Hoofdcategorieën
Topicacties

KPN begint met Digitale TV

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 34 35 36 37 last

Reageer Nieuw Topic
een cassette bandje was genoeg

quote:
DKasemier schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 12:15:
[...]

Ik neem aan dat die tuner gekoppeld wordt aan abo-gegevens. Ben benieuwd hoe lang t duurt voordat er mensen op jou abo zitten te digitennen >:)
Maareh, het kan iig.. want ze zeggen ook dat je het op de camping kunt gebruiken, dus jij kunt t ook in je eigen huisje gebruiken op abo van je ouders :)

De tuner word niet gekoppeld aan de abbo gegevens maar het kaartje wat je erin zet wel.
Maximaal 3 kaartjes per aboo kan je krijgen en die kaartjes kan je dan in het hele dekkingsgebied inzetten.
Als je je abbo niet betaald, dan stuurt KPN een signaal mee, waarin verteld word dat het kaartje van familie Tha BasZ niet meer mag kijken.

Nieuws uit: Alphen a/d Rijn,Den Bosch, Nijmegen en nog meer: www.daginfo.nl

- niks -

quote:
remco_k schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 13:28:
[...]

De tuner word niet gekoppeld aan de abbo gegevens maar het kaartje wat je erin zet wel.
Maximaal 3 kaartjes per aboo kan je krijgen en die kaartjes kan je dan in het hele dekkingsgebied inzetten.
Als je je abbo niet betaald, dan stuurt KPN een signaal mee, waarin verteld word dat het kaartje van familie Tha BasZ niet meer mag kijken.
Ja, maar is dat dekkingsgebied dan heel NL zeg maar...
Of alleen het gedeelte waar mijn ouders hun huis staan (adres-gegevens).

- iPhone 3G / EOSje 5D MKII -

heel nederland, KPN kan niet bepalen waar je kijkt.. wel wie er kijkt..

MrBarBarian wijzigde dit bericht 19-11-2004 13:44 (68%)

het Hardware-Hondje :]

Ik was eerst overtuigt maar nu begin ik toch te twijfelen na de eerste beelden gezien te hebben moet ik zeggen dat alles toch een beetje flets is. Het beeld is strak. Verder hoor ik verhalen dat KPN het moet doen met een zeer smalle bandbreedte en zij daarom alles zwaar compressen. De kwaliteit zou niet kunnen opboxen tegen die van de normale kabelaars en zeker niet tegen die van UPC (digitaal).

http://www.xbmcfreak.nl/

Ik twijfelde eerst ook. Maar de kwaliteit van de kabel in Utrecht (Casema) vond ik alles behalve geweldig. Ik heb nu sinds een week digitene, en het bevalt goed.. Gister regende het stevig, en dat is de kwaliteit wat minder, maar niet zorgwekkend. Oh, ik heb een 72cm tv...

En dat voor 8 euro ipv de 12-15 euro.. ik zie alleen maar voordelen..
Twingo RS

Als UPC dan beter is(of gelijkwaardig) zet dan eens hier de kosten neer van dat abbo, zodat we dat ook kunnen meenemen in het verhaaltje.

Gister ook hier wat te merken van het weer, maar dat was ook zo bij Multikabel.

Ernham, waar heb je dat gelezen of gehoord?

Vista Ultimate 64 bit, AMD X2 7750+ BE Kuma@3.1ghz,, Zalman 9700 LED, Asus M3A78Pro,Sapphire 4850 512mb, 4GB Ram PC8500.

het Hardware-Hondje :]

quote:
Flame17 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 14:51:
Als UPC dan beter is(of gelijkwaardig) zet dan eens hier de kosten neer van dat abbo, zodat we dat ook kunnen meenemen in het verhaaltje.

Gister ook hier wat te merken van het weer, maar dat was ook zo bij Multikabel.

Ernham, waar heb je dat gelezen of gehoord?
Is een nederlands blad op de markt waar ze besprekingen doen van alles op het gebied van tv's audio, hifi. Daar stond ook een review van KPN digitaal in. Via een speciale kaart in de pc konden ze direct het digitale signaal aftappen al voor het werd omgezet naar analoog. Daarin zagen ze dat de bitrates die KPN gebruikt zeer laag waren en het oordeel was dan ook niet goed.

http://www.xbmcfreak.nl/

Shenme?
Reg. datum: 15 april 2001

Is er ondertussen al duidelijkheid over die "Gratis twintuner" van http://www.dekabelkaneruit.nl/kanalen.php ?

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

quote:
Famoso schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 16:01:
Is er ondertussen al duidelijkheid over die "Gratis twintuner" van http://www.dekabelkaneruit.nl/kanalen.php ?
Hmm, heb net gebelt met xs4all.. en zij zeggen dat de twintuner niet gratis is.. veel overige dingen wel... Ga nu wel nog even een mailtje sturen met dat ik het op een zeer vreemde manier opgesomt vind..
Shenme?
Reg. datum: 15 april 2001

quote:
MrBarBarian schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 16:17:
[...]

Hmm, heb net gebelt met xs4all.. en zij zeggen dat de twintuner niet gratis is.. veel overige dingen wel... Ga nu wel nog even een mailtje sturen met dat ik het op een zeer vreemde manier opgesomt vind..

Inderdaad, het staat er namelijk gewoon letterlijk:

quote:

Digitale TV van KPN

* haarscherp beeld
* geen kabeltroep achter uw televisie
* gratis een twintuner
* al snel goedkoper dan kabel-televisie

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Reg. datum: 10 maart 2002

Hmm, UPC praktijken bij KPN... :{

Mog steeds geen tuners, zouden eind deze week aan komen, was iets fout gegaan met inboeken.... Maar ik heb dus nog steeds niets, terwijl het abo vandaag in gaat :(

Ik neem aan dat Digitenne precies dezelfde dienst is als de digitale tv van KPN? Dus ook dezelfde kwaliteit enzo....

Zondag 20.00-22.00: Van Dongen in Action op ActionRadio

pomtiedomtiedom

quote:
Glacier schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 19:42:
Ik neem aan dat Digitenne precies dezelfde dienst is als de digitale tv van KPN? Dus ook dezelfde kwaliteit enzo....

Ik ben het toevallig net wezen vragen bij de lokale Expert. Is inderdaad dezelfde dienst, alleen een andere verpakking dus.

Overigens zag het beeld er wel goed uit, maar hadden ze alléén plasma/tft schermen op de tuners aangesloten. |:( Anyways, ik ga het straks in mijn nieuwe huisje wel bestellen. :)

www.blu-rayaanbieding.nl - voor het vinden van de goedkoopste blu-ray webshop

Acties: [view][quote]

Door: Fisico
Moderator NSTM / VV
by Fabian
Reg. datum: 28 juni 2000

Wanneer je alleen bent is het een mooi systeem. Ik denk dat ik het tzt best in mijn huis wil hebben. Ik heb immers aan 1 tv meer dan voldoende.

Een bak sneeuw zorgt ervoor dat ik de normale kabel ook slecht zie, dus zo spannend is een beetje storing niet.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Reg. datum: 26 juli 2002

Inderdaad, DTV komt er over een tijdje bij mij ook in. Ben alleen en dus voor 7,95 klaar (alles bij KPN); bovendien: ik kan geen kabel ontvangen van UPC of Casema; de glasvezel is hier (Capelle aan den IJssel) nog niet aangesloten. Breedband I'net kan dus alleen via ADSL. Enige mogelijkheid voor mij voor DTV is via Digitenne /KPN (ether dus).

Oja, omdat er binnenkort een LCD-TV hier in huis komt, is DTV zeer aan te raden. Anders heb je nog niet veel kwaliteitwinst met een plat scherm (zeker bij bv SBS6 ofzo).

Door: Steffie
Moderator NSTM / VV
Opaque
Reg. datum: 03 februari 2000

quote:
Fisico schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 18:53:
Wanneer je alleen bent is het een mooi systeem. Ik denk dat ik het tzt best in mijn huis wil hebben. Ik heb immers aan 1 tv meer dan voldoende.

Een bak sneeuw zorgt ervoor dat ik de normale kabel ook slecht zie, dus zo spannend is een beetje storing niet.

Een te hoge compressie is wel een probleem. Nu weet ik niet in welk formaat en met welke bitrate die kanalen de ether in worden geslingerd, maar ik kan je nu al wel vertellen dat sport kijken tegen gaat vallen. Niet alleen wanneer het sneeuwt, maar ook bij goed weer ga je vast compressie artifacts zien. Een beetje geoefend oog ziet ze nu ook op enkele DVB kanalen, immers bandbreedte op een sateliet is ook niet gratis.

Dit verschijnsel kom je trouwens ook tegen wanneer je naar NGC via een ouderwetse kabelaansluiting gaat bekijken. Het valt dus niet alleen te verwijten aan de draadloze signaaloverdracht, maar het is wel een factor die extra meeweegt.

Steffie wijzigde dit bericht 20-11-2004 21:19 (14%)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Reg. datum: 01 maart 2001

op zich willen wij UPC heel graag de deur uit doen hier, niets anders dan problemen slechte ontvangst en een buitensporige verhoging van de tarieven vorig jaar. ( van 10.95 naar 14,95 voor een uitgekleed pakket, BBC 2 is vervangen door een tell sell kanaal, NGC is eraf. Eurosport hebben we niet)

toch is er nog de twijfel, digitale tv van KPN biedt nog niet alles. minder aanbod het UPC aanbod is wel aardig maar wie kijkt er nu RAI UNO, TV5, TRT en Tellsell channel??? dus zowiezo al 4 zenders waar je voor betaald maar niet gebruikt of kijkt. verder missen we in het digitale tv van KPN de duitse zenders, die zijn hier in huis erg welkom (vriendin is Oostenrijkse)

Dan is er nog de schotel, opzich kosten die dingen ook bijna niets meer en pluk je alles wat je wilt uit de lucht voor minder dan het UPC tarief (aanschaf schotel niet meegerekend)

volgend jaar gaan we dit eens op een rijtje zetten de voordelen en de nadelen...

Twingo RS

ik heb gister al Google geraadpleegd om iets te vinden over de compressie etc, kon niks vinden, misschien iemand die er wel iets van af weet, technisch onderlegd in deze materie, anders ergens iemand die iets vindt op het WWW.

Zit net naar de Mummy te kijken en het is dus gewoon wel lekker kijken zo, strak als een DVD.

Vista Ultimate 64 bit, AMD X2 7750+ BE Kuma@3.1ghz,, Zalman 9700 LED, Asus M3A78Pro,Sapphire 4850 512mb, 4GB Ram PC8500.

Door: Fisico
Moderator NSTM / VV
by Fabian
Reg. datum: 28 juni 2000

quote:
Steffie schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 21:17:

Een te hoge compressie is wel een probleem. Nu weet ik niet in welk formaat en met welke bitrate die kanalen de ether in worden geslingerd, maar ik kan je nu al wel vertellen dat sport kijken tegen gaat vallen. Niet alleen wanneer het sneeuwt, maar ook bij goed weer ga je vast compressie artifacts zien. Een beetje geoefend oog ziet ze nu ook op enkele DVB kanalen, immers bandbreedte op een sateliet is ook niet gratis.
Laat ik mijn tv zo'n beetje alleen voor sport gebruiken, dus dat is dan weer lastig. En in de door mij gewenste setting ga ik een stuk maar tv kijken dan ik nu doe. Best lastig dus, maar tzt win ik wel ergens advies in. Ik ken nog wel een kritisch persoon die zelfs puntje in een nova-uitzending ziet of teveel bass hoort ;)

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Reg. datum: 10 maart 2002

Wij hebben nu ook DgiTV :)

Wat me wel opvalt is dat het beeld op mijn BreedBeeld TV een stuk minder is dan op de 4:3 TV die in de huiskamer staat, he grotere beeld zorgt voor meer pixel helaas.

Maar ik vind het acceptabel, het is dezelfde kwal. als ik met UPC had, in de huiskamer is het dus beter dan met UPC.

Reg. datum: 21 maart 2002

Om een idee te krijgen van compressie is de volgende pagina interessant:
http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=42&page=4

Daarop staan metingen van het Digitenne-signaal in Den Haag (dus ook die van KPN Digitale TV). De bitrates van zenders verschillen nogal van elkaar. Volgens de metingen daar is de bitrate van Nederland 2 bijvoorbeeld ruim verhoogd tijdens het EK Voetbal. Blijkbaar valt de kwaliteit van de beelden doorgaans dus nogal tegen tijdens voetbal.

Door: Steffie
Moderator NSTM / VV
Opaque
Reg. datum: 03 februari 2000

quote:
haribold schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:29:
Om een idee te krijgen van compressie is de volgende pagina interessant:
http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=42&page=4

Daarop staan metingen van het Digitenne-signaal in Den Haag (dus ook die van KPN Digitale TV). De bitrates van zenders verschillen nogal van elkaar. Volgens de metingen daar is de bitrate van Nederland 2 bijvoorbeeld ruim verhoogd tijdens het EK Voetbal. Blijkbaar valt de kwaliteit van de beelden doorgaans dus nogal tegen tijdens voetbal.

MPEG2 voor het beeld en MPEG1 Layer 2 voor het geluid. Met een bitrate van gemiddeld zo'n 2.5Mbit/sec blijft er dan zo'n 2304kbit/sec over voor de beeldinformatie. Dat zou voor mij echt onacceptabel zijn gezien ik veel naar sporten kijk waarin veel snelle acties plaatsvinden. Logisch ook dat ze dan tijdens zo'n evenement als het EK de bitrate aanpassen, maar persoonlijk vind ik 4Mbit/sec nog steeds niet geweldig, want om die bitrate te bewerkstelligen moet je natuurlijk wel een optimale ontvangst hebben. Gezien de weersomstandigheden en hoeveelheid signalen in de ether kan je denk ik zelden van een optimale ontvangst spreken.

Het is ook logisch dat Eurosport een hogere bitrate heeft gezien de content die ze uitzenden. Ik vraag me alleen af of Eurosport bilangual wordt uitgezonden en dus twee audiostreams bevat. Dat zou namelijk betekenen dat je alweer een halve Mbit inlevert voor alleen het geluid.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Twingo RS

Dat verklaart dus net de plekjes op het beeld gedurende studio sport(1uur tijd op 1 hand te tellen), maar zou KPN niet iets extra's doen om de kwaliteit te doen verhogen?...nu of in de toekomst, zoals men bij de conclusie vertelt op die bewuste site( ondertussen bij de favorieten)

Reg. datum: 21 maart 2002

Het probleem van Digitenne / KPN TV is natuurlijk dat ze maar een zeer beperkte ruimte hebben in de ether. Ze kunnen maar rond een klein aantal frequenties uitzenden en daarbij komt ook nog dat het netwerk bestaat uit een groot aantal uitzendstations met allemaal kleine uitzendgebieden die elkaar deels overlappen. Als de analoge tv-zenders uitgeschakeld worden, komt er natuurlijk weer ruimte bij. Maar tegen die tijd zal HDTV ook wel in opkomst zijn, waardoor de behoefte aan bandbreedte ook weer groter is. Een betere kwaliteit gaat ten koste van het aantal zenders. En dat aantal is op dit moment al niet zo groot (zeker in vergelijking met digitale kabel en satelliet)

Het lijkt me dat door de komst van meer themazenders, wellicht ooit nog eens het populair worden van video-on-demand en de ontwikkeling van mobiele netwerken er slechts een kleine markt overblijft voor aardse digitale tv in deze vorm.

quote:
Famoso schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 16:29:
[...]

Inderdaad, het staat er namelijk gewoon letterlijk:

[...]

Goed, ik ben hoer nog even over verder gegaan met KPN en XS4ALL. eerst gebelt met xs4all, die verwezen me naar KNP. Toen gebelt met KPN, die verwezen me naar XS4ALL.

Gemailt met XS4ALL, en die snappen er zelf ook een f*ck van! Mijn conclusie zover is dat je alleen gratis een twintuner krijgt als je tegelijkertijd een adsl abbo en digitenne aanvraagt. Ik weet niet of dit duidelijk op www.dekabelkaneruit.nl staat, maar ik vind het wel een dubieuze actie, en dat ben ik niet zo van xs4all gewend eigelijk.

Ik vindt dat het op zijn minst misleidend op die site staat, zover ik het heb begrepen.

en nu heb ik er geen zin meer in ;)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 34 35 36 37 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: