Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Dj....

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 123 124 125 126 last

Nieuw Topic
LOiK
Reg. datum: 13 juli 2000

scratchen heb ik niet gedaan daarzo
(platen zijn niet eens van mij en toch een klein risico, maar ja wie komt erachter >:) hoewel, wat je niet wilt dat jezelf overkomt moet je een ander ook niet doen, je wilt zelf ook geen beschadigde platen kopen)

naar de naalddruk is zo verholpen met een stuiver (als je de headshell gebruikt iig) staat alleen niet professioneel

en er is genoeg plaats in de headshell voor een visloodje (wat ook erg precies is qua gewicht, dus een gram extra => no problemo)

AboutDJ

Of een andere naald nemen voor het scrathen.

Die maat van me heeft hier wel is staan scrathen met tonar naalden erop en dat ging perfect dus daar zal het ook wel een beetje aan liggen.

Enne met naalddruk 5 op een stanton 500 gaat de naald bij mij geen kant op of ik moet tegen de tafel aanschoppen waar de draaitafels op staan.

Maakt mij trouwens helemaal geen ruk uit want ik scratch niet dus who cares :9

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Prefers Audiotrak
Reg. datum: 27 september 2000

quote:
Op maandag 25 juni 2001 23:02 schreef juanp het volgende:
nog even tussendoor ik draai in augustus 4 jaar, ik ben heel vroeg begonnen maar als je kunt mixen en doen dan hoef je nog niet meteen een plaatje te kunnen maken,

die cdj1000 was bedoeld als opmerking om te laten merken dat dat leuk spul is :)

en verder hor je mij niet zeggen dat ik heel goed kan mixen omdat ik het al 4 jaar doe omdat ik presenteer ik doe drive-inn shows en dergelijke en als er een moment is om te mixen doe ik dat ook heus wel, alleen iets meer met cd's,

maar ik vind het wel een leuk onderwerk en reind waar draaide je nou?? :)

grtx juanp :P

Niet flauw bedoeld, maar het Drive in, dus met maar een N in In, anders zou het een rijdende herberg (=inn in het Engels) zijn.

Maak je niet druk, die fout maken zooooo veel drive in's :) (maar het staat zo lomp)

relentless groovelocks
Reg. datum: 06 augustus 1999

Het koelste is als ze het op hun drive-in meubels zetten :)

automatic pushbutton remote control synthetic genetics command your soul

is nu DiMension

Is de kracht van de motor bij een platenspeler nou echt het enige wat belangrijk is?

Andere functies zoals strobe, reverse en een redelijke pitch lijken mij ook belangrijk. Ook het geluid wat eruit komt moet goed zijn.

Correct me if I'm wrong

3DBlaster heet vanaf nu DiMension
AntWorks

Kiss the Moonlight

quote:
Op dinsdag 26 juni 2001 14:41 schreef 3DBlaster het volgende:
Is de kracht van de motor bij een platenspeler nou echt het enige wat belangrijk is?

Andere functies zoals strobe, reverse en een redelijke pitch lijken mij ook belangrijk. Ook het geluid wat eruit komt moet goed zijn.

Correct me if I'm wrong
You are wrong... Tenminste, wat betreft draaitafels voor DJ's. Strobe ? Heb je niets aan, pitch stel je af op je gehoor, ik kijk tijdens het mixen NOOIT naar dat oranje lampje. Reverse ? Leuke gadget misschien, maar ik mis het absoluut niet.

Wat betreft de andere criteria die je noemt: ja, bij voorkeur een draaitafel met veel 'torque' (koppel), zowel remmend als versnellend. Dat maakt het mogelijk om het meest nauwkeurig te corrigeren.

Bijvoorbeeld: een SL12x0 kan je een hele harde zet meegeven (de platter bedoel ik) en vrijwel meteen daarna draait 'ie weer op constante snelheid. Doe hetzelfde op een 'kloon' en het duurt 1 of zelfs 2 maten voordat de snelheid weer constant is. Hetzelfde geldt voor afremmen en weer op snelheid komen.

Geluidskwaliteit staat zonder enige twijfel hoog op de lijst van eisen/wensen.

[Edit: even een hele grove spellings'fuot' aangepakt.]

K.I.S.S. - Beter een béétje te bot dan veel te onzeker! - Photo Portfolio

AboutDJ

Idd de de torque is het belangrijkste en daarna komt de rest. En als je een mgnetisch aangedreven draaitafel hebt zoals Technics Vestax en Numark dat doen dan zit je goed.
Deze platenspelers hebben namelijk de hoogste kracht qua opstarten en afremmen van de platter Hierbij staat de vestax bovenaan met 2,1 NM/cm2 en dan komt de Numark met 1,95 en dan de technics met 1,8 (komt uit een engels blad waar maandelijks dj gear in word getest dus lijkt me wel betrouwbaar).
De vestax en numark werken met 1 magnetische ring onder de platter en technics met 3 armen volgens mij maar dat weet ik niet zeker aangezien ik nog nooit een technics uit elkaar heb mogen slopen.

Het gaat hier wel om de high torque motoren van de diverse merken en deze schelen ook niet veel qua prijs met elkaar (liggen voor zover ik weet binnen een marge van 1000,-) waarvan de vestax het duurst is en de numark het goedkoopste.

Dan komt het geluid waar wederom de vestax het best scoort en de technics en numark zo'n beetje hetzelfde zijn (verschil is 1 tiende per weet ik veel wat)

En volgens mij zit ik zo wel aardig goed maar nu vraag ik me 1 ding af -> als de vestax en numark zo goed uit de test komen waarvoor heeft dan iedereen een technics? (oke ze zijn errug goed maar de tests wijzen uit dat die andere high end draaitafels ook oké zijn)

Kiss the Moonlight

quote:
Op dinsdag 26 juni 2001 16:42 schreef Reind het volgende:...En volgens mij zit ik zo wel aardig goed maar nu vraag ik me 1 ding af -> als de vestax en numark zo goed uit de test komen waarvoor heeft dan iedereen een technics? (oke ze zijn errug goed maar de tests wijzen uit dat die andere high end draaitafels ook oké zijn)

Dat noemen ze "markt penetratie" ... Vrijwel iedere club/disco/partytent/enz. heeft ... je raadt het al: SL12x0's staan. Technics was de eerste op de markt voor wat betreft de DJ markt. Het is op zich wel prettig als er overal hetzelfde type draaitafel staat, waar je ook draait, welke tent/club heeft dezelfde draaitafels staan.

Daarom gaat het gros nog steeds voor de Technics, het is bekend terrein voor vrijwel iedere DJ.

K.I.S.S. - Beter een béétje te bot dan veel te onzeker! - Photo Portfolio

AboutDJ

In londen heb ik trouwens tijdens mijn platen strooptocht wel een paar numarks en vestaxen gespot dus er zijn wel mensen die net zoals ik voor iets anders kiezen.

Maar je hebt idd gelijk al merk je het verschil amper hoor technics/numark. Bij die vestax merk je het verschil wel (lijkt net of er een shovel de platter aan staat te drijven zo sterk is die motor)

De Mac Mackie
Reg. datum: 21 november 2000

hmm wist wel dat de numarks iets krachtiger was dan technics, maar de vestax nog meer dus. Maarja lijkt me ook begrijpelijk.

De reden waarom ik technics heb ja.. paar jaar terug was er natuurlijk alleen maar technics en dan hoop je gewoon later ook een te kopen. Toen ik ze kocht wist ik wel dat de vestax beter was (numark had ik toen nog nooit gezien) maar ik denk toch dat ik uiteindelijk voor de technics gegaan ben voor het uiterlijk. Wou ook perse de 1200, geen 1210. Ik vind de technics gewoon lekker mooi strak (letterlijk dan) lekker kaal (hmm lijkt wel of ik over vrouwen praat.. maarja.. het zijn ook 2 schatjes :) ) Heerlijk mooi grijs.. Het is inderdaad niet het beste meer, maar het werkt daar gaat het om.

LOiK

het is wel allemaal cool om te weten hoeveel Newton hij per meter trekt enzo,

maar als je zoiets niet zou weten, zou je het dan ook zo vinden?
Als je zou DENKEN dat Technics bijv de beste TT's maakt, zouden anderen automatisch al voor je afvallen, ook al heb je op gedraait en is er weinig verschil, toch zal volgens je gevoel die tafel kutter zijn de technics.

net zoiets als processors, wel gaaf en cool dat ie 400Mhz is overgeklockt, maar als je niet zou weten dat ie 400Mhz was overgeklockt, zou je het dan merken?
ik denk het niet, en die 5 frames extra bij Quake3 merk je ook niet als je voor de fun speelt en niet voor de fps

AboutDJ

Nee daar heb je helemaal gelijk in maar het ging er nu ff om waarom iedereen alleen maar technics wil en niks anders op een paar mensen daar gelaten dan.

Iedereen heeft zo zijn persoonlijke voorkeuren al gaan een hoop mensen met de massa mee en vinden ze de rest dan kut.
Ik heb ook technicsen gehad en ik dacht eerst ook zo maar toen ik de numarks kocht dacht ik gauw anders. Nu zou ik wel vestaxen willen maar ik wil ze niet zo graag dat ik mijn numarks ervoor in zou ruilen.
Enne rotzooi word toch niet meer gemaakt op de high end markt dus een miskoop zal je niet snel doen.

LOiK

http://www.go2quality.com/dj/menupages/NUMARK_TT_MENU.html

299 dollar * 2,61 (zal ws wel weer hoger liggen)
is toch onder de 1000 piek

(numark TT1)

AboutDJ

In de states waar dat ding gemaakt word ja!

Enne de TT1 is een oud model -> is nu de TT2 met 20% pitch e.d en die kost bij attalos 1399,-

Hier in nederland is alles duurder, je kunt die zooi beter in duitsland halen. Scheelt je zo 2á300,- en dat al gouw weer een stuk of 10 platen. Tel uit je winst

Ik heb trouwens voor die TT1 2jaar terug 1299 moeten betalen en toen koste de technics 1349 bij attalos. De vestax pdx 2000 was er toen nog niet maar wel de eerste versie met rechte toonarm (was toen gelijk met stanton de eerste die dat toepaste) en die koste toen 1449,- allemaal ex btw volgens mij.

Ik denk dat ik ook maar is een platenspeler ga bouwen. Lijkt me lekker beuren tegenwoordig voor die lui.

8 pm
Reg. datum: 03 februari 2000

quote:
Op dinsdag 26 juni 2001 18:23 schreef Reind het volgende:
In de states waar dat ding gemaakt word ja!

Enne de TT1 is een oud model -> is nu de TT2 met 20% pitch e.d en die kost bij attalos 1399,-
www.feedback.nl : TT1 voor 800 en de TT2 voor 1300. Ik neem aan dat dat inclusief BTW is.

http://www.deep-sounds.com

LOiK

quote:
Op dinsdag 26 juni 2001 19:27 schreef Muggie het volgende:

[..]

www.feedback.nl : TT1 voor 800 en de TT2 voor 1300. Ik neem aan dat dat inclusief BTW is.
nee dat is de tt100

LOiK

ohw ja nog een vraagje

is tonar american DJ
want beide (of het is hetzelfde bedrijf)
verkopen de bananas onder 'bananas'

AboutDJ

Volgens mij niet maar dat weet ik niet zeker.

zal ff doosie opzoeken van tonar bananen.

Euhm ff een edit in dit bericht -> Je gelooft het of niet maar tonar is nederlands!!! Zit in Amersfoort schijnt, Staat tenminste op het doosie van de naald

Oh iemand nog bananen kopen? Ik blijf namelijk toch maar bij de stantons (ietsje sterker)

AboutDJ

quote:
Op dinsdag 26 juni 2001 19:27 schreef Muggie het volgende:

[..]

Is idd de tt 100 en die mist het goede motorgedeelte wat in de TT1 is gekomen en later mee is gegaan naar de TT2 heb ik me laten vertellen + dat lcd daar beleef je het mee schermpie

Enne die vestax is wel heel aantrekkelijk geprijst bij feedbak

LOiK

quote:
Op dinsdag 26 juni 2001 22:03 schreef Reind het volgende:
Volgens mij niet maar dat weet ik niet zeker.

zal ff doosie opzoeken van tonar bananen.

Euhm ff een edit in dit bericht -> Je gelooft het of niet maar tonar is nederlands!!! Zit in Amersfoort schijnt, Staat tenminste op het doosie van de naald

Oh iemand nog bananen kopen? Ik blijf namelijk toch maar bij de stantons (ietsje sterker)

hmm waarom verkopen veel winkels
american DJ bananas
Tonar bananas
? of is er geen octrooi aangevraagd voor die naam.

en een elektronicazaak hier in de buurt heeft wel verdacht veel naalden van tonar (niet voor dj gebruik, gewoon voor 'normale' platenspelers

AboutDJ

Zou het niet weten maar ik zal het morgen ff vragen als ik in de zaak ben waar ik altijd zulke zooi haal.

Bij spreken van wijzen:

Misschien is het een soort "aspirine-kwestie"...

Een naam die ooit door een merk is verzonnen is verbasterd tot naam voor het produkt. Het verbasat me neits dat iedereen het over banana-naalden heeft, of hier nou patent op zit of niet. Het is gewoon een aanduiding van de twee verschillende soorten naalden, die tonar mooi heeft weten te formuleren, en die nu door de verschillende fabrikanten en winkels gebruikt wordt. Waarschijnlijk niet in officiele produktnamen ivm copyright en image problemen...

De wereld is oneerlijk. En daar maak ik gebruik van!

Reg. datum: 06 januari 2001

quote:
Op dinsdag 26 juni 2001 03:59 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Niet flauw bedoeld, maar het Drive in, dus met maar een N in In, anders zou het een rijdende herberg (=inn in het Engels) zijn.

Maak je niet druk, die fout maken zooooo veel drive in's :) (maar het staat zo lomp)
ok thnx

relentless groovelocks
Reg. datum: 06 augustus 1999

quote:
Op dinsdag 26 juni 2001 23:40 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Misschien is het een soort "aspirine-kwestie"...
Mee eens, wij noemen dat soort elementen ook altijd banaantjes...

automatic pushbutton remote control synthetic genetics command your soul

LOiK

ik heb idd vaak gezien/gehoord dat ze de ortofon (Damn hoe schrijf je het)
bijv de DJ pro silver

zilveren bananen noemen

maar bij tonar zie je echt een banaan erop,
en bij sommige online winkels zag ik 'american DJ bananas, ook met een banaan erop' (kan sites niet meer vinden)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 123 124 125 126 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: