Toon posts:

Welke voeding heb ik nodig? Deel 5 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 10.236 views sinds 30-01-2008

• Anoniem: 75994
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
http://renebeerten.vragender.com/GoT/Voeding-Banner.GIF
De bedoeling van dit topic

Het doel van dit topic is het delen van ervaringen en het beantwoorden van vragen omtrent voedingen. En dan met name over de capaciteit van de voeding en in sommige gevallen welke merken en types.

Jullie hulp

Dat ben ik! :) Ik heb het beantwoorden van de vragen omtrent voedingen op me genomen, met toestemming van Oscar the Grouch. Ik zal proberen me dagelijks aan deze afspraak te houden.

Criteria

Het delen van een ervaring
  • Zorg dat je een duidelijk opsomming geeft van je systeem
  • Geef duidelijk aan wat je draait op dat systeem
  • Geef ook aan of je systeem is overgeclockt of niet
  • En natuurlijk wat voor voeding (vermogen (in Watt), merk en type)
  • Andere noemenswaardige zaken
Het stellen van een vraag
  • Geef ook hier een duidelijk opsomming van je systeem
  • En wat je allemaal draait op dat systeem
  • Geef aan of je systeem overgeclockt is / gaat worden
  • Wat je eventuele wensen bij je voeding zijn (stil, stabiel, enz.)
  • Eventuele andere noemenswaardige zaken
Handige links
Enkele bekende merken
De maximale afwijkingen

VoltageAfwijking
+5V5%
-5V10%
+12V10%
-12V10%
+3.3V4%

Losse reviews
Ervaringen uit deze topics
De vorige topics
Eraser

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 22-07-2004 18:57]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik zie dit Topic en de bijbehorende Topicstart pas de eerste keer, maar ik kan jullie vertellen dat heel veel sites zijn die de Antec SLK350 als Goed/Perfect hebben beoordeeld 8)
Eene gozer heeft zelfs zijn Q-Tec gevalletje onmiddelijk weggegooid na een review ervan te hebben gemaakt :D

Heb zelf ook een 350 Watt Antec alleen zat die bij mijn Antec 1035B II dus die heeft geen naam ofzo.

Antec maakt naar mijn mening toch wel DE beste voedingen !!!
Maar nu klink ik wel erg eenzijdig of niet... :+

P.S. : Wil ik dit posten wordt Deel 5 net aangemaakt ... LOL

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• the_shadow
  • Laatst online: 03-04 13:16

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik wil binnenkort mijn huidige werkbak in gaan zetten als server. Ik heb er het volgende in zitten:

Moederbord: AOpen AX34ProII
Processor: Pentium Celeron 433 MHz met de voeding die er bij werd geleverd. Deze processor gaat binnenkort waarschijnlijk worden vervangen door een 850 MHz Celeron
Geheugen: 1 * 64 MB, 1 * 256. Hier komt waarschijnlijk nog 256 MB bij.
Harde schijven: 1 * 4 GB merkloos HD-je, maar deze gaat er binnenkort uit. Verder nog 1 * 80 GB, 7200 rpm 8 mb cache Western Digital en er komt binnenkort een zelfde HD bij die in software RAID 0 en RAID 1 (2 partities) gaat draaien. Alles is IDE.
Videokaart: 1 * GeForce 2 MX 32 mb AGP en 1 * Matrox Millenium II PCI.
CaseFans: Op het moment geen, maar mocht hij te warm worden dan zet ik er waarschijnlijk 1 in
DVD/CD: 1 * Pioneer DVD-119 (IDE)
Netwerk: 2 * 10/100 mbit netwerkkaart. Merk weet ik nog niet, ik moet ze nog aanschaffen. Wel weet ik dat het geen realtec-gebaseerde kaarten worden.

Aangezien die server op mijn kamer komt te staan, een stille voeding is dus een must. Welke voeding kan ik het beste aanschaffen en heeft nog ruimte over (ik weet niet hoeveel HD's etc. er in de verre toekomst nog bij komen en of ik misschien m'n moederbord en processor veranderals dit al gebeurt, dan wordt het waarschijnlijk geen P4).

Het maximum wat ik voor de voeding wil uitgeven is ongeveer 40 tot 50 euro.

[Voor 6% gewijzigd door the_shadow op 15-06-2004 20:25]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Niet online
the_shadow schreef op 15 juni 2004 @ 20:23:
Ik wil binnenkort mijn huidige werkbak in gaan zetten als server. Ik heb er het volgende in zitten:

Moederbord: AOpen AX34ProII
Processor: Pentium Celeron 433 MHz met de voeding die er bij werd geleverd. Deze processor gaat binnenkort waarschijnlijk worden vervangen door een 850 MHz Celeron
Geheugen: 1 * 64 MB, 1 * 256. Hier komt waarschijnlijk nog 256 MB bij.
Harde schijven: 1 * 4 GB merkloos HD-je, maar deze gaat er binnenkort uit. Verder nog 1 * 80 GB, 7200 rpm 8 mb cache Western Digital en er komt binnenkort een zelfde HD bij die in software RAID 0 en RAID 1 (2 partities) gaat draaien. Alles is IDE.
Videokaart: 1 * GeForce 2 MX 32 mb AGP en 1 * Matrox Millenium II PCI.
CaseFans: Op het moment geen, maar mocht hij te warm worden dan zet ik er waarschijnlijk 1 in
DVD/CD: 1 * Pioneer DVD-119 (IDE)
Netwerk: 2 * 10/100 mbit netwerkkaart. Merk weet ik nog niet, ik moet ze nog aanschaffen. Wel weet ik dat het geen realtec-gebaseerde kaarten worden.

Aangezien die server op mijn kamer komt te staan, een stille voeding is dus een must. Welke voeding kan ik het beste aanschaffen en heeft nog ruimte over (ik weet niet hoeveel HD's etc. er in de verre toekomst nog bij komen en of ik misschien m'n moederbord en processor veranderals dit al gebeurt, dan wordt het waarschijnlijk geen P4).

Het maximum wat ik voor de voeding wil uitgeven is ongeveer 40 tot 50 euro.
Tja, als je naar de toekomst kijkt, dan kun je niet uitgekeken raken. Stel dat je er nog wat harde schijven bij in doet, dan wordt het advies al anders.

Voor je toekomstige systeem in het eerste opzicht, kom je met een voeding van ongeveer 350 Watt wel uit de voeten. Het beste is de Tagan 330 Watt. Deze levert genoeg sap, is superstil en kwalitatief prima. Dat is eigenlijk de enige betaalbare oplossing.

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-05 21:41
Ik had eigenlijk een vraag of iemand ervaring heeft met enermax ~400 tot 460w
Want ik wil een enermax 460w gaan kopen omdat die 35amp@elke lijn heeft, wat enorm goed is (een 550w heeft vaak 36amp@elke lijn)
Dus denken jullie dat ik met deze voeding toekom (ik ben een flinke overclocker)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Anoniem: 116519

interessante link naar 'stille' PSUs

http://www.silentpcreview.com/article28-page1.html

sowieso in interessante site dat silentpcreview

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:02
De mijne is besteld. (ZM400B)
Alleen nog even wachten en dan zit ik eindelijk met een Zalman voeding i.p.v zo'n merkloos ding >:) :9 :)

[Voor 10% gewijzigd door ID-College op 16-06-2004 15:08]

Anoniem: 116529

hallo, ik heb al die voeding dingen eens doorgelezen, maar ook ik kom met een rijtje dingen met de vraag hoeveel ik moet hebben. ik heb geen flauw idee hoe je dat kan berekenen, en er wordt gegooid met 12 V, 480 W, afwijkingen van van alles en nog wat, en ik wordt er absoluut niet wijzer van.

deze kast met inhoud ben ik van plan te bouwen:

Thermaltake WinGo 8000+ (een kast met 5 fans)
P4 3,0 GHz (boxed)
2x 120 GB Maxtor 7200 rpm schijven
1x 36,7 Seagate 10000 rpm schijf
2x 512 MB TwinMos plaatjes
Asus P4P800 Deluxe moederbord
AOpen GeForce FX5700LE 256MB videokaart
2x NEC dvdbrandertje/spelertje

als je een mooie schatting hiervan weet te maken....ben ik je zeer dankbaar

alvast bedankt

ps, als je al een advies hebt over welke voeding mooi is, graag, prijs doet er niet echt toe, moet wel stil zijn (ik zat zelf te denken aan een bijbehorende Tt voeding, maar ik weet dus niet welke)

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 116529 op 16-06-2004 20:35]

Anoniem: 51612

graag een goed advies.
ik heb nu een 400 watt voeding van qtec maar begin het vermoeden te krijgen dat deze het soms niet trekt.

pc = pIV 2,4ghz hp + nexus cooler
p4p800
2x twinmos 512 pc 3200
2x maxtor 120 gb
sapphire 9800 pro
pinaccle tv kaart
pioneer a106
lite on dvd
fan controller
3 verlichte case fans
voet met ccfl
display 4 X 20 met backlight
rounded cables met verlichting

sinds mn videokaart vv is en de verlicht voet eronder zit gaan mn dvd laatjes soms langzaam open.
ik heb gehoord dat die qtec niet zo goed zijn en die 400 watt maar heel kort kan geven.
ik wil hem zowiezo dan vv voor een stillere....maar welke

• Niet online
Anoniem: 116529 schreef op 16 juni 2004 @ 20:32:
hallo, ik heb al die voeding dingen eens doorgelezen, maar ook ik kom met een rijtje dingen met de vraag hoeveel ik moet hebben. ik heb geen flauw idee hoe je dat kan berekenen, en er wordt gegooid met 12 V, 480 W, afwijkingen van van alles en nog wat, en ik wordt er absoluut niet wijzer van.

deze kast met inhoud ben ik van plan te bouwen:

Thermaltake WinGo 8000+ (een kast met 5 fans)
P4 3,0 GHz (boxed)
2x 120 GB Maxtor 7200 rpm schijven
1x 36,7 Seagate 10000 rpm schijf
2x 512 MB TwinMos plaatjes
Asus P4P800 Deluxe moederbord
AOpen GeForce FX5700LE 256MB videokaart
2x NEC dvdbrandertje/spelertje

als je een mooie schatting hiervan weet te maken....ben ik je zeer dankbaar

alvast bedankt

ps, als je al een advies hebt over welke voeding mooi is, graag, prijs doet er niet echt toe, moet wel stil zijn (ik zat zelf te denken aan een bijbehorende Tt voeding, maar ik weet dus niet welke)
Je zult toch wel zo'n 400 Watt aan power nodig hebben. Thermaltake levert prima voedingen, dus dat is een goede optie. Aangezien zij een 420 Watt versie hebben die stil is, lijkt me dat het beste. De enige shop die hem levert is overigens betrouwbaar (zelf ondervonden) en heeft een goede service. Je kunt ook voor een ander A-Merk gaan, denk dan aan bijvoorbeeld Chieftec, Antec en Zalman. Houd er wel rekening mee dat je ongeveer 400 Watt nodig hebt. B)
Anoniem: 51612 schreef op 16 juni 2004 @ 22:30:
graag een goed advies.
ik heb nu een 400 watt voeding van qtec maar begin het vermoeden te krijgen dat deze het soms niet trekt.

pc = pIV 2,4ghz hp + nexus cooler
p4p800
2x twinmos 512 pc 3200
2x maxtor 120 gb
sapphire 9800 pro
pinaccle tv kaart
pioneer a106
lite on dvd
fan controller
3 verlichte case fans
voet met ccfl
display 4 X 20 met backlight
rounded cables met verlichting

sinds mn videokaart vv is en de verlicht voet eronder zit gaan mn dvd laatjes soms langzaam open.
ik heb gehoord dat die qtec niet zo goed zijn en die 400 watt maar heel kort kan geven.
ik wil hem zowiezo dan vv voor een stillere....maar welke
Gebruik de volgende keer alsjeblieft A(B)N.

Je zult minimaal 350 Watt nodig hebben voor jou systeem. Een stille voeding is de Tagan 380 Watt. Deze raad ik je dan ook meteen aan. De Chieftec 360 Watt voldoet ook, maar is op papier net iets luidruchtiger. Andere A-Merken voldoen uiteraard ook. Voor geluidsproductie en dergelijke informatie kun je terecht op de websites van de fabrikanten. Succes met je keuze. ;)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 15:00
Ah, weer een welk voeding heb ik nodig topic :P.

Ik ben ondertussen afgestapt van mijn o zo gare Qtec 450Watt, en heb bij Computerland een ToPower 520Watt gehaald.

Dit beestje doet zijn 12v lijn op 11.98. De 5v lijn weet ik niet uit m'n hoofd maar was ook uitermate strak. Hij word wel redelijk heet, maar er zitten 2x 8cm fans in die erg stil zijn, en tevens temperatuur geregeld zijn. Het geluid komt in ieder geval niet boven m'n casefans/hdds uit, misschien word dit meer naar mate hij ouder word en er meer stof in komt... Nu hoor ik hem in ieder geval nog niet (zo stil als een 300watt zalman van een vriend).

Ik ben dus al met al enorm tevreden met deze voeding, ook hoe hij afgewerkt is. Mooi zwarte rounding om de hoofdkabel heen die het geheel bij elkaar houd, en de rest van de kabeltjes is al voorgedraait, dus niet zodat geel/wit/rood lis van elkaar komen te zitten. De airflow is dus in princiepe optimaal.

Ook zitten er 5 gekleurde (waarom ?) tie-wraps (of hoe je het ook schrijft) bij geleverd, en 4 geweldig mooie schroefjes om het beestje vast te maken in de kast.

Al met al dus een perfecte voeding wat mij betreft.

Overigens zit dezelfde ook in een server van mij, die 6 HDD's heeft. Trekt ie makkelijk :).

57696520646974206c65657374206973206e657264

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 19:02
Av3ng3rtje schreef op 14 juni 2004 @ 13:50:
Hallo,

Ik zoek een goede stabiele (met hoge voltages 12+ , 3.3+ , 5+) voor dit systeem:

P4 3,2 800 FSB
ABIT IC7-MAX3
512 MB DDR MUSHKIN PC3500 LEVEL2
CLUB3D ATI RADEON 9700
2x Maxtor 160GB 7.2k rpm 8mb cache @ raid0 (92 mb/s)
NEC ND-2500A
6 Casefans

Ik heb nu een ANTEC TRUEPOWER 480W , maar die heeft een voltage van 11.6v en daardoor gaan me harde schijven denk ik tikken , want met een 360W voeding heb ik geen enkel probleem. Ik denk dat Maxtor harde schijven extra gevoelig zijn voor lage voltages.
Want eerst had ik er een Seagate een Western Digital in en daar had ik geen problemen mee.
Heb je die Antec nog want ik was net opzoek naar die voeding... Als je em weg doet zeg het ff..

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

• Anoniem: 89432
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
http://www.silentpcreview.com/files/images/column/idle.png

Komt misschien van pas ;)

• Niet online
Bedankt voor je medewerking. :)
Ik ken hem al. Ik vind het echter misleidend dat het verbruik voor idle staat en de meeste voedingen ermee ophouden als hij wordt gestressed. :)

Anoniem: 116529

bedankt eraser :*)

btw: het wordt de Antec SL450
toch wel prijzig, maar je kan beter iets goeds kopen dan goedkope rommel

[Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 116529 op 17-06-2004 20:44]

Anoniem: 14932

Na 't lezen van Eraser's review over voedingen (en gezien 't feit dat je toch verstand van zaken hebt ;)) heb ik vandaag mijn Tagan 480W binnengekregen.
Ook mij valt op dat 't ding relatief zwaar is voor een voeding, maar dat 't er allemaal supernetjes uitziet. Mooi afgewerkt en geweldige accessoires.
Ik ga 'm over een half uurtje inbouwen en dan hopelijk genieten van een hoger geklokt systeem ;)

• KlusPrutser
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09-2018
Misschien wel een handige link om de juiste voeding te berekenen :)?

http://www.jscustompcs.com/power_supply/

Anoniem: 41542

KlusPrutser schreef op 18 juni 2004 @ 13:06:

Grappige site, ik weet alleen niet hoe nauwkeurig het moet zijn, alhoewel Eraser hier zijn gedachten vast wel over wil uitspreken.

Volgens deze site gebruikt mijn huidige systeem nog geen 300W maximaal, maar als ik de geplande uitbreidingen (2 nieuwe hdd's, extra geheugen, andere NIC) kom ik al over de 390W uit. Wordt toch wat krap voor mijn Tagan 380, lijkt me.
Ben dus eigenlijk wel nieuwsgierig naar hoe nauwkeurig die site is.

• KlusPrutser
De site heeft een beetje een rare manier van optellen. Maar als je de wattages zelf opteld klopt het beter. Naar mijn weten kloppen de wattages die achter de hardware staat vij goed. Op mijn harde schijf staat dat ie met opstarten 22,5 watt is en mijn processor geeft met "fresh diagnose" aan dat ie max 34,8 watt is. De site geeft voor een harde schijf 25 watt en voor mijn processor 35 watt, dus dat lijkt te kloppen.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:39
http://www.teccentral.de/artikel/artikel_317.html
review van een nieuwe 480 watt Enermax ziet er goed uit.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-05 01:51
Bigbot schreef op 18 juni 2004 @ 14:40:
http://www.teccentral.de/artikel/artikel_317.html
review van een nieuwe 480 watt Enermax ziet er goed uit.
Volgens deze videoreview toch niet helemaal, ook incl geluidstest:
http://www.3dgameman.com/...iant/video_review_02.html

• TagTag
  • Laatst online: 14:24

TagTag

Chevrolet Corvette rocks

KlusPrutser schreef op 18 juni 2004 @ 13:06:

Volgens mijn klopt deze site niet helemaal, ik zou voor mijn huidig systeem minimaal 400 watt verbruiken, terwijl ik slechts 300 watt voeding heb :o

Macbook 2,4ghz, Acer Aspire 1694v1, Athlon Thunderbird 1,2ghz en Phenom II X3 720 BE

• KlusPrutser
Zoals ik al zei, je moet wel even zelf de waardes optellen, want deze site rekent een extra ophoogfactor. En de site gaat bovendien uit van alle maxima: Full load processor, opstartende hardeschijven, geheugen dat volgepropt wordt etc.

• Niet online
Dat klopt allemaal. Een echte goed programma waarmee je je voeding kunt berekenen zal er wel nooit komen. Het is ten eerste al moeilijk om up-to-date te houden en ten tweede precies te berekenen. Je hebt altijd te maken met idle en weinig gebruik van bepaalde onderdelen.

• KlusPrutser
Idd. Maar het is handig je voeding op die ene maximale keer af te stemmen. Net voor die ene keer dat je alles gebruikt. Als je alles gebruikt, wat bijna niet voor zal komen, wil je toch je voeding niet opblazen. Ik heb een 200 watt voeding en als ik al mijn onderdelen bij elkaar optel kom ik op 201 watt. Dus dan lijkt mijn voeding precies goed genoeg (meer geluk dan wijsheid 8)7 ).

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-05 05:03
AMD XP 1800+
1gig Mem
Standaard onderdelen etc., agp kaartje + 3 IDE kaarten, waarvan 1 3ware raid controller (7506-8)
Voorlopig 10 disks (8x200 + 2x80), later nog 8 erbij, dus liefst mogelijkheid voor 18 disks, maar voorlopig 10 is ook goed. Kan er altijd nog een bijmirroren net zoals nu (250+300 watt atm, maar vertrouw het niet zo.)

Tis een fileserver, en het moet goed stabiel zijn en dus ook genoeg connectors, ik dacht zelf aan een antec 480 of 550 oid. Of misschien zo'n rooie enermax. Die zie zagen er na het bekijken van de specs ook wel ok uit. Heb hiervoor een antec gehad, maar die ging niet zo goed, maar dat beviel keigoed namelijk.

Misschien heeft iemand andere ideen? Vooral het connector feit is ff een moeilijke, kan ook splitters kopen, maar komt de betrouwbaarheid niet echt ten goede afaik. :)

• Niet online
DjGeRo schreef op 18 juni 2004 @ 20:17:
AMD XP 1800+
1gig Mem
Standaard onderdelen etc., agp kaartje + 3 IDE kaarten, waarvan 1 3ware raid controller (7506-8)
Voorlopig 10 disks (8x200 + 2x80), later nog 8 erbij, dus liefst mogelijkheid voor 18 disks, maar voorlopig 10 is ook goed. Kan er altijd nog een bijmirroren net zoals nu (250+300 watt atm, maar vertrouw het niet zo.)

Tis een fileserver, en het moet goed stabiel zijn en dus ook genoeg connectors, ik dacht zelf aan een antec 480 of 550 oid. Of misschien zo'n rooie enermax. Die zie zagen er na het bekijken van de specs ook wel ok uit.
Beide merken zijn wel oke, maar:
Heb hiervoor een antec gehad, maar die ging niet zo goed, maar dat beviel keigoed namelijk.
Wat is het nou? Wel of niet? :) Antec maakt op zich prima voedingen en behoort wel tot één van de kans-hebbenden voor jou mega-systeem. Ik zou dan voor de 550 Watt gaan, zeker als je er in de toekomst nog wat schijven bij wilt doen. In principe heb je met 550 Watt meteen genoeg voor 18 schijven. Ik ga ervan uit dat deze nooit allemaal tegelijk aangesproken zullen worden?
Misschien heeft iemand andere ideen? Vooral het connector feit is ff een moeilijke, kan ook splitters kopen, maar komt de betrouwbaarheid niet echt ten goede afaik. :)
In feite moet het niet veel uitmaken of je splitters gebruikt hoor. Als je zorgt dat je van één connector twee connectors maakt en die voor twee harde schijven gebruikt, moet dat geen probleem zijn.

• DjGeRo
Anoniem: 75994 schreef op 18 juni 2004 @ 20:46:

Beide merken zijn wel oke, maar:

Wat is het nou? Wel of niet? :) Antec maakt op zich prima voedingen en behoort wel tot één van de kans-hebbenden voor jou mega-systeem. Ik zou dan voor de 550 Watt gaan, zeker als je er in de toekomst nog wat schijven bij wilt doen. In principe heb je met 550 Watt meteen genoeg voor 18 schijven. Ik ga ervan uit dat deze nooit allemaal tegelijk aangesproken zullen worden?
Het beviel dus wel goed, alleen het ging aan het eind verkeerd door een vrij bekende bug in een gigabyte bord. Uitgefikt. Scheen bekend te zijn met die borden. :?

Tegelijk aangesproken => Ja en nee. Ligt er maar net aan, er komt een raid1 array (bootdisks) van 2x80, een raid5 array van 8x200 en later nog een raid5 array van 8x400 (als de nieuwe seagate serie uit is.) en tjah, raid5 is wel vrij tegelijk opzich. maar niet vol ofzo, dus het moet wel kunnen denk ;)
In feite moet het niet veel uitmaken of je splitters gebruikt hoor. Als je zorgt dat je van één connector twee connectors maakt en die voor twee harde schijven gebruikt, moet dat geen probleem zijn.
Nee ok, 2 gelijke schijven lijkt mij idd ook wel te kunnen.

Alleen ik dacht ook wel dat het antec zou worden, maar maybe heeft iemand anders nog alternatieven ofzo. :P

• Niet online
@ DjGeRo

Vantec maakt ook enorme beesten van voedingen met maarliefst 3 fans en een hoop gunstige details. Wat dat betreft is de Vantec 520 Watt nog beter geschikt voor je systeem. Het lijkt me dat het geld voor deze voeding (ongeveer 170 à 180 Euro) geen probleem is, kijkende naar de hoeveelheid schijven. :) Kijk hier maar eens rond. Pak je kwijlbakje maar vast. ;)

• mjdejong
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Geen vraag maar een aanrader voor iedereen die een stille en stabiele voeding in zijn pc wil hebben.

Zelf heb ik erg getwijfeld over welke voeding te nemen naar het overlijden van mijn Q-tec 350 met een gemodde fan op 7 volt erin. Na de revieuws te hebben gelezen die er zijn over voedingen nog steeds twijfel of zo'n dure voeding zijn euro's waard zo zijn toch een Zalman ZM400B-APS gehaald. En de Zalman is zo veel stiller en heeft mooie strakke voltslijnen dat die voeding zijn bijna 90 euro dik waard is.

Wat hangt er aan deze voeding? =>
Epox 8K9A met Amd 2600 @ 2110mhz
DVD-Brander
CD-Rom Brander
30-gig Harddisk
40-gig Harddisk
120-gig Harddisk
Floppy-drive
Ide-Zipdrive
Ati 9700 Pro Vgakaart
3 x pastfan 80mm
1 x pastfan 92 mm
1 CFFL

nieuws: Drie Zalman-voedingen met elkaar vergeleken
http://www.tomshardware.c...09/power_supplies-02.html

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

• DjGeRo
Anoniem: 75994 schreef op 18 juni 2004 @ 20:59:
@ DjGeRo

Vantec maakt ook enorme beesten van voedingen met maarliefst 3 fans en een hoop gunstige details. Wat dat betreft is de Vantec 520 Watt nog beter geschikt voor je systeem. Het lijkt me dat het geld voor deze voeding (ongeveer 170 à 180 Euro) geen probleem is, kijkende naar de hoeveelheid schijven. :) Kijk hier maar eens rond. Pak je kwijlbakje maar vast. ;)
:o 336 watt voor gebruik aan 12 volt lijnen :o. Mooi ding. Kga nu ff twijfelen tussen die vantec en een antec, ben er straks weer. :+

• msteggink
  • Laatst online: 27-05 23:35

msteggink

2 tflops@home

Hier ben ik weer

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Ik heb nu een systeem:
AMD XP 2600+ (333)
Asus A7V600
1x 512 MB DDR333 Transcend
1x 512 MB DDR400 Kingston
Club3d GF FX5600 256 MB
2x Intel Pro 100
1x Highpoint 404
Soundblaster live digital
2 floppydrives
MSI CDRW 48x16x48x
LG DVD Speler
1x Maxtor Plus9 60 GB
2x Maxtor Plus9 80 GB
4x Maxtor Plus9 120 GB
6x Coolermaster 12V 8cm fans TLF-R82
2x Iceberg 4cm 12V fans

Dit alles in een Aopen 700A met een Aopen 350W (FSP350-60BTP)

Ik wil dit uitbreiden met 1 of 2 nieuwe harde schijven, maar dat gaat hij denk ik niet zo echt houden. Ik heb al rondgekeken naar diverse voedingen, maar soms is de stroom op de +12 en +5 erg verschillend, ik heb nu 32A op +5 en 16A op +12... Maar wat trekt een harde schijf? Meer +12 of meer +5 ?

Welke voeding zou je me aanraden? Budget rond 100 euro.
Of kan ik beste een 2e voeding inbouwen voor de hardeschijven?

[Voor 4% gewijzigd door msteggink op 19-06-2004 13:03]

Webstek

Anoniem: 116544

Hallo,

Zit te twijfelen bij de aanschaf van een nieuwe voeding tussen een Tagan 480 watt of een CWT 480 watt. Qua prijs ontlopen ze elkaar nauwelijks, maar zit er veel verschil in prestaties/stabiliteit e.d. tussen deze 2 voedingen?? (daargelaten welk systeem je ermee moet voeden)

Heb de review van Eraser doorgelezen en deze was erg positief over de Tagan evenals andere reacties. De CWT (= Antec??) is nog niet aan een dergelijke test onderworpen vandaar deze vraag. Heeft iemand goede/slechte ervaringen met CWT? En wat is de betere keus?
Alv bedankt!

Anoniem: 39835

Hoe zijn jullie ervaringen met de Nexus NX 3500 mbt overclocken. Ik kan met mn mb namelijk naar 3 GHZ overclocken (20 % instelling), maar dan wordt het systeem een klein beetje instabiel. Ik denk dat het door de core voltage komt die niet meer constant is... Ik heb momenteel een Enhance 360 watt voeding en ik vind dat deze behoorlijk staat te blazen wanneer hij belast wordt. Ik weet van de Nexus iig dat ie heel stil is!, maar is het ook een goede voeding voor overclocken. Mn systeem loopt momenteel perfect op 2,8 Ghz, maar zou leuk zijn om 3 Ghz of meer te halen en mn systeem stiller te maken. In alle reviews zijn ze erg positief over deze PSU, maar heb niks gelezen over overclocken.. :P (misschien heeft de instabiliteit met iets anders te maken, maar het viel me op dat op 3 Ghz de core voltage dus niet meer constant was. Temps zijn ook op 3 GHz netjes. Stressed onder de 40 graden, idle 30 graden.)

• Costanel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-01 16:39

Costanel

Thanks for the info!

Ik heb laatst mijn voeding opgeblazen, en ben van plan een volledig nieuwe behuizing te kopen inc. voeding.

Mijn specs:

Moederbord: Asus A7V8X-x
3d-kaart: Hercules Ati Radeon All-in-wonder
Harddisk: 120 Gb
Geluidkaart: Creative Audigy ZS
DVD/CD: 1 DVD-rom, 1 CD-rom
Geheugen: 1x 256 MB
+/- 4 USB-poorten gebruikt

Volstaat 300W voor dit systeem?
En welke kan ik dan het beste(liefst i.c.m. een witte kast) halen?

Alvast bedankt. 8)

[Voor 4% gewijzigd door Costanel op 20-06-2004 13:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-05 22:48

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb 2 PC's die ik allebij stil wil krijgen.

De 1e:
Processor: Intel PIII 1000/133
Geheheugen: 768Mb PC133 CL3 (3X 256Mb)
Mainboard: Abit BX133-Raid
Harddisk: W800JB (80Gb/7200/8Mb)
Harddisk: IBM DRVS-09D (SCSI/9,1Gb/10.000)
Harddisk: Quantum Fireball LCT15 (10Gb/4400)
Geluidskaart: SB128PCi
Netwerkkaart:3COM 3C905-C
SCSI kaart: Diamond Fireport 40
Videokaart: Nvidia Geforce Ti4800SE VIVO
Videokaart koeling Zalman ZM80-C
Kastje: Sweex Xeon (ATX ALU, 5X3.5 int, 2X3,5 ext, 4X 5,25 ext)

De 2e:
Processor: Intel PIV 2.8HT/800FSB
Geheugen: 512Mb PC3500 CL2 DDR (2X265Mb)
Mainboard: Dell Dimension 8300 (i875P chipset)
Harddisk: Hitachi 7K250 SATA (160Gb/7200/8Mb)
Geluidskaart On board
NetwerkkaartOn board
Videokaart Nvidia Quadro 900XGL (= +/- Geforce 4 Ti4600)
Kastje: Dell Dimension 8300 (ATX Staal, 1X3.5 int, 2X3,5 ext, 2X 5,25 ext)

Ik Het is belangrijk dat mijn PC's fluisterstil worden. Ik zat te denken aan 2 Zalman 400 watt apparaatjes. Is dat een verstandige keuze gezien mijn configs?

[Voor 10% gewijzigd door Kirpeknots op 20-06-2004 16:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 21:43
Kirpeknots schreef op 20 juni 2004 @ 16:15:

De 1e:

De 2e:
Geluidskaart On board
NetwerkkaartOn board

Ik Het is belangrijk dat mijn PC's fluisterstil worden. Ik zat te denken aan 2 Zalman 400 watt apparaatjes. Is dat een verstandige keuze gezien mijn configs?
De eerste raad ik je de zalman 300 aan, de 2de idd de 400 en een zalman CPU cooler... best stil. Maar goed maar ff wachten wat eraser hiervan van vind.

no comment

Acties:
  • 0Henk 'm!

Als je een stille voeding wil hebben moet je absoluut deze link even gaan bekijken! http://www.silentpcreview.com/article28-page3.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 89432
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Asus K8V Deluxe
AMD Athlon 64 3200+
2 x 512MB DDR SDram PC3200 400MHz, CAS3 (Kingston)
2 x Western Digital 36GB (Raptor WD360GD, 10.000rpm, 8MB, SATA)
2 x Maxtor 120GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm, 8MB, SATA)
Club3D Radeon 9800 Pro 128MB
2 x Belinea 106030 19"
NEC ND-1300A
LiteOn 16x/48x IDE Retail
Logitech MX500
4 x Papst 8412 N/2GML 80mm case fans

Ik wou graag weten hoeveel Watt in nodig heb. Ik ga waarschijnlijk wel overclocken en er komen in de loop der tijd hdd's bij.

Ik zat zalf aan een Nexus 350 te denken, gaattie dat trekken?

Thx :Y)

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 89432 op 20-06-2004 23:20]

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05 14:47

Griffin

Is mythical

De voeding die ik nu hebt maakt ten eerste lawaai en ik heb soms probs met het opstarten van mn bak.
Nu heb ik de fora al doorgezocht en mijn vraag is nu welk van de 2 is beter:
- Zalman ZM400B-APS
- Tagan TG480-U01

kwa prijs maakt het niet zoveel uit. het is ong €2 verschil.

welk is nu beter.
ik zou ook graag ervaringen willen weten.
Zie specs in mijn sign...
(gaat het geen probs opleveren???????)
Yalhambra:

Check die link van mij nou even, daar vind je alles wat je wilt weten. Cijfer voor Kwaliteit van voeding en cijfer voor geluidsproductie + compleet review als je meer wilt weten...

Echt zeer informatief: http://www.silentpcreview.com/article28-page3.html
srry overheen gelezen. |:(

[Voor 36% gewijzigd door Griffin op 21-06-2004 09:21]

Check die link van mij nou even, daar vind je alles wat je wilt weten. Cijfer voor Kwaliteit van voeding en cijfer voor geluidsproductie + compleet review als je meer wilt weten...

Echt zeer informatief: http://www.silentpcreview.com/article28-page3.html

• ADMK
  • Laatst online: 06-05-2022
Processor: Intel Pentium 4 CPU 2.66GHz
Geheugen: 512 MB-ram geheugen
HD: Maxtor 120GB
VD: Club3d Radeon 9600 128MB
CD: AOPEN CD-RW
Geluidskaart: On board
Netwerk kaart: Realtek Family PCI Fast Ethernet
Voeding: PSU 400W Dual Fan Gold PFC(Op dit moment)

Ik zoek dus naar een 350/400Watt (of ergens daar tussen) voeding. prijs moet ongeveer liggen tussen de 30 tot 50 euro.
klik hier om te zien wat er mis is met de voeding die ik nu heb.

[Voor 5% gewijzigd door ADMK op 21-06-2004 16:48]

Anoniem: 100643

Ik heb:
MSI K7N2-L Nforce2
Xp2600+ @ 11.5x200 =2300mhz
2X 256 DDR400
1X 20 gig schijf
1X 120 gig
1X dvbrandertje
1X dvdspeler
Gf4 ti4200
4 casefans...
Aero7+

Heb nu een Qtec 550W (Me noname 300W voldeed niet, en wist der toen vrij weinig vanaf :P) maar die is veel te luidruchtig..
Welke Voeding zou voldoende zijn voor mijn systeempje, die ZEER stil is, en toch ook voor redelijke airflow zorgt?

Ik d8 zal aan een 350W A-open (de Volt-lijnen zijn vrijwel identiek/hoger als mijn huidige Q-tec)....zit nl ook 1X 120 mm fan in..

• hermanb|IA
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-08-2004
Hoi,

Ik heb een mini-itx kast gekocht: via sereniti:
http://www.myelectronics....get=p_379.html&lang=en-us

Ben best tevreden het is voor een servertje. Er zit een mini-itx fanless via c3 processor in
VIA EPIA ESP5000
http://www.myelectronics....get=p_609.html&lang=en-us

Maar de zogenaamde low-noise voeding is me toch wat te luid.

Nu kan je daar allerlei externe fann-less voedingen bij kopen maar dat is me te duur.
De kast kan volgens mij een gewone maat voeding wel herbergen.

Ik gebruik voor mijn normale pc's chieftec hpc=340 en die zijn aardig stil

Ik zoek dus een normale-size voeding, die niet veel stroom hoeft af te geven
(1 harddisk en 1 mini-itx bord), maar die wel superstil is.
Verder wil ik graag erg goedkoop, maat geen echte rotzooi.

Is de Q-tech bigfan iets of zijn er veel betere alternatieven?

hermanb<P><BR>

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-05 13:58
Hoeveel vermogen zou een Registered ECC DDR Dimm van 512MB trekken ongeveer aan wattage?

Anoniem: 109125

Systeem

amd 64 3000+
video kaart 128 mb (weet nog niet welke)
Asus K8V SE Deluxe
2x SATA 40 Gig
1x IDE 80 Gib
2x 512 PC 3200

Ik dacht aan een chieftec Dragon met een 360 Watt voeding erin
Zou dit genoeg zijn??

En een cd speler en een cd brander...zie hier boven.
Haastige spoed is zelden goed

hermanb schreef op 21 juni 2004 @ 23:31:
Hoi,

Ben best tevreden het is voor een servertje. Er zit een mini-itx fanless via c3 processor in
VIA EPIA ESP5000

Nu kan je daar allerlei externe fann-less voedingen bij kopen maar dat is me te duur.

Q-tec staat niet echt bekent als een merk dat stille voedingen levert. Zalman en Tagan leveren stille voedingen, en ik heb begrepen dat de Hunter 400W ook behoorlijk stil is. Je zou eens hier kunnen kijken. Yalhambra meent dat dat een goede site is, ik heb het zelf nog niet echt bekeken.

Voor zo'n systeem als dat van jouw heb je waarschijnlijk niet veel meer dan 200 Watt nodig (gok ik zo).

/edit
Overigens, echte rotzooi == Q-tec, Sweex

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 41542 op 22-06-2004 15:17]

• Niet online
Ben een weekendje naar Frankrijk geweest. Gisteren en een deel van vandaag werkte Chello niet. Binnenkort krijg ik een ADSL verbinding. Maar goed, hier jullie vragen met antwoorden.
msteggink schreef op 19 juni 2004 @ 13:02:
Hier ben ik weer

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Ik heb nu een systeem:
AMD XP 2600+ (333)
Asus A7V600
1x 512 MB DDR333 Transcend
1x 512 MB DDR400 Kingston
Club3d GF FX5600 256 MB
2x Intel Pro 100
1x Highpoint 404
Soundblaster live digital
2 floppydrives
MSI CDRW 48x16x48x
LG DVD Speler
1x Maxtor Plus9 60 GB
2x Maxtor Plus9 80 GB
4x Maxtor Plus9 120 GB
6x Coolermaster 12V 8cm fans TLF-R82
2x Iceberg 4cm 12V fans

Dit alles in een Aopen 700A met een Aopen 350W (FSP350-60BTP)

Ik wil dit uitbreiden met 1 of 2 nieuwe harde schijven, maar dat gaat hij denk ik niet zo echt houden. Ik heb al rondgekeken naar diverse voedingen, maar soms is de stroom op de +12 en +5 erg verschillend, ik heb nu 32A op +5 en 16A op +12... Maar wat trekt een harde schijf? Meer +12 of meer +5 ?

Welke voeding zou je me aanraden? Budget rond 100 euro.
Of kan ik beste een 2e voeding inbouwen voor de hardeschijven?
Ik denk dat je het nog best ver kan gaan schoppen met die AOpen. In feite is er geen verschil tussen twee voedingen of één. Je kunt meer capaciteit halen als je er twee maakt in één systeem, maar daarvoor moet je wel het één en ander veranderen (zie CME).

Harde schijven halen meer Ampère van de 5 V lijn. Het verschil is echter weinig.
Anoniem: 116544 schreef op 19 juni 2004 @ 15:14:
Hallo,

Zit te twijfelen bij de aanschaf van een nieuwe voeding tussen een Tagan 480 watt of een CWT 480 watt. Qua prijs ontlopen ze elkaar nauwelijks, maar zit er veel verschil in prestaties/stabiliteit e.d. tussen deze 2 voedingen?? (daargelaten welk systeem je ermee moet voeden)

Heb de review van Eraser doorgelezen en deze was erg positief over de Tagan evenals andere reacties. De CWT (= Antec??) is nog niet aan een dergelijke test onderworpen vandaar deze vraag. Heeft iemand goede/slechte ervaringen met CWT? En wat is de betere keus?
Alv bedankt!
Ik zou voor de Tagan gaan, maar dat zou misschien een persoonlijke ervaring zijn. Misschien dat er iemand is die deze vraag objectief kan beantwoorden.
Anoniem: 39835 schreef op 19 juni 2004 @ 15:45:
Hoe zijn jullie ervaringen met de Nexus NX 3500 mbt overclocken. Ik kan met mn mb namelijk naar 3 GHZ overclocken (20 % instelling), maar dan wordt het systeem een klein beetje instabiel. Ik denk dat het door de core voltage komt die niet meer constant is... Ik heb momenteel een Enhance 360 watt voeding en ik vind dat deze behoorlijk staat te blazen wanneer hij belast wordt. Ik weet van de Nexus iig dat ie heel stil is!, maar is het ook een goede voeding voor overclocken. Mn systeem loopt momenteel perfect op 2,8 Ghz, maar zou leuk zijn om 3 Ghz of meer te halen en mn systeem stiller te maken. In alle reviews zijn ze erg positief over deze PSU, maar heb niks gelezen over overclocken.. :P (misschien heeft de instabiliteit met iets anders te maken, maar het viel me op dat op 3 Ghz de core voltage dus niet meer constant was. Temps zijn ook op 3 GHz netjes. Stressed onder de 40 graden, idle 30 graden.)
Ik zelf ken Nexus niet goed, alleen maar van wat reviews en dergelijke. Daarvoor moet je dus bij iemand anders zijn. Ik kan je wel vertellen dat het absoluut geen garantie is dat je dan verder over kan clocken, maar ik hoop dat je dat zelf ook snapt.
Costanel schreef op 19 juni 2004 @ 18:43:
Ik heb laatst mijn voeding opgeblazen, en ben van plan een volledig nieuwe behuizing te kopen inc. voeding.

Mijn specs:

Moederbord: Asus A7V8X-x
3d-kaart: Hercules Ati Radeon All-in-wonder
Harddisk: 120 Gb
Geluidkaart: Creative Audigy ZS
DVD/CD: 1 DVD-rom, 1 CD-rom
Geheugen: 1x 256 MB
+/- 4 USB-poorten gebruikt

Volstaat 300W voor dit systeem?
En welke kan ik dan het beste(liefst i.c.m. een witte kast) halen?

Alvast bedankt. 8)
300 Watt moet wel kunnen voor dat systeem, maar voordat ik het met zekerheid kan zeggen, zul je even je CPU moeten vermelden. Een goede keuze zal de AOpen 300 Watt zijn. AOpen levert genoeg (witte) kasten met deze voeding er standaard in. Zorg in ieder geval voor een A-Merk voeding. Succes met je keuze. ;)
Kirpeknots schreef op 20 juni 2004 @ 16:15:

De 1e:
Tagan 380 Watt of Zalman 400 Watt. 300 Watt is eigenlijk net niet helemaal optimaal voor dat systeem.
De 2e:
Geluidskaart On board
NetwerkkaartOn board

Voor dit systeem is een Zalman 400 Watt misschien wat overdreven. Je zult echter wel minimaal 350 Watt nodig hebben. Elk A-Merk zal hiervoor voldoen.
Anoniem: 89432 schreef op 20 juni 2004 @ 22:40:
Asus K8V Deluxe
AMD Athlon 64 3200+
2 x 512MB DDR SDram PC3200 400MHz, CAS3 (Kingston)
2 x Western Digital 36GB (Raptor WD360GD, 10.000rpm, 8MB, SATA)
2 x Maxtor 120GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm, 8MB, SATA)
Club3D Radeon 9800 Pro 128MB
2 x Belinea 106030 19"
NEC ND-1300A
LiteOn 16x/48x IDE Retail
Logitech MX500
4 x Papst 8412 N/2GML 80mm case fans

Ik wou graag weten hoeveel Watt in nodig heb. Ik ga waarschijnlijk wel overclocken en er komen in de loop der tijd hdd's bij.

Ik zat zalf aan een Nexus 350 te denken, gaattie dat trekken?

Thx :Y)
Nee, dat zal niet gaan lukken. Je zult voor bovenstaand systeem minimaal 400 Watt nodig hebben van een A-Merk. Wat je het beste kan doen gezien je plannen, is een 480 Watt van Tagan of Antec kopen. De capaciteit is echter afhankelijk van je plannen. Je hebt in ieder geval 400 Watt nodig in combinatie met een A-Merk.
ADMK schreef op 21 juni 2004 @ 12:34:
Processor: Intel Pentium 4 CPU 2.66GHz
Geheugen: 512 MB-ram geheugen
HD: Maxtor 120GB
VD: Club3d Radeon 9600 128MB
CD: AOPEN CD-RW
Geluidskaart: On board
Netwerk kaart: Realtek Family PCI Fast Ethernet
Voeding: PSU 400W Dual Fan Gold PFC(Op dit moment)

Ik zoek dus naar een 350/400Watt (of ergens daar tussen) voeding. prijs moet ongeveer liggen tussen de 30 tot 50 euro.
klik hier om te zien wat er mis is met de voeding die ik nu heb.
Ik zou voor de Chieftec 360 Watt gaan. Hij ligt binnen je budget en levert genoeg sap voor je systeem.
Anoniem: 100643 schreef op 21 juni 2004 @ 16:14:
Ik heb:
MSI K7N2-L Nforce2
Xp2600+ @ 11.5x200 =2300mhz
2X 256 DDR400
1X 20 gig schijf
1X 120 gig
1X dvbrandertje
1X dvdspeler
Gf4 ti4200
4 casefans...
Aero7+

Heb nu een Qtec 550W (Me noname 300W voldeed niet, en wist der toen vrij weinig vanaf :P) maar die is veel te luidruchtig..
Welke Voeding zou voldoende zijn voor mijn systeempje, die ZEER stil is, en toch ook voor redelijke airflow zorgt?

Ik d8 zal aan een 350W A-open (de Volt-lijnen zijn vrijwel identiek/hoger als mijn huidige Q-tec)....zit nl ook 1X 120 mm fan in..
De Tagan 380 Watt is ook zeer stil. Deze voeding heeft twee fans die naarmate hij meer gebruikt wordt, harder gaan draaien. Precies de voeding die jij nodig hebt.
hermanb schreef op 21 juni 2004 @ 23:31:
Hoi,

VIA EPIA ESP5000

Als ik jou was zou ik de fan van je voeding vervangen door een Papst of iets dergelijks. Dat is de meest doeltreffende en goedkoopste oplossing.
ConZito schreef op 22 juni 2004 @ 00:27:
Hoeveel vermogen zou een Registered ECC DDR Dimm van 512MB trekken ongeveer aan wattage?
Tussen de 3,5 en 4 Watt voor zover ik het kan natrekken.
Anoniem: 109125 schreef op 22 juni 2004 @ 14:55:
Systeem

amd 64 3000+
video kaart 128 mb (weet nog niet welke)
Asus K8V SE Deluxe
2x SATA 40 Gig
1x IDE 80 Gib
2x 512 PC 3200

Ik dacht aan een chieftec Dragon met een 360 Watt voeding erin
Zou dit genoeg zijn??
Ja, dat zal net gaan. De videokaart zal uiteraard bepalen hoeveel je daarna over zult hebben. Een budgetkaart zal je nog wat ruimte geven, maar de topkaarten niet.

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 23:05
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe kast te kopen en deze te modden. Nou wordt deze geleverd met een standaard 350W voeding. Ik vraag me af of deze nog krachtig genoeg is als ik er allemaal CCFLs, LEDs en Casefans met LEDs erin stop.

http://www.coolermaster.c...le=+CAC-T05+Centurion%205 is de link van de kast als je deze wil bekijken. Ik ga hier dus een windowkit en belichting in stoppen.

nou hangt er in me huidige kast een 300W voeding die gewoon nog goed functioneert, maar ik vroeg me af of deze het allemaal nog aankan? Als die 350W voeding standaard wordt geleverd bij de Centurion 5, is deze dan krachtig genoeg om het volgende te ondersteunen?
- 2 Blauwe CCFLs
- 2 Blauwe Casefans
- 1 LaserLED module met 3 blauwe LEDs erin

Als de 350W voeding dit niet aankan dan koop ik gewoon een 400W Zalman voeding, dit zou dan imo krachtig genoeg moeten zijn.

De specs van me pc zijn:
AMD Athlon XP 2000+
512MB geheugen
Radeon 9500 pro 128 MB
80GB harde schijf
MSI MS6367 moederbord.

• Niet online
Flowmo schreef op 22 juni 2004 @ 15:49:
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe kast te kopen en deze te modden. Nou wordt deze geleverd met een standaard 350W voeding. Ik vraag me af of deze nog krachtig genoeg is als ik er allemaal CCFLs, LEDs en Casefans met LEDs erin stop.

http://www.coolermaster.c...le=+CAC-T05+Centurion%205 is de link van de kast als je deze wil bekijken. Ik ga hier dus een windowkit en belichting in stoppen.

nou hangt er in me huidige kast een 300W voeding die gewoon nog goed functioneert, maar ik vroeg me af of deze het allemaal nog aankan? Als die 350W voeding standaard wordt geleverd bij de Centurion 5, is deze dan krachtig genoeg om het volgende te ondersteunen?
- 2 Blauwe CCFLs
- 2 Blauwe Casefans
- 1 LaserLED module met 3 blauwe LEDs erin

Als de 350W voeding dit niet aankan dan koop ik gewoon een 400W Zalman voeding, dit zou dan imo krachtig genoeg moeten zijn.

De specs van me pc zijn:
AMD Athlon XP 2000+
512MB geheugen
Radeon 9500 pro 128 MB
80GB harde schijf
MSI MS6367 moederbord.
De standaard 350 Watt in die kast van Coolermaster gaat dat wel kunnen hoor. B)

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 23:05
Dat hoop ik dan maar, als ie eruit knalt kom ik bij jou klagen ;)

Neej, maar het scheelt wel 90 euro!

Had al uitgerekend hoeveel alles zou gaan kosten en kwam op 300-350 euro uit, min 90 is dat weer 210-260 euro waardoor ik weer wat budget over heb voor andere dingen :)

Stel die 360 watt (zie hierboven) blijkt later niet genoeg te zijn kan ik dan een oude 250 watt er naast gebruiken.
Conflicteerd dit niet met de voltages?

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 16:27

KatirZan

Wandelende orgaanzak

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Case : Dragon Miditower
Moederbord : Asus A7V8X rev. 1.21
Processor : AMD Athlon XP 2600+ Barton @ 2250mhz
Geheugen : 512mb DDR PC2700
HDD : 2 * Maxtor 80gb 8mb cache 7200
Vid.Kaart : GeForce 4 Ti4200 128mb
Koeling : Proc. ZALMAN
               Case : 4 * 16cm FAN
               HDD : 2 * 12cm FAN
Extra's : 2 * Neon Blue 12v, Baybus, Coolermaster Aerogate 2

Wabbawabbawabbawabba

• Niet online
Anoniem: 109125 schreef op 22 juni 2004 @ 16:02:
Stel die 360 watt (zie hierboven) blijkt later niet genoeg te zijn kan ik dan een oude 250 watt er naast gebruiken.
Conflicteerd dit niet met de voltages?
Als je zorgt dat apparaten zoals HD's en CD/DVD drives op die voeding zitten niet. Je moet dan dus een duidelijke scheiding maken.
KatirZan schreef op 22 juni 2004 @ 16:09:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Case : Dragon Miditower
Moederbord : Asus A7V8X rev. 1.21
Processor : AMD Athlon XP 2600+ Barton @ 2250mhz
Geheugen : 512mb DDR PC2700
HDD : 2 * Maxtor 80gb 8mb cache 7200
Vid.Kaart : GeForce 4 Ti4200 128mb
Koeling : Proc. ZALMAN
               Case : 4 * 16cm FAN
               HDD : 2 * 12cm FAN
Extra's : 2 * Neon Blue 12v, Baybus, Coolermaster Aerogate 2
Leuk systeem. Maar wat is het nut van deze post? :)

• ADMK
Vraagje, is de PSU 400W Dual Fan Gold PFC nou echt zo'n k*t voeding?

• Niet online
ADMK schreef op 22 juni 2004 @ 16:45:
Vraagje, is de PSU 400W Dual Fan Gold PFC nou echt zo'n k*t voeding?
Aan het geweldig lijkende type te zien, is het een Q-Tec? Je hebt er namelijk geen merk bij genoemd.

Anoniem: 114616

ik ha din het verkeerde topic een vraag gesteld dus stel hem hier opnieuw.

Ik krijg waarschijnlijk binnekort een geforce fx5900xt. Maar ik heb nu dus een sweex 300w voeding en ben bang ( weet het zeker) dat die het niet gaat trekken.
Dus is deze TechSolo voeding goed genoeg? Of levert hij stabiele voltages?

www.techsolo.net/en/tp-500.htm

• Niet online
Anoniem: 114616 schreef op 22 juni 2004 @ 17:13:
ik ha din het verkeerde topic een vraag gesteld dus stel hem hier opnieuw.

Ik krijg waarschijnlijk binnekort een geforce fx5900xt. Maar ik heb nu dus een sweex 300w voeding en ben bang ( weet het zeker) dat die het niet gaat trekken.
Dus is deze TechSolo voeding goed genoeg? Of levert hij stabiele voltages?

www.techsolo.net/en/tp-500.htm
Misschien even handig om je systeem te vermelden?

Anoniem: 114616

AMD athlon 2500+ @ 2350mhz
256mb DDR 333
40gb maxtor
CD-rom
asus a7v8x
Voodoo5 5500 --> Geforce FX 5900XT

• Niet online
Anoniem: 114616 schreef op 22 juni 2004 @ 17:21:
AMD athlon 2500+ @ 2350mhz
256mb DDR 333
40gb maxtor
CD-rom
asus a7v8x
Voodoo5 5500 --> Geforce FX 5900XT
Ik denk wel dat dat gaat lukken hoor. Wat zijn de voltages van je huidige systeem?

Anoniem: 84523

amd xp 1500+
msi k7t 266 pro 2
hdd 120 gig
hdd 80 gig
hdd 60 gig
dvd writer nec 2500a
cd rom
2*256 ddr pc 2100
geforce 4 ti 4800 se
dit komt allemaal in een Xaser kastje
mijn vraag , trekt de standaard voeding (300W of 360W dachtek) dit alles , als je weet dat er in die xaser noggis 7 casefans zitten?

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:26
Misschien een vreemd verzoek maar ik zoek een voeding waarbij alleen de 12V lijn belangrijk is. Deze mag niet onder de 11.5V komen.
Verder moet de voeding minstens 15 of 16 ampere continue kunnen leveren. (op 12V dus)

Hij hoeft niet stil te zijn en het liefst niet duur >:)

Ideeeen?

• Niet online
Anoniem: 84523 schreef op 22 juni 2004 @ 17:23:
amd xp 1500+
msi k7t 266 pro 2
hdd 120 gig
hdd 80 gig
hdd 60 gig
dvd writer nec 2500a
cd rom
2*256 ddr pc 2100
geforce 4 ti 4800 se
dit komt allemaal in een Xaser kastje
mijn vraag , trekt de standaard voeding (300W of 360W dachtek) dit alles , als je weet dat er in die xaser noggis 7 casefans zitten?
De 360 Watt wel, maar de 300 Watt niet. Andere A-Merken voldoen uiteraard ook, zolang je maar zorgt voor minimaal 350 Watt.
vassago schreef op 22 juni 2004 @ 17:25:
Misschien een vreemd verzoek maar ik zoek een voeding waarbij alleen de 12V lijn belangrijk is. Deze mag niet onder de 11.5V komen.
Verder moet de voeding minstens 15 of 16 ampere continue kunnen leveren. (op 12V dus)

Hij hoeft niet stil te zijn en het liefst niet duur >:)

Ideeeen?
Is dat nou zo moeilijk om zelf uit te zoeken? De A-Merken vliegen je om de oren in dit topic. Het enige dat je hoeft te doen is een voeding zoeken met jou eisen.

[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 22-06-2004 17:34]

• Anoniem: 116985
  • Niet online
ik heb een pctje (ASUS A7N8X deluxe met een 2800 amd XP processor) maar die zoemd... wat voor voeding, cpu koeler en fan`s moet ik erin zetten om hem geluidsloos te maken ??

bijvoorbaat dank

fan`s moeten 80mm zijn..
cpu koeler voor een amd...
en een voeding.. (maakt de hoeveelheid watt dan nog veel uit ??

die 3 dingetjes heb ik nodig... ( in superstille uitvoering)
(ik heb zelf al gezocht maar kon weinig vinden... )

[Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 116985 op 22-06-2004 18:08]

• Niet online
Anoniem: 116985 schreef op 22 juni 2004 @ 17:48:
ik heb een pctje (ASUS A7N8X deluxe met een 2800 amd XP processor) maar die zoemd... wat voor voeding, cpu koeler en fan`s moet ik erin zetten om hem geluidsloos te maken ??

bijvoorbaat dank

fan`s moeten 80mm zijn..
cpu koeler voor een amd...
en een voeding.. (maakt de hoeveelheid watt dan nog veel uit ??

die 3 dingetjes heb ik nodig... ( in superstille uitvoering)
(ik heb zelf al gezocht maar kon weinig vinden... )
Dit is niet bepaald een vraag die thuishoort in dit topic. Het enige wat ik je kan adviseren is het aspect voeding. Wat dat betreft zul je eerst je systeem moeten vermelden (exact met alles erop en eraan), want het Wattage maakt wel degelijk uit.

• Anoniem: 116985
  • Niet online
ok, hier komt het:

ASUS A7N8X deluxe
2800 amd XP processor
coolmaster cooldrive3 hdd-koeler
maxor 80GB hdd
asus dvdrom (16x max)
radeon 9600 XT videokaart
2 staafjes neon
1 counterstrike fangril (blauwe led)

en dat alles zit in een Aerocool Design AERO-X202

oja, er zit ook nog een cpu-koeler in en 2 casefan`s (maar die ga ik vervangen)

• Niet online
Anoniem: 116985 schreef op 22 juni 2004 @ 18:34:
ok, hier komt het:

ASUS A7N8X deluxe
2800 amd XP processor
coolmaster cooldrive3 hdd-koeler
maxor 80GB hdd
asus dvdrom (16x max)
radeon 9600 XT videokaart
2 staafjes neon
1 counterstrike fangril (blauwe led)

en dat alles zit in een Aerocool Design AERO-X202

oja, er zit ook nog een cpu-koeler in en 2 casefan`s (maar die ga ik vervangen)
De Tagan 330 Watt of de Zalman 300 Watt. Beide voedingen voldoen en zullen je systeem stabiel draaien. Mijn voorkeur gaat uit naar de Tagan 330 Watt. Beide voedingen zijn overigens stil.

• ADMK
Anoniem: 75994 schreef op 22 juni 2004 @ 16:55:
[...]
Aan het geweldig lijkende type te zien, is het een Q-Tec? Je hebt er namelijk geen merk bij genoemd.
Deze hier: http://qtec.info/products/product.htm?artnr=13493

• TRAXION
  • Nu online
Ik zou ook wel wat raad willen heb nu een flowerpower 500 watt triplefan maar die zuipt kilo's stroom, zoek dus eigenlijk iets wat minder stroom verbruikt.

Flowerpower pakt 6 ampere :S

Mijn specs.

-P4 2.6@3.2
-Msi 875 fis2r
-2x 512mb pc3200
-2x 250gb 2x 80gb 2x60gb
-6 fans en 3 in de voeding.
-radeon 9800se aiw
-dvd brander (liteon 8 speed)
-dvd reader (acer)
-raid kaartje
-Wifikaartje (linksys)
-Nic (realtek)

[Voor 6% gewijzigd door TRAXION op 22-06-2004 19:30]

• LocoJ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-02 13:32
Help,...PLZ!!

Heb een paar dagen geleden een nieuwe pc gekocht. Kick-ass dingetje al zeg ik het zelf. 8) Probleem: Hij geeft geen enkele kick bij het opstarten. :? De case fan en de voeding fan gaan draaien maar verder gebeurd er helemaal niks.

Heb ik misschien een te kleine voeding??? :X

Specs:
Aopen ATX H600B kast met standaard Aopen 350 watt voeding
Msi K8n Neo
Athlon64 3200
R9800 Pro (extra zalman koeling nog niet geinstalleerd)
Corsair twinx 1024 MB C2PT
Samsung 120 GB SATA
DVD 16x
CDRW

Hoop niet dat m'n moederbord kapot is,...heb net alles in elkaar geschroeft...is nog nooit aan geweest...zucht....

PLZ help
Greetz LocoJ

[Voor 3% gewijzigd door LocoJ op 22-06-2004 19:36]

Assumption is the mother of all fuckups

• Niet online
Het schijnen geen goede voedingen te zijn. 400 Watt is waarschijnlijk een piekspanning die gelevert kan worden. Probeer je eens te verdiepen in wat reviews in dit topic en op internet wat betreft Q-Tec voedingen en dit type in het bijzonder.
TRAXION schreef op 22 juni 2004 @ 19:20:
Ik zou ook wel wat raad willen heb nu een flowerpower 500 watt triplefan maar die zuipt kilo's stroom, zoek dus eigenlijk iets wat minder stroom verbruikt.

Flowerpower pakt 6 ampere :S

Mijn specs.

-P4 2.6@3.2
-Msi 875 fis2r
-2x 512mb pc3200
-2x 250gb 2x 80gb 2x60gb
-6 fans en 3 in de voeding.
-radeon 9800se aiw
-dvd brander (liteon 8 speed)
-dvd reader (acer)
-raid kaartje
-Wifikaartje (linksys)
-Nic (realtek)
Wat jij nodig hebt is de Tagan 480 Watt of in ieder geval een A-Merk voeding met een capaciteit van minimaal 400 Watt. De Tagan kan ik je aanraden uit eigen ervaring.
LocoJ schreef op 22 juni 2004 @ 19:35:
Help,...PLZ!!

Heb een paar dagen geleden een nieuwe pc gekocht. Kick-ass dingetje al zeg ik het zelf. 8) Probleem: Hij geeft geen enkele kick bij het opstarten. :? De case fan en de voeding fan gaan draaien maar verder gebeurd er helemaal niks.

Heb ik misschien een te kleine voeding??? :X

Specs:
Aopen ATX H600B kast met standaard Aopen 350 watt voeding
Msi K8n Neo
Athlon64 3200
R9800 Pro (extra zalman koeling nog niet geinstalleerd)
Corsair twinx 1024 MB C2PT
Samsung 120 GB SATA
DVD 16x
CDRW

Hoop niet dat m'n moederbord kapot is,...heb net alles in elkaar geschroeft...is nog nooit aan geweest...zucht....

PLZ help
Greetz LocoJ
Dat kan ik je niet eerder zeggen dan wanneer je je volldige systeem hebt opgegeven. Ik mis namelijk de harde schijven. :)

[Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 22-06-2004 19:37]

• LocoJ
done,......

dus 1 x samsung 1213c 120 GB SATA

[Voor 85% gewijzigd door LocoJ op 22-06-2004 19:39]

• Niet online
Nee, je voeding moet dat aankunnen. Ik denk dat je het probleem ergens anders moet gaan zoeken.

• LocoJ
Hmmm,...naja THX anyway :)

• Hwg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-11-2018

Hwg

Catch me ;)

Laat ik bij deze even waarschuwen voor de "Qtec 550 Watt gold dual fan" je hebt hier een goede 400 Watt voeding aan. Bij mij was ie alleen na 1,5 jaar aan vervanging toe... Ik heb nu dan maar een Tagan aangeschaft.

Zeg Leon, als ik deze schroef uit de lamp haal valt er bij de bovenburen dan iets om?

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:36
Tagan TG380-UO1

http://www.materiel.be/alims/tagan/images/480w_s.jpg
Algemeen/levering:

De voeding wordt geleverd inclusief netsnoer, manual, tie-wraps, schroefjes en klittebandjes. Het gewicht(2.5KG) van dit mat-zwarte beestje is genoeg om je cheap-a$$ Sweex kastje krom te trekken.
Het gewicht word vooral bepaald door de grote heatsinks die in de voeding zitten, deze zorgen ervoor dat 1 van de fans op 533rpm al genoeg lucht verplaats om de voeding koel te houden. De 2e fan treedt pas in werking bij een belasting boven de 60%. Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen de 2e fan te laten draaien. (voor systemspecs, zie beneden)

De specs volgens het boekje:
12V 22A
5V 37A
3.3V 28A
-12 1A
-5 0.8A
+5VSB 2.5A

3.3V+5V=220W
Kabels/aansluitingen:

De ATX-kabel is gemeshed, en de hdd/sata/fdd/en atx12V kabels zijn allemaal gevlochten.
1 van de hdd aansluitingen is shielded, en deze is speciaal bedoeld voor je VGA-kaart, maar je kunt uhm ook voor een hdd gebruiken.
De kabels zijn erg lang, de eerste aansluiting zit op 50cm, de 2e 15cm later, en de eventuele 3e weer 15cm later. Lengte zat dus, zelfs voor grote kasten.

Aansluitingen:
9xhdd
2xsata
2xfdd
1xground-cable, om te bevestigen aan je moederbord.
Oordeel/links

MBM, bios en gkrellm geven het volgende aan:
12V 11.9
5V 5.09

Ik kan geen 3.3V meten, mijn moederbord heeft daar geen mogelijkheden voor zover ik weet.

Voor net iets meer dan 60 euro haal je heel wat kwaliteit in huis en kun je weer een tijd vooruit. Voor mij is het een grote verbetering ten op zichte van mijn vorige voeding een Qtec 400W :r

Doordat de fan's zo langzaam draaien is de voeding niet in staat je kast te koelen, daar moet je toch echt een exra case-fan voor gebruiken. Ook word de voeding redelijk warm, waardoor ik besloten heb de "hoofd-fan" te vervangen door een papst(welke ik direct op mijn moederbord ga aansluiten)

Tagan Website
Pricewatch
Franse Review met mooie foto's
Systeemspecs

Athlon XP 2600+
Epox 8RDA3I
512MB PC3200
Hercules Radeon 8500LE
2xSeagate Barracuda 7200.7 (40GB)
Maxtor Diamondmax+ 9 (40GB)

[Voor 93% gewijzigd door AttiX op 24-06-2004 17:00]

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 16:27

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Anoniem: 75994 schreef op 22 juni 2004 @ 16:25:
[...]
Als je zorgt dat apparaten zoals HD's en CD/DVD drives op die voeding zitten niet. Je moet dan dus een duidelijke scheiding maken.

[...]
Leuk systeem. Maar wat is het nut van deze post? :)
Ow oeps :P iets vergeten, ik heb nu een 330watt voeding, maar ik vind dat ie af en toe toch iets te weinig heeft, is het wel genoeg of niet?

Wabbawabbawabbawabba

AttiX.SkategoaT schreef op 22 juni 2004 @ 23:27:

De volt lijnen zijn bij mij erg stabiel, al is de 3.3 wel erg laag volgens mij.
MBM, bios en gkrellm geven het volgende aan:
12V 11.9
5V 5.09
3.3V 2.84
Mooie review. Dezelfde voeding bevalt mij ook goed :Y) Die lage waarde voor je 3.3V lijn is waarschijnlijk een leesfout van je mobo sensoren, als dit werkelijk je voltage was, had je pc het waarschijnlijk niet meer gedaan.
KatirZan schreef op 23 juni 2004 @ 09:57:

Ow oeps :P iets vergeten, ik heb nu een 330watt voeding, maar ik vind dat ie af en toe toch iets te weinig heeft, is het wel genoeg of niet?
Het is waarschijnlijk handig als je vermeld van welk merk de voeding is, en wat je huidige voltages zijn (het liefst idle en stressed, zeker aangezien je 'm aardig ge-OCed heb).

[Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 41542 op 23-06-2004 10:05]

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05 14:47

Griffin

Is mythical

super reply, daar word ik wijs uit.

tog nog een paar vragen:
- de voeding is erg stil?
- hoe warm is warm. (dit kan geen schade doen aan de voeding of andere dingen in de pc doen?)
- en je hebt het over casefans voor de case temp op goede temp te houden, is 1 naast mn CPU en 1 daaronder (boven mn VGA-kaart) genoeg?. ik heb ook nog 1 - 2 intakes.

• ADMK
Had je toevallig hetzelfde probleem als mij met de Qtec 400Watt, dus dat telkens je computer zo maar uit valt (alsof de stroom is uitgevallen)

• Niet online
Het probleem dat de fans weinig lucht verplaatsen komt puur en alleen door het feit dat Tagan zijn fans aanstuurt afhankelijk van het gebruik. In tegenstelling tot temperatuur-gestuurde fans, kan de voeding redelijk warm worden en dus zorgen voor weinig airflow, simpelweg om het feit dat de fans soms langzaam, en in het geval van de tweede extra fan helemaal niet, draaien. B)

• Anoniem: 56708
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vroeg me af hoeveel mijn systeem nodig heeft (ik heb al een 1337 psu dus daar gaat het niet om). Maar wil een opsomming van het vermogen per onderdeel (ik kan het nergens op internet vinden dus ik denk misschien op deze manier.

Ik wil kijken of ik nog een peltier op dezelfde psu kan hangen.

Heb:
Abit NF7-S rev 2.0
AMD Athlon 2500+ @ 2,1v
2x corsair 256mb pc3500 @ 2,9v
Ati Radeon 9800xt agp @ 1.8v
maxtor sata 160gb
5x casefan 12v (4 met led) (van 100 tot 300mA)
mijn dvd-brander + cd brander zitten extern via firewire powered.

Enermax Active PFC low noise 460Watt over de 12v kan 33A })

De peltier die ik koop is 90Watt (dus 100watt met speling is voldoende)

Heb watercooling dus geen fans op het mobo proc en videokaart.

Ik vroeg me af hoeveel dit systeem per onderdeel zuipt.

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 56708 op 23-06-2004 17:15]

• AttiX
Anoniem: 41542 schreef op 23 juni 2004 @ 10:03:
[...]

Mooie review. Dezelfde voeding bevalt mij ook goed :Y) Die lage waarde voor je 3.3V lijn is waarschijnlijk een leesfout van je mobo sensoren, als dit werkelijk je voltage was, had je pc het waarschijnlijk niet meer gedaan.
Zoiets dacht ik zelf ook, maar de andere voltages zijn wel zoals het hoort.
Griffin schreef op 23 juni 2004 @ 14:38:

super reply, daar word ik wijs uit.

tog nog een paar vragen:
- de voeding is erg stil?
- hoe warm is warm. (dit kan geen schade doen aan de voeding of andere dingen in de pc doen?)
- en je hebt het over casefans voor de case temp op goede temp te houden, is 1 naast mn CPU en 1 daaronder (boven mn VGA-kaart) genoeg?. ik heb ook nog 1 - 2 intakes.
Danku :)
- De voeding is onhoorbaar stil. Stiller dan de aopen-voeding van mijn 2e PC met 12cm fan.(review is in de maak).
- De voeding wordt een graad of 30. En verwamt hier de kast zelf ook mee. Vandaar dat ik de fan van de interne controller afhaal, en een beetje stilte ga opgeven voor wat meer frisse lucht(12Db Papst)
- Jij hebt genoeg fans. :)
ADMK schreef op 23 juni 2004 @ 14:52:
[...]

Had je toevallig hetzelfde probleem als mij met de Qtec 400Watt, dus dat telkens je computer zo maar uit valt (alsof de stroom is uitgevallen)
Computer was instabiel en de voltagelijnen schommelden erg. Ook is de 400W van Q-tec ook geen 400W, anders zouden ze er wel meer hdd-aansluitingen opzetten. Aan 4 heeft niemand hier genoeg toch?
De q-tecjes zijn wel goedkoop, maar uiteindelijk toch duurkoop. Hier kom ik in mijn volgende review op terug. :D

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:02
Aan de hand van eraser heb ik ook maar besloten voor een 400 Watt.
Aangezien ik zeer goede ervaringen met Zalman heb, heb ik ook gekozen voor een 400Watt Zalman.
Ik moet zeggen hij draait werkelijk super.
De voltagelijnen zijn allemaal constant 0.1 eronder.
Perfectos dus. :) :> :P

• Niet online
Anoniem: 56708 schreef op 23 juni 2004 @ 17:10:
Vroeg me af hoeveel mijn systeem nodig heeft (ik heb al een 1337 psu dus daar gaat het niet om). Maar wil een opsomming van het vermogen per onderdeel (ik kan het nergens op internet vinden dus ik denk misschien op deze manier.

Ik wil kijken of ik nog een peltier op dezelfde psu kan hangen.

Heb:
Abit NF7-S rev 2.0
AMD Athlon 2500+ @ 2,1v
2x corsair 256mb pc3500 @ 2,9v
Ati Radeon 9800xt agp @ 1.8v
maxtor sata 160gb
5x casefan 12v (4 met led) (van 100 tot 300mA)
mijn dvd-brander + cd brander zitten extern via firewire powered.

Enermax Active PFC low noise 460Watt over de 12v kan 33A })

De peltier die ik koop is 90Watt (dus 100watt met speling is voldoende)

Heb watercooling dus geen fans op het mobo proc en videokaart.

Ik vroeg me af hoeveel dit systeem per onderdeel zuipt.
Als ik het kan vinden, kun je het zelf ook opzoeken. Kijk gewoon op de sites van de fabrikanten en bekijk data-sheets of dergelijks technische specificatie's. Soms staat het verbruik van bepaalde onderdelen ook wel in reviews of iets dergelijks.

• ADMK
AttiX.SkategoaT schreef op 23 juni 2004 @ 17:22:
[...]

Zoiets dacht ik zelf ook, maar de andere voltages zijn wel zoals het hoort.

[...]

Danku :)
- De voeding is onhoorbaar stil. Stiller dan de aopen-voeding van mijn 2e PC met 12cm fan.(review is in de maak).
- De voeding wordt een graad of 30. En verwamt hier de kast zelf ook mee. Vandaar dat ik de fan van de interne controller afhaal, en een beetje stilte ga opgeven voor wat meer frisse lucht(12Db Papst)
- Jij hebt genoeg fans. :)

[...]

Computer was instabiel en de voltagelijnen schommelden erg. Ook is de 400W van Q-tec ook geen 400W, anders zouden ze er wel meer hdd-aansluitingen opzetten. Aan 4 heeft niemand hier genoeg toch?
De q-tecjes zijn wel goedkoop, maar uiteindelijk toch duurkoop. Hier kom ik in mijn volgende review op terug. :D
Me computer viel steeds uit tijdens een potje Call of Duty (of andere games) hij viel uit alsof de stroom is uitgevallen van me computer, erg vervelend. Ik dacht eerst dat me geheugen brak was maar 't blijkt dus me Voeding te zijn, heb veel negatiefs gehoord over Qtec dus het moet wel me voeding zijn :P

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb:
Een Enermax 350 watt voeding
P4 3.0 GHz
2 S-ATA schijven
4 casefans
DVD-ROM en DVD-ReWriter
SB Audigy
TV kaart

Kan ik hier zonder problemen een GeForce 6800 GT in stoppen?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• AttiX
Aopen AO300-12APNF

http://www.nordichardware.com/reviews/PSU/2003/roundup/aopen_2.jpg
(bovenstaande foto is van het type AO300-12APN, zonder potmeter en leds)
Algemeen/levering:

De voeding wordt geleverd in een baby-blauw met witte doos, met een gelukkig gezin erop. :? Klik!
De voeding zit eenzaam in de doos, geen netsnoer of andere goodies.
In plaats van een 80mm fan is deze voeding uitgerust met een transparante met leds uitgevoerde 120mm Fan. Klik!
De fan is te regelen mbv een potmeter op de achterkant van de voeding.

De specs volgens de site:
12V:18A
5V:30A
3.3V:28
-12V:0.8A
-5V:0.3A
+5VSB:2.0A

3.3V+5V=200W
Kabels/aansluitingen:

De ATX-kabel is gemeshed. De HDD-aansluitingen zijn in het blauw uitgevoerd en hebben speciale clipjes. Door deze clipjes in te drukken duw je de aansluiting uit het apparaat. Een slim idee wat ook werkt.

Aansluitingen:
6xhdd
1xsata
2xfdd
Oordeel/links

MBM en bios geven het volgende aan:
12V 11.75
5V 4.87
3.3V 3.3

Voor 41 euro heb je een degelijke voeding met genoeg aansluitingen voor elk standaard-systeem. De voeding is redelijk stil wanneer de fan op z'n traagst draait, maar zelfs dan verplaatst de 120mm fan genoeg lucht om menig kast koel te houden. De ledjes zijn een leuke extra, maar voor mij geen reden om een voeding te kopen. De voeding heeft de plaats ingenomen van wederom een q-tec 400W, welke het nodig vond door te branden en daarmee het moederbord mee te nemen. :(

Aopen Website
Systeemspecs(2e systeem)

Athlon XP 2200+
Asrock K7VM2
384MB PC 2100
Ati Rage Pro 128
Maxtor hdd (20GB)

[Voor 4% gewijzigd door AttiX op 23-06-2004 18:28. Reden: Beter plaatje gevonden]

• Niet online
Tyrian schreef op 23 juni 2004 @ 18:08:
Ik heb:
Een Enermax 350 watt voeding
P4 3.0 GHz
2 S-ATA schijven
4 casefans
DVD-ROM en DVD-ReWriter
SB Audigy
TV kaart

Kan ik hier zonder problemen een GeForce 6800 GT in stoppen?
Dat ligt een beetje aan de voltages die je nu hebt. Ik verwacht trouwens geen problemen.

Bedankt voor beide reviews AttiX.SkategoaT! d:)b

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 23-06-2004 18:24]

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-04 22:10
Ik ga binnenkort een nieuw, zelf samengesteld, systeem kopen. Ik heb hier echter al een kast staan met een A-open 300 Watt voeding. Nu wil ik weten of deze voeding genoeg is voor het volgende systeem:
Socket 754 mobo
Athlon64 3000+
2 x 256 mb pc3200
160Gig S-ata harde schijf
Radeon 9800pro 128mb
DVD-speler
Diskette-drive

Zal de voeding dit trekken? Ik koop liever niet een nieuwe voeding als het niet echt nodig is.
Een upgrade naar een DVD-brander en een Raptor harddisk zal de voeding waarschijnlijk niet meer trekken neem ik aan?

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Anoniem: 75994 schreef op 23 juni 2004 @ 18:22:
[...]
Dat ligt een beetje aan de voltages die je nu hebt. Ik verwacht trouwens geen problemen.

Bedankt voor beide reviews AttiX.SkategoaT! d:)b
http://ww.xs4all.nl/~duivenv/forum/voltages.JPG

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• AttiX
Je voltlijnen zijn redelijk netjes. Wel ontdekte ik door jouw plaatje, dat jou en mijn epox-bord geen 3.3V-lijn uitleest. MBM en Gkrellm geven wel een 3.3V aan, maar dat is de VDimm.

Ik denk dat Epox de Vdimm belangrijker vind dan de 3.3V en dat de Winbond-sensorchip een bepaald aantal lijnen kan uitlezen.

Zoekt en gij zult vinden:
http://www.epox.com/USA/article.asp?id=1719

[Voor 7% gewijzigd door AttiX op 23-06-2004 22:09]

• Niet online
Ja, dat gaat wel lukken. Succes ermee. ;)
UltraR-pc schreef op 23 juni 2004 @ 19:34:
Ik ga binnenkort een nieuw, zelf samengesteld, systeem kopen. Ik heb hier echter al een kast staan met een A-open 300 Watt voeding. Nu wil ik weten of deze voeding genoeg is voor het volgende systeem:
Socket 754 mobo
Athlon64 3000+
2 x 256 mb pc3200
160Gig S-ata harde schijf
Radeon 9800pro 128mb
DVD-speler
Diskette-drive

Zal de voeding dit trekken? Ik koop liever niet een nieuwe voeding als het niet echt nodig is.
Een upgrade naar een DVD-brander en een Raptor harddisk zal de voeding waarschijnlijk niet meer trekken neem ik aan?
Met de huidge configuratie komt hij wel uit de voeten, maar met je upgrade-plannen wordt het denk ik niet wat. Daarvoor zul je eenzelfde merk voeding moeten kopen met een capaciteit van ongeveer 350 Watt. Denk wel aan een A-Merk zoals Antec, Chieftec, Tagan, Enermax, Zalman, enz. B)

• MikeyC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09-2020

MikeyC

Infiltrate Mapper

Ik heb totaal geen verstand van voedingen en koeling omdat ik vroeger dacht dat dat allemaal wel goed zat. Maar sinds kort heb ik wel eens het probleem dat ik tijdens het gamen een spontane uitval van de pc heb. Na een reboot (ik moet eerst de voedingschakelaar uit en dan aan zetten voordat de powerknop het weer doet) gebeurt het na 10 minuten soms weer in de game. Erg vervelend...
Ik heb een 300Watt (merkloze?) voeding en verder maar even op de specs page kijken.
Ik heb trouwens het molexstekkertje van de videokaart gister via een andere weg laten lopen, maar dat zou niet moeten schelen denk ik...

[Voor 4% gewijzigd door MikeyC op 24-06-2004 00:54]

<insert sig here>

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:06

Jack

MHz Matters

Mijn specs

P4 2,8@3,5
Abit IC7-Max3
2x256mb pc3000 @250mhz
2x 120gb
4x 12cm fans
radeon 9800pro
dvd brander
audigy2 geluidkaartje
met een zalman 400Watt voeding

probleem is dat de Vdimm fluctueert als de ziekte,
gewoon in idle fluctueert het al 0,1V :|
niet echt lekker voor mn geheugen
bovendien is mn 12V lijn in idle 11,86 en stressed 11,81V
dat vind ik dan nog niet eens zo schokkend maar al met al
ben ik niet echt blij met mijn zalman

ik ben nu ff aan het kijken naar een target480

goed plan? :)

[Specs]

Ik heb gistern een Nexus 3500 in mn kast gezet. Man wat een goede voeding. Super stil ook onder belasting. Mn computer is niet meer te horen tenzij ik er vlakbij met mn oren ga zitten. Voltlijnen zijn lekker stabiel. Top. Een aanrader voor iedereen. De Nexus 3000 schijnt overigens nóg stiller te zijn

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hey, waar heb je die PSU gekocht ?

Anoniem: 105974

Het systeem:
Processor: AMD Athlon 64 3200+ (Boxed Cooler)
Motherboard: MSI K8T Neo-FIS2R
Zalman ZM400A-APF 400Watt
FX card: Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB
Internal memory: 2 x 512 MB PC3200 DDR SDRAM (Dane-Elec)
HDD1: Maxtor 200GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm, 8MB, SATA)
HDD2: Maxtor 80GB (DiamondMax 9, 7200rpm 2MB, ATA)
Soundcard: Creative Soundblaster Audigy 2 ZS (Retail)
Case: Chenbro X-Spider (Midi Tower, window, Black/Silver)
DVD-Rom: Lite-On 16x48x, LTD-166S (Black)
DVD-CD burner: NEC ND-2500 (Black)
Logitech Deluxe Access Keyboard (PS/2)
Logitech MX510 Optical Mouse
120MM 4 Ledded Systemfan
Some fancy lights...

Het probleem:
Sinds ik het systeem in elkaar heb gezet heb ik echter last van drop outs van de netwerkconnectie (onboard gigabit Realtek 8169/8110). Als een drop out plaats vindt dan blijft de hele computer hangen en valt er niks te beginnen behalve de verbinding hardhandig te verbreken (en dan reageert de computer ineens weer). Deze drop outs vinden voornamelijk plaats als er flink verkeer plaats vindt op mijn FTP server (ADSL verbinding op een Zyxel 4port modem).

Na internet af te hebben gezocht hoor ik vaak dat onverklaarbare problemen te wijten zijn aan een te laag amp van de +12v van de voeding. Men vindt dat deze minstens 25amp moet zijn. Nu heeft de Zalman ZM400B-APS (mijn voeding) slechts een max van 18amps op de +12v.

Mijn vraag is dan ook of dit inderdaad gerelateerd kan zijn. En zo niet of iemand een idee heeft waar deze drop outs aan te wijten zijn.

p.s. het zijn niet de volgende zaken:
-temperatuur
-drivers/bios
-virussen/spyware

Spanningen in idle zijn (gemeten met Core Center):
Vcore: 1,46 a 1,47
3,3v: 3,33
5v: 5,00
+12v: 11,78 a 11,84

Iemand een idee of mijn probleem inderdaad gerelateerd is (zou kunnen zijn) aan een te lage amp waarde op de +12v?

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:03
Ik heb de volgende setup:

ls7a2 mobo
xp1800+ @ 2600+
768mb ddr
msi dr4a dvd brander
liteon 48x24x48
LG DVD rom 16x
9200se 128mb
maxtor 7200 60 GB

De noname 300 watt is niet genoeg. Ik was van plan om een 350 watt aopen te halen.
Goed genoeg?
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee