Gathering of Tweakers

Quicksearch
Music is my life
Reg. datum: 15 januari 2003

http://renebeerten.vragender.com/GoT/Voeding-Banner.GIF
De bedoeling van dit topic

Het doel van dit topic is het delen van ervaringen en het beantwoorden van vragen omtrent voedingen. En dan met name over de capaciteit van de voeding en in sommige gevallen welke merken en types.

Jullie hulp

Dat ben ik! :) Ik heb het beantwoorden van de vragen omtrent voedingen op me genomen, met toestemming van Oscar the Grouch. Ik zal proberen me dagelijks aan deze afspraak te houden.

Criteria

Het delen van een ervaring
  • Zorg dat je een duidelijk opsomming geeft van je systeem
  • Geef duidelijk aan wat je draait op dat systeem
  • Geef ook aan of je systeem is overgeclockt of niet
  • En natuurlijk wat voor voeding (vermogen (in Watt), merk en type)
  • Andere noemenswaardige zaken
Het stellen van een vraag
  • Geef ook hier een duidelijk opsomming van je systeem
  • En wat je allemaal draait op dat systeem
  • Geef aan of je systeem overgeclockt is / gaat worden
  • Wat je eventuele wensen bij je voeding zijn (stil, stabiel, enz.)
  • Eventuele andere noemenswaardige zaken
Handige links
Enkele bekende merken
De maximale afwijkingen

VoltageAfwijking
+5V5%
-5V10%
+12V10%
-12V10%
+3.3V4%

Losse reviews
Ervaringen uit deze topics
De vorige topics
Eraser

Eraser wijzigde dit bericht 22-07-2004 18:57 (15%)

ph34r my [OGR-25] Cows

Ik zie dit Topic en de bijbehorende Topicstart pas de eerste keer, maar ik kan jullie vertellen dat heel veel sites zijn die de Antec SLK350 als Goed/Perfect hebben beoordeeld 8)
Eene gozer heeft zelfs zijn Q-Tec gevalletje onmiddelijk weggegooid na een review ervan te hebben gemaakt :D

Heb zelf ook een 350 Watt Antec alleen zat die bij mijn Antec 1035B II dus die heeft geen naam ofzo.

Antec maakt naar mijn mening toch wel DE beste voedingen !!!
Maar nu klink ik wel erg eenzijdig of niet... :+

P.S. : Wil ik dit posten wordt Deel 5 net aangemaakt ... LOL

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

Ik wil binnenkort mijn huidige werkbak in gaan zetten als server. Ik heb er het volgende in zitten:

Moederbord: AOpen AX34ProII
Processor: Pentium Celeron 433 MHz met de voeding die er bij werd geleverd. Deze processor gaat binnenkort waarschijnlijk worden vervangen door een 850 MHz Celeron
Geheugen: 1 * 64 MB, 1 * 256. Hier komt waarschijnlijk nog 256 MB bij.
Harde schijven: 1 * 4 GB merkloos HD-je, maar deze gaat er binnenkort uit. Verder nog 1 * 80 GB, 7200 rpm 8 mb cache Western Digital en er komt binnenkort een zelfde HD bij die in software RAID 0 en RAID 1 (2 partities) gaat draaien. Alles is IDE.
Videokaart: 1 * GeForce 2 MX 32 mb AGP en 1 * Matrox Millenium II PCI.
CaseFans: Op het moment geen, maar mocht hij te warm worden dan zet ik er waarschijnlijk 1 in
DVD/CD: 1 * Pioneer DVD-119 (IDE)
Netwerk: 2 * 10/100 mbit netwerkkaart. Merk weet ik nog niet, ik moet ze nog aanschaffen. Wel weet ik dat het geen realtec-gebaseerde kaarten worden.

Aangezien die server op mijn kamer komt te staan, een stille voeding is dus een must. Welke voeding kan ik het beste aanschaffen en heeft nog ruimte over (ik weet niet hoeveel HD's etc. er in de verre toekomst nog bij komen en of ik misschien m'n moederbord en processor veranderals dit al gebeurt, dan wordt het waarschijnlijk geen P4).

Het maximum wat ik voor de voeding wil uitgeven is ongeveer 40 tot 50 euro.

the_shadow wijzigde dit bericht 15-06-2004 20:25 (6%)

Website || Nikon D50, 18-55/3.5-5.6, 70-300/4-5.6, 28-75/2.8

Music is my life

quote:
the_shadow schreef op 15 juni 2004 @ 20:23:
Ik wil binnenkort mijn huidige werkbak in gaan zetten als server. Ik heb er het volgende in zitten:

Moederbord: AOpen AX34ProII
Processor: Pentium Celeron 433 MHz met de voeding die er bij werd geleverd. Deze processor gaat binnenkort waarschijnlijk worden vervangen door een 850 MHz Celeron
Geheugen: 1 * 64 MB, 1 * 256. Hier komt waarschijnlijk nog 256 MB bij.
Harde schijven: 1 * 4 GB merkloos HD-je, maar deze gaat er binnenkort uit. Verder nog 1 * 80 GB, 7200 rpm 8 mb cache Western Digital en er komt binnenkort een zelfde HD bij die in software RAID 0 en RAID 1 (2 partities) gaat draaien. Alles is IDE.
Videokaart: 1 * GeForce 2 MX 32 mb AGP en 1 * Matrox Millenium II PCI.
CaseFans: Op het moment geen, maar mocht hij te warm worden dan zet ik er waarschijnlijk 1 in
DVD/CD: 1 * Pioneer DVD-119 (IDE)
Netwerk: 2 * 10/100 mbit netwerkkaart. Merk weet ik nog niet, ik moet ze nog aanschaffen. Wel weet ik dat het geen realtec-gebaseerde kaarten worden.

Aangezien die server op mijn kamer komt te staan, een stille voeding is dus een must. Welke voeding kan ik het beste aanschaffen en heeft nog ruimte over (ik weet niet hoeveel HD's etc. er in de verre toekomst nog bij komen en of ik misschien m'n moederbord en processor veranderals dit al gebeurt, dan wordt het waarschijnlijk geen P4).

Het maximum wat ik voor de voeding wil uitgeven is ongeveer 40 tot 50 euro.
Tja, als je naar de toekomst kijkt, dan kun je niet uitgekeken raken. Stel dat je er nog wat harde schijven bij in doet, dan wordt het advies al anders.

Voor je toekomstige systeem in het eerste opzicht, kom je met een voeding van ongeveer 350 Watt wel uit de voeten. Het beste is de Tagan 330 Watt. Deze levert genoeg sap, is superstil en kwalitatief prima. Dat is eigenlijk de enige betaalbare oplossing.
Ik had eigenlijk een vraag of iemand ervaring heeft met enermax ~400 tot 460w
Want ik wil een enermax 460w gaan kopen omdat die 35amp@elke lijn heeft, wat enorm goed is (een 550w heeft vaak 36amp@elke lijn)
Dus denken jullie dat ik met deze voeding toekom (ik ben een flinke overclocker)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||Seagate 320GB||Seagate 120gb||Thermalright cooled VGA waterkoeling te koop!!

interessante link naar 'stille' PSUs

http://www.silentpcreview.com/article28-page1.html

sowieso in interessante site dat silentpcreview

De mijne is besteld. (ZM400B)
Alleen nog even wachten en dan zit ik eindelijk met een Zalman voeding i.p.v zo'n merkloos ding >:) :9 :)

ID-College wijzigde dit bericht 16-06-2004 15:08 (10%)

E6600 @ 3.4Ghz, HyperX @ 470Mhz, 1TB T166 RAID0, HD3870@877/1215. GeminII, VF1000, TG480

DONT TOUCH THE GF2MX

hallo, ik heb al die voeding dingen eens doorgelezen, maar ook ik kom met een rijtje dingen met de vraag hoeveel ik moet hebben. ik heb geen flauw idee hoe je dat kan berekenen, en er wordt gegooid met 12 V, 480 W, afwijkingen van van alles en nog wat, en ik wordt er absoluut niet wijzer van.

deze kast met inhoud ben ik van plan te bouwen:

Thermaltake WinGo 8000+ (een kast met 5 fans)
P4 3,0 GHz (boxed)
2x 120 GB Maxtor 7200 rpm schijven
1x 36,7 Seagate 10000 rpm schijf
2x 512 MB TwinMos plaatjes
Asus P4P800 Deluxe moederbord
AOpen GeForce FX5700LE 256MB videokaart
2x NEC dvdbrandertje/spelertje

als je een mooie schatting hiervan weet te maken....ben ik je zeer dankbaar

alvast bedankt

ps, als je al een advies hebt over welke voeding mooi is, graag, prijs doet er niet echt toe, moet wel stil zijn (ik zat zelf te denken aan een bijbehorende Tt voeding, maar ik weet dus niet welke)

Kryp70n wijzigde dit bericht 16-06-2004 20:35 (13%)

graag een goed advies.
ik heb nu een 400 watt voeding van qtec maar begin het vermoeden te krijgen dat deze het soms niet trekt.

pc = pIV 2,4ghz hp + nexus cooler
p4p800
2x twinmos 512 pc 3200
2x maxtor 120 gb
sapphire 9800 pro
pinaccle tv kaart
pioneer a106
lite on dvd
fan controller
3 verlichte case fans
voet met ccfl
display 4 X 20 met backlight
rounded cables met verlichting

sinds mn videokaart vv is en de verlicht voet eronder zit gaan mn dvd laatjes soms langzaam open.
ik heb gehoord dat die qtec niet zo goed zijn en die 400 watt maar heel kort kan geven.
ik wil hem zowiezo dan vv voor een stillere....maar welke

het leven heeft geen zin,maar ik wel.!

Music is my life

quote:
Kryp70n schreef op 16 juni 2004 @ 20:32:
hallo, ik heb al die voeding dingen eens doorgelezen, maar ook ik kom met een rijtje dingen met de vraag hoeveel ik moet hebben. ik heb geen flauw idee hoe je dat kan berekenen, en er wordt gegooid met 12 V, 480 W, afwijkingen van van alles en nog wat, en ik wordt er absoluut niet wijzer van.

deze kast met inhoud ben ik van plan te bouwen:

Thermaltake WinGo 8000+ (een kast met 5 fans)
P4 3,0 GHz (boxed)
2x 120 GB Maxtor 7200 rpm schijven
1x 36,7 Seagate 10000 rpm schijf
2x 512 MB TwinMos plaatjes
Asus P4P800 Deluxe moederbord
AOpen GeForce FX5700LE 256MB videokaart
2x NEC dvdbrandertje/spelertje

als je een mooie schatting hiervan weet te maken....ben ik je zeer dankbaar

alvast bedankt

ps, als je al een advies hebt over welke voeding mooi is, graag, prijs doet er niet echt toe, moet wel stil zijn (ik zat zelf te denken aan een bijbehorende Tt voeding, maar ik weet dus niet welke)
Je zult toch wel zo'n 400 Watt aan power nodig hebben. Thermaltake levert prima voedingen, dus dat is een goede optie. Aangezien zij een 420 Watt versie hebben die stil is, lijkt me dat het beste. De enige shop die hem levert is overigens betrouwbaar (zelf ondervonden) en heeft een goede service. Je kunt ook voor een ander A-Merk gaan, denk dan aan bijvoorbeeld Chieftec, Antec en Zalman. Houd er wel rekening mee dat je ongeveer 400 Watt nodig hebt. B)
quote:
allied schreef op 16 juni 2004 @ 22:30:
graag een goed advies.
ik heb nu een 400 watt voeding van qtec maar begin het vermoeden te krijgen dat deze het soms niet trekt.

pc = pIV 2,4ghz hp + nexus cooler
p4p800
2x twinmos 512 pc 3200
2x maxtor 120 gb
sapphire 9800 pro
pinaccle tv kaart
pioneer a106
lite on dvd
fan controller
3 verlichte case fans
voet met ccfl
display 4 X 20 met backlight
rounded cables met verlichting

sinds mn videokaart vv is en de verlicht voet eronder zit gaan mn dvd laatjes soms langzaam open.
ik heb gehoord dat die qtec niet zo goed zijn en die 400 watt maar heel kort kan geven.
ik wil hem zowiezo dan vv voor een stillere....maar welke
Gebruik de volgende keer alsjeblieft A(B)N.

Je zult minimaal 350 Watt nodig hebben voor jou systeem. Een stille voeding is de Tagan 380 Watt. Deze raad ik je dan ook meteen aan. De Chieftec 360 Watt voldoet ook, maar is op papier net iets luidruchtiger. Andere A-Merken voldoen uiteraard ook. Voor geluidsproductie en dergelijke informatie kun je terecht op de websites van de fabrikanten. Succes met je keuze. ;)
Sluuut pred 24y 255d 23h 55m
Reg. datum: 16 februari 2003

Ah, weer een welk voeding heb ik nodig topic :P.

Ik ben ondertussen afgestapt van mijn o zo gare Qtec 450Watt, en heb bij Computerland een ToPower 520Watt gehaald.

Dit beestje doet zijn 12v lijn op 11.98. De 5v lijn weet ik niet uit m'n hoofd maar was ook uitermate strak. Hij word wel redelijk heet, maar er zitten 2x 8cm fans in die erg stil zijn, en tevens temperatuur geregeld zijn. Het geluid komt in ieder geval niet boven m'n casefans/hdds uit, misschien word dit meer naar mate hij ouder word en er meer stof in komt... Nu hoor ik hem in ieder geval nog niet (zo stil als een 300watt zalman van een vriend).

Ik ben dus al met al enorm tevreden met deze voeding, ook hoe hij afgewerkt is. Mooi zwarte rounding om de hoofdkabel heen die het geheel bij elkaar houd, en de rest van de kabeltjes is al voorgedraait, dus niet zodat geel/wit/rood lis van elkaar komen te zitten. De airflow is dus in princiepe optimaal.

Ook zitten er 5 gekleurde (waarom ?) tie-wraps (of hoe je het ook schrijft) bij geleverd, en 4 geweldig mooie schroefjes om het beestje vast te maken in de kast.

Al met al dus een perfecte voeding wat mij betreft.

Overigens zit dezelfde ook in een server van mij, die 6 HDD's heeft. Trekt ie makkelijk :).

[PRE] Asian.Backdoor.Sluts.9.XXX.DVDRip.XviD-Pr0nStarS

Zo. Nu eerst een Bavaria!

quote:
Av3ng3rtje schreef op 14 juni 2004 @ 13:50:
Hallo,

Ik zoek een goede stabiele (met hoge voltages 12+ , 3.3+ , 5+) voor dit systeem:

P4 3,2 800 FSB
ABIT IC7-MAX3
512 MB DDR MUSHKIN PC3500 LEVEL2
CLUB3D ATI RADEON 9700
2x Maxtor 160GB 7.2k rpm 8mb cache @ raid0 (92 mb/s)
NEC ND-2500A
6 Casefans

Ik heb nu een ANTEC TRUEPOWER 480W , maar die heeft een voltage van 11.6v en daardoor gaan me harde schijven denk ik tikken , want met een 360W voeding heb ik geen enkel probleem. Ik denk dat Maxtor harde schijven extra gevoelig zijn voor lage voltages.
Want eerst had ik er een Seagate een Western Digital in en daar had ik geen problemen mee.
Heb je die Antec nog want ik was net opzoek naar die voeding... Als je em weg doet zeg het ff..

[P4 3000@3600 mhz][ABIT IC7-MAX3][Leadtek 6800LE][2*1GB Corsair][120Gb Maxtor + WD 160Gb][Antec TP480][H2O: DD Maze 4 - DD Z-Chip - Eheim 1048 - Coolplex 25 - Airplex Evo 120] Join het GoT Whatpulse team

You kicked the shit, brother!
Reg. datum: 29 juli 2003

http://www.silentpcreview.com/files/images/column/idle.png

Komt misschien van pas ;)

speks
Join het GoT Pulse-Team!
In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier! Proost!

Music is my life

quote:
Bedankt voor je medewerking. :)
quote:
Ik ken hem al. Ik vind het echter misleidend dat het verbruik voor idle staat en de meeste voedingen ermee ophouden als hij wordt gestressed. :)
DONT TOUCH THE GF2MX

bedankt eraser :*)

btw: het wordt de Antec SL450
toch wel prijzig, maar je kan beter iets goeds kopen dan goedkope rommel

Kryp70n wijzigde dit bericht 17-06-2004 20:44 (74%)

Na 't lezen van Eraser's review over voedingen (en gezien 't feit dat je toch verstand van zaken hebt ;)) heb ik vandaag mijn Tagan 480W binnengekregen.
Ook mij valt op dat 't ding relatief zwaar is voor een voeding, maar dat 't er allemaal supernetjes uitziet. Mooi afgewerkt en geweldige accessoires.
Ik ga 'm over een half uurtje inbouwen en dan hopelijk genieten van een hoger geklokt systeem ;)

dus...

Misschien wel een handige link om de juiste voeding te berekenen :)?

http://www.jscustompcs.com/power_supply/

Max desu!

quote:
KlusPrutser schreef op 18 juni 2004 @ 13:06:

Grappige site, ik weet alleen niet hoe nauwkeurig het moet zijn, alhoewel Eraser hier zijn gedachten vast wel over wil uitspreken.

Volgens deze site gebruikt mijn huidige systeem nog geen 300W maximaal, maar als ik de geplande uitbreidingen (2 nieuwe hdd's, extra geheugen, andere NIC) kom ik al over de 390W uit. Wordt toch wat krap voor mijn Tagan 380, lijkt me.
Ben dus eigenlijk wel nieuwsgierig naar hoe nauwkeurig die site is.
De site heeft een beetje een rare manier van optellen. Maar als je de wattages zelf opteld klopt het beter. Naar mijn weten kloppen de wattages die achter de hardware staat vij goed. Op mijn harde schijf staat dat ie met opstarten 22,5 watt is en mijn processor geeft met "fresh diagnose" aan dat ie max 34,8 watt is. De site geeft voor een harde schijf 25 watt en voor mijn processor 35 watt, dus dat lijkt te kloppen.

Reg. datum: 23 september 2003

http://www.teccentral.de/artikel/artikel_317.html
review van een nieuwe 480 watt Enermax ziet er goed uit.

DFI NF4 + x850XT @ PE..!!

quote:
Bigbot schreef op 18 juni 2004 @ 14:40:
http://www.teccentral.de/artikel/artikel_317.html
review van een nieuwe 480 watt Enermax ziet er goed uit.

Volgens deze videoreview toch niet helemaal, ook incl geluidstest:
http://www.3dgameman.com/...iant/video_review_02.html
Chevrolet Corvette rocks
Reg. datum: 22 januari 2003

quote:
KlusPrutser schreef op 18 juni 2004 @ 13:06:

Volgens mijn klopt deze site niet helemaal, ik zou voor mijn huidig systeem minimaal 400 watt verbruiken, terwijl ik slechts 300 watt voeding heb :o

Macbook 2,4ghz, Acer Aspire 1694v1 en Athlon Thunderbird 1,2ghz

Zoals ik al zei, je moet wel even zelf de waardes optellen, want deze site rekent een extra ophoogfactor. En de site gaat bovendien uit van alle maxima: Full load processor, opstartende hardeschijven, geheugen dat volgepropt wordt etc.

Music is my life

Dat klopt allemaal. Een echte goed programma waarmee je je voeding kunt berekenen zal er wel nooit komen. Het is ten eerste al moeilijk om up-to-date te houden en ten tweede precies te berekenen. Je hebt altijd te maken met idle en weinig gebruik van bepaalde onderdelen.
Idd. Maar het is handig je voeding op die ene maximale keer af te stemmen. Net voor die ene keer dat je alles gebruikt. Als je alles gebruikt, wat bijna niet voor zal komen, wil je toch je voeding niet opblazen. Ik heb een 200 watt voeding en als ik al mijn onderdelen bij elkaar optel kom ik op 201 watt. Dus dan lijkt mijn voeding precies goed genoeg (meer geluk dan wijsheid 8)7 ).

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws