Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Dj....

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 123 124 125 126 last

Nieuw Topic
Prefers Audiotrak
Reg. datum: 27 september 2000

Je schrijft Ortofon. :)

LOiK
Reg. datum: 13 juli 2000

toch goed :+

is nu DiMension

Iemand bij Schreeven lulde dat zo'n Gemini meer torque had dan de Numark TT1 (Reind, reageer!)

Die Numark leek me wel cool, maar ik ga toch niet binnen afzienbare tijd een nieuwe platendraaier kopen.

PS. Bananen zijn stoer, maar ik heb een Stanton >:)

3DBlaster heet vanaf nu DiMension
AntWorks

relentless groovelocks
Reg. datum: 06 augustus 1999

ik wilde eigenlijk de specs van de gemini's erbij halen maar ik kom niet op de site!! wazig, er staat een knop ENTER maar die kan je niet aan klikken...
anyway de Numark TT2 heeft 2.2 kgf.cm koppel, 'k geloof dat de TT1 en 2 motorisch bijna hetzelfde zijn?

automatic pushbutton remote control synthetic genetics command your soul

AboutDJ

Yepper de Yeppersma, het motor gedeelte van de TT1 en TT2 is precies hetzelfde het enige wat ze veranderd hebben is het pitch percentage -> TT1 = 10% en de TT2 = 20%
En ze hebben de kleur veranderd en die is lelijker geworden al zeg ik het zelf. Die van mij is namelijk champagnekleur en dat is echt mooi om te zien. Al heb je weinig aan de kleur maar als een reden zoekt om te moeten kiezen uit verschillende platenspelers dan kun je zoiets nog altijd gebruiken.

Enne ga dat ff nachecken van die gemini's want het zouden de eerste zijn met een hogere torque op de platter

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

AboutDJ

Shit hij heeft gewoon ook 2,2 g/cm torque op de platter die gemini en dat is precies hetzelfde als de Numark. Nou had ik dat nie verwacht want ik heb vorige week op zo'n ding mogen draaien in een zaak waar ze gemini e.d verkopen en daar vond ik um nog al slapjes aanvoelen qua motor en toonarm.

Ik zou trouwens voor de vestax pdx 2000 gaan als ik jou was want dat is echt een wereld platenspeler al is het wel ff wennen aan al die knoppies (er zitten er nog meer op dan op mijn TT1) en hij kost maar 1350,- feedback. ipv 1600,- ofzo. Believe me aan die vestax kan geen platenspeler tippen op dit moment omdat hij o.a een systeem heeft waardoor het bijna onmogelijk is dat de plaat over slaat. En hij ziet er mooi uit, wat wil je nog meer.
Al kun je die TT2 ook wel gaan kopen hoor of een technics bijv want het gaat er toch om wat jij het fijnste vind. Gewoon ff overal langs gaan en overal gaan testen dan word je het wijste.
Die TT100 is trouwens ook niet slecht hoorde ik al vind ik dat je beter een honderd of 4 bij kan leggen voor de TT2. of gewoon een technics kopen als je mee wilt met de grote groep mensen die al een technics heeft.

relentless groovelocks

quote:
Op woensdag 27 juni 2001 22:38 schreef Reind het volgende:
Die TT100 is trouwens ook niet slecht hoorde ik al vind ik dat je beter een honderd of 4 bij kan leggen voor de TT2. of gewoon een technics kopen als je mee wilt met de grote groep mensen die al een technics heeft.
ja maar dan moet je wel 2*400 piek bijlappen :( Ik heb zin in Vestaxen :9

AboutDJ

Daar zou ik ook voor gaan als ik nieuwe moest gaan kopen, maarja die numarks willen het loodje maar niet leggen en ze bevallen me prima dus waarom zou ik eigenlijk nieuwe kopen.

Enne Mries dan verkoop je je technicsen en koop je toch vestaxen. Denk dat jij dezelfde reden hebt om het niet te doen als mij, maar het zou een optie zijn.

is nu DiMension

Och, ik ga toch voorlopig nog geen draaitafels kopen.

Eerst een mengpaneel en een goed keyboard/synthesiser!

AntWorks

AboutDJ

Why geen platenspelers maar een synth/keybord? Of vind je muziek maken leuker?

Maak ff een goede 2 step plaat zodra je die zooi hebt, Er komt namelijk veel te weinig uit deze dagen.

Prefers Audiotrak

Hahaha, Reind... wat heb je toch een grote mond... Maak "ff" een plaat! Je maakt een plaat echt niet in twee tellen (nee, dit keer geen DJ Jean flame :+ )

Maar goed, laten we het met een knipoog bekijken he. ;)

Wanneer komt dat enige echte GoT DJ topic nou? (MODJES!!!!! :) )
Zou ook goed zijn voor de continuiteit, immers de DJ's zijn laat thuis en posten ook laat (like me). Dussss is er dan 's nachts ook wat te doen!

M'goed, veel plezier met het gekeuvel wat je wel en niet moet doen, ik heb er weer een geslaagde schnabbel op zitten, morgen verder!

(Godver, moet nu gaan pitten anders ben ik morgen doodmoe, maar ben nog veel te wakker.... Wat doen jullie daar ei'k tegen?)

relentless groovelocks

tell sell kijken natuurlijk :)

relentless groovelocks

Oh ja heeft iemand ervaring met de Stanton draaiers, STR8-60/80? Hebben ook zo'n rechte arm...

Prefers Audiotrak

quote:
Op vrijdag 29 juni 2001 10:42 schreef Mries! het volgende:
tell sell kijken natuurlijk :)
:) Ken ze allemaal al!

relentless groovelocks

daarom, en dan denk je van, shies ik ken ze allemaal al, kan beter naar bed.

n.o.t.k.

quote:
Op donderdag 28 juni 2001 22:09 schreef Reind het volgende:
Maak ff een goede 2 step plaat zodra je die zooi hebt, Er komt namelijk veel te weinig uit deze dagen.
Komt omdat 2Step meer een modegrill is.. Heeft het een tijdje heel goed gedaan maar het wordt nu weer een stuk minder.. Hoop niet dat het helemaal verdwijnt want ik vind het wel leuk om naar te luisteren af en toe.. Maar 2Step, nee tis niet mijn muziek.. Draaimuziek that is..

// Canon 350D // Sigma AF 18-50 2.8 EX DC // Canon EF 70-200 2.8 L USM // Metz 54-MZ4 // BG-E3 //

LOiK
Reg. datum: 13 juli 2000

quote:
Op vrijdag 29 juni 2001 10:56 schreef Mries! het volgende:
Oh ja heeft iemand ervaring met de Stanton draaiers, STR8-60/80? Hebben ook zo'n rechte arm...

die stantons hadden toch een digitale output?
(geen idee waar je die voor nodig hebt, tenzij je echt platen luisterd en niet mixt)

Prefers Audiotrak

Tsja, 2 step... Echt helemaal niet mijn stijl, heb je een lekkere beat te pakken, komt er weer zo'n nare break (boem tak, takkerdertakkerde boem).

Laat mij maar lekker met progressive en groovy club bezig zijn, kan ik veel meer mee! :)

Maar goed, ik ga maar weer mijn zooi pakken, weer een feestje vanavond (rieleeeexxxx, van zes tot twaalf, is dus heewl easy de knaakjes binnenhalen. Bedrijfsfeest, dus geld zat 8-) )

Morgen een echt leuke gig, dus ik spreek jullie zondagnacht wel weer!

Heren DJ's (zitten er hier ook meissies tussen die draaien ei'k?) keep 'em in the groove!

is nu DiMension

quote:
Op donderdag 28 juni 2001 22:09 schreef Reind het volgende:
Why geen platenspelers maar een synth/keybord? Of vind je muziek maken leuker?

Kijk, ik heb een Technics SL-D3, en die heeft mij niets gekost (op de stantonnetjes na dan *D), en ik heb mijn hele leven al muziek gemaakt.

Keyboarden is gewoon cool (ik ben gigantische buttonfreak), en ik zit ook in een band.

Platenspeler heb ik al, en daar kan ik tijdelijk mee aan de slag. Eerst de synthesiser, dan het mengpaneel en dan evt. een goede draaitafel.

O, ja, ik zal dan wel ff en goede 2-step plaat in elkaar draaien ;)

AntWorks

Reg. datum: 27 juni 2001

Als je echt die-hard dj wil zijn, moet je echt gewoon platen gaan draaien.
2 technics SL1200 mkII
en een mengpaneeltje: Gemini 676 Pro

Dan kan je pas echt beginnen. Een vriend van mij is DJ, en hij heeft dit thuis staan (samen met wat andere dingen (synthesizer, enz.)
Nou moet ik eerlijk bekennen dat het de grootste kick is die er bestaat als je een plaat zonder dat andere mensen het merken in een andere plaat over kan laten lopen.

Hardhouse Rulezzzzzz!!!!! >:)

AboutDJ

quote:
Op vrijdag 29 juni 2001 03:54 schreef MisterDon het volgende:
Hahaha, Reind... wat heb je toch een grote mond... Maak "ff" een plaat! Je maakt een plaat echt niet in twee tellen (nee, dit keer geen DJ Jean flame :+ )

Maar goed, laten we het met een knipoog bekijken he. ;)

Idd was met een knipoog bedoeld. Enne 2 step is idd ff een modesoundje geweest om het maar ff zo te zeggen en het is nu gelukkig weer wat minder geworden. Behalve in engeland natuurlijk dan, daar blijft het aardig op een bepaald punt steken en worden er nog redelijk veel platen gemaakt die helaas niet naar nederland toe komen.
Maar daarvoor hebben ze die pond over de noordzee uitgevonden en ik ga dus volgende week een keer naar londen samen met een maat van me om platen te kopen (vakantiegeld gebeurd en aangezien ik dit jaar niet op vakantie ga kan het makkelijk een keer)

Oh en die stantons zijn ook wel oké en kosten ook bijna niks vergeleken met de vstax numark en technics. Denk alleen niet dat ze hetzelfde systeem op de platenspelers hebben zitten zoals vestax dat heeft (ben de naam ff kwijt).

AboutDJ

quote:
Op vrijdag 29 juni 2001 13:58 schreef MisterDon het volgende:
Tsja, 2 step... Echt helemaal niet mijn stijl, heb je een lekkere beat te pakken, komt er weer zo'n nare break (boem tak, takkerdertakkerde boem).

Laat mij maar lekker met progressive en groovy club bezig zijn, kan ik veel meer mee! :)

Lekker grooven daar houd ik ook wel van en dat draai ik zo af en toe ook heel errug graag net als deephouse.

Deze plaat moet je trouwens ff checken mocht je hem nog niet hebben -> Boris Dlugosch with Roisin Murphy (zangeres mollokko) met Never enough van het Peppermint Jam label.

Reg. datum: 16 januari 2001

En wat dacht je van 'The Static Revengers' of 'Roger Sanchez - Another Chance'...gegarandeerde zomerhitjes (vooral de laatste)!!

Ook erg goed is BranVan 3000 (in het bijzonder de 2-STEP mixes - (Go Reind!!))

/typo/

AboutDJ

Idd errug goede plaat die van bran van 3000 alleen heb ik de 2 step remix nog niet -> ff zoeken dus dinsdag als ik platen ga kopen

Prefers Audiotrak

quote:
Op vrijdag 29 juni 2001 17:31 schreef DJT het volgende:
En wat dacht je van 'The Static Revengers' of 'Roger Sanchez - Another Chance'...gegarandeerde zomerhitjes (vooral de laatste)!!

Ook erg goed is BranVan 3000 (in het bijzonder de 2-STEP mixes - (Go Reind!!))

/typo/

Jaaa, zekers!

Roger Sanchez liet vannacht de vloer weer lekker vollopen.

Als je het mij vraagt een van de grote kanshebbers om zomer(club)hit '01 te gaan worden. Vooral de mix die heel traag begint is geniaal. 8-)

En nu gaat de DJ maar eens slapen... :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 123 124 125 126 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: