Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
JiaYu S1

Terwijl de JiaYu G4 niet eens leverbaar is, heeft JiaYu een nieuw vlaggenschip bekend gemaakt, de S1!
Deze S1 bevat een Qualcomm quadcore CPU, Adreno 320 GPU, 2GB werkgeheugen, 32GB intern geheugen en als klap op de vuurpijl een 5" Full HD OGS IPS scherm. Zodoende weer 'n nieuw topic!

Er is zelfs 'n concrete release-datum bekend, 3 mei 2013....

Info over JiaYu:
Éen van deze telefoon fabrikanten die de laatste tijd redelijke successen boekt is JiaYu
(Vertaling: Goede toestellen) . De telefoons die deze fabrikant aanbied kenmerken zich door een hoge prijs/kwaliteit/spec verhouding. JiaYu is het nieuwe succesverhaal voor mensen met een budget die veel bang-for-buck (waar voor hun geld) willen hebben. Wat bijvoorbeeld Ainol op tabletgebied is lijkt Jiayu te zijn op smartphone gebied. Het bedrijf JiaYu is een bedrijf uit Shenzen dat is opgericht in april 2009. Sinds die tijd heeft het bedrijf zich gericht op het maken van R&D, productie en verkoop van mobile apparatuur. Het bedrijf heeft meer dan 800 mensen in dienst waaronder ruim 30 op de afdeling R&D. Er wordt door de R&D veel gelet op duurzaamheid .Het bedrijf heeft 2 productielocaties waar in totaal 10 productielijnen zijn. Daarnaast zijn voor het testen en ontwikkelen 2 laboratoria aanwezig.

Specificaties:
- Qualcomm APQ 8064 1.5Ghz quad-core
- Adreno 320 GPU
- 2GB RAM +32 GB ROM.
- 5" 1920X1080 Full HD OGS IPS
*specs zijn nog niet allemaal definitief, dus kunnen aangepast worden*

Erg interessante device en anders dan de huidige JiaYu G3 en nog te verschijnen G4 en G5

TS wordt uiteraard in de loop der tijd (bezig met verhuizen / verbouwen) aangepast, speclijst, foto's, handsons, filmpjes enzovoort worden bijgevoegd evenals linkjes naar websites / topics enzovoort. :)

Een Chinese telefoon in Nederland? Kan dat? Werkt dat? Om kort te zijn: Ja.

Om deze en andere vragen te beantwoorden:
• De telefoon werkt gewoon op het Nederlandse 3G en GSM netwerk.
• Je hebt een EU --> US plug nodig bij de adapter.
• De geleverde Android firmware bevat de o.a Nederlands en Engels
• Chinese apps zijn te verwijderen of uit te schakelen

Bronnen van informatie:
Site van JiaYu: http://www.ejiayu.com/

[JiaYu G3] Ervaringen en Discussie
[JiaYu G4] Ervaringen en Discussie
[JiaYu G5] Ervaringen en Discussie
[JiaYu S1] Ervaringen en Discussie

-TS- is made by CLB-

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 28-01-2013 18:49 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Nog weinig van bekend, maar de bezel is wel erg dun, mooi hoor! Just like the Xperia ZL!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zUPmktIX6kbAzfRSlbjNS3T9/full.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door CLB op 28-01-2013 17:43 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-03 05:49

Remcom00

hij is gek

Epiic :D.

Is dat plaatje officieel?
Ik hoop echt dat ze dezelfde aluminium balkjes boven en onder het scherm doen icm met die touchscreen knoppen die de Nexus toestellen onderaan hebben zitten, dan word het echt sexy <3.
Zou mooi zijn als deze rond de zomer goed verkrijgbaar is voor 250-350 euro, dan haal ik er een :).

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Plaatje komt direct van de bron ja: http://translate.google.c...om/thread-416119-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 09:10
Lijkt mij meer op een geshopte Note.

[ Voor 4% gewijzigd door smartje74 op 28-01-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 22:26

XanderDrake

Build the future!

smartje74 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:43:
Lijkt mij meer op een geshopte Note.
Maar dan sneller, hogere resolutie en veul goedkoper })

Ik heb zeker interesse. Gezien Jiayu vaak lekker binnen zijn budget blijft.
Alleen op dit tempo komt er een nieuwe smartphone uit voordat Jiayu de vorige heeft uitgebracht.

Dus als de S1 uitkomt, zit ik alweer te watertanden voor de S2 ;)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-05 20:25
Het zou wel eens goed kunnen dat ik mij dit jaar 2 telefoons aanschaf! De G4 en later op het jaar de S1.
Ben benieuwd in welke prijsklasse hij gaat liggen en hoe Full HD er op een telefoon uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Eigenlijk geen slecht idee Cedric.

Ik ga de G4 eerst proberen. Is het me te traag of wil ik toch 1080p? Dan verkoop ik de G4 (genoeg mensen die interesse hebben maar geen zin om het toestel uit China te halen) en haal ik de S1.
Belangrijk is wel dat het een Dual sim is.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ondersteund de Snapdragon S4 eigenlijk wel dual-sim?

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:46
Qualcomm is wel interessanter dan mediatek, omdat dit de wereld voor het porten van devices van samsung, htc, sony en dergelijke mogelijk maakt, als die dezelfde cpu gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OssieW
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-03 20:18
Dit zie ik meer als opvolger van mijn G3. Ik heb geen haast met vervangen, en Jiayu kennende zal dit pas rond november goed leverbaar zijn. :D Mijn grootste minpunt aan de G3 vind ik toch de GPS, en daarom dat ik liever naar een andere chipset dan die van Mediatek zit te kijken.Dit is zo'n beetje mijn 'droom' telefoon, nu nog een Jiayu prijsje eraan en ik ben helemaal om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:28

RobertowNL

For your gear!

Ik zeg hallo tegen mijn nieuwe toestel :D!
Helaas geen dual-sim maar veel meer kans op support van CM is wel een grote pro. Helaas gaat de prijs daar ook wel naar zijn (Qualcomm is gewoon duurder en heeft al meermaals de slag op prijs van MTK niet kunnen winnen). Daar in tegen is deze processor ook van een heel andere klasse _/-\o_ 8)

[ Voor 15% gewijzigd door RobertowNL op 28-01-2013 20:56 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:17

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Ben benieuwd in welk formaat ze deze 5" gaan stoppen. Hoop op minimale bezels zodat de foon geen fablet wordt!
Anders hopen dat Jiayu een G4s gaat maken met deze Qualcomm S4. :D

[ Voor 23% gewijzigd door OzzieMann op 29-01-2013 08:50 ]

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493110

De eerste prototype foto's VS de G3.

http://www.gizchina.com/2...pe-spotted-alongside-g3/#

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 493110 op 30-01-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Van deze fotos word ik heel blij :)
nickvanozzie schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 08:49:
Ben benieuwd in welk formaat ze deze 5" gaan stoppen. Hoop op minimale bezels zodat de foon geen fablet wordt!
Maak je maar geen zorgen! Hier ligt een G3 op een S1:
Afbeeldingslocatie: http://www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/jiayu-s1-and-jiayu-g3.jpg
De S1 is minimaal groter terwijl hij wél een halve inch groter scherm heeft _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:17

OzzieMann

PSN: OzzieMann

XanderDrake schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:13:
[...]

Van deze fotos word ik heel blij :)

[...]

Maak je maar geen zorgen! Hier ligt een G3 op een S1:
De S1 is minimaal groter terwijl hij wél een halve inch groter scherm heeft _/-\o_
Daar wordt ik ook zeker blij van!

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Nu nog een G4 op een S1 in ik ben helemaal tevreden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

First things first: Eerst een G4. Period :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Heb nu nog een Samsung Galaxy S2. De S4 vind ik eigenlijk te duur.
Even dit verder volgen. Is misschien een leuk alternatief voor een goede goedkope full HD phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Er zijn nog tientallen toestellen met full HD schermen en quadcores uit China die komende maand(en) uitkomen. Ik zou aanraden om eerst te kijken bij het Chinese Smartphone topic, daar komen ze vast langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06-2023
Ik zit me ook al weken te vergapen aan deze telefoon, en op fastcardtech te wachten tot hij "in stock" komt. Nu ik vandaag wat meer rondgekeken heb, zie ik dat ik zeker nog tot mei moet wachten.

Zo'n beetje alles aan deze telefoon lijkt me fantastisch. Het enige waar ik me zorgen over maak: de camera. Ik heb een tablet gekocht in china, en die camera is waardeloos. Was ook maar 2 of 3 megapixels, maar ik heb jaren terug telefoons gehad die beter presteerden.

Megapixels zeggen sowieso niet alles, dus, hoe denken jullie hierover? Ik verwacht heus geen DSL kwaliteit, maar je moet buiten vol in het licht toch wel een beetje scherpe foto kunnen maken, vind ik. Dat zou nog de enige reden kunnen zijn waarom ik liever bij een bekend merk blijf. Hoewel mijn huidige blackberry ook niet al te best presteert op camera gebied :-)

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Rolandow schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:45:
Ik zit me ook al weken te vergapen aan deze telefoon, en op fastcardtech te wachten tot hij "in stock" komt. Nu ik vandaag wat meer rondgekeken heb, zie ik dat ik zeker nog tot mei moet wachten.

Zo'n beetje alles aan deze telefoon lijkt me fantastisch. Het enige waar ik me zorgen over maak: de camera. Ik heb een tablet gekocht in china, en die camera is waardeloos. Was ook maar 2 of 3 megapixels, maar ik heb jaren terug telefoons gehad die beter presteerden.

Megapixels zeggen sowieso niet alles, dus, hoe denken jullie hierover? Ik verwacht heus geen DSL kwaliteit, maar je moet buiten vol in het licht toch wel een beetje scherpe foto kunnen maken, vind ik. Dat zou nog de enige reden kunnen zijn waarom ik liever bij een bekend merk blijf. Hoewel mijn huidige blackberry ook niet al te best presteert op camera gebied :-)
dat kan nog wel even duren, gezien de problemen met de G4 en eerdere ervaringen met de G3, waardoor de S1 nog wel even op zich laat wachten al dan niet weer vertraagd wordt zoals de G4 en G3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Het ergste is dat we er totaal niets meer over horen. Terwijl over bijv. de G4 horen we wekelijks vanalles en zelfs die is maanden vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06-2023
Hoe zit het met de processor? Ik las in het G4 topic het volgende:
XanderDrake schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:13:
[...]
Nee. Ter vergelijking, één Cortex A7 core doet 1.9 dmips/mhz. Ter vergelijking: Cortex A8 (van de oude high end smarphones, Galaxy S1 bijv.) doet 2 dmips, Cortex A9 doet 2.5 dmips en Qualcomm's S4 Pro's doen 3.5 dmips.
Hoeveel dmips heeft de processor van de S1?

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Das een Krait core, dezelfde als de S4 Pro, dus 3.5dmips. Je moet wel weten dat dit ruwe schattingen zijn, optimalisaties kunnen betekenen dat nieuwe cores (zoals de A7) toch effectief sneller zijn dan A8 en A9 in normaal en media gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-02 21:27

HackingDutchman

Scientia potestas est

Al wat meer bekend over de release date??

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pool0249
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-01-2022
Nieuwe plaatjes op Gizchina:

antutu:
Afbeeldingslocatie: http://www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/jiayu-s1-antutu-benchmarks-hero.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/jiayu-s1-and-jiayu-g4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/jiayu-s1-and-jiayu-g4-rear.jpg

bron: gizchina.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pool0249
Nieuwe Specs:

bron: [url="http://http://www.gizchina.com/2013/06/18/jiayu-s1-specifications-listed/"]Gizchina[/url]
From past JiaYu launches, we don’t expect the Snapdragon powered JiaYu S1 to launch anytime soon, but it’s still exciting to keep up to date with the latest developments!
We expecting to see a lot of new phones from JiaYu before the end of the year. A Turbo version of the JiaYu G4 with 2GB RAM is on the cards as well the Mediatek powered JiaYu G5 and G6, but before then the JiaYu S1 should be hitting stores.
The JiaYu S1 is the most exciting phone we have seen from JiaYu as it will be the first Snapdragon powered phone and one of their first FHD 1080 models.
A recent post of the official JiaYu Forum here in China has also unearthed a few more details about the S1. The processor will be the same 1.7Ghz quad-core Snapdragon 600 as found in the Xiaomi Mi2s and it will get 2GB RAM and 32GB of built-in memory.
The display is a 5-inch full HD 1920 x 1080 OGS panel with a pixel density of 441ppi and will likely have Gorilla Glass 2 protection. A 3 mega-pixel front camera will sit above the display and a 13 mega-pixel sensor will be on the rear with and F/2.2 aperture.
Other details include OTG support, magnetic compass, built-in Yamaha audio chip, narrow screen bezels plus all the usual Android smartphone features (WIFI, Bluetooth, GPS etc).
We’re not holding our breath for a confirmed launch date or price from JiaYu anytime soon, but we hope the JiaYu S1 launches around the same time as the Xiaomi Mi3 and Oppo Find 7 (September time) with a China price of around 1799 Yuan ($293).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ok september is wel (te) laat, weet iemand een alternatief voor deze smartphone met minimaal snapdragon s4 pro en 5'' FHD voor maximaal $350! Een kennis van mij wil een smartphone met die specificaties voor die prijs niet $400!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04 07:21
Heb ik het goed begrepen dat deze qua specs een alternatief is voor de Oppo Find 5, die wel al een tijdje leverbaar is, echter wel voor een stuk hogere prijs dan waarvoor deze vermoedelijk zal worden verkocht?

Nu heb ik dus 't probleem dat ik deze zeer mooi vind (spec-wise) (en allicht ook nog betaalbaar), maar niet nog 3 maanden wil wachten; en de Oppo 5 eigenlijk boven mijn budget uitvalt... Ik denk dat ik op dat gebied niet alleen ben? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 526106

Wanneer zou ik deze S1 kunnen aanschaffen?? Heb namelijk echt geen zin om nog eens 2 maand te wachten...
Is die eigenlijk dual sim of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
2 maand?
Reken maar op minstens een halfjaar.
Bij Jiayu hebben ze noet zo'n haast.

[ Voor 29% gewijzigd door dutchgio op 01-07-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan nog 6 maand brielen op mijn iphone.... Is er anders een alternatief op de jiayu s1 die ongeveer evenveel kost met +- dezelfde specs en je nu al (of binnenkort (geen 6 maand!!!)) kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 526106 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:40:
dan nog 6 maand brielen op mijn iphone.... Is er anders een alternatief op de jiayu s1 die ongeveer evenveel kost met +- dezelfde specs en je nu al (of binnenkort (geen 6 maand!!!)) kan kopen?
Na het G4 debakel raad ik aan om niet te wachten en gewoon een Xiaomi te halen, de prijs Mi2s zal binnenkort waarschijnlijk dalen. En die prijs was al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik overweeg nu om een oppo find 5 te kopen, ook een zeer goed toestel, maar wel iets duurder :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie hier (http://www.chinaecarts.co...android-phone-p-3923.html) staan dat ze de jiayu S1 in voorraad hebben en kunnen verzenden. Is deze site betrouwbaar?? zou er iemand dat kunnen weten? ik heb zoveel zin om deze nu al te bestellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Nee.
Klinkt heel kort maar hij is nog niet eens gereleased, laat staan leverbaar.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nee hij is niet "in stock". Dat gaat nog wel even duren, de G4 advanced is nog niet eens uit en die gaan ze echt niet tegelijk launchen ivm kanabalisatie van het ene model t.o.v. Het andere model.

Zo'n website kan iedereen in elkaar zetten. Heel slecht.
Vraag me af of die uberhaupt wel wat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OssieW
De laatste dagen zijn er gelukkig weer wat updates voor de S1 verschenen, nadat Jiayu de S2 al had aangekondigt en dat deze weer een Mediatek processor zou gaan gebruiken vroeg ik me af wat er nog met de Qualcomm S1 ging gebeuren.Hier wat plaatjes die circuleren:

Afbeeldingslocatie: http://img.inpai.com.cn/article/2013/1/30/b5e0dba5-055a-4930-b611-429f7f3b0689.jpg

Ook zal de S1 draadloos op te laden zijn:

Het ziet ernaar uit dat Jiayu hopelijk binnenkort met een leverdatum gaat komen. Tel daar dan weer een maandje of twee erbij, en dan weten we wanneer de telefoon echt uit komt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://t100.qpic.cn/mblogpic/81f3a9bb5cbc712c1162/2000.jpgDe voorlopige specificatie lijst van de S1. Kan nog gewijzigd worden
Jiayu S1 / Android 4.1.2
Qualcomm 600 Quad Core 1.7GHz / Adreno 320
RAM 2GB, ROM 32GB, GEEN SD slot
5.0 inches 1920x1080 (PPI 440.5) OGS IPS Origneel Sharp scherm
2MP front & 13MP back camera beiden van Sony
2300 mAh ingebouwde accu / 138x69x9mm
GSM / WCDMA Single Sim (kleine sim)
GPS, Bluetooth, 4.0 + A2DP (Bluetooth Stereo Headset),WIFI,FM
Pressure, gyroscopes, light, gravity, distance, electronic compass
OTG, Draadloos opladen, NFC (Near Field Communication)

Wat opvalt is dat hij best 'klein' is voor een 5-inch toestel, een ingebouwde accu heeft, geen micro-sd kaart slot, en geen dual-sim. Als extra tov eerdere modellen, NFC, Draadloos laden, NFC, Qualcomm soc.

[ Voor 14% gewijzigd door benbaba op 07-08-2013 15:22 . Reden: dual nfc :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik vind hem heel mooi. Ook Qi charging, OTG Usb, mooi uiterlijk, metale behuizing.
Een rivaal voor de Xiaomi's en Zopo's. Nu Nog Een Release Datum. Het blijft Jiayu he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
benbaba schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:50:
[afbeelding]De voorlopige specificatie lijst van de S1. Kan nog gewijzigd worden
Jiayu S1 / Android 4.1.2
Qualcomm 600 Quad Core 1.7GHz / Adreno 320
RAM 2GB, ROM 32GB, GEEN SD slot
5.0 inches 1920x1080 (PPI 440.5) OGS IPS Origneel Sharp scherm
2MP front & 13MP back camera beiden van Sony
2300 mAh ingebouwde accu / 138x69x9mm
GSM / WCDMA Single Sim (kleine sim)
GPS, Bluetooth, 4.0 + A2DP (Bluetooth Stereo Headset),WIFI,FM
Pressure, gyroscopes, light, gravity, distance, electronic compass
OTG, Draadloos opladen, NFC (Near Field Communication)

Wat opvalt is dat hij best 'klein' is voor een 5-inch toestel, een ingebouwde accu heeft, geen micro-sd kaart slot, en geen dual-sim. Als extra tov eerdere modellen, NFC, Draadloos laden, NFC, Qualcomm soc.
Geen Dual Sim maar Dual NFC? Das een noviteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OssieW
GizChina heeft de officiële specificaties in handen gekregen: Link

Het meeste was al zo een beetje bekend en al eerder in deze topic vermeld:

OS Android 4.1.2
Battery 2300mAh built-in
Internal 32GB
SD card No

Ik vind de batterij toch wel wat 'klein', zeker gezien mijn Jiayu G3 al een grotere capaciteit heeft en de S1 een nog groter scherm & resolutie heeft. Dus hopelijk is dit verkeerd gecommuniceerd door Jiayu, of dat er nog een S1s versie in de maak is met een grotere batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pool0249
ik heb het ook gezien! hij is ook op de site van Jiayu verschenen!!
http://www.ejiayu.com/Product-11.html
ik hoop dat hij binnenkort leverbaar word want mij SGS1 begint toch wel wat preformace issues te krijgen op 4.2.2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ga daar maar niet van uit; jiayu heeft het niet zo breed met het op tijd lanceren van toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het ziet er specswise mooi uit, maar met een adviesprijs van $320, kun je uitgaan van $380/$400 (want menig webshop gooit er wel 60/80 dollar bovenop.. dat zag je ook met de Jiayu G3/G4) voor ons om er aan te komen. En als je dan toch 285 tot 300 euro uit gaat geven.. Dan toch liever 350 euro en een nieuwe Nexus halen. Bovendien moet ie gaan opboksen tegen een nieuwe Oppo/Xiaomi en beide hebben toch meer naamsbekendheid inmiddels dan Jiayu zelf.

Nog los van de vraag ja wanneer ze van plan zijn deze ooit te releasen. Daar zit met gemak 7 maanden tussen op zijn minst (waarbij de G4 2GB ram variant nog steeds mondjesmaat slecht verkrijgbaar is) En dan zijn de specs nu tof, menig ander toestel heeft ook full hd, NFC, 2GB ram (ik denk aan een Faea F2s turbo die nu gaat komen) Dus a little too late zou ik zeggen. Maar dat neemt niet weg dat Jiayu hiermee wel eindelijk iets in hun portfolio heeft wat kan opboksen als flagship tegen wat andere merken in petto hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Nou we zijn weer een maand verder en Andi heeft iets te melden over de S1.

Software en driver optimalisaties beginnen hun vruchten af te werpen. De S1 presteert met zijn (oudere) Snapdragon S4 quadcore ondertussen beter dan de HTC One en de Samsung Galaxy S4:
Afbeeldingslocatie: http://www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/jiayu-s1-antutu-2.jpg

Heel aardig als je het mij vraagt, een flinke verbetering tov het plaatje eerder op deze pagina.
Ik ben heeeeeeeeeeeeeeel benieuwd wanneer de S1 komt, want:
  • De nieuwe Oppo N1 is te groot
  • De nieuwe Xiaomi Mi3 is niet heel mooi (brede bezels en ronde zijkanten??)
  • De Meizu MX3 heeft een eigen Android (Flyme...) en een vreemde octocore opstelling en is duur
De S1 wordt meer een prijsvechter voor higher-end smartphones of juist een zeer stevige mid-end.
Ik denk dat de prijs dus idd 1999 yuan blijft, want volgens mij kunnen ze de oudere snapdragon 600 voor een prikkie kopen.

In webshops zie ik dat de S1 voor 2013 Q4 staat geplanned, maar dat kan natuurlijk eind december zijn als het aan Jiayu ligt.
Misschien ben ik dan toch meer interesse in de Nexus 5.

Maarrr als de S1 (aka Jiayu G4 met Snapdragon) op tijd komt (oktober) dan ben ik er bij!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

HOLY SH*T.

http://www.gizchina.com/2013/09/18/exclusive-hands-jiayu-s1/

Ontwikkelingen! Andi van Gizchina heeft de S1 in zijn handen gekregen en hij doet het prima. Ze zijn in de laatste fases van ontwikkeling. Andi heeft het over een release date van Oktober 2013.
Stel dat deze phone dual sim krijgt (ik twijfel er over) en verkoopt voor 1999 yuan dan ben ik zo goed als over!

• dutchgio
Maar hij krijgt geen dualsim :(

"Some of you might be disappointed to see that the there is only room for one SIM and you cannot install a SIM, plus 2300mAh battery is non replaceable, however it wouldn’t deter us from buying this phone!"

En bij Jiayu betekend lanceren in oktober beschikbaar in februari ergens..

[ Voor 50% gewijzigd door dutchgio op 18-09-2013 15:55 ]

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

dutchgio schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:54:
Maar hij krijgt geen dualsim :(

"Some of you might be disappointed to see that the there is only room for one SIM and you cannot install a SIM, plus 2300mAh battery is non replaceable, however it wouldn’t deter us from buying this phone!"
Inderdaad ik lees het nu ook op andere plekken.
En bij Jiayu betekend lanceren in oktober beschikbaar in februari ergens..
Kijk daaaar twijfel ik aan. Het ziet er naar uit dat ze nagenoeg werkende telefoons hebben, met goed geoptimaliseerde drivers (hence goede antutu scores). Ik denk dat als Andi het zegt dat we redelijk dicht bij zitten.

Maar goed je weet het nooit. De timing is belangrijk voor Jiayu, ik denk niet dat ze op kunnen tegen een wereldwijde release van de Nexus 5.

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
XanderDrake schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:13:
[...]

Maar goed je weet het nooit. De timing is belangrijk voor Jiayu, ik denk niet dat ze op kunnen tegen een wereldwijde release van de Nexus 5.
Ik denk niet dat Jiayu hinder zal ondervinden van de Nexus 5 hoor. Die 1000 S1's die ze per maand fabriceren raken ze heus wel kwijt ;)

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Release van de S1 is blijkbaar om de hoek:
http://www.gizchina.com/2...ragon-1080-android-phone/

Eerste klanten krijgen hun S1 in oktober. Prijs is 1900 yuan. Internationale beschikbaarheid is nog niet bekend. Ik verwacht dat er eind oktober wel telefonen beschikbaar zijn voor ons. Maar is het genoeg om de Nexus 5 voor de blijven? Ook LG staat niet bekend om hun goede levertijd of prijs (de Nexus 4 kostte uiteindelijk 399€ in NL, echt onzin omdat ze in de VS voor $299 verkochten.).

• Willian40
  • Niet online
XanderDrake schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:08:
Release van de S1 is blijkbaar om de hoek:
http://www.gizchina.com/2...ragon-1080-android-phone/

Eerste klanten krijgen hun S1 in oktober. Prijs is 1900 yuan. Internationale beschikbaarheid is nog niet bekend. Ik verwacht dat er eind oktober wel telefonen beschikbaar zijn voor ons. Maar is het genoeg om de Nexus 5 voor de blijven? Ook LG staat niet bekend om hun goede levertijd of prijs (de Nexus 4 kostte uiteindelijk 399€ in NL, echt onzin omdat ze in de VS voor $299 verkochten.).
Bij diverse webshops staat die voor $310-350, de xiaomi is mij te lelijk en alleen in niet-bekende/onbetrouwbare web-shops goedkoop en de mx 3 is te duur. Deze is goedkoop voor zijn prijs, heeft goede ondersteuning vanuit de community, is mooi en heeft gorilla glass 2!
Na 9 maanden eindelijk leverbaar! Hier zijn de webshops.
http://www.jiayumobilesho...d-4-1-2g-32g-otg-nfc.html
http://www.jiayu-store.co...ked-smart-phone-32gb.html
http://www.etotalk.com/ji...0-inch-full-hd_p3682.html
http://www.antelife.com/j...d-4-1-2g-32g-otg-nfc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Willian40 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 21:29:
[...]

Bij diverse webshops staat die voor $310-350, de xiaomi is mij te lelijk en alleen in niet-bekende/onbetrouwbare web-shops goedkoop en de mx 3 is te duur.
Ik ben best bereid om meer te betalen voor een Xiaomi (ze hebben ondertussen een goede reputatie) maarrrr ik ben het volledig met je eens: Lelijk..! Die ronde randen en dikke bezels spreken mij totaal niet aan. De S1 is gewoon een G4 met snapdragon, en FHD 5" scherm. Ik zoek niet meer dan dat!

OK: accu is niet mega groot, maar 2300mah is niet ongewoon. Voor het scherm heb je geen zware accu nodig, dat bewijst de 2000mah van de iOcean X7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Maar die Snapdragon zal ongetwijfeld meer vreten dan de mediatek quad-core, die er om bekend staat erg zuinig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

dutchgio schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:17:
Maar die Snapdragon zal ongetwijfeld meer vreten dan de mediatek quad-core, die er om bekend staat erg zuinig te zijn.
Die extra 300mah zal het maar moeten trekken ;) 2300mah (en minder!) zie je vaker in Snapdragon smartphones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05 16:44
Komt ie nou met of zonder micro-sd slot? Sites zeggen van wel, andere weer van niet. 32gb is net wat weinig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayWay
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-03 10:46
Aangezien de battery even groot is en de specs vrijwel identiek, ga ik er van uit dat de batterijduur van deze telefoon ongeveer gelijk staat aan die van de HTC One?

Overigens staat op de site van Jiayu zelf dat de telefoon geen SD support heeft: http://www.ejiayu.com/en/Product-11.html :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsK
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-02 17:16
Is de telefoon uberhaupt ergens betrouwbaar te bestellen? Bij dealsprime staat ie wel als 'in stock' maar bij bv ibuygou wordt er niet gereageerd op vragen over beschikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Officieel zou ie leverbaar moeten zijn: http://www.gizchina.com/2...1-goes-international-370/

http://www.1949deal.com/j...s-ips-screen-otg-nfc.html

Maar ik zou er niet meer aan beginnen. Haal een mooie tweedehands Nexus 5, veel beter maar wel even duur. Jiayu missed the boat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Net even gekeken, nog steeds niet echt leverbaar muv AnteLife.com misschien. Daar kan je hem kopen voor $400. Voor dat geld kan je 100x beter een Nexus 5 kopen, maar goed.

In ander nieuws:
De Jiayu S2 is in productie. Deze is waarschijnlijk gebaseerd op de body en scherm van de S1 maar dan met een octo-core MT6592 chipset. Deze kan je wel gewoon verwachten op een gegeven moment, in tegenstelling met de S1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen B.
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-03 11:09
De S1 lijkt inmiddels leverbaar op de JIayu-Store en pandawill, maar ik wacht nog even wat reviewtjes af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Koen B. schreef op zondag 02 maart 2014 @ 22:54:
De S1 lijkt inmiddels leverbaar op de JIayu-Store en pandawill, maar ik wacht nog even wat reviewtjes af :)
Ik weet niet of mensen hem nog willen kopen en reviewen. Hij is best duur, terwijl je in veel EU en Engelstalige landen de Nexus 5 (die waarschijnlijk een stuk beter is) kan kopen voor ongeveer dezelfde prijs. Ik zou het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

OK, iedereen de S1 vergeten: de S2 is uit en leverbaar.

Review: http://www.gizchina.com/2014/03/18/video-jiayu-s2-review/

Met octocore chipset en 5" HD scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Ik zag opeens bij pandawill de jiayu s1 voor $205 staan. Dat is best een redelijke prijs voor een snapdragon 600 en premium-design phone. http://www.pandawill.com/...less-charging-p82382.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik heb de telefoon zelf voor $179 gekocht op:

http://www.1949deal.com/j...s-ips-screen-otg-nfc.html

Moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben over de telefoon (1,5 week gebruik).

Pro's:
- Erg mooi helder scherm.
- Goede bouwkwaliteit (tenminste, voelt erg degelijk aan allemaal)
- Camera overdag goede scherpe foto's
- Batterij bij gewoon gebruik 16 uur makkelijk (Sync aan, Scherm 60% helderheid etc).

Cons:
- Bij zware games wordt het toestel aardig heet (heb de 50 graden celcius aangetikt)
- Batterij gaat bij zware games ook erg hard.
- Hoewel er een zeer goede flits op zit, krijgt het toestel het niet voorelkaar mooie foto's in een donkere omgeving te maken (weet niet of dit met firmware updates te fixen is, nu er wel gewoon een degelijke flits op zit).
- Geen custom roms te vinden. Nergens..
- Komt out of the box met Android 4.1.2.

Doordat het toestel met 4.1.2 komt, kan whatsapp bijvoorbeeld niet geinstalleerd worden via de PlayStore. Ik heb dit zelf opgelost door gewoon een APKtje van het internet te downloaden en installeren. Ik heb ook contact gehad met Jiayu en zij geven aan dat ze bezig zijn met testen van Android 4.2 en dat het toestel ook 4.4 zal ondersteunen (al neem ik dat laatste met een korreltje zout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Wow je bent de enige in NL die de telefoon heeft, zover wij weten. Dit ding is dus geen vaporware!

Ik zou niet op Kitkat wachten.

Pagina: 1