De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 165 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.153 views

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 12:39
http://www.sinterklaasenz...ntralemiddennederland.nl/

langste url domeinnaam die ik ooit gezien heb :P

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 13-09-2012 13:56 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2025

afraca

Open Source!

Je bedoelt langste domeinnaam? Anders wijs ik je graag even op je adresbalk op dit moment ;)

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• Gamebuster
mijn excuses, ik verdien een digitale zweepslag :P

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 07:49

GateKeaper

#1 Procastinator

Gamebuster schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:54:
mijn excuses, ik verdien een digitale zweepslag :P
Afbeeldingslocatie: http://www.gmaker.org/forum/smileys/whip.gif

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Tot half 3 's nachts opblijven vanwege de verkiezingsuitslagen is niet bepaald bevorderend voor je productiviteit :')

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-05 20:02
Valt me hier nog alles mee eigenlijk.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 23:44

alienfruit

the alien you never expected

Ach, ik heb slapeloze nachten van het vinden van een baan dus ;)

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01-2025
Zijn er hier meer mensen die SRWare Iron als browser gebruiken?

Kwam er, volgens mij via dit topic, toevallig op uit.
Ben wel tevreden. De engine en look and feel van Chrome/Chromium zonder dat Google je teveel in de gaten kan houden.

Voor de Piraten-stemmers onder ons. :)

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 12:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Damn, heb ik eindelijk de XML voor het ophalen van de producten, moet ik weer wachten op een 'klantcode' en 'md5 sleutel'. Schiet niet echt op...

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Davio schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:05:

Kwam er, volgens mij via dit topic, toevallig op uit.
Ben wel tevreden. De engine en look and feel van Chrome/Chromium zonder dat Google je teveel in de gaten kan houden.

Voor de Piraten-stemmersparanoïde aluminium-hoedje-types onder ons. :)
Fixed that for you.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Davio
Gheghe, sommige mensen gebruiken gewoon een afwijkende browser zodat ze kunnen afgeven op standaard browsers. :9

• Gamebuster

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Dacht ik "slim" te zijn door ❮ en ❯ te gebruiken in een website, snapt de iPhone die niet (laat ◻ zien). :-(

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

> en < :+

Edit: Ah, de ascii variant iig XD

Edit 2: Best handig soms: http://www.ascii.cl/htmlcodes.htm

[ Voor 63% gewijzigd door TheNephilim op 13-09-2012 15:52 ]

• OkkE

OkkE

TheNephilim schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:51:
> en < :+

Edit: Ah, de ascii variant iig XD

Edit 2: Best handig soms: http://www.ascii.cl/htmlcodes.htm
< en > zijn helemaal butt-ugly voor in knoppen...

Uiteindelijk maar voor ▸ gekozen, past ook nog wel binnen 't design.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Korben

Korben

() => {};

Wat wilde je gebruiken?
Door wat te gebruiken?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 01:45
Die even 'view post' ;)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/50377664/screenshots/13969d2fed202ea22a37f47bfa9514db.png

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:26
Deze twee: ◻ en ◻ :+

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

« en » willen ook nog wel eens mooi zijn, < en > zijn voor knoppen niet echt nice idd XD

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-05 21:57

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Hoe kan deze discussie nou gevoerd worden zo kort nadat deze gepost is!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:33
Zo, nieuwe baan voor elkaar. Ruim 350 euro bruto meer per maand, dichter bij huis en een dikkere leasebak :Y

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Down schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:11:
Zo, nieuwe baan voor elkaar. Ruim 350 euro bruto meer per maand, dichter bij huis en een dikkere leasebak :Y
Congrats! Ga je hetzelfde doen als bij je 'huidige' baan? Of iets anders?

• Korben

Korben

() => {};

Patriot schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:11:
Wat heeft het dan voor zin om die glyphs te vermelden zonder dat het font op T.net gebruikt wordt? Hoe moet ik weten welk icoon dat is? Het zijn behoorlijk obscure glyphs, want ik kon geen standaard Windows font vinden wat ze wel had.

• OkkE

OkkE

Patriot schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:11:
Waarom zou ik een compleet custom font willen inladen, wanneer twee "standaard" unicode characters voldoen? ;)

• Korben

Korben

() => {};

OkkE schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:23:
[...]

Waarom zou ik een compleet custom font willen inladen, wanneer twee "standaard" unicode characters voldoen? ;)
Ze zijn dus niet echt 'standaard'.

• OkkE

OkkE

Korben schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:24:
[...]

Ze zijn dus niet echt 'standaard'.
Vandaar de quotes. En vandaar dat ik postte "helaas werken die niet, nu moet ik andere kiezen". ;)

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:10
Davio schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:05:
Jep sinds 2 minuten. Staat in de AUR van Arch Linux en er zijn .deb en .rpm paketten beschikbaar. Voordeel is dat er geen incompatibiliteit met sites is aangezien het op chromium is gebaseerd. Flash en java werken ook, en men bladwijzers en extensies zijn behouden.

Maar toch vraag ik me af of Google bij elke pagina die je bezoekt, dat naar zijn servers stuurt? Nu maar hopen dat deze browser dat niet doet.

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-04 15:09
Zo, vandaag een subsubsubdomein gehad van mijn school, ik kan beginnen met het maken van de eerste praktische opdracht. :)

• alienfruit

alienfruit

"Unfortunately, we were with a other candidate in a more advanced stage of the whole process."
Ik mag hopen dat dit waar is en de vacature dus binnenkort van de site verdwijnt :P

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 10:05
Lol, erg nice... hier moet ik een scriptje voor maken om mijn commit messages mee te vullen :)

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:01

Firesphere

Yoshis before Hoshis

steffex schreef op donderdag 13 september 2012 @ 18:38:
[...]

Lol, erg nice... hier moet ik een scriptje voor maken om mijn commit messages mee te vullen :)
Dat idee had ik ook :D

Aangezien m'n collega serieus nog wel eens rustig een paar 100 regels code wil commiten met de heldere description "New feature. Should work", ga ik dat dan ook maar eens doen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-05 22:53
LEDfan schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:40:
[...]

Jep sinds 2 minuten. Staat in de AUR van Arch Linux en er zijn .deb en .rpm paketten beschikbaar. Voordeel is dat er geen incompatibiliteit met sites is aangezien het op chromium is gebaseerd. Flash en java werken ook, en men bladwijzers en extensies zijn behouden.

Maar toch vraag ik me af of Google bij elke pagina die je bezoekt, dat naar zijn servers stuurt? Nu maar hopen dat deze browser dat niet doet.
Waarom dan de keuze voor SRWare... Chromium staat in de main repositories van Arch en staat ook los van Google... Alleen is de ondersteuning wat beter vanuit de community, ook omdat de browser uit de main komt...

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:10
Ah, eigenlijk is SRWare gewoon een chromium build voor op Windows? Ik gebruikte normaal gezien ook chromium.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Volgens mij zit ik op de rand van een burn-out. Ik heb 2 petten. Networkmanager en Developer. Tot zover, dat mijn eigenlijke hobby/liefde Developer gewoon een "Do not want" is geworden.
Ik wil mijn werk terug, zoals ik binnen kwam. Geen misbruik van kennis meer, gewoon doen waar ik goed in ben!

Morgen even met de chefkes praten.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-05 22:53
@Firesphere: Op tijd aangeven, schijnen chefs toch liever te zien dan een kracht die ziek thuis zit...

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Firesphere schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:15:
Volgens mij zit ik op de rand van een burn-out. Ik heb 2 petten. Networkmanager en Developer. Tot zover, dat mijn eigenlijke hobby/liefde Developer gewoon een "Do not want" is geworden.
Ik wil mijn werk terug, zoals ik binnen kwam. Geen misbruik van kennis meer, gewoon doen waar ik goed in ben!

Morgen even met de chefkes praten.
Wel echt heel erg belangrijk dat je daar een oplossing voor vindt inderdaad. Ik heb nu eigenlijk zo'n 3 maanden gehad dat ik echt 0,0 zin had in programmeren, dat ik gewoon tegenzin had... Beetje te fanatiek beziggeweest denk ik. Het is wel echt een killer voor je productiviteit :X

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 10:16
Programmeren is eigenlijk alleen leuk als je leuke dingen mag maken. 90% van het programmeerwerk bij de gemiddelde bedrijf is gewoon standaard implementatiemeuk waar geen enkele uitdaging aan is.

* Hydra moest ff chargeren

https://niels.nu

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Het klopt wel, ik merk zelf dat ik de laatste tijd wat minder gemotiveerd ben dan, pak 'm beet, een jaar geleden. De reden is me niet helemaal duidelijk, kan velerlei zijn. Zo is het een andere omgeving (hoort bij consultancy), andere werkomstandigheden, enz. enz. enz.

Daarom de komende maand: vakanties. Ja, meervoud. :+

We are shaping the future

• alienfruit

alienfruit

Ja, een baan vinden waar je weer gemotiveerd wordt is niet makkelijk :+

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-04 11:06
Alex) schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:28:
Het klopt wel, ik merk zelf dat ik de laatste tijd wat minder gemotiveerd ben dan, pak 'm beet, een jaar geleden. De reden is me niet helemaal duidelijk, kan velerlei zijn. Zo is het een andere omgeving (hoort bij consultancy), andere werkomstandigheden, enz. enz. enz.

Daarom de komende maand: vakanties. Ja, meervoud. :+
Op zijn tijd kan vakantie echt heel erg helpen. Ik merk de laatste tijd dat ik wat minder gemotiveerd was in het project om verschillende redenen. Ik ga echter volgende maand naar een ander project waar ik heel erg zin in heb :). De sfeer in het project doet ook heel erg aan of je gemotiveerd bent of niet

Nothing to see here!

• Davio
Hydra schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:23:
Programmeren is eigenlijk alleen leuk als je leuke dingen mag maken. 90% van het programmeerwerk bij de gemiddelde bedrijf is gewoon standaard implementatiemeuk waar geen enkele uitdaging aan is.

Soms moet je ook onderhoudswerk doen aan een antiek programma, dat is helemaal verschrikkelijk.
Dan ben je echt terug in de tijd aan het programmeren. En als je nieuwigheden wil gebruiken, breekt dat gelijk de structuur.

Ik werkte ooit eens aan een product van meer dan 15 jaar oud wat door de jaren heen verschillende design methodes gebruikt heeft. Als je dan in de core sources moest zijn, leek het net alsof je met een toorts tot de diepste krochten van een grot probeerde door te dringen.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Wij hebben hier ook nog een applicatie die toen in Delphi5 was geschreven. Maar elk jaar moet er weer een nieuwe feature in (RFID bv), wat een gezeur is dat altijd. Het is ook nogeens voor een productiefabriek dus je kan niks stilleggen of omschrijven want dan kost het testen veel te lang (plus dat ze binnen dit bedrijf nog nooit van unittesten gehoord hebben dus vaak gaat het ook fout).

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 10:25
Ligt eraan wie je bent. Als je jezelf tot die 90% toebehoren vindt wordt het tijd om een andere baan te zoeken die meer uitdaging biedt, zodat iemand die dat standaard implementatiemeuk nog wél leuk vindt. En natuurlijk moeten de tools en talen doorontwikkeld worden zodat je als developer minder tijd kwijt bent met saai werk.

Mijn huidige opdracht (euh. single-page front-end bouwen voor beleggen?) wordt ook heel snel heel saai, de snelheid van eerder is er uit; wat we op het moment doen is het geheel aansluiten aan de 'echte' back-end die eindelijk opgeleverd wordt... en euh. Laten we zeggen dat die niet echt aan de verwachtingen voldoet, :+. Ik zal maar niet te specifiek worden, da's niet professioneel (plus NDA's enzo). Ik zie het nog gebeuren dat wij met de hele club naar die leverancier gaan om hun zooi te fixen/opschonen/herbouwen (er is al één collega van ons aan hun uitgeleend)

• alienfruit

alienfruit

Megamind schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 08:49:
Wij hebben hier ook nog een applicatie die toen in Delphi5 was geschreven. Maar elk jaar moet er weer een nieuwe feature in (RFID bv), wat een gezeur is dat altijd. Het is ook nogeens voor een productiefabriek dus je kan niks stilleggen of omschrijven want dan kost het testen veel te lang (plus dat ze binnen dit bedrijf nog nooit van unittesten gehoord hebben dus vaak gaat het ook fout).
Delphi5 en 6 zijn dan wel één van de betere of stabiele versies van de IDE ;)

Verwijderd

Man dacht dat ik de enige was, zit momenteel in eerste baan als developer maar het merendeel van de tijd ben ik bezig met beheer, het implementeren van layouts of een nieuwe wordpress site opzetten. Breindodender werk dan aan de lopende band me dunkt |:( . Gelukkig nog maar tot het eind van de maand en dan weer terug naar onderzoek.

• alienfruit

alienfruit

Haha, Ik heb nu een ticket om alle verwijder acties uit te schakelen op de test/staging server. Hoe wil je het dan testen :+

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
alienfruit schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:24:
Haha, Ik heb nu een ticket om alle verwijder acties uit te schakelen op de test/staging server. Hoe wil je het dan testen :+
Met een transactie die je rollbackt, als het niet faalt :P

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• alienfruit

alienfruit

Mjoah, beetje problematisch met een rm -rf commando ;)

• Barryvdh
  • Laatst online: 20:51
OkkE schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:23:
[...]
http://fontello.com/ kan je ook een font maken met 2 tekens :P

• OkkE

OkkE

Toevallig zag ik die vandaag (samen met http://icomoon.io/) ook voorbij komen op Twitter inderdaad. :) Maar nog steeds is één Unicode character natuurlijk veel 'lichter' dan welk webfont / img / svg ook.

• Korben

Korben

() => {};

alienfruit schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:05:
Mjoah, beetje problematisch met een rm -rf commando ;)
Heeft Linux geen transactioneel FS dan? Fail. :+

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

w00t, we hebben hier sinds 2 weken een tafeltennistafel, lachen joh! Ff knallen in de pauze :P

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:25
Davio schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 08:41:
[...]

Soms moet je ook onderhoudswerk doen aan een antiek programma, dat is helemaal verschrikkelijk.
Dan ben je echt terug in de tijd aan het programmeren. En als je nieuwigheden wil gebruiken, breekt dat gelijk de structuur.
Nou ja, niks moet. Je kan ook gewoon voor een bedrijf gaan werken dat een product maakt i.p.v. uren schrijven. Niet dat er dan geen rotte plekken in de app zullen zitten maar die kan je er dan wel uithalen zonder een manager die schreeuwt dat dat te duur is. Plus je ziet veel beter of je aanpassingen zin hebben want dat zie je als het goed is terug in de tweets en revenue :).

other than that: Ik ben in Galway at the moment voor Cloudbusting 2012!

• Hydra
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:15:
Man dacht dat ik de enige was, zit momenteel in eerste baan als developer maar het merendeel van de tijd ben ik bezig met beheer, het implementeren van layouts of een nieuwe wordpress site opzetten. Breindodender werk dan aan de lopende band me dunkt |:( . Gelukkig nog maar tot het eind van de maand en dan weer terug naar onderzoek.
Nieuwe dingen uitvogelen is ook het enige wat ik leuk vind aan programmeren. Als ik eenmaal de uitdagingen achter de rug heb verlies ik m'n interesse in een project. Ik heb ook massa's onafgemaakte probeersels. In m'n werk heb ik wat betreft programmeren hetzelfde: ik vind het uitzoeken hoe iets moet leuk, maar het spul eromheen boeit me voor geen meter.

Maargoed, daarom programmeer ik ook nauwelijks meer. Doe nog wel wat integratiewerk maar 't meeste van m'n werk is ontwerp, projectmanagement en klantcontact. Dat laatste vind ik het leukste eigenlijk.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

alienfruit schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:51:
"Unfortunately, we were with a other candidate in a more advanced stage of the whole process."
Ik mag hopen dat dit waar is en de vacature dus binnenkort van de site verdwijnt :P
Goed teken, want dat betekent dat je CV en / of achtergrond en / of inhoudelijke kennis niet tekortschoot :)

Succes verder d:)b

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hydra schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:34:
[...]

Nieuwe dingen uitvogelen is ook het enige wat ik leuk vind aan programmeren. Als ik eenmaal de uitdagingen achter de rug heb verlies ik m'n interesse in een project. Ik heb ook massa's onafgemaakte probeersels. In m'n werk heb ik wat betreft programmeren hetzelfde: ik vind het uitzoeken hoe iets moet leuk, maar het spul eromheen boeit me voor geen meter.

Maargoed, daarom programmeer ik ook nauwelijks meer. Doe nog wel wat integratiewerk maar 't meeste van m'n werk is ontwerp, projectmanagement en klantcontact. Dat laatste vind ik het leukste eigenlijk.
Daar heb ik ook last van ja! :o Zo herkenbaar XD

Nu ben ik geen monster programmeur ofzo, maar bij de dingen die ik maak, moet het steeds beter, mooier en makkelijker. Als er niks meer in zit wat niet beter kan of als de efficiëntie niet te verbeteren is, dan verlies ik interesse en motivatie.

Vervelend overigens wel, want soms moet je gewoon klussen doen die niet echt interessant zijn.

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
TheNephilim schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:51:
w00t, we hebben hier sinds 2 weken een tafeltennistafel, lachen joh! Ff knallen in de pauze :P
Wij hebben een voetbaltafel, een tafeltennistafel en een lounge hoek met zetels. :)
Op mijn vorig werk hadden we zelfs een WII - dit is dan later uitgegroeid naar Unreal Tournament spelen over het netwerk tijdens de pauze - ook ff lekker knallen :+

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Hydra schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:34:
[...]

Ja precies hetzelfde voor mij hier. Daarom wil ik later denk ik meer low-level werk wil doen, omdat je dan bijvoorbeeld een leuke driver mag ontwikkelen, en dan lekker kan uitvogelen hoe je een bepaald apparaat aanstuurt. Maar ik wil zeker niet de rest van mijn leven programmeren, en wil later meer projectmanagement in.

Wat ik absoluut niet wil is bij zo'n standaard software bedrijf werken, waar je echt alleen maar het zoveelste klantensysteem of ander simpel formulier achtig programma moet schrijven. Ik heb een tijdje als webdeveloper gewerkt, eigenlijk toen ook al in de tijd dat ik webdevelopment niet zo interessant meer begon te vinden, en heb het er 3 maanden uitgehouden, ik denk dat ik iets teveel uitstraalde dat ik hier echt geen zin in had (door oude PHP3 code ploegen :'( ).

Mijn ultieme doel is nog altijd een baan vinden bij Google, beetje low-level kant van Android, of iets meer richting die machine-learning dingen. Of meehelpen aan Project Glass :9~

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Aangezien koffie van een bes komt... ben ik vandaag best wel heel erg gezond bezig :D

• Jegorex
  • Laatst online: 01-12-2025
Firesphere schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:29:
Aangezien koffie van een bes komt... ben ik vandaag best wel heel erg gezond bezig :D
Koffie is een fruitdrankje?

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 16:57
Soort van zoek maar eens op "koffie plant"
Yay snack friday :)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nice! :o Die is best leuk voor websites waar je alles zo minimaal mogelijk wil aankleden.

• RayNbow
  • Laatst online: 07:53

RayNbow

Kirika <3

Helaas niet perfect. Er mist o.a. e.preventDefault(); in de code die voorkomt dat je met de drag-actie delen van de website selecteert.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• OkkE

OkkE

Waarom kom ik nu pas achter het bestaan van VirtualBox Guest Additions? Wat een uitkomst! _O_

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/irpPyZxOvHd4W.png

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

OkkE schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:40:
Waarom kom ik nu pas achter het bestaan van VirtualBox Guest Additions? Wat een uitkomst! _O_

[afbeelding]
:')

Die zijn echt bijzonder handig inderdaad, op Linux kan je dan bijvoorbeeld dan de 'Seamless mode' starten. Bijvoorbeeld: Als je Windows als guest OS hebt, dan zie je onderaan je scherm de Windows taskbar, maar voor de rest gewoon je Linux desktop. En zo lijkt het alsof je al je gevirtualiseerde applicaties gewoon native draait op je PC. :)

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:48
TheNephilim schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:51:
Oef, daar moet je veelste veel voor inspannen.. Wij zetten hier de Xbox aan en gaan lekker fifa'en met een hoop scheldkanonnades. Altijd leuk als we klanten over de vloer hebben :D

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ach ik zit de hele dag, dus even een beetje beweging kan geen kwaad :+ Gamen deden we hier inderdaad ook wel, maar het gevaar zit hem in lange potjes :P Voor tafeltennis hoef je geen voorbereidingen te treffen. Alleen het licht even aan beneden en gaan!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 15:08
OkkE schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:40:

[afbeelding]
Dat vind ik ook wel knap, vooral aangezien het echt op elke helpfile, in elke tutorial overal gemeld wordt vrijwel aan het begin :+ Daarnaast komt Virtualbox zelf ook nog eens met de suggestie als je hem net geinstalleerd hebt (bij mij dan). Imo onmisbaar.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

Waarom kan Adobe het mooie donkere interface van o.a. Photoshop en Illustrator doorvoeren in andere programma's, zoals Dreamweaver :(

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:29:
Waarom kan Adobe het mooie donkere interface van o.a. Photoshop en Illustrator doorvoeren in andere programma's, zoals Dreamweaver :(
Zit er geen contradictie in je zin :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-05 01:07
En de vrijdagmiddagdip is weer vroeg vandaag. :O Nog 2 uurtjes en dan gelukkig weer weekend.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ah ik ben lekker bezig vandaag XD Eindelijk weer eens een website waarmee ik lekker op kan schieten :P

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
In een ingewikkeld stukje BL die een crapload aan records over verschillende tabellen bijwerkt al een 20 minuten aan 't staren waarom er geen excepties gethrowed (noch geswallowed :X ) worden maar in de DB totaal geen enkel spoor van wijzigingen te vinden zijn. Ra ra waar ligt 't aan?

spoiler:
Moet je wel effe je transaction committen :X |:( Do'h 8)7

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• OkkE

OkkE

armageddon_2k1 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:23:
[...]

Dat vind ik ook wel knap, vooral aangezien het echt op elke helpfile, in elke tutorial overal gemeld wordt vrijwel aan het begin :+ Daarnaast komt Virtualbox zelf ook nog eens met de suggestie als je hem net geinstalleerd hebt (bij mij dan). Imo onmisbaar.
Omdat ik elk schermpje, alert-je en dialoog-je zo snel mogelijk — zonder lezen — wegklik. :D En wat zijn "helpfiles"? :+

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:32
OkkE schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:35:
[...]

Omdat ik elk schermpje, alert-je en dialoog-je zo snel mogelijk — zonder lezen — wegklik. :D En wat zijn "helpfiles"? :+
Aha betrapt: jij bent geen devver of tweaker, jij bent een user! :>

• OkkE

OkkE

Otherside1982 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:38:
[...]

Aha betrapt: jij bent geen devver of tweaker, jij bent een user! :>
PEBKAC. Ssssst. :z

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2025

afraca

Open Source!

ARGH, afgelopen twee weken heeft de website van emguCV (wrapper voor opencv) voor mijn gevoel een uptime gehad van zo'n 50%* :@ De offline documentatie is redelijk karig, en er staan een aantal fijne tutorials bij.

* van de 6 keer raadplegen 3 keer onbereikbaar

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• D-Raven
  • Laatst online: 16-10-2025
Ben een applicatie aan het verhuizen van de ene naar een andere server.

- IIS installeren
- .Net 4 installeren (AARRGH CLIENT PROFIILLEEEEE!!!!11)
- ASP.Net MVC 3
- Sql server instance erbij

Vervolgens:

Website niet willen werken:
- 401 error... na 15 minuten.. owja hij gebruikt windows auth... *zet vinkje aan*
- Sql Database geimporteerd -> owja orphaned users -> fix -> nog niet willen werken -> argh!! mixed mode authentication staat niet aan

En zo nog meer rechten geneuzel..

Zucht... (nog 1 uur en 9 minuten)

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-04 15:09
Succes!

Ik heb even snel een 'Dodge the ball' gemaakt voor bij informatica, als ik me verveel. :P

• Hydra
"Oh ja, je webservice client moet zich ook authenticaten. Hoe? Vertellen we je niet. Oh, de URL is een HTTPS url ja. Ennuh, ons certificaat is verlopen"

Aaaaaargh!

• D-Raven
  • Laatst online: 16-10-2025
Hydra schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:54:
"Oh ja, je webservice client moet zich ook authenticaten. Hoe? Vertellen we je niet. Oh, de URL is een HTTPS url ja. Ennuh, ons certificaat is verlopen"

Aaaaaargh!
haha.. kansloos +1

Edit:

|:( Komt erachter dat er ook nog een LinkedServer connectie naar god knows where aangelegd moet worden..

[ Voor 16% gewijzigd door D-Raven op 14-09-2012 16:06 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nooit geweten dat je letter-spacing in CSS hebt! :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

3 uur lang zoeken waarom ik geen resultaten terug kreeg.

Zegt m'n collega
"En als je nu eens static canView = true toevoegd?

:F :F :F

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:26
Firesphere schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:23:
3 uur lang zoeken waarom ik geen resultaten terug kreeg.

Zegt m'n collega
"En als je nu eens static canView = true toevoegd?

:F :F :F
Volgens mij is't tijd voor weekend!

• RayNbow
  • Laatst online: 07:53

RayNbow

Kirika <3

RobIII schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:29:
spoiler:
Moet je wel effe je transaction committen :X |:( Do'h 8)7
Dit had ik laatst ook. Een script geschreven om een wat zooi over te zetten in een database te dumpen en me maar afvragen waarom de database leegbleef... :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Sh4wn schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:46:
[...]

:')

Die zijn echt bijzonder handig inderdaad, op Linux kan je dan bijvoorbeeld dan de 'Seamless mode' starten. Bijvoorbeeld: Als je Windows als guest OS hebt, dan zie je onderaan je scherm de Windows taskbar, maar voor de rest gewoon je Linux desktop. En zo lijkt het alsof je al je gevirtualiseerde applicaties gewoon native draait op je PC. :)
Ik heb een Linux guest op een Windows host en gebruikte die Seamless mode ook altijd, maar sinds een tijdje werkt het gewoon niet meer. Heel jammer.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

quote: Patriot
Deze Tweaker zet geen actuele feitjes meer in zijn sig, die vergeet hij toch te verwijderen.
En ik maar denken dat Tweakers daar scripts voor hebben draaien.

• Alex)
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik gebruik VMWare Fusion op mijn Mac, i.c.m. mijn Bootcamp-partitie. Werkt best goed, al vallen die Windows-programma's wel enorm uit de toon binnen OS X. :+

We are shaping the future

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:03

Matis

Rubber Rocket

GateKeaper schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:14:
Check!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

GateKeaper schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:14:
[...]

Mja, een paar random headlines vind ik dan weer niet relevant :+

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 10:25
Morgen presentatie op conferentie doen, :|.

Nouja, ik zit en code, collega wou praten, :p. Best.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hahahaha :D

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Echt altijd wat met dat stomme domme updatescript. Dan ineens wil ie niet meer samenwerken met een ander bestand, wat ie altijd deed en alle anderen nog steeds doen, dan duurt t te lang (1.5minuut+) en kapt ie ermee, Gruwel

Hmm.. Misschien is 't ook wel niet mijn schuld. 7.500 lesuren importeren en eerst al die dingen ophalen om *iets* te doen en daarna weer updaten is 15000 querys binnen 2 minuten oid. Nee dat gaat idd niet al te best. Arme server :+

edit: Sorry, hij doet er 22.500 :X. Dat moet eens minder worden

edit2: Dat zijn er weer 15.000. En doet t weer in anderhalve minuut
Toch eens kijken hoe te verbeteren
* F.West98 zet op todolist

[ Voor 51% gewijzigd door F.West98 op 15-09-2012 00:46 ]

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Mooie vertaling in Word 2013:
Bijna daar — alleen Word opnieuw start en je bent goed om te gaan.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:31
Eindelijk! Na een weekje afwezigheid mij weer door de 10+ pagina's hier geworsteld :p

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
wsitedesign schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:02:
Eindelijk! Na een weekje afwezigheid mij weer door de 10+ pagina's hier geworsteld :p
...en het was zo lekker rustig hier :| :N

:>

Over mij

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:31
Ik lurk toch meer dan posten hier xD

En ik heb jou ook gemist hoor :>
Pagina: 1 ... 165 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.