Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 26] Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 86.658 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:11
AcidBurn schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 22:49:
Winter's Bone (2010)[afbeelding]
IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Mystery | Runtime: 100min. | MPAA: R
Plot: An unflinching Ozark Mountain girl hacks through dangerous social terrain as she hunts down her drug-dealing father while trying to keep her family intact.
Film begon nogal traag, wat ook niet vreemd is voor min of meer onafhankelijke films. Maar het zuidelijke karakter werd wel goed neergezet, mede dankzij het gebruik van acteurs die daar ook echt vandaan komen.
Duurde even voor ik erin kwam, maar gaandeweg wordt de film steeds beter.

Naar mijn idee heeft Jennifer Lawrence haar beste acteerscene (daarbij verbleekt voor mij zelfs de bessen scene aan het einde van Hunger Games) op het bootje in het water, een kwartier voor het einde van de film.

Het is geen popcornfilm die je zo even tussendoor kijkt, maar ik vond hem zeker de moeite waard.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 7 / 10
Op aanraden van jou toch maar eens gaan bekijken. Wat een aparte regio daarzo in <welke staat eigenlijk>van Amerika/dat afgelegen gebied.
Toch op zich een verhaal dat een zoektocht is de eerste anderhalf uur, en door iedere keer kleine hints het einde van die zoektocht (een kwartier voor het einde van de film) al te weten komt.
Wat een onwelwillende mensen daar dacht ik in eerste instantie, maar het lag wat dieper: ze hadden allemaal wat te verbergen en wilden niet met de politie in aanraking komen. Later werden sommige mensen nog wel welwillend om te helpen en hielpen ze met een ontknoping van de zoektocht.

Geen 7 wat mij betreft, maar voor mij een 6,5.

Is de Hunger Games wel een echte aanrader, met haar er in?

Skyfall (2012)Skyfall (2012)
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Adventure, Crime, Thriller | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Een lekker James Bond vervolg, en beter dan een aantal voorgaande delen zoals Quantum of Solace.
Het kwam wat mij betreft niet in de buurt van Goldeneye uit de jaren '90, maar had wel een lekker snel verhaal, het zat boordevol actie en in de 2 uur en een kwartier dat hij duurde me niet verveeld.
Leuk dat er in dit deel een kleine terugblik is naar Bond's verleden, dat was in voorgaande Bonds niet, voor zover ik weet.
Verder: gafe locaties gekozen voor de film, en altijd leuk om helikopter-cams even te zien en van daaruit Bond verder te zien in een volgende scene.
Verder érg goede muziek onder de film, dat was echt perfect onder de scenes.
Maar:
spoiler:
Metro-stelsels: afgekeken van Call of Duty of Battlefield 3? Het was alsof ik videogame-scenes terug zag in de film... heel raar.
Idem dito met de helikopter: dat leek ook wel een Call of Duty of Battlefield 3. Verder viel het mij tegen dat de helikopter geen raketjes afschoot, terwijl je die wel eerder in beeld zag.

Al met al: een 7 wat mij betreft.... qua setting zie ik liever Goldeneye terug :P
IMDb -- Skyfall (2012) Wikipedia -- Skyfall (2012) Bekijk trailer van Skyfall (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Skyfall (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

Dredd 3D (2012)Dredd 3D (2012)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 95min. | MPAA: R
Hoef vast niet veel over de setting e.d. te vertellen, mag duidelijk zijn.
Idee en verhaal zijn aardig, uitwerking is soms best ok en soms wat minder. Overall een prima actiefilm en af en toe lekker lomp en dat kan mij wel bekoren. Niet echt een film die je jaren bijblijft maar dankzij Olivia Thirlby wel een ruime voldoende.

Afbeeldingslocatie: http://www.scificool.com/images/2010/09/Olivia-Thirlby.jpg
IMDb -- Dredd 3D (2012) Wikipedia -- Dredd 3D (2012) Bekijk trailer van Dredd 3D (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dredd 3D (2012)

This too shall pass

Verwijderd

Taken 2 (2012)Taken 2 (2012)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 92min. | MPAA: PG-13
Plot: In Istanbul, retired CIA operative Bryan Mills and his wife are taken hostage by the father of a kidnapper Mills killed while rescuing his daughter.
Leuke actionflick maar kan niet tippen aan het origineel mede waarschijnlijk omdat het plot totaal niet origineel is :P. Kijkt lekker makkelijk weg.
IMDb -- Taken 2 (2012) Wikipedia -- Taken 2 (2012) Bekijk trailer van Taken 2 (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Taken 2 (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:58
Jorn1986 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 22:42:
[...]
Is de Hunger Games wel een echte aanrader, met haar er in?
Naar mijn mening wel, die film heb ik een 8 gegeven.
Er zijn 2 overeenkomsten tussen Winter's Bone en Hunger Games: In beiden speelt ze een rasechte "survivor", getekend door de situatie waar ze in leeft.
En in beiden is het de zorg/liefde voor jongere broer/zus die haar drijfveer is om door te blijven gaan.
Maar daar houdt ook echt elke vergelijking op.
Hunger Games is een totaal andere film. blockbuster tov independent film.
Al zit er naar mijn idee meer diepgang in dan het in eerste instantie lijkt,
en dat is grotendeels te danken aan de acteurs, die hun rol uitstekend spelen.
Er komen trouwens nog 2 delen uit: Catching Fire, en Mocking Jay. (het is oorspronkelijk een boeken trilogie).

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27
The Hunger Games vind ik dan weer een gigantisch voorspelbare film waar de hoofdpersoon alleen maar goed kan doen. Veel te clean naar mijn smaak. Het mag dan misschien wel goed het boek volgen maar als losstaande film stelt het naar mijn idee weinig voor.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Vond het ook hooguit een redelijke film moet ik zeggen. Concept cool, uitwerking matig.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Simon (2004)Simon (2004)
IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 102min. | MPAA: NOT-RATED
Mooie mix van drama en komedie over kanker en
spoiler:
euthanasie
, waarbij de harde Nederlandse taal eens een keer juist iets toevoegt.
IMDb -- Simon (2004) Wikipedia -- Simon (2004) Bekijk trailer van Simon (2004) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Simon (2004)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Doubt (2008)Doubt (2008)
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Mystery | Runtime: 104min. | MPAA: PG-13
Prima verhaal over kindermisbruik in de kerk, waarbij je als kijker ongemakkelijk gevoel krijgt en toch nergens zeker weet of dat terecht is. Briljant acteerwerk van Meryl Streep, Philip Seymour Hoffman en Viola Davis, waardoor het juist duidelijk wordt dat Amy Adams niet mee kan komen op dat niveau.
IMDb -- Doubt (2008) Wikipedia -- Doubt (2008) Bekijk trailer van Doubt (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Doubt (2008)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

We Bought a Zoo (2011)We Bought a Zoo (2011)
IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Family | Runtime: 124min. | MPAA: PG
Heel simpele "feel-good"-film die naar het schijnt een stuk vrolijker van toon moet zijn dan het boek. De personages zijn karikaturen zonder enige diepte, maar als tussendoortje is het een aardige wegkijkfilm.
IMDb -- We Bought a Zoo (2011) Wikipedia -- We Bought a Zoo (2011) Bekijk trailer van We Bought a Zoo (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over We Bought a Zoo (2011)

Beasts of the Southern Wild (2012)Beasts of the Southern Wild (2012)
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Fantasy | Runtime: 93min. | MPAA: PG-13
Zeer sterk debuut van Benh Zeitlin, waardoor ik zijn volgende projecten maar al te graag tegemoet kan zien. Een week later zit de film nog steeds in mijn hoofd, met name door de prachtige beelden, de treffende muziek en het acteerwerk van de jonge Quevenhané Wallis.

De kans is groot dat de film erkenning krijgt bij de Oscars middels wat nominaties, maar voor winst is het wellicht net wat te apart.
IMDb -- Beasts of the Southern Wild (2012) Wikipedia -- Beasts of the Southern Wild (2012) Bekijk trailer van Beasts of the Southern Wild (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Beasts of the Southern Wild (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

17 filles (2011)17 filles (2011)
IMDb: 5.9 | Genre: Drama | Runtime: 86min. | MPAA: NOT-RATED
Simpel stuk drama over 17 meiden die besluiten om tegelijkertijd zwanger te worden. Het wordt enigszins neergezet als rebelse daad om weg te komen van hun ouders, maar het daadwerkelijke drama had een stuk interessanter in beeld gebracht kunnen worden.
IMDb -- 17 filles (2011) Wikipedia -- 17 filles (2011) Bekijk trailer van 17 filles (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 17 filles (2011)

De verbouwing (2012)De verbouwing (2012)
IMDb: 5.8 | Genre: Thriller
Middelmatige thriller van Nederlandse bodem. Het verhaal neemt af en toe wat zeer ongeloofwaardige wendingen, maar het resultaat is niet erg slecht.
IMDb -- De verbouwing (2012) Wikipedia -- De verbouwing (2012) Bekijk trailer van De verbouwing (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over De verbouwing (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)
IMDb: 8.5 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13
Eigenlijk is dit de film die ik precies zo had verwacht, zowel qua goede en minder goede punten (op HFR na). De sfeer sluit naadloos aan bij die van The Lord of the Rings, waardoor het bijna een nostalgisch gevoel opwekt om weer naar Middle-Earth af te reizen. Toch is het jammer dat er deze keer duidelijk meer met cgi is gedaan in plaats van make-up en miniatures, al is het ook fascinerend om te zien hoe de techniek in tien jaar tijd weer flinke sprongen heeft gemaakt.

Zoals ik al vreesde is het verhaal erg kunstmatig opgerekt, wat me zeer doet vrezen voor het verhaal van de komende twee delen. Vrijwel alle delen van deze eerste film duren simpelweg te lang, al moet ook gezegd worden dat er ook leuke toevoegingen gedaan zijn t.o.v. het originele boek van Tolkien.

Verreweg het beste element van The Hobbit is Martin Freeman als Bilbo Baggins. Een perfect staaltje casting, wat je toch even doet afvragen hoe de film zou zijn met James McAvoy, Tobey Maguire, Daniel Radcliffe of Shia LaBeouf in diezelfde rol.

Ik heb de film bekeken in HFR, en eigenlijk ging ik er vanuit dat de negatieve berichten behoorlijk overdreven waren. Helaas moet ik concluderen dat ik er ook nog niet van overtuigd ben, al kan het goed zo zijn dat het een techniek is die filmmakers nog beter moeten leren kennen.

De 48 frames per seconde zijn briljant voor de actiescènes en het 3D-effect, maar bij dialogen en simpelweg lopende personages is het hier nog een ramp. Doordat we gewend zijn aan de soepelheid die 24fps ons voorschotelt lijkt iedereen net iets te snel te bewegen, alsof je naar een sketch van Benny Hill kijkt. Vast ook deels een kwestie van gewenning, maar in dit geval leidde het me behoorlijk af van de film.
IMDb -- The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) Wikipedia -- The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) Bekijk trailer van The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Een aantal dagen vrij gehad de afgelopen dagen:

End of Watch (2012)End of Watch (2012)
IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R
Zeer goede film dat je meesleept in het dagelijkse leven van twee politieagenten. Het is een actie film, maar niet eentje met vliegende auto's en ontploffende gebouwen. Deze film vertelt hoe twee agenten gewoon hun werk doen en ongewild op de tenen trappen van de verkeerde mensen.
IMDb -- End of Watch (2012) Wikipedia -- End of Watch (2012) Bekijk trailer van End of Watch (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over End of Watch (2012)

Trouble with the Curve (2012)Trouble with the Curve (2012)
IMDb: 6.7 | Genre: Drama | Runtime: 111min. | MPAA: PG-13
Clint Eastwood speelt net als vele van zijn recente films een chagerijnige oude man die niet wil accepteren dat hij oud wordt. Hij is een honkbal scout en wordt door de club in twijfel getrokken of hij nog zijn werk kan doen. Ondertussen maakt ook zijn dochter zich ook zorgen om hem. Een soort feel good movie met een honkbal thema. Vond de film wel vermakelijk, lekker rustig tempo, maar niet te rustig. Gaat over de relatie tussen een ouder wordende man en haar dochter en zijn/haar passie voor de sport. Als je honkbal leuk vind zal de film je zeker vermaken.
IMDb -- Trouble with the Curve (2012) Wikipedia -- Trouble with the Curve (2012) Bekijk trailer van Trouble with the Curve (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Trouble with the Curve (2012)

Pitch Perfect (2012)Pitch Perfect (2012)
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Music, Romance | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
Tsjah wat moet ik over deze film vertellen. Het is net als de recente dans films (step up, etc.), alleen dan over acapella zingen. Film gaat over concurrerende acapella groepen op een universiteit, waarbij natuurlijk opeens wat super talenten komen die de hele scene eens op hun kop gaan zetten. De film krijgt van mij eigenlijk een 5.8, maar de decolleté van Anna Kendrick die VELE malen mooi in beeld komt geeft een extra halve punt ;)
IMDb -- Pitch Perfect (2012) Wikipedia -- Pitch Perfect (2012) Bekijk trailer van Pitch Perfect (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pitch Perfect (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.3 6.3 / 10

De Hobbit: Een onverwachte reis (2012)De Hobbit: Een onverwachte reis (2012)
IMDb: 8.5 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13
Het allereerste boek dat ik voor Engels heb gelezen, de Hobbit. Vond het helemaal geweldig toen. De verfilming is wel goed moet ik zeggen, je moet er alleen niet te hoge verwachtingen van hebben. Peter Jackson weet exact de sfeer van LOTR door te zetten in deze prequel, misschien ook wel iets te veel. De hobbit was in essentie een heel ander verhaal dan LOTR, veel compacter en meer een verhaal dan een episch gebeurtenis. Jackson probeert van de Hobbit ook een episch gebeurtenis te maken, wat voor mijn gevoel toch een beetje jammer is. Voelt alsof het verhaal uitgebuit wordt. Dat ze er bijvoorbeeld 3 films van maken is hier een goed voorbeeld van. Dit zorgt er voor dat in de eerste film stukken uit het boek welke in principe voelden als korte avonturen erg uitgerekt worden. Ook zaken als het laten voorkomen van Galadriel en Saruman waren voor mijn gevoel vreemd. Ze hadden het boek in 1 of maximaal 2 delen moeten verfilmen, wat de tempo ten goede gekomen zou zijn. Nu ligt het tempo er voor mijn gevoel best laag. Al met al toch wel een vermakelijke film.
IMDb -- De Hobbit: Een onverwachte reis (2012) Zoek meer informatie over De Hobbit: Een onverwachte reis (2012) op Google Bekijk trailer van De Hobbit: Een onverwachte reis (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over De Hobbit: Een onverwachte reis (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

Frankenweenie (2012)Frankenweenie (2012)
IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Comedy, Horror, Sci-Fi | Runtime: 87min. | MPAA: PG
Normaal ben ik een fan van animatie films, maar vond hier de animatie eigenlijk wel erg tegenvallen. Beetje alsof je naar zo'n oude film met klei poppen zit te kijken. Het zwart-wit zijn van de film vond ik niet erg, hielp eigenlijk best wel om de sfeer van de film goed over te brengen. Waar ik achter ben gekomen is dat ik geen fan ben van Tim Burton films. Ook dark shadows vond ik een erg vaag verhaal wat mij gewoon niet kan boeien en totaal niet blijft hangen bij mij. Zo ook Frankenweenie, het idee is leuk, maar de uitwerking kan mij gewoon niet blijven boeien. Vele momenten tijdens de film gehad dat ik echt slaap kreeg en het was echt niet laat (19.00 uur). Maar ben je fan van Tim Burton, dan zal je deze film ook erg leuk vinden, want het is echt zijn stijl film.
IMDb -- Frankenweenie (2012) Wikipedia -- Frankenweenie (2012) Bekijk trailer van Frankenweenie (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Frankenweenie (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

shenr schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:44:
Beetje alsof je naar zo'n oude film met klei poppen zit te kijken.
Het is een film met kleipoppen.

En Dark Shadows is een suffe film. Probeer The Nightmare Before Christmas (kleipoppenalert), Edward Scissorhands, Big Fish en Sweeney Todd voor zijn betere films.

[ Voor 28% gewijzigd door kenneth op 27-12-2012 11:13 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Niko - Lentäjän poika (2008)Niko - Lentäjän poika (2008)
IMDb: 6.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Drama, Family | Runtime: 80min. | MPAA: G
Plot: A young reindeer who suffers from vertigo learns to overcome his fear, takes flying lessons from a clumsy flying squirrel and heads to the North pole to save a troubled Santa and his fleet of flying reindeer.
Niko en de vliegende brigade is een leuke animatiefilm voor de hele familie. Het plot bestaat zoals bij veel animatiefilms uit meerdere lagen. Zo is er het verhaal van Niko zelf die wil leren vliegen, net zoals zijn vader - die hij nog nooit heeft ontmoet. Voor de volwassenen is er dan nog het verhaal over het gebroken gezin. De humor is leuk, de verhaallijnen zijn overzichtelijk en goed uitgewerkt en de animaties zijn best in orde. De wolvenleider vond ik wat minder aansprekend, maar op zich paste hij wel in lijn met het soort booswicht wat je in een film als deze verwacht. De hoofdpersonen zijn ook leuk uitgewerkt. Niko, Julius en Wilma zijn een goed team. Onwaarschijnlijk, maar leuk. (Pluspunt: Julius de vliegende eekhoorn is ingesproken door Urbanus. :)) Mijn vrouw en ik hebben ons op kerstavond in elk geval prima vermaakt met Niko. Deel 2 draait in de bioscoop en willen we zeker zien. Het is geen Finding Nemo of Lion King, maar de film is zeker een 7,5 waard.
IMDb -- Niko - Lentäjän poika (2008) Zoek meer informatie over Niko - Lentäjän poika (2008) op Google Zoek trailer van Niko - Lentäjän poika (2008) via Google Schrijf zelf een recensie over Niko - Lentäjän poika (2008)

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 27-12-2012 12:04 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Verwijderd

Dredd (2012)Dredd (2012)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 95min. | MPAA: R
Plot: In a violent, futuristic city where the police have the authority to act as judge, jury and executioner, a cop teams with a trainee to take down a gang that deals the reality-altering drug, SLO-MO.
Simple actionflick. Verhaal is niet origineel, special effects iets onder gemiddeld, 3D scenes duidelijk puur verzonnen voor het 3D effect en personages vlak. Ik keek de film in 2D dus dan valt het toevoegen van die 3D scenes extra op. De film levert uiteindelijk wel goede actie scenes op en kijkt lekker makkelijk weg. Ik snap alleen het hoge cijfer op IMDb niet zo goed.
IMDb -- Dredd (2012) Wikipedia -- Dredd (2012) Bekijk trailer van Dredd (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dredd (2012)

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

<knip>

Weer een bijzonder zinvolle bijdrage. Kap er 'es mee.

[ Voor 70% gewijzigd door Ramzzz op 28-12-2012 01:24 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Hou toch eens op met jouw smaak/mening op te dringen aan anderen :/

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:17

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Maak een TR aan en houd op met op die flauwekul reageren in het topic.

[ Voor 79% gewijzigd door Ramzzz op 28-12-2012 01:25 ]

Verwijderd

<knip>

[ Voor 95% gewijzigd door Ramzzz op 28-12-2012 01:25 ]

• shenr
kenneth schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:10:
[...]
Het is een film met kleipoppen.

En Dark Shadows is een suffe film. Probeer The Nightmare Before Christmas (kleipoppenalert), Edward Scissorhands, Big Fish en Sweeney Todd voor zijn betere films.
Hmmm dacht dat t een animatie was om dat klei gevoel te geven. Nog steeds valt t me dan tegen, klei is gewoon niet echt mijn ding.

Heel toevallig zag ik gisteren het begin van Big Fish (volgens mij op HBO), maar was best wel laat en ben gaan slapen. Ben wel van plan om die eens een keer helemaal te kijken.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

<knip>

Kap 'es met die ongein.

[ Voor 87% gewijzigd door Ramzzz op 28-12-2012 01:23 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• batumulia
  • Laatst online: 12-09 13:29
Valt me wel op dat er heel weinig mensen zijn die deze film hebben gezien:
Cloud Atlas (2012)Cloud Atlas (2012)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 172min. | MPAA: R
Plot: An exploration of how the actions of individual lives impact one another in the past, present and future, as one soul is shaped from a killer into a hero, and an act of kindness ripples across centuries to inspire a revolution.
Tof concept. Af en toe een beetje moeilijk om het verhaal te volgen maar overall een hele goede film.
IMDb -- Cloud Atlas (2012) Wikipedia -- Cloud Atlas (2012) Bekijk trailer van Cloud Atlas (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Cloud Atlas (2012)

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

batumulia schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:18:
Valt me wel op dat er heel weinig mensen zijn die deze film hebben gezien:
Cloud Atlas (2012)[afbeelding]
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 172min. | MPAA: R
Plot: An exploration of how the actions of individual lives impact one another in the past, present and future, as one soul is shaped from a killer into a hero, and an act of kindness ripples across centuries to inspire a revolution.
Tof concept. Af en toe een beetje moeilijk om het verhaal te volgen maar overall een hele goede film.
[afbeelding] 7.5 / 10
Mijn zwager wou die gister gaan kijken met ons. Alleen zat mijn vriendin er helemaal doorheen met de rug (spit). Lijkt me idd interessante film. Binnenkort maar eens zien te achterhalen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:31
Twhomp schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:54:
Hou toch eens op met jouw smaak/mening op te dringen aan anderen :/
Ach, ik denk dat je moet onthouden dat er 2 manieren zijn om een film te beoordelen: (grotendeels) objectief en (voornamelijk) subjectief. Als een film barslecht in elkaar zit maar je hebt er (juist omdat het zo knullig is) prima van kunnen genieten, dan is ie objectief gezien slecht terwijl hij subjectief wellicht prima is.

Ik probeer het in een topic als deze zo objectief mogelijk te houden, maar aan een subjectief gedeelte ontkom je niet. En daarbij komt dat over smaak niet valt te twisten. Hierbij kan het wel eens spaak lopen wanneer men iemand koste wat kost probeert te overtuigen van de kwaliteit van een film. Iemand kan mij 100 keer proberen te overtuigen dat (ik noem maar wat) een film als Saw geweldig is, maar ik vind er helemaal niets aan. Neemt niet weg dat het wellicht nog altijd een goede film kan zijn.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
En MrVegeta basht films als Transformers en The Expendables bij elke mogelijkheid die hij ziet, zelfs als die films helemaal niet ter sprake waren gekomen (zoals net bij Dredd). Dat wordt als irritant ervaren, los van dat het zijn mening is en dat 'ie die mag hebben.

The devil is in the details.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:28
Deze telt niet, want niet afgekeken>> SonnyBoy , gister op NL1, ik dacht hee ik kijk eens mee met heel Nederland, zonder reclame, maar nee na half uur vond ik het toch wel voorspelbaar...

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Hahn schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:26:
En MrVegeta basht films als Transformers en The Expendables bij elke mogelijkheid die hij ziet, zelfs als die films helemaal niet ter sprake waren gekomen (zoals net bij Dredd). Dat wordt als irritant ervaren, los van dat het zijn mening is en dat 'ie die mag hebben.
Exact.

Er is een handjevol users hier op GoT die hun mening in hun eigen belevingswereld verwarren met feiten in de echte wereld. En dat is strontirritant.

Iedereen presenteert wel eens zijn eigen mening als feit. En soms kan je het erg oneens zijn. Maar dat drammerige toontje en maar blijven zuigen bij elke gelegenheid, zonder dat het ook maar iets bijdraagt aan een discussie, wat bijvoorbeeld MrVegeta doet, is waardeloos gedrag.
Case in point :/

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 28-12-2012 01:29 ]

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Gaius
  • Niet online
Hahn schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:26:
Logisch dat dat als irritant wordt ervaren. Transformers is een dieptepunt in filmgeschiedenis en dient derhalve doodgezwegen te worden. :P

Dredd heb ik destijds in de bios gezien in de 3D-versie en ik heb me prima vermaakt. Ik kan wel begrijpen dat mensen er weinig aanvinden, het verhaal is flinterdun, vrij voorspelbaar en speelt zich bovendien af op één locatie. Maar het probeert ook niet méér te zijn dan het is en daarom is het m.i. een prima actiefilm.

• AcidBurn
Ik moet zeggen dat ik me ook weleens schuldig maak aan films verdedigen als ik ze echt goed vind, terwijl een ander ze net niet vind. Heb daar overigens meer moeite mee om er niet op in te gaan dan wanneer ik een film ronduit bagger vind, en een ander juist goed.
Maar zoals gezegd, smaak is subjectief. Wat de een geweldig vind, kan de ander aan z'n anus oxideren.
Maat van me bleef maar doorzeuren dat The Dark Knight Rises zo goed is. Ik heb em gekeken, en vind het een redelijke film. Niet slecht, maar ook niet geweldig. Vond de voorganger met The Joker stukken beter.

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik ben een grote fan van de Transformers films van Bay. Ik weet als film-fan natuurlijik dat het aan alle kanten rammelt (vooral deel 2) en flauw is. maar toch vind ik het zeer vermakelijke pop-corn films en de wereld en ontwerpen van de robots vind ik gewoon prachtig. Bay weet hoe je actie moet produceren en regisseren op zijn eigen manier, en de humor is een kwestie van persoonlijke smaak.

Aan de andere kant ben ik een grote liefhebber van de wat serieuzere of zwaardere films die niet door iedereen gewaardeerd worden. Huidig voorbeeld: Cloud Atlas, maar ook films als Drive of in het algemeen films van Lars von Trier of Kubrick. Het leven is niet zwart wit en het een sluit het ander niet uit. Dat users als MrVegeta hier op Tweakers iedereen hun mening op proberen te leggen is gewoon kinderachtig. Zelfs als iets objectief gezien niet perfect is (slecht/warrig script en montage bijvoorbeeld) betekend niet dat niemand het leuk MAG vinden. Veel mensen boeit dat gewoon heel weinig en vaak is het gewoon een knop die je even om moet zetten.

Ik heb ook een aantal films waar ik zeer weinig respect voor heb (Twilight bijvoorbeeld) maar het zijn toch films waar heel wat mensen keihard aan gewerkt hebben om te maken, en heel veel mensen van genieten. Dat dat niet mijn smaak it, of foutloos is (understatement imo ;) ) betekend niet dat ik iedereen moet gaan afzeiken die het wel leuk vind.

[ Voor 6% gewijzigd door Collaborator op 27-12-2012 17:00 ]

This space is occupied

Verwijderd

Welke site gebruiken jullie om filmhuis films te ontdekken?

Ik kijk wel eens op www.filmhuisdenhaag.nl/ maar dat zijn natuurlijk films die nu draaien.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2012 19:46 ]

• Sebje
  • Laatst online: 00:45

Sebje

Makelaartje

Sjah schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 21:22:
The Dark Knight Rises (2012)[afbeelding]
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 165min. | MPAA: PG-13
Nou, zeer terecht dat deze toch wel half punt bijna achterstaat op The Dark Knight, die sloeg in als een bom bij mij destijds. Moet ook zeggen, dat Nolan afgezaagd begint te worden, zijn volgende film kijk ik niet, of het moet een 9 weer zijn (na half miljoen stemmen op IMDB, niet na de 1e 65k).
Zonder meer tegenvaller, toch wel.
Heb deel 1 van Nolans trilogie nooit gezien, en die ga ik nu ook niet zien.
[afbeelding] 7.7 / 10
Blijft in mijn ogen toch de beste superheldentrilogie ooit. Verder kijk ik toch wel uit wat Nolan gemaakt heeft van Man of Steel. Dat zou op zich wel eens de beste supermanfilm ooit kunnen worden imho.

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 06:36

Sargan

Filmfreak...

Sebje schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:43:
[...]

Blijft in mijn ogen toch de beste superheldentrilogie ooit. Verder kijk ik toch wel uit wat Nolan gemaakt heeft van Man of Steel. Dat zou op zich wel eens de beste supermanfilm ooit kunnen worden imho.
Nolan regisseert de film niet, dat doet Zack Snyder.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Sargan schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:49:
[...]

Bekend. Nolan heeft wel zijn hand in het verhaal, ook niet onbelangrijk

• Sargan
  • Laatst online: 12-09 06:36

Sargan

Filmfreak...

Dat klopt idd, producers kunnen veel invloed hebben op het eindresultaat. En alles waar Nolan aan mee werkt heeft ook mijn aandacht.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

The Expendables 2 (2012)The Expendables 2 (2012)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 103min. | MPAA: R
Plot: Mr. Church reunites the Expendables for what should be an easy paycheck, but when one of their men is murdered on the job, their quest for revenge puts them deep in enemy territory and up against an unexpected threat.
Action packed movie met vele bekende actiehelden van vroeger (en van iets recenter). Vol met one liners, matige grappen en vooral veel actie! Deel 1 kon mij beter bekoren.
IMDb -- The Expendables 2 (2012) Wikipedia -- The Expendables 2 (2012) Bekijk trailer van The Expendables 2 (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Expendables 2 (2012)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Sargan schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:49:
[...]

Tja, met Zack Snyder weet ik het niet....Watchmen kon me totaal niet boeien en heb ik dus ook met veel moeite in 3 keer afgekeken.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

max schreef op donderdag 27 december 2012 @ 22:01:
[...]

Tja, met Zack Snyder weet ik het niet....Watchmen kon me totaal niet boeien en het ik dus ook met veel moeite in 3 keer afgekeken.
In één ruk uitgekeken en later nog de ultimate cut à 3,5 uur gekeken. Prima film en Man of Steel kan ik ook niet op wachten. Trailers zien er in ieder geval veelbelovend uit.

This too shall pass

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Bourne Legacy (2012)The Bourne Legacy (2012)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Mystery, Thriller | Runtime: 135min. | MPAA: PG-13
Plot: An expansion of the universe from Robert Ludlum's novels, centered on a new hero whose stakes have been triggered by the events of the previous three films.
Dit is een film waar ik met hooggespannen verwachtingen naar had uitgekeken, ondanks dat Jason Bourne er zelf geen deel van uit zou maken. (Wat bij voorbaat al jammer is, als je de film wel zo noemt.) Op een paar scenes na,

spoiler:
(de tocht door de bergen; de gevangen wolf; bepaalde delen van de achtervolging; de laatste beelden tussen de eilanden)

kon de film me uiteindelijk niet echt bekoren.
Zoals al eerder door andere mensen opgemerkt, maakt de film pas na een uur meer vaart. Dan heb je dus het eerste uur vooral flink moeten doorbijten. Het eerste uur worden al de Bourne-begrippen zo vaak genoemd dat het eigenlijk gewoon vervelend wordt. Als ik de pluspunten (zie spoiler) en minpunten tegen elkaar afweeg, kom ik eigenlijk niet veel verder dan een klein zesje.
IMDb -- The Bourne Legacy (2012) Wikipedia -- The Bourne Legacy (2012) Bekijk trailer van The Bourne Legacy (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Bourne Legacy (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.1 6.1 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Ik heb net Eurotrip gekeken. Erg slecht en dus leuk :P

7

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Dredd (2012)Dredd (2012)
Plot: In a violent, futuristic city where the police have the authority to act as judge, jury and executioner, a cop teams with a trainee to take down a gang that deals the reality-altering drug, SLO-MO.
Hey, Stallone-look-a-like, hou vooral je helm op :Y
En je mondhoeken omlaag :+

En de chick houdt lekker haar helm af, ook leuk :Y

Insert plot (hey, zijn dat Sarah Connor en Avon Barksdale? Leuk die weer eens te zien!) en schieten maar. Zoals al vaker gezegd: The Raid featuring Judge Dredd. Beetje functioneel slo-mo er in en klaar.

Het is precies wat je er van verwacht. Geen druppel verhaal of set-up te veel. En het neemt zich lekker niet serieus, ook fijn.

Dus, heb je zin in een shooter? Kijken :Y
Heb je zin in een shooter met karakters/verhaal/diepgang? Niet kijken :N

Heb me er lekker mee vermaakt d:)b
IMDb -- Dredd (2012) Wikipedia -- Dredd (2012) Bekijk trailer van Dredd (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dredd (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Flight (2012)Flight (2012)
IMDb: 7.5 | Genre: Drama | Runtime: 138min. | MPAA: R
Een Denzel Washington film is in mijn ogen altijd óf heel goed, óf helemaal niet. Aangezien hij vaak hetzelfde kunstje doet, hoopte ik dat deze film niet weer een voorbeeld daarvan zou zijn. Ik moet zeggen, daar is hij best in geslaagd. Een overtuigende dronkelap met de air van een kapitein. Hoewel de film in eerste instantie lijkt te gaan over het vliegtuigongeluk en de redding door kapitein Whip, wordt toch al gauw duidelijk dat het vooral gaat om het probleem van Whip; zijn dronkenschap. De tegenstrijdigheid van zowel zijn heldenstatus als dat van leugenaar en slechte vader maakt hem een antiheld waar je niet echt van kan houden, noch hem kunt haten. In mijn ogen is dit ook precies de bedoeling van de regisseur. Alcoholisten zijn niet door en door slecht. maar mensen met een probleem die hun leven letterlijk verdrinken. Helaas blijft de film wel redelijk oppervlakkig en heeft het niet de diepgang die bijvoorbeeld When a man loves a woman had, waarin je wel echt de pijn voelt die alcoholisme binnen een relatie kan veroorzaken. Ook de oorzaak van het drankprobleem komt niet echt aan bod en de relaties tussen de verschillende personages bereiken niet echt diepgang. Al met al denk ik een film die wel wat toevoegt, maar meer had kunnen brengen.
IMDb -- Flight (2012) Wikipedia -- Flight (2012) Bekijk trailer van Flight (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Flight (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Stake Land (2010)Stake Land (2010)
IMDb: 6.6 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 98min. | MPAA: R
Plot: Martin was a normal teenage boy before the country collapsed in an empty pit of economic and political disaster...

Net deze redelijk nieuwe vampier/zombie (eigenlijk zijn het vampier-zombies :P ) film gezien...wat een bagger zeg.
Acteerwerk was slecht.
Karakterontwikkeling is matig en geforceerd: Er gebeurt iets ergs, dan krijgen we een paar one-liners van de verschillende karakters en ongeveer 3s screenplay van de bijbehorende emotie. Daarna vrolijk door naar de volgende scene alsof er niks gebeurd is (meer in de rant die tussen spoiler tags staat :P ).

Het verhaal is matig tot slecht, de film begint met een scene in een auto waar je de hoofdpersonen leert kennen. Eén van de hoofdpersonen is de verteller van het verhaal. De volgende scene is eentje die in het verleden afspeelt en brengt je op de hoogte van de huidige situatie waar de wereld zich in bevindt en wat details betreffende de vampier-zombies.
Het doel van de hoofdpersonen is naar 'New Eden' gaan, een soort van veilige haven/paradijs waar het goed vertoeven is. Onderweg komen ze mensen tegen en gebeurt er van alles.
De karakters zijn oppervlakkig en krijgen niet de ruimte om te acteren, het plotwerk is voorspelbaar en goedkoop maar op zich wel vermakelijk. Er is genoeg actie om de film uit te zitten, maar dat is het ook. Voor een low-budget film zijn de effecten goed gedaan! Goede vampier-zombies en goede vechtscenes!

Wat voor mij de film breekt, zijn de totaal onrealistische beslissingen, reacties en ontwikkelingen van de karakters. De karakters maken soms hele rare beslissingen die totaal niet bij hun situatie passen. Ze maken een shitload aan traumatische ervaringen mee, maar bij de volgende scene zijn de in precies dezelfde emotionele toestand als daarvoor (meer hierover in spoiler tags).

Al met al slecht en jammer van mijn tijd!
Het verontrustends is nog wel dat ik blijkbaar één van de enige ben die bovenstaande mening heeft...op imdb een 6.6 en de reviews die ik vind op google zijn goed! 8)7 Dus als je hem gezien hebt...please geef je mening!

Dingen die het moeilijk hebben gemaakt voor mij om de wereld waarin ze leven en de karakters te accepteren als zijnde realistisch:
spoiler:
Benzine is er volop, ondanks dat er nergens een tankstation is, hoeft niemand te slepen met kruiken en zijn alle auto's die je tegenkomt afgetankt.

Munitie is er genoeg, je kunt gewoon lekker schieten terwijl je al weet dat het geen effect heeft...6kogels in de borst (of 3 shotgun schoten van 1m afstand) doen niks maar een pijl uit een zwakke pijl en boog is in staat gelijk in het hart te komen en de vampier-zombie in één keer te doden...

Een kruisboog kan in één keer een zombie doden...maar een goed gericht schot uit een pistool niet.

'The brotherhood' is wel erg overdreven duivels...ze veroveren onschuldige nederzettingen met helikopters! Als je verdomme de resources hebt om een helikopter te laten vliegen (kerosine, piloot, onderhoud etc.) dan woon je niet in hutjes maar verken je de buurt en ga je ergens wonen waar genoeg voedsel is ipv kannibaal zijn. Of haal je ergens je voedsel...

'The brotherhood' vind het geen probleem om 's nachts rond te lopen in juten zakken met maskers die het zicht ernstig beperken terwijl er vampier-zombies op de loer liggen. (waarom, voor wie, wat is het nut?)

Een non helemaal alleen in de bossen terwijl er kanibalen overdag zijn en vampieren in de avond...waar komt ze vandaag en waar gaat ze naartoe? Wtf...

Ze komen in een stadje dat vervolgens wordt bekogeld met vampier-zombies uit een helikopter. Vervolgens hebben ze opeens haast en gaan ze er als een speer vandoor...waarom niet even blijven en helpen opbouwen en op kracht komen? Net een gigantisch trauma achter de rug en heel laag moraal, maar toch weer de wildernis in trekken. Een beetje geweten zou smeken om te blijven en helpen opbouwen (en de sheriff van het stadje smeekte ook bijna) maar ze geven geen goede reden waarom dat niet mogelijk is.

Ze zijn de enige die op zoek zijn naar New Eden en niemand wilt met ze mee terwijl het toch het walhalla moet zijn om te wonen. Nee de rest gaat lekker een nederzetting bouwen tussen vampier-zombies en 'the brotherhood'.

Op een dag reizen van één van de nederzettingen is het zo koud dat er geen vampieren komen, maar niet koud genoeg om andere kleding aan te moeten...waarom wonen de mensen dan niet daar?! Lijkt me een stuk logischer.

Martin leert pas autorijden als Mister dat niet meer kan. Autorijden is blijkbaar binnen 5s te leren, dus waarom hebben ze dat niet eerder gedaan zodat ze lekker de hele dag kunnen rijden?

Het verliezen van reisgezelschap heeft totaal geen impact op de hoofdpersonen. Martin verliest eerst een moederfiguur (de non) maar is daardoor totaal niet meer van slag dan anders. Later gaan ze wel terug dus blijkbaar waren ze wel van slag maar hebben ze dat niet laten zien ofzo? :S

Martin verliest een vriendin die zwanger was, verdrinkt bijna in haar vruchtwater+bloed terwijl zij aan het muteren is tot vampier-zombie. Dit heeft geen effect op zijn emotionele toestand.
Halve dag later komt hij bij een huisje aan met een ander meisje, en zonder blikken of blozen gaat hij een binding aan die duidelijk richting 'koppeltje' wijst. Waar is zijn menselijke reactie en emotionele respons!?!?

Dit soort sh!t was echt de dooddoener in de film. Karakters vertonen geen menselijke reacties en reageren totaal niet realistisch op traumatische gebeurtenissen.

IMDb -- Stake Land (2010) Wikipedia -- Stake Land (2010) Bekijk trailer van Stake Land (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Stake Land (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3.5 3.5 / 10

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Zo jij moest even je ei kwijt :) Ben nu eigenlijk juist wel benieuwd geworden naar deze film ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Wat had je verwacht van een vampier/zombie film :') losstaand kan het goed zijn, maar samen is echt te fout gewoon 8)7

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

The Cabin in the Woods (2011)The Cabin in the Woods (2011)
IMDb: 7.2 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 95min. | MPAA: R
Plot: Five friends go for a break at a remote cabin in the woods, where they get more than they bargained for. Together, they must discover the truth behind the cabin in the woods.
Standaard tienerslasher gemixt met Cube. Een groep van 5 jongelingen (de stereotype mix: snol, jock, slimmerd, sukkel en maagd (moest denken aan Scooby Doo :+ )) gaat naar een afgelegen huisje en ontketend een evil force en ze gaan er aan.

In het begin van de film wordt al heel snel duidelijk dat bovenstaande setting wordt aangestuurd door een overheidsinstantie. Maar waarom?

Tot het keerpunt van de film is de film niet zo interessant, standaard hack-n-slash. De controlekamerscenes (waar de film nota bene mee begint) zijn interessanter.

Daarna is het één en al guilty pleasure :Y

Eerste helft van de film: een 5, niet persé mijn genre.
Tweede helft van de film: een 8,5 :D Nu snap ik waarom mensen dit een verfrissende film vonden.

Laten we het gemiddelde afronden naar een 7 :)
IMDb -- The Cabin in the Woods (2011) Wikipedia -- The Cabin in the Woods (2011) Bekijk trailer van The Cabin in the Woods (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Cabin in the Woods (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20

vhal

ಠ_ಠ

Ted (2012)Ted (2012)
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Fantasy | Runtime: 106min. | MPAA: R
Plot: As the result of a childhood wish, John Bennett's teddy bear, Ted, came to life and has been by John's side ever since - a friendship that's tested when Lori, John's girlfriend of four years, wants more from their relationship.
Mja, een lach of ik schiet film. Ik kan het wel waarderen overigens. Af en toe lekker plat, net als Family Guy. Het verhaal is wel flinterdun maar ach...het hoeft allemaal niet zo diepgaand te zijn imho. Al is de rol van Patrick Steward als verteller soms een dikke wtf. :D
IMDb -- Ted (2012) Wikipedia -- Ted (2012) Bekijk trailer van Ted (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ted (2012)

The Descendants (2011)The Descendants (2011)
IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 115min. | MPAA: R
Plot: A land baron tries to re-connect with his two daughters after his wife is seriously injured in a boating accident.
Ik had deze film iets anders verwacht. Drama gecombineerd met (zwarte) humor? Deze film heeft het wel. George Clooney speelt deze rol wel goed. De rest van de cast hangt er een beetje bij. Hawaii wordt neergezet als een suburb wijk waar de typische dingen uit Hawaii lijken te ontbreken behalve een verdwaald fout shirtje, de dansende hula-doll in de auto en de bloemenkransen. De film kabbelt rustig door en eindigt zoals verwacht met een hoop tranen. In ieder geval bij mijn vriendin die dit nou niet bepaald een gezellige film vond...
IMDb -- The Descendants (2011) Wikipedia -- The Descendants (2011) Bekijk trailer van The Descendants (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Descendants (2011)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
max schreef op donderdag 27 december 2012 @ 22:01:
[...]

Tja, met Zack Snyder weet ik het niet....Watchmen kon me totaal niet boeien en heb ik dus ook met veel moeite in 3 keer afgekeken.
Vind persoonlijk alle Zack Snyder films super, alleen Sucker Punch had ik meer van verwacht. Muziek in Watchmen vond ik ook erg goed.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Like Crazy (2011)Like Crazy (2011)
IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 90min. | MPAA: PG-13
Plot: A British college student falls for an American student, only to be separated from him when she's banned from the U.S. after overstaying her visa.
Engelse meid en Amerikaanse jongen worden gek op elkaar en ipv op tijd terug te gaan blijft ze de hele zomer in Amerika.
Gevolg is dat haar visa wordt ingetrokken en ze zelfs een ban krijgt om nog weer naar Amerika te mogen reizen. Hierdoor worden ze gedwongen van hun relatie een lange-afstands relatie te maken.

Naar mijn idee wordt er vrij goed geacteerd, en de manier waarop de karakters met de situatie omgaan is realistisch te noemen.
De film is op zich ook goed opgezet. Het laat zien hoe een impulsieve fout alles naar de klote kan helpen .
spoiler:
Vanaf halverwege de film beginnen Jakob en Anna elkaar te bedonderen.
Maar ik heb het idee dat Samantha volledig op de hoogte was van de stand van zaken, gezien er tussen haar en Jakob geen kwaad bloed lijkt te zijn als hij de relatie be-eindigd om weer met Anna verder te gaan.

De verstandhouding tussen Anna en Simon was veel vager.
Die laatste was duidelijk niet helemaal op de hoogte, gezien de poging tot huwelijks aanzoek :o
Aan het einde van de film lijkt het me vrij duidelijk dat Jakob en Anna uit elkaar zijn gegroeid..... nogal ongemakkelijke scene onder de douche.

Maar vreemd genoeg heb ik meer medelijden met Samantha dan met de andere personages.
IMDb -- Like Crazy (2011) Wikipedia -- Like Crazy (2011) Bekijk trailer van Like Crazy (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Like Crazy (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Deze film heeft redelijk last van hetgeen waar ik het op de vorige pagina van dit topic ook over had: het objectief of subjectief goed/slecht zijn. Objectief gezien is dit inderdaad geen bijster goede film; verhaal is niet super, de vampires lijken meer op zombies, camerawerk is niet altijd even goed etc. etc. Subjectief gezien vond ik de film best oke, echt van het type savonds opzetten, biertje, bak popcorn, verstand op 0 en een filmpje kijken. Toegegeven, op dat gebied zijn er meer dan genoeg betere alternatieven maar toch, vond hem wel geinig, meer een 5.5 voor de moeite.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben net even bij de nieuwe film van Tom Cruise geweest, Jack Reacher genaamd. Geen hoogstaande film die je lang bij blijft maar ik vond hem best aardig. De trage opbouw vond ik wel weer eens leuk in tegenstelling tot simpele actiefilms. De meeste actiescenes zijn (in mijn ogen) behoorlijk realistisch en in goed tempo. Het verhaal zelf is niet echt bijster interessant, de film doet zich voor als een soort detective-film maar vanaf het begin weet je al aardig hoe het in elkaar zit en weet de film eigenlijk nergens nog te verassen. Robert Duvalle zijn rol is helaas minimaal en er nogal raar bijgehaald.

Er zijn best een hoop dingen die ons achteraf opvielen in de film, waarvan de meeste negatief.
spoiler:
Waarom lieten ze aan het begin al zien dat de verdachte er in wordt geluisd? Film zou een stuk spannender zijn als het publiek dat niet wist.
Waarom helpen die lui in de straat hem? Niemand kent hem, een heleboel politie zit achter hem aan... het kon net zo goed iemand zijn die een café had uitgemoord.
Waarom kan de schutter eerst wel een aantal bewegende doelwitten perfect raken, maar later 4 keer mis schiet bij Jack Reacher. (film logica wat behoorlijk afbreuk deed aan het realisme dat ik het vond hebben).
Waarom bleef de eindbaas wachten op Jack terwijl het enige interessante wat we van hem weten is dat hij alles doet om te overleven. Alles behalve het op een lopen zetten wanneer een getrainde moordenaar iedereen om hem heen afschiet...
Draaide het echt allemaal om een bedrijf dat kleinere bedrijven opkoopt om daarmee bruggen en snelwegen te bouwen voor subsidie geld?
En nog een paar dingen die niet logisch waren.

Maar ik heb me wel aardig vermaakt, maar ik kan begrijpen dat als je de boeken leest dat dit een ramp gaat worden. Net als World War Z. Als trailer lijkt het misschien wel wat (ook niet echt) maar het heeft niets met het erg goede boek te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Kaboom (2010)Kaboom (2010)
IMDb: 5.8 | Genre: Comedy, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 86min. | MPAA: UNRATED
Plot: A sci-fi story centered on the sexual awakening of a group of college students.
Ik kwam deze film laatst tegen op IMDB en had direct zoiets van "oke, wth is dit?". Daarbij zag ik al wat acteurs die ik kende uit een serie plus een meid die redelijk wat weg heeft van Jennifer Lawrence, oftewel genoeg redenen om het maar eens te bekijken.
Heb het eens gekeken en het vermoeden werd meer dan bevestigd: dit is een film die hier en daar totaal nergens op slaat en vol zit met "WTF"-momentjes. Soortgelijk iets had ik toen ik voor de eerste keer Scott Pilgrim zag, maar die film is toch een stuk beter.
Desalniettemin een redelijk filmpje, niet teveel bij nadenken, het slaat soms totaal nergens op, verwacht zeker geen hoogstaand meesterwerk maar het is wel fun om te kijken.
IMDb -- Kaboom (2010) Wikipedia -- Kaboom (2010) Bekijk trailer van Kaboom (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kaboom (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.8 6.8 / 10

Absentia (2011)Absentia (2011)
IMDb: 5.6 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 87min. | MPAA: R
Plot: A woman and her sister begin to link a mysterious tunnel to a series of disappearances, including that of her own husband.
Horrorfilm nummer zoveel van de afgelopen maanden. Hier kan ik vrij kort over zijn. Was het een goede film? Niet echt. Vooral in het begin is het camerawerk en de dialoog bijna amateuristisch en het acteerwerk is matig. Gelukkig wordt dit gaandeweg een stuk beter (meer zoals je in een degelijk film zou verwachten). Verhaal is wat wazig, een of twee scary momenten maar verder heb je lange tijd het gevoel alsof het verhaal nog moet beginnen. Geen hoge score dit keer, een 5 voor de moeite en de redelijke recovery gedurende de film.
IMDb -- Absentia (2011) Wikipedia -- Absentia (2011) Bekijk trailer van Absentia (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Absentia (2011)

Looper (2012)Looper (2012)
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 119min. | MPAA: R
Plot: In 2074, when the mob wants to get rid of someone, the target is sent 30 years into the past, where a hired gun awaits. Someone like Joe, who one day learns the mob wants to 'close the loop' by transporting back Joe's future self.
Gisteren toch maar eens Looper gekeken, stond al wat langer op de planning maar was er nog niet aan toe gekomen. Ik heb gemengde gevoelens bij deze film. De eerste helft van de film vond ik niet bepaald boeiend, de verhaallijn zeer voorspelbaar maar de setting van de film wel oke.
Tegen het einde van de film vond ik het pas echt een pakkende film worden, met de laatste scènes als hoogtepunt, met tegelijk een dieptepunt.

spoiler:
Vanaf het stuk waar Joe (jonge versie) bij die vrouw op die boerderij verblijft wordt de film naar mijn inziens pas echt boeiend. Het einde vond ik dan echt weer een domper, typisch zo'n politiek correct/feel good einde. Nee, we laten dat jochie niet doodgaan, we geven hem een kans op goed op te groeien. Als je echter ziet wat hij nu al aan kan richten op het moment dat hij bang/boos wordt en je weet wat er in de toekomst gebeurd is, dan zou je hem toch gewoon neerschieten. Wellicht een beetje bot, maar so be it.

Anyway, al met al best een redelijke film, helaas niet de topper die ik had verwacht.
IMDb -- Looper (2012) Wikipedia -- Looper (2012) Bekijk trailer van Looper (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Looper (2012)

The Crow (1994)The Crow (1994)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Fantasy, Thriller | Runtime: 102min. | MPAA: R
Plot: A man brutally murdered comes back to life as an undead avenger of his and his fiancée's murder.
Een film uit de oude doos, of ja.. hij is toch alweer 18 jaar oud. Enfin, de film begon meteen goed, de sfeer/setting van de film vond ik helemaal top. Als je het bekeek zou je niet zeggen dat deze film al zo lang geleden uitgekomen is. Het verhaal is redelijk origineel, veelal een simpele jaren 80/90 actiefilm maar zeker vermakelijk.
Tot halverwege de film had ik het idee dat dit echt wel eens een topper kon worden, maar dit moet ik toch wat afzwakken. Bepaalde stukken richting het einde gaan toch iets te makkelijk/te kort door de bocht. Uiteindelijk toch prima genoten van deze film, zeker de moeite waard om eens te bekijken.
IMDb -- The Crow (1994) Wikipedia -- The Crow (1994) Bekijk trailer van The Crow (1994) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Crow (1994)

Se7en (1995)Se7en (1995)
IMDb: 8.7 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 127min. | MPAA: R
Plot: Two detectives, a rookie and a veteran, hunt a serial killer who uses the seven deadly sins as his modus operandi.
Ik kon me heel vaag iets van deze film herinneren, waarschijnlijk heb ik hem heel lang geleden een keer gezien. Dit was zeker een van de beste films die ik de laatste tijd gezien heb, een goed verhaal, goede acteurs (wat wil je ook met Morgan Freeman en Brat Pitt in de hoofdrollen), goede sfeer, spannend, onverwachts... gewoon top. Ik kan me daarom ook wel vinden in de rating die men er op IMDB aan geeft, een 9 of meer is het niet, dat is slechts voor een enkele film weggelegd. Maar die 8.7 is zeer verdiend.
IMDb -- Se7en (1995) Wikipedia -- Se7en (1995) Bekijk trailer van Se7en (1995) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Se7en (1995)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.7 8.7 / 10

Pitch Perfect (2012)Pitch Perfect (2012)
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Music, Romance | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
Plot: Beca, a freshman at Barden University, is cajoled into joining The Bellas, her school's all-girls singing group. Injecting some much needed energy into their repertoire, The Bellas take on their male rivals in a campus competition.
Normaal ben ik niet zo van dit soort films, maar ik had zoiets van ach waarom niet. De film is redelijk goed uitgevoerd en is in veel opzichten precies wat je ervan zou verwachten: een teenage/highschool/drama/feel good/fun film, zonder al teveel diepgang. Hier en daar best wel wat leuke stukken erin, het viel me in positieve zin mee dat het, bij het gebrek aan een betere benaming, "chick-flick teen drama" gehalte niet al te hoog is. Al met al een redelijke film die je met iedereen wel kunt kijken, of het nu je ouders, je vriendin, wat vrienden of wie dan ook zijn.
IMDb -- Pitch Perfect (2012) Wikipedia -- Pitch Perfect (2012) Bekijk trailer van Pitch Perfect (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pitch Perfect (2012)

Red State (2011)Red State (2011)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 88min. | MPAA: R
Plot: Set in Middle America, a group of teens receive an online invitation for sex, though they soon encounter fundamentalists with a much more sinister agenda.
Bij deze film vind ik het lastig om een goede beoordeling te geven. Op zich is de film niet slecht; verhaal, manier van filmen, acteerwerk is in orde. Maar dit bleek qua verhaal niet echt mijn ding. De film gaat namelijk over een stel (excuse my french) religioten met een hekel aan homo's. De hele denkwijze en manier van redeneren van dat soort mensen vind ik zeer storend en achterlijk, wat nog eens versterkt wordt door de manier waarop een aantal personages in deze film conclusies trekken. Daarnaast heeft deze film ook een redelijk "redneck" gehalte, iets wat ik ook niet bepaald als pluspunt zie.
Maar zoals eerder gezegd is de film niet slecht, wellicht was het juist de bedoeling van de makers om op bepaalde momenten de personages zo op te stellen dat ze je het bloed onder de nagels vandaan halen.
IMDb -- Red State (2011) Wikipedia -- Red State (2011) Bekijk trailer van Red State (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Red State (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

Insidious (2010)Insidious (2010)
IMDb: 6.7 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 103min. | MPAA: PG-13
Plot: A family looks to prevent evil spirits from trapping their comatose child in a realm called The Further.
Last but not least, nog maar eens een horror film. Deze heb ik vlak voor of na Absentia gekeken en in vergelijking daartoe is deze toch een stuk leuker om te kijken.
In het begin lijkt het een vrij basic "my house is haunted" film te worden, maar de uitwerking is prima. Vooral de tweede helft en de stukken omtrent de jongen en diens vader (ik zal verder niets spoileren) waren erg leuk en goed uitgewerkt. Vond de film zeker de moeite waard en een 7.5 is naar mijn inziens wel een terechte beoordeling hiervan.
IMDb -- Insidious (2010) Wikipedia -- Insidious (2010) Zoek trailer van Insidious (2010) via Google Schrijf zelf een recensie over Insidious (2010)

Tot zoverre weer mijn update op film gebied. Morgen ga ik met een vriendin naar Life of Pi, een film waar ik zeer naar uitkijk en ook al veel goede dingen over gehoord heb. Wellicht later hierover meer :)

edit: wat kleine toevoegingen

[ Voor 100% gewijzigd door Moi_in_actie op 29-12-2012 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:13
Het Bombardement (2012)Het Bombardement (2012)
IMDb: 2.6 | Genre: Drama, History, War
Was ook wat sceptisch over jan smit die de hoofdrol moest gaan spelen. Maar als je uit je hoofd zet dat het die volendammer is dan is het naar mijn mening een prima acteur. De film zelf is goed opgezet en heeft een wat voorspelbaar einde. Goede film voor NL! Ga zo door!
IMDb -- Het Bombardement (2012) Wikipedia -- Het Bombardement (2012) Bekijk trailer van Het Bombardement (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Het Bombardement (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

Prometheus (2012)Prometheus (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Adventure, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 124min. | MPAA: R
Gister eindelijk eens Prometheus gekeken.

Alien is te lang geleden voor mij dat ik hem heb gezien dus kan/ga ik geen vergelijkingen maken.

Goede vermakelijke film, loopt lekker door, kijkt goed weg. Toch blijven er links en rechts dingen liggen dat ik denk "waarom??" "huh?" "jaja...geloofwaardig.."

spoiler:
Komen aan bij planeet. Duiken gelijk de dampkring in. Ok, geen radiocontact of wat dan ook maar met beetje common sense ga je toch eerst in orbit om te kijken hoe en wat?

landen bij die tempel zegt die baas "je mag geen contact maken zonder mijn toestemming..." maar ze mogen wel gewoon die tempel in....

lucht in de tempel is in te ademen. Rest van de planeet niet. Leuk maar tempel is open. Dan ontsnapt de adembare lucht toch? of mis ik iets? Gooi er een logische verklaring tegenaan waarom dat kan.....

Lucht is adembaar dus zetten we onze helmen af. Als er vreemde bacteriën zijn merken we dat achteraf wel... We zijn onderwezen in de oudheid maar zijn vergeten waarom er zoveel native Americans zijn gestorven (voor hun vreemde bacteriën)

Voor een ontwikkeld volk gaat die "engineer" behoorlijk als een barbaar te keer tegen Weyland en de rest. Goed komt net uit stasis maar toch... Had wel verwacht dat ie iets zou zeggen...
IMDb -- Prometheus (2012) Wikipedia -- Prometheus (2012) Bekijk trailer van Prometheus (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Prometheus (2012)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

L1nt schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:31:
Prometheus (2012)[afbeelding]
IMDb: 7.2 | Genre: Adventure, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 124min. | MPAA: R
Gister eindelijk eens Prometheus gekeken.

Alien is te lang geleden voor mij dat ik hem heb gezien dus kan/ga ik geen vergelijkingen maken.

Goede vermakelijke film, loopt lekker door, kijkt goed weg. Toch blijven er links en rechts dingen liggen dat ik denk "waarom??" "huh?" "jaja...geloofwaardig.."

spoiler:
Komen aan bij planeet. Duiken gelijk de dampkring in. Ok, geen radiocontact of wat dan ook maar met beetje common sense ga je toch eerst in orbit om te kijken hoe en wat?

landen bij die tempel zegt die baas "je mag geen contact maken zonder mijn toestemming..." maar ze mogen wel gewoon die tempel in....

lucht in de tempel is in te ademen. Rest van de planeet niet. Leuk maar tempel is open. Dan ontsnapt de adembare lucht toch? of mis ik iets? Gooi er een logische verklaring tegenaan waarom dat kan.....

Lucht is adembaar dus zetten we onze helmen af. Als er vreemde bacteriën zijn merken we dat achteraf wel... We zijn onderwezen in de oudheid maar zijn vergeten waarom er zoveel native Americans zijn gestorven (voor hun vreemde bacteriën)

Voor een ontwikkeld volk gaat die "engineer" behoorlijk als een barbaar te keer tegen Weyland en de rest. Goed komt net uit stasis maar toch... Had wel verwacht dat ie iets zou zeggen...
[afbeelding] 7.8 / 10
Eens met alles, en naast de jouwe zijn er imho nog veel meer onlogische zaken en onbeantwoorde vragen.
Eén vraag kan ik echter wel beantwoorden; de lucht is daar adembaar omdat ze aan terraforming doen, dat wordt ook uitgelegd als ze net geland zijn geloof ik. Die tempels zijn dus (ook) adembareluchtgeneratoren (3x woordwaarde).

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Looper (2012)Looper (2012)
12 monkeys was echt bakken leuker.
IMDb -- Looper (2012) Wikipedia -- Looper (2012) Bekijk trailer van Looper (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Looper (2012)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

The Man from Earth (2007)The Man from Earth (2007)
IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 87min.
Plot: The movie begins with Professor John Oldman packing his belongings onto his truck, preparing to move to a new home.
Interessant idee waar je nog lang over na kunt denken / discussiëren. Beter in beeld gebracht dan ik had verwacht ondanks dat ik de karakters niet allemaal heel goed gecast vond en de opnames ook niet altijd naar verwachting waren. De film scoort vooral goed vanwege het erg interessante concept en idee en laat op eigenlijk alle andere vlakken steekjes vallen. Het eind (hoewel ik begrijp dat het erg moeilijk is om een eind aan dit verhaal te bedenken) vond ik iets teleurstellend. Desalniettemin een welverdiende 8.
IMDb -- The Man from Earth (2007) Wikipedia -- The Man from Earth (2007) Bekijk trailer van The Man from Earth (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Man from Earth (2007)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 07:42
Twhomp schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 00:53:
Dredd (2012)[afbeelding]
[afbeelding] 7 / 10
Echt een gemiste kans.
Mega-veel verhaallijnen mogelijk gezien de historie en dan kiezen ze dit. 8)7
Dredd komt totaal niet tot zijn recht.
Wikipedia: List of organizations in Judge Dredd

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Het Judge Dredd universum is inderdaad groot. Maar zodra ze serieus aan de slag willen gaan met een film, dan moet je het ook echt heel goed doen. Kijk naar andere superheldenfilms: hoeveel Superman en Batman reboots hebben we al niet gehad? Superheldenfilms zijn altijd crap als ze zichzelf te serieus nemen. Alleen de Avengers-franchise met de onderliggende films zijn okee en maybe de Nolan Batmans.

Nee, liever onserieuze lol en plezier dan een serieuze draak van een film.

Hoewel een goede Dredd film mij geweldig lijkt :Y Maar ik ga daar niet op hopen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Twhomp op 29-12-2012 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brick (2005)Brick (2005)
IMDb: 7.5 | Genre: Mystery | Runtime: 110min. | MPAA: R
Plot: A teenage loner pushes his way into the underworld of a high school crime ring to investigate the disappearance of his ex-girlfriend.
Tijdje terug deze film gekeken die ik eens hier uit de serie heb opgepikt. Achteraf blijkt het geregisseerd te zijn door dezelfde regisseur als Looper. Een quotje van IMDb waar ik me goed in kan vinden. Alhoewel de goede performance niet moet worden verward met realistische performance want dat is het niet maar wil de film ook niet zijn.
Its style is refreshing, its dialoque fascinating, the performances powerful, and the story is both energetic and fun.
Wat mij betreft het kijken waard.
IMDb -- Brick (2005) Wikipedia -- Brick (2005) Bekijk trailer van Brick (2005) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Brick (2005)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Twhomp schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:52:
Het Judge Dredd universum is inderdaad groot. Maar zodra ze serieus aan de slag willen gaan met een film, dan moet je het ook echt heel goed doen. Kijk naar andere superheldenfilms: hoeveel Superman en Batman reboots hebben we al niet gehad? Superheldenfilms zijn altijd crap als ze zichzelf te serieus nemen. Alleen de Avengers-franchise met de onderliggende films zijn okee en maybe de Nolan Batmans.
The Avengers is best goed, maar daar zit ook de nodige humor in. Iron Man hetzelfde, vind ik ook goede films, maar zit inderdaad ook genoeg humor in. Maar ik heb niet het idee dat de Nolan-Batmans zichzelf niet serieus namen. Maar dan kan je natuurlijk discussieren over wanneer serieus té serieus is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie vergeten de Die Hard serie want John McClain is natuurlijk ook een held :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Maar geen superheld :P Alhoewel Batman eigenlijk ook geen superheld is (want geen superkrachten), maar zijn geld is wel super natuurlijk :+

[ Voor 72% gewijzigd door Hahn op 29-12-2012 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens maar Dredd is toch ook geen superheld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Nee, daarom spreekt men meestal ook over comicverfilmingen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 19:49:
Eens maar Dredd is toch ook geen superheld?
Da's waar, superheld is dan niet helemaal de benaming. Maar een karakter als Dredd is wel van een hele andere orde dan een John McCain, wat een normale burger moet voorstellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Meh, Tony Stark is ook een normale burger.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Ik bedoel met superheldverfilmingen inderdaad over comicverfilmingen, zoals Stukfruit zegt :)

Batman-reeks is serieus en best aardig gelukt. Avengers en supporting films (Thor, Iron Mans, enz.) niet serieus en erg goed gelukt. En dat was het wel zo'n beetje: 2 voorbeelden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Twhomp schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 19:58:
Ik bedoel met superheldverfilmingen inderdaad over comicverfilmingen, zoals Stukfruit zegt :)

Batman-reeks is serieus en best aardig gelukt. Avengers en supporting films (Thor, Iron Mans, enz.) niet serieus en erg goed gelukt. En dat was het wel zo'n beetje: 2 voorbeelden :/
Maar als er maar 2 voorbeelden zijn en de één serieus is en de ander niet serieus, dan kan je ook niet zeggen dat serieuze verfilmingen niet werken, want die werken net zo vaak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Godmozeskriebel, als je hier ook iets niet 100% in legale termen tot in den treure uitlegt, komt er iemand wel weer zeuren.

1] Noem eens een voorbeeld van een zichzelf serieus nemende comicverfilming die goed gelukt is, naast de Nolan Batman-reeks?

2] En noem eens een voorbeeld van een zichzelf niet-serieus nemende comicverfilming die goed gelukt is, naast de Avengers-franchise?

Ik vind Watchmen trouwens een goed voorbeeld voor vraag nummer 1

Ik vind Dredd dus een redelijk gelukte niet serieuze comicverfilming. Veeeel beter dan de zichzelf serieus nemende Judge Dredd met Stalone.

En als ze ooit een serieuze Dredd maken die goed is, zou dat helemaal geweldig zijn. Maar, gezien de weinig gelukte wel/niet serieuze comicverfilmingen, ga ik daar niet op zitten wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door Twhomp op 29-12-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kennen jullie IMDB: Unbreakable (2000) dat schijnt ook een super hero verfilming te zijn volgens Wikipedia.

Edit: Deze lijst Wikipedia: List of American superhero films

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Twhomp schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:04:
Godmozeskriebel, als je hier ook iets niet 100% in legale termen tot in den treure uitlegt, komt er iemand wel weer zeuren.
Als je geen behoefte hebt aan discussie, moet je er niet op ingaan :Y)
Noem eens een voorbeeld van een zichzelf serieus nemende comicverfilming, naast de Nolan Batman-reeks?
Ik zou er geen weten.
En noem eens een voorbeeld van een zichzelf niet-serieus nemende comicverfilming, naast de Avengers-franchise?
Ik zou er geen weten.

En dat was precies mijn punt. Er is één reeks die serieus is en goed werkt (Nolan's Batman) én er is één reeks die niet serieus is en goed werkt (The Avengers & co). Dus wel of niet serieus wil niks zeggen over of het goed werkt, het kan blijkbaar allebei.

Maar ik ben het met je eens dat áls er een serieuze versie/poging gedaan wordt, dat het tot in de puntjes moet kloppen. Als het wat minder serieus is, dan kom je er denk ik wel wat makkelijker mee weg om niet alles helemaal perfect te maken, want het was toch wel grappig/leuk/vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Hahn schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:08:
[...]
Als je geen behoefte hebt aan discussie, moet je er niet op ingaan :Y)
Tuurlijk wel :>

Maakt ook allemaal niet uit, maar het viel me wel even op: ik post een rammelend verhaal en bam: allemaal ruis in de replies :+ Het was te verwachten ;)
Maar ik ben het met je eens dat áls er een serieuze versie/poging gedaan wordt, dat het tot in de puntjes moet kloppen. Als het wat minder serieus is, dan kom je er denk ik wel wat makkelijker mee weg om niet alles helemaal perfect te maken, want het was toch wel grappig/leuk/vermakelijk.
Precies, daar ben ik het mee eens. Het is erg moeilijk om het goed te doen. Zeker bij serieuze varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Volgens mij kun je Sin City ook wel onder 1 laten vallen, al ken ik de comic (graphic novel? ;)) dan weer niet.

En 300 vind ik zelf wel tof maar snap dat mensen die er niet toe zouden rekenen of zelfs gewoon een bud-film vinden.

Edit: ik lees weer eens niet, het gaat om superhero's. Never mind |:( edit2: al wordt er wel over comics gesproken, en os judge dredd een superhero? Nouja :P

[ Voor 26% gewijzigd door LuNaTiC op 29-12-2012 20:14 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Het is een lastige discussie :P Want Dredd is ook geen superheld, maar hij is wel 'beter' dan de gemiddelde mens. Sin City is ook wel aardig voorbeeld ja en bijvoorbeeld Watchmen ook nu ik er over nadenk. Daar zijn de meningen heel erg over verdeeld, maar ik vond het een hele coole film.

En de X-Men reeks vond ik ook prima vermakelijk, het heeft niet het niveau van The Avengers of The Dark Knight, maar toch. En Captain America vond ik zelf weer een tegenvaller.

[ Voor 23% gewijzigd door Hahn op 29-12-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Watchmen is een serieuze film die zichzelf niet serieus neemt. En dat was juist wat het serieus maakte :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zat zelf ook al een X-Men te denken. De eerste fantastic four film was toch ook best te pruimen?

Ik heb trouwens Drive na 45 minuten uitgezet. Kon me er niet doorheen kijken. Als ik er nog een cijfer voor moet geven dan een 5.5. Misschien dat het vervolg van de film beter geworden zou zijn, maar ik had er geen zin meer in. Films met een goed verhaal spreken me zeker aan. Shawshank, Papillon, Once upon a time in the west, of wat recenter Intouchables zijn allemaal steengoede films. Drive, was, nou ja, zeer lauwtjes. Vond ik. Het eerste stuk van de film sprak meteen aan, bij de rest ging het voor mijn gevoel meer om de "ontwikkeling" dan om het verhaal/plot zelf. Jammer.

[ Voor 74% gewijzigd door Jorgen op 29-12-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms is het ook wel zo dat je op het ene moment gewoon geen zin heb in een bepaalde film. Laatst TED opgezet en ik kon het totaal niet pruimen nog wat vooruit gespoeld maar het werd het gewoon niet. Als ik eens in een melige bui kan het wel heel grappig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Goed, voordat het topic uit de hand loopt...

Upside Down (2012)Upside Down (2012)
IMDb: 6.3 | Genre: Drama, Romance
Nieuwe film van onbekende regisseur. Wordt hier in Nederland pas in juni 2013 gereleased, waar ik pas achter kwam toen ik daarnet zat te kijken op IMDB. Dacht eigenlijk dat de film al lang weer uit de bios was :')

Visueel ziet het er leuk uit en er lijkt zelfs een soort van klacht tegen de huidige maatschappij in te zitten, maar de twee omgekeerde werelden blijken vooral als decorstuk te dienen voor een niet echt indrukwekkend liefdesverhaaltje met oa. Kirsten Dunst die na haar avonturen in Spider-Man alweer op kop franstalige zoenen uitdeelt aan hoofdrolspeler Jim Sturges.

Geinig als mierzoet tussendoortje, maar niet de film waar scifi-liefhebbers op zullen hopen.
IMDb -- Upside Down (2012) Wikipedia -- Upside Down (2012) Bekijk trailer van Upside Down (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Upside Down (2012)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

End of Watch (2012)End of Watch (2012)
IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R
Plot: Two young officers are marked for death after confiscating a small cache of money and firearms from the members of a notorious cartel, during a routine traffic stop.
Okee, in de laatste scene kreeg deze film het voor mekaar om mij te laten lachen terwijl ik met natte ogen nog zat te snotteren. Lachen en huilen tegelijk, dat is knap :Y

Ik ben wel een sucker voor films met dit soort broederschap tijdens oorlog/dienst en call of duty soort ellende. Ik hield het bij Saving Private Ryan, BoB en The Pacific ook niet droog.

Halverwege de film: "Ik wil ook LAPD zijn. Hoe stoer is dat? Ik zou echt badass zijn."
Aan het einde van de film: "Hell no dat ik ooooooooit bij de politie ga."

De filmstijl is leuk, semi-docu. De interactie tussen Brian en Mike is erg goed. Gewoon goed dus :Y :Y :Y
IMDb -- End of Watch (2012) Wikipedia -- End of Watch (2012) Bekijk trailer van End of Watch (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over End of Watch (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens iemand op IMDb zou dat geen final versie zijn.
Still, I was a bit disappointed when I discovered that at this time the movie is still on post-production and what I've seen was a not a final version. In U.S. the movie will start in December 2012, but producers decided to start returning money in Eastern Europe, falsely thinking that people here have lower standards for special effects and stuff.
IMDB: Upside Down (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Betere sfx != beter verhaal.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Holy Motors (2012)Holy Motors (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 115min. | MPAA: NOT-RATED
Plot: From dawn to dusk, a few hours in the life of Monsieur Oscar, a shadowy character who journeys from one life to the next. He is, in turn, captain of industry, assassin, beggar, monster, family man...
Wanneer je zin hebt in een volstrekt onvoorspelbare film is deze zeer geschikt. Het verhaal van Holy Motors is echter wel lichtelijk absurdistisch: een man die door Parijs wordt gereden in een limousine naar diverse afspraken waar hij een bepaalde rol speelt. Een krankzinnige zwerver, een vader, een acteur voor een 3D film(?), etc. Waarom en voor wie is onduidelijk. Denk ook niet dat het de bedoeling is dat je daar diep over na gaat denken. Mogelijk is deze film meer allegorisch bedoeld: de rollen die je speelt in je leven of zoiets. :P

Vond het wel een ontspannende film. Heeft aardig wat verrassende en WTF-momenten.
IMDb -- Holy Motors (2012) Wikipedia -- Holy Motors (2012) Bekijk trailer van Holy Motors (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Holy Motors (2012)

[ Voor 29% gewijzigd door Atomsk op 02-01-2013 00:22 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 21:24
Arbitrage (2012)Arbitrage (2012)
IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R
Plot: A troubled hedge fund magnate desperate to complete the sale of his trading empire makes an error that forces him to turn to an unlikely person for help.
De omschrijving gaf mij het idee van een standaard plot: schatrijke eigenaar van een investeringsbedrijf raakt met zijn bedrijf in de problemen. Gewoon, een financieele thriller dus.

D'r zit echter meer in dan alleen die financieele thriller die het verhaal een stuk interessanter maakt. Halverwege had ik eerst zo iets van "was het zonder die complexiteit niet beter geweest", maar op het einde was ik wel overtuigd: dit past er prima bij.

Richard Gere als schatrijke eigenaar is natuurlijk een voor de hand liggende combinatie - geef de man een duur pak aan en het plaatje klopt meteen.

Eindconclusie: leuke, spannende film. Geen klassieker, niets dat het heel origineel of verfrissend maakt, maar zeker prima voor een leuke avond.
IMDb -- Arbitrage (2012) Wikipedia -- Arbitrage (2012) Bekijk trailer van Arbitrage (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Arbitrage (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Cloud Atlas (2012)Cloud Atlas (2012)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 172min. | MPAA: R
Wat een geweldige film! Zeer waarschijnlijk de beste film dit jaar. Ik kan er niet zo veel over zeggen; je moet hem gewoon kijken. Goed opletten, maar ook niet meteen al te veel nadenken.

(Ik vind het trouwens echt jammer dat zoveel critics lage cijfers geven voor deze film. Ik snap niet hoe je jezelf film critic kan noemen als je geen (film)kunst herkent. Zoals Time Magazine die het de slechtste film van 2012 noemt... dan heb je echt alle recht verloren om ooit nog iets over films te schrijven.)
IMDb -- Cloud Atlas (2012) Wikipedia -- Cloud Atlas (2012) Bekijk trailer van Cloud Atlas (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Cloud Atlas (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.9 9.9 / 10

[ Voor 7% gewijzigd door Zoijar op 30-12-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Zoijar schreef op zondag 30 december 2012 @ 11:30:

Zoals Time Magazine die het de slechtste film van 2012 noemt...

Dan ben je instant je geloofwaardigheid kwijt :N

Je kan best een beetje teleurgesteld zijn in de film (voor mij was ie iets te zweverig) of te hoge verwachtingen hebben gehad, maar als je deze film als slecht bestempeld, dan ben je af.

Dan doe je niet meer mee :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melancholia (2011)Melancholia (2011)
IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 136min. | MPAA: R
Plot Film1:

Drama van Lars von Trier waarin twee zussen tijdens een huwelijksfeest geconfronteerd worden met het naderende einde ter tijden
De depressieve Justine viert haar bruiloft met Michael op het grote landgoed van haar zus Claire. Door alle grillen en twijfels van Justine is de feestelijke stemming echter ver te zoeken. Ondertussen beweegt de planeet Melancholia zich in rap tempo richting aarde en een botsing lijkt onvermijdelijk. De twee zussen worden geconfronteerd met het naderende einde van de wereld. Terwijl Justine rustig het lot afwacht, blijft Claire zich verzetten. Hoe vul je de laatste uren van je bestaan?

=====

Verwacht geen spektakel film want dan kom je van een koude kermis thuis. Cgi is erg mooi en subtiel in beeld gebracht, zeker niet overdreven. Zelf had ik mijn twijfels bij deze film aangezien het niet helemaal mijn filmgenre is zoals het gebracht wordt in deze film. Ik heb er van genoten.

Een 8 omdat deze film mij positief verraste met een goed verhaal, mooie camerabeelden en goede acteurs.
IMDb -- Melancholia (2011) Wikipedia -- Melancholia (2011) Bekijk trailer van Melancholia (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Melancholia (2011)

Trailer Melancholia:

Amsterdamned (1988)Amsterdamned (1988)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 105min. | MPAA: R
Plot: A mysterious diver hiding in Amsterdam's canal system embarks on a rampage of gruesome murders...
Oude bekende uit de Nederlandse filmwereld. Blijft een leuke film met een nog jonge Tatum Dagelet. Het is een soms bij vlagen lachwekkende film, ook qua acteerprestaties maar het mag de pret niet drukken.De achtervolgings scende is uiteraard legendarish, de actie in de film is ok.

Niet zozeer een bijzondere film, wel leuk om je avond mee te vullen.
IMDb -- Amsterdamned (1988) Wikipedia -- Amsterdamned (1988) Bekijk trailer van Amsterdamned (1988) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Amsterdamned (1988)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:57

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Melancholia (2011) heb ik een tijdje geleden ook -deels- gekeken, nadat die hier een goede score kreeg. Het komt weinig voor dat ik een film niet afkijk, maar deze is er één van, ondanks de veelbelovende acteurs. Onduidelijke slowmotion intro van 8 minuten en daarna minimaal een uur aan chagrijnig familiedrama. Misschien dat ik iets niet snapte of dat ik te ongeduldig was, maar ik zou voor de zekerheid een reservefilm bij de hand houden wanneer je hieraan begint.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:01
Zoijar schreef op zondag 30 december 2012 @ 11:30:
Cloud Atlas (2012)[afbeelding]
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 172min. | MPAA: R
Wat een geweldige film! Zeer waarschijnlijk de beste film dit jaar. Ik kan er niet zo veel over zeggen; je moet hem gewoon kijken. Goed opletten, maar ook niet meteen al te veel nadenken.

(Ik vind het trouwens echt jammer dat zoveel critics lage cijfers geven voor deze film. Ik snap niet hoe je jezelf film critic kan noemen als je geen (film)kunst herkent. Zoals Time Magazine die het de slechtste film van 2012 noemt... dan heb je echt alle recht verloren om ooit nog iets over films te schrijven.)
[afbeelding] 9.9 / 10
Overdrijven is ook een vak. Het genre moet je aanstaan. Ik zit elke week sowieso 2 a 3 keer in de bios (heb zon unlimited kaart) en ik ben werkelijk waar nog nooit bij een film in slaap gevallen. Dit was de eerste film in mijn geschiedenis waar het wel zo was.. Belabberd slechte film imo. Zal wel een kwestie van smaak zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Begin jezelf de zin met "overdrijven is ook een vak" en dan zo'n post er achterna...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

In the Line of Fire (1993)In the Line of Fire (1993)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 128min. | MPAA: R
Mr Eastwood is een ietwat uitgerangeerde Secret Service Agent, (compleet met dirty harry gun :) ) die zichzelf nog verwijt dat hij JFK niet heeft kunnen redden, tot hij op het spoor van een mogelijlke aanslag van de huidige president komt

Een prima weg te kijken film met genoeg actie, terwijl het toch niet nodig vind om het verhaal maar te vergeten, of maar 200 scenes in 3 minuten te proppen.

De rol van clint is gewoon voor hem geschreven, maar John malkovich verbaasde me met zijn rik.
Ik kende hem alleen van R.E.D, maar ik ga nu eens wat meer films van hem kijken :)

Hoe meer van dit soort jaren 90 films ik zie, hoe meer ik er van ga houden. !!
IMDb -- In the Line of Fire (1993) Wikipedia -- In the Line of Fire (1993) Bekijk trailer van In the Line of Fire (1993) op YouTube Schrijf zelf een recensie over In the Line of Fire (1993)

[ Voor 12% gewijzigd door heuveltje op 31-12-2012 00:42 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

ID-College schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:27:
Overdrijven is ook een vak. Het genre moet je aanstaan. Ik zit elke week sowieso 2 a 3 keer in de bios (heb zon unlimited kaart) en ik ben werkelijk waar nog nooit bij een film in slaap gevallen. Dit was de eerste film in mijn geschiedenis waar het wel zo was.. Belabberd slechte film imo. Zal wel een kwestie van smaak zijn..
Ik snap best wel dat het niet je type film kan zijn (zo heb ik zelf ook wat films; ik denk aan The Fall...) en misschien dat het te lang of saai is -- hoewel ik me geen moment verveeld heb -- maar als recensent moet je objectief blijven en een film niet alleen beoordelen of het jouw smaak is, maar of het objectief gezien een goede film is voor de mensen die er wel van houden. En daar kan je mijnsinziens gewoon niet omheen bij deze film. Zeggen dat dit een slechte film is, is als zeggen dat de Game of Thrones boeken slecht zijn want ze zijn zo dik en die middeleeuwse setting heb ik ook niks mee, bovendien lijken andere boeken er ook nog op. :)

Ik ken niet zo veel films waarvan je over het boek kan zeggen "It won the British Book Awards Literary Fiction Award and the Richard & Judy Book of the Year award, and was short-listed for the 2004 Booker Prize, Nebula Award, Arthur C. Clarke Award, and other awards." en over de premiere: "The film premiered at the 2012 Toronto International Film Festival, whereupon it received a 10-minute standing ovation."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nextron schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:23:
Melancholia (2011) heb ik een tijdje geleden ook -deels- gekeken, nadat die hier een goede score kreeg. Het komt weinig voor dat ik een film niet afkijk, maar deze is er één van, ondanks de veelbelovende acteurs. Onduidelijke slowmotion intro van 8 minuten en daarna minimaal een uur aan chagrijnig familiedrama. Misschien dat ik iets niet snapte of dat ik te ongeduldig was, maar ik zou voor de zekerheid een reservefilm bij de hand houden wanneer je hieraan begint.
Ik kan je gedachtegang wel volgen. Maar het hoort en past bij de film. De in tweeën gedeelde film komt op het einde bij elkaar. Dan snap je het hele gebeuren pas. Het klopt inderdaad dat het geen snelle actie film is, of een over the top Amerikaanse drama film. Ik vond het wel een geslaagde film, ondanks dat ik dit soort films niet vaak kijk was ik aangenaam verrast. De rol vertolkingen waren mijn inziens goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 21:01
Zoijar schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:43:
[...]

Ik snap best wel dat het niet je type film kan zijn (zo heb ik zelf ook wat films; ik denk aan The Fall...) en misschien dat het te lang of saai is -- hoewel ik me geen moment verveeld heb -- maar als recensent moet je objectief blijven en een film niet alleen beoordelen of het jouw smaak is, maar of het objectief gezien een goede film is voor de mensen die er wel van houden. En daar kan je mijnsinziens gewoon niet omheen bij deze film. Zeggen dat dit een slechte film is, is als zeggen dat de Game of Thrones boeken slecht zijn want ze zijn zo dik en die middeleeuwse setting heb ik ook niks mee, bovendien lijken andere boeken er ook nog op. :)
Klopt, maar de 9.9 die jij aan de film geeft is ook niet echt objectief toch? Tuurlijk, jij bent geen recensist, maar door hier een recesie te plaatsen moet je ook objectief zijn :) Anders heeft het ook geen in..

[ Voor 17% gewijzigd door ID-College op 30-12-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

ID-College schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:27:
[...]

Dit was de eerste film in mijn geschiedenis waar het wel zo was.. Belabberd slechte film imo. Zal wel een kwestie van smaak zijn..
Een (vrijwel) unaniem goed ontvangen moderne klassieker een 'belabberd slechte film' noemen zegt heeeeeeeeeeeeel veel over jou en niets over Cloud Atlas. Tuurlijk is alles een kwestie van smaak, maar als je bijna 100% afwijkt van de rest, dan ligt het aan jou en niet de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
ID-College schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:12:
[...]

Tuurlijk, jij bent geen recensist, maar door hier een recesie te plaatsen moet je ook objectief zijn :)
Waar staat dat :? Als ik hier een recensie plaats, dan gaat dat over waarom ik het leuk vond of niet (en waarom) en dat heeft alles te maken met mijn smaak. Dus dat is niet objectief.

Bij zoiets als een film heeft 'objectiviteit' toch weinig waarde, als je het mij vraagt, want iemand kan nog zo feitelijk vertellen waarom een film goed is, als ik er geen reet aan vind, dan vind ik het geen goede film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mij niet herinneren dat ik in 2003 in de bios zat en deze film gezien heb. 10 jaar eerder wel: http://www.imdb.com/title/tt0107206/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

ID-College schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:12:
Klopt, maar de 9.9 die jij aan de film geeft is ook niet echt objectief toch? Tuurlijk, jij bent geen recensist, maar door hier een recesie te plaatsen moet je ook objectief zijn :) Anders heeft het ook geen in..
Ik geef iets hoger hier dan ik normaal zou doen omdat de rest ook gemiddeld wat hogere cijfers geeft. Als ik zou zeggen 9, dan denkt iedereen "wel goed" terwijl een 9 eigenlijk "geweldig" zou moeten betekenen.

En objectief gezien, ja, ik vind dat deze film zo genomineerd kan worden voor verschillende oscars. Maar goed, ik zit hier niet om mensen te overtuigen :) Ik wilde gewoon hier melden hoe goed ik deze film vond en hem aanraden aan andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 11-09 22:00
Touchdomex schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:19:
Looper (2012)[afbeelding]
12 monkeys was echt bakken leuker.
[afbeelding] 5 / 10
De reddertjes in kangerooland ook!
spoiler:
thefuck is dit nou voor review? looper heeft zowiezo een compleet andere insteek, gaat over een persoon eigenlijk waar het plot bij 12monkeys een stuk gecompliceerder is.

[ Voor 3% gewijzigd door Vandread op 30-12-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Vandread schreef op zondag 30 december 2012 @ 21:08:
[...]

De reddertjes in kangerooland ook!
spoiler:
thefuck is dit nou voor review? looper heeft zowiezo een compleet andere insteek, gaat over een persoon eigenlijk waar het plot bij 12monkeys een stuk gecompliceerder is.
Niet fucken met de Reddertjes in Kangerooland! Die film is echt bizar goed! Al helemaal voor een Disneyfilm.

spoiler:
Looper is gewoon een zaadfilm. Krijgt een 5 voor de moeite en het idee. Duidelijk is dat idee ergens vandaan geplukt en ik kreeg er vooral dankzij bruce.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Looper krijgt van mij wel een dikke 8. Leuke film waar veel aandacht aan is besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vond hem zelf ook wel leuk genoeg, 7-7,5je :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de UBB-generator, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.

Je kunt daarnaast ook een review achterlaten op de: Filmrecensiedatabase van Bergie.