Gathering of Tweakers

Quicksearch
relentless groovelocks
Reg. datum: 06 augustus 1999

Gewoon een lading Red Bull naar binnenwerken! :)

automatic pushbutton remote control synthetic genetics command your soul

quote:
Dan nog 1 tip -> Word geen DJ om beroemd e.d te worden maar doe het voor de lol en wees overtuigd van je eigen kunnen anders red je het nooit
Dat is het meest belangrijke zo'n beetje, als je denkt 'ik ga even DJ worden' dan zal het je nooit lukken. Je moet er een beetje aan verslaafd raken. Je moet proberen om met eigen compo's te komen(studiowerk is imo even leuk als live optreden), en daar zul je voor 200% achter moeten staan. Probeer geen andere DJ's te imiteren. De belangrijkste concurrent dat ben je zelf :)
Prefers Audiotrak

quote:
Op zondag 17 juni 2001 10:39 schreef Mries! het volgende:
Gewoon een lading Red Bull naar binnenwerken! :)

Is vanzelfsprekend :)

Of nog beter, een caffeine pil, ben twee dagen wakker geweest daarna (en mooi draaien!!!) >:)

relentless groovelocks

Dat sucked want dan heb je 3 dagen daarna ongeveer net zo veel energie als een lekkende batterij :)

Prefers Audiotrak

Valt wel mee hoor, maar al die pillenzooi is zowiezo niet goed voor een mens, als je moe bent moet je slapen! :)

quote:
Gewoon een lading Red Bull naar binnenwerken!

Ik hoorde laatst van iemand dat er in Red Bull ongeveer evenveel caffeine zit als in 10 koppen koffie.

yeah right, er zit dus evenveel caffeine in als in 1! kop koffie. Schiet dus niet echt op he, maar 't is wel lekker spul :9
quote:
Op zondag 17 juni 2001 18:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik hoorde laatst van iemand dat er in Red Bull ongeveer evenveel caffeine zit als in 10 koppen koffie.

yeah right, er zit dus evenveel caffeine in als in 1! kop koffie. Schiet dus niet echt op he, maar 't is wel lekker spul :9
Ik vind Redbull niet echt lekker, als je dan toch wakker moet blijven dan ga ik voor koffie!
Ach op die feesten waar ik altijd moet draaien daar lopen altijd mooie vrouwen -> en dat betekent dus wakker blijven :9~ (sorry kracht van de natuur)

oh en wat er werd gezegd over dat je nog zulke goede apperatuur kunt hebben maar niet meteen een goede dj bent -> helemaal mee eens maar het maakt het wel een stukje makkelijker in het begin want zonder apperatuur kun je ook geen dj worden.
Maar groot gelijk heb je wel met apperatuur alleen ben je er niet. Je moet meer van je platen houden dan je vriendin zeg ik altijd maar en als je zo gek bent geworden dan red je het wel

Suc6 ermee

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

En nog een tip (misschien al genoemd) probeer niet op een andere DJ te lijken qua stijl en muziekkeuze, maar probeer origineel te zijn!
relentless groovelocks

quote:
Op zondag 17 juni 2001 18:16 schreef sjef hoelenpapers het volgende:

[..]

Ik vind Redbull niet echt lekker, als je dan toch wakker moet blijven dan ga ik voor koffie!
Met een frikandel d'rbij natuurlijk!

quote:
Op zondag 17 juni 2001 18:34 schreef Mries! het volgende:

[..]

Met een frikandel d'rbij natuurlijk!
Of twee!
Euhm ik slaap altijd in de auto als ik ergens naar toe moet (juist ik rijd nooit zelf aangezien er altijd wel iemand is die graag mee wil) en dan kom ik uitgerust aan.

En natuurlijk niet te vergeten the music keeps me alive at night.

Maarre net wat er gezegd werd -> doe gewoon je eigen ding en het komt allemaal wel goed. En als je het voor de Fame doet? nou ik wens je veel plezier want dat zal dan nog vies tegenvallen.

quote:
Op zondag 17 juni 2001 12:51 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat is het meest belangrijke zo'n beetje, als je denkt 'ik ga even DJ worden' dan zal het je nooit lukken. Je moet er een beetje aan verslaafd raken. Je moet proberen om met eigen compo's te komen(studiowerk is imo even leuk als live optreden), en daar zul je voor 200% achter moeten staan. Probeer geen andere DJ's te imiteren. De belangrijkste concurrent dat ben je zelf :)

dat is producen in de studio, en ook weer wat anders dan wanneer je live met je apparatuur op het podium staat met synths en je moduletjes enzo, dat is nog wel het gaafste, dat je met je eigen muziek de mensen helemaal gek kan krijgen

maar dat is nog een stapje hoger dan dj'en, en kost veeeeeeeel geld aan apparatuur, maar dan heb je ook wat 8-)

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Beetje OT maar toch leuk om te melden.
Ik heb de beschikking over:
D&R Airmix (Exxact FM Dordrecht)
http://www.d-r.nl/dnrsite/products/airmix/airmix.jpg
en
Dateq BCS50 (Exxact FM Barendrecht)
http://www.dateq.nl/Images/bcs50/bcs50.gif
En als ik ooit de centjes heb ga ik deze kopen met een goeie versterker en 2 technics SL1200 mkII.
DATEQ Apollo:
http://www.dateq.nl/Images/apollo/apollo.gif

Gear: Laptop: Asus L3800s PIV 2.0 Ghz, 256 MB ram, 8x8x8x24 DVD combo, 40 GB HD. Desktop: PIV 1600A @ 2000 MHz, 256 MB rimm, 20 GB HD, Geforce 4MX440, SBlive.

De bovenste ziet er wel gelikt uit.
Maar waarom DJ worden? Producen is veel wreder. Dan maak je iets wat echt van jezelf is.

* Prankster is producer. B-)

Moet er wel bijzeggen dat de bovenste twee mengpanelen broadcasters zijn.... daar hoort een compressor limiter achter enzo....

Gear: Laptop: Asus L3800s PIV 2.0 Ghz, 256 MB ram, 8x8x8x24 DVD combo, 40 GB HD. Desktop: PIV 1600A @ 2000 MHz, 256 MB rimm, 20 GB HD, Geforce 4MX440, SBlive.

Hit the road!

Ik las net ergens iets over huren??? Dat klonk eigenlijk best wel beter. Ik heb daar nog nooit aan gedacht eigenlijk. Ik heb een poosje beschikking gehad over een dubbeldekkercdspeler van denon, man, dat werkt verslavend. Steeds weer lekker dat cue instellen, weer gelijk zetten en mixen maar :) echt geweldig. Heb alleen het geld momenteel niet voor twee draaitafeltjes of cd spelertjes, dus huren om te testen of ik er aanleg voor heb (lukte toch wel aardig met die cd spelertjes toen) is een mooie oplossing. Wie weet hier meer over, en waar kan ik dat doen in de buurt van den haag?

Sam 'n Max own big time

quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 14:35 schreef Reind het volgende:

Dan nog 1 tip -> Word geen DJ om beroemd e.d te worden maar doe het voor de lol en wees overtuigd van je eigen kunnen anders red je het nooit

Zo is het draai al een jaartje of 10 mee in de discotheken (alround) en heb al wel gezien dat je het puur voor jezelf moet doen als je er geen lol in hebt werkt het ook niet en beroemd worden is leuk maar niet beroemd worden heeft ook zijn voordelen
trouwens koop nou geen JB's als je dan ooit een keer op een feestje staat met technics gaat het goed verkeerd
suc6 :) :) :)

relentless groovelocks

quote:
Op maandag 18 juni 2001 16:23 schreef BlaxLash het volgende:
Ik las net ergens iets over huren??? Dat klonk eigenlijk best wel beter. Ik heb daar nog nooit aan gedacht eigenlijk. Ik heb een poosje beschikking gehad over een dubbeldekkercdspeler van denon, man, dat werkt verslavend. Steeds weer lekker dat cue instellen, weer gelijk zetten en mixen maar :) echt geweldig. Heb alleen het geld momenteel niet voor twee draaitafeltjes of cd spelertjes, dus huren om te testen of ik er aanleg voor heb (lukte toch wel aardig met die cd spelertjes toen) is een mooie oplossing. Wie weet hier meer over, en waar kan ik dat doen in de buurt van den haag?

Je kan bij New Line huren.
Bijvoorbeeld:
2 x Pioneer CDJ-100 + Magnedine Mag-10 mixer (inclusief kabels en flightcases) voor 85,-

quote:
Op maandag 18 juni 2001 16:31 schreef wizzard het volgende:

[..]

trouwens koop nou geen JB's als je dan ooit een keer op een feestje staat met technics gaat het goed verkeerd
suc6 :) :) :)

Heb ik ooit is een keer gehad in de tijd dat er nog soundlabs op mijn zolderkamer stonden, en dan sta je mooi voo L*L maarja daar leer je van. Heb er nu geen last van aangezien er nu 2 prachtig mooie Numark pro TT1's aan weers kanten van mijn dateq staan te pronken. Tsja alles went behalve een belt-drive en daar is vast iedereen het met me over eens.
Oh en voor diegene die de foto's willen zien -> ff een paar keer terug in deze post bladeren en je komt ze vanzelf tegen. (heb ze maar ff opgezocht voor de luie mensen)

http://members1.chello.nl/~r.dooyeweerd/Draaitafels.jpg

Moet trouwens ff nieuwe foto's maken aangezien hier de dateq niet opstaat

(begin wel een vast figuur (numark dominee was het hé Mries ;) ) te worden in deze post)

quote:
Op dinsdag 19 juni 2001 01:05 schreef Reind het volgende:

[..]

Heb ik ooit is een keer gehad in de tijd dat er nog soundlabs op mijn zolderkamer stonden, en dan sta je mooi voo L*L maarja daar leer je van. Heb er nu geen last van aangezien er nu 2 prachtig mooie Numark pro TT1's aan weers kanten van mijn dateq staan te pronken. Tsja alles went behalve een belt-drive en daar is vast iedereen het met me over eens.
Oh en voor diegene die de foto's willen zien -> ff een paar keer terug in deze post bladeren en je komt ze vanzelf tegen. (heb ze maar ff opgezocht voor de luie mensen)

[afbeelding]

Moet trouwens ff nieuwe foto's maken aangezien hier de dateq niet opstaat

(begin wel een vast figuur (numark dominee was het hé Mries ;) ) te worden in deze post)
Welke dateq heb je?

relentless groovelocks

quote:
Op dinsdag 19 juni 2001 01:05 schreef Reind het volgende:

[..]

Hehe, hardcore GoT DJ's :)

Zijn nog best veel DJ's hier btw! Er moet een apart DJ gedeelte komen :)

Zou wel cool wezen ja een eigen dj e.d gedeelte. Zou ik bijv meteen ff kunnen vragen op dat forum of iemand de Shola Ama - Imagine club asylum remix voor me heeft op vinyl (wil die plaat errug graag hebben alleen is ie nergens meer te krijgen :'(

Oh en heb een dateq XTC KaKaRoT

quote:
Op zondag 17 juni 2001 00:26 schreef sjef hoelenpapers het volgende:
Jullie hebben het nu wel over apparatuur enzo. Maar het belangrijkste van een goede dj is toch dat hij een goede set kan neerzetten. Je kunt nog zo'n goede platenspelers hebben, als je niet draaien (lees: er niet uitspringt kwa muziekkeuze) dan houdt het toch op?

Ja, maar dat kan je alleen uit ervaring leren (praten met andere DJ's helpt misschien ook wel), apparatuur kun je kopen, daar heb je geen talent voor nodig, maar alleen advies (en geld natuurlijk)

* 3DBlaster 3DBlaster wordt DJ én produser (en basgitarist, maar dat is bijzaak)

3DBlaster heet vanaf nu DiMension
AntWorks

Vroeger toen ik klein was wilde ik brandweerman worden...

TB-303, TeeBee, VirusB, A4000, Folio 14/2

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws