Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Dj... deel III

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 58 59 60 61 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 10 augustus 2001

quote:
Op vrijdag 19 april 2002 13:22 schreef MisterDon het volgende:
Waarom bezuinig je door in een keer en platendraaiers en cd spelers te kopen? Als je nou eerst het een en over een tijdje het ander doet kun je nu meer uitgeven aan hoogwaardiger apparatuur.

En een versterker is niet nmodig als je lekker thuis over je hifi setje gaat staan draaien.

Ik koop toch helemaal geen cd-spelers?

Ohja, nou ik ga op zoek naar die ixos dingen :) Dank je voor de tip, als ze niet goed zijn, zal ik wel zeggen dat je ze nooit meer mag promoten ;)

EDIT:

Waar kan je die ixos koptelefoon bestellen/zien hoe duur die is? Niet bij newline en feedback ;(

Reg. datum: 21 juni 2000

quote:
Op vrijdag 19 april 2002 14:41 schreef Ener-G het volgende:

[..]

zie deel II pagina 69 :)

Okee, moeite doen om op te zoeken maar niet om ff te copy/pasten :) :)
Anyway, password (turntables) voor user djsets is niet correct.

Ken ik jou?

quote:
Op vrijdag 19 april 2002 14:50 schreef speedphreak het volgende:

[..]

ergens in het verhaal stond een Quote van mries
en die heb ik in een txt file op me buroblad staan

code:
1
2
IP 130.89.163.64
Login djsets
PAsswd Xone:62

Chill... neem een biertje ofzo

Kiss the Moonlight

quote:
Op vrijdag 19 april 2002 14:50 schreef speedphreak het volgende:

[..]

Tsk tsk tsk. Als je dan te lui bent om te copy-pasten, Ener-G, verwijs dan in ieder geval naar de juiste info }) :

Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/0#0

Maar ook (en juist vooral) : http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/0#0

ARGHH, ik zie dat linken naar afzonderlijke posts bij dat oude draadje niet kan :(
quote:
Op maandag 25 maart 2002 12:06 schreef Mries! het volgende:

[..]

Ik heb goed gezopen en veel aan jullie gedacht :P

oh UC, de volledige info nog een keer, speciaaaaal voor jou:
IP: 130.89.163.64
Login: djsets
Passwd: Xone:62
EN LET OP DE HOOFD/KLEINE LETTERS :D

ZO! als het nu niet lukt dan ben je een... :P

K.I.S.S. - Beter een béétje te bot dan veel te onzeker! - Photo Portfolio

AboutDJ

quote:
Op vrijdag 19 april 2002 14:43 schreef Sjeik het volgende:

[..]

Ohja, nou ik ga op zoek naar die ixos dingen :) Dank je voor de tip, als ze niet goed zijn, zal ik wel zeggen dat je ze nooit meer mag promoten ;)

EDIT:

Waar kan je die ixos koptelefoon bestellen/zien hoe duur die is? Niet bij newline en feedback ;(

Die IXOS kun je bij de bijenkorf halen.

En nee ga niet vragen wat ik ooit in de bijenkorf heb gedaan want ik lig er nu nog iedere nacht wakker van ;) (ik zeg 2 dingen en dat moet genoeg wezen -> vrouwen en bijenkorf ;) )

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

quote:
Op vrijdag 19 april 2002 12:00 schreef Fewture het volgende:

[..]

ff snel..

Zoals ik hierboven ook al zei: Liever even langer luisteren om ze zo beter in sync te hebben.
Bij het cue'en moet je er ook opletten dat je de plaat wel op het goede moment loslaat zodat het in de maat past (heeft iemand hier "vaktermen" voor?). Het lijkt namelijk af en toe niet te kloppen. Om het makkelijker te maken kun je bijvoorbeeld aan het eind van een break de plaat loslaten. Gaat 9 van de 10 keer goed alleen het nadeel is dat je dan weinig platen draait.
Platen zijn wel lekker alhoewel het niet "mijn" muziek is. 15 platen in 73 min is ook wat weinig, maar als je ze sneller gelijk krijgt is dat zo opgelost. Keep on mixing!

P.S. Ik heb nog niet de hele mix geluisterd..

Edit: Vanaf 35:00 klinkt het echt heel erg goed! Daar klopt het iig wel (zie boven). Jammer van de sync het laatste stukkie(bij 36:40), maar de mix is goed! Komt lekker inzetten (die opkomende bass).

Hmmmm, ik heb dit toch echt met cd's gemaakt dus denk dat ik dat als compliment mag zien dat je denkt dat het met platen gedaan is? :P

Soms is de concentratie even weg en dan loopt het niet helemaal lekker ja. Ook een keertje gehad dat ik wilde voorluisteren, ik start de cd en hoppa dwars door de muziek heen :D Stond de crossfader nog in het midden :+

Dat beatmixen blijft toch lastig maar het gaat iig een stuk beter dan eerst dus ik duik weer terug achter het mengpaneel :)

Acer Travelmate 6292 | Eee PC 901 Wit | Audi A3 1.8 5V
Canon 40D | Tamron 17-50 F/2.8 | Canon 70-200 F/4.0 L USM | Metz 44AF-4 | Panasonic TZ3 | Nokia N82

Ajha, ik zat al te denken, bijenkorf? wat verkopen ze daar ook alweer... Maar goed zal wel iets met kleren/ondergoed zijn, wat moet je daar mee :? :+

Op de website van Bijenkorf staan ze niet meer... En op internet kan ik ze alleen vinden bij www.ixos.cu.uk (de producent ;)) En ze zien der best wel erg netjes uit... Alleen kan je ze alleen maar uit engeland bestellen! Dus das wel jammer...

quote:

[..]

EDIT:

Raf Rijnstraat Amsterdam, bij die gozer in de kelder, of de bijenkorf :D

en voorzover ik heb kunnen testen voelde die Ixos (1002) beter en steviger aan dan de Technics, en ik draai nu ruim 2 jaar naar volle tevredenheid met de Ixos :)

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Reg. datum: 16 januari 2001

quote:
Op vrijdag 19 april 2002 14:40 schreef Ener-G het volgende:

[..]

laat die Technics koptelefoon aub liggen... en neem er eentje die niet uitelkaar valt als je hem een paar keer laat stuiteren :P ;) Die Technics klinkt erg leuk maar is nogal fragiel, en qua prijs voor wat je krijgt nogal erg duur, dan kan je beter je geld aan een Sony of Pioneer spenderen, waar je alsnog te duur uit bent of je kan een Ixos nemen (sorry dat ik dat ding blijf promoten maar qua prijs/kwaliteit verhouding is er gewoon geen betere, en het ding is stukken robuuster en steviger dan een Sony of een Technics)
Sorry hoor maar die Sony-dingen vallen ook zo uit elkaar. Zitten vaak al kleine scheurtjes in als je hem een paar dagen hebt. Zelf heb ik zo'n zilveren Technics, is al m'n tweede...de eerste is idd in tweeën gebroken. Voor wat betreft het duurrecord staat de ouwe trouwe Pioneer toch bovenaan met 8 jaar. ;)

Kiss the Moonlight

quote:
Op vrijdag 19 april 2002 16:06 schreef DJT het volgende:

[..]

Sorry hoor maar die Sony-dingen vallen ook zo uit elkaar. Zitten vaak al kleine scheurtjes in als je hem een paar dagen hebt. Zelf heb ik zo'n zilveren Technics, is al m'n tweede...de eerste is idd in tweeën gebroken. Voor wat betreft het duurrecord staat de ouwe trouwe Pioneer toch bovenaan met 8 jaar. ;)

Tsja, mijn Sony DMR-V700DJ gaat al een aantal jaar mee, en nog steeds geen spoor van slijtage. Ook de koptelefoon die ik ervoor had, ook van Sony, doet nu dienst als computer hoofdtelefoon, en je kan nergens zien dat het ding al sinds 1998 meegaat. (Geen barsten in de kussens, geen krakende kabels, nada)

* JumpStart zal maar niet weer beginnen over welke internationaal bekend staande DJ's allemaal de V700DJ gebruiken / gesponsord krijgen, want dat zijn er veel, en niet de minst bekende ook niet. O-)

quote:
Op vrijdag 19 april 2002 16:22 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Tsja, mijn Sony DMR-V700DJ gaat al een aantal jaar mee, en nog steeds geen spoor van slijtage. Ook de koptelefoon die ik ervoor had, ook van Sony, doet nu dienst als computer hoofdtelefoon, en je kan nergens zien dat het ding al sinds 1998 meegaat. (Geen barsten in de kussens, geen krakende kabels, nada)

uhm gebruik je die alleen voor het draaien thuis of ook 'on the road'? ik zit soms overal en nergens, en dan is het erg handig om een robuuste headphone te hebben, krijgen nl. nogal wat dingen te verduren, laten vallen, stoten, drank e.d.
die Ixos van mij heeft nu zo'n feestje of 60 meegemaakt, in de 2 jaar dat ik hem heb, plus dat ik hem thuis gebruik
quote:
* JumpStart zal maar niet weer beginnen over welke internationaal bekend staande DJ's allemaal de V700DJ gebruiken / gesponsord krijgen, want dat zijn er veel, en niet de minst bekende ook niet. O-)

tja marketing he... super dj die en die hebben die koptelefoon, dus dan zal ie wel goed zijn |:( (nofi)

je zal idd geen buil vallen aan de kwaliteit van die sony 700, maar de prijs is er dan ook wel naar.. net zoals een sl1200 voor sommigen way overpriced is voor wat je krijgt.

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

vinyl inside
Reg. datum: 02 maart 2001

maar ja, je weet wel zeker dat je wat goeds krijgt, voor dat geld ;)

Overclocker
Reg. datum: 22 april 2000

quote:
Op vrijdag 19 april 2002 15:41 schreef Sick Nick het volgende:

[..]

Hmmmm, ik heb dit toch echt met cd's gemaakt dus denk dat ik dat als compliment mag zien dat je denkt dat het met platen gedaan is? :P

Soms is de concentratie even weg en dan loopt het niet helemaal lekker ja. Ook een keertje gehad dat ik wilde voorluisteren, ik start de cd en hoppa dwars door de muziek heen :D Stond de crossfader nog in het midden :+

Dat beatmixen blijft toch lastig maar het gaat iig een stuk beter dan eerst dus ik duik weer terug achter het mengpaneel :)

LOL. Ik ga er van uit dat iedereen met platen draait. Stom natuurlijk.. Maar goed, het verhaal blijft het zelfde.

Wat bedoel je met beatmixen?

Edit: Gisteren liet ik de plaat doorlopen tot het volgende nummer. Ook erg lomp. Ik zat aan de tel en dan heb je dat wel is..

Prefers Audiotrak
Reg. datum: 27 september 2000

quote:

[..]

...
Tis dat DAP spul dan? Toch geen speakers hoop ik he?

quote:
Op vrijdag 19 april 2002 17:33 schreef Fewture het volgende:

[..]

LOL. Ik ga er van uit dat iedereen met platen draait. Stom natuurlijk.. Maar goed, het verhaal blijft het zelfde.

Wat bedoel je met beatmixen?

Edit: Gisteren liet ik de plaat doorlopen tot het volgende nummer. Ook erg lomp. Ik zat aan de tel en dan heb je dat wel is..

Ik bedoel gelijk laten lopen, dus de beat van liedje #2 samen met de melodie van liedje #1 laten gaan en dan net op tijd omgooien zodat je de beat en de melodie van #2 overhoud.

Ach ja, foutjes horen erbij :P Het blijft een hobby.

Acer Travelmate 6292 | Eee PC 901 Wit | Audi A3 1.8 5V
Canon 40D | Tamron 17-50 F/2.8 | Canon 70-200 F/4.0 L USM | Metz 44AF-4 | Panasonic TZ3 | Nokia N82

Kiss the Moonlight

quote:
Op vrijdag 19 april 2002 16:52 schreef Ener-G het volgende:

[..]

tja marketing he... super dj die en die hebben die koptelefoon, dus dan zal ie wel goed zijn |:( (nofi)

je zal idd geen buil vallen aan de kwaliteit van die sony 700, maar de prijs is er dan ook wel naar.. net zoals een sl1200 voor sommigen way overpriced is voor wat je krijgt.
Tsja, ook daar is geen speld tussen te krijgen. Zo ongeveer alles draait om marketing he ? En wat betreft prijs: ik heb 'em nog voor fl. 295,- gekocht. Dat is 'ie zeker waard, dat heeft het ding in de afgelopen jaren wel bewezen.

En ja, het ding is ook heel regelmatig mee op reis geweest, dan wel niet naar feesten (wel een paar), maar het ding heeft wel meer van de wereld gezien dan alleen mijn kamer :+

Prefers Audiotrak
Reg. datum: 27 september 2000

quote:
Op vrijdag 19 april 2002 15:35 schreef Reind het volgende:

[..]

Die IXOS kun je bij de bijenkorf halen.

En nee ga niet vragen wat ik ooit in de bijenkorf heb gedaan want ik lig er nu nog iedere nacht wakker van ;) (ik zeg 2 dingen en dat moet genoeg wezen -> vrouwen en bijenkorf ;) )

...In de voordeelbak met beha's lopen graaien dus!

"Rei-heind! Vind je deze leuk?" En dan staat ze met zo'n lekkere tent in d'r kladden!

Hahahaha :D

quote:
Op vrijdag 19 april 2002 18:30 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Tis dat DAP spul dan? Toch geen speakers hoop ik he?

Jups, dat waren speakers :D Maar ik vroeg dus ook wat goed(koop) was ;)

Ik wil dus zeg maar beginnen met "goede" draaitafels, en dan later der allemaal beter spul bijkopen.

quote:
Op vrijdag 19 april 2002 18:32 schreef MisterDon het volgende:

[..]

...In de voordeelbak met beha's lopen graaien dus!

"Rei-heind! Vind je deze leuk?" En dan staat ze met zo'n lekkere tent in d'r kladden!

Hahahaha :D

tsja zo kom je nog eens ergens behalve je computer, je draaistekkie thuis en de club waar je eventueel draait als GoT dj zijnde ;)

295 gulden voor zo'n Sony is idd wel een mooie prijs, tegenwoordig mag het ding een lieve 400 piek kosten (ook omdat 'super-dj' jean op het doosje staat sinds kort |:()

Kiss the Moonlight

quote:
Op vrijdag 19 april 2002 18:41 schreef Sjeik het volgende:

[..]

Jups, dat waren speakers :D Maar ik vroeg dus ook wat goed(koop) was ;)

Ik wil dus zeg maar beginnen met "goede" draaitafels, en dan later der allemaal beter spul bijkopen.
Als je 'goedkoop' wilt, dan hang je je mixer gewoon aan de huis-tuin-en-keuken hi-fi set, als die tenminste gewoon praktisch in de buurt van je draaitafels staat en je de luidsprekers goed op je draaiplek kan richten.

Voor de slaapkamer-DJ-set is dat in ieder geval goed genoeg. Dan kan je later alsnog, wanneer je weer centen hebt, 2 monitors en een apparte versterker kopen.

(Monitors zijn in dit geval geen beeldschermen, maar (studio)luidsprekers die een zo neutraal mogelijk, ongekleurd geluid geven.)

Ken ik jou?

quote:
Op vrijdag 19 april 2002 15:19 schreef JumpStart het volgende:
[..]
U valt in herhaling? ;)

Chill... neem een biertje ofzo

Kiss the Moonlight

quote:
Op vrijdag 19 april 2002 19:06 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

U valt in herhaling? ;)
Neuh, ik druk niet genoeg op 'refresh' anders had ik wel gezien dat jij me voor was :P.

quote:
Op vrijdag 19 april 2002 18:52 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Als je 'goedkoop' wilt, dan hang je je mixer gewoon aan de huis-tuin-en-keuken hi-fi set, als die tenminste gewoon praktisch in de buurt van je draaitafels staat en je de luidsprekers goed op je draaiplek kan richten.

Voor de slaapkamer-DJ-set is dat in ieder geval goed genoeg. Dan kan je later alsnog, wanneer je weer centen hebt, 2 monitors en een apparte versterker kopen.

(Monitors zijn in dit geval geen beeldschermen, maar (studio)luidsprekers die een zo neutraal mogelijk, ongekleurd geluid geven.)
Ja dat wist ik gelukkig al ;) Maar ok, je hebt ook van die dingen die self supporting zijn ofzo, je stopt een stekker in het stopcontact en je kan der geluid uit krijgen, is dat wat?

n.o.t.k.

* TripleM heeft z'n nieuwe platentas!

http://www.dj-triplem.com/urpicshere/fok/platentas1.jpg

http://www.dj-triplem.com/urpicshere/fok/platentas2.jpg

Oh en over koptelefoons gesproken.. Waarom geen Koss? Ik heb zelf de UR-30, maar ik ga binnenkort de UR-40 es luisteren, die komt binnenkort hier te koop.. Op iedere Koss zit levenslange garantie en ik ben heel tevreden over de klank van de UR-30.. Okee, hij gaat niet zo hard dan een HD-25 van Sennheiser, maar volgens mij is er geen koptelefoon die harder gaat.. :D

En piccies:

UR-30

http://www.dj-triplem.com/urpicshere/fok/ur30.jpg

http://www.dj-triplem.com/urpicshere/fok/ur302.jpg

UR-40

http://www.dj-triplem.com/urpicshere/fok/ur40.jpg

// Canon 350D // Sigma AF 18-50 2.8 EX DC // Canon EF 70-200 2.8 L USM // Metz 54-MZ4 // BG-E3 //

Reg. datum: 21 juni 2000

quote:
Op vrijdag 19 april 2002 15:16 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

ergens in het verhaal stond een Quote van mries
en die heb ik in een txt file op me buroblad staan

code:
1
2
IP 130.89.163.64
Login djsets
PAsswd Xone:62

Allright, thanks ! Gaat een stuk beter met een juiste login :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 58 59 60 61 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: