Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Dj... deel V

Pagina: 1 2 3 4 ... 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 last

Nieuw Topic
misschien ben ik niet eens in Ouderkerk dan slappe ;)

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Ken ik jou?

ej Six4eight gefeliciteert met je nieuwe vinyl!

loopt de pre-sale @ od al lekker?
of weet je dat nog niet?

Chill... neem een biertje ofzo

Bij spreken van wijzen:

Damn, nu weet ik het helemaal niet meer... Was ik eerst verkocht aan loveland, wil ik nu naar twisted! :P

De wereld is oneerlijk. En daar maak ik gebruik van!

T.net=OC^2
Reg. datum: 21 januari 2000

Wie heeft er weleens mogen klooien met een Denon DN-S5000?
Lijkt een beetje op de Pioneer CDJ-1000/800, maar het plateau draait echt en is dus een volledige imitatie van een draaitafel. De prijs lijkt mij veel te hoog, maar het is volgens mij wel een leuk dingetje om eens flink mee te stoeien

linkje

universal creations wijzigde dit bericht 26-04-2003 20:52 (11%)

Canon EOS 450D | Sigma EX 18-50 mm F2.8 Macro | Sigma EX 50-150 mm F2.8 |
B+W UV F-Pro MRC 67mm | B+W UV F-Pro MRC 72mm | Lowe Pro Sling Shot 200 AW

Anti-1337

quote:
Ener-G schreef op 26 April 2003 @ 12:43:
misschien ben ik niet eens in Ouderkerk dan slappe ;)
mwah, ik weet jou priveleven niet, dus weinig slaps aan :P

stiekum toch een beetje 1337 ;) | bezoek ook eens www.mrwazoo.nl

quote:
Universal Creations schreef op 26 April 2003 @ 20:50:
Wie heeft er weleens mogen klooien met een Denon DN-S5000?
Lijkt een beetje op de Pioneer CDJ-1000/800, maar het plateau draait echt en is dus een volledige imitatie van een draaitafel. De prijs lijkt mij veel te hoog, maar het is volgens mij wel een leuk dingetje om eens flink mee te stoeien

linkje

IK!

Het werkt ongeveer hetzelfde als een draaitafel, voor zover ik daar ervaring mee heb :P
Enige probleem is een harde backspin, geeft hetzelfde effect als een tafel met finalscratch. Voorderest is het een normale 13 in een dozijn speler.

fckn wckd*

Owja, over koniginnenach gesproken.

ik ga naar nighttown.. major league drum&bass... dillinja, peshay,high contrast, nookie, bse, harsh etc.

ff lekker partyen voordat ik 16 mei (vor de derde keer) in 013 ga draaien :)

04.06 :: Atak Enschede Combustion || 05.06 :: 013 Tilburg :: fckn wckd* || 11.06 :: Merleyn Nijmegen Something Else || 10.07 :: 013 Tilburg fckn wckd*

okeej even een vraagje van een n00b ertussendoor. Ik zit hier dus wat te spelen met mix vibes pro en probeer eens wat nummers door elkaar te mixen, hehe et valt nog niet mee om het niet als een "treinongeluk" te laten klinken. Het laten overgaan inelkaar begint een beetje te lukken, maar dat is natuurlijk niet het uiteindelijke doel. Ik wil gewoon een beetje leren nummers samen te voegen. Wat betreft het proggie mix vibes het heeft beatkillers, uitgebreide pitchfunctie en alles, dus denk dat het proggie er wel tegen opgewassen is. Nou ik nog :D

Nou heb ik het dus net zo gemaakt dat de voorafluistering ook werkt, Zeker een vereiste om een beetje te mixen. Maar toch heb ik met de beat een beetje gelijk te krijgen nog wel erg veel moeite eigenlijk. Zijn er sites met tips of howto's die je een beetje de goede richting insturen? Want eigenlijk "doe ik zo maar wat"

Gin gelul, goei spul!

Geen oplossing zonder probleem

quote:
AtomicShockwave schreef op 27 April 2003 @ 23:51:
[...]

Nou heb ik het dus net zo gemaakt dat de voorafluistering ook werkt, Zeker een vereiste om een beetje te mixen. Maar toch heb ik met de beat een beetje gelijk te krijgen nog wel erg veel moeite eigenlijk. Zijn er sites met tips of howto's die je een beetje de goede richting insturen? Want eigenlijk "doe ik zo maar wat"
Tja, er zijn wel sites met tips idd. Maar in feite doet iedereen "maar wat", en op het eind heb je toch een eigen manier van mixen ontworpen die jezelf nauwelijks met een pen kan beschrijven.

Het is gewoon super-persoonlijk. De treincrashes en camel-stampedes zullen er in het begin absoluut zeker in blijven zitten, want om met Hans Teeuwen te spreken: "Je kan het niet uitleggen, het is... het is... Het is een gevoel!"

Ik heb hier een heel boekje liggen met gedownloade tips & tricks, echter er staat maar op 1 pagina een URL:

Synthetic Arts had bijv. zo'n tutorial.

Maar toch. In het begin verklooide ik vanalles, en alhoewel jij niet met naalden (die kunnen dansen) en draaitafels of CD-decks gaat werken (die je aan moet zetten! Ja, zelfs dat is lastig in den prille beginne) blijft het vooral een kwestie van doorzetten, doorzetten en nog eens... <- dat dus.

Op een gegeven moment ontwikkel je dus een liefde voor het mixen, heb je jouw eigen "stijl" (die je dus moeilijk in woorden kan omzetten, vooral het beatmatchen) of... je haat het allemaal want het gaat voor geen meter: dan moet je weer doorgaan met doorzetten, of beseffen dat het gewoon niet jouw ding blijkt te zijn.

Anyway: begin gewoon met wat simpele trance oid. Perfect om de basic-skills van het trein-crash-ontwijk-programma te doorgronden.

Alleraardigste DAP-site | Hier stond een wijze sig

quote:
the_Omniscient schreef op 28 April 2003 @ 00:02:
[...]
Tja, er zijn wel sites met tips idd. Maar in feite doet iedereen "maar wat", en op het eind heb je toch een eigen manier van mixen ontworpen die jezelf nauwelijks met een pen kan beschrijven.

Het is gewoon super-persoonlijk. De treincrashes en camel-stampedes zullen er in het begin absoluut zeker in blijven zitten, want om met Hans Teeuwen te spreken: "Je kan het niet uitleggen, het is... het is... Het is een gevoel!"

Ik heb hier een heel boekje liggen met gedownloade tips & tricks, echter er staat maar op 1 pagina een URL:

Synthetic Arts had bijv. zo'n tutorial.

Maar toch. In het begin verklooide ik vanalles, en alhoewel jij niet met naalden (die kunnen dansen) en draaitafels of CD-decks gaat werken (die je aan moet zetten! Ja, zelfs dat is lastig in den prille beginne) blijft het vooral een kwestie van doorzetten, doorzetten en nog eens... <- dat dus.

Op een gegeven moment ontwikkel je dus een liefde voor het mixen, heb je jouw eigen "stijl" (die je dus moeilijk in woorden kan omzetten, vooral het beatmatchen) of... je haat het allemaal want het gaat voor geen meter: dan moet je weer doorgaan met doorzetten, of beseffen dat het gewoon niet jouw ding blijkt te zijn.

Anyway: begin gewoon met wat simpele trance oid. Perfect om de basic-skills van het trein-crash-ontwijk-programma te doorgronden.

Hardstikke bedankt voor je reply, ben ECHT een stuk wijzer geworden :) Wat zijn camelstampedes trouwens? is dat dat de 2 verschillende beats als een ongesynchronyseerd zooitje doorelkaar beuken? hehe yup dat ken ik :P
mjah, maar et bevalt me eigenlijk wel, ik ga gewoon proberen elke dag er wat tijd aan te besteden. Ik heb al gemerkt dat et na 2 uurtjes kloten al een stukje beter werd, alhoewel het een kleine stap was was et toch iets :)

overigens draai ik alles van Trance, tot hardstyle zo'n beetje :P

Gin gelul, goei spul!

Reg. datum: 24 februari 2001

quote:
AtomicShockwave schreef op 28 April 2003 @ 00:11:
[...]

das ook weer iets ;) Nadat je het mixen onder de knie hebt je repertoire een beetje op rij zetten... wil mij niet altijd zo goed lukken zonder publiek....

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

T.net=OC^2

even een vraagje tussendoor: is clubcharts helemaal opgeheven?

Ze hadden al een tijdklok, maar sinds een paar dagen kan ik er helemaal niet op komen. Of hebben ze een nieuwe server en gaat de overgang niet goed?

quote:
Clubcharts heeft op dit moment server problemen, we hopen het z.s.m. te hebben opgelost!

Dat krijg ik te zien.

Even iets anders:

GEVRAAGD: Bouwtekening van dj booth's!

Morgen ga ik op mijn kamer een booth bouwen en ben benieuwd of iemand nog tekeningen heeft liggen waar ik ideeen van kan opdoen. Dus heb je tekeningen: post ze hier of mail ze naar me.

Here I am, so what are you 2 other wishes?

quote:
Universal Creations schreef op 28 April 2003 @ 11:44:
even een vraagje tussendoor: is clubcharts helemaal opgeheven?

Ze hadden al een tijdklok, maar sinds een paar dagen kan ik er helemaal niet op komen. Of hebben ze een nieuwe server en gaat de overgang niet goed?
Ik heb eigenlijk geen ID... Maar ze zullen wel niet volledig exit zijn neem ik aan....

T.net=OC^2

http://members.home.nl/universal-creations/DJ-Kast.jpg

en de foto

http://members.home.nl/universal-creations/S_3.jpg

universal creations wijzigde dit bericht 28-04-2003 14:48 (38%)

Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

Ah, de traanplaatbak. Van wie is die ook alweer (toch niet van jou Ener-G?)

quote:
Vash schreef op 28 April 2003 @ 15:15:
Nee, van UC zelf |:( 8)7 :+

quote:
swiieeeet :9 maar mixt dat nog wat zo 'diep' met die vinylschrabbers ???

Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

quote:
|:( |:( |:(
Echt een kunst nicks lezen :( :P

quote:
Vash schreef op 28 April 2003 @ 15:15:

nope B)

al heb ik wel ooit eens zoiets inelkaar geklust voor het jongerencentrum, maar daar was eigenlijk geen bouwtekening aan te pas gekomen :D

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Anti-1337

nadat gister mijn mobo spontaan de geest gaf heb ik vandaag een nieuwe gehaald, en ga ik vandeweek 512 mb ram ervoor halen, zodra die der zijn kan ik eindelijk weer lekker mixen en shoutcasten

stiekum toch een beetje 1337 ;) | bezoek ook eens www.mrwazoo.nl

mixen kan je toch ook zonder pc? B)

quote:
Ener-G schreef op 29 April 2003 @ 12:22:
mixen kan je toch ook zonder pc? B)
mjah zou je wel zeggen... maar als ik mn compu uit heb dan hoor ik ook nix hoor ;)

AboutDJ

quote:
KeeZ schreef op 29 April 2003 @ 12:31:
[...]

mjah zou je wel zeggen... maar als ik mn compu uit heb dan hoor ik ook nix hoor ;)
Das kut :)

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Kiss the Moonlight

quote:
AtomicShockwave schreef op 28 April 2003 @ 00:11:
[...]

Hardstikke bedankt voor je reply, ben ECHT een stuk wijzer geworden :) Wat zijn camelstampedes trouwens? is dat dat de 2 verschillende beats als een ongesynchronyseerd zooitje doorelkaar beuken? hehe yup dat ken ik :P
mjah, maar et bevalt me eigenlijk wel, ik ga gewoon proberen elke dag er wat tijd aan te besteden. Ik heb al gemerkt dat et na 2 uurtjes kloten al een stukje beter werd, alhoewel het een kleine stap was was et toch iets :)

Camelstampedes is een leuke term ja. Meestal spreken ze van 'trainwrecks' naar aanleiding van het kadeng-kadeng geluid dat wielonderstellen van een trein maken als ze over rails verbinding lopen. Beats net na elkaar dus, een trein ongeluk.

Veel oefenen, veel oefenen en veel oefenen. Op die manier leer je steeds beter om kleine fouten op te pikken. En verder moet je een beetje doorhebben hoe tracks nou precies in elkaar zitten. De rest komt dan vanzelf wel. Een goeie koptelefoon en een goeie opstelling van je luidsprekers (monitors) helpt ook heel veel.

En verder: neem je mixen op. Nee, laat ze voorlopig nog maar aan niemand anders horen. Het duurt nog wel even voordat je ze geschikt acht voor 'publieke consumptie' (en vaak is het zo dat je zelf kritischer bent dan een niet DJ'ende luisteraar, want die hoort minder snel de fouten.) Dit werkte, bij mij tenminste, erg goed omdat je zo geconcentreerd naar je gemaakte overgangen kan luisteren zonder dat je aandacht bij het goed zetten van de volgende plaat is. Als bonus leer je ook meteen je platen beter kennen.

Zie mijn sig: http://music.hyperreal.org/dj/AVH/

(SPAM SPAM, doe ik het weer &gt;:) &gt;:) )

K.I.S.S. - Beter een béétje te bot dan veel te onzeker! - Photo Portfolio

Pagina: 1 2 3 4 ... 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: