en dat was wat dChained vroeg. :)
[...]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-07 12:31
Zijn er nog mensen die geïnteresseerd zijn in Hue Light Sync?
Ik ben al een tijdje bezig om mijn KS7000 om te bouwen naar een ware ambilight TV met behulp van Philips Hue. Ben redelijk tevreden met het huidige resultaat 8)
Meer info over mijn setup vind je HIER.

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:34
Mooi hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:28
[...]

Yupz, dat kan, Robb levert niet alleen sunricher dimmers maar ook schakelaars, gewoon het binnenwerk van die tuimelaar eruit deze erin en regelen maar :)

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je een Hue dimmer switch koppelen aan een Hue lamp zonder bridge en zonder Hue app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J. de Sloper
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-07 16:16
meesje schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:10:
Kun je een Hue dimmer switch koppelen aan een Hue lamp zonder bridge en zonder Hue app?
Ja, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:34
De eerste hit bij Google na de advertenties: https://www.beaumotica.nl...hilips-hue-dimming-switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Theo74 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:59:
[...]

Het is denk ik heel persoonlijk of je nu wel of geen (grote) investeringen in nieuwe techniek wilt doen. Aan de ene kant kun je geld in de zak houden door later in iets beters te investeren maar aan de andere kant zou je ook een eeuwige toeschouwer van de vernieuwingen kunnen worden, zonder iets te investeren.
Het is denk ik ook een beetje wat voor persoon je bent. Werkt het oude nog prima, of wil je slechts voor het zelfde vervangen als iets defect is, of ben je echt een gadget freak en investeer je graag in deze hobby met de laatste hebbedingetjes? Want dat is het - voor deze met name mannen speeltjes - ook een beetje.

LED en CRI liggen tot op heden inog lastig ver uit elkaar, simpel omdat de techniek het niet volledig toelaat.
Waar een LED lichtbron tot op heden maar een beperkt deel van het spectrum volledig kan weergeven geeft halogeenlicht het hele zichtbare spectrum plus nog meer weer (IR en UV) en dat zie je.
Het gros vind dit voor de toepassing geen probleem, anders wordt het als je van echt goed en zonlicht benaderend licht afhankelijk bent. Zo las ik ooit een verhaal van een museumdirecteur welke na een derde demo van zeer hoge kwaliteit ledverlichting besloot om bij halogeen en CDM-T lampen te blijven. Simpel omdat alle geteste ledlampen de kleuren in de schilderijen te niet deden.
De Hue kleuren hebben voor een led lamp een vrij hoge CRI, dit komt omdat voor het maken van wit licht ook de kleuren leds mee worden genomen, iets lager zijn de Hue ambiance lampen en Hue white hebben alleen witte leds en daardoor de laagste CRI van de Hue lampen, maar nog altijd beter dan de meeste goedkopere led lampen die je overal kunt vinden!

Dus met Hue zit je redelijk goed wat CRI betreft, is voor Philips Lichting/ Signify een van de belangrijkste requirements als het op Hue Led verlichting aan komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dChained
Dus als ik het goed begrijp kan ik deze in de tuimelschakelaar zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo

megaleo

Special member

dChained schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:04:
[...]

Dus als ik het goed begrijp kan ik deze in de tuimelschakelaar zetten?
Als daar ruimte voor is ja. Dat zou ik, als ik jou was, eerst even controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabimoc
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-01 00:24
Ik wil Hue buitenverlichting gaan aanleggen en lees dat de maximale kabellengte per transformator 35 meter is. Ik kan alleen nergens vinden of dit betekent dat de lengte van het langste deel 35 mag zijn of dat alle kabels bij elkaar opgeteld max 35 meter mogen zijn.

Of te wel, kan ik mijn kabelplan uitvoeren waarbij ik meerdere aftakkingen maak waarbij er dan 2 lampen per aftakking aangesloten zitten? Het langste deel is dan geen 35 meter maar in totaal ligt er wel meer dan 35 meter kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
fabimoc schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:26:
Ik wil Hue buitenverlichting gaan aanleggen en lees dat de maximale kabellengte per transformator 35 meter is. Ik kan alleen nergens vinden of dit betekent dat de lengte van het langste deel 35 mag zijn of dat alle kabels bij elkaar opgeteld max 35 meter mogen zijn.

Of te wel, kan ik mijn kabelplan uitvoeren waarbij ik meerdere aftakkingen maak waarbij er dan 2 lampen per aftakking aangesloten zitten? Het langste deel is dan geen 35 meter maar in totaal ligt er wel meer dan 35 meter kabel.
Kijk voor de gein even in de handleiding van bijv. de Lily:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bqc61MCrKpN2tHDaNneOwY-0vg8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G2yDqnCppqjZmJevy1GopYOz.jpg?f=user_large

Je moet ook nog even kijken of je bijv. niet alleen maar Lily XL's neemt, want dat gaat op de kleinste transformator ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door J0YR1D3R op 08-07-2020 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabimoc
Ja, deze had ik gezien en laat zien dat de maximale lengte 35 meter mag zijn. Maar wat nou als ik bij het eerste T-stuk een aftakking maak van 5 meter, dan weer een T-stuk, en vervolgens aan dat T-stuk weer aan beide zijden een kabel van 2,5 meter en dan 2 lampen? Moet ik die lengte optellen bij de rest of is dat stuk dan ok, omdat het minder dan 35 meter vanaf de transformator is?
Je moet ook nog even kijken of je bijv. niet alleen maar Lily XL's neemt, want dat gaat op de kleinste transformator ook niet.
Ik wilde om die reden voor de 100W versie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpachio
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-04 11:40
Beste mede HUE-ers,

Ik heb een een Philips HUE smart plug geinstalleerd zodat ik al mijn tuinlampen aan kan doen.
Dit werkt in zover goed, dat de lampen aan en uit gaan. Echter gaan de lampen niet volledig uit als ik ze uitzet maar blijven ze nog een heel klein beetje aan.

Heeft er hier iemand enig idee waarom dat zo is? Is dit een instelling?

Ik hoor het graag. Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• __Erik__
carpachio schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:29:
Beste mede HUE-ers,

Ik heb een een Philips HUE smart plug geinstalleerd zodat ik al mijn tuinlampen aan kan doen.
Dit werkt in zover goed, dat de lampen aan en uit gaan. Echter gaan de lampen niet volledig uit als ik ze uitzet maar blijven ze nog een heel klein beetje aan.

Heeft er hier iemand enig idee waarom dat zo is? Is dit een instelling?

Ik hoor het graag. Alvast hartelijk dank!
Draai die plug eens een halve slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wellicht iemand die nog een antwoord heeft op deze vraag:

Heb nu over Hue Color en wil voor de slaapkamer ook twee lampen.

Heb Hue Color besteld voor 67 euro, leek me een goede deal, maar voldoet Hue White Ambiance voor 39 euro ook niet als ik geen kleur wil gebruiken? Wat ik belangrijk vind is dat de tint geel exact hetzelfde kan zijn als bij de Colors, omdat ik ook een Lightstrip Plus in de slaapkamer heb.

Ik zag dat Color tot 2000 kelvin gaat en White Ambiance tot 2200 kelvin, maar heb standaard de tint geel zoals op deze foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vM7ybjFcKrJE6lQ2PwpvmnN5dRI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NuMwvr4JVsWbr8PvnpXZNA3K.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door THE_BASE op 09-07-2020 22:02 ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpachio
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-04 11:40
__Erik__ schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:14:
[...]

Draai die plug eens een halve slag
Thanks, opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-08 09:26
fabimoc schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 06:14:
[...]

Ja, deze had ik gezien en laat zien dat de maximale lengte 35 meter mag zijn. Maar wat nou als ik bij het eerste T-stuk een aftakking maak van 5 meter, dan weer een T-stuk, en vervolgens aan dat T-stuk weer aan beide zijden een kabel van 2,5 meter en dan 2 lampen? Moet ik die lengte optellen bij de rest of is dat stuk dan ok, omdat het minder dan 35 meter vanaf de transformator is?

[...]

Ik wilde om die reden voor de 100W versie gaan.
Je moet alles bij elkaar tellen, dus ook je aftakkingen er bij dan is 35 meter de max.. Dit heb je bij de 100W versie ook hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
THE_BASE schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:01:
Wellicht iemand die nog een antwoord heeft op deze vraag:

Heb nu over Hue Color en wil voor de slaapkamer ook twee lampen.

Heb Hue Color besteld voor 67 euro, leek me een goede deal, maar voldoet Hue White Ambiance voor 39 euro ook niet als ik geen kleur wil gebruiken? Wat ik belangrijk vind is dat de tint geel exact hetzelfde kan zijn als bij de Colors, omdat ik ook een Lightstrip Plus in de slaapkamer heb.

Ik zag dat Color tot 2000 kelvin gaat en White Ambiance tot 2200 kelvin, maar heb standaard de tint geel zoals op deze foto:

[Afbeelding]
Hue Ambiance lampen kunnen de kleur geel die je aangeeft goed aan, heb voor zekerheid even met mijn eigen lampen bekeken!

Ik gebruik voor hoofdverlichting nooit de felle kleuren, zit altijd tussen de 2200 en 2700 kelvin! Voor sfeer verlichting gebruik ik wel kleuren (ledstrip hue iris enz) en dan vooral om de muren op te lichten met een kleurtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Erik1971 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:02:
[...]

Hue Ambiance lampen kunnen de kleur geel die je aangeeft goed aan, heb voor zekerheid even met mijn eigen lampen bekeken!

Ik gebruik voor hoofdverlichting nooit de felle kleuren, zit altijd tussen de 2200 en 2700 kelvin! Voor sfeer verlichting gebruik ik wel kleuren (ledstrip hue iris enz) en dan vooral om de muren op te lichten met een kleurtje!
Dank voor je reactie, erg fijn.

Ik stuur de Hue Colors retour en bestel Hue White Ambiance. Had al een vermoeden dat het wel zou moeten lukken.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik gebruik al een tijd Hue lampen en een Hue ledstrip in de woonkamer. In de tuin heb ik Osram tuinverlichting en een Osram smart+ plug. Dat werkt goed samen met Hue.
Nu heb ik vier Ledvance smart+ plugs gekocht, dat zijn dezelfde als de Osram plugs, maar dan met de nieuwe naam.
Wanneer ik er twee, drie of vier naast elkaar inplug, zijn er na een tijdje steeds twee niet bereikbaar. Wanneer ik zo'n niet bereikbare plug dan ergens anders hang, is er niets mee aan de hand.
Is er iets mee waardoor je de smart plugs niet direct naast elkaar kunt hangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-08 14:19
Daniel. schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:34:
Ik heb iets vreemds en misschien zijn jullie het al tegengekomen.
Ik heb een slimme stekker in de tuin voor het zwembad. Deze kan met hue aan en uit geschakeld kunnen worden, maar sinds kort werkt dat niet helemaal lekker. Ik heb ook lampen buiten staan en die moet ik eerst in hue aanzetten alvorens ik het zwembad pas aan en uit kan zetten. Als die lampen uit staan in hue(wel spanning er op) dan kan ik het zwembad niet meer schakelen. Ook geeft Hue aan dat de lamp onbereikbaar is maar als ik de lampen buiten aan doe dan doet die het wel gewoon. Dit is vrij vervelend omdat ik schema's op de zwembad pomp heb staan en het zo niet betrouwbaar werkt als de buitenlampen ook aan moeten voordat ik het zwembad pas aan kan zetten.
Dit lijkt op een probleem met het bereik van het Zigbee netwerk. Je kunt eens testen of de werking verbeterd als je tussen huis en zwembad een extra lamp of HUE Smart plug plaatst welke daar een stukje Zigbee netwerk vergroot volgens het Meshed netwerk concept. Neem desnoods even een tijdelijke HUE lamp aan een verlengsnoer om het te testen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Theo74 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:00:
[...]

Dit lijkt op een probleem met het bereik van het Zigbee netwerk. Je kunt eens testen of de werking verbeterd als je tussen huis en zwembad een extra lamp of HUE Smart plug plaatst welke daar een stukje Zigbee netwerk vergroot volgens het Meshed netwerk concept. Neem desnoods even een tijdelijke HUE lamp aan een verlengsnoer om het te testen.
@Daniel. Naast bovenstaand advies kun je ook proberen een ander kanaal in je bridge te selecteren. Ik had ooit eens een lamp die regelmatig niet goed werkte. Een ander zigbee kanaal heeft toen het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
BounceMeister schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:37:
Ik gebruik al een tijd Hue lampen en een Hue ledstrip in de woonkamer. In de tuin heb ik Osram tuinverlichting en een Osram smart+ plug. Dat werkt goed samen met Hue.
Nu heb ik vier Ledvance smart+ plugs gekocht, dat zijn dezelfde als de Osram plugs, maar dan met de nieuwe naam.
Wanneer ik er twee, drie of vier naast elkaar inplug, zijn er na een tijdje steeds twee niet bereikbaar. Wanneer ik zo'n niet bereikbare plug dan ergens anders hang, is er niets mee aan de hand.
Is er iets mee waardoor je de smart plugs niet direct naast elkaar kunt hangen?
Het enige wat mij hierbij te binnen schiet is dat er meer HUE gebruikers zijn die ooit meldde dat Osram Smart Plugs af en toe weigeren richting de HUE Bridge. Of dit op te lossen is, of dat hier een work-around voor is? Ik zou het zo snel even niet weten. Misschien dat andere topic members iets aan kunnen vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Theo74 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:27:
[...]

Het enige wat mij hierbij te binnen schiet is dat er meer HUE gebruikers zijn die ooit meldde dat Osram Smart Plugs af en toe weigeren richting de HUE Bridge. Of dit op te lossen is, of dat hier een work-around voor is? Ik zou het zo snel even niet weten. Misschien dat andere topic members iets aan kunnen vullen.
Ik vond het een drama om te koppelen, werkte totaal niet prettig. Nu erg blij dat Hue zelf een Smart Plug heeft. Werkt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
Theo74 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:00:
[...]

Een extra lamp kan ik me iets bij voorstellen, maar een Hue smart plug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik ben opzoek naar een oplossing om een motion sensor te combineren met de hue sync app..

Als ik aan gamen ben zou ik het voor elkaar willen krijgen als iemand de zoldertrap op komt de lampen weer normaal springen zodat ik me niet altijd kapot schrik 🤣

Miss bestaat ook de mogelijkheid dat het na bv een minuut weer naar de sync app springt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

__Erik__ schreef op zondag 12 juli 2020 @ 03:02:
[...]

Een extra lamp kan ik me iets bij voorstellen, maar een Hue smart plug?
Een plug staat ook doorlopend onder stroom en zit in je mesh. Hij vergroot dus het bereik.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
Ortep schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:33:
[...]

Een plug staat ook doorlopend onder stroom en zit in je mesh. Hij vergroot dus het bereik.
Zover ik weet en kan vinden, onderhouden alleen de Hue bridge en lampen het mesh netwerk, de overige componenten ontvangen het signaal slechts, vandaar mijn opmerking 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:56
Druk bezig om in elk geval de woonkamer van Philips Hue te voorzien. Door de Hue Filament nu ook in de meer open lampen :) Werkt alvast prachtig en kan handig gebruik maken van de Philips Livingcolors remote die tegenwoordig aardig goed samen gebruikt kan worden met de bridge :)

Maar nu toch een Gira friends of hue schakelaar gekocht. Toch ideaal om met een knopje naast de deur alle lichten gelijktijdig aan/uit te doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

__Erik__ schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:13:
[...]

Zover ik weet en kan vinden, onderhouden alleen de Hue bridge en lampen het mesh netwerk, de overige componenten ontvangen het signaal slechts, vandaar mijn opmerking 🤔
Hmm, misschien voegt dit weinig toe, zo zonder bronvermelding, maar ik had toch ook echt 'ergens' (sorry) gelezen dat een smartplug het signaal ook doorzendt. Alles wat aan het stroomnet hangt, werkt als repeater, dat was de stelregel ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
woekele schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:22:
[...]

Hmm, misschien voegt dit weinig toe, zo zonder bronvermelding, maar ik had toch ook echt 'ergens' (sorry) gelezen dat een smartplug het signaal ook doorzendt. Alles wat aan het stroomnet hangt, werkt als repeater, dat was de stelregel ongeveer.
Ik vind lees het bv hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Als een product aan de Zigbee/ZLL (Zigbee Light Link) standaard voldoet, wat alle HUE producten betreft, dan kun je er gevoeglijk vanuit gaan dat deze het bestaande netwerk zelf ook oppikken en doorzenden. Anders heeft het toekennen van deze ZLL standaard geen nut. Zigbee/ZLL valt en staat immers met het meshed netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabimoc
Birdy D schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:15:
[...]

Je moet alles bij elkaar tellen, dus ook je aftakkingen er bij dan is 35 meter de max.. Dit heb je bij de 100W versie ook hoor.
Hmm, ik zie nu de datasheet van de 100W versie en daar staat dat je er 2x 30 meter op kan aansluiten. Kan iemand mij de logica hierachter uitleggen? Waarom zou een aftakking van minder dan 30 meter dan niet kunnen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjp4o4WMa5xAaSwVrsJnQLUUSI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V0qauMe8mGRHSwt3L12udp9m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:55

Mimiix

Professioneel Prutser

woekele schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:22:
[...]

Dit klopt. Dit zijn zogeheten "routers" binnen het zigbee netwerk. Er zijn uitzonderingen: Veelal de goedkopere Sengled lampen willen dit nog wel eens niet doen. Zelfde geld voor Xiaomi.

Alle "goede" merken als Osram, Philips en Ikea doen dit wel. Al doet Ikea niet alles volgens het boekje, het werkt wel.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 11:47
fabimoc schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:21:
[...]
Hmm, ik zie nu de datasheet van de 100W versie en daar staat dat je er 2x 30 meter op kan aansluiten. Kan iemand mij de logica hierachter uitleggen? Waarom zou een aftakking van minder dan 30 meter dan niet kunnen?
Wat @Birdy D volgens mij aangeeft is dat de 100W ook een maximum kabellengte kent en je ook daar alles bij elkaar moet optellen. Het totaal is bij de 100W versie dan duidelijk meer dan de standaard versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
fabimoc schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:21:
[...]

[Afbeelding]
Ok even over de 100W versie dan..je hebt het over een aftakking, bedoel je hier mee dat je ipv een lamp met 0.6 meter snoer hier een kabel aan het T stuk wil zetten (bv 10 meter=2 kabels) en dan vervolgens de lamp?
Dit kan wel maar het gaat om je totale lengte vanaf je stopcontact, in dit geval mag je dus niet boven de 30 meter per kabel komen volgens Hue (of het in de praktijk niet zal werken een iets langere kabel dat weet ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-07 12:31
SvS1986 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:16:
Ik ben opzoek naar een oplossing om een motion sensor te combineren met de hue sync app..

Als ik aan gamen ben zou ik het voor elkaar willen krijgen als iemand de zoldertrap op komt de lampen weer normaal springen zodat ik me niet altijd kapot schrik 🤣

Miss bestaat ook de mogelijkheid dat het na bv een minuut weer naar de sync app springt..
"Gamen op de zolder" Noemen ze dat tegenwoordig zo (Geintje :9)

Ik had een vergelijkbare oplossing nodig. Heb een motion sensor bij de deur naar de tuin staan zodat ik weet wanneer de hond terug naar binnen wil en ik de deur dan ook niet constant open hoef te laten zodra de hond naar buiten is.

Ik denk dat je met een van de volgende opties het beste geholpen bent.

- Offer 1 lamp op in je 'Entertainment Ruimte' zodat deze niet wordt gebruikt tijdens het synchroniseren. Gebruik deze als waarschuwingslamp i.c.m. de motion sensor.

- Koop een extra lamp (bijvoorbeeld een Hue Go of Hue Bloom) en gebruik die op de zolder als waarschuwingslamp i.c.m. de motion sensor.

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvS1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-11-2023
ThaBEN schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:54:
[...]

"Gamen op de zolder" Noemen ze dat tegenwoordig zo (Geintje :9)

Ik had een vergelijkbare oplossing nodig. Heb een motion sensor bij de deur naar de tuin staan zodat ik weet wanneer de hond terug naar binnen wil en ik de deur dan ook niet constant open hoef te laten zodra de hond naar buiten is.

Ik denk dat je met een van de volgende opties het beste geholpen bent.

- Offer 1 lamp op in je 'Entertainment Ruimte' zodat deze niet wordt gebruikt tijdens het synchroniseren. Gebruik deze als waarschuwingslamp i.c.m. de motion sensor.

- Koop een extra lamp (bijvoorbeeld een Hue Go of Hue Bloom) en gebruik die op de zolder als waarschuwingslamp i.c.m. de motion sensor.
Dat is indd een goed idee, heb ook nog 2 gu10 witte spots of indd een losse lamp nog ergens erbij 👌🏻 Tnx voor de info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:03

Hertog

Aut bibat, aut abeat

SvS1986 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:00:
[...]

Dat is indd een goed idee, heb ook nog 2 gu10 witte spots of indd een losse lamp nog ergens erbij 👌🏻 Tnx voor de info
Ik weet niet of het ook werkt met de Sync, maar in Hue Labs zit een 'No motion, no fuss' formule waarmee je lichten na beweging naar 'de vorige staat' zouden moeten gaan.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Laatst online: 25-08 16:10
Heeft iemand hier ervaring met een 'sensor couple' maar dan voor drie motion sensors? Ben hier naar op zoek voor de gang/trap, maar tot vind tot nu toe vooral vragen (op Reddit) en geen oplossingen..

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 26-08 19:14
S0epkip schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:18:
Heeft iemand hier ervaring met een 'sensor couple' maar dan voor drie motion sensors? Ben hier naar op zoek voor de gang/trap, maar tot vind tot nu toe vooral vragen (op Reddit) en geen oplossingen..
Wat wil je ermee doen dan?

Iets wat ik me kan indenken is dat je twee (of meer) motion sensors 'koppelt' (bijv. in All4Hue) door een virtuele sensor aan te maken die je vult met een waarde als één van de sensoren iets detecteert. En dan zet je in de regel die geactiveerd moet worden dat eerst die sensor uitgelezen moet worden. Dus als virtuele sensor=0 maakt ie er virtuele sensor=1 van en activeert ie een scene bijv. En dan 'weet' de andere sensor dat de eerste sensor geactiveerd is (als je de sensor met de motion detection laat uitlezen). En dan zet je een timer op dat na X tijd de sensor=0 weer geschreven wordt.

Dit leest ws heel kut als je dat voor de eerste keer leest haha. Maargoed. Wat wil je ermee doen?

[ Voor 49% gewijzigd door spokje op 13-07-2020 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

S0epkip schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:18:
Ik heb zoiets gemaakt.

Heel eenvoudig:

Als er een beweging wordt gedetecteerd door wie dan ook gaat hij een conditie na.
Is inputselector "Beweging" off zet hem dan op on en doe wat je wilt doen.
Is hij aan? Doe dan niets

Als na een tijdje geen beweging meer wordt gedetecteerd en wil je de zaak weer uit?
Zet inputselector "Beweging" op off en doe wat je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
spokje schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:31:
[...]

Wat wil je ermee doen dan?

Iets wat ik me kan indenken is dat je twee (of meer) motion sensors 'koppelt' (bijv. in All4Hue) door een virtuele sensor aan te maken die je vult met een waarde als één van de sensoren iets detecteert. En dan zet je in de regel die geactiveerd moet worden dat eerst die sensor uitgelezen moet worden. Dus als virtuele sensor=0 maakt ie er virtuele sensor=1 van en activeert ie een scene bijv. En dan 'weet' de andere sensor dat de eerste sensor geactiveerd is (als je de sensor met de motion detection laat uitlezen). En dan zet je een timer op dat na X tijd de sensor=0 weer geschreven wordt.

Dit leest ws heel kut als je dat voor de eerste keer leest haha. Maargoed. Wat wil je ermee doen?
Het idee is dat als 1 vd 3 sensoren getriggerd wordt, de verlichting in de gang/overloop even aangaat; en uit als er nergens meer motion is.

Via de hue labs sensor couple werkt dit nu voor beneden+1e verdieping, maar nu zou ik daar de tweede verdieping aan toe willen voegen.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robindc
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2020
Hallo,

ik zit sinds de laatste update van de Hue bridge (of 65OLED754 TV) met een sync issue tussen Ambilight en mijn Hue lampen. Hiervoor gebruik ik de ingebouwde Ambilight + Hue functie op m'n tv.

In totaal zouden er 18 lampen moeten zijn waarmee de TV moet kunnen connecteren. Hij vindt er echter maar 9. Van deze 9 zijn er ook 2 die een verkeerde naam weergeven tov de locatie in de ruimte.
Ik heb in de Hue app reeds het zigbee kanaal gewijzigd, de bridge opgekuist, ... . Ook heb ik de tv gereset en alle connecties er uitgegooid.
Niet lijkt te helpen.

Heeft iemand hier nog problemen mee, of nog beter: een oplossing?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
S0epkip schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:57:
[...]

Het idee is dat als 1 vd 3 sensoren getriggerd wordt, de verlichting in de gang/overloop even aangaat; en uit als er nergens meer motion is.

Via de hue labs sensor couple werkt dit nu voor beneden+1e verdieping, maar nu zou ik daar de tweede verdieping aan toe willen voegen.
Als je een iPhone hebt kan dit met iConnectHue.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-08 23:39

Saninl

funske schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:20:
[...]

Als je een iPhone hebt kan dit met iConnectHue.
Zou je hier een voorbeeld van kunnen geven? Ik heb eenzelfde situatie in de tuin, maar krijg het niet echt voor elkaar in de Woning-app of iConnecthue. Die laatste heb ik wel aangeschaft, maar vind ik zo onoverzichtelijk dat ik er eigenlijk niets mee doe... :X

[ Voor 4% gewijzigd door Saninl op 14-07-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Ortep schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:13:
[...]

Ik heb zoiets gemaakt.

Heel eenvoudig:

Als er een beweging wordt gedetecteerd door wie dan ook gaat hij een conditie na.
Is inputselector "Beweging" off zet hem dan op on en doe wat je wilt doen.
Is hij aan? Doe dan niets

Als na een tijdje geen beweging meer wordt gedetecteerd en wil je de zaak weer uit?
Zet inputselector "Beweging" op off en doe wat je wilt
In welke 'omgeving' heb je dit gemaakt? Ik heb geen iPhone (iconnecthue).

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

S0epkip schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:14:
[...]

In welke 'omgeving' heb je dit gemaakt? Ik heb geen iPhone (iconnecthue).
Ik heb ook geen iPhone.

Ik realiseer me nu pas dat ik het in Home Assistant heb gemaakt. De Hue software is zo beperkt dat ik daar na ongeveer 2 dagen van ben afgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:05
Zonet een nieuwe bridge gekocht omdat mijn oude v1 niet meer ondersteund werd, kon dus niet meer bedienen met Google home.

Probleem waar ik nu vervolgens tegenaan loop is het koppelen van mijn strips (ook een eerste generatie) met mijn nieuwe bridge. Mijn bridge ligt ondertussen ongeveer op mijn strip om zeker te zijn dat ze elkaar 'zien'. Zonder resultaat.

Mijn vermoeden is nu dat de eerste generatie strip niet meer gekoppeld kan worden met de nieuwe bridge? Dan kan ik dus niet weer geld gaan uitgeven om 4m strip te kopen.

Iemand die me kan zeggen wat er gaande is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:15
Drwho1 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:32:
Zonet een nieuwe bridge gekocht omdat mijn oude v1 niet meer ondersteund werd, kon dus niet meer bedienen met Google home.

Probleem waar ik nu vervolgens tegenaan loop is het koppelen van mijn strips (ook een eerste generatie) met mijn nieuwe bridge. Mijn bridge ligt ondertussen ongeveer op mijn strip om zeker te zijn dat ze elkaar 'zien'. Zonder resultaat.

Mijn vermoeden is nu dat de eerste generatie strip niet meer gekoppeld kan worden met de nieuwe bridge? Dan kan ik dus niet weer geld gaan uitgeven om 4m strip te kopen.

Als je lampen eerder met een andere bridge zijn gekoppeld dan worden ze door de nieuwe bridge vaak niet gevonden. Je moet ze dan even handmatig toevoegen door het serienummer in te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Wat in de post hierboven staat. Maar het makkelijkste is al je lampen eerst uit de oude bridge te verwijderen, daarna kunnen ze dan weer op de standaard manier gekoppeld worden en hoef je geen serienummers in te gaan voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Sinds gisteren de Gira / Senic Friends of Hue schakelaar. Iemand enig idee of je behalve de paar standaard scènes die je kan selecteren, ook nog andere scènes kan toebedelen aan de knoppen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 16:33

Je kan al je instellingen van de V1 bridge naar de nieuwe V2 bridge migreren _zonder_ apparaten opnieuw te moeten linken.

Als je een V1 bridge en een _nieuwe_ V2 bridge tegelijk aansluit op je netwerk dan zou de App met een popup/notificatie/melding moeten komen voor migratie, daarna is het gewoon de stappen in de wizard volgen.

Aangezien je al met de V2 bridge bezig bent geweest moet je die waarschijnlijk even resetten met het knopje onderop zodattie weer nieuw is. Als je al lampen had toegevoegd aan de V2 bridge dan zou ik die eerst verwijderen uit de V2 bridge (dan zijn ze weer te linken met een andere bridge) en daarna op de V1 bridge een keertje naar nieuwe lampen zoeken, dan worden ze daar weer bereikbaar.
Daarna de migratie starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Robsato schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:02:
[...]
Je kan al je instellingen van de V1 bridge naar de nieuwe V2 bridge migreren _zonder_ apparaten opnieuw te moeten linken.

Als je een V1 bridge en een _nieuwe_ V2 bridge tegelijk aansluit op je netwerk dan zou de App met een popup/notificatie/melding moeten komen voor migratie, daarna is het gewoon de stappen in de wizard volgen.

Aangezien je al met de V2 bridge bezig bent geweest moet je die waarschijnlijk even resetten met het knopje onderop zodattie weer nieuw is. Als je al lampen had toegevoegd aan de V2 bridge dan zou ik die eerst verwijderen uit de V2 bridge (dan zijn ze weer te linken met een andere bridge) en daarna op de V1 bridge een keertje naar nieuwe lampen zoeken, dan worden ze daar weer bereikbaar.
Daarna de migratie starten.
Dank voor de adviezen ook @Polster @dragon2 , ik probeer ze te volgen. Probleem is dat ik ook alles van de V1 al had ontkoppeld, inclusief de bridge. Probleem is dat ik deze nu niet meer opnieuw kan koppelen.
Dus momenteel kan ik niets bedienen van mijn strips, mijn V1 kan ik niet meer koppelen en mijn V2 kan ik wel koppelen maar die ziet de strips niet. :( Nu moet ik nog gaan uitzoeken waar ik dat 6-cijferig serienummer juist kan vinden zonder mijn hele strip achter mijn tv-meubel moeten gaan te...strippen. |:( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Drwho1 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:35:
[...]

Dank voor de adviezen ook @Polster @dragon2 , ik probeer ze te volgen. Probleem is dat ik ook alles van de V1 al had ontkoppeld, inclusief de bridge. Probleem is dat ik deze nu niet meer opnieuw kan koppelen.
Dus momenteel kan ik niets bedienen van mijn strips, mijn V1 kan ik niet meer koppelen en mijn V2 kan ik wel koppelen maar die ziet de strips niet. :( Nu moet ik nog gaan uitzoeken waar ik dat 6-cijferig serienummer juist kan vinden zonder mijn hele strip achter mijn tv-meubel moeten gaan te...strippen. |:( :F
Ik had die fout ook 1 keer hemaakt. Gelukkig hebben ze aan de Play lampen een labeltje met het serienummer aan het snoer gehangen :)
Volgens mij zit het serienummer bij de strips (iig bij de eerste versie) op het witte boxje direct aan je lampen, aan de kant waar je hem vastplakt ( :-( )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drwho1
dragon2 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:45:
[...]

Ik had die fout ook 1 keer hemaakt. Gelukkig hebben ze aan de Play lampen een labeltje met het serienummer aan het snoer gehangen :)
Volgens mij zit het serienummer bij de strips (iig bij de eerste versie) op het witte boxje direct aan je lampen, aan de kant waar je hem vastplakt ( :-( )
Succes. Ik heb even mijn beide meubels van de muur afgeschoven, daar lag zo'n wit boxje achter en het serienummer van beide gevonden zonder strip moeten los te maken. Koppeling is daarna meteen gelukt en ik kan weer roepen naar m'n google home 'lichten aan/uit' :*)
Nogmaals dank voor jullie snelle reacties. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funske
Saninl schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:48:
[...]
Zou je hier een voorbeeld van kunnen geven? Ik heb eenzelfde situatie in de tuin, maar krijg het niet echt voor elkaar in de Woning-app of iConnecthue. Die laatste heb ik wel aangeschaft, maar vind ik zo onoverzichtelijk dat ik er eigenlijk niets mee doe... :X
Ik heb een vrij lange gang met daarin 2 lampunits met ieder 3 Hue-lampen.
Bij elke sensor zet je bij "On activity" de schakelaar "Only react if groups are off" aan. Je kunt eventueel tijden invoeren wanneer een bepaalde scene aan moet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wT2QwONdM-G7aOZrE__6fHBDAnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LXt64UwJViMqLf8eC8OWiZwz.jpg?f=fotoalbum_large

Bij "On inactivity" geef je de tijd aan hoe lang het licht aan moet blijven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWtha9gC7pbD-bAzbEMJyjMykZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/99X2HORUXTisYQ5fZfibUfyD.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna ga je naar "Settings", "Motion sensor cancelling" (Groups), "Gang" (in mijn geval) en vink je die sensoren aan die betrekking hebben op deze situatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJZpIFyNWh9hciLJouDOyQr5VZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HN5ngZItEHdH5XgxQWEYHkKb.jpg?f=fotoalbum_large

Op deze manier gaan mijn lampen in de gang overdag niet aan, ondanks dat er eigenlijk net te weinig licht is, gaan de lampen gedimd aan vanaf 20:00 tot 23:45 en daarna in de nacht gaat er in elke lampenunit 1 lamp héél gedimd branden, zodat je kunt zien waar je loopt.

Mocht ik overdag het volle licht nodig hebben, dan heb ik daarvoor ook nog een dimmerswitch die hiervoor zorgt. De lampen gaan dan ook pas uit als ik ze echt via die timmerswitch uitzet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eEXfLqWqS8tvmlTSdIpFdZfQ-kc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qBlFEmoH6eaWzPfZkluGLwTC.jpg?f=fotoalbum_large

Die "Cancel inactivity of Gang achter, Gang voor" staat erbij omdat de verlichting anders elke keer uitgaat. En dat is bij het poetsen niet echt leuk.

Ik heb nu 2 sensoren gebruikt, maar op dezelfde manier kun je m.i. ook 3 of meerdere sensoren instellen.
Hopelijk kun je hier iets mee!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:16

Royz

Kleurenblind!!

funske schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:38:
[...]

Bij elke sensor zet je bij "On activity" de schakelaar "Only reactie if groups are off" aan.
Ik probeer te begrijpen wat deze optie nou in de praktijk doet. Wat is in dit geval het voordeel van de switch "If groups are off"? Zolang de groepen aan staat doet de motion sensor het niet? Dus ipv een motion sensor wordt het dan een timer met de variabele van de inactivity input? Vervolgens gaat hij (in dit geval) na 30 seconden weer kijken of er motion is?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Royz schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:50:
[...]

Ik probeer te begrijpen wat deze optie nou in de praktijk doet. Wat is in dit geval het voordeel van de switch "If groups are off"? Zolang de groepen aan staat doet de motion sensor het niet? Dus ipv een motion sensor wordt het dan een timer met de variabele van de inactivity input? Vervolgens gaat hij (in dit geval) na 30 seconden weer kijken of er motion is?
Eronder staat een verklaring wat de functie van die schakelaar is.
Het komt erop neer dat er dus niets gebeurd als er iets in die groep aan staat.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:16

Royz

Kleurenblind!!

funske schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:58:
[...]

Eronder staat een verklaring wat de functie van die schakelaar is.
Het komt erop neer dat er dus niets gebeurd als er iets in die groep aan staat.
Daarom vraag ik me af waarom je dit zou willen. In de praktijk; hij meet opnieuw motion en zet opnieuw hetzelfde scenario aan maar daar merk je niets van want hij stond al aan? Hoogstens reset je de counter naar inactiviteit weer.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Royz schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:06:
[...]

Daarom vraag ik me af waarom je dit zou willen. In de praktijk; hij meet opnieuw motion en zet opnieuw hetzelfde scenario aan maar daar merk je niets van want hij stond al aan? Hoogstens reset je de counter naar inactiviteit weer.
Omdat het ook een ander scenario kan zijn.

Wat je zou kunnen willen is dat als je thuis komt, hij je lampen aanzet op x sterkte. Daarna staat er al iets aan en werkt de motion detector niet meer. Dit zal je bijvoorbeeld kunnen gebruiken om het licht aan te doen als je thuis komt, waarna je hem zelf met de hand uit doet.

[ Voor 6% gewijzigd door Mimiix op 14-07-2020 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
Mimiix schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:16:
Omdat het ook een ander scenario kan zijn.

Wat je zou kunnen willen is dat als je thuis komt, hij je lampen aanzet op x sterkte. Daarna staat er al iets aan en werkt de motion detector niet meer. Dit zal je bijvoorbeeld kunnen gebruiken om het licht aan te doen als je thuis komt, waarna je hem zelf met de hand uit doet.
Daar is het precies voor bedoeld!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
scubamichel schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:21:
[...]

Ze blijven daar op de Signify helpdesk volhouden:

"Op dit moment lijkt het ons het beste om uw smart plug om te wisselen.
Als daarna het 'software' probleem zich blijft voordoen dan zullen wij alsnog met een passende oplossing komen.
"

Dus nog maar eens gevraagd of dit initiatief nou van de 1e of de 2e lijn afkwam en of het zoiets van een baat het niet dan schaadt het niet poging is. Aangezien ik het ook met een scene heb waar alleen lampen in zitten lijkt het mij niet logisch dat het aan een Smart Plug ligt. Geloof niet dat ze het echt willen onderzoeken.
Bovendien werkt de Smart Plug prima met de scriptjes die ik vanuit Domoticz aan stuur. Maar dat is natuurlijk een workaround.
Ben nog steeds met die servicedesk aan de praat, ik krijg ook de meest grote onzin terug van de diverse medewerkers, helaas.

Naast de onzin, kwam men ook ergens met de suggestie om de verdwijnende routine eens vanaf een ander apparaat te configureren, dat heb ik gedaan en - verbazingwekkend genoeg - die versie van de routine blijft inmiddels 8 dagen stabiel draaien... Vraag me niet waarom, maar je zou het eens kunnen proberen.

Concreet in mijn geval: sommige routines, geconfigureerd via officiele Hue app op mijn Huawei P20 Pro, verdwijnen automatisch, als ik dezelfde routines configureer via officiele Hue app op mijn Samsung tablet blijven die routines - voorlopig - stabiel draaien. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
Deze reactie
Theo74 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 16:02:
[...]

Als een product aan de Zigbee/ZLL (Zigbee Light Link) standaard voldoet, wat alle HUE producten betreft, dan kun je er gevoeglijk vanuit gaan dat deze het bestaande netwerk zelf ook oppikken en doorzenden. Anders heeft het toekennen van deze ZLL standaard geen nut. Zigbee/ZLL valt en staat immers met het meshed netwerk.
En deze reactie
Mimiix schreef op maandag 13 juli 2020 @ 07:38:
[...]

Dit klopt. Dit zijn zogeheten "routers" binnen het zigbee netwerk. Er zijn uitzonderingen: Veelal de goedkopere Sengled lampen willen dit nog wel eens niet doen. Zelfde geld voor Xiaomi.

Alle "goede" merken als Osram, Philips en Ikea doen dit wel. Al doet Ikea niet alles volgens het boekje, het werkt wel.
Kunnen mijns inzien niet samen gaan, bij de eerste reactie zou bv een motion sensor ook het mesh netwerk onderhouden, terwijl de tweede reactie die uitsluit vanwege niet aangesloten zijn op 220V.

Of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

__Erik__ schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:08:
Deze reactie

[...]

En deze reactie

[...]

Kunnen mijns inzien niet samen gaan, bij de eerste reactie zou bv een motion sensor ook het mesh netwerk onderhouden, terwijl de tweede reactie die uitsluit vanwege niet aangesloten zijn op 220V.

Of mis ik iets?
Ik heb geen idee waar zijn reactie op gebaseerd is. Ik weet wel dat mijn ervaring met deCONZ als nauw betrokkene hier wel in kan aangeven hoe het zit. Zie mijn verbindingen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8qnGm0J.png

Dit is geen Hue bridge, maar alles wat op 220V zit , repeat hier (zie gele blokjes).

Wat het hele ZZL verhaal hier in doet weet ik ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1971
__Erik__ schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:08:
Deze reactie

[...]

En deze reactie

[...]

Of mis ik iets?
Ja er zijn binnen ZigBee twee type netwerk devices, routers en end devives.

Routers onderhouden het mesh netwerk en zijn typisch apparaten die een vaste stroombron hebben, zoals lampen en bridges!

End devices zijn apparaten die niet actief in het mesh netwerk meedoen en via een zigbee router met rest van het netwerk communiceren. Dit zijn meestal batterij gevoede apparaten zoals dimmer switches en sensoren. Om batterij te sparen staan deze meestal in low powermode en kunnen daarom ook niet als router fungeren!

Maar het is aan fabrikant om te kiezen of een apparaat als zigbee router of end device fungeert, dus lampen als end device is mogelijk maar niet wenselijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Erik1971 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:22:
[...]

Ja er zijn binnen ZigBee twee type netwerk devices, routers en end devives.

Routers onderhouden het mesh netwerk en zijn typisch apparaten die een vaste stroombron hebben, zoals lampen en bridges!

End devices zijn apparaten die niet actief in het mesh netwerk meedoen en via een zigbee router met rest van het netwerk communiceren. Dit zijn meestal batterij gevoede apparaten zoals dimmer switches en sensoren. Om batterij te sparen staan deze meestal in low powermode en kunnen daarom ook niet als router fungeren!

Maar het is aan fabrikant om te kiezen of een apparaat als zigbee router of end device fungeert, dus lampen als end device is mogelijk maar biet wenselijk ;)
In de praktijk gebeurd dit eigenlijk alleen met de El Cheapo lampen. Voor de rest heb ik het nog nooit echt gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scubamichel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:24
__Erik__ schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:03:
[...]

Ben nog steeds met die servicedesk aan de praat, ik krijg ook de meest grote onzin terug van de diverse medewerkers, helaas. ...
Ik heb de case laten sluiten Erik. Ze bleven vasthouden aan het omwisselen van de Smart Plug hoewel ook er ook een routine van Hue Spots verdween. Dus de relatie met Smart Plug leek mij niet erg logisch.
Inmiddels zijn er wel een paar updates op de bridge en voor de app verschenen en heb ik na die updates geen verdwenen routines meer gehad. Ik snap niet dat ze niet iets van een log kunnen aanmaken, al dan niet naar een extern system via syslog o.i.d.

Haha het bovenstaande nog niet geschreven of er was weer een routine om de Smart Plug aan te sturen verdwenen. Ik had die 3 dagen geleden aangemaakt omdat mij Raspberry ermee was gestopt. Daarmee stuurde ik een scriptje aan om de Smart Plug op tijd aan/uit te zetten. Zal de Hue App ook een op de iPad installeren en daar een nieuwe routine mee maken. Zucht :P

Gisteravond op de iPad ook de Hue App geinstalleerd en kwam toen tot een verassende ontdekking. In app op de iPac in de routines / andere routines tab stonden veel meer routines dan er in mijn app op de telefoon stonden. Deze waren allemaal naamloos. Dus die heb ik een voor een geopend en verwijderd. Daar zaten dus ook de routines bij die de Smart Plug moesten aanzetten. Gelijk ook op de iPad een routine aangemaakt om de Smart Plug weer op gezette tijden aan en uit te zetten. Eens kijken of deze nu wel blijft bestaan.

Heb overigens op mijn telefoon de Hue App ook maar eens verwijderd, opnieuw geinstalleerd en met de bridge gekoppeld. Het gaat om een OnePlus 5T met Android 9.

[ Voor 43% gewijzigd door scubamichel op 16-07-2020 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJDW
  • Laatst online: 26-08 00:03
Iemand een idee wat er aan de hand is met de Philips Hue Pillar? Ik had 2 weken geleden er 9 besteld bij Coolblue. Mijn bestelling werd echter uitgesteld omdat deze nog niet allemaal op voorraad zijn, en nu krijg ik de melding dat deze niet meer zullen binnenkomen.

Als ik kijk bij bol.com en andere leveranciers lijkt deze ook moeilijk leverbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
PJDW schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:48:
Iemand een idee wat er aan de hand is met de Philips Hue Pillar? Ik had 2 weken geleden er 9 besteld bij Coolblue. Mijn bestelling werd echter uitgesteld omdat deze nog niet allemaal op voorraad zijn, en nu krijg ik de melding dat deze niet meer zullen binnenkomen.

Als ik kijk bij bol.com en andere leveranciers lijkt deze ook moeilijk leverbaar te zijn.
Beaumotica en Amazon.nl en Mediamarkt zie ik ze gewoon staan op voorraad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Momenteel ben ik aan het wachten tot dat men de 1600 lumen lamp uitbrengt, dimmable + kleurtemperatuur aanpasbaar.

Verder ben ik heel blij met mn hue lampjes, het werkt gewoon.

Eén iets moet er mij toch van het hart. Die hue dimmers zijn echt erbarmelijk. Ze werken wel, maar echt brol, goedkoop simpel plastic, lousy knopjes en feedback. In de winkel kosten ze 20 tot 25 euro, echt een ongelofelijke woekerprijs voor wat het eigenlijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

SideShow schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:37:
Momenteel ben ik aan het wachten tot dat men de 1600 lumen lamp uitbrengt, dimmable + kleurtemperatuur aanpasbaar.

Eén iets moet er mij toch van het hart. Die hue dimmers zijn echt erbarmelijk. Ze werken wel, maar echt brol, goedkoop simpel plastic, lousy knopjes en feedback. In de winkel kosten ze 20 tot 25 euro, echt een ongelofelijke woekerprijs voor wat het eigenlijk is.
Ik vind het een van de meest betrouwbare die er zijn tbh. Zeker voor die prijs zijn ze amper te vinden. Die van de Ikea zijn ook 15 euro.

Op amazon kan je ze rond de 17 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
scubamichel schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:31:
[...]

Ik heb de case laten sluiten Erik. Ze bleven vasthouden aan het omwisselen van de Smart Plug hoewel ook er ook een routine van Hue Spots verdween. Dus de relatie met Smart Plug leek mij niet erg logisch.
Inmiddels zijn er wel een paar updates op de bridge en voor de app verschenen en heb ik na die updates geen verdwenen routines meer gehad. Ik snap niet dat ze niet iets van een log kunnen aanmaken, al dan niet naar een extern system via syslog o.i.d.

Haha het bovenstaande nog niet geschreven of er was weer een routine om de Smart Plug aan te sturen verdwenen. Ik had die 3 dagen geleden aangemaakt omdat mij Raspberry ermee was gestopt. Daarmee stuurde ik een scriptje aan om de Smart Plug op tijd aan/uit te zetten. Zal de Hue App ook een op de iPad installeren en daar een nieuwe routine mee maken. Zucht :P
Het is en blijft redelijk onvoorspelbaar, inderdaad, soms verdwijnt een routine al na een kwartier, langste wat ik heb gehad was na een week...

Wat voor device (type/model) gebruik je nu om routines aan te maken?

Ben echt heel benieuwd of 't met de ipad anders verloopt :?

[ Voor 0% gewijzigd door __Erik__ op 15-07-2020 22:07 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 11:47
Heb hier sinds 3,5-4 jaar drie dimmer switches, waarbij ik er 1 in het afgelopen half jaar regelmatig gebruik (dat wil zeggen: gemiddeld 1 a 2 keer per dag met name aan/uit en schakelen tussen scenes via de aan-knop). De andere slechts zeer incidenteel (want geautomatiseerd met o.a. bewegingsmelders).

Ik herken (deels) jouw ervaring wel, de feedback van de knopjes lijkt door gebruik inderdaad wat minder te worden. Dat wil zeggen hij registreert wel de bediening (dat gaat eigenlijk altijd goed), maar je hoort en voelt niet echt een klik. Met name bij de aan-en de dim knoppen merk ik dat, de off knop lijkt nog wel een duidelijke klik en feedback te geven.

De switches die ik zelden gebruik klikken en voelen wat meer alsof ze nieuw uit de doos komen, waarbij ook hier de uitknop de beste feedback geeft en de andere wat meer 'mushy'.

Ik stoor me verder niet echt aan het plastic, de behuizing is degelijk en de batterij gaat een eeuwigheid mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:29
Pepper92 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:53:
Sinds gisteren de Gira / Senic Friends of Hue schakelaar. Iemand enig idee of je behalve de paar standaard scènes die je kan selecteren, ook nog andere scènes kan toebedelen aan de knoppen?
Ik heb hier geen antwoord op, wellicht kan je in de HUE app ingeven voor de schakelaar dat je:

eerste klik : scene 1
tweede klik: scene 2
zoals da ook bij de standaard hue dimmer switch kan.

Ik heb elf ook een vraag.
Hoe 'voelt' de scakelaar?
Ik heb zelf onlangs getest met de Niko switch, maar vond hem niet fijn voelen. Je moest hem diep indrukken, en de switch kraakte nog al.

Ik zou graag weten of dat voor deze Gira / Senic switch ook zo is?
En indien iemand ervaring heeft, ook voor Busch Jaeger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
@Obelixxx hij moet wel diep ingedrukt worden, maar kraakt niet. Het diep indrukken is denk ik het gevolg van het batterijloze EnOcean systeem dat bij al deze schakelaars gebruikt wordt om energie op te wekken.

Probleem is met name dat je alleen de paar standaard scènes kan kiezen, maar niet alle standaard scènes en bovendien geen custom scènes. Alleen helder, gedimd, nachtlampje, lezen en nog 3 zo uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-08 15:54
Obelixxx schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:17:
[...]

Ik heb hier geen antwoord op, wellicht kan je in de HUE app ingeven voor de schakelaar dat je:

eerste klik : scene 1
tweede klik: scene 2
zoals da ook bij de standaard hue dimmer switch kan.

Ik heb elf ook een vraag.
Hoe 'voelt' de scakelaar?
Ik heb zelf onlangs getest met de Niko switch, maar vond hem niet fijn voelen. Je moest hem diep indrukken, en de switch kraakte nog al.

Ik zou graag weten of dat voor deze Gira / Senic switch ook zo is?
En indien iemand ervaring heeft, ook voor Busch Jaeger
Heb de Senic schakelaar hier gemonteerd, werkt prima, maar je hebt wel een harde klik. Dimmen voelt niet erg soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
Geen custom scene zou voor mij ook een probleem zijn.
Dan kan je al niet met de sceneknop een tweede groep lampjes kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 22:48

LDVC

Let's get it over with

__Erik__ schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:06:
[...]

Het is en blijft redelijk onvoorspelbaar, inderdaad, soms verdwijnt een routine al na een kwartier, langste wat ik heb gehad was na een week...

Wat voor device (type/model) gebruik je nu om routines aan te maken?

Ben echt heel benieuwd of 't met de ipad anders verloopt :?
Wanneer een routine aangemaakt wordt op de bridge, dan krijgt deze ook een parameter 'recycle' mee. Door die op 'false' te zetten bij aanmaken, zal de bridge deze routine nooit uit zichzelf opruimen. Standaard lijkt de Hue app alle routines aan te maken met 'true'.
Ik weet niet wat precies het proces van opruimen triggert, maar lijkt er op dat dit bij jou vaak getriggered wordt en daarom je routines verdwijnen. (en andere app maakt waarschijnlijk met recycle=false aan en daarom verdwijnt die niet zomaar)

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Pepper92 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:01:
Probleem is met name dat je alleen de paar standaard scènes kan kiezen, maar niet alle standaard scènes en bovendien geen custom scènes. Alleen helder, gedimd, nachtlampje, lezen en nog 3 zo uit mijn hoofd.
Ik heb hier ook custom scenes toegewezen aan een van de knoppen in de Hue app.
Ik gebruik versie 3.40.0 van de Hue app en ik heb Hue bridge versie 2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Awf-TrBMaPpj2iGSWBUAYqAQjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ka1H9RnSnLJDtVot34lBO7oK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
@masaman dus jij kunt een scène die je zelf hebt bedacht en een naam hebt gegeven, terugvinden in de lijst onder ‘drukken woonkamer’ in de app? Bij mij dus beperkt tot een aantal standaard scènes. Als ik thuis ben vanavond zal ik een screenshot maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Niet online
Pepper92 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:28:
@masaman dus jij kunt een scène die je zelf hebt bedacht en een naam hebt gegeven, terugvinden in de lijst onder ‘drukken woonkamer’ in de app? Bij mij dus beperkt tot een aantal standaard scènes. Als ik thuis ben vanavond zal ik een screenshot maken.
Ja, inderdaad. Ik zie de standaardscenes, de gewone scenes en de lichtrecepten waar ik voor iedere knop uit kan kiezen. Misschien moet je ook even kijken welke Hue app versie je gebruikt of welke Hue bridge versie je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
masaman schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:32:
[...]

Ik heb hier ook custom scenes toegewezen aan een van de knoppen in de Hue app.
Ik gebruik versie 3.40.0 van de Hue app en ik heb Hue bridge versie 2

[Afbeelding]
Welke schakelaar is dit?
Hoeveel scenes kan je achter elkaar op de knop krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
masaman schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:32:
[...]

Ja, inderdaad. Ik zie de standaardscenes, de gewone scenes en de lichtrecepten waar ik voor iedere knop uit kan kiezen. Misschien moet je ook even kijken welke Hue app versie je gebruikt of welke Hue bridge versie je gebruikt.
Nieuwe bridge en zelfde app versie (iOS) als jij hebt genoemd. Ik ga vanavond even kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971

Zou idd mooi zijn als er van de 1600lm e27 naast Hue White er ook een Hue Ambiant variant uit komt!

Maar ik vermoed dat het een erg dure lamp word omdat gekleurde leds met een hoog lumen output erg duur zijn :|

Maar die 1600lm Hue White is denk ik ideaal als buitenlamp achter, met zoveel licht wordt de tuin beter belicht dan met 800 variant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Niet online
Obelixxx schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:36:
[...]
Welke schakelaar is dit?
Hoeveel scenes kan je achter elkaar op de knop krijgen?
Dit gaat over de Gira / Senic Friends of Hue schakelaar. In de Hue app kun je indrukken, loslaten, ingedrukt houden en loslaten houden gebruiken. In Hue Essentials kun je meerdere keren drukken gebruiken, uit mijn hoofd 4x zonder probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
masaman schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:07:
[...]

Dit gaat over de Gira / Senic Friends of Hue schakelaar. In de Hue app kun je indrukken, loslaten, ingedrukt houden en loslaten houden gebruiken. In Hue Essentials kun je meerdere keren drukken gebruiken, uit mijn hoofd 4x zonder probleem.
Wat is je indruk van de schakelaar?
voelt hij lekker aan?
Geen gekraak ?

moet je diep indrukken?

Ik heb nml nog nergens een winkel gevonden waar ik hem zou kunnen 'vasthouden'
Pagina: 1 ... 94 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic