Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een hoop gezoek ben ik uiteindelijk hier terecht gekomen. Ziet er niet verkeerd uit, en gezien de specs, bijzonder lekker geprijst! Gerekend met de huidige wisselkoers van 1250 Chinese Yuan naar Euro = 155 eur!

Je hebt ook de mogelijkheid om vooraf bij je order aan te geven of je root wilt (uiteraard), maar wat ik mij helaas nog afvraag is het volgende....

Multi talen?? M.a.w. is er ook gewoon geheel Nederlands?
Als ik deze zou aanschaffen, kan ik gewoon de bekende Samsung cover kopen gezien het formaat en de dikte? En welke versie Android is het eigenlijk... Kan het maar nergens vinden.

En tot slot.. zeker niet onbelangrijk... Is kopen via deze site betrouwbaar??

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zegel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-07 22:52
guapper schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:40:
wat betreft dat 'handschrift': weet ik niet wat jij ziet, maar ik zie een lijn met 1 dikte. Geen onderscheid tussen veel of weinig druk en langzaam of snel getrokken lijn. Dat is nou precies waar het onderscheid ligt. Wat ze hier laten zien zou je ook met je vinger kunnen doen lijkt mij.
Je hebt gelijk, had ik niet gezien. Ik denk dat ik mijn ambitie maar even bijstel; het lijkt er vreemd genoeg op dat de originele Note de enige phablet is waarop je goed kan schrijven ( en waarvan de handschriftherkenning naar wat ik ervan lees nog niet je-dat is). Ik ben nog opgegroeid met de Palm handhelds, daarop kon je ( in 1990 of zo) al wel schrijven, welliswaar met een aangepast handschrift, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:05
Ik heb een probleem met mij nieuwe chinese telefoon.

http://www.pandawill.com/c3-smart-phone-android-40-mtk6575-10ghz-3g-gps-40-inch-p71088.html

Uit de doos gehaald en meteen een probleem met de software die voor je "toetsenbord" zorgt.
Terug naar fabrieksinstellingen loste dit probleem gelukkig op.

Toen alles eigenlijk goed aan de praat gekregen incl de play store.

Voordat ik facebook wilde gaan installeren kreeg ik de melding om de browser software te gaan updaten. ok deze had ik beter niet kunnen updaten achteraf.

Bleef in een loop hangen dat de browser software gechrasht is en bleef elke keer in die melding hangen.

Enige oplossing die ik nog zag was uitzetten, en power - volume knop omhoog knop ingedrukt houden.
Zodat ik in de Android System Recovery menu terecht kwam.

Wipe data / factory reset gekozen.
Dat levert mij nu een geheel zwart scherm op.
Kan via een omweg in de instellingen menu komen waar ik de taal op nederlands kan zetten.

Verder reageert de telefoon helemaal niet meer zoals het zou moeten.
Reboot levert een vastloper op in het opstartscherm.
Enige manier om hem op te starten is weer via de recovery menu te kiezen voor een factory reste waardoor ik weer een zwart scherm krijg na het opstarten.

Hebben jullie enig idee hoe ik deze telefoon weer aan de praat krijg?
Is het nodig om een rom te installeren???

Help!!!

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 12:00
Is er een mogelijkheid om sneller aan goedkope Chinese telefoons te komen? Zijn er winkels binnen de EU die ze verkopen?

Op E-bay zijn ze er wel, maar voor een $140 telefoon vragen ze 200 euro.

[ Voor 24% gewijzigd door Lisadr op 14-03-2013 21:22 ]

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 15:10
DHL verzenden maar ja, daar betaal je wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:30
Lisadr schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:21:
Is er een mogelijkheid om sneller aan goedkope Chinese telefoons te komen? Zijn er winkels binnen de EU die ze verkopen?

Op E-bay zijn ze er wel, maar voor een $140 telefoon vragen ze 200 euro.
Er zijn in Europa zeker bedrijven die dat doen, maar die zijn natuurlijk allemaal duurder dan wanneer je ze in China koopt. Ik mag namelijk hopen dat deze bedrijven niet constant de douanebelasting ontlopen zoals hier nog wel eens het geval is (anders zou dat jammerlijk zijn voor onze douane). Daarnaast moet er geld verdiend worden, want de schoorsteen moet bij hun ook blijven roken. Helaas weet ik even niet zo meer bedrijven op te noemen, maar google is your friend zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VERNederlander schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:52:
[...]

Er zijn in Europa zeker bedrijven die dat doen, maar die zijn natuurlijk allemaal duurder dan wanneer je ze in China koopt. Ik mag namelijk hopen dat deze bedrijven niet constant de douanebelasting ontlopen zoals hier nog wel eens het geval is (anders zou dat jammerlijk zijn voor onze douane). Daarnaast moet er geld verdiend worden, want de schoorsteen moet bij hun ook blijven roken. Helaas weet ik even niet zo meer bedrijven op te noemen, maar google is your friend zou ik zeggen.
http://retailheaven.nl/ bijvoorbeeld.
Maar net als jij al zegt; de prijs ligt vele malen hoger. En het toestel is op dezelfde manier verkregen als dat je m zelf zou bestellen, nu zot er alleen een extra 'schakel' tussen die ze zelf naar nederland haalt en vervolgens voor 1500-175% van de originele prijs verkoopt.
Laat staan als je er 20 tegelijk inkoopt, dan kun je uit die schoorsteen ook nog witte rook laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
VERNederlander schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:52:
[...]

in nederland zijn er ook wel een paar, deze maken ook minimale winst geloof ik (als ze tenminste belasting betalen)
www.ramon-b.nl
www.cheaptech.nl
www.retailheaven.nl

deze weet ik zo uit mijn hoofd, maar zijn er vast meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aldi heeft al vaker die wolfgangs in de aanbieding gehad, die toestellen waren best aardig geprijst vond ik, uiteraard heb je voor het zelfde geld iets beters in China, maar bij importeren komen veel extra kosten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Laatst online: 31-07 12:00
Bedankt. Ik ga bij de genoemde shops kijken. De Aldi actie was binnen een paar minuten uitverkocht en sommige Aldi filialen hadden maar een handvol toestellen.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-07 18:11
Joosie200 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 17:59:
[...]

Eentje die aan beide voldoet is de Green Orange M2 :)

[afbeelding]

Specs:
MTK6589 (DualSIM)
1GB RAM
8GB ROM (<microSD)
5MP + LED-F
4.3" 720P
2200mAh
~ 599 CNY ( ~ 95 USD / ~ 75 EUR )

Besteld voor 107,35 dollar = omgerekend 82,50 euro via Mistertao :)
Zo veel specs voor zo weinig geld? Laat weten wanneer je hem hebt, want ik vind het amper kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:03

RobertowNL

For your gear!

Galactic schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 07:32:
[...]

Zo veel specs voor zo weinig geld? Laat weten wanneer je hem hebt, want ik vind het amper kunnen.
Specs kloppen niet zie lees maar eens vanaf hier:
http://forum.fok.nl/topic/1943635/1/999#123993952

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
retailheaven vind ik wel overdreven aan de prijs, ookal zouden ze er belasting over betalen.
er was laatst een tablethouder in de action voor ik dacht 3.50, retailheaven prijs: http://www.retailheaven.n...t-zuignap-multi-maat.html

[ Voor 3% gewijzigd door m4rtyr op 15-03-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
€26
dus, voor wie niet op die link wil klikken.

Zo, nu is het een geheim voor diegene die graag geirriteerd op de link klikt.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
haha, het idee was dat je al geïrriteerd moest raken om op de link te klikken om achter de prijs te komen, nu heb je het verpest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benkei123
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-07-2023
Ik overweeg eigenlijk drie verschillende telefoons en dacht eens te kijken waar de tweakers hier de voorkeur aan hebben. Het gaat mij (tot nu) om de Huawei Ascend Honor 2, Jiayu G4 en ZTE "Athena" (of Grand S zoals hij ook heet). Welke zouden jullie kiezen?

Als mensen nog tips hebben voor andere, vergelijkbare telefoons dan zie ik die graag. Vergelijkbaar is voor mij: vergelijkbare rekenkracht/geheugen, Android 4.0 of nieuwer, maximale prijs van EUR 250 (ex evt. belastingen) en gorilla glass of iets vergelijkbaars. Goed werkende GPS en liefst zo min mogelijk geklooi om hem hier in NL aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05 18:28
Retailheaven? hahaha geen telefoon op voorraad.
Mooie site maar ik zou wel wat telefoons op voorraad hebben.

Edit: is er ook een telefoon als de samsung galaxy mini III qua specs net zo goed maar dan een chinese variant:)

[ Voor 34% gewijzigd door zeg_ik_niet op 15-03-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benkei123 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:26:
Ik overweeg eigenlijk drie verschillende telefoons en dacht eens te kijken waar de tweakers hier de voorkeur aan hebben. Het gaat mij (tot nu) om de Huawei Ascend Honor 2, Jiayu G4 en ZTE "Athena" (of Grand S zoals hij ook heet). Welke zouden jullie kiezen?

Als mensen nog tips hebben voor andere, vergelijkbare telefoons dan zie ik die graag. Vergelijkbaar is voor mij: vergelijkbare rekenkracht/geheugen, Android 4.0 of nieuwer, maximale prijs van EUR 250 (ex evt. belastingen) en gorilla glass of iets vergelijkbaars. Goed werkende GPS en liefst zo min mogelijk geklooi om hem hier in NL aan de praat te krijgen.
Ik heb de Huawei Honor 2 gekozen, eigenlijk meer om de reden omdat het een groot merk is en je dus niet alleen pure performance hebt ( Dat is leuk voor een mini pc stick ), maar ook gewoon goeie firmware, goeie camera enzo, 2GB ram.

Want Jiayu mag wel veel bang for buck zijn, maar daarom heeft het ook minder goeie firmware, slechte camera's en bij de Jiayu G3 hadden ze lange tijd problemen met leveren.

Dus ik geef soms liever wat meer uit en heb dan gewoon een Chinees A merk en niet zo'n B/C merk als Jiayu, maar iedere zijn eigen keuze, maar je kunt niet alles hebben voor het geld wat een Jiayu kost, dus ik vind mijn Huawei Honor 2 helemaal niet zo duur, wetende dat het gewoon veel betere kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 21:35:
[...]

Ik heb de Huawei Honor 2 gekozen, eigenlijk meer om de reden omdat het een groot merk is en je dus niet alleen pure performance hebt ( Dat is leuk voor een mini pc stick ), maar ook gewoon goeie firmware, goeie camera enzo, 2GB ram.

Want Jiayu mag wel veel bang for buck zijn, maar daarom heeft het ook minder goeie firmware, slechte camera's en bij de Jiayu G3 hadden ze lange tijd problemen met leveren.

Dus ik geef soms liever wat meer uit en heb dan gewoon een Chinees A merk en niet zo'n B/C merk als Jiayu, maar iedere zijn eigen keuze, maar je kunt niet alles hebben voor het geld wat een Jiayu kost, dus ik vind mijn Huawei Honor 2 helemaal niet zo duur, wetende dat het gewoon veel betere kwaliteit is.
waar heb je de telefoon gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg_ik_niet schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 21:43:
[...]

waar heb je de telefoon gekocht?
Amazon.cn voor de adviesprijs van 1888 yuan. Ik heb hem vrijwel direct daar besteld toen hij leverbaar was en daarna nog een paar weken moeten wachten voor ik hem kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Galactic schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 07:32:
[...]

Het is geen 720p maar wvga qua resolutie. Het is geen MTK6589, maar dualcore variant MTK6517 qua soc. En hij is gisteren bij de buren verderop in de straat met nummer 1xx bezorgd ipv mijn nummer xx. :? Dus die zeiden: "Wie? Die woont hier niet! Doe maar retour afzender!" :'( Kortom: die heeft een enkeltje terug naar China gekregen :/ Waar ik hem kocht heb ik mijn nummer goed doorgegeven. Dus de fout ligt bij PostNL. Nuja.. ben al in de weer met ze en Mistertao. Kon wel bij de track 'n trace zien dat er niks ter plekke betaald had moeten worden. Dus via Singapore post heb je met 2 weken gewoon je bestelling in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 21:46:
[...]

Amazon.cn voor de adviesprijs van 1888 yuan. Ik heb hem vrijwel direct daar besteld toen hij leverbaar was en daarna nog een paar weken moeten wachten voor ik hem kon gebruiken.
is hetzelfde als amazon.com en lijkt me een soort ebay? en niet spotgoedkoop (in 1x snel kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jernij schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 22:17:
[...]

is hetzelfde als amazon.com en lijkt me een soort ebay? en niet spotgoedkoop (in 1x snel kijken)
Amazon is gewoon een hele grote webshop, waar amazon zelf ook veel verkoopt en ik verkies amazon.cn vaak boven taobao.com als het gaat om merken als Huawei en ZTE, de prijzen op amazon.cn zijn namelijk heel scherp en ze leveren binnen 24 uur.

Maar wat noem je spotgoedkoop? Ik vond mijn Huawei Honor 2 in iedere geval niet duur voor wat je krijg voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:07
Ik zag dat er een nieuw filmpje op Youtube is geplaatst van een Note achtige telefoon:

YouTube: Tengda S7589 Quad Core android mobile phone kick off reviews

[ Voor 4% gewijzigd door Possible op 16-03-2013 00:15 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Joosie200 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 22:15:
[...]

Het is geen 720p maar wvga qua resolutie. Het is geen MTK6589, maar dualcore variant MTK6517 qua soc. En hij is gisteren bij de buren verderop in de straat met nummer 1xx bezorgd ipv mijn nummer xx. :? Dus die zeiden: "Wie? Die woont hier niet! Doe maar retour afzender!" :'( Kortom: die heeft een enkeltje terug naar China gekregen :/ Waar ik hem kocht heb ik mijn nummer goed doorgegeven. Dus de fout ligt bij PostNL. Nuja.. ben al in de weer met ze en Mistertao. Kon wel bij de track 'n trace zien dat er niks ter plekke betaald had moeten worden. Dus via Singapore post heb je met 2 weken gewoon je bestelling in huis :)
Dat is klote voor je zeg. Ben benieuwd hoe dit nu wordt afgehandeld.

Wel jammer dat de beloofde specs niet worden waargemaakt. Ik heb deze ook besteld, naar aanleiding van jouw melding eerder hier. Hopen dat ik niets hoef te betalen aan de deur. Is het nog steeds een leuke deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iturbide
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
Yamy_Daffy schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:31:
Ik heb een probleem met mij nieuwe chinese telefoon.

http://www.pandawill.com/c3-smart-phone-android-40-mtk6575-10ghz-3g-gps-40-inch-p71088.html

Uit de doos gehaald en meteen een probleem met de software die voor je "toetsenbord" zorgt.
Terug naar fabrieksinstellingen loste dit probleem gelukkig op.

Toen alles eigenlijk goed aan de praat gekregen incl de play store.

Voordat ik facebook wilde gaan installeren kreeg ik de melding om de browser software te gaan updaten. ok deze had ik beter niet kunnen updaten achteraf.

Bleef in een loop hangen dat de browser software gechrasht is en bleef elke keer in die melding hangen.

Enige oplossing die ik nog zag was uitzetten, en power - volume knop omhoog knop ingedrukt houden.
Zodat ik in de Android System Recovery menu terecht kwam.

Wipe data / factory reset gekozen.
Dat levert mij nu een geheel zwart scherm op.
Kan via een omweg in de instellingen menu komen waar ik de taal op nederlands kan zetten.

Verder reageert de telefoon helemaal niet meer zoals het zou moeten.
Reboot levert een vastloper op in het opstartscherm.
Enige manier om hem op te starten is weer via de recovery menu te kiezen voor een factory reste waardoor ik weer een zwart scherm krijg na het opstarten.

Hebben jullie enig idee hoe ik deze telefoon weer aan de praat krijg?
Is het nodig om een rom te installeren???

Help!!!
Dat is balen. Ik heb precies dezelfde telefoon, en heb er ook wat mee te stellen. Om te beginnen kloppen de specs niet. De processor is anders, een snapdragon.
Maar het grootste probleem dat ik tegenkom is dat hij de melding "IMEI onbekend" of "IMEI ongeldig" geeft.

Heb je al contact met after-sale@pandawill.com? Die kunnen je wellicht helpen, of een RMA opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is dat IMEI onbekend/ongeldig geen provider melding? Je IMEI wordt namelijk geregistreerd bij de provider als de SIM hem probeert aan te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iturbide
Nou, ik krijg de melding ook als ik zonder sim boot. Ik zit het op het moment meer in de "IMEI ontbreekt" hoek te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Iturbide schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 16:49:
[...]

Dat is balen. Ik heb precies dezelfde telefoon, en heb er ook wat mee te stellen. Om te beginnen kloppen de specs niet. De processor is anders, een snapdragon.
Maar het grootste probleem dat ik tegenkom is dat hij de melding "IMEI onbekend" of "IMEI ongeldig" geeft.

Heb je al contact met after-sale@pandawill.com? Die kunnen je wellicht helpen, of een RMA opzetten.
Ik heb het gelukkig vandaag voor elkaar gekregen! _/-\o_

Bleek met de factory reset de "launcher" te zijn verwijderd.
Via de pc met bluetooth heb ik een awdlauncher.apk over gezonden en kunnen installeren.

Pfff en toen werkte "alles" weer.

Toetsenbord software was ook brak en stopte er iedere 5 sec mee en kwam met een melding daarover.
Die ook vervangen en alle chinese apps eraf gegooid.
Play Store en alles werkt.

Heb zelf geen problemen met de sim kaart of Imei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iturbide
Da's mooi. Ja, die chinese meuk en dat toetsenbord moet je er asap afgooien.
Hier schiet ik nog niet veel op.
Ik heb al allerlei manieren gevonden om er een imei nummer in te zetten, maar ik krijg hem niet geroot! Allerlei methodes rooten wel, maar als puntje bij paaltje komt is dat toch mooi niet het geval.
Hoe heb jij hem in recovery mode gekregen? Als ik volume-up en power indruk start-ie, maar schiet hij door naar het openliggende android mannetje. Ik probeer van alles, maar nog geen geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Inderdaad volume-up en power ingedrukt houden totdat je het android mannetje ziet liggen.

Dan met de "home"? Toets ( middelste toets ) krijg je een aantal opties te zien.
Als je daar dan factory reset kiest dan ben je die awd launcher kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Kan iemand mij in simpel NL uitleggen wat dat rooten is? :+
Zal aan mij liggen dat ik niet 1 van de slimsten ben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:54
zeg_ik_niet schreef op zondag 17 maart 2013 @ 07:31:
Kan iemand mij in simpel NL uitleggen wat dat rooten is? :+
Ja hoor het staat prima uitgelegd: http://www.rootandroid.nl/wat-is-rooten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iturbide
Yamy_Daffy schreef op zondag 17 maart 2013 @ 01:20:
Inderdaad volume-up en power ingedrukt houden totdat je het android mannetje ziet liggen.

Dan met de "home"? Toets ( middelste toets ) krijg je een aantal opties te zien.
Als je daar dan factory reset kiest dan ben je die awd launcher kwijt!
Dankjewel! Ik zat daar even lelijk vast. Ik ben eruit en heb nu een prima werkend foontje. Er zwerven vele methodes rond om te rooten en een IMEI te schrijven, en meerdere daarvan werkten niet. Uiteindelijk kwam ik er hiermee uit. BTW, de processor blijkt toch een MT6575, dat helpt bij het googelen.

Rooten: http://www.pandawillforum...577-based-Android-devices

IMEI schrijven: de imei.exe route beschreven op: http://chinagizmos.blogsp...p-restore-no-service.html

Bedankt voor je hulp!

[ Voor 9% gewijzigd door Iturbide op 17-03-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Dat adres voor het IMEI schrijven is dezelfde als die andere. Per ongeluk een copy-paste-foutje??

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
En nu heb ik mijn ogen laten vallen op de volgende:
Huawei U9508 Honor Glory II Quad-Core 1.4GHz 4.5 inch IPS Retina Screen 2G RAM Android 4.0 ICS 8.0MP Gorilla Glass.

Eerst heb ik erg genoten van de Mi2, maar die lijkt mij toch echt veel te duur.

Echter, hoe krijg ik die nu in Almere? Voor een zo zacht mogelijk prijsje (is toch ongeveer €250??).

Ik durf op die site niet direct verder te klikken, want vertalingen zijn ook maar vertalingen... Ik had gedacht aan mistertao, maar hoeveel wordt het dan?

Alvast bedankt,

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Almere een land ofzo :P ? Maar in mijn review leg ik uit hoe je hem zo goedkoop mogelijk via Mistertao krijgt, helemaal onder in mijn review leg ik het uit.

Ik weet wel niet of je dat gaat lukken hem voor € 250 in Nederland te krijgen, hij kost namelijk los in China ongeveer € 235 omgerekend, dus € 250 zal wel niet lukken, de douane zal ja waarschijnlijk ook hun deel willen.

Oh grappig de Huawei Honor 2 2GB is nu 100 yuan duurdere, dat is eerste keer dat ik een telefoon duurdere zie worden, dus hij kost nu omgerekend € 245.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iturbide
Wdeb schreef op zondag 17 maart 2013 @ 13:58:
[...]

Dat adres voor het IMEI schrijven is dezelfde als die andere. Per ongeluk een copy-paste-foutje??

Wdeb
Inderdaad. Aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

tollo71 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 05:11:
[...]

Dat is klote voor je zeg. Ben benieuwd hoe dit nu wordt afgehandeld.

Wel jammer dat de beloofde specs niet worden waargemaakt. Ik heb deze ook besteld, naar aanleiding van jouw melding eerder hier. Hopen dat ik niets hoef te betalen aan de deur. Is het nog steeds een leuke deal.
Best balen..

Volgens mij betekent dit dat er (nog steeds) geen telefoons met een schermgrootte tussen de 3,8"-4,3" icm. de MT6589. :-(

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:16
hey tweakers,

mijn pa is al een tijdje in bezit van een neo n002i, bevalt prima.Nu ben ik zelf aan het kijken naar een dual-sim voor mn werk.Ik twijfel tussen de ZTE V970 en jiayu g2s.Vanwege vertrouwen in het merk (heb al een zte blade) neig ik naar de ZTE, dus ben aan het kijken waar ik hem kan halen:

optie 1:
merimobiles, 160USD incl. shipping ongeveer.

optie 2:
http://www.mistertao.com/...bao-item-15834498774.html (voor deels andere vertaling zie http://www.mistertao.com/yext/item/index?iid=15834498774 )

die is usd 127(package 4, 2xbatterij+protective sleeve). wordt 148 usd incl. singapore post shipping, gaat nog 5.50 commission af en 10% storting bonus maakt het totaal ongeveer 130USD)

Nu vindt ik het verleidelijk om de tweede optie te kiezen, maar hoe kan ik zien of de seller een beetje betrouwbaar is? Heeft twee blauwe kroontjes.

De vraag:
wie heeft er ervaring met mistertao en hoe is zo'n seller te vergelijken met een grote webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
GS88 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 15:55:
[...]

Best balen..

Volgens mij betekent dit dat er (nog steeds) geen telefoons met een schermgrootte tussen de 3,8"-4,3" icm. de MT6589. :-(
Ik heb weer even Google erbij gepakt om te zien wat de huidige stand van zaken is qua MTK6589 phones..

Umi X1s: 129x68x8,5mm voor 4,5' 720p quad core 1850mAh $220
Star B94M: 133x68x10mm voor 4,5' qHD quad core 2000mAh $190
Thunderbird i5: 123x61,3x8,1 voor 4' 720p quad core 3600mAh (dat geloof ik niet) $220

Die laatste is, mocht je het niet meteen door hebben, een iPhone 5 kloon. En toch hé als het scherm + resolutie klopt, ben ik benieuwd welke accu er nu echt in zit maar dan is het toch verleidelijk. Die Umi X1s is ook prima, alleen spijtig van zo'n lage mAh. Verder keek ik nog of er wat nieuws is over de Subor Dream S annex Subdance Kid S, maar dat blijft volgens mij een concepttelefoon die pas medio september/oktober eens echt uit komt. (gelijk aan de Subor Dream X, die rijkelijk nadat de Jiayu G3/Umi X1 en consorten al uit waren pas uit kwam) Want die blijft :9~ specs hebben. $250 voor 4,5' 720p quadcore met 3500mAh accu! En de grap is dat ie i.t.t. de Jiayu G4 wel handzaam genoeg zou zijn (maarja, eerst maar zien, dan geloven!)
Wietman!!! schreef op zondag 17 maart 2013 @ 19:40:
Hoe kan ik zien of de seller een beetje betrouwbaar is? Heeft twee blauwe kroontjes.

De vraag:
wie heeft er ervaring met mistertao en hoe is zo'n seller te vergelijken met een grote webshop?
Qua feedback/betrouwbaarheid op Taobao..
Hartjes = laagst, hoe meer hartjes hoe beter
Diamantjes = gaat de goede kant op, hoe meer diamantjes hoe beter
Blauwe kroontjes = dat begint erop te lijken, hoe meer blauwe kroontjes hoe beter
Gouden kroontjes = beste wat ik tegen kom tot dusver

TaoBao is de Chinese Ebay en Mistertao is een tussenpersoon. China staat niet toe dat niet-Chinezen direct op Taobao kopen, dus moet je via een tussenpersoon handelen. Je kunt prima zoeken via taobao.com. Maar als je dan wat gevonden hebt, moet je een agent zoals Mistertao inschakelen. Dat kost je commissie + internationale verzendkosten. Dus Taobao is te vergelijken met Ebay en tja aan jou de keuze: ga je voor de Chinese ebay of voor Chinese webshops? :)

[ Voor 28% gewijzigd door Joosie200 op 17-03-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Ik zal en blijf erom huilen dat er nog geen 5.5 Note II of III is met 2gb ram geheugen... :*) > :) > :/ > :o > ;( > ;w > :(

[ Voor 17% gewijzigd door zeg_ik_niet op 17-03-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
zeg_ik_niet schreef op zondag 17 maart 2013 @ 22:44:
Ik zal en blijf erom huilen dat er nog geen 5.5 Note II of III is met 2gb ram geheugen... :*) > :) > :/ > :o > ;( > ;w > :(
5 inch groot genoeg voor je? Hier heb je een SG SIV kloon met 2GB ram :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 22:41:
[...]
China staat niet toe dat niet-Chinezen direct op Taobao kopen.
Ik ben een niet-Chinees en ik koop gewoon rechtstreeks vanaf taobao en China staat het wel toe hoor, het zijn de verkopers op taobao die niet internationaal versturen.

Als jij in China bent en je opent een alipay en taobao account dan kan je gewoon op taobao shoppen. Overigens wat mij blijft op vallen aan die Chinese webshops ( Dus niet taobao ) is dat ze waren verkopen die nog niet eens op de markt zijn.

Zo had iedereen al een Jiayu G3 besteld, maar deze waren helemaal niet voorradig en waren de meeste orders dus geannuleerd.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2013 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 22:49:
[...]

5 inch groot genoeg voor je? Hier heb je een SG SIV kloon met 2GB ram :)
Officiele persfoto van de S4, en dus zal het ook nog wel even duren voordat ie uitkomt. Dat je er mee rond wil lopen zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 22:56:
[...]
het zijn de verkopers op taobao die niet internationaal versturen.

Als jij in China bent en je opent een alipay en taobao account dan kan je gewoon op taobao shoppen.
Ok, nu ja: er staat geen reis naar het verre Oosten voor mij op stapel de komende tijd. Dus al die tijd heb ik maar via een tussenpersoon te handelen om iets van Taobao te kopen :) En tja, waarom zouden Chinezen dat nu toch doen? Kwestie van pre-orders binnen slepen, beetje Chinaphone kent toch x tijd uitstel, rentenieren = profit!
dutchgio schreef op zondag 17 maart 2013 @ 23:03:
[...]
Officiele persfoto van de S4, en dus zal het ook nog wel even duren voordat ie uitkomt. Dat je er mee rond wil lopen zeg...
Oh ongetwijfeld, je moet geduldig zijn bij menig Chinaphone. Als je lang genoeg wacht biedt HDC zo een SG SIV kloon aan, net zoals ze ook deden bij de SGS S3 en Note 1. En ik hoef er niet mee rond te lopen, ieder zo zijn meug, maar van een ontwerp ala SGS S3/4/Note 2 of aanverwanten word ik niet blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Die telefoon S4 ziet er goed uit:D

Mij maakt het echt niet uit of ie zo groot is of dat het namaak is.
Origineel is ie ook erg mooi alleen ga ik geen 600 euro voor een telefoon betalen.
Geef liever dan nog dat geld uit aan een 2e auto. ookal betaal ik dan 1000 euro extra als ik een beetje een goede wil (CRX '93 ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
[b]er staat geen reis naar het verre Oosten voor mij op stapel de komende tijd.
Waar kan je die telefoons kopen?
Misschien ging familie van mij daar op vakantie.
Gewoon net als hier?
Of ligt dat wat anders? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericst
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:34
De oplossing voor het gebruik van Vodafone 3G op chinese mobiele telefoons is simpel. In de apn setting moet het verificatie type op PAP staan. Ook al zegt Vodafone op hun website dat op GEEN moet staan, het werkt bij mij nu in ieder geval wel.
Ik gebruik nu de Star B92M. Aka hdc i9300 ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg_ik_niet schreef op zondag 17 maart 2013 @ 23:50:
[...]

Waar kan je die telefoons kopen?
Misschien ging familie van mij daar op vakantie.
Gewoon net als hier?
Of ligt dat wat anders? :)
In China, maar persoonlijk heb ik een bloedhekel eraan om in een hooiberg die ene Chinese smartphone te vinden, dus ik bestel wel online als ik er ben en eentje wil kopen.

Maar je hebt van die shopping plaatsen waar men deze elektronica verkoopt, maar de merken die hier langs komen zijn niet altijd even makkelijk te vinden lokaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08 14:58
Vorige week heb ik voor mijn dochter deze besteld.
De THL W8, ze vond hem mooi en de specs vind ik ook goed, zeker voor het bedrag dat je ervoor betaalt. Paypal incasseerde EUR193, vind daar maar eens een 5" QuadCore met 1280x720 IPS en 12 MP camera (waarschijnlijk hardware 8, maar 12 via software ofzo?) van een "premium" merk voor.

Dinsdagavond besteld, zaterdagmorgen een mailtje dat het toestel verzonden is. We zijn benieuwd wanneer het toestel echt bij ons thuis is!

Het is een mooie telefoon, het enige echt grote nadeel van die China-phones is (voor mijn dochter dan ;-)) dat je er niet echt hoesjes voor kunt vinden. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 11:58
Case ook meteen erbij bestellen of later via dezelfde site.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Laatst online: 23:39
Of anders op basis van de afmetingen een populaire telefoon van dezelfde afmetingen vinden en een hoes daarvoor zoeken (op ebay)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THL W8 ook besteld. Ook verzonden en benieuwd wanneer ie er is. Voor nog geen 200 euro excl douanekosten geen geld lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
tip voor mensen die iets zoeken op Taobao:

gebruik de search van taobao zelf, die geeft voor mij veel betere/meer resultaten dan die van mistertao. Kopieer daarna de link/item ID naar mistertao.com (de searchbar).

Probleem op mistertao is vaak dat de plaatjes met de verschillende uitvoeringen/opties niet vertaald worden. Probeer daarom het item-ID in te vullen op deze pagina:
http://www.mistertao.com/yext/item/index?iid=15834498774

Is ook mistertao maar anders, deze vertaalt de plaatjes bij mij wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Hoe weet ik nou of de telefoon die me leuk lijkt een bepaalde game kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan je opzoeken door te kijken welke eisen die spellen hebben en door te kijken of telefoons met vergelijkbare specificaties wel die spellen kunnen spelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg_ik_niet schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:11:
Hoe weet ik nou of de telefoon die me leuk lijkt een bepaalde game kan spelen?
Voor games zit je met Tegra3 eigenlijk wel goed door dat er games zijn die er voor geoptimaliseerd zijn. Maar eigenlijk zit je met meeste telefoons wel goed, vooral nu de MK6589 ook op komst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 11:14

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Gisteravond een Jiayu G3 (silver) besteld op pandawill.com. Ik vond veel positieve reacties over deze foon, en ik wilde niet op de G4 wachten. De prijs was netjes, $208, incl. 16GB SD en screenprotector, en met de kortingscode van Fok (panda4fok) ging daar nog eens $10 vanaf... (wie het kleine niet eert he :))

Ik heb wel gekozen voor shipping via Singapore Post, omdat die het snelste zou zijn. Ben ook benieuwd of hij ongezien lang de douane komt. Ik bestel vaker dingetjes in China (via dx.com en ebay enzo), en heb nog nooit BTW hoeven betalen...zelfs niet bij pakketjes van 400+ euro :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Je kunt ook bij een telefoon aangeven of je een pennetje erbij wilt hebben.
Maar deze zit er toch standaard bij?
(heb het dan bv over de Note II).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

zeg_ik_niet schreef op maandag 18 maart 2013 @ 18:13:
Je kunt ook bij een telefoon aangeven of je een pennetje erbij wilt hebben.
Maar deze zit er toch standaard bij?
(heb het dan bv over de Note II).
Een Note II is geen onbekende Chinese smartphone. Er zijn wel veel onbekende Chinese smartphones die lijken op een Note II. Het pennetje is maar een van de vele details die niet overeen komen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Marzman schreef op maandag 18 maart 2013 @ 18:39:
[...]

Een Note II is geen onbekende Chinese smartphone. Er zijn wel veel onbekende Chinese smartphones die lijken op een Note II. Het pennetje is maar een van de vele details die niet overeen komen.
Ik bedoel te zeggen dat je dingen kan aanvinken die je erbij wilt kopen, bv screenprotector, geheugenkaartje, styluspen.

Maar er zit toch dan standaard al een pen bij?
Zie je op sommige foto's dan(:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat staat er toch wel bij? Je kan ook vaak een extra accu bijkopen terwijl er al twee bijzitten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45

Nicap

Tsssk....

Ik heb nu een G3 en die is eigenlijk net iets te groot. Heeft iemand nog een tip voor een leuke en goeie telefoon van 4.0" die niet zo groot uit valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-08 14:31
Nicap schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 08:06:
Ik heb nu een G3 en die is eigenlijk net iets te groot. Heeft iemand nog een tip voor een leuke en goeie telefoon van 4.0" die niet zo groot uit valt?
De JiaYu g2s
4", scherp beeld, zo goed als kale Android 4.1, licht, geupdate versie van jouw G3 MTK chipset...

Wel naar de g2s zoeken, g2 (zonder s) zijn verouderde modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-08 00:07

XanderDrake

Build the future!

Erg mooi hoor. Goed om te zien dat sommige Chinese producenten niet iemands anders design willen emuleren, maar zelf aan het ontwerpen slaan!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-07 16:04
Voor de Amoi N821 (en de M8228): Wolfgang At-AS45 IPS ROM
Download: http://dl.dropbox.com/u/2...Wolfgang%20AT-AS45IPS.rar

De Wolfgang AT-AS45SE rom was al te installeren, maar met deze ROM krijg je:

- Android 4.1.1 Jelly Bean inclusief al haar verbeteringen
- Adobe Flash Player 11.1 standaard geinstalleerd
- SlideIt Keyboard ingebouwd, kan evt ook via http://wolfgangmobile.com/ worden gedownload.
- NEDERLANDSE TAAL!!!

Installeer deze ROM NIET OP DE WOLFGANG AT-AS45SE. Het scherm kan dan ernstige problemen vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoheijden
  • Laatst online: 14-06-2018
Bij de meeste chinese dual sim smartphones zie je als specificaties voor het netwerk het volgende staan:

•3G Network
◦3G: WCDMA: 2100 MHz

•2G Network
◦2G: GSM/GPRS/EDGE: 850/900/1800/1900 MHz

Werkt in dit geval de G3 in nederland nu wel of werkt hij op G2 ????

Alvast bedankt voor jullie reactie. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
arnoheijden schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:22:
Bij de meeste chinese dual sim smartphones zie je als specificaties voor het netwerk het volgende staan:

•3G Network

•2G Network

Werkt in dit geval de G3 in nederland nu wel of werkt hij op G2 ????

Alvast bedankt voor jullie reactie. _/-\o_ _/-\o_
Je bedoelt 2G? Er is nl ook een jiayu G2. :+
De vraag mbt 2G/3G lijkt me bij uitstek geschikt om in 1 van de Jiayu G3 topics te stellen.

[JiaYu G3] Ervaringen en Discussie
[JiaYu G3] Rooten & Custom ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janwer
  • Laatst online: 14-07 20:24
Ik ben sinds een paar dagen ook op zoek naar weer eens iets anders, heb nu een HTC 8x windows phone.

Kom wel veel mooie chinese toestellen tegen, maar ik zie ook dat er een hoop nieuwe aan zitten te komen met full-HD schermen enzo.

Wat is wijsheid, het even nog een paar weekjes aankijken?

Wat zijn toestellen die binnenkort uit gaan komen waar jullie naar uitkijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janwer schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:39:
Ik ben sinds een paar dagen ook op zoek naar weer eens iets anders, heb nu een HTC 8x windows phone.

Kom wel veel mooie chinese toestellen tegen, maar ik zie ook dat er een hoop nieuwe aan zitten te komen met full-HD schermen enzo.

- jiayu G4, neo n03, newman K1, iocean X7, etc etc.
Mijn advies: wacht nog even af wat het eerst beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
janwer schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:39:

Paar weekjes, maak daar maar paar maandjes van ;)

De Jiayu G4, Jiayu S1, de Neomobile N003, de Subor Dream S, de iOcean i7 of de Newman K1.

Maar het liefste zie ik persoonlijk die Subor Dream S snel komen, de rest is mij te groot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:48:
[...]

Paar weekjes, maak daar maar paar maandjes van ;)

De Jiayu G4, Jiayu S1, de Neomobile N003, de Subor Dream S, de iOcean i7 of de Newman K1.

Maar het liefste zie ik persoonlijk die Subor Dream S snel komen, de rest is mij te groot :P
Subor dream S:

"Pricing and a release date have yet to be confirmed but judging by other companies expect a price of around 1299-1499 Yuan ($208 – $240)and a release date of mid January."

A release date of mid January. :/
Die qualcomm is vast duurder dan mediatek...
Batterij is wel nais
En wel erg stil op giz-china rondom de dream S, wordt een beetje teveel gehyped over de G4.

[ Voor 7% gewijzigd door dutchgio op 19-03-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:55:
[...]

"Pricing and a release date have yet to be confirmed but judging by other companies expect a price of around 1299-1499 Yuan ($208 – $240)and a release date of mid January."

A release date of mid January. :/
Over welke heb je het nu? :? Ah, de Subor. Ja, vorig jaar releasden die de Subor Dream X: dualcore MTK6577 versie. Zoals ik eerder zei: aangekondigd in mei vorig jaar, kwam eens uit tegen november. Zal hier niet anders gaan.. aangekondigd rond december, pas verkrijgbaar medio juli? Maar tja, die Chinezen zijn iets te enthousiast met aankondigen waardoor ze eerst maandenlang genoeg voorraad mogen produceren om de ellenlange lijst aan bestellingen te kunnen weg werken :P

In other news: interessante 4,5 inch goedkope quadcore?

Heeft de styling van een Xiaomi Mi-Two, heeft 4,5 inch 720p met MTK6589 is qua afmetingen 135x68x9mm en gaat verkocht worden voor 799 yuan/$129/€100. Kijk, das meer mijn pakkie an! :9

[ Voor 12% gewijzigd door Joosie200 op 19-03-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:00:
[...]

Over welke heb je het nu? :? Ah, de Subor. Ja, vorig jaar releasden die de Subor Dream X: dualcore MTK6577 versie. Zoals ik eerder zei: aangekondigd in mei vorig jaar, kwam eens uit tegen november. Zal hier niet anders gaan.. aangekondigd rond december, pas verkrijgbaar medio juli? Maar tja, die Chinezen zijn iets te enthousiast met aankondigen waardoor ze eerst maandenlang genoeg voorraad mogen produceren om de ellenlange lijst aan bestellingen te kunnen weg werken :P

In other news: interessante 4,5 inch goedkope quadcore?

Heeft de styling van een Xiaomi Mi-Two, heeft 4,5 inch 720p met MTK6589 is qua afmetingen 135x68x9mm en gaat verkocht worden voor 799 yuan/$129/€100. Kijk, das meer mijn pakkie an! :9
Schermgrootte maakt mij eigenlijk niet veel uit, ik heb nu 3,2 inch wat erg klein is en geen idee hoe 4,5/4,7/5 inch is. Maar stel 4,5 wel als minimum.
Jammer van die 1800mah, en je weet niet in hoeverre je software updates krijgt.
De huidige, of misschien wel komende trend is de mtk6589 quadcore, ik heb momenteel een singlecore soc dus kan er niet op achteruitgaan, net als het scherm.
Nu zijner nog aankondigingen en pre-orders, binnen 2 maanden gaat het los en komen er elke dag nieuwe toestellen uit, verwacht ik.

[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 19-03-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Is de FAEA F1 al genoemd?

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/35a5afk.png
http://www.faea.com.cn/product/f1/f1param/

Veel van hetzelfde, maar NFC zie je niet vaak bij Chineese telefoons.

Basis parameters
Telefoon type: 3G mobiele telefoons, smartphones, mobiele telefoons met camera, tablet telefoons, muziek telefoons
Designs: candy bar
De belangrijkste schermgrootte: 4,5 inch
Touch screen: capacitieve scherm (OGS), ondersteunt tot 10 contact
Het hoofdscherm materiaal: IPS
Het hoofdscherm resolutie: 1280 x 720 pixels
Het hoofdscherm kleur: 16 miljoen kleuren
Netwerk type: dual-kaart dual-mode
Netwerkmodus: GSM, WCDMA
Datadiensten: GPRS, EDGE, HSPA
Ondersteuning band: 2G: GSM 900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 900/2100MHz
Keyboard Type: Virtual Keyboard
Body kleur: wit
Telefoon Grootte: 128x63.8x10.3mm
Telefoon Gewicht: 140g

Hardwareparameters
Besturingssysteem: Android OS 4.1
Kern: Quad-Core
CPU Model: Qualcomm Xiao Long S4 8225Q
CPU-frequentie: 1,2 GHz
GPU Model: Qualcomm Adreno203
RAM-capaciteit: 1 GB
ROM-capaciteit: 4 GB
Geheugenkaart: ondersteuning capaciteitsuitbreiding (maximaal 32G)
SIM-kaart types: standaard SIM-kaart (steun voor de SIM-kaart, USIM)
Type van batterij: verwijderbare batterij
Capaciteit van de batterij: 2000mAh

[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 19-03-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Nope en je plaatje is ook stuk..

Afbeeldingslocatie: http://www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/faea-f1-meizu-mx2-clone.jpg

Hmm, een Xiaomi Mi-Two kloon vs een Meizu MX2 kloon dus :D
dutchgio schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:08:
[...]

Schermgrootte maakt mij eigenlijk niet veel uit, ik heb nu 3,2 inch wat erg klein is en geen idee hoe 4,5/4,7/5 inch is. Maar stel 4,5 wel als minimum.
Jammer van die 1800mah, en je weet niet in hoeverre je software updates krijgt.
De huidige, of misschien wel komende trend is de mtk6589 quadcore, ik heb momenteel een singlecore soc dus kan er niet op achteruitgaan, net als het scherm.
Tja, als schermgrootte geen punt is zou ik mooi zo'n Newman K1 halen. Geloof dat Newman redelijk vaak updates verschaft voor de N2 als ik dat topic mag geloven althans. Ik kan er ook moeilijk op achteruit gaan. 3,5 inch wvga scherm, 512MB ram en prehistorische Qualcomm MSM7227 800Mhz SoC _O- Dus in alles ga ik er op vooruit, behalve één ding: ik moet CM10 en verdere versies gaan missen ;( En laat ik nu net juist daarom mijn Blade nu nog zo fijn vinden ondanks vanaf het begin achterhaalde specs! En ja, de MTK6589 bom is gebarsten, net zoals vorig jaar werkelijk talloze merken de markt overspoelden met dual-core, zal dat dit jaar met quadcore het geval zijn. Jaartje wachten en octacore maar? :7

[ Voor 58% gewijzigd door Joosie200 op 19-03-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:12:
[...]

Tja, als schermgrootte geen punt is zou ik mooi zo'n Newman K1 halen. Geloof dat Newman redelijk vaak updates verschaft voor de N2 als ik dat topic mag geloven althans. Ik kan er ook moeilijk op achteruit gaan. 3,5 inch wvga scherm, 512MB ram en prehistorische Qualcomm MSM7227 800Mhz SoC _O- Dus in alles ga ik er op vooruit, behalve één ding: ik moet CM10 en verdere versies gaan missen ;( En laat ik nu net juist daarom mijn Blade nu nog zo fijn vinden ondanks vanaf het begin achterhaalde specs! En ja, de MTK6589 bom is gebarsten, net zoals vorig jaar werkelijk talloze merken de markt overspoelden met dual-core, zal dat dit jaar met quadcore het geval zijn. Jaartje wachten en octacore maar? :7
Octacore is natuurlijk geen octacore met het big.little concept. 4+4=4 of 2x4=4.
Er zijn altijd maar 4 cores actief, afhankelijk van gebruik. Dus standaard 4 A9, indien nodig wordt dit omgewisseld tot 4 A15's of iets ertussenin(2 A4+2 A15). En dan kom je dus weer bij de rekensom terug.
Heb zelfs nog minder; 3,2 inch HVGA, 800mhz singlecore, 278mb ram, maar wel onofficiele builds van cm10, aokp, pac, die ik dan inderdaad moet missen. Zelf ook wel developer,, dat moet ik dan ook gaan missen.
Elk nadeel heb se voordeel zullen we maar zeggen. Alhoewel, roms maken is wel mogelijk, maar wel op de stock roms gebaseerd, al schijnt er nu ook cm10 voor de G3 te zijn, al betwijfel ik of het echt cm10 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoheijden
  • Laatst online: 14-06-2018
Ja, sorry ik bedoel werkt 3G internet in nederland op de chinese smartphones welke
de volgende specificaties hebben:

Niet specifiek voor een bepaald merk of type chinese smartphone maar in het algemeen.

Alvast bedankt voor jullie reactie. 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arnoheijden schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:06:
Ja, sorry ik bedoel werkt 3G internet in nederland op de chinese smartphones welke
de volgende specificaties hebben:

Niet specifiek voor een bepaald merk of type chinese smartphone maar in het algemeen.

Alvast bedankt voor jullie reactie. 8) 8)
In Nederland maaken we gebruik van de 2100 bandvoor 3G en 900 voor 2g.
Bijna alle toestellen hebben dit omdat dit in de soC ziit ingebouwd.
Kijk alleen even uit voor de term "TD-SCDMA", als de telefoon alleen daarvoor is geschikt houdt dit in dat het alleen voor het chinese netwerk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Iemand een idee of de RK3188 SoCs ook beschikbaar gaat worden voor telefoons? De pipo m9 scoort een strakke 17500 punten in antutu, Note 2 waardes! Ben al een paar maanden aan het wachten op de MTK6589, maar ondanks alle hypes vind ik de benchmark resultaten eigenlijk aan de zwakke kant, het is weliswaar een quadcore gebaseerd op het A7 architectuur, maar het is nog steeds een quadcore met een redelijk krachtige gpu. De beste score die ik tot nu toe gezien heb voor een MTK6589 telefoon zit op max. 13000 punten, en dat is op een 960x540 resolutie. Als je het vergelijkt met de MTK6577 is het wel een behoorlijke vooruitgang, dat weer wel. Weet iemand trouwens hoe het zit met de GPS module in de nieuwe SoCs? Een goedwerkende GPS vind ik toch wel belangrijk in een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
De RK3188 is een Cortex A9 chip, de MTK6589 is een Cortex 7.

Het hele punt van Cortex A7 is energie sparen. Dat er ondanks dat toch nog 12000 pt gescoord worden is meegenomen. Het is afwachten hoe lang een acculading dadelijk mee gaat, om te zien wat de daadwerkenlijk efficientie van de Cortex A7 is.

Beangrijkste punt hierbij: je kunt geen appels bananen met peren vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Denk niet dat het veel gaat uitmaken wbt. energieverbruik. Als ze er een firmware op zetten met geen of minimale optimalisaties, ga je alsnog niet veel terug zien van het gunstige energieverbruik van het platform.
Vraag me af waarom dit bananen met peren vergelijken is? Het punt is dat het beide quadcore SoCs zijn die gepositioneerd zijn voor het lowbudget segment. Of er nou een A5, A7 of A9 SoC inzit, het gaat er uiteindelijk om wat de meeste bang voor je buck is. De RK3188 is trouwens gebakken op 28nm, dus het zou in theorie zuiniger moeten zijn dan de Exynos 4412 per kloktik.

*edit* De Allwinner A31 bleek ook geen topper te zijn in energievebruik ondanks dat het ook een A7 SoC is. Dus je moet er niet te veel van verwachten. Er wordt zelfs geadviseerd door tabletfreaks om niet speciaal een A31 tablet te kopen omdat het verschil met de RK3066 te verwaarlozen zou zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door m4rtyr op 19-03-2013 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m4rtyr schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:27:
Iemand een idee of de RK3188 SoCs ook beschikbaar gaat worden voor telefoons?
Ik denk van niet, maar die RK3188 is inderdaad een behoorlijk krachtige chipset, krachterigere dan die A31 en MT6589 wat beide A7 chipsets zijn.

Maar die Rockchip chipsets zijn gewoon niet geschikt voor smartphones, die hebben geen 3G of GSM, dus dan zouden ze er nog een extra chipset naast moeten zetten voor de 3G / GSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-08 00:07

XanderDrake

Build the future!

Voor mensen die een mooi overzicht van alle aankomende Quad Core chinese smartphones (hint: het zijn er meer dan 60!!) zoeken kan ik de volgende link aanraden: http://www.gizchina.com/2...dated-now-over-60-phones/

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

XanderDrake schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 08:50:
Voor mensen die een mooi overzicht van alle aankomende Quad Core chinese smartphones (hint: het zijn er meer dan 60!!) zoeken kan ik de volgende link aanraden: http://www.gizchina.com/2...dated-now-over-60-phones/
Helaas allemaal 4,5" of groter. :'(

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Leuk, die lijstjes.

Nu nog een lijstje met wat er al leverbaar is.
Jammer dat deze modellen niet in de Tweakers pricewatch komen. Die heeft (samen met gsmarena) toch nog steeds de beste filtermogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UMI is aardig bezig mijn Facebook timeline onder te spamen maar ik zag de nieuwe foto's hier nog niet terug. Dus bij deze:

https://www.facebook.com/umimobile?ref=stream

https://www.facebook.com/...30.124395347734431&type=1

En hier een aantal UMI X2's die blijkbaar klaar zijn voor verzending :9~

https://www.facebook.com/...5347734431&type=1&theater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Is er ondertussen al echte high-end <4"? (of aangekondigd)
(en dan bedoel ik 2gb ram, quad-core, lekkere gpu, +3000Mah, qhd+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04 16:18
Hallo daar Mi-3!

5” 1920 x 1080 display
Snapdragon Series 800 clocked at 2.3GHz CPU
2GB of RAM
13-Megapixel rear-facing camera, 2 Megapixel front-facing
3000 mAh battery
Android 5.0 with custom MIUI skin

http://androidheadlines.c...with-full-hd-display.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PsycoHero schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:31:
Hallo daar Mi-3!

5” 1920 x 1080 display
2GB of RAM
3000 mAh battery

Zowel hardware en software zijn nog iet uit. Dus als je daar op wilt wachten...

Edit: 800 is cus wel uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
De snapdragon 800 is wel al uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-08 02:54
eL_Jay schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:19:
Is er ondertussen al echte high-end <4"? (of aangekondigd)
(en dan bedoel ik 2gb ram, quad-core, lekkere gpu, +3000Mah, qhd+)
Wat moet je met een accu groter dan 3000mah in een telefoon kleiner dan 4"?
Ik durf m'n handen er voor in het vuur te steken dat zo'n telefoon er niet komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
PsycoHero schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:31:
Hallo daar Mi-3!

5” 1920 x 1080 display
2GB of RAM
3000 mAh battery

Die telefoon wil ik wel hebben :)
Koop ik voor het vrouwtje maar een Jiayu G2S :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
Ik blijf maar twijfelen:

ZTE v970 of de Jiayu G2S

PLuspunten ZTE:
- bekend merk waar ik vertrouwen in heb qua bouwkwaliteit (zte blade in bezit)
- goedkoper (160 usd bij merimobiles)

Pluspunten Jiayu G2S:
- grotere accu
- iets kleiner/handzamer
- android 4.1 voorgeinstalleerd
(nadeel, duurder, vanaf 190 USD op aliexpress)

in hoeverre is de bouwkwaliteit van de Jiayu te vergelijken met de ZTE en moet ik veel verwachten van die grotere accu of valt het wel mee?
(jiayu G3 kost hetzelfde maar vind ik te groot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:13
Sorry verkeerde topic

[ Voor 88% gewijzigd door Fresno op 20-03-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje1985
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-05-2023
Heeft er iemand ervaring met de Little Chili M1 telefoon (quad core)?

http://www.mistertao.com/yext/item/index?iid=17340990592

http://www.gizmochina.com...-with-8-megapixel-camera/

Voor $ 145 ook een leuke telefoon met die specs... of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Edje1985 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:40:

Voor $ 145 ook een leuke telefoon met die specs... of zie ik iets over het hoofd?
enige ding waarom ik hem niet zou kopen is vanwege ICS...
ICS is echt een miskleun in het kwadraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Edje1985 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:40:

Nog leuker, hier voor $111!
Pagina: 1 ... 19 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.