Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.270 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Vincent Dave schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:30:
[...]

Stickers op cartridges, heiligschennis!
Onzin deze zijn er voor gemaakt om niks achter te laten. Uitstekende oplossing als je jouw n64 cartridges bewaart op een manier waarop je van bovenaf kijkt. Iedere keer alle cassettes er uit trekken is ook niet goed voor de labels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Het is een dilemma dat weet ik, maar dan opteer ik toch voor geen stickers. Mijn cartridges zijn zo goed als mint, zolang je maar voorzichtig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hou alles ook origineel. Originele doosjes, boekjes, carts en/of discs. Dan maar even zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-07 02:41
Vincent Dave schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:47:
Het is een dilemma dat weet ik, maar dan opteer ik toch voor geen stickers. Mijn cartridges zijn zo goed als mint, zolang je maar voorzichtig bent.
Maar de stickers zitten niet eens op het label van N64 carts aangezien ze niks boven aan de cart hebben wat zo onhandig is.

Wat kan er dan stuk gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
De stickers zijn prima te verwijderen overigens; ze laten geen lijmresten achter.

Zelf vind ik het wel handiger om cart labels te hebben, zodat ik makkelijker kan zien welke cart ik wil pakken. Ik ben zelf overigens ook geen purist :).

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Jullie hebben het wel over sticker lijm resten... Maar verkleuring is nog veel erger! Je blijft altijd zien waar een sticker heeft gezeten...never nooit stickers op mijn retro spul :) of nieuw spul :)

The Legend Will Never Die

Je cartridges/consoles uit de buurt van de zon bewaren helpt ook. Toen mijn spullen nog in een ruim verlichte kamer stonden uitgestald was de verkleuring binnen no-time een feit, al zie je het op dat moment niet eens. Nu ze in het donker worden bewaard merk ik er nauwelijks nog iets van.

• DLX

DLX

Klopt, maar alles verkleurd hoe dan ook. Ik verzamel niet om alles in dozen te stoppen en in een donker hoekje te bewaren.

Verwijderd

ik heb afgelope week sunset riders (snes) kunnen bemachtigen voor €65 (pal cart only) en verder nog een dreamcast aangeschaft met 2 controllers 2 mem cards, rumble pack, en ready 2 rumble round 2 =D

al moet ik wel zeggen dat dreamcast spellen best prijzig zijn :\

• gast7
GOUDSBS schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:48:
Klopt, maar alles verkleurd hoe dan ook. Ik verzamel niet om alles in dozen te stoppen en in een donker hoekje te bewaren.
Tuurlijk verkleuring zal wel komen maar vooral als er zonlicht op schijnt als dit niet het geval is zal de verkleuring minimaal zijn en zal je het haast niet merken over een vrij lange periode.

Het is gelukkig niet zo erg als oude strip boeken en dergelijken die verkleuren zelfs op donkere plekken door zuurstof.
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:50:
ik heb afgelope week sunset riders (snes) kunnen bemachtigen voor €65 (pal cart only) en verder nog een dreamcast aangeschaft met 2 controllers 2 mem cards, rumble pack, en ready 2 rumble round 2 =D

Je vind dreamcast spellen prijzig maar sunset riders losse cart voor de snes voor 65 euro niet ? _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door gast7 op 27-08-2015 15:59 ]

Verwijderd

gast7 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:57:
[...]

Tuurlijk verkleuring zal wel komen maar vooral als er zonlicht op schijnt als dit niet het geval is zal de verkleuring minimaal zijn en zal je het haast niet merken over een vrij lange periode.

Het is gelukkig niet zo erg als oude strip boeken en dergelijken die verkleuren zelfs op donkere plekken door zuurstof.

[...]

Je vind dreamcast spellen prijzig maar sunset riders losse cart voor de snes voor 65 euro niet ? _/-\o_
haha ja was nog wel prijzig, maar wat betaalbaarder dan 100+ wat ze vaak er voor vragen. misschien wat ongunstig neer gezet haha.
Er zijn natuurlijk ook wel goedkopere spellen voor de dreamcast te krijgen. maar zat laatst te kijken voor dinocrisis voor de dreamcast. deze zit toch nog al snel tegen een 40/50 euro aan (iig van wat ik op ebay zag) tegenover de playstation versie voor 10 tot 20 euro. vandaar dat ik dat zei ^^

maar dat is retro in een nutshell.. alles wat leuk en goed is zit meteen een prijskaartje aan :P

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:46

Auredium

Informaticus Chaoticus

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:50:

Sunset Riders als Pal is idnerdaad goed te doen voor 65 euro. CiD gaat hij vaak voor niet minder dan 100 over de toonbank. Ik zou die ook nog graag willen maar ik ben cheap en betaal zelden meer dan 30 euro voor een spel haha. Duurste wat ik op de kop heb getikt tot nu toe was 20 euro voor Super Mario Card.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• gast7
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:06:
[...]

haha ja was nog wel prijzig, maar wat betaalbaarder dan 100+ wat ze vaak er voor vragen. misschien wat ongunstig neer gezet haha.
Er zijn natuurlijk ook wel goedkopere spellen voor de dreamcast te krijgen. maar zat laatst te kijken voor dinocrisis voor de dreamcast. deze zit toch nog al snel tegen een 40/50 euro aan (iig van wat ik op ebay zag) tegenover de playstation versie voor 10 tot 20 euro. vandaar dat ik dat zei ^^

maar dat is retro in een nutshell.. alles wat leuk en goed is zit meteen een prijskaartje aan :P
Het is inderdaad een mooie prijs voor sunset riders maar ook al is iets meer waard het is prijziger dan je zou verwachten en veel duurder dan goeie games op andere oude consoles.

Maar inderdaad aan goeie spellen hangt vaak een prijskaartje.

Veel goeie dreamcast spellen zijn inderdaad aan de 40 a 50 euro kant.
Auredium schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:17:
[...]

Sunset Riders als Pal is idnerdaad goed te doen voor 65 euro. CiD gaat hij vaak voor niet minder dan 100 over de toonbank. Ik zou die ook nog graag willen maar ik ben cheap en betaal zelden meer dan 30 euro voor een spel haha. Duurste wat ik op de kop heb getikt tot nu toe was 20 euro voor Super Mario Card.
Same hier.

Ook een krent.

Betaal zelden meer dan 10 euro voor een losse cart of cib spel probeer vaak die gast te zijn die voor een kwartje op de eerste rij gaat zitten :+

Geef enkel meer uit aan cib games maar dat komt ook zelden voor omdat ik het probeer te krijgen in deals.

Qua snes materiaal is het meeste dat ik aan een spel heb uitgegeven aan een cib street fighter alpha 2 FAH versie in een heel nette staat voor 50 euro incl verzending.

qua overall aan een spel.

75 euro ophalen voor castlevania symphony of the night limited edition compleet met art book etc in nette staat.

Verwijderd

knip
ik denk dat sunset riders wel mijn duurste spel is dat ik heb gekocht. mooie 2e plek is metal storm voor de nes. hier heb ik ongeveer 50 euro voor betaald (cart only) die is in Europa nooit uitgekomen. ook als ik de prijzen daar nu van zie op ebay ben ik blij dat ik hem toen voor die prijs heb kunnen krijgen haha

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-08 13:51
Tot nu toe drie keer (te) veel betaald voor een spel omdat ik het wachten op een goede deal te lang vond duren:

Conker's Bad Fur Day (CiB)
Demon's Crest (los)
Castlevania New Generation (CiB)

Alledrie rond 100 Euro. De rest is alles tussen 0,50 en 50 Euro per spel maximaal.

Maar goed. Alleen voor Gameboy wil ik alle titels (los) voor de verzameling. Voor mijn tv consoles ga ik met name voor de titels die ik wil hebben / spelen. NES en SNES alleen los (te duur) de rest bij voorkeur CiB. De rest is meestal "lucky buy" / collateral.

[ Voor 31% gewijzigd door Flozem op 27-08-2015 18:49 ]

• DLX

DLX

Flozem schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 18:44:
Maar goed. Alleen voor Gameboy wil ik alle titels (los) voor de verzameling. Voor mijn tv consoles ga ik met name voor de titels die ik wil hebben / spelen. NES en SNES alleen los (te duur) de rest bij voorkeur CiB. De rest is meestal "lucky buy" / collateral.
Succes met titels als trip world en zas. Wel vette games trouwens! Ik heb zelf ook een gameboy game of 60. Sommige boxed, meeste niet.... Wel Japans allemaal.

• Flozem
Ik focus me op dit moment op Pal, dus ZAS is niet echt een probleem. De enige echt dure Pal released titels die ik nog niet heb, zijn Trip Wortld en Castlevania Legends. Maar om 150 resp. 60 Euro voor een losse Gameboy cartridge neer te leggen, gaat me te ver. Misschien als het de laatste 2 zijn.... moet nog 114 107 nu, waarvan ongeveer de helft sport titels, en wat obscure / regio gebonden titels.

USA en JAP titels zijn leuk als ik er tegenaan loop voor een prikkie. Heb zo Vattle Giuce en Stop that Roach gescoord.

• DLX

DLX

https://onedrive.live.com...VrKyH9A&ithint=file%2cxls

Hier een lijstje van mijn games... Al is ie wel een beetje oud... Wellicht leuk om te delen met jullie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:04
Grote lijst respect. Hoe kom je aan zoveel famicom en super famicom? Zijn Al die games in het Japans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
GOUDSBS schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:38:
https://onedrive.live.com...VrKyH9A&ithint=file%2cxls

Hier een lijstje van mijn games... Al is ie wel een beetje oud... Wellicht leuk om te delen met jullie :)
Ik raad aan om vg collect te gebruiken

Niet alleen heb je een afbeelding van de games pal etc maar je kan ook aangeven hoe compleet het is.

cardridge, manual, box, other inserts.

Tevens ook gescheiden per console etc het is vrij gemakkelijk zonder een excel bestand.

Je kan er verder ook een aantekening per spel bij schrijven en je kan er een chart uit maken hoeveel het je allemaal gekost heeft voor jezelf.

Vrij handig en gemakkelijk.

Mocht er een spel niet tussen zitten een speciale variant dan kan je deze aan de lijst adden met foto etc.

http://vgcollect.com/sworddude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

http://awesomespace.nl/events/repair-all-the-things-4/

Hier ben ik morgen, zijn er meer tweakers die meedoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Wat een tof idee zeg! Helaas zit ik midden in een verhuizing en heb ik geen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

gast7 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:45:
[...]

Ik raad aan om vg collect te gebruiken

Niet alleen heb je een afbeelding van de games pal etc maar je kan ook aangeven hoe compleet het is.

cardridge, manual, box, other inserts.

Tevens ook gescheiden per console etc het is vrij gemakkelijk zonder een excel bestand.

Je kan er verder ook een aantekening per spel bij schrijven en je kan er een chart uit maken hoeveel het je allemaal gekost heeft voor jezelf.

Vrij handig en gemakkelijk.

Mocht er een spel niet tussen zitten een speciale variant dan kan je deze aan de lijst adden met foto etc.

http://vgcollect.com/sworddude
Jaren geleden heb ik wel eens gekeken erna... Maar ik verzamel alleen Japanse spellen dus ik had er niet zo veel aan. De games stonden er niet tussen en de art ook niet.

Excel lijst is makkelijk, plus ik ben niet afhankelijk van een derde partij...

Bedankt voor de tip in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
GOUDSBS schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:47:
[...]

Jaren geleden heb ik wel eens gekeken erna... Maar ik verzamel alleen Japanse spellen dus ik had er niet zo veel aan. De games stonden er niet tussen en de art ook niet.

Excel lijst is makkelijk, plus ik ben niet afhankelijk van een derde partij...

Bedankt voor de tip in ieder geval.
Snap je punt met excel heb je het altijd.

Echter is de lijst wel veel groter geworden ook voor japanse games met art misschien iets om over na te denken + dat games adden aan de lijst met art work vrij gemakkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Net ff VGcollect bekeken, maar ik vind die site maar onhandig werken. Wel leuk dat je zelf games aan de database kan toevoegen, maar daar wordt het niet nauwkeuriger mee.

Ik gebruik zelf http://www.retrocollect.c...lection/statistics/Flozem

Een export functie mis je dan wel weer, net als bepaalde regio's, maar daarvoor houd ik ook een Excel sheet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Flozem schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 07:49:
Net ff VGcollect bekeken, maar ik vind die site maar onhandig werken. Wel leuk dat je zelf games aan de database kan toevoegen, maar daar wordt het niet nauwkeuriger mee.

Ik gebruik zelf http://www.retrocollect.c...lection/statistics/Flozem

Een export functie mis je dan wel weer, net als bepaalde regio's, maar daarvoor houd ik ook een Excel sheet bij.
Het is inderdaad wat je zelf handiger vind vond het in het begin een beetje onhandig maar het is eigenlijk vrij gemakkelijk

Wat vind je precies zo onhandig aan de site als ik vragen mag?

Er zijn uiteraard ook moderators die controleren of wat je wel add wel juist is dus de nauwkeurigheid valt wel mee.

Wel leuk dat er bij jou een zeldzaamheid schaal zit voor sommige games.

[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 29-08-2015 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
gast7 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 10:43:
[...]

Het is inderdaad wat je zelf handiger vind vond het in het begin een beetje onhandig maar het is eigenlijk vrij gemakkelijk

Wat vind je precies zo onhandig aan de site als ik vragen mag?
Zoekfunctie is te goed verstopt, en ik kan geen hele lijst opvragen om vervolgens meerdere games in een keer toe te voegen. Maar kan ook aan de mobiele website liggen natuurlijk.

Ligt overigens aan de mobiele site, want met een tweede keer proberen lukte dat wel.
Er zijn uiteraard ook moderators die controleren of wat je wel add wel juist is dus de nauwkeurigheid valt wel mee.
Ja, maar ik zie net Bonk's Adventure in de EU Gameboy lijst staan, en ik mis enkele EU releases. Dan werk ik liever vanuit een goed onderhouden lijst.

Overigens vind ik de vele regionale varianten overbodig behalve wanneer het een sprite conversion oid betreft.
Wel leuk dat er bij jou een zeldzaamheid schaal zit voor sommige games.
Voor wat het waard is. Die zeldzaamheid is niet voor iedere console beschikbaar en zeer discutabel. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Flozem op 29-08-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Heb net een account aangemaakt op RetroCollect om daar eens mijn verzameling bij te houden.

In de bevestigingsmail die ik krijg staat gewoon het door mij ingevuld wachtwoord. Dat zal geweldig beveiligd zijn daar. :(

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Flozem schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 10:52:
[...]

Zoekfunctie is te goed verstopt, en ik kan geen hele lijst opvragen om vervolgens meerdere games in een keer toe te voegen. Maar kan ook aan de mobiele website liggen natuurlijk.

Ligt overigens aan de mobiele site, want met een tweede keer proberen lukte dat wel.

[...]

Ja, maar ik zie net Bonk's Adventure in de EU Gameboy lijst staan, en ik mis enkele EU releases. Dan werk ik liever vanuit een goed onderhouden lijst.

Overigens vind ik de vele regionale varianten overbodig behalve wanneer het een sprite conversion oid betreft.

[...]

Voor wat het waard is. Die zeldzaamheid is niet voor iedere console beschikbaar en zeer discutabel. :)
Heb zelf wel in het verleden gekeken naar dit soort sites waaronder retrocollect maar persoonlijk vind ik vgcollect overzichtelijker en dat je er gewoon aantekeningen bij kan zetten en kan aanvinken hoe compleet het spel is.

Zeker wel retrocollect overwogen echter vond ik de andere site gewoon veel beter en mooier.

Staan zeker wel wat fouten tussen maar dat soort spellen zet je niet in de lijst en die worden uiteindelijk gewoon verwijderd.

bonks adventure is enkel USA maar B.C kid eu staat er ook gewoon bij de europese naam van deze serie.

Er is tevens verder gewoon een bonk's adventure usa versie met afbeeldingen en info etc de eu versie is de verkeerde

http://vgcollect.com/item/14074

wat ik wel leuk vind aan retrocollect is dat ze aangeven hoeveel % je hebt van de complete database per console als de lijsten daar compleet zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 29-08-2015 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Nou, de collectie zit erin. Nog maar 37 games om de volledige N64 lijst compleet te hebben.

http://www.retrocollect.c...ction/statistics/MrWahloh

Alleen de Gameboy collectie moet aangevuld worden en de Playstation 2 collectie moet nog volledig toegevoegd worden.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben mijn verzameling weer eens aan het uitkammen om er meer SNES must have CIB's voor terug te kunnen krijgen. O-)

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Wahloh schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:31:
Nou, de collectie zit erin. Nog maar 37 games om de volledige N64 lijst compleet te hebben.

Alleen de Gameboy collectie moet aangevuld worden en de Playstation 2 collectie moet nog volledig toegevoegd worden.
Nice... Op naar 100%

Allemaal CiB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:42

Pierre

Van nature lui!

Het heeft toch wel wat geld opgebracht http://nos.nl/l/2054933

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wahloh schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:31:

Netjes. Heb mijn DB daar al een tijd niet bijgewerkt (gebruik zelf een offline Collectorz) dus zal wat moeizaam zijn het bij te trekken. Nadeel van RC vind ik dat PS3/360 spellen niet erbij kunnen worden gezet, scheelt bij mij toch rond de 400 titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Flozem schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:35:
[...]

Nice... Op naar 100%

Allemaal CiB?
Helaas niet allemaal CiB, daar wil ik later wel naartoe maar het kost Cart Only al genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Dat is waar. Ik koop zelf ook alleen CiB (GBA, N64 en nu ook Megadrive) als ik het redelijk goedkoop kan krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 15:39

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Flozem schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:27:
Ik focus me op dit moment op Pal, dus ZAS is niet echt een probleem. De enige echt dure Pal released titels die ik nog niet heb, zijn Trip Wortld en Castlevania Legends. Maar om 150 resp. 60 Euro voor een losse Gameboy cartridge neer te leggen, gaat me te ver. Misschien als het de laatste 2 zijn.... moet nog 114 107 nu, waarvan ongeveer de helft sport titels, en wat obscure / regio gebonden titels.

USA en JAP titels zijn leuk als ik er tegenaan loop voor een prikkie. Heb zo Vattle Giuce en Stop that Roach gescoord.
Trip World ben ik al 3 keer tegengekomen op rommelmarkten in de buurt van Venlo.
Twee keer CIB en 1 losse cartrdige. De CIB's hadden alletwee dezelfde Allkauf sticker.
Ik denk dat de Duitse Allkauf net over de grens in Venlo de game vroegah een keer in de aanbieding heeft gehad :P

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Dan heb je hem toch zeker al drie keer gekocht? :p

CiB (mits goede staat) gaat ondertussen voor 1000 Euro. Los rond de 100 Euro - en webshops vragen er zonder blozen 150 voor. 8)7

[ Voor 57% gewijzigd door Flozem op 31-08-2015 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Zo mijn laatste aanwinst voor de biohazard collectie vers uit Japan binnen. Erg raar dat ik meerdere items gekocht heb maar sommige verkopers standaard 20 dagen hanteren. Deze was er echt super snel. Top.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/ofcyg3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

Is dit speciaal/zeldzaam ofzo? Die heb ik bij m'n bezoek aan Japan bij een Book Off voor 100 of 200 yen gekocht evenals een gesealde Saturn versie van de eerste Biohazard.

@Flozem: Uiteraard 3x gekocht en de beste staat netjes in m'n vitrine. De andere heb ik geruild met fellow collector. De losse cart heb ik verkocht :P

N.A.V. de laatste episode van Game Sack zoek ik nu Noobow voor de Game Boy. Lijkt me ook een grappige game, maar JAP only.

[ Voor 45% gewijzigd door ricost op 01-09-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Voor mij wel. Ik verzamel namelijk Resident Evil en ben nu bezig om alle Japanse versies te bemachtigen van alle platforms. Het is geen speciaal zaak gewoon ebay. Maar wel een persoon waar ik vaker wat koop soms stuur hij ook Japans snoep mee voor de kids. :p

Ben ook bezig met de gun survivor box en gun samen cib, alleen als een "doos" is wordt de verzending qua kosten altijd minder leuk.

Heb je dat eerste deel nog? Als die een nieuwe eigenaar zoekt.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ricost schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 17:13:
Is dit speciaal/zeldzaam ofzo? Die heb ik bij m'n bezoek aan Japan bij een Book Off voor 100 of 200 yen gekocht evenals een gesealde Saturn versie van de eerste Biohazard.

@Flozem: Uiteraard 3x gekocht en de beste staat netjes in m'n vitrine. De andere heb ik geruild met fellow collector. De losse cart heb ik verkocht :P

N.A.V. de laatste episode van Game Sack zoek ik nu Noobow voor de Game Boy. Lijkt me ook een grappige game, maar JAP only.
Over Game Sack gesproken...sinds kort volg ik ook dat kanaal (normaliter alleen Cinemassacre\AVGN), maar ik kan me aardig ergeren aan die creepshow met z'n gladde haar. Is verder ook overdreven uit het hoofd geleerd, weinig spontaniteit. Onderwerpen zijn wel leuk..dat dan wel.

Jullie nog tips voor soortgelijke kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Gaming Historian vind ik wel erg interessant. Die gast heeft ook een goede docu stem :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
ricost schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 17:13:
Binnenkort dan ook maar eens de Venlose rommelmarkten afstruinen.... :+

j/k Vast niks meer te vinden daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 12:24
Exorcist schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 17:40:
[...]

Over Game Sack gesproken...sinds kort volg ik ook dat kanaal (normaliter alleen Cinemassacre\AVGN), maar ik kan me aardig ergeren aan die creepshow met z'n gladde haar. Is verder ook overdreven uit het hoofd geleerd, weinig spontaniteit. Onderwerpen zijn wel leuk..dat dan wel.

Jullie nog tips voor soortgelijke kanalen?
Qua retrogaming volg ik momenteel MetalJesusRocks (heeft naast retro ook modern-gaming, maar retro overheerst) en The Game Chasers. MetalJesus is een hele sympathieke kerel uit Seattle en post filmpjes over verschillende onderwerpen, zoals tips voor het verzamelen van games, verschillen tussen de boxarts in verschillende regio's of zijn top 10 voor een bepaalde console. Ook nodigt hij regelmatig andere Amerikaanse Youtubers uit om samen een filmpje te maken over een bepaald onderwerp.

The Game Chasers zijn eigenlijk hetzelfde als ons allemaal. Ze doorzoeken 'het hele land' op zoek naar games, zo goedkoop mogelijk, en verwerken dit in een aflevering. Het is eigenlijk een serie, vind het zelf erg leuk om naar te kijken.

AVGN volg ik sporadisch, af en toe kijk ik er wel eens iets van maar minder fanatiek als MetalJesus of TGC. Game Sack kan ik helaas niet naar kijken, ondanks dat de onderwerpen interessant zijn vind ik hun manier van praten/presenteren erg vervelend en vermoeiend om naar te kijken..

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

Ik heb contact met verschillende retro Youtubers uit de wereld. Uit de lijsten hierboven mis ik nog Retro Liberty, JHMDF (geweldige garagesale finds!), Grimsie42, BizzNes17, Craigslistgamefinds, Lazy Game Reviews, Pat The NES Punk (vooral #CUpodcast is erg interessant), AlphaOmegaSin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 16:08
Aanstaande zondag weer Retro gaming beurs in Deurne, en net een lotje gescoord met een Nintendo 64 met controllers en games, een SNES met controllers en games, en een dreamcast met controllers en games! :D

Zondag even kijken of ik mijn collectie verder kan uitbreiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oude CRT heeft het begeven. :'( Toch maar eens langzaam kijken naar een nieuwe lcd. Iemand ervaring voor de beste resultaten van retro consoles op lcd? En dan voornamelijk de MD en ps2. Composite kabel heb ik al liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:43
Altijd leuk als mama belt na 8 jaar geleden het huis uit ben gegaan. Ze was oude meuk aan het opruimen, komt ze een complete SNES tegen in doos....en sowieso die super gameboy module

Van de week maar eens even oppikken

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
SpoekGTi schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:15:
Altijd leuk als mama belt na 8 jaar geleden het huis uit ben gegaan. Ze was oude meuk aan het opruimen, komt ze een complete SNES tegen in doos....en sowieso die super gameboy module

Van de week maar eens even oppikken
Altijd nice de verloren geachtte retro finds :). Ik zou als ik jou was toch iets vaker dan 1 keer per 8 jaar contact op nemen met moeders :9 .

• Unknown Alien
  • Laatst online: 31-07 16:30
Iemand bekend met Hyperspin? Ziet er wel erg gaaf uit.

[ Voor 30% gewijzigd door Unknown Alien op 03-09-2015 13:05 ]

Verwijderd

Is Hyperspin niet gewoon een andere frontend voor mame? Beetje te vergelijken met een android launcher.

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ze waren toch ook bezig om Hyperspin om voor XBMC/Kodi te releasen? Dan heb je helemaal de ultieme HTPC :D

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 12:24
SemperFidelis schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:16:
Ze waren toch ook bezig om Hyperspin om voor XBMC/Kodi te releasen? Dan heb je helemaal de ultieme HTPC :D
Ik heb CoinOps op m'n Xbox gezet, ik gok dat dat wel vergelijkbaar is :) Leuk om even mee te spelen, maar valt toch echt in het niet bij de real deal :)

Mijn Cardmarket-profiel

• ricost

ricost

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:38:
Mijn oude CRT heeft het begeven. :'( Toch maar eens langzaam kijken naar een nieuwe lcd. Iemand ervaring voor de beste resultaten van retro consoles op lcd? En dan voornamelijk de MD en ps2. Composite kabel heb ik al liggen.
Ik zou de MegaDrive sowieso via RGB-scart aansluiten. De PlayStation 2 kan je via een component kabel aansluiten.
Een PlayStation 2 geeft op een HD scherm nog prima beeld. Voor de MegaDrive zou ik toch een CRT gebruiken ;)

• Flozem
ricost schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:20:
[...]

Ik zou de MegaDrive sowieso via RGB-scart aansluiten. De PlayStation 2 kan je via een component kabel aansluiten.
Een PlayStation 2 geeft op een HD scherm nog prima beeld. Voor de MegaDrive zou ik toch een CRT gebruiken ;)
Heb net mijn Megadrive (nieuwe aanwinst) met een composite kabel aangesloten op mijn CRT. Is voor nu goed zat - mijlen beter dan de RF kabel. Dat laatste gaf slechter beeld dan mijn NES (eveneens RF omdat ik de blauwe composite kabels niet uit het originele zakje wil halen). Wanneer ik de CRT upgrade, komt er nog wel eens een RGB kabel.

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:16

Blaasvis

Cidora \o/

Persoonlijk zou ik nooit meer zonder RGB op mijn crt willen spelen. Alles is RGB of component aangesloten om mijn sony BVM. Het verschil is echt verschrikkelijk groot. Ik zie het bij arcadium ook altijd direct welke consoles alleen composite gebruiken.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Verwijderd

Gisteren voor het eerst wat bij CEX gehaald. Wat ps2 games, heel erg goedkoop, maar niet aan te raden. 5 games gekocht, 1 blauw geworden maar werkt verder goed, 1 vol met vette vingers en eerst goed schoon moeten maken voordat de ps2 het uberhaupt op wilde starten, 1 vol krassen maar werkte op 1 stage laden na wel, en 1 die ondanks veel krassen het goed deed. Echt alleen aan te raden als je iemand kent met een poleist machine waar je geen €10,- per stuk per disc hoeft te betalen. Geef in het vervolg liever een paar euro meer uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2015 21:12 ]

• gast7
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:12:
Gisteren voor het eerst wat bij CEX gehaald. Wat ps2 games, heel erg goedkoop, maar niet aan te raden. 5 games gekocht, 1 blauw geworden maar werkt verder goed, 1 vol met vette vingers en eerst goed schoon moeten maken voordat de ps2 het uberhaupt op wilde starten, 1 vol krassen maar werkte op 1 stage laden na wel, en 1 die ondanks veel krassen het goed deed. Echt alleen aan te raden als je iemand kent met een poleist machine waar je geen €10,- per stuk per disc hoeft te betalen. Geef in het vervolg liever een paar euro meer uit.
Snap niet precies wat je bedoeld dat 1 spel blauw is geworden.
gast7 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 22:39:
[...]

Snap niet precies wat je bedoeld dat 1 spel blauw is geworden.
Ws. een PS2 CD spel ipv. DVD, die zijn blauw ipv. zilver :+

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-08 13:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

http://forum.kodi.tv/forumdisplay.php?fid=194
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 03 september 2015 @ 22:55:
[...]

Klopt. Deze hebben de kwaal dat de label ook blauw kan verkleuren en dan kan de ps2 de disc minder goed lezen. Is het verhelpen door de bovenkant af te plakken met tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-08 09:08
Ik gebruik zelf de Pioneer pdp v402
Plasma 4:3 640x480 40 inch
Foto viewpoint neo geo mvs
Afbeeldingslocatie: http://i931.photobucket.com/albums/ad155/beau555/IMG_1339_zps845cfab6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 11:53

nwagenaar

God, root. What's the differen

Een Plasma is enorm goed icm Retro hardware. Maar als je oude Retro consoles aansluit op hedendaagse TV's, kan je input lag en/of weergave problemen ervaren (onscherp beeld, flickering, etc). Zelfs al maak je gebruik van VGA aansluitingen (zoals de Dreamcast VGA kabel) icm een VGA2HDMI adapter; dan heb je te maken met de lokatie van het beeld.

Ik heb me laten vertellen dat een Xrgb Mini Framemeister dit probleem zou verhelpen. Helaas vind ik 300 euro best wel prijzig (kan je beter steken in games zeg ik dan! :+).

Daarom maak ik gebruik van de poormans version. Ik heb zelf een Gonbes GBS-8200 (30 euro incl. shipping) icm een no-name VGA2HDMI (20 euro incl. shipping). Resultaat: gewoon scherp/rustig beeld en ik ervaar zelf geen enkele vorm van input lag. Met bijvoorbeeld een scanline generator zoals de SLG3000 (50 euro incl. shipping, maar er zijn goedkopere varianten) kun je ook de scanlines van je oude CRT's evenaren.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
SOrry voor de off topic vraag
Ik ben bezig een HTPC onderdelen bij elkaar te zoeken. Ik wil er ook emulators op spelen, zodat ik niet de consoels hoef te hebben.

Een intel i3 dual core 3Ghz + gpu hd 4400 is toch snel zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unknown Alien schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:34:

[...]

Ik ben bezig een HTPC onderdelen bij elkaar te zoeken. Ik wil er ook emulators op spelen, zodat ik niet de consoels hoef te hebben.

Beetje afhankelijk wat je wilt. Standaard NES snes megadrive gameboy etc kan makkelijk. Doet lukte vroeger al op een pentium 3 met 800mhz. Ga je voor ps1, ps2 en mame (arcade) loop je al snel tegen grenzen aan met 3D games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:49:
[...]

Beetje afhankelijk wat je wilt. Standaard NES snes megadrive gameboy etc kan makkelijk. Doet lukte vroeger al op een pentium 3 met 800mhz. Ga je voor ps1, ps2 en mame (arcade) loop je al snel tegen grenzen aan met 3D games.
Grenzen van de CPU of GPU?

Ik wil zoiets als Hyperspin. Gaat tot PS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 16:08
Hyperspin lijkt me ook vet, hoef alleen geen "echte" arcade kast maar gewoon een klein PC'tje met hyperspin en leuke arcade joystick.

Ik zie vaak van die webshops die een 1TB harddisks aanbieden met hyperspin "kant en klaar" maar ben nog een beetje huiverig of ik dan niet alsnog vanallles en nog wat moet instellen en daar dagen mee bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Unknown Alien schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:34:

[...]

Nee die emulators eisen behoorlijk veel power hoor! Met een i3 ga je het niet redden denk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Hier zullen vast wat experts zitten, dus kom ik met een vraagje:

Men oude gameboy heeft wat last van een minder responsieve d-pad, met name het naar beneden drukken gaat moeizaam en je moet hard drukken voor het registreert. Nu weet ik dat dat waarschijnlijk gewoon vuil gaat zijn dat op de connector zit, maar de gameboy heeft een speciale vijs met 3 punten. Kan je een dergelijke schroevendraaier krijgen in een ijzerwinkel, of moet je op jacht gaan op het net? Met een kleine platte elektronica schroevendraaier lukt het met niet de gameboy open te krijgen...

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Exorcist schreef op donderdag 03 september 2015 @ 22:55:
[...]

Ja ik weet inderdaad ook wel dat er blauwe ps2 discs zijn. Veel ps2 consoles hadden problemen met het draaien van deze speciale schijven.

Echter staat er hier in zijn tekst dat zijn disc op wonderbarelijke wijze blauw is geworden _/-\o_
BlaSfem0n schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:29:

Men oude gameboy heeft wat last van een minder responsieve d-pad, met name het naar beneden drukken gaat moeizaam en je moet hard drukken voor het registreert. Nu weet ik dat dat waarschijnlijk gewoon vuil gaat zijn dat op de connector zit, maar de gameboy heeft een speciale vijs met 3 punten. Kan je een dergelijke schroevendraaier krijgen in een ijzerwinkel, of moet je op jacht gaan op het net? Met een kleine platte elektronica schroevendraaier lukt het met niet de gameboy open te krijgen...
Je hebt een tri-wing schroevendraaier nodig

vrij gemakkelijk te vinden en goedkoop overigens

http://www.ebay.nl/itm/Tr...57529?hash=item2ed5f45e39
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:11:
[...]

Klopt. Deze hebben de kwaal dat de label ook blauw kan verkleuren en dan kan de ps2 de disc minder goed lezen. Is het verhelpen door de bovenkant af te plakken met tape.
Dat de bovenkant van de disc ook blauw wordt? snap niet precies wat je daarmee bedoeld.

Veel consoles hebben zoiezo moeite met het afspelen van deze discs vaak moet de console dan overwerken en heb je vrij veel geluid uit de fan of je moet hem dan ombouwen etc.

Die plakband methode kan je ook gewoon doen zonder deze kwaal aangezien deze games zelfs in perfecte staat deze problemen aan consoles geven.

Zit verder ook een risico aan verbonden voor de game met die plakband methode, als je het niet goed doet dat de disc uit evenwicht zal gaan draaien tijdens het spelen en kan breken.

[ Voor 25% gewijzigd door gast7 op 04-09-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

Beaudog schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:12:
Ik gebruik zelf de Pioneer pdp v402
Plasma 4:3 640x480 40 inch
Foto viewpoint neo geo mvs
[afbeelding]
_/-\o_ Viewpoint _/-\o_
Ik gebruik een PVM voor mn Neo Geo MVS/AES maar ik ga straks ook even een rondje Viewpoint doen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
ricost schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:02:
[...]

_/-\o_ Viewpoint _/-\o_
Ik gebruik een PVM voor mn Neo Geo MVS/AES maar ik ga straks ook even een rondje Viewpoint doen O+
Heb viewpoint voor de ps1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

Zal ook vast prima werken.
Blijft een bazengame 8) samen met Twinkle Star Sprites de beste SHMUP op de Neo Geo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

BlaSfem0n schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:29:

Je hebt hiervoor een TRI wing nodig, of je koopt een Shinobi toolkit. Met de Shinobi kit kan je elke telefoon/(retro)console/cartridge openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
ricost schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:16:
[...]

Zal ook vast prima werken.
Blijft een bazengame 8) samen met Twinkle Star Sprites de beste SHMUP op de Neo Geo.
Vrij prijzige game als je hem compleet wil hebben voor de Neo geo aes.

Echter voor een neo geo game niet super duur als je naar een hele hoop andere games kijkt.

Misschien dat ik later wel eens begin met een neo geo aes verzameling us engelse doos handleiding versies

[ Voor 11% gewijzigd door gast7 op 04-09-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

iNFiNiTY- schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:18:
Je hebt hiervoor een TRI wing nodig, of je koopt een Shinobi toolkit. Met de Shinobi kit kan je elke telefoon/(retro)console/cartridge openen.
Ik vond zelf die shinobi toolkit mwa... Slechte kwaliteit, in iedergeval voor men xbox 360.

Persoonlijk zou ik de tools loskopen van een goede kwaliteit, heb je uiteindelijk meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

GOUDSBS schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 21:50:
[...]

Ik vond zelf die shinobi toolkit mwa... Slechte kwaliteit, in iedergeval voor men xbox 360.

Persoonlijk zou ik de tools loskopen van een goede kwaliteit, heb je uiteindelijk meer aan.
Ik zelf gebruik de shinobi kit zonder problemen en al jaren. Heb hem toen wel voor een prikkie gekocht zag dat hij een stuk duurder is nu.

Maar ik heb daarnaast ook specifiek klein gereedschap van andere kwaliteit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de htpc poster:

Ik heb een i-7 uit 2009, met toen al een budget videokaart. Ps2 games emuleren is al pittig, ik heb gradius 5, en tot de boss is het te doen, maar dan nasty slowdown :( . Dus je moet echt kijken welke systemen je wil kunnen spelen. Ter vergelijk. Ps1 games schijnen al redelijk te draain op een pie2. Denk er hard aan om die te kopen. En dan soort van dual boot zodat je kodi/htpc hebt en dus retropie voor al mijn 8 en 16 bit fun (zoals paar pagina's terug iemand al zei, ik heb ook erg weinig met early 3d games, dus ps1 en n64 zal zeer beperkt zijn...) oh en ik wil cps2 games kunnen spelen voor oa alien vs predator! En natuurlijk neo geo. lekker inderdaad viewpoint op de plasma. ps2 enzo komt dan over een paar jaar wel (of gewoon mijn 'actual' ps2 gebruiken :D

Die retro gaming optie binnen kodi klinkt me ook als muziek in de oren!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-08 09:08
ik speel al die cps1 cps2 cps3 en neo geo en nog veel meer op de 360 met fba next ziet er super uit .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brickvansteen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-05 16:28
Mijn aankopen van de afgelopen maand:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2a0kfw5.jpg
Stuk voor stuk erg blij mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
brickvansteen schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:07:
[afbeelding]
kan ik begrijpen.

Vooral jaloers op de cib super metroid :9~

Zeker nog een game die ik echt moet hebben en wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Heb zelf Super Metroid voor een tientje uit Japan gehaald. De Japans versie is ook Engelstalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
xelfer schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 21:53:
Heb zelf Super Metroid voor een tientje uit Japan gehaald. De Japans versie is ook Engelstalig.
Snap je punt en gameplay wise dan waarschijnlijk hetzelfde aangezien het ook engels talig is.

Prijs verschil is vrij groot, snap waarom je de japanse versie gehaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Hoi iedereen,

Ik las hier op het forum dat heel wat mensen hun retro consoles aansluiten op een PVM monitor...
Mag ik eens vragen wat de redenen hiervoor zijn? En hoe je eigenlijk een component kabel dan moet aansluiten want zo te zien op heel wat foto's zijn die uitgangen net iets anders?

Thx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brickvansteen schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:07:
[afbeelding]
Niet verkeerd, dat zijn mooie aanwinsten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Eindelijk weer wat spulletjes er bij :D
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/IMG_2015-08-27.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/IMG_2015-09-06.jpg *O*

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
Waar heb je dat vandaan, kringloop ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nope, heel dichtbij :+

Heb laatst uit verveling álle openstaande ad's met een prijskaartje tot €100 zitten bekijken, dan kom je nog wel eens wat tegen :P

[ Voor 51% gewijzigd door Raven op 06-09-2015 18:23 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Zojuist terug gekomen van vakantie en er lagen 2 mooie aanwinsten op mij te wachten:

Rockman & Bass en Macross Scrambled Valkyrie voor de Super Famicom:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/21102zt.jpg

Weer een stapje dichter bij alle Super Famicom exclusives die ik graag wil hebben :). Mis er nu nog een stuk of 5-6, maar deze zijn over het algemeen niet te betalen helaas :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
xelfer schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:27:
Zojuist terug gekomen van vakantie en er lagen 2 mooie aanwinsten op mij te wachten:

Rockman & Bass en Macross Scrambled Valkyrie voor de Super Famicom:
[afbeelding]

Weer een stapje dichter bij alle Super Famicom exclusives die ik graag wil hebben :). Mis er nu nog een stuk of 5-6, maar deze zijn over het algemeen niet te betalen helaas :(.
Megaman & bass is er ook voor de gba bij ons in europa, Geweldige game trouwens.

Ik geef toe, grafisch wint de snes versie het op een beetje, maar het geluid muziek etc is wel een heel stuk beter.

Als je de beste game wil hebben dan zul je inderdaad voor de snes (super famicom) versie moeten gaan.

En natuurlijk het feit dat de handheld versie een stuk ingezoomder is omdat je hem normaal dus op een klein scherm speelt.

[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 06-09-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Vind het heerlijk om te zien hoe een topic wat ik ooit begonnen ben nog steeds zo actief is. Zelf sprak ik vandaag een vriend van me die op het moment z'n collectie aan het verkopen is en zelf zat ik ook al een tijdje hier over na te denken. De dingen die ik heb staan eigenlijk al jaren in de berging en ik speel er niet meer op, dus waarschijnlijk zal ik ook wel binnenkort zaken op marktplaats gaan zetten.

Enige wat ik me nu afvraag is hoe je bepaalt hoeveel bepaalde oude consoles op moeten brengen. Zag geen prijzen guide in de openings post staan, dus tips daarover zou ik graag willen weten.

Ik weet dat er een aantal dingen zijn die wat meer op zullen brengen (zoals de X-Man op de Atari of een mini arcade die bijna puntgaaf is), maar hoeveel vraag je voor een Atari 2600 met een heleboel spellen of een Vectrex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Ik check doorgaans de vraagprijzen op Marktplaats, in webshops of de sold listings op Ebay. Daar ga ik dan net onder zitten, en dat werkt.

Voor sets geldt imho 2 euro per Gameboy game (los) en 5 tot 10 euro voor NES / SNES (los) afhankelijk van de titels.

[ Voor 30% gewijzigd door Flozem op 07-09-2015 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
Raven schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:22:
Nope, heel dichtbij :+

Heb laatst uit verveling álle openstaande ad's met een prijskaartje tot €100 zitten bekijken, dan kom je nog wel eens wat tegen :P
:+ Kan soms zo simpel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
gast7 schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:00:
[...]

Megaman & bass is er ook voor de gba bij ons in europa, Geweldige game trouwens.

Ik geef toe, grafisch wint de snes versie het op een beetje, maar het geluid muziek etc is wel een heel stuk beter.

Als je de beste game wil hebben dan zul je inderdaad voor de snes (super famicom) versie moeten gaan.

En natuurlijk het feit dat de handheld versie een stuk ingezoomder is omdat je hem normaal dus op een klein scherm speelt.
Ja klopt idd. Ik was me er van bewust dat deze game voor de GBA is uitgebracht in Europa. Zelf ben ik echter meer verzamelaar van de SNES/Super Famicom, dus wilde ik graag deze versie hebben. De S. Famicom versie is overigens prima te spelen als je geen Japans spreekt (zoals ik).

Als ik hem voor de GBA zou hebben, dan zou ik de game ook op een groot scherm willen spelen, d.m.v. een GC met Gameboy Player of een Retron 5. Ik ben veel meer een console gamer dan een handheld gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Flozem schreef op maandag 07 september 2015 @ 06:57:
Ik check doorgaans de vraagprijzen op Marktplaats, in webshops of de sold listings op Ebay. Daar ga ik dan net onder zitten, en dat werkt.

Voor sets geldt imho 2 euro per Gameboy game (los) en 5 tot 10 euro voor NES / SNES (los) afhankelijk van de titels.
Dat is wellicht de beste manier, want als je te laag gaat zitten heb je een hele grote kans dat er een handelaartje mee aan de haal gaat die het spel dan weer minimaal retail verkoopt. Hoge bedragen vragen drijft de prijs alleen maar verder op tenzij de markt een keer instort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
xelfer schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:35:
[...]

Ja klopt idd. Ik was me er van bewust dat deze game voor de GBA is uitgebracht in Europa. Zelf ben ik echter meer verzamelaar van de SNES/Super Famicom, dus wilde ik graag deze versie hebben. De S. Famicom versie is overigens prima te spelen als je geen Japans spreekt (zoals ik).

Als ik hem voor de GBA zou hebben, dan zou ik de game ook op een groot scherm willen spelen, d.m.v. een GC met Gameboy Player of een Retron 5. Ik ben veel meer een console gamer dan een handheld gamer.
Speel gba zelf op het grote scherm met een gamecube player met component kabel.

Zelf ook meer een console gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn fitness buddy vertelde me laatst over zijn boeken club. Ze hebben een groepje mensen, waarbij iedereen 3 boeken nomineert, , iedereen gaat stemmen, en het populairste boek (of boeken) worden dan door iedereen gelezen en de volgende meet besproken. Ik geloof dat er 1x per maand of 6 weken ofzo een meet is.
'Maar Sagat, wat heeft dat met retro gaming te maken?'

Helemaal niks natuurlijk, maar als je boeken vervangt door retro games, is het misschien een leuk concept? Waarbij ik het meet begrip heel ruim neem, en het ook prima vind om het hier in het forum te bespreken :)
Op deze manier kom je misschien iets te spelen wat je niet kent of wat buiten je normale genres ligt? Ben wel nieuwsgierig of er animo is. (bij hoge intresse is het misschien zelf een eigen topic waardig, maar dat zien we vanzelf wel)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
An sich een leuk idee, maar wellicht wel lastig om te zorgen dat iedereen dezelfde game überhaupt kan spelen. Niet iedereen heeft alle consoles en heeft toegang tot alle games.
Pagina: 1 ... 47 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.