Anoniem: 14038 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 21:05:
[...]
Misschien hier niet bekend maar niet zo lang geleden was in de pers verschenen dat dé financiële man van het moslim broederschap de halfbroer van Obama was. En dat die miljarden steun van de Amerikaanse regering heeft verdeeld. De strijders hiervan waren niet alleen actief in Egypte maar ook in Libië en nu dus Syrië.
Dit nieuws is overigens door het Egyptische leger naar buiten gebracht. En ook die kregen van de Amerikaanse overheid subsidie in vorm van 1.3Mld per jaar. Dat zullen ze nu wel gaan missen denk ik.
Daarnaast is nu ook openlijk toegegeven dat in Jordanië de CIA mannen van Al Qaida heeft opgeleid om te gaan vechten in Syrië. Vandaar dat ook veel Amerikanen totaal geen zin hebben om mee te helpen vechten omdat ze dat 'dingetje' met die Twin Towers nog niet vergeten zijn.
Dus was dat betreft zijn er al 'boots on the ground'.
National Security Advisor Zbigniew Brzezinski onder Carter in 1979 tegen moslim jihadisten in Afghanistan die de US als eerste na 11 september gingen aanvallen : Your cause is right!
Amerika steunt alleen groepen wanneer het ze goed uitkomt.
Nu komt het ze weer goed uit om de jihadisten in Syrie te steunen.
Na 911 kwam het ze goed uit om ze als terroristen af te schilderen.
Het enige verschil is dat communicatie en nieuws niet meer zo goed te controleren valt als in de jaren 80 door het internet. En daarom faalt de propaganda nu! Zonder het internet zat ik keurig in my pyjama het NOS journal te kijken terwijl ik zou denken: Ja ja die Assad vergast allemaal zielige babietjes, goed dat we die dappere Amerikanen hebben die zorgen voor rechtvaardigheid.
Ik kan mij niet herinneren dat de steun van het westerse publiek ooit zo laag was als voor deze nieuwe oorlogsmissie van de States.
Van Saddam wisten we teminste dat hij de koerden als proefkonijnen gebruikte voor zijn chemische experimentjes. Maar ik kan mij niet herinneren dat Assad ooit ten oorlog is getrokken tegen een andere land of genocide heeft proberen te plegen. Behalve dan nu zijn bevolking verdedigen tegen zijn eigen "terroristen". Dat is dat hoe de Assad propaganda het afschildert. We weten dat er in syrie gewoon een burger oorlog aan de gang is en er geen sprake is van zwart of wit. Vijanden zijn tijdelijk eventjes vrienden omdat ze een gezammelijke vijand hebben. En wanneer de machtstructuur van Assad zijn land volledig weg is dan kunnen de soenieten en shiiten weer lekker met elkaar gaan vechten.
Serieus, elke week vallen er doden in Irak door bomaanslagen. Dat gebeurde niet onder Saddam ook al was Saddam niet vies van een lekker potje martelen en waren verkrachtigen schering en inslag.
Da's het verschil. Op een of andere kwaadaardige manier hebben die dictators genoeg "liefde" voor hun volkje dat ze voor een soort status quo zorgen, Geen vrijheid van politiek, geen vrijheid van meningsuiting, censuur op alles, geheime politie overal. Maar geen rond v;liegende kogels op straat, geen bomaanslagen elke dag, vrouwen betere rechten en meer vrijheid als onder de sharia. Ik weet wel wat ik zou kiezen.
Het westen wil geen dictators meer! Niet omdat die zo slecht voor hun eigen volk zijn, onze westerse leiders geven geen ene fuck om het volk daar. Maar omdat al die dictators niet zo maar doen wat gunstig is voor hun. Dus over de rug van het volk word er nu instabiliteit gecreerd op elke mogelijke manier.
Kijk maar eens naar de voedsel prijzen in de gebieden rond het midden oosten van de laatste 10 jaar.
Makkelijke manier om ontevredenheid te kweken bij de bevolking. Hetzelfde word nu met Iran gedaan, zo veel druk en economische sancties dat de bevolking er onder lijdt. En nu hoopt de USA dat een of andere Iranaanse generaal het niet meer aan kan en uit woede een raket op een Amerikaanse boot lanceert en boem: Dan kunnen de Amerikanen eindelijk Iran gaan aanvallen.
T'is een zootje waar het publiek langs alle kanten misleidt word.
De hyporcritie van alle partijen is echt niet om te lachen.
Als Amerika veilig iets in scene kan zetten om te gebruiken dan zullen ze dat ook doen. Net zoals als de NSA een backdoor ergens in kan krijgen dan zullen ze het ook doen. En door Snowden hebben we daar nu keiharde bewijzen voor.
Om met de woorden van Geenstijl te spreken? Waarom; omdat het kan!
Wereldoorlog 3 is al een tijdje aan de gang en alles is georloofd zolang het niet lijdt tot een echte wereldoorlog in de klassieke manier. Er is geen zwart wit meer. Vrienden hebben vrienden die samen vechten met vijanden van de vrienden. De Amerikanen kunnen samenwerken met de Chinezen op ecomonische vlak maar onderstussen proberen ze elkaars bedrijven dag en nacht te hacken. Het is een grote chaos met de mainstream media die ons dagelijk doet geloven dat er op planeet aarde maar twee type mensen zijn. Goede mensen en slechte mensen. En wat vandaag in de media nog een goed man is is morgen al weer de duivel.
Weet je hoeveel Amerikaanse ministers en europese leiders op bezoek geweest zijn bij Assad, Sadam, Moebarak, Kaddafi. Vind je allemaal op youtube. En dan keurig handje schudden en voor de camera beweren dat meneer X echt geen dictator is maar het goed voor heeft voor zijn volk en zijn inspanningen voor zijn volk prijzen en hem steun beloven, etc etc. En dan 20 jaar later --> EVIL EVIL EVIL, WE MUST BOMB THEN BECAUSE THEY ARE SO EVIL.
En waar komen alle wapens vandaan? Voornamelijke Amerika, Europa, Rusland, China en Israel.
Kom laten we flink wat chemische wapens verkopen aan Assad, maar als hij ze ooit gebruikt dan komen we ze platgooien. Van hypocritie gesproken!
Alsof de Amerikanen niet vies zijn van hun verarmd uranium in minutie te stoppen en het allemaal in het midden oosten af te schieten.
Alsof de Amerikanen in Vietnam geen chemische wapens (agent orange en zo) gebruikt en geen fosfor en napalm in hun bommen. Is er ooit een natie geweest die Amerika daarvoor heeft gebombardeerd zodat het recht kan zegenvieren?

Dacht het niet.
Ondertussen verliest Nederland steeds meer politieke macht en souvereiniteit aan Europa. Nu zou dat niet zo erg zijn als Europa ons land beter kan besturen dan we zelf kunnen. Maar Europa lijkt er alles aan te doen om een verenigde staten van Europa te worden naar Amerikaans model.
Wat gaat Nederland doen wanneer Europa soldaten van ons eist voor een of andere zinloze oorlog in de toekomst? Zo ver is het gelukkig nog lang niet maar als je naar de staat van de staats media in Belgie en Nederland kijkt. Veel critische geluiden hoor ik niet hoor.
[
Voor 15% gewijzigd door
Kain_niaK op 07-09-2013 23:21
]