Gathering of Tweakers

Quicksearch
Of gewoon PI :)

Woei. Net even een test gedaan met de 'echte' tool van Microsoft: die op de cdrom staat van 70-270 :)
Had exact 70% (based on 20 vragen): het percentage dat gehaald moet worden.

Heeft iemand nog expliciete tips, afgezien van het oefenen met www.mcsebraindump.com, Crampmaster, Boson...?
ik heb nog 2 volle dagen om te leren: ik heb het examen vrijdag om half 10 en heb 2 dagen vrij van school :)

Wel apart trouwens: Met Boson haalde ik vanmorgen een percentage van 82%. Met de toets van Cramp haalde ik amper 45%. Die vragen waren gewoon veel pittiger! Kan ik hieruit afleiden dat de vragen van Boson te makkelijk zijn en die van Cramp iets te lastig?

PrettyInsane wijzigde dit bericht 22-09-2004 00:07 (12%)

Duinkonijntje is lief :D

ik ga altijd naar www.trandumper.com en dan download ik ook een aantal txt's die ik in trandumper laad. Let wel je moet zelf opletten er zitten soms discutabele antwoorden tussen maar ook in boson en testking zitten soms fouten :)
Getting things done

quote:

You are trying to access a restricted area.

We are Sorry, but this section of our site is for Registered Users Only.

You can register for $9.99 by clicking here, then you can
access this section without restrictions. Thanks.
Moet je dus voor betalen?

-

Ik denk dat je beter een Cisco opleiding kan doen ... MCSE is zo een ruk cursusje - je moet er veel geld en tijd in pompen om alle windowtjes uit je hoofd te leren maar wat schiet je daar mee op? Niks!

Ik heb zelf ook gedaan , natuurlijk alle 7 ....die ik ben MCSE ; het is dat ik het betaald heb gekregen ... maar zelf had ik het nooit gedaan.
Volledig onzin en geld trekkerij!

Cisco is natuurlijk ook niet echt goedkoop ;) , ik vind toch dat je daar meer aan hebt....is volledig infrastructuur georienteerd...

Alleen al een MCP examen over ISA server ... dat software pakket is toch niks waard! als je dat ik je organisatie gebruikt ben je niet goed wijs.

quote:
MisTraller schreef op 20 september 2004 @ 19:18:
[...]

Voor jezelf wel ja, maar er zijn nogal wat bedrijven die gewoon vragen om MCSE (2003) ook al is die kennis niet perse noodzakelijk.

En dat is nou net waarom MS zo asociaal veel geld verdiend met deze examens. In het bedrijfsleven (ik praat over sales- en account-managers voornamelijk) wordt zo ontzettend gegooid met certificaten dat het doel van deze opleidingen compleet voorbij gestreefd wordt. Een certificaat zegt nog niet veel namelijk.
Als je er goed voor gaat zitten en genoeg tijd hebt kan je het echt wel halen, alleen praktijk-ervaring is op de werkvloer nu eenmaal veel waardevoller.
Dit willen de managers alleen nog niet helemaal snappen. :X

Wat heb ik in een gemiddeld migratie-traject bij een klant aan een MBO/HBO'er met MCSE 2000 uit de boeken zonder dat hij enige vorm van praktijk-ervaring heeft buiten zijn hobby-kamer thuis ?? Als ik mag kiezen selecteer ik op ervaring, die certificaten geloof ik wel. :|

En ja, ook ik heb hier en daar al een certificaatje gehaald om m'n CV op te leuken, maar ook niet meer dan dat. De titel MCSE zal me jeuken. De kennis haal ik wel uit de projecten in combinatie met flink wat uitzoekwerk.

Been there done that.

En om het andere deel van de vraag te beantwoorden: Ik doe ook alleen aan zelfstudie in principe. Of ik moet echt helemaal geen tijd vrij kunnen maken, dan maar cursus.
Dit zou ik zelf alleen nooit betalen. :/

Shift F7 - Nee - Ja

quote:
pocketpc2003 schreef op 22 september 2004 @ 08:53:
Ik denk dat je beter een Cisco opleiding kan doen ... MCSE is zo een ruk cursusje - je moet er veel geld en tijd in pompen om alle windowtjes uit je hoofd te leren maar wat schiet je daar mee op? Niks!

Ik heb zelf ook gedaan , natuurlijk alle 7 ....die ik ben MCSE ; het is dat ik het betaald heb gekregen ... maar zelf had ik het nooit gedaan.

Cisco is natuurlijk ook niet echt goedkoop ;) , ik vind toch dat je daar meer aan hebt....is volledig infrastructuur georienteerd...

En waar baseer jij je mening op?? Dit is wel heel erg kort door de bocht. Je doet negatief dat je getoetst wordt of je binnen het OS kunt navigeren (windowtjes uit je hoofd leren). Lijkt me wel logisch aangezien het meeste beheer grafisch geregeld is.

Waarom zou je meer aan Cisco hebben? Alleen omdat Cisco gericht is op infrastructuur. Overigens is Cisco niet volledig infrastructuur gericht. Cisco doet wel iets meer dan alleen maar routers en switches maken.

Voor de duidelijkheid: ik ben zelf MCSE NT4/2000 en ben CCNP gecertificeerd

MCSE NT4/2K/2K3, CCA, CCEA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP + zwemdiploma A & B

quote:

Alleen al een MCP examen over ISA server ... dat software pakket is toch niks waard! als je dat ik je organisatie gebruikt ben je niet goed wijs.

Prachtig verhaal, maar dit hangt natuurlijk helemaal van je vakgebied af.
Je hebt het nu over 2 totaal verschillende opleidingen. :/

quote:

Net als CCNA is MCSE gewoon basis kennis van een stuk software. MCSE geeft alleen aan dat je je kennis op orde hebt..(behalve dan als je braindumps hebt lopen pompen..). Je moet het gewoon zien dat je de basis onder de knie hebt en daarna begint het finetunen pas. Dat je hier zo op mcse af loopt te geven zegt meer over jou dan de papieren denk ik...
tsja, na lang tobben toch besloten mijn mening hier neer te zetten.

Uit ervaring blijkt dat de naam mcse op je cv veel waard is.
Natuurlijk kan je meer ervaring hebben dan een mcse'r, ervaring doe je op in de praktijk.

MCSE bestaat o.a. uit het weten WAAR de opties zitten en natuurlijk ook wat je er mee kan, ook worden er in de boeken standaarden besproken. Het is zeker niet gewoon plaatjes leren. Je moet ook weten hoe ze werken en wat voor gevolgen ze kunnen hebben.

Ik merk dat bepaalde grote klanten kijken of jij als automatiseerder MCSE gecertificeerde mensen in dienst hebt.

Gelukkig heb ik een baas waar ik in anderhalf jaar tijd, full track 2000, upgrade 2003 heb gedaan, volgende week ga ik exchange 2003 doen. Er zijn maar weinig bazen die je in zo'n korte tijd zoveel cursussen laat doen.

[offtopic]
kan ik lid worden van je:

Lid van het 'Anti Windows Server 2003 voor thuisgebruik front' (AWS2K3VTF)

;)

richard_kraal wijzigde dit bericht 22-09-2004 09:47 (8%)

quote:
mutsje schreef op 22 september 2004 @ 09:44:
[...]

Net als CCNA is MCSE gewoon basis kennis van een stuk software. MCSE geeft alleen aan dat je je kennis op orde hebt..(behalve dan als je braindumps hebt lopen pompen..). Je moet het gewoon zien dat je de basis onder de knie hebt en daarna begint het finetunen pas. Dat je hier zo op mcse af loopt te geven zegt meer over jou dan de papieren denk ik...
Bij MCSE leer je wat meer als alleen waar welke optie binnen een venster zit naar mijn mening. Als je niet weet hoe je netjes een AD opzet en ontwerpt en wat je eigenlijk aan het doen bent haal je echt geen MCSE papiertje hoop ik.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 20D / 300D + glas | Eigen huis in puin blog

quote:
Beaves schreef op 22 september 2004 @ 09:55:
[...]

Bij MCSE leer je wat meer als alleen waar welke optie binnen een venster zit naar mijn mening. Als je niet weet hoe je netjes een AD opzet en ontwerpt en wat je eigenlijk aan het doen bent haal je echt geen MCSE papiertje hoop ik.

opzetten AD is relatief basis kennis binnen MCSE. Net als een netwerkdesign maken met replication en dergelijke en hoe DNS dan in elkaar zit. Je weet hoe je wat en waar moet instellen en veel verder kom je nog niet. Dan komt ervaring om de hoek kijken met troubleshooting en dergelijke.

offtopic:
de club is opgezet door zwelgje Richard :) maar hij wil heel veel leden dus zet het vooral in je signature
Het is mij niet duidelijk waarom er zo wordt afgegeven op MCSA/MCSE. Het is een nuttige theoretische basis als je aan de slag wilt/bent als Windows beheerder. Niet meer. Niet minder. En het is niet raar dat bedrijven op een certificaat letten al is het geen goed idee om daar blind op te varen.

En dat geldt voor bijna elke opleiding. Ook na 4 jaar HBO of Universiteit leveren die opleidingen nog steeds mensen die wel theoriekennis hebben maar die zich in de praktijk nog moeten bewijzen. En die in een echte baan vaak enorm door de mand vallen. Waarom zou het anders zijn met certificaten als MCSE?

Das computermachine ist nicht fuer gefingerpoken und mittengrabben. Ist easy schnappen der springenwerk, blowenfusen und poppencorken mit spitzensparken. Ist nicht fuer gewerken bei das dumpkopfen.

Denknoutochisnajoh!

Het grote voordeel van een MCSE-er is dat je weet wat iemand heeft geleerd of je mag dat in ieder geval verwachten dat hij er iets over geleerd heeft.
Je wilt niet weten hoeveel "ïk ben beter dan welke MCSE-er" prutsers ik tegenkom die mij heel dom aankijken als ik het bijvoorbeeld over Operation Master Roles heb.

Iemand die tegen mij zegt dat ie alles wel weet van Windows krijgt bij mij geen 2e kans. Als je het inzicht hebt om dat te zeggen weet je echt weinig over jezelf en over Windows.

In omnibus requiem quaesivi et nusquam inveni nisi in angulo cum libro

quote:
richardkraal schreef op 22 september 2004 @ 09:46:
[offtopic]
kan ik lid worden van je:

Lid van het 'Anti Windows Server 2003 voor thuisgebruik front' (AWS2K3VTF)

;)
offtopic:
aanmelden kan bij mij, ik ben de penningmeester van die club :P

ye olde farte

* BackSlash32 meldt
ontopic:
ben ook bezig nu.
had ik dan geen MCSE? nee, ik deed alles op ervaring en lezen tot nu toe.
En ondanks dat ik kan laten zien dat ik de materie wel degelijk beheers is het aan kunnen tonen van die beheersing door middel van een certificering wel belangrijker aan het worden voor sommige klanten.
Bijkomend voordeel is wel dat ook m'n salaris er op vooruit zal gaan :P

alt-92 wijzigde dit bericht 22-09-2004 22:16 (89%)

quote:
technopeuter schreef op 22 september 2004 @ 21:22:
Het grote voordeel van een MCSE-er is dat je weet wat iemand heeft geleerd of je mag dat in ieder geval verwachten dat hij er iets over geleerd heeft.
Je wilt niet weten hoeveel "ïk ben beter dan welke MCSE-er" prutsers ik tegenkom die mij heel dom aankijken als ik het bijvoorbeeld over Operation Master Roles heb.

Iemand die tegen mij zegt dat ie alles wel weet van Windows krijgt bij mij geen 2e kans. Als je het inzicht hebt om dat te zeggen weet je echt weinig over jezelf en over Windows.

Dat is ook de reden dat ik zo graag dat papiertje wil. Ik doe weliswaar een HBO-studie, maar wil toch alvast wat verder kijken.
Morgen heb ik mijn eerste examen, 270, maar bij het oefenen van de vragen op mcsebraindumps.com krijg ik toch dingen, die ik nog noooooit heb gezien:
quote:
#11. You are the desktop administrator for your company. The company has an Active Directory domain that includes 15 Microsoft Windows NT Workstation 4.0 computers and 20 new Windows XP Professional computers Domain users of Windows NT Workstation 4.0 computers can run an older application on heir computers. However, domain users of Windows XP Professional computers cannot run the same legacy application on their computers. You need to enable all users of Windows XP Professional computers to run this application. Your solution must not give the users administrative control of their computers. You create an Organizational unit name Pro and a Group Policy Object name Legacy. How should you reconfigure the Windows XP Professional computers.

A . Add the domain user accounts to the Pro OU. Import the Basicwk.inf security template to the legacy GPO.

B . Add the domain user accounts to the Pro OU. Import the Compatws.inf security template to the Legacy GPO.

C . Add the computer accounts to the Pro OU. Import the Basicwk.inf security template to the legacy GPO.

D . Add the computer accounts to the Pro OU. Import the Compatws.inf security template to the Legacy GPO.

Nou mag je me doodschieten, maar volgens mij staat dit niet in de MS Training Kit Windows XP :)
Mijn vraag: hoe kun je zo'n vraag goed beantwoorden als beginner? :)

PrettyInsane wijzigde dit bericht 23-09-2004 10:58 (71%)

quote:
PrettyInsane schreef op 23 september 2004 @ 10:45:

[...]

Nou mag je me doodschieten, maar volgens mij staat dit niet in de MS Training Kit Windows XP :)
Mijn vraag: hoe kun je zo'n vraag goed beantwoorden als beginner? :)

Kijk, voor deze grappen in het examen hebben ze inderdaad de cheat-sheets en braindumps uitgevonden. Deze helpen je ook bij het wennen aan het uiteindelijke examen. Het klopt inderdaad dat er op het examen dingen gevraagd kunnen worden die je nog niet eerder in het boek hebt gezien.

Ik heb 70-270 ook gedaan, eerste keer geslaagd met 860 punten. Als ik de braindumps niet had bekeken was dit examen deels ook een verassing voor me geworden. ;)

Reg. datum: 08 september 2000

Verdiep je eens in Linux / Unix. Daar heb je veel meer aan.

NEEN:A . Add the domain user accounts to the Pro OU. Import the Basicwk.inf security template to the legacy GPO.

NEEN:B . Add the domain user accounts to the Pro OU. Import the Compatws.inf security template to the Legacy GPO.

NEEN:C . Add the computer accounts to the Pro OU. Import the Basicwk.inf security template to the legacy GPO.

JA:D . Add the computer accounts to the Pro OU. Import the Compatws.inf security template to the Legacy GPO.

Compatws.inf staat wel degelijk in een boek en is namelijk de de inf file die een computer compatile maakt met oudere applicaties.

Vaak komen ze ook met een antwoord als compatdc ....een werkstation heeft altijd de extensie xxxxxxxxws.inf

Als je een computer moet resetten naar default moet je Setup Security.inf gebruiken, dit geld ook voor servers.

deze inf files staan in je %systemroot%\windows\security\templates\ folder.
Getting things done

quote:
korenwolf schreef op 23 september 2004 @ 11:29:
Duidelijke motivatie ;) Wat heb ik aan Linux/Unix op een bedrijfsnetwerk met Windows 2000(3) server en WinXP clients??

-

quote:

weer zo'n dom oor, geef eens argument voor dat je zoiets neer knalt.
Ik ben zelf geen Anti linux aanhanger, maar dit vind ik te kort door de bocht

quote:
Heb je verder ook nog wat zinnigs te melden ? Vervuil dit topic a.u.b. even niet met deze onzin. :| Verder niet op ingaan.

Serum wijzigde dit bericht 23-09-2004 11:43 (5%)

quote:
mutsje schreef op 23 september 2004 @ 11:31:
NEEN:A . Add the domain user accounts to the Pro OU. Import the Basicwk.inf security template to the legacy GPO.

NEEN:B . Add the domain user accounts to the Pro OU. Import the Compatws.inf security template to the Legacy GPO.

NEEN:C . Add the computer accounts to the Pro OU. Import the Basicwk.inf security template to the legacy GPO.

JA:D . Add the computer accounts to the Pro OU. Import the Compatws.inf security template to the Legacy GPO.

Compatws.inf staat wel degelijk in een boek en is namelijk de de inf file die een computer compatile maakt met oudere applicaties.

Vaak komen ze ook met een antwoord als compatdc ....een werkstation heeft altijd de extensie xxxxxxxxws.inf

Als je een computer moet resetten naar default moet je Setup Security.inf gebruiken, dit geld ook voor servers.

deze inf files staan in je %systemroot%\windows\security\templates\ folder.

Dat moet je dan maar allemaal net weten ;)
Antwoord D was overigens het correcte antwoord.
Ik heb voor de gein eens gezocht naar basicwk.inf en compatws.inf in mijn MS XP boek (in pdf formaat B) ), maar ze staan er niet in.

Ik ben wel blij in ieder geval, dat ik die mcsebraindumps.com heb ontdekt want daar staan heel wat vragen op die je niet zou verwachten.
Voor de rest ben ik een zooi video's van LearnKing aan het bekijken (heb toevallig de 6cd-versie ;) ), daarin worden ook wel interessante dingen verteld in een hoog tempo (in ieder geval hoger dan mijn Engelse leestempo).
En dan zien we morgen wel of ik 168 euro heb verspild of niet :)

quote:

En wat heeft dat met MCSE te maken?

Je hebt ook een ijzersterke onderbouwing voor je flame hoor, ik ben echt onder de indruk...

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws