Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:00
1. Geen idee van die bashers heb altijd nog een eigen mening ;)
2. Heb je helemaal gelijk in. Maar hier zijn de meeste toch wat serieuzer/veeleisender vandaar de vergelijking.
3. Geen 3 service packs SP1 a,b,c ;)
4. Dat is de doelgroep voor CS houden zo.

Waar ik me nog aan stoor zijn:
Efis die niet alle functies heeft
Mcp die lastig te bedienen is
Engine start krijg ik niet voor elkaar
Geen eicas

Plus punten zijn:
Model
Fmc (voor cs)
Flightmodel (tov 0.9)
Geluid van die GE-90 hmmm :p

Het is ook maar een speeltje tot PMDG 777X klaar is. En daar is hij prima voor.

[ Voor 7% gewijzigd door Remco Tr op 25-01-2013 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:47

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Het enige wat me van CS tegen viel is dat het laden van een opgeslagen vlucht niet werkte maar ik heb begrepen dat daar een workaround voor is.

Verder idd niet zo realistisch als de add-ons van PMDG, maar wel leuk om te hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405071

Propane schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 23:37:
[...]

[...]

1. De andere fora zitten propvol met Captain Sim bashers. En dan bedoel ik echt prop vol. Als je daar een keer een goed woord over Captain Sim hoort dan moet het op z'n minst een graadje of twee onder nul zijn in de hel.
2. Alles wordt vergeleken met de PMDG NGX.... Werp één blik op de rest van de addons van Captain Sim en je weet dat het niet hun eind doel is om op PMDG niveau te zitten.
3. De NGX was ook niet perfect bij release, die heeft ook iets van 3 SP's in een jaar tijd gekregen ofzo (of was het een half jaar, vrij lang in ieder geval).
4. Negen van de tien comments op de andere sites zijn van mensen die het toestel in FSX laden, rondje vliegen en er klaar mee zijn. Ze vergeten even payload en fuel via de ACE toe te voegen en klagen dan dat het toestel zo licht en overpowered is, lol.

Ik heb er ondertussen twee vluchten op zitten met die 777 en er zijn geen showstopper bugs. Prima geschikt voor normaal simpel A-B gebruik. Als je PMDG kwaliteit verwacht, koop dan geen Captain Sim :P.
Ben het helemaal eens met bovenstaande. Tuurlijk zijn er nog issues met de kist, Maar bijna alles werkt nu.
Alleen de VNAV moet zeer nodig beter gemaakt worden vooral onder 10000ft maar voor de rest heerlijke kist om te vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:56

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Was 't maar waar... (Je bent trouwens toch niet serieus...? FSX heeft nog een laaaaaaaaaaaaange weg te gaan voordat het net echt zal lijken...)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 25-01-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Sorry, kon het niet laten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Remco Tr schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 00:03:
Waar ik me nog aan stoor zijn:
Efis die niet alle functies heeft
Mcp die lastig te bedienen is
Engine start krijg ik niet voor elkaar
Geen eicas
Ik neem aan dat je het over het CAS gedeelte hebt, aangezien het EI er al wel vrij volledig in zit? :P Engine start is een kwestie van twee muisklikken, hoezo wil dat niet lukken? Wat gaat er mis?

Tot eigenlijk nog geen problemen tegen gekomen (naast OOM crashes door SweetFX, lekker aan het troubleshooten geweest de hele ochtend :P). Het enige dat ik zou zeggen is dat hij toch een tikje overpowered is tijdens takeoff, maar niet heel erg. En gelukkig werkt m'n paint van de vorige versies natuurlijk ook nog normaal :D.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8360/8416842724_72272f2534_z.jpg
Captain Sim B777

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8071/8416842714_50e7b5b3bb_z.jpg
Captain Sim B777

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8512/8415746381_7c1a277dd4_z.jpg
Captain Sim B777

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Propane schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 13:07:
[...]

Ik neem aan dat je het over het CAS gedeelte hebt, aangezien het EI er al wel vrij volledig in zit? :P Engine start is een kwestie van twee muisklikken, hoezo wil dat niet lukken? Wat gaat er mis?

Tot eigenlijk nog geen problemen tegen gekomen (naast OOM crashes door SweetFX, lekker aan het troubleshooten geweest de hele ochtend :P). Het enige dat ik zou zeggen is dat hij toch een tikje overpowered is tijdens takeoff, maar niet heel erg. En gelukkig werkt m'n paint van de vorige versies natuurlijk ook nog normaal :D.
Bedoel CAS ja :P
Lijkt wel of de engines tijdens de start geen fuel krijgen. Terwijl de cut off gewoon op run staat. En ze gewoon draaien door de bleed die ze krijgen.
Is er ergens een TOGA switch? behalve op de throttles. Want je kan volgens mij nergens je keys instellen.
Jammer dat je barometer reference (hpa/hg) niet kan instellen. En alles is in LBS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Remco Tr schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 13:23:
[...]

Bedoel CAS ja :P
Lijkt wel of de engines tijdens de start geen fuel krijgen. Terwijl de cut off gewoon op run staat. En ze gewoon draaien door de bleed die ze krijgen.
Is er ergens een TOGA switch? behalve op de throttles. Want je kan volgens mij nergens je keys instellen.
Jammer dat je barometer reference (hpa/hg) niet kan instellen. En alles is in LBS.
Hmm, mijn FMC geeft gewoon de boel in kilogram weer. En de engines, niet toevallig een hardware mixture lever die niet helemaal open staat of iets dergelijks? Fuel pumps draaiende etc? Packs uit of aan?

Heb je hem over een oudere versie heen geïnstalleerd? Zoja, misschien de boel even helemaal verwijderen en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Propane schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 13:44:
[...]
Hmm, mijn FMC geeft gewoon de boel in kilogram weer. En de engines, niet toevallig een hardware mixture lever die niet helemaal open staat of iets dergelijks? Fuel pumps draaiende etc? Packs uit of aan?

Heb je hem over een oudere versie heen geïnstalleerd? Zoja, misschien de boel even helemaal verwijderen en opnieuw installeren.
Klopt FMC is wel in kg 8)7

Heb geen hardware mixture, fuel pumps allemaal aan en packs gaan auto uit. De fuel cut off switches staan al aan als ik hem heb geladen.
Heb de vorige versie verwijderd alleen de mappen niet misschien dat het daar aan kan liggen.

EDIT: Het lijkt of de packs auto off gaan bij een engine start maar dat gebeurt niet. Moet handmatig de packs uit zetten dan starten ze wel...

[ Voor 13% gewijzigd door Remco Tr op 26-01-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Wat een prachtige kist is het ook, ik ben zo jaloers op mijn neef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 16:34
Slechtste vlucht evah gehad. LFPG-LIPZ, Airbus X Extended A321 (voor het eerst de a321 gepakt, meestal doe ik de 320) Ging heel erg veel mis/niet mooi.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8335/8419529255_fd3e2c7203_m.jpg
2 kisten door elkaar, jetway sluit niet goed aan...
Nadat VoxATC weer eens (zoals altijd) een troep had gemaakt van de wachtrij bij de baan, was ik dan eindelijk vertrokken en zag het er even mooi uit.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8050/8419528917_c3ca41918f_m.jpg
Maarja, nog niet eens halverwege wilde ATC al dat ik naar fl060 ging, toen ik op fl140 zat bedacht ik me dat de Alpen al vlak onder m'n snuffert zaten (ik schat fl080 op het hoogste punt) dus bleef ik lekker op FL140 en negeerde ik de naggende ATC.
Alsof het nog niet erger kon worden, pakte m'n vliegtuig de ILS niet op, met als gevolg een hele slechte visual (veel te laat ingezet, te hoge snelheid, heel veel atc-workload op een moment)
Komt er op neer dat ik zo aan kwam vliegen:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8187/8420625390_9fb6b61711_m.jpg
En toch nog netjes zo wist te landen: (wel beetje harde landing, kleine stuiter)
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8496/8419527679_e1f6b2c819_m.jpg
Runway vacated, spot de bugs/glitches:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8368/8420625712_890230d8f0_m.jpg
Mocht je het niet gemerkt hebben: Bovenin zit opeens een hele stoet AI traffic. Even een random air traffic optie gekozen en ik zag meteen al hoe het er uit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8370/8419588471_304313511c_m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8465/8419588869_bf170d45ab_m.jpg

Tijd om eens wat settings aan te passen en opnieuw te proberen! Ik denk dat ik een Iberia 320 pak en lekker LIPZ-LEBL ga vliegen. Dat zonnige van Italië en Spanje bevalt me wel :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-07 16:12

Oxigeon

En zo is dat!

Een hele tijd geleden ook gespeeld. Zo te zien is de voorgaande post gemaakt met IVAO? Wlke FS gebruik je als ik vragen mag? 2004? Heb die namelijk ook een tijdje gedraait en beviel me wel. Wilde ook zo graag online vliegen maar om de een of andere reden kreeg ik de taal etc niet voor elkaar. Moet het eigenlijk nog eens helemaal opnieuw gaan doen.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Oxigeon schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:32:
Een hele tijd geleden ook gespeeld. Zo te zien is de voorgaande post gemaakt met IVAO? Wlke FS gebruik je als ik vragen mag? 2004? Heb die namelijk ook een tijdje gedraait en beviel me wel. Wilde ook zo graag online vliegen maar om de een of andere reden kreeg ik de taal etc niet voor elkaar. Moet het eigenlijk nog eens helemaal opnieuw gaan doen.
Niet op IVAO gemaakt. AI Traffic is MyTraffic X. Ik gebruik VoxATC als ATC addon zodat ik nog wel kan praten maar niet de bedroevende ATC van IVAO heb. Ik draai FSX, FS2004 aka FS9 is al 9 jaar oud (duh) en ik blijf niet graag hangen op oude dingen als het ook nieuwer en beter kan :). Vlieg je al veel offline? Eerst goed leren vliegen volgens IFR en alles, dan eens bij http://nl.ivao.aero/nieuwkomers eea lezen over phraseology en dat soort ongein en dan kun je gaan!

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Bedroevende ATC van IVAO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Ja, kwa coverage. Vaak zat dat ik een leuke vlucht wil maken op IVAO maar dat er nergens controllers zijn. Dan is de meerwaarde van IVAO weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-07 15:07
Had Boeing maar de dubbeldekker plannen doorgezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Sorry dat ik dit zeg, maar 't is het allemaal net niet. Je stem klinkt monotoon, probeer wat opgewekter en sneller te praten, de muziek is net even te hard en klopt totaal niet bij het filmpje en jouw stem. Probeer daarnaast ook wat aan je engels accent te werken. Als dat je lukt zullen je filmpjes van een veel hogere kwaliteit zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Nja.. Wat een gedrocht.. Laat Boeing het maar bij mooie toestellen houden.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-07 15:07
BeefHazard schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:32:
Sorry dat ik dit zeg, maar 't is het allemaal net niet. Je stem klinkt monotoon, probeer wat opgewekter en sneller te praten, de muziek is net even te hard en klopt totaal niet bij het filmpje en jouw stem. Probeer daarnaast ook wat aan je engels accent te werken. Als dat je lukt zullen je filmpjes van een veel hogere kwaliteit zijn!
Thnx voor de tips, maar klopt, ik ben een beginner met in-game text + een cheap ass microfoon van een headset. Moet me ff focusen op een leuk headset met mic en dan komt de kwaliteit later vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Tuzla schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:33:
[...]

Thnx voor de tips, maar klopt, ik ben een beginner met in-game text + een cheap ass microfoon van een headset. Moet me ff focusen op een leuk headset met mic en dan komt de kwaliteit later vanzelf :)
Je kan ook niet praten.. Gewoon wat korte zinnen erin typen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Tuzla schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:33:
[...]

Als je veel van dit soort vids wil doen, kan ik je een condensatormicrofoon aanbevelen. Stuk beter dan headset-mics.

[ Voor 0% gewijzigd door BeefHazard op 28-01-2013 20:20 . Reden: aanbieden =/= aanbevelen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht ook meteen aan simpelweg tekst on screen en geen voice over. Kan je ook leuk creatief aanpakken (maar niet overdrijven) . Een goede voice over moet je mee geboren zijn. Let wel: imho is 98 procent van de filmpjes met voice overs op YouTube niet om aan te horen. ;) Maar met tekst on screen heb je denk ik sneller een professioneel resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:31
Nou, skysurfer doet het anders prima met z'n NGX filmpjes hoor ;) Alleen die praat zoooo traaaaaag, geen wonder dat die filmpjes soms een uur duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

BeefHazard schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:09:
[...]

Niet op IVAO gemaakt. AI Traffic is MyTraffic X. Ik gebruik VoxATC als ATC addon zodat ik nog wel kan praten maar niet de bedroevende ATC van IVAO heb. Ik draai FSX, FS2004 aka FS9 is al 9 jaar oud (duh) en ik blijf niet graag hangen op oude dingen als het ook nieuwer en beter kan :). Vlieg je al veel offline? Eerst goed leren vliegen volgens IFR en alles, dan eens bij http://nl.ivao.aero/nieuwkomers eea lezen over phraseology en dat soort ongein en dan kun je gaan!
Offline vlieg ik redelijk. Heb zelf 2004 omdat FSX niet echt fatsoenlijk bij me draait. Maar offline gaat het er bij mij niet echt realistisch aan toe. Zal wel zelf een paar keer eerst moeten oefenen met het communiceren met de toren. Dan een stuk vliegen en dan landen op een ander vliegveld. Instellen waypoints etc. Eens kijken hoe ik het een en ander instel. Want daar heb ik nu nog de ballen verstand van. Een reisje van Las Vegas naar Amsterdam zie ik op dit moment namelijk ook nog niet zitten omdat ik gewoonweg nog niet echt weet hoe ik de autopilot fatsoenlijk aan de gang krijg haha. Maar alles komt als je eens aan het oefenen etc begint. Gewoon met korte stukken beginnen, fatsoenlijk leren opstijgen en fatsoenlijk leren landen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Weet niet met welk vliegtuig je vliegt in FS2004, maar ik vond in FS2004 de 737 en volgens mij had die ook een 777, heel tof om te vliegen :) Mijn absolute favoriet was de Cessna Caravan Amphibian

[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 29-01-2013 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

FastFred schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:16:
Weet niet met welk vliegtuig je vliegt in FS2004, maar ik vond in FS2004 de 737 en volgens mij had die ook een 777, heel tof om te vliegen :) Mijn absolute favoriet was de Cessna Caravan Amphibian
Is elke keer weer anders wat ik vlieg. Maar meestal kies ik eigenlijk toch wel voor een groot beest. Al vind ik de Cesna ook zeer leuk om mee te vliegen. Kun je snelle handelingen mee uitvoeren. Zal vanavond als ik vrij heb me eens gaan verdieping in het online gebeuren. Eens kijken of ik me wat kan concentreren op het vliegen, instellen van waypoints etc.

Lastig bij het online vliegen vind ik het volgende. Ik start het spel op en start op een taxiplaats. Stel ik roep dan de toren op en moet dan naar Runway 3. Hoe de X vind ik dan Runway 3 haha. Moet ik daarvoor de plattegrond van de luchthaven erbij pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:55
Yup, kaart er bij en taxieen zoals aangegeven door Ground.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Looney11 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:20:
Yup, kaart er bij en taxieen zoals aangegeven door Ground.
Mooi, dan is het dus een kwestie van de kaart afdrukken van de IVAO site en doen wat ze zeggen :P. Lastigste is denk ik gewoon de taal kunnen spreken. Maar zou eventueel ook nog eens kunnen inloggen en met andere personen meekijken. Vanavond eens proberen. En als ik aangeef dat ik nieuw ben zullen ze me misschien ook wel helpen :).

Alleen jammer dat je via IVAO niet kan zien wie welke routes gevlogen heeft. Je kan alleen de vliegtijden inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Op webeye kan je dat zien.

http://webeye.ivao.aero/

[ Voor 35% gewijzigd door Remco Tr op 29-01-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ja dat klopt. Maar helaas kan ik niet zien als ik op een bepaalde piloot klik dat hij in zijn hele carriere ik zeg maar iets van 1000 vluchten heeft gemaakt en dat er dan bijstaat welke vluchten hji heeft gemaakt.

Tevens zie ik piloten die een uur of 7 tot 12 onderweg zijn. Zitten die constant achter de PC of hebben ze hem op de autopilot staan en gaan ze slapen? Want neem aan dat je "online'" toch ook een mankement aan het vliegtuig kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Oxigeon schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:27:
[...]

Mooi, dan is het dus een kwestie van de kaart afdrukken van de IVAO site en doen wat ze zeggen :P. Lastigste is denk ik gewoon de taal kunnen spreken. Maar zou eventueel ook nog eens kunnen inloggen en met andere personen meekijken. Vanavond eens proberen. En als ik aangeef dat ik nieuw ben zullen ze me misschien ook wel helpen :).

Alleen jammer dat je via IVAO niet kan zien wie welke routes gevlogen heeft. Je kan alleen de vliegtijden inzien.
Ik weet niet hoe het bij ivao zit, maar op vatsim wordt je binnen 5 minuten er af getrapt als je niet weet wat je aan het doen bent. Leer eerst te vliegen, daarna met payware toestellen en als dat allemaal boring wordt stap je over naar online. Op internet staat er een boek van de FAA online, pilot knowledge boek, daar staan alle basis wijsheden in die je een flinke stap verder zal helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
fynrd1 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:23:
[...]

Ik weet niet hoe het bij ivao zit, maar op vatsim wordt je binnen 5 minuten er af getrapt als je niet weet wat je aan het doen bent. Leer eerst te vliegen, daarna met payware toestellen en als dat allemaal boring wordt stap je over naar online. Op internet staat er een boek van de FAA online, pilot knowledge boek, daar staan alle basis wijsheden in die je een flinke stap verder zal helpen.
Op IVAO mag je 20 minuutje de cockpit uit geloof ik op cruise. Maar op IVAO is weinig ATC, dus als je eenmaal boven de oceaan hangt zal je echt wel even kunnen eten/slapen/douchen.
Edit:

Heb al een aardige planning van wat ik de komende uren dagen weken/maanden ga vliegen, met de A320. Beginnende in Glasgow, naar Manchester. Dan London Heathrow aandoen, waarna logischerwijs Parijs volgt. Verder naar het zonnige zuiden kom ik in Lyon, vanwaar ik heel snel naar Zürich vlieg. Zürich -> Venetië -> Rome. Dan begint het avontuurlijke deel. Sarajevo valt denk ik wel goed te doen vanuit Rome (wil alleen maar hele korte afstanden vliegen) en daarna Boekarest. Dan naar Varna (Boekarest), Istanbul, Izmir, en dan een bezoekje brengen aan de knalrode Nederlandse toeristen op Kreta. Dan nog even naar Cairo en een heel stel luie pelgrims (voortaan lopen!) naar Mekkah brengen. Mekka naar Khartoem en dan kom je eigenlijk in een heel laagbevolkt gebied. Addis Abeba lijkt me leuk om te bezoeken, dus ook die gaat op het plan. Vanuit daar worden lange afstanden overmijdelijk. De eerstvolgende stop komt in Kampala (Uganda) of Nairobi (Kenia). Dan valt een klein langeafstandvluchtje nog wel te maken, naar Dar es Salaam. Volgende stop: Malawi/Lilongwe. Een heel flink eind. Moet in 2 uur te doen zijn, though. Vanuit daar ben ik weer in een iets drukker bevolkt gebied. Bulawayo (Zimbabwe) ligt niet ver meer dus die zal ik zeker meepakken. Even langs Mozambique om Maputo te bezoeken en ik kan naar mijn laatste land, Zuid-Afrika. De route gaat volledig via de kust, dus van Maputo naar Durban, Durban naar East London en vanuit daar is Kaapstad, mijn laatste plaats, nog maar een klein uurtje.

Wordt mooi, hopen dat de afstanden nog wel vliegbaar blijven want ik vlieg liever niet zo ver. Hoop dus niet dat ik mijn afstanden zo extreem kort heb gemaakt dat ik FL250 niet eens kan halen.

[ Voor 55% gewijzigd door BeefHazard op 29-01-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Laatst online: 05-07 20:30
BeefHazard schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:24:
Ja, kwa coverage. Vaak zat dat ik een leuke vlucht wil maken op IVAO maar dat er nergens controllers zijn. Dan is de meerwaarde van IVAO weg.
Kijk eens op een willekeurige dinsdagavond, dan is vrijwel altijd heel NL, DE, UK, BE en FR online met atc met de bijbehorende piloten. IVAO is naar mijn idee zeer vriendelijke naar beginners, vermeldt het even in je flightplan en kies een rustig vliegveld uit voor je eerste vluchten. Als iemand interesse heeft wil ik best samen een introductievlucht maken om een idee te geven van het online vliegen, ik wil in elk geval niet meer zonder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
thys schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:35:
[...]

Kijk eens op een willekeurige dinsdagavond, dan is vrijwel altijd heel NL, DE, UK, BE en FR online met atc met de bijbehorende piloten. IVAO is naar mijn idee zeer vriendelijke naar beginners, vermeldt het even in je flightplan en kies een rustig vliegveld uit voor je eerste vluchten. Als iemand interesse heeft wil ik best samen een introductievlucht maken om een idee te geven van het online vliegen, ik wil in elk geval niet meer zonder!
Dinsdagavond is niet bepaald willekeurig: NL online evening :p

Tijd voor Manchester-Londen. Daarna zal het feest gaan beginnen internationaal.

Edit: Mooi man, die Engelse maatschappijen schuiven heel vaak met hun kisten. Zijn veel flightplans te vinden voor binnen Engeland op edi-gla.co.uk :)

[ Voor 15% gewijzigd door BeefHazard op 30-01-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:30
thys schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:35:
[...]

Lijkt me wel is leuk, zit een maar aan, ik ben niet 100% bekend met een 737 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332509

BeefHazard schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:45:
[...]

Op IVAO mag je 20 minuutje de cockpit uit geloof ik op cruise. Maar op IVAO is weinig ATC, dus als je eenmaal boven de oceaan hangt zal je echt wel even kunnen eten/slapen/douchen.
Edit:

Heb al een aardige planning van wat ik de komende uren dagen weken/maanden ga vliegen, met de A320. Beginnende in Glasgow, naar Manchester. Dan London Heathrow aandoen, waarna logischerwijs Parijs volgt. Verder naar het zonnige zuiden kom ik in Lyon, vanwaar ik heel snel naar Zürich vlieg. Zürich -> Venetië -> Rome. Dan begint het avontuurlijke deel. Sarajevo valt denk ik wel goed te doen vanuit Rome (wil alleen maar hele korte afstanden vliegen) en daarna Boekarest. Dan naar Varna (Boekarest), Istanbul, Izmir, en dan een bezoekje brengen aan de knalrode Nederlandse toeristen op Kreta. Dan nog even naar Cairo en een heel stel luie pelgrims (voortaan lopen!) naar Mekkah brengen. Mekka naar Khartoem en dan kom je eigenlijk in een heel laagbevolkt gebied. Addis Abeba lijkt me leuk om te bezoeken, dus ook die gaat op het plan. Vanuit daar worden lange afstanden overmijdelijk. De eerstvolgende stop komt in Kampala (Uganda) of Nairobi (Kenia). Dan valt een klein langeafstandvluchtje nog wel te maken, naar Dar es Salaam. Volgende stop: Malawi/Lilongwe. Een heel flink eind. Moet in 2 uur te doen zijn, though. Vanuit daar ben ik weer in een iets drukker bevolkt gebied. Bulawayo (Zimbabwe) ligt niet ver meer dus die zal ik zeker meepakken. Even langs Mozambique om Maputo te bezoeken en ik kan naar mijn laatste land, Zuid-Afrika. De route gaat volledig via de kust, dus van Maputo naar Durban, Durban naar East London en vanuit daar is Kaapstad, mijn laatste plaats, nog maar een klein uurtje.

Wordt mooi, hopen dat de afstanden nog wel vliegbaar blijven want ik vlieg liever niet zo ver. Hoop dus niet dat ik mijn afstanden zo extreem kort heb gemaakt dat ik FL250 niet eens kan halen.
Ik ben nu ook aan zo'n tour bezig, waarbij ik het mediterrane deel van wat je hierboven beschrijft juist in omgekeerde volgorde doe. Ben nu in Izmir, en op de planning staat om via de Balkan, Oostenrijk en Duitsland naar Scandinavië te vliegen. (zie ook https://maps.google.nl/ma...04d175449de61760e12&msa=0) Uiteindelijk dan een oversteek naar Canada via IJsland en Groenland en hoe het dan verder gaat zie ik wel.
Ik doe het in de Mustang van A2A. Als ik dan een kruissnelheid van 250 KIAS aanhoud duren de meeste vluchten een uur tot 1,5 uur. Ik denk dat je dan FL250 wel haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Anoniem: 332509 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:11:
[...]

Ik ben nu ook aan zo'n tour bezig, waarbij ik het mediterrane deel van wat je hierboven beschrijft juist in omgekeerde volgorde doe. Ben nu in Izmir, en op de planning staat om via de Balkan, Oostenrijk en Duitsland naar Scandinavië te vliegen. (zie ook https://maps.google.nl/ma...04d175449de61760e12&msa=0) Uiteindelijk dan een oversteek naar Canada via IJsland en Groenland en hoe het dan verder gaat zie ik wel.
Ik doe het in de Mustang van A2A. Als ik dan een kruissnelheid van 250 KIAS aanhoud duren de meeste vluchten een uur tot 1,5 uur. Ik denk dat je dan FL250 wel haalt.
Wow, flinke trip voor zo'n klein vliegtuigje. Nu enroute naar lille, vind het vooralsnog erg leuk :D

EDIT: Zei ik lille? Lyon that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Laatst online: 05-07 20:30
MBgek schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:04:
[...]
Lijkt me wel is leuk, zit een maar aan, ik ben niet 100% bekend met een 737 :P
Denk dat er weinig mensen online vliegen die hun toestel voor 100% kennen ;) Het belangrijkste is dat je je route kunt vliegen en eenvoudige instructies van ATC op kunt volgen (stijgen, dalen, heading, ils).

Lees dit even rustig door: http://nl.ivao.aero/nieuwkomers/introductie
Laat het maar weten als je klaar bent voor je eerste vlucht dan spreken we wat af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Jeuj, laag (FL250) tochtje over de alpen. Ik besloot zürich over te slaan want dat is toch te kort. Dan maar van LFLL naar LIPZ, hele leuke tocht met alpen er in :D Screenshots komen

EDIT: :'( eindelijk eens een vlucht die vloeiend ging, crasht 'ie op het moment dat ik m'n FMC instel op pauze. MSVCR80.DLL, heb ik nou echt nooit. Voortaan niet meer op pauze doen.

[ Voor 33% gewijzigd door BeefHazard op 31-01-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:30
thys schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:58:
[...]

Denk dat er weinig mensen online vliegen die hun toestel voor 100% kennen ;) Het belangrijkste is dat je je route kunt vliegen en eenvoudige instructies van ATC op kunt volgen (stijgen, dalen, heading, ils).

Lees dit even rustig door: http://nl.ivao.aero/nieuwkomers/introductie
Laat het maar weten als je klaar bent voor je eerste vlucht dan spreken we wat af :)
yoo thanks! ga ik even lezen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

MBgek schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:25:
[...]

yoo thanks! ga ik even lezen :*)
Dat is idd het fijna aan IVAO. Alles is gewoon simpel in het Nederlands te lezen. Heb me gisteren eens eventjes alle software gedownload en de MTL geupdate. Helaas werkte gisteren de servers even niet mee met de nieuwe versie van IVAP. Helaas werkt Eye niet meer zodat ik niet kan meeluisteren met een toren. Zou dit graag eens een tijdje willen aanhoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Voor meeluisteren kan je ook inloggen op de TS forums. Je kan ook als observer inloggen via IVAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Remco Tr schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:01:
Voor meeluisteren kan je ook inloggen op de TS forums. Je kan ook als observer inloggen via IVAC.
Ja klopt, maar ik weet niet hoe ik dan op het teamspeak kanaal moet komen. Heb gisteren wat gekloot. Zat in een teamspeak server. Kwamen steeds mensen bij en er gingen weer mensen, maar helaas hoorde ik niemand. En ja ik had het geluid aanstaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Ben in Rome aangekomen. Next step: Boekarest. Nu gaat het interessant worden met velden die ik totaal niet ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

BeefHazard schreef op zondag 27 januari 2013 @ 17:14:
Nadat VoxATC weer eens (zoals altijd) een troep had gemaakt van de wachtrij bij de baan, was ik dan eindelijk vertrokken en zag het er even mooi uit.
Heb je AI in FSX dan wel uitgezet? (Slider op 0)? Ik heb nu ook een jaar VoxATC maar heb dit probleem niet meegemaakt. Ik gebruik MyTrafficX voor mijn AI. Heb in VoxATC mijn AI op 50-75% staan en nooit last van wat ik bij jou zie.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Tallguy schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:23:
[...]

Heb je AI in FSX dan wel uitgezet? (Slider op 0)? Ik heb nu ook een jaar VoxATC maar heb dit probleem niet meegemaakt. Ik gebruik MyTrafficX voor mijn AI. Heb in VoxATC mijn AI op 50-75% staan en nooit last van wat ik bij jou zie.
Staat keurig op 0. In VOX op 40%. Anders wordt het sowieso al te druk met parkings en merk ik dat aan mijn frames. Gebeurt gewoon soms op grote addon velden, dan gaan er kisten staan holden naast de baan enzo, heel gek.

Eindelijk NL2000v4 gevonden op Usenet, 833 dagen oud. Kan mijn payserver net aan :D. Scheelt weer al die provincies los downloaden. Misschien mijn tour even onderbreken voor wat Nederlands VFR werk :D

[ Voor 15% gewijzigd door BeefHazard op 03-02-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Laatste twee weken aan het experimenteren geweest met OpusFSX. Werkt allemaal leuk en snel, maar ik krijg nog steeds betere en meer realistische ervaringen met REX+ OD. En dan heb ik het over realistisch als ik het vergelijk met mijn eigen ervaringen tijdens het vliegen, niet METAR resultaten. Dat ze het helemaal perfect met de METARs syncen is leuk en aardig, maar het komt dikwijls voor dat 10 minuten na de nieuwste metar de condities alweer anders zijn. Andere wind, ander wolken dek etc etc. Daar hecht ik niet zoveel waarde aan.

REX geeft mij de meest overtuigende weergave van het weer, zonder rare windshifts tegenwoordig :).
BeefHazard schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:31:
[...]

Eindelijk NL2000v4 gevonden op Usenet, 833 dagen oud. Kan mijn payserver net aan :D. Scheelt weer al die provincies los downloaden. Misschien mijn tour even onderbreken voor wat Nederlands VFR werk :D
Zal hem volgende week ofzo wel eens opnieuw uploaden naar de nieuwsgroepen, heb de boel nog compleet up to date op m'n externe schijf staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Tja, ik zou 'm ookw el willen uploaden alleen dat komt dan pas na de zomer. Voor nu op 120/10 kabel, dan 600/600 glas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Wist u dat: NL2000 bezig is met winter textures?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Oeh, klinkt lekker. Vanavond een 5.1 setje overnemen van een andere tweaker. Dat wordt lekker geluid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:37

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

@ Propane zou je nog even willen laten weten wanneer die klaarstaat? Dan pak ik hem mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ircghost schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:19:
@ Propane zou je nog even willen laten weten wanneer die klaarstaat? Dan pak ik hem mee :).
Ja, zal volgende week even kijken. Zit nu nog in het buitenland met crap internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Remco Tr schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:37:
Wist u dat: NL2000 bezig is met winter textures?
GAAF :D Dat is toch echt het enige dat ik nog wilde van NL2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind NL2000 flut. Of mag ik dat niet zeggen omdat het gratis is...? ;) Ik vind de installer en alles echt mooi en netjes gedaan, maar photoreal blijft zo plat... en bovendien zijn er erg grote verschillen in kwaliteit... Nee, het kan mij niet eh... bekoren (weet even geen ander woord, sorry).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:24:
Ik vind NL2000 flut. Of mag ik dat niet zeggen omdat het gratis is...? ;) Ik vind de installer en alles echt mooi en netjes gedaan, maar photoreal blijft zo plat... en bovendien zijn er erg grote verschillen in kwaliteit... Nee, het kan mij niet eh... bekoren (weet even geen ander woord, sorry).
Note: je moet ook de 3d meuk bij installeren. Geen scenery die het beter doet hoor, zeker niet de FSX scenery. Nu heb ik tenminste rechthoekige weilanden ipv weilanden alsof je ergens in de bergen vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:24:
Geen probleem, over 12 maanden heb je toch weer een hele verzameling photoscenery omdat Orbx 'het' dan niet meer is ;) :P. We kennen je! :D

Edit:

@Remco, nee, maar nog niet extreem lang geleden vloog J van E over allemaal photoscenery en vond hij het geweldig ;). Komt nog wel weer eens een ommekeer de andere kant op :P.

[ Voor 14% gewijzigd door Propane op 05-02-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Is zou geen beter/ander alternatief dan NL2000. Tuurlijk blijft het plat maar als je IFR vliegt is het echt prima. Het is altijd weer een feest van herkenning als je Nederland binnen vliegt.

ORBX wordt geen photo scenery toch? Het is tevvergelijken met GEX.

[ Voor 15% gewijzigd door Remco Tr op 05-02-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Propane schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:57:
[...]
Geen probleem, over 12 maanden heb je toch weer een hele verzameling photoscenery omdat Orbx 'het' dan niet meer is ;) :P. We kennen je! :D

Edit:

@Remco, nee, maar nog niet extreem lang geleden vloog J van E over allemaal photoscenery en vond hij het geweldig ;). Komt nog wel weer eens een ommekeer de andere kant op :P.
d:)b

Ik zat vandaag alweer te kijken naar Megascenery Earth, hahaha! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:46
FastFred schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:53:
GAAF :D Dat is toch echt het enige dat ik nog wilde van NL2000
Nachttextures zouden ook wel aardig zijn, althans laatste keer dat ik keek, waren die er niet.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Ben tot Cairo gekomen, denk dat ik mijn toer hier maar eindig en gewoon weer random dingen ga vliegen. Word het een beetje zat, van default zandbakairport A naar default zandbakairport B. Tijd voor wat NL2000 VFR werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

of neem Orbx australie, wat is dat genieten zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb een vraagje over de scenerey volgorde
Ik zag in de op
1. FSX
2. FSGlobal 2010/2012
3. UTX Europe
5. GEX Europe

Dus FSX komt helemaal boven te staan en GEX helemaal onderaan?,
ik heb ook mega airports moeten die boven op plek 4 komen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

mega moet op 6 in dit geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Ircghost schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:04:
of neem Orbx australie, wat is dat genieten zeg!
Kwalitatief zal het zeker beter zijn, maar ik vind de hoge mate van herkenning in NL erg leuk. Vandaag vanuit noordoostpolder naar Leeuwarden - Groningen - EHOB oid, Teuge en nu ben ik op EHDL. Volgende stap wordt denk ik EHVK. Grappig was dat ik toevallig PAPI lampjes naast me zag, en eens goed op de GPS keek en zag dat EHDL daar lag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

vertrokken vanaf de ZCNOP in de Noordoorstpolder toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Yep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Daar vlieg (vloog) ik normaal, maar dan in het echt met zweefvliegtuigen :D. Ben er tijdelijk mee gekapt vanwege het feit dat studeren niet lekker te combineren valt met vliegen (als je ergens anders woont).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
BeefHazard schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 18:20:
Ben tot Cairo gekomen, denk dat ik mijn toer hier maar eindig en gewoon weer random dingen ga vliegen. Word het een beetje zat, van default zandbakairport A naar default zandbakairport B. Tijd voor wat NL2000 VFR werk.
Had ik je ook kunnen vertellen :9 Weinig intressants daar, ben een keer naar Hurghada gevlogen in FSX, er was niet eens een stad... Wel een vliegveld in de middle of nowhere langs de kust

Dubai is dan wel weer gaaf, heb ik een tijdje terug eens gedaan, non-stop Schiphol > Dubai met de 737NGX, had een dagje niks te doen ofzo :P

Als je de NGX helemaal aftankt dan hou je 2 halflege wingtanks over aan het eind, (afhankelijk van gewicht, cruise alt enzo
mekkieboek schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:17:
[...]

Nachttextures zouden ook wel aardig zijn, althans laatste keer dat ik keek, waren die er niet.
Inderdaad, van een afstandje laat hij de default FSX nachttextures zien, maar als je dan dichterbij komt is alles gewoon compleet donker

[ Voor 43% gewijzigd door FastFred op 07-02-2013 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
FastFred schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:04:
Inderdaad, van een afstandje laat hij de default FSX nachttextures zien, maar als je dan dichterbij komt is alles gewoon compleet donker
Officiëel is nachtelijke VFR niet eens toegestaan in NL :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Wie zegt dat ik er alleen VFR vlieg? Ik gebruik EHRD als thuisbasis voor al m'n vluchten zowat. In ieder geval de 737NGX vluchten binnen Europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Propane schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:57:
[...]

Edit:

http://forum.avsim.net/to...e-sky-scenery-experience/

:+

(Ik heb ff geen tijd en zin om hier thumbnails te maken en te posten.. :O )

Ik moet zeggen dat Blue Sky Scenery best wel leuk is... Nederland is niet alleen plat en saai, maar de freeware scenery heeft ook teveel verschil in kwaliteit. BSC lijkt aardig goed voor gratis scenery... Ik vind het denk ik zelfs beter dan Horizon's payware England...

Als je eventjes boven photoreal hebt gevlogen, doet landclass scenery toch echt zeer aan je ogen met al die wegen die overal dwars doorheen lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Beefhazard, vlieg jij ook buiten de simulators?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Ircghost schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:11:
Beefhazard, vlieg jij ook buiten de simulators?
Ben 14, dus nee helaas. Wel 2 keer in een cessna'tje gevlogen. 1 keer een speciale dag van EHLE, in de PH-BWR, toen mocht ik ook zelf een beetje sturen en doen (was 9 :p). Later met mijn buurjongen (die de KLM Flight Academy heeft voltooid) wat gevlogen in een 172. Was 2 of 3 jaar geleden, sindsdien niet meer gedaan. Alleen nog een paar keer in een 737 simulator van iemand die ik ken!

als passagier op de grote jongens vlieg ik wel weer heel veel, komende meivakantie met de 747-8 van LH tussen Washington en Frankfurt vliegen *O*

[ Voor 12% gewijzigd door BeefHazard op 07-02-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Hoe kom je er dan bij om vanaf de ZCNOP te vliegen, niet echt bekend vliegveld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Ik zag ''noordoostpolder'' staan in mijn FSX schermpje toen ik op zoek was naar een schattig klein grasbaantje om wat op te spelen. Vond 't wel grappig, weer eens wat anders dan EHLE, maar wel een vrij centrale positie in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ah fair enough :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37384

Anoniem: 135195 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:03:
[...]

Ik moet zeggen dat Blue Sky Scenery best wel leuk is... Nederland is niet alleen plat en saai, maar de freeware scenery heeft ook teveel verschil in kwaliteit. BSC lijkt aardig goed voor gratis scenery... Ik vind het denk ik zelfs beter dan Horizon's payware England...

Als je eventjes boven photoreal hebt gevlogen, doet landclass scenery toch echt zeer aan je ogen met al die wegen die overal dwars doorheen lopen...
Ik heb ook redelijk wat van Blue Sky Scenery, vooral om de leegtes op te vullen tussen LA (KLAX), Las Vegas (KLAS) en San Fransisco (KSFO) - mijn payware airports en scenery (Mega SoCal, Las Vegas e.d.). Het is alleen jammer dat de stukken Californie en Nevada niet helemaal aansluiten en je alsnog een spoor default textures woestijn hebt. Maar het ziet er goed uit en is gratis, dus ach!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Anoniem: 135195 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:03:
[...]

Ja, je doet dit gewoon om mijn voorspelling van 12 maanden te verpesten, ik heb je wel door :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

YES me trackIR 5 is binnen :D

-----------
J van E

Weet jij welke weather engine hij gebruikt bij die Blue Sky screens?

[ Voor 62% gewijzigd door Ircghost op 08-02-2013 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Propane schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 23:10:
[...]

Ja, je doet dit gewoon om mijn voorspelling van 12 maanden te verpesten, ik heb je wel door :P.
Ik vergeet al wat ik zélf in het verleden heb gezegd, laat staan wat jij 12 maanden geleden hebt voorspeld... ;) Maar ik weet van mezelf hoe ontzettend wispelturig ik ben, hoor... 8)
Ircghost schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 01:17:

J van E

Weet jij welke weather engine hij gebruikt bij die Blue Sky screens?
Nou, ik weet wel welke weather engine ik heb gebruikt: ;) OpusFSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Anoniem: 135195 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:21:
[...]

Ik vergeet al wat ik zélf in het verleden heb gezegd, laat staan wat jij 12 maanden geleden hebt voorspeld... ;) Maar ik weet van mezelf hoe ontzettend wispelturig ik ben, hoor... 8)
Ik zag dat je woensdag nog wat had gepost in zo'n topic over Megascenery, over dat Switzerland Pro er low-res uitzag... Ik kan hem persoonlijk echter best aanraden. Nee, het is niet de allerhoogste resolutie, maar er is geen betere manier om door of over de Alpen te vliegen:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6094/6234830623_362d0ffd0c_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5029/5649160999_9e22ba3087_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5067/5649722416_319854b393_z.jpg

En dat zijn redelijke oude shots met een niet echt getweakte setup of weather engine, dus kwaliteit kan nog een tikje beter :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Aw, die laatste shot :D wauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Wauw, die BSC ziet er allesbehalve slecht uit. Dat geklaag van mensen vaak is ook wel irritant, dit is het en het is een stuk beter dan de standaard meuk. Switzerland Pro X is zeker een mooi product. Ik kan altijd genieten van mooie textures, echt full HD of niet. Platte voorwerpen boeien mij niet, het gaat er om dat je daadwerkelijk jouw straat of zelfs huis kan zien. Geen 3D? so be it. * BeefHazard gaat aan de slag in USA met California enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

@J van E .. oh ik had helemaal niet gekeken naar de naam van de TS, dacht gewoon dat hij iemand anders was :P. Maar goed, dan ga ik die eens gebruiken!

Ik ben nu ook BSC aan het binnenharken, heb al grote delen van Colerado. Zo maar eens California binnen halen, ben van plan de gehele route na te vliegen die ik heb gereden daar :).

[ Voor 9% gewijzigd door Ircghost op 08-02-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zijn wel aardig wat mb's... of beter gezegd gb's. Toen ik begon met Californie te downloaden zag ik alleen de bovenste rijen secties: bleken er daaronder minstens twee keer zoveel secties te zitten! En omdat ik het meeste op mijn werk download (snelle verbinding) moet ik alles via USB-sticks verhuizen naar mijn PC... dus dat gaat nog wel ff duren. Binnenkort krijg ik Ziggo-internet: kan ik ff gaan testen of de verbinding een beetje okay is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik ben nu niet thuis maar download via vpn + mstsc alles alvast op mijn game pc. Heb 120 mb lijntje dus het gaat redelijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Is dat allemaal freeware? En waar is dat te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FastFred schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 17:44:
Is dat allemaal freeware? En waar is dat te downloaden?
Ja, freeware. Maar als je wilt, mag je doneren. ;)

http://www.blueskyscenery.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Als het mij bevalt wil ik nog best wel wat doneren als je bedenkt hoeveel CPU en/of GPU hij hier in heeft zitten..

Heb nu bijna heel California, wat een gedoe zeg. Zie het liever in een volledige NZB binnen komen.

[ Voor 30% gewijzigd door Ircghost op 09-02-2013 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Ircghost schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:04:
Als het mij bevalt wil ik nog best wel wat doneren als je bedenkt hoeveel CPU en/of GPU hij hier in heeft zitten..

Heb nu bijna heel California, wat een gedoe zeg. Zie het liever in een volledige NZB binnen komen.
Nou , wat let het jou om er een nzb van te maken? Top, gooi op die nzb en ik ben je eerste downer;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Oban606 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:54:
[...]

Nou , wat let het jou om er een nzb van te maken? Top, gooi op die nzb en ik ben je eerste downer;)
En ik de tweede :D de enige reden dat ik het nog niet begonnen ben aan CA is dat het zulke kleine stukjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Iemand ervaring met de DX10 mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Anoniem: 37384 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 16:24:
Ik heb overigens de overstap naar DX10 gemaakt laatst. Je kunt zo weer terug, dus wilde het gewoon proberen. Ik moet zeggen dat ik gisteren een fantastische vlucht heb gemaakt over ORBX England. Het loopt vloeiend (nu echt constant 30 fps, behalve op grote drukke airports, dan ong. 22-26) en is iets mooier dan DX9. Je zit op sommige airports ook dingen die je met DX9 niet ziet. Er zijn nog wel wat probleempjes, onder andere ziet sneeuw er bij mij niet uit, daar moet ik nog even naar kijken. Ook zie je heel soms wat storing in een texture, maar dat is heel miniem en valt bijna niet op.
Ook werkt de night lighting op Mega airport Amsterdam niet (Aerosoft), dus dat is ook jammer. Maar verder werken al mijn addons gewoon voor zover ik kan zien.

Ook heb ik nu SweetFX geactiveerd (is supersimpel, gewoon paar bestandjes plaatsen die je dus ook weer kunt verwijderen) en dat werkt ook gelukkig. Weet niet of dat aan DX10 ligt, maar met de ENB-mod kreeg ik altijd vage flitsen in DX9.

Misschien het proberen waard voor jullie. Hier een heel forum op AVSim over de DX10 fix, plus een simpele handleiding en een link naar de install: http://forum.avsim.net/fo...scussions-hints-and-help/

@J van E: Ik kreeg in de Duke Turbine zelfs het MS Flight gevoel terug. Schaduwen in de cockpit + weerkaatsingen van onweer. En dat dus ook gecombineerd met de vloeiendheid van Flight!
Eigen ervaring: werkt voor geen meter. Slechte AA op mijn 6970, dus heb het meteen weer verwijderd. Ook moet je absoluut niet 's nachts willen vliegen, da's echt een regelrechte ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Ik vlieg regelmatig snachts dus dan houd het al snel op. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37384

Antialias werkt wel gewoon hoor, maar met DX10 moet je hem zowel in FSX aanzetten en in nVidia Inspector/Catalyst CC.

Steeds meer payware-airports worden naar DX10 overgezet en dan werken de nighttextures daar ook gewoon. En als het niet bevalt zet je in je FSX.cfg gewoon weer d3d10=0 en je bent weer terug naar DX9.

Dus je kunt het op zijn minst proberen en desnoods terug naar D9 als je 's nachts gaat vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Als er meer mensen zijn die California willen hebben, dan kan ik het wel online gooien ergens in de aankomende dagen. Het is gewoon legaal toch omdat het freeware is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Ircghost schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 16:56:
Het is gewoon legaal toch omdat het freeware is?
Lijkt me prima normaal. Als je het écht heel safe wil spelen neem je even contact op met Blue Sky Scenery. Maar ik denk dat zij het ook een goed idee zullen vinden. Meer verspreiding -> meer gebruikers -> meer geld -> betere scenery.

Pagina: 1 ... 22 ... 100 Laatste