De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 166 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.000.980 views

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:29
Je kunt ook gewoon het aantal posts per pagina verhogen. Is het misschien maar 1 pagina ;)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 10:05
Grrr, aangereden door een 'oudere medeburger'. :F

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
farlane schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 19:41:
Dat sucks. Wat is de schade en belangrijker: ben je er zelf een beetje goed vanaf gekomen?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ci0pzsqacz7Aa3F8nGEc2gVT/medium.png
Altijd leuk, jezelf niet al te serieus nemen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• farlane
RobIII schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:23:
Dat sucks. Wat is de schade en belangrijker: ben je er zelf een beetje goed vanaf gekomen?
Ja, gelukkig aan beide kanten geen gewonden. Auto is iets minder gelukkig .. linker kant behoorlijk beschadigd. :|

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 21:56
[...]
[afbeelding]
Lol. Enkel is SO nu wel kapoet :(.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:01

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

[afbeelding]
StackOverflow. Per definitie een post waard! _/-\o_

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:31
Jan_V schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 19:20:
Je kunt ook gewoon het aantal posts per pagina verhogen. Is het misschien maar 1 pagina ;)
Hier worden de posts niet direct getoond, net zoals je karma. Vind ik wel een goede oplossing, ben je minder "gedreven" om onnodige posts te maken om toch maar meer posts/karma te krijgen, itt andere fora.

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2025

afraca

Open Source!

Sockets for everyone!!11 :D
This library demoes how to achieve realtime text communication using GIF images as transport.
Afbeeldingslocatie: https://raw.github.com/videlalvaro/gifsockets/master/doc/mybrain.gif

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 10:25
Jeuj, gisteren praatje gehouden voor ~150 man over Backbone en (stiekem) single-page webapps (versus server-side rendering). En een prijs gewonnen met heel snel vage / random / inconsistente PHP snippets te typen op een Das Keyboard, :+. (obligatory plug: dank u, 123inkt.nl <3)

faux edit: GIFsockets? assertEquals(mind.getState(), MindState.BLOWN);

• curvemod
  • Laatst online: 00:05
YopY schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:08:
Jeuj, gisteren praatje gehouden voor ~150 man over Backbone en (stiekem) single-page webapps (versus server-side rendering).
Ben dan wel benieuwd naar je presentatie, komt 'tie nog op joind.in?

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-05 12:04
Zomaar updates uitvoeren is niet handig... mijn beide websites plat en nu uitvogelen waarom mysql niet mee werkt. Remembers why I am no sysadmin :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Jeuj, gisteren praatje gehouden voor ~150 man over Backbone en (stiekem) single-page webapps (versus server-side rendering).
En waar kunnen we de presentatie terug zien?
Ik ben ook wel benieuwd!

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 05:42
Dit is gewoon nog eenrichtingsverkeer. Dat werkt net zo goed met bijvoorbeeld HTML en chunked encoding, wat mensen al decennia proberen te gebruiken als halfbakken server-push mechanisme. Ik zeg "net zo goed" omdat dit soort technieken nogal afhankelijk zijn van het precieze gedrag van browsers, servers en (reverse) proxy's en dus meestal niet heel betrouwbaar werken.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Net even de schrik van m'n leven gehad. Ineens alles leeg. Database was dat niet :X

Wat bleek: bewerkte database en verkeerde query. Ik deed JOIN en selecteerde op kolom klas. Nu had ik net in de joinde tabel een klas kolom toegevoegd, die pakte die. :X
Toen er maar r.klas van gemaakt ipv klas :P

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Daarom, tabelprefixes gebruiken wanneer je met kolommen werkt die uit tables komen :Y

We are shaping the future

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Alex) schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:54:
Daarom, tabelprefixes gebruiken wanneer je met kolommen werkt die uit tables komen :Y
Doe ik altijd, alleen hier vergeten. Ergens anders deed ik een SELECT * dus die ging ook fout. En 20 kolommen neerzetten is ook gedoe

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
F.West98 schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:46:
Ergens anders deed ik een SELECT * dus die ging ook fout.
F.West98 schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:46:
En 20 kolommen neerzetten is ook gedoe
↻ ∞

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Op een site inloggen, en omdat er iets niet goed gaat aan hun kant, krijg ik dit:
?username={Gebruikersnaam}&password={Vriendins_Wachtwoord}

Maareuh, wacht even hoor.
Ik had (perongeluk) direct op enter geramd VOOR ik haar wachtwoord had ingetypt. En nu krijg ik dus een GET terug met gewoon haar wachtwoord plain-text????

Ik ga random usernames proberen. Seriously, een GET voor inloggegevens???

*update*
"This is a known bug in Chrome and variations of Chrome, such as Chromium"

WATTE!??!!!??!!!
DAT IS GEEN BUG IN CHROME!!!!!!!
(In firefox werkt de betreffende site trouwens wel gewoon, maar het teruggeven van het correcte password in de adresbalk is wat mij betreft niet echt een "chrome issue"....)

*update 2*
In IE en Opera werkt het correcte wachtwoord niet. Again... in Firefox wel...

[ Voor 35% gewijzigd door Firesphere op 16-09-2012 23:18 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-05 11:31

Sebazzz

3dp

Ik denk dat ik een soort Java-bugmagneet ben. Allemaal Java troep gaat flippen als ik het gebruik. Bij Eclipse was vanochtend *ineens* mijn workspace leeg. Idioot gewoon. Gisteren kon ik niet eens fatsoenlijk copy/pasten, er gebeurde gewoon niets.

Ik wil terug naar Visual Studio maar voor dit project gaat dat helaas niet :(

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom falen die browser detectie script(er)s toch zo... Ga ik met m'n laatste versie Chrome browser naar Bliep, krijg ik https://www.bliep.nl/unsupported_browser#/home

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Ook leuk dat je eerst het filmpje moet bekijken om de belkosten te achterhalen en de bestelprocedure grotendeels moet doorlopen om de algemene voorwaarden in te kunnen zien.

"Dat krijg je ervan, als je jongeren vraagt hoe het moet."

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BtM909 schreef op zondag 16 september 2012 @ 23:57:
Waarom falen die browser detectie script(er)s toch zo... Ga ik met m'n laatste versie Chrome browser naar Bliep, krijg ik https://www.bliep.nl/unsupported_browser#/home
Het kleiner-dan teken is best lastig hoor, voor Wiskunde A0.

Ok, serieus? No, just no. IE8 of beter moet je gewoon ondersteunen als bedrijf/website. Als je een versie niet herkent, geef je het de voordeel van de twijfel, eventueel met een waarschuwingsbalk. Niet een complete "f-jou" melding.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-05 21:57

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Firesphere schreef op zondag 16 september 2012 @ 23:04:
Op een site inloggen, en omdat er iets niet goed gaat aan hun kant, krijg ik dit:
?username={Gebruikersnaam}&password={Vriendins_Wachtwoord}

Maareuh, wacht even hoor.
Ik had (perongeluk) direct op enter geramd VOOR ik haar wachtwoord had ingetypt. En nu krijg ik dus een GET terug met gewoon haar wachtwoord plain-text????

Ik ga random usernames proberen. Seriously, een GET voor inloggegevens???

*update*
"This is a known bug in Chrome and variations of Chrome, such as Chromium"

WATTE!??!!!??!!!
DAT IS GEEN BUG IN CHROME!!!!!!!
(In firefox werkt de betreffende site trouwens wel gewoon, maar het teruggeven van het correcte password in de adresbalk is wat mij betreft niet echt een "chrome issue"....)

*update 2*
In IE en Opera werkt het correcte wachtwoord niet. Again... in Firefox wel...
Euhm, dus je kunt van alle accounts zomaar de wachtwoorden opvragen? Dat is natuurlijk sowieso heel slecht. Loginggegevens via GET is op z'n minst knullig, maar verder niet zo heel schokkend..

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12-2025
Patriot schreef op maandag 17 september 2012 @ 01:55:
[...]

Loginggegevens via GET is op z'n minst knullig, maar verder niet zo heel schokkend..
Je kunt de logingegevens via GET wel in de browser history terug vinden.

• Alex)
Ik heb ook wel eens een systeempje geschreven dat credentials in plain text over de lijn stuurde via HTTP GET. Gelukkig was het slechts voor éénmalig gebruik op een intranetomgeving.

Iemand vroeg me toen: "Zeg Alex, is het wachtwoord toevallig "@dm1nP@ssw0rd" wat bleek te kloppen. :')

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 23:44

alienfruit

the alien you never expected

Tjonguh, dat bliep* is wel goedkoop zeg. Ik betaal al meer voor 1GB per maand :P Maar ja, dan heb je wel alles onbeperkt voor 99chf per maand: http://www.swisscom.ch/en...subscription-tariffs.html

[ Voor 45% gewijzigd door alienfruit op 17-09-2012 09:03 ]

• alienfruit

alienfruit

Firesphere schreef op maandag 17 september 2012 @ 00:23:
[...]

Het kleiner-dan teken is best lastig hoor, voor Wiskunde A0.

Ok, serieus? No, just no. IE8 of beter moet je gewoon ondersteunen als bedrijf/website. Als je een versie niet herkent, geef je het de voordeel van de twijfel, eventueel met een waarschuwingsbalk. Niet een complete "f-jou" melding.
Ik heb eigenlijk alleen zulke meldingen voor projecten die echt Javascript nodig hebben of voor IE6.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Ga ik even kijken in de Pricewatch voor een kleine geheugen uitbreiding voor mijn PC, heb ik ondertussen al weer bijna een hele nieuwe PC samengesteld. :') Nog eens even rustig een paar dagen over nadenken... :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 13:46

Priet

To boldly do what no one has..

Jeuj, gisteren praatje gehouden voor ~150 man over Backbone en (stiekem) single-page webapps (versus server-side rendering). En een prijs gewonnen met heel snel vage / random / inconsistente PHP snippets te typen op een Das Keyboard, :+. (obligatory plug: dank u, 123inkt.nl <3)
Goed bezig! Ik voeg mezelf even toe aan de lijst met geïnteresseerden wat betreft die presentatie. Sta op het punt met een Backbone (+ Marionette) te beginnen, dus alle info is welkom! :)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• alienfruit

alienfruit

Ik ga maar eens kijken na een goede tutorial/video over Jasmine :)

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2025

afraca

Open Source!

Soultaker schreef op zondag 16 september 2012 @ 19:23:
[...]

Dit is gewoon nog eenrichtingsverkeer. Dat werkt net zo goed met bijvoorbeeld HTML en chunked encoding, wat mensen al decennia proberen te gebruiken als halfbakken server-push mechanisme. Ik zeg "net zo goed" omdat dit soort technieken nogal afhankelijk zijn van het precieze gedrag van browsers, servers en (reverse) proxy's en dus meestal niet heel betrouwbaar werken.
Ja, zag het al kort na het posten. Dacht even dat er misschien nog een niet gedemo'de feature was gezien hij de inspiratie had van een chatroom uit '99 , maar blijkbaar is het niet de gehele reimplementatie

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Vandaag zit ik "elbow deep" in een MS Access applicatie van een klant.. om vage data mismatch problemen op te lossen..

Happy happy joy joy..

• YopY
https://docs.google.com/d...G9ztQTdGF48hQYpjQHR_d1WsI

Apple die om de beperkingen van <video> heen werkt... tl;dr: beeldinformatie in afbeeldingen, mpeg-achtige implementatie in javascript, dat soort vaagheid.

• alienfruit

alienfruit

Interessant zeg. Maar hoe hebben ze die JPG nu gemaakt dan :X

• azerty
  • Laatst online: 06:31
YopY schreef op maandag 17 september 2012 @ 10:57:
https://docs.google.com/d...G9ztQTdGF48hQYpjQHR_d1WsI

Apple die om de beperkingen van <video> heen werkt... tl;dr: beeldinformatie in afbeeldingen, mpeg-achtige implementatie in javascript, dat soort vaagheid.
Binaire data in .png gewoon omdat het gemakkelijker opslaat... Zat ik toch ffe van 8)7 :o

• GateKeaper
  • Laatst online: 05-05 07:49

GateKeaper

#1 Procastinator

Priet schreef op maandag 17 september 2012 @ 10:15:
[...]
Goed bezig! Ik voeg mezelf even toe aan de lijst met geïnteresseerden wat betreft die presentatie. Sta op het punt met een Backbone (+ Marionette) te beginnen, dus alle info is welkom! :)
Vanavond maar even verder in verdiepen, maar ik kan zo 1,2,3 niet bedenken wat nu echt het nut is van Marionette. Maak zelf ook wel gebruik van Backbone, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat iets makkelijker moet kunnen.

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-05 10:12

StM

Hoe tonen jullie eigenlijk apps die jullie maken in jullie portfolio (als jullie dat doen ;))? Gewoon met screenshots of op een wat toffere manier? Ik zat te denken aan een soort simulator waarin de app 'draait', maar ik kan eigenlijk niks vinden er voor....

• alienfruit

alienfruit

Ik mag die normaal gesproken niet verwerken in een portfolio (geheimhoudingsverklaring).

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:45

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Van een ander forum: Iemand heeft bij een Amerikaanse site een clone-script gekocht, welke alleen maar werkt tot aan PHP-versie 5.3.8. De koper draait een recentere PHP-versie, en de Amerikanen raden hem aan om te downgraden 8)7, en ze zeggen zelfs dat het geen gevaar voor de performance heeft, en dat de server meer capaciteit voor het script zal hebben.

Maar natuurlijk :? :? :?

Hopeloos maar weer ;( |:( Ik hoop dat die beste man zijn geld nog terug kan krijgen.

[ Voor 29% gewijzigd door AW_Bos op 17-09-2012 13:48 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

GateKeaper schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:29:
[...]

Vanavond maar even verder in verdiepen, maar ik kan zo 1,2,3 niet bedenken wat nu echt het nut is van Marionette. Maak zelf ook wel gebruik van Backbone, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat iets makkelijker moet kunnen.
Libs zoals Marionette zijn bedoeld om deze functionaliteit toe te voegen:
"It leaves much of the application design, architecture and scalability to the developer, including memory management, view management, and more."

Doe je dat zelf al, dan hoef je het niet te gebruiken. Aan de andere kant, rücksichtslos tig libs erbij zetten omdat je denkt dat het zo hoort is ook niet de aanpak ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• YopY
Priet schreef op maandag 17 september 2012 @ 10:15:
[...]

De reacties (https://joind.in/talk/view/7080) zijn niet al te positief helaasch, mijn excuus is dat het de eerste keer was, :+.

Zelf moet ik me nog eens verdiepen in Marionette, ik weet zelf zo ook niet helemaal wat het precies is / doet, maar zoals vele Backbone plugins zal het wel vaagheden proberen op te lossen. Iets vergelijkbaars is misschien Chaplin, een applicatie framework gebouwd bovenop Backbone (wat op zich geen applicatie framework is)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gewoon vaker doen ;)

En vantevoren beetje bepalen wat je gaat vertellen, dan onderverdelen in onderwerpen (met tijdssloten), dan onderverdelen in dingen die je laat zien / vertelt.

Was dit een eenmalig iets? En zie ik nou goed dat de talk zelf niet te zien / beluisteren is?

• alienfruit

alienfruit

WTF "MySQL user names can be up to 16 characters long" :|

• D-Raven
alienfruit schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:27:
Ik mag die normaal gesproken niet verwerken in een portfolio (geheimhoudingsverklaring).
Dat inderdaad. Zogoed als alles wat ik tot nu toe gemaakt heb zijn allemaal intranet(web en desktop) applicaties.

Ik vind een aparte portfolio website voor een ontwikkelaar zowiezo een beetje overkill. Github ,weblog en aanwezigheid in OSS projecten spreekt veel meer.
Tenzij je een grafisch app ontwerper bent natuurlijk :P

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

What() is:Unknown error (Details: Function "RTresult _rtContextLaunch1D(RTcontext_api*,
unsigned int, RTsize)" caught exception: Assertion failed: [2425505])

Zucht, wat heb ik hier nou weer aan :F

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-05 10:12

StM

D-Raven schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:00:
[...]

Dat inderdaad. Zogoed als alles wat ik tot nu toe gemaakt heb zijn allemaal intranet(web en desktop) applicaties.

Ik vind een aparte portfolio website voor een ontwikkelaar zowiezo een beetje overkill. Github ,weblog en aanwezigheid in OSS projecten spreekt veel meer.
Tenzij je een grafisch app ontwerper bent natuurlijk :P
Ik moet de eerste klant die naar code vraagt nog tegenkomen als het om een compleet project / product gaat :P Ze willen allemaal weten wat voor hippe, vette en coole apps ik gemaakt heb (ook al zijn ze door een ander ontworpen) en het interesseert ze niks hoe de code er uit ziet.

Uiteraard geef ik wel altijd credits aan de ontwerper.

[ Voor 3% gewijzigd door StM op 17-09-2012 15:07 ]

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 10:16
alienfruit schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:27:
Same, komt bij dat er weinig aan te zien is (webservices) die het bovendien alleen met doen in samenhang van andere applicaties.

https://niels.nu

• Alex)
Niet handig dat ik op mijn ontwikkelomgeving geen representatieve dataset heb :(

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Godver Microsoft! Waarom is die test result view in VS2012 zo kut geworden?
Ik kan niet eens de messages selecteren :(
/rant

[ Voor 4% gewijzigd door MTWZZ op 17-09-2012 15:40 ]

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01-2025
Nunit?

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Ik heb niet voor niets een geintegreerde tool. Neemt niet weg dat ik misschien wel naar zo'n oplossing toe moet

• YopY
BtM909 schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:01:
Gewoon vaker doen ;)

En vantevoren beetje bepalen wat je gaat vertellen, dan onderverdelen in onderwerpen (met tijdssloten), dan onderverdelen in dingen die je laat zien / vertelt.

Was dit een eenmalig iets? En zie ik nou goed dat de talk zelf niet te zien / beluisteren is?
De talk zelf werd idd niet opgenomen; d'r staat een grove versie op m'n github, maar die is niet representatief van wat we verteld hebben (https://github.com/fwiels...ter/backbone-pfz2012/todo)

• Davio
MTWZZ schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:42:
[...]

Ik heb niet voor niets een geintegreerde tool. Neemt niet weg dat ik misschien wel naar zo'n oplossing toe moet
Volgens mij zijn er ook extensions die je dan een eind op weg kunnen helpen.

Visual Nunit.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

@Davio, het is niet de bedoeling dat we hier vragen stellen op problemen, maar (ongevraagd) antwoorden geven helpt het wel in het handje ;)

Let er even op, wil je?

• Davio
BtM909 schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:58:
@Davio, het is niet de bedoeling dat we hier vragen stellen op problemen, maar (ongevraagd) antwoorden geven helpt het wel in het handje ;)

Let er even op, wil je?
Soms weet je ook gewoon niet dat je een vraag hebt tot je het antwoord hoort. :+

• whoami
  • Laatst online: 05:46
* whoami gebruikt altijd NUnit icm TestDriven.NET.

https://fgheysels.github.io/

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Gebruik overigens al wel nunit maar onze regressietesten draaien met mstest

• Korben
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Ben zojuist zelf overgestapt naar xUnit.net. De logica er achter klinkt wel solide. Geen [SetUp] en [TearDown] maar gewoon constructor en Dispose, en per unit test fixture new'en.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• alienfruit

alienfruit

Net een vacature voor bij zien komen. Daar vragen ze dus vijf jaar ervaring in Objective-C (OSX of iOS), Android/Java en .NET (Windows Mobile or Windows Phone). Drie jaar ervaring in C++. Ervaring met het integreren van SAP, Oracle services. Ik heb echt niet vijf jaar ervaring in alles hierboven 8)7.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
En dan een salaris van 3000 per maand? :P

• alienfruit

alienfruit

Geen idee, ik heb mijn c.v. opgestuurd. Maar ik heb niet zoveel ervaring in sommige dingen. Maar ja, niet geschoten is altijd mis. Zullen we maar zeggen. Ik begin wel een beetje sip te worden :|

• D-Raven
whoami schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:06:
* whoami gebruikt altijd NUnit icm TestDriven.NET.
Same. Al gebruik ik TestDriven.Net eigenlijk alleen indien ik in een VM werk waar ik dan toevallig geen Resharper tot mn beschikking heb.

Edit: In reactie tot hierboven.

Het is me eigenlijk nog steeds niet duidelijk in welk land je nu aan het solliciteren bent...

[ Voor 17% gewijzigd door D-Raven op 17-09-2012 18:58 ]

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 15:08
Korben schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:43:
Ben zojuist zelf overgestapt naar xUnit.net. De logica er achter klinkt wel solide. Geen [SetUp] en [TearDown] maar gewoon constructor en Dispose, en per unit test fixture new'en.
Is natuurlijk wel wat voor te zeggen, maar bijna elke [language]Unit implementatie gebruikt de SetUp en TearDown methodes dus dat is wel uniform. Nou is de overstap naar Constructor en Dispose niet zo heel erg lastig natuurlijk.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

*kuch* facebook-api.
Login is een ramp

edit: SHIT stond nog op sandbox mode :$

[ Voor 35% gewijzigd door F.West98 op 17-09-2012 20:16 ]

• farlane
Gdvr, bijna €7000,- schade. }:|

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ehh... wie/wat/waar?
[EDIT]
Gevonden

Dat is wel heel erg klote! Hoe zit het verzekeringtechnisch?

[ Voor 32% gewijzigd door serhat op 17-09-2012 20:58 ]

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 14:41

markvt

Peppi Cola

farlane schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 19:41:
Dat dus

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• farlane
serhat schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:56:
Dat is wel heel erg klote! Hoe zit het verzekeringtechnisch?
Rechtsbijstand ingeschakeld om schade te verhalen, maar ja geld bijleggen moet ik waarschijnlijk toch wel.

• Styxxy
  • Laatst online: 08-05 21:56
Alex) schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:54:
Inderdaad altijd doen. Vandaag heb ik ook vele errors gekregen in queries van anderen die dat niet deden (gezellig die "ambiguous column name" errors).
BtM909 schreef op zondag 16 september 2012 @ 23:57:
Opera werkt niet eens :( slechte website dus (per definitie voor mij).
D-Raven schreef op maandag 17 september 2012 @ 10:50:
Vandaag zit ik "elbow deep" in een MS Access applicatie van een klant.. om vage data mismatch problemen op te lossen..
Uhu. Hoe dat eindgebruikers er toch in slagen om soms wel complexe en uitgebreide zaken te maken in Access. En dan zijn ze verbaasd dat het lastenboek opstellen zo veel tijd vraagt :D. (Vaak vertrekken die Access "apps" vanuit iets basic dat door de jaren heen uitgroeid tot een gedrocht.)

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Styxxy schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:23:
Opera werkt niet eens :( slechte website dus (per definitie voor mij).
Ook niet als je op Go klikt? Hier wel namelijk. Maar 't blijft een baggersite.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

8088 schreef op maandag 17 september 2012 @ 22:11:
[...]

Ook niet als je op Go klikt? Hier wel namelijk. Maar 't blijft een baggersite.
Waar zie je Go staan dan :?

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Op https://www.bliep.nl/partially_supported_browser, waar ik terechtkom als ik de site in Opera open.

[ Voor 4% gewijzigd door 8088 op 17-09-2012 22:32 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik kwam vandaag toevallig dit tegen: http://getfirebug.com/wiki/index.php/Command_Line_API

Als "hidden" feature wat je allemaal direct van de console af kan halen (een (groot) deel wordt ook door andere browsers inmiddels ondersteund :))

• Alex)
"Waar gaat die schijfruimte toch steeds heen?"
* Alex) opent verkenner
* Alex) bladert naar SQL-databases-map

SharePoint_2010_Config.mdf (de daadwerkelijke data) 310 MB
SharePoint_2010_Config.ldf (log- en recoveryfiles) 9,63 GB

:X

Dát gaan we maar eens even anders afstellen.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Alex) schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 00:31:

Dát gaan we maar eens even anders afstellen.
Logging op simple zetten en done :Y)

Over mij

• Alex)
:Y

En even het Shrink-commando uitvoeren op de logfiles. Er wordt toch al een nachtelijke backup gedaan naar CrashPlan Central :)

20 GB vrijgemaakt nu, morgen maar verdergaan met wat oude zooi opruimen.

[ Voor 22% gewijzigd door Alex) op 18-09-2012 00:55 ]

• alienfruit

alienfruit

• Rutix
  • Laatst online: 21-04 11:06
farlane schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:08:
[...]

Rechtsbijstand ingeschakeld om schade te verhalen, maar ja geld bijleggen moet ik waarschijnlijk toch wel.
Wie zijn schuld was het dan? Is het niet gewoon verzekering's werk?

Nothing to see here!

• D-Raven
Styxxy schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:23:
[...]

Uhu. Hoe dat eindgebruikers er toch in slagen om soms wel complexe en uitgebreide zaken te maken in Access. En dan zijn ze verbaasd dat het lastenboek opstellen zo veel tijd vraagt :D. (Vaak vertrekken die Access "apps" vanuit iets basic dat door de jaren heen uitgroeid tot een gedrocht.)
Dit project(je) (aka complete backoffice van n bedrijf zit erin, orders, planning, urenverantwoording, the works). Heeft wederom mijn mening verstevigd dat Access applicaties spawn of the devil zijn.

• OkkE

OkkE

LOL!

Gister een nieuwe PC bestelt, die beslissing was zo genomen. Beslissen welk OS is wat lastiger... Gelukkig heb ik nog een paar dagen voor alle onderdelen binnen zijn. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• alienfruit

alienfruit

Ik heb toch een vaag probleem in trac. We hebben dus gebruikers met als gebruikersnaam hun emailadres. Nu gebruiken de announcer plugin. Alleen die vertikt het dus om een mail na deze gebruikers te sturen :|

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 15:08
farlane schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:08:
[...]

Ik neem aan dat de andere partij gewoon verzekerd is? Waarom zou je dan zelf bij moeten leggen?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Dido
  • Laatst online: 19:57

Dido

heforshe

soms...

Goed, als er een record in een bestand terechtkomt moet er een gerelateerd record in een ander bestand worden gecreëerd. Dat gebeurt door middel van een trigger op de database.
So far so good.

Dat gaat soms fout,. Kan gebeuren.

Ga je dan:
a) de trigger repareren
b) een nieuw programm maken dat aangeroeen dient te worden door de programmeur n aiedere I/O actie op dat bestand. Dit programma verwijdert het zojuist door de trigger gemaakte record en maakt een nieuw record aan.

Jawel. b) ligt het meest voor hand.

Nu blijkt dat dat toch niet helemaal goed werkt en nog steeds voor problemen zorgt (nee, echt?)

Geen probleem, we maken nog een programma, dat elke avond alle records van die dag verwijdert, en, jawel, opnieuw aanmaakt.

Surprise. Het werkt nog steeds niet lekker.

Na drie maanden komt het op mijn bureau terecht. Originele trigger herschreven zodat ie wel werkt. Twee andere programma's weggeflikkerd.

En nu ben ik opeens geniaal. En komen er mensen serieus vragen wat nu het probleem was 8)7

Wat betekent mijn avatar?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:53

Bosmonster

*zucht*

Dido schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:53:

En nu ben ik opeens geniaal. En komen er mensen serieus vragen wat nu het probleem was 8)7
Dido: "hunnie"

• Dido
  • Laatst online: 19:57

Dido

heforshe

Ja, altijd :D

Ik ga maar eens een bordje neerzetten
The bug stops here

Wat betekent mijn avatar?

• Korben

Korben

() => {};

OkkE schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:28:
[...]

LOL!

Gister een nieuwe PC bestelt, die beslissing was zo genomen. Beslissen welk OS is wat lastiger... Gelukkig heb ik nog een paar dagen voor alle onderdelen binnen zijn. :)
Windows, duh. :)

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Alex)
Gisteren nog eens even met Windows 8 gespeeld in een VM, maar wat is dat een draak van een OS zeg :/

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Alex) schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:07:
Gisteren nog eens even met Windows 8 gespeeld in een VM, maar wat is dat een draak van een OS zeg :/
Ik had exact dezelfde ervaring; paar keer (beta, consumer preview en whatnot) in een VM mee gespeeld en telkens na 5 minuten opgegeven en afgedaan als meuk. Sinds ik m'n nieuwe SSD'tje in m'n werkstation heb gefrot en dus toch aan een herinstallatie van 't OS toe was 't nog eens een kans gegeven en mezelf ertoe "gedwongen" 't minimaal een week te gebruiken. Ik zit nu bijna op een week en ben inmiddels "om". Ja, her-en-der is 't nog wel eens even zoeken/puzzelen maar het is in ieder geval dusdanig gewend dat ik de moeite om te downgraden naar Win7 niet meer ga nemen. Het valt allemaal best mee, IMHO. Je moet 't een kans geven, of: "even door de zure appel" :P

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 18-09-2012 10:11 ]

Over mij

• Alex)
Windows 8 is geen slecht OS, don't get me wrong. Het is snel, voelt stabiel aan, en veel dingen werken out-of-the-box prima (zoals mijn netwerkprinter).

Maar die UI (en dan bedoel ik ook de desktop-UI) ;(

[ Voor 10% gewijzigd door Alex) op 18-09-2012 10:13 ]

• Korben

Korben

() => {};

Alex) schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:12:
Windows 8 is geen slecht OS, don't get me wrong. Het is snel, voelt stabiel aan, en veel dingen werken out-of-the-box prima (zoals mijn netwerkprinter).

Maar die UI (en dan bedoel ik ook de desktop-UI) ;(
Wat is er mis met de desktop-UI? Die is juist uitstekend.

• .Gertjan.
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:40:
[...]

Ik neem aan dat de andere partij gewoon verzekerd is? Waarom zou je dan zelf bij moeten leggen?
Omdat de verzekering vaak minder uitkeert dan de auto waard is wanneer hij total-loss is. Bij een reparatie wordt vaak het totale bedrag vergoed, maar bij total-loss wordt de dagwaarde vergoed. En die komt bijna nooit overeen met de marktwaarde. Een vergelijkbare auto terugkopen kan dan alleen als je bijlegt.

Pfff, heb er spijt van dat ik in een klein projectje besloten heb geen unittests te bouwen :'( Was een simpele interface, maar inmiddels is deze een beetje uit zijn jasje gegroeid qua functies en uitzonderingen. Zo goed als bij iedere release duiken er kleine foutjes op... Gelukkig heb ik net in een half uurtje tijd wat nuttige unittestjes kunnen toevoegen zodat ik snel kan kijken of alles nog enigszins werkt zoals het moet. Het zijn geen diepe testen, maar altijd beter dan niets.
Testen van die tool is toch al een beetje een drama, je moet eerst inloggen om een token te krijgen. Met die token ga je vervolgens aan de slag. Als je dus gaat testen moet je eerst die token ophalen en deze in al je requests meegeven. Maar bij iedere compile gaat de token cache verloren dus begint het hele proces opnieuw... :-(
Ah well, les geleerd: "Altijd tests bouwen! Al raken ze enkel een deel van je applicatie, je kunt er snel een hoop elende mee voorkomen."
Daarnaast zijn ze ook verrekte handig om even snel een bepaalde call mee te testen zonder dat je de app hoeft op te starten :P

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• OkkE

OkkE

Dat sowieso voor deze game PC. :) Ik twijfel alleen of ik nu Win7 koop of gewoon Vista weer installeer.
Alex) schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:07:
Ik heb alleen nog maar reviews en video's gezien, maar de UI lijkt me echt verschrikkelijk. Die tiles wil ik helemaal niet... Misschien moet ik 't eens in een VM uitproberen.

• Alex)
Korben schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:14:
[...]

Wat is er mis met de desktop-UI? Die is juist uitstekend.
Niet mee eens.

Ook op de desktop is alles platgeslagen, en lopen er inmiddels vier verschillende stijlen dwars door elkaar heen.

Ga maar eens naar services.msc en kijk naar de details:
- De window chrome is platgeslagen en een felle primaire kleur (configureerbaar, maar niet zo subtiel als in Windows 7)
- De icoontjes stammen overduidelijk uit het Vista-tijdperk
- De tabbladen onderaan stammen uit het Windows 2000-tijdperk
- De rest van de UI is een mengelmoesje tussen Windows 2000 en Windows XP

Ga in explorer naar een bestand en kies voor "Open with", ineens volgt er een Metro-style venster dat totaal uit de toon valt ten opzichte van de rest van de desktop. Of het notificatievenster dat verschijnt wanneer je een cd plaatst: valt wederom totaal uit de toon.

En ik vind de nieuwe visual style van de desktop er ook vreselijk uitzien. Veel te plat. Ik heb geprobeerd om het Aero-thema van de release preview te draaien op de RTM, en dat werkt an sich - ik krijg alleen de transparantie niet terug. En dat maakt het alsnog lelijk :(

[ Voor 11% gewijzigd door Alex) op 18-09-2012 10:19 ]

• alienfruit

alienfruit

Ja, altijd tests bouwen. Wat vinden jullie van Jasmine ? Javascript tbv. unit testing?

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

:'( Ik start net mijn desktop op om een melding te krijgen dat de S.M.A.R.T. status van mijn SSD BAD is :'(
Verklaart wel waarom hij raar gedrag vertoonde in Windows (traagheid).

Na een reboot begon hij een read error te geven ipv het Windows 8 opstart scherm... Oei.. Zou ik een dooie schijf hebben? :-(

Ben wel blij dat ik mijn oude schijf (non-ssd) met Windows 7 er nog naast had hangen zodat ik nog bij mijn data kan.

Schijf is wel benaderbaar in Windows 7, dus helemaal overleden is hij nog niet. Kijken of ik er een clone van kan trekken. Heb er wel een beetje de pest in dat ik nu dus niet meer op een SSD kan werken op die machine... Inmiddels gewend aan de ssd snelheid :P

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• GateKeaper
  • Laatst online: 05-05 07:49

GateKeaper

#1 Procastinator

.Gertjan. schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:35:
:'( Ik start net mijn desktop op om een melding te krijgen dat de S.M.A.R.T. status van mijn SSD BAD is :'(
Verklaart wel waarom hij raar gedrag vertoonde in Windows (traagheid).
Zo heel oud is jouw ssd toch nog niet? Meen me ergens te herinneren dat je hier nog hebt gezegd een nieuwe SSD te hebben gekocht.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GateKeaper schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:37:
[...]

Zo heel oud is jouw ssd toch nog niet? Meen me ergens te herinneren dat je hier nog hebt gezegd een nieuwe SSD te hebben gekocht.
Die in mijn desktop is pas een paar weken oud. Die heb ik gekocht toen Windows 8 uit kwam op MSDN zodat ik mooi kon upgraden. :/

In mijn laptop zit ook een SSD, die is al wat ouder en vertoont geen problemen. Beide zijn Samsung 830 SSD's, die staan ook niet echt bekend om een hoge fail-rate volgens mij. Kunt natuurlijk altijd pech hebben.

Heb net de disk omgezet naar een andere SATA poort en nu geeft HDD Health aan dat de disk in Excelent condition is... Erg vreemd... :?

Pagina: 1 ... 166 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.