Ik zal ff mijn mini-review geven over de
Huntkey 400 watt voeding.
Helaas heb ik geen plaatjes van dat ding, ik heb alleen dit op google gevonden:
Eerst even mijn specs:
A7N8X Deluxe 2.0 1007 bios
2500+@3200+, Zalman CNPS 7000A-Cu
Hercules 9800SE AIW @ PRO AIW
512 MB DDR400
Seagate 7200.7 120 GB ATA133
3 ledfans 80 mm, 1 CCFL 25 mm
Voltages:
Gewicht:
Dat ding voelt echt wel zwaar aan, ik heb het dan wel niet gemeten, maar hij is toch zeker 2 x zo zwaar als mijn 300 watt no-name
Geluid:
Dit ding is echt heel erg stil, de 120 mm fan is bijna onhoorbaar.
Nog 1 heel goede feature is dat de voeding GEEN 230-115 volt-schakelaar heeft (ook niet onder een stickertje ofzo). Dus je kunt hem niet op die manier opblazen
--------------------------------------------------------------------------------------
Een tip voor iedereen die wil weten hoeveel geluid zijn voeding maakt:
Haal je PSU uit je comp, sluit hem aan op het stopcontact, zonder er iets aan te hangen, en verbind dan d.m.v. een ijzerdraadje, het groene draadje (PWR-on) uit je ATX-connector met een zwarte (GRND) (maakt niet uit welke zwarte). Nu zal je PSU aangaan, en je fan uit je PSU dus gaan draaien.
--------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb dit ook gedaan, en op een halve meter afstand moest ik echt heel erg moeite doen om hem te horen.
Je hoeft dus helemaal geen Zalman of Nexus van 80+ euro aan te schaffen om een stille voeding te krijgen.
Stabititeit:
Tja, hij is stabiel of hij is het niet, nou ik kan zeggen dat hij bij mij goed zijn werk doet
Pricewatch:
http://www.tweakers.net/p...=Pricewatch&Query=huntkey
Conclusie:
Zeer goede voeding die weinig geluid maakt, en ook nog is heel erg goedkoop is:
Ik kan dit ding aanraden voor iedereen die aan 400 watt genoeg heeft.
Door deze voeding is het lawaaierigste component in mijn computer de Zalman 7000-cu (!!!!!)
[
Voor 23% gewijzigd door
jeroen-v op 08-02-2004 15:52
. Reden: Toevoegingen ]