Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
EaS schreef op 23 September 2003 @ 18:52:
[...]
Een "gezonde" boost laten we maar zeggen :)

Aha, dankje. Ik moet even beter zoeken in het vervolg.

Dit ziet er namelijk alweer heel wat bevredigender uit dan die 32-bit reviews van THG etc.

Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos

Reg. datum: 02 januari 2001

quote:
bierbuik schreef op 23 September 2003 @ 18:57:
toms hardware guide :

""" Summary: The P4 3.2 EE wins 32 times, the Athlon 64 FX-51 15 times - an uncertain 64-bit future for AMD """

en

""" Thanks to its ideal configuration and use of the best components, the P4 3.2 in the Extreme Edition (actually a Xeon labeled 'P4') wins the performance crown. """

dit gaat amd marketingpunten kosten. als er meer gezaghebbende hardware review sites komen die de P4 3.2 EE als winnaar uit gaan roepen dan gaat amd het nog heel moeilijk krijgen. waarom upgraden naar een 64 bits processor als 'good ol' pentium 4 EE de kampioen is? amd krijgt een koekje van eigen deeg (een server processor rebadgen als extreme desktop processor).

in elk geval verwacht ik dat powerusers de kat uit de boom zullen (blijven!) kijken. sowieso verstandig aangezien de 940 pins amd 64 fx-51 uitgefaseerd wordt en registered (!) geheugen nodig heeft.

het is misschien nog het verstandigst de aanschaf van een amd 64 configuratie uit te stellen naar Q1 2004. aangezien dan de 939 pins variant van de amd 64 fx op de markt komt. deze proc heeft geen registered geheugen nodig (sneller en goedkoper) zal betere continueiteit van mobo hebben (939 pins) en er zal tegen die tijd ms windows 64 uitgekomen zijn.
Grappig alleen dat een respectabele site als aceshardware het tegenovergestelde aantoont. Verder ligt tomshardware al op menig site onder vuur, vanwege "taking sides"........ dat word nog maar weer eens ondersteund door dit "verhaal" die ,enkele uren voordat de review online kwam op THG, verscheen.

Wat is er fout met nu al een 64-bit systeem aan te schaffen ? De 32-bit performance is formidabel, en 64-bit programma's komen vanzelf en zijn dan direct op hun plaats: "direct klaar voor gebruik".

Waar ik wel mee eens ben, is het wachten op de 939 FX versie, omdat deze meer performance belooft, en uiteindelijk het te preferen platform is.

Het eerste dual CPU NForce 3 bord is ook een feit:

http://www.techbits.ca/images/reviews/comp/dualnf3.jpg

Zie hier

SG surft naar info hardewaren

Tja als je Toms review en ace review bij elkaar opteld dan is het gelijk.

Daarbij is de Athlon64 FX de nieuwe CPU en ome tom klokt alleen de P4 EE over.

Dan lijkt alsof iNtel veel meer voorloopt.

Ace heft dit gelukkig weer op.

Met 'n Fiktieve FX53 op 2,4

Ook zijn er al extreem Oc resultaten met speciale koeling 'n AFX57 op 2,8Ghz

Tot nu toe heb ik alleen Toms en Ace gezien ga er nog meer reviews checken.

Alleen blijkt de Via platform het beter te doen dan de nForce.

GAK8NSLI;X2-3800+; 2GB; X1800XL 256Mb; iiYama 19" ; Asus PhysX P1 | GA7-DXR; XP2400+; 768MB; 9500Pro; Phillips.19" | P4C800D; P4 2,4c; 1GB; 7800GS+512MB ;19" TFT ; Asus PhysX P1 | Broer's: P4 2,4 P4C800; P4 2,66 aldi

SG surft naar info hardewaren

quote:
toms hardware guide :

""" Summary: The P4 3.2 EE wins 32 times, the Athlon 64 FX-51 15 times - an uncertain 64-bit future for AMD """

en

""" Thanks to its ideal configuration and use of the best components, the P4 3.2 in the Extreme Edition (actually a Xeon labeled 'P4') wins the performance crown. """

dit gaat amd marketingpunten kosten. als er meer gezaghebbende hardware review sites komen die de P4 3.2 EE als winnaar uit gaan roepen dan gaat amd het nog heel moeilijk krijgen. waarom upgraden naar een 64 bits processor als 'good ol' pentium 4 EE de kampioen is? amd krijgt een koekje van eigen deeg (een server processor rebadgen als extreme desktop processor).

.

Check es wat meer sites ipv tommie only te quoten.

Ik ga mijn koop gedrag niet basseren op alleen maar ome tom aangezien iedereen op een of andere manier bias is of alleen al door de configuratie op bench app keuzes.

ACE benchd nl veel andere apps.

ik ga nog meer reviews checken.

GAK8NSLI;X2-3800+; 2GB; X1800XL 256Mb; iiYama 19" ; Asus PhysX P1 | GA7-DXR; XP2400+; 768MB; 9500Pro; Phillips.19" | P4C800D; P4 2,4c; 1GB; 7800GS+512MB ;19" TFT ; Asus PhysX P1 | Broer's: P4 2,4 P4C800; P4 2,66 aldi

quote:
SuperG schreef op 23 September 2003 @ 19:16:
Alleen blijkt de Via platform het beter te doen dan de nForce.
The Source in "De AMD Hammer, deel 2 [discussie]" :)

The Source wijzigde dit bericht 23-09-2003 19:28 (4%)

Consumentenmannetje
Reg. datum: 26 november 2002

Uit de Tomshardware conclusie:
quote:
It's not yet possible to judge the performance capability of the Athlon 64 in pure 64-bit operation, since the alpha version of "Windows XP 64" we used and the dearth of available programs don't allow a clear evaluation. And the 64-bit Linux isn't really practical for daily desktop tasks.
Die laatste zin.....dat de Tomshardware redactie niet met Linux om kan gaan, ligt toch zeker aan de redactie..... :| Er zijn duizenden mensen die wel hun dagelijkse 'desktop tasks' met Linux kunnen doen, dus dit is een zeer slecht excuus van Tom.

/Beetje offtopic, maar het geeft wel aan dat Tom enigzinds bevooroordeeld en niet geheel objectief benchmarked.

Tweeke wijzigde dit bericht 23-09-2003 19:49 (5%)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Duke draait Swedish Beatballs

Op de sites waar de Athlon 64 non fx met de MSI Neo is gebenched kan deze de fx variant aardig bijhouden:

http://www.hardocp.com/article.html?art=NTI0LDU=

*Intel Q6600@ 3,3 gHz*Asus P5E* Club3d HD4870X2 quad CF*4 GB OCZ 6400C4*adaptec 19160U160*Quantum Atlas 15KII SCSI U160 147Gig*Eizo T966*X-Fi Fatal1ty*Logitech Z5500*Coolmaster RP 1000W*Vista64 Ultimate*

/63 Roeleert!!!

Wat ik zo jammer vind aan dit alles is de snelheid waarop de processoren draaien. Bij de Athlon XP 'Barton' zaten ze al op 2,2GHz en nu begint de Athlon FX op 2GHz.

Okee, snelheid doet er niet zoveel toe, dat heeft AMD wel duidelijk gemaakt. Maar ik krijg zo langzamerhand toch het gevoel dat AMD problemen heeft met het omhoogkrikken van de snelheid omdat ze al een poosje bij dezelfde snelheid "rondhangen".

Roelant, rob_erwt, crisp en moto-moi roeleren de pan uit!!!
Oh, en Femme natuurlijk ook :P

quote:
NitroX_infinity schreef op 23 september 2003 @ 19:58:
Wat ik zo jammer vind aan dit alles is de snelheid waarop de processoren draaien. Bij de Athlon XP 'Barton' zaten ze al op 2,2GHz en nu begint de Athlon FX op 2GHz.

Okee, snelheid doet er niet zoveel toe, dat heeft AMD wel duidelijk gemaakt. Maar ik krijg zo langzamerhand toch het gevoel dat AMD problemen heeft met het omhoogkrikken van de snelheid omdat ze al een poosje bij dezelfde snelheid "rondhangen".

Tsjee, en toch is een Athlon 64 sneller... hoe kan dat toch he? Wake up en vergeet de MHz hype en zoek eens uit wat IPC met dit verhaal te maken heeft.

AMD zegt dit met haar + cpu ratings al jaren, en ik vrees dat Intel over een tijdje ook die kant uit zal moeten. Nu zie je dat al met de Pentium M die op 2 GHz nagenoeg net zo presteert als een P4 3GHz. Daarbij merkte iemand van de INQ op dat tijdens het laatste IDF Intel helemaal niets zei of toonde dat met MHz te maken heeft, terwijl dat al die andere keren wel gebeurde.

Ach ja, op een gegeven moment zal het voor iedereen gelden.

Reg. datum: 12 september 2003

quote:
Tweeke schreef op 23 september 2003 @ 19:46:
Uit de Tomshardware conclusie:

[...]
Die laatste zin.....dat de Tomshardware redactie niet met Linux om kan gaan, ligt toch zeker aan de redactie..... :| Er zijn duizenden mensen die wel hun dagelijkse 'desktop tasks' met Linux kunnen doen, dus dit is een zeer slecht excuus van Tom.

/Beetje offtopic, maar het geeft wel aan dat Tom enigzinds bevooroordeeld en niet geheel objectief benchmarked.
Dat is al heel lang geweten voor CPU reviews is die dite niet betrouwbaar.

Voorheen Legion

Ben benieuwd wat een Seti@home benchmark met deze proc's zal doen.
Zo'n 1mb cache is heeeeel fijn voor S@H. In principe past daar de gehele workunit in :D
Dat moet dus rete snel gaan.

Het gaat niet om de grootte van de meloenen, maar om de smaak...

/63 Roeleert!!!

quote:
The Source schreef op 23 september 2003 @ 20:16:
[...]
Tsjee, en toch is een Athlon 64 sneller... hoe kan dat toch he? Wake up en vergeet de MHz hype en zoek eens uit wat IPC met dit verhaal te maken heeft.
[...]
Uit m'n eigen post:
quote:
Okee, snelheid doet er niet zoveel toe, dat heeft AMD wel duidelijk gemaakt.
En dan nog, Intel laat meestal bij een nieuwe core ook nog ff zien hoe ver die kan qua MHz'en zoals bij de northwood die ze op zo'n 4GHz kregen. Dat heb ik AMD nog niet zien doen, wat mijn vermoeden alleen maar versterkt.

Roelant, rob_erwt, crisp en moto-moi roeleren de pan uit!!!
Oh, en Femme natuurlijk ook :P

Duke draait Swedish Beatballs

Ok, mijn conclussie krijgt een beetje vorm:

Als je je CPU performance hoofdzakelijk voor het gamen gebruikt, is de Athlon 64 met een KT800 de beste keuze IMHO:

http://www.hardocp.com/images/articles/1063963274qjhbzk4xzd_5_5.gif

http://www.aceshardware.com/graph.gif

De fx en P4 extreme zijn (mij) veel te duur, waarbij de fx maar weinig sneller is en zeker niet de meerprijs waard, mede door het duurder en moeilijk verkrijgbare rigistered geheugen.

Als je een fx wilt, wacht op de socket 939 met gewoon ram, maar dat wordt wel eind 2003 of begin 2004

edward2 wijzigde dit bericht 23-09-2003 20:34 (9%)

*Intel Q6600@ 3,3 gHz*Asus P5E* Club3d HD4870X2 quad CF*4 GB OCZ 6400C4*adaptec 19160U160*Quantum Atlas 15KII SCSI U160 147Gig*Eizo T966*X-Fi Fatal1ty*Logitech Z5500*Coolmaster RP 1000W*Vista64 Ultimate*

Weet iemand nog dat Johan / Aces Hardware enkele dagen geleden de benchmarks van de P4 3,2 EE van zijn site moest verwijderen omdat er volgens Intel een NDA op zat? Gek kennelijk is de NDA op dezelfde dag verlopen als die van de Athlon 64 :)

Reg. datum: 12 september 2003

Ik vraag me eigenlijk waarom ze overal de P4 3,2GHz EE bijvoegen toendat vroeger AMD paper launches deed sprak iedereen er schande van, nu van intel word dat gewoon aanvaard . In het beste scenario is die EE versie er binnen een maand ik denk dat het hier wel nog eventjes langer zal duren.

Mac powered

quote:
The Source schreef op 23 September 2003 @ 20:39:
Weet iemand nog dat Johan / Aces Hardware enkele dagen geleden de benchmarks van de P4 3,2 EE van zijn site moest verwijderen omdat er volgens Intel een NDA op zat? Gek kennelijk is de NDA op dezelfde dag verlopen als die van de Athlon 64 :)

Zo gek is het eigenlijk niet, het is gewoon een strategische set om zo tijdens al dit nieuwe AMD geweld niet een modderfiguur te slaan.

Eigenlijk zijn het deels reviews van academische waarde: de P4 EE kun je (vooralsnog) toch niet los krijgen en de FX presteert zo goed door ondermeer het DDR400 geheugen. De crux is dat registered PC3200 gewoonweg nog helemaal niet te krijgen is en wanneer het wel beschikbaar is zal het stervensduur zijn. Ik ben overigens nog steeds verbaasd dat met slechts twee DIMM's per kanaal het spul registered moet zijn, imo zwaktebod van de memorycontroller (okay, voor de vader Opteron is dat gezien z'n beoogde markt niet zo'n issue maar om er dan maar op deze manier een 'desktop' cpu van te maken vind ik persoonlijk geen overtuigende zet).

Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.

Na een hoop verschillende reviews te hebben gelezen ben ik toch wel onder de indruk van al dit nieuwe geweld, die p4 EE doet het ook behoorlijk goed, nooit gedacht dat die cache ook in games zoveel extra zou geven. Toch wel een beetje balen voor AMD denk ik... Zonder die P4 EE waren ze nu vet de snelste. En nou niet aankomen met die UT 2003 bench, daar heerst AMD gewoon in, blijkbaar is objectief benchen ook niet een van de sterke punten van sommige tweakers ;) .

Wat me wel nog even van het hart moet: Hoe krijgt AMD het in hemelsnaam voor elkaar om 2 procs met dezelfde rating zoveel in performance te laten schelen?!? Check de resultaten van de 3200+ xp en die van de 3200+ 64 maar eens, het verschil is in veel gevallen belachelijk groot....
Wat verbruikt de Athlon 64 3200+ eigenlijk?

Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos

quote:
Abbadon schreef op 23 September 2003 @ 20:53:
Ik ben overigens nog steeds verbaasd dat met slechts twee DIMM's per kanaal het spul registered moet zijn, imo zwaktebod van de memorycontroller (okay, voor de vader Opteron is dat gezien z'n beoogde markt niet zo'n issue maar om er dan maar op deze manier een 'desktop' cpu van te maken vind ik persoonlijk geen overtuigende zet).
Dat is net als de P4 3,2 EE van Intel ook een noodgreep, maar dan van AMD. Ze hebben de dual channel mem controller unbufferd mem nog niet in cpu ingebakken dus moesten ze iets anders hebben. Ze waren van plan om Intel weg te blazen en daarom hebben ze een Opteron core gepakt (die terecht dual channel reg mem gebruikt) en verpakt als een FX. Het is daarom ook niet gek dat de s940 Athlon FX snel zal overgaan naar de s939 Athlon FX met dual channel unbuf ddr(2) mem.

Debian GNU/Linux Sid

Uit de tabel op pagina drie van het verhaal van studiopc.com blijkt dat die site (of waarschijnlijker Aces Hardware, die twee sites zijn bekenden van elkaar) de Athlon 64 FX al op 2,8GHz heeft gekregen - benchmarkresultaten worden binnenkort vrijgegeven. Het valt me mee dat de processor al direct zo hoog te klokken is, al zal er wel wat extreme koeling zijn toegepast - van 2,2 naar 2,8GHz is iets van 27% stijging. Niet slecht voor een eerste release, zelfs als de reviewers eventueel handpicked exemplaren hebben ontvangen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

quote:
toms hardware guide :

en

in elk geval verwacht ik dat powerusers de kat uit de boom zullen (blijven!) kijken. sowieso verstandig aangezien de 940 pins amd 64 fx-51 uitgefaseerd wordt en registered (!) geheugen nodig heeft.

het is misschien nog het verstandigst de aanschaf van een amd 64 configuratie uit te stellen naar Q1 2004. aangezien dan de 939 pins variant van de amd 64 fx op de markt komt. deze proc heeft geen registered geheugen nodig (sneller en goedkoper) zal betere continueiteit van mobo hebben (939 pins) en er zal tegen die tijd ms windows 64 uitgekomen zijn.
Jah moet je ook zien wat voor een BAGGER PROGJES ZE TESTEN !!! alleen die games waren redelijk op quake na die geen 3dnow zou pakken en dat je met een patsh die kaan kan zetten waardoor een amd stukken sneller wordt. Verder zijn bijna alle andere geteste progjes voor p4 gemaakt p4 zal daar zo i zo wel sneller geweest zijn maar toch vandaar dat die hammer er maar 15 gewonnen heeft. Als we die TEST OVER EEN JAAR WEER DOEN !!! dan zul je zien dat de hammer veel meer tests zal winnen omdat er dan ook ONDERSTEUNING voor die cpu in zit sorry voor de iets wat agresieve toon maar jah zo denk ik er over :)

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Reg. datum: 01 september 1999

Uit de review op aceshardware:

AMD seems to have learned a lot, and finally we can say that the Athlon 64 is as safe as a Pentium 4. The sturdy heatspreader protects the fragile die and "Thermtrip" - fast on-die hardware circuitry that enforces an "over temperature failure prevention mechanism" - powers down the CPU in heated situations, fast enough to prevent avoid damage.

Ook dit zie ik graag in reviews B)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws