Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 26] OverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Onderwerpen

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 20:00

DDX

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Was voor mij echt zo'n tussendoor film Looper, 6je ofzo misschien.
Kon me echt compleet niet boeien/aandacht erbij laten houden.

Cloud Atlas was trouwens wel een van de betere die ik dit jaar gezien heb.

http://seat-online-album.nl/v/DDX/

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:19
quote:
Uhm, de titel en alle linkjes verwijzen naar een tv serie uit 2003 zonder Clint Eastwood. Volgens mij heb je iets verkeerds gedaan. Verkeerde titel waarschijnlijk?

Edit; ah ik zie het al, je bedoeld "IN THE line of fire" :)

NitroX infinity wijzigde deze reactie 31-12-2012 00:53 (70%)

Mijn blog; Floating Points

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19:10

Atomsk

Freeloader ✺

Ink (2009)Ink (2009)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 107min.
Plot: A mysterious creature, know as Ink, steals a child's soul in hopes of using it as a bargaining chip to join the Incubi - the group of supernatural beings responsible for creating nightmares.
Het is een wat zoetsappig verhaaltje van goed vs. slecht, maar het heeft toch wel zo z'n momenten (snif, snif :'( ). De bad guys zien er vrij creepy uit, acteurs zijn wel ok. De gevechten zijn me wat teveel actieserie-kungfu, waarbij er veel wordt gemept, maar er niet veel ernstigs lijkt te gebeuren.
IMDb -- Ink (2009) Wikipedia -- Ink (2009) Bekijk trailer van Ink (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ink (2009)
7.0 / 10

Video Game High School (2012)Video Game High School (2012)
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Romance, Sci-Fi
Pluspunt: er zitten leuke meiden in.
Minpunt: vreselijk amateuristische "acteurs". Het is bijna zo'n fan made movie en zelfs daar zijn er wel betere van. Halverwege maar uitgezet.

Misschien wel een aardige film wanneer je niet helemaal nuchter bent.
IMDb -- Video Game High School (2012) Wikipedia -- Video Game High School (2012) Bekijk trailer van Video Game High School (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Video Game High School (2012)
4 / 10

_██_
(ಠ_ృ)

• heuveltje
  • Laatst online: 14:32

heuveltje

KoelkastFilosoof

quote:
NitroX infinity schreef op maandag 31 december 2012 @ 00:35:
[...]

Uhm, de titel en alle linkjes verwijzen naar een tv serie uit 2003 zonder Clint Eastwood. Volgens mij heb je iets verkeerds gedaan. Verkeerde titel waarschijnlijk?

Edit; ah ik zie het al, je bedoeld "IN THE line of fire" :)
oops !

fixed .. :)

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• Vandread
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:43
Als je zo'n onderhoudende film een zaadfilm vindt heb ik medelijde met je filmsmaak :+
Vond het weer eens een wat leukere film, laatste tijd niet echt veel soeps gezien.

::::i7 Puter:::: b.net::::Het Golf GoT topic!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21-03 20:59

Hahn

Twijfel aan alles

quote:
Atomsk schreef op maandag 31 december 2012 @ 00:38:

Video Game High School (2012)[afbeelding]
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Romance, Sci-Fi
Pluspunt: er zitten leuke meiden in.
Minpunt: vreselijk amateuristische "acteurs". Het is bijna zo'n fan made movie en zelfs daar zijn er wel betere van. Halverwege maar uitgezet.

Misschien wel een aardige film wanneer je niet helemaal nuchter bent.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 4 / 10
Grappig, wist niet dat ze daar een film van hadden gemaakt. Video Game High School (VGHS) is een project van Freddie W, een bekende YouTuber, en is volgens mij gewoon bedoeld als webserie.

Ik vond het in ieder geval prima vermakelijk voor wat het is: een webserie. Het is qua acteerniveau zeker geen (goede) film, dus als je dat verwacht kan ik snappen dat 'ie zwaar tegenvalt :P

The devil is in the details.

• Nextron
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Halo 4: Forward Unto Dawn (2012)Halo 4: Forward Unto Dawn (2012)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller
Plot: UNSC Cadet Thomas Lasky must conquer his inner fears and join forces with super-soldier John-117 to take down a massive faction of the Covenant.
Een webserie van vijf afleveringen van elk ongeveer een kwartier ter promotie van Halo 4 die gratis te zien is. Een extended editie van 90 minuten is ook beschikbaar. Het budget is dankzij Microsoft, met $10M wat hoger dan de gemiddelde webserie of zelfs sommige films.

Elke aflevering begint met verontrustende fragmenten ten tijde van Halo 4: Een ongeruste Commander Lasky die zich klaar maakt voor cryo, Master Chief die in een wrak door de ruimte zweeft en de AI Cortana die gek begint te worden. Daarna laat FuD de gebeurtenissen van ongeveer drie decennia daarvoor zien. Het reilen en zeilen van wat cadetten op de Corbulo Academy of Military Science, waaronder cadet Lasky. Het duurt niet lang voordat de nog praktisch onbekende Covenant aanvallen en de 15-jarige Master Chief de cadetten komt redden.

IMDb -- Halo 4: Forward Unto Dawn (2012) Wikipedia -- Halo 4: Forward Unto Dawn (2012) Bekijk trailer van Halo 4: Forward Unto Dawn (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Halo 4: Forward Unto Dawn (2012)
7.5 / 10

Ik heb het eerste Halospel wel eens gespeeld, maar er staat me weinig van bij behalve een kerel in een tof pak die aliens neerschiet... en een grote ring.

Deze serie boeide me een stuk meer. Halo 4 heb ik niet gekocht maar het eerste Halo-boek heb ik al uitgelezen. Blijkbaar zit er nog een goed sci-fi verhaal achter. Zelfs als het verhaal je niet boeit kun je kijken wat je voor een paar miljoen aan CGI kunt produceren.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• Matthew
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19:44

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

quote:
Zoijar schreef op zondag 30 december 2012 @ 11:30:
Cloud Atlas (2012)[afbeelding]
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 172min. | MPAA: R
Plot: An exploration of how the actions of individual lives impact one another in the past, present and future, as one soul is shaped from a killer into a hero, and an act of kindness ripples across centuries to inspire a revolution.
Wat een geweldige film! Zeer waarschijnlijk de beste film dit jaar. Ik kan er niet zo veel over zeggen; je moet hem gewoon kijken. Goed opletten, maar ook niet meteen al te veel nadenken.

(Ik vind het trouwens echt jammer dat zoveel critics lage cijfers geven voor deze film. Ik snap niet hoe je jezelf film critic kan noemen als je geen (film)kunst herkent. Zoals Time Magazine die het de slechtste film van 2012 noemt... dan heb je echt alle recht verloren om ooit nog iets over films te schrijven.)
[afbeelding] 9.9 / 10
Ben het met je eens dat het een supergave film is. Heb zelf eerder dit jaar het boek gelezen waar ik ook zeer onder de indruk van was. De film kan best verwarrend zijn als je het niet gelezen hebt, althans dat vond ik.

Als je de film zo goed vond moet je zeker het boek lezen, bevat tien keer meer inhoud!

iMac: nope, MBP: nope, iPhone: nope, iPad: nope

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

Ik hoop dat die Holy Motors goed is want ik heb aardig wat bier op :). Ik wist niet dat het in het Frans was :/.

ChicaneBT wijzigde deze reactie 31-12-2012 03:00 (23%)

....911....

• L1nt
  • Registratie: maart 2008
  • Nu online

L1nt

Nothing is true

Thor (2011)Thor (2011)
IMDb: 7.0 | Runtime: 115min. | MPAA: PG-13
Plot: The powerful but arrogant warrior Thor is cast out of the fantastic realm of Asgard and sent to live amongst humans on Earth, where he soon becomes one of their finest defenders.
Leuke vermakelijke film waar je niet teveel moet bij nadenken.

Leuke cameo voor Stan Lee weer. Ik heb de boel alleen in de verkeerde volgorde gekeken. Eerst Avengers dan Captain America, Iron Man 2 en nu pas Thor.
IMDb -- Thor (2011) Wikipedia -- Thor (2011) Bekijk trailer van Thor (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Thor (2011)
7.5 / 10

Everything is permitted

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18:46
Dan ben je niet de enige. :)

• Bokkie
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

quote:
Nextron schreef op maandag 31 december 2012 @ 02:32:

[..]

Ik heb het eerste Halospel wel eens gespeeld, maar er staat me weinig van bij behalve een kerel in een tof pak die aliens neerschiet... en een grote ring.

Deze serie boeide me een stuk meer. Halo 4 heb ik niet gekocht maar het eerste Halo-boek heb ik al uitgelezen. Blijkbaar zit er nog een goed sci-fi verhaal achter. Zelfs als het verhaal je niet boeit kun je kijken wat je voor een paar miljoen aan CGI kunt produceren.
Heb deze ook gezien, games hebben mij nooit kunnen pakken, maar vond het verhaal achter Halo altijd wel potentie hebben.

Deze film laat zien dat je prima een goede film kan maken met een game als basis.
De film laat genoeg informatie zien om niet te vervelen, maar laat ook genoeg vragen achter om je nieuwsgierig te maken naar een vervolg/antwoorden.

Boven verwachting voor mij gewoon een goede sci-fi die naar meer smaakt eigenlijk :)

| Galatea - D3 Crusader |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Zoijar
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

quote:
Matthew schreef op maandag 31 december 2012 @ 02:43:
Als je de film zo goed vond moet je zeker het boek lezen, bevat tien keer meer inhoud!
Yep, was ik al van plan. En ik bel al lang blij als er weer eens een film met groot budget uitkomt die geen 75% rennen, schieten en autoachtervolgingen is... Met name daarom zo goed: omdat het weer eens wat anders is. Mensen die zo veel geld dureven te steken in "wat anders" in plaats van super-hero remake 4 deel 3 verdienen eer.

Zoijar wijzigde deze reactie 31-12-2012 11:30 (19%)

• Falcon10
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12-03 07:57

Falcon10

Hit it i would !

Iron Sky (2012)Iron Sky (2012)
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 93min. | MPAA: R
Plot: The Nazis set up a secret base on the dark side of the moon in 1945 where they hide out and plan to return to power in 2018.
Korte intro : In 1945 is de oorlog niet geëindigd zoals we allen dachten, nee een boel Nazis zijn naar de donkere kant van de maan kunnen ontsnappen en smeden daar een snood plan om de Aarde te veroveren.

Concreet : Film die best leuk afspeelt. Het acteerwerk is niet van de bovenste plank, maar je mag de film dan ook niet te serieus bekijken ( dhu, nazis op de maan :) ).
De film is gewoon geniaal in het subtiel insteken van gekende fragmenten uit andere films ( de Hitler parodie uit Der Untergang ) en het aantonen van de kijk die de Amerikaanse politiek op de wereld heeft ( jullie mogen niets, wij alles ). Tevens Sarah Palin als president van the US of A is gewoon te mooi en geniaal voor woorden.

Als je tevens ook bedenkt met wat budget deze film gemaakt is, dan hebben ze eigenlijk prachtig werk afgeleverd. OK, het ziet er niet uit als de CGI uit The Avengers, maar het mag zeker gezien worden.

Film krijgt van mij een 8, wegens het origineel zijn in zijn geheel en met een beperkt budget toch zo'n prachtige film te maken.
IMDb -- Iron Sky (2012) Wikipedia -- Iron Sky (2012) Bekijk trailer van Iron Sky (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Iron Sky (2012)
8 / 10

-| Joy, zwavelzuurinhallatie! 't jaar begint goed ! ) |-

• L1nt
  • Registratie: maart 2008
  • Nu online

L1nt

Nothing is true

mmm bij mij scoort Iron Sky niet zo hoog. Geweldig idee maar slecht uitgewerkt. Teveel van de hak op de tak.

Everything is permitted

• Polster
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 10:34
quote:
Zoijar schreef op zondag 30 december 2012 @ 11:30:
Cloud Atlas (2012)[afbeelding]
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 172min. | MPAA: R
Plot: An exploration of how the actions of individual lives impact one another in the past, present and future, as one soul is shaped from a killer into a hero, and an act of kindness ripples across centuries to inspire a revolution.
Wat een geweldige film! Zeer waarschijnlijk de beste film dit jaar. Ik kan er niet zo veel over zeggen; je moet hem gewoon kijken. Goed opletten, maar ook niet meteen al te veel nadenken.

(Ik vind het trouwens echt jammer dat zoveel critics lage cijfers geven voor deze film. Ik snap niet hoe je jezelf film critic kan noemen als je geen (film)kunst herkent. Zoals Time Magazine die het de slechtste film van 2012 noemt... dan heb je echt alle recht verloren om ooit nog iets over films te schrijven.)
[afbeelding] 9.9 / 10
Ok om het als slechtste film te betitelen is natuurlijk zwaar overtrokken maar zelf vond ik de film ook maar matig. Mooi gemaakt zeker, en een leuke stijlvorm. Maar de 5 verhalen waren imho gewoon best saai en de moraal van het verhaal was ook niet nieuw of opzienbarend, eigenlijk gewoon cliché. Al met al vond ik het een (te) lange zit. 6.5/10

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14:10

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Als je dit al een cliché vindt, wat is dan een originele film volgens jouw? Er worden heel wat regels gebroken met Cloud Atlas.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• JvS
  • Laatst online: 19:19

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jeetje zeg, waarom kunnen mensen hier niet gewoon een mening neerzetten en wordt die gelijk uitgedaagd?

* JvS heeft vorige week the hobbit gezien. Ik vond het verhaal over midden aarde en de geschiedenis daar erg leuk. Visueel ook prima. Maar my god, ik vond het allemaal iets te kinderachtig. Iets te voor de hand liggende grappen en vooral die scene met de dwergen die een lied zingen. My god, tenenkrommend.

Wel weer lekker spektakel. Maar al met al een 6,5je

• Polster
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 10:34
quote:
MrVegeta schreef op maandag 31 december 2012 @ 12:40:
Als je dit al een cliché vindt, wat is dan een originele film volgens jouw? Er worden heel wat regels gebroken met Cloud Atlas.
Mensen onderdrukken elkaar en daar komt altijd een tegenbeweging uit voort, big corporations are evil, alles wat we doen heeft invloed op de toekomst. Misschien heb je gelijk en is cliché niet de juiste benoeming maar buiten de stijlvorm vond ik niet dat deze film er een ander licht op heeft geworpen. Het kwam op mij erg pretentieus over en ik had meer verwacht van de uitwerking van deze thema's.

• Sargan
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20:05

Sargan

Filmfreak...

Nou mensen, 2013 belooft een mooi filmjaar te worden:
http://www.empireonline.com/features/2013preview/

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

quote:
JvS schreef op maandag 31 december 2012 @ 12:47:
Jeetje zeg, waarom kunnen mensen hier niet gewoon een mening neerzetten en wordt die gelijk uitgedaagd?
Omdat dit een forum is waar gediscussieerd kan worden over dit soort dingen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• ChicaneBT
  • Niet online

ChicaneBT

Unbreakable (2000)Unbreakable (2000)
IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Plot: A suspense thriller with supernatural overtones that revolves around a man who learns something extraordinary about himself after a devastating accident.
Film van Bruce Willis die ik nog niet gezien had. Heeft te maken met het superhero thema maar dan de ontdekking van zijn krachten. Helaas wordt er er als hij ze eenmaal heeft ontdekt erg weinig mee gedaan. Samenspel van Willis en Jackson keek wel gewoon lekker weg.
IMDb -- Unbreakable (2000) Wikipedia -- Unbreakable (2000) Bekijk trailer van Unbreakable (2000) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Unbreakable (2000)
6.7 / 10

....911....

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Casshern (2004)Casshern (2004)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 117min. | MPAA: M
Plot: Live-action sci-fi movie based on a 1973 Japanese animé of the same name (Shinzo Ningen Casshân). Theme song by Utada Hikaru.
Ooit op MTV asian night deel van deze film gezien, maar sinds die tijd nooit de titel kunnen vinden. Met toeval toch gevonden, snap nu eindelijk hoe het verhaal liep vanaf het moment dat ik hem origineel had gezien.

Verhaal zelf is beetje over the top, maar visueel maakt het alles ruimschoots goed. Deze staat nu ook in de top 10 beste asian movies, overkill aan fantasy fighting en wederom wat 'zielig' einde, kijkt hij wel makkelijk weg.
IMDb -- Casshern (2004) Wikipedia -- Casshern (2004) Bekijk trailer van Casshern (2004) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Casshern (2004)
7.5 / 10

Ninja Assassin (2009)Ninja Assassin (2009)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 99min. | MPAA: R
Plot: A young ninja turns his back on the orphanage that raised him, leading to a confrontation with a fellow ninja from the clan.
Een asian vechtfilm met een amerikaans smaakje, erg netjes in elkaar gezet. De flashbacks helpen aardig de film goed neer te zetten, de vechtscenes zelf zijn behoorlijk 'stevig' in elkaar gezet.

Ook de scenes met de kinderen is mooi in elkaar gezet, hier en daar ook zielig moment wat ze mooi hebben verbeeld.

IMDb -- Ninja Assassin (2009) Wikipedia -- Ninja Assassin (2009) Bekijk trailer van Ninja Assassin (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ninja Assassin (2009)
7 / 10

Superhero Movie (2008)Superhero Movie (2008)
IMDb: 4.3 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 75min. | MPAA: PG-13
Eindelijk weer eens een leuke film in style van Epic Movie. Door de hele film heen zie je diverse referenties naar andere films, al blijft Amazing Spiderman wel de hoofdrol houden.

Sommige grappen zijn te 'Leslie Nielsen' achtig, maar genoeg momenten dat het bijna hylarisch is. Je moet wel beetje van zulke humor houden, erg veel droge grappen die soms iets tever worden doorgezet.

Het verhaal zelf is wat té simpel en je merkt dat veel personages gewoon erin gegooid zijn om de film qua tijdsduur wat op te vullen.
IMDb -- Superhero Movie (2008) Wikipedia -- Superhero Movie (2008) Bekijk trailer van Superhero Movie (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Superhero Movie (2008)
6.5 / 10

The Incredible Hulk (2008)The Incredible Hulk (2008)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
Plot: Dr. Bruce Banner, thanks to a gamma ray experiment gone wrong, transforms into a giant green-skinned hulk whenever his pulse rate gets too high. Meanwhile, a soldier uses the same technology to become an evil version of the original.
Een van die 'nieuwe' superhero films die ik nog niet had gezien, ook als kleine aanloop naar de Avengers film. Wederom weer mooi stukje CGI icm aardig stevige cast, kijkt de film lekker weg en zie je aardig wat referenties naar de andere films (zoals Iron Man en Captian America).

Goed, het einde was een beetje goedkoop, gevecht tussen die 2 was mij iets te kort en te simpel. Maar in de hele 'Avenger' series, wederom een erg mooie film.
IMDb -- The Incredible Hulk (2008) Wikipedia -- The Incredible Hulk (2008) Bekijk trailer van The Incredible Hulk (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Incredible Hulk (2008)
8 / 10

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Jorgen
  • Laatst online: 18:46
The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (2005)The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (2005)
IMDb: 6.9 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 143min. | MPAA: PG
Plot: Four kids travel through a wardrobe to the land of Narnia and learn of their destiny to free it with the guidance of a mystical lion.
Leuke fantasy-/avonturenfilm die ergens past tussen Harry Potter en Lord of the Rings. Mooie dieren en een onderhoudend verhaal maakten dit voor ons een topfilm. De film is gebasseerd op de Narnia-boeken van CS Lewis. Het boek waarop deze film gebasseerd is wordt beschouwd als het belangrijkste deel uit de serie. Net als bij Tolkien zitten er veel verwijzingen in naar de echte maatschappij. Lewis doet dit echter nog meer dan Tolkien. Het verhaal, dat valt onder de kinderliteratuur, zit vol met allegoriën naar het Christendom en het verhaal van Jezus Christus, maar dat stoort mijn insziens geenszins. Uiteindelijk is het een mooi episch verhaal. Hier en daar winnen "de goeden" wat gemakkelijk van "de kwaden", maar daarvoor is het dan ook een kinderfilm. In elk geval hebben wij ons er uitstekend mee vermaakt. Een prima film dus.
IMDb -- The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (2005) Wikipedia -- The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (2005) Bekijk trailer van The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (2005) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (2005)
8.5 / 10

Jorgen wijzigde deze reactie 31-12-2012 19:51 (13%)

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 17:56

vhal

ಠ_ಠ

Casino Royale (2006)Casino Royale (2006)
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 144min. | MPAA: PG-13
Plot: In his first mission as 007, James Bond must win a poker game at The Casino Royale, in Montenegro, to stop a criminal who works as a banker to the terrorist organizations of the world, from financing crime and terrorism across the globe.
Ik had deze film nog niet gezien maar nu Skyfall nog in de bios draait leek het mij wel eens tijd worden om deze film te bekijken. Ik moet toegeven dat Daniel Craig 007 wel op een verfrissende manier neerzet. Wellicht niet Bond-waardig voor sommigen maar ik vond het reuze meevallen.
De actie zit er goed in. Soms een tikkeltje over de top maar ach...
Op een gegeven moment dacht ik dat de film afgelopen was maar gelukkig ging deze nog ruim een uur verder om uiteindelijk te eindigen met aardig wat vraagtekens...
IMDb -- Casino Royale (2006) Wikipedia -- Casino Royale (2006) Bekijk trailer van Casino Royale (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Casino Royale (2006)
8 / 10

Quantum of Solace (2008)Quantum of Solace (2008)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Crime, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Plot: Seeking revenge for the death of his love, secret agent James Bond sets out to stop an environmentalist from taking control of a country's valuable resource.
Het vervolg op bovenstaande film...de meeste sequels die goed uitpakken zijn niet bepaald een vanzelfsprekendheid. Om nou te zeggen dat alle antwoorden op de vragen uit Casino Royale zijn gegeven; niet echt. Ach, het was wel een aardige film maar niet meer dan dat. Ik kan mij wel voorstellen dat deze film voor de 007 fans wel een tegenvaller was...
IMDb -- Quantum of Solace (2008) Wikipedia -- Quantum of Solace (2008) Bekijk trailer van Quantum of Solace (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Quantum of Solace (2008)
7 / 10

Toch maar eens Skyfall kijken. :) DC als 007 bevalt mij wel...

Mijn V&A - 6D / 17-40 f4 / 35 f1.4 / 40 f2.8 / 50 f1.4 / 100 f2.8 / 70-200 f4 IS

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 19:24
quote:
MrVegeta schreef op maandag 31 december 2012 @ 12:40:[/b]
quote:
MrVegeta schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:56:
[...]

Omdat dit een forum is waar gediscussieerd kan worden over dit soort dingen.
Doe dan ook fatsoenlijk discussiëren en als je een simpele stelling erin gooit om iemand anders zijn verhaal te ontkrachten, onderbouw dit dan. Er worden dus heel wat regels gebroken? Welke regels? Noem ze eens op en vertel welke en waarom ze gebroken worden.

• Rubinski
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:41

Rubinski

Dodelijk blond!

Ted (2012)Ted (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Fantasy | Runtime: 106min. | MPAA: R
Plot: As the result of a childhood wish, John Bennett's teddy bear, Ted, came to life and has been by John's side ever since - a friendship that's tested when Lori, John's girlfriend of four years, wants more from their relationship.
Ik vond de film echt tegenvallen. Je hebt de grappigste delen uit de film eigenlijk al gezien wanneer je de trailer hebt bekeken.

Ik heb welgeteld 1 keer hardop moeten lachen wanneer
spoiler:
Ted doet alsof hij achterlijk is nadat hij terug levend wordt

IMDb -- Ted (2012) Wikipedia -- Ted (2012) Bekijk trailer van Ted (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ted (2012)
4.5 / 10

Software is like sex, it's better when it's free

• Jorn1986
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18:47
Alles is familie (2012)Alles is familie (2012)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 132min.
Plot: All the members of the De Roover family have ended up at a point of no return in their lives where crucial choices have to be made...
Even kort waarover het gaat (gekopieerd van www.allesisfamilie.nl):
quote:
In ALLES IS FAMILIE is iedereen binnen de familie de Roover op een punt in zijn leven beland waarin het maken van cruciale keuzes onvermijdelijk is. Zo wil Winnie een baby, haar man Rutmer wil dichter bij zijn gevoel komen, zijn broer Charlie wil vooral geen verantwoordelijkheid en hun zwager Dick wil zijn overleden vrouw terug. Pater familias Arend wil gelukkig zijn. En zijn vrouw Jeanette wil dat iemand haar wil.

Opnieuw een romantische komedie, met andere personages en dezelfde humor. Je kunt niet kiezen wie je ouders zijn. Je kunt wél kiezen hoe je ouder wordt.
Winnie wordt gespeeld door Carice van Houten en Rutmer wordt gespeeld door Thijs Römer (zoon van de inmiddels overleden Piet Römer, beter bekend als ''De Cock met c-o-c-k'' uit Baantjer).
Al snel wordt het krijgen van een kind voor Rutmer en Winnie een probleem, door 'lui zaad'/'dood zaad' van Rutmer. Het gevolg is dat ze een zaad-donor zoeken.
Daarnaast gaan de ouders van Rutmer, Charlie en de overleden dochter mogelijk scheiden, wat niet helemaal lekker valt bij Rutmer in combinatie met het niet kunnen zorgen voor nakomelingen bij Winnie.

Veel van de bovengenoemde gebeurtenissen bepalen de rest van de film, en aan het einde van de film brengt dat tegelijkertijd iedereen weer samen, of juist uit elkaar.

Vermakelijke film wat mij betreft voor een NL-film, en er zitten leuke grappen in. 8/10 wat mij betreft.
Wil je iets spannenders maar wel een goede NL-film, kijk dan eens voor Loft uit 2010, of naar de eerder verschenen Belgische Loft uit 2008 (welke ik eerlijkgezegd de betere van de 2 vond).
IMDb -- Alles is familie (2012) Zoek meer informatie over Alles is familie (2012) op Google Bekijk trailer van Alles is familie (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Alles is familie (2012)
8 / 10

“You can do anything you set your mind to” - Benjamin Franklin

• The-Source
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:44
Cloud Atlas

Tja wat moet ik er van zeggen. Is een aparte film en in denk als ik hem over een aantal weken voor een 2e keer ga zien dat er dan dingen zijn die beter op z'n plek vallen. De film heeft een beetje wat weg van Magnolia maar is zeker niet te vergelijken omdat het verband tussen de verhalen niet in hetzelfde tijdperk afspeelt.

Ik geef er nu dus ook nog geen cijfer aan omdat ik hem eerst een 2e keer wil zien en met een runtime van 170 minuten doe je dat ook niet ff tussen door ;)

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

• boesOne
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 19-04 07:45
Drive (2011)Drive (2011)
IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 100min. | MPAA: R
Eindelijk Drive gezien.. Holy shit.. dat was goed..
IMDb -- Drive (2011) Wikipedia -- Drive (2011) Bekijk trailer van Drive (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Drive (2011)
9 / 10

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• JvS
  • Laatst online: 19:19

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jagten (2012)Jagten (2012)
IMDb: 8.3 | Genre: Drama | Runtime: 115min. | MPAA: R
Heftige film zeg! Heel erg gaaf. Samen met the perks of being a wallflower en Argo in mijn topic drie van 2012. Erg fascinerende invalshoek van het effect op je leven als een kind je van misbruik beschuldigt.
IMDb -- Jagten (2012) Wikipedia -- Jagten (2012) Bekijk trailer van Jagten (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jagten (2012)
8.5 / 10

• Twylight
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
quote:
The-Source schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 20:35:
Cloud Atlas

Tja wat moet ik er van zeggen. Is een aparte film en in denk als ik hem over een aantal weken voor een 2e keer ga zien dat er dan dingen zijn die beter op z'n plek vallen. De film heeft een beetje wat weg van Magnolia maar is zeker niet te vergelijken omdat het verband tussen de verhalen niet in hetzelfde tijdperk afspeelt.

Ik geef er nu dus ook nog geen cijfer aan omdat ik hem eerst een 2e keer wil zien en met een runtime van 170 minuten doe je dat ook niet ff tussen door ;)
Ik vond het ook wel een mooie film. Moet wel goed opletten inderdaad. Jammer dat het niet echt een succes was in Amerika, denk dat de film te intelligent was voor Amerikaans publiek.

Steam

• Stukfruit
  • Niet online

Stukfruit

Lekker!

quote:
Twylight schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:09:
[...]
Ik vond het ook wel een mooie film. Moet wel goed opletten inderdaad. Jammer dat het niet echt een succes was in Amerika, denk dat de film te intelligent was voor Amerikaans publiek.
Voor zover ik weet heeft de film in Nederland ook niet echt groots gedraaid hoor.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• Malika
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 31-03-2013
Films die ik gisteren gezien heb:

Dredd (2012)Dredd (2012)
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 95min. | MPAA: R
Niet een remake zoals ik in eerste instantie dacht. Nevertheless een mooie film.
IMDb -- Dredd (2012) Wikipedia -- Dredd (2012) Bekijk trailer van Dredd (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dredd (2012)
8 / 10

Street Kings (2008)Street Kings (2008)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R
Mooi film. Ook speelde er bekende acteurs erin ( Keanu Reeves, Hugh Laurie, Terry Crews etc) en een sterke verhaallijn met de nodige plotwendingen.
IMDb -- Street Kings (2008) Wikipedia -- Street Kings (2008) Bekijk trailer van Street Kings (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Street Kings (2008)
7 / 10

House at the End of the Street (2012)House at the End of the Street (2012)
IMDb: 5.4 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: PG-13
Meh ... Een cliché horrorfilm. Niet echt iets speciaals.
IMDb -- House at the End of the Street (2012) Wikipedia -- House at the End of the Street (2012) Bekijk trailer van House at the End of the Street (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over House at the End of the Street (2012)
6 / 10

Malika wijzigde deze reactie 01-01-2013 23:28 (81%)

• Rinaldo
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19-04 13:47
Om in de sfeer van korte reviews te blijven:

Skyfall (2012)Skyfall (2012)
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Adventure, Crime, Thriller | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Best aardig. Meteen wat wisselingen van de wacht geïntroduceerd. Paar plotholes. Oh well. Het is Bond, dus je weet ongeveer wel waar je aan toe bent.
IMDb -- Skyfall (2012) Wikipedia -- Skyfall (2012) Bekijk trailer van Skyfall (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Skyfall (2012)
7.5 / 10

Kan van een beetje alles en van alles een beetje :)

• Atomsk
  • Laatst online: 19:10

Atomsk

Freeloader ✺

Moonrise Kingdom (2012)Moonrise Kingdom (2012)
IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 94min. | MPAA: PG-13
Plot: A pair of young lovers flee their New England town, which causes a local search party to fan out and find them.
Wel een aardige film, maar toch niet helemaal je-van-het. Kreeg het idee dat de regisseur het wat "diep" en arthouse-achtig wilde maken door regelmatig zwijg- of staarmomenten in te lassen. Op den duur komt dat toch wat gekunsteld over.

Vond het intermenselijke drama wat te vlak en saai en dan kan er wel een storm tegenaan gegooid worden voor de spanning, maar dat doet dan ook niet zoveel. Kijkbaar, maar ietwat saai dus.
IMDb -- Moonrise Kingdom (2012) Wikipedia -- Moonrise Kingdom (2012) Bekijk trailer van Moonrise Kingdom (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Moonrise Kingdom (2012)
6 / 10

_██_
(ಠ_ృ)

• kenneth
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

quote:
Twylight schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:09:
[...]
Grappig dat bij deze film zo vaak (niet alleen hier, ook op andere (film)fora) terugkomt dat het gebrek aan waardering en/of succes aan een gebrek aan intelligentie van het publiek ligt en de film zelf (vrijwel) vlekkeloos is.

En natuurlijk vooral het Amerikaanse publiek. Want Amerikanen zijn dom en er komen nooit mooie of bijzondere films uit de VS. Amerikanen kijken alleen Die Hard. Allemaal. Het hele jaar door.

It was when I was happiest that I longed most. It was on happy days when we were up there on the hills, the three of us, with the wind and the sunshine ...

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
kenneth schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:12:
[...]

Grappig dat bij deze film zo vaak (niet alleen hier, ook op andere (film)fora) terugkomt dat het gebrek aan waardering en/of succes aan een gebrek aan intelligentie van het publiek ligt en de film zelf (vrijwel) vlekkeloos is.

En natuurlijk vooral het Amerikaanse publiek. Want Amerikanen zijn dom en er komen nooit mooie of bijzondere films uit de VS. Amerikanen kijken alleen Die Hard. Allemaal. Het hele jaar door.
Ey, niet zo genuanceerd doen hè!

MBP 13" 2.4 Mid-2010 + 8GB RAM + OCZ Vertex II 120GB --- Nexus 5 --- Synology DS213 --- RPi met XBian --- Nexus 7 (2013)

• Crypter
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17-04 00:10
Thomas & Friends: Day of the Diesels (2011)Thomas & Friends: Day of the Diesels (2011)
IMDb: 5.4 | Genre: Animation | Runtime: 60min.
Super-leuke film voor de kleintjes! Vooral Diesel 10 die het spannend maakt voor kinderen van 3 jaar en ouder. Een aanrader dus. Lekker simpel en heel leuk als je kinderen van Thomas houdt!
IMDb -- Thomas & Friends: Day of the Diesels (2011) Zoek meer informatie over Thomas & Friends: Day of the Diesels (2011) op Google Zoek trailer van Thomas & Friends: Day of the Diesels (2011) via Google Schrijf zelf een recensie over Thomas & Friends: Day of the Diesels (2011)
8 / 10

Etuuuuuh!

• Sargan
  • Laatst online: 20:05

Sargan

Filmfreak...

quote:
Crypter schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:43:
Thomas & Friends: Day of the Diesels (2011)[afbeelding]
IMDb: 5.4 | Genre: Animation | Runtime: 60min.
Super-leuke film voor de kleintjes! Vooral Diesel 10 die het spannend maakt voor kinderen van 3 jaar en ouder. Een aanrader dus. Lekker simpel en heel leuk als je kinderen van Thomas houdt!
[afbeelding] 8 / 10
Leuk! Heb deze ook gezien samen met mijn zoontje ongeveer een jaar geleden. kijk ook eens naar Misty Eiland, ook een heel leuk Thomas avontuur voor de kleintjes, of De held van het spoor, ook erg leuk.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

• lj_tree
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 18-04 22:13
The Expatriate....wat een zaadfilm! Goedkope variant van bourne of zo....maar ERG slecht!

Xbox gamertag: control1983

• SaturN
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18-04 13:01
God Bless America (2011)God Bless America (2011)
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 105min. | MPAA: R
Plot: On a mission to rid society of its most repellent citizens, terminally ill Frank makes an unlikely accomplice in 16-year-old Roxy.
De hoofdrolspeler is Amerika helemaal zat vanwege de domheid in z'n land. Hij besluit om vervelende en domme mensen om te leggen. Als snel krijgt hij hulp van een meid (16) die het ook wel cool vindt om wat mensen te vermoorden. Samen gaan ze op pad en schieten ze wat mensen af.

Ik vond het maar een vage film met redelijk wat expliciet geweld. Einde was ook kansloos. Het is duidelijk dat de maker een boodschap wilt overbrengen naar de kijker. Dit moet een soort zwarte humor zijn maar ik zag de humor er niet van in.
IMDb -- God Bless America (2011) Wikipedia -- God Bless America (2011) Bekijk trailer van God Bless America (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over God Bless America (2011)
5.5 / 10

Premium Rush (2012)Premium Rush (2012)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: PG-13
Plot: In Manhattan, a bike messenger picks up an envelope that attracts the interest of a dirty cop, who pursues the cyclist throughout the city.
Vermakelijke film over koeriers op de fiets in Manhattan. Op een dag krijgt een koerier een belangrijke brief (van de zender) die hij moet ophalen en afleveren, dit gaat natuurlijk niet zonder slag of stoot. Verder zit er een corrupte agent in z'n nek en heeft hij wat relatieproblemen. Vvrij dun verhaal met wat gaten maar is prima te pruimen.
IMDb -- Premium Rush (2012) Wikipedia -- Premium Rush (2012) Bekijk trailer van Premium Rush (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Premium Rush (2012)
6 / 10

SaturN wijzigde deze reactie 02-01-2013 10:46 (33%)

If you don't know who I am, then maybe your best course would be to tread lightly.

• SaturN
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18-04 13:01
Battleship (2012)Battleship (2012)
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi, Thriller, War | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Plot: A fleet of ships is forced to do battle with an armada of unknown origins in order to discover and thwart their destructive goals.
Tsja, oorlogsschepen, aliens, Amerika FTW, tenenkromende acteurs. Verstand op nul en kijken.
IMDb -- Battleship (2012) Wikipedia -- Battleship (2012) Bekijk trailer van Battleship (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Battleship (2012)
5 / 10

Killer Joe (2011)Killer Joe (2011)
IMDb: 6.9 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 102min. | MPAA: R
Plot: When a debt puts a young man's life in danger, he turns to putting a hit out on his evil mother in order to collect the insurance.
Meneer Joe is een agent die naast zijn normale werk ook wat minder legale klusjes erbij doet. Hij is een huurmoordenaar en familie besluit om hem in te huren om hun moeder/vrouw om te laten leggen. Dit loopt uit de hand en Killer Joe is echt een fucking freak.

Goede film, lekker geacteerd, lekkere dialogen.
IMDb -- Killer Joe (2011) Wikipedia -- Killer Joe (2011) Bekijk trailer van Killer Joe (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Killer Joe (2011)
7.7 / 10

If you don't know who I am, then maybe your best course would be to tread lightly.

• Twylight
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
quote:
Stukfruit schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:18:
[...]

Voor zover ik weet heeft de film in Nederland ook niet echt groots gedraaid hoor.
Dat is een direct resultaat van hoe populair hij in de US was. Naast het feit dat hij wat ongelukkig geplaatst was tussen Taken 2 bijvoorbeeld.

Steam

• Vandread
Dit soort films hebben het gewoon altijd moeilijk in de bioscoop, zie ook bv The Fountain:
Wikipedia: The Fountain
En zie ook een artikeltje zoals dit:
http://www.forbes.com/sit...th-of-complicated-movies/

Het is gewoon moeilijk dit soort films te marketen, het grote publiek is gewoon angstig voor dit soort films en wil popcorn munchend een film zien.

• batumulia
  • Laatst online: 19-04 22:57
quote:
kenneth schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:12:
[...]

De film zelf is ook niet vlekkeloos. De dialogen zijn tof maar de verpakking eromheen (make-up, dressing, decor) was op sommige moment ondermaats. Het soort van; kunnen zien waar de rand van de pruik loopt of een schip wat op een goedkope 3D-animatie lijkt.

Apple Game Center: Batumulia | Steam: Batumulia | Origin: Batumulia | WarThunder: Batumulia

• Afvalzak
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik heb hem ook gekeken en vond hem goed, niet super maar wel heel leuk.
Al vond ik het 3 uur duren wel een tegenhouder om hem te gaan kijken, zeker met de af en toe negatieve recensies in het achterhoofd, maar met de dagen toch genoeg tijd over om er voor te gaan zitten ;-)
Maar hij moest ook niet korter duren, want dan hadden de verhaallijnen niet zo duidelijk geweest lijkt mij.

Last.fm | Code Talks

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:22

Damic

Rotorhead

Resident Evil: Damnation (2012)Resident Evil: Damnation (2012)
IMDb: 6.5 | Genre: Animation, Action, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: R
Plot: United States Special Agent Leon S. Kennedy sneaks into a small Eastern European country to verify rumors that Bio Organic Weapons (B.O.W.s) are being used in war...
Dit ligt wat meer in het verhaal lijn van het spel denk ik zo, heb het zelf nog niet gespeeld ondanks dat het hier in de kast ligt.

Het verhaal op zich is wel goed gevonden en mogelijk, animaties zijn zeer vloeiend en goed "getextured".
IMDb -- Resident Evil: Damnation (2012) Wikipedia -- Resident Evil: Damnation (2012) Bekijk trailer van Resident Evil: Damnation (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Resident Evil: Damnation (2012)
7 / 10

Damic wijzigde deze reactie 02-01-2013 12:32 (5%)

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent ??

• ChicaneBT
  • Niet online

ChicaneBT

Halle Barry als één van de topacteurs uit Cloud Atlas :')? Die wordt toch alleen maar gecast om het lekkertje te zijn in een film maar niet om haar geweldige acteerprestaties?

....911....

• Vandread
Ja want voor Monsters Ball won ze vast die Oscar omdat alles zo lekker losjes erbij hing....
IMDB: Monster's Ball (2001)
:+

• Stukfruit
  • Niet online

Stukfruit

Lekker!

Tja, Monsters Ball... vond ik eigenlijk een draak van een film. En zelfs in die film speelde ze eigenlijk nog steeds Halle Berry ipv iemand anders.

Daarnaast is mevrouw Berry tegenwoordig behoorlijk aan het afglijden naar B-status met films als Dark Tide.

Zelfs Samuel L. Mofo Jackson krijgt het ondanks verwoede pogingen niet voor elkaar om dat te laten gebeuren!

quote:
Twylight schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:53:
[...]
Dat is een direct resultaat van hoe populair hij in de US was. Naast het feit dat hij wat ongelukkig geplaatst was tussen Taken 2 bijvoorbeeld.
Wat ik je probeerde te zeggen is dat niet alleen Amerikanen gemiddeld genomen een dom volk zijn. Als het in Amerika geweldig had gedraaid dan had men er in Nederland waarschijnlijk alsnog een portie voorzichtigheid tegenaan gegooid bij het vullen van de bioscopen met deze film, gezien het aantal mensen in dit land die zelfs moeite hebben met een serie als Lost (waarin alles toch echt behoorlijk duidelijk wordt aangegeven qua periode waarin men zich bevindt).

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• shenr
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12:31
Groundhog Day (1993)Groundhog Day (1993)
IMDb: 8.1 | Genre: Comedy, Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 101min. | MPAA: PG
Gisteren was hij weer op tv en heb hem denk ik nu voor de 3e of 4e keer gezien, maar het blijft gewoon een leuke film om te zien. De film bevat goede humor, een interessant verhaal, en een schepje romantiek. Toch is het echt geen film die je alleen met je vriendin kan kijken. Het verhaal is goed geschreven en zet je aan tot denken. Ook ontwikkelt de hoofdpersoon zich zo geloofwaardig dat je niet anders kan dan meeleven met Phil.

Velen zullen hem al eens gezien hebben (zo vaak op tv geweest), als je hem nooit gezien hebt zeker een aanrader.
IMDb -- Groundhog Day (1993) Wikipedia -- Groundhog Day (1993) Bekijk trailer van Groundhog Day (1993) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Groundhog Day (1993)
8.5 / 10

Steam profiel BF3 profiel

• Collaborator
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:57

Collaborator

You! Cake or Death?

quote:
ChicaneBT schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 13:59:
Halle Barry als één van de topacteurs uit Cloud Atlas :')? Die wordt toch alleen maar gecast om het lekkertje te zijn in een film maar niet om haar geweldige acteerprestaties?
Nee. En Cloud Atlas is een geweldige film kwa acteerwerk.

This space is occupied

• Boldarak
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 09:29
Looper (2012)Looper (2012)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 119min. | MPAA: R
Spannende film,lekkere plotwendingen.

Had deze niet op mijn radar staan, was een positieve verassing tijdens het kijken.
IMDb -- Looper (2012) Wikipedia -- Looper (2012) Bekijk trailer van Looper (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Looper (2012)
8.0 / 10

PSN ID = OTL002

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 18:43

Woutoud

"Ik lieg altijd!"

quote:
SaturN schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:02:
God Bless America (2011)[afbeelding]
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 105min. | MPAA: R
Plot: On a mission to rid society of its most repellent citizens, terminally ill Frank makes an unlikely accomplice in 16-year-old Roxy.
De hoofdrolspeler is Amerika helemaal zat vanwege de domheid in z'n land. Hij besluit om vervelende en domme mensen om te leggen. Als snel krijgt hij hulp van een meid (16) die het ook wel cool vindt om wat mensen te vermoorden. Samen gaan ze op pad en schieten ze wat mensen af.

Ik vond het maar een vage film met redelijk wat expliciet geweld. Einde was ook kansloos. Het is duidelijk dat de maker een boodschap wilt overbrengen naar de kijker. Dit moet een soort zwarte humor zijn maar ik zag de humor er niet van in.
[afbeelding] 5.5 / 10
Misschien moet je er net voor in de stemming zijn. Blijkbaar was ik dat toen ik 'm zag, want ik kan deze film wel waarderen. Zou kunnen omdat ik toen mijn al-één-hele-week-single-dag aan het vieren was :P
Er staat trouwens ook een fout in het plot zie ik nu.

"Dat kan niet waar zijn!" | D7100 ~ 30 1.4 ~ 50 1.8 ~ 85 1.8 | Woutoud Photography | Minsen van Grunnen |

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 14:37
Cloud Atlas (2012)Cloud Atlas (2012)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 172min. | MPAA: R
Ik vond het een erg toffe film, zat allemaal goed in elkaar en de rating was nog hoger geweest als niet zo krampachtig was geprobeerd elke acteur in elke periode terug te laten komen. Natuurlijk snap ik dat die herkenning ook iets toevoegt aan het verhaal, maar een gewone blanke man die dan in de toekomst als Koreaan wordt gepresenteerd ziet er awkward uit. Zo zijn er nog wel meer acteurs die in sommige scenes naar mijn mening niet op hun plek zijn.

De verhalen kwamen mooi samen en hoewel de film het kennelijk in de bioscopen niet goed doet vind ik het een toppertje.
IMDb -- Cloud Atlas (2012) Wikipedia -- Cloud Atlas (2012) Bekijk trailer van Cloud Atlas (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Cloud Atlas (2012)
8.5 / 10

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Blonde Tux
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 00:22

Blonde Tux

ex bierhaler marketing

Applig

Jack Reacher (2012)Jack Reacher (2012)
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
De actiesmurf Tom Cruise is terug. Na zijn roemruchte rollen in Mission Impossible is hij aan de slag gegaan als Jack Reacher.

Op zich een interessante film met een aantal plotwendingen alleen na de 2de twist heb je de film al wel aardig door. De introductie van de eigenlijke eindbaas daarentegen had sterker uitgewerkt kunnen worden.

Ik heb een sterk vermoeden dat er een vervolg gaat komen, aangezien er op het einde gerefereerd is aan: "How do I reach you when I need you again?"
IMDb -- Jack Reacher (2012) Wikipedia -- Jack Reacher (2012) Bekijk trailer van Jack Reacher (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jack Reacher (2012)
6.5 / 10

Duckduckgo Tweakers bangs; Frontpage: !Tweakers, Pricewatch: !pricewatch, Forum/GoT: !got

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Eigenlijk kan je er tegenwoordig bijna altijd van uitgaan dat er plannen zijn voor een vervolg (sowieso voor elke grote Hollywoord film zoals Reachter) zolang het maar genoeg oplevert.

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 19:38

kraades

Guru Meditation

quote:
MrVegeta schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:08:
Eigenlijk kan je er tegenwoordig bijna altijd van uitgaan dat er plannen zijn voor een vervolg (sowieso voor elke grote Hollywoord film zoals Reachter) zolang het maar genoeg oplevert.
Genoeg stof... ;)
http://www.amazon.co.uk/C...d-order/lm/R2IA9P14665HJM

V&A | Synology DS211 | HP ZBook 15 i7-4700MQ | iPhone 5S | iPad Air | Raspberry Pi | Philips 55PFL8008 | Onkyo HT-S9405THX

• Bor de Wollef
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 13:08

Bor de Wollef

FP ProMod

01000010 01101111 01110010

Stolen (2012)Stolen (2012)
IMDb: 5.3 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 96min. | MPAA: R
Plot: A former thief frantically searches for his missing daughter, who has been kidnapped and locked in the trunk of a taxi.
Min of meer standaard actie / spanning. Cage kan bij mij altijd op sympathie rekenen maar eigenlijk weet hij nergens in de film echt te overtuigen. Richting het eind wordt het allemaal wel heel cliché wat punten kost. Een 6.
IMDb -- Stolen (2012) Wikipedia -- Stolen (2012) Bekijk trailer van Stolen (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Stolen (2012)
6 / 10

500 MB extra dropbox ruimte gratis| Tweakers Moddereter Forum | Moderatie queue

• aeensing
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 19-04 10:48
De Hobbit: Een onverwachte reis (2012)De Hobbit: Een onverwachte reis (2012)
IMDb: 8.4 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13
Grappige film, maar wel langdradig. En ik vond qua snelheid van verhaal afgewogen tegen over daadwerkelijke tijd in uren en minuten het wel een te lange zit voor een te mager verhaal. The Lord Of The Rings was een betere film (trilogie) dan dit. De film voelde net alsof ze een iemand die allang overleden is opnieuw te reanimeren wat dus compleet zinloos is.
IMDb -- De Hobbit: Een onverwachte reis (2012) Zoek meer informatie over De Hobbit: Een onverwachte reis (2012) op Google Bekijk trailer van De Hobbit: Een onverwachte reis (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over De Hobbit: Een onverwachte reis (2012)
6 / 10

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Fellowship is ook niet een hele sterke film (vind ik), maar door Two Towers en Return of the King is het een heel mooi geheel geworden. Hopelijk kunnen deel 2 en 3 van the Hobbit hetzelfde doen.
quote:
Jup, vandaar ook dat het er wel aan zit te komen als het wat aanslaat. Ik zou het iig niet erg vinden :).

MrVegeta wijzigde deze reactie 03-01-2013 22:49 (46%)

• Bor de Wollef
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 13:08

Bor de Wollef

FP ProMod

01000010 01101111 01110010

Lola Versus (2012)Lola Versus (2012)
IMDb: 4.9 | Genre: Comedy | Runtime: 87min. | MPAA: R
Plot: Dumped by her boyfriend just three weeks before their wedding, Lola enlists her close friends for a series of adventures she hopes will help her come to terms with approaching 30 as a single woman.
Een film die niet goed weet wat het wil zijn; een vrouwen film, een (melo) drama of iets anders. Het is het eigenlijk op alle punten net niet en dat begint op een gegeven moment te irriteren. Een vijfje van mij.
IMDb -- Lola Versus (2012) Wikipedia -- Lola Versus (2012) Bekijk trailer van Lola Versus (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lola Versus (2012)
5 / 10

500 MB extra dropbox ruimte gratis| Tweakers Moddereter Forum | Moderatie queue

• Soultaker
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17:28
The Perks of Being a Wallflower (2012)The Perks of Being a Wallflower (2012)
IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 102min. | MPAA: PG-13
Voor 90% is dit een typisch tiener/high school/coming of age-verhaaltje met een wat clichématige hoofdpersoon: ra ra, waarom schrijven schrijvers toch zo graag over introverte jongens die graag schrijver willen worden?

Om het hele gebeuren wat gewicht te geven wordt er homoseksualiteit en seksueel kindermisbruik aan het tienerdrama toegevoegd, wat ongeveer zo subtiel is als een mokerslag in het gezicht (maar het thema wordt blijkbaar door sommige mensen nog als verhuld beschouwd).

Ik moet toegeven: het maakt de film wel interessanter, maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat deze film het toch moet hebben van de nostalgische gevoelens die veel van de kijkers over hun middelbareschooltijd koesteren. Het feit dat de film in de vroege jaren negentig (mix tapes, L7, Kristin Hersh) geplaatst wordt is dan ook een slimme truc, hoewel ik me niet kan herinneren dat we toen zo enthousiast waren over David Bowie (maar z'n bekendste hits niet herkenden...)

Omdat het geheel toch weinig verschilt van het gemiddelde high school drama geef ik 'm een 6½. Met gemak de meest overrated film van 2012.
IMDb -- The Perks of Being a Wallflower (2012) Wikipedia -- The Perks of Being a Wallflower (2012) Bekijk trailer van The Perks of Being a Wallflower (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Perks of Being a Wallflower (2012)
6.5 / 10

PGP public key

• AcidBurn
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 18-04 07:29
quote:
Ik moet toegeven: het maakt de film wel interessanter, maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat deze film het toch moet hebben van de nostalgische gevoelens die veel van de kijkers over hun middelbareschooltijd koesteren. Het feit dat de film in de vroege jaren negentig (mix tapes, L7, Kristin Hersh) geplaatst wordt is dan ook een slimme truc, hoewel ik me niet kan herinneren dat we toen zo enthousiast waren over David Bowie (maar z'n bekendste hits niet herkenden...)
Ligt het aan mij, of is het aan jouw beschrijving heel duidelijk te lezen, dat je niet beseft dat dit een boekverfilming is? Eentje die dicht bij het oorspronkelijke verhaal blijft (Niet zo vreemd, de schrijver van het boek is zelf in de regisseurs stoel gaan zitten)
Btw, het verhaal speelt zich in de eind jaren 80 af, niet in de jaren 90 ;)
De manier waarop de puzzel betreffende Charlie's verleden word uitgelegd is trouwens nog heel subtiel gedaan, vergeleken met het boek. Daarin worden er geen doekjes om gewonden aan het einde van het verhaal.

Deze film is naar mijn idee absoluut niet overrated, eerder underrated.
Binnen 3 weken na uitkomen was hij hier al niet meer in de bios en moest ik 40 km rijden om hem nog een keer te kunnen zien. Ik heb Perks een 9 gegeven, en daar blijf ik bij. Voor mij de beste film van het afgelopen jaar. Was het een makkelijke film? Nee, bij vlagen zelfs ongemakkelijk. Maar hij zat goed in elkaar, en het acteerwerk van Logan, Emma en Ezra vond ik erg sterk. Een van de weinige films die me dit jaar echt bij gebleven is, samen met Now Is Good.

AcidBurn wijzigde deze reactie 04-01-2013 01:13 (17%)

• Scrabblebook
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08-04 17:10
Super 8 (2011)Super 8 (2011)
IMDb: 7.2 | Genre: Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
Plot: During the summer of 1979, a group of friends witness a train crash and investigate subsequent unexplained events in their small town.
Gisteren nog eens voor de 15de keer (of meer) Super 8 gekeken. Het is niet de beste film die ik ooit gezien heb. Maar er zijn gewoon zoveel aspecten aan de film die me verliefd maakten op Super 8. De prachtige muziek, het verhaal, de alien (ik ben een grote sci-fi fan), gewoon alles. Het is eerder onbeschrijfbaar. En dat is de reden waarom ik de film voor de zoveelste keer zag. Als je hem nog niet gezien hebt, gewoon doen.
IMDb -- Super 8 (2011) Wikipedia -- Super 8 (2011) Bekijk trailer van Super 8 (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Super 8 (2011)
8 / 10

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18-04 16:33
Act of Valor (2012)Act of Valor (2012)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Thriller, War | Runtime: 110min. | MPAA: R
Plot: An elite team of Navy SEALs embark on a covert mission to recover a kidnapped CIA agent.
Na een bioscoopbezoekje alweer 3/4 jaar geleden nu eens tijd om hem nog eens te bekijken vanuit de huiskamer.

Persoonlijk vind ik dat de film maar op 1 manier omschreven kan worden en dat is wel met de catch phrase: "De grootste militaire porno film in tijden" (zo niet van alle tijden). Oke, het acteerwerk is houterig, maar na besef dat het echte militairen zijn is dit allang logisch.

Wat de film mist aan acteergeweld, wordt ruimschoots goedgemaakt door de verschrikkelijk goede actie die ook nog eens zeer goed in beeld is gebracht.

Ook al is het niet de beste film ever, hij zal me bij blijven door het goede gebruik van het militaire arsenaal.
IMDb -- Act of Valor (2012) Wikipedia -- Act of Valor (2012) Bekijk trailer van Act of Valor (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Act of Valor (2012)
8 / 10

Fractal Design Define XL | Asus Maximus IV Extreme-Z | Intel Core i7 2600K | Prolimatech Genesis | Crucial M4 128Gb | HDD 3TB |G-Skill Ripjaws-X 16Gb | MSI N560GTX | Corsair HX850W | Samsung SH-B123L | Razer Lycosa, Lachesis, Sphex&Scarab | Logitech G35

• Soultaker
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17:28
quote:
AcidBurn schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 01:07:
Ligt het aan mij, of is het aan jouw beschrijving heel duidelijk te lezen, dat je niet beseft dat dit een boekverfilming is?
Ik heb het boek zelfs wel eens in m'n handen gehad, geloof ik, maar wat maakt het uit? Ik kijk een film als film.
quote:
Btw, het verhaal speelt zich in de eind jaren 80 af, niet in de jaren 90 ;)
Ok, de jaren-90 muziek in de soundtrack is enigzins verwarrend.
quote:
Was het een makkelijke film? Nee, bij vlagen zelfs ongemakkelijk.
Mijn bezwaar was dat het juist wél een makkelijke film was omdat de serieuze thema's eigenlijk alleen dienen om het drama aan te jagen zonder verder uitgediept te worden, waardoor de film het typische tienergeneuzel nauwelijks ontstijgt, terwijl dat wel gepretendeerd wordt.

Dat is ook lastig natuurlijk, aangezien films die die thema's wel behandelen (ik denk bijvoorbeeld aan Festen of Boys Don't Cry ...) noodzakelijkerwijs een stuk confronterender zijn, en daardoor niet scoren bij het brede publiek voor wie het vooral gezellig moet blijven.

Ik denk dat kenneth wel de spijker op z'n kop sloeg, al had ik blijkbaar hogere verwachtingen van de film, en lagere tolerantie voor Amerikaanse tieners, popmuziek en voice-overs.

PGP public key

• Rinaldo
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19-04 13:47
Savages (2012)Savages (2012)
IMDb: 6.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 131min. | MPAA: R
Plot: Pot growers Ben and Chon face off against the Mexican drug cartel who kidnapped their shared girlfriend.
Hmm, erg teleurstellend gezien de regisseur en cast. Had een of andere onbekende regisseur het gemaakt met wat up and coming acteurs, dan had ik het een aardig begin van een regiecarriere gevonden, maar dit?

Een voice-over. Tijd-terugdraaitrucjes. Plotwendingen die toevallig erg goed uitkomen. Erg cliché dus.

Blake Lively vind ik slaapverwekkend. Ik vond de actie, stoerdoenerij en spanning wel goed te doen. En ik vond het er allemaal mooi uitzien, niks mis mee.

Kortom: de tijd ging snel, de film was vermakelijk, maar er is veel talent verloren gegaan: het had zo veel meer kunnen zijn. Middle of the road. En dat is jammer.
IMDb -- Savages (2012) Wikipedia -- Savages (2012) Bekijk trailer van Savages (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Savages (2012)
6 / 10

Kan van een beetje alles en van alles een beetje :)

• VasZaitsev
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 19:59

VasZaitsev

Heeft soms gelijk.

Jagten (2012)Jagten (2012)
IMDb: 8.3 | Genre: Drama | Runtime: 115min. | MPAA: R
Plot: A teacher lives a lonely life, all the while struggling over his son's custody. His life slowly gets better as he finds love and receives good news from his son, but his new luck is about to be brutally shattered by an innocent little lie.
Gisteren naar deze film geweest. ik had best hoge verwachtingen, aangezien ik de meeste Scandinavische films, en aardig wat series, erg goed vind.

Mijn verwachtingen kwamen wel en niet uit.

Het verhaal zelf gaat over een man, Lucas, die op een kleuterschool werkt en met 1 meisje wat meer optrekt, omdat er thuis niet echt op haar gelet wordt. Dat meisje verteld iets behoorlijk cryptisch aan de kleuterjuf als ze boos is op Lucas. Dat gaat een eigen verhaal leiden en al snel is het hele dorp tegen hem. Het verhaal vind ik goed terecht komen. Het jammere is dat er twee kleine plotjes inzitten, die niet heel interessant zijn en ook niet goed uitgewerkt worden, terwijl ze wel van balang zijn voor de film.

De personages worden goed en minder goed neergezet. Lucas komt vaak erg geloofwaardig over, maar, in 1 van de sub-plots totaal niet. Ik ergerde me redelijk aan de vader van Klara: het lijkt altijd alsof die man dronken is, wel waren zijn reacties op het hele gebeuren vrij realistisch. Ook de kinderen, vooral Klara, spelen zeer goede, realistische rollen.

Maar nu komt het grootste minpunt:
Het is namelijk een film. Eentje van al ongeveer 2 uur, maar, hij voelt te kort. Het hele idee van een onschuldig iemand die beschuldigd wordt van pedofilie en alle gevolgen daardoor, is gewoon niet goed in een film te gieten. Als dit een mini-serie was geweest, waardoor er veel meer tijd was voor meer uitleg en meer karakterontwikkeling, dan was het perfect geweest.

Maar, desalniettemin, deze film zet je wel aan het denken. Ik denk dat alles wat in deze film wordt gezegd en gedaan, gebeurd of kan gebeuren tegen bijv. (vermeende) pedofielen. Het laat zien hoe beestachtig normale mensen kunnen worden zodra ze uit gevoel gaan nadenken en hoe een simpel, cryptisch leugentje uitgroeit tot iets wat bijna iemands leven kost. Het zet je aan het denken is dit normaal? Is dit wat wij willen?. Natuurlijk erg controversieel, aangezien pedofielen altijd als het ergste soort mensen worden gezien, maar, ik heb het gevoel dat dit verhaal niet had gewerkt met bijvoorbeeld een winkeldief of zelfs een moordenaar.

Kortom: Goed verhaal, dat goed wordt neergezet door karakters die wisselend geloofwaardig overkomen, maar eigenlijk te interessant is om maar twee uur te duren.

Goede film dus, het kijken waard.

IMDb -- Jagten (2012) Wikipedia -- Jagten (2012) Bekijk trailer van Jagten (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jagten (2012)
8 / 10

• Blonde Tux
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 00:22

Blonde Tux

ex bierhaler marketing

Applig

quote:
Niet eens gezien, thnx. Verklaart waarom sommige aspecten wel goed waren uitgewerkt bij de verfilming.

Duckduckgo Tweakers bangs; Frontpage: !Tweakers, Pricewatch: !pricewatch, Forum/GoT: !got

• Collaborator
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:57

Collaborator

You! Cake or Death?

Cloud Atlas (2012)Cloud Atlas (2012)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 172min. | MPAA: R
Perfect? Nee, net niet. Maar vergeleken met vrijwel elke andere film in de afgelopen zoveel jaar, alleen al omdat het zo gedurfd is, verdient deze film enorm veel respect. Dit vind ik echt een meesterwerk, dat waarschijnlijk pas over enige jaren echt gewaardeerd zal worden.

Dat deze film gemaakt is, blijft een wonder, en ik ben er zeer blij mee. Het is ontzettend knap hoe goed ze alle verhalen naadloos in elkaar laten overlopen zonder dat je continu kwijt bent wat er ook alweer gebeurde. Prachtig script en zeer goede casting.

Ze laten met 3 regisseurs zien dat ze vrijwel elke visuele stijl en genre zonder problemen aankunnen, en ik ben vooral heel blij de Wachowski broer en zus weer in de bios te zien.
IMDb -- Cloud Atlas (2012) Wikipedia -- Cloud Atlas (2012) Bekijk trailer van Cloud Atlas (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Cloud Atlas (2012)
9.9 / 10

Looper (2012)Looper (2012)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 119min. | MPAA: R
Een moderne klassieker, wat lijkt op een cliche tijdreis-sci-fi word al snel een futuristisch Western-drama (kan er geen beter genre aan koppelen)

Levitt speelt geweldig en is een sterke jongere Willis. De film gaat na een uur een compleet andere richting op dan je zou verwachten en dat maakt de film extra spannend en verfrissend. Geen oneindige chase-sequences maar goed opgebouwde spanning. Ook de main villain is zeer sterk met een goeie rol van Daniels.

De film heeft veel leuke en frisse ideeën over de nabije toekomst, die afwijken van de standaard i-Robot sci-fi prut (niks tegen asimov maar ik bedoel de 'look' van de film). Maar het belangrijkste is gewoon de regie en shots die stuk voor stuk geweldig zijn.

Ik had alleen zelf de editing iets anders aangepakt, dan had de film nog iets sterker kunnen zijn naar mijn mening (andere volgorde van bepaalde stukken / onthullingen van de film)

Daarnaast speelt hierin ook de beste kind-acteur sinds.. The Shining? (REDRUM)
IMDb -- Looper (2012) Wikipedia -- Looper (2012) Bekijk trailer van Looper (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Looper (2012)
9.3 / 10

IMDb: 8.0 | Genre: Action, Adventure, Crime, Thriller | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Bijna vergeten deze review. Dit is hem. De perfecte bond film. Hij heeft alles _/-\o_

De mooiste shots (elk shot is een kunstwerkje opzich)
Het beste script (spanning word goed opgebouwd, goeie dialogen)
De beste acteurs (Bardem.)

De film begint even als een cliche-bond film, achtervolgingen, schieten, sloopwerk op zijn 'bonds', maar je merkt al snel aan kleine dingen dat dit niet meer de oude bond is: Hij stopt even bij een collega die neergeschoten is en wil bij hem blijven om hem te redden, hij weet dat de hulp te laat gaat komen. Toch krijgt hij van M de opdracht om door te gaan, met als gevolg dat de agent overlijd. Je merkt dat er wrijving ontstaat tussen Bond en M.

Dit soort kleine dingen laat zien dat de moderne bond echt anders is, en zet de toon voor de rest van de film. Na de opening veranderd de film in een langzaam misdaad drama met een vleugje Dark Knight (Bardem = Joker) Waarbij de rollen zich onverwachts ineens omdraaien. Hier geld ook net zoals bij Looper, de conclusie van de film is compleet anders dan je zou verwachten en uiteindelijk zelfs schokkend.

Eigenlijk kan ik geen negatieve punten verzinnen.. ja ik had Bardem misschien nog meer willen zien spelen, of nog een mindfuck twist willen zien ergens op het einde, maar als geheel vind ik het een geweldige film en kan ik hem iedereen aanraden die van actie of spanning houd.
IMDb -- Skyfall (2012) Wikipedia -- Skyfall (2012) Bekijk trailer van Skyfall (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Skyfall (2012)
9.7 / 10

December was een goeie filmmaand!
Trouwens ook nog Taken 2 gezien.. meh, een 6 tot 6.5, niet de moeite waard om een complete review aan te besteden. En Wreck it Ralph, die verdient nog wel een losse review (goed bevallen)

Collaborator wijzigde deze reactie 04-01-2013 12:42 (24%)

This space is occupied

• Ram0n
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17:44

Ram0n

Filmverslaafde

Blade (1998)Blade (1998)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Horror | Runtime: 120min. | MPAA: R
Sterke comicverfilming die gezien mag worden als de katalysator van de superheldenfilms van het afgelopen decennium. Snipes is perfect gecast als de knorrige, stijlvolle vampierdoder en het verhaal is doeltreffend, ondanks dat het weinig origineel is. De actiescènes zijn de grote uitblinkers.
IMDb -- Blade (1998) Wikipedia -- Blade (1998) Zoek trailer van Blade (1998) via Google Schrijf zelf een recensie over Blade (1998)
7.5 / 10

Blade II (2002)Blade II (2002)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 117min. | MPAA: R
In mijn herinnering was dit vervolg het beste deel uit de reeks, maar ik moet zeggen dat ik het deze keer iets minder sterk vond dan zijn voorganger. Met name het verhaal doet me hier weinig, hoeveel Snipes weer gewoon in vorm is en er enkele leuke personages worden geïntroduceerd.
IMDb -- Blade II (2002) Wikipedia -- Blade II (2002) Bekijk trailer van Blade II (2002) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Blade II (2002)
7 / 10

Vanaf de opening wist de film me te grijpen en te intrigeren, maar het lange gedeelte dat draait om de titel van de film had gemakkelijk ingekort of zelfs weggelaten kunnen worden. Zonde dat dat saaie deel een stempel drukt op de rest van de productie.

Het camerawerk van Roger Deakins is prachtig en verdient op zijn minst een Oscarnominatie, met als hoogtepunten
spoiler:
het gevecht met op de achtergrond geprojecteerde kwallen en de lichtval op het ijs
. Ook de visualisaties bij de credits zijn een pareltje.

Het verhaal is veelbelovend, maar heeft toch last van het 007-trekje dat het naar mijn smaak af en toe te over-the-top is. Prima voor sommigen, voor mij werkt het afleidend.

Bardem maakt echter veel goed als de slechterik van dit deel, en met name zijn introductie is zowel stijlvol als doeltreffend. Tegelijkertijd krijgen we dan weer momenten die je ogen doen rollen van ongeloof, zoals
spoiler:
de metro die hij met een explosie op 007 afstuurt
. Toch heb ik me enorm vermaakt en hoop ik dat Craig nog vele malen als geheim agent mag opdraven.
8.5 / 10

Bringing Up Baby (1938)Bringing Up Baby (1938)
IMDb: 8.1 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 102min. | MPAA: NOT-RATED
Prima screwball comedy waarin met name Cary Grant in topvorm is.
IMDb -- Bringing Up Baby (1938) Wikipedia -- Bringing Up Baby (1938) Bekijk trailer van Bringing Up Baby (1938) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Bringing Up Baby (1938)
7.5 / 10

Amour (2012)Amour (2012)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 127min. | MPAA: PG-13
Schitterend stuk drama over de harde werkelijkheid van ouderdom en alles dat daarbij komt kijken. Haneke fixeert zijn camera zodanig dat alles net wat langer in beeld is dan we gewoon zijn, waarmee je juist een goed gevoel krijgt voor de situatie waar het echtpaar zich in bevindt.
IMDb -- Amour (2012) Wikipedia -- Amour (2012) Bekijk trailer van Amour (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Amour (2012)
9 / 10

The Perks of Being a Wallflower (2012)The Perks of Being a Wallflower (2012)
IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 102min. | MPAA: PG-13
Waar ik een standaard tienerdrama had verwacht blijkt dit een sterker portret te zijn dan ik had kunnen bedenken. Met name Logan Lerman en Ezra Miller (ook al zo goed in We Need to Talk About Kevin) zorgen voor een emotionele band, hoewel Emma Watson daar naar mijn mening nog altijd niet toe in staat is.
IMDb -- The Perks of Being a Wallflower (2012) Wikipedia -- The Perks of Being a Wallflower (2012) Bekijk trailer van The Perks of Being a Wallflower (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Perks of Being a Wallflower (2012)
7.5 / 10

Mijn filmsite

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15:56
Hhhmmmm, Amour moet ik maar 'ns kijken.

Specs

• olaf133
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 08-04 16:08
The Bourne Legacy (2012)The Bourne Legacy (2012)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Mystery, Thriller | Runtime: 135min. | MPAA: PG-13
Plot: An expansion of the universe from Robert Ludlum's novels, centered on a new hero whose stakes have been triggered by the events of the previous three films.
Eigenlijk samenlopend met de voorgaande Bourne Trilogie, de virussen die besproken worden in de voorgaande films worden meer uitgelegd. Je volgt 1 van de personen die met het virus is besmet, hij moet medicatie bliljven nemen om zo het virus te onderhouden. Uiteindelijk willen de authoriteiten het project stoppen en moeten dus afgeraken van deze testpersonen. Op zich een goede actiefilm, vind het alleen jammer dat er doorgegaan is op die Bourne naam, in mijn ogen heeft het er niet veel mee te maken. Ook is het einde niet helemaal mij ding, heel de film goed spannend opgebouwd, en dan lijkt het net alsof ze het laatste half uur maar snel snel iets hebben in elkaar gegooid omdat de tijd op was... Toch een goede cast met goed acteer werk, een 7 voor mij.
IMDb -- The Bourne Legacy (2012) Wikipedia -- The Bourne Legacy (2012) Bekijk trailer van The Bourne Legacy (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Bourne Legacy (2012)
7 / 10

• Bierkameel
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Bierkameel

Too soon?

quote:
olaf133 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:56:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]The Bourne Legacy (2012)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Mystery, Thriller | Runtime: 135min. | MPAA: PG-13
[justify]Plot: An expansion of the universe from Robert Ludlum's novels, centered on a new hero whose stakes have been triggered by the events of the previous three films.
Eigenlijk samenlopend met de voorgaande Bourne Trilogie, de virussen die besproken worden in de voorgaande films worden meer uitgelegd. Je volgt 1 van de personen die met het virus is besmet, hij moet medicatie bliljven nemen om zo het virus te onderhouden.
8)7
Ik zou hem nog maar eens kijken als ik jou was....

• Vandread
Dat was echt m'n tegenvaller van het jaar 2012..... wat een onsamenhangend zootje...
Zo'n cast zo goed veruineren.... echt een kunst....
Tony Gilroy z'n eerst film was Michael Clayton, en die vond ik heeeeel goed te pruimen, leuke film, leuke insteek.

En idd olaf.... begin even gemist?
spoiler:
iets met "chems"..... een grote dopeshow die soldaten ;)

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18:31

Angeloonie

Diablo III Addict

quote:
Hogader schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 06:37:
Act of Valor (2012)[afbeelding]
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Thriller, War | Runtime: 110min. | MPAA: R
Plot: An elite team of Navy SEALs embark on a covert mission to recover a kidnapped CIA agent.
Na een bioscoopbezoekje alweer 3/4 jaar geleden nu eens tijd om hem nog eens te bekijken vanuit de huiskamer.

Persoonlijk vind ik dat de film maar op 1 manier omschreven kan worden en dat is wel met de catch phrase: "De grootste militaire porno film in tijden" (zo niet van alle tijden). Oke, het acteerwerk is houterig, maar na besef dat het echte militairen zijn is dit allang logisch.

Wat de film mist aan acteergeweld, wordt ruimschoots goedgemaakt door de verschrikkelijk goede actie die ook nog eens zeer goed in beeld is gebracht.

Ook al is het niet de beste film ever, hij zal me bij blijven door het goede gebruik van het militaire arsenaal.
[afbeelding] 8 / 10
Are you kidding me? Een 8? :') Puur alleen door de actie? Dat is hetzelfde als een pornofilm een hoog cijfer geven als film omdat er mooie vrouwen in zitten. 8)7

Angeloonie in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 25]"

Battletag: Angeloonie#2758 - Armory - Diabloprogress