How to become a Dj... deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste
Acties:
  • 5.835 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik geweest, maar ik ben nogal een n00b op dit gebied........dus als iemand het mij in normale taal zou kunnen uitleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Leuke mixers voor een scherpe prijs/toetersbellenenballonnenverhouding.

Zo duidelijk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 23:14 schreef MisterDon het volgende:
Leuke mixers voor een scherpe prijs/toetersbellenenballonnen verhouding.

ZXo duidelijk? :)
Jep :)
wat is een Kaoss pad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 21:52 schreef Erik180480 het volgende:

Waar kan je eigenlijk al die LP's kopen met muziek van deze tijd?? :S
:D

dit is geen open deur meer.. maar de deur van de hangar op Cape Canaveral :P

in de platenzaak misschien? :+

en nee dan bedoel ik niet de veeltedurewegwerpschijfwinkel van ene h. breukhoven

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Dat is een effectenbak waarvan je de x en y instellingen niet met draaiknopjes instelt maar via een touch screen.

Niet echt iets voor de beginner overigens.

Afbeeldingslocatie: http://www.korg.com/gear/images/products/enlarge/lrg_KAOSSPAD.jpg

Check www.korg.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik nog een paar voor mij niet te begrijpen termen :
-Kill Switches
-gain control
-Cue
-PFL button

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrOetker
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 01:05

DrOetker

Meer dan alleen pizza ;D

Op zondag 02 juni 2002 22:44 schreef MisterDon het volgende:
......
Ik zou beginnen met een twee of driekanaals bakje. Minimumeisen: Toonregeling (het liefste drievoudig) en een koptelefoonaansluiting (DOH! :+ ).
Leuk als extra's: Kill switches, BPM counter (zeker voor de beginner erg handig), crossfader, Kaosspad (extra veel lawaai maken :) )
......
BPM-couters zijn leuk maar ook meteen een gevaar voor beginners.
Vriend van mij was ook net begonnen met mixen, hij deed hele leuke dingen, klonk behoorlijk goed allemaal. Op een keer kwam ie bij mij langs en vroeg ofdat ie een paar plaatjes bij mij mocht draaien, hij wilde wel eens een keer op relaxe spulen draaien >:). Dus hij draaien en het was echt heel erg matig, klonk eigenlijk nergens naar, hij kreeg de platen maar niet gelijk. Dus wat bleek nou thuis had ie er wel beat-counters opzitten en bij mij had ie die niet. Dus thuis was ie zeg maar visueel aan het beat-matchen i.p.v. met z'n gehoor, waardoor ie bij mij een probleem had.
Zelfde geldt ook voor die kill-switches kan ik me indenken. Als je het niet hebt dan mis je het niet leer je goed met draaiknopjes die op elk mengpaneel zitten, maar kill-switches zitten ook niet op elk mengpaneel, ik heb ze bijvoorbeeld niet ;).
Dit allemaal kan weleens ugly worden als je als beginnende DJ op een Feest staat met een heel basic mengpaneel zonder alle leuke extra's waar je wel aan gewend bent.

"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 22:07 schreef Erik180480 het volgende:
maar met LP's heb je toch niet de nieuwste muziek. :(
Over het algemeen komt het eerder uit op vinyl (want zo heten die zwarte plastic plakken) dan op CD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op zondag 02 juni 2002 23:28 schreef PJanssen het volgende:
-Kill Switches
-gain control
-Cue
-PFL button
Kill switches halen niet een beetje geluid van de bas, midden of hoge tonen weg, maar helemaal. Er is ook geen tussenweg. Of aan, of uit.

Gain control is de volumeregeling per kanaal; is een kanaal minder hard, of juist harder, dan kun je met gain control de niveaus aanpassen.

Cue is het vastzetten van een punt in een plaat of CD. Als je bij een CD speler op cue drukt gaat de speler meteen neer het punt wat je als cuepoint hebt aangegeven.

PFL button is de voorbeluisteringsknop. Hiermee schakel je dus de koptelefoon van een kanaal in zonder dat het geluid over de master gaat.

Duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 23:28 schreef PJanssen het volgende:
-Kill Switches
-gain control
-Cue
-PFL button
RTF AVH PAGE's!!! :D

maar omdat ik ook altijd met dit soort domme vragen kom:

kill switches > in 1x bass(low) mid of high (of allemaal) er uit gooien zonder aan knoppiez te hoeven draaien

gain control> vorlume knopje om per kanaal het vorlume van je schuif te regelen

Cue> hhmmmzz....
iemand anders?

PFL (pre fader listening)
ofwel voorbeluisteren, zodat je niet tijdens dat je de schuif open heb de plaat gelijk hoeft te zetten

voor de mafkees die zegt dat er geen moderne muziek op plaat te krijgen is:

www.only-djs.com
www.3rd-base.nl
www.platenshop.nl

zoek eens op triesto
zal je zien dat er genoeg top40 plaatjuhz te krijgen zijn
(ja ik heb marco v - godd en die staat(/stond?) ook in de top40
:P

en die gast met dat BMP counter gedoe:

je hebt helemaal gelijk!
alleen die kill switches... mjah dat vind ik wel meevallen, die kunnen imo niet echt kwaad

grtz
DJ-Flut ;)

(en nou snel slapen morgen keuring voor de LM :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 02 juni 2002 13:29 schreef gewoonabje het volgende:

[..]

Dus je hebt geen verstand van muziek...???? Een beetje jammer
Nee ik heb inderdaad geen verstand van muziek :+

Net wat ik zeg toch -> Daarom ben ik DJ -> als ik verstand van muziek had was ik wel producer geworden :)

Ow en dat je geen verstand van muziek hoeft te hebben om redelijk te kunnen draaien -> check mijn mix op de FTP :)
(zo en nu jij weer met je grote bek :) )

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op zondag 02 juni 2002 23:57 schreef Jack.Corneille het volgende:

[..]

BPM-couters zijn leuk maar ook meteen een gevaar voor beginners.
Vriend van mij was ook net begonnen met mixen, hij deed hele leuke dingen, klonk behoorlijk goed allemaal. Op een keer kwam ie bij mij langs en vroeg ofdat ie een paar plaatjes bij mij mocht draaien, hij wilde wel eens een keer op relaxe spulen draaien >:). Dus hij draaien en het was echt heel erg matig, klonk eigenlijk nergens naar, hij kreeg de platen maar niet gelijk. Dus wat bleek nou thuis had ie er wel beat-counters opzitten en bij mij had ie die niet. Dus thuis was ie zeg maar visueel aan het beat-matchen i.p.v. met z'n gehoor, waardoor ie bij mij een probleem had.
Zelfde geldt ook voor die kill-switches kan ik me indenken. Als je het niet hebt dan mis je het niet leer je goed met draaiknopjes die op elk mengpaneel zitten, maar kill-switches zitten ook niet op elk mengpaneel, ik heb ze bijvoorbeeld niet ;).
Dit allemaal kan weleens ugly worden als je als beginnende DJ op een Feest staat met een heel basic mengpaneel zonder alle leuke extra's waar je wel aan gewend bent.
Maar soms kunnen beatcounters heel erg makkelijk zijn -> Zeker als je net ff telefoon nummers uit staat te wisselen met een meisje wat een diesel heupspijkerbroekje draagt met een naveltruitje erboven :) en je er net ff te laat achter komt dat je nog niets scherp hebt staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Hahaha... Dat zijn precies de voordelen Reind! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 01:04 schreef Reind het volgende:

[..]

Maar soms kunnen beatcounters heel erg makkelijk zijn -> Zeker als je net ff telefoon nummers uit staat te wisselen met een meisje wat een diesel heupspijkerbroekje draagt met een naveltruitje erboven :) en je er net ff te laat achter komt dat je nog niets scherp hebt staan :+
niet je platen iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 14:27 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Een XTC voor 450 euro? Lijkt me stug hoor... Die kosten doorgaans meer dan 650 euro. Het is maar wat je weinig geld vindt...

Een hele leuke mixer die daar erg op lijkt is de Numark DM3002. Drie kanaals, heel erg fijne kill-switches, mooie toonregeling. Echt een prima bak als voordelige tegenhanger van de XTC! En dat voor 350 Eurootjes.

:)
ALs je ff goed zoekt kun je voor weinig geld een datec xtc krijgen voor dat geld ..... Je moet er mischien wat moeite voor doen maarals je hem hebt ..... echt een genoot...

ps: de opmerking een beetje jammer is een beetje verkeerdt opgepakt door juliie....
Bedoelde het niet zo ..... SORRY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op maandag 03 juni 2002 09:29 schreef gewoonabje het volgende:

[..]

ALs je ff goed zoekt kun je voor weinig geld een datec xtc krijgen voor dat geld ..... Je moet er mischien wat moeite voor doen maarals je hem hebt ..... echt een genoot...

ps: de opmerking een beetje jammer is een beetje verkeerdt opgepakt door juliie....
Bedoelde het niet zo ..... SORRY
No fucking way dat de XTC voor 450€ te krijgen is -> Als jij een adresje weet -> mail me maar want dan bestel ik er meteen 10 en verkoop ze weer voor 600€ want dat is nu toch echt wel de bodemprijs (je zult er dus voor op je knieén moeten voor die prijs ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op maandag 03 juni 2002 01:51 schreef Mries! het volgende:

[..]

niet je platen iig :)
Nee ze mogen het altijd opschrijven op een platenhoes :) maar van mijn koffer moeten ze met hun grafklauwen afblijven want die is heilig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

OK ok, hier is 'ie dan, mijn 'review' van Universal Creation's mix 'Relaxation'

Ik ga dit anders aanpakken dan de reviews van meneer UC zelf, omdat ik het lastig vind om cijfers uit te delen. In plaats daarvan zeg ik gewoon wat me eraan bevalt, en wat niet, en waar mogelijk zal ik proberen uit te leggen waarom :)

Beginnen bij het begin, 80 minuten aan 128 kbps MP3. Liever zie ik de Volgende keer 160 of 192 kbps, want ik kan persoonlijk het verschil horen (met housemuziek blind getest met LAME), maar dat terzijde.

Met de eerste paar tracks doe je de titel eer aan: lekkere luisterplaten, beetje a la meneer James Holden. Je weet de 'plasplaten' wel uit te zoeken, de 4e plaat begint pas na 25 minuten. Dat vind ik zelf overigens helemaal niet zo'n punt, meer had wel gemogen, maar is niet echt nodig... Alleen, die 'glitches' zoals bijvoorbeeld na 18, 64 en 70 minuten zijn je daarom toch wel extra aan te rekenen: je hebt alle tijd van de wereld maar die benut je kennelijk niet volledig ;)

Mix technisch is er weinig op aan te merken, op die paar kleine fouten na. Gezien het feit dat je eigenlijk tijd genoeg hebt zou je het beter moeten kunnen, maar dit kan ook komen omdat je gewoon lekker aan het mixen was zonder bewust aan het opnemen te zijn. Dat je het wèl kan blijkt uit het feit dat je de foutjes snel en grondig weet weg te werken. Je maakt je er zeker niet vanaf met goedkope korte overgangen. Ik heb geen mengpaneel/mix truukjes of backspins en dergelijke gehoord, dus daar zullen we het niet over hebben.

Wat betreft platenkeus: Je hebt in ieder geval lekkere platen gemixed die samengaan zonder elkaar te 'bijten'. Over de opbouw van de set als geheel is het een beetje lastig om een oordeel te vellen. Als ik nu door de mix heen skip bekruipt me het gevoel dat de volgorde beter had gekund. Echter, als ik gewoon lekker naar je mix luister, hij staat nu voor de 4e keer op, maakt dat geen donder uit, en DAT is wat telt :) Je begint lekker relaxed, voert tegen het midden de druk op en viert de teugels daarna weer een beetje, om op het het eind met een prachtplaat afsluiten. Zonde dat 'ie in die laatste plaat 1 keer skipt...

Zoals ik al zei, geen cijfers van mij. Je hebt zonder twijfel mooi werk afgeleverd, en ik heb zo het idee dat je nog zeker beter kan als je er echt voor gaat zitten om een mix samen te stellen en op te nemen.

Nu tevreden UC ? :)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 00:28
Op maandag 03 juni 2002 17:32 schreef JumpStart het volgende:
OK ok, hier is 'ie dan, mijn 'review' van Universal Creation's mix 'Relaxation'

Ik ga dit anders aanpakken dan de reviews van meneer UC zelf, omdat ik het lastig vind om cijfers uit te delen. In plaats daarvan zeg ik gewoon wat me eraan bevalt, en wat niet, en waar mogelijk zal ik proberen uit te leggen waarom :)
Is een goede methode, maar kost veel tijd, daarom heb ik het niet zo gedaan. En aangezien ik in het onderwijs zit, geef ik graag cijfers
Beginnen bij het begin, 80 minuten aan 128 kbps MP3. Liever zie ik de Volgende keer 160 of 192 kbps, want ik kan persoonlijk het verschil horen (met housemuziek blind getest met LAME), maar dat terzijde.
Is wel wat van te zeggen, ware het niet dat ik met een snelheid van 16 KB/s mijn mixjes upload naar de server en dat je met Lame ook bij 128 kbps een heel behoorlijke kwaliteit hebt.
Met de eerste paar tracks doe je de titel eer aan: lekkere luisterplaten, beetje a la meneer James Holden. Je weet de 'plasplaten' wel uit te zoeken, de 4e plaat begint pas na 25 minuten. Dat vind ik zelf overigens helemaal niet zo'n punt, meer had wel gemogen, maar is niet echt nodig... Alleen, die 'glitches' zoals bijvoorbeeld na 18, 64 en 70 minuten zijn je daarom toch wel extra aan te rekenen: je hebt alle tijd van de wereld maar die benut je kennelijk niet volledig ;)

Mix technisch is er weinig op aan te merken, op die paar kleine fouten na. Gezien het feit dat je eigenlijk tijd genoeg hebt zou je het beter moeten kunnen, maar dit kan ook komen omdat je gewoon lekker aan het mixen was zonder bewust aan het opnemen te zijn. Dat je het wèl kan blijkt uit het feit dat je de foutjes snel en grondig weet weg te werken. Je maakt je er zeker niet vanaf met goedkope korte overgangen. Ik heb geen mengpaneel/mix truukjes of backspins en dergelijke gehoord, dus daar zullen we het niet over hebben.
Klopt, ik weet er alles van. Het probleem is namelijk niet het in-sync krijgen van de platen tijdens het cue-en, maar tijdens het inmixen: dan zit ik er heel vaak naast, dus hoef ik alleen maar te "benden". Mijn kwaliteiten zitten hem ook niet in trucjes maar in hele lange overgangen (luister maar eens naar "Destination Warmduscher - 10 Kleine Aura.mp3" op de server)
Wat betreft platenkeus: Je hebt in ieder geval lekkere platen gemixed die samengaan zonder elkaar te 'bijten'. Over de opbouw van de set als geheel is het een beetje lastig om een oordeel te vellen. Als ik nu door de mix heen skip bekruipt me het gevoel dat de volgorde beter had gekund. Echter, als ik gewoon lekker naar je mix luister, hij staat nu voor de 4e keer op, maakt dat geen donder uit, en DAT is wat telt :) Je begint lekker relaxed, voert tegen het midden de druk op en viert de teugels daarna weer een beetje, om op het het eind met een prachtplaat afsluiten. Zonde dat 'ie in die laatste plaat 1 keer skipt...
:) Inderdaad, zo maak ik vaak mijn mixen: relaxed beginnen, langzaam opbouwen tot een soort climax, afbouwen en dan nog een heerlijke afsluiter
Zoals ik al zei, geen cijfers van mij. Je hebt zonder twijfel mooi werk afgeleverd, en ik heb zo het idee dat je nog zeker beter kan als je er echt voor gaat zitten om een mix samen te stellen en op te nemen.
Zoals met zoveel dingen, probeer ik het perfect te doen, maar laat ik hier en daar een steekje vallen, soms komt dat omdat ik aan het opnemen ben. Een paar maanden geleden heb ik in de bijenkorf gedraaid en de eerste 3 uur ofzo heb ik geen enkele mixfout gemaakt :Y)
Nu tevreden UC ? :)
Ik ben zeker tevreden, nu maar hopen dat meer mensen de moeite nemen om elkaars mixen te beoordelen, ze staan tenslotte niet voor niets op de server.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giblet
  • Laatst online: 11-09 22:36

Giblet

Dingen

[terug van weggeweest mode]
Ik heb een idee voor een poll, maar k weet niet hoe je zoiets moet implanteren...

T gaat over de platenzaken hier in NL... ik persoonlijk vind het nix meer en bestel steeds vaker uit engeland (massive, tune inn, enz) dus nu was het idee voor de poll:

TITEL: Wat vind jij van de Nederlandse platenzaken

OPTIE 1: Geweldig
OPTIE 2: Redelijk
OPTIE 3: Niet zo best, maar ze moeten ergens vandaan komen
OPTIE 4: Slecht
OPTIE 5: Zwaar kl*te, bestel alleen maar uit het buitenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Okee, bij deze ene review van Universal Creation's mix Jatm.

Vreemde naam overigens, maar dat maakt niet uit. Ik ben het met JumpStart eens dat de opnamekwaliteit of het MP3 coderen echt wel beter kan. Dat is wel een beetje jammer. Niet heel erg, maar een kleine moeite om het beter te doen.

Het begint leuk; wel heel erg rustig, maar dat mag ik wel. Alles loopt netjes in elkaar en je hebt een mooie opbouw. Dan komt er halverwege de 15e minuut een waanzinnig lekkere plaat in. Een heel klein pitchbendje is te horen, dus dat is het bewijs dat ie live gemixt is. :) Dat nummer gaat lekker door. Geniaal. Dan op 19 minuten ook al zo'n heerlijke plaat. Zeer aanstekelijk. Ik hoop op dit punt dat je in deze stijl doorgaat.

Helaas, dat gebeurt dus niet. Ik dacht even dat dit de beste mix was die ik sinds tijden heb gehoord, maar je kiest er voor om eerst wat hardere plaatjes te selecteren om vervolgens weer af te zakken. Eeuwig zonde. daarna krijgen we nog een trancey achtig stuk om te eindigen met een beetje vage muziek.

Geen slechte nummers op zich, maar ik vind de opbouw niet zo heel erg mooi meer. Het eerste stuk is heel erg goed, het tweede stuk is veel minder.

En dan de reden waarom ik je mix soms echt irritant vind: Je presteert het om keer op keer heel amateuristisch te gaan zwabberen met je faders. Erg lelijk vind ik dat. Dat doe je op 32, 52 en 58 minuten de hele tijd.

Qua mixen en matchen sta je overduidelijk wel je mannetje, daarom is het zo zonde dat je goed mixwerk verknalt door zulk kinderachtig gefade. Jammer is dat.

Ik ga ook geen cijfers geven, dat kan ik niet, hoewel ik de mix an sich dik voldoende vind.

Je hebt er een paar schitterende platen in verwerkt, maar de opbouw vind ik warrig en het gerommel met de faders leveren strafpunten op. :)

Kun je nog ff doorgeven welke twee platen je draait op 16 en op 19 minuten?

Later doe ik een review van je deep and dark mix. Die klinkt wel erg lekker hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Op maandag 03 juni 2002 21:41 schreef MisterDon het volgende:
Okee, bij deze ene review van Universal Creation's mix Jatm.

Vreemde naam overigens, maar dat maakt niet uit. Ik ben het met JumpStart eens dat de opnamekwaliteit of het MP3 coderen echt wel beter kan. Dat is wel een beetje jammer. Niet heel erg, maar een kleine moeite om het beter te doen.
"Just Another Trance Mix" betekent het dus. De volgende keer zal ik mijn mix op 192 kbps opnemen (ik gebruik overigens altijd Lame, dus daar kan het niet aan liggen).
Het begint leuk; wel heel erg rustig, maar dat mag ik wel. Alles loopt netjes in elkaar en je hebt een mooie opbouw. Dan komt er halverwege de 15e minuut een waanzinnig lekkere plaat in. Een heel klein pitchbendje is te horen, dus dat is het bewijs dat ie live gemixt is. :) Dat nummer gaat lekker door. Geniaal. Dan op 19 minuten ook al zo'n heerlijke plaat. Zeer aanstekelijk. Ik hoop op dit punt dat je in deze stijl doorgaat.
Die plaat begon overigens trouwens al bij 10 minuten (dat bedoel ik nou met lange overgangen). Het nummer heet "Slide - Fear" en staat op Fire Recordings. Daarna komt "Faithless feat. Dido - One Step Too Far" (Rollo & Sister Bliss Remix).
Helaas, dat gebeurt dus niet. Ik dacht even dat dit de beste mix was die ik sinds tijden heb gehoord, maar je kiest er voor om eerst wat hardere plaatjes te selecteren om vervolgens weer af te zakken. Eeuwig zonde. daarna krijgen we nog een trancey achtig stuk om te eindigen met een beetje vage muziek.

Geen slechte nummers op zich, maar ik vind de opbouw niet zo heel erg mooi meer. Het eerste stuk is heel erg goed, het tweede stuk is veel minder.
Ach ja, wat kan ik ervan zeggen. Het is een mixje met (toendertijd) mijn laatste nieuwe plaatjes, dus qua stijl passen ze niet echt bij elkaar. Ik moet ook zeggen dat ik maar een beetje de platen aan elkaar heb geplakt en niet echt heb nagedacht over de opbouw }:O
En dan de reden waarom ik je mix soms echt irritant vind: Je presteert het om keer op keer heel amateuristisch te gaan zwabberen met je faders. Erg lelijk vind ik dat. Dat doe je op 32, 52 en 58 minuten de hele tijd.

Qua mixen en matchen sta je overduidelijk wel je mannetje, daarom is het zo zonde dat je goed mixwerk verknalt door zulk kinderachtig gefade. Jammer is dat.
Soms heb ik wel eens de neiging om te klooien met de faders (zal wel komen door van die Jean-figuren die op een of andere manier een slechte invloed op mij hebben). Eigenlijk ben je de eerste die het zegt, wat ik overigens zeer op prijs stel, dan zal ik dat in het vervolg niet meer doen :)
Ik ga ook geen cijfers geven, dat kan ik niet, hoewel ik de mix an sich dik voldoende vind.

Je hebt er een paar schitterende platen in verwerkt, maar de opbouw vind ik warrig en het gerommel met de faders leveren strafpunten op. :)

Kun je nog ff doorgeven welke twee platen je draait op 16 en op 19 minuten?

Later doe ik een review van je deep and dark mix. Die klinkt wel erg lekker hoor!
Sommige mixen die ik maak zijn qua platenkeuze geselecteerd uit mijn hele collectie, andere zijn een momentkeuze van nieuwe platen en dat verklaard ook de opbouwverschillen.

The Deep & The Dark is qua opbouw dus ook een stuk beter met af en toe hele, hele lange overgangen 8-)

Bedankt nog voor het reviewen van mijn Creations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Morgen ga ik op de school waar ik werk (PBB te eindhoven) in de kantine draaien, ik zal die TMF-generatie eens laten horen wat echte Trance (of andere underground stijlen) is 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrOetker

DrOetker

Meer dan alleen pizza ;D

Jah laat die massakonijnen maar eens horen wat Quality-music is. >:)

K'ep, net een lekker mixie gemaakt, pakte gewoon maar at random wat uit m'n collectie, opzich was het niet slecht :)
Zit alleen nog even te dubben ofdat ik heb ergens zal uppen voor een review. Want er zit wel een slechte overgang in omdat m'n foon ging...

Nah denk dat ik er nog maar een nachtje overslaap, ofdat ik het ga uppen of niet :Z
[edit]Nederlandse spelling, het blijft moeilijk[/edit]

"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

hai,

ik heb verder nix zinnigs te melden, maar ik heb sinds een paar maanden ook TT's + mixertje. Dus ik dacht, laat ik me gezicht hier maar ff zien. Een beetje vernieuwing hier kan ook geen kwaad dacht ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

Op maandag 03 juni 2002 21:14 schreef Giblet het volgende:
[terug van weggeweest mode]
Ik heb een idee voor een poll, maar k weet niet hoe je zoiets moet implanteren...

T gaat over de platenzaken hier in NL... ik persoonlijk vind het nix meer en bestel steeds vaker uit engeland (massive, tune inn, enz) dus nu was het idee voor de poll:

TITEL: Wat vind jij van de Nederlandse platenzaken

OPTIE 1: Geweldig
OPTIE 2: Redelijk
OPTIE 3: Niet zo best, maar ze moeten ergens vandaan komen
OPTIE 4: Slecht
OPTIE 5: Zwaar kl*te, bestel alleen maar uit het buitenland
Ik ga voor optie 1,5 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
beetje afhankelijk van je muziekstyl niet ? als je gare, nergens te vinden 2step draait (kuch, reind :P ) dan is er weinig tot nix te vinden in NL.. maar voor andere stylen kan je hier redelijk terecht dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de meeste platenzaken is het aanbod van drum&bass iig zeer mager. Alleen in de volgende zaken is er voldoende aanbod:

Killa Cutz Amsterdam
Triple Vision Rotterdam
Bullit Eindhoven
Rare Eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeie DJ worden:

- goeie apparatuur hebben
- verstand van zaken hebben
- Gevoel voor muziek (DOhh)
- Veel promoten (eerst optreden bij mensen ofzo)
- Mond-op-mond reclame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 20:56
Ik ben dus de totale DJ n00b :) maar wat doe je nou als dj?
Platen aan elkaar mixen? En hoe doe je dat dan? Want ik kom er niet echt uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 22:59
Misschien wel iets voor de wannabee-DJ's hier:

Mijn "vaste" diskotheek heeft een DJ contest. Kan je je inzending insturen....
Op zich een best grote tent (4 zalen, hoofdzaal is vette stoere hardtrance/hardhouse) Komen ook regelmatig bekende DJ's (Kai Tracid, ATB, Piet Blank, Marco V e.d.)
DJ CONTEST
Im Juni/Juli veranstalten wir wieder einen DJ Contest.
Einfach CD oder Tape an
Discotheque INDEX
Stichwort \"Mischen Possible\"
Industriestr.10
48465 Schüttorf
schicken. Absender und Telefonnummer nicht vergessen!
Schrik.. ja, Duitsland :) maar prima te doen, is nog geen 15km over de grens bij Enschede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He mensen! allemaal druk zeker met examens? ja ik ook maar heb af en toe toch ff tijd om hier te komen kijken.
Ik vind die nieuwe mix van flat trouwens echt steengoed.
Heerlijke nummers, wel andere stijl dan je vorige mix, er zit ook nogal een abrubte wisseling van stijl in deze set maar dat gaf je zelf al aan. Ik bedenk me nu dat flattie op vakantie is maar ja.
Ik krijg over twee weekjes mn nieuwe draaitafeltjes en aangezien ik dan tijd heb zal ik ook wel een keertje een mixje uppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Wie doet er mee aan de "«O» Trophy 2002" ? Ik zit een beetje te twijfelen of ik daar wel geschikt voor ben. Mixtechnisch kan ik een poging wagen (ik maakt dan wel erg weinig kans, maar goed), maar qua opbouw enzo weet ik het niet. Het genre waar ik het beste in draai en dus ook de beste opbouw in kan creëren is meer het langdradige progressive trance. Oftewel: in een setje van een half uur heb ik met mazzel net 4 platen gedraaid met overgangen van 4 minuten of zo. Niet echt geschikt voor een contest denk ik.

BTW: we hebben al eens eerder over dit onderwerp gesproken, maar het is misschien wel interessant om er nu over te discussieren, omdat we zo'n beetje elkaar kwaliteiten en technieken kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrOetker

DrOetker

Meer dan alleen pizza ;D

K'ep voor de grap ook maar eens mixie ge-upt. De titel explains het vage einde van de mix en had er ook nog wel een paar nummertjes bij willen doen maarja. Volgende keer beter. Check vooral die Mark Russell, das echt een lekker plaatje voor de zomer 8-)

Jacky C - A Few Minutes Before Dinner (04-06-2002)

1. Stuart - Now i'm free (Vocal Mix)
2. Mark Russell - Lost Childeren (Filtered Childeren Mix)
3. Enamor - Rejoice (JJ's Rejoice Peakhour)
4. Jaimy & Kenny D - Keep on touchin' Me
5. Dj Alex - Getting'up
6. Darude - Feel The Beat (Robbie Rivera remix)
7. Lock & Burns - Dance to the Music
8. Missy "Misdemeanor" Elliott - 4 my people
9. Peter Presta - The New Style (Presta's Scratch Mix)
10. Seaflower ft. Giada - Easy livin' (Stuart's Delicious Dub Sandwich)
11. Jaimy & Kenny D - Caught me running (Joff roach mix)
12. Faithless - Tarantula (Rollo & Sister Bliss Funky as F*** mix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 04 juni 2002 13:12 schreef wibblemoo het volgende:
beetje afhankelijk van je muziekstyl niet ? als je gare, nergens te vinden 2step draait (kuch, reind :P ) dan is er weinig tot nix te vinden in NL.. maar voor andere stylen kan je hier redelijk terecht dacht ik.
Ik ben vorige week wezen shoppen na 2 weken niets gekocht te hebben aan platen en hoeveel goede 2Step platen heb ik gevonden op mijn strooptocht door NL -> 0,0
Ja Mesut kwam met de vrolijke mededeling dat ie shola ama wel had maar die heb ik nog niet. De afgelopen 6 maanden is er gewoon geen 1 goede 2Step plaat uitgekomen -> Tijd voor mij om wat anders te gaan draaien denk ik :(
(niet dat ik dat ga doen hoor -> mijn hartje ligt bij de 2Step/Garage dus dat houd ik nog wel ff vol :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Enschede bij de waaghals (goeie zaak btw) veel drum 'n' bass (niet dat ik dat koop) veel techno en prog/techhouse. Kwam in de breakbeat/big breaks bak notabene nog 2-step meuk tegen (hihi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 20:59 schreef DJSmiley het volgende:
Misschien wel iets voor de wannabee-DJ's hier:

Mijn "vaste" diskotheek heeft een DJ contest. Kan je je inzending insturen....

Schrik.. ja, Duitsland :) maar prima te doen, is nog geen 15km over de grens bij Enschede
Discotheek Index ken ik wel (voor mij nog niet al te ver). Ik heb net gekeken, maar nog niets zin staan over een dj-contest. Weet jij of je inzendingen nog steeds kunt versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Op woensdag 05 juni 2002 09:07 schreef speedphreak het volgende:

[..]

Discotheek Index ken ik wel (voor mij nog niet al te ver). Ik heb net gekeken, maar nog niets zin staan over een dj-contest. Weet jij of je inzendingen nog steeds kunt versturen?
Lijkt me wel, mailtje kreeg ik gisteren van hun mailinglist :)

heb m ff geforward naar je mail in je profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 09:48 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Lijkt me wel, mailtje kreeg ik gisteren van hun mailinglist :)

heb m ff geforward naar je mail in je profile
Heb nog niets in mijn mailbox staan.
Kun je 'm anders forwarden naar stenvandijk@planet.nl ?
thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

Op dinsdag 04 juni 2002 23:40 schreef universal creations het volgende:
Wie doet er mee aan de "«O» Trophy 2002" ? Ik zit een beetje te twijfelen of ik daar wel geschikt voor ben. Mixtechnisch kan ik een poging wagen (ik maakt dan wel erg weinig kans, maar goed), maar qua opbouw enzo weet ik het niet. Het genre waar ik het beste in draai en dus ook de beste opbouw in kan creëren is meer het langdradige progressive trance. Oftewel: in een setje van een half uur heb ik met mazzel net 4 platen gedraaid met overgangen van 4 minuten of zo. Niet echt geschikt voor een contest denk ik.

BTW: we hebben al eens eerder over dit onderwerp gesproken, maar het is misschien wel interessant om er nu over te discussieren, omdat we zo'n beetje elkaar kwaliteiten en technieken kennen.
Niet geschoten is nooit raak toch? Gewoon proberen, heb ik twee jaar geleden ook gedaan (en met succes). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

Op dinsdag 04 juni 2002 23:44 schreef Jack.Corneille het volgende:
K'ep voor de grap ook maar eens mixie ge-upt. De titel explains het vage einde van de mix en had er ook nog wel een paar nummertjes bij willen doen maarja. Volgende keer beter. Check vooral die Mark Russell, das echt een lekker plaatje voor de zomer 8-)

1. Stuart - Now i'm free (Vocal Mix)
2. Mark Russell - Lost Childeren (Filtered Childeren Mix)
3. Enamor - Rejoice (JJ's Rejoice Peakhour)
4. Jaimy & Kenny D - Keep on touchin' Me
5. Dj Alex - Getting'up
6. Darude - Feel The Beat (Robbie Rivera remix)
7. Lock & Burns - Dance to the Music
8. Missy "Misdemeanor" Elliott - 4 my people
9. Peter Presta - The New Style (Presta's Scratch Mix)
10. Seaflower ft. Giada - Easy livin' (Stuart's Delicious Dub Sandwich)
11. Jaimy & Kenny D - Caught me running (Joff roach mix)
12. Faithless - Tarantula (Rollo & Sister Bliss Funky as F*** mix)
[Gok-modus]
Nummer 2 en 6 heb je zaterdag gekocht?
[/Gok-modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 12:19 schreef DJT het volgende:

[..]

Niet geschoten is nooit raak toch? Gewoon proberen, heb ik twee jaar geleden ook gedaan (en met succes). ;)
Wanneer is de <<o>> Trophey eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

Op woensdag 05 juni 2002 12:44 schreef speedphreak het volgende:

[..]

Wanneer is de <<o>> Trophey eigenlijk ?
Quote van de «O» site:

Vanaf 6 juli kan er ingeschreven worden voor de «O» Trophy 2002 welke zal starten op 6 september.

Om in te schrijven hoef je ons alleen maar je demo'tje op te sturen (geen inschrijfgeld!), samen met je gegevens en wat background-info over je DJ-activiteiten.

Later (maar ruim op tijd) kun je op onze site alles lezen over de «O» Trophy 2002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 09:16

Muggie

8 pm

Kan er alleen niet vinden waar de Trophy plaats gaat vinden : Den Haag, Arnhem of allebei ...

edit:

Lama, is al beantwoord op de site van de O ... liep te vroeg te roepen.

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
-JumpStart - 14x Oliver Lieb Mix
Hele lekkere mix met een goede opbouw. Alleen hier en daar een mix-foutje, maar dat kan de pret niet drukken. Dergelijke mixen hoor ik dus heel graag, ik ben namelijk gek van progressive trance.

Stijl: 9
Techniek: 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrOetker

DrOetker

Meer dan alleen pizza ;D

Op woensdag 05 juni 2002 12:21 schreef DJT het volgende:
[Gok-modus]
Nummer 2 en 6 heb je zaterdag gekocht?
[/Gok-modus]
Nummers zijn goed alleen de dag niet, heb die plaatjes gister(dinsdag) gehaald. ;)
Sinds vandaag heb ik ook eindelijk de Tiesto remix van Paul Oakenfold - Southern Sun, ben daar erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
leuk dat southern sun gereleased is, alleen jammer dat sebata breaks mix er niet op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een Behringer VMX200 mixer te gaan kopen.
Maar kan ik die ook zonder cd/platenspelers aan m'n compu hangen ? Zodat ik mp3 tjes naar de mixer stuur, dan ze mix met de mixer en dan opneem met de computer ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 10:41 schreef PJanssen het volgende:
Ik ben van plan om een Behringer VMX200 mixer te gaan kopen.
Maar kan ik die ook zonder cd/platenspelers aan m'n compu hangen ? Zodat ik mp3 tjes naar de mixer stuur, dan ze mix met de mixer en dan opneem met de computer ??
Dat is geen enkel probleem, zorg gewoon dat je 2 uitgangen op je geluidskaart heb (of gewoon 2 geluidskaarten)! Poepsimpel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand er ervaring mee ?
En zo ja, is het niet onhandiger of vervelender dan
met cd spelers of draaitafels mixen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Alleen een softwareprogamma zonder een hardwaremtige remote is wel bepaald onhandiger om mee te draaien. Maar ja, als je geen geld hebt om draaitafels of CD spelers te kopen is het een aardig alternatief om met BPM (wat officieel ook erg duur is... ;) ) te gaan spelen.

Maar als je dat lekker wilt laten klinken moet je eigenlijk wel investeren in een goede geluidskaart met twee stereo uitgangen, zodat je elke kant naat een mixer input kunt sturen.

Ik heb het wel eens met mijn Audiotrak zitten doen. Het is best grappig, maar een dubbele CD speler heeft toch echt mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt mij persoonlijk ook wat onhandig, maarja
nadat ik een Sony MZ-N1 heb gekocht is er niet zo heel veel geld meer over. :) En 1 mixer of 1 mixer + dual cdspeler scheelt waarschijnlijk nogal wat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draaien met enkel een PC en een Mixer is echt wel te doen hoor! Externe controller is handig om de Beat te matchen (Pitch benden, en pitch omhoog/omlaag zetten tegelijkertijd => heb je 2 handen voor nodig). Maar met die Autobeatmatchfunctie dinges van BPM is dat allemaal poepsimpel (Ok je leert er niks bij, maar amuseren doe je je wel :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 21:16 schreef eL-PieTRo het volgende:
Draaien met enkel een PC en een Mixer is echt wel te doen hoor! Externe controller is handig om de Beat te matchen (Pitch benden, en pitch omhoog/omlaag zetten tegelijkertijd => heb je 2 handen voor nodig). Maar met die Autobeatmatchfunctie dinges van BPM is dat allemaal poepsimpel (Ok je leert er niks bij, maar amuseren doe je je wel :) )
gij zondaar :( :P (ja ik ben weer terug uit parijs :))

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 21:16 schreef eL-PieTRo het volgende:
Maar ik vraag me nu af of het een vooruitgang zou zijn als ik een mixer erbij (bij de PC) zou kopen............
Op donderdag 06 juni 2002 22:12 schreef Ener-G het volgende:

[..]

(ja ik ben weer terug uit parijs :))
Hoe was 't ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 23:03 schreef PJanssen het volgende:

[..]

Maar ik vraag me nu af of het een vooruitgang zou zijn als ik een mixer erbij (bij de PC) zou kopen............
[..]
Tenzij je een WindowsMixerVirtuoos bent, kan je misschien zonder mixer aan de slag :) (nee toch maar niet)

Tis echt wel een meerwaarde! Je kan dan 2 kanalen bedienen (met je 2 handen duh), dus nie slechts een kanaal met de muis! En natuurlijk kan je dan voorbeluisteren, om je beat lekker te matchen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrOetker

DrOetker

Meer dan alleen pizza ;D

Wat is de beste manier om je platen stof vrij te maken :?

Gebruik keukenrol en wat glassex. Dat werkt wel vrij aardig, maar er komen dan vage olieachtige(of zoe iets) vlekken op je platen, vind dat toch niet echt relaxed.
Iemand een betere oplossing hiervoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraek25
  • Laatst online: 30-12-2022
Gebruik in ieder geval geen glasex!!!

Dat is funest voor je platen omdat daar stoffen in zitten die je vinyl aantasten. Het beste is gewoon een zachte stoffen doek en ze daarmee afvegen. Keukenrol kan je beter ook niet doen omdat dat dat krassen kan achterlaten op je plaat.

The end of the DPC is upon us....so get up! forget the past..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrOetker

DrOetker

Meer dan alleen pizza ;D

Jah die stoffen doek werkt dus minder, want heel vaak gaat het stof van de doek op de plaat zitten. wat je al helemaal niet wilt hebben...

Die keukenrol, das niet de goedkoopste is toch zeer zacht enzo. DOe altijd glassex op keukenrol en dan heel voorzichtig over de plaat heen gaan, heb nog nooit 1 krasje gezien. Tis niet dat ik ga staan boenen ofzo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 22:22 schreef Jack.Corneille het volgende:
Wat is de beste manier om je platen stof vrij te maken :?

Gebruik keukenrol en wat glassex. Dat werkt wel vrij aardig, maar er komen dan vage olieachtige(of zoe iets) vlekken op je platen, vind dat toch niet echt relaxed.
Iemand een betere oplossing hiervoor :?
Platenborstel gebruiken.
Schijnen erg zeldzaam te zijn, maar ze werken wel het beste.
Vooral die van Vivanco werken erg goed, krijg je al het stof tussen de groeven vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Op vrijdag 07 juni 2002 23:36 schreef Noisema het volgende:

[..]

Platenborstel gebruiken.
Schijnen erg zeldzaam te zijn, maar ze werken wel het beste.
Vooral die van Vivanco werken erg goed, krijg je al het stof tussen de groeven vandaan.
zeldzaam? ik heb er 1 van tonar, gekocht bij de lokale elektronicaboer (de radiobeurs voor degenen die dordrecht kennen)
enne hij had er nog zat op voorraad :),

het helpt goed tegen stof maar niet tegen (vet) vlekken, maar dat is opzich wel logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hhmmmzzzz....

er was toch ook een manier om je platen anti-statish te maken, dat ze geen stof meer aantrekken enzo?

lijkt me een stuk handiger

weet iemand hier wat meer over misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Op zaterdag 08 juni 2002 15:56 schreef DJ-Jumbo het volgende:
hhmmmzzzz....

er was toch ook een manier om je platen anti-statish te maken, dat ze geen stof meer aantrekken enzo?

lijkt me een stuk handiger

weet iemand hier wat meer over misschien?
Je hebt idd van die platenwassers, waar je met een speciale vloeistof je platen reinigt. Disco antistat heet dat spul geloof ik.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraek25
  • Laatst online: 30-12-2022
voor de mensen die geinteresseerd zijn:

http://www.sltrooperz.com

Een nederlandse turntablist formatie die de DMC (NL) in 2000 en 2001 hebben gewonnen en in londen hebben meegedaan aan de DMC.

Coole shit dus en ze gaan binnenkort op hun site nog uitleg geven ook over het mixen en turntablisme.

The end of the DPC is upon us....so get up! forget the past..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Heeft iemand de CD van Mixmag Mei 2002 al gehoord? Dat is echt zo een vreselijk goede mix. Ik heb in geen tijden zulke mooie plaatj's in zo'n strakke mix gehoord.

Is misschien wel een leuk voorbeeldproject voor op de FTP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruuds
  • Laatst online: 11-09 20:29
Ik heb ook wat rond zitten kijken, ook bij djshop.com
Dit is een (web)winkel in de vs. zou het verstandig zijn om daar iets te bestellen, ik bedoel omdat het zo ver weg is (wel goedkoop :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op dinsdag 04 juni 2002 21:16 schreef ThomasH het volgende:
Ik vind die nieuwe mix van flat trouwens echt steengoed.
Heerlijke nummers, wel andere stijl dan je vorige mix, er zit ook nogal een abrubte wisseling van stijl in deze set maar dat gaf je zelf al aan. Ik bedenk me nu dat flattie op vakantie is maar ja.
ah bedankt voor 't compliment
* flat is weer 3 uurtjes in nederland nu, en ik heb 't daar in italie enorm naar m'n zin gehad :)
op de meeste plekken was 't gigi-gehalte wel erg hoog, maar bij de rock island (erg gave locatie, op 't uiteinde van 'n pier) werd altijd wel gave muziek gedraaid
verder ben ik vooral erg moe, dus ik ga nu lekker slapen :z

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
pffff.... ziek zijn valt niet mee :( ik kan dus niet echt draaien op dit moment:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Ik heb een deel vd mixen geluisterd, klinkt niet slecht.. Niet allemaal mijn smaak, ik houd meer van hardhouse/hardtrance, en daar zat niet veel van tussen (of ik heb eea gemist)
Topper imho tot nu toe (mede gezien mijn smaak, niet primair mix-technisch gekozen) vind ik DJLee

Beetje in de index-style.. (waar ik vaak kom) Hij kan m iig zo opsturen naar die DJ contest daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op zaterdag 08 juni 2002 18:25 schreef MisterDon het volgende:
Heeft iemand de CD van Mixmag Mei 2002 al gehoord? Dat is echt zo een vreselijk goede mix. Ik heb in geen tijden zulke mooie plaatj's in zo'n strakke mix gehoord.

Morgen maar ff die MixMag halen dan :)

Ik zoek nog een paar lekkere cd'tjes voor op vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 18:25 schreef MisterDon het volgende:

Wat voor stijl is het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Het is een lekker pittig CDtje. Beetje techno, beetje trance, beetje progressive.

Tracklist:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
01 - Timo Maas - To Get Down (Vocal Version)
02 - Gerling - Dust Me Selecta
03 - Blaze feat. Sybil - When I Fall In Love (Antiloop Club Mix)
04 - Plump DJs - Big Groovy Fucker
05 - Circulation - Turquoise (Original Mix)
06 - Ogenki Clinic - First Light
07 - FreQ Nasty - One More Time
08 - Soul of Man - Dirty Waltzer
09 - Homemade - Philosophy (Darren Christian's Foot to the Floor Remix)
10 - Lo Fidelity Allstars - Sleeping Faster (Laid Remix)
11 - Pro-Zone - Time Will Come
12 - Kid Crème - Hypnotising
13 - Horsejam - Crow
14 - Stella Browne - Never Knew Love

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens, ik moet echt een paar vragen kwijt, sommige dingen zijn misschien al voorbij gekomen maar ik heb goede hoop dat ik toch nog wat interessante replys krijg :)

Verhaaltje...
het zit zo, ik ben vanaf me 12e al bezig met muziek, sja fasttracker, op mn pc mixen enzo... ik heb in de tijd al verschillende malen aan gedacht om draaitafels etc te kopen maar het kwam er steeds maar niet van, nu wil ik toch eindelijk eens inkopen gaan doen...

ik zit alleen nog flink te twijfelen wat voorn stijl ik wil gaan draaien, hardstyle vind ik erg vet om naar te luisteren maar of ik dat zelf zou willen draaien... ik wil toch wat meer invloed hebben op de muziek zeg maar, andere stijl die ik erg mag is techno, en dan vooral de stijl van djs als umek, rush en dave clarke... bij hun hoor je vaak nummers gewoon helemaal vervormen enzo, dat vind ik echt vet en zou ik zelf ook graag willen...

maar hardhouse vind ik ook leuk... en drum n bass (dat donkere drum n bass, zoals van ed rush) luister ik ook graag naar...

1. denk dat mn voorkeur uitgaat naar techno, maar dan wel de stijl van dave clarke / rush / umek... ik heb gewoon het gevoel dat die veel meer met de muziek bezig zijn (als ik een liveset luister)... is dat ook zo of?

2. sommige djs staan op feesten aangegven als 'live', wat houd dit precies in? ik heb dat nu 2x meegemaakt, op qlimax en multigroove; deze dj ging naar een ander aparaat, volgens mij is bijv secret cinema een voorbeeld van zo'n dj; geen draaitafels ofzo... kan iemand daar wat meer over vertellen hoe dat werkt enzo??

3. Ik wil dus zelf ook eindelijk eens beginnen met draaien enzo, het mag best wat kosten, ik koop liever meteen iets goeds dan iets dat over een maand / paar maanden weer kapot is en dat ik wat nieuws moet kopen... zat zelf te denken aan 2 technics... maar verder?? Of als ik echt dat 'live' zou willen gaan doen, wat heb je daar voor nodig??

4. Hoe pak ik dit aan, weet niet welke stijl ik wil draaien, wat ik nodig heb, etc... :P

Ben ervan overtuigd dat men me hier wel kan helpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier ook mensen die REASON gebruiken? ikzelf vind dit de ultieme prog om muziek te maken met de pc.
http://www.propellerheads.se/products/reason/rack.html :9~

Ik gebruik het nu meer als een jaar , en ik moet zeggen dat ik er redelijke techno/hardhouse mee ken maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het pakket ook leggen ik ga het ffies installen en kijken of ik er ook lekker sounds uit kan krijgen... ik gebruik nu nog Fruity loops maar krijg daar toch niet het ultime geluid uit wat ik graag zou willen.

heb je wat nummers online staan zoja waar kan ik die vinden ik wil wel eens luisteren wat je gemaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 15:08 schreef HS het volgende:
jongens, ik moet echt een paar vragen kwijt, sommige dingen zijn misschien al voorbij gekomen maar ik heb goede hoop dat ik toch nog wat interessante replys krijg :)

Verhaaltje...
het zit zo, ik ben vanaf me 12e al bezig met muziek, sja fasttracker, op mn pc mixen enzo... ik heb in de tijd al verschillende malen aan gedacht om draaitafels etc te kopen maar het kwam er steeds maar niet van, nu wil ik toch eindelijk eens inkopen gaan doen...
Doen!
ik zit alleen nog flink te twijfelen wat voorn stijl ik wil gaan draaien, hardstyle vind ik erg vet om naar te luisteren maar of ik dat zelf zou willen draaien... ik wil toch wat meer invloed hebben op de muziek zeg maar, andere stijl die ik erg mag is techno, en dan vooral de stijl van djs als umek, rush en dave clarke... bij hun hoor je vaak nummers gewoon helemaal vervormen enzo, dat vind ik echt vet en zou ik zelf ook graag willen...
Het vervormen gaat met effect apparatuur. Clarke gebruikt voornamelijk de FX uit de Pioneer mixers (DJM-500/DJM-600), anderen gebruiken soms nog externe fx, ik heb Chris Liebing een keer met een Alesis AirFX gezien geloof ik. Een externe pioneer FX doos kom je ook nog wel 'ns tegen.
maar hardhouse vind ik ook leuk... en drum n bass (dat donkere drum n bass, zoals van ed rush) luister ik ook graag naar...
Draai gewoon wat jij lekker vindt!
1. denk dat mn voorkeur uitgaat naar techno, maar dan wel de stijl van dave clarke / rush / umek... ik heb gewoon het gevoel dat die veel meer met de muziek bezig zijn (als ik een liveset luister)... is dat ook zo of?
Door de monotonie van techno kan je er leuk mee spelen inderdaad.
2. sommige djs staan op feesten aangegven als 'live', wat houd dit precies in? ik heb dat nu 2x meegemaakt, op qlimax en multigroove; deze dj ging naar een ander aparaat, volgens mij is bijv secret cinema een voorbeeld van zo'n dj; geen draaitafels ofzo... kan iemand daar wat meer over vertellen hoe dat werkt enzo??
Live is als ze niet DJ'en maar daar de patterns live sequencen, of zelfs inspelen. Heeft verder niks met DJ'en te maken. (behalve dan dat je mensen vermaakt :) )
3. Ik wil dus zelf ook eindelijk eens beginnen met draaien enzo, het mag best wat kosten, ik koop liever meteen iets goeds dan iets dat over een maand / paar maanden weer kapot is en dat ik wat nieuws moet kopen... zat zelf te denken aan 2 technics... maar verder?? Of als ik echt dat 'live' zou willen gaan doen, wat heb je daar voor nodig??
Nou als je het geluid zo wil vervormen als bovengenoemde technohelden, moet je wel apparatuur hebben om dat te doen,
Pioneer DJM-500 of DJM-600, Alesis AirFX, Korg KAOSS, Pioneer EFX-500, etc. Gebruik je een externe effect (laatste 3) dan moet je wel een mengpaneel hebben waar je dit op aan kan sluiten (aux bus), of je kan hem gewoon over de master aansluiten.
4. Hoe pak ik dit aan, weet niet welke stijl ik wil draaien, wat ik nodig heb, etc... :P
Meer dan 2 draaitafels, een mixer/fx heb je niet nodig. Oh ja grote portemonee, vinyl is duuuuur :'( Gevoel voor muziek, ritme, en timing is ook leuk :) Maar gezien je muzikale ervaring...
Ben ervan overtuigd dat men me hier wel kan helpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus dan word het zo'n DJM-600 of 500 mixer, zijn er nog speciale redenen om een 600 te nemen of zeg je van bespaar liever je geld en koop die 500? :)

en dan 2 technics erbij, SL 1200mk2 denk ik?
en verder om het compleet te maken? ik heb dus verder helemaal niks he...

en waar kan ik het beste spullen kopen? of misschien beter vanuit het buitenland laten komen?

zit zelf beetje te kijken op http://www.djempire.co.uk/ ennuh als ik het goed heb is een £ ongeveer 1 1/2 euro?

zoals ik zei, ik wil gewoon nu 1x kwaliteit kopen, die ervaring komt vanzelf wel, hier kan ik het toch ook op leren?

ik heb in elk geval geen zin om nu iets te kopen wat ik over een jaar (of 2) toch weer moet vervangen... wat me dus uiteindelijk toch meer kost... of gaat die aparatuur zoiezo niet lang mee?

en sja het kost wel wat geld maar het lijkt me gewoon zo leuk, en wie weet, kan ik straks dat geld ook nog terug verdienen :D maarja dat zien we dan wel weer :)

en trouwens, broertje en me pa vinden het ook leuk en betalen waarschijnlijk ook mee dus... :)

of ze dr ook gebruik van kunnen maken zien we nog wel >:)

...
edit:
of is dit misschien toch iets te extreem? tis toch wel een hoop geld... maarja, als dit is wat ik nodig heb om de beste techno te draaien ala dave clarke ;) so be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
hmm, ik zou eerst gewoon met 2 draaitafels en een goeie mixer met aux send return erop beginnen. zorg eerst dat je de techniek goed onder de knie hebt. dan kan je altijd nog van stijl afwijken. dan kan je es gaan kijken voor een effectenbak. om nou een djm 600 te halen voor de effecten zou ik niet doen, stelt niet echt veel voor. een drumcomputer, sampler en/of laptop met live sequencing ofzo. en dan kan je nog een 3e draaitafel erbij halen. bouw het rustig op, om teleurstelling te voorkomen en geld te besparen evt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 16:36 schreef Arne_F het volgende:
ik heb het pakket ook leggen ik ga het ffies installen en kijken of ik er ook lekker sounds uit kan krijgen... ik gebruik nu nog Fruity loops maar krijg daar toch niet het ultime geluid uit wat ik graag zou willen.

heb je wat nummers online staan zoja waar kan ik die vinden ik wil wel eens luisteren wat je gemaakt hebt.
Ik weet nie waar je van houd maare ik vin deze wel lekker.Ik heb hem gister afgemaakt techno/trance. En ik kan je verzekeren dat je dit echt niet uit fruity loops krijgt.
http://www.reasonstation.net/songs/songinfo.phtml?song=11519
je hebt wel een refill nodig! http://reasonstuff.com/free/PERCUSTUFF.rfl 8-)
oja en je moet reason 1.01 hebben. >:) de mp3 versie wou ik wel uploaden maar die verdomde lycos heeft keuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*de mp3 versie wou ik wel uploaden maar die verdomde lycos heeft keuren!*

a keb hum al. Mischien vin je het wel helemaal niks. maar ach ik ben maar een hobbyist. pure reason 8-)
http://members.lycos.nl/headqracking\headqracker_backstabber.mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is geen shareware versie van dat programma reason te halen ergens? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 18:47 schreef wibblemoo het volgende:
hmm, ik zou eerst gewoon met 2 draaitafels en een goeie mixer met aux send return erop beginnen. zorg eerst dat je de techniek goed onder de knie hebt. dan kan je altijd nog van stijl afwijken. dan kan je es gaan kijken voor een effectenbak. om nou een djm 600 te halen voor de effecten zou ik niet doen, stelt niet echt veel voor. een drumcomputer, sampler en/of laptop met live sequencing ofzo. en dan kan je nog een 3e draaitafel erbij halen. bouw het rustig op, om teleurstelling te voorkomen en geld te besparen evt.
ok kan ik inkomen, maar wel die 2 technics kopen? en welke mixer zou ik dan het beste kunnen kopen?
en kan ik zoiezo mn pc aan mn mengpaneel hangen en dat in combinatie met software me eigen samples erdoorheen gooien ofzo?

edit: op de laatste vraag heb ik het antwoord gevonden (paginatje terug :)) dus dat moet geen probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 19:08 schreef HS het volgende:
er is geen shareware versie van dat programma reason te halen ergens? ;)
http://www.propellerheads.se/products/reason/

aleen met deze versie ken je maar iets van 5 minuten per keer gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 11:16
Op maandag 10 juni 2002 17:52 schreef HS het volgende:
dus dan word het zo'n DJM-600 of 500 mixer, zijn er nog speciale redenen om een 600 te nemen of zeg je van bespaar liever je geld en koop die 500? :)

en dan 2 technics erbij, SL 1200mk2 denk ik?
en verder om het compleet te maken? ik heb dus verder helemaal niks he...

en waar kan ik het beste spullen kopen? of misschien beter vanuit het buitenland laten komen?

zoals ik zei, ik wil gewoon nu 1x kwaliteit kopen, die ervaring komt vanzelf wel, hier kan ik het toch ook op leren?

ik heb in elk geval geen zin om nu iets te kopen wat ik over een jaar (of 2) toch weer moet vervangen... wat me dus uiteindelijk toch meer kost... of gaat die aparatuur zoiezo niet lang mee?

en sja het kost wel wat geld maar het lijkt me gewoon zo leuk, en wie weet, kan ik straks dat geld ook nog terug verdienen :D maarja dat zien we dan wel weer :)

en trouwens, broertje en me pa vinden het ook leuk en betalen waarschijnlijk ook mee dus... :)

of ze dr ook gebruik van kunnen maken zien we nog wel >:)
Als je een DJM-500 of 600 wilt kopen raadt ik je eigenlijk aan een DJM-500 te kopen. Het enige verschil tussen de 500 en 600 is dat de 600 ook nog eens een sampler heeft waar je 1 loop in kan samplen (alleen kan je op die loop niet de effectenbak toepassen omdat ze op hetzelfde channel zitten)
DJM-500 is namelijk een stuk goedkoper dan de 600 !

2 SL1200 decks is een goed idee. Heb je in ieder geval decks die zeker 10 jaar meegaan.

Of je het hier ook op kan leren ? Tuurlijk! Alleen ben je dan wel het bestevan het beste gewend en krijg je dat niet altijd voorgeschoteld als je eenmaal gaat optreden.

Het enige dat ik je echt aanraadt is om eens bij iemand anders die spulletjes heeft te gaan draaien (voordat je de hele zooi koopt). Gewoon om te kijken of je het echt leuk vindt. Lijk me best een bummer als je na aankoop van al deze apparatuur er achter komt dat je het eigenlijk niet veel aan vindt of dat je gewoon de feeling er niet voor hebt.

Spullen kan je denk ik het beste bij elevator in Munster (D) kopen http://www.elevator.de .
Daar heb ik 3 maanden geleden zelf 2 SL200's , een DJM-600 en een Sony MDR-V700DJ gehaald :-) Echt super shop daar .. en de prijzen zijn lager dan waar dan ook in NL.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, ik ga zoiezo inderdaad eens bij iemand langs :) lijkt me een goed plan.

ik heb al paar keer op wat verjaardagen met zo'n mengpaneel zitten spelen maar moest al snel weer doorgeven aan de volgende :) maar ik vond t zeker koel

en denk dat ik toch maar ff wacht met kopen van zo'n dure mixer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Niet online
Woei! Morgen loopt deze draad al 1 jaar *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 19:48 schreef Timmey het volgende:
Woei! Morgen loopt deze draad al 1 jaar *D
w03i, wie was nou ook alweer de topicstarter :?

anyway, ik blijf erbij: koop spullen die waardevast zijn! (als in technics, XTC)

ik zit nu ook opgescheept met 2belt drive's, die het verkopen niet meer waard zijn omdat ze dan zoveel 'afschrijving' hebben dat ik ze beter als reserve kan houden of kan uitlenen aan iemand die er zeker te weten blij mee is
(niet dat ik al andere heb, maar ik wil wel andere tafeltjes kopen in de komende tijd)

technics maak je hooguit een paar tientjes verlies op, als het dj'n het je niet bevalt. maar als je het goed doet maak je er nog winst op ook. :P

suc7 iig
(en op dat 'geld ermee verdienen' zou ik niet te hard hopen, zitten hier op GoT veel toppertjes maar zelfs die komen(sommigen willen') niet aan de bak ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
ik ben op dit moment de 10 meest recente sets van de FTP aan 't downloaden, en die zal ik in de loop van deze week gaan reviewen, beginnend met misterdon, dan presto, djt, vervolgens mesut en daarna freak
de rest is van mensen die niet in deze thread komen, en die review ik alleen maar als 't echt iets bijzonders is ofzo

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrOetker

DrOetker

Meer dan alleen pizza ;D

Op maandag 10 juni 2002 21:54 schreef Flat© het volgende:
.....
de rest is van mensen die niet in deze thread komen
.....
Op dinsdag 04 juni 2002 23:44 schreef Jack.Corneille het volgende:

:{ Ik ben hier ook pas een weekje een beetje aktief bezig :P
Maar zou je die van mij ook mee willen nemen, zou ik wel leuk vinden. Staat ook een beetje raar als je scherpe kritiek gaat leveren op mixen van andere als je er zelf niks van kan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
de dir Jacky_C heb ik idd ook gedownload, en ik zal 'm dan ook zeker reviewen :)
die post van jou heb ik gewoon gemist omdat ik vorige week op vakantie was en gisteren alle nieuwe posts heel vlug heb doorgenomen
maar je tracklisting spreekt me iig erg aan, vooral die eerste plaat is lekkerrrrrr :9

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrOetker

DrOetker

Meer dan alleen pizza ;D

Zeker heel lekker nummertje, van de calve reclame met dat tuinfeest. Ik houd wel van dat soort tuinfeestjes :D

Heb het net nog ff krities beluisterd, af en toe is de snelheid bij de overgangen een beetje van: ut ken net...

[edit]ben nog steeds dislekties, zal ook wel nooit veranderen[/edit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach, het word gewoon mn hobby, maar ik zal natuurlijk in de loop der tijd toch bandjes gaan versturen etc, mayb kan ik s draaien op een school hier in de buurt ofzo :) je weet maar nooit, niet geschoten is altijd mis :)

maarja, tot die tijd ga ik lekker voor de buren draaien, exclusief nog wel! :9~ >:)

worden dus 2 technis, maar wat verder weet ik nog niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb daarnet eens een paar mixen geluisterd.
onder andere die van dj maxx, de contest mix dan......
maar die klinkt echt super !!! Ik doe dat met mijn pc-tjes (nu nog) niet na !
Is het overigens verstandig om bijvoorbeeld een mixer tweedehands te kopen ? Zo ja, waar kan dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
oh ja, dat vroeg ik me nog af: die mixen in de /contest/-dir op de ftp, voor welke contest zijn die?

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor IDP-forum contest.

Bij de DJM-600 kan je ook de effecten doseren, bij de 500 hebben ze een vaste waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 14-09 14:43
hoe lang kan je nog mixen voor die contest uploaden?

Is het verder normaal dat er veel directories geen inhoud hebben bij mij?
De directories van MisterDon en van Flat zijn onder andere leeg, terwijl ik een paar weken geleden MisterDon's nieuwe mix nog had gedownload (was erg goed trouwens, maar ik heb nog niet veel tijd gehad om te reviewen omdat ik nog in de examens zit)

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
die van mij hoort zeker niet leeg te zijn
een aantal andere dirs (bijv die van gigi-dj) zijn wel leeg bij mij trouwens

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit nu toch wel erg te twijfelen wat ik nou wil, misschien toch maar goedkopere draaitafels kopen?
2 technics van tegen de 600 euro per stuk is best een hoop geld... en dan moet ik ook nog alle andere zooi hebben, EN nog platen natuurlijk

maar als het echt veel betere kwaliteit is als al die andere dingen, dan worden het toch de technics denk ik, maar ik wil wel ff helemaal zeker zijn van mn zaak
Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.