Welke voeding heb ik nodig? Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 8.347 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75994

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://renebeerten.vragender.com/GoT/Voeding-Banner.GIF
De bedoeling van dit topic

Het doel van dit topic is het delen van ervaringen en het beantwoorden van vragen omtrent voedingen. En dan met name over de capaciteit van de voeding en in sommige gevallen welke merken en types.

Jullie hulp

Dat ben ik! :) Ik heb het beantwoorden van de vragen omtrent voedingen op me genomen, met toestemming van Oscar the Grouch. Ik zal proberen me dagelijks aan deze afspraak te houden.

Criteria

Het delen van een ervaring
  • Zorg dat je een duidelijk opsomming geeft van je systeem
  • Geef duidelijk aan wat je draait op dat systeem
  • Geef ook aan of je systeem is overgeclockt of niet
  • En natuurlijk wat voor voeding (vermogen (in Watt), merk en type)
  • Andere noemenswaardige zaken
Het stellen van een vraag
  • Geef ook hier een duidelijk opsomming van je systeem
  • En wat je allemaal draait op dat systeem
  • Geef aan of je systeem overgeclockt is / gaat worden
  • Wat je eventuele wensen bij je voeding zijn (stil, stabiel, enz.)
  • Eventuele andere noemenswaardige zaken
Handige links
Enkele bekende merken
De maximale afwijkingen

VoltageAfwijking
+5V5%
-5V10%
+12V10%
-12V10%
+3.3V4%

Losse reviews
Ervaringen uit deze topics
De vorige topics
Eraser

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 11-06-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107041

Ik heb een 300watt noname voeding met een P4, asus mobo, 2x 30gb en nog wat fans + waterkoeling pompje.

mijn 12 volt lijn wijkt wat af maar mijn PC is stabiel, moet ik hier evengoed iets tegen doen

Voltages:

3v : 3.28
5v : 5.13
12+ : 11.31

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 107041 op 25-04-2004 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 107041 schreef op 25 april 2004 @ 17:41:
Ik heb een 300watt noname voeding met een P4, asus mobo, 2x 30gb en nog wat fans + waterkoeling pompje.

mijn 12 volt lijn wijkt ruim 15% af maar mijn PC is stabiel, moet ik hier evengoed iets tegen doen

Voltages:

3v : 3.28
5v : 5.13
12: 11.31
Zolang je systeem stabiel blijft is er niet veel aan de hand, mits je voeding geen 'hete' kreten uitblaast. Daarmee kun je hem namelijk voorgoed van zijn leven beroven. :)

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 25-04-2004 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-03 07:00
hoi, allemaal,
ik heb een shuttle xpc SN41G2, daar zat een 200w voeding in. Met het oog op toekomstige hardwareconfig veranderingen die ik gepland heb staan en het feit dat ik mijn 200w voor iets anders wil gebruiken (zie later in deze post) heb ik een 250w gekocht. Wat schetst mijn verbazing, die 200w schijnt volgens de specs meer gecombineerd 3.3 en 5 v vermogen te hebben dan de 250 (120 tegen 105 w) dus vraag ik me nu langzamerhand af, gaat die 250 w het zo wel trekken als ik naast mijn huidige config (1hd (7200rpm 80GB maxtro diamondmax9), 2 bankjes ddr, 1 dvd/cdrcombo, 2400+xp CPU, 2 usb gevallen en onboard vga(dual)) het wel gaat trekken als ik er een aparte videokaart (denk aan 9800xt of pro) in ga stoppen en wellicht van 1(maxtor) naar 2 (7200rpm 40 GB western digital)hd's en een raidkaartje ga. Of wordt voor mijn geplande toevoegingen meer de 12v gebruikt?? en zal het wel volstaan. Tot nu toe nooit problemen gehad met de 200w overigens en de 250w is wel beduidend stiller!!

Verder wat wil ik gaan doen met de 200w? die moet een een servertje komen, 433 celeron, met wellicht 4 7200rpm 80 GB (maxtor diamondmax9) hd's, een raidkaart (hopelijk raid 5), 2 sdram bankjes en een netwerkkaartje en wat fans. Ik denk zelf dat die 200w het wel gaat trekken omdat ik het idee heb dat dit misschien een stuk minder energie wil hebben dan de wat meer up-to date spullen die in mijn shuttle zitten.

Verder denk ik er wel nog aan om nog een 200w te gaan kopen (geen 250 ivm afmetingen) voor mijn tvpc (1GHz celeron, 2 sdrambanjes, 1x 7200rpm hd 40 GB western digital, 1x 4500rpm hitatchi 20GB hd (laptopschijf), radeon 9200, haupage tvkaart en wat fans), zit nu in een mini-atxkast met een rare afmeting (zelfde als de 200w shuttle voeding) 145 watt noname voeding. Met de 145 watt config heb ik wel crashes met benchmarks, games (speel ik er eigenlijk nooit op) en ....alsie nog koud is msn opstarten. Bij warm msn , opstarten, tvkijken, dowloaden en algemeen internet gebruik doet ie het super!!

Graag jullie visie/verbazing over de lage wattage voedingen.....
Groenten
maarten

Mako4444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111059

Hallo ik heb zaterdag een amd64 3200 binnen gekregen
1024 DDR400 Kingstond
160 SATA
128mb 5900xt videokaart
DVD
DVD-R

Na wat gekloot met de sata schijf( het gebruikelijke drivers verhaal, start hij snel op, windows in 5 seconden. Nvidia shit geinstalleerd, en die gaf al gelijk aan dat hij te weinig stroom kreeg en op een lagere GPU gaat draaien, nadat ik mijn tv kaart uit mijn oude comp er in had geplugd gaat het helemaal niet meer zosnel. windows heeft nu wel 15 seconden nodig om op te starten...... en apps draaien ook niet super > moet ik het computerbedrijf op bellen en een 400 of 380 watt voeding er in gooien?

alvast dank

edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hallo, ik heb een vraag omtrent een nieuwe voeding.
Omdat ik me PC overgeklokt heb, en nu niet meer verder kan, terwijl ik wel extra potentie heb (volgens mij...) is nu denk ik de voeding de bottleneck...
Ik weet alleen niet wat een goeie voeding is, rond de prijs van 80-90 euro.
Zat zelf te denken aan een Antec, of AOpen, (beiden 400Watt) (zijn beiden rond de 80 - 90 Euro) maar ik weet niet of AOpen goeie voedingen heeft....

Het betreft een:
Abit NF7-s (rev2.0)
AMD Athlon XP 2500+(Barton) @ 3400+ (2300MHz), maar kan denk ik nog verder...
Club3D 128MB ATi Radeon 9800PRO gemod dmv BIOS-mod naar XT
512MB DDR Kingston Valueram PC3200
Western Digital 120GB HDD met 8 MB cache (weet even het type niet meer...)
3x 8CM casefan (1 intake (zijkant) 2 outtake (achterkant))

Als je nog meer info wilt weten, verneem ik dit graag...
Ik kan op dit moment niet echt waardes geven (zit nu op school). Ik weet wel, dat mijn 12V lijn teveel afwijkt (Zit rond de 11,7V) en de spanning op me CPU is ook 0,1V lager dan ingesteld in de BIOS (1,87V ipv 1,95V) rest van de lijnen zit wel goed denk ik... De waarden schommelen vooral onder stressed omstandigheden, en die heb ik heel veel omdat ik de UD-GRID client heb draaien.

Echte eisen heb ik niet aan een voeding. Hij hoeft dus niet per se stil te zijn, als hij maar stabiele waarden weet neer te zetten, zodat mijn PC een stuk stabieler is, bij het overclocken. Nadeel is echter het budget, ik wil maximaal 90 Euro kwijt zijn aan een voeding...

Ik werk nu trouwens met een 400Watt voeding, van QTec (Type weet ik niet uit me hoofd, maar lijkt me niet echt nodig, daar QTec niet echt goed van kwaliteit is voor een overclocker). Hij kan het wel aan, maar als ik echt de max. uit mijn Athlon XP wil halen, heb ik denk ik een andere nodig

Kleine opmerking omtrent je topicstart...
Anoniem: 75994 schreef op 25 april 2004 @ 17:36:
• En natuurlijk wat voor voeding (Wattage, merk en type)
Wattage bestaat niet... Zou je hier aub "vermogen (in Watt)" van willen maken? Vind het zelf wel een beetje raar uit zien, als je iemand anders een voeding wil adviseren en zelf met termen aan komt zetten, die niet bestaan... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 26-04-2004 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mako4444 schreef op 25 april 2004 @ 23:43:
hoi, allemaal,
ik heb een shuttle xpc SN41G2, daar zat een 200w voeding in. Met het oog op toekomstige hardwareconfig veranderingen die ik gepland heb staan en het feit dat ik mijn 200w voor iets anders wil gebruiken (zie later in deze post) heb ik een 250w gekocht. Wat schetst mijn verbazing, die 200w schijnt volgens de specs meer gecombineerd 3.3 en 5 v vermogen te hebben dan de 250 (120 tegen 105 w) dus vraag ik me nu langzamerhand af, gaat die 250 w het zo wel trekken als ik naast mijn huidige config (1hd (7200rpm 80GB maxtro diamondmax9), 2 bankjes ddr, 1 dvd/cdrcombo, 2400+xp CPU, 2 usb gevallen en onboard vga(dual)) het wel gaat trekken als ik er een aparte videokaart (denk aan 9800xt of pro) in ga stoppen en wellicht van 1(maxtor) naar 2 (7200rpm 40 GB western digital)hd's en een raidkaartje ga. Of wordt voor mijn geplande toevoegingen meer de 12v gebruikt?? en zal het wel volstaan. Tot nu toe nooit problemen gehad met de 200w overigens en de 250w is wel beduidend stiller!!
Ik denk niet dat het gaat werken, want een 9800 XT vraagt opzich al behoorlijk wat vermogen, laat staan twee harde schijven. Geen enkele 250 Watt gaat dat trekken. De 9800 XT en de harde schijven vragen namelijk behoorlijk wat van de 12 V lijn en deze levert lang niet genoeg Ampèrage.
Verder wat wil ik gaan doen met de 200w? die moet een een servertje komen, 433 celeron, met wellicht 4 7200rpm 80 GB (maxtor diamondmax9) hd's, een raidkaart (hopelijk raid 5), 2 sdram bankjes en een netwerkkaartje en wat fans. Ik denk zelf dat die 200w het wel gaat trekken omdat ik het idee heb dat dit misschien een stuk minder energie wil hebben dan de wat meer up-to date spullen die in mijn shuttle zitten.
Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Een server staat tenslotte dag en nacht aan en is niet dermate actief dat er meteen een behoorlijk vermogen wordt gevraagd. Toch vragen 4 harde schijven ook tijdens het 'server-en' een behoorlijke hoeveelheid sap.
Verder denk ik er wel nog aan om nog een 200w te gaan kopen (geen 250 ivm afmetingen) voor mijn tvpc (1GHz celeron, 2 sdrambanjes, 1x 7200rpm hd 40 GB western digital, 1x 4500rpm hitatchi 20GB hd (laptopschijf), radeon 9200, haupage tvkaart en wat fans), zit nu in een mini-atxkast met een rare afmeting (zelfde als de 200w shuttle voeding) 145 watt noname voeding. Met de 145 watt config heb ik wel crashes met benchmarks, games (speel ik er eigenlijk nooit op) en ....alsie nog koud is msn opstarten. Bij warm msn , opstarten, tvkijken, dowloaden en algemeen internet gebruik doet ie het super!!

Graag jullie visie/verbazing over de lage wattage voedingen.....
Groenten
maarten
Ik geef je weinig kans bij dit systeem, want hij wordt tenslotte gebruikt als workstation. Als ik die onderdelen zo optel, kom ik toch aan zo'n 300 Watt, minimaal 250 Watt. Een 200 Watt gaat hier problemen mee krijgen.
GJ-tje schreef op 26 april 2004 @ 11:02:
Hallo, ik heb een vraag omtrent een nieuwe voeding.
Omdat ik me PC overgeklokt heb, en nu niet meer verder kan, terwijl ik wel extra potentie heb (volgens mij...) is nu denk ik de voeding de bottleneck...
Ik weet alleen niet wat een goeie voeding is, rond de prijs van 80-90 euro.
Zat zelf te denken aan een Antec, of AOpen, (beiden 400Watt) (zijn beiden rond de 80 - 90 Euro) maar ik weet niet of AOpen goeie voedingen heeft....

Het betreft een:
Abit NF7-s (rev2.0)
AMD Athlon XP 2500+(Barton) @ 3400+ (2300MHz), maar kan denk ik nog verder...
Club3D 128MB ATi Radeon 9800PRO gemod dmv BIOS-mod naar XT
512MB DDR Kingston Valueram PC3200
Western Digital 120GB HDD met 8 MB cache (weet even het type niet meer...)
3x 8CM casefan (1 intake (zijkant) 2 outtake (achterkant))

Als je nog meer info wilt weten, verneem ik dit graag...
Ik kan op dit moment niet echt waardes geven (zit nu op school). Ik weet wel, dat mijn 12V lijn teveel afwijkt (Zit rond de 11,7V) en de spanning op me CPU is ook 0,1V lager dan ingesteld in de BIOS (1,87V ipv 1,95V) rest van de lijnen zit wel goed denk ik... De waarden schommelen vooral onder stressed omstandigheden, en die heb ik heel veel omdat ik de UD-GRID client heb draaien.

Echte eisen heb ik niet aan een voeding. Hij hoeft dus niet per se stil te zijn, als hij maar stabiele waarden weet neer te zetten, zodat mijn PC een stuk stabieler is, bij het overclocken. Nadeel is echter het budget, ik wil maximaal 90 Euro kwijt zijn aan een voeding...

Ik werk nu trouwens met een 400Watt voeding, van QTec (Type weet ik niet uit me hoofd, maar lijkt me niet echt nodig, daar QTec niet echt goed van kwaliteit is voor een overclocker). Hij kan het wel aan, maar als ik echt de max. uit mijn Athlon XP wil halen, heb ik denk ik een andere nodig.
Ja, daar kon je wel eens gelijk in hebben. Antec en AOpen zijn beide goed en produceren ongeveer evenveel geluid, dus daar hoef je het niet voor te doen. 400 Watt is misschien wat teveel voor dat systeem, maar je zult zien dat je probleem in ieder geval niet bij je voeding zal en kan liggen. Ik zou dus voor de AOpen 400 Watt gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
http://www.tweakers.net/gallery/108763/sys < check voor mn systeem

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/revision/pics/volts.jpg

Deze voltages haal ik ermee IDLE. Er hangt dus een q-tec 400wat in. Is het verstandig de voeding te vervangen(tot nu toe geen vastlopers ofzo, maar ik vind die voltages wel erg laag!?)

zal zo nog ff kijken voor stressed voltages

edit
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/revision/pics/stressedvolt.jpg

dit is een tijdje stressed met prime 95 torture test >:) , 12 volt is zelfs hoger geworden? 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Rev! op 26-04-2004 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rev! schreef op 26 april 2004 @ 18:16:
http://www.tweakers.net/gallery/108763/sys < check voor mn systeem

[afbeelding]

Deze voltages haal ik ermee IDLE. Er hangt dus een q-tec 400wat in. Is het verstandig de voeding te vervangen(tot nu toe geen vastlopers ofzo, maar ik vind die voltages wel erg laag!?)

zal zo nog ff kijken voor stressed voltages

edit
[afbeelding]

dit is een tijdje stressed met prime 95 torture test >:) , 12 volt is zelfs hoger geworden? 8)7
Niets aan doen joh! Ten eerste zeg je zelf dat je systeem stabiel is en ten tweede zijn de voltages prima. Ze liggen ruim binnen de perken en ze wijken tijdens idle en stressen nauwlijks af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-04 14:53

Badderbeest

De enige echte

wat zijn de bevindingen van de Aopen "AO350-12APNF" voeding ?

350 watt
12 cm fan
fan snelheid instelbaar met draaiknoppie
3 "vette" ledjes voor wat licht in je PC

http://www.mycom.nl/f2/images/products/43406mcl.jpg

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

had em al een keer eerder gesteld, maar er zijn wat wijzigingen doorgevoerd in me systeem en ben beniewd of me coeding het wel gaat trekken

het gaat om de volgende configuratie

- mAsus P4C800E Deluxe
- P4 3.2 GHz
- Sapphire Radeon 9800Pro 128MB
- 1GB Dual DDR
- 1x WD SATA Raptor
- 1x Maxtor SATA 80 GB
- 1x Maxtor 80 GB ATA 7200 8MB
- 1x Maxtor 60 GB ATA 7200 8MB
- Lite-On 811S DVD-RW
- Lite-On DVD-Rom

Dit alles in een Antec Sonata met een Antec Truepower 380W voeding

geen zin om iets op te blazen namelijk, dit is me eerste radeon kaart en ik had begrepen dat ze nogal wat stroom willen hebben

Draai XP en voornamelijk UT2004 multi

ow nog iets, wil later mischien 2 CCFL's inbouwen

[ Voor 8% gewijzigd door Bokkie op 27-04-2004 12:56 ]

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41939

Hoi allemaal,

Ik heb op dit moment een 250 watt voeding in/van een AOpen HQ45pro kast met het onderstaande systeem (zie sig onderaan).
Deze levert op zich stabiele voltages en werkt prima, maar ik wil graag gaan spelen met het OC'en van mijn cpu en videokaart.

Daardoor heb ik dus een krachtigere voeding nodig, maar aangezien ik niet te belachelijk duur wil gaan heb ik er een aantal uitgekozen en ik wil graag weten of deze kwalitatief goed zijn en/of jullie bevindingen.

Q-tec van 400 watt, 50 Euro.

Aopen voeding van 350 watt, 60 Euro. Zoals badderbeest hierboven ook al stelt.
Hier de Aopen-pagina.

Verder kan ik alleen eigen merk spullen vinden waar ik niks van weet bij http://www.paradigit.nl

Andere suggesties zijn altijd welkom, maar ik wil wel graag dat het een winkel in/rond arnhem is. :)

tnx.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 41939 op 27-04-2004 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelkoek
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik heb via mijn werk een Aopen FX5900xt videokaart gekocht. Nu staat op de verpakking dat je een 350w voeding nodig hebt. Ik heb echter een 300w Aopen voeding in mijn pc zitten.

Ik heb toen ff snel een test opstelling gemaakt op mijn werk met ook een 300w Aopen voeding, en hier lijkt het kaartje goed op te werken. Probleem van deze testopstelling is alleen dat ik maar een aantal spullen ter beschikking heb. thuis heb ik het volgende systeem:

P4 2.4 Ghz
Aopen AX4B-533 Moederbord
1x 12 GB hd
1x 20 GB hd
intel netwerkkaart
Medeon TV-kaart
1x 12v blauw tl-buisje
2x 256MB kingston geheugen
1x Asus dvd speler
1x Nec dvd brander
en nu dus fx5900xt videokaart

als os win xp pro

Heeft iemand enig idee of mijn voeding dit zal trekken???

I do what I like and I like what I do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Badderbeest schreef op 27 april 2004 @ 08:42:
wat zijn de bevindingen van de Aopen "AO350-12APNF" voeding ?

350 watt
12 cm fan
fan snelheid instelbaar met draaiknoppie
3 "vette" ledjes voor wat licht in je PC

http://www.mycom.nl/f2/images/products/43406mcl.jpg
Naar mijn weten zijn het A-kwaliteit voedingen van een A-Merk voeding. AOpen produceert tegenwoordig geen slechte voedingen meer. :)
-=BoKKiE=- schreef op 27 april 2004 @ 12:53:
had em al een keer eerder gesteld, maar er zijn wat wijzigingen doorgevoerd in me systeem en ben beniewd of me coeding het wel gaat trekken

het gaat om de volgende configuratie

- mAsus P4C800E Deluxe
- P4 3.2 GHz
- Sapphire Radeon 9800Pro 128MB
- 1GB Dual DDR
- 1x WD SATA Raptor
- 1x Maxtor SATA 80 GB
- 1x Maxtor 80 GB ATA 7200 8MB
- 1x Maxtor 60 GB ATA 7200 8MB
- Lite-On 811S DVD-RW
- Lite-On DVD-Rom

Dit alles in een Antec Sonata met een Antec Truepower 380W voeding

geen zin om iets op te blazen namelijk, dit is me eerste radeon kaart en ik had begrepen dat ze nogal wat stroom willen hebben

Draai XP en voornamelijk UT2004 multi

ow nog iets, wil later mischien 2 CCFL's inbouwen
Je coeding gaat dit niet trekken, je voeding wel denk ik. Antec Truepower doet zijn naam/type namelijk wel eer aan. ;)
Anoniem: 41939 schreef op 27 april 2004 @ 13:30:
Hoi allemaal,

Ik heb op dit moment een 250 watt voeding in/van een AOpen HQ45pro kast met het onderstaande systeem (zie sig onderaan).
Deze levert op zich stabiele voltages en werkt prima, maar ik wil graag gaan spelen met het OC'en van mijn cpu en videokaart.

Daardoor heb ik dus een krachtigere voeding nodig, maar aangezien ik niet te belachelijk duur wil gaan heb ik er een aantal uitgekozen en ik wil graag weten of deze kwalitatief goed zijn en/of jullie bevindingen.

Q-tec van 400 watt, 50 Euro.

Aopen voeding van 350 watt, 60 Euro. Zoals badderbeest hierboven ook al stelt.
Hier de Aopen-pagina.

Verder kan ik alleen eigen merk spullen vinden waar ik niks van weet bij http://www.paradigit.nl

Andere suggesties zijn altijd welkom, maar ik wil wel graag dat het een winkel in/rond arnhem is. :)

tnx.
Dan zou ik 100% zeker voor de AOpen 350 Watt gaan. Leg er iets meer bij voor een 400 Watt en je hebt nog wat sap over, zelfs na wat overclocken van je systeem. Ga in elk geval niet voor Q-Tec, daar krijg je spijt van. :)
appelkoek schreef op 27 april 2004 @ 13:45:
Ik heb via mijn werk een Aopen FX5900xt videokaart gekocht. Nu staat op de verpakking dat je een 350w voeding nodig hebt. Ik heb echter een 300w Aopen voeding in mijn pc zitten.

Ik heb toen ff snel een test opstelling gemaakt op mijn werk met ook een 300w Aopen voeding, en hier lijkt het kaartje goed op te werken. Probleem van deze testopstelling is alleen dat ik maar een aantal spullen ter beschikking heb. thuis heb ik het volgende systeem:

P4 2.4 Ghz
Aopen AX4B-533 Moederbord
1x 12 GB hd
1x 20 GB hd
intel netwerkkaart
Medeon TV-kaart
1x 12v blauw tl-buisje
2x 256MB kingston geheugen
1x Asus dvd speler
1x Nec dvd brander
en nu dus fx5900xt videokaart

als os win xp pro

Heeft iemand enig idee of mijn voeding dit zal trekken???
Ik denk niet dat het gaat lukken, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Wat zijn de voltages met je vorige videokaart? Zijn deze dusdanig slecht, dan denk ik dat het niet eens zin heeft om het te proberen. Dan ben je dus wel genoodzaakt voor een 350 Watt voeding te gaan en wel van een A-Merk (Antec, Chieftec, Enermax, Tagan, Zalman, AOpen, enz).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 27-04-2004 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99738

Ik heb:

amd 2.4 Ghz
asus a7v8 deluxe Moederbord
Club3b 9800 se@pro aiw
1x 60 GB hd
1x 120 GB hd
dvd speler
plextor brander
Zalman CNPS7000A-Cu cooler
ga nog kopen:
zalman vga cooler en 3 casefans

Dit draait allemaal stabiel op mijn chieftec hpc 360 voeding.
Ik vind alleen dat mijn systeem teveel herrie maakt. Nu vraag ik mij af of ik er veel op vooruit zou gaan als ik een tagan 330 of 380 koop. Of moet ik voor absolute rust toch voor een zalman voeding gaan. En welke voeding zou mijn systeem aan kunnen?
bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 99738 schreef op 27 april 2004 @ 17:20:
Ik heb:

amd 2.4 Ghz
asus a7v8 deluxe Moederbord
Club3b 9800 se@pro aiw
1x 60 GB hd
1x 120 GB hd
dvd speler
plextor brander
Zalman CNPS7000A-Cu cooler
ga nog kopen:
zalman vga cooler en 3 casefans

Dit draait allemaal stabiel op mijn chieftec hpc 360 voeding.
Ik vind alleen dat mijn systeem teveel herrie maakt. Nu vraag ik mij af of ik er veel op vooruit zou gaan als ik een tagan 330 of 380 koop. Of moet ik voor absolute rust toch voor een zalman voeding gaan. En welke voeding zou mijn systeem aan kunnen?
bedankt _/-\o_
Beide types kunnen je systeem wel aan, maar als je naar de toekomst kijkt, zou ik voor de 380 Watt gaan. Je doet er zeker goed aan voor Tagan te gaan, want ze zijn zeer stil. Er is (bijna) geen verschil tussen Zalman en Tagan wat betreft geluidsproductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-04 07:55
Ik heb een antec truepower 380w (geleverd bij mijn sonato lifestyle) op
het volgende systeem:
Amd Athlon xp 2600+ @ 2,1 GHz
Asus a7n8x-e deluxe
Club3d Ati Radeon 9800
2 x 256 mb pc3200 kingston
2 x 120 gb Maxtor sata
Aopen Dvd speler 16x48x
Aopen cd rewriter 52x24x52

Nu is het zo dat er een hoog gepiep komt uit de voeding (hoogst waarschijnlijk), kan dit komen omdat de voeding misschien een tikje overbelast is of niet?

Mijzelf lijkt 380 watt voor zo een systeempje toch niet verkeerd. Wat denken jullie?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NECAnGeL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-07-2024
Hierbij mijn gegevens ik heb nu een 350 Watt maar is dit wel voldoende.

1. AOpen H600B 350W bl.gr ATX (Kast) + 1x Cool fan
2. Sharkoon SL1 Low Noise 80x80x25 (extra coolfan)
3. Asus P4P800E Del i865PE F RG SA (Moederbord)
4. Intel P4 S478 3000 BOX800 1MB (Processor)
5. 2x DIMM 512 DD400-X64-C3AK2 KVR
6. 2x Seagate 80,0 GB SATA 380013AS7.
7. Sams 1,44 MB 3,5" Floppy Zwart
8. NEC 8x DVD R/W AT ND-2500 bl.B
9. DVD Speler 16x speed.
10. Asus Geforce FX 5600 256mb.
11. Western 20gb IDE.

Ik ben nu met deze pc bezig moet hem nog installeren ga er een raid op zetten op die sata schijven.

Ik hoop dat de voeding het trekt. 8)

https://www.rbwebpromotions.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mastair schreef op 27 april 2004 @ 20:40:
Ik heb een antec truepower 380w (geleverd bij mijn sonato lifestyle) op
het volgende systeem:
Amd Athlon xp 2600+ @ 2,1 GHz
Asus a7n8x-e deluxe
Club3d Ati Radeon 9800
2 x 256 mb pc3200 kingston
2 x 120 gb Maxtor sata
Aopen Dvd speler 16x48x
Aopen cd rewriter 52x24x52

Nu is het zo dat er een hoog gepiep komt uit de voeding (hoogst waarschijnlijk), kan dit komen omdat de voeding misschien een tikje overbelast is of niet?

Mijzelf lijkt 380 watt voor zo een systeempje toch niet verkeerd. Wat denken jullie?
Je houdt niet veel over, maar hij moet het toch wel aankunnen. Zoek hier op GoT eens naar oorzaken van pieptonen in een voeding. Vaak zijn het 'lekke' elco's of iets in die richting. Dat betekent niets anders dan slijtage of in het uiterste geval overbelastheid (die kans acht ik klein). Je kunt het in ieder geval oplossen met garantie (als je die nog hebt). Controleer eerst of het niet toevallig de voeding-fan is. :)
NECAnGeL schreef op 27 april 2004 @ 20:54:
Hierbij mijn gegevens ik heb nu een 350 Watt maar is dit wel voldoende.

1. AOpen H600B 350W bl.gr ATX (Kast) + 1x Cool fan
2. Sharkoon SL1 Low Noise 80x80x25 (extra coolfan)
3. Asus P4P800E Del i865PE F RG SA (Moederbord)
4. Intel P4 S478 3000 BOX800 1MB (Processor)
5. 2x DIMM 512 DD400-X64-C3AK2 KVR
6. 2x Seagate 80,0 GB SATA 380013AS7.
7. Sams 1,44 MB 3,5" Floppy Zwart
8. NEC 8x DVD R/W AT ND-2500 bl.B
9. DVD Speler 16x speed.
10. Asus Geforce FX 5600 256mb.
11. Western 20gb IDE.

Ik ben nu met deze pc bezig moet hem nog installeren ga er een raid op zetten op die sata schijven.

Ik hoop dat de voeding het trekt. 8)
Ja, dat zal wel gaan. Erg veel sap heb je niet over, maar je zult het zeker weten halen met die AOpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NECAnGeL
  • Laatst online: 16-07-2024
Anoniem: 75994 schreef op 27 april 2004 @ 21:10:
[...]
Je houdt niet veel over, maar hij moet het toch wel aankunnen. Zoek hier op GoT eens naar oorzaken van pieptonen in een voeding. Vaak zijn het 'lekke' elco's of iets in die richting. Dat betekent niets anders dan slijtage of in het uiterste geval overbelastheid (die kans acht ik klein). Je kunt het in ieder geval oplossen met garantie (als je die nog hebt). Controleer eerst of het niet toevallig de voeding-fan is. :)

[...]
Ja, dat zal wel gaan. Erg veel sap heb je niet over, maar je zult het zeker weten halen met die AOpen. :)
Okeej tnx ik zal eens kijken.

https://www.rbwebpromotions.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Anoniem: 75994 schreef op 27 april 2004 @ 21:10:
[...]
De kast met voeding is net een week oud dus het zal waarschijnlijk niet verslijting zijn. Aangezien je de kans klein acht dat het overbelastheid is betwijfel ik of het wel werkelijk uit de voeding komt. Zal eens een andere proberen. Bedankt in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mastair schreef op 27 april 2004 @ 21:18:
[...]

De kast met voeding is net een week oud dus het zal waarschijnlijk niet verslijting zijn.
Het kan zijn dat de voeding tijdens een fabricage-fout aan die ruis is gekomen. Zoek d'r maar eens lustig op los. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Anoniem: 75994 schreef op 27 april 2004 @ 21:32:
[...]
Het kan zijn dat de voeding tijdens een fabricage-fout aan die ruis is gekomen. Zoek d'r maar eens lustig op los. ;)
Zou het als garantie gelden? Sommige mensen horen het niet eens, ik erger me er mateloos aan. Wat denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mastair schreef op 27 april 2004 @ 21:47:
[...]

Zou het als garantie gelden? Sommige mensen horen het niet eens, ik erger me er mateloos aan. Wat denk je?
Gewoon even contact opnemen met de leverancier (de shop waar je hem besteld heb) en/of even kijken naar bekende problemen vermeldt op de website van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik haal me eind Mei een nieuw systeempje op, nu nog even een PSU vraagje,:

Specs. ( van aan te schaffen pc)

Athlon 64 3000+ Box
Corsair 1024MB DDR400 64MX64 Twinx, Matched Pair, LL
ASUS AMD Athlon64 K8V DeLuxe OEM
Sapphire ATI 9800 Pro
2X MAXTOR 160.0Gb 7200RPM 6Y160M0 SATA

AOPEN DVD-1648 16X/48X CHAMELEON RTL
NEC ND-2500 8x Zilver bulk
Case- Antec Super Lanboy Specialty
Coolermaster Aero Gate 2 Silver
Zalman VGA koeler

Nu leek mijn zelf wel de Antec TrueBlue 480 Watt een mooie en krachtige psu, zal deze voldoende zijn ??

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:58
Ik draai het volgende setje met een Astec 200W destijds gesloopt uit een Tulip Visionline DT5/133 (P133 met een 1.2GB diskje :P):

- AMD Athlon XP 1700+
- MSI K7TTurbo (met zelf gefixte elco's :*))
- 768MB PC133 CL2 SDRAM
- Maxtor DiamondMax 8 30GB 7200RPM
- Western Digital WD400JB 40GB 8MB 7200RPM
- NEC ND-1100A 4X DVD+RW
- BTC 52/32/52 CDRW
- Terratec Xfire 1024
- 3dfx Voodoo Banshee 16MB AGP of Hercules 3D Prophet 4500 (Kyro2)

systeem is 100% stabiel, alleen de +5VSB zakt als een plumpudding inelkaar zodra het moederbord er een meting op gaat doen, 1.8V is geen uitzondering op de 0.1A leiding die voor keyboard poweron minimaal het tienvoudige moet leveren :P

Overigens trek ik met eenzelfde voeding uit eenzelfde systeem gesloopt ook de volgende systemen:
- Athlon XP 1800+
- ECS K7S5A
- 512MB PC133 SDRAM
- Asus V7700 Geforce2 GTS 32MB
- Seagate 40GB 5400RPM disk
- CD rewriter
- CD-ROM
- CMI8738 4 channel audio

en deze:
- Duron 1200
- ECS K7S5A
- 256MB PC133 SDRAM
- Hercules ATI Radeon FDX8500
- Western Digital WD400BB 40GB 7200RPM
- Philips 24X fikker

Laatste configuratie ook draaien met een 300W codegen voeding, welke alleen stabiel draait als de radeon 20MHz over:X ondergeklokt wordt op zn core snelheid (of dat aan de brakke hercules cooler ligt of de PSU laten we in't midden)

Zo zie je maar weer dat er verschil is in WATT en WATT. Ga bij het kopen van een PSU dan ook nooit af op de hoge waarden voor het vermogen, kijk eerst wat die dingen echt kunnen. Zo trekken de bovenstaande astec voedingen dus echt 200W, terwijl mn 300W Q-tecjes met produktiefout (airflow gaat er wel in, kan er niet weer uit door een stukje folie wat voor de ventilatiegaten zit) het volgens etiket met 160W moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Backstage schreef op 27 april 2004 @ 22:04:
Ik haal me eind Mei een nieuw systeempje op, nu nog even een PSU vraagje,:

Specs. ( van aan te schaffen pc)

Athlon 64 3000+ Box
Corsair 1024MB DDR400 64MX64 Twinx, Matched Pair, LL
ASUS AMD Athlon64 K8V DeLuxe OEM
Sapphire ATI 9800 Pro
2X MAXTOR 160.0Gb 7200RPM 6Y160M0 SATA

AOPEN DVD-1648 16X/48X CHAMELEON RTL
NEC ND-2500 8x Zilver bulk
Case- Antec Super Lanboy Specialty
Coolermaster Aero Gate 2 Silver
Zalman VGA koeler

Nu leek mijn zelf wel de Antec TrueBlue 480 Watt een mooie en krachtige psu, zal deze voldoende zijn ??
Meer dan voldoende, dat je daar nog aan twijfelt. ;) Je hebt nog behoorlijk wat sap over. Als je een voeding van ongeveer 400 Watt (Antec Truepower 380 Watt, Tagan 380 Watt, Zalman 400 Watt, enz) hebt, kom je er ook makkelijk en heb je zelfs nog wat ruimte over.
_JGC_ schreef op 27 april 2004 @ 22:08:

Zo zie je maar weer dat er verschil is in WATT en WATT. Ga bij het kopen van een PSU dan ook nooit af op de hoge waarden voor het vermogen, kijk eerst wat die dingen echt kunnen. Zo trekken de bovenstaande astec voedingen dus echt 200W, terwijl mn 300W Q-tecjes met produktiefout (airflow gaat er wel in, kan er niet weer uit door een stukje folie wat voor de ventilatiegaten zit) het volgens etiket met 160W moeten doen.
Dat is dus ook de reden dat je ook goed moet kijken naar het Ampèrage per voltlijn die maximaal geleverd kan worden. In jou geval zullen de combinatie's wel gunstig voor die systemen zijn. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 27-04-2004 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Bedankt voor het snelle reageren :)

De Antec SmartBlue 350 Watt dan ? zou die ook kunnen, of komt die net iets te kort ??

http://www.antec-inc.com/...erSupply.php?ProdID=25352

PS, je 2e Quote is verkeerd, dat vroeg _JGC_

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Backstage schreef op 27 april 2004 @ 22:26:
Bedankt voor het snelle reageren :)

De Antec SmartBlue 350 Watt dan ? zou die ook kunnen, of komt die net iets te kort ??

http://www.antec-inc.com/...erSupply.php?ProdID=25352

PS, je 2e Quote is verkeerd, dat vroeg _JGC_
Klopt, er ging iets mis schijnbaar...

Ik denk dat je met de Antec Smartblue 350 Watt jezelf weer net tekort doet. Uit die 3 voedingen die ik je aanraadde kun je het beste kiezen. Rond de 400 Watt is toch wel weer een vereiste, 350 Watt is net weer op het randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-04 18:00
Ben even een mening nodig:

MSI 875 P neo
2x 120 Gb SATA
2x 36 Gb SATA
1x DVD speler
1x CDrw
9200
SATA controller
Wat lampjes ed..

360W chieftec zou dat willen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

Athlon 64 3000+
ASUS KV8-SE
ASUS GF FX 5700 256 mb DDR (misschien een iets zwaardere)
512-1024 mb ddr 400 Mhz
Creative SB live 5.1 platinum (met frontbay)
brander
dvd speler
2 HDD's (80 en 40) later uit te breiden naar 80 en 200 ofzo
2 netwerkkaarten (pci)
floppydrive

dit moet draaien op een 350 watt AOpen Xpower. lukt dit ?

ik ga niet overclocken oid

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dezjay schreef op 28 april 2004 @ 11:39:
Ben even een mening nodig:

MSI 875 P neo
2x 120 Gb SATA
2x 36 Gb SATA
1x DVD speler
1x CDrw
9200
SATA controller
Wat lampjes ed..

360W chieftec zou dat willen ?
Zie ik daar twee raptor schijven? Ik denk niet dat je kans maakt. Hiervoor heb je minimaal 400 Watt nodig. Je hebt bovendien je processor nog niet genoemd. 9200 is je videokaart neem ik aan. Geef even je volledige specs, zodat ik het ook kan begrijpen. :)
Badderbeest schreef op 28 april 2004 @ 12:45:
Athlon 64 3000+
ASUS KV8-SE
ASUS GF FX 5700 256 mb DDR (misschien een iets zwaardere)
512-1024 mb ddr 400 Mhz
Creative SB live 5.1 platinum (met frontbay)
brander
dvd speler
2 HDD's (80 en 40) later uit te breiden naar 80 en 200 ofzo
2 netwerkkaarten (pci)
floppydrive

dit moet draaien op een 350 watt AOpen Xpower. lukt dit ?

ik ga niet overclocken oid
Ja, dat gaat wel lukken, maar je houdt niet erg veel over.
Wat bedoel je met uitbreiden? Twee schijven erbij of vervangen? Ik denk dat je het dan niet meer zult halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

vervangen bedoel ik de 40 vervangen door een 200 oid

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Badderbeest schreef op 28 april 2004 @ 13:23:
vervangen bedoel ik de 40 vervangen door een 200 oid
Nee, oke, dat lukt wel. Zoals ik al zei kan het wel, maar veel ruimte houd je niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

verbruikt een 128 mb 9800 Pro videokaart veel meer prik als een 256mb FX5700 ?

[ Voor 4% gewijzigd door Badderbeest op 28-04-2004 18:35 ]

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-08-2022

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Kijke jullie alleen maar naar wattage ofzo?
Let erop dat je voor een Athlon64 minimaal zo'n 18/20A op de 12V rail moet hebben, dan komt de rest van je hardware nog derbij.

Ik heb nu zelf voor een Enermax Noisetaker EG475AX-VE gekozen, die 16A + 15A op 12V heeft (2 rails).
Ik heb nog geen voeding gezien die daar in de buurt komt (zalman heeft zelfs maar 20A)

MAARUHH, ik heb zelf me voeding al gekozen, maar weet iemand ook waar ik die kan krijgen? (kan em echt nerges vinde)

Steam | R★ (PC & X360) | R★ (PC Alt.) | GTA V Tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Laatst online: 24-04 12:36
ik heb nu:
300 watt voeding en ik zoek een 400 watt of meer voeding eigenlijk.
maar is dit een beetje merk of niet:
Enhance Voeding 400 Watt voor ATX behuizing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111019

WElke voeding zou ik moeten hebben ? ik heb nu een NO-NAME 350watt,:

AMD Athlon 64 3000+ (2,0GHz, 512KB, Boxed)
MOEDERBORD MSI K8TM-ILSRB DDR400 AGP8x M-ATX
GEHEUGEN 1x556MB PC3200
HARDDISK DiamondMax Plus 9 (160 Gig, 8mb cache)
VIDEOKAART Saphire Radeon 9800 PRO
DVD/DC BURNER NEC ND2500A DVD±R/RW IDE OEM Zwart
DVD/CD SPELER Philips DVD-Rom 16x50 IDE OEM Zwart
FLOPPY DRIVE Floppy Disk Drive 3,5" 1.44 MB Zwart
MONITOR Compaq V1000 21"
MUIS 2 button + scroll
BEHUIZING Black/Silver + 2USB front
KEYBOARD Broken Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweeB
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb draaien:
Intel p4 northwood 400fsb 2.4ghz
2 maal geil 512mb Ultra pc3500 geheugen
2 maal quantum atlas 10k 9gb scsi
2 maal quantum atlas 10k2 9gb scsi
4 maal quantum atlas 10k3 18gb scsi
1 maal seagate cheetah 10k 18gb scsi
1 maal maxtor 120gb ide
mylex 1100 2 channel scsi raid card
adaptec 2940 uw scsi
adaptec 29160 u160 scsi
asus p4pe-x mobo
nec2500 dvd+-(r)w
radeon 7500 AIW (was geforce 3, maar die is helaas dood)
dat alles op een stabiele 300w voeding die bij m'n yeong yang case kwam.
Een hele hoop, maar rete stabiel........ Nog nooit problemen gehad...

[ Voor 11% gewijzigd door TweeB op 28-04-2004 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111850

ik post em ff hier want had t topic erges verkeerd neergezet

mijn specs zijn:

amd athlon xp 1800+ Palomino
2 harde schijven (1 van maxtor en 1 van western digital allebei 7200 rpm)
moederbord: k7t266 pro2 ver.2.0
2 dimms 1 van 256 mb ddr en 1 van 512 mb ddr
1 dvd rom
1 cdrw rom
3 fans
1 nic
1 soundcard
1 firewire kaart
en een 5900 xt van aopen

ik heb een 300 watt voeding en mijn vraag is is dit nie te weinig

(en nie zegge dat t overkill is van die 5900xt op mijn machine want dat weet ik... krijg binnekort nieuw moederbord en processor vandaar)

Voeding is van vaag merk iets van ru ofzo beetje vaag dus gewoon een noname

[
processor is momenteel tusse de 40 en 51c dus nie echt koel maar van t weekend een coolermaster halen verder de case temperature is tusse de 30 en 37

voltages volges speedfan:

vcorea: 1.73v
vcoreb: 1.25v
+3.3v: 3.30v
+5: 4.81v
+12: 11.92v
-12: 12.53v
-5: 5.10v
+5vsb: 5.59v
vbat: 3.39v

dit alles is allemaal idle

]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82233

Specs:
CPU: AMD64 3400+
MOB: MSI K8N NEO Platinum
MEM: 2x 512Mb CL2 DDR geheugen
VGA: Geforce FX5900 AGP
HD1: WD Raptor 36Gb SATA (10.000RPM)
HD2: Seagate Barracuda 160Gb SATA (7200RPM)
DVD: Plextor PX-708A IDE
USB: 1 muis, 1 digicam, 1 GSM
PS2: Keyboard

Berekende indicatie: 330W continu

Kan ik vooruit met mijn ChiefTech 340W of toch maar ergens een 400W vandaan toveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Badderbeest schreef op 28 april 2004 @ 18:34:
verbruikt een 128 mb 9800 Pro videokaart veel meer prik als een 256mb FX5700 ?
Dat kun je zelf opzoeken via de search van GoT, Google, Tom's Hardware Guide, enz. Ik zelf denk dat het verschil miniem is.
Tripwire999 schreef op 28 april 2004 @ 18:53:
ik heb nu:
300 watt voeding en ik zoek een 400 watt of meer voeding eigenlijk.
maar is dit een beetje merk of niet:
Enhance Voeding 400 Watt voor ATX behuizing
Enhance is een redelijk goed merk wat betreft voedingen, dus dat moet opzich wel kunnen. Je kunt ze vergelijken met CWT, Nexus en dergelijke.
Anoniem: 111019 schreef op 28 april 2004 @ 20:54:
WElke voeding zou ik moeten hebben ? ik heb nu een NO-NAME 350watt,:

AMD Athlon 64 3000+ (2,0GHz, 512KB, Boxed)
MOEDERBORD MSI K8TM-ILSRB DDR400 AGP8x M-ATX
GEHEUGEN 1x556MB PC3200
HARDDISK DiamondMax Plus 9 (160 Gig, 8mb cache)
VIDEOKAART Saphire Radeon 9800 PRO
DVD/DC BURNER NEC ND2500A DVD±R/RW IDE OEM Zwart
DVD/CD SPELER Philips DVD-Rom 16x50 IDE OEM Zwart
FLOPPY DRIVE Floppy Disk Drive 3,5" 1.44 MB Zwart
MONITOR Compaq V1000 21"
MUIS 2 button + scroll
BEHUIZING Black/Silver + 2USB front
KEYBOARD Broken Keyboard
Dat moet opzich wel kunnen met je huidige voeding hoor. Je houdt zelfs nog een beetje over als die No-Name nog van enige kwaliteit is. :)
Anoniem: 111850 schreef op 28 april 2004 @ 21:29:
ik post em ff hier want had t topic erges verkeerd neergezet

mijn specs zijn:

amd athlon xp 1800+ Palomino
2 harde schijven (1 van maxtor en 1 van western digital allebei 7200 rpm)
moederbord: k7t266 pro2 ver.2.0
2 dimms 1 van 256 mb ddr en 1 van 512 mb ddr
1 dvd rom
1 cdrw rom
3 fans
1 nic
1 soundcard
1 firewire kaart
en een 5900 xt van aopen

ik heb een 300 watt voeding en mijn vraag is is dit nie te weinig

(en nie zegge dat t overkill is van die 5900xt op mijn machine want dat weet ik... krijg binnekort nieuw moederbord en processor vandaar)

Voeding is van vaag merk iets van ru ofzo beetje vaag dus gewoon een noname

[
processor is momenteel tusse de 40 en 51c dus nie echt koel maar van t weekend een coolermaster halen verder de case temperature is tusse de 30 en 37

voltages volges speedfan:

vcorea: 1.73v
vcoreb: 1.25v
+3.3v: 3.30v
+5: 4.81v
+12: 11.92v
-12: 12.53v
-5: 5.10v
+5vsb: 5.59v
vbat: 3.39v

dit alles is allemaal idle

]
Welke processor krijg je binnenkort dan? Opzich zal je systeem nog wel stabiel blijven op je huidige systeem, maar of hij je toekomstige systeem aankan hangt af van de processor die je binnenkort krijgt.
Anoniem: 82233 schreef op 28 april 2004 @ 21:33:
Specs:
CPU: AMD64 3400+
MOB: MSI K8N NEO Platinum
MEM: 2x 512Mb CL2 DDR geheugen
VGA: Geforce FX5900 AGP
HD1: WD Raptor 36Gb SATA (10.000RPM)
HD2: Seagate Barracuda 160Gb SATA (7200RPM)
DVD: Plextor PX-708A IDE
USB: 1 muis, 1 digicam, 1 GSM
PS2: Keyboard

Berekende indicatie: 330W continu

Kan ik vooruit met mijn ChiefTech 340W of toch maar ergens een 400W vandaan toveren?
Ja, dat zal net gaan, maar je houdt zeker niet veel over. Als je denkt uit te gaan breiden, dan zou ik toch inderdaad voor wat meer gaan, zoals 400 Watt. Denk aan de A-Merken he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 75994 schreef op 28 april 2004 @ 22:55:
[...]
Welke processor krijg je binnenkort dan? Opzich zal je systeem nog wel stabiel blijven op je huidige systeem, maar of hij je toekomstige systeem aankan hangt af van de processor die je binnenkort krijgt.

nou mijn pc is nu dus instabiel helaas sinds ik nu die 5900 xt erin heb geprikt.
ik heb nu soms eerst ff een zwart scherm en dan komt t beeld weer terug (soms nie soms 1x of zelfs een paar x) en dan na een tijdje start ie opnieuw (gebeurt nie altijd) of dat ie gewoon echt in 1x restart

ik heb de driver 56.72 geprobeerd en ook 60.72 en heb t probleem met allebei

is t de voeding of nie?

ik krijg binnekort een amd athlon xp 2800 + nieuw moederbord maar die draait toch altijd op iets van 23 watt d8 k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 111850 schreef op 29 april 2004 @ 18:40:
nou mijn pc is nu dus instabiel helaas sinds ik nu die 5900 xt erin heb geprikt.
ik heb nu soms eerst ff een zwart scherm en dan komt t beeld weer terug (soms nie soms 1x of zelfs een paar x) en dan na een tijdje start ie opnieuw (gebeurt nie altijd) of dat ie gewoon echt in 1x restart

ik heb de driver 56.72 geprobeerd en ook 60.72 en heb t probleem met allebei

is t de voeding of nie?

ik krijg binnekort een amd athlon xp 2800 + nieuw moederbord maar die draait toch altijd op iets van 23 watt d8 k
Ik denk dat het inderdaad je voeding is. Heb je de mogelijkheid je systeem te testen met een andere (eventueel zwaardere) voeding?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 30-04-2004 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01 13:55
POWER : AOpen 350 watt

MB : Albatron KX600 Pro
CPU : Athlon XP 2500
GPU : Leadtek Winfast Geforce Ti4200 (non-oc'd)
SC : SB Live
HD's : 20 GB Maxtor 5400 rpm + 40 GB Maxtor 7200 rpm
LAN : 10 Mbps Wireless Lan (Sweex kaartje)

drie 8CM Casefans @ 7V

voltages (met speedfan afgelezen)
+3.3 : 3.30
+5 : 4.89
+12 : 12.22
-12 : 11.95

Wat precies de reden is waarom de +5 lijn (in mijn ogen) laag ligt, weet ik niet. Het blijft zo als ik al het overbodige eruit gooi. En hij blijft overigens -met alles erin- stabiel (gaat naar 4.87 ofzo) onder full load. De reden dat ik deze voeding gekocht heb, was dat mijn vorige elcheapo voeding het niet meer trok als de grafische kaart mee begon te blazen (3dmark of een spel o.i.d.). Ook daar lag trouwens de 5v lijn rond deze waarde. Ik denk dat het dus eerder aan mijn moederbord ligt dan aan de voeding. Iemand een idee? (ik maak me niet erg zorgen hoor) Verder is het gewoon een fijne voeding waarbij je door de fan te regelen met een draaiknopje de herrie ook nog een beetje kan beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oh-no schreef op 29 april 2004 @ 19:35:
POWER : AOpen 350 watt

MB : Albatron KX600 Pro
CPU : Athlon XP 2500
GPU : Leadtek Winfast Geforce Ti4200 (non-oc'd)
SC : SB Live
HD's : 20 GB Maxtor 5400 rpm + 40 GB Maxtor 7200 rpm
LAN : 10 Mbps Wireless Lan (Sweex kaartje)

drie 8CM Casefans @ 7V

voltages (met speedfan afgelezen)
+3.3 : 3.30
+5 : 4.89
+12 : 12.22
-12 : 11.95

Wat precies de reden is waarom de +5 lijn (in mijn ogen) laag ligt, weet ik niet. Het blijft zo als ik al het overbodige eruit gooi. En hij blijft overigens -met alles erin- stabiel (gaat naar 4.87 ofzo) onder full load. De reden dat ik deze voeding gekocht heb, was dat mijn vorige elcheapo voeding het niet meer trok als de grafische kaart mee begon te blazen (3dmark of een spel o.i.d.). Ook daar lag trouwens de 5v lijn rond deze waarde. Ik denk dat het dus eerder aan mijn moederbord ligt dan aan de voeding. Iemand een idee? (ik maak me niet erg zorgen hoor) Verder is het gewoon een fijne voeding waarbij je door de fan te regelen met een draaiknopje de herrie ook nog een beetje kan beperken.
Dat voltage is perfect hoor! Er zijn weinig voedingen die de lijnen exact op hoogte hebben. Deze voltages zijn goed, er is niets mis mee.

En ja, AOpen maakt inderdaad prima voedingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75994 schreef op 29 april 2004 @ 19:13:
[...]
Ik denk dat het inderdaad je voeding is. Heb je de mogelijkheid je systeem te testen met een andere (eventueel zwaardere) voeding?
helaas heb ik die mogelijkheid nie (ik heb me amd nu ook op fsb 100 gezet en nie op de 133 want dan start ie windows op en valt ie uit verder hadk me usb modem van internet eruit moeten halen toen ik een cd ging branden anders weer es een uitvaller dus id waarschijnlijk de voeding.

zal van t weekend ff nieuwe voeding hale is een ToPower Active PFC 420W P4/2 Fans iets???

k zal t wel laten weten als k em heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Laatst online: 30-03-2024
Binnenkort kan ik zeer waarschijnlijk een levicom 500 miss 550w reviewen, ik houw jullie op de hoogte. :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112851

heb een vraagske ivm de voeding,
de pc crasht regelmatig als ik game en vermoed dat de psu te zwak is ,
het is een jou eye 350 watt en men systeem bestaat uit

amd64 3200+
msi kt8 neo fisr2
2xtwinmoss 512mb pc3200
audigy 2 zs
geforce 4 ti 4800se
1 x hd maxtor diamnd plus 9 80 gb 8mb cache
1x simpele cd writer van aopen 12 x
en een oeroud floppy station :p
2 x 80 mm fanneks voor de airflow

heb het program msi pc alert 4 erop staan laatste versie en daar is zen de volgende gegevens te lezen

vcore : 1,49 v
3.3 v : 3,38
+5 v : 5,27
+12v : 11,16 en in bios 11,4
-12 v : in bios - 11,345

en ik vermoed dat die +12 en - 12 niet echt goed zijn,

het systeem is niet overgeclockt en is ook niet de bedoeling
welke voeding zou ik best nemen waar dit zeker beetje beter wordt
greets El Pollito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Hier de specs van mijn systeem:

Intel Pentium 4 3.2C GHZ 800 FSB processor
Asus P4C800-E Deluxe moederbord
Corsair Twinx512-3700PT geheugen
Asus Radeon 9800Pro VIVO videokaart (met extra molexconnector voor de power)
Creative Sounblaster Live Player geluidskaart
Promise Fasttrack Ultra133TX2 ATA133 controller
LiteOn LDW811-s dvd brander
Iomega 100 mb zipdrive
Sony 1.44 mb floppydrive
Maxtor 80 GB 7200 RPM 8 mb cache (6Y080P0) 2x (PATA)
Western Digital Raptor 36.7 gb (WD360GD) 1x (SATA)
Casefans: 4 x 80 mm standaard van coolermasterkast.

Nu het probleem: Als ik ga gamen oid. (Counterstrike, UT2004, Farcry, HALO, AOE II) dan gaat het spel naar de taakbalk en krijg ik van Asus SmartDoctor (progamma voor het monitoren van mijn videokaart) de melding dat mijn voltages te laag zijn. Dan gaat het om alle 4 de voltages (VCC, Vcore, AGP Vddq, FB Vddq) Deze worden dan rood. Na een paar seconden worden ze weer normaal, maar het is nogal storend. Mijn systeem wordt niet overgeklokt. maar heb het wel eens geprobeerd. Er zat al een rotte molex splitter tussen die ik heb verwijdert.

Het geheel loopt op een Zalman ZM-400A-APF voeding. Dat is een 400 Watt exemplaar. Denken jullie dat mijn zalman niet genoeg power kan leveren??? En welke voeding raden jullie mij dan aan (hoeveel vermogen, merk e.d.)

EDIT 1: Voltages van Asus Probe 2:
+12 = 11.734 volt
+5 = 5.053 volt
+3.3= 3.328 volt
Vcore = 1.6 volt en afentoe 1.584 volt(springt ie soms naar toe en weer terug naar 1.6)

Voltages van Asus SmartDoctor:
Vcc = 3.32 volt
Vcore = 1.78 volt
AGP VDDQ = 1.59 volt
FB VDDQ = 2.65 volt

De voltages van Asus Probe 2 en Asus SmartDoctor zijn tegelijkertijd genoteerd.!

[ Voor 13% gewijzigd door jealma op 01-05-2004 17:05 . Reden: heb de voltages er even bij gezet ]

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:25

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hallo mede-tweakers,

Binnenkort ga ik mijn systeem upgraden. Ik gebruik nu deze hardware.

• Athlon XP 1700+ @ 2200 MHz bij 1,925V
• 1024 MB DDR400
• EPoX 8RDA+
• Radeon 9500 np 128MB
• 2x Maxtor 120GB 7200rpm 2MB
• 50x AOpen cd-rom spelert
• 4x 80mm casefans
• Pinaccle PCTV (tv-kaart)

Dit systeem draait stabiel op een AOpen 300W voeding. Dit zijn hele goede voedingen vind ik zelf. De voltages zijn:

5V = 4,98V
12V = 12,05V
3.3V = 3,27V

De volgende onderdelen komen er bij in:

• Sapphire 9800Pro 128MB
• Western Digital Raptor 36GB 10k S-ATA 8MB
• EPoX 8RDA3+ voor S-ATA aansluitingen

Zal m'n voeding het kunnen volhouden?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 112851 schreef op 01 mei 2004 @ 16:46:
heb een vraagske ivm de voeding,
de pc crasht regelmatig als ik game en vermoed dat de psu te zwak is ,
het is een jou eye 350 watt en men systeem bestaat uit

amd64 3200+
msi kt8 neo fisr2
2xtwinmoss 512mb pc3200
audigy 2 zs
geforce 4 ti 4800se
1 x hd maxtor diamnd plus 9 80 gb 8mb cache
1x simpele cd writer van aopen 12 x
en een oeroud floppy station :p
2 x 80 mm fanneks voor de airflow

heb het program msi pc alert 4 erop staan laatste versie en daar is zen de volgende gegevens te lezen

vcore : 1,49 v
3.3 v : 3,38
+5 v : 5,27
+12v : 11,16 en in bios 11,4
-12 v : in bios - 11,345

en ik vermoed dat die +12 en - 12 niet echt goed zijn,

het systeem is niet overgeclockt en is ook niet de bedoeling
welke voeding zou ik best nemen waar dit zeker beetje beter wordt
greets El Pollito
Die 12 Volt-lijnen zien er inderdaad niet erg goed uit, dus ik raad je aan voor minimaal 300 Watt te gaan. Kijk ik naar de toekomst, dan raad ik je iets meer aan (ongeveer 350 Watt). Denk wederom aan A-Merken (nou ja, je kent ze wel). ;)
jealma schreef op 01 mei 2004 @ 16:59:
Hier de specs van mijn systeem:

Intel Pentium 4 3.2C GHZ 800 FSB processor
Asus P4C800-E Deluxe moederbord
Corsair Twinx512-3700PT geheugen
Asus Radeon 9800Pro VIVO videokaart (met extra molexconnector voor de power)
Creative Sounblaster Live Player geluidskaart
Promise Fasttrack Ultra133TX2 ATA133 controller
LiteOn LDW811-s dvd brander
Iomega 100 mb zipdrive
Sony 1.44 mb floppydrive
Maxtor 80 GB 7200 RPM 8 mb cache (6Y080P0) 2x (PATA)
Western Digital Raptor 36.7 gb (WD360GD) 1x (SATA)
Casefans: 4 x 80 mm standaard van coolermasterkast.

Nu het probleem: Als ik ga gamen oid. (Counterstrike, UT2004, Farcry, HALO, AOE II) dan gaat het spel naar de taakbalk en krijg ik van Asus SmartDoctor (progamma voor het monitoren van mijn videokaart) de melding dat mijn voltages te laag zijn. Dan gaat het om alle 4 de voltages (VCC, Vcore, AGP Vddq, FB Vddq) Deze worden dan rood. Na een paar seconden worden ze weer normaal, maar het is nogal storend. Mijn systeem wordt niet overgeklokt. maar heb het wel eens geprobeerd. Er zat al een rotte molex splitter tussen die ik heb verwijdert.

Het geheel loopt op een Zalman ZM-400A-APF voeding. Dat is een 400 Watt exemplaar. Denken jullie dat mijn zalman niet genoeg power kan leveren??? En welke voeding raden jullie mij dan aan (hoeveel vermogen, merk e.d.)

EDIT 1: Voltages van Asus Probe 2:
+12 = 11.734 volt
+5 = 5.053 volt
+3.3= 3.328 volt
Vcore = 1.6 volt en afentoe 1.584 volt(springt ie soms naar toe en weer terug naar 1.6)

Voltages van Asus SmartDoctor:
Vcc = 3.32 volt
Vcore = 1.78 volt
AGP VDDQ = 1.59 volt
FB VDDQ = 2.65 volt

De voltages van Asus Probe 2 en Asus SmartDoctor zijn tegelijkertijd genoteerd.!
Je Zalman moet dit absoluut aan kunnen, net zoals de voltage-lijnen dat bevestigen. Ik denk dat je het probleem ergens anders moet gaan zoeken.
Prutz0r schreef op 01 mei 2004 @ 18:25:
Hallo mede-tweakers,

Binnenkort ga ik mijn systeem upgraden. Ik gebruik nu deze hardware.

• Athlon XP 1700+ @ 2200 MHz bij 1,925V
• 1024 MB DDR400
• EPoX 8RDA+
• Radeon 9500 np 128MB
• 2x Maxtor 120GB 7200rpm 2MB
• 50x AOpen cd-rom spelert
• 4x 80mm casefans
• Pinaccle PCTV (tv-kaart)

Dit systeem draait stabiel op een AOpen 300W voeding. Dit zijn hele goede voedingen vind ik zelf. De voltages zijn:

5V = 4,98V
12V = 12,05V
3.3V = 3,27V

De volgende onderdelen komen er bij in:

• Sapphire 9800Pro 128MB
• Western Digital Raptor 36GB 10k S-ATA 8MB
• EPoX 8RDA3+ voor S-ATA aansluitingen

Zal m'n voeding het kunnen volhouden?
Hmm, een twijfelpunt. Ik neem aan dat je huidige Radeon wordt vervangen door die 9800 Pro? Ik verwacht zelf dat je nog wel eens kans hebt dat je voeding het gaat trekken. AOpen maakt namelijk inderdaad prima voedingen.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 01-05-2004 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik wil graag ook een nieuwe voeding ondat mijn PC af en Toe uitvalt, wat voor voeding raden jullie mij aan?

mijn specs zijn:

2.8 GHZ HT
2x256 mb ddr samsung dual channel
160 gb maxtor volgensmij 8 mb cache
nu een FX 5600 (wordt later afgelost door een 6800 ulta of een X800 pro:))
Netwerk Kaart 10/100 mbps
Cardreader
Pioneer 106D DVD Brander
Sony DVD Rom
Een MSI Mobo met raid, onboard 5.1 en alles erop en eraan
Ik wil ook later aan casemodding gaan doen dus bijv. een coolermaster display of wat ledjes kunnen geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mastasidaz schreef op 01 mei 2004 @ 21:11:
Ik wil graag ook een nieuwe voeding ondat mijn PC af en Toe uitvalt, wat voor voeding raden jullie mij aan?

mijn specs zijn:

2.8 GHZ HT
2x256 mb ddr samsung dual channel
160 gb maxtor volgensmij 8 mb cache
nu een FX 5600 (wordt later afgelost door een 6800 ulta of een X800 pro:))
Netwerk Kaart 10/100 mbps
Cardreader
Pioneer 106D DVD Brander
Sony DVD Rom
Een MSI Mobo met raid, onboard 5.1 en alles erop en eraan
Ik wil ook later aan casemodding gaan doen dus bijv. een coolermaster display of wat ledjes kunnen geen kwaad.
Als je rond de 350 Watt hebt, zit je wel veilig. Denk natuurlijk aan de A-Merken.

Maar voordat iedereen, die met 'pc-problemen' zit, denkt dat het zijn/haar voeding is, moet ik toch zeggen dat de kans dat het aan iets anders ligt hoger is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Ik weet nog steeds niet wat er nu aan de hand is, maar als jullie zeggen dat mijn 400 Watt Zalman genoeg is....

Het AGP VDDQ voltage moet volgens mij op 1.5 volt staan, maar het staat zo te zien op het plaatje op 1.68 volt. is dat wel goed????

www.xs4all.nl/~marisj

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:59
Mja mijn chieftec voeding van 430 watt heeft het vandaag dus begeven :(
Dat was al nummer 2 :/ maar nu wil ik dus ene wat degelijkere voeding die ook nog eens stil is :D

Mijn oog viel op de Zalman ZM300B-APF 300W

Nu is mijn vraag is deze goed genoeg voor mijn systeem?
code:
1
2
3
4
5
6
cpu: AMD xp2100+
mobo: Chaintech Apogee 7vlj
mem: 2x 256mb pc2700
gfx: ati 9700 pro
hdd: maxtor 80 gig
brander: sony 32 speed

Dat was het eigenlijk het enigste wat veranderd gaat worden is dat er binnekort een dvd-brander bijkomt dus..

Zal deze voeding het wel gaan halen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gfo schreef op 02 mei 2004 @ 16:46:
Mja mijn chieftec voeding van 430 watt heeft het vandaag dus begeven :(
Dat was al nummer 2 :/ maar nu wil ik dus ene wat degelijkere voeding die ook nog eens stil is :D

Mijn oog viel op de Zalman ZM300B-APF 300W

Nu is mijn vraag is deze goed genoeg voor mijn systeem?
code:
1
2
3
4
5
6
cpu: AMD xp2100+
mobo: Chaintech Apogee 7vlj
mem: 2x 256mb pc2700
gfx: ati 9700 pro
hdd: maxtor 80 gig
brander: sony 32 speed

Dat was het eigenlijk het enigste wat veranderd gaat worden is dat er binnekort een dvd-brander bijkomt dus..

Zal deze voeding het wel gaan halen :?
Ja, dat gaat wel lukken. Zalman is inderdaad stil en stabiel. Eén van de betere van dit moment. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 00:27
Hallo.

Ik wil er nog een HD bij zetten in mijn computer , maar ik weet niet zeker of mijn voeding dat zal halen.

Dit zijn mijn specs :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
AMD Athlon XP 1900+ palominio
ECS L7s5a ( iets in die richting )
256mb ddr pc 2100 samsung
128mb ddr pc 2100 no-name
ATI radeon 9500 64mb 270/275 mhz @ 320/310 mhz
Maxtor 40 GB 5400 rpm
Seagate 20GB 5400 rpm
Samsung 24x brander
Geluid , netwerk onboard
GEEN floppy :D 
2x 80mm casefan met leds @ 12v
2x 80mm casefan @ 7 volt

Nu zou ik hier nog een 20GB schijf bij willen plaatsen , de enigste informatie die ik over mijn voeding heb weten te bemachtigen is dit:

MACRON MPT-300P 300WATT P4 P/S (AMD RECOMMENDED EN INTEL APPROVED)

Nu denk ik niet dat een 300 watt voeding dit gaat halen , wat is jullie mening ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Galaxis schreef op 02 mei 2004 @ 19:09:
Hallo.

Ik wil er nog een HD bij zetten in mijn computer , maar ik weet niet zeker of mijn voeding dat zal halen.

Dit zijn mijn specs :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
AMD Athlon XP 1900+ palominio
ECS L7s5a ( iets in die richting )
256mb ddr pc 2100 samsung
128mb ddr pc 2100 no-name
ATI radeon 9500 64mb 270/275 mhz @ 320/310 mhz
Maxtor 40 GB 5400 rpm
Seagate 20GB 5400 rpm
Samsung 24x brander
Geluid , netwerk onboard
GEEN floppy :D 
2x 80mm casefan met leds @ 12v
2x 80mm casefan @ 7 volt

Nu zou ik hier nog een 20GB schijf bij willen plaatsen , de enigste informatie die ik over mijn voeding heb weten te bemachtigen is dit:

MACRON MPT-300P 300WATT P4 P/S (AMD RECOMMENDED EN INTEL APPROVED)

Nu denk ik niet dat een 300 watt voeding dit gaat halen , wat is jullie mening ?
Daar heb je misschien gelijk in, maar eerst zou ik graag de voltages willen weten om je een advies te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Anoniem: 75994 schreef op 02 mei 2004 @ 19:20:
[...]
Daar heb je misschien gelijk in, maar eerst zou ik graag de voltages willen weten om je een advies te kunnen geven.
ik wil je ze best geven , maar ik kan ze niet geod uitlezen , ligt aan mijn moederbord , ik heb al 2 andere voedingen geprobeerd , ook als ik bijna kaal opstart met zo min mogelijk apparaten er in kloppen ze nog niet. :( . Heb het zelf met een Zalman voeding geprobeerd van een maat , toen kreeg ik helemaal rare waardes.

maar hier zijn ze : ( uitgelezen vanaf motherboard monitor , bios geeft dezelfde waarden aan , m`n pc draait zo al meer dan 6 maanden stabiel 24/7.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/galaxis/mbm.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Laatst online: 16-04 09:53

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

ik heb een vraag wat voor een voeding ik moet kopen ivm aanschaf nieuwe pc

processor: AMD 2500+
mobo: Asrock k7s8x r3.0
vga: club3d ati9600 pro
geheugen: kingston 512mb ddr cl2
dvd speler
cd fikker
2x 80gig westerdigital 7200rpm
3 case fans en een neon staafje
firewire kaartje

[ Voor 7% gewijzigd door Welleweerd op 02-05-2004 19:59 . Reden: sorry geheugen vergeten ]

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Galaxis schreef op 02 mei 2004 @ 19:52:
[...]

ik wil je ze best geven , maar ik kan ze niet geod uitlezen , ligt aan mijn moederbord , ik heb al 2 andere voedingen geprobeerd , ook als ik bijna kaal opstart met zo min mogelijk apparaten er in kloppen ze nog niet. :( . Heb het zelf met een Zalman voeding geprobeerd van een maat , toen kreeg ik helemaal rare waardes.

maar hier zijn ze : ( uitgelezen vanaf motherboard monitor , bios geeft dezelfde waarden aan , m`n pc draait zo al meer dan 6 maanden stabiel 24/7.

[afbeelding]
Ja, daar heb ik weinig aan. :) Maar ik zou het als ik jou was gewoon proberen. Opzich is het verschil niet zo heel groot. Houd gewoon in de gaten of je voeding niet warm wordt of hete lucht uitblaast.

Dat hij verkeerd afleest heeft gewoon met je moederbord te maken.
Welleweerd schreef op 02 mei 2004 @ 19:58:
ik heb een vraag wat voor een voeding ik moet kopen ivm aanschaf nieuwe pc

processor: AMD 2500+
mobo: Asrock k7s8x r3.0
vga: club3d ati9600 pro
geheugen: kingston 512mb ddr cl2
dvd speler
cd fikker
2x 80gig westerdigital 7200rpm
3 case fans en een neon staafje
firewire kaartje
Elk A-Merk met een capaciteit van ongeveer 350 Watt zal wel voldoen. Zorg wel voor een redelijke capaciteit aan Ampèrages op de 12 Volt. Dat kun je het beste bekijken door meerdere merken en types met elkaar te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
De lucht die nu uit mijn voeding komt , is niet koud maar ook niet warm. ik durf het toch niet aan denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
  • Laatst online: 03-04 13:48
jealma schreef op 02 mei 2004 @ 14:21:
Ik weet nog steeds niet wat er nu aan de hand is, maar als jullie zeggen dat mijn 400 Watt Zalman genoeg is....

Het AGP VDDQ voltage moet volgens mij op 1.5 volt staan, maar het staat zo te zien op het plaatje op 1.68 volt. is dat wel goed????

www.xs4all.nl/~marisj
Helaas zegt het totaal aantal WATT weinig over de maximale belasting over de individuele lijnen. De zalman voedingen hebben op de 12V lijn in tegenstelling tot bijvoorbeeld tagan voedingen een te lage stroomdoorvoer. zie http://www.bit-tech.net/review/299/5 voor de specs. Doordat tegenwoordig ook de processor zijn stroom volledig uit de 12 Volt lijn trekt en jij bovendien ook nog eens 3 HDD's in je bak hebt zitten zal jouw voeding, ondanks datie 400W is, het moeilijk trekken.

Het is dus belangrijk niet alleen naar het totale vermogen te kijken maar juist ook naar het vermogen op de 12 volt lijn (is dus 12V * aantal Amperes). De Zalman trekt maximaal 216W (12V*18A). Een Q-tec 400W PSU trekt zelfs maar 12V*12A = 144W!! Een Tagan 380W echter kan 22A (*12V = 264W) aan stroom leveren. Zie ook dit artikel: http://www.firingsquad.com/guides/power_supply/page2.asp

Als je jouw componenten optelt dan kom je al rond de 18A (*12V = 216W) uit. En dan is het nog maar de vraag of ie dat constant kan leveren. Ik zou dus "upgraden" naar een Tagan 380 Watt, of een 480 Watt als je wilt uitbreiden in de toekomst.

Waarom Tagan? Omdat ze gespecialiseerd zijn in PSU's en goed hebben nagedacht over wat de PSU-eisen van huidige en toekomstige systemen zijn. Daarnaast zijn ze ook nog eens goedkoper dan Zalman, Enermax en Antec voedingen.

[ Voor 18% gewijzigd door srekaewt op 03-05-2004 04:49 ]

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
DOH!

[ Voor 100% gewijzigd door srekaewt op 03-05-2004 03:43 . Reden: per ongeluk gequote ipv ge-edit ]

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

[Ervaring share modus]

Systeem
Intel PIV 2.4 @ 2.98
2 * 256mb ram
ATI Radeon 9800pro 128mb
2 * 3com 3c990serv95
2 * Silicon Image 680 pci RAID Controllers
Gigabyte GA-8pe 667ultra (RAID) mobo
DVD speler Aopen
Harddisks:
WD1200JB * 4 (120gb, 7200rpm, 8mb)
Maxtor 6Y120P0 * 2 (120gb, 7200rpm, 8mb)
Maxtor 4r080J0 (80gb, 7200rpm, 2mb)
Maxtor 6e040L0 (40gb, 7200rpm, 2mb)

Doel systeem
Dit systeem wordt gebruikt om te gamen en te backuppen :) Het systeem is overclocked (2.4 @ +/-3 ghz), als CPU koeling gebruik ik de CNPS7000a-alcu van Zalman, op minimale toeren van de fanmate (+/-1400) Hier is de cpu 41 graden. De videokaart wordt gekoeld met de ZM80C-HP met de optionele fan @ 5v.

De voeding
Aopen 300w (FSP300-60PN)

Deze voeding zat in mijn Aopen H600m Behuizing, gebruik hem nu ongeveer anderhalf jaar. Zoals je ziet is het beestje aardig beladen, maar is deze nog steeds superstil. Als je het systeem inschakelt draait de fan even op volle toeren (best hard) maar loopt dan weer terug naar weinig. Het ligt een beetje aan de ventilatie in je systeem of je de voeding hoort of niet. Mijn ervaring is iig dat als er een goede luchtstroom is, de voeding niet hoorbaar is.

Voltages
+12 @ 12.22
+5 @ 4.17 :(
+3.3@ 3.30

Zoals je kunt zien is de 5 volt lijn wat aan de lage kant, desondanks draait het systeem superstabiel. Overigens gaan de hardeschijven, raidcontrollers en netwerkkaarten binnenkort naar een losse server, en verwacht ik dat de voltages weer goed komen te staan

[ Voor 10% gewijzigd door cyberbetica op 03-05-2004 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88227

Ik heb het volgendes systeem:

Processor: P4 2.8 GHz
Moederbord: MSI 845PE
Geheugen: 2x Twinmos 512 Mb Pc 2700
Video Plank: Geforce 4 Ti4800
Harde Schijf: 2x Seagate Baracuda ata V
DVD: Samsung 16x DVD Speler
Writer: Samsung 48x CD-RW
Geluidskaart: Soundblaster Audigy 2 platinum (dus met baydingetje)
Floppy: floppydrive (geen flauw idee welk merk)
Tv Kaart: Hauppauge WinTV
2x 30 Cm CCFL
1X 10 Cm CCFL
5x Case fan
en nog een hard canoIII (thermaltake standaard fan regelaar dingetje)

Dit alles loopt (nog) goed op een zalman voeding : ZM300A-APF
een 300 wattertje dus.

Voltages (volens MBM 5):
core 0 @ 1.51
core 1 @ 1.45
+3.3 @ 3.23
+12 @ 11.60
-12 @ -11.95
+5 @ 4.97
-5 @ -5.04

tot zover mijn ervaring

alleen nou heb ik nog een vraagie:
ik heb net ook nog het volgende besteld:

1x Sharkoon laser led Spotlight
2x 10 Cm CCFL

nou was bij mij de vraag of mijn voeding dit nog wel gaat trekken met al die toeters en bellen?
of raden jullie een hoger wattage voeding aan?
(de 400 Watt van zalman misschien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 88227 schreef op 03 mei 2004 @ 12:46:
Ik heb het volgendes systeem:

Processor: P4 2.8 GHz
Moederbord: MSI 845PE
Geheugen: 2x Twinmos 512 Mb Pc 2700
Video Plank: Geforce 4 Ti4800
Harde Schijf: 2x Seagate Baracuda ata V
DVD: Samsung 16x DVD Speler
Writer: Samsung 48x CD-RW
Geluidskaart: Soundblaster Audigy 2 platinum (dus met baydingetje)
Floppy: floppydrive (geen flauw idee welk merk)
Tv Kaart: Hauppauge WinTV
2x 30 Cm CCFL
1X 10 Cm CCFL
5x Case fan
en nog een hard canoIII (thermaltake standaard fan regelaar dingetje)

Dit alles loopt (nog) goed op een zalman voeding : ZM300A-APF
een 300 wattertje dus.

Voltages (volens MBM 5):
core 0 @ 1.51
core 1 @ 1.45
+3.3 @ 3.23
+12 @ 11.60
-12 @ -11.95
+5 @ 4.97
-5 @ -5.04

tot zover mijn ervaring

alleen nou heb ik nog een vraagie:
ik heb net ook nog het volgende besteld:

1x Sharkoon laser led Spotlight
2x 10 Cm CCFL

nou was bij mij de vraag of mijn voeding dit nog wel gaat trekken met al die toeters en bellen?
of raden jullie een hoger wattage voeding aan?
(de 400 Watt van zalman misschien?)
Ik denk wel dat hij dat zal kunnen. Als de voltages nog verder zakken (met name de 12 V), zou ik voor een andere voeding gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
hmm heb net een niet al te duure voeding gevonden :)
maar is dit een beetje merk:
LC Power LC-6550 - 550 Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tripwire999 schreef op 03 mei 2004 @ 13:59:
Ik ken het merk niet, lijkt me een B-Merk dat tot de categorie 'No-Name' behoort. :) Vergeet niet dat de uiteindelijke reëele output van zo'n voeding vaak lager is dan wordt vermeld (in dit geval 550 Watt). Hoeveel dit werkelijke verschil is, hangt van de kwaliteit van de voeding af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 06:25

PD2JK

ouwe meuk is leuk

cyberbetica schreef op 03 mei 2004 @ 11:07:
[Ervaring share modus]

*knip*
Impressive!

Heb dezelfde voeding. Jouw verhaal geeft echt de doorslag om 2x een WD Raptor 36GB erbij te nemen. Wou eerst één Raptor maar als ik ze in RAID0 zet gaan ze nog harder. :P

Maar even on-topic, als die R9800 Pro straks komt, wordt het toch wel moeilijk voor de 300 Watter.

Misschien toch maar een 400W exemplaar van AOpen kopen, zou niet verkeerd zijn. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
Tripwire999 schreef op 03 mei 2004 @ 13:59:
Dit merk is nog nauwelijks bekend buiten Duitsland en de voedingen zijn dan ook bijna uitsluitend in Duitsland beschikbaar.

reviews:
http://www.google.com/sea...-8&oe=UTF-8&start=20&sa=N

Zie bovenste 2 items. Het lijkt een prima voeding, de 12V lijn trekt 24A wat voldoende is voor een zwaar systeem. De rating van 550 watt is natuurlijk wel overdreven, hij komt ongeveer overeen met een A-merk voeding van 400 a 450 watt. Hij zit daarmee iets boven de specs van de tagan 380W

Wat je natuurlijk niet weet is ofie, net als bv q-tec voedingen, na een maand of 2 in elkaar zakt (ik heb die ervaring met mijn q-tec 400W). Het is naar aanleiding van de specs (op de 12V lijn het dubbele van de q-tec) niet te verwachten. op de forums van silent hardware is men er in het algemeen erg positief over.

Tis misschien wel zo aardig om je mede tweakers te vertellen waar deze voeding te koop is. Ik heb hem hier gezien voor €63.99 wat 1 1/2 keer de prijs is van waar hij in duitsland voor verkocht wordt. Dan zou ik eerder voor de bovengenoemde tagan 380 watt gaan omdat die zich al wel bewezen heeft (en er zijn veel meer reviews over te vinden).

[ Voor 7% gewijzigd door srekaewt op 03-05-2004 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99691

Huidig Systeem:

Intel Pentium 2,66 Ghz @ 2,9 Ghz
Msi mobo
1024 mb pc4000
160 GB Seagate
250 GB Maxtor
Radeon 9700 Pro

Extra zut:

Rounded Cables (met licht enzo)
Enermax Tectroid Fancontroler
Cpu cooler: Gemodde HAC-V81-EI (4800 rpm)
Casefans:Coolermaster Neon fans x 5 (2500 rpm)
Termaltake Northbridge Cooler
Chieftec ccfl x 2

[table border=1][tr align=center]
[td align=center bgcolor="#ED6F32"]Toekomstig? Systeem:[/td]
[/tr][tr][td]

• Cpu word binnenkort waarschijnlijk vervangen door een 3,2 Ghz EE edition
• Grafies kaartje word waarschijnlijk vervangen door een NV40 6800 ultra of X800 XT (ff kijken welke beter is ;) :Y) )

*Dit is echter nog niet zeker. Misschien dat ik liever mijn andere pc upgrade duzz.

[/][/]

[td align=center bgcolor="#ED6F32"]Voeding?[/td]
[/tr][tr][td]

Dit alles draait nu op een Q-tec 550w Dual Fan Gold voeding. :>

Ik heb me cpu voor dat ik me case ging modden stabiel op 3,6 ghz gekregen. :9 (temp stressed op 44 graden)
Nu nadat ik me case heb gemod (nog steeds in progress) kom ik met overklokken geeneens meer op 3,0 Ghz. Pc reboot. (Lol :P )

Nu weet ik wel zeker dat dit aan de voeding ligt. Ik wil de Q-tec 550 watter niet gelijk de grond in boren, maar ik denk toch dat ie mijn systeempje niet meer trekt. (zo super is q-tec ook weer niet)

Zeker niet wanneer ik me cpu weer op 3,6+ Ghz wil laten lopen.

Nu zit ik toch aan een andere voeding vast (Q-tec was gratizzz :P)
Ik zit te denken aan een buget van +/- 70-80 euro..

Ik kan hier vlakbij bij funiprice de Chieftec 420 watt dual fan kopen voor 79,95. Is dit een goede prijs? Wel zie deze voeding heel weinig op i-net(of dat ligt aan mij)
Denken jullie dat deze beter presteert dan de Q-tec? En zo ja is hiermee te doen wat ik met deze pc wil? Of moet ik een nog zwaardere voeding?

• Graag een beoordeling of het kan met deze voeding zonder upgrades
• Graag een beoordeling of het kan met deze voeding met upgrades (vga, cpu)
• Graag advies over eventueel andere voedingen die ook rond deze prijsklasse zitten en misschien wel beter presteren?

Alvast bedankt voor de moeite! :)

[/][/]

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 99691 op 04-05-2004 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 99691 schreef op 04 mei 2004 @ 12:02:
Huidig Systeem:

Intel Pentium 2,66 Ghz @ 2,9 Ghz
Msi mobo
1024 mb pc4000
160 GB Seagate
250 GB Maxtor
Radeon 9700 Pro

Extra zut:

Rounded Cables (met licht enzo)
Enermax Tectroid Fancontroler
Cpu cooler: Gemodde HAC-V81-EI (4800 rpm)
Casefans:Coolermaster Neon fans x 5 (2500 rpm)
Termaltake Northbridge Cooler
Chieftec ccfl x 2

[td align=center bgcolor="#ED6F32"]Toekomstig? Systeem:[/td]
[/tr][tr][td]

• Cpu word binnenkort waarschijnlijk vervangen door een 3,2 Ghz EE edition
• Grafies kaartje word waarschijnlijk vervangen door een NV40 6800 ultra of X800 XT (ff kijken welke beter is ;) :Y) )

*Dit is echter nog niet zeker. Misschien dat ik liever mijn andere pc upgrade duzz.

[/][/]

[td align=center bgcolor="#ED6F32"]Voeding?[/td]
[/tr][tr][td]

Dit alles draait nu op een Q-tec 550w Dual Fan Gold voeding. :>

Ik heb me cpu voor dat ik me case ging modden stabiel op 3,6 ghz gekregen. :9 (temp stressed op 44 graden)
Nu nadat ik me case heb gemod (nog steeds in progress) kom ik met overklokken geeneens meer op 3,0 Ghz. Pc reboot. (Lol :P )

Nu weet ik wel zeker dat dit aan de voeding ligt. Ik wil de Q-tec 550 watter niet gelijk de grond in boren, maar ik denk toch dat ie mijn systeempje niet meer trekt. (zo super is q-tec ook weer niet)

Zeker niet wanneer ik me cpu weer op 3,6+ Ghz wil laten lopen.

Nu zit ik toch aan een andere voeding vast (Q-tec was gratizzz :P)
Ik zit te denken aan een buget van +/- 70-80 euro..

Ik kan hier vlakbij bij funiprice de Chieftec 420 watt dual fan kopen voor 79,95. Is dit een goede prijs? Wel zie deze voeding heel weinig op i-net(of dat ligt aan mij)
Denken jullie dat deze beter presteert dan de Q-tec? En zo ja is hiermee te doen wat ik met deze pc wil? Of moet ik een nog zwaardere voeding?

• Graag een beoordeling of het kan met deze voeding zonder upgrades
• Graag een beoordeling of het kan met deze voeding met upgrades (vga, cpu)
• Graag advies over eventueel andere voedingen die ook rond deze prijsklasse zitten en misschien wel beter presteren?

Alvast bedankt voor de moeite! :)

[/][/]
In beide gevallen zal deze voeding beter presteren als de Q-Tec die je nu hebt. Een eventuele andere voeding is de Zalman 400 Watt met een prijs van ongeveer € 80,-. Deze zal net zo goed presteren als de Chieftec 420 Watt. Naast deze twee voedingen zou je kunnen denken aan de 400 Watt (of iets in die buurt) van Antec (prijs ligt aan type, zal zo rond de € 85,- zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
srekaewt schreef op 03 mei 2004 @ 23:18:
[...]

Dit merk is nog nauwelijks bekend buiten Duitsland en de voedingen zijn dan ook bijna uitsluitend in Duitsland beschikbaar.

reviews:
http://www.google.com/sea...-8&oe=UTF-8&start=20&sa=N

Zie bovenste 2 items. Het lijkt een prima voeding, de 12V lijn trekt 24A wat voldoende is voor een zwaar systeem. De rating van 550 watt is natuurlijk wel overdreven, hij komt ongeveer overeen met een A-merk voeding van 400 a 450 watt. Hij zit daarmee iets boven de specs van de tagan 380W

Wat je natuurlijk niet weet is ofie, net als bv q-tec voedingen, na een maand of 2 in elkaar zakt (ik heb die ervaring met mijn q-tec 400W). Het is naar aanleiding van de specs (op de 12V lijn het dubbele van de q-tec) niet te verwachten. op de forums van silent hardware is men er in het algemeen erg positief over.

Tis misschien wel zo aardig om je mede tweakers te vertellen waar deze voeding te koop is. Ik heb hem hier gezien voor €63.99 wat 1 1/2 keer de prijs is van waar hij in duitsland voor verkocht wordt. Dan zou ik eerder voor de bovengenoemde tagan 380 watt gaan omdat die zich al wel bewezen heeft (en er zijn veel meer reviews over te vinden).
mja k heb um dus hier gevonden voor 48 eurie:
http://www.pc-cooling.de/...tail.php?products_id=4285

en hier voor 29,99:
http://yesit.de/catalog/product_info.php?products_id=15171

[ Voor 4% gewijzigd door Tripwire999 op 04-05-2004 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
Bitte beachten Sie aber, dass wir nur innerhalb Deutschlands liefern!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
srekaewt schreef op 04 mei 2004 @ 14:51:
[...]

Bitte beachten Sie aber, dass wir nur innerhalb Deutschlands liefern!
nou nog een keer maar dan in het nederlands :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
Tripwire999 schreef op 04 mei 2004 @ 15:31:
[...]
nou nog een keer maar dan in het nederlands :D
dat betekend zoiets als: wij leveren alleen maar in duitsland :-)

Die eerste shop levert wel in Nederland tegen betaling van €13,50 verzendkosten (heb je waarschijnlijk wel een creditcard nodig)

[ Voor 12% gewijzigd door srekaewt op 04-05-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
mja das wel jmmr maar sgeelt tog wel 10 eurie ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112933

Ben geen rekenwonder en zou graag willen weten welke voeding door de experts alhier wordt aanbevolen:

Ben bezig mn huidige systeem te upgraden naar:

- Aopen bigtower atx HQ088b) "the blue" (nu nog 300 Watt) (oud)
- mobo: MSI K8T Neo-FIS2R (nieuw)
- proc: AMD Athlon 64 3200+ (nieuw)
- 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (Dane-Elec) (nieuw)
- Hdd WD 80 Gb udma 100 7200 rpm 8 mb (oud)
- Hdd: 2x Maxtor diamondMax 40 +, 20,4 Gb, 7200 rpm u-ata 100 (oud)
- Graf Card: MSI Gf4 Ti 4800 128 Mb (oud)
- Audio: Creative SB live 1024 (oud)
- CDRom: Asus cd-S500, 50 speed, atapi (oud)
- CDR Brander: Plextor 16/10/40 (oud)
- FDD: Sony 3.5 1.44 Mb (oud)
- Windows XP home edition (nieuw)

Prgs: atm vnl IL2 forgotten battles en LFS en Vietcong meestal als Muiltiplay Host en regelmatig wat werk met Coreldraw/photopaint

Met oude systeem zeer tevreden met de Aopen 300 Watt maar die zal nu ietwat te weinig leveren en denk daarom ( met dank aan Thunde3) aan een Tagan TG-330 of Tagan TG-380.

Gaarne uw advies en alvast bedankt,

André

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 112933 schreef op 04 mei 2004 @ 21:02:
Ben geen rekenwonder en zou graag willen weten welke voeding door de experts alhier wordt aanbevolen:

Prgs: atm vnl IL2 forgotten battles en LFS en Vietcong meestal als Muiltiplay Host en regelmatig wat werk met Coreldraw/photopaint

Met oude systeem zeer tevreden met de Aopen 300 Watt maar die zal nu ietwat te weinig leveren en denk daarom ( met dank aan Thunde3) aan een Tagan TG-330 of Tagan TG-380.

André
Ja, dat zal een goede keuze zijn. Denk dan aan de Tagan 380 Watt. 330 Watt is toch nog net iets te laag gegrepen naar mijn verwachting. Opzich zullen de Zalman 400 Watt en/of de Antec 380 Watt ook voldoen.

Mooi systeem trouwens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesenbaby
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Riesenbaby

dom geboren, niets bijgeleerd

Heb nieuw systeempje besteld:

Asus P4C800-E Deluxe
P4 3,2 northwood
2x 512MB Pc3200
2x WD740GD (74 GB raptors) in raid 0 op ICHR5
Matrox Parhelia 128 MB
Asus DVD616P
NEC ND2500

Verder komt er uit mijn bestaande config:

Soundblaster Live! Platinum (met live drive)
6 in 1 cardreader
3 casefans en 1 ccfl

Wat voor voeding adviseer je voor dit geheel?

Bierke, Bierke ik zal ow zoepe. Al mot ik op hande en vuut noar huus hen kroepen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
Anoniem: 112933 schreef op 04 mei 2004 @ 21:02:

André
De zalman 400 W is zeker niet aan te raden vanwege de relatief zware belasting van dit systeem op de 12V lijn. De tagan 380 Watt doet het wat dat betreft beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75994 schreef op 04 mei 2004 @ 22:15:
[...]
Ja, dat zal een goede keuze zijn. Denk dan aan de Tagan 380 Watt. 330 Watt is toch nog net iets te laag gegrepen naar mijn verwachting. Opzich zullen de Zalman 400 Watt en/of de Antec 380 Watt ook voldoen.
Lastig. Antec valt voor mij af omdat ik tov de andere te weinig relevante info kan vinden (slechts bijna 2 uur zitten klikken naar genoemde voedingen...).
De Zalman "temperatuur optie" ziet er wel interessant uit maar ga denk ik toch voor de Tagan omdat, als ik alle sites en reviews goed gelezen heb deze toch de stilste schijnt te zijn ? En wanneer die net zo stil is als mijn oude Aopen dan is dat perfect en anders ruil ik hem gewoon weer in voor een Aopen ;)
Prijsverschil tussen de 3 is minimaal en maakt mij dus weinig uit.
Mooi systeem trouwens. ;)
Tnx, oude systeem in 2000 samengesteld mbv Jan de Groot, die hier (ook)tegenwoordig ergens actief schijnt te zijn, en tot op heden bijzonder stabiel gebleken (uiteraard het syteem ...;), helaas tav stevig gamen nu wat verouderd.
Fijn dat er mensen zijn die telkens weer hun ervaringen willen delen met de noobs zodat ook ik weer een systeem kan assembleren, zeker ook dankzij BBG van Tnet en alle 'freaks' binnen de verschillende fora alhier :D

btw: als redelijk begaafd/creatief knutselaar net even met plezier je casemod slideshow bekeken. Behoudens dat radioactieve groen, Fantastisch !
Lastig lijkt het me om alle mobo slots exact op het mdf ? te laten aansluiten. Zal de threads eens doorlezen.

Oops, beetje off topic nu, sry

Bedankt !

André

Acties:
  • 0 Henk 'm!

srekaewt schreef op 04 mei 2004 @ 23:35:
[...]

De zalman 400 W is zeker niet aan te raden vanwege de relatief zware belasting van dit systeem op de 12V lijn. De tagan 380 Watt doet het wat dat betreft beter.
Thank you ! Daar ging ik dus in 1e instantie ook van uit, de 12V rail 22 Amp .
Met een beetje hulp begin al een beetje minder noob te geraken :)

Bedankt,

André

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
Anoniem: 112933 schreef op 04 mei 2004 @ 23:54:
[...]

Thank you ! Daar ging ik dus in 1e instantie ook van uit, de 12V rail 22 Amp .
Met een beetje hulp begin al een beetje minder noob te geraken :)

Bedankt,

André
Check!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Riesenbaby schreef op 04 mei 2004 @ 23:24:
Heb nieuw systeempje besteld:

Asus P4C800-E Deluxe
P4 3,2 northwood
2x 512MB Pc3200
2x WD740GD (74 GB raptors) in raid 0 op ICHR5
Matrox Parhelia 128 MB
Asus DVD616P
NEC ND2500

Verder komt er uit mijn bestaande config:

Soundblaster Live! Platinum (met live drive)
6 in 1 cardreader
3 casefans en 1 ccfl

Wat voor voeding adviseer je voor dit geheel?
De Tagan 380 Watt of de Antec 380 Watt. Beide voldoen, waarvan de Tagan nog iets beter is in dit geval. Je 12 Volt wordt namelijk stevig belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-03 04:25
Ik heb nu naar aanleiding van dit topic een 350W Sweex gekocht. Ik ben zeer tevreden, maar sinds kort heb ik problemen met instabiliteit als ik overklok.

Het is heel moeilijk te zeggen wanneer ie nou wel stabiel draait of niet. Volgens mij ligt het aan m'n fsb. Als het goed is moet je met een NForce2 makkelijk de 200 Mhz FSB toch kunnen halen? Hij is nog geen eens op 196 stabiel (cpu @ default speed).

Kan het aan mijn voeding liggen? Lijnen zijn:
CPU Voltage : Idle 1.82V Stressed 1.792V
+3.3V Voltage : Idle 3.23V Stressed 3.184V
+5V Voltage : Idle 5.03V Stressed 4.999V
+12V Voltage : Idle 11.73V Stressed 11.491V
5VSB Voltage : Idle 4.82V Stressed 4.791V
Battery Voltage : Idle 1.46V Stressed 1.44V

Mijn VCore heb ik op 1.85V gezet in Bios. Volgens de tabel met maximale afwijkingen zou ik nog wel safe zitten, maar geldt dit ook voor een overgeklokt systeem?

Specs:
Soltek SL-75FRN2-L
Barton XP 2800+ Unlocked @ +/- 2100 Mhz
1x 512 Mb Ram CL3 (alles timings default)
R9700 @ default
Sweex 350W PSU
2 casefans @ 7V
40 gig, cd-rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48547

Ik wil graag een nieuwe Sapphire 9600XT 256MB aanschaffen (wat nu vrij moeilijk verkrijgbaar is :'()

Ik heb een AOpen 350W voeding, verdere specs zijn, MSI k7t266 pro2 mobo, 512 dane drr, amd xp2000+, plextor branden en dvd speler (pioneer), creative 5.1, 2x netwerkkaartjes en een huidige radeon 8500 275/275.

Nu wilde ik graag weten of ik mijn voedig genoeg is als ik een 9600XT ga aanschaffen?

Alvast bedankt people

edit:

Oja nog een 120 Western Digital heb ik erin zitten

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 48547 op 05-05-2004 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bat266
  • Laatst online: 22:18
kikibu schreef op 05 mei 2004 @ 14:38:
Ik heb nu naar aanleiding van dit topic een 350W Sweex gekocht. Ik ben zeer tevreden, maar sinds kort heb ik problemen met instabiliteit als ik overklok.

Het is heel moeilijk te zeggen wanneer ie nou wel stabiel draait of niet. Volgens mij ligt het aan m'n fsb. Als het goed is moet je met een NForce2 makkelijk de 200 Mhz FSB toch kunnen halen? Hij is nog geen eens op 196 stabiel (cpu @ default speed).

Mijn VCore heb ik op 1.85V gezet in Bios. Volgens de tabel met maximale afwijkingen zou ik nog wel safe zitten, maar geldt dit ook voor een overgeklokt systeem?

Specs:
Soltek SL-75FRN2-L
Barton XP 2800+ Unlocked @ +/- 2100 Mhz
1x 512 Mb Ram CL3 (alles timings default)
R9700 @ default
Sweex 350W PSU
2 casefans @ 7V
40 gig, cd-rom
Zelf heb ik een aopen 350 wat voeding met fsb op 180 en loopt mn proc op 2,23 ghz lekker stabiel. De voeding trekt t wel maar hoger ken ik niet klokken door te gaar geheugen. Heb nu ook nog een nec 2500 dvd brander erin gegooid en heb ook R9700 pro overgeklokt, ik denk dat een sweex voeding iets minder stabiel is maar zou t tog makkelijk moeten trekken naar mijn id. Kijk anders t geheugen eens na :)
edit: owja ook nog 2 hd's erin is in totaal tog een stuk meer als wat jij hebt geloof ik en de voeding trekt t allemaal

[ Voor 36% gewijzigd door bat266 op 05-05-2004 15:18 ]

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Oh jah, vergeten. Ik heb PC3200 Geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bat266
kikibu schreef op 05 mei 2004 @ 15:49:
Oh jah, vergeten. Ik heb PC3200 Geheugen.
ik ook maar het is ook belangrijk op de timings te letten mijne kunnen niet zo heel strak, maar imho zou de voeding het gewoon moeten trekken

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Die staan default, zoals al vermeld staat in m'n post. Dus door SPD bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bat266
kikibu schreef op 05 mei 2004 @ 16:32:
Die staan default, zoals al vermeld staat in m'n post. Dus door SPD bepaald.
default wil niet zeggen dat het voor jouw geheugen ideaal is :) maar we gaan nu wel erg offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29226

550W Q-TEC psu dual fan gold
Ik geloof dat deze q-tec redelijk presteert i.t.t. de andere q-tecs. Deze is 360 Watt met een piek van 550 Watt.
Mijn maxtor hdd begint namelijk te tikken als ik de Lite-on erbij aansluit, en omdat ik de ND-2500A dvd brander heb besteld zie ik dit dus verkeerd gaan.

Is deze voeding genoeg voor

-Thunderbird 1333 @ 1350
-256 MB ram FSB 135 MHz
-Asus Ti 4400
-Nec ND-2500A
-Lite-on 32*12*40
-Maxtor Diamondplus 80 GB 8 MB
-Floppy, Mobo, Keyb, muis, pda usb oplader
-3 * 8 cm ventilators op helft van normale spanning. Zal wel 3 V worden dan voor elk

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 29226 op 05-05-2004 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 48547 schreef op 05 mei 2004 @ 15:13:
Ik wil graag een nieuwe Sapphire 9600XT 256MB aanschaffen (wat nu vrij moeilijk verkrijgbaar is :'()

Ik heb een AOpen 350W voeding, verdere specs zijn, MSI k7t266 pro2 mobo, 512 dane drr, amd xp2000+, plextor branden en dvd speler (pioneer), creative 5.1, 2x netwerkkaartjes en een huidige radeon 8500 275/275.

Nu wilde ik graag weten of ik mijn voedig genoeg is als ik een 9600XT ga aanschaffen?

Alvast bedankt people

edit:

Oja nog een 120 Western Digital heb ik erin zitten
Ja hoor, dat gaat prima. AOpen en 350 Watt zorgen voor genoeg sap voor dat systeem.
Anoniem: 29226 schreef op 05 mei 2004 @ 17:09:
550W Q-TEC psu dual fan gold
Ik geloof dat deze q-tec redelijk presteert i.t.t. de andere q-tecs. Deze is 360 Watt met een piek van 550 Watt.
Mijn maxtor hdd begint namelijk te tikken als ik de Lite-on erbij aansluit, en omdat ik de ND-2500A dvd brander heb besteld zie ik dit dus verkeerd gaan.

Is deze voeding genoeg voor

-Thunderbird 1333 @ 1350
-256 MB ram FSB 135 MHz
-Asus Ti 4400
-Nec ND-2500A
-Lite-on 32*12*40
-Maxtor Diamondplus 80 GB 8 MB
-Floppy, Mobo, Keyb, muis, pda usb oplader
-3 * 8 cm ventilators op helft van normale spanning. Zal wel 3 V worden dan voor elk
Ja, dat is meer dan genoeg. Ik zou even kijken naar de configuratie van je IDE-devices. Als je bepaalde onderdelen met elkaar koppelt, kunnen er conflicten voorkomen. Ga eens wat experimenteren tot het ophoudt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76476

gisteren heeft mijn PSU-voeding levicom 460 W met blue leds de geest gegeven.
Ook bij een vriend van mij was hij al kapot. Ik zou deze dus niet echt aanraden aan iemand anders.

ik heb nu een nieuwe nodig, maar hij moet krachtig genoeg zijn. Wat raden jullie mij aan?

ik heb een PIV 3200, een Radeon 9800 XT, 2 harde schijven (een IDE een SATA), 8 fans (7 80mm en een 92mm), een Creative ZS geluidskaart, 1cdrW-drive, een DVD speler, een diskettestation. 4 geheugenlatjes Corsair twinx 4*256 MB low latency.

ik ben van plan over te clocken. Ik wil een voeding die lang meegaat en het allemaal kan trekken

ik wil binnenkort een X800 XT kopen. Welke voeding is goed, niet te duur en maakt niet teveel lawaai?
ik kan een Thermaltake v 480W kopen voor 99€, xaser versie. Is wel goed want ik heb een Xaser III kast, MAAR naar ik gelezen heb maakt hij veel lawaai. Je kan de snelheid wel regelen, maar dan is de kans groot dat ie kapotgaat. Wat denken jullie?
Een Enermax van 460W voor 120€. Naar tschijnt stiller. Zal dit voldoende zijn voor in de toekomst? ik wil niet weer problemen.

graag advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 76476 schreef op 06 mei 2004 @ 11:45:
gisteren heeft mijn PSU-voeding levicom 460 W met blue leds de geest gegeven.
Ook bij een vriend van mij was hij al kapot. Ik zou deze dus niet echt aanraden aan iemand anders.

ik heb nu een nieuwe nodig, maar hij moet krachtig genoeg zijn. Wat raden jullie mij aan?

ik heb een PIV 3200, een Radeon 9800 XT, 2 harde schijven (een IDE een SATA), 8 fans (7 80mm en een 92mm), een Creative ZS geluidskaart, 1cdrW-drive, een DVD speler, een diskettestation. 4 geheugenlatjes Corsair twinx 4*256 MB low latency.

ik ben van plan over te clocken. Ik wil een voeding die lang meegaat en het allemaal kan trekken

ik wil binnenkort een X800 XT kopen. Welke voeding is goed, niet te duur en maakt niet teveel lawaai?
ik kan een Thermaltake v 480W kopen voor 99€, xaser versie. Is wel goed want ik heb een Xaser III kast, MAAR naar ik gelezen heb maakt hij veel lawaai. Je kan de snelheid wel regelen, maar dan is de kans groot dat ie kapotgaat. Wat denken jullie?
Een Enermax van 460W voor 120€. Naar tschijnt stiller. Zal dit voldoende zijn voor in de toekomst? ik wil niet weer problemen.

graag advies
Ja, beide voeding leveren genoeg sap. Je kunt ook voor de Tagan 380 Watt of 480 Watt gaan. Deze hebben sterke volt lijnen. De Zalman 400 Watt voldoet ook aan je eisen. Tagan en Zalman zijn beide stil.

Succes met je keuze. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Laatst online: 21:14
okey ik denk dat ik hier de "kleinste" voeding heb. heb in mijn 2e pc een 125wat noname voeding.

het gaat hier om een amd 2200+, 256mb ddr, mx440, 80gig hd, 2 netwerkkaartjes, 1 wifi kaartje en een cd drive.

en ik moet zeggen het werkt prima zolang ik de processor maar iets terug klok als ik de wifi kaart gebruik anders reboot hij spontaan. maarja ik denk niet dat dat verwonderlijk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76476

eraser, zijn die ook goed genoeg voor in de toekomst zoals voor de nieuwe videokaarten die er zitten aan te komen?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.