@pcfreak52
1) het is geen antwoord op zijn vraag
2) je hoeft niet elke post te eindigen met "gr. Henk". Sterker nog, het wordt als ongewenst ervaren.
Stephan2388 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:40:
Beetje nooby misschien... Volg het topic al dagen, maar besef me nu pas dat ik een T-mobile branded SG2 heb, en dus niet de gewone firmware. Dus...moet ik ongetwijfeld nog langer wachten op ICS.
Is er een een simpele manier om over te stappen naar de unbranded rom, of moet ik dan sowieso rooten?
In dat geval vindt ik een custom rom zoals eerder beschreven namelijk een beter idee.
Je kunt op 2 manieren dadelijk met de generieke NL update meelopen:
1) CSC code aanpassen zodat je de juiste update aangeboden gaat krijgen. Die CSC code zal nu iets anders zijn dan XEN. Nadeel is dat wanneer je de CSC code aanpast, dat je toestel gewiped wordt en je dus alles kwijt bent.
2) De generieke ROM zelf handmatig erop flashen. Daarna zou je in principe alle volgende updates voor de NL generiek automatisch aangeboden moeten krijgen. Hier zijn echter 2 situaties:
• je hebt nu een originele ROM van Samsung alvorens te gaan updaten --> geen wipe nodig en je behoudt je gegevens en apps bij de upgrade naar 4.0.3
• je hebt nu een custom ROM --> wipe meestal wel nodig en je verliest wel al je gegevens en apps.
wel of niet root doet er volgens mij niet toe tijdens het flashen.
[
Voor 56% gewijzigd door
Yucko op 20-03-2012 14:00
]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay