Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Dj... deel V

Pagina: 1 2 3 4 ... 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 24 februari 2001

quote:
JasperT schreef op 23 april 2003 @ 23:04:
Yes, vanochtend om half 10 er al uit om de postbode te verwelkomen, maar vanavond om 7 toch uiteindelijk mijn nieuwe cd speler gekregen: een gemini cd-400X.

Hieronder even wat pics:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Zoals je ziet heb ik alles op me bed gesmeten en ben meteen aan de slag gegaan :P
neiss... werktie nou ook een beetje of.... :?

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

nee, doet niks maar is leuk om naar te kijken.... :9

Nee maar zonder dollen: hij werkt bijna t zelfde als mijn gemini cdj20. Verschillen zijn:
- de cd-400x start in 0.15 sec, de cdj20 in 0.03
- het jogwheel van de cd-400x is tien x zo soepel als die van mijn cdj20. ik geef een swing en een minuut later staat die weer stil zeg maar.
- pitch van de cd-400x is 10% van de cdj20 16%

De effecten:
de zoom werkt wel goed, niet te vaak maar soms klinkt 't wel gaaf.
de echo gaat, niet zo super de super maar bij sommige vocals klinkt het ook leuk.
de filter werkt ook goed, en is soms ook een leuke toevoeging

Loopfunctie:
perfect!!
als je een beetje goed telt cue je hem aan t begin, w8 tot je gewenste aantal tellen voorbij zijn en klikt op de 2e knop; hij looped perfect (als je t goed doet;)). Ik had er nog nooit mee gewerkt maar heb al een aantal foutloze loopjes gemaakt. Er zit ook een reloop knop zodat je eerdere loopjes terug kunt halen.

That's all fooks

Here I am, so what are you 2 other wishes?

Anti-1337

moet binnekort maar eens ff alle functies op me cdspeler op een rij gaan zetten
brake is in iedergeval leuk, niemand heb meer door dat je een cdspeler heb, en geen draaitafel, je kan de cd namelijk gewoon laten uitdraaien

stiekum toch een beetje 1337 ;) | bezoek ook eens www.mrwazoo.nl

The Legend Returns
Reg. datum: 11 januari 2001

Ik vroeg mij af of er ook een dj mixer is die je ook kunt gebruiken als mengpaneel voor instrumenten

Cars are just girls, if it ain't yours, don't touch!!

quote:
Hitpoint schreef op 24 April 2003 @ 17:48:
Ik vroeg mij af of er ook een dj mixer is die je ook kunt gebruiken als mengpaneel voor instrumenten
Spirit K3 32 werkt perfect. 32 monokanalen en 8 stereokanalen. Je moet het alleen doen zonder split-cue en crossfader. Of het daadwerkelijk ook handig in gebruik en vervoer is moet je zelf ff uitzoeken.

The Legend Returns
Reg. datum: 11 januari 2001

Zou je bijvoorbeeld zo'n Behringer DX1000 kunnen gebruiken voor dj'en en als mengpaneel. Ik vraag dit omdat ik ook wel wat met mijn keyboard, mic en gitaar wat opneem. En ik heb nu mijn dj spul de deur uitgedaan wegens geldgebrek en wanneer ik weer geld heb zou zo'n multifunctionele mixer wel erg handig zijn.

http://www.behringer.nl/0...fm?id=DX1000&lang=eng

Hitpoint wijzigde dit bericht 24-04-2003 21:37 (43%)

Cars are just girls, if it ain't yours, don't touch!!

Anti-1337

de DX 1000 is op zich wel geschikt maar ik denk dat je beter in 2 mixertjes kan investeren, 1 voor het djwerk, in dit geval een stereomixer
en 1 voor t monowerk zoals gitaar en keyboard en mic, aangezien de DX maar 2 mono ingangen heeft

Bij spreken van wijzen:

Kan je die mono-instrumenten niet gewoon splitsen in twee stereosignalen (links en rechts dus), en vervolgens met de pan weer eenbeetje een plek geven in je stereobeeld? Dan is je resultaat hetzelfde, esthetisch ist wat minder...

Edit:
Het enige wat je dan mist is een afzonderlijke EQ en send/return voor links/rechts, maar mis je dat in jouw toepassing??

^JaapvR^ wijzigde dit bericht 25-04-2003 00:22 (27%)

De wereld is oneerlijk. En daar maak ik gebruik van!

T.net=OC^2
Reg. datum: 21 januari 2000

quote:
^JaapvR^ schreef op 24 april 2003 @ 23:04:
Kan je die mono-instrumenten niet gewoon splitsen in twee stereosignalen, en vervolgens met de pan weer eenbeetje een plek geven in je stereobeeld? Dan is je resultaat hetzelfde, esthetisch ist wat minder...
uhmm, hier gaat iets fout denk ik. Het lijkt mij eerder van een stereo 2 mono-signalen maken.

Canon EOS 450D | Sigma EX 18-50 mm F2.8 Macro | Sigma EX 50-150 mm F2.8 |
B+W UV F-Pro MRC 67mm | B+W UV F-Pro MRC 72mm | Lowe Pro Sling Shot 200 AW

Eeuwige Student
Reg. datum: 03 januari 2001

quote:
RooT schreef op 12 april 2003 @ 20:24:
Btw, waar kan ik eigenlijk (promo) vinyl platen kopen?
Ja recess ken ik al :) Maar 't zal wel aan mij liggen, maar volgens mij hebben die niet het nieuwste van het nieuwste :?
Heel veel liedjes had ik al, bijv. deeppack - 100 %, die had ik een dikke 3 maanden geleden al en wat staat bij recess: Date added: 4 April 2003
En maar niet te spreken over Dj luna meets DHHD - so many more die ik in oktober al had, wat staat daar: Date added: 28 March 2003 , daar zit bijna een half jaar verschil tussen..

Ligt het aan recess of ? Want d8 dat op vinyl altijd promo materiaal uitkwam.. :)

Mr. ReceSS says:
Promo platen krijg je meestal bij record pools (zoals IDP). Het "overschot" daarvan komt in de distributie terecht (en dus ook bij recess)
Mr. ReceSS says:
bullshit
Mr. ReceSS says:
vinyl komt soms gewoon later uit
Mr. ReceSS says:
ik had die deepack direct toen ie op vinyl uit was
Mr. ReceSS says:
veel djs draaiden die al van cd
Mr. ReceSS says:
en promos worden meestal niet verkocht, de grote djs krijgen hem wel + een aantal winkels

Dus dan weten jullie t :)
Bij spreken van wijzen:

UC: zie edit.

Het ging mij erom dat je een stereokanaal redelijk simpel kan misbruiken als mono-kanaal door het mono-signaal zowel links als rechts binnen te laten komen (je hebt dan alleen het eq-probleempje).

Ik denk dat je voor de prijs vaan een DX1000 zeker niet twee aparte mixers moet gaan kopen ;)

De wereld is oneerlijk. En daar maak ik gebruik van!

quote:
MR_WAZOO schreef op 24 April 2003 @ 00:28:
moet binnekort maar eens ff alle functies op me cdspeler op een rij gaan zetten
brake is in iedergeval leuk, niemand heb meer door dat je een cdspeler heb, en geen draaitafel, je kan de cd namelijk gewoon laten uitdraaien

wat dat betreft ontloopt het een draaitafel niet veel idd.. maar ik herken de cd dj's wel degelijk ook al hebben ze een brake.. komt gewoon te zuiver klinisch geluid uit

had je nou trouwens wel of niet een scratchfunctie op dat ding? :)

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Anti-1337

quote:
^JaapvR^ schreef op 24 April 2003 @ 23:04:
Kan je die mono-instrumenten niet gewoon splitsen in twee stereosignalen (links en rechts dus), en vervolgens met de pan weer eenbeetje een plek geven in je stereobeeld? Dan is je resultaat hetzelfde, esthetisch ist wat minder...

Edit:
Het enige wat je dan mist is een afzonderlijke EQ en send/return voor links/rechts, maar mis je dat in jouw toepassing??

je kan op de dx 1000 alleen je monokanalen pannen, ding staat hier links van me dus ik kan t weten ;)

zoals ik al zei, de DX1000 is meer een djmixer vanwege veel stereo te weinig mono

G > er zit wel een scratchfunctie op alleen is die meer van ff een backscratch maar meer ook niet, t klinkt niet en t boeit mij niet;)

MR_WAZOO wijzigde dit bericht 25-04-2003 02:09 (10%)

Reg. datum: 24 februari 2001

quote:
JasperT schreef op 24 April 2003 @ 00:10:
nee, doet niks maar is leuk om naar te kijken.... :9

Nee maar zonder dollen: hij werkt bijna t zelfde als mijn gemini cdj20. Verschillen zijn:
- de cd-400x start in 0.15 sec, de cdj20 in 0.03
- het jogwheel van de cd-400x is tien x zo soepel als die van mijn cdj20. ik geef een swing en een minuut later staat die weer stil zeg maar.
- pitch van de cd-400x is 10% van de cdj20 16%

De effecten:
de zoom werkt wel goed, niet te vaak maar soms klinkt 't wel gaaf.
de echo gaat, niet zo super de super maar bij sommige vocals klinkt het ook leuk.
de filter werkt ook goed, en is soms ook een leuke toevoeging

Loopfunctie:
perfect!!
als je een beetje goed telt cue je hem aan t begin, w8 tot je gewenste aantal tellen voorbij zijn en klikt op de 2e knop; hij looped perfect (als je t goed doet;)). Ik had er nog nooit mee gewerkt maar heb al een aantal foutloze loopjes gemaakt. Er zit ook een reloop knop zodat je eerdere loopjes terug kunt halen.

That's all fooks
mjah op de loopjes en effecten na dus eigenlijk een beetje minder dan de cdj-20... en wat heb je er nou voor betaald ?? (sorry ben te lui om op te zoeken :z )

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

neuh, hij is niet minder hoor. verder gewoon bijna t zelfde. bediening werkt even soepel!

ik heb er 344 euro (ex verzendkosten) voor betaald

Here I am, so what are you 2 other wishes?

Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

JasperT leuk speelgoed, kun je eindelijk es met echte spullen aan de slag ;)
En BtM909, die icon is wel zekers een M3D :)

quote:
BtM909 schreef op 23 april 2003 @ 13:15:
[...]

Is volgens mij een 1200SL MK2. Kijk maar naar het ledje. Toch echt rood :)
ik kan je verzekeren dat een m3d ook rooie ledjes heeft, we hebben er nl. 2 in Elf staan

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Chemical Whore

Mochten er nog mensen uit Eindhoven hier zijn, ik draai met Koninginnedag in de Mezzo in Eindhoven van half 5 tot 7. Altijd leuk om daar toevallig een forummer tegen te komen :)

M.I.D.O.R. & Six4Eight - After Midnight EP

Ik denk dat ik bij Loveland op het stoperaplein rondwaar die dag (Amsterdam) ;)

Chiron wijzigde dit bericht 26-04-2003 01:40 (9%)

Prefers Audiotrak
Reg. datum: 27 september 2000

Mmmmmm.... Right!

Wàt een leuke avond gehad. Echt met een begin van "ik weet het nog niet, waar zal ik heen gaan..." Daarom maar eens in Twstd gaan kijken (hier in Amsterdam) en dat is dus een mooi onbekend geheim. Niet doorvertellen dus ;).

Een piepklein tentje vlakbij de Heinekenbrouwerij, vanavond hosted by Xpander. Prima underground dus. Super relaxed publiek (veel niet Nederlands sprekende figuren. Of het nou toeristen waren weet ik eigenlijk niet), niet takke druk, geen onaardige portiers, allemaal vrolijk kijkende mensen... Helemaal het goeie ouwe house sfeertje. (Ow... en Carlsberg bier voor 1,85... Vind ik ook helemaal niet vervelend!)

EN.... Check wat er bij die lui op koninginnedag voor de deur staat:

Onder andere: Billy Nasty, Jack de Marseille, Kostas Hom en Laidback Luke. :9

Zo. Dat is dus duidelijk. Als ik niet op een bootje zit sta ik daar.

Ik schat zo in dat er hier wel mensen zullen zijn die dat ff wilden weten ;).

Check anders ook ff www.twstd.nl

Anti-1337

quote:
MisterDon schreef op 26 April 2003 @ 03:57:
Mmmmmm.... Right!

Wàt een leuke avond gehad. Echt met een begin van "ik weet het nog niet, waar zal ik heen gaan..." Daarom maar eens in Twstd gaan kijken (hier in Amsterdam) en dat is dus een mooi onbekend geheim. Niet doorvertellen dus ;).

Een piepklein tentje vlakbij de Heinekenbrouwerij, vanavond hosted by Xpander. Prima underground dus. Super relaxed publiek (veel niet Nederlands sprekende figuren. Of het nou toeristen waren weet ik eigenlijk niet), niet takke druk, geen onaardige portiers, allemaal vrolijk kijkende mensen... Helemaal het goeie ouwe house sfeertje. (Ow... en Carlsberg bier voor 1,85... Vind ik ook helemaal niet vervelend!)

pffff en dan ga ik nog in een geluidswagen zitten ook, mjah, dan mot ik t maar missen :(

AboutDJ

quote:
MisterDon schreef op 26 April 2003 @ 03:57:
Mmmmmm.... Right!

Volgens mij ben ik er een tijdje terug geweest. Voor zover ik weet komt er aardig wat oud roxy publiek dus ja dan zit je altijd goed :)

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

quote:

dat klinkt ook wel erg interessant!
misschien dat ik daar ook nog ff kom buurten dan

en Wazoo lekker met de tandenborsteljive in de cd spelert het dorp weer wakker schudden? B)

Less is more!
Reg. datum: 09 maart 2002

LOL

You don't need eyes to see, you need vision

Anti-1337

quote:
Ener-G schreef op 26 April 2003 @ 11:10:
[...]

dat klinkt ook wel erg interessant!
misschien dat ik daar ook nog ff kom buurten dan

en Wazoo lekker met de tandenborsteljive in de cd spelert het dorp weer wakker schudden? B)
stop maar vast lekker watjes in je oren, want je gaat verrekte vroeg je bed uit komen

Pagina: 1 2 3 4 ... 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: