Niet alleen als je op de bank zit. Ook als je op een doorlopend project zit kan er een moment komen waarop je zelf een overstap initieert. Bijvoorbeeld omdat het tijd wordt om wat nieuwe dingen te leren, en je huidige project in een fase zit waarin je goed kunt overdragen.
Ik zweer je dat peter00 hier wel een valide, edoch cynische reden voor weet te bedenken, waarom dat zo is. En ik ook wel. Of ben ik nu te zwartgallig?elsinga schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:57:
Ik had ook al de indruk dat er in LARA meer stond dan in RM. Gelukkig nu niet nodig, maar als je op de bank zit is het wel handig dat je ook weet welke klussen er beschikbaar zijn.
Ja hoor en ik kan dat ook, in het kader van betere fit tussen werknemer en cgi zijn de externe systemen om aan een andere klus/baan te komen beter en is er ook meer te vinden.

Ik heb nog nooit iets via LARA gekregen. Laat staan via RM... (Ik zou niet eens weten hoe ik moet zoeken binnen RM...)

No worries, daar zijn hele elearning trainingen aan gewijd (en ze staan ook nog is in excelsheet vorm op de M&R sharepoint)
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
@Reneger, heb je die tele-presentaties van die canadese mevrouw daarover neit bijgewoond? 
Ik ben opgehouden met op iets anders zoeken dan alleen BU Nederland. Leuk, dat zoeken op competences en/of plaatsen, maar de hoeveelheid aanvragen is niet zo groot en ze doornemen is veel minder werk dan elke keer weer het filter zetten.
Ik ben opgehouden met op iets anders zoeken dan alleen BU Nederland. Leuk, dat zoeken op competences en/of plaatsen, maar de hoeveelheid aanvragen is niet zo groot en ze doornemen is veel minder werk dan elke keer weer het filter zetten.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Half. Ik was billable en midden in opleveringen / vakantie in die periode.elsinga schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:09:
@Reneger, heb je die tele-presentaties van die canadese mevrouw daarover neit bijgewoond?
hier dito. Trillende handen en hoofdpijn als ik t niet krijg. Alles beter dan dat Maaswater in de burelen van CGI. Je zou d'r verdorie thee van gaan drinken....Reneger schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:49:
Daarom zit ik bij een klant met goeie koffie...
Dubbele espresso + een ristretto er bovenop...
Nee hoor. Cynisme is een vorm van realisme.snelkeuze0017 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:34:
Ik zweer je dat peter00 hier wel een valide, edoch cynische reden voor weet te bedenken, waarom dat zo is. En ik ook wel. Of ben ik nu te zwartgallig?
mijn gok is dat de PL's & delivery managers een hele andere view hebben van de pijplijn. In RM staan dan alleen de niet direct of slecht vervulbare klussen.
Zo werkt het nog steeds, kennissen zijn belangrijker dan kennis. Je moet je netwerk, ook je collega's binnen CGI, aanspreken voor vervolgklussen. Zorg dat je op de radar staat, dat ze het eerst aan JOU denken als er iets langskomt. Het gaat er niet om hoe ze je kennen, ALS ze je maar kennen. Doe dat alleen niet als je al op de bank dreigt te komen, maar maak een plan, en begin daar minstens drie maanden van tevoren mee. Hou in je achterhoofd dat je ZZP-er in loondienst bent, dan valt alles op z'n plek. Just my 2 cents.
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Tja, als je toch al je eigen klussen moet scoren, waarom zou je dan niet een echte ZZP'er worden? Er zijn brokers die ook een basissalaris doorbetalen bij idleness (wordt uiteraard gefinancierd door een extra inhouding op je uurtarief), dus voor de zekerheid van inkomen hoef je ook niet in loondienst te blijven. Idem voor de opleidingen.
Ik werk bewust niet voor mezelf, omdat ik geen zin heb in al dat netwerken voor werk. Als dat nu toch nodig is...
Ik werk bewust niet voor mezelf, omdat ik geen zin heb in al dat netwerken voor werk. Als dat nu toch nodig is...
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Dat gevoel had ik bij LARA ook al.peter00 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 05:45:
[...]
mijn gok is dat de PL's & delivery managers een hele andere view hebben van de pijplijn. In RM staan dan alleen de niet direct of slecht vervulbare klussen.
Anoniem: 537715
Ik moet zeggen dat de site van NN er erg overzichtelijk uitziet. Wat een verademing ten opzichte van ZL.
Aankooporder van het pensioen wordt inmiddels verwerkt.
Aankooporder van het pensioen wordt inmiddels verwerkt.
ik heb een broertje dood aan cold sales, inclusief leuren bij andere klanten. Als ik eenmaal binnen ben red ik me wel. Denk dat dat ook verwacht wordt van een lid > L2. Het vervelende is dat de spoeling wat dun aan het worden is als je zoekt naar klussen buiten je eigen kring en je moet vertrouwen op de CGI administratie.elsinga schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 07:18:
Tja, als je toch al je eigen klussen moet scoren, waarom zou je dan niet een echte ZZP'er worden? Er zijn brokers die ook een basissalaris doorbetalen bij idleness (wordt uiteraard gefinancierd door een extra inhouding op je uurtarief), dus voor de zekerheid van inkomen hoef je ook niet in loondienst te blijven. Idem voor de opleidingen.
Dat moet het wel zijn hè? Het is natuurlijk onmogelijk dat normaal weldenkende mensen een andere mening dan jij hebben en het wel naar hun zin hebben bij CGI...
Ben je nou echt zo onzeker over je keuze dat je hier continue terug moet komen voor bevestiging dat CGI wel degelijk in en in slecht is en dat je voor iedereen die dat niet vind excuses probeert te bedenken?
Ik sluit me zelf volledig aan bij Mephisteus en Postman37, ook ik heb het goed naar mijn zin binnen CGI. Natuurlijk kom ik ook negatieve dingen tegen, maar over het algemeen valt daar dan goed over te praten met mijn TL/PL/whatever of zijn het kleine dingetjes die niet echt boeiend zijn.
Ik zit nu zo'n 3,5 jaar bij Logica/CGI en ben er als starter begonnen en heb continue tegen recruiters kunnen zeggen dat ik geen interesse in een overstap heb omdat ik elke keer weer aan het groeien was in mijn carrière.
Het lijkt er wel op dat het binnen het bedrijf veel verschil kan maken waar je zit. Zie hier vaak genoeg negatieve berichten over lijnmanagement waar ik me totaal niet in kan vinden.
En ja, het is als starter makkelijker om te groeien dan als senior, maar ook als senior zie ik voldoende mogelijkheden binnen mijn OU/practice.
Ik heb zelf de indruk, geen idee of dat klopt, dat een hoop van de chronische mopperaars ver buiten de randstad zitten. Wat ik lees lijken het wel 2 verschillende bedrijven af en toe.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Ach ja het zijn er slechts een handvol die hier te pas en te onpas hun ongezouten mening uiten.Wijnands schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:10:
Ik heb zelf de indruk, geen idee of dat klopt, dat een hoop van de chronische mopperaars ver buiten de randstad zitten. Wat ik lees lijken het wel 2 verschillende bedrijven af en toe.
Gelukkig heeft het overgrote deel het wel naar hun zin bij CGI.
Anoniem: 503454
Ik heb het ook best naar mijn zin, maar daar moet ik zelf wel veel voor doen.Anoniem: 537715 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:14:
Ach ja het zijn er slechts een handvol die hier te pas en te onpas hun ongezouten mening uiten.
Om nou te zeggen dat het overgrote deel het echt naar hun zin heeft lijkt mij, gezien de verloop cijfers, ook niet helemaal waar.
Laten we hopen dat het tij keert voor de wal bereikt wordt.
Ik ben dan alleen wel nieuwsgierig of de MSAP scores mijn theorie kunnen bevestigen. Als dat zo is dan kan er wat aan gedaan worden
[ Voor 22% gewijzigd door Wijnands op 10-02-2015 10:18 ]
Ik denk juist dat ontevredenheid in de Randstad zit. Groningen wordt de grootste vestiging als het verloop zo doorgaat. Heeft volgens mij ook het laagste aantal bankzitters.
Keerzijde is dat buiten de Randstad minder banen zijn, dat maakt wel uit. Je bent eerder en langer trouw aan je werkgever.In de Randstad wordt aantoonbaar hoger beloond voor hetzelfde werk. (Ja echt waar, zelfd binnen CGI!). Dat heeft ook een vraag-aanbod reden.
ennuh..ook ik heb t op mn werk zelf wel naar mn zin hoor. En ja, ook mijn lijnmanagement is meer dan ok.
Keerzijde is dat buiten de Randstad minder banen zijn, dat maakt wel uit. Je bent eerder en langer trouw aan je werkgever.In de Randstad wordt aantoonbaar hoger beloond voor hetzelfde werk. (Ja echt waar, zelfd binnen CGI!). Dat heeft ook een vraag-aanbod reden.
ennuh..ook ik heb t op mn werk zelf wel naar mn zin hoor. En ja, ook mijn lijnmanagement is meer dan ok.
VestigingHeerlen, daar moet je wezen met betrekking tot laag verloop en member tevredenheid.
Hahaha... Sorry Jeroen, maar ik lach je nu in je gezicht uit...Wijnands schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:10:
Als de MSAP cijfers stijgen dan kan dat twee redenen hebben:Wijnands schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:18:
Ik ben dan alleen wel nieuwsgierig of de MSAP scores mijn theorie kunnen bevestigen. Als dat zo is dan kan er wat aan gedaan worden
- De mensen die ontevreden zijn gaan uit dienst
- De mensen worden werkelijk tevredener
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Die zin wekt de suggestie dat het oneerlijk zou zijn.peter00 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:31:
Ik neem aan dat CGI in dure landen zoals Zweden ook meer betaalt dan in goedkopere landen zoals Estland of Tsjechie.
Twee quotes van numbeo.com:
You would need around 53,931.02Kč (18,362.15kr) in Prague to maintain the same standard of life that you can have with 35,000.00kr in Stockholm (assuming you rent in both cities). This calculation uses our Consumer Prices Including Rent Index.
You would need around 3,278.76€ in Groningen to maintain the same standard of life that you can have with 3,800.00€ in Amsterdam (assuming you rent in both cities). This calculation uses our Consumer Prices Including Rent Index.
Nee hoor, Ik woon gewoon in DelftWijnands schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:10:
Nou jongens, heel simpel. Ik heb het mis!
Denk ik ook, Jeroen. Ik werk voor vestiging Groningen en ben zeker niet ontevreden. Uiteraard kunnen er dingen beter, maar dat is overal zo. Ik wordt regelmatig benaderd, maar overstappen is tot nu toe niet interessant gebleken.
Het gras bij de buren *is* niet groener, het lijkt alleen maar zo door de lichtinval. En sta je eenmaal in het gras van de buren, dan zie je dat ook. Wet van behoud van ellende heet dat ook wel, overal is wel wat om over te klagen.
Het gras bij de buren *is* niet groener, het lijkt alleen maar zo door de lichtinval. En sta je eenmaal in het gras van de buren, dan zie je dat ook. Wet van behoud van ellende heet dat ook wel, overal is wel wat om over te klagen.
T gras lijkt misschien wel groener, maar hoeveel stront is er verborgen onder dat laagje groen?
CGI kan tevreden zijn: één en al positivisme op dit forum. Nu de krimp nog zien om te draaien in groei.
..... maar ik ben nu eenmaal geen koe.Reneger schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:16:
T gras lijkt misschien wel groener .......
De starters die klagen over de kritische geluiden, moeten waarschijnlijk nog wat verder groeien om materie van meer kanten te kunnen bekijken.
De fratsen die CGI de afgelopen jaren heeft uitgehaald kom je bij niet veel andere bedrijven tegen. Het staat heel ver af van de waarden waar het bedrijf ooit voor stond.
Het zegt enerzijds iets over CGI NL, maar anderzijds zegt het ook iets over de grote groep collega's die het laten gebeuren en de confrontatie niet aandurven. Velen zijn ontevreden maar zwijgen. Vaak omdat men zich binnen CGI afhankelijk voelt.
Met de voeten wordt duidelijk gemaakt wat men er van vindt. Dat spreekt boekdelen! Als de economie en de arbeidsmarkt wat aantrekt zal nog veel meer vertrekken.
Het zegt enerzijds iets over CGI NL, maar anderzijds zegt het ook iets over de grote groep collega's die het laten gebeuren en de confrontatie niet aandurven. Velen zijn ontevreden maar zwijgen. Vaak omdat men zich binnen CGI afhankelijk voelt.
Met de voeten wordt duidelijk gemaakt wat men er van vindt. Dat spreekt boekdelen! Als de economie en de arbeidsmarkt wat aantrekt zal nog veel meer vertrekken.
It always seems impossible until it's done.
Kom net een collega tegen die na een tijdje op ander gras tot de conclusie was gekomen dat het totaal niet groen was en die bij ons terug is.
terug met een hoger salarisWijnands schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:21:
Kom net een collega tegen die na een tijdje op ander gras tot de conclusie was gekomen dat het totaal niet groen was en die bij ons terug is.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Dat heb ik nooit een probleem gevonden. Onbetaald verlof kun je altijd nemen, meer geld is meestal een probleem.peter00 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:44:
ja, en minder vakantiedagen.
Ja. Nogal. Dat vind ik erg oneerlijk. Iemand uit zuid NL die in het westen "mag" klussen krijgt niet meer, terwijl omgekeerd dat wel is. Ik heb regelmatig gezien op regionale klussen dat er dure jongens uit t westen zitten en bij Randstadklussen dat er onderbetaalde boeren zitten. Ja, dat vind ik oneerlijk, voor het zelfde werk. En helemaal als dat langdurig is. Vraag en aanbod gelden alleen als CGI anders mensen kwijt raakt, heeft geen hol te maken met lokale levenskosten. Een L3 PM in Rotjeknor beurt (want verdienen wil ik t niet noemen) wel 200 euro meer dan in Grun of Heerlen.t_captain schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:50:
[...]
Die zin wekt de suggestie dat het oneerlijk zou zijn.
iets met appels en peren.Ik neem aan dat CGI in dure landen zoals Zweden ook meer betaalt dan in goedkopere landen zoals Estland of Tsjechie.

Beetje calimero effect, niemand die je dwingt om in het zuiden te gaan zitten.peter00 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:53:
[...]
Ja. Nogal. Dat vind ik erg oneerlijk. Iemand uit zuid NL die in het westen "mag" klussen krijgt niet meer, terwijl omgekeerd dat wel is. Ik heb regelmatig gezien op regionale klussen dat er dure jongens uit t westen zitten en bij Randstadklussen dat er onderbetaalde boeren zitten. Ja, dat vind ik oneerlijk, voor het zelfde werk. En helemaal als dat langdurig is. Vraag en aanbod gelden alleen als CGI anders mensen kwijt raakt, heeft geen hol te maken met lokale levenskosten. Een L3 PM in Rotjeknor beurt (want verdienen wil ik t niet noemen) wel 200 euro meer dan in Grun of Heerlen.
[...]
iets met appels en peren.
ik heb dr zelf geen last van hoor, ik zit al aan m'n eind/ijkpunt. Ik moet t collega's wel uitleggen, net als het hogere tarief bij de klant. Die willen ineens boeren uit de provincie hebben of lagere tarieven (lees: marge voor CGI). Kom je aan met je hoge(re) salaris/salaris. Ik kies voor t eerste als ik mijn projecten zo winstgevend mogelijk wil maken maar zeker als ik zo'n opmerking als hierboven van een niet-zo-solidaire collega.
Probeer je huis maar eens te verkopen in een van de regio's. En het leven is hier in het noorden echt niet goedkoper. De grootgrutter rekent gewoon dezelfde prijzen.
Duitsland shoppen biedt een beetje soelaas, maar vooral op de luxe artikels, niet op de basisbehoeftes.
De vergelijking met Estland & Tjechië is totaal misplaatst.
Duitsland shoppen biedt een beetje soelaas, maar vooral op de luxe artikels, niet op de basisbehoeftes.
De vergelijking met Estland & Tjechië is totaal misplaatst.
eind/ijkpunt, je bent klaar met groeien? is dat een keuze of een gegroeide situatie.peter00 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:23:
ik heb dr zelf geen last van hoor, ik zit al aan m'n eind/ijkpunt. Ik moet t collega's wel uitleggen, net als het hogere tarief bij de klant. Die willen ineens boeren uit de provincie hebben of lagere tarieven (lees: marge voor CGI). Kom je aan met je hoge(re) salaris/salaris. Ik kies voor t eerste als ik mijn projecten zo winstgevend mogelijk wil maken maar zeker als ik zo'n opmerking als hierboven van een niet-zo-solidaire collega.
Ik snap de discussie overigens wel, maar dat is nu eenmaal het geval. Dezelfde discussie heb je ook met bijvoorbeeld het loon in London en Amsterdam, maar daar kun je ook wel weer je concurrentie positie mee verbeteren. Ik zou het overigens wel vreemd vinden als het gros van de mensen binnen de randstad in het zuiden of het noorden zouden gaan werken... maargoed als de klant betaald waarom niet.
Ik heb overigens ook wel eens aan de andere kant gezeten hoor (i.e. dat ik minder verdiende vanwege een locatie verschil). Maargoed dat moet je dan accepteren.
BTW welke opmerking heb je het over? ik moet wat gemist hebben.
[ Voor 19% gewijzigd door justice strike op 10-02-2015 19:05 ]
Ach, wat is oneerlijk. Soms kijk ik om me heen, en in het verleden heb ik de rates ook wel eens vergeleken. Dat er mensen met minder inhoudelijke kennis toch een hogere rate, en dus een hoger salaris hebben. Ik vind dat soms wel jammer. Ik werk er hard voor, en er zijn 2e rangs stoelverwarmers © die een stuk meer beuren.
Andere kant is het ook wel weer een stuk voldoening dat je wat doet voor je loon. En de klanten zijn tot nu toe allemaal zeer tevreden, wat ik nog belangrijker vind.
Andere kant is het ook wel weer een stuk voldoening dat je wat doet voor je loon. En de klanten zijn tot nu toe allemaal zeer tevreden, wat ik nog belangrijker vind.
Ik heb een tijdje voor CGI in Zweden gewerkt. Voor verschillen hoef je niet eens buiten de landsgrenzen van Zweden te kijken. Binnen Zweden zelf is er al een groot verschil in beloning tussen de regio's Stockholm en Malmö. Vanwege marktwerking kun je er weinig aan doen anders dan verhuizen.Ik neem aan dat CGI in dure landen zoals Zweden ook meer betaalt ...
ijkpunt=eindpunt. tenzij je heel speciaal bent dan kun je er nog een heel klein beetje overheen.justice strike schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:56:
[...]
eind/ijkpunt, je bent klaar met groeien? is dat een keuze of een gegroeide situatie.
Ik vind dat geen appels en peren. Ik heb twee "cost of living comparisons" uitgevoerd op numbeo.com en daar kwam zowel voor AMS-GRQ als voor ARN-PRG een aanzienlijk verschil uit. Het zou imho inconsequent zijn om met het tweede wel rekening te houden maar met het eerste niet. Hoe belangrijk zijn landsgrenzen nog binnen Shengen-landen?
Misschien moet ik mezelf herformuleren:
Ik neem aan dat CGI in dure landen steden zoals Zweden Stockholm of Amsterdam ook meer betaalt dan in goedkopere landen steden zoals Estland of Tsjechie Praag of Groningen.
Ik vermoed dat er een onvolkomenheid in de kostenallocatie zit. Het salarisverschil zal niet meer dan enkele honderden euro's per maand bedragen. Dat leidt tot een tariefverschil van enkele euro's per uur. Als je de kosten volledig alloceert, ben je dat verschil al ruimschoots kwijt aan autokosten. De verloren tijd van de werknemer heb ik dan niet eens meegeteld.peter00 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:53:
[...]
Ik heb regelmatig gezien op regionale klussen dat er dure jongens uit t westen zitten en bij Randstadklussen dat er onderbetaalde boeren zitten.
Anoniem: 539553
Onderhand heeft het overgrote deel het wel naar hun zin....maar dat is pas nadat het bedrijf van 7000 naar 2500 werknemers is gekrompen.Anoniem: 537715 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:14:
[...]
Ach ja het zijn er slechts een handvol die hier te pas en te onpas hun ongezouten mening uiten.
Anoniem: 373526
Valt wel mee. Ik woon in Zuid-Limburg en heb de afgelopen 15 jaar twee huizen verkocht met flinke winst. Ja, je moet er wat moeite voor doen (goede staat, tuin aangelegd, opgeruimd, goede makelaar e.d.) maar ik heb het nooit als een probleem ervaren.Surpherman schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:24:
Probeer je huis maar eens te verkopen in een van de regio's. En het leven is hier in het noorden echt niet goedkoper. De grootgrutter rekent gewoon dezelfde prijzen.
Als ik de kosten in het levensonderhoud hier vergelijk met vrienden die in de Randstad wonen, dan prijs ik mezelf uiterst gelukkig. Wij kunnen op 1 salaris probleemloos een vrijstaande bungalow (met een half park, garage, 2 opritten e.d.) betalen, waar zij voor dat geld met moeite een rijtjeswoning kunnen kopen. Daarnaast zijn de gemeentelijk kosten lager, evenals de wegenbelasting (voor de auto van 't vrouwtje), verzekeringspremies e.d. Boodschappen zijn natuurlijk overal even duur, maar ik doe al meer dan twintig jaar de boodschappen bij discounters zoals Aldi en Lidl, dus dat valt wel mee. En inderdaad, luxe-artikelen, maar ook drogisterij-artikelen, vers vlees en wasmiddelen, zijn 25-50% goedkoper in Duitsland, wat hier binnen een kwartiertje te rijden is.
Een ander voordeel van de hypotheek op 1 salaris (pakweg midden L3, vergeleken met CGI), is dat het inkomen van mijn vrouw niet per se nodig is en dus gebruik wordt voor leuke dingetjes. Zij werkt parttime, en we kunnen samen met haar moeder een volledige opvang van ons zoontje regelen. Geen noodzaak dus voor dure kinderopvang. En aan het einde van de maand genoeg salaris over voor het spaarpotje.
Voor opdrachten moet ik wel meestal een stukje rijden, veelal Eindhoven, maar dat is binnen een uurtje te doen. Als je van bv. A'dam naar Den Haag moet rijden ben je meer tijd kwijt. En thuiswerken wordt gelukkig steeds gebruikelijker.
Kijk even naar de bandbreedte van de salarisschalen. Die gaan wel verder dan het ijkpunt.
Zie de salarismatrix van afgelopen zomer. Zit je op 110%<ijkpunt<120% en presteerde je boven verwachting, dan kwam je in aanmerking voor een salarisverhoging.
Tenzij je de oude AV hebt. Ongeacht je bijdrage aan de club, je performance en je positie t.o.v. het ijkpunt, sluit CGI je dan volledig uit van het salarisbudget. Dat is niet alleen asociaal, het is ook ontzettend dom omdat het vele goedpresterende collega's die een flinke bijdrage leveren aan CGI wegjaagt.
Zie de salarismatrix van afgelopen zomer. Zit je op 110%<ijkpunt<120% en presteerde je boven verwachting, dan kwam je in aanmerking voor een salarisverhoging.
Tenzij je de oude AV hebt. Ongeacht je bijdrage aan de club, je performance en je positie t.o.v. het ijkpunt, sluit CGI je dan volledig uit van het salarisbudget. Dat is niet alleen asociaal, het is ook ontzettend dom omdat het vele goedpresterende collega's die een flinke bijdrage leveren aan CGI wegjaagt.
Tja niet iedereen past bij de "cultuur" van CGIAnoniem: 539553 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:31:
[...]
Onderhand heeft het overgrote deel het wel naar hun zin....maar dat is pas nadat het bedrijf van 7000 naar 2500 werknemers is gekrompen.
Maar ja het blijft Zuid Limburg heAnoniem: 373526 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:33:
[...]
Valt wel mee. Ik woon in Zuid-Limburg en heb de afgelopen 15 jaar twee huizen verkocht met flinke winst. Ja, je moet er wat moeite voor doen (goede staat, tuin aangelegd, opgeruimd, goede makelaar e.d.) maar ik heb het nooit als een probleem ervaren.
....

Anoniem: 373526
Ja, je zal er maar wonenAnoniem: 537715 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:59:
[...]
Maar ja het blijft Zuid Limburg he![]()
![]()
![]()
Ach, 't ligt er maar aan wat je gewend bent, of je honkvast bent e.d. Ik wilde alleen maar aangeven dat het wonen buiten de Randstad wel degelijk financieel interessant kant zijn omdat het onder de streep goedkoper kan zijn, ondanks de wat lagere salarissen.
Op vertoon van je zonnebloem lidmaatschapspas?Wijnands schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 07:23:
[...]
ijkpunt=eindpunt. tenzij je heel speciaal bent dan kun je er nog een heel klein beetje overheen.
Dat is natuurlijk afhankelijk van waar je woont in de "regio's". In Nederlands Limburg zijn er bijvoorbeeld v.w.b. de huizenmarkt, maar ook de gemeentelijke kosten, enorme prijsverschillen, afhankelijke van waar je woont. Dat geldt ook voor Belgisch Limburg, waar veel Limburgse Nederlanders een huis/woning gekocht hebben. Het maakt nogal wat verschil uit of je bijv. in Maastricht of Lanaken woont of in Maasmechelen of rond Heerlen (om maar eens twee sets uitersten, qua kosten, te noemen).Anoniem: 373526 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:33:
[...]
Valt wel mee. Ik woon in Zuid-Limburg en heb de afgelopen 15 jaar twee huizen verkocht met flinke winst. Ja, je moet er wat moeite voor doen (goede staat, tuin aangelegd, opgeruimd, goede makelaar e.d.) maar ik heb het nooit als een probleem ervaren.
Als ik de kosten in het levensonderhoud hier vergelijk met vrienden die in de Randstad wonen, dan prijs ik mezelf uiterst gelukkig. Wij kunnen op 1 salaris probleemloos een vrijstaande bungalow (met een half park, garage, 2 opritten e.d.) betalen, waar zij voor dat geld met moeite een rijtjeswoning kunnen kopen. Daarnaast zijn de gemeentelijk kosten lager, evenals de wegenbelasting (voor de auto van 't vrouwtje), verzekeringspremies e.d. Boodschappen zijn natuurlijk overal even duur, maar ik doe al meer dan twintig jaar de boodschappen bij discounters zoals Aldi en Lidl, dus dat valt wel mee.
<SNIP>
Een groter voordeel van het in de "regio's" wonen is overigens dat we minder last van files hebben. Dat ligt in de randstad toch wel even anders.
[ Voor 4% gewijzigd door Perenor op 11-02-2015 09:51 ]
Inderdaad, niet meer. De core values van het bedrijf in NL zijn de afgelopen jaren behoorlijk veranderd.Tja niet iedereen past bij de "cultuur" van CGI
"Wij discrimineren uitsluitend op talent en betrokkenheid" heeft plaats gemaakt voor 'verdeel-en-heers'.
Ik weet nog goed welke hosannah-verhalen er werden verteld toen de salarisschalen in het Logica-tijdperk werden geïntroduceerd. Iedereen die normaal presteerde, zou binnen drie jaar op zijn ijkpunt zitten. Als je bovengemiddeld presteerde, zou je niet per se een level omhoog hoeven om daarna nog salarisverhogingen te krijgen. Boven het ijkpunt was immers nog genoeg ruimte om goede mensen te kunnen belonen voor hun inzet.Wijnands schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 07:23:
[...]
ijkpunt=eindpunt. tenzij je heel speciaal bent dan kun je er nog een heel klein beetje overheen.
De werkelijkheid was een stuk minder rooskleurig. Na jaren en jaren van boven verwachting presteren was het ijkpunt bij lange na nog niet in zicht. En toen durfden ze ook nog eens te komen met een optie-1-voorstel waar de honden geen brood van lustten.
Maar wel fijn dat die ene collega weer terug is gekomen omdat het gras bij de concurrent niet groener was. Dat doet me echt goed! Ik ga vanaf nu met extra energie aan de slag om geld te verdienen voor ons mooie bedrijf.
Tja... als je vindt dat inzet beloond moet worden, hoor je niet bij CGI thuis. Maar verder is het wel te doen om bij dit bedrijf in dienst te zijn. Als je zorgt dat je lekker bij de klant zit (waar je inspanningen wél gewaardeerd worden), en maar één keer per maand je CGI-mail checkt, blijft de ergernis tot een minimum beperkt.Anoniem: 537715 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:57:
[...]
Tja niet iedereen past bij de "cultuur" van CGI
Anoniem: 430237
Het zijn net politici die managers. Mooie beloften die niet waar worden gemaakt.... Echter eentje die ik heb meegemaakt had een motto dat me aan het denken had gezet: "je moet goed voor jezelf zorgen."
En dat blijkt in de praktijk inderdaad de beste insteek.
In algemene zin pas ik het ongeveer zo toe: Als ik me goed op mijn plek voel bij een bedrijf/baan, prima. Voel ik me niet op mijn plek? Dan ga ik ergens anders heen of ga ik iets anders doen waar dat wel het geval is. Loyaliteit jegens het bedrijf doet niet ter zake. Het bedrijf is dat ook niet naar mij toe.
In algemene zin pas ik het ongeveer zo toe: Als ik me goed op mijn plek voel bij een bedrijf/baan, prima. Voel ik me niet op mijn plek? Dan ga ik ergens anders heen of ga ik iets anders doen waar dat wel het geval is. Loyaliteit jegens het bedrijf doet niet ter zake. Het bedrijf is dat ook niet naar mij toe.
Tja ook dit is per individu verschillend. Eigen initiatief in dit bedrijf is een pre(misschien sinds CGI wel een MUST) en wordt wel degelijk beloond. Tis maar net of jij een ondernemend persoon bent,,,,Lurker1 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:36:
[...]
Tja... als je vindt dat inzet beloond moet worden, hoor je niet bij CGI thuis. Maar verder is het wel te doen om bij dit bedrijf in dienst te zijn. Als je zorgt dat je lekker bij de klant zit (waar je inspanningen wél gewaardeerd worden), en maar één keer per maand je CGI-mail checkt, blijft de ergernis tot een minimum beperkt.
"Ondernemend zijn betekent dat je tot actie bereid bent. Je blijft niet stil zitten als er iets moet gebeuren, maar gaat meteen aan de slag"

wat is dan de toegevoegde waarde van CGI tov gewoon bij de klant in dienst gaan?Lurker1 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:36:
[...]
Tja... als je vindt dat inzet beloond moet worden, hoor je niet bij CGI thuis. Maar verder is het wel te doen om bij dit bedrijf in dienst te zijn. Als je zorgt dat je lekker bij de klant zit (waar je inspanningen wél gewaardeerd worden), en maar één keer per maand je CGI-mail checkt, blijft de ergernis tot een minimum beperkt.
ja... het motto 'als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht' komt mij te boven.Anoniem: 430237 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:47:
Het zijn net politici die managers. Mooie beloften die niet waar worden gemaakt.... Echter eentje die ik heb meegemaakt had een motto dat me aan het denken had gezet: "je moet goed voor jezelf zorgen."
Waarom dat niet altijd kan / moeilijk is, is één van de andere discussielijntjes op dit forumjustice strike schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:10:
[...]
wat is dan de toegevoegde waarde van CGI tov gewoon bij de klant in dienst gaan?

[ Voor 7% gewijzigd door erwindus op 11-02-2015 15:31 ]
Die overweging geldt natuurlijk alleen voor bestaande werknemers van CGI. Voor joiners die nog voor de keuze staan, liggen de zaken anders. Een relatiebeding kan op de korte termijn helpen om mensen aan boord te houden, maar op de lange termijn zul je het van inflow moeten hebben en dus meer moeten bieden dan "wel te doen".
plan: Tweakers en CGI organiseren game-avond met bordspellen
Ik vermoed vanuit CGI in het kader van recruitment
Was vroeger ook altijd.
Aan de voorkant nieuwe schoolverlaters en joiners, aan de achterkant mensen eruit.
Natuurlijke verloop
Persoonlijk vond ik het soms wel cru. Veel geld pompen in advertorials, masterclasses etc.
Uiteindelijk ervaren mensen laten weggaan omdat ze niet bereid zijn 150/200 bruto in de maand erbij te doen.
Aan de voorkant nieuwe schoolverlaters en joiners, aan de achterkant mensen eruit.
Natuurlijke verloop
Persoonlijk vond ik het soms wel cru. Veel geld pompen in advertorials, masterclasses etc.
Uiteindelijk ervaren mensen laten weggaan omdat ze niet bereid zijn 150/200 bruto in de maand erbij te doen.
[ Voor 44% gewijzigd door Viper® op 12-02-2015 09:12 ]
Het scheelt je een gang naar de rechter, want CGI zal alles doen wat in haar macht ligt om je aan het relatiebeding te houden... tenminste, als je pech hebt, want inmiddels heb ik begrepen dat CGI met meerdere maten meet: sommige collega's mogen probleemloos overstappen, anderen wordt het leven zuur gemaakt.justice strike schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:10:
wat is dan de toegevoegde waarde van CGI tov gewoon bij de klant in dienst gaan?
Ik weet nog goed dat ik als enthousiaste schoolverlater in dienst kwam. Ik was trots om bij zo'n mooi bedrijf te mogen werken. Als je me toen had verteld dat ik een aantal jaren later vol wrok naar mijn werkgever zou kijken, had ik je voor gek verklaard.Viper® schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:11:
Duh. Recruitment is goedkoper dan om- en bijscholing. En al helemaal als dat "ouderen" betreft. Je bent bij het management al (te) oud als je >44 bent, zo heb ik recent mogen vernemen. Die leeftijd moet en zal omlaag.Viper® schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:11:
Was vroeger ook altijd.
Natuurlijke verloop
----------
"Het evenement is recruitervrij"...

mijn onderschrift zegt dan dat ze je toch wel weten te vinden met je geregistreerde tweakersaccount. Uitgestelde executie noemen ze dat
[ Voor 12% gewijzigd door peter00 op 12-02-2015 09:51 ]
Ik zie het als leertraject en bedrijfskennis. Ook ik ben toen overgeslagen van trots op mijn werkgever en zelfs nieuwe joiners aanmelden naar "laat maar zitten". Dat terzijde ben ik verder goed weggegaan, geen wrok en Jaren gewerkt met leuke mensen op interessante projecten. Als ik nu terug kijk was Logica een mooie stap als schoolverlater.Lurker1 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:28:
[...]
Ik weet nog goed dat ik als enthousiaste schoolverlater in dienst kwam. Ik was trots om bij zo'n mooi bedrijf te mogen werken. Als je me toen had verteld dat ik een aantal jaren later vol wrok naar mijn werkgever zou kijken, had ik je voor gek verklaard.
Leuke actie! Ik ben helaas geen doelgroep. Zo'n 10 jaar geleden hadden we bij CMG en LogicaCMG ook een vrij fanatiek bordspellen clubje.Johri schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:57:
Wat lees ik nu op de frontpage? CGI en Tweakers organiseren een gameavond...
In die dagen heette dat een SIG. Niet te verwarren met de centraaleuropese wapenfabrikant
Bordspellen? Vandaar dat de gemiddelde leeftijd in dit bedrijf naar beneden moetWijnands schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:50:
[...]
Leuke actie! Ik ben helaas geen doelgroep. Zo'n 10 jaar geleden hadden we bij CMG en LogicaCMG ook een vrij fanatiek bordspellen clubje.

Zwitsers/Duits om precies te zijn.t_captain schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:52:
In die dagen heette dat een SIG. Niet te verwarren met de centraaleuropese wapenfabrikant
Als ik de reacties op het artikel 's bekijk zijn er ook genoeg jonge mensen die het leuk vinden.Anoniem: 537715 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:15:
[...]
Bordspellen? Vandaar dat de gemiddelde leeftijd in dit bedrijf naar beneden moet![]()
[ Voor 39% gewijzigd door Wijnands op 12-02-2015 11:36 ]
Weet je dit gewoon, heb je het uitgezocht of moeten collega's op kantoor zich nu zorgen gaan maken dat je één dezer dagen "op z'n Amerikaans" orde op zaken komt scheppen ?
De avond wordt als "recruitervrij" omschreven. Kennelijk hopen ze op eigen actie als je na het praatje over (in?) de ruimte van CGI enthousiast wordt.SithWarrior schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:03:
plan: Tweakers en CGI organiseren game-avond met bordspellen
Sake Algra heeft vanmorgen duidelijk positieve uitspraken gedaan over salarisverhoging aan collega's met de oude AV. Binnenkort volgt meer informatie via de TL's.
Er zal in de toekomst moeten blijken wat het uiteindelijk waard is maar voorlopig is het een mooi resultaat voor de groep die hier de afgelopen maanden voor gestreden heeft.
Er zal in de toekomst moeten blijken wat het uiteindelijk waard is maar voorlopig is het een mooi resultaat voor de groep die hier de afgelopen maanden voor gestreden heeft.
De groep mag de resulaten zelf ook verwoorden en rondmailen naar de oude AVers. Anders kun je een verhaal krijgen leunende naar de bestuurders kant.ESPACE schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:13:
Sake Algra heeft vanmorgen duidelijk positieve uitspraken gedaan over salarisverhoging aan collega's met de oude AV. Binnenkort volgt meer informatie via de TL's.
Ach, positieve uitspraken van Sake zeggen me niet zo veel meer. Het is gewoon tijd voor keiharde feiten, geloven in een droom doe ik al enige jaren niet meer.
Maar ik ben benieuwd. Wie weet zit er nog toekomst in hier.
Maar ik ben benieuwd. Wie weet zit er nog toekomst in hier.
Ach een salarisverhoging van 50 euro is ook een verhoging. Maak je niet al teveel illusies....bakkerl schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:20:
[...]
De groep mag de resulaten zelf ook verwoorden en rondmailen naar de oude AVers. Anders kun je een verhaal krijgen leunende naar de bestuurders kant.
Voorkomt fikse teleurstellingen
Wanneer is binnen CGI eigenlijk het moment dat salarisverhoging ter sprake komt?
als je opzegthypetrax schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:56:
Wanneer is binnen CGI eigenlijk het moment dat salarisverhoging ter sprake komt?
Ik wist het al uit mijn verleden als sportschutter. Op mijn salaris kan ik me heus geen SIG veroorloven mocht ik op die manier orde op zaken willen scheppen.erwindus schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:48:
[...]
Weet je dit gewoon, heb je het uitgezocht of moeten collega's op kantoor zich nu zorgen gaan maken dat je één dezer dagen "op z'n Amerikaans" orde op zaken komt scheppen ?
Ben overigens wel 's bij een klant in Noord-Amerika geweest waar bij de ingang van het pand een bord hing "no concealed handguns on these premises" en in de parkeergarage hing een herinnering dat shotguns in een gunrack achterin de pickup met een deugdelijk kabelslot beveiligd dienen te zijn.

Ik werk bij een klant waar bij teamuitjes geschoten wordt met Kalashnikovs...No Shit.
Dan zit die klant niet in Nederland. Of je zit bij de politie die het onder de pet houden.
Gezien de lokatie waar jij zit verbaasd me dat niet.peter00 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:10:
Ik werk bij een klant waar bij teamuitjes geschoten wordt met Kalashnikovs...No Shit.
Lokatie... Hij werkt voor de russische maffia? Ex-KGB team?
Dat is inderdaad nog even afwachten (en gezien wat er de afgelopen jaren is gebeurd, loop ik nog niet direct over van vertrouwen), maar het is in ieder geval lovenswaardig dat er collega's zijn die niet bij de pakken neer zijn gaan zitten, en meerdere malen de confrontatie met het management zijn aangegaan om de belangen van de optie-3-collega's te verdedigen.ESPACE schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:13:
Hulde!

Alle optie 3 members die in de mailing list zitten kunnen in elk geval op redelijk korte termijn een verslagje ontvangen van de groep die vanmorgen met Sake heeft gesproken. Even geduld dus nog.Lurker1 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:48:
[...]
Dat is inderdaad nog even afwachten (en gezien wat er de afgelopen jaren is gebeurd, loop ik nog niet direct over van vertrouwen), maar het is in ieder geval lovenswaardig dat er collega's zijn die niet bij de pakken neer zijn gaan zitten, en meerdere malen de confrontatie met het management zijn aangegaan om de belangen van de optie-3-collega's te verdedigen.
Hulde!
Er zijn inderdaad nog optie 3 members die nog willen strijden voor een gelijke behandeling binnen dit bedrijf. Maar uit die oorspronkelijke groep heeft inmiddels de helft al weer zijn ontslag ingediend, of is al weg.
[ Voor 13% gewijzigd door Logiecaan op 12-02-2015 14:02 ]
Sinds vandaag zijn mijn pensioenbeleggingen actief, Gelijk al 2 euro verlies gemaakt :-)
Wel een prima en overzichtelijke webportaal.
Krijgen we overigens nog enige vorm van compenstatie van het misgelopen rendement tussen de periode okt 14 en heden? De beurs heeft het in die periode namelijk erg goed gedaan.
Iemand enig idee??
Wel een prima en overzichtelijke webportaal.
Krijgen we overigens nog enige vorm van compenstatie van het misgelopen rendement tussen de periode okt 14 en heden? De beurs heeft het in die periode namelijk erg goed gedaan.
Iemand enig idee??
De certificaten hadden toch moeten worden aangekocht tegen de koers van X maanden geleden? (al snap ik dat NN dat alleen zou kunnen leveren door zich in te dekken met calls, en ik betwijfel of dat is gebeurd).
Dat valt wel mee. De mailinglijst is te controleren, maar hangt van het moment in de maand af welk cijfer je terug krijgt. 2-3 keer controleren door de maand heen voor de zekerheid. De laatste dat ik checkte is wel even geleden, maar kan niet zo erg veranderd zijn, of er moeten alleen optie-3ersEr zijn inderdaad nog optie 3 members die nog willen strijden voor een gelijke behandeling binnen dit bedrijf. Maar uit die oorspronkelijke groep heeft inmiddels de helft al weer zijn ontslag ingediend, of is al weg.
Optie 3 kiezers zijn juist imho de meest loyale. Zij hebben NIET voor het korte termijn gewin gekozen.
https://twitter.com/CGI_NL/status/565911586360266754
Iemand hier nog gedachten bij?
[ Voor 13% gewijzigd door SithWarrior op 12-02-2015 21:08 ]
Zo te zien is de ingelegde premie met slechts een paar tienden van een procent verhoogd. Dat staat niet in verhouding tot de koerswinst in dezelfde periode. Ik schat mijn schade op ongeveer 200 euro en dat is met slechts 5 euro gecompenseerd.Krijgen we overigens nog enige vorm van compenstatie van het misgelopen rendement tussen de periode okt 14 en heden? De beurs heeft het in die periode namelijk erg goed gedaan.
Iemand enig idee??
Huichelachtig, onoprecht, geveinsd, gluiperig, hypocriet, schijnheilig ...https://twitter.com/CGI_NL/status/565911586360266754
[ Voor 10% gewijzigd door ESPACE op 12-02-2015 22:19 ]
blijkt toch NL te zijn, eens wat onderzoek doen wat dat bureau inhoudt.SithWarrior schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:07:
Dit is de advertentie van CGI op hun site http://www.top-employers....iles/NL/cgi-nederland-bv/
en maar even gevraagd of er een methodiek is (openbaar) of dat de titel naar de hoogste bieder gaat
http://www.top-employers.com/about-us/Contact/Thank-you/
[ Voor 60% gewijzigd door franssie op 12-02-2015 22:38 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Certificering is gekocht met een "•Fee: a research fee is applicable upon entry". Zie
http://www.top-employers....ified/How-to-join/?id=185
Hoeft niet eens het hoogste te bieden; in 2012 is 11% van de aanvragen afgekeurd, aldus hun site. Dus 8 op de 9 is geaccepteerd.
http://www.top-employers....ified/How-to-join/?id=185
Hoeft niet eens het hoogste te bieden; in 2012 is 11% van de aanvragen afgekeurd, aldus hun site. Dus 8 op de 9 is geaccepteerd.
voor geld is dus alles te koopRoadman schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 07:19:
Het is toch nog geen 1 april?
http://www.top-employers....ks/Certification-process/SithWarrior schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:07:
Ik krijg de indruk dat het vooral een toets is of er beleid is opgeschreven voor HR taken. Uitvoering van het beleid lijkt minder mee te spelen.
Persoonlijk zou ik zeggen dat een hoge score bij een "beste werkgever" verkiezing die op basis van stemmen gaat zinvoller is. Maar, ik ben geen HR manager dus misschien snap ik het niet goed en is dit, net zoals sommige ISO certificaten, gewoon een stempeltje wat je moet hebben om mee te blijven doen.
Je ziet op dit moment een hele batterij bedrijven langskomen (twitter, linkedin, etc) met hetzelfde verhaal. Zegt niet zoveel. Lijkt inderdaad gewoon een betaalde toets om je wervingsacties te ondersteunen. Een soort reclame.SithWarrior schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:07:
Als je op twitter een search doet op "Top Employer Nederland" dan zie je er inderdaad veel langkomen.
Het is blijkbaar nogal druk op de top.
Het is blijkbaar nogal druk op de top.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
763? 191 pagina's.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dit topic is gesloten.