Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-07 18:12

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ja maar ik kan mij ook zo voorstellen dat zij de pageviews graag willen hebben, maar ik zal hen wel even mailen.

Zojuist dit gemailed:

Dear Gottfried,

First of all I would like to thank you (and your team) for your big effort of making all this possible and even for free! I hope that you can continue this project for a long time, I know you make me and a lot of people very happy.

I do have a question though, I find it difficult and painstaking to get all the different areas which you offer as a download. For example, I'm downloading the entire California map in pieces and now I constantly need to cross references which I already downloaded (I didn't start really smart). But anyway, I was wondering if it would be possible if you could make a newsgroup file for the separate maps? And if you don't feel like doing so, is it okay if I do? I'm a member of tweakers.net (huge Dutch tech site) and AVSIM (which you probably know) and I know there are plenty of people out there who would love to download it as a package through newsgroups.

If you don't want me to do it, I respect that (of course) and I'll not pursue any means to upload it as a newsgroup (or torrent).

Greetings,

Ircghost

[ Voor 83% gewijzigd door Ircghost op 10-02-2013 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 16:34
newsgroups == usenet, maar dat maakt niet veel uit.

Gisteravond even in een chat besloten met Ircghost dat wij samen nog een filmpje gaan maken voor de FSDT contest. Als er iemand is die ook wel wil helpen, hoor ik dat natuurlijk graag. Ik denk dat ik zojuist 27 euro en 90 cent heb uitgegeven aan FSDT vancouver. Investering :p

edit: niet 27,90 maar 33,76. Iets met 21% en btw.

[ Voor 7% gewijzigd door BeefHazard op 10-02-2013 09:54 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Propane schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 04:06:
[...]

Ja, zal volgende week even kijken. Zit nu nog in het buitenland met crap internet.
Bedenk me net dat het toch handiger is om te wachten op 4.04 met de night en winter textures. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Gottfriedson (van BSC) wil het niet gedeeld hebben via NZB's. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:50
http://m.facebook.com/net...0-v404-imminent.html&_rdr

Screens van de update NL2000 4.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:37
Wauw :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Het wordt dus

Zomer/Winter en Dag/Nacht :P

BTW: Definitief overgestapt op SweetFX Beter resultaat dan ENB en alles blijft lekker scherp. (pfd,mcp ect)

[ Voor 117% gewijzigd door Remco Tr op 10-02-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Klein vraagje, kan iemand met een high-end ati videokaart misschien zijn instelling laten zien voor ccc? Hoe heb je de verschillende opties staan en dergelijke? Ik had bijvoorbeeld AA uitstaan in FSX maar dan zag het er niet uit, ookal forceerde ik het in ccc. En welke opties moet je nou precies uit/aan hebben staan in het grafische menu?
Alvast ontzettend bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Ircghost schreef op maandag 11 februari 2013 @ 01:35:
Klein vraagje, kan iemand met een high-end ati videokaart misschien zijn instelling laten zien voor ccc? Hoe heb je de verschillende opties staan en dergelijke? Ik had bijvoorbeeld AA uitstaan in FSX maar dan zag het er niet uit, ookal forceerde ik het in ccc. En welke opties moet je nou precies uit/aan hebben staan in het grafische menu?
In FSX zelf anistrofic aanvinken, anti aliasing niet aanvinken. Dan in CCC heb ik alles aangevinkt en op de hoogste stand. Zou wel minder kunnen maar daar heb ik nog niet naar gekeken omdat mijn fps voldoende is.
Ik heb zelf ook gehad dat CCC niet deed wat het moest doen, bij mij kwam dat omdat ik een game profile had aangemaakt voor de fsx.exe. Nadat ik de default settings omhoog had gekrikt was alles zo strak als het maar kon, dus zonder kartels of whatever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
Sinds kort een beetje aan het spelen met fsx, nl2000 geinstalleerd en gisteren ook rex. Nu heb ik wat problemen na een minuut of 10 loopt fsx vast. Zijn er bekende problemen? Installatie volgorde of gaat nl2000 niet lekker met rex?

q6600 @ 3.4 8gb gfx9800(250)512mb. mijn systeem specs zijn wat aan de lage kant maar het zou toch wel moeten gaan.

@ j van e

thx ga ik vanavond even testen.

[ Voor 6% gewijzigd door Kentsfield op 11-02-2013 13:46 ]

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

NL2000 en REX gaan prima samen.

1. Voer de UIAutomationCore.dll tip uit de OP uit.

2. Installer FSUIPC, gewoon de gratis ongeregistreerde versie: daarin zit een soort van 'anti-crash tweak'. Gewoon installeren, verder niets instellen en kijken of dat helpt.

http://www.schiratti.com/dowson.html

Tip 2 zou eigenlijk ook in de OP moeten want het is dé beste anti-crash 'tweak' imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Kentsfield schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:37:
Sinds kort een beetje aan het spelen met fsx, nl2000 geinstalleerd en gisteren ook rex. Nu heb ik wat problemen na een minuut of 10 loopt fsx vast. Zijn er bekende problemen? Installatie volgorde of gaat nl2000 niet lekker met rex?

q6600 @ 3.4 8gb gfx9800(250)512mb. mijn systeem specs zijn wat aan de lage kant maar het zou toch wel moeten gaan.

@ j van e

Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om gelijk ook even een stresstest te doen? Ff 30 min prime95, misschien is er iets mis met je hardware....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
Oban606 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:50:
[...]

Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om gelijk ook even een stresstest te doen? Ff 30 min prime95, misschien is er iets mis met je hardware....
Ga ik ook doen. thx

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Oban606 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 07:17:
[...]

In FSX zelf anistrofic aanvinken, anti aliasing niet aanvinken. Dan in CCC heb ik alles aangevinkt en op de hoogste stand. Zou wel minder kunnen maar daar heb ik nog niet naar gekeken omdat mijn fps voldoende is.
Ik heb zelf ook gehad dat CCC niet deed wat het moest doen, bij mij kwam dat omdat ik een game profile had aangemaakt voor de fsx.exe. Nadat ik de default settings omhoog had gekrikt was alles zo strak als het maar kon, dus zonder kartels of whatever...
Ircghost schreef op maandag 11 februari 2013 @ 01:35:
Ben zelf ook benieuwd hoe het nou moet, heb veel alias. Nu ik een filmpje wil maken is dat toch wel erg lelijk. Welke kaart en CPU heb je? Ik heb een stevig overklokte 6950 met unlocked shaders, een 6970 dus eigenlijk. Daarbij een i5 2500K @ 4.9GHz, ook een stevige overklok. Mijn settings zijn als volgt:

AA Mode: Override application settings
Anti-Aliasing Samples: 12xEQ
Filter: Edge-Detect
AA Method: Supersampling
Morphological Filtering: On (fullscreen D3D app only)

Aniso filtering mode: Use application settings
Aniso filtering level: Use application settings
Surface format optimization: On

Wait for vertical refresh: Always on
OpenGL Triple Buffering: Off

Tesselation mode: AMD optimized
Maximum tesselation level: AMD optimized.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:59
Kentsfield schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:37:

@ j van e

Check je Event Viewer eens om te zien of er onder 'Toepassing' misschien Log entry's staan waaraan je kunt zien waarom hij gecrashed is

En de tips van J van E uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
BeefHazard schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:59:
[...]

[...]

Ben zelf ook benieuwd hoe het nou moet, heb veel alias. Nu ik een filmpje wil maken is dat toch wel erg lelijk. Welke kaart en CPU heb je? Ik heb een stevig overklokte 6950 met unlocked shaders, een 6970 dus eigenlijk. Daarbij een i5 2500K @ 4.9GHz, ook een stevige overklok. Mijn settings zijn als volgt:

AA Mode: Override application settings
Anti-Aliasing Samples: 12xEQ
Filter: Edge-Detect
AA Method: Supersampling
Morphological Filtering: On (fullscreen D3D app only)

Aniso filtering mode: Use application settings
Aniso filtering level: Use application settings
Surface format optimization: On

Wait for vertical refresh: Always on
OpenGL Triple Buffering: Off

Tesselation mode: AMD optimized
Maximum tesselation level: AMD optimized.
Heb je hier wat aan http://www.flightsimworld...radeon-6950-ccc-settings/

Straks thuis even kijken voor je wat ik heb ingesteld. Ik weet wel dat ik veels te laat erachter kwam dat A het beter is voor je fps en B dat het visueel veel mooier is als je het via ccc gebruikt....

Btw ik heb ook de 6950 oced 6970 en een 2500k@4.6 , wat voor koeler heb je en is jou OC 24/7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Corsair H100 en 24/7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Maar ik maakte dus elke keer een applicatieprofiel aan voor fsx, maar dat moet ik dus nu niet meer doen? Normaal zou dat toch helemaal niet kunnen indien je meerdere games hebt geinstalleerd waar je niet dezelfde opties voor wilt hebben?

Ik ga toevallig nu in een dual boot een complete fresh install doen met windows 7 (aangezien ik met 8 allerlei gezeur heb), en daar alleen maar fsx op installeren.

---
En je hoeft in Fsx dus alleen maar antistrofic aan te zetten en aa uit te zetten, geen andere opties die je moet aanpassen? (betreffende de instellingen van ccc)

[ Voor 17% gewijzigd door Ircghost op 11-02-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
@beef:
Ik ook de H100, krijg met mijn Asus Extreme 4 mobo toch neer meer prut dan 4.6@1.39volt. Misschien toch eens kijken naar andere opties instellingen om dat brute 4.9 te kunnen bereiken.

@Irc: nl versie:
AA Mode: Override application settings / negeren(onderste optie)
Anti-Aliasing Samples: 12xEQ /8x
Filter: Edge-Detect /standaard
AA Method: Supersampling / zelfde
Morphological Filtering: On (fullscreen D3D app only) /uit

Aniso filtering mode: Use application settings / negeren
Aniso filtering level: Use application settings / 16x
Surface format optimization: On / aan

Wait for vertical refresh: Always on / altijd uit
OpenGL Triple Buffering: Off / aan

Tesselation mode: AMD optimized / heb ik ook
Maximum tesselation level: AMD optimized. / heb ik ook

Nogal wat verschillen zie ik zo, zegt niets want na mijn reinstall heb ik dit uit mijn hoofd gedaan omdat ik geen zin had om google/youtube weer te doorlopen...Het werkt bij mij perfect , kan mij niet voorstellen dat het nog scherper kan....
Als dit niet werkt in een fsx.exe game profiel binnen ccc, probeer het dan is als default profiel.... Afgelopen week was dat voor mij de oplossing....

Ik gebruik ook FSPS http://www.thefsps.com/ Daar zitten heel wat opties in die je ook handmatig kunt instellen maar ik kan wel zonder maar wil niet meer zonder.....elke euro waard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Maar in fsx hoef je dus alleen die twee instellingen aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Ircghost schreef op maandag 11 februari 2013 @ 18:05:
Maar in fsx hoef je dus alleen die twee instellingen aan te passen?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ok thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07 14:24
Ik gebruik sinds kort Opus FSX, en op diverse vliegvelden verschijnen dan laag in de lucht tuimelende vliegtuigen. lijkt me niet bevorderlijk voor het welbevinden van de passagiers. Iemand een idee waar dit aan ligt?

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Is mij nog niet opgevallen, maar wat me wel opvalt is dat het een hoop gedoe is voor ik wolken zie. Ik start FSX, vervolgens OpusFSX, ik ga m'n vlucht configureren, kies m'n vliegveld, gate en datum en tijd, ik doe niks met het FSX weer en ik start de vlucht. En vervolgens krijg ik gewoon geen wolken. Na wat prutsen en proberen heb ik dan wolken nadat ik OpusFSX eindeloos opnieuw gestart heb en/of Load Dynamic Weather of Update Weather aangeklikt heb, meerdere keren, en na een paar keer proberen lukt het dan toch ineens....

Als het werkt ziet het er erg gaaf uit, ALS het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37384

En probeer eens eerst Opus te starten en dan FSX. Dat is volgens mij de juiste volgorde. Als ik dan FSX start en je zit in je plane, dan heb ik binnen luttele seconden wolken. Desnoods kun je starten via het FSX menu ja, maar dat zou niet hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ook geprobeerd, zelfde issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hm, vreemd... bij mij werkt OpusFSX ook binnen een paar seconden, ongeacht in welke volgorde ik de boel opstart. Dat vind ik juist het mooie aan OpusFSX! Installeer de addon anders een keer compleet opnieuw...? Of vraag het even op het officiele forum: de dev reageert meestal binnen no time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Wat je ook kunt doen voor je eigen gemak, heb ik ook, is hem automatisch laten starten. Volgens mij gaat dat via exe.xml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07 14:24
Een moeizaam programma. Wanneer ik eerst Opus en dan pas FSX start, dan stuitert mijn eigen vliegtuig alle kanten op, en klinkt de ene na de andere flaps-warning. Start ik dus eerst FSX en dan Opus, dan zie ik dus in de verte steeds een aantal buitelende en spiralende kisten. zou het iets met een oudere versie van FSUIPC te maken kunnen hebben?

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Reinhard schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:23:
Een moeizaam programma. Wanneer ik eerst Opus en dan pas FSX start, dan stuitert mijn eigen vliegtuig alle kanten op, en klinkt de ene na de andere flaps-warning. Start ik dus eerst FSX en dan Opus, dan zie ik dus in de verte steeds een aantal buitelende en spiralende kisten. zou het iets met een oudere versie van FSUIPC te maken kunnen hebben?
heb je dat ook of met een standaard fsx toestel op een standaard airport en standaard scenery? Ik heb dat ook een keer gehad, dat had te maken met een verkeerde volgorde installeren van scenery/add on airports/ payware kisten...
En wat bedoel je hiermee : buitelende en spiralende kisten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Nou, loopings en kurkentrekkers met een 737 vermoed ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Eventjes uit de User Guide gecopypaste:
quote: OPUSFSX User Guide
Standalone systems
If you have a standalone system then simply run the FSXSERVER program on your FSX/Prepar3D computer system, the program can be run before or after FSX/Prepar3D it doesn't really matter, or you may configure your system to run the server program automatically each time you start FSX/Prepar3D (see Recommended Start Up Procedures in the OpusFSX_Getting_Started_Networked_PCs.pdf document).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-07 17:08

Distortion

Bottle to Throttle

Ik moet opusfsx starten als"administrator"' anders krijg ik ook problemen. Wat mij wel vaak opvalt met opusfsx is dat is op de grond meestal geen wind heb, dus 0.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
NL2000 4.04 is uit!! Sneeuw+Nacht textures!!

http://www.nl-2000.com/nu...de=thread&order=0&thold=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Aah fukkaduk, moet ik alles zeker weer los gaan downloaden... Ik wacht wel tot onze lieve Propane ze op usenet verspreidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Distortion schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 18:41:
Ik moet opusfsx starten als"administrator"' anders krijg ik ook problemen. Wat mij wel vaak opvalt met opusfsx is dat is op de grond meestal geen wind heb, dus 0.
Dat moet sowiezo volgens mij, staat ook in de Getting Started guide die je erbij krijgt als .pdf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
BeefHazard schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:07:
Aah fukkaduk, moet ik alles zeker weer los gaan downloaden... Ik wacht wel tot onze lieve Propane ze op usenet verspreidt.
Kan wel een weekje duren, aangezien ik ook alles los moet downloaden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
BeefHazard schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:07:
fukkaduk nog maar even verder want de downloads vanaf de site gaan zo traag als dikke kak!.

11 uur over 3.1 GB en dan moet je 12 provincies... 8)7

Tegen die tijd dat je alles binnen hebt is het zomer en heb je niks aan die sneeuw textures :P

@Propane Wat is jou upload speed? Anders kunnen we het opdelen doen we ieder wat. Ik heb 6Mb up.

[ Voor 20% gewijzigd door Remco Tr op 12-02-2013 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
NZB link 48GB Nl2000 v4.04 :9~ :9~ :9~ :9~ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

http://www.nzbindex.nl/do...00-v4.04.part0001.rar.nzb

[ Voor 62% gewijzigd door Remco Tr op 12-02-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Ermahgerd! Derwnlerden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn die sneeuwtextures wel wat...? Ik begrijp dat het geen echte sneeuwtextures zijn maar de gewone textures waar ze een filter overheen hebben gegooid. Vraag me af of dat er wel echt uitziet...?

En zie ik het goed dat je ALLES opnieuw moet downloaden...? Je kan niet ergens alleen de sneeuw- en nachttextures downloaden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Sneeuw textures is idd een photoshop filter.

Opzich ziet het er wel aardig uit alleen zijn de snelwegen ook wit waardoor ze nauwlijks meer opvallen. Verder is het prima en ziet er mooi uit.

Nacht textures zijn echt heel cool. Donkere polders waar je een verlichte lijn door zit lopen en grote steden herken je van boven af. Dit echt echt de beste verbetering. Kan niet wachten op een avond approach over amsterdam!

Heb even snel getest dus eerste indruk ;)

Ja volgens mij moet je alles opnieuw installeren. Waarschijnlijk omdat alles nu in elkaar gebakken is. (Standaard,winter en nacht textures)

PS: deze versie is zonder velden 48GB met velden enz 60GB.

[ Voor 17% gewijzigd door Remco Tr op 13-02-2013 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Hoe bedoel je met velden? 60GB. Man ik heb serieus niet genoeg ruimte op mijn SSD voor NL2000 v4.4 :P Zelfs niet als ik de oude NL2000 v4 eerst verwijder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FastFred schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:00:
Hoe bedoel je met velden? 60GB. Man ik heb serieus niet genoeg ruimte op mijn SSD voor NL2000 v4.4 :P Zelfs niet als ik de oude NL2000 v4 eerst verwijder :(
Dan zet je 'm toch op een gewone HD...? Of heb je alleen een SSD? Als ik 'm ga installeren (weet het nog niet zeker) zet ik 'm gewoon op m'n data schijf. Hij hoeft niet per se op de schijf waar FSX op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik had juist een SSD aangeschaft (128GB) om Windows en FSX op te zetten. Dat is nu ook het enige dat er op staat, tja en virusscanner. Maar heb nog 10GB over ofzo.

Voor mijn andere geinstalleerde software heb ik een 500GB Spinpoint F3. En nog een 2TB Spinpoint F4 voor downloads etc.

NL2000 moest volgens mij wel percee op dezelfde schijf als FSX staan, hoeft dat nu niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Doen jullie ook weleens een combo met iemand die in een ATC speelt zoals Tower van Wilco?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Ik heb hem ook op een andere hd staan ipv ssd.
Merk wel dat het laden iets langer duurt dan vanaf de ssd.

Dacht dat 128gb genoeg was... En dan komt orbx ook nog met europa binnenkort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
FastFred schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:21:

NL2000 moest volgens mij wel percee op dezelfde schijf als FSX staan, hoeft dat nu niet meer?
Staat bij mij op een andere schijf, dus denk het niet.

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Remco Tr schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:11:
En dan komt orbx ook nog met europa binnenkort..
Je bedoelt de wereld...! Maar dat gaat niet zo veel HD ruimte kosten, hoor. Ik kan me herinneren ergens gelezen te hebben dat het een download is van zo'n dikke 5 Gb.

Ik denk wel dat ik FTX World ga kopen. Uiteindelijk vind ik de Orbx scenery toch het meest plezierig om boven te vliegen. De laatste tijd vlieg ik alleen maar de 737 NGX en gebruik ik zelfs default scenery (echt alles default) en dat bevalt me op zich al best, eigenlijk, dus ik denk dat ik met FTX World dan wel voorlopig klaar ben. Groot kans dat ik zelfs FTX England niet meer gebruik (of andere FTX regions) omdat ik nogal van het consequente ben. ;) Ik ga dan wel UTX Europe nog erbij zetten voor de juiste wegen en waters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Bedoel de world textures van orbx die is 10GB. Die komt dan ipv GEX wat ik nu heb. En misschien kan je de standaard textures van fsx er wel uitslopen?

Misschien toch maar upgraden naar een 265SSD :P

[ Voor 69% gewijzigd door Remco Tr op 13-02-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb stiekem ook al eens zitten kijken naar een 256GB SSD ja. Maar ik kan nu niet echt zeggen dat het zo super snel is qua opstart tijd, FSX duurt nog altijd een eeuwigheid en de opstartsnelheid van Windows is in het begin echt fucking snel, maar zodra de SSD langzamerhand volloopt met data wordt ie steeds trager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Als je een snelle SSD hebt wordt de CPU de bottleneck bij het opstarten, omdat er veel gedecomprimeerd moet worden (en zo is er altijd iets de bottleneck :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Het enige wat je verbeterd met een SSD voor FSX is de opstart en laad tijden. Ik draai zelf ook FSX op een 256GB SSD, maar zet elke grote scenery op een normale HDD. Maakt weinig tot geen verschil in praktisch gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Anoniem: 78739 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:19:
Als je een snelle SSD hebt wordt de CPU de bottleneck bij het opstarten, omdat er veel gedecomprimeerd moet worden (en zo is er altijd iets de bottleneck :))
Plus dat mijn CPU toch al niet vlot is en niet erg optimaal voor FSX dus ik denk dat de verstandige keus is om die eens te upgraden samen met het moederbord

En nee, op de een of andere reden kan ik deze CPU niet overclocken

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 13-02-2013 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een 64 Gb SSD (al wat ouder) voor het OS en een 128 Gb SSD voor FSX.

De systeemschijf is nog steeds zo snel en fris als toen ik installeerde, naar mijn beleving. SSD's zijn wat dat betreft super. Het opstarten van de computer gaat net zo snel als toen ik 'm voor het eerst opstartte en dat terwijl ik onderhand al heel wat rommel heb geinstalleerd. Nog sterker: in het verleden installeerde ik het complete systeem zo eens per half jaar maar het huidige systeem staat al meer dan anderhalf jaar op die SSD en ik voel geen behoefte om de boel opnieuw te installeren vanwege het trager worden van het OS. Totaal niet zelfs. Ideaal wat mij betreft! In het verleden moest ik echt alles opnieuw installeren als ik veel programma's had geinstalleerd en weer gedeinstalleerd want dan werd de boel merkbaar trager. Of ik moest het registry opschonen: ook totaal niet nodig nu.

De FSX schijf is nog aardig leeg omdat ik alleen installeer wat ik echt gebruik en de meeste addons staan op mijn gewone data-schijf. Dus die 10 Gb van FTX World kan er MAKKELIJK bij. Op de FSX staan vliegtuigen en Orbx scenery. Andere addons hebben natuurlijk ook wel wat op die schijf staan maar de programma's zelf etc. staan op de data schijf: zonde om dat op de SSD te zetten.

@FastFred: heb je trimming wel aan staan...? Geen idee wat voor SSD je hebt maar misschien moet je wel handmatig trimmen...? Mijn beide SSD's doen dat automatisch en tot nu toe perfect. Die oudste is volgens mij al 4 jaar oud, als het niet meer is: ik hoor vaak berichten dat die dingen het niet zo lang volhouden, nou, hier vooralsnog wel! (Moet nu ik dat zo zeg binnenkort toch misschien maar even een image maken van mijn systeemschijf... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Hebben jullie met de nieuwe versie van NL2000 ook last van 2 groene vlakken bij amsterdam? (Ipv winter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Anoniem: 135195 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:29:
@FastFred: heb je trimming wel aan staan...? Geen idee wat voor SSD je hebt maar misschien moet je wel handmatig trimmen...? Mijn beide SSD's doen dat automatisch en tot nu toe perfect. Die oudste is volgens mij al 4 jaar oud, als het niet meer is: ik hoor vaak berichten dat die dingen het niet zo lang volhouden, nou, hier vooralsnog wel! (Moet nu ik dat zo zeg binnenkort toch misschien maar even een image maken van mijn systeemschijf... ;) )
Ik heb echt geen flauw idee, heb ik me (nog) niet mee bezig gehouden.

Is een SATA-600 Crucial M4 128GB

Hmmm, is dat een software pakketje ofzo dat ik nodig heb? Of een progje van Crucial zelf ofzo? Meen mij te herinneren dat Windows 7 hier zelf een dingetje voor had, maar kan het nergens vinden

EDIT: Crucial heeft hier geen tooltje voor, de firmware van de SSD schijnt dit automatisch te doen. Direct ff ontdekt dat ik de firmware nooit ge-update had, liep een jaar achter ofzo :P Dus ook maar ff nieuwe firmware op geknald

[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 13-02-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
PRRRRREVIEW!
Ircghost en ik zijn druk geweest aan ons filmpje, en we zijn al bij 2:26. Gaat dus lekker, flink tijdrovend klusje wel. Alles heel traag opnemen en versnellen in Vegas. Als je iets ziet dat je lelijk vindt of waarvan je denkt dat het niet klopt, meld het aub! Zo kunnen wij het filmpje nog beter maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zonet ff m'n instellingen aangepast voor photoreal (geen AI, geen autogen, LOD radius op 6.500000) en even boven Blue Sky Scenery's Zuid-Californie gevlogen (ik heb van de week de complete staat gedownload: een dikke 50 GB...!!!) met de Legacy. Hmmmmm... da's toch wel erg indrukwekkend... Natuurlijk constant m'n max van 30 fps, alles supersmooth en echt overal is wel wat te zien... Nul komma nul herhaling. En het is natuurlijk allemaal 'echt'. Ja, het blijft plat en dat blijft een nadeel maar vooral boven natuurgebieden is dat totaal geen probleem. Toch wel mooi, hoor...! En gratis! Alleen is het opstijgen en landen niets, dus stijg ik op naar zo'n 4500 ft met de slew functie... ;)

Het is totaal wat anders dan Orbx (en wat FTX World zal zijn) maar het is toch wel erg gaaf dat alles 'echt' is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik heb nu windows 7 x64 geinstalleerd en de benodigde fixes allemaal uitgevoerd, verder een paar PDMG's (737 uitvoeringen), UTX Europe, Mytraffic en FSXpassengers geinstalleerd. Alles loopt super soepel op de hoogste instellingen (zelfs met veel traffic), vlieg wel in de Alpen dus er hoeft dus iets minder gerenderd te worden...

Maar toch, wat is het toch heerlijk om weer te vliegen! :D . Overiges wel meteen mijn eerste echte vlucht verknald, te harde landing met de King Air -> klapband :( en vergeten dat als emergency te declaren, bam bij elkaar opgeteld -1800 punten als begin punt.

Beetje OT maar eh... ik heb sinds kort Ziggo Alles-in-1 en wil in plaats van op mijn werk NL2000 mss gewoon thuis downloaden. Voor zo'n nzb heb ik een newsreader nodig, begrijp ik...? Wat is momenteel een goede/de beste newsreader...? Ik heb een account bij Easynews maar tot nu toe downloadde ik altijd via http: ik wil nntp wel eens proberen, eigenlijk...

• BeefHazard
Anoniem: 135195 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:44:
[...]

Beetje OT maar eh... ik heb sinds kort Ziggo Alles-in-1 en wil in plaats van op mijn werk NL2000 mss gewoon thuis downloaden. Voor zo'n nzb heb ik een newsreader nodig, begrijp ik...? Wat is momenteel een goede/de beste newsreader...? Ik heb een account bij Easynews maar tot nu toe downloadde ik altijd via http: ik wil nntp wel eens proberen, eigenlijk...
Ikzelf heb Easyusenet, deze voeldoet zeker voor als je geen speciale snelheid hebt (prima dus voor AiE) maar ga eind dit jaar naar Easynews of Supernews omdat ik dan een 600mbit lijntje krijg :D

• Ircghost

Ircghost

Anoniem: 135195 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:44:
[...]

met ziggo alles in 1 heb je al nieuwsgroepen, niet de beste of de snelste. Maar waarschijnlijk prima geschikt voor het binnen halen van NL2000. https://www.ziggo.nl/#pro...a-diensten/nieuwsgroepen9

Ircghost schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:47:
[...]

met ziggo alles in 1 heb je al nieuwsgroepen, niet de beste of de snelste. Maar waarschijnlijk prima geschikt voor het binnen halen van NL2000. https://www.ziggo.nl/#pro...a-diensten/nieuwsgroepen9
BeefHazard schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:46:
[...]

Ikzelf heb Easyusenet, deze voeldoet zeker voor als je geen speciale snelheid hebt (prima dus voor AiE) maar ga eind dit jaar naar Easynews of Supernews omdat ik dan een 600mbit lijntje krijg :D
Dank voor de reacties maar jullie hebben me niet goed begrepen. ;) Het gaat me er niet om wat een goede usenet provider is (die heb ik al), maar wat een goed PROGRAMMA is om spullen van usenet te halen. Easynews heeft een heel makkelijke webinterface maar die werkt via http en ik wil het eens nia nntp proberen, dus met een echte usenet addon. ;)

• Propane
  • Niet online
Newsleecher werkt voor mij het beste. Maar je kunt ook kijken naar freeware zoals sabnzbd.

Propane schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:06:
Newsleecher werkt voor mij het beste. Maar je kunt ook kijken naar freeware zoals sabnzbd.
Wow! Dat SABnzbd werkt prima! Dank voor de tip!!! :)

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Gaat dit nou over nzb of zit ik niet meer in FSX deel van tweakers. Lekker Offtopic

[ Voor 11% gewijzigd door Pierre op 14-02-2013 18:25 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Pierre61 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:25:
Gaat dit nou over nzb of zit ik niet meer in FSX deel van tweakers. Lekker Offtopic
Ja, sorry, helemaal mijn fout... Back on topic: kent iemand een freeware Follow me car die met ATC addons werkt? De enige die ik kan vinden werkt alleen met default FSX ATC. DSB Follow me doet bijvoorbeeld wel wat ik wil maar 20 euro voor een Follow me car vind ik wat 'over the top'...

• Ircghost

Ircghost

Heeft iemand hier ervaring met PlanG? Het ziet er ontzettend goed uit, ik ga het vanavond in ieder geval proberen :).

• BeefHazard
Anoniem: 135195 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:38:
[...]

Ja, sorry, helemaal mijn fout... Back on topic: kent iemand een freeware Follow me car die met ATC addons werkt? De enige die ik kan vinden werkt alleen met default FSX ATC. DSB Follow me doet bijvoorbeeld wel wat ik wil maar 20 euro voor een Follow me car vind ik wat 'over the top'...
Freeware ken ik het niet, maar je kan FSDreamTeam GSX overwegen. Dat is een pakket zoals AES, maar dan met betere 3D modellen (en daadwerkelijke koffers die worden ingeladen door mannetjes!) en werkt op alle vliegvelden, default of addon (behalve de AS velden, waar je AES voor nodig hebt). Daar zit een Follow Me bij, je kan dus gewoon ingeven welke gate je wil en daar brengt 'ie je naartoe.

Ircghost schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:12:
Heeft iemand hier ervaring met PlanG? Het ziet er ontzettend goed uit, ik ga het vanavond in ieder geval proberen :).
Ja, heb ik. De perfecte VFR planner. Payware kwaliteit. Ik gebruik trouwens wel een oudere versie omdat de nieuwste versie z'n kaarten betrekt van een site die ik minder vind... Voor IFR heb je er niet zoveel aan, volgens mij. Maar voor VFR... je kan simpelweg een compleet flightplan door valleien heen bij elkaar klikken: simpel, snel, makkelijk.
BeefHazard schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:21:
[...]

Freeware ken ik het niet, maar je kan FSDreamTeam GSX overwegen. Dat is een pakket zoals AES, maar dan met betere 3D modellen (en daadwerkelijke koffers die worden ingeladen door mannetjes!) en werkt op alle vliegvelden, default of addon (behalve de AS velden, waar je AES voor nodig hebt). Daar zit een Follow Me bij, je kan dus gewoon ingeven welke gate je wil en daar brengt 'ie je naartoe.
Heb ik naar gekeken maar die Follow me brengt je alleen naar de gate terwijl ik ook graag wat begeleiding naar de runway zou willen. Natuurlijk zit er meer in, maar ik vond het ook gewoon net ff te duur... De weg naar de runway is natuurlijk wel stukken makkelijker te vinden dan de weg naar de gate.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 14-02-2013 19:39 ]

• BeefHazard
Anoniem: 135195 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:37:
Heb ik naar gekeken maar die Follow me brengt je alleen naar de gate terwijl ik ook graag wat begeleiding naar de runway zou willen. Natuurlijk zit er meer in, maar ik vond het ook gewoon net ff te duur... De weg naar de runway is natuurlijk wel stukken makkelijker te vinden dan de weg naar de gate.
Naar de baan komt volgens mij nog wel in een toekomstige update.

Die link geeft alleen maar de handleiding...? Heeft iemand een nzb voor de complete 4.04?

• BeefHazard
Anoniem: 135195 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:02:
[...]

Die link geeft alleen maar de handleiding...? Heeft iemand een nzb voor de complete 4.04?
Doe eens Spotnet installeren, ik heb hem daar op gespot. De bovenste op deze link werkt ook

• Remco Tr
Die handleiding is de hele scnenery!

Eerste bestand is handleiding daarom heet hij zo.

Aks je kijkt zie je dat ie 48GB groot is dat is geen pdf-je ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Remco Tr op 14-02-2013 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

hmm had nu ook GEX europe geinstalleerd, maar dat ging niet meer goed voor de framerate .. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ircghost schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 00:59:
hmm had nu ook GEX europe geinstalleerd, maar dat ging niet meer goed voor de framerate .. :(
Dat kan eigenlijk niet kloppen, dat moet wat anders zijn... GEX vervangt simpelweg de default textures door andere textures maar die zijn exact even zwaar etc. Ze zien er alleen anders uit. Qua performance is de invloed van GEX echt nul komma nul... Niet toevallig iets anders veranderd of geinstalleerd?
Remco Tr schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 23:31:
Die handleiding is de hele scnenery!

Eerste bestand is handleiding daarom heet hij zo.

Aks je kijkt zie je dat ie 48GB groot is dat is geen pdf-je ;)
Hm, ik dacht toch echt dat de download binnen een paar minuten klaar was met iets... Zal het nog ff checken: dat SABnzbd is allemaal nog nieuw voor me en niet zo overzichtelijk. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 15-02-2013 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-06 08:21
Question, is er iemand die z'n EZCA/Ezdok (v1.17) settings voor de PMDG 737-800 NGX wil delen?
T7 van captain sim mag trouwens ook :)

[ Voor 3% gewijzigd door BeetjeVreemd op 15-02-2013 16:13 ]

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Ja hoor, als jij me verteld hoe ik ze kan delen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ja ik had een paar PDMG's geinstalleerd, maar die draaide ik niet op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:41
Voor de geinteresseerden, NL2000 4.04 is nu ook via torrent te downloaden, zie de nl-2000 site. De usenet versie zal wel wat sneller gaan maar die heeft geen par files, beetje een risico voor een pakket van 45 GB.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-06 14:04
mekkieboek schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 18:54:
Voor de geinteresseerden, NL2000 4.04 is nu ook via torrent te downloaden, zie de nl-2000 site.
Iemand een idee waarom daar Noord Holland niet in zit? Is het niet beter om een torrent te maken met alles er in? (weet zelf nog niet hoe het moet, hoor.) En ik heb ook nog niet alles binnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Neem een proefabonnement bij een usenet provider en hengel hem binnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Precies, kan ook betaald voor hogere snelheid, 2 euro voor 2 dagen bij Easyusenet. (maar ook 5 dagen gratis daar 120mbit :D)

[ Voor 20% gewijzigd door BeefHazard op 15-02-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:41
Jab65 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 20:18:
[...]

Iemand een idee waarom daar Noord Holland niet in zit? Is het niet beter om een torrent te maken met alles er in? (weet zelf nog niet hoe het moet, hoor.) En ik heb ook nog niet alles binnen....
Volgens mij had 737freak niet alles compleet en wilde toch alvast de torrent posten.
De rest heeft ie inmiddels ook, zie deze torrent met alleen NH.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Vordering gemaakt in het filmpje. Vanaf ongeveer 21:05 valt 'ie hier te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Mag ik dan even een klein putje van kritiek uiten? Ik zie amper vliegtuigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
FastFred schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:46:
Mag ik dan even een klein putje van kritiek uiten? Ik zie amper vliegtuigen
Dat mag jij zeker, en dat is ook helemaal juist. Eigenlijk omdat ik te lui ben om iedere keer VoxATC op te starten (gewoon FSX traffic zet maar een stuk of 5 kisten over het hele veld) maar ook omdat ik een beetje wil dat de scenery het hoofdonderwerp blijft. Veel videomakers (kijk maar op FSDT forum) laten 80% AI kisten of eigen vluchten zien die taxiën of landen, maar dat toont helemaal niet waar de scenery om gaat. Maar dat is slechts vanuit mijn oogpunt. Thanks for the feedback iig, er komen nog scenes bij met zwaardere kisten (begint met Ultralight, dan B58, dan A321, MD-11, 747) en meer AI traffic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-07 15:07
Area51 heeft ook weer een heerlijk nieuw payware afgeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Eventjes geen FSDT product, wel een leuke simulator-video :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-07 14:23
Vandaag me nieuwe CPU koeler op me 2600k gezet en gelijk opgekrikt naar 4,5Ghz. Dat is me toch een genot in FSX 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Hoe warm wordt die nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
paar uurtjes op prime95 rond de 70C,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Veel FPS verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
had op stock snelheid nog wel is dat de fps inzakte, maar nu niet meer. Blijft een CPU game dat FSX.

[ Voor 17% gewijzigd door SgtPoen op 17-02-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
MBgek schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:19:
Ja hoor, als jij me verteld hoe ik ze kan delen :P
Ircghost schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:37:
Ja ik had een paar PDMG's geinstalleerd, maar die draaide ik niet op dat moment.
Dat zou echt super zijn!
Camerastandpunten lukt opzich wel, het gaat me eigenlijk met name om de effecten, bijv. realistische camera shake op de runway, bij de landing etc.
In eerste instantie voor de VC, al zouden wat effecten bij externe aircraft camera's ook tof zijn!
(maak ook filmpjes en dat maakt het toch net wat beter/dynamischer, als het goed gedaan wordt)

Ik heb even gekeken, en volgens mij moet het zo lukken:
In FSX een flight laden in de 800 NGX, vervolgens menu tevoorschijn toveren met Alt > dan naar Addons >Ezdok > show studio > in de studio naar "file" en dan "save camera set"

Ik neem aan (hoop) dat dan ook de effecten die bij de camera's horen worden opgeslagen?

Zou tof zijn, heb m'n fsx bijna weer helemaal voor elkaar (overgezet naar SSD), toch wel weer ff wat werk aan 8) en had met Ezdok zoiets van waarom het wiel twee keer uitvinden? :)

Mocht dit niet lukken/kunnen, dan houd ik me aanbevolen voor bijv. screenshots v/d DHM effect settings voor in de VC.
Als het delen van de camera's/effecten wel lukt zie ik heel graag een PB tegemoet! (voor email uitwisselen)
Alvast super bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Ik heb gekeken maar ik kan geen camera sets opslaan, ik heb cockpitwalls aangevinkt, en bij elke camera RND en DHM aan staan, en PTP is aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Wel apart dat je geen camera sets kan opslaan, wel geüpdatet naar v1.17?
Afbeeldingslocatie: http://hirzo.com/img/camset.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316554

Vraagje aan iemand met de Saitek Flight yoke set incl throttle. Hoort hier een adapter bij, (wel aansluiting op de yoke gevonden), of is deze adapter optioneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Nee hoort er niet bij.

Die adaptor is voor de usb hub. Mocht hub geen genoeg stroom leveren dan heb je hem nodig.
Pagina: 1 ... 23 ... 100 Laatste