Gathering of Tweakers

Quicksearch
Griffin2k in "Post hier foto's en specs van je home-ci..."

Foto's en specs staan in bovenste link...

Met een beetje geluk binnen 2 weken een beamertje goed genoeg voor mij doeleinden :)
http://www.projectorcentral.com/NEC-VT440K.htm

http://www.projectorcentral.com/img.cfm?pid=1661

Griffin2k wijzigde dit bericht 14-04-2004 00:01 (6%)

Naimoholic

Ik ben ook teruggestapt naar een 2.0 config :) . Het is maar net of je je kamer wil volstoppen voor de films die je kijkt. Voor velen hier is dit het waard, voor Flex, JWO en voor mij was het dat niet. Misschien ook niet helemaal netjes dat we dan ook patsen met onze stomme stereo-setups :P . Ik kijk zelfs geen TV meer (nouja, vrijwel niet, asl hij beneden aanstaat kijk ik wel eens mee, maar dan zit ik meestal om een andere reden beneden :P ). Af en toe een filmpje vind ik zeker leuk, maar darvoor ga ik liever naar de ios :) . En ja, daar is het geluid meestal beroerd. Des te leuker als je thuis weer een muziekje opzet (in 2-kanaals :) ). Als ik sommige setjes zie vind ik ze zeker gaaf, maar heb er absoluut geen spijt van dat ik ik m'n toch niet goedkope receiver heb weggedaan voor een stereoset. Ook wil ik niet weten wat ik moet uitgeven om een surroundset van dezelfde kwaliteit te halen. Ik kan er een losse processor en een losse einbak naast gaan zetten, maar da's duur. Dan geef ik dat geld liever uit aan stereospul :) . Ik kan echt genieten van muziek. Een filmpje op z'n tijd is zeker gaaf, maar het geeft me niet het gevoel. Ook heb ik nog niet een home cinema gehoord die me echt heeft overtuigd. Ik zou eigenlijk niet eens meer weten waarom ik ineens een receiver wilde :D . Denk door m'n PS2, die zo'n stoere optical had :+ .

Maar ik blijf zeker meelezen :) . Ik vind het leuk om setjes te kijken :) . Zo ook de set die in het vorige topic stond (de 803's op Denon spul). Mooie set (hoewel ik de 803 niet alles vind ;) ), hoewel de opstelling toch wel zonde is.
Deze post is niet volledig ter zake doende, maar het ging even om de terugschakeling van meerkanaals naar stereo :P .

Music Addicted

Reg. datum: 27 september 2002

quote:

Je gebruikt redelijk wat smileys, maar je text klopt.

Je kan je evenveel geld verdelen over 5.1 of stereo. Aangezien je bij stereo 2,5 keer zo weinig hoeft te kopen kan dit van beter kwaliteit.
Ik blijf toch bij 5.1, zelfs voor muziek. Heerlijk rondom en overal aanwezig perfect verdeeld door de NAD ears functie.

Naimoholic

quote:
tatata schreef op 14 april 2004 @ 10:47:
[...]

Je gebruikt redelijk wat smileys, maar je text klopt.

Je kan je evenveel geld verdelen over 5.1 of stereo. Aangezien je bij stereo 2,5 keer zo weinig hoeft te kopen kan dit van beter kwaliteit.
Ik blijf toch bij 5.1, zelfs voor muziek. Heerlijk rondom en overal aanwezig perfect verdeeld door de NAD ears functie.

Hehe, ik weet het, ik smile veel :P .

Maar voor muziek is het toch vreemd. Bij een concert heb je ook alleen je geluid van voren, waarbij de ruimte de akoestiek voor z'n rekening neemt. Daarom vind ik meerkanaals voor muziek onnatuurlijk. Ik krijg er zelfs luisternoeheid van, omdat ik overal op ga letten. Da's niet fijn :) .

Maar ieder z'n meug inderdaad :) .

Music Addicted

The man with the plan

Nog heel even, dan kan ik ook weer een filmpje kijken in 5.1. Niet bij mezelf (te weinig ruimte) wel bij een vriend. Die had ooit wel 5.1 maar ging weer terug naar stereo (eigenlijk verder met stereo). Nu heb ik hem eindelijk zover dat hij er een receivertje naast zet. Gave 2.0 heb ik zelf namelijk ook, ik miste alleen een adresje voor 5.1. :)

Als het allemaal up-and-running is zal ik wel wat foto's neergooien.

Great minds think alike!

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

Misschien een idee voor de mensen die terug zijn op 2.0 maar toch wel _iets_ om surround geven: neem een goedkope receiver met 5.1 pre-outs, 3 speakers erbij en dan de front pre-outs gewoon op je 2.0 set.

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

Ik ben op zoek naar goeie speakers voor een thuis bioscoop.
Het setje PRIMUS van INFINITY werd mij aangeraden.

Nu wou ik jullie tot graag om hulp vragen, want ik ben totaal niet thuis in de "wereld" van dolby surround etc. Ieder zijn eigen vak :P

Ik heb nu het setje QP112AL van JVC. Iemand enig idee wat ik het beste kan kopen. Budget is ¤1500 á ¤1700.

quote:
JT schreef op 14 april 2004 @ 12:02:
Misschien een idee voor de mensen die terug zijn op 2.0 maar toch wel _iets_ om surround geven: neem een goedkope receiver met 5.1 pre-outs, 3 speakers erbij en dan de front pre-outs gewoon op je 2.0 set.
Dat heb ik dus ook. :) (alleen de pre-outs nog niet)

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music." - Kristian Wilson, Nintendo VP, 1989

Naimoholic

quote:
JT schreef op 14 april 2004 @ 12:02:

Dat idee kaart ik ook meestal aan voor mensen die wel 5.1 willen maar ook een goede stereoweergave. Ik doe het alleen zelf niet, ik heb namelijk geen zin om opok een paar speakers te zoeken die bij m'n fronts passen. Daar heb ik geen plek voor. Bovendien integreerd het niet zo makkelijk met Naim en alle DIN's. Het idee is goed, maar niet met Naim. Met andere merken is het een stuk gemakkelijker. Ik heb voor de tape-loops weer een aparte DIN nodig, en die zijn aardig prijzig...

Ook heb ik toch geen fatsoenlijke TV en DVD-speler. Ook voorlopig geen geld voor :P .

Music Addicted

Ik ben van plan binnenkort ook m'n home cinema uit te gaan breiden met een breedbeeld (Sony 36HQ100). Probleem echter is dat het beeld iets achterloopt als je via surround kijkt. Nu schijnt dit ook een probleem van plasma's te zijn en vroeg me af of dat met de delay op je receiver op is te lossen. Hebben jullie daar ervaring mee.

Bij mij zijn het ook allemaal compromissen. Ik heb geen plek voor full-range rears dus heb ik rears genomen die ik gemakkelijk aan de muur kan bevestigen. Kwa luidsprekers hangt er dan dus een 7.1 set-up aan de muur in een redelijk kleine kamer. De plaatsing is nu wel goed en dat is echt een verschil met voorheen 5.1 met 2 zuilen als rears die dus echt niet goed geplaatst waren.

Als stereo versterking heb ik dan een Marantz PM7000 en Multichannel een Marantz SR7300. :)
quote:
Iznogoud schreef op 14 april 2004 @ 12:10:
Ik ben op zoek naar goeie speakers voor een thuis bioscoop.
Het setje PRIMUS van INFINITY werd mij aangeraden.

Nu wou ik jullie tot graag om hulp vragen, want ik ben totaal niet thuis in de "wereld" van dolby surround etc. Ieder zijn eigen vak :P

Ik heb nu het setje QP112AL van JVC. Iemand enig idee wat ik het beste kan kopen. Budget is ¤1500 á ¤1700.
Dat weet alleen jij, ga langs bij een winkel waar je zulke setjes kan beluisteren. Als vooronderzoek kun je dan eerst wat site's langslopen om te kijken wat daar nou concurrenten van zijn. Zoals uit m'n hoofd bijvoorbeeld de Kef KHT eitjes of Celestion dingetjes. Dat alles heeft voor sataliet speakers een aardig geluid en is behoorlijk gestyled.

Overigens kun je voor ¤1500 ook slagen met goede fullrange speakers. Genoeg geld om lekker te kunnen kiezen en dus veel luisteren :)

Play wijzigde dit bericht 14-04-2004 14:15 (50%)

www.hospitalitylife.nl

Mijn 2.1 setje,

http://picserv.beyond-reality.nl/img.php/020H6VQX43/C96H29JU7WN/JPEG/1076969291//wes7

Ik heb ook voor stereo gekozen, subje geeft weer wat de monitors missen, en indien nodig kan ik het hele blok laten "shaken".

Ik mis eigenlijk niets in het geluid, heb een goed stereo beeld en aangezien de kamer erg klein is vind ik 5 speakers onzin, en ik heb liever 2 goede speakers dan 5 kwalitatief veel mindere, en heb tot nu toe nog geen enkele set gehoord die ik mooier vind dan dit tijdens een film, (heb ook nog niet zoveel film luisterervaring) maar zo'n tannoy/ bose etc speakersetje klinkt bagger ten opzichte van dit.

specs:

speakers - B&W 805
dvd - Onkyo dv sp 500
Pre - Arcam delta 110 D
Eind - Bryston 3B NRB
bekabeling - v/d hull (122) en wbt connectors/spades. (bi wire)
Sub - Zelfbouw, Focal 7512, thommessen proteus 2,5 (BR +/- 85 liter)

En natuurlijk is het nu anders opgesteld als op de foto.

* FFF mist boeksters setje?

PS:

Als ik weer geld uit wil geven (het kan nu eigenlijk wel ff voor me slaapkamer)
Dan komt er een goede TV (misschien projectieTV of projector) Nieuwe CD, en misschien een nieuwe pre amp.

Misschien dat ik kwa versterkers overstap naar HT (bijvoorbeeld rotel) alleen als je stereo goed wilt blijven dan moet je toch de betere merken pakken in mijn ogen, liefst had ik een bryston of classé pre, alleen die zijn erg prijzig.

FFF wijzigde dit bericht 14-04-2004 17:00 (22%)

Reg. datum: 17 december 2003

Zo die sub is nog groter dan je tv maar mooi setje he nu nog uitbreiden naar 5.1 :D

[ help me (A) ]

quote:
yash schreef op 14 april 2004 @ 16:12:
Zo die sub is nog groter dan je tv maar mooi setje he nu nog uitbreiden naar 5.1 :D

Bedankt,

Als ik het zelfde niveau dan kost dat veel geld.

Heb gekeken naar de bryston 1,7 pre, kost meer als 7000,- euro alleen al.
Dus moet ik kwalitatief minder naar bijvoorbeeld rotel, dan ben ik 3000 euro kwijt voor de versterkers (zoals de 1066 met de 1075).

Ook ben ik van mening dat een goed stereo beeld bijdraagd aan een goede beleving. Ik vind dit, zeker gezien de grote van mijn kamer onzin, en denk dat de geluidskwaliteit er niet op vooruit zal gaan. (minder als een betere DVD en voorverstreker)

Als ik op me eigen woon, en ik kan het geld nog missen dan koop ik er bijvoorbeeld 803's bij.

FFF wijzigde dit bericht 14-04-2004 16:24 (7%)

GEEN groftaalgebruik

Nou dan wordt het ook maar eens tijd om mijn HT te laten zien.

Eerst maar es de apparatuur:
http://picserv.beyond-reality.nl/img.php/5X897WTPHW/O03UZ6F3YRJ3/JPEG/1081957481//29jg
Specs:
receiver (rechtsonder): Sony STR-DB870 (5.1 100W per kanaal)
DVD-speler (linksonder): Thomson DTH 220
Video recorder (linksboven): Philips VR 600 (voor het opnemen van de series op TV :P )
Band recorder(rechtsboven): Akai 4000DS
Versterker (helemaal linksboven): Sony TA-AX310 (voor de sub)

Die band-recorder is btw van me vader (van een kennis gekregen) maar wegens plaats gebrek staat ie dus bij mij (niet dat er mee geluisterd wordt ofzo :+ ).

Next: De speakers

First up: De fronts (Life L 5454) van de aldi
http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/61213EPJ5SD8/picserver.jpeg
De rechter

http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/2GXWT1ED06U7/picserver.jpeg
En de linker (zonder hoes om de drivers te laten zien)

Center (Eltax Millennium) + TV
http://picserv.beyond-reality.nl/img.php/L716837JHG/PD12X477AF40/JPEG/1081957481//n603
TV is een Samsung 70cm 100Hz breedbeeld

Rear speakers:
http://picserv.beyond-reality.nl/img.php/9DD7WE8LMR/8Y186WFRT0B5/JPEG/1081957367//8tyy
Allebei Eltax Millennium Mini (waarvan je de linker in de reflectie van de TV zag)

En de Sub (er komt nog vervanging):
http://picserv.beyond-reality.nl/img.php/4A1JPN6582/12R6LFM816VN/JPEG/1081961678//q7ul
Zoals je misschien wel kan zien is deze van de kijkshop die ze daar ooit een keer hadden.
Hij is dus passief en aangesloten op de Sony TA-AX310.

En dit alles in een kamer van ongeveer 3,1 x 3,4 Meter + bed, tafel en een bureau om aan te studeren :+ .

Nog te doen:
- De sub wordt: of 1. vervangen door een actieve
of 2. ik haal de woofer eruit en bouw deze in een geschikte kast
zodat ie wat zuiverder klinkt
- De fronts worden op wat langere termijn vervangen door 2 uit de Eltax Millennium serie.
- Als ik op kamers ga/geld heb, dan gaat misschien nog wel alles eruit en komt er kwaliteits spul.

Reacties zijn welkom.

Specs C&C TS: "Where the HELL are those reinforcements!!"

Hoi ,

Begin maar vast met sparen want de euro's zullen om je oren gaan vliegen als je op je zelf gaat wonen .
Is namelijk best pittug om voor je eigen te zorgen en genoeg eten op tafel te hebben staan dus probeer nog een paar jaarkes bij uwer ouders te vertoeven .

Greetings 8)

Naimoholic

quote:
FFF schreef op 14 april 2004 @ 16:00:
Mijn 2.1 setje,

[afbeelding]

Ik heb ook voor stereo gekozen, subje geeft weer wat de monitors missen, en indien nodig kan ik het hele blok laten "shaken".

Ik mis eigenlijk niets in het geluid, heb een goed stereo beeld en aangezien de kamer erg klein is vind ik 5 speakers onzin, en ik heb liever 2 goede speakers dan 5 kwalitatief veel mindere, en heb tot nu toe nog geen enkele set gehoord die ik mooier vind dan dit tijdens een film, (heb ook nog niet zoveel film luisterervaring) maar zo'n tannoy/ bose etc speakersetje klinkt bagger ten opzichte van dit.

specs:

speakers - B&W 805
dvd - Onkyo dv sp 500
Pre - Arcam delta 110 D
Eind - Bryston 3B NRB
bekabeling - v/d hull (122) en wbt connectors/spades. (bi wire)
Sub - Zelfbouw, Focal 7512, thommessen proteus 2,5 (BR +/- 85 liter)

En natuurlijk is het nu anders opgesteld als op de foto.

* FFF mist boeksters setje?

PS:

Als ik weer geld uit wil geven (het kan nu eigenlijk wel ff voor me slaapkamer)
Dan komt er een goede TV (misschien projectieTV of projector) Nieuwe CD, en misschien een nieuwe pre amp.

Misschien dat ik kwa versterkers overstap naar HT (bijvoorbeeld rotel) alleen als je stereo goed wilt blijven dan moet je toch de betere merken pakken in mijn ogen, liefst had ik een bryston of classé pre, alleen die zijn erg prijzig.

Ik heb geen webspace waar ik het op kan zetten (nouja, ik heb het wel, maar het lukt gewoon niet met de links ed. Geen idee waarom!). Daarom geen pics van die van mij. Het is overigens ook niet echt een HT :) .

Maar die sub is groot :p . Erg groot. Wel mooi ding trouwens :) . Maar die speakers vind ik maar ondingen :P . Stomme B&W's . Troep is het!

Maar als je een goede processor zoekt dan gaat het inderdaad een hoop geld kosten. Lexicon niet iets voor jou? :P

Music Addicted

Boekster z'n speakers: O-)

http://members.home.nl/bolio/boekster/Signature_805.jpg

http://members.home.nl/bolio/boekster/Signature_805_shot.jpg

Als je al weer wat nieuwe pics hebt mag je ze me mij ev wel mailen dan host ik ze wel voor je. :)

www.hospitalitylife.nl

woei, vandaag een Luxman L4 stereo versterker gekregen GRATIS :D.

Die staat nu mooi te spelen ipv de marantz, en klinkt zowaar ook nog eens geweldig..
K denk dat ik mijn setupje eerst maar eens zo hou :) :)

weet iemand nog waar ik specs van dat ding kan vinden ? :?

JWO wijzigde dit bericht 14-04-2004 23:56 (14%)

Vincent SAV-C1 | Vincent D-150 | Marantz MA-500 | Denon DVD2800MK2 | Klipsch RF25 | Klipsch RB25 | Klipsch RC10 | Klipsch KSW10 | Barco DATA 500

Naimoholic

Gatver, ook van die lelijke B&W's. Nog lelijker dan die van FFF! Rare tijgervelletjes...

Play, je hebt mail, thanks! :)

Music Addicted

:o :*) ;) stuur die marantz maar naar mij opdan :P :+

[ help me (A) ]

Nou vooruit, Boeksters setje ;) :

De 805 Signature in de kleur Grey Tigers Eye.

http://crew.tweakers.net/Play/HT/Boekster/thumb/Signature805Full.jpg

Erg mooie gele kevlar woofer met fase-plug.

http://crew.tweakers.net/Play/HT/Boekster/thumb/805Woofer.jpg

De WBT Terminals met Airlock spades.

http://crew.tweakers.net/Play/HT/Boekster/thumb/Signature_Terminals.jpg

De Nait5 versterker (Onder) en CDX2 CD/HDCD-speler.

http://crew.tweakers.net/Play/HT/Boekster/thumb/CDX2_Nait5.jpg

Nogmaals:

http://crew.tweakers.net/Play/HT/Boekster/thumb/Nait5_CDX2.jpg

Display van de CDX2

http://crew.tweakers.net/Play/HT/Boekster/thumb/CDX2_Display.jpg

De afwijkende constructie van de lade van de CDX 2 (tov reguliere spelers)

http://crew.tweakers.net/Play/HT/Boekster/thumb/CDX2_Open_lade.jpg

Het commentaar heb ik er zelf bij verzonnen, als ik heb geblunderd moet je maar even ingrijpen. :p

Overigens heb ik ze maar lichtelijk gerisized, én er thumbs van gemaakt. Scheelt 1,59mb tov de 3,11 die je me doorstuurde. :)

www.hospitalitylife.nl

Wauw, mooie speakers man (van Broekster bedoel ik dus :+ ). Ik weet dat er best wat mensen zijn die de kleur niet echt waarderen, maar ik vind het wel wat hebben.
Goede pics ook trouwens >:)

BTW heb je niet nog een subwoofer erbij staan. Ik kan het mis hebben maar de 805's staan niet bekend om hun laagweergave... Of vind je misschien het laag minder van belang dan het mid en hoog?

Zoetepils wijzigde dit bericht 15-04-2004 11:57 (47%)

echt mooie speakertjes hoor maar die cdrom lade WTF =]

[ help me (A) ]

Naimoholic

Thanks Play! Commentaar klopt wel :) . Overigens kun je bij de terminals ook zien welke set het precies is, aan de hand van het serienummer. Dan weet je dus hoeveel sets er ongeveer zijn, wereldwijd :) .

De drawer is versterkt met glasvezels. Kun je een beetje zien door de schittering. HDCD's zijn redelijk zeldzaam, maar vaak klinken ze wel iets beter. De beste die ik heb is van Tool, Lateralus en die klinkt dan ook geweldig goed! De Sigs geven veel meer geluidsdruk dan je verwacht, ookal zijn het monitoren. De CDX2 draagt er goed aan bij, daar hij alles van de CD's vist. Vaak meer dan je gewend bent ;) .

De Nait5 is een klein beestje, maar kan veel meer dan z'n 2x30W doet vermoeden. 802'en stuurt ie moeiteloos aan :) .Een 802 verdient veel beter, maar het kan prima :) .

De Sigs zijn gewoon mooie luidsprekers. Ze zien er goed uit, klinken geweldig open, ruimtelijk, geven elk detail weer (of je nu wilt of niet), gaan lager dan je verwacht (ik gok op zo'n 35Hz inroom). Ik heb nog niet beter gehoord. Ook de duurdere Totem Mani-2's waar ze tegenover stonden vond ik niet beter. Overigens zijn die ook erg mooi :) .

Bekabeling is standaard Naim, dus een simpele DIN to DIN, standaard netsnoeren en een Mainsblock.

Volgende stap is een HiCap voor de Nait5 en daarna moet de NAP250 eraan komen :) . De B&W's hebben voldoende aan de Nait5, maar ze willen graag meer. De NAP250 die ik erop heb gehoord klonk echt fantastisch! Zijn ze je erg dankbaar voor :) .

Tot zover mijn stereoset, niet helemaal gepast in het HT-topic, maar was met dwang van Play O-) ;) . Alhoewel, ik kan m'n PS2 er op aansluiten :P .

Edit:
De 805 staat wel bekend om hun goede laagweergave. Claimed bij B&W is het 40Hz op -6dB . HiFi Choice had een meting van 30Hz op -6dB . Zeker niet verkeerd dus. Het ligt natuurlijk aan de ruimte, de 42Hz is in een akoestisch dode kamer (da's overigens heel vreemd, zo'n kamer). Maar ze konden goed meekomen met de Mani-2s Die in push-pull staan (dubbele woofer dus). Ik heb er ook een Quake bij gehoord, maar ik vond het niets. Het wordt meer een irritante monotone brom. De Sigs verdienen beter dan dat in ieder geval :) . Vooralsnog mis ik niets. Ik blijf me juist verbazen over het laag dat ze geven! Met de 250 wordt dat nog beter :) .

Boekster wijzigde dit bericht 15-04-2004 12:06 (18%)

Music Addicted

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws