De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 164 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.153 views

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 12:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik denk het niet, LGA 1150 staat straks al weer voor de deur. De hebben net de tock gehad van 1155 (Ivy Bridge) en als er nog een tock komt voor LGA 2011 zijn ze weer druk bezig met de nieuwe sockets.

Met een beetje geluk komen er nog wel nieuwelingen voor de 1155, maar voor 775 hoeven we in ieder geval niks meer te verwachten :+

Wel jammer trouwens hoor, je bent tegenwoordig vaak genoodzaakt een nieuw moederbord te kopen, terwijl je vroeger naar mijn idee meer kon upgraden voor je een nieuw moederbord nodig had.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-05 15:56
Ach, ik draai thuis nog op een Q6600 en die doet het beter dan de X5570 op m'n werk ;)

Roomba E5 te koop

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Paniek! De koffiemokken zijn op!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:03
Sh4wn schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:34:
Paniek! De koffiemokken zijn op!
koffiezetapparaat aanzetten en eronder hangen! Je bent niet voor niets verslaafd ^^

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:03

Matis

Rubber Rocket

Maandagochtend heb ik een nieuwe website gelanceerd. De bezoekduur is van zondag op maandag verviervoudigd :D
Allemaal nieuwsgierige mensen!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha nice, dan heb je dus een website met veel content! :P Anders blijven mensen niet zo lang plakken XD

Edit: Zijn er hier mensen die zich wel eens bezighouden met de H1/2/3/4/5 structuur van een pagina?

[ Voor 34% gewijzigd door TheNephilim op 12-09-2012 11:22 ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:57

Hoogie2004

Whohooooo

Matis schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:06:
Maandagochtend heb ik een nieuwe website gelanceerd. De bezoekduur is van zondag op maandag verviervoudigd :D
Allemaal nieuwsgierige mensen!
Nou maak je mij ook nieuwsgierig! :+

My iRacing profile | Strava

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
TheNephilim schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:08:
Edit: Zijn er hier mensen die zich wel eens bezighouden met de H1/2/3/4/5 structuur van een pagina?
Nee :P

Hoe moeilijk kan 't zijn?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
+- H1 Titel van pagina
|
+---- H2 Hoofdstuk 1
|
+---- H2 Hoofdstuk 2
|
+------- H3 Hoofdstuk 2a
|
+------- H3 Hoofdstuk 2b
|
+---- H2 Hoofdstuk 3

H4-H6 heb je zelden tot nooit nodig maar zijn ieder weer gewoon een niveau'tje dieper genest. In HTML5 krijg je overigens 'tzelfde effect door gelijkgenummerde headings te nesten in sections als je wil.

Voor concrete vragen kun je een topic openen, maar dat weet je inmiddels wel he? ;)

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 12-09-2012 11:33 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Zo. FluentNhibernate met automappings in combinatie met in autofac gewirede sessionfactories in mn project gezet. Owja en ook nog voor meerdere databases met automatische splitsing tussen repositories.
Ik hoef dus alleen maar mn repositorie te resolven en ik krijg automatisch een sessie naar de juiste database.

Viel me nog alles mee. Enigste probleem wat ik nu heb is dat ik transaction management ook impliciet wil hebben... nog even geen idee hoe ik dat dan weer ga doen...

Maar ik ben vast niet de enige met dit probleem.. OFF TO GOOGLE WE GO! :+

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Als we het over pagina's met tekst hebben kom ik er nog wel uit, maar websites/webshops met meer content dan alleen tekst worden een stukje lastiger. Het is eigenlijk een puzzel als je voor elk pagina type/template de juist structuur aanhouden.

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01-2025
Ik voer een dagelijks touwtrekgevecht met Visual Studio.

Meestal heb ik binnen 3 minuten na een "Close All (but this)" weer meer dan 30 bestanden open.
Komt dit jullie bekend voor?

BTW: Volgens mij begint om half 7 vanavond (mist mijn tijdzoneconversie klopt) de launch event van VS 2012, hier te volgen: http://channel9.msdn.com/...Launch-Event-September-12

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
D-Raven schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:41:
Viel me nog alles mee. Enigste probleem wat ik nu heb is dat ik transaction management ook impliciet wil hebben... nog even geen idee hoe ik dat dan weer ga doen...
Transactions wil je waarschijnlijk niet impliciet hebben. Maar i.c.m. de TransactionScope moet je het waarschijnlijk wel mooi inelkaar kunnen fietsen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Ben ik de enige met een afkeer tegen custom checkboxes? :+

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

TheNephilim schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:42:
Als we het over pagina's met tekst hebben kom ik er nog wel uit, maar websites/webshops met meer content dan alleen tekst worden een stukje lastiger. Het is eigenlijk een puzzel als je voor elk pagina type/template de juist structuur aanhouden.
Zorgen dat de plain HTML een logisch document vormt... Zet al je content in Markdown, zorg dat 't dan duidelijk en overzichtelijk is.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:01

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:05:
Ben ik de enige met een afkeer tegen custom checkboxes? :+
Nee, ik heb ook een afkeer van re-styling van al die dingen.

Het is een slecht idee. Ik zie heel vaak designs waarvan ik denk :F

Een form restylen is per definitie een slecht idee. Mensen vinden een formulier invullen helemaal niet leuk, hoe bekender en simpeler het er uit ziet, hoe sneller ze er van af zijn.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-04 13:19
Ik vind dat er bij formulier best wel wat veranderd mag worden, bijvoorbeeld twee select boxes: van en tot, daar kun je een mooi slidertje van maken, werkt op de mobiele telefoon / ipad ook nog een fijn.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Custom checkboxes, radiobuttons, <select>s en anders gestylede <button>- en <input>-controls zien er vaak leuk uit, maar daar houdt het wel mee op. Vaak zijn die dingen dusdanig crappy opgezet dat het formulier niet meer in te vullen is met alleen het toetsenbord. Radiobuttons en checkboxes krijgen geen focus meer, typen in een dropdownlist is niet meer mogelijk, enzovoorts. Om nog maar niet te beginnen over custom widgets als datepickers (waarbij vaak niet zelf een datum ingevuld kan worden) :X

We are shaping the future

Verwijderd

Firesphere schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:12:
[...]

Nee, ik heb ook een afkeer van re-styling van al die dingen.

Het is een slecht idee. Ik zie heel vaak designs waarvan ik denk :F

Een form restylen is per definitie een slecht idee. Mensen vinden een formulier invullen helemaal niet leuk, hoe bekender en simpeler het er uit ziet, hoe sneller ze er van af zijn.
Wat ik bij een formulier nog wel acceptabel vind is een border-kleur om het beter in het ontwerp te laten passen, voor de rest vind ik eigenlijk dat je er vanaf moet blijven. Het is een stukje herkenbaarheid.

Ik betwijfel of ik hier een checkbox in zou zien:
Afbeeldingslocatie: http://cloud.h-dev.nl/image/0O1M1f2W0v2g/Image%202012.09.12%2013:17:01.png

Ook lekker contrast, haha. Echt goed bij nagedacht omdat zo te maken. |:(

Dan vind ik dit toch vele malen beter:
Afbeeldingslocatie: http://cloud.h-dev.nl/image/1P3l3l2W130a/Image%202012.09.12%2013:15:50.png

• OkkE

OkkE

Ik heb op zich niks tegen het stijlen van alle elementen binnen een formulier, zo lang het maar functioneel en herkenbaar blijft. Wanneer zo'n element niet meer te gebruiken is met keyboard of via touch, of je herkent het niet eens meer als een interactief element, dan is dat wel een probleem.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Barryvdh
  • Laatst online: 20:51
Alex) schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:16:
Custom checkboxes, radiobuttons, <select>s en anders gestylede <button>- en <input>-controls zien er vaak leuk uit, maar daar houdt het wel mee op. Vaak zijn die dingen dusdanig crappy opgezet dat het formulier niet meer in te vullen is met alleen het toetsenbord. Radiobuttons en checkboxes krijgen geen focus meer, typen in een dropdownlist is niet meer mogelijk, enzovoorts. Om nog maar niet te beginnen over custom widgets als datepickers (waarbij vaak niet zelf een datum ingevuld kan worden) :X
Zoiets als Select2 vind ik best aardig; http://ivaynberg.github.com/select2/
En datepickers hebben ook voordelen, zoals altijd hetzelfde formaat, en opties beperken (alleen maandag-vrijdag, aangeven dat al bezet is etc). En met de jQuery UI Datepicker heb ik eigenlijk nooit problemen.. (Of gewoon de native variant)

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 16:57
Het probleem wat ik daarmee heb is dat ik nog steeds javascript kan uit zetten en dan werkt het niet meer.
Ik vind dat een webpagina altijd zonder javascript en css nog toegankelijk moet zijn. Dan weet je altijd dat een gebruiker de content wel kan vinden al gebruikt ie een crappy browser.

• Barryvdh
Zonder javascript is het toch weer gewoon een normaal form, zonder fancy select of datepicker? Het blijven gewoon input-elements.

• Alex)
Barryvdh schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:24:
[...]

En datepickers hebben ook voordelen, zoals altijd hetzelfde formaat, en opties beperken (alleen maandag-vrijdag, aangeven dat al bezet is etc). En met de jQuery UI Datepicker heb ik eigenlijk nooit problemen.. (Of gewoon de native variant)
Er zijn voorbeelden van hoe het wél moet (zoals Select2, dat werkt echt prima), maar ook veel voorbeelden van hoe het niet moet. Probeer op deze website maar eens een treinkaartje te kopen zonder je muis te gebruiken...

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 16:57
Barryvdh schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:31:
Zonder javascript is het toch weer gewoon een normaal form, zonder fancy select of datepicker? Het blijven gewoon input-elements.
Kijk maar eens met javascript uit O-)
(In firefox -> firefox (menu) -> Opties -> Opties -> Inhoud -> Javascript inschakelen)
De content van die lijstjes zijn dan leeg.

• Barryvdh
ytterx schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:37:
[...]

Kijk maar eens met javascript uit O-)
(In firefox -> firefox (menu) -> Opties -> Opties -> Inhoud -> Javascript inschakelen)
De content van die lijstjes zijn dan leeg.
Ja maar dat ligt niet aan Select2, maar aan die Demo pagina, die de options van het eerste element kopieert (met javascript) naar het 2de element. Als je javascript uitzet krijg je dan inderdaad geen options..

Verwijderd

Alex) schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:34:
[...]

Er zijn voorbeelden van hoe het wél moet (zoals Select2, dat werkt echt prima), maar ook veel voorbeelden van hoe het niet moet. Probeer op deze website maar eens een treinkaartje te kopen zonder je muis te gebruiken...
Helaas, dat is dus wederom een voorbeeld hoe het niet moet. Als Mac-gebruiker klik ik voor een selectbox 1x, om vervolgens los te laten op de gewenste optie. Dat werkt dus niet, dan versleep ik een linkje... :9

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Davio schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:23:
Ik voer een dagelijks touwtrekgevecht met Visual Studio.

Meestal heb ik binnen 3 minuten na een "Close All (but this)" weer meer dan 30 bestanden open.
Komt dit jullie bekend voor?
Jep. Bekend. Maar in VS2012 heb je daar een stuk minder last van; die gebruikt "preview tabs" die automatisch sluiten.

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 12-09-2012 14:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Davio
Ik vrees dat mijn laptop met 4GB toch niet meer voldoende is.

Met 2x Visual Studio open met flinke solutions, begint hij toch te haperen....

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

RobIII schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:57:
[...]

Jep. Bekend. Maar in VS2012 heb je daar een stuk minder last van; die gebruikt "preview tabs" die automatisch sluiten.
wat een draken ding is dat zeg :X
Zit je een beetje door je solution explorer te bladeren, opent dat ding echt alles waar je op klikt :N

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

MTWZZ schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:04:
[...]

Zit je een beetje door je solution explorer te bladeren, opent dat ding echt alles waar je op klikt :N
Dat is ook een van de functies die ik juist NIET handig vind inderdaad. Ik hoef niet alles te zien waar ik op klik!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 12:44

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Davio schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:59:
Ik vrees dat mijn laptop met 4GB toch niet meer voldoende is.

Met 2x Visual Studio open met flinke solutions, begint hij toch te haperen....
Een Macbook Pro, Core i5 met 16GB en SSD is op mijn werk ondertussen de standaard dev machine aan het worden. Wel prettig hoor :9

't geheugen is alleen voor de leuk: ik draai 1 keer per week iets in VM en dan begint hij boven de 8GB te gebruiken, SSD daarintegen _/-\o_

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MTWZZ schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:04:
[...]

Hoogie2004 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:07:
[...]

Dat is ook een van de functies die ik juist NIET handig vind inderdaad. Ik hoef niet alles te zien waar ik op klik!
Dan zet je 't uit :?
Unlike the former Command Window approach to achieving this, the Quick Access Toolbar's search is broader and its results list is significantly more readable. Furthermore, it includes items within tools options. Entering "Preview," for example, will display an item for "Environment -> Tabs and Windows," and selecting that item will display the dialog from which you can turn off the window preview functionality.

[ Voor 67% gewijzigd door RobIII op 12-09-2012 14:12 ]

Over mij

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Barryvdh schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:24:
[...]

Bookmarked :) .

Ik heb straks een hele collectie aan mooie goede tools (en allemaal opensource).
- Laravel
- Twitter Bootstrap ( Laravel Bootstrap bundle )
- RedactorJS
- Bootstrap Tooltip
- Select2
- meer ... ?

Maakt het maken van een goed gesloten(!) systeem met een webinterface veel leuker. Meer functionaliteit per programmeer uur :) . (En met een gesloten systeem kan je prima van de gebruiker verlangen dat ze bijvoorbeeld IE7+ of een goede browser gebruiken :P ).

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-05 19:10
Font Awesome is ook handig! Nu niet meer met sprites klooien maar alleen met fonts, plus dat het gewoon vectors zijn kan je het voor zowat alle doeleinden gebruiken.

• OkkE

OkkE

Bonsai.jsA lightweight graphics library with an intuitive graphics API and an SVG renderer.
Zucht... Ik ben er niet helemaal bij vandaag. Thanks voor de verbetering. :)

[ Voor 36% gewijzigd door OkkE op 12-09-2012 14:18 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 23:44

alienfruit

the alien you never expected

Bah, niks wil werken vandaag! Het lijkt wel maandag!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
OkkE schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:12:
[...]

Bonsai.jsA lightweight graphics library with an intuitive graphics API and an SVG renderer.
http://bonsaijs.org bedoel je? .com werkt niet :P

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 12-09-2012 14:17 ]

Over mij

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:10
Ik gebruik nog noty, zoals de naam het zegt voor nette notificaties. En tag-it, een systeem waarmee je zeer gemakkelijk tag's in een input veld kan zetten. En dan nog een markdown editor, maar ik ben even de naam kwijt. Allemaal gehost op github.

EDIT: en wat voor mij het belangrijkste is: goede documentatie en goed aanpasbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door LEDfan op 12-09-2012 14:22 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:46
* whoami schopt NHibernate

https://fgheysels.github.io/

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Toastr.js voor notificaties:
http://johnpapa.net/toastr100beta

Github link: https://github.com/CodeSeven/toastr

[ Voor 29% gewijzigd door Hoogie2004 op 12-09-2012 14:23 ]

• alienfruit

alienfruit

• Barryvdh
In Twitter Bootstrap zelf zitten ook wel aardige notifications standaard. (Maar niet echt met javascript interface, gewoon divjes, en kruisje om te verbergen, maar zou zeggen dat daar ook wel leuke dingen omheen gebouwd worden).
Voor popups/dialogs etc heb je ook Bootbox.js. Er zijn sowieso ook al veel datapickers, jquery UI skins etc voor Twitter Bootstrap, als je in die stijl wil blijven.
Select2 is ook gebaseerd op Chosen. Weet eigenlijk niet welke nu uitgebreider is.

[ Voor 21% gewijzigd door Barryvdh op 12-09-2012 14:31 ]

• OkkE

OkkE

Oke, wie is de schuldige???
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/iXuSmJz7NfeR3.png

:+

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Raar, dat krijg je als special ban pagina... Snap niet dat je er nu weer op kan :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Yeah, mijn OptiX gebaseerde ray collision detection library is nu aanroepbaar in Matlab :) Toch nog iets bereikt vandaag.

• sig69
Lol! 10 minuten geleden een mailtje van een recruiter:
Hallo,

Ik heb je contactgegevens gekregen van een gemeenschappelijk contact die dacht dat onderstaande vacature wellicht interessant kan zijn voor jou. Als dit het geval is, zie ik graag je cv en eventueel een motivatie retour. Als dit niet het geval is, hoor ik graag met wat voor functie ik je wel blij kan maken..

De vacature:

bla bla
Met 500 main in de het CC veld. Paar minuten later:
Beste Erik,

Bedankt voor je e-mail.

Twee tips;

1: Meerdere mensen aanschrijven doe je via het BCC veld.
2: Het gemeenschappelijke contact is niet geloofwaardig als je 500+ mensen aanschrijft. Okee, na deze e-mail hebben wij, de geaddresseerden, wel allemaal een gemeenschappelijk contact, maar daar doelde je vast niet op.

Prutser.

Mvg,
Michiel

Roomba E5 te koop

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-05 21:57

Patriot

Fulltime #whatpulsert

sig69 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:18:

[...]

[...]
Niet dat ik geloof dat het daadwerkelijk zo is, zegt hij natuurlijk niet dat hij 1 gemeenschappelijk contact heeft voor alle 500 man. Hij kan gewoon aan veel mensen gevraagd hebben: Ken jij iemand die wellicht geïnteresseerd is in deze vacature?
Het ziet er leuk uit hoor, maar hoe handig is dat nou voor de doorsnee website? Je moet eigenlijk al een web app hebben zoals bijv. Gmail, waar je (praktisch) alles met ajax doet, toch?

[ Voor 30% gewijzigd door Patriot op 12-09-2012 15:30 ]

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-05 21:54

frG

Ik haat recruiters...

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®

[...]

[...]
Gewoon een spamklacht indienen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• OkkE

OkkE

BtM909 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:44:
[...]

Raar, dat krijg je als special ban pagina... Snap niet dat je er nu weer op kan :?

oOo

• Barryvdh
Patriot schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:27:
Het ziet er leuk uit hoor, maar hoe handig is dat nou voor de doorsnee website? Je moet eigenlijk al een web app hebben zoals bijv. Gmail, waar je (praktisch) alles met ajax doet, toch?
Niet voor een doorsnee website, maar voor een backend/cms/controlepanel ofzo waar je wat dingetjes doet kan het wel handig zijn lijkt me.

• alienfruit

alienfruit

Stomme recruiters bellen altijd met een geblokkeerd nummer zodat ik niet kan zien dat ze bellen met een buitenlands nummer. Erg leuk als je 80cent/minuut moet betalen. Maar ik begin een beetje radeloos te worden dus :+ Maar ja, er zijn nu twee recruiters op zoek na een baantje. _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door alienfruit op 12-09-2012 15:50 ]

• Alex)
Visual Studio kent de #region-feature, om code op te delen in regio's. Ik gebruik ze zelf ook (i.c.m. de plugin Regionerate) om properties, methods, enz. netjes te sorteren en te ordenen. Maar ik ben daarin de enige, de rest gebruikt 't niet. Ik opende net een bestand en zag dat het blokje in de scrollbar redelijk groot bleef. "Ah, het valt wel mee," zei ik tegen mezelf.

Toen zag ik dit ineens:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ijwZrF9KsKHh218LveKF1aqv/full.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FyNFB.gif

[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 12-09-2012 15:56 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40

[...]

[...]
Haha, een vriend van me heeft dezelfde mail gehad :D Zijn reactie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eSBBJ.jpg

• alienfruit

alienfruit

Het valt wel mee qua functie-eisen... Hier komen vacatures voorbij waar je zowel Java, JavaScript, .NET, ASP.NET, PHP, C++ allemaal perfect moet kennen met x jaren ervaring.

• Davio
Alex) schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:54:
Visual Studio kent de #region-feature, om code op te delen in regio's. Ik gebruik ze zelf ook (i.c.m. de plugin Regionerate) om properties, methods, enz. netjes te sorteren en te ordenen. Maar ik ben daarin de enige, de rest gebruikt 't niet. Ik opende net een bestand en zag dat het blokje in de scrollbar redelijk groot bleef. "Ah, het valt wel mee," zei ik tegen mezelf.

Toen zag ik dit ineens:
[afbeelding]

[afbeelding]
#regions gebruik ik eigenlijk alleen voor custom groepering, niet voor standaard "dit zijn de properties, dit zijn de constructors" etc. groeperingen.

Zo heb ik een export-klasse die voor een beperkt aantal verschillende typen objecten verschillende methodes/overloads gebruikt (ivm serialisatie) en de methodes die voor hetzelfde type zijn, heb ik dan in een region gestopt.

Daarbij is er een soort "spin midden in het web" klasse die wat eindjes aan elkaar knoopt en ook hierin heb ik regions aangebracht om er meer chocola van te maken.

Ik vind overbodige regions net zo erg als overbodige comments.

• sig69
Avalaxy schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:57:
[...]

[afbeelding]
Ik zat er meer aan te denken om 'm op diverse mailinglists aan te melden >:)

Roomba E5 te koop

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-10-2025
Of ik zoek niet goed genoeg, of er is nergens op Tweakers iets te lezen over de VS2012 launch. Wel apart iig...

• D-Raven
Nope het viel mij ook op eigenlijk.

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-10-2025
Achja, ik had toch geen tijd vandaag om er naar te kijken.

Ik ga eens genieten van mijn bruiloft + vakantie van 2.5 weken.

P.s. ben toch wel benieuwd waarom er niet over gesproken wordt.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Omdat iedereen hier hangt en er geen apart topic voor aanmaakt :)

Ik durf nu al te stellen dat jullie daar ook in mogen slowchatten (tijdens de launch) ;) :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Zag dat er vandaag inderdaad een launch is. Wel wat laat....de meeste MS ontwikkelaars kunnen het al een tijdje downloaden en gebruiken.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Not Pingu
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

alienfruit schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:03:
Het valt wel mee qua functie-eisen... Hier komen vacatures voorbij waar je zowel Java, JavaScript, .NET, ASP.NET, PHP, C++ allemaal perfect moet kennen met x jaren ervaring.
Dat krijg je als niet-technische recruiters gewoon zoveel mogelijk buzzwords in een vacature plempen "om de kwaliteit van de voorselectie te vergroten". Jeweetwel, datzelfde soort dat dingen zegt als: "Je kent XML zie ik, dat is toch al behoorlijk verouderd."

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 21:56
Avalaxy schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:57:
[...]

[afbeelding]
Waarom post je een afbeelding :( . Kan ik niet goed bekijken (handig) op mijn foon :P .

• Avalaxy
Styxxy schreef op woensdag 12 september 2012 @ 17:53:
[...]

Waarom post je een afbeelding :( . Kan ik niet goed bekijken (handig) op mijn foon :P .
Sorry, ik was niet van plan de tekst over te gaan zitten typen :P

• Rutix
  • Laatst online: 21-04 11:06
Jan_V schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:56:
Zag dat er vandaag inderdaad een launch is. Wel wat laat....de meeste MS ontwikkelaars kunnen het al een tijdje downloaden en gebruiken.
Nouja alleen de ontwikkelaars met een MSDN account ;) ik ken ook mensen die dat niet hebben hoor :).

Nothing to see here!

• Avalaxy
Van http://www.microsoft.com/visualstudio/11/en-us kon je zover ik weet al maandenlang de RC (en nu de final) downloaden :? Ik snap dat launch event dan ook niet echt... Visual Studio 2012 is voor eigenlijk alle ontwikkelaars die ik ken al maandenlang bekend.

• Alex)
Waarom vieren we nieuwjaar? Als je op de kalender kijkt zie je toch ook dat het op een bepaald moment jaar+1 is? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Alex) op 12-09-2012 18:31 ]

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:46

Rhapsody

In Metal We Trust

Helaas is die VS2012 launch niet te zien zonder Silverlight of Windows Media Player. En laat dat nu net niet kunnen op een Android tablet....

🇪🇺 pro Europa!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Davio schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:23:
BTW: Volgens mij begint om half 7 vanavond (mist mijn tijdzoneconversie klopt) de launch event van VS 2012, hier te volgen: http://channel9.msdn.com/...Launch-Event-September-12
http://www.visualstudiolaunch.com/ :Y)

Over mij

• Avalaxy
Alex) schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:31:
Waarom vieren we nieuwjaar? Als je op de kalender kijkt zie je toch ook dat het op een bepaald moment jaar+1 is? :?
Wat een vergelijking :')

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Die vergelijking zou opgaan als we nieuwjaar in april zouden vieren.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 14:41

markvt

Peppi Cola

Intellitrace op de server :) jippiekajee!

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Rutix
Avalaxy schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:30:
Van http://www.microsoft.com/visualstudio/11/en-us kon je zover ik weet al maandenlang de RC (en nu de final) downloaden :? Ik snap dat launch event dan ook niet echt... Visual Studio 2012 is voor eigenlijk alle ontwikkelaars die ik ken al maandenlang bekend.
Sinds wanneer is een RC reden voor een launch event? Een launch event is juist om te vieren dat het officieel gereleased is.

Nothing to see here!

• Davio
Daarom komt nu dan de final. :)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dat zegt Rutix ook :P

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-04 21:05

Ghehe

400 pound hacker

Heb me ook eens getrakteerd op een uitbreiding voor men laptop om het schooljaar (2de jaar Informatica) goed te beginnen. oOo Mijn drie maanden vakantie zijn namelijk aan hun einde gekomen.
http://tweakers.net/price...ung-830-series-128gb.html
http://tweakers.net/price...m-memory-kit-1066mhz.html

• Avalaxy
Rutix schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:27:
[...]

Sinds wanneer is een RC reden voor een launch event? Een launch event is juist om te vieren dat het officieel gereleased is.
Nouja, een keynote over Visual Studio 2012 met allemaal praatjes over wat voor nieuwe kunstjes het allemaal kan is toch echt te laat hoor. Dat wist iedereen allang. Een feestje vieren is natuurlijk prima, maar dat presenteren wat er allemaal veranderd is hoeft van mij niet :z

Maargoed, iedereen mag natuurlijk z'n vrije tijd daar aan besteden, ik ben blij dat ik dat niet heb gedaan :P

• Solopher
  • Laatst online: 17-04 13:19
Happy b-day Creepy :).

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:03

Matis

Rubber Rocket

Ik krijg net een mailtje met een afzender die lijkt op iets van Microsoft met als onderwerp: "Viktige endringer i Microsofts tjenesteavtale‏"
De rest van het mailtje is wel netjes in het Nederlands en het bericht komt ook echt van Microsoft.

Mailmerge faaltje denk ik van MS :P

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-05 22:53
@Matis Was inderdaad al eerder deze week bij mensen binnen gekomen, schijnt wel echt van Microsoft af te komen... Vreemd dat ze het oude logo nog gebruikten...

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

bdalenoord schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:02:
@Matis Was inderdaad al eerder deze week bij mensen binnen gekomen, schijnt wel echt van Microsoft af te komen... Vreemd dat ze het oude logo nog gebruikten...
Niet zo heel vreemd. Microsoft is een grote organisatie; het zal wel even duren voordat ze overal het logo hebben aangepast in hun communicatie.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

Pfff, altijd leuk als je niet direct aan de slag kunt omdat je nog een knoop moet doorhakken :-(

Moet voor een projectje wat extra dingen in de database toevoegen, maar de laatste tijd begin ik me steeds meer af te vragen of ik wel zo praktisch bezig ben als ik met de DB werk. Over het algemeen werk ik namelijk via StoredProcedures naar mijn database toen. Dus per tabel die ik maak heb ik eigenlijk 3 SP's (Read, Update/Save en Delete), uiteraard moet dit ook weer aangesloten worden in de code... Nu is dat wel mooi qua scheiding, maar volgens mij gigantische overkill... Zeker ook omdat ik bij iedere release van de code dan de aangepaste stored procedures ook moet wijzigen (gelukkig gedeeltelijk geautomatiseerd)...

Ik zit nu dus erg in dubio of ik hiervoor gewoon Parameterized queries ga gebruiken, want dat scheelt me een zwik extra werk :? Tools die met deze DB werken delen allemaal dezelfde BLL/DAL assemblies dus in principe hoeft er qua code in de DB weinig rekening met herbruikbaarheid te worden gehouden. Aan de andere kant gebruik ik nu wel al SP's... :'( Lastig man al die keuzes...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:15:
Pfff, altijd leuk als je niet direct aan de slag kunt omdat je nog een knoop moet doorhakken :-(

Moet voor een projectje wat extra dingen in de database toevoegen, maar de laatste tijd begin ik me steeds meer af te vragen of ik wel zo praktisch bezig ben als ik met de DB werk. Over het algemeen werk ik namelijk via StoredProcedures naar mijn database toen. Dus per tabel die ik maak heb ik eigenlijk 3 SP's (Read, Update/Save en Delete), uiteraard moet dit ook weer aangesloten worden in de code... Nu is dat wel mooi qua scheiding, maar volgens mij gigantische overkill... Zeker ook omdat ik bij iedere release van de code dan de aangepaste stored procedures ook moet wijzigen (gelukkig gedeeltelijk geautomatiseerd)...

Ik zit nu dus erg in dubio of ik hiervoor gewoon Parameterized queries ga gebruiken, want dat scheelt me een zwik extra werk :? Tools die met deze DB werken delen allemaal dezelfde BLL/DAL assemblies dus in principe hoeft er qua code in de DB weinig rekening met herbruikbaarheid te worden gehouden. Aan de andere kant gebruik ik nu wel al SP's... :'( Lastig man al die keuzes...
Parametrized queries ziet er wel netjes uit vind ik altijd, maar ORM dan? Dat vind ik zelf nog steeds erg interessant. Al heb ik bij ORM wel het idee dat ik beperkt ben met het in elkaar schroeven van queries. Hele gekke dingen die normaal als losse query maakte, zijn dan niet altijd mogelijk.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 07:49

GateKeaper

#1 Procastinator

TheNephilim schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:41:
[...]
Al heb ik bij ORM wel het idee dat ik beperkt ben met het in elkaar schroeven van queries. Hele gekke dingen die normaal als losse query maakte, zijn dan niet altijd mogelijk.
Zoals wat? Ik moet zeggen dat ik geen hele gekke dingen doe, maar ik ben nog niets tegen gekomen dat ik met EF niet voor elkaar krijg.

• alienfruit

alienfruit

Maar ligt dit ook niet een beetje af of je een DBA hebt of niet? Mijn ervaring is dat die graag zulke dingen in stored procedures willen hebben.

• Rutix
.Gertjan. schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:15:

Bij ons gebeurt die SP's updaten allemaal automatisch. We hebben een cmd filetje die dit doet:
code:
1
sqlcmd -S %1 -d %2 -E -b -i "%DIR%\%%A"

Dus wat bedoel je met semi-automatisch?

Nothing to see here!

• sig69
Stored procedures voor simpele CRUD operaties ben ik al heel lang geleden vanaf gestapt. Wat een hel om te onderhouden altijd, sql change scripts, etc etc :r
Nu rag ik gewoon een DB diff tool over de dev en productie database, klaar

[ Voor 20% gewijzigd door sig69 op 13-09-2012 10:54 ]

Roomba E5 te koop

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

[...]

Parametrized queries ziet er wel netjes uit vind ik altijd, maar ORM dan? Dat vind ik zelf nog steeds erg interessant. Al heb ik bij ORM wel het idee dat ik beperkt ben met het in elkaar schroeven van queries. Hele gekke dingen die normaal als losse query maakte, zijn dan niet altijd mogelijk.
ORM is inderdaad ook een optie, maar omdat de rest van de code werkt via een "rechtstreekse" communicatie met de DB (is nog uit mijn control-freak fase ;) ). Daar is dus code die een SP aanroept en de resultaten netjes in een BE object zet (en ook logica om een BE object op de lijn te zetten naar de DB). Dit is min of meer mijn DAL laagje

Als ik daar nu ORM ga introduceren wordt het misschien een beetje raar (of ik moet de ORM in mijn DAL aanroepen en BE-objecten mee vullen, maar dat lijkt me een extra complexiteit). De switch van SP naar parameterized queries is nog wel te verklaren, maar ineens ORM introduceren zal niet lekker vallen bij een review. Daarnaast wil ik wat meer ervaring op doen met ORM, ik heb wat zitten prutsen met EF, maar ik wil ook weten hoe ik bijvoorbeeld die objecten die daar uit komen wat verder kan extenden (met bijvoorbeeld extra validaties). Pas als ik daar een goed gevoel bij heb durf ik in de grote projecten EF te introduceren (en ook bestaande logica om te zetten).
Rutix schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:46:
[...]
Bij ons gebeurt die SP's updaten allemaal automatisch. We hebben geen een bat filetje die dit doet:
code:
1
sqlcmd -S %1 -d %2 -E -b -i "%DIR%\%%A"

Dus wat bedoel je met semi-automatisch?
Mijn procedure is momenteel om de SP's die wijzigen in SQL files te zetten welke ik bundel in een soort installer. Deze installer runt een aantal scripts om de SP's en tabellen aan te passen op de omgevingen. De applicatie beheerder kan zo zelf de DB updaten wanneer hij wil.
alienfruit schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:46:
Maar ligt dit ook niet een beetje af of je een DBA hebt of niet? Mijn ervaring is dat die graag zulke dingen in stored procedures willen hebben.
Nope, geen DBA. Het is een klein clubje welke mijn tool gebruikt. Ze hebben wel wat ervaring met SQL maar vertrouwen in principe "blind" op mijn kennis ;)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

GateKeaper schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:46:
[...]

Zoals wat? Ik moet zeggen dat ik geen hele gekke dingen doe, maar ik ben nog niets tegen gekomen dat ik met EF niet voor elkaar krijg.
Ik heb zelf nog geen project met ORM in elkaar gezet, maar in Doctrine kreeg ik sterk de indruk dat ik sommige queries niet kwijt kon. Heb zo geen voorbeeld, het is even geleden dat ik daar naar gekeken heb. Het had in ieder geval te maken met geneste dingen, subqueries en joins.
Al is het zoals alienfruit zegt volgens mij beter om die gekke dingen in stored procedures te hebben.

• D-Raven
Nuget >> Install-Package FluentNhibernate

klaar..

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:32
.Gertjan. schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:52:
[...]

ORM is inderdaad ook een optie, maar omdat de rest van de code werkt via een "rechtstreekse" communicatie met de DB (is nog uit mijn control-freak fase ;) ). Daar is dus code die een SP aanroept en de resultaten netjes in een BE object zet (en ook logica om een BE object op de lijn te zetten naar de DB). Dit is min of meer mijn DAL laagje
Als je een DAL hebt die BE(=Bussiness Entities?) opvult, dan heb je toch een ORM? Je mapt dan toch relationele data uit je DAL naar objecten/BE?

• D-Raven
Of in het geval van .Gertjan.. Als je geparameteriseerde queries wilt gebruiken maar toch iets wilt hebben wat je objecten voor je mapped:

PM> Install-Package Dapper

Dapper is een lichtgewicht ORM waarin je toch zelf je queries kan schrijven maar vervolgens voor jou deze objecten naar entiteiten mapped. Scheelt je een hoop typewerk, en je boet niks in in flexibiliteit.

[ Voor 38% gewijzigd door D-Raven op 13-09-2012 11:00 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Otherside1982 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:57:
[...]

Als je een DAL hebt die BE(=Bussiness Entities?) opvult, dan heb je toch een ORM? Je mapt dan toch relationele data uit je DAL naar objecten/BE?
Klopt, maar die ORM heb ik zelf gebouwd. Die doet eigenlijk niets anders dan data uit de datareaders trekken en in een object pompen. :)

Het is dus handwerk, maar mogelijk dat je het wel als ORM kunt omschrijven ;)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:46
[...]

Al heb ik bij ORM wel het idee dat ik beperkt ben met het in elkaar schroeven van queries. Hele gekke dingen die normaal als losse query maakte, zijn dan niet altijd mogelijk.
Afhankelijk van de ORM die je gebruikt, denk ik.
Ikzelf maak nogal veel gebruik van NHibernate, en daar kan je toch ook wel krachtige queries mee uitvoeren (desnoods icm projections). En als het echt niet anders kan, heb je nog altijd de mogelijkheid om een native SQL query te schrijven, die via NHibernate te laten uitvoeren, en desgewenst een resultset terugkrijgen met instances van een bepaald type.

Je moet natuurlijk wel weten wat de mogelijkheden zijn, en hoe je het best gebruikt. Ik vind nog altijd dat, ook al gebruik je een ORM, je toch nog een goede kennis van SQL moet hebben (niet alleen een query kunnen schrijven, maar ook goed weten & begrijpen dat SQL set based is).

[ Voor 16% gewijzigd door whoami op 13-09-2012 12:37 ]

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Is deze hier al voorbijgekomen?

Meer info op http://xiki.org/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2012 13:16 ]

• P-Storm
  • Laatst online: 21:18
Niet hier, maar wel op google+, alleen weet ik niet wat ik ervan moet maken.
Lijkt op zich wel handig

Verwijderd

Ik ben hem ook op Google+ tegen gekomen. Paul Irish had hem gepost als ik me niet vergis.

• PeterSelie
  • Laatst online: 07-05 01:45
Ah, PhpStorm 5 uit, met onderandere: MVC View support voor Yii en Symfony2, betere SQL support, Live HTML/PHP/CSS/JS Editing Preview (*O* !)

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 10:25
Heb het gezien, maar... commandline + muis gaan niet samen, imho :+
Pagina: 1 ... 164 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.