De AMD Hammer, deel 2 [discussie] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 5.380 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-07 08:52
edward2 schreef op 22 september 2003 @ 12:17:
[...]

Maar de fsb van 333 mhz voor de fx telt ook mee.

Nog niemand terug van informatique met z'n Neo en een Athlon64?(of zijn ze nog niet mee te krijgen), ik heb moeite om me te bedwingen ;) maar wacht toch op de fx-versie..

Btw ik had zowaar Mushkin ddr400 rigist. mem gevonden in de far west uiteraard, hebben ze dat spul ook in NL?
Wacht maar niet op de FX versie want

- verschil op zelfde kloksnelheid zal niet veel zijn
- reg ddr400 moeilijk te vinden en erg duur
- platform wordt over 6 maanden alweer vervangen (kun je dus niet meer upgraden, tenzij je naar Opteron 1xx gaat)
- nog niet zeker of er meerdere FX cpu's van gaan komen
- FX cpu's erg duur
- Athlon 64 3400+ komt waarschijnlijk ook nog dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
OCZ introduceert PC3200-geheugen voor Athlon 64 FX
Kort voordat de langverwachte AMD Athlon 64-processors officieel gelanceerd worden, brengt OCZ nieuwe repen geheugen uit. Dit PC3200 geheugen is speciaal ontwikkeld voor de Athlon 64 FX-chips en komt met latencies van CL 3-3-3-8. Beschikbaar in de maten 256 en 512MB moeten deze registered DIMM's zorgen dat de maximale bandbreedte van de ingebakken dual channel geheugencontroller die de Athlon 64 FX met zich meebrengt, optimaal benut wordt. In theorie zou een 6,4GB/s datastroom dus mogelijk zijn. De modules worden uitgevoerd met koperen heatspreaders en OCZ benadrukt dat ze alleen voor de Athlon 64 FX bedoeld zijn, alhoewel X-Bit dit in twijfel trekt.
nieuws: OCZ introduceert PC3200-geheugen voor Athlon 64 FX

Waarschijnlijk zou de Opteron ze ook kunnen gebruiken?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik neem aan van wel, t is toch registered? Dat is toch de enige eis met de Opteron? (Ja, en ECC, toch? :) )

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Idd, zou wel mooi zijn voor servers, 6,4GB/s.

Prijzen volgens http://www.amdzone.com :

Athlon 64 3200+
$439.00

Athlon 64 FX-51
$799.00

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit topic heeft het limiet van 500 posts overschreden. Aangezien dit onderwerp bij lange na nog niet is uitgekauwd, mag een van jullie wel een derde deel openen :) Met een mooie samenvatting als topicstart, indien mogelijk ;)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.