Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.663 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StrongArmLance schreef op maandag 01 december 2014 @ 17:19:
Nu bezig met terug naar mijn oude Gamecube collectie, voor zover dat retro is. Veel discjes zijn kapot gegaan.

Ik had ook zo'n mooie gouden zelda gameboy SP, maar die heeft mijn broertje 10 jaar geleden stukgegooid...

Nou ja :)
Ik ben zelf ook bezig met mijn gamecube verzameling up te graden.. Maar de titels die ik nog wil hebben zijn helaas erg moeilijk te vinden en heel duur.. Dit zijn onder andere Zelda's Collectors edition (met die grijze hoes) en Mario Baseball (Pal). Verder heb ik wel de games die ik sowieso graag had willen hebben..

Dus na deze twee games komt alleen nog het aanvullen met (minder belangrijke) games voor de kwantiteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-10 22:48
Nee - voor de Gamecube wil ik alleen de kwaliteitstitels. Zoek nog Four Swords en Zelda Collector's Edition (inderdaad die met grijze hoes) en beide Metroids, Mario Kart en Brawl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 15:22

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Flozem schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:04:
Nee - voor de Gamecube wil ik alleen de kwaliteitstitels. Zoek nog Four Swords en Zelda Collector's Edition (inderdaad die met grijze hoes) en beide Metroids, Mario Kart en Brawl.
Psssst, Melee.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niknos
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 12:05
Vanwege de 20e verjaardag van de PlayStation ga ik spontaan proberen een spel per dag uit te spelen, beginnend vanaf de PS1.

Ridge Racer lijkt mij een mooie titel om mee te beginnen, dat is SLES-00001. Weet iemand een complete lijst van de SLES-nummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Haha - inderdaad. Maar brawl op N64 moet ik ook nog. ;)

Tegen verwachting in toch nog wat retro kunnen ophalen vandaag:
Gameboy - Nemesis: Return of the Hero (incl dustcover)
N64 - Doom64 (PAL met NTSC doosje en boekje)

Gecombineerd met Castlevania voor 3DS sealed. Nu nog een 3DS kopen... :+ Duurt helaas nog ff tot de new 3DS hier wordt gelanceerd, en goede 3DS deals zie ik niet... :/

[ Voor 3% gewijzigd door Flozem op 03-12-2014 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-10 22:50

StrongArmLance

Endless flow

Ja, gelukkig heb ik 3 nintendo 64's en een shitload aan games binnengeharkt voor dat het zo verziekt werd door webshops. (Mario 64 3x mocht iemand geïnteresseerd zijn :* haha)

Voor de gamecube heb ik alle goede games dubbel (Melee, Airride, Colosseum en XD), aangezien, zoals ik al zei mijn kleine broertje vroeger alles stuk maakte. Alle twee melees zijn stuk overigens en kirby airride is er ook niet lekker aan toe ;(, wel een fantastisch spel overigens, zo simpel en fantastisch met meer mensen, nog steeds.

Al mijn n64 controllers liggen in Italië, maar die controllers zijn 15 euro... Hoe wat wat... Dus die wil ik niet zo even bestellen.

Waar kopen jullie de meeste retro spullen, ik word een beetje moe van marktplaats...

[ Voor 17% gewijzigd door StrongArmLance op 04-12-2014 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
StrongArmLance schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:56:
Ja, gelukkig heb ik 3 nintendo 64's en een shitload aan games binnengeharkt voor dat het zo verziekt werd door webshops. (Mario 64 3x mocht iemand geïnteresseerd zijn :* haha)

Voor de gamecube heb ik alle goede games dubbel (Melee, Airride, Colosseum en XD), aangezien, zoals ik al zei mijn kleine broertje vroeger alles stuk maakte. Alle twee melees zijn stuk overigens en kirby airride is er ook niet lekker aan toe ;(, wel een fantastisch spel overigens, zo simpel en fantastisch met meer mensen, nog steeds.

Al mijn n64 controllers liggen in Italië, maar die controllers zijn 15 euro... Hoe wat wat... Dus die wil ik niet zo even bestellen.

Waar kopen jullie de meeste retro spullen, ik word een beetje moe van marktplaats...
Nog steeds via MP; wel vaak bij dezelfde lokale handelaar / verzamelaar. Het kost wel steeds meer moeite qua onderhandelen met leken - die rekenen zich ondertussen heel vaak rijk. Daarnaast Used Products, rommelmarkten, en webshops. Daar haal ik vaak de relatief onbekende, maar zeldzame games en spellen die ik zelden in het wild tegen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Flozem schreef op donderdag 04 december 2014 @ 05:01:
[...]

Nog steeds via MP; wel vaak bij dezelfde lokale handelaar / verzamelaar. Het kost wel steeds meer moeite qua onderhandelen met leken - die rekenen zich ondertussen heel vaak rijk. Daarnaast Used Products, rommelmarkten, en webshops. Daar haal ik vaak de relatief onbekende, maar zeldzame games en spellen die ik zelden in het wild tegen kom.
Ah oke dankje. Ik kom op marktplaats vaak alleen mensen tegen die denken dat hun n64 producten van goud gemaakt zijn of zo. Belachelijke prijzen.

Nu heb je overigens ook wel websites waar je meerdere GC spellen voor 90 cent kan halen en dat is zeker wel prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StrongArmLance schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:05:
[...]

die denken dat hun n64 producten van goud gemaakt zijn of zo.
Precies dit.

Daarnaast helpt het ook niet dat de helft advertenties zijn van webshops met prijzen van 50 Euro per game.

Is trouwens alleen met de (S)NES N64, dingen zoals PS(1/2) & (o)Xbox zijn spotgoedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik kijk zelf ook op Marktplaats, maar er zijn idd veel sjonnies die denken dat ze goud in handen hebben. Advertenties met over de top prijzen negeer ik gewoon.

Pandjeshuizen zoals Used Products winkels keek ik vroeger nog wel regelmatig, maar tegenwoordig helemaal niet meer. De Used Products winkels in mijn omgeving (Zuid-Gelderland/Noord-Brabant) denken allemaal dat ze Pawn Stars zijn ofzo. Vaak zijn de prijzen bij UP nog een stuk hoger dan op Marktplaats.

Webshops/handelaren zijn vaak ook erg duur en verpesten de markt, vandaar dat ik bij voorkeur niet koop bij zo'n partij.

Vaak kan je met goed zoeken nog wel eerlijke prijzen vinden op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:47:
[...]

Precies dit.

Daarnaast helpt het ook niet dat de helft advertenties zijn van webshops met prijzen van 50 Euro per game.

Is trouwens alleen met de (S)NES N64, dingen zoals PS(1/2) & (o)Xbox zijn spotgoedkoop.
Paper Mario 64: €64,99, en dan ook nog alleen de casette geloof ik 7(8)7

En mensen die n64 controllers aanbieden voor 15 euro 'het pookje is wel lam, maar webshops bieden het aan voor 19,50, dus' 7(8)7 7(8)7

Veel GameCube spellen zijn ook rete duur, ik zoek al heel lang naar een normaal geprijsde versie van Paper Mario.
Toen ik 10/11 was kreeg ik Melee cadeau, dus we gingen spelen, maar ik snapte er niets van, het leek helemaal niet op de melee die ik bij een vriendje had gespeeld...
Het was waarschijnlijk gewoon een lang voorstukje (wel leuk) dacht ik.

Na een half uur waren ik en mijn broer er wel klaar mee en haalde het spel uit de GameCube, bleek een of andere doos van de intertoys/bartsmit paper Mario in de super smash case gedaan te hebben.

Dus nu zoek ik dat spel een beetje, want voor zover ik me kan herinneren was het best leuk.

[ Voor 36% gewijzigd door StrongArmLance op 04-12-2014 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:45
xelfer schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:18:
Ik kijk zelf ook op Marktplaats, maar er zijn idd veel sjonnies die denken dat ze goud in handen hebben. Advertenties met over de top prijzen negeer ik gewoon.

Pandjeshuizen zoals Used Products winkels keek ik vroeger nog wel regelmatig, maar tegenwoordig helemaal niet meer. De Used Products winkels in mijn omgeving (Zuid-Gelderland/Noord-Brabant) denken allemaal dat ze Pawn Stars zijn ofzo. Vaak zijn de prijzen bij UP nog een stuk hoger dan op Marktplaats.

Webshops/handelaren zijn vaak ook erg duur en verpesten de markt, vandaar dat ik bij voorkeur niet koop bij zo'n partij.

Vaak kan je met goed zoeken nog wel eerlijke prijzen vinden op Marktplaats.
Inderdaad, te lachwekkend soms. Als ik ooit retro-spul ga verkopen, dan verkoop ik het dus niet aan zo'n retro-gaming store.

Voor de grap had ik een keer mijn NES + 12 spellen (waaronder ook Duck Tales 2, vrij zeldzaam) op MP gezet, gelijk begonnen allerlei webshops een Euro bidding war (als in elke keer 1 euro hoger bieden dan de andere) en zo proberen ze andere mensen de loef af te steken. Kreeg toen ook wat agressieve mails of ik zo snel mogelijk wilde laten weten of ik akkoord ging en het dan op eigen kosten op zou sturen want daar voor betalen zouden ze niet aan beginnen, ja of ik moest het bij de winkel langsbrengen... wat een grap.

Stel dat ik bij wijze van spreke € 100 had gekregen voor de hele set, dan zou dat waarschijnlijk 3 a 4x over de kop gaan bij zo'n shop.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

We zouden een gezamenlijke klacht moeten indienen bij marktplaats tegen de oneerlijke bied concurrentie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
Dit weekend wat foto's maken van spellen die ik te koop heb.
Zal proberen zo gauw mogelijk in de V&A toe te voegen. Dan laat ik het als eerste hier weten. Verkoop ze liever voor een leuke prijs aan 1 van jullie, dan aan een handelaar op MP.
Niks bijzonders, maar je zal er maar naar op zoek zijn (o.a. TMNinjaT II en Mario 2 voor de NES. Cartridge only).

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
Xyphoid schreef op donderdag 04 december 2014 @ 15:50:
Dit weekend wat foto's maken van spellen die ik te koop heb.
Zal proberen zo gauw mogelijk in de V&A toe te voegen. Dan laat ik het als eerste hier weten. Verkoop ze liever voor een leuke prijs aan 1 van jullie, dan aan een handelaar op MP.
Niks bijzonders, maar je zal er maar naar op zoek zijn (o.a. TMNinjaT II en Mario 2 voor de NES. Cartridge only).
oke ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-10 23:00
StrongArmLance schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:27:
[...]

Paper Mario 64: €64,99, en dan ook nog alleen de casette geloof ik 7(8)7

En mensen die n64 controllers aanbieden voor 15 euro 'het pookje is wel lam, maar webshops bieden het aan voor 19,50, dus' 7(8)7 7(8)7

Veel GameCube spellen zijn ook rete duur, ik zoek al heel lang naar een normaal geprijsde versie van Paper Mario.
Toen ik 10/11 was kreeg ik Melee cadeau, dus we gingen spelen, maar ik snapte er niets van, het leek helemaal niet op de melee die ik bij een vriendje had gespeeld...
Het was waarschijnlijk gewoon een lang voorstukje (wel leuk) dacht ik.

Na een half uur waren ik en mijn broer er wel klaar mee en haalde het spel uit de GameCube, bleek een of andere doos van de intertoys/bartsmit paper Mario in de super smash case gedaan te hebben.

Dus nu zoek ik dat spel een beetje, want voor zover ik me kan herinneren was het best leuk.
Gamecube spellen gaan echt richting de prijzen van het oudere Nintendo spul. is haast niet meer te doen voor mooie prijzen heb al in tijden geen mooie gamecube deal meer kunnen vinden af en toe een losse game voor een mooie prijs maar dat was het dan ook wel.

jaar geleden had ik gewoon mooie gamecube deals kunnen scoren waardoor ik bijvoorbeeld alle Zelda's voor de gamecube gratis in de collectie had kunnen toevoegen maar tegenwoordig lijkt het net of iedereen er naar zoekt en gaat het voor hoge bedragen weg. Ook Mario baseball pal engelse box en handleiding versie en in nieuwstaat, maar omdat deze de vip kaart miste had ik hem doorverkocht |:( voor een hoge prijs, had hem gewoon moeten houden want een vip kaart had ik elders wel los bij kunnen kopen van mede verkoper. daar wel spijt van achteraf maar dat spel vind ik uiteindelijk wel weer een keer.

Mijn super smash gamecube adapter pack is vandaag eindelijk binnen gekomen van 12game.com ziet er netjes uit ben er zeer tevreden mee. daar verkochten ze het tenminste voor de normale prijs incl verz. :)

Zag trouwens dat deze pack gisteren of eergister vrijwel weer overal verkrijgbaar was waaronder bij de mediamarkt maar nu opeens niet meer enkel bij de shop die er over de 80 euro voor vraagt misschien dat ik verkeerd heb gekeken maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Ik heb een aantal spellen in de V&A gezet. Voor wie interesse heeft.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05-2022
StrongArmLance schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:05:
[...]

Nu heb je overigens ook wel websites waar je meerdere GC spellen voor 90 cent kan halen en dat is zeker wel prettig
Heb je toevallig een linkje voor mij? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
vandaag solar jetman binnen gekegen en double dragon 2 voor de nes :)

en net voor een redelijk betaalbare prijs contra 2 weten te scoren niet voor de de marktprijzen die sommige mensen vragen

[ Voor 49% gewijzigd door qonstant op 06-12-2014 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

robinh0 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 13:37:
[...]

Heb je toevallig een linkje voor mij? ;)
Uiteraard: mariocube.nl ook wat overpricede spellen maar af en toe sterke aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:17

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

StrongArmLance schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 20:53:
[...]

Uiteraard: mariocube.nl ook wat overpricede spellen maar af en toe sterke aanbiedingen.
Mariocube is voor veel dingen erg fijn en net geprijsd. Je moet soms gewoon weten wat je daar moet halen maar over het algemeen mooi spul voor een nette prijs.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-10 17:18
Heej heej.

Ik ben momenteel op zoek naar een Sega Megadrive Scart kabel. Mijn nieuwe tv vind het niet tof om aangesloten te worden op de oude RF splitter van Sega.... onwijs veel signaalverlies op Digitale tv.

AV out vanuit de Sega Megadrive lijkt een beetje op een oude midi of Svideo aansluiting(groter als S-Video maar vergelijkbaar qua uiterlijk) iemand enig idee waar ik zo'n kabel kan scoren of mischien heeft iemand er een:P

heb eventueel nog wel een stel Gameboy colours(let op colours het zijn Taiwanese namaaks... ze werken perfect.. maar hebben engelse spelling daar aan kan je het zien.) maakt overigens niks uit want gameboys zijn regiovrij/ of een SuperGameboy/Sega Nomad TV Tuner in de aanbieding voor de verzamelaar als ruil:P

[ Voor 6% gewijzigd door blamauci op 07-12-2014 01:43 ]

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:42
blamauci schreef op zondag 07 december 2014 @ 01:39:
Heej heej.

Ik ben momenteel op zoek naar een Sega Megadrive Scart kabel. Mijn nieuwe tv vind het niet tof om aangesloten te worden op de oude RF splitter van Sega.... onwijs veel signaalverlies op Digitale tv.

AV out vanuit de Sega Megadrive lijkt een beetje op een oude midi of Svideo aansluiting(groter als S-Video maar vergelijkbaar qua uiterlijk) iemand enig idee waar ik zo'n kabel kan scoren of mischien heeft iemand er een:P
Die scartkabel voor de Mega Drive model 1 / Master System werd volgens mij vooral in Frankrijk gebruikt/meegeleverd.

Heb zelf destijds een originele Sega SCART kabel (model 3085) via eBay gekocht. Moest nog wel een simpele kleine aanpassing verrichten vanwege PAL/SECAM verschil (wel geluid maar geen beeld).

Hou er ook rekening mee dat het geluid door een SCART kabel op een Model 1 mono is. Wil je stereo dan zul je moeten rommelen met een kabeltje uit de headphone uitgang aan de voorkant (die gaat bij mij naar de geluidsinstallatie).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UMtQVZk.jpg

Mocht je zo'n kabel kopen dan staat hier hoe je 'm aan kan passen.
Pagina even laten vertalen door Google Translate mocht je er geen wijs uit komen :).

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05-2022
StrongArmLance schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 20:53:
[...]

Bedankt, heb wel eens van de site gehoord maar nooit naar de aanbiedingen gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
ironx schreef op zondag 07 december 2014 @ 02:34:
[...]

Die scartkabel voor de Mega Drive model 1 / Master System werd volgens mij vooral in Frankrijk gebruikt/meegeleverd.

Heb zelf destijds een originele Sega SCART kabel (model 3085) via eBay gekocht. Moest nog wel een simpele kleine aanpassing verrichten vanwege PAL/SECAM verschil (wel geluid maar geen beeld).

Hou er ook rekening mee dat het geluid door een SCART kabel op een Model 1 mono is. Wil je stereo dan zul je moeten rommelen met een kabeltje uit de headphone uitgang aan de voorkant (die gaat bij mij naar de geluidsinstallatie).

[afbeelding]

Mocht je zo'n kabel kopen dan staat hier hoe je 'm aan kan passen.
Pagina even laten vertalen door Google Translate mocht je er geen wijs uit komen :).
Heel erg bedankt voor de info. Mijn frans is niet geweldig maar daar kom ik wel uit.

Ik vind het overigens wel raar dat die kabels in nederland zo moeilijk te krijgen zijn. Ik kan me herrineren dat geen enkel van mijn vriendjes vroeger een sega megadrive op scart had. Allemaal met dat RF splittertje.

Het is trouwens idd een Model1. Ik heb ook een sega genesis model 2.... met een sega CD.

Nog altijd opzoek naar een Mega CD en een europese 32x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 14:32

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb zelf deze rgb scart kabel gekocht voor de mega drive: http://www.retrogamingcab...-scart-cable-tv-lead.html
Werkt perfect! Voor model 2 hebben ze ook te koop, is een iets andere stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
W1LL3M schreef op zondag 07 december 2014 @ 22:10:
Ik heb zelf deze rgb scart kabel gekocht voor de mega drive: http://www.retrogamingcab...-scart-cable-tv-lead.html
Werkt perfect! Voor model 2 hebben ze ook te koop, is een iets andere stekker.
Goede tip dankjewel. Geljik 1 besteld. :P mijn dag is weer goed:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:46
Dat kun je beter via V&A doen :)

[ Voor 85% gewijzigd door BM op 08-12-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Laatst online: 06-10 13:28
Vraagje aan de techneuten.

Ik heb mijn PS2 NTSC 9000 model sinds gisteren binnen.
Ben nu op zoek naar een externe transformator 220V naar 110V (9000 model heeft geen externe transfo, voeding zit in het toestel).

Tips waar ik zeker moet op letten?

Anderzijds, ik heb hier ook nog een europees 9000 model liggen, misschien een idee om beide toestellen te openen en het voedingsgedeelte te wisselen? (ik veronderstel dat de voeding niet op het moederbord zit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
Als dat zo een slim versie is. De voeding is extern als het goed is. Ongetwijfeld kun je dus de voeding van de Europese gewoon gebruiken op je NTSC PS2, maar dat moet je even zelf nagaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 16:00
Touchdomex schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 21:02:
[...]

Mariocube is voor veel dingen erg fijn en net geprijsd. Je moet soms gewoon weten wat je daar moet halen maar over het algemeen mooi spul voor een nette prijs.
Hier haal ik ook wel eens wat, erg positief over hun website.
Weliswaar een keer een originele controller voor m'n NES gehaald, alleen deden de eerste twee die ik gekregen heb helemaal niets. Gelukkig zonder discussie meteen nieuwe gehaald en bij de derde was het goed.

Heb zelf een nintendo 64 te koop en zit ook echt te zoeken naar wat nu een goede prijs is. Inmiddels is de helft van de advertenties inderdaad door handelaren of webshops op marktplaats wat het handelen wel echt minder leuk maakt en het hele beeld van waarde compleet in de war schopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
danielkraak schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 09:27:
Als dat zo een slim versie is. De voeding is extern als het goed is. Ongetwijfeld kun je dus de voeding van de Europese gewoon gebruiken op je NTSC PS2, maar dat moet je even zelf nagaan.
:) Zoals er te lezen staat is het 9000 model met ingebouwde transfo.
Het was een mogelijkheid maar in mijn geval jammer genoeg geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
@Ekfad: Je bedoelt dus gewoon de PS2 'fat'-model? Misschien heb je hier iets aan: https://www.ifixit.com/Gu...er+Board+Replacement/1402

Of je hiermee ook de powerboard uit een andere regio kan overzetten, weet ik helaas niet. Waarschijnlijk zullen de interne voltages gelijk zijn tussen de verschillende regio's. Met een PS1 of een Dreamcast kan het in ieder geval probleemloos. :-)

Een PS2-slim was een stuk eenvoudiger geweest. Dan kon je gewoon, zoals danielkraak ook al aangaf, een andere (externe) adapter gebruiken uit je eigen regio.

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
c4ke schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 20:33:
@Ekfad: Je bedoelt dus gewoon de PS2 'fat'-model? Misschien heb je hier iets aan: https://www.ifixit.com/Gu...er+Board+Replacement/1402

Of je hiermee ook de powerboard uit een andere regio kan overzetten, weet ik helaas niet. Waarschijnlijk zullen de interne voltages gelijk zijn tussen de verschillende regio's. Met een PS1 of een Dreamcast kan het in ieder geval probleemloos. :-)

Een PS2-slim was een stuk eenvoudiger geweest. Dan kon je gewoon, zoals danielkraak ook al aangaf, een andere (externe) adapter gebruiken uit je eigen regio.
Ik denk dat hij een slim 90000 bedoelt, maar dat is een gok. Deze hadden, itt andere PS2 slims, een ingebouwde voeding ipv. een externe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
c4ke schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 20:33:

Exorcist schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 23:44:
[...]

Ik denk dat hij een slim 90000 bedoelt, maar dat is een gok. Deze hadden, itt andere PS2 slims, een ingebouwde voeding ipv. een externe.
Zoals Exorcist al zei, het is een 9000 SLIM, die hebben ook een ingebouwde voeding en een iets betere koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
Verhip! Ik dacht dat alle slimline modellen een externe adapter hadden. :-o

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
het laatse model de 90000 versie van de ps2 slim is het beste. en inderdaad zonder de extra dikke adapter zoals alle andere ps2 slim modellen.

Zelf nooit problemen mee gehad maar ik zou zelf nooit voor een ps2 phat gaan. Veel slechte dingen over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:45:
het laatse model de 90000 versie van de ps2 slim is het beste. en inderdaad zonder de extra dikke adapter zoals alle andere ps2 slim modellen.

Zelf nooit problemen mee gehad maar ik zou zelf nooit voor een ps2 phat gaan. Veel slechte dingen over gehoord.
Bijzonder. Ok, PS2 phats hebben net als de PS3 phats (en deels slims) last van een slijtende laser. Eerdere controllers gaan sneller kapot. Maar verder zijn ze stabiel als wat. Heb nu denk ik rond de 30 PS2's, waarvan 12 phats. Merendeel werkt, een paar met defecte laser. Leuke aan de phats is de mogelijkheid tot plaatsing HDD. Kun je leuk mee spelen :)

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
De 9000 serie heeft natuurlijk wel een heel groot nadeel (bepaalde functionaliteit is uitgeschakeld) :X Dus ik denk dat de wat eerdere slim modellen (75000/77000/79000) nog iets aantrekkelijker zijn. De phats hebben idd HDD optie maar maken wel meer lawaai... De grote bottleneck van PS2 is dat deze alleen USB 1.0 heeft i.p.v. 2.0.. Via netwerk (SMB) games streamen is wel ook nog een optie.

Tijdje terug een Wii (eerste versie met controller en stuurtje) op de kop getikt voor 29,50.. nog een gamecube controller erbij gehaald.. wel leuk dat je gewoon alle legaal gekochte O-) wii en gamecube spellen van externe harde schijf kan spelen.. Alleen heb ik niet meer echt het geduld voor grote spellen als Zelda en Mario, dus ik weet nog niet of ik hem houd.

[ Voor 52% gewijzigd door Cooler_King op 11-12-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Cooler_King schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:45:
De 9000 serie heeft natuurlijk wel een heel groot nadeel (bepaalde functionaliteit is uitgeschakeld) :X Dus ik denk dat de wat eerdere slim modellen (75000/77000/79000) nog iets aantrekkelijker zijn. De phats hebben idd HDD optie maar maken wel meer lawaai... De grote bottleneck van PS2 is dat deze alleen USB 1.0 heeft i.p.v. 2.0.. Via netwerk (SMB) games streamen is wel ook nog een optie.

Tijdje terug een Wii (eerste versie met controller en stuurtje) op de kop getikt voor 29,50.. nog een gamecube controller erbij gehaald.. wel leuk dat je gewoon alle legaal gekochte O-) wii en gamecube spellen van externe harde schijf kan spelen.. Alleen heb ik niet meer echt het geduld voor grote spellen als Zelda en Mario, dus ik weet nog niet of ik hem houd.
De latere 90000 model is veel betrouwbaarder. betere koeling veel minder kans op slijtende lasers waardoor je disks naar de maan gaan en veel stiller tijdens het spelen. Zeker een reden waarom ik geen ps2 phat zal aanschaffen. Ook zeker beter met al de bovenstaande aspecten als je het vergelijkt met de oudere ps2 slim modellen.

De hd setting die je op de fat moet modden is dat wel echt veel beter als je al een component kabel hebt die al veel beter is dan de standaard av kabel? De ps2 phat is inderdaad beter voor hacken als je daar een fan was makkelijk te kraken.

Verder heb ik inderdaad gehoord dat de nieuwere ps2 slim modellen bepaalde ps1 spellen niet meer af kunnen spelen. andere ps2 slim modellen konden er ook een paar niet afspelen maar de nieuwe kunnen nog meer titels niet afspelen. tenminste als je dat bedoeld met functionaliteit. zijn er niet eens zo gek veel volgens mij max ongeveer 25 titels waarvan vrijwel alles voor mij niet speelbare games zijn. Misschien ook enkele ps2 games maar zeker niet titels waar ik van wakker zal liggen :O

De 75000 schijnt trouwens nog slechter te zijn met backwardse compatabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bangsa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik denk dat er vandaag weinig tweakers naar de retro game beurs in Deurne zijn geweest??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Bangsa schreef op zondag 14 december 2014 @ 19:05:
Ik denk dat er vandaag weinig tweakers naar de retro game beurs in Deurne zijn geweest??
Wist niet dat er weer een was. Zat in Duitsland, dus kon toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ik vind die Bonami beurzen niet zo heel interessant en steeds minder en minder worden. De handelaren worden steeds duurder en de laatste keer in Apeldoorn was er weinig te vinden voor een realistische prijs. Ik heb weleens dingen daar zien liggen voor 50e+ die op marktplaats amper 15e kosten....

Zelf ga ik dan ook alleen als ik toevallig in de buurt ben even kijken bij de Bonami beurs. Mijn ouders wonen toevallig 300 meter van de locatie in Apeldoorn vandaan, dus als ik toevallig dat weekend bij mijn ouders ben neem ik weleens een kijkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bangsa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-12-2024
Volgens mij was dit niet een Bonami Beurs, alhoewel het weinig van elkaar verschilt.

Was voor mij de eerste keer op de nieuwe locatie. Was zeker groter dan de vorige locatie. Niet alle stands dicht op elkaar.

Was ook niet heel druk naar mijn mening.
Ze hadden het beter begin van de maand kunnen doen, dan hebben mensen ook hun salaris gestort. Dan was de opkomst misschien wat groter geweest.

Zelf niks gekocht daar, vond het ook allemaal wat aan de prijzige kant.
Ik woon in de buurt dus was wel het kijken waard.

Wat ik wel zag dat de handelaren bij elkaar gingen kijken en mooie dealtjes sloten. Je zou toch denken dat ze het misschien op hun website voor meer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ik kijk zelf gewoon op sites als Marktplaats en ik zie echt zelden dat handelaren concurrerende prijzen hebben. Soms hebben ze nog wel leuke dingetjes in een rotzooi bak liggen.

Ik heb nog weleens obscure SNES of PS1 spellen gehaald op zo'n beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 09:43
De beurs in Deurne wordt volgens mij georganiseerd door Dr. Retro, hij werkt sowieso mee aan de organisatie ervan. Ik wist niet eens dat ie gisteren was, anders was ik wel geweest.

Geen idee eigenlijk hoeveel deze beurs verschilt van de Bonami beurzen.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Aha. Ik ben zelf alleen nog bij Bonami beurzen geweest, dus ik zou ook niet weten of er verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Ook daar ben ik nog nooit geweest. Ik wilde vorig jaar naar de beurs in Eindhoven gaan, aangezien ik zelf in Midden-Limburg woon is dat nog best te doen. Maar daar kwam toen iets tussen dus ben toen niet kunnen gaan.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-10 12:56
Sinds lange tijd weer iets voor de collectie, Super Metroid voor de SNES. 25 euro leek me wel een goede deal. :) Label is helemaal intact en niet verkleurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Patryk schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:00:
Sinds lange tijd weer iets voor de collectie, Super Metroid voor de SNES. 25 euro leek me wel een goede deal. :) Label is helemaal intact en niet verkleurd.
We willen foto's zien!

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Patryk schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:00:
Goeie deal... _/-\o_

Ik heb er zelf rond de 40 voor betaald. En alleen voor die prijs gekregen omdat ik er drie andere spellen bij kocht... :/

[ Voor 3% gewijzigd door Flozem op 16-12-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ik heb een Japanse versie van Super Metroid aangeschaft voor 8 euro incl. verzendkosten (vanuit Japan). Deze game heeft gewoon 2 taalopties: Engels en Japans :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 09:41
Mijn zoon wilde de oude mario's zien. Ik heb 1,2 & 3 op nes en snes maar de console's staan (nog steeds) niet aangesloten. Toen dacht ik, ach ik heb nog wat punten op mijn wii, koop ik daar all stars, is gewoon makkelijk. Daar wil ik wel 800-1000 puntjes voor betalen. Maar ze verkopen die dus gewoon niet. Wel de games los inc lost levels....ik snap dat echt niet. All stars was volgens mij een zeer goed verkochte bundel. Het komt op mij echt over als klant uitpersen. Ben wel benieuwd wat jullie vinden.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:53:
Mijn zoon wilde de oude mario's zien. Ik heb 1,2 & 3 op nes en snes maar de console's staan (nog steeds) niet aangesloten. Toen dacht ik, ach ik heb nog wat punten op mijn wii, koop ik daar all stars, is gewoon makkelijk. Daar wil ik wel 800-1000 puntjes voor betalen. Maar ze verkopen die dus gewoon niet. Wel de games los inc lost levels....ik snap dat echt niet. All stars was volgens mij een zeer goed verkochte bundel. Het komt op mij echt over als klant uitpersen. Ben wel benieuwd wat jullie vinden.
Ik snap je punt all stars is een verzameling van de Mario spellen op een cardridge. Maar je moet het zo zien, dat de spellen ook gewoon eerst los werden verkocht vroeger. Verder zou het oneerlijk zijn tenopzichte van de andere spellen qua prijs die dan even veel zouden kosten als de all stars die veel Mario spellen tegelijk heeft terwijl de rest enkel 1 spel is voor hetzelfde geld.

1 Mario game is echt niet minder waard dan zeg maar bijvoorbeeld zelda a link to the past. Dat ze toevallig in het verleden een hele bundel Mario spellen op een cardridge hebben gedaan wil niet zeggen dat ze dat steeds weer moeten doen. Verder op het download gebeuren verkopen ze vaak enkel losse spellen. all stars is de naam van de bundel niet de naam van een los spel. Hier zijn tig voorbeelden van. als ik jou manier zou toepassen dan hadden ze bijvoorbeeld ook alle sonic games moeten bundelen in bijv sonic mega collection etc etc.

Wat ze eventueel wel zouden kunnen doen is het als all stars verkopen maar dan voor een hogere prijs omdat je dan meerdere spellen tegelijk krijgt. Verder mocht je enkel die ene Mario game willen dan is all stars geen goede oplossing.

Je kan voor de wii trouwens ook als je alles in een keer wil hebben gewoon de 25th anniversairy editie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryk
xelfer schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:55:
Ik heb een Japanse versie van Super Metroid aangeschaft voor 8 euro incl. verzendkosten (vanuit Japan). Deze game heeft gewoon 2 taalopties: Engels en Japans :).
Hmm interessant, zal vast niet het enige Japanse spel zijn dat je in het Engels kan spelen. Speel je Super Famicom spellen met behulp van een converter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nieuwe aanwinst :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/W7MWCDr4dRLKblG3NnSwg6IU/full.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Zakkenwasser op 16-12-2014 21:54 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:53:
Heel simpel, dit kost ze de losse aanschaf van Mario 1,2 en/of 3 voor de NES. Dat gemelk van Mario (de oude delen) is typisch Nintendo, maar anderzijds..er zijn mensen die het blijkbaar nog kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Gargoye's Quest 2 O+

Netjes... Moet ik nog eens voor een redelijke prijs tegenaan lopen. Jammer genoeg vroeger niet mogen kopen van mijn ouders. Ik zie me nog in België (nabij Maasmechelen) voor de vitrine staan. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Exorcist schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:47:
[...]

Heel simpel, dit kost ze de losse aanschaf van Mario 1,2 en/of 3 voor de NES. Dat gemelk van Mario (de oude delen) is typisch Nintendo, maar anderzijds..er zijn mensen die het blijkbaar nog kopen.
All stars bestaat wel als disc versie voor de Wii, maar die zal wel schrikbarend duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Patryk schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:42:
[...]
Hmm interessant, zal vast niet het enige Japanse spel zijn dat je in het Engels kan spelen. Speel je Super Famicom spellen met behulp van een converter?
Ik heb een Super Famicom die ik gebruik, maar ik heb ook 2 verschillende type converters voor mijn SNES. Deze converters gebruikte ik voordat ik een Super Famicom aangeschaft had.

Mijn favoriete Super Famicom games zijn verder:

Parodius Da! - Deze is ook als Parodius uitgebracht in PAL
Gokujou Parodius - Vervolg op Parodius. Super Famicom exclusive (bevat geen taal)
Jikkyou Oshaberi Parodius - Parodius 3. Ook een Japanse exclusive.
Return of Double Dragon - Heet Super Double Dragon in PAL. De Japanse versie bevat meerdere moeilijkheidsgraden + een bonus level

Overige Super Famicom games die ik heb zijn bv. Final Fight 1, 2, Guy, Alle Streetfighter games, Macross Scrambled Valkyrie, Area 88 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i1359.photobucket.com/albums/q784/G33n/IMG-20141216-WA0002_zps68a466fd.jpeg

weet dat copiers hier niet zo zijn gewenst maar gisteren beetje bezig geweest en floppy drive vervangen voor een floppy drive usb emulator werkt top dus nu speel ik de games via usb stick en heb ik 100 floppy,s op deusb stick staan.

weet dat een ufo 8 makkelijker is maar dit is wel gewoon leuk om oude techniek te upgraden naar nieuwere techniek.

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 11:23

TdV

Goede tip, ik heb nog een game doctor sf7 die ik wel wil upgraden, hoewel ik carts altijd leuker vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YC1903
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10 15:47
Kun je dat ding inclusief een snes ergens kopen? Wel lekker makkelijk met een usb stickje ivm die belachelijke prijzen 2dehands...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Raad marktplaats of ebay aan daar komen die dingen soms nog wel eens voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Die apparaten zijn ondertussen zelf al erg retro en onbetaalbaar. :+ Er zijn praktischere alternatieven, maar daarvoor kun je beter buiten dit topic ff Googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
copywizard schreef op woensdag 17 december 2014 @ 17:02:
weet dat copiers hier niet zo zijn gewenst maar gisteren beetje bezig geweest en floppy drive vervangen voor een floppy drive usb emulator werkt top dus nu speel ik de games via usb stick en heb ik 100 floppy,s op deusb stick staan.

weet dat een ufo 8 makkelijker is maar dit is wel gewoon leuk om oude techniek te upgraden naar nieuwere techniek.
Wist niet dat dat bestond. Wel grappig. Maar aangezien ik de copier toch niet meer gebruik, laat ik hem maar zo.
Flozem schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:29:
Die apparaten zijn ondertussen zelf al erg retro en onbetaalbaar. :+ Er zijn praktischere alternatieven, maar daarvoor kun je beter buiten dit topic ff Googlen.
Heb mijn Pro Fighter X toen voor 700 gulden gekocht, dus weet niet of je ze voor heel goedkoop kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, nog eens vraagje ivm de box protectors.
Ik heb hier een paar pagina's ervoor gelezen dat de protectors van http://www.videogameboxprotectors.com/ beter zouden zijn dan die van Retro Game Freak.
Is dit wel degelijk zo of is dit meer subjectief bekeken?

Het geld zou mij niet echt uitmaken indien het niet zoveel scheelt maar liefst koop ik die met de beste kwaliteit.

Bij http://www.videogameboxprotectors.com/ lees ik bv iets zoals Acid free voor betere bescherming dus ik denk dat mijn voorkeur daar naar gaat maar toch wou ik nog eens informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 22:46:
Hallo, nog eens vraagje ivm de box protectors.
Ik heb hier een paar pagina's ervoor gelezen dat de protectors van http://www.videogameboxprotectors.com/ beter zouden zijn dan die van Retro Game Freak.
Is dit wel degelijk zo of is dit meer subjectief bekeken?

Het geld zou mij niet echt uitmaken indien het niet zoveel scheelt maar liefst koop ik die met de beste kwaliteit.

Bij http://www.videogameboxprotectors.com/ lees ik bv iets zoals Acid free voor betere bescherming dus ik denk dat mijn voorkeur daar naar gaat maar toch wou ik nog eens informeren.
acid free betekend zuur vrij.

Je kan retrogamefreak hierover mailen mocht je daar onzeker over zijn of hun box protectors dat wel of niet hebben. Ze geven altijd snel antwoord op je vragen

Maar PET plastic is over het algemeen zuur vrij. ze gebruiken specifiek PET plastic want bij andere plastic soorten kan je hier last van krijgen waardoor het op langere termijn kan beschadigen.

Volgens mij halen ze het zelf bij die site vandaan maar dat weet ik niet zeker en dat kan ik niet bevestigen.

overigens over de voorgaande pagina's ging het om de prijs.

Bij http://www.videogameboxprotectors.com/ kan je als je zeer grote hoeveelheden koopt een veel lagere prijs krijgen dan bij retrogamefreak.

• copywizard
  • Niet online
YC1903 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:08:
Kun je dat ding inclusief een snes ergens kopen? Wel lekker makkelijk met een usb stickje ivm die belachelijke prijzen 2dehands...
inderdaad zoals sommige al zeggen kan je soms nog wel een combo deal scoren met een snes en een copier je kan ze ook nog uit china halen op tototek.com maar let dan wel op dat je een pal systeem koopt

wat betreft de usb drive die krijg je er standaard niet bij standaard zit er gewoon een floppy drive in maar op ebay kan je zoeken op floppy emulator en dan vind je ze voor rond de 20 dollar het inbouwen is 2 kabeltjes los van de oude floppy drive en die weer in de usb emulator prikken en klaar is kees dus je hoeft er niet echt technisch voor te zijn.

de floppy emulator is trouwens bedoeld voor een roland keyboard ;)

en idd ik hou ook erg van de originele cartridge maar dit is dan ook echt voor het idee kijken of het lukt!

en mocht je er een bij tototek kopen neem er dan een met 32mb of hoger! ik heb helaas 24 en wil dol graag upgraden maar zo makelijk is dat helaas niet.

en een beetje (32MB) copier gaat tegenwoordig los voor 50 a 60 euro in doos nog wel voor 80 a 100 dus is best duur inderdaad maar uit china kan je wel leuk scoren zag ik al

[ Voor 7% gewijzigd door copywizard op 18-12-2014 09:04 ]

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 18:51

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Het is mij recentelijk opgevallen dat de stock-foto van de NES een soort standaard lijkt te tonen onder NES:

Afbeeldingslocatie: http://www.consolereviews.nl/imagespersite/images_consolereviews/types/20091203195017_20091122141033_nes_439291.jpg

Weet iemand of dit inderdaad een officieel verkrijgbare standaard is of dat het alleen voor de foto is gebruikt en er 25+ jaar geleden geen software bestond om dit netjes weg te poetsen? Google brengt mij niet veel verder... :-(

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Glaanie schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:03:
Het is mij recentelijk opgevallen dat de stock-foto van de NES een soort standaard lijkt te tonen onder NES:

[afbeelding]

Weet iemand of dit inderdaad een officieel verkrijgbare standaard is of dat het alleen voor de foto is gebruikt en er 25+ jaar geleden geen software bestond om dit netjes weg te poetsen? Google brengt mij niet veel verder... :-(
More like this? :+

Afbeeldingslocatie: http://media.techeblog.com/images/nescase_mods_1.jpg

• Glaanie

Glaanie

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

[afbeelding]

Volgens mij is het een custom made stand puur die ene foto geweest, zo te zien staat de NES niet echt stabiel als je goed kijkt, de steun lijkt me niet zo geweldig. Misschien een mailtje richting Nintendo? Al zullen ze er ook niet veel vanaf weten. Kan ook zijn dat ze idd geen mogelijkheid hadden om die witte balk weg te halen, maar hoe dan ook, gaat een lastige opgave worden om zoiets te krijgen. Misschien 3D printen?

[ Voor 9% gewijzigd door iPodKiller op 18-12-2014 13:41 ]

• Glaanie

Glaanie

iPodKiller schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:39:
[...]

Volgens mij is het een custom made stand puur die ene foto geweest, zo te zien staat de NES niet echt stabiel als je goed kijkt, de steun lijkt me niet zo geweldig. Misschien een mailtje richting Nintendo? Al zullen ze er ook niet veel vanaf weten.
Lijkt mij ook dat het costum made is. Ik ga eens Nintendo contacten, thanks :)

Edit: mail verstuurd. Als ik antwoord heb, post ik het in dit topic :)

[ Voor 7% gewijzigd door Glaanie op 18-12-2014 13:49 ]

• copywizard
  • Niet online
iemand al een beetje het amiibo debakel gevolgd?

http://gathering.tweakers...ist_messages/1610540/last

het blijkt dat bepaalde poppetjes al voor de 80 euro worden verkocht en idd op bol.com staan sommige al voor 70 aangeboden

http://www.engadget.com/2014/12/12/amiibo-shortage/

p.s. weet dat het niet retro is maar wel video games en verzamelen dus dacht ?
ikzelf heb nog bij de intertoys en bij fun in belgie een marth en een villager kunnen scoren!

[ Voor 21% gewijzigd door copywizard op 18-12-2014 14:45 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:17

BM

Moderator Spielerij
Niet retro, en dus niet voor dit topic :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• copywizard
  • Niet online
ze worden niet meer gemaakt dus duurt niet lang voor het retro word ;) maar begrijp het

• xelfer
  • Niet online
Over een aantal jaar zal het zeker Retro zijn. Zelf vind ik het een beetje overhyped, maar het idee is wel geinig. Ik heb 1 Amiibo gekocht voor mijn Wii U (Pikachu), omdat ik nieuwsgierig was.

Een echte meerwaarde heeft het niet, maar die dingen verzamelen kan op zich leuk zijn (voor de liefhebber).

• Flozem
Ik wil alle Amiibo van Legend of Zelda, Metroid en Kid Icarus. Daar houd ik het bij. Ik twijfel nog of ik ze uitpak en in een vitrine ga zetten of verpakt laat: de verpakking is wel erg lomp groot - en ze zijn verpakt niet te gebruiken.

Ik kan me nu wel voor de kop kan slaan dat ik drie keer op rij (volop gelegenheid) geen enkele Marth heb gekocht. Had ik nu goed geld aan kunnen verdienen... hoewel ik dat enerzijds weer verwerpelijk vind. }:O

Aan de andere kant heb je dan voorraad risico en zul je net de pech hebben dat die specifieke Amiibo weer in productie wordt genomen. Stiekem gun ik die handelaren dat laatste... >:)

[ Voor 55% gewijzigd door Flozem op 18-12-2014 16:56 ]

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:46
Iemand tips waar je redelijk goedkoop snes consoles kunt scoren? Vergeeld maakt in dit geval totaal niet uit, wil er alleen niet teveel aan uitgeven en ik heb het idee dat er betere deals bestaan dan wat ik zoal op MP aantref. Voeding, kabels en controllers enzo maken ook verder niet uit, wil er niet extra voor neerleggen iig.

[ Voor 18% gewijzigd door zzattack op 18-12-2014 16:54 ]

• Flozem
zzattack schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:53:
Iemand tips waar je redelijk goedkoop snes consoles kunt scoren? Vergeeld maakt in dit geval totaal niet uit, wil er alleen niet teveel aan uitgeven en ik heb het idee dat er betere deals bestaan dan wat ik zoal op MP aantref. Voeding, kabels en controllers enzo maken ook verder niet uit, wil er niet extra voor neerleggen iig.
Rommelmarkten. Ik heb er afgelopen zomer voor 20 euro een nagenoeg onvergeelde SNES met 5 spellen en NTSC convertor uitgehaald. Alleen de voeding had een wankel contact.

Maar sluit Marktplaats niet per definitie uit. Begin dit jaar heb ik van een lokale medeverzamelaar mijn eigen onvergeelde SNES gekocht voor 50 euro inclusief Super Mario World, 10 Gameboy spelletjes en third party opbergtas.

In beide gevallen zaten alle kabels erbij.

• qonstant
afgelopen maand in de collectie kunnen toevoegen,allemaal voor mooie prijs kunnen vinden geen retailprijzen.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14939948/IMG_6357.JPG

• Patryk
zzattack schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:53:
Zoals Flozem al aangeeft, MP niet uitsluiten. Ik heb mijn boxed SNES Super Mario All-Stars set inclusief 2 andere games voor 40 euro exclusief verzendkosten via MP gekocht. Af en toe heb je gewoon geluk. :)

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 09:41
gast7 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:52:
[...]

Ik snap je punt all stars is een verzameling van de Mario spellen op een cardridge. Maar je moet het zo zien, dat de spellen ook gewoon eerst los werden verkocht vroeger. Verder zou het oneerlijk zijn tenopzichte van de andere spellen qua prijs die dan even veel zouden kosten als de all stars die veel Mario spellen tegelijk heeft terwijl de rest enkel 1 spel is voor hetzelfde geld.

1 Mario game is echt niet minder waard dan zeg maar bijvoorbeeld zelda a link to the past. Dat ze toevallig in het verleden een hele bundel Mario spellen op een cardridge hebben gedaan wil niet zeggen dat ze dat steeds weer moeten doen. Verder op het download gebeuren verkopen ze vaak enkel losse spellen. all stars is de naam van de bundel niet de naam van een los spel. Hier zijn tig voorbeelden van. als ik jou manier zou toepassen dan hadden ze bijvoorbeeld ook alle sonic games moeten bundelen in bijv sonic mega collection etc etc.

Wat ze eventueel wel zouden kunnen doen is het als all stars verkopen maar dan voor een hogere prijs omdat je dan meerdere spellen tegelijk krijgt. Verder mocht je enkel die ene Mario game willen dan is all stars geen goede oplossing.

Je kan voor de wii trouwens ook als je alles in een keer wil hebben gewoon de 25th anniversairy editie kopen.
Ik zal is op mp zoeken naar die wii disc vind dat een goede tip. En ja je hebt gelijk sonic anniversary zou dan thoeretisch ook aangeboden kunnen worden, maar...dat was een cube game. Geen idee of er destijds md sonic cartscwaren met alle games. (Handiger met sonic en knuckles :p) mijn punt is dat ik vroeger bijna bij iedereen mario all stars zag, was een hele populaire bundel. Net zoals de mario/duck hunt combo op de nes. En op de snes had je natuurlijk betere gfx. Ik snap het wel, maar give the ppl what they want ;p

10 second ninja DONE

• Xyphoid
Mijn budget voor deze maand is al een tijd op, dus heb op MP gezocht naar ander spul.
Heb vanavond drie PS3 spellen gekocht voor €6 (€2 per stuk). Motor Storm Pacific Rift, Gran Turismo 5 Prologue en Metal Gear Solid 4 (die had ik al, maar ja, voor die prijs).
Echt niet te geloven dat PS3 spellen goedkoper zijn dan PS1 of Gamecube spellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
YC1903 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:08:
Of gewoon een PC aan je TV hangen en daar vanaf emulaten en een SNES gamepad met USB kopen.

Uiteraard wel alleen doen voor spellen die je al origineel hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Xyphoid schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:29:
Mijn budget voor deze maand is al een tijd op, dus heb op MP gezocht naar ander spul.
Heb vanavond drie PS3 spellen gekocht voor €6 (€2 per stuk). Motor Storm Pacific Rift, Gran Turismo 5 Prologue en Metal Gear Solid 4 (die had ik al, maar ja, voor die prijs).
Echt niet te geloven dat PS3 spellen goedkoper zijn dan PS1 of Gamecube spellen :P
Is inderdaad wel apart, komt natuurlijk ook omdat mensen er snel vanaf willen om geld te sprokkelen voor PS4 spul en met alles eigenlijk, waar een overvloed aan aanbod van is, daarvan gaan de prijzen omlaag.

Over een paar jaar zal het wel weer wat gaan stijgen, zeker als spellen niet meer in de winkel verkrijgbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

1nsane schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:25:
[...]

Is inderdaad wel apart, komt natuurlijk ook omdat mensen er snel vanaf willen om geld te sprokkelen voor PS4 spul en met alles eigenlijk, waar een overvloed aan aanbod van is, daarvan gaan de prijzen omlaag.

Over een paar jaar zal het wel weer wat gaan stijgen, zeker als spellen niet meer in de winkel verkrijgbaar zijn.
Ja vast wel, maar denk ook na dat PS1 games alweer een flink stukje ouder zijn dan PS3 games, PS3 games zijn er idd nu teveel van. Als je gesealde black label PS3 games kunt kopen, doe het nu zou ik zeggen en laat ze 20 jaar rotten in je la ;) Maar 2 euro p/s is ook echt geen geld idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

1nsane schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:25:
[...]

Ja vast wel, maar denk ook na dat PS1 games alweer een flink stukje ouder zijn dan PS3 games, PS3 games zijn er idd nu teveel van. Als je gesealde black label PS3 games kunt kopen, doe het nu zou ik zeggen en laat ze 20 jaar rotten in je la ;) Maar 2 euro p/s is ook echt geen geld idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Glaanie schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:41:
[...]

Lijkt mij ook dat het costum made is. Ik ga eens Nintendo contacten, thanks :)

Edit: mail verstuurd. Als ik antwoord heb, post ik het in dit topic :)
Nintendo Nederland kent het niet. Iemand gesproken die reeds 22 jaar bij de firma werkt, maar hier nog nooit van gehoord hebt. Ik heb nu Nintendo USA gemaild*, eens kijken hoe ver we komen.

*Hebben ze zo'n mooi supportformulier, ingevuld en alles. Submit: "You need to login before you can proceed". En gewoon nergens een login of registratielink of -button te vinden |:( Dan maar gemaild via "Website feedback" :P Bij Nintendo NL krijg je gewoon twee emailadressen te zien, niets geen supportformulieren die niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane

[afbeelding]

Dat is de limited edition special stand! slechts 100 van gemaakt en meegeleverd in de eerste batch consoles.

Ik heb er hier eentje liggen, mag weg voor 1000,-

Zonder dollen, lijkt meer op een stukje willekeurig plastic om te zorgen dat de hele voorkant op de foto kwam met controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

1nsane schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:20:
[...]

Dat is de limited edition special stand! slechts 100 van gemaakt en meegeleverd in de eerste batch consoles.

Ik heb er hier eentje liggen, mag weg voor 1000,-

Zonder dollen, lijkt meer op een stukje willekeurig plastic om te zorgen dat de hele voorkant op de foto kwam met controllers.
Dat gokte ik ook al. Maar wie niet waagt ... Mocht het lukken dit te bemachtigen, heb ik toch weer een uniek stukje Nintendo spul :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Glaanie schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:22:
[...]

Dat gokte ik ook al. Maar wie niet waagt ... Mocht het lukken dit te bemachtigen, heb ik toch weer een uniek stukje Nintendo spul :p
Da's waar, blijft leuk natuurlijk om op hunt te gaan voor zoiets. Misschien wel leuk om een keer een top 10 te maken met meest zeldzame randapparatuur, accessoires etc. voor alle consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:33
Nintendo NES R.O.B., Nintendo DD64, Sega Game Gear TV Tuner, Sega SegaScope 3D Glasses. Wie vult de Top 10 aan?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gast7 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 23:38:
[...]

acid free betekend zuur vrij.

Je kan retrogamefreak hierover mailen mocht je daar onzeker over zijn of hun box protectors dat wel of niet hebben. Ze geven altijd snel antwoord op je vragen

Maar PET plastic is over het algemeen zuur vrij. ze gebruiken specifiek PET plastic want bij andere plastic soorten kan je hier last van krijgen waardoor het op langere termijn kan beschadigen.

Volgens mij halen ze het zelf bij die site vandaan maar dat weet ik niet zeker en dat kan ik niet bevestigen.

overigens over de voorgaande pagina's ging het om de prijs.

Bij http://www.videogameboxprotectors.com/ kan je als je zeer grote hoeveelheden koopt een veel lagere prijs krijgen dan bij retrogamefreak.
Ik heb retrogamefreak gemaild en ik heb intussen al een mail terug gekregen.
Dit is het antwoord:
"Ze zijn Acid Free ja….je hebt ze van PVC….die kunnen zuren bevatten, maar van ons zijn ze PET (zuurvrij)"

Nu weet je het ook met 100% zekerheid.

Doordat het waarschijnlijk dan de zelfste zijn als videogameboxprotectors vind ik het interessanter om ze te kopen via rgf wegens de verzendingskosten.
Ik heb er "maar" zo'n 150-200 nodig dus is eigenlijk niet zo'n grote hoeveelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Jumpman schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:48:
Nintendo NES R.O.B., Nintendo DD64, Sega Game Gear TV Tuner, Sega SegaScope 3D Glasses. Wie vult de Top 10 aan?
Hori licensed N64 controller, Virtual Boy CiB, NGC component cable.

Damn - die tuner heb ik afgelopen jaar op de rommelmarkt laten liggen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Op mijn werk heb ik VVV-bonnen gekregen. Uiteraard wil ik die gebruiken om mijn collectie aan te dikken.

Wie weet welke retrowinkel al dan niet online deze bonnen accepteert? Game Mania accepteert ze maar wat voor mij interessante retro betreft hebben zij niet meer dan PS2 en Xbox. Een Gamecube heb ik (nog) niet dus daar games voor kopen is ook nutteloos :p

* ChokingHazard wil weer iets wat niet kan.. :+

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

ChokingHazard schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 16:00:
Op mijn werk heb ik VVV-bonnen gekregen. Uiteraard wil ik die gebruiken om mijn collectie aan te dikken.

Wie weet welke retrowinkel al dan niet online deze bonnen accepteert? Game Mania accepteert ze maar wat voor mij interessante retro betreft hebben zij niet meer dan PS2 en Xbox. Een Gamecube heb ik (nog) niet dus daar games voor kopen is ook nutteloos :p

* ChokingHazard wil weer iets wat niet kan.. :+
Neem eens contact op met gameland-groningen, staat er niet tussen als mogelijkheid, maar who knows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:54:
[...]

Ik heb retrogamefreak gemaild en ik heb intussen al een mail terug gekregen.
Dit is het antwoord:
"Ze zijn Acid Free ja….je hebt ze van PVC….die kunnen zuren bevatten, maar van ons zijn ze PET (zuurvrij)"

Nu weet je het ook met 100% zekerheid.

Doordat het waarschijnlijk dan de zelfste zijn als videogameboxprotectors vind ik het interessanter om ze te kopen via rgf wegens de verzendingskosten.
Ik heb er "maar" zo'n 150-200 nodig dus is eigenlijk niet zo'n grote hoeveelheid.
dat is mooi om te weten.

inderdaad bij de grote hoeveelheden moet je denken aan een paar duizend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Heb trouwens een vraag over de snes console.

Heb sinds kort eindelijk een cib snes console in vrij mooie staat weten aan te schaffen.

Console werkt prima helemaal geen problemen mee gehad.

Het is volgens mij geen overheat want dan zou de console uitvallen wat hierbij niet het geval is. Maar dat weet ik niet zeker

Maar wat ik merk dat als ik lang speel is dat de cardridges vrij warm worden eigenlijk niet eens zo heel warm. heb ik wel bij meerdere consoles gezien die ik heb pas na vele uren achter elkaar spelen maar nu komt het volgende.

was na vrij lang spelen pas maar ook dat je een soort rook geur ruikt. Niet super sterk maar lichtelijk vooral dit is mijn vraag. vooral bij de onderkant van de cardridges en in de console van dichtbij ruik je het het dus het meest. uiteraard verdwijnt de geur nadat het niet meer gebruikt wordt.

Is dit normaal heeft iemand anders dit ook?

is er misschien ergens slechte ventilatie etc?

hoor het graag van iemand hier op het forum.

[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 19-12-2014 20:08 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.