stiekum toch een beetje 1337 ;) | bezoek ook eens www.mrwazoo.nl
How to become a Dj... deel VI
Pagina: 1 2 3 4 ... 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 last
Nieuw Topicquote:MR_WAZOO schreef op 06 July 2003 @ 17:12:
ik ga hier nu iets heel geks zeggen watbetreft het verhaal van muziek downloaden
ik download ongeveer niets tot nog minder, alle muziek die ik wil hebben koop ik op vinyl of op cd, maar dat komt vooral omdat ik de nummers die ik op een gekopieerd cdtje had staan toch niet of nauwelijks draaide, wil ik een speciale mix ergens van, dan koop ik de vinylversie wel, en als ik ergens een versie niet van kan vinden, is t jammer maar helaas
ik heb hier nu 350 originele cd's en zo een 200 originele platen en dus geen mp3's meer, t enige dat ik nog niet volledig legaal heb is mijn filmcollectie, maar dat is omdat die dvd's zo enorm duur zijn (terwijl een video stukken minder kost, maar der ook niet uit ziet)
ik heb hier dik 7000 platen liggen en een dikken 200 orginele cd's -> Dan vind ik dat ik best wel wat mag downloaden.
Trouwens als we gaan zeuren over downloaden -> Whitelabels zijn dan net zo erg want 9 van de 10 keer is het een remix van een bestaand nummer waar geen rechten over betaald worden maar waar wel aan verdiend word -> Das dan net zo erg
http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site
Reg. datum: 18 januari 2002
* PatriXx heeft vandaag Vitamin D met Tering op de kop weten te tikken (Mokum 91) Uit de goede oude hardcore tijd
Mijn specs Rockford Fosgate Power
Kwam erop neer dat commerciele cd's wel wat goedkoper kunnen, vinyl een stuk minder. Het grootste bedrag gaat nog altijd naar de winkel, omdat die moet inkopen, en een groot deel van zijn cd's nooit kwijtraakt, of tegen een slechte (aanbiedings-)prijs. Hoevaak kopen jullie namenlijk een legale cd in de aanbieding, en hoevaak voor de volle 20 euro?
En laten die platenwinkels nou net nix verdienen aan al die afgeprijsde legale cd's die we hier met z'n allen kopen, zodat het niet gek is dat een groot deel van de cd's nog altijd veel duurder is (die shops moeten ergens van draaien).
Natuurlijk zou ik meer cd's kopen als ze allemaal aanbeidingsprijs (10 eurootjes oid) zouden zijn, maar de vraag is of dat genoeg is voor de winkel om van te blijven bestaan (helemaal als hij een gevarieerd assortiment wil hebben).
Voor vinyl was het verhaal ongeveer hetzelfde:
Het grootste deel van de opbrengst blijft bij de platenshop, mede omdat er relatief weinig vinyl verkocht wordt in vergelijking tot cd's, en die panden toch echt gehuurd moeten worden etc.
En de prijzen van 12"-es komen in de dancescene echt niet door magnaten die een groot deel in hun eigen zak steken; er zijn tenslotte vooral kleine zelfstandige labels die voor een knaak en bos wortels produceren.
Voor housemuziek gelden vooral de kleine oplages en het risico op een slechte plaat als redenen voor hoge prijzen.
BTW-verlaging zou een stap in de goede richting zijn, maar dan ook BTW-verlaging voor alle tussenstappen in het produktieproces.
Daarnaast kunnen we met z'n allen lekker rebels gaan zitten downloaden, maar denk niet dat je daar een "recht" toe hebt. In onze kapitalistische wereld kost muziek een bepaalde prijs, die we maar hebben te betalen (en ondertussen moeten we werken aan betere prijzen). Neemt niet weg dat het illegale alternatief een essentieel onderdeel van die kapitalistische wereld is, zodat het niet vreemd is om toch muziek te downloaden (en in dit geval kan ik er prima mee leven dat ik crimineel bezig ben).
^JaapvR^ wijzigde dit bericht 06-07-2003 18:26 (22%)
De wereld is oneerlijk. En daar maak ik gebruik van!
Ooow, 7000 stuks? hoeveel koop je dan (p/m) en hoelang heb je erover gedaan?quote:Reind schreef op 06 July 2003 @ 17:44:
[...]
ik heb hier dik 7000 platen liggen en een dikken 200 orginele cd's -> Dan vind ik dat ik best wel wat mag downloaden.
Trouwens als we gaan zeuren over downloaden -> Whitelabels zijn dan net zo erg want 9 van de 10 keer is het een remix van een bestaand nummer waar geen rechten over betaald worden maar waar wel aan verdiend word -> Das dan net zo erg
My Discogs | prOn :) | Sneeuw
quote:PatriXx schreef op 06 July 2003 @ 17:54:
Wat llopt iedreen hier braaf te doen wat betreft het downloaden van muziek.
Dat heeft niets met braaf te maken, maar met goedde manieren en respect voor het product. Als je het niet kan opbrengen om te betalen voor je muziek, tja luister dan naar de radio. En als jij 12 EUR betaald voor een plaat wordt het tijd om een andere shop te zoeken, ik betaal gemiddeld 9 eur en dat is niet eens de goedkoopste shop in de stad hier (wel de beste). Er is niemand die zegt dat je de laatste muziek MOET hebben, in de uitverkoopbakken liggen ook CD's en die zij een stuk goedkoper.
Er moetten nog altijd mensen hun brood verdiennen met de muziek die jij luisterd, of ga jij gratis werken??
You don't need eyes to see, you need vision
KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !
Dat zie je verkeerd, ik vind het best dat iedereen er iets aan verdient. Maar er ik heb de indruk dat er asociaal veel verdient aan platen en cd's. Ik repecteer het produkt ook wel, maar dan moet het wel het geld waard zijn en dat is met deze prijzen vaak niet het geval.quote:leffe_blond schreef op 06 July 2003 @ 20:07:
[...]
Er moetten nog altijd mensen hun brood verdiennen met de muziek die jij luisterd, of ga jij gratis werken??
Een onderdeel van het produkt respecteren is JUIST de prijs willen betalen die het kost, prijs en produkt zijn tenslotte (bijna) onlosmakelijk verbonden in het geval van muziek.
Als je de prijs te hoog vindt, en dus gaat downloaden, respecteer je het PRODUKT naar mijn idee niet. Dat je het lekker vindt klinken is een heel andere kwestie.
quote:^JaapvR^ schreef op 06 juli 2003 @ 22:16:
Dan moet je mijn post nog maar eens lezen: het valt vies tegen hoeveel er aan muziek wordt verdiend. Waarschijnlijk alleen teveel aan cd's die jij niet zult kopen (massa-artiesten en top40-shiz).
Een onderdeel van het produkt respecteren is JUIST de prijs willen betalen die het kost, prijs en produkt zijn tenslotte (bijna) onlosmakelijk verbonden in het geval van muziek.
Als je de prijs te hoog vindt, en dus gaat downloaden, respecteer je het PRODUKT naar mijn idee niet. Dat je het lekker vindt klinken is een heel andere kwestie.
Ieder zijn eigen mening dus.
Ik vind dat ik genoeg betaal en ik heb trouwens niemand over het feit gehoord dat zowel de dj als de discotheek waar je draait in princiepe buma stemra rechten betaald. Ik hoor ook niemand over de gejatte beats en vocals die op whitelabels terecht komen en die maar al te graag gedraaid worden.
Dan vind ik eerlijk gezecht wel dat je met 2 maten aan het meten bent.
En de mensen die over die 3 á 4 nummers vallen die ik per avond vanaf een gefikt cd'tje draai tegenover 60 platen die avond kunnen me m'n kloten kussen. Ik vind zoiets namelijk redelijk schijnheilig. Want hebben jullie geen DIVXén op je pc staan? Geven jullie netjes de uurtjes aan bij de belastingsdienst die je als dj hebt gedraaid? Download jwe zelf geen mp3's? En heb je alle mp3's op je pc ook netjes op legale cd? Draai je ook geen whitelabels -> want ja de teksten en melodieén zijn vaak genoeg gejat.
Kijk ik durf te wedden dat iedereen die hier over gedownloade shit loopt te zeiken gewoon de bovenstaande dingen op zijn pc heeft staan.
Nog een hele leuke trouwens -> waarom kan de cd van de heideroosjes wel voor 10¤ de deur uit terwijl 1 of ander gejat bagger mix cd'tje het dubbele moet kosten (minimaal).
quote:Eraser127 schreef op 06 juli 2003 @ 19:44:
[...]
Ooow, 7000 stuks? hoeveel koop je dan (p/m) en hoelang heb je erover gedaan?
Ik koop per maand gemiddeld 30 platen en dan krijg ik nog aardig wat promo's per week binnen vanuit de UK. Zullen er ook 30p/m zijn schat ik.
En ik draai nu al een dikke 8 jaar met vinyl.
quote:leffe_blond schreef op 06 July 2003 @ 20:07:
[...]
Dat heeft niets met braaf te maken, maar met goedde manieren en respect voor het product. Als je het niet kan opbrengen om te betalen voor je muziek, tja luister dan naar de radio. En als jij 12 EUR betaald voor een plaat wordt het tijd om een andere shop te zoeken, ik betaal gemiddeld 9 eur en dat is niet eens de goedkoopste shop in de stad hier (wel de beste). Er is niemand die zegt dat je de laatste muziek MOET hebben, in de uitverkoopbakken liggen ook CD's en die zij een stuk goedkoper.
Als jij een goede zaak weet die voor die prijzen nieuwe uk/us garage import kan leveren ben ik je man.
Jammer maar helaas is dat niet het geval. Ik ken ze tenminste niet.
quote:MR_WAZOO schreef op 06 juli 2003 @ 17:12:
ik heb hier nu 350 originele cd's en zo een 200 originele platen en dus geen mp3's meer, t enige dat ik nog niet volledig legaal heb is mijn filmcollectie, maar dat is omdat die dvd's zo enorm duur zijn (terwijl een video stukken minder kost, maar der ook niet uit ziet)
dus muziek mag niet maar video wel... beetje krom ?
en jullie hebben zeker ook allemaal een legaal besturingssysteem draaien ?
quote:Reind schreef op 06 July 2003 @ 22:40:
[...]
Ik vind dat ik genoeg betaal en ik heb trouwens niemand over het feit gehoord dat zowel de dj als de discotheek waar je draait in princiepe buma stemra rechten betaald. Ik hoor ook niemand over de gejatte beats en vocals die op whitelabels terecht komen en die maar al te graag gedraaid worden.
Zijn veel 12"es niet net als films "not for commercial use", en betaald de toko waar je draait daarom extra buma/stemra?
Wat alsnog krom is, omdat de betreffende producer er waarschijnlijk alleen maar baat bij heeft als je zijn plaat juist WEL draait, zelfs al was het van een illegale kopie: het gaat uiteindelijk om de bekendheid van zijn muziek, 12"es zijn eerder promotiemiddel dan offiele muziekuitgave (dat gebeurt wel op albums of verzamelaars die het grote publiek koopt).
Mijn post was dan ook bedoeld als antwoord op die ervoor, en meer gericht op het downloaden van muziek in het algemeen (albums etc dus).
Ik kan er volledig inkomen dat wij DJs meer dan genoeg betalen om ons af en toe een kopietje te veroorloven van een nummer dat een eendagsvliegje zal zijn, onverkrijgbaar is, of het kopen niet waard lijkt. Maar daar wordt het kopietje niet minder illegaal van, dat was meer mijn punt.
quote:Kijk ik durf te wedden dat iedereen die hier over gedownloade shit loopt te zeiken gewoon de bovenstaande dingen op zijn pc heeft staan.
Klopt als een bus, en daarom zal ik ook niemand iets verwijten (potten en ketels). Maar het valt me wel op dat sommige mensen het idee hebben dat ze ditsoort illegale dingen "mogen"; dat ze omdat de regelgeving en het systeem belachelijk zijn ineens het recht hebben zich hier niet aan te houden.
Ik zal de laatste zijn die zegt dat regels er zijn om nageleefd te worden, maar weet wel wanneer en waarom je ze overtreedt.
De Heideroosjes produceerden in eigen beheer, en hebben nu een briljante deal met Epitah, respect daarvoor. Helaas staan andere bands vaak veel minder sterk in hun schoenen om ditsoort dingen af te dwingen, zeker als ze in het begin lang niet de grote verkoopcijfers van de heideroosjes halen.quote:Nog een hele leuke trouwens -> waarom kan de cd van de heideroosjes wel voor 10¤ de deur uit terwijl 1 of ander gejat bagger mix cd'tje het dubbele moet kosten (minimaal).
^JaapvR^ wijzigde dit bericht 06-07-2003 23:53 (4%)
quote:savale schreef op 06 July 2003 @ 13:33:
zo ik ben net wakker van sensationegt super was t weer! vooral ferry & armin vond ik erg sterk!
Ik was er ook. Vette avond!! Ferry & Armin
Tja.. Marco V is te soft voor black waarschijnlijk en stond dit jaar daarom maar op White denk ik. Vond em niet te hard draaien ofzo. Vooral Motorcycle - As The Rush Comes
Als mixer gebruikten ze een Allen & Heath Xone 32 als ik het goed heb gezien. Het was iig zeker een A&H.
Intel Core 2 Duo E4300 @ 2700MHz | Asus P5B-E Plus | 2x1GB PC6400 | GeForce 6800GT | Maxtor 200GB & 250GB SATA
Toevallig: ja, mijn dj uren worden inderdaad aangegeven bij de belastingsdienstquote:Reind schreef op 06 July 2003 @ 22:40:
[...]
.Want hebben jullie geen DIVXén op je pc staan? Geven jullie netjes de uurtjes aan bij de belastingsdienst die je als dj hebt gedraaid?
Here I am, so what are you 2 other wishes?
quote:PatriXx schreef op 06 juli 2003 @ 21:37:
[...]
Dat zie je verkeerd, ik vind het best dat iedereen er iets aan verdient. Maar er ik heb de indruk dat er asociaal veel verdient aan platen en cd's. Ik repecteer het produkt ook wel, maar dan moet het wel het geld waard zijn en dat is met deze prijzen vaak niet het geval.
Als het produkt het geld niet waard is dan zal het het luisteren ook wel niet waard zijn..
quote:Nog een hele leuke trouwens -> waarom kan de cd van de heideroosjes wel voor 10¤ de deur uit terwijl 1 of ander gejat bagger mix cd'tje het dubbele moet kosten (minimaal).
Een duidelijk geval van een produkt dat je het geld niet waard vind (bagger mix cd'tje) ik ga ervan uit dat als je het woord bagger in de mond neemt je ook niet de moeite zal nemen om de zaak te downloaden, ik zie dus ook geen probleem hier, er is duidelijk een markt voor dat baggercd'tje, maar jij bent niet de doelgroep, lekker laten liggen dus...
Als de Heideroosjes voor 10 eur hun CD willen verkopen vind ik dat een erg mooi gebaar van hun, wil dat zeggen dat alle CD's dan maar 10 eur moetten kosten, en "if not" je maar moet gaan copyen?
Afin ik ga niet meer reageren als het gaat over illi MP3's. Mijn mening is gekend en ik sta toch maar te preken in de woestijn.
Yalopa wijzigde dit bericht 07-07-2003 00:01 (3%)
Yalopa wijzigde dit bericht 07-07-2003 00:01 (98%)
quote:JasperT schreef op 06 July 2003 @ 23:57:
[...]
Toevallig: ja, mijn dj uren worden inderdaad aangegeven bij de belastingsdienst
Zal ik meteen ook maar ff heel eerlijk in zijn -> Dat doe ik dus ook niet.
Ik betaal al zat aan die smerige schurftlijers. Dit jaar weer een aanslag van dik 1000¤. Dat kijg je er van als je hard werkt voor je centen en een beetje verdiend.
Vandaar dat ik dus maar mooi heb besloten al mijn draai werkzaamheden lekker zwart te doen. Je houd geen fuck meer over als het aan die h*ft*rs ligt
En nog ff terugkerend op de post van iemand anders zonet -> Ja over de plaat die jij koopt betaal je rechten. Zelfs op een blanco cd'tje draag je af aan de heren van de buma. Mijn baas moet netjes betalen om muziek te draaien in zijn restaurant. De discotheek waar ik zo af en toe draai moet daar ook net als ieder andere discotheek een duit in het zakje doen. Op zich helemaal niets mis mee maar begin dan met een lager BTW tarief op geluidsdragers e.d want die is nu te hoog en moet naar mijn idee gewoon naar 6%. Het si net zo cultureel als de donald duck waar je 6% over betaald. Ik snap dat probleem dus niet helemaal.
Nee dan moet de industrie maar vooral blijven zeiken dat er gedownload word -> Wel zeiken maar er zelf niets aan doen/proberen om iets in de prijs te veranderen.
Ach ik heb er zelf geen problemen mee als ik zo af en toe is een gedownload iets draai. Ik weet dat het fout is maar tegen de kerk pissen mag ook niet en weet je hoe erg het daar stinkt.................................................
En ja daar heb ik ook wel is staan pissen.
quote:leffe_blond schreef op 06 July 2003 @ 23:59:
[...]
Als het produkt het geld niet waard is dan zal het het luisteren ook wel niet waard zijn..
Nee, dat zeg ik niet, als ik een plaat luister waar maar één leuk nummer op staat, dan denk ik er wel 3x over na of ik hem wel moet kopen. Dat neemt niet weg dat ik dat ene nmr wat wel leuk is niet wil hebben. Maar ik ben niet bereid om daar ¤12 voor neer te tellen. Ik trek ook ergens grenzen en moet ook hard werken voor mij geld.
Als de Heideroosjes voor 10 eur hun CD willen verkopen vind ik dat een erg mooi gebaar van hun, wil dat zeggen dat alle CD's dan maar 10 eur moetten kosten, en "if not" je maar moet gaan copyen?
Als een cd van de Heideroosjes ¤10 kan kosten waarom kan een cd van Marco Borsata dat dan nietVoor ¤10 zou ik wel een origenele kopen ipv downloaden.
Afin ik ga niet meer reageren als het gaat over illi MP3's. Mijn mening is gekend en ik sta toch maar te preken in de woestijn.De argumenten veranderen toch niet, de foute redeneringen al evenmin. Jammer, ik hoop dat het niet zover moet komen maar ik vrees dat hier nog meer "kleintjes" aan kapot gaan, en wat blijft er dan over
Juist ja gejatte bagger mixcd'tjes voor het TMF volk
Ik heb nog niet zoveel kleintjes kapot zien gaan aan het illegale gebeuren anders. Ik denk btw dat het TMF volk de kroon spant wat betreft gecopieerde cdtjes.
Dus ik kan hier nog steeds maar één conclusie uit trekken en dat is er weinig mensen bereid zijn om ¤22 voor een originele cd neer te tellen terwijl zo'n cd voor de helft van de prijs verkocht zou kunnen worden.
wtf kan je een aanslag krijgen als je alleen werkt ? auto van de zaak ? belasting papieren verkeerd ingevuld door werkgever ofzo ?quote:Reind schreef op 07 July 2003 @ 00:39:
[...]
Zal ik meteen ook maar ff heel eerlijk in zijn -> Dat doe ik dus ook niet.
Ik betaal al zat aan die smerige schurftlijers. Dit jaar weer een aanslag van dik 1000¤. Dat kijg je er van als je hard werkt voor je centen en een beetje verdiend.
\
Reg. datum: 11 februari 2000
Of je kan een aanslag krijgen als je meer verdiend dan je belastbaar vrije inkomen
etcetc
quote:wibblemoo schreef op 07 July 2003 @ 11:26:
[...]
wtf kan je een aanslag krijgen als je alleen werkt ? auto van de zaak ? belasting papieren verkeerd ingevuld door werkgever ofzo ?
Vorig jaar bij 2 bazen in de horeca gewerkt en lekker geboerd dat jaar. Daarnaast heb ik vorig jaar ook al mijn inkomsten als dj aan gegeven en daar kan ik nu dus voor gaan dokken.
Dat was dus meteen de laatste keer dat ik eerlijk ben geweest over die dingen bij de belastingdienst en die gaan nu dus ook gewoon lekker buiten die hufters om
Pagina: 1 2 3 4 ... 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 last
Dit topic is gesloten.