Gathering of Tweakers

Quicksearch
Mac powered

Hiero nog een review van een 244 (1.8GHz) op een demo nForce3 bord. Wat me met name opvalt is dat ze het met Registered PC3200 hebben getest. Snelle blik op de Infineon site leert me dat dit spul idd voor Q4 dit jaar geplanned staat :) Gevolg is dat deze Opteron op geheugengebied zelfs nog iets beter performed dan een P4/i875 combo met unbuffered CL2 PC3200 spul, niet verkeerd me dunkt.

Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.

Duke draait Swedish Beatballs

quote:
Abbadon schreef op 19 July 2003 @ 11:46:
Hiero nog een review van een 244 (1.8GHz) op een demo nForce3 bord. Wat me met name opvalt is dat ze het met Registered PC3200 hebben getest. Snelle blik op de Infineon site leert me dat dit spul idd voor Q4 dit jaar geplanned staat :) Gevolg is dat deze Opteron op geheugengebied zelfs nog iets beter performed dan een P4/i875 combo met unbuffered CL2 PC3200 spul, niet verkeerd me dunkt.
Wanneer komen er 2 Ghz+ modellen, want zo maak je natuurlijk geen Intelkiller, terwijl de CPU klok voor klok zo bruut is.

*Intel Q6600@ 3,3 gHz*Asus P5E* Club3d HD4870X2 quad CF*4 GB OCZ 6400C4*adaptec 19160U160*Quantum Atlas 15KII SCSI U160 147Gig*Eizo T966*X-Fi Fatal1ty*Logitech Z5500*Coolmaster RP 1000W*Vista64 Ultimate*

hehe, via een linkje van de review van abbadon:

akrout is van apple neem ik aan, die liepen te blaten dat ze de eerste 64 bit's workstation zouden hebben:

"DMN: Now, you're saying it's the first 64-bit desktop machine. But isn't there an Opteron dual-processor machine? It shipped on June 4th. BOXX Technologies shipped it. It has an Opteron 244 in it.

Rubinstein: Uh...

Akrout: It's not a desktop.

DMN: That's a desktop unit.

Akrout: It depends on what you call a desktop, now. These… From a full desktop per se, this is the first one. I don't know how you really distinguish the other one as a desktop.

DMN: Well, it's a dual processor desktop machine, just like that one.

Akrout: It's not 64, then.

DMN: Yes, it's a 64-bit machine with two Opteron chips in it. It started shipping June 4th.

Akrout: That we'll double check, but in my mind, it wasn't."
quote:
The Inquirer meldt dat de Socket 940- en de 939-uitvoering van de Athlon 64 voorzien zullen zijn van een dual channel geheugencontroller. Het enige resterende verschil tussen de Opteron 100 en de Athlon 64 met 1MB L2-cache is dus dat laatstgenoemde geen ECC registered geheugen nodig heeft. Eerder werd gedacht dat deze feature pas bij de 0,09 micron-versie van de chip geïntroduceerd zou worden. AMD verwacht in eerste instantie een verhouding van 9:1 tussen Socket 754- en Socket 940-versies van de Athlon 64. Begin volgend jaar, als de high-end Athlon 64 van Socket 940 naar Socket 939 gaat, wordt de verhouding ongeveer 40:1:4 voor respectievelijk Socket 754, 940 en 939.
nieuws: Socket 939-versie Athlon 64 met twee geheugenkanalen

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

quote:
gladiool schreef op 19 July 2003 @ 14:14:
hehe, via een linkje van de review van abbadon:

akrout is van apple neem ik aan, die liepen te blaten dat ze de eerste 64 bit's workstation zouden hebben:

"DMN: Now, you're saying it's the first 64-bit desktop machine. But isn't there an Opteron dual-processor machine? It shipped on June 4th. BOXX Technologies shipped it. It has an Opteron 244 in it.

Rubinstein: Uh...

Akrout: It's not a desktop.

DMN: That's a desktop unit.

Akrout: It depends on what you call a desktop, now. These… From a full desktop per se, this is the first one. I don't know how you really distinguish the other one as a desktop.

DMN: Well, it's a dual processor desktop machine, just like that one.

Akrout: It's not 64, then.

DMN: Yes, it's a 64-bit machine with two Opteron chips in it. It started shipping June 4th.

Akrout: That we'll double check, but in my mind, it wasn't."

Tja, eigenlijk is het gewoon 'pathetic'.

|Trouwens heel mooi nieuws wat Hacku daar aandraagt. Dit geeft me net het zetje wat nodig was om helemaal voor die Athlon 64 kiezen. Zeker nu die Prescott een heethoofd schijnt te worden (aan de andere kant zijn dat natuurlijk ook maar geruchten).

Hoe dan ook, ik kan niet wachten tot dat ding eindelijk eens in de winkels ligt :).

Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos

SG surft naar info hardewaren
Reg. datum: 02 januari 2001

Ja dat stukje van gladiool is ook wel geinig ben benieuwed of dat met de Athlon 64- M voor notebooks ook weer herhaald wordt of zijn er al 64bit notebooks?

En het nieuws van Hacku van Dual Channel Athlon 64 is ook al beter nieuws/gerucht, als dat waar is, dan is AMD bij kwa mem bandbreedte voor de desktop markt, die dan niet door 'n halve breede FSB wordt afgeknepen.

En zoals edward2 al zegt grote IPC heb je ook niks aan als de Core klok achter blijft dus als iNtel over de 3,2 gaat moet AMD ook zeker over de 2Ghz gaan aangezien de Prescott ook weer een iets hogere IPC zal hebben.

Tha en dan heeft volgens geruchten de Prescott een dissipatie probleem.

Whillamette kon ook al ietswat hoger dan 2,0 komen maar moesten ook switchen vanwege het vermogen ivm OEM willen CPU binnen de marge hebben.
Northwood gaat ook ietswat verder door dan 3,2Ghz maar ze hebben al de vermogen marge aangepast voor mobo's voor de 3.066
Prescott krijgt naar verhouding hier weer meer last van.

AMD heeft dus volgens deze geruchten alleen een betere klok schaling nodig tenzij iNtel te veel last heeft van dissipastie die de prescott dan terughoud. Dit heeft dan ook grote invloed van hoever de Prescott kan schalen en waar iNtel de vermogen grens wil leggen want mobo's moeten voor de laaste speedstep een grote vermogen aan de CPU leveren dus waar trekt iNtel de grens 120Watt 150Watt OEM's zullen hier last van hebben want die moeten ook de zwaardere voedingen leveren om de stabiliteits marge aan te kunnen houden. dat maakt het weer wat duurder.

Dus als al deze geruchten waar zijn is de athlon 64 opeens weer interresanter geworden AMD heeft altijd wat vertragings problemen en aangezien iNtel ook 'n probleem heeft heeft AMD ook weer 'n kans om bij te blijven.

en over dat socket verhaal je zou dan 'n athlon 64 940 in 'n nForche3 Pro kunnen prikken zodat kwa mobo's de athlon 64 'n vliegende start krijgt hoef de markt niet te wachten op athlon specifieke mobo'maar is er al een high-end platform voorhanden.
Ben benieuw hoe dat zit.

GAK8NSLI;X2-3800+; 2GB; X1800XL 256Mb; iiYama 19" ; Asus PhysX P1 | GA7-DXR; XP2400+; 768MB; 9500Pro; Phillips.19" | P4C800D; P4 2,4c; 1GB; 7800GS+512MB ;19" TFT ; Asus PhysX P1 | Broer's: P4 2,4 P4C800; P4 2,66 aldi

ASUS SK8N Eindelijk op voorraad bij alternate.de.... hopelijk kan alternate nl hem hierheen halen... het was mogelijk zeiden ze...

>:)

juanjansen wijzigde dit bericht 28-07-2003 20:16 (6%)

Hum ik ben eigenlijk van plan om een laptop te gaan aanschaffen maar mijn BP6 Dual cellie is ook aan vervanging toe.
Aangezien ik hier in NL geen Dual Opteron AGP planken heb gezien met elke socket zijn eigen ram dus elke CPU , wacht ik daar eerst op.
Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar het performance verschil tussen zo'n ATX AGP Dual opteron met enkele memory blok en zo'n E-ATX met elke CPU zijn eigen blok memory, één CPU heeft dan gewoon de classieke latency en gebruikt de andere CPU als northbridge en de andere CPU heeft dan de latency voordeel.

Tja en wat betreft laptops er komt ook tegelijk met de athlon 64 ook de
athlon64-M in september.

64bit notebook's rond die tijd zijn er ook de Dothan's van iNtel, zijn tegenhanger dus.

This ook wel interresant 'n 64bit notebook voor 64Bit UT2003 :P

alleen bij notebooks lijkt mij de 64bit performance bonus van belang vs de memory adressing limiet.

Notebooks van nu kunnen afhankelijk van chipset/MAxdimmsize/max2dimmsloten 1 á 2GB aan mem aan.

en dan is het niet rendabel dus iig zullen ze nog geen 8GB model aanbieden aangezien de mobile dimms maar tot 1GB gaan je moet dan zeker 8 SODimm Sockets hebben lijkt mij niet zo mobiel met 8So-Dimm sloten.

Dus voor 64bit notebooks zal het voor de komende tijd om de 64bit performance meer waarde draaien.

Athlon64-M met zijn SOI zal ook toch wel redelijk zuinige mobile CPU zijn.
Ben dan wel benieuwed op wat voor kloksnelheden die uit komen 1,4 - 1,6 Ghz ???

Dual of single channel ???

GAK8NSLI;X2-3800+; 2GB; X1800XL 256Mb; iiYama 19" ; Asus PhysX P1 | GA7-DXR; XP2400+; 768MB; 9500Pro; Phillips.19" | P4C800D; P4 2,4c; 1GB; 7800GS+512MB ;19" TFT ; Asus PhysX P1 | Broer's: P4 2,4 P4C800; P4 2,66 aldi

quote:
Huh? 64bit Dothan? Heb ik wat gemist? Ik dacht dat dat nog maar geruchten waren. Als dat niet zo is, is dat dan x86-64 of een IA32/IA64 hybride? Ik hoop niet dat er dan 2 kampen komen.

Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos

Update ASUS SK8N ook op voorraad bij Alternate.nl, dus wie hem ook gaarne heeft....

259 euro das iets duurder dan in duitsland, maar nog altijd de helft van de MSI en tyan borden...

quote:
Breepee schreef op 29 July 2003 @ 19:06:
[...]

Huh? 64bit Dothan? Heb ik wat gemist? Ik dacht dat dat nog maar geruchten waren. Als dat niet zo is, is dat dan x86-64 of een IA32/IA64 hybride? Ik hoop niet dat er dan 2 kampen komen.
Ja het staat er een beetje raar, maar inTel gaat dus gewoon concureren met zijn Ia32 32bit Prescott tegen Athlon64 en Dothan tegen Athlon64-M

Extra Athlon64 pin mystery solved
quote:
I got my chance to ask AMD today about the whole Athlon 64 / Opteron socket situation. There will be a 754, 939, as well as a 949-pin version of the Athlon 64. The 754-pin Athlon 64 will be for the budget systems. The 940-pin Athlon 64 will be the variety at launch. The extra one pin is required to work on the 6-layer Opteron motherboards. The 939-pin Athlon 64�s aren�t ready for shipping yet so they will be out a little later on. As for the Opteron situation, that little extra one pin is required for SMP support due to the necessary HyperTransport links. Now this can make one wonder, can an Athlon 64 be modified to allow SMP?

AMD start de Clawhammer met de socket 940 zodat je hem direct kan gebruiken met de bestaande Opteron mobo's. Pas als er mobo's met socket 939 komen zal AMD de Clawhammer van een socket 939 voorzien. De Clawhammer mag dus geen socket 940 behouden omdat je hem anders als dual cpu kan gebruiken, omdat die extra pin daarvoor dient.

http://www.theinquirer.net/?article=10811

Heb een sk8n, is wel mooi dan, dan kan ik dus eventueel straks upgraden naar een athlon 64.. s940

Maybe You And Eye...

Kan de SK8N geflasht worden dan ofzo? Er staat nu nog niks over de 64bit bij toch? En hoe zit dat met andere borden dan?

Dreiy - 70 Tauren Druid - Magtheridon [EU]

quote:

My bit of speculation the other day about what's cooking with the Athlon 64 prompted responses from some interesting sources—some very reliable—that paint a picture of AMD's apparent rush to convert the Opteron into an Athlon 64 product with dual-channel memory.

The first bit of news—from the surest source—is that the 940-pin versions of the Athlon 64 will indeed support dual channels of DDR400 memory, but they will require registered DIMMs. Obviously, the inability to use unbuffered memory is rather uncommon in desktop products, but not in servers and workstations. As you know, the original Athlon 64 chips were slated to have a single-channel memory configuration, and it seems the decision to go with dual memory channels on some Athlon 64 products came fairly recently. Obviously, notes our source, "the most cost effective way to get an Athlon 64 with a DC memory bus is to cripple the Opteron." AMD seems to be preparing to sell an Opteron rebadged—and perhaps slightly crippled—as a high-end Athlon 64.

Not that there's anything wrong with that.

To that end, others have informed us that the reason for the 940-pin socket on initial dual-channel versions of the Athlon 64 is so AMD can take advantage of the existing Opteron infrastructure—namely, nForce3 Pro boards like the Asus SK8N. This explanation jibes with a late decision to go dual channel. Once the motherboard infrastructure is in place, the Athlon 64 will move over to the 939-pin socket to restore the physical product differentiation between Opteron and Athlon 64, as we've suggested before.

As for the Athlon 64 lineup, we hear there will be three versions, and all three will support DDR400 memory. At launch, there will be the high-end, dual-channel, 940-pin version of the chip, which will pack 1MB of L2 cache (just like an Opteron—shock!). There will also be the single-channel, 754-pin version with 1MB of L2 cache. Finally, a 754-pin variant with 256KB of L2 will supposedly arrive some time after the initial Athlon 64 launch.

Could this last chip have been intended as the new Duron? We have long expected AMD to position the older Athlon XP as a budget solution once the Athlon 64 arrived, but then we expected Athlon 64 to arrive much sooner than it has—err, will. AMD's latest roadmap shows the Barton core Athlon XP's lifeline extending into the second half of 2004 "as market requires", but I expect AMD will want to push 64-bit computing across its product line once the Hammer products arrive in force. The guys at the Inq are noting that volumes of the 754-pin Athlon 64 chips are projected to decline precipitously in the second quarter of '04, so perhaps only this cheaper 754-pin variant will survive for long.

We are also hearing optimistic things about the prospects for AMD64 versions of Windows. It seems Windows Server 2003 may go 64 bits at the Athlon 64's introduction, with a 64-bit version of WinXP following before year's end.

Obviously, if all of these things are true, AMD is really scrapping to give the Athlon 64 what it needs to succeed in the big, bad world, even if things have to get a little messy.

http://www.tech-report.com/onearticle.x/5453

De Athlon 64 met dual channel heeft dus registered dimm's nodig 8)7

Verder zien we 2 versies:
- Athlon 64, dual channel, 1MB L2, socket 940 (later 939)
- Athlon 64, single channel, 1MB L2, socket 754
- Athlon 64, single channel, 256kb L2, socket 754

Hacku wijzigde dit bericht 01-08-2003 20:11 (3%)

registered geheugen gaat maar tot 333MHz en is veel duurder, begrijp niet waarom AMD zo een beslissingen neemt ???

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Is de opteron nou echt wel een betere keus dan de athlon MP's?

Ik wil een nieuwe PC vanwege Maya en in een render test was de opteron 242 maar 1 sec sneller dan de MP2800 maar wel ruim 2 keer zo duur.

Voor mij is een opteron pas het geld waard wanneer 1 opteron sneller is als een dual mp2800

Maar als ik het goed begrijp kunnen er van de xx4 type's er wel 8 op een mobo? welke mobo's ondersteunen dit dan?

En kan je ook meer dan 2 athlon mp's in je pc hebben?

(sorry voor de n00bheid)

Hertog_Martin wijzigde dit bericht 02-08-2003 13:23 (27%)

quote:
C00P schreef op 02 augustus 2003 @ 10:15:
registered geheugen gaat maar tot 333MHz en is veel duurder, begrijp niet waarom AMD zo een beslissingen neemt ???

Omdat het voor Server uni DUAL Multyway is bedoeld en dito uni en DUAL Workstation markt en daar betalen ze graag voor veel geheugen en stabiel systeem.

registered is nodig om veel DiMMS stabiel te kunnen plaatsen op één mem channel dus 4dimms in een rij en dan nog eens 4Dimms

je moet vooral opterons niet vergelijken met het P4 of AXP DDR400 unbufferd platform want das de desktop markt.

Opteron horen in het rijtje Xeon DP/MP en iTanium thuis daar doen ze ook niet echt aan unbuffered nonECC DDR400

quote:
Hertog_Martin schreef op 02 August 2003 @ 12:55:
Is de opteron nou echt wel een betere keus dan de athlon MP's?

Ja & nee
Waarom:
A ) Die platformen zijn zo verschillend dat is te merken aan performance variatie per app
B ) K8 is echt mee rgericht op Server en Workstation toepassing dan de A-MP

Het is dus belangrijk wat je ermee gaat doen en zou dus vooral letten welke apps belangrijk is en daar je keuze mede op beslissen

De Opteron heeft sterke maar ook zwakke punten tov K7 P4 IA64

De belangrijkste nadelen daarvan is de niet doorontwikkelde FPU tov IA64 en de lage Clock die ook zijn sSE2 performance laag houd.
quote:
Ik wil een nieuwe PC vanwege Maya en in een render test was de opteron 242 maar 1 sec sneller dan de MP2800 maar wel ruim 2 keer zo duur.
Tja dat is dus 1,6Ghz tegen veel hoger geklokte A-MP vind je het gek Opteron wordt pas echt interressant als ie boven de 2Ghz uit komt wat eigenlijk volgen eerste raodmaps de bedoelinhg was maar ja AMD heeft hier en daar wat SOI probleempjes..
quote:
Voor mij is een opteron pas het geld waard wanneer 1 opteron sneller is als een dual mp2800

760MP platform is niet meer door ontwikkeld dus je DUAL A-MP lopen eigenlijk op d ehandrem heb dan toch liever 'n nieuwe moderne platform aangezien de Opteron al mee rmembandbreedte bied en veel beter doorschaald.
En dan ook nog later de 64bit boost krijgt als je software helemaal op 64bit loopt
quote:
Maar als ik het goed begrijp kunnen er van de xx4 type's er wel 8 op een mobo? welke mobo's ondersteunen dit dan?
Ooit XeonMP 8way mobo's gezien of itanium 8way los gezien ik niet denk eerder dat het dan een bareboon bij zo'n server OEM wordt maar dan ene die AMD leverd IBM dus.
quote:

En kan je ook meer dan 2 athlon mp's in je pc hebben?
(sorry voor de n00bheid)

Nee er bestaan alleen een DUAL chipset en mobo's voor de Athlon-MP

Of je KAst moet 2 mobo's aankunnen

quote:
SuperG schreef op 02 August 2003 @ 14:12:
[...]

Omdat het voor Server uni DUAL Multyway is bedoeld en dito uni en DUAL Workstation markt en daar betalen ze graag voor veel geheugen en stabiel systeem.

registered is nodig om veel DiMMS stabiel te kunnen plaatsen op één mem channel dus 4dimms in een rij en dan nog eens 4Dimms

je moet vooral opterons niet vergelijken met het P4 of AXP DDR400 unbufferd platform want das de desktop markt.

Opteron horen in het rijtje Xeon DP/MP en iTanium thuis daar doen ze ook niet echt aan unbuffered nonECC DDR400

Jaja maar de Athlon 64 met dual memory controller heeft ook registered dimm's nodig en gezien de Athlon 64 voor desktop gebruik is lijkt dit me niet slim.

Als ik op de AMD site kijk zie ik het volgende:

Introducing AMD Opteron processor 100 series for workstations — available in models 140, 142, and 144

Introducing AMD Opteron™ processor 800 series for up to 8-way servers — available in models 840, 842, and 844

Welke opterons zijn nou voor workstation dan? de 1xx en de 2xx voor workstation en de 8xx voor server??

snap er echt niks meer van :)

Zal anders maar gewoon om advies vragen:

Wil eind dit jaar een PC in elkaar zetten die geoptimaliseerd is voor 3d modeling en animeren. Veel rekenkracht dus voor zo snel mogelijke rendertijden (als je 15min per frame hebt en dan 100 frames dan scheelt 0.01% al heeel veel)

M'n budget is ongeveer 1250 euro voor 2x CPU, Mobo en 2x512MB geheugen (later uitbreiden dus moet registered zijn)

edit: damn bij CrazyCamel:

AMD Opteron 246 64-bit HyperTransport 1MB Boxed (incl. cooler)
¤1.860,00

Hertog_Martin wijzigde dit bericht 02-08-2003 15:48 (41%)

quote:
Hertog_Martin schreef op 02 augustus 2003 @ 15:04:
Als ik op de AMD site kijk zie ik het volgende:

Introducing AMD Opteron processor 100 series for workstations — available in models 140, 142, and 144

Introducing AMD Opteron™ processor 800 series for up to 8-way servers — available in models 840, 842, and 844

Welke opterons zijn nou voor workstation dan? de 1xx en de 2xx voor workstation en de 8xx voor server??

snap er echt niks meer van :)

Ze zijn allemaal voor server & workstation gebruik.

1xx = Single Processor
2xx = Dual Processor
8xx = Multi Processor

quote:
Hacku schreef op 02 August 2003 @ 15:15:
[...]

Ze zijn allemaal voor server & workstation gebruik.

1xx = Single Processor
2xx = Dual Processor
8xx = Multi Processor

Ah ok

Wel raar dat er op de AMD site wel onderscheid wordt gemaakt:
http://www.amd.com/us-en/...rmation/0,,30_118,00.html

AMD Opteron ™ Processor
AMD Opteron for Servers
AMD Opteron for Workstations

En die multi processors.. daar zijn dus nog geen mobo's voor? of werkt dat dus met 2 mobo's in 1 kast?

4way en 8way en hoger is alleen server.

1way 2way beide.

quote:
Hacku schreef op 02 August 2003 @ 14:19:
[...]

Jaja maar de Athlon 64 met dual memory controller heeft ook registered dimm's nodig en gezien de Athlon 64 voor desktop gebruik is lijkt dit me niet slim.

Hoezo niet slim als je naar AMD verleden en problemen en firma grote kijk is dit een heel goed plan.

Want als ze dat niet doen kan je weer 'n jaar of 'n half of nog meer wachten, want ze moeten dan met hun beperkte produktie lijnen weer ene aparte uitvoering maken.

Dit is dus gewoon 'n Opteron als Athlon64 gelabeld
Voordeel zeer snel in de markt beschikbaar op 940 platform.
Aangezien die er al is in de form van de nForce3

Deden ze dat niet dan moet je op de verkrijgbaarheid van de 939 socket en mobo's wachten tot de tijd dat die bij de PC boer om de hoek te krijgen is.
Dus zeker slim alleen zit er dus dat nadeeltje aan van registered Mem

Misschien zal registered DDR333 ram door de vraag uit de desktop markt in prijs zakkken?

SG wijzigde dit bericht 02-08-2003 16:05 (5%)

quote:
SuperG schreef op 02 augustus 2003 @ 16:02:
4way en 8way en hoger is alleen server.

1way 2way beide.

[...]

Hoezo niet slim als je naar AMD verleden en problemen en firma grote kijk is dit een heel goed plan.

Want als ze dat niet doen kan je weer 'n jaar of 'n half of nog meer wachten, want ze moeten dan met hun beperkte produktie lijnen weer ene aparte uitvoering maken.

Dit is dus gewoon 'n Opteron als Athlon64 gelabeld
Voordeel zeer snel in de markt beschikbaar op 940 platform.
Aangezien die er al is in de form van de nForce3

Deden ze dat niet dan moet je op de verkrijgbaarheid van de 939 socket en mobo's wachten tot de tijd dat die bij de PC boer om de hoek te krijgen is.
Dus zeker slim alleen zit er dus dat nadeeltje aan van registered Mem

Misschien zal registered DDR333 ram door de vraag uit de desktop markt in prijs zakkken?

Als je het zo bekijkt geef ik je gelijk.
Maar nu iets anders, de Opteron werkt toch enkel met ECC geheugen?
Dan zou je registered & ECC geheugen moeten kopen?

Registered & ECC wordt vaak samen toegepast dus wat is het probleem.

Wat dus nu als eerste Athlon64 gaat uitkomen is dus gewoon het uni Opteron platform wat gerenamed is naar Athlon64 Opteron 14X reeks.

En daarbij komt ook nog een mooie optie, je hoeft dan niet op de Athlon 64 te wachten, maar je kan dus al voor septemper 'n Opteron pakken op nForce3 basis aangezien de eerste Athlon 64 940 pins gevallen exact hetzelfde zijn alleen met een andere nametag en prijs.

En waarom is deze rare omgooi van AMD omdat de athlon64 oorspronkelijk volgens de eerste roadmaps eind vorig jaar d'r al had moeten zijn.

en Ja iNtel staat niet stil dus is de impact van de hammer nogal verzwakt en hierdoor is deze omgooi dus ook echt nodig. AMD had volgens die oude roadmaps dus nu al de tweede generatie hammers al klaar moeten hebben maar je ze lopen erg achter op schema.

Gezien de history heeft elke core vanaf Palomino tot de huidige een aanzienlijke vertraging tov de concurentie.
Daarbij heeft AMD ook nog een zeer drukke roadmap met veel core switches.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws