Aloha!
Dit keer een uitgebreider verslag van de CDN88.
Eerst maar ff hoe de speler eruit ziet als ie in z'n kistje zit:
Netjes met aan/uit beveiliging!
en shockproof (twee maal 24 seconde, dus je kunt er een klap met een voorhamer op geven, hij blijft netjes doorwerken!!!)
En dan nu het controlepaneel: twee loops per kant die ook kunnen stutteren. Heel relaxed is ook de key-lock (mastertempo) waardoor je pitch omhoog/omlaag kunt gooien maar de toonhoogte toch gelijk blijft.
En nu de meest geniale features: de Beatkeeper met interlock:
Deze vinding zorgt ervoor dat je netjes de beat ziet meelopen. Als je in een heel luie bui bent kun je hem ook de opdracht geven om de andere kant op te pikken in het tempo. Dat doe je met de interlock functie. Die rekent uit wat het pitchverschil is en matcht hem automatisch!!!
Gelukkig doet ie het niet helemaal feilloos, anders zou echt iedereen DJ kunnen zijn...
De andere mega functie; het Wieltje:
In gewone stand is ie een pitchbend, maar je kunt er ook mee scratchen (ik geloofde ook niet dat het kon, maar het is echt exact hetzelfde als met een draaitafel!).
Daarnaast zitten er nog allemaal andere effecten in die heel leuk zijn om te gebruiken tijdens een mix (holle buis, slicen, achterstevoren spelen etc...)
Als met al dus echt een heel brute speler.
Kee, jullie zijn wat meer op de hoogte van de nieuwste CD technieken, ik ga weer lekker draaien!
Sory dat ik de opmaak een beetje vernuek met de fotos... en ik had ze al geresized!
[ik zie dat het wel een beetje een patserpost is geworden, was niet mijn bedoeling, misschien ben ik een beetje te enthousiast!]