Op aanraden van jou toch maar eens gaan bekijken. Wat een aparte regio daarzo in <welke staat eigenlijk>van Amerika/dat afgelegen gebied.AcidBurn schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 22:49:
Winter's Bone (2010) [afbeelding] IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Mystery | Runtime: 100min. | MPAA: R Plot: An unflinching Ozark Mountain girl hacks through dangerous social terrain as she hunts down her drug-dealing father while trying to keep her family intact.
Film begon nogal traag, wat ook niet vreemd is voor min of meer onafhankelijke films. Maar het zuidelijke karakter werd wel goed neergezet, mede dankzij het gebruik van acteurs die daar ook echt vandaan komen.
Duurde even voor ik erin kwam, maar gaandeweg wordt de film steeds beter.
Naar mijn idee heeft Jennifer Lawrence haar beste acteerscene (daarbij verbleekt voor mij zelfs de bessen scene aan het einde van Hunger Games) op het bootje in het water, een kwartier voor het einde van de film.
Het is geen popcornfilm die je zo even tussendoor kijkt, maar ik vond hem zeker de moeite waard.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7 / 10
Toch op zich een verhaal dat een zoektocht is de eerste anderhalf uur, en door iedere keer kleine hints het einde van die zoektocht (een kwartier voor het einde van de film) al te weten komt.
Wat een onwelwillende mensen daar dacht ik in eerste instantie, maar het lag wat dieper: ze hadden allemaal wat te verbergen en wilden niet met de politie in aanraking komen. Later werden sommige mensen nog wel welwillend om te helpen en hielpen ze met een ontknoping van de zoektocht.
Geen 7 wat mij betreft, maar voor mij een 6,5.
Is de Hunger Games wel een echte aanrader, met haar er in?
Skyfall (2012) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Adventure, Crime, Thriller | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13 Een lekker James Bond vervolg, en beter dan een aantal voorgaande delen zoals Quantum of Solace. Het kwam wat mij betreft niet in de buurt van Goldeneye uit de jaren '90, maar had wel een lekker snel verhaal, het zat boordevol actie en in de 2 uur en een kwartier dat hij duurde me niet verveeld. Leuk dat er in dit deel een kleine terugblik is naar Bond's verleden, dat was in voorgaande Bonds niet, voor zover ik weet. Verder: gafe locaties gekozen voor de film, en altijd leuk om helikopter-cams even te zien en van daaruit Bond verder te zien in een volgende scene. Verder érg goede muziek onder de film, dat was echt perfect onder de scenes. Maar: spoiler: Metro-stelsels: afgekeken van Call of Duty of Battlefield 3? Het was alsof ik videogame-scenes terug zag in de film... heel raar. Idem dito met de helikopter: dat leek ook wel een Call of Duty of Battlefield 3. Verder viel het mij tegen dat de helikopter geen raketjes afschoot, terwijl je die wel eerder in beeld zag. Al met al: een 7 wat mij betreft.... qua setting zie ik liever Goldeneye terug | |
![]() ![]() ![]() ![]() |