Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Dat sucks. Wat is de schade en belangrijker: ben je er zelf een beetje goed vanaf gekomen?farlane schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 19:41:
Grrr, aangereden door een 'oudere medeburger'.

Altijd leuk, jezelf niet al te serieus nemen.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ja, gelukkig aan beide kanten geen gewonden. Auto is iets minder gelukkig .. linker kant behoorlijk beschadigd.RobIII schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:23:
Dat sucks. Wat is de schade en belangrijker: ben je er zelf een beetje goed vanaf gekomen?
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Lol. Enkel is SO nu wel kapoetRobIII schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:23:
[...]
[afbeelding]
StackOverflow. Per definitie een post waard!RobIII schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:23:
[...]
Dat sucks. Wat is de schade en belangrijker: ben je er zelf een beetje goed vanaf gekomen?
[afbeelding]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Hier worden de posts niet direct getoond, net zoals je karma. Vind ik wel een goede oplossing, ben je minder "gedreven" om onnodige posts te maken om toch maar meer posts/karma te krijgen, itt andere fora.Jan_V schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 19:20:
Je kunt ook gewoon het aantal posts per pagina verhogen. Is het misschien maar 1 pagina
This library demoes how to achieve realtime text communication using GIF images as transport.
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
faux edit: GIFsockets? assertEquals(mind.getState(), MindState.BLOWN);
Ben dan wel benieuwd naar je presentatie, komt 'tie nog op joind.in?YopY schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:08:
Jeuj, gisteren praatje gehouden voor ~150 man over Backbone en (stiekem) single-page webapps (versus server-side rendering).
En waar kunnen we de presentatie terug zien?YopY schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:08:
Jeuj, gisteren praatje gehouden voor ~150 man over Backbone en (stiekem) single-page webapps (versus server-side rendering).
Ik ben ook wel benieuwd!
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dit is gewoon nog eenrichtingsverkeer. Dat werkt net zo goed met bijvoorbeeld HTML en chunked encoding, wat mensen al decennia proberen te gebruiken als halfbakken server-push mechanisme. Ik zeg "net zo goed" omdat dit soort technieken nogal afhankelijk zijn van het precieze gedrag van browsers, servers en (reverse) proxy's en dus meestal niet heel betrouwbaar werken.
Wat bleek: bewerkte database en verkeerde query. Ik deed JOIN en selecteerde op kolom klas. Nu had ik net in de joinde tabel een klas kolom toegevoegd, die pakte die.
Toen er maar r.klas van gemaakt ipv klas
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
We are shaping the future
Doe ik altijd, alleen hier vergeten. Ergens anders deed ik een SELECT * dus die ging ook fout. En 20 kolommen neerzetten is ook gedoeAlex) schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:54:
Daarom, tabelprefixes gebruiken wanneer je met kolommen werkt die uit tables komen
F.West98 schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:46:
Ergens anders deed ik een SELECT * dus die ging ook fout.
↻ ∞F.West98 schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:46:
En 20 kolommen neerzetten is ook gedoe
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
?username={Gebruikersnaam}&password={Vriendins_Wachtwoord}
Maareuh, wacht even hoor.
Ik had (perongeluk) direct op enter geramd VOOR ik haar wachtwoord had ingetypt. En nu krijg ik dus een GET terug met gewoon haar wachtwoord plain-text????
Ik ga random usernames proberen. Seriously, een GET voor inloggegevens???
*update*
"This is a known bug in Chrome and variations of Chrome, such as Chromium"
WATTE!??!!!??!!!
DAT IS GEEN BUG IN CHROME!!!!!!!
(In firefox werkt de betreffende site trouwens wel gewoon, maar het teruggeven van het correcte password in de adresbalk is wat mij betreft niet echt een "chrome issue"....)
*update 2*
In IE en Opera werkt het correcte wachtwoord niet. Again... in Firefox wel...
[ Voor 35% gewijzigd door Firesphere op 16-09-2012 23:18 ]
Ik wil terug naar Visual Studio maar voor dit project gaat dat helaas niet
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
"Dat krijg je ervan, als je jongeren vraagt hoe het moet."
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Het kleiner-dan teken is best lastig hoor, voor Wiskunde A0.BtM909 schreef op zondag 16 september 2012 @ 23:57:
Waarom falen die browser detectie script(er)s toch zo... Ga ik met m'n laatste versie Chrome browser naar Bliep, krijg ik https://www.bliep.nl/unsupported_browser#/home
Ok, serieus? No, just no. IE8 of beter moet je gewoon ondersteunen als bedrijf/website. Als je een versie niet herkent, geef je het de voordeel van de twijfel, eventueel met een waarschuwingsbalk. Niet een complete "f-jou" melding.
Euhm, dus je kunt van alle accounts zomaar de wachtwoorden opvragen? Dat is natuurlijk sowieso heel slecht. Loginggegevens via GET is op z'n minst knullig, maar verder niet zo heel schokkend..Firesphere schreef op zondag 16 september 2012 @ 23:04:
Op een site inloggen, en omdat er iets niet goed gaat aan hun kant, krijg ik dit:
?username={Gebruikersnaam}&password={Vriendins_Wachtwoord}
Maareuh, wacht even hoor.
Ik had (perongeluk) direct op enter geramd VOOR ik haar wachtwoord had ingetypt. En nu krijg ik dus een GET terug met gewoon haar wachtwoord plain-text????
Ik ga random usernames proberen. Seriously, een GET voor inloggegevens???
*update*
"This is a known bug in Chrome and variations of Chrome, such as Chromium"
WATTE!??!!!??!!!
DAT IS GEEN BUG IN CHROME!!!!!!!
(In firefox werkt de betreffende site trouwens wel gewoon, maar het teruggeven van het correcte password in de adresbalk is wat mij betreft niet echt een "chrome issue"....)
*update 2*
In IE en Opera werkt het correcte wachtwoord niet. Again... in Firefox wel...
Je kunt de logingegevens via GET wel in de browser history terug vinden.Patriot schreef op maandag 17 september 2012 @ 01:55:
[...]
Loginggegevens via GET is op z'n minst knullig, maar verder niet zo heel schokkend..
Iemand vroeg me toen: "Zeg Alex, is het wachtwoord toevallig "@dm1nP@ssw0rd" wat bleek te kloppen.
[ Voor 45% gewijzigd door alienfruit op 17-09-2012 09:03 ]
Ik heb eigenlijk alleen zulke meldingen voor projecten die echt Javascript nodig hebben of voor IE6.Firesphere schreef op maandag 17 september 2012 @ 00:23:
[...]
Het kleiner-dan teken is best lastig hoor, voor Wiskunde A0.
Ok, serieus? No, just no. IE8 of beter moet je gewoon ondersteunen als bedrijf/website. Als je een versie niet herkent, geef je het de voordeel van de twijfel, eventueel met een waarschuwingsbalk. Niet een complete "f-jou" melding.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Goed bezig! Ik voeg mezelf even toe aan de lijst met geïnteresseerden wat betreft die presentatie. Sta op het punt met een Backbone (+ Marionette) te beginnen, dus alle info is welkom!YopY schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:08:
Jeuj, gisteren praatje gehouden voor ~150 man over Backbone en (stiekem) single-page webapps (versus server-side rendering). En een prijs gewonnen met heel snel vage / random / inconsistente PHP snippets te typen op een Das Keyboard,. (obligatory plug: dank u, 123inkt.nl
)
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Ja, zag het al kort na het posten. Dacht even dat er misschien nog een niet gedemo'de feature was gezien hij de inspiratie had van een chatroom uit '99 , maar blijkbaar is het niet de gehele reimplementatieSoultaker schreef op zondag 16 september 2012 @ 19:23:
[...]
Dit is gewoon nog eenrichtingsverkeer. Dat werkt net zo goed met bijvoorbeeld HTML en chunked encoding, wat mensen al decennia proberen te gebruiken als halfbakken server-push mechanisme. Ik zeg "net zo goed" omdat dit soort technieken nogal afhankelijk zijn van het precieze gedrag van browsers, servers en (reverse) proxy's en dus meestal niet heel betrouwbaar werken.
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Happy happy joy joy..
Apple die om de beperkingen van <video> heen werkt... tl;dr: beeldinformatie in afbeeldingen, mpeg-achtige implementatie in javascript, dat soort vaagheid.
Binaire data in .png gewoon omdat het gemakkelijker opslaat... Zat ik toch ffe vanYopY schreef op maandag 17 september 2012 @ 10:57:
https://docs.google.com/d...G9ztQTdGF48hQYpjQHR_d1WsI
Apple die om de beperkingen van <video> heen werkt... tl;dr: beeldinformatie in afbeeldingen, mpeg-achtige implementatie in javascript, dat soort vaagheid.
Vanavond maar even verder in verdiepen, maar ik kan zo 1,2,3 niet bedenken wat nu echt het nut is van Marionette. Maak zelf ook wel gebruik van Backbone, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat iets makkelijker moet kunnen.Priet schreef op maandag 17 september 2012 @ 10:15:
[...]
Goed bezig! Ik voeg mezelf even toe aan de lijst met geïnteresseerden wat betreft die presentatie. Sta op het punt met een Backbone (+ Marionette) te beginnen, dus alle info is welkom!
Maar natuurlijk
Hopeloos maar weer
[ Voor 29% gewijzigd door AW_Bos op 17-09-2012 13:48 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Libs zoals Marionette zijn bedoeld om deze functionaliteit toe te voegen:GateKeaper schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:29:
[...]
Vanavond maar even verder in verdiepen, maar ik kan zo 1,2,3 niet bedenken wat nu echt het nut is van Marionette. Maak zelf ook wel gebruik van Backbone, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat iets makkelijker moet kunnen.
"It leaves much of the application design, architecture and scalability to the developer, including memory management, view management, and more."
Doe je dat zelf al, dan hoef je het niet te gebruiken. Aan de andere kant, rücksichtslos tig libs erbij zetten omdat je denkt dat het zo hoort is ook niet de aanpak
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
De reacties (https://joind.in/talk/view/7080) zijn niet al te positief helaasch, mijn excuus is dat het de eerste keer was,Priet schreef op maandag 17 september 2012 @ 10:15:
[...]
Goed bezig! Ik voeg mezelf even toe aan de lijst met geïnteresseerden wat betreft die presentatie. Sta op het punt met een Backbone (+ Marionette) te beginnen, dus alle info is welkom!
Zelf moet ik me nog eens verdiepen in Marionette, ik weet zelf zo ook niet helemaal wat het precies is / doet, maar zoals vele Backbone plugins zal het wel vaagheden proberen op te lossen. Iets vergelijkbaars is misschien Chaplin, een applicatie framework gebouwd bovenop Backbone (wat op zich geen applicatie framework is)
En vantevoren beetje bepalen wat je gaat vertellen, dan onderverdelen in onderwerpen (met tijdssloten), dan onderverdelen in dingen die je laat zien / vertelt.
Was dit een eenmalig iets? En zie ik nou goed dat de talk zelf niet te zien / beluisteren is?
Dat inderdaad. Zogoed als alles wat ik tot nu toe gemaakt heb zijn allemaal intranet(web en desktop) applicaties.alienfruit schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:27:
Ik mag die normaal gesproken niet verwerken in een portfolio (geheimhoudingsverklaring).
Ik vind een aparte portfolio website voor een ontwikkelaar zowiezo een beetje overkill. Github ,weblog en aanwezigheid in OSS projecten spreekt veel meer.
Tenzij je een grafisch app ontwerper bent natuurlijk
unsigned int, RTsize)" caught exception: Assertion failed: [2425505])
Zucht, wat heb ik hier nou weer aan
Ik moet de eerste klant die naar code vraagt nog tegenkomen als het om een compleet project / product gaatD-Raven schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:00:
[...]
Dat inderdaad. Zogoed als alles wat ik tot nu toe gemaakt heb zijn allemaal intranet(web en desktop) applicaties.
Ik vind een aparte portfolio website voor een ontwikkelaar zowiezo een beetje overkill. Github ,weblog en aanwezigheid in OSS projecten spreekt veel meer.
Tenzij je een grafisch app ontwerper bent natuurlijk
Uiteraard geef ik wel altijd credits aan de ontwerper.
[ Voor 3% gewijzigd door StM op 17-09-2012 15:07 ]
Same, komt bij dat er weinig aan te zien is (webservices) die het bovendien alleen met doen in samenhang van andere applicaties.alienfruit schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:27:
Ik mag die normaal gesproken niet verwerken in een portfolio (geheimhoudingsverklaring).
https://niels.nu
Ik kan niet eens de messages selecteren
/rant
[ Voor 4% gewijzigd door MTWZZ op 17-09-2012 15:40 ]
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Ik heb niet voor niets een geintegreerde tool. Neemt niet weg dat ik misschien wel naar zo'n oplossing toe moet
De talk zelf werd idd niet opgenomen; d'r staat een grove versie op m'n github, maar die is niet representatief van wat we verteld hebben (https://github.com/fwiels...ter/backbone-pfz2012/todo)BtM909 schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:01:
Gewoon vaker doen
En vantevoren beetje bepalen wat je gaat vertellen, dan onderverdelen in onderwerpen (met tijdssloten), dan onderverdelen in dingen die je laat zien / vertelt.
Was dit een eenmalig iets? En zie ik nou goed dat de talk zelf niet te zien / beluisteren is?
Volgens mij zijn er ook extensions die je dan een eind op weg kunnen helpen.MTWZZ schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:42:
[...]
Ik heb niet voor niets een geintegreerde tool. Neemt niet weg dat ik misschien wel naar zo'n oplossing toe moet
Visual Nunit.
Let er even op, wil je?
Soms weet je ook gewoon niet dat je een vraag hebt tot je het antwoord hoort.BtM909 schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:58:
@Davio, het is niet de bedoeling dat we hier vragen stellen op problemen, maar (ongevraagd) antwoorden geven helpt het wel in het handje
Let er even op, wil je?
https://fgheysels.github.io/
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Same. Al gebruik ik TestDriven.Net eigenlijk alleen indien ik in een VM werk waar ik dan toevallig geen Resharper tot mn beschikking heb.whoami schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:06:
* whoami gebruikt altijd NUnit icm TestDriven.NET.
Edit: In reactie tot hierboven.
Het is me eigenlijk nog steeds niet duidelijk in welk land je nu aan het solliciteren bent...
[ Voor 17% gewijzigd door D-Raven op 17-09-2012 18:58 ]
Is natuurlijk wel wat voor te zeggen, maar bijna elke [language]Unit implementatie gebruikt de SetUp en TearDown methodes dus dat is wel uniform. Nou is de overstap naar Constructor en Dispose niet zo heel erg lastig natuurlijk.Korben schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:43:
Ben zojuist zelf overgestapt naar xUnit.net. De logica er achter klinkt wel solide. Geen [SetUp] en [TearDown] maar gewoon constructor en Dispose, en per unit test fixture new'en.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Login is een ramp
edit: SHIT stond nog op sandbox mode
[ Voor 35% gewijzigd door F.West98 op 17-09-2012 20:16 ]
Dat dusfarlane schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 19:41:
Grrr, aangereden door een 'oudere medeburger'.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Rechtsbijstand ingeschakeld om schade te verhalen, maar ja geld bijleggen moet ik waarschijnlijk toch wel.serhat schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:56:
Dat is wel heel erg klote! Hoe zit het verzekeringtechnisch?
Inderdaad altijd doen. Vandaag heb ik ook vele errors gekregen in queries van anderen die dat niet deden (gezellig die "ambiguous column name" errors).Alex) schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:54:
Daarom, tabelprefixes gebruiken wanneer je met kolommen werkt die uit tables komen
Opera werkt niet eensBtM909 schreef op zondag 16 september 2012 @ 23:57:
Waarom falen die browser detectie script(er)s toch zo... Ga ik met m'n laatste versie Chrome browser naar Bliep, krijg ik https://www.bliep.nl/unsupported_browser#/home
Uhu. Hoe dat eindgebruikers er toch in slagen om soms wel complexe en uitgebreide zaken te maken in Access. En dan zijn ze verbaasd dat het lastenboek opstellen zo veel tijd vraagtD-Raven schreef op maandag 17 september 2012 @ 10:50:
Vandaag zit ik "elbow deep" in een MS Access applicatie van een klant.. om vage data mismatch problemen op te lossen..
Ook niet als je op Go klikt? Hier wel namelijk. Maar 't blijft een baggersite.Styxxy schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:23:
Opera werkt niet eensslechte website dus (per definitie voor mij).
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Waar zie je Go staan dan8088 schreef op maandag 17 september 2012 @ 22:11:
[...]
Ook niet als je op Go klikt? Hier wel namelijk. Maar 't blijft een baggersite.
[ Voor 4% gewijzigd door 8088 op 17-09-2012 22:32 ]
http://onsoftware.nl.soft...en-vriend-hierop-reageert
Als "hidden" feature wat je allemaal direct van de console af kan halen (een (groot) deel wordt ook door andere browsers inmiddels ondersteund
* Alex) opent verkenner
* Alex) bladert naar SQL-databases-map
SharePoint_2010_Config.mdf (de daadwerkelijke data) 310 MB
SharePoint_2010_Config.ldf (log- en recoveryfiles) 9,63 GB
Dát gaan we maar eens even anders afstellen.
Logging op simple zetten en done
Over mij
En even het Shrink-commando uitvoeren op de logfiles. Er wordt toch al een nachtelijke backup gedaan naar CrashPlan Central
20 GB vrijgemaakt nu, morgen maar verdergaan met wat oude zooi opruimen.
[ Voor 22% gewijzigd door Alex) op 18-09-2012 00:55 ]
Wie zijn schuld was het dan? Is het niet gewoon verzekering's werk?farlane schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:08:
[...]
Rechtsbijstand ingeschakeld om schade te verhalen, maar ja geld bijleggen moet ik waarschijnlijk toch wel.
Nothing to see here!
Dit project(je) (aka complete backoffice van n bedrijf zit erin, orders, planning, urenverantwoording, the works). Heeft wederom mijn mening verstevigd dat Access applicaties spawn of the devil zijn.Styxxy schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:23:
[...]
Uhu. Hoe dat eindgebruikers er toch in slagen om soms wel complexe en uitgebreide zaken te maken in Access. En dan zijn ze verbaasd dat het lastenboek opstellen zo veel tijd vraagt. (Vaak vertrekken die Access "apps" vanuit iets basic dat door de jaren heen uitgroeid tot een gedrocht.)
LOL!
Gister een nieuwe PC bestelt, die beslissing was zo genomen. Beslissen welk OS is wat lastiger... Gelukkig heb ik nog een paar dagen voor alle onderdelen binnen zijn.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik neem aan dat de andere partij gewoon verzekerd is? Waarom zou je dan zelf bij moeten leggen?farlane schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:08:
[...]
Rechtsbijstand ingeschakeld om schade te verhalen, maar ja geld bijleggen moet ik waarschijnlijk toch wel.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Goed, als er een record in een bestand terechtkomt moet er een gerelateerd record in een ander bestand worden gecreëerd. Dat gebeurt door middel van een trigger op de database.
So far so good.
Dat gaat soms fout,. Kan gebeuren.
Ga je dan:
a) de trigger repareren
b) een nieuw programm maken dat aangeroeen dient te worden door de programmeur n aiedere I/O actie op dat bestand. Dit programma verwijdert het zojuist door de trigger gemaakte record en maakt een nieuw record aan.
Jawel. b) ligt het meest voor hand.
Nu blijkt dat dat toch niet helemaal goed werkt en nog steeds voor problemen zorgt (nee, echt?)
Geen probleem, we maken nog een programma, dat elke avond alle records van die dag verwijdert, en, jawel, opnieuw aanmaakt.
Surprise. Het werkt nog steeds niet lekker.
Na drie maanden komt het op mijn bureau terecht. Originele trigger herschreven zodat ie wel werkt. Twee andere programma's weggeflikkerd.
En nu ben ik opeens geniaal. En komen er mensen serieus vragen wat nu het probleem was
Dido: "hunnie"Dido schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:53:
En nu ben ik opeens geniaal. En komen er mensen serieus vragen wat nu het probleem was
Ja, altijdBosmonster schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:29:
Dido: "hunnie"
Ik ga maar eens een bordje neerzetten
The bug stops here
Windows, duh.OkkE schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:28:
[...]
LOL!
Gister een nieuwe PC bestelt, die beslissing was zo genomen. Beslissen welk OS is wat lastiger... Gelukkig heb ik nog een paar dagen voor alle onderdelen binnen zijn.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ik had exact dezelfde ervaring; paar keer (beta, consumer preview en whatnot) in een VM mee gespeeld en telkens na 5 minuten opgegeven en afgedaan als meuk. Sinds ik m'n nieuwe SSD'tje in m'n werkstation heb gefrot en dus toch aan een herinstallatie van 't OS toe was 't nog eens een kans gegeven en mezelf ertoe "gedwongen" 't minimaal een week te gebruiken. Ik zit nu bijna op een week en ben inmiddels "om". Ja, her-en-der is 't nog wel eens even zoeken/puzzelen maar het is in ieder geval dusdanig gewend dat ik de moeite om te downgraden naar Win7 niet meer ga nemen. Het valt allemaal best mee, IMHO. Je moet 't een kans geven, of: "even door de zure appel"Alex) schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:07:
Gisteren nog eens even met Windows 8 gespeeld in een VM, maar wat is dat een draak van een OS zeg
[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 18-09-2012 10:11 ]
Over mij
Maar die UI (en dan bedoel ik ook de desktop-UI)
[ Voor 10% gewijzigd door Alex) op 18-09-2012 10:13 ]
Wat is er mis met de desktop-UI? Die is juist uitstekend.Alex) schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:12:
Windows 8 is geen slecht OS, don't get me wrong. Het is snel, voelt stabiel aan, en veel dingen werken out-of-the-box prima (zoals mijn netwerkprinter).
Maar die UI (en dan bedoel ik ook de desktop-UI)
Omdat de verzekering vaak minder uitkeert dan de auto waard is wanneer hij total-loss is. Bij een reparatie wordt vaak het totale bedrag vergoed, maar bij total-loss wordt de dagwaarde vergoed. En die komt bijna nooit overeen met de marktwaarde. Een vergelijkbare auto terugkopen kan dan alleen als je bijlegt.armageddon_2k1 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:40:
[...]
Ik neem aan dat de andere partij gewoon verzekerd is? Waarom zou je dan zelf bij moeten leggen?
Pfff, heb er spijt van dat ik in een klein projectje besloten heb geen unittests te bouwen
Testen van die tool is toch al een beetje een drama, je moet eerst inloggen om een token te krijgen. Met die token ga je vervolgens aan de slag. Als je dus gaat testen moet je eerst die token ophalen en deze in al je requests meegeven. Maar bij iedere compile gaat de token cache verloren dus begint het hele proces opnieuw...
Ah well, les geleerd: "Altijd tests bouwen! Al raken ze enkel een deel van je applicatie, je kunt er snel een hoop elende mee voorkomen."
Daarnaast zijn ze ook verrekte handig om even snel een bepaalde call mee te testen zonder dat je de app hoeft op te starten
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Dat sowieso voor deze game PC.
Ik heb alleen nog maar reviews en video's gezien, maar de UI lijkt me echt verschrikkelijk. Die tiles wil ik helemaal niet... Misschien moet ik 't eens in een VM uitproberen.Alex) schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:07:
Gisteren nog eens even met Windows 8 gespeeld in een VM, maar wat is dat een draak van een OS zeg
Niet mee eens.Korben schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:14:
[...]
Wat is er mis met de desktop-UI? Die is juist uitstekend.
Ook op de desktop is alles platgeslagen, en lopen er inmiddels vier verschillende stijlen dwars door elkaar heen.
Ga maar eens naar services.msc en kijk naar de details:
- De window chrome is platgeslagen en een felle primaire kleur (configureerbaar, maar niet zo subtiel als in Windows 7)
- De icoontjes stammen overduidelijk uit het Vista-tijdperk
- De tabbladen onderaan stammen uit het Windows 2000-tijdperk
- De rest van de UI is een mengelmoesje tussen Windows 2000 en Windows XP
Ga in explorer naar een bestand en kies voor "Open with", ineens volgt er een Metro-style venster dat totaal uit de toon valt ten opzichte van de rest van de desktop. Of het notificatievenster dat verschijnt wanneer je een cd plaatst: valt wederom totaal uit de toon.
En ik vind de nieuwe visual style van de desktop er ook vreselijk uitzien. Veel te plat. Ik heb geprobeerd om het Aero-thema van de release preview te draaien op de RTM, en dat werkt an sich - ik krijg alleen de transparantie niet terug. En dat maakt het alsnog lelijk
[ Voor 11% gewijzigd door Alex) op 18-09-2012 10:19 ]
Verklaart wel waarom hij raar gedrag vertoonde in Windows (traagheid).
Na een reboot begon hij een read error te geven ipv het Windows 8 opstart scherm... Oei.. Zou ik een dooie schijf hebben?
Ben wel blij dat ik mijn oude schijf (non-ssd) met Windows 7 er nog naast had hangen zodat ik nog bij mijn data kan.
Schijf is wel benaderbaar in Windows 7, dus helemaal overleden is hij nog niet. Kijken of ik er een clone van kan trekken. Heb er wel een beetje de pest in dat ik nu dus niet meer op een SSD kan werken op die machine... Inmiddels gewend aan de ssd snelheid
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Zo heel oud is jouw ssd toch nog niet? Meen me ergens te herinneren dat je hier nog hebt gezegd een nieuwe SSD te hebben gekocht..Gertjan. schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:35:
Ik start net mijn desktop op om een melding te krijgen dat de S.M.A.R.T. status van mijn SSD BAD is
Verklaart wel waarom hij raar gedrag vertoonde in Windows (traagheid).
Die in mijn desktop is pas een paar weken oud. Die heb ik gekocht toen Windows 8 uit kwam op MSDN zodat ik mooi kon upgraden.GateKeaper schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:37:
[...]
Zo heel oud is jouw ssd toch nog niet? Meen me ergens te herinneren dat je hier nog hebt gezegd een nieuwe SSD te hebben gekocht.
In mijn laptop zit ook een SSD, die is al wat ouder en vertoont geen problemen. Beide zijn Samsung 830 SSD's, die staan ook niet echt bekend om een hoge fail-rate volgens mij. Kunt natuurlijk altijd pech hebben.
Heb net de disk omgezet naar een andere SATA poort en nu geeft HDD Health aan dat de disk in Excelent condition is... Erg vreemd...
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.