Voor de zier?quote:
quote:
als je nou eens naar mijn wishlist kijkt.
En als je eens een review leest van de pulsar points dan was deze reactie totaal overbodig.
Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne
Team-NL Return to castle Wolfenstein You SuCK http://members.lycos.nl/iuwr/untitled.JPG
quote:_Fonz schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:00:
@ Daklem .. hoe zien die Vintage 16's er eigenlijk uit ... bedoel je niet Vector 16's?
Idd! een foutje gemaakt. Het zijn de Vector 16's
Zo even mijn post editen maar eerst even lekker eten!
Ik verkoop op het moment mijn center 13 (er bestaat ook een vintage 13, maar misschien heb jij ook de Vector 13 center (en ik denk het haast wel, want er is volgens mij geen vintage needle)). Zekers geen slecht geluid en de specs spreken voor zich. Jammer dat ik ze moet verkopen, maar ik kan het geld goed gebruiken.
_Fonz wijzigde dit bericht 24-12-2004 18:10 (78%)
Team-NL Return to castle Wolfenstein You SuCK http://members.lycos.nl/iuwr/untitled.JPG
Ik heb inderdaad even over het hoofd gezien dat je ook een nieuwe amp wilt. En zelfs na het inlezen van 1000 reviews; is mijn reactie niet overbodig. Het gaat er niet om welk verschil men denkt te horen. Overegins is een amp helemaal niet schokgevoelig! Er zitten geen eens bewegende onderdelen inquote:Daklem schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:46:
[...]
als je nou eens naar mijn wishlist kijkt.
En als je eens een review leest van de pulsar points dan was deze reactie totaal overbodig.
quote:Daklem schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:35:
[...]
Mijn huidige setup:
TV: Samsung Breedbeeld teeveetje. 28"
Receiver: Pioneer VSX-D510 (dd5.1 - dts)
DVD: Denon DVD 2800 MKII (regionfree)
Stands: Atacama Nexus 6 voor mijn rear speakers
Front: 2x JBL TLX-45
Center: Magnat Vintage 13
Rear: 2x Magnat Vintage 16
Subwoofer: JBL e250p
bekabeling:
Speaker kabel: QED Qontour Ultra-Flat
heel verhaal....
heb je ook foto's? voor in de woonkamer zijn we hier op zoek naar een geschikte subwoofer.
we zitten te twijfelen tussen een Yamaha YST SW315 en die JBL die jij hebt.
Iets vergelijkends in die prijsklasse.
Hebben jullie een idee van een goede subwoofer in de klasse van tot ca 350.
U kunt deze ruimte huren voor reclame! Vette IE dance!
Nik wijzigde dit bericht 24-12-2004 18:34 (3%)
EOS 30D | EOS 350D | BG-E2 | BG-E3 | E1 | 430EX | 17-55 /2.8 IS USM | 70-200 /2.8 IS USM | 10-22 USM | 50 /1.8 II | 18-55 II | Fancier 6307 | 2x 2GB CF | MiniTrekker | Spider 3
quote:_Fonz schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:06:
Ik heb ze ook als rear .. wat vind je van die boxen eigenlijk?
Ik verkoop op het moment mijn center 13 (er bestaat ook een vintage 13, maar misschien heb jij ook de Vector 13 center (en ik denk het haast wel, want er is volgens mij geen vintage needle)). Zekers geen slecht geluid en de specs spreken voor zich. Jammer dat ik ze moet verkopen, maar ik kan het geld goed gebruiken.
Ik heb inderdaad de Vector 13's. Ik was een beetje in de war.
Ik ben ook zeer tevreden met het geluid wat deze speakers produceren. Ik had voor de Magnat speakers gekozen omdat deze qua klank dicht bij mijn JBLs liggen, en probeerde zoveel mogelijk een homogeen geluid te creëren (voor zover dat mogelijk was). Momenteel ben ik zeer tevreden met mijn speaker keuze en deze zal nog wel een tijdje blijven staan totdat ik een grote budget heb om wat meer volwaardige speakers te kopen.
quote:Barry_Loef schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:20[/message]:
Ik heb inderdaad even over het hoofd gezien dat je ook een nieuwe amp wilt. En zelfs na het inlezen van 1000 reviews; is mijn reactie niet overbodig. Het gaat er niet om welk verschil men denkt te horen. Overegins is een amp helemaal niet schokgevoelig! Er zitten geen eens bewegende onderdelen in, op de pot's na
Maarja, ik ga er verder niet op in. We kunnen er altijd nog verder over praten in de daarvoor bedoelde topics.
Ik weet dat in amp's geen bewegende delen zitten, maar toch schijn je het wel te merken als je amp op een schok absorberend voetje staat. Hier schijnt vooral het laag en het hoog een stuk gecontroleerder te worden. Of het ook echt waar is zal ik met eigen oren moet waarnemen, maar we kunnen het allicht proberen
quote:netlan schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:24[/message]:
heb je ook foto's? voor in de woonkamer zijn we hier op zoek naar een geschikte subwoofer.
we zitten te twijfelen tussen een Yamaha YST SW315 en die JBL die jij hebt.
Iets vergelijkends in die prijsklasse.
Hebben jullie een idee van een goede subwoofer in de klasse van tot ca 350.
Ik heb zelf voor de JBL gekozen omdat deze een iets grotere driver bevatte. Ik vond hem voor muziek en film heel erg geschikt. Echter heb ik de YST-SW315 nog nooit gehoord dus ik kan je het verschil helaas niet kenbaar maken.
De JBL is erg strak in het laag, maar dat zal vooral komen door de QED subkabel die ik er momenteel op heb zitten.
een foto van de sub:
Bij deze foto krijg je een beetje een indruk hoe groot de sub is

Set bestaat uit:
Pioneer VSX-1014 reciever
Pioneer DV-575A dvd speler
Sony SLV-SE720 videorecorder
Sony KV24WX1 24" bb 50hz ktv
Terratec M3PO mp3 speler
Tannoy Sensys C center, mx4 fronts, mx2 rears en een Canton AS25 subwoofer.
Deze set had eerst een tannoy MXC centerspeaker, daar is de sensys voor gekomen. Verder is een Marantz SR-7200 vervangen door deze pioneer (wat een ongekend verschil maakt; bassmanagement is veel beter, en de MCACC is ideaal), de dvd speler is van een pioneer DV350 naar de huidige 575 gegaan, en de subwoofer is erbij gekomen. Verder heeft de 1014 nog een leuke functie om bij 5.1 de overgebleven 2 versterkers te gebruiken om de frontspeakers te biampen, waar ik dan ook gebruik van maak. Als speakerkabel gebruik ik heel normaal 2,5mm ofc kabel, en de interlinks zijn allemaal hele gewone bandridge kabeltjes
ja, de opstelling is niet ideaal, en ik maak niet meer foto's...
Tele wijzigde dit bericht 24-12-2004 19:04 (5%)
quote:Daklem schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:38:
Ik heb zelf voor de JBL gekozen omdat deze een iets grotere driver bevatte. Ik vond hem voor muziek en film heel erg geschikt. Echter heb ik de YST-SW315 nog nooit gehoord dus ik kan je het verschil helaas niet kenbaar maken.
De JBL is erg strak in het laag, maar dat zal vooral komen door de QED subkabel die ik er momenteel op heb zitten.
een foto van de sub:
Bij deze foto krijg je een beetje een indruk hoe groot de sub is![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe groot is jou kamer?
Deze kamer is 4x4m dus verder niet zo heel erg groot.
Er word hier namelijk nog steeds erg getwijfeld tussen de JBL 250 en de Yamaha sw315.
Naar mijn mening klapt de yamaha eerder op lage frequenties (vals)
netlan wijzigde dit bericht 26-12-2004 10:47 (40%)
Reden: ff mn quote kleiner gemaakt.
U kunt deze ruimte huren voor reclame! Vette IE dance!
quote:Tele schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:02:
Na een stuk of 12 topics te hebben overgeslagen hier de mijne maar weer eens;
[afbeelding]
[afbeelding]
Set bestaat uit:
Terratec M3PO mp3 speler
Deze set had eerst een tannoy MXC centerspeaker, daar is de sensys voor gekomen. Verder is een Marantz SR-7200 vervangen door deze pioneer (wat een ongekend verschil maakt; bassmanagement is veel beter, en de MCACC is ideaal), de dvd speler is van een pioneer DV350 naar de huidige 575 gegaan, en de subwoofer is erbij gekomen. Verder heeft de 1014 nog een leuke functie om bij 5.1 de overgebleven 2 versterkers te gebruiken om de frontspeakers te biampen, waar ik dan ook gebruik van maak. Als speakerkabel gebruik ik heel normaal 2,5mm ofc kabel, en de interlinks zijn allemaal hele gewone bandridge kabeltjes
ja, de opstelling is niet ideaal, en ik maak niet meer foto's...ohja, iemand komt hier z'n ouwe sub tegen
![]()
Mooie set!
Deukt de apparatuur onder die VSX-1014 niet in?
En van wat ik kan zien, valt het volgens mij hardstikke mee met die opstelling
fun...anyone?
Je pioneer amp steekt aan de achterkant uit over de andere apparatuur, eh... hoe heb je dat weggezet, lijkt me dat ie naar achteren zou vallen?quote:
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
quote:XanderH schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:48:
[...]
Je pioneer amp steekt aan de achterkant uit over de andere apparatuur, eh... hoe heb je dat weggezet, lijkt me dat ie naar achteren zou vallen?
Hij heeft een plankje onder de achterkant gezet.
Trouwens wel raar, die Pioneer helemaal boven. Misschien doet 'ie het om de luchtstroom ten goede te komen. Maar dat is niet nodig hoor.
Verder is het een erg mooi setje. Vooral die Terratec
Reg. datum: 20 december 2004
wat is dat mcacd ofzo? ik heb zelf een VSX 811 (fotos tezien op p4) en dat is dan zeg maar serie 11 en die 1014 is dan van de 14 serie maar dat mcacd zit er dus niet op dus vandaar..
grtz
http://specs.tweak.to/15620
quote:Phorze schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:00:
ff offtopic,
wat is dat mcacd ofzo? ik heb zelf een VSX 811 (fotos tezien op p4) en dat is dan zeg maar serie 11 en die 1014 is dan van de 14 serie maar dat mcacd zit er dus niet op dus vandaar..
grtz
Volgens mij bedoel jij dat MCACC
Dit is een speaker-instel-systeem volgens mij door Pioneer zelf gemaakt, maar weet het niet zeker.
Als je dit hebt plug je een (bijgeleverd) microfoontje in, en door middel van verschillende tonen gaat de receiver "kijken" hoe ver de afstand is en hoe hard het een "normaal" geluidsniveau is.
Ik heb zelf de VSX814 en heb dit er ook op zitten, ik vindt het geweldig!
Ik zal morgen ff pics schieten en plaatsen, heb nu eindelijk zelf mijn eerste losse-componenten systeem, en een leuk (beginners) speaker-setje, al zeg ik het zelf.
@Tele: Ik heb nu ook eindelijk ook de DV575a gekocht, nog bedankt voor je info!
Thunderman_303 wijzigde dit bericht 24-12-2004 21:22 (19%)
Reg. datum: 27 januari 2003
quote:JT schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:13:
Ik ga ook maar is pics postenJamo Concert 8 op Pioneer VSX D812, Marantz DV7010 DVD speler en Philips 82cm breedbeeld, PW6006 dacht ik.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Aan de hoeveelheid pics merk je misschien wel dat dit mijn grote trots is
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hiervan (Alpine SWR 1221D) ga ik subs bouwen (let vooral NIET op de data op de foto's):
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar heb ik er 4 van: 2 voor in de auto en 2 voor in m'n kamer. Car hifi heb ik ook, op enkele dingen na: moet nog kabels hebben, een composet en.....een autoIk had dit gekocht voor m'n vorige auto, maar die kapte ermee net nadat ik dit allemaal had gekocht
Vandaar dat er dus geen betere eindbak staat, geen betere rearspeakers, geen center enz. Alle centen gaan nu eerst naar de auto. Dit is voor in de auto:
Alpine CDA 9831
[afbeelding]
[afbeelding]
Verlichting ziet er een beetje brak uit op de bovenste, maar is in het echt goed zichtbaar.
Hollywood Soundlabs RHV 1600D
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
MTX Thunder 4244
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(ff niet op topic)
mooi spul he dat alpine zijn alleen niet veel winkels die het verkopen
ik wil de alpine INA-N333RRS kopen voor mijn auto is die CDA9831 wat
verder mooie jamo's ik heb ook jamo ben er erg tevreden over
quote:Tele schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:02:
Na een stuk of 12 topics te hebben overgeslagen hier de mijne maar weer eens;
[afbeelding]
[afbeelding]
Set bestaat uit:
Terratec M3PO mp3 speler
ja, de opstelling is niet ideaal, en ik maak niet meer foto's...ohja, iemand komt hier z'n ouwe sub tegen
![]()
mooie set! Alleen 2 vraagjes:
Waarom die pioneer boven?? Als je die onder zet, ziet dat er toch veel mooier uit
quote:triple_A schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:19:Mooie set! Deukt de apparatuur onder die VSX-1014 niet in?
En van wat ik kan zien, valt het volgens mij hardstikke mee met die opstelling
quote:XanderH schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:48:Je pioneer amp steekt aan de achterkant uit over de andere apparatuur, eh... hoe heb je dat weggezet, lijkt me dat ie naar achteren zou vallen?
Thnx, nee de apparatuur houdt het goed hoor, de marantz had ik ook zo staan en het ging allemaal prima
Maar omdat er zoveel vragen over zijn, toch nog een extra foto ter verduidelijking:

De reciever verstookt gewoon een hoop warmte, en als ik dat op deze manier niet bij m'n andere apparaten terecht laat komen komt dat de levensduur van de reciever én de anderen alleen maar ten goede. De terratec bevat ook nog eens een harde schijf, welke niet door een ventilator wordt gekoeld. Daarom zet ik deze dan ook niet óp m'n reciever.
quote:Barry_Loef schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 20:24:Hij heeft een plankje onder de achterkant gezet. Trouwens wel raar, die Pioneer helemaal boven. Misschien doet 'ie het om de luchtstroom ten goede te komen. Maar dat is niet nodig hoor. Verder is het een erg mooi setje. Vooral die Terratec
Geen plankje, mijn oplossing is vergeleken daarmee high-tech
Zie deze uitleg over MCACC. Het verschil in MCACC tussen de 814 en de recievers vanaf de 1014 is de 5 bands Acoustic Calibration EQ per kanaal, waardoor je nog iets flexibeler bent met de instellingen, deze equaliser werkt dan ook automatisch!quote:Phorze schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:00:wat is dat mcacd ofzo? ik heb zelf een VSX 811 (fotos tezien op p4) en dat is dan zeg maar serie 11 en die 1014 is dan van de 14 serie maar dat mcacd zit er dus niet op dus vandaar..grtz
NP, altijd leuk om mensen een écht goede dvd speler aan te radenquote:Thunderman_303 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:20:@Tele: Ik heb nu ook eindelijk ook de DV575a gekocht, nog bedankt voor je info!
Pioneer boven is toch veel mooier?quote:Waypoint schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:49: mooie set! Alleen 2 vraagjes:
Waarom die pioneer boven?? Als je die onder zet, ziet dat er toch veel mooier uitEnne mag ik ook weten waar en voor hoeveel je die terrratec hebt gekocht
quote:netlan schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:13[/message]:
[...]
Hoe groot is jou kamer?
Deze kamer is 4x5m dus verder niet zo heel erg groot.
Mijn kamer is een 24m2. Mijn luister ruimte is een 3 bij 5 meter. Ook niet heel erg groot. De sub is sterk genoeg, maar overheerst niet ( dat heeft natuurlijk ook met instellen te maken).
het leukste is dat ik de sub aardig goed voel, en dat mijn ouders er beneden niks van merken
Ik vind het een erg mooi opgestelde set. Lekker veel sfeer is er in de kamer zo te zien! Daar houd ik wel van.
Erg mooi opgelost die set van jou! Top!
Hieronder nog snel een fototje van mijn nieuwe TV meubel.
Mijn receiver en dvd speler worden nog verplaatst zodra ik geld heb voor een Audio rack van Spectral. Ik heb al wat moois gezien, nu het geld nog....
Of de phantom center gebruiken. Ik wil niet anders meer! Vele malen beter in mijn situatie.quote:proller schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:33:
Tip voor mensen met een center speaker bovenop de tv: leg hem er eens achter (als je een grote tv hebt dus, geen lcd/plasma scherm). Oftewel, niet er helemaal achter, maar net achter de rand zeg maar die bovenop zit. Klinkt (bij mij) stukken beter. vandaag even op het werk er mee geëxperimenteerdEn ja, nu komt het center geluid ook echt uit de tv, in plaats van boven de tv (geeft een meer bioscoop effect zeg maar, geen idee hoe ik het moer verwoorden). Try and listen for yourself! Geen idee of dat met andere sets ook zo goed klinkt (was in dit geval een JVC QPD ofzo, niet helemaal op gelet).
1 game pc en 4 kantoor pc's

hier een overzichtje van apparatuur: met sinds kort een xbox, een VCR (HR-S9500 gold) en een md/cd combi deck (XU-301)

de toch wel vrij grote, voor mijn kamer, TV (72 cm)

mn DTS receiver (RX-888), dynamic super a, en OSD, die alle instellingen op de tv laat zien, en ook meteen alle instellingen van de MD/CD deck laat zien, via text compulink
tijdelijke aansluiting van mijn dig. camera (DV3u)

mijn rears, de NAD 801's erg geod en veel detail
Verder komen er met mijn verjaardag B&W's (602,5 s3 nieuw of de 603 s2 2dehands) nog niet helemaal zeker, iig nieuwe speakers op de dag der dagen (6 januari
Guido wijzigde dit bericht 25-12-2004 12:58 (9%)
Heb je misschien ook een foto zonder front?
Deze setup gaat het dus om: (2 paginas terug staan geloof ik alle foto's)

Nu zag ik op internet een 2e hands tv staan die me wel aansprak, dus gelijk gebelt, beetje overlegt over de prijs, 50 euri eraf gelult en diezelfde avond nog opgehaald.
Zoals je op de foto hierboven ziet waren m'n tv meubel&die plaat erboven aangepast voor de tv die er toen stond dus dat moet ik weer helemaal gaan verbouwen..
Maarja heb hem er eerst maar ff ingepropt, verbouwen komt over 2 weken wel, eerst heel de feestdagen doorkomen
End dit is hem dan:

Het is een Sony, 82cm, plat scherm (type KV-32FX60B, gekocht voor 350 euro, leek mij een goeie prijs)
Zoals je onder bij het tv meubel ziet zit er nu wel een kleine ruimte tussen maarja.. tis ook wel een verschil, van een 65cm bolle philips tv naar een platte breedbeeld
Die plaat die er bovenop ligt is ook een probleempje, er zit namelijk een verwarmingsbuis langs m'n muur waar ik een gat voor had gemaakt in die plaat, en aangezien de hele zooi nu breder is moet er een hele nieuwe plaat komen...
Dit bedoel ik dus:

Maarja dat wordt een project voor volgend jaar
Prettige Feestdagen allemaal!
specs: Q6600 - P35 - 2048DDR2 - 2 TB - 8800GTS - Samsung 22''
Dit topic is gesloten. ![]()