Hallo, ik heb een vraag omtrent een nieuwe voeding.
Omdat ik me PC overgeklokt heb, en nu niet meer verder kan, terwijl ik wel extra potentie heb (volgens mij...) is nu denk ik de voeding de bottleneck...
Ik weet alleen niet wat een goeie voeding is, rond de prijs van 80-90 euro.
Zat zelf te denken aan een Antec, of AOpen, (beiden 400Watt) (zijn beiden rond de 80 - 90 Euro) maar ik weet niet of AOpen goeie voedingen heeft....
Het betreft een:
Abit NF7-s (rev2.0)
AMD Athlon XP 2500+(Barton) @ 3400+ (2300MHz), maar kan denk ik nog verder...
Club3D 128MB ATi Radeon 9800PRO gemod dmv BIOS-mod naar XT
512MB DDR Kingston Valueram PC3200
Western Digital 120GB HDD met 8 MB cache (weet even het type niet meer...)
3x 8CM casefan (1 intake (zijkant) 2 outtake (achterkant))
Als je nog meer info wilt weten, verneem ik dit graag...
Ik kan op dit moment niet echt waardes geven (zit nu op school). Ik weet wel, dat mijn 12V lijn teveel afwijkt (Zit rond de 11,7V) en de spanning op me CPU is ook 0,1V lager dan ingesteld in de BIOS (1,87V ipv 1,95V) rest van de lijnen zit wel goed denk ik... De waarden schommelen vooral onder stressed omstandigheden, en die heb ik heel veel omdat ik de UD-GRID client heb draaien.
Echte eisen heb ik niet aan een voeding. Hij hoeft dus niet per se stil te zijn, als hij maar stabiele waarden weet neer te zetten, zodat mijn PC een stuk stabieler is, bij het overclocken. Nadeel is echter het budget, ik wil maximaal 90 Euro kwijt zijn aan een voeding...
Ik werk nu trouwens met een 400Watt voeding, van QTec (Type weet ik niet uit me hoofd, maar lijkt me niet echt nodig, daar QTec niet echt goed van kwaliteit is voor een overclocker). Hij kan het wel aan, maar als ik echt de max. uit mijn Athlon XP wil halen, heb ik denk ik een andere nodig
Kleine opmerking omtrent je topicstart...
Wattage bestaat niet... Zou je hier aub "vermogen (in Watt)" van willen maken? Vind het zelf wel een beetje raar uit zien, als je iemand anders een voeding wil adviseren en zelf met termen aan komt zetten, die niet bestaan...
[
Voor 4% gewijzigd door
CH4OS op 26-04-2004 16:39
]