[Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.522 views sinds 30-01-2008

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 17:21

siggy

Wait.... what?

85871 schreef op 24 december 2003 @ 22:08:
hm... nog ff 1 vraag:
Als ik het goed begrijp (heb niet het hele topic gelezen) dan kan je nu een socket 940 mobo kopen en daar een opteron in prikken, mocht het over een jaar erg sloom lopen, dan zou je er gwoon een Athlon 64 FX in kunnen prikken??
Wat is uberhaupt het verschil tussen een athlon fx en een opteron? Ze hebben beide 1 mb l2 cache, 2 geheugencontrollers en praktisch dezelfde snelheid. Opteron versie 2xx kan in dual opstelling draaien en de 1xx niet.

Zal waarscvhijnlijk liggen hoe ze met bepaalde instructies omgaan ofzo. Of wie weet hier meer over, dit soort dingen komen nauwelijks in de reviews voor zover ik heb kunnen zien.

Btw, happy christmas...

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Athlon 64 FX en de Opteron zijn gelijk aan elkaar met het verschil dat de Athlon 64 FX is bedoeld voor single processor desktops en de Opteron voor servers en workstations. Qua prijs liggen de Athlon 64 FX en Opteron 1xx in dezelfde lijn.

Dit had je overigens in de reviews moeten kunnen vinden.
85871 schreef op 24 december 2003 @ 22:08:
hm... nog ff 1 vraag:
Als ik het goed begrijp (heb niet het hele topic gelezen) dan kan je nu een socket 940 mobo kopen en daar een opteron in prikken, mocht het over een jaar erg sloom lopen, dan zou je er gwoon een Athlon 64 FX in kunnen prikken??
Nee, andersom. Het is niet zeker of je over je jaar nog de snelste Athlon 64 op Socket 940 kunt krijgen. Je kunt wél nu een Athlon 64 FX kopen en die over een jaar upgrade met een Opteron 1xx. De Opteron blijft voorlopig op Socket 940.

85871

Dus je kunt geen socket 939 Athlon FX in een 940 socket mobo stoppen,
Maar, ik dacht dat de Athlon FX's die ze nu produceren ook al socket 939 waren, maar die zijn voorlopig dus ook nog socket 940.... :S :S

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 18:22
Dan gaat deze dicht :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.