Hoofdcategorieën
Topicacties

De Canon EOS 300D *part 5*

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Error Ω

quote:
Mig29 schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:52:
Die 28-135 IS is (is al vaker gezegd) niet de scherpste van alle varianten.... Wellicht is de 28-105 van Canon dan een betere keus.

28-135 is een prima lens.. ooit zelf in handen gehad en getest?

Ik heb hem destijds gekocht als begin-lens. Uiterst tevreden over, zelfs zo tevreden dat ik hem nog vaak verkies boven mijn L Lenzen.

quote:
Katsunami schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:52[/message]:
De IS is natuurlijk wel handig, alleen ziet hij er met f/3.5-5.6 traag uit voor een lens in dat bereik; tevens heb je met 28mm totaal geen groothoek meer over. (Of je moet er nog een aparte groothoek lens, zoals de kitlens, bijnemen.)
traagheid valt wel mee, is bovendien ook persoonlijk en het is inderdaad geen groothoeklens sherlock :+

Camera: Canon EOS 10D | Canon EOS 300 | Canon S45
Lenzen: 17-40L | 70-200L | 100-400L | 28-135 IS | 100 Macro
Acc: Speedlite 580EX | MR-14EX | BG-ED3 | X-Drive Pro (VP-300)

Te koop: EF 50 f/1.8 II | Tokina AF 19-35mm f/3.5-4.5mm

Reg. datum: 28 november 2004

www.koopdigitaal.nl heeft een Manfrotto monopod voor 35 euro. Diezelfde monopod kost hier in de lokale winkel 54 euro. Je moet er echter wel een los balhoofd bijkopen; dat zal tussen de 60 tot 600 euro liggen, afhankelijk van wat je wil :)
(Dat geldt trouwens ook voor de prijzen van de monopod :P)

Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.

ir. single malt
Reg. datum: 19 februari 2001

quote:
CrushOne schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:14:
[...]

Ik heb hem destijds gekocht als begin-lens. Uiterst tevreden over, zelfs zo tevreden dat ik hem nog vaak verkies boven mijn L Lenzen.

Zie mijn profiel. Een goede collega van mij heeft het objectief welgeteld 5 dagen gehad voordat hij hem terugbracht en omruilde voor een Tamron 28-75/2.8 [insert random letters]. De platen waren iig en stuk scherper....

BTW welke L lenzen heb je het dan over?

Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm

24...
Reg. datum: 16 juli 2001

quote:
CrushOne schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:14:
[...]

[...]

traagheid valt wel mee, is bovendien ook persoonlijk en het is inderdaad geen groothoeklens sherlock :+
Uit de meeste reviews blijkt toch dat de 28-105 nog een stukje scherper is. Ik zou dan ook voor die gaan en niet voor de 28-135. IS heb je toch weinig aan met die focullengths.

Digital Rebel --- EF-S 18-55mm --- Sigma 70-300mm APO Macro Super II --- 1GB Extreme III --- 512Mb Ultra II
Mijn Airliners.net foto's
If you weren't real, I would make you up...

Error Ω

quote:
Mig29 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 00:03:
[...]

Zie mijn profiel. Een goede collega van mij heeft het objectief welgeteld 5 dagen gehad voordat hij hem terugbracht en omruilde voor een Tamron 28-75/2.8 [insert random letters]. De platen waren iig en stuk scherper....

BTW welke L lenzen heb je het dan over?
70-200

Reg. datum: 22 september 2001

Nou ik ben er wel zo'n beetje uit :)
Het wordt een eos300d body + Sigma 18-125/3,5-5,6 + Hama polarisatiefilter 62mm. ¤1002,-
Misschien koop ik hierbij nog een 2ehands canon 50mm/1,8 + uv maar we moeten het nog even over de prijs daarvan hebben, want 85 vind ik nog wel wat veel.

Wat denken jullie trouwens van dat macrolensje?
quote:
Verder kwam ik nog een heel goedkoop macro lensje tegen van Sigma (28-80/3,5-5,6) voor slechts 61 euro. Is dit iets of is zou dit een typisch gevalletje 'goedkoop is duurkoop' zijn ?
De min. focus distance is volgens sigma 50cm (23,9macro), maar is dit voldoende voor fatsoenlijke macro's ? En als dit niks is, wat voor (betaalbare!) macrolens raden jullie dan aan?:)

PJanssen wijzigde dit bericht 07-12-2004 09:49 (16%)

www.casejunkies.com
Reg. datum: 14 juni 2003

quote:
willy83 schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:39:
Ik Zit op dit moment erg te twijfelen wat ik zal doen, ik heb nu een Canon A80 en kan hier leuke foto's mee maken alleen doet de zoem me nogal eens te kort en een extra lens er voor vind ik ook niet veel extra's opleveren.

Als ik goed kijk naar Dpreview.com dan verschilt de macrostand van de A80(gekeken naar de A95 en A70 review) en de EOS 300D(kit lens) niet vele van elkaar en de zoom 3x hebben ze ook allebij. Maar doordat de EOS 300D meer Mpix heeft kan je meer croppen. Als eventuele extra lens had ik in gedachten die hierboven ook al genoemd is de Sigma 55-200/4-5,6 .
De lens lijkt me goed aan te sluiten bij de kitlens.

Aangezien ik student ben groeit het geld helaas niet op me rug een aangezien ik nogal van techniek hou heb ik nu 3 dure dingen die ik wil waaronder deze cam.

Is de kit een leuke startset(met een CF kaartje) en met die andere lens later uit te breiden?

Ik heb al een statief thuis voor eventueel die 200mm.

Wat ik me nog meer afvraag, op de macrostand heb ik met de A80 een f van 2.8 zal je daar veel verschil mee zien met de standaard kitlens?

Wat kan ik ongeveer voor mijn A80 krijgen?

Het zijn een hoop vragen maar toch hoop ik dat ik op een paar antwoord kan krijgen O-)

Edit: kan iemand 2 foto's maken met bijvoorbeeld f4 en f5,6 met bijbehorende EXIFdata, kan ik eens goed vergelijken wat het verschil is, zowel visueel als sluitertijden enzo. Dit vooral ook omdat die zoomlens ook rond dit f getal zit.
Iemand O+
ir. single malt

Ja, het is absoluut een leuke startset. Je zult er veel plezier aan beleven. Als je hobby doorgroeit zul je wellicht nog eea aanschaffen, maar dit is een prima begin.

Ja, je zult wel wat verschil zien met macro foto's aangezien de digicompacts allejezus dichtbij kunnen focussen. Dat kun je vergeten met een DSLR, tenzij je een macro objectief aanschaft. Macro moet je dus een beetje vergeten als je je houdt aan het genoemde setje.

Voor een actuele prijs voor die A80 raad ik je aan even op onderzoek te gaan naar de vraagprijs op sites voor tweedehands spullen, zoals eBay, marktplaats, fotoapparatuur.nl en wellicht dat DPZ ook een V&A afdeling kent.

Wat betreft het verschil in sluitertijden met de foto op 4.0 en 5.6; dat scheelt een stop. Dit houdt in dat wanneer je een foto neemt met f/4 en een sluitertijd van 1/60 sec je de tweede foto zult nemen met f/5.6 en 1/30 sec (het diafragma wordt twee keer zo groot (factor wortel 2), er wordt dus twee maal zoveel licht doorgelaten, dus wordt de sluitertijd gehalveerd, waardoor er evenveel licht wordt doorgelaten). Foto's heb ik helaas niet voor je.

Sowieso schrijf je zo!

Ugh
Reg. datum: 22 november 2001

quote:
Mig29 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:48:
Ja, het is absoluut een leuke startset. Je zult er veel plezier aan beleven. Als je hobby doorgroeit zul je wellicht nog eea aanschaffen, maar dit is een prima begin.

Ja, je zult wel wat verschil zien met macro foto's aangezien de digicompacts allejezus dichtbij kunnen focussen. Dat kun je vergeten met een DSLR, tenzij je een macro objectief aanschaft. Macro moet je dus een beetje vergeten als je je houdt aan het genoemde setje.

Voor een actuele prijs voor die A80 raad ik je aan even op onderzoek te gaan naar de vraagprijs op sites voor tweedehands spullen, zoals eBay, marktplaats, fotoapparatuur.nl en wellicht dat DPZ ook een V&A afdeling kent.

Wat betreft het verschil in sluitertijden met de foto op 4.0 en 5.6; dat scheelt een stop. Dit houdt in dat wanneer je een foto neemt met f/4 en een sluitertijd van 1/60 sec je de tweede foto zult nemen met f/5.6 en 1/30 sec (het diafragma wordt twee keer zo groot (factor wortel 2), er wordt dus twee maal zoveel licht doorgelaten, dus wordt de sluitertijd gehalveerd, waardoor er evenveel licht wordt doorgelaten). Foto's heb ik helaas niet voor je.

Als je toch erg van macro houd kun je overwegen een (setje) macro tussenring(en) te kopen, hiermee kun je met de kitlens prima macro foto's maken:

EF-S 18-55mm f/3.5-5.6ACCESSORIES
Magnification with Extension Tube EF 12II: 0.81x - 0.23x
Magnification with Extension Tube EF 25II: 0.92x - 0.51x

Let wel op dat de tussenringen passen op de EF-S lens !!

Of je koopt een EF50 f/2.5 Compact Macro (0.5x) ...

mjl wijzigde dit bericht 07-12-2004 11:36 (3%)

-------

ir. single malt

Heb je ervaringen met tussenringen voor dat objectief? Het effect ervan schijnt nogal te verschillen. Bij mijn 70-210 was het erg leuk om te gebruiken, maar ik ken verhalen van vrienden die bij hun objectieven nauwelijks resultaat hadden.

edit: BTW waarom zou EF/ EFS problemen opleveren? Je zet de EFS op de EF. De spiegel kan er allang niet meer tegenaan klappen...

mig29 wijzigde dit bericht 07-12-2004 11:42 (22%)

Sowieso schrijf je zo!

- niks -

quote:
Je Canon 70-200 2.8 USM is toch een heel ander soort lens als je Tamron, of heb ik het mis?

(trouwens heb nu zelf jonstleden de Sigma AF 70-200/2.8 EX APO (HSM) aangeschaft).

- iPhone 3G / EOSje 5D MKII -

Ugh
Reg. datum: 22 november 2001

quote:
Mig29 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:41:
Heb je ervaringen met tussenringen voor dat objectief? Het effect ervan schijnt nogal te verschillen. Bij mijn 70-210 was het erg leuk om te gebruiken, maar ik ken verhalen van vrienden die bij hun objectieven nauwelijks resultaat hadden.

edit: BTW waarom zou EF/ EFS problemen opleveren? Je zet de EFS op de EF. De spiegel kan er allang niet meer tegenaan klappen...
De oude EF12 en 24 van canon (Mk I) passen niet op een EF-S, de MK II (EF12 II) passen wel. Van andere merken weet ik het niet ...

-------

www.casejunkies.com

quote:
mjl schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:36:
[...]

Als je toch erg van macro houd kun je overwegen een (setje) macro tussenring(en) te kopen, hiermee kun je met de kitlens prima macro foto's maken:

EF-S 18-55mm f/3.5-5.6ACCESSORIES
Magnification with Extension Tube EF 12II: 0.81x - 0.23x
Magnification with Extension Tube EF 25II: 0.92x - 0.51x

Let wel op dat de tussenringen passen op de EF-S lens !!

Of je koopt een EF50 f/2.5 Compact Macro (0.5x) ...
Dus met deze Ranox zou ik aardig uit de voeten moeten komen? Het zal ook niet allemaal direct aangeschaft worden en ik zal zeker nog veel reviews lezen hierover voordat ik overstap.

Wat kost de EOS 300D in de USA? Hij zal waarschijnlijk niet voor 31-1 gehaald worden dus die 100 dollar teruggave heb ik dan helaas niet.
Ik zie wel overal prijzen(dpreview bijv), maar dat zijn i-net winkels. Weten jullie een aantal shops die ook een echte winkel hebben en een website?
Want in de gewone shop zal de prijs denk ik wel hoger liggen.

willy83 wijzigde dit bericht 07-12-2004 17:52 (69%)

Team FlashFocus

quote:
willy83 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:51:
[...]

Wat kost de EOS 300D in de USA? Hij zal waarschijnlijk niet voor 31-1 gehaald worden dus die 100 dollar teruggave heb ik dan helaas niet.
Ik zie wel overal prijzen(dpreview bijv), maar dat zijn i-net winkels. Weten jullie een aantal shops die ook een echte winkel hebben en een website?
Want in de gewone shop zal de prijs denk ik wel hoger liggen.

$885.78 @ Wal Mart.
Staples heeft ook gewoon winkels, die zie je volgens mij ook op dpreview.
Let op, als je garantie wil zal je hem zelf op moeten sturen naar de States.
De Canadese dollar is overigens nog gunstiger dan de US dollar, dus als je in de buurt bent... En je kan de tax erover terugvragen in Canada.

Nikon D70, AF-S DX Zoom-Nikkor ED 18-70mm f/3.5-4.5G IF, Tamron 70-300mm

ir. single malt

Enig probleem van direct kopen in de States is dat je een garantie hebt van 40 dagen. Je moet bij wijze van spreken al direct tegen een defect aanlopen als je de camera ontvangt, anders ben je met verzenden teveel tijd kwijt ;) Het maakt overigens niet uit wat je koopt in Amerika; wettelijk zit er 40 dagen garantie op (incl een mooie Maybach). Als je een Nederlandse tussenhandelaar hebt, dan draagt hij het risico (hoewel de tussenpersoon dus geen garantie kan claimen na de 40 dagen, bij de fabriek).

Sowieso schrijf je zo!

www.casejunkies.com

mmm dan zal er waarschijnlijk nog geen EOS 300D inzitten, die in die winkels zijn wel goedkoper als in nl, maar niet veel goedkoper als de pricewatch en daar komt die 40 dagen nog eens bij. Hij zal met de boot hierheen komen en zelf koop ik hem niet, dus ik weet nooit of hij het zal doen.

Edit gevonden op de canon site:
quote:
Your EOS Digital Camera , when delivered to you in new condition in its original container, is warranted against defects in materials or workmanship as follows: for a period of one (1) year from the date of original purchase, defective parts or a defective EOS Digital Camera returned to Canon U.S.A. or Canon Canada, or their authorized EOS Digital Camera service providers, as applicable, and proven to be defective upon inspection, will be repaired with new or comparable rebuilt parts or exchanged for a refurbished EOS Digital Camera, as determined by Canon U.S.A. or Canon Canada, or the authorized EOS Digital Camera service center.
en hier kost hij 817 dollar, heb weer goede moed.

Nu alleen nog duimen dan me oom naar NY gaat

willy83 wijzigde dit bericht 07-12-2004 18:57 (61%)

Error Ω

quote:
PJanssen schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 09:44:
Nou ik ben er wel zo'n beetje uit :)
Het wordt een eos300d body + Sigma 18-125/3,5-5,6 + Hama polarisatiefilter 62mm. ¤1002,-
Misschien koop ik hierbij nog een 2ehands canon 50mm/1,8 + uv maar we moeten het nog even over de prijs daarvan hebben, want 85 vind ik nog wel wat veel.

Je kunt die van mij eventueel overkopen (zie signature), mail maar als je interesse hebt

quote:
De min. focus distance is volgens sigma 50cm (23,9macro), maar is dit voldoende voor fatsoenlijke macro's ? En als dit niks is, wat voor (betaalbare!) macrolens raden jullie dan aan?:)
het begrip macro vind ik altijd zo ruim. Sommigen vinden bloemen macro's en sommigen de piemel van een mier. Het ligt er maar net aan wat je wilt :+

quote:
CrushOne schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 18:59:
[...]
het begrip macro vind ik altijd zo ruim. Sommigen vinden bloemen macro's en sommigen de piemel van een mier. Het ligt er maar net aan wat je wilt :+
Het is een rekbaar begrip ja. Maar als ik er een soortgelijke foto uit krijg vind ik het wel macro :) :
http://img81.exs.cx/img81/2727/d5glieveheersbeestje.jpg
(dit is gecropped, niet geresized)

ps. je hebt mail :)

Reg. datum: 15 januari 2001

Als je dat al macro noemt, wat is dit dan :? :P (in werkelijkheid ca. 3cm hoog)
overigens gemaakt met een Olympus C700uz

http://members.chello.nl/xander.kok/got/macro_groot.jpg

Nikon D70 | Nikkor 18-70

quote:
Krusher schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 21:49:
Als je dat al macro noemt, wat is dit dan :? :P (in werkelijkheid ca. 3cm hoog)
overigens gemaakt met een Olympus C700uz
quote:
CrushOne schreef al eerder het antwoord op bovenstaande quote:
[...] Sommigen vinden bloemen macro's en sommigen de piemel van een mier. Het ligt er maar net aan wat je wilt :+

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

Misschien is het beterom de 'wat is macro' discussie maar even links te laten liggen. Dan stel ik m'n vraag op een andere manier: zou die lens voldoende zijn om foto's te maken lijkend op de foto die ik in m'n vorige bericht plaatste?
En is de lens die paar euro's (60) waard als ik 'm alleen voor z'n macrostand zou gebruiken?

Acties: [view]

Door: Floor-is
AccountManager Pricewatch
Nee hierboven ;)

please ignore this post

Floor-is wijzigde dit bericht 08-12-2004 04:31 (99%)

Mijn Twitter - Mijn Flickr
Kabeltje prikprak uit je computer op dat dingetje ppfffllrrt nou je man weet wel hoe hij werkt.

To got or not to got..

Ok, ik zit dus nog steeds te twijfelen tussen een 300D en een 20D. Misschien geen vergelijking, maar aangezien de 10D uit productie is toch wel een goede denk ik.. Bij gebruik van dezelfde lenzen (bijv. de 50/1.8 mk II) is de ruis bij iso 800 op een 300D dan zo veel meer dan bij een 20D? (de andere factoren zoals snelheid etc even buiten beschouwing gelaten)

Canon EOS 40D | Canon 580EXII | Canon 17-40 f/4 L | Canon 50 f/1.8 | Tamron 90 f/2.8 macro | Canon 70-200 f/2.8 IS L

Reg. datum: 23 februari 2001

het is niet eerder aan bod gekomen in de 300d topics, maar ik had een vraag over de drivers:

hoe zit het nou precies met het verschil tussen TWAIN en WIA. In de startpost staat tussen haken aangegeven dat TWAIN voor win98 en win2k is en WIA voor Win Me...
Maar als ik op mijn WinXp de Canon software installeer dan zet ie automatisch de WIA driver er op. Betekent dit dat ik beter deze handmatig in de TWAIN driver kan omzetten?

Overigens heb ik het "probleem" dat als ik de foto's van de camera naar de pc kopieer dat dit ERG lang duurt. Voor 1 gigabyte CompactFlash II (Sandisk Ultra) vol met Raw foto's doet ie er zo;n 2 uur over! Is dit normaal? Of pak ik iets verkeerd aan?

Reg. datum: 10 januari 2003

quote:
Mephistopheles schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:10:
het is niet eerder aan bod gekomen in de 300d topics, maar ik had een vraag over de drivers:

hoe zit het nou precies met het verschil tussen TWAIN en WIA. In de startpost staat tussen haken aangegeven dat TWAIN voor win98 en win2k is en WIA voor Win Me...
Maar als ik op mijn WinXp de Canon software installeer dan zet ie automatisch de WIA driver er op. Betekent dit dat ik beter deze handmatig in de TWAIN driver kan omzetten?

Overigens heb ik het "probleem" dat als ik de foto's van de camera naar de pc kopieer dat dit ERG lang duurt. Voor 1 gigabyte CompactFlash II (Sandisk Ultra) vol met Raw foto's doet ie er zo;n 2 uur over! Is dit normaal? Of pak ik iets verkeerd aan?

Jammer genoeg heeft Canon een USB1.1 connectie toegepast op de 300D. 't Is dus heel normaal dat hij er zo lang over doet om je kaartje te kopiëren.
't Probleem is op te lossen door een usb 2 of firewire cardreader aan te schaffen. Die dingen kosten toch niet zo veel.

Was dit ook de reden dat je evt. van driver wilde veranderen?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: