Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.209 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:54
Dat cartridges warm worden is normaal. Ik herken dat van mijn snes en n64 spellen. Dat kan wat luchtjes veroorzaken - eigenlijk alles dat warm wordt heeft dat (tv, pc, laptop, receiver, wasdroger, cv elementen). Echte brandlucht spreekt me dan weer niet aan.

In dat geval beter eens openschroeven en schoonmaken. Je zult wellicht aardig wat stof tegenkomen.

[ Voor 12% gewijzigd door Flozem op 19-12-2014 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-07 19:33
Flozem schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 21:06:
Dat cartridges warm worden is normaal. Ik herken dat van mijn snes en n64 spellen. Dat kan wat luchtjes veroorzaken - eigenlijk alles dat warm wordt heeft dat (tv, pc, laptop, receiver, wasdroger, cv elementen). Echte brandlucht spreekt me dan weer niet aan.

In dat geval beter eens openschroeven en schoonmaken. Je zult wellicht aardig wat stof tegenkomen.
Heb inderdaad gelezen dat het twee redenen kunnen zijn

1 er zit veel stof in de console.

Of er was een bepaalde condensator die het niet meer zo goed deed een elco unit ofzo die schijnen na een bepaalde tijd het niet meer te doen en moeten dan vervangen worden.

Maar die luchtjes waar jij het over hebt kan je die beschrijven.

Verder kan ik de geur niet echt zo erg goed beschrijven het is geen brandlucht want dat zou je dan heel erg sterk ruiken

Maar ik zal het in elk geval dan eens gaan open schroeven en kijken wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Warm plastic / chemisch... :9

[ Voor 29% gewijzigd door Flozem op 19-12-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
denk inderdaad dat de geur daarop leek

maar ik zal het in elk geval gaan bekijken

bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-07 17:04
Ik heb een oude ps2 fat en doe hier nog wel eens half life of gta sa op. Nu las ik ergens iets over de mogelijkheid om een hdd te plaatsen in de ps2 en hierop mijn games te zetten, dat zou de laadtijden een stuk verkleinen. Heeft iemand hier ervaring mee? (ik zal een paar paginas terug dat iemand er af en toe al wat mee deed dus hopelijk kan iemand mij op weg helpen ;) ). Ik heb al wat gegoogled maar in die tutorials wordt niet alles duidelijk. Kan ik bijvoorbeeld elke hdd gebruiken die er in past? En moet mijn ps2 gemod zijn? (want dit heb ik eigenlijk liever niet, ik wil m zo origineel mogelijk houden ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brick5492 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:39:
Ik heb een oude ps2 fat en doe hier nog wel eens half life of gta sa op. Nu las ik ergens iets over de mogelijkheid om een hdd te plaatsen in de ps2 en hierop mijn games te zetten, dat zou de laadtijden een stuk verkleinen. Heeft iemand hier ervaring mee? (ik zal een paar paginas terug dat iemand er af en toe al wat mee deed dus hopelijk kan iemand mij op weg helpen ;) ). Ik heb al wat gegoogled maar in die tutorials wordt niet alles duidelijk. Kan ik bijvoorbeeld elke hdd gebruiken die er in past? En moet mijn ps2 gemod zijn? (want dit heb ik eigenlijk liever niet, ik wil m zo origineel mogelijk houden ;))
Ik heb een flink aantal PS2's, waarvan eentje inderdaad met Network adapter (en dus ook de HDD bracket). Hier heb ik een 40GB disk ingedaan (de PS2 is zeer picky welke HDD werkt!). Maar: een aantal spellen maken (ongemodificeerd) gebruik van de HDD. De moeite niet waard om eerlijk te zijn. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_2_Expansion_Bay

Op de minder legale manier (welja, als je je eigen spellen gebruikt en erop zet is het prima) scheelt het wel wat aan laadtijden maar echt wereldschokkend is het niet. Redelijk omslachtig. Het spaart de laser, maar op een apparaat wat je voor een tientje max. weer kunt kopen is dat ook niet echt een goede reden, los van het feit dat je om zo te spelen met een "speciale" memory card moet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:10

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik heb die vraag al eens eerder gesteld, maar ik kan het niet meer terugvinden :? Maar goed, nog een keer dan maar: Weet er iemand een goede en uitgebreide (retro)gameswinkel in Noord of Zuid Holland, of een andere tweedehandswinkel met een groot gamesassortiment? Ik ben morgen een dagje vrij en heb een onverwachte 'kerstbonus' gekregen (nieuw CAO met loonsverhoging die met terugwerkende kracht per 1 januari dit jaar in gaat) en wil eens flink de big spender uithangen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 14:52

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

De Gameshop in Den Haag heeft/had een vrij uitgebreid NIEUW retro-assortiment en heeft ook af en toe 'juweeltjes' staan. Kan niet direct zeggen of dat is wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:41
sebastius schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 19:51:
De Gameshop in Den Haag heeft/had een vrij uitgebreid NIEUW retro-assortiment en heeft ook af en toe 'juweeltjes' staan. Kan niet direct zeggen of dat is wat je zoekt.
Bedoel je die vlak bij de grote markt? Die heeft behoorlijk wat PS2/3 spul maar helemaal geen wii, alle echt retro spullen die ze hebben vind ik zwaar overpriced maar voor retro PlayStation hebben ze wel veel ja.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Glaanie schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 19:10:
Ik heb die vraag al eens eerder gesteld, maar ik kan het niet meer terugvinden :? Maar goed, nog een keer dan maar: Weet er iemand een goede en uitgebreide (retro)gameswinkel in Noord of Zuid Holland, of een andere tweedehandswinkel met een groot gamesassortiment? Ik ben morgen een dagje vrij en heb een onverwachte 'kerstbonus' gekregen (nieuw CAO met loonsverhoging die met terugwerkende kracht per 1 januari dit jaar in gaat) en wil eens flink de big spender uithangen :p
zoals sebastius al zegt, die hier in den haag heeft wel aardig wat liggen maar het échte retrospul is er aan de prijs en hebben ze niet erg veel van, de gameshop in Twente vind ik veel veel beter. Mocht je willen dan kan ik wel even langswippen bij die in den haag, ik woon er om de hoek en loop er elke dag langs als ik naar m'n werk ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 14:52

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

In Amsterdam zat ook een retro-winkeltje, vrij dicht bij het station. http://www.gameover.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:10

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Die in Amsterdam ken ik ja, was ik vergeten te melden :P Hanteren vaak handelaarsprijzen (dus duur), maar hebben wel veeeeeeeeeel (in een piepklein pandje) en ook zeldzame items. Hebben regelmatig een opruiming, waar alle overstock of kapotte doosjes voor een paar euro weggaan. Als ik in het centrum van A'dam ben, snuffel ik daar nog wel eens rond.

Maar goed, Den Haag moet ik maar niet doen hoor ik, voornamelijk PlayStation spul dus, maar ik zoek juist retro Nintendo, Sega en wat ik allemaal nog meer tegenkom (wil nog steeds een paar games voor mijn Amiga CD32 hebben).

Gameshop Twente (hebben twee vestigingen geloof ik, Hengelo en Enschede) ligt net even iets te ver uit de buurt voor mij, in ieder geval voor mijn dagje uit morgen. Ik ken de webshop iig wel goed en wilde altijd al eens in de winkel snuffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Glaanie schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 23:08:
Die in Amsterdam ken ik ja, was ik vergeten te melden :P Hanteren vaak handelaarsprijzen (dus duur), maar hebben wel veeeeeeeeeel (in een piepklein pandje) en ook zeldzame items. Hebben regelmatig een opruiming, waar alle overstock of kapotte doosjes voor een paar euro weggaan. Als ik in het centrum van A'dam ben, snuffel ik daar nog wel eens rond.

Maar goed, Den Haag moet ik maar niet doen hoor ik, voornamelijk PlayStation spul dus, maar ik zoek juist retro Nintendo, Sega en wat ik allemaal nog meer tegenkom (wil nog steeds een paar games voor mijn Amiga CD32 hebben).

Gameshop Twente (hebben twee vestigingen geloof ik, Hengelo en Enschede) ligt net even iets te ver uit de buurt voor mij, in ieder geval voor mijn dagje uit morgen. Ik ken de webshop iig wel goed en wilde altijd al eens in de winkel snuffelen.
Zou wel kunnen dat ze wat amiga spul hebben maar niet veel, ze hebben een zwikje losse cartridges voor nes, snes, geen wii, wat willekeurig spul mini beetje Sega, wel veel Nintendo ds. PS2/3 enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net als iedere kerst net weer Home Alone (2) gekeken ditmaal. En wederom net als ieder jaar ga ik de kerstgames af. Blijkt dat ik de Home Alone 1/2 games niet heb voor de Gameboy (hecht ik minder waarde aan), en deel 1 niet voor de NES. Deel 2 voor de NES heb ik, evenals 1/2 voor de SNES. Nu kan ik alleen maar deel 1 NTSC vinden. Is deze nooit in Europa uitgebracht?

Verder maar The Grinch voor de Dreamcast eens proberen, ook al een paar jaar liggen. Ook nog bezig om Omnikron voor de DC te bemachtigen, lijkt me niet zo veel maar het is wel van Quantic Dream..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Heeft iemand enig idee welke snug fit boxes ik zou kunnen gebruiken voor 64DD titels? Ik zou zo snel niet kunnen bedenken welke afmeting een beetje overeenkomt met die doosjes.

Ik heb wel de volgende bruikbare combinaties gevonden:

- Super A'can past in Super Famicom
- Famicom big box past in NES
- Japanse Game Gear past in Famicom (met filler aan bovenkant)

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/baart201/snugfit01_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 14:45

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Exorcist schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 15:22:
[...]

Ik heb een flink aantal PS2's, waarvan eentje inderdaad met Network adapter (en dus ook de HDD bracket). Hier heb ik een 40GB disk ingedaan (de PS2 is zeer picky welke HDD werkt!). Maar: een aantal spellen maken (ongemodificeerd) gebruik van de HDD. De moeite niet waard om eerlijk te zijn. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_2_Expansion_Bay

Op de minder legale manier (welja, als je je eigen spellen gebruikt en erop zet is het prima) scheelt het wel wat aan laadtijden maar echt wereldschokkend is het niet. Redelijk omslachtig. Het spaart de laser, maar op een apparaat wat je voor een tientje max. weer kunt kopen is dat ook niet echt een goede reden, los van het feit dat je om zo te spelen met een "speciale" memory card moet spelen.
Heb hier ook een HD in de PS2 zitten, voornamelijk om de laser te sparen. De games waarbij je vooral snelheidsverschil merkt, zijn de beat `m ups zoals Tekken. Tekken 5 draait bijvoorbeeld heerlijk vanaf harde schijf en kent nagenoeg geen laadtijden (enkele keer 1 seconde). Dat geeft toch wat meer arcadegevoel.

Andere games merk je weer niks bij omdat gameplay en laadtijden gekoppeld zijn aan de snelheid van de game. (manneke zou dus dubbel zo hard moeten rennen om dat extra laadvermogen aan textures te kubbeb gebruiken). Het is een leuke gadget. Als je de kans krijg, doen, maar geef er niet onnodig geld aan uit.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Interessant. Ik heb eerlijk gezegd nooit geweten dat je een HDD in een PS2 phat kon bouwen :o.

Om mijn PS2 phat laser te beschermen (ik heb ooit als puber de PS2 phat gekocht de dag voor release) heb ik een aantal jaar geleden een gloednieuwe PS2 slim gekocht voor een paar tientjes.

De PS2 phat heeft voor mij toch wel een beetje sentimentele waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind sowieso de originele PS1, PS2 en PS3 een stuk mooier dan de slim varianten. Zeker bij de PS1, de PS One vind ik een kinderspeeltje.

Ik mag overigens Omikron voor de Dreamcast toevoegen aan de collectie. Nu is m'n hele Quantic Dream collectie compleet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 14:16

HellBeast

Oh My GoT!

Ik was op zolder aan het opruimen en kwam wat oude GameBoy spelletjes tegen. Aangezien een groot deel van mijn jeugd (in 1977 geboren) Nintendo mijn tijdverdrijf was, dacht ik eens op marktplaats te kijken voor een oude NES of SNES. Ik wist helemaal niet dat die oude consoles zo in trek waren. Als je op marktplaats kijkt, dan zijn er tientallen advertenties van opkopers die alles naar zich toe trekken en dan veel duurder weer verkopen.

Dat vind ik wel jammer zeg. Ik had best wel weer een SNES of NES willen kopen, maar niet tegen de bedragen die ik nu tegenkom.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Retro is kennelijk in de mode tegenwoorden en dat brengt nou eenmaal aasgieren met zich mee. Ik vraag me af of mensen überhaupt bij dat soort handelaren kopen.

Zelfde geldt voor de handelaren in pandjeshuizen. Bij de Used Products in Apeldoorn en in Arnhem zijn de prijzen de afgelopen 2 jaar steeds meer om hoog gegaan, maar ze hebben nog dezelfde games liggen als 2 jaar geleden......
Met name de paar SNES en N64 spellen die ze hebben liggen er al jaren.

Ik doe uit principe gewoon geen zaken met aasgieren en ik bied gewoon een eerlijke prijs (voor koper en verkoper) bij particulieren via Marktplaats, mede-Tweakers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
ik denk niet dat er veel wordt verkocht bij zulk soort aasgieren.

vooral het normale spul is veel te hoog geprijsd.

losse snes console vergeeld 50 euro etc Mario cardridge 20 euro je kent het wel. en al het goedkope waardeloze meuk voor 7 tot 10 euro per stuk ook ps2 spellen.

Maar als je naar de wat duurdere zeldzamere spullen kijkt als ze dat dan al binnen krijgen dan is dat juist lager geprijsd dan de marktwaarde. zeer redelijke prijzen omdat zelfs bij redelijke prijzen het om mooie grote bedragen gaat,

Zulk soort spullen verkopen ze wel.

Bij de wat zeldzamere items zit er gewoon meer geld aan meer onderhandel ruimte etc. Het is meer waard en zelfs bij een lagere prijs verdien je er nog mooi aan dus zitten ze vaak juist wat onder de prijs of zelfs een heel stuk om het snel te verkopen.

Ik denk dat dit komt omdat ze er gewoon een minimaal bedrag voor willen vangen per item en het normale (verkoopbare) spul is dat gewoonweg niet waard en daar denken ze dan dat als ze de prijs iets hoger maken het alsnog te kunnen verkopen omdat ze een winkel zijn en omdat de echte marktwaarde toch te weinig is voor hun doen ( dus niet de moeite waard).

hoewel een Mario cardridge of een losse snes console dat zie ik ze uiteindelijk wel verkopen ondanks de hoge prijzen bijna al het oude Nintendo. Maar gewone ps2 spellen etc die zullen ze denk ik nooit kwijt raken voor die prijzen. tenzij je toevallig een beginnende verzamelaar tegenkomt die 4 tot 6 euro prijzen voor ps2 games mooi vind en die personen zie je soms, dit zijn letterlijk wandelende goud mijnen voor dit soort mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Tja, het punt is ook, doordat tegenwoordig iedereen bijna op het www zit, weten ook veel meer mensen dat oud Nintendo spul iets kan opleveren of van horen zeggen en dat is natuurlijk muziek in kringloop handelaars oren.. Helaas verdiepen ze zich er dan ook weer niet dusdanig in dat ze dan realistische prijzen vragen voor de juiste spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ergste vind ik nog wel winkels die niet eens naar de prijzen op het web kijken, maar die gewoon zelf hun prijzen bepalen. Maarja ach, gelukkig word ik niet verplicht om dingen te kopen :).

Zelf bied ik meestal gewoon een prijs die ik bereid ben om te betalen en als de verkoper daar mee akkoord gaat dan koop ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
xelfer schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:32:
Ergste vind ik nog wel winkels die niet eens naar de prijzen op het web kijken, maar die gewoon zelf hun prijzen bepalen. Maarja ach, gelukkig word ik niet verplicht om dingen te kopen :).
Nee joh... Die heb ik het liefst - daar haal je de echt zeldzame spellen voor een prikje uit omdat er nauwelijks referentiemateriaal te vinden is... Hammerin' Harry en Starhawk bijvoorbeeld heb ik zo voor 4 euro per stuk kunnen krijgen. :*)

Dan laat ik graag de Mario en Kirby spellen liggen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Flozem op 29-12-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Dat is natuurlijk wel waar. Als ze clueless zijn dan is het altijd wel prima. Vaak zie ik het echter juist andersom: ze weten niet wat iets waard is dus ze plakken er maar een belachelijk prijskaartje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morgen even een dag kinder"vrij" en dus samen met de vrouw op stap. Gaan richting Middelburg en daarna Vlissingen, daar eens wat (kringloop)winkels bezoeken omdat we er dan toch zijn. Zal zoals altijd weinig worden, maar hey.. :+

Van de week de SNES weer eens gebruikt, maar ik vind het beeld wat fel op RGB (after market), waarbij de Gamecube an sich prima beeld geeft (wel wat lijntjes her en der maar de scherpte is er). De kleuren bij bijv. Super Mario World zijn in sommige gevallen (de rode pet van Mario, de gele letters) gewoon té aanwezig. Misschien toch maar eens op zoek gaan naar een officiële RGB kabel, maar heb geen behoefte om dat geld neer te leggen voor die paar keer dat de SNES aan gaat per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder450
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-06 10:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 14:16

HellBeast

Oh My GoT!

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 12:27
Exorcist schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:54:
Van de week de SNES weer eens gebruikt, maar ik vind het beeld wat fel op RGB (after market), waarbij de Gamecube an sich prima beeld geeft (wel wat lijntjes her en der maar de scherpte is er). De kleuren bij bijv. Super Mario World zijn in sommige gevallen (de rode pet van Mario, de gele letters) gewoon té aanwezig. Misschien toch maar eens op zoek gaan naar een officiële RGB kabel, maar heb geen behoefte om dat geld neer te leggen voor die paar keer dat de SNES aan gaat per jaar.
Je gebruikt waarschijnlijk geen PAL RGB kabel. De NTSC kabel heeft andere componenten in de kabel. De PAL Gamecube daarentegen heeft dan weer wel de NTSC kabel nodig.

Je kan hier de juiste kabel kopen: http://www.retrogamingcab...v-lead-cord-for-sale.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Sowieso is de RGB Gamecube (PAL) kabel anders dan die voor de SNES (PAL). Moet mijn eigen RGB kabeltje nog modden voor de SNES met wat weerstandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paulb_nl schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:25:
[...]

Je gebruikt waarschijnlijk geen PAL RGB kabel. De NTSC kabel heeft andere componenten in de kabel. De PAL Gamecube daarentegen heeft dan weer wel de NTSC kabel nodig.

Je kan hier de juiste kabel kopen: http://www.retrogamingcab...v-lead-cord-for-sale.html
Ah, wist ik dus niet. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een cover voor Kirby's Adventure voor de Wii om uit te printen. Heb zojuist de game via marktplaats gekocht, maar helaas was er koffie over het hoesje heen gevallen waardoor de cover beschadigd is.

Heeft iemand tips over hoe ik aan een image van de cover van Kirby's Adventure voor de Wii kan komen?
Of heeft iemand deze game toevallig en wil deze persoon zo vriendelijk zijn om de cover even in te scannen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-07 16:35
Die zijn heel makkelijk te vinden. Google maar eens op 'Kirby's Adventure Wii cover', 2e hit is een PAL cover. Weet niet of ik de link mag delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07 22:14
xelfer schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:00:
Ik ben op zoek naar een cover voor Kirby's Adventure voor de Wii om uit te printen. Heb zojuist de game via marktplaats gekocht, maar helaas was er koffie over het hoesje heen gevallen waardoor de cover beschadigd is.

Heeft iemand tips over hoe ik aan een image van de cover van Kirby's Adventure voor de Wii kan komen?
Of heeft iemand deze game toevallig en wil deze persoon zo vriendelijk zijn om de cover even in te scannen? :)
En anders heb je altijd nog The cover project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Patryk schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 23:52:
Die zijn heel makkelijk te vinden. Google maar eens op 'Kirby's Adventure Wii cover', 2e hit is een PAL cover. Weet niet of ik de link mag delen.
het front cover is altijd wel makkelijk te vinden

de echte uitdaging is om ook de acheterkant van het cover te vinden die staat er namelijk vaak niet op.

Verder moet je dan ook het geluk hebben dat het niet in een andere taal is als dat je uitmaakt.

amerikaanse covers zijn een stuk makkelijker te vinden mocht je de pal versie niet vinden

[ Voor 18% gewijzigd door gast7 op 03-01-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:39

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik lees hier al een hele tijd mee, vooral vanwege het nostalgie gevoel :) Ik weet nog goed dat ik veel te vaak naar de Bart Smit in het dorp ging, om te kwijlen bij die Nintendo en Sega dozen. Helaas heb ik er nooit een gekregen, ondanks dat hij altijd bovenaan mijn verjaardagslijstje stond :+

Vanmiddag dus maar eens mijn eerste Nintendo opgehaald! Voor een leuk prijsje een erg nette SNES gehaald. Volgens de verkoopster was er totaal minder dan 10uur mee gespeeld. De savegame van All Stars had 3 levels gespeeld..
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/piIPSAM.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/J5rkbp2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MWc5Pnu.jpg

Naast deze spellen zat er er dus nog Mario All Stars bij, welke ik eigenlijk alleen wil spelen van deze set. Geen idee of de andere games nog van enige waarde zijn? Ze zien er wel super goed uit.

Nu op zoek naar een RGB kabel en lekker Mario World spelen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder450
http://www.ebay.nl/itm/Ni...soles&hash=item43d4dfa738

En zie hier, gekheid.

[ Voor 9% gewijzigd door Flodder450 op 03-01-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:58

StrongArmLance

Endless flow

Ik zag laatst ook Perfect Dark incl hoesje voor N64 voor 100+ euro gaan, toen sloeg ik mezelf voor mijn kop,, ik heb het spel nog wel, maar het hoesje is al lang kwijt, samen met allerlei andere klassieke spellen.

Maar ja, ik had ze toch niet willen verkopen denk ik.

In de vakantie mee gegaan met de fam naar italie en met mijn kleine broertje perfect dark gespeeld, dat werd elke keer een zenuwslopende race naar de sniper die door muren kan zien en schieten en ook nog eens auto aim heeft, daarna werd het op het spel en elkaar schelden.
Ik heb het naar mijn zin gehad :)

@flodder

Hoe kan je dat daar nou voor kwijt raken..?

[ Voor 4% gewijzigd door StrongArmLance op 03-01-2015 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb Perfect Dark compleet en in nieuwstaat, pas in 2002 gekocht op Gran Canaria voor het volle pond. Heeft m'n N64 meermaals weten te doen laten vastlopen, 4-player splitscreen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder450
StrongArmLance schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:14:
Ik zag laatst ook Perfect Dark incl hoesje voor N64 voor 100+ euro gaan, toen sloeg ik mezelf voor mijn kop,, ik heb het spel nog wel, maar het hoesje is al lang kwijt, samen met allerlei andere klassieke spellen.

Maar ja, ik had ze toch niet willen verkopen denk ik.

In de vakantie mee gegaan met de fam naar italie en met mijn kleine broertje perfect dark gespeeld, dat werd elke keer een zenuwslopende race naar de sniper die door muren kan zien en schieten en ook nog eens auto aim heeft, daarna werd het op het spel en elkaar schelden.
Ik heb het naar mijn zin gehad :)

@flodder

Hoe kan je dat daar nou voor kwijt raken..?
Perfect Dark incl doosje etc voor 100?! Ik ben altijd een cheapass met retrogames, ik vond 20 voor een complete al duur, heb m begin 2014 pas gekocht voor 7, losse cart.

En over die losse n64 voor €154: ik snap echt niet dat echt gewoon 3 mensen t voor die prijs hebben gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net begonnen aan Shadow of the Colossus (HD, PS3). Moet zeggen dat ik het spel nooit gespeeld heb (heb wel ICO voor de PS2, niet SotC (prijzig), maar het is toch wel erg knap opgezet. Speel het voor de lol in 3D maar zelfs met zo'n oud spel geeft dat een extra dimensie. Besturing is wel anno 200*/PS2 maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
shadow of the colossus is een top game heeft ico voor mijn part overtroffen. zeker wel de best ps2 game aller tijden.

the last guardian derde deel van de ico games zou misschien dit jaar voor de ps4 komen zou deze keer bevestigd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11-2019
Neem aan dat je snapt dat de verkochte exemplaren niet voor die prijs verkocht is maar voor een lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:34
Hallo, ik zelf ben nu ook een tijdje opzoek naar een nintendo nes voor een mooie prijs, helaas nog geen succes. Kennen jullie misschien een site waar ik retro consoles en of games kan aanschaffen? Of heb jij zelf nog een nes te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 20:56

Blaasvis

Cidora \o/

Kryptex schreef op zondag 04 januari 2015 @ 00:45:
[...]

Neem aan dat je snapt dat de verkochte exemplaren niet voor die prijs verkocht is maar voor een lagere prijs.
Als je op de aantallen verkocht klikt. Zie je dat ze zijn weggegaan voor 55pond. Naar mijn mening nog steeds heel veel.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Patryk schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 23:52:
Thnx. Ik weet dat er covers te vinden zijn, maar ik heb nog geen hoge resolutie cover gevonden helaas.
Die site is idd uitstekend. Helaas staat de game hier niet bij. Ik gebruik deze site wel veelvuldig voor custom Super Famicom covers.
gast7 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:42:
[...]

het front cover is altijd wel makkelijk te vinden

de echte uitdaging is om ook de acheterkant van het cover te vinden die staat er namelijk vaak niet op.

Verder moet je dan ook het geluk hebben dat het niet in een andere taal is als dat je uitmaakt.

amerikaanse covers zijn een stuk makkelijker te vinden mocht je de pal versie niet vinden
Dat is zeker waar. Zelf wil ik ook wel een goede kwaliteit cover. Het vervangen van deze game is helaas geen optie ivm de prijs. Het schijfje en boekje zijn verder ook in uitstekende staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
xelfer schreef op zondag 04 januari 2015 @ 10:38:
[...]

[...]

Dat is zeker waar. Zelf wil ik ook wel een goede kwaliteit cover. Het vervangen van deze game is helaas geen optie ivm de prijs. Het schijfje en boekje zijn verder ook in uitstekende staat.
Af en toe kan je het geluk hebben dat je ze kan vinden voor een lage prijs de Kirby's adventure voor 10 euro incl verz in nieuwstaat met ongebruikte vip points heb ze meerdere keren voorbij zien gaan voor die prijzen.

als je er echt snel een wilt hebben in degelijke staat zou ik een bod van 15 euro incl doen dan happen ze bijna altijd wel toe 10 euro incl verz in nieuwstaat/ uitsteknde staat met ongebruikte vip points is veel geduld hebben.

Maar inderdaad de normale prijs 20 euro + is toch wel een beetje te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205189

Onlangs Flappy Bird gemaakt voor de Game Boy Advance, die wil ik jullie natuurlijk niet onthouden. Voor dit soort projectjes maak ik meestal ook een (persoonlijk) doosje en cartridge, voor op de plank! Download hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:44
Vet gedaan! Je hebt dus het spel zelf geprogrammeerd voor de GBA en daarna op een cartridge geflashed? Netjes!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Anoniem: 205189 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 15:41:
Onlangs Flappy Bird gemaakt voor de Game Boy Advance, die wil ik jullie natuurlijk niet onthouden. Voor dit soort projectjes maak ik meestal ook een (persoonlijk) doosje en cartridge, voor op de plank! Download hier :)

[video]
Nice! Mooi project, leuk gedaan!

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-07 11:35

[video]
Gaaf man! Ooit wil ik ook nog eens mijn eigen spelletje/applicatie maken voor een console. Ik zat zelf aan de Nintendo 64 te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[video]
Goed gedaan, echt netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

[video]
Complimenten, ziet er goed uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

danielkraak schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:33:
[...]

Gaaf man! Ooit wil ik ook nog eens mijn eigen spelletje/applicatie maken voor een console. Ik zat zelf aan de Nintendo 64 te denken.
Oeh, kom eens langs in #n64dev op EFNet. Gebeurd momenteel erg veel, met name op gebied van Nintendo 64DD (disk drive).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07 22:38
Nice!
Welke spellen heb je nog meer op cartridge gegooid dan?

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-07 16:12
Zeer goed gedaan. Erg gaaf. Hulde! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23

St@m

@ Your Service

Joh, wat maakt het jou uit wat iemand vraagt op marktplaats :? Daarbij kan iedereen zelf op marktplaats wel raardere advertenties opzoeken (want deze valt reuze mee, en die SNES met 3 games valt ook reuze mee (SNES met 2 controllers: € 30/35, Super mario World: € 10, Donkey Kong Country € 10 en Super Mario Kart € 15 Dan kun je prima € 80 vragen).

Kwestie van vraag en aanbod, kun je misschien niet leuk vinden, maar dat is gewoon wat het waard is. Misschien vind jij het dat niet waard, dat is allemaal prima natuurlijk, maar dit zijn gewoon de prijzen die gelden op de markt.

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 05-01-2015 20:25 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
En dat is inderdaad continu het spel op marktplaats. Je kijkt wat de gemiddelde mens er voor vraagt, check wat extra op ebay en zo maak je je prijs.
Ik handel best veel op marktplaats en zoek naar de advertenties die er net op staan en zo kom je bij de mensen terecht die een oude stoffige doos vinden die voor de verzamelaar zeer waardevol kunnen zijn.

Wat ik nog altijd een lastige vind is hoe je het verkoopt. Ik heb nu een N64 met 2 controllers op marktplaats staan met 13 games. Als ik de waarde van de spellen bekijk per stuk kom ik zeker weten boven de 100 euro uit. Maar heb het idee dat als alles in 1 koop is, de waarde nogal daalt per spel.
Aan de andere kant kan je je dan weer afvragen of mensen wel losse spellen kopen..

Blijft leuk spelen op marktplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-07 22:28

Khaine

Python liefhebber

[video]
Ha! Mooi gedaan :) .

Heb je ook nog ergens bijgehouden hoe je dit voor elkaar hebt gekregen? Bijvoorbeeld een tutorial of iets in die sferen? En waar je de beschrijfbare cartridges vandaan haalt e.d.

Ben erg benieuwd naar de gebruikte werkwijze.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een beetje rommelen met C en compilen met devkitARM ;). Zitten een paar kleine GBA voorbeelden bij, maar er is genoeg documentatie over GBA programming te vinden op internet. Over de cartridge, dat was een Pokémon Sapphire bootleg die heb gereflasht met mijn eigen rom. Dat gaat meestal prima met een firelinker kabel.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 205189 op 06-01-2015 16:16 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Erg gaaf gedaan, met het doosje erbij maakt het helemaal af!

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Gisteren een Super Nintendo pakket opgehaald, ik blij want er zaten de volgende games bij die ik altijd al aan mijn verzameling wilde toevoegen:

- Secret of Mana
- Secret of Evermore
- Lufia

Thuis aangekomen ik ga alles uittesten kom ik erachter dat Secret of Mana en Secret of Evermore allebei duits zijn, dit heeft de verkoper nooit verteld. Niet in zijn advertentie en niet toen ik vertelde dat ik het pakket wilde voor die games.

Nou voel ik me dus best wel genaaid en moet ik het weer proberen te verkopen voor een redelijke prijs want het was voor mij ook geen koopje. Lufia was een Nederlandse versie, opzich niet verkeerd. Dan heb ik in ieder geval nog iets.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Wahloh schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:23:
Gisteren een Super Nintendo pakket opgehaald, ik blij want er zaten de volgende games bij die ik altijd al aan mijn verzameling wilde toevoegen:

- Secret of Mana
- Secret of Evermore
- Lufia

Thuis aangekomen ik ga alles uittesten kom ik erachter dat Secret of Mana en Secret of Evermore allebei duits zijn, dit heeft de verkoper nooit verteld. Niet in zijn advertentie en niet toen ik vertelde dat ik het pakket wilde voor die games.

Nou voel ik me dus best wel genaaid en moet ik het weer proberen te verkopen voor een redelijke prijs want het was voor mij ook geen koopje. Lufia was een Nederlandse versie, opzich niet verkeerd. Dan heb ik in ieder geval nog iets.
zoiets is altijd balen waren de games CIB ? dan had je het misschien kunnen merken aan het doosje dat die al in het duits was?

maar alsnog erg balen natuurlijk zonder doosje is het lastig te zien want dacht dat het aan de regio code op de cart moeilijk af te leiden is (correct me if i,am wrong)

al had ik vorige week ook een DKC3 duits doosje met bartsmit sticker over de tekst "game is in german(in het duits)" en de game was gewoon juiste regio code maar geheel engelstalig dus dat viel dan weer mee een duits doosje kan ik nogwel mee leven.

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Vervelend is dat idd. De volgende keer zou ik vragen naar de versie code van het spel en/of de verkoper expliciet vragen naar de taal van het spel.

Lufia heb ik overigens ook Nederlands. Volgens mij zijn verreweg de meeste versies van dat spel die in NL rondzwerven Nederlandstalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

De code van Secret of Evermore was SNSP-AEOD-NOE maar NOE staat voor Nintendo Of Europe.

Helaas is AEOD de duitse variant en AEOP de engelse variant. Hier ben ik dus net ook achter, maar dat had ik toen dus niet kunnen weten.

De code van Secret of Mana was SNSP-K2-NOE/SFRG dus wederom de NOE van Nintendo Of Europe maar SFRG betekend blijkbaar German Screentext en de engelse variant zou SNSP-K2-AUS of SNSP-K2-UKV zijn. De nederlandse is SNSP-K2-HOL.

Helaas wist ik dit niet eerder. Heb de verkoper gemaild dat ik het jammer vind dat hij dit nooit heeft gemeld maar daar reageert hij natuurlijk niet op.

Bron van http://forum.snesfreaks.com/viewtopic.php?f=164&t=10771

Basicaly the snes codes are composed (mostly) from 3 parts for NTSC and PAL regions

First part indicates the region:

SNSP (for PAL)
SNS (for US)
SHVC (for JAP region)

The middle part indicates the code for the game title and the last part is mostly used for the specific difference between PAL regions (language).

What I figured up for PAL is the following - if the middle part of the code has the 4 characters - the last letter from the code is specific for the language:

P -> english
D -> deutch
F -> french
S -> spanish
I -> Italian

The last part of the code (again for PAL regions) can be (specific to the influence regions).

NOE/SFRG - german region
FAH - french and holland
FRA/SFRA - french region
FRA - french
ITA - italian
ESP - spain
EUR - europe
NOE - nintendo of europe
UKV - england
GPS - ????
FAX - ???
SCN - scandinavian
AUS - australia

[ Voor 44% gewijzigd door Wahloh op 06-01-2015 16:50 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

Er is een veel makkelijkere manier om in een oog opslag te kijken of het een duitse versie was of niet ook zonder doosje. codes zijn echt niet nodig om te kijken of iets duitstalig is of niet, kijk naar het label ook op verre afstand te herkennen.

neem secret of mana bijvoorbeeld ik neem aan dat jou cardridge naast de afbeelding geheel zwart is en dus geen groene randen heeft?

een engelse of nederlands talige scherm text versie heeft groene randjes op het label. kijk eens goed naar de cardridge zie link

http://www.ebay.nl/itm/Su...n_146&hash=item4d2a0f3b7e

duitse varianten zijn geheel zwart hebben geen groene randjes dit geldt voor alle snes games super Mario world een normaal gesproken gele cardridge is zwart duitse labels varianten zijn altijd geheel met zwarte randjes dit geldt voor alle duitse games ze missen de kleur aan de zijkant die alle overige versies wel hebben voor de dozen geldt hetzelfde. zie link voor de duitse variant van secret of mana.

http://www.ebay.nl/itm/SU...piele&hash=item339baa069d

Hier een voorbeeld van een duitse Zelda a link to the past zoals je ziet zwarte randen de nl of engelse versie is geheel goudkleurig dit geldt voor alle snes spellen die duits zijn. als een spel in andere regio's ook zwarte randen heeft dan werkt deze methode natuurlijk niet en moet je wel naar de code kijken.

http://www.ebay.nl/itm/SN...n_146&hash=item1c4bdea13b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Tja - ook triest:

Koop je eens een paar spellen via een retro webshop omdat je ze via MP en lokaal niet vaak ziet; blijkt één een bootleg.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/242262923/IMG_0228.jpg

Daar let ik bij het traden via Marktplaats zelf nota bene al op. Dat verwacht ik dan minstens van een (semi)professionele webshop handelaar. :F

Bovendien bleek één van de NDS spellen die ik had meebesteld slechter uit te zien dan op de foto in de shop, en zeker slechter dan de prijs deed verwachten. Ik had overigens bij de bestelling specifiek aangegeven contact op te nemen wanneer de spellen slechter dan de afbeelding in de webshop uitzien. ;w

Zojuist een email gestuurd. Nu maar afwachten of ik bij deze webshop gecompenseerd word. Tot nu toe goede ervaringen met andere shops; ook ná reclamatie. Zal me benieuwen.

[ Voor 26% gewijzigd door Flozem op 06-01-2015 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
  • Laatst online: 28-11-2019
gast7 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:12:
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

neem secret of mana bijvoorbeeld ik neem aan dat jou cardridge naast de afbeelding geheel zwart is en dus geen groene randen heeft?

een engelse of nederlands talige scherm text versie heeft groene randjes op het label. kijk eens goed naar de cardridge zie link

duitse varianten zijn geheel zwart hebben geen groene randjes dit geldt voor alle snes games super Mario world een normaal gesproken gele cardridge is zwart duitse labels varianten zijn altijd geheel met zwarte randjes dit geldt voor alle duitse games ze missen de kleur aan de zijkant die alle overige versies wel hebben voor de dozen geldt hetzelfde. zie link voor de duitse variant van secret of mana.
Dit gaat natuurlijk niet op voor alle games, maar bij o.a. secret of evermore en secret of mana inderdaad wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Kryptex schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:28:
[...]

Dit gaat natuurlijk niet op voor alle games, maar bij o.a. secret of evermore en secret of mana inderdaad wel.
geldt inderdaad niet voor alle games als ze een zwart doosje hebben kan je het inderdaad niet herkennen aan de kleur van het label. verder super castlevania IV schijnt altijd een grijs label te hebben ook als deze duits is er zijn inderdaad uitzonderingen. maarja dat is gewoon een kwestie van kijken op het internet wat voor variant het is,

maar vaak zijn die spellen die altijd geheel zwart zijn gewoon meer talig omdat dat goedkoper was om te maken en hoef je daar niet eens op te letten of het een enkel duitse talige versie is. vaak zijn de spellen gewoon meertalig.

[ Voor 17% gewijzigd door gast7 op 07-01-2015 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Heb twee keer gehad dat ik een Duitse versie en een keer een Italiaanse versie van een spel had gekocht, omdat het er niet duidelijk bij stond en ik het vergeten was te vragen (stom, stom, stom).
Dus tegenwoordig vraag ik het en koop het alleen als ze een duidelijke foto van de doos en/of cartridge sturen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Blijft inderdaad een risico. In veel gevallen kun je het niet eens makkelijk aan de regiocode zien. Nintendo is niet heel consequent in haar kleur -en lettercoderingen hieromtrent. Ik heb EUR, ESP, NOE, FRG, en FRA spellen die voor het ene spel gelocaliseerd zijn, en voor het andere niet (of hooguit doosje / handleiding, of in het geval van Super Metroid: extra ondertiteling).

Dus vraag ik het bij rpg's altijd na. Bij platformers ga ik daarmee nog geregeld de mist in. :S

[ Voor 7% gewijzigd door Flozem op 07-01-2015 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Mijn Duitse cartridge van TMNT IV: Turtles in Time voor de SNES is zelfs Engelstalig. De tekst op de achterkant van de cartridge is Duits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
ik had gisteren bij de site www.gamewalhalla.be de game TMNT 3 : the manhatten project (nes) gevonden voor 14,95 dus ik hem snel besteld !

krijg ik gisteren avond een mailtje

"Hallo

Ik vrees dat er nog een probleem is. Helemaal onze fout maar bij dit spel hebben we de prijs vergeten aan te passen. De prijs van dit spel zou € 29,95 moeten geweest zijn.

We zullen uw betaling stande pede terugboeken na ontvangst. Zoals vermeld helemaal onze fout zou niet mogen gebeurd zijn maar we kunnen moeilijk dit spel met verlies gaan verkopen. U weet zelf zonder twijfel ook dit dit spel zeer zeldzaam is.

Mvg"

dus ik terug gestuurd dat dit zo niet werkt en dat hij volgens de wet het spel gewoon hoort te leveren nou na veel gezeur stuur hij hem dus niet op en stort hij mijn geld terug (hoop ik)

wat vinden jullie hiervan ?

ik begrijp dat als het spel nou 149 euro had geweest en ik hem voor 14,95 had gevonden oke dan is het logisch maar het verschil van 30 of 15 ? ik dacht een koopje te scoren?

ik heb dit ook gevonden en hier staat toch ook duidelijk dat ze moeten leveren

https://www.security.nl/p...rt+bestelling+na+typefout

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Recht hebben en recht krijgen zijn twee verschillende zaken. Zeker bij zo'n honkie-tonkie webshop. Bespaar je de moeite. Ik heb mijn TMNT III voor de NES twee jaar terug ook voor 15 Euro, maar dan de NTSC variant. Hier merk je niets van als je NES hiervoor (simpel) geschikt is gemaakt. Carts zijn hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Je staat in je recht. Aanbod en aanvaarding hebben plaatsgevonden. Jij hebt betaald en de prijs was realistisch.

Zoals gezegd door Exorcist: gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen.

Zelf ontwijk ik tegenwoordig dat soort beunhaas webshops. Heb er in het verleden ook geen goede ervaringen mee gehad. Een aantal keer dingen gehad die niet waren zoals geadverteerd, bv. aanbieden dat iets compleet is en dan zonder boekje leveren, of adverteren dat iets in nieuwstaat verkeerd wat niet zo is.

Ik had laatst een soortgelijk iets bij de Intertoys. Ik zag dat Diablo III voor de PS4 voor 39,99 euro in de winkel lag (sticker op het doosje zei 39,99 euro en de display stand ook). Bij de kassa gaf de prijs echter 58,- euro aan en ze konden de prijs niet aanpassen. Aangezien er bij een winkel als de Intertoys vnl. 15 jarigen werken heb ik maar niet moeilijk gedaan.

[ Voor 26% gewijzigd door xelfer op 07-01-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-07 01:05
Exorcist schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:55:
Ik heb mijn TMNT III voor de NES twee jaar terug ook voor 15 Euro, maar dan de NTSC variant. Hier merk je niets van als je NES hiervoor (simpel) geschikt is gemaakt. Carts zijn hetzelfde.
psst, er is ook alleen maar ntsc versie, de eu pal versie is nooit uitgekomen

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaos- schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:05:
[...]

psst, er is ook alleen maar ntsc versie, de eu pal versie is nooit uitgekomen
:o

Oh ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
maar goed hij geeft dus niet toe dus dat is wel balen maar goed ik bestel er niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397139

Vandaag 2 gamecube spellen aangeschaft.

- Mario Kart Double Dash
- Mario Smash Football

Hoop nog een keer een Zelda tegen te komen voor een mooie prijs. Beginnen steeds duurder te worden die GC spellen. :(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 397139 op 07-01-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Anoniem: 397139 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:41:
Vandaag 2 gamecube spellen aangeschaft.

- Mario Kart Double Dash
- Mario Smash Football

Hoop nog een keer een Zelda tegen te komen voor een mooie prijs. Beginnen steeds duurder te worden die GC spellen. :(
Gewoon goed zoeken op MP. Heb tijd geleden Mario Kart Double Dash voor €2 en pas nog Mario Smash Football voor €3 opgehaald.
Ben nu op zoek naar een goedkopen Majora's Mask, maar die quest loopt elke keer vast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ben zelf ook al een poos op zoek naar Probotector 1 en Zelda 1 voor de NES in goede staat (cart only).
Heb al redelijk vaak oproepen geplaatst, ook op tweakers, maar is een vrij lastige klus.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:13
Zelda 1 is die golden cartridge toch? die heb ik nog liggen. Een van de weinige games die ik echt niet weg doe, vooral omdat hij gewoon zo awesome is.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
probotector zoek ik zelf ook nog maar zelda heb ik al wel compleet zijn inderdaad lastig te vinden zeker tegen goede prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
lanerios schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:30:
Zelda 1 is die golden cartridge toch? die heb ik nog liggen. Een van de weinige games die ik echt niet weg doe, vooral omdat hij gewoon zo awesome is.
Die is idd van goud. Zelda 2 ook. Die heb ik in nieuwstaat in de kast liggen 8)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Zelda 2 heb ik ook nog ergens liggen ja, rommelmarkt voor 20 cent oid. Dus geen nieuwstaat. Maar werkt wel! :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
niet jokken! (8>

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
neh, was samen met wat andere games. Duckhunt/Mario + gun voor 1 euro, en wat andere zooi. Persoon ging er van uit dat het kapot was. Voorzichtig schoonmaken en het werkte weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Goeie tip voor rammelende cartridges :

Mensen denken vaak dat er iets los zit, maar het is gewoon een printplaat die niet vast genoeg zit.

Gamebitje aanschaffen en je cart openmaken. Stukje dik papier/dun karton van bijvoorbeeld een visitekaartje knippen en tussen je printplaatje en behuizing doen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Had hem voor 1 euro vorig jaar met koningsdag ! :D, en nee helaas doe ik hem niet weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xyphoid schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:17:
[...]

Gewoon goed zoeken op MP. Heb tijd geleden Mario Kart Double Dash voor €2 en pas nog Mario Smash Football voor €3 opgehaald.
Ben nu op zoek naar een goedkopen Majora's Mask, maar die quest loopt elke keer vast :P
Ow, dan heb ik geen goede koop gedaan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Anoniem: 397139 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:37:
[...]

Je hebt een goede koop gedaan als jij vindt dat de waarde overeenkomt met hetgeen wat je ervoor betaald hebt. Als je écht een game wilt hebben betaal je soms iets meer. De andere keer heb je weer geluk bij het vinden van een game die eigenlijk veel duurder is.

Zo heb ik ooit Darkwing Duck voor de NES voor 7,50 gekocht op een beurs terwijl deze veel meer waard is.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vond het het geld waard, iniedergeval een stuk minder betaald dan een moderne game en zeker zo veel plezier ga ik er aan beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Anoniem: 397139 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:37:
[...]
Zoals eerder gezegd, hangt het af van wat jij er aan wilt uitgeven.
Ik heb vaak meer uitgegeven dan een spel waard is, omdat ik het risico niet wilde lopen dat ik het spel later niet meer zou kunnen vinden. Maar op dit moment koop ik alles van GC, DS, PSX, PS2 en PS3 wat rond de €1 a €2 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koop je dan vooral via Marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Ja. Maar ik ga altijd langs. Tenzij ik het spel echt wil hebben en het is te ver om te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke dan! Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ik ga zelf ook vnl. bij mensen langs via MP. Soms laat ik dingen wel opsturen, maar dan moeten het wel waardevolle games zijn die niet zomaar te vinden zijn.

Duurste wat ik voor een GC game heb uitgegeven is 35e voor een mint Paper Mario en daarna 17,50e voor Kirby Air Ride (ook mint).

Enige GC game die ik nog wil hebben is Zelda Twilight Princess, maar die heb ik wel gewoon voor de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja Twilight Princess heb ik echt grijs gespeeld op de Wii, maar mijn Wii heb ik met spellen en al verkocht. Nu dus nog een keer Twilight Princess voor de gamecube halen, lijkt de Wind Waker een beetje op Twilight Princess? Of is dit een beetje meer 'kiddy' ?
Pagina: 1 ... 29 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.