Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Aan de ene kant jammer dat Air New Zealand van de blauw/groen combinatie afstapt, aan de andere kant heeft de nieuwe livery met het moderne lettertype z'n eigen frisse look:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8208/8203330965_fcb69e628e_z.jpg

Wat kan liveries painten toch leuk zijn :P.

[ Voor 11% gewijzigd door Propane op 20-11-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:13
Welke T7 is dat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Jammer dat ie zoveel kost wacht wel op PMDG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-07 02:55

Tyoi

Beddytear

Een vriend van me, ook wel redelijk gek van FSX e.d., heeft gisteren REX gekocht en geïnstalleerd. Nu merkte ik op dat elke keer dat hij REX start en dan op de 'I just want to fly.' knop drukt (om FSX te starten) de textures weer opnieuw geüpload worden, ondanks dat de textures niet zijn gewijzigd. Weet iemand waarom REX dat doet? Ik dacht eraan om ook REX te halen voor de textures en de real weather feature maar ik zie het niet zitten om elke keer dat ik wil spelen 2~5min te wachten totdat de textures opnieuw zijn geupdated.

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-07 14:23
Volgens mij als je die texture's een keer hebt geinstalleerd kan je ook alleen FSX opstarten, alleen mis je dan wel de REX weather engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Remco Tr schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:08:
[...]

Jammer dat ie zoveel kost wacht wel op PMDG...
Ach, die zal ook wel niet al te goedkoop worden. Voor mij is/wordt de Captain Sim 'diep' genoeg, heb positieve ervaring met hun 767. En ik ben al niet zo'n long haulert, dus die B777 krijgt niet heel veel vliegtijd. Dan ga ik wel voor de simpelere :P.
Tyoi schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:00:
Een vriend van me, ook wel redelijk gek van FSX e.d., heeft gisteren REX gekocht en geïnstalleerd. Nu merkte ik op dat elke keer dat hij REX start en dan op de 'I just want to fly.' knop drukt (om FSX te starten) de textures weer opnieuw geüpload worden, ondanks dat de textures niet zijn gewijzigd. Weet iemand waarom REX dat doet? Ik dacht eraan om ook REX te halen voor de textures en de real weather feature maar ik zie het niet zitten om elke keer dat ik wil spelen 2~5min te wachten totdat de textures opnieuw zijn geupdated.
Gewoon op Fly Now rammen in plaats van "I just want to fly". Dan start hij de weather engine (die sterk verbeterd is in Essentials Plus), FSX, en heb je geen gekloot met textures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-06 08:21
SgtPoen schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:05:
Volgens mij als je die texture's een keer hebt geinstalleerd kan je ook alleen FSX opstarten, alleen mis je dan wel de REX weather engine.
Klopt, als het puur om de textures gaat dan kan je die gewoon eenmalig in REX selecteren en opslaan en dan gewoon los FSX opstarten, hoef je ook niet steeds op dat laadscherm van REX te wachten.
Zo doe ik het wel iig :)
En als je na een tijdje toch andere textures wilt dan verander je het gewoon een keertje, klaar is kees :)

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Propane schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:10:
[...]
Gewoon op Fly Now rammen in plaats van "I just want to fly". Dan start hij de weather engine (die sterk verbeterd is in Essentials Plus), FSX, en heb je geen gekloot met textures.
Super, zo makkelijk kan het zijn _/-\o_

Edit:
Hebben jullie ervaring met SoftTH? Ik heb nu 2x 1920x1080 staan. Met een aanpassing in de config heb ik dan een totale reso van 4004x1080. (zo wordt de bezel ook meegerekend alsof het een stukje scherm is en blijven ronde objecten ook rond (achter de bezel)). Nu heb ik een 'probleem': De muis werkt niet op het 2 secherm. De muis is er wel, maar als ik iets probeer aan te kilkken dan werkt het niet, alleen op scherm 1. Iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat FSX ook scherm 2 ziet als 'input scherm'?

[ Voor 44% gewijzigd door Tyoi op 22-11-2012 17:12 ]

6) You just checked it.

Anoniem: 135195

Hier nog lui die REX Latitude gaan kopen? Soort van next gen FS Passengers met een online community erachter en zo...? Lijkt me op zich wel grappig, eigenlijk...

www.rexlatitude.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Anoniem: 135195 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:09:
Hier nog lui die REX Latitude gaan kopen? Soort van next gen FS Passengers met een online community erachter en zo...? Lijkt me op zich wel grappig, eigenlijk...

www.rexlatitude.com
Nou, wat vind je er tot dusver van ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Propane schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 19:09:
[...]
Nou, wat vind je er tot dusver van ;).
LOL Er is meer in het leven dan gamen... ;) Hopelijk kan ik 'm morgen kopen en dan zal ik het je laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Als ik de info op de wbsite van rex bekijk dan doet me dit sterk denken aan FSPassengers, maar dan met wat online opties.

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat was ook mijn eerste indruk. Het is een soort van FSPassenger Deluxe... Maar je hebt met Latitude meer statistics en grafieken om te bekijken na de vlucht en die online community lijkt me toch wel grappig. Op sommige punten heeft FSPax trouwens meer opties; zo let die addon ook op je lichten en nog meer dingen. Latitude ziet er dan wel weer stukken gelikter uit...

Maar goed, hopelijk weet ik morgen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Anoniem: 135195 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 21:25:
[...]

LOL Er is meer in het leven dan gamen... ;)
Eg nie! :P

Haha, nee, dacht dat je hem al had gekocht na die post op Avsim ;) :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Propane schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 15:13:
[...]
Eg nie! :P

Haha, nee, dacht dat je hem al had gekocht na die post op Avsim ;) :P.
;) Nee, maar nu heb ik 'm wel. Ik heb een lang verhaal gepost op Avsim dus heb nu ff geen zin om dat hier te herhalen, haha! Maar na wat opstartproblemen en een eerste vlucht ben ik wel positief gestemd. Ik heb nu wel al door dat ik slecht vlieg, vooral de approach dan, haha! >:)

EDIT
Ik heb nu drie vluchten gedaan en ik ben nu al zover dat ik kan zeggen KOPEN DIE HAP! ;) Het voegt echt wat toe en je wordt er een betere piloot van! Het is toch echt heel anders dan FSPassengers, al was het alleen maar doordat je al je vluchten naderhand tot in detail kan nakijken. Leuke addon! _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 24-11-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93195

Anoniem: 135195 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 18:32:
[...]

;) Nee, maar nu heb ik 'm wel. Ik heb een lang verhaal gepost op Avsim dus heb nu ff geen zin om dat hier te herhalen, haha! Maar na wat opstartproblemen en een eerste vlucht ben ik wel positief gestemd. Ik heb nu wel al door dat ik slecht vlieg, vooral de approach dan, haha! >:)

EDIT
Ik heb nu drie vluchten gedaan en ik ben nu al zover dat ik kan zeggen KOPEN DIE HAP! ;) Het voegt echt wat toe en je wordt er een betere piloot van! Het is toch echt heel anders dan FSPassengers, al was het alleen maar doordat je al je vluchten naderhand tot in detail kan nakijken. Leuke addon! _/-\o_
ik zat er ook naar te kijken maar weet niet wat voor meerwaarde het geeft eigenlijk. maar als ik jou zo lees dan is het een "must".

even iets anders, als ik fsx opstart dan veranderd windows zijn thema naar basic, is dat tegen te gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93195 schreef op zondag 25 november 2012 @ 10:35:
[...]

ik zat er ook naar te kijken maar weet niet wat voor meerwaarde het geeft eigenlijk. maar als ik jou zo lees dan is het een "must".

even iets anders, als ik fsx opstart dan veranderd windows zijn thema naar basic, is dat tegen te gaan ?
Nou ja, een must... Het voegt toch iets toe wat ik persoonlijk leuk vindt! Het hangt natuurlijk helemaal af van hoe je FSX speelt en zo. ;)

En dat basic is volgens mij niet tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Wow, net Tutorial 1 van de PMDG 737-800 (KLM livery ofc :P) doorgelopen. Ben d'r stil van. En ikke denken dat ik er al wat van kon door een beetje heen en weer te vliegen van/naarEHAM met mijn Beachcraft Super king air B200. Nou mooi niet dus...

Voor degene die ook met de PDGM737-800 vliegen. Als ik de KLM livery gebruik (gedownload van de PGDM website http://www.precisionmanua...s/downloads/liveries.html) dan heb ik een probleem met het initialiseren van de TO/GA mode. Deze werkt wel, maar rond 100knts stop ie ermee en geeft de modus niet meer throttle. Als ik de standaard livery gebruik dan gaat het wel goed. Enig idee waarom de TO/GA mode bij de KLM livery anders is? (De KLM Livery heeft ook een paar andere wijzigingen, zo mist de HGS, zie de MCP er iets anders uit en er zitten een tweetal andere readouts op het main panel).

Tipje voor de captains die ook met deze kist willen vliegen: YouTube: ★ PMDG 737 NGX and FS2Crew for FSX Part 1

[ Voor 65% gewijzigd door Tyoi op 28-11-2012 10:28 ]

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik las ergens dat je met elkeer als je hamachi gebruikt samen in freeflight kan vliegen, klopt dat ? en heb je dan wel AI vlieg verkeer?
Want als ik een server maak dan is het akelig stil op de wereld eigenlijk met vliegtuigen :'(

Of heb ik heel raars gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-07 20:25
[b]Tyoi schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:44

Voor degene die ook met de PDGM737-800 vliegen. Als ik de KLM livery gebruik (gedownload van de PGDM website http://www.precisionmanua...s/downloads/liveries.html) dan heb ik een probleem met het initialiseren van de TO/GA mode. Deze werkt wel, maar rond 100knts stop ie ermee en geeft de modus niet meer throttle. Als ik de standaard livery gebruik dan gaat het wel goed. Enig idee waarom de TO/GA mode bij de KLM livery anders is? (De KLM Livery heeft ook een paar andere wijzigingen, zo mist de HGS, zie de MCP er iets anders uit en er zitten een tweetal andere readouts op het main panel).
Probeer eens andere livery van KLM bijv. de -700 met w/l. Die heeft ook de goede instrument configuratie die KLM gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassenoudste
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-07 17:21
Tyoi schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:44:
Hoe je de cockpit van een 737 indeelt is een beetje modulair en optioneel en zal per maatschappij, verschillen en vaak van vliegtuig tot vliegtuig. Voorbeeld: Op de Navigation Display kan TRK bovenaan staan of HDG.

Met betrekking tot de TO/GA mode van de A/T. Bij 84 kts gaat de A/T naar THR HLD waarbij de servos de thrust levers niet meer kunnen bedienen. Tot op 800 ft. boven elevatie van de luchthaven, dan gaat de A/T weer naar ARM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Klassenoudste schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:46:
[...]

Hoe je de cockpit van een 737 indeelt is een beetje modulair en optioneel en zal per maatschappij, verschillen en vaak van vliegtuig tot vliegtuig. Voorbeeld: Op de Navigation Display kan TRK bovenaan staan of HDG.

Met betrekking tot de TO/GA mode van de A/T. Bij 84 kts gaat de A/T naar THR HLD waarbij de servos de thrust levers niet meer kunnen bedienen. Tot op 800 ft. boven elevatie van de luchthaven, dan gaat de A/T weer naar ARM.
Dus de TO/GA modus op de KLM kist is anders dan de standaard PMDG 737-800? Komt er dus ook op neer dat ik handmatig de throttle moet bedienen bij takeoff?

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 12:36
Voor zover ik weet zijn er geen problemen met de TO/GA modus in de KLM livery? Ik vlieg hem ook vaak zat, en gaat gewoon goed. Wel schakel ik altijd over naar VNAV, dus waarschijnlijk pakt deze hem direct over, ipv. dat hij op Throttle Hold > ARM komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Voor iedereen die ''windowed'' vliegt en behoefte heeft aan vsync...

check this! http://forum.avsim.net/to...-vsync-fix-windowed-mode/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Remco Tr schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:33:

Van het weekend eens proberen. Nu nog een manier om die stomme randen van je "window" weg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
TranceSetter schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:49:
[...]

Van het weekend eens proberen. Nu nog een manier om die stomme randen van je "window" weg te krijgen.
Daar is ook een tweak voor ik zoek hem ff op stay tuned!

EDIT: hier heb je de link http://forum.mutleyshanga...derless-in-windowed-mode/

[ Voor 17% gewijzigd door Remco Tr op 30-11-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:59
Tyoi schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:44:
Voor degene die ook met de PDGM737-800 vliegen. Als ik de KLM livery gebruik (gedownload van de PGDM PMDG website http://www.precisionmanua...s/downloads/liveries.html) dan heb ik een probleem met het initialiseren van de TO/GA mode. Deze werkt wel, maar rond 100knts stop ie ermee en geeft de modus niet meer throttle. Als ik de standaard livery gebruik dan gaat het wel goed. Enig idee waarom de TO/GA mode bij de KLM livery anders is? (De KLM Livery heeft ook een paar andere wijzigingen, zo mist de HGS, zie de MCP er iets anders uit en er zitten een tweetal andere readouts op het main panel).
Hier geen last van, ik vlieg met zowel de KLM en Transavia livery's, hier zit ik echter wel zelf mijn eigen voorkeuren in voor ik ga vliegen *

Ik ga binnenkort trouwens maar verhuizen naar Amerika, dus weer even een paar lange vluchten. Dan is het tenminste nog licht (ingame) als ik s'avonds (realtime) wil gaan vliegen :P Dat donker begint te vervelen nu.

Kan ik de AA livery ook weer eens gebruiken

* Airstairs, Heads up Guidance, Realistic AP engagement OFF, cockpit sounds in ext. view OFF

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 30-11-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Het houd niet op met de tweaks vandaag ;)

Nog 1 voor de gene die die NGX vliegen icm Topcat

http://forum.avsim.net/to...guration-for-pmdg-738ngx/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
FastFred schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 16:47:
[...]

Hier geen last van, ik vlieg met zowel de KLM en Transavia livery's, hier zit ik echter wel zelf mijn eigen voorkeuren in voor ik ga vliegen *

Ik ga binnenkort trouwens maar verhuizen naar Amerika, dus weer even een paar lange vluchten. Dan is het tenminste nog licht (ingame) als ik s'avonds (realtime) wil gaan vliegen :P Dat donker begint te vervelen nu.

Kan ik de AA livery ook weer eens gebruiken

* Airstairs, Heads up Guidance, Realistic AP engagement OFF, cockpit sounds in ext. view OFF
Dit kan je ook standaard zo instellen, zodat hij dit altijd bij alle liveries gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Je kan ook instellingen van livery naar livery kopieren. FMC>PMDG options

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
TranceSetter schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:47:
[...]

Dit kan je ook standaard zo instellen, zodat hij dit altijd bij alle liveries gebruikt :)
Normaal onthoud hij die setting ook, tenminste dat hoort zo. Maar iedere keer als ik de sessie afsluit ("End Flight") dan crashed FSX en moet ik de volgende keer als ik een sessie start die settings weer opnieuw maken.

Loop al eeuwen met dit probleem rond. Zelfde probleem met mijn Katana 4x van Aerosoft en alle degelijke add-on vliegtuigen. Freeware vliegtuigen geen probleem, ook default kisten geen probleem mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
quick question: is de PMDG 747 "lichter" qua fps hit dan de 737NGX van dezelfde fabrikant?

[ Voor 50% gewijzigd door BeetjeVreemd op 01-12-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
HirzoSchuurman schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 18:25:
quick question: is de PMDG 747 "lichter" qua fps hit dan de 737NGX van dezelfde fabrikant?
Er zitten minder animaties in de cockpit dus hij zou wel iets lichter moeten zijn.
Schrik niet van de VC als je vanaf de NGX komt. Paar weken geleden de 747 er weer opgezet maar binnen 30min was hij er weer af . Wat een lelijk ding :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay... Ik probeer te vliegen met de 737NGX maar dan meer in een soort van automated manual mode terwijl ik de FSX ATC volg. In de Airbus X kan ik bijvoorbeeld heel simpel tegen het vliegtuig zeggen dat ik naar een andere altitude wil door de altitude te veranderen en op de knop te drukken: het vliegtuig gaat dan naar die hoogte maar blijft wel gewoon in managed mode, dus de snelheden zijn alsnog automatisch geregeld. Als ik zoiets probeer in de 737NGX dan wordt de snelheid opeens ook 'manual' en moet ik zelf maar uitzoeken welke snelheden ik wil gebruiken... Zolang ik alles in de FMC zet en alles automatisch laat verlopen, gaat alles prima, maar als ik ook maar IETS wil veranderen, dan lijkt alles op manual te gaan en gaat het dalen of de approach compleet fout...

Iemand enig idee hoe ik de 737NGX kan laten doen wat ik zeg tijdens de vlucht zonder dat alles meteen 'manual' wordt...? Als je begrijpt wat ik bedoel? ;) (Heb hetzelfde trouwens ook gevraagd op Avsim, maar het leek me wel handig het hier ook ff te vragen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Gewoon je hoogte instellen op het MCP en vervolgens adhv de Vertical Speed dalen of stijgen ;) Volgens mij stopt ie dan gewoon met stijgen/dalen als je op de ingestelde hoogte op de MCP zit

Of de auto throttle dan ook er af gaat weet ik niet

[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 02-12-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij uitleggen wat FSUIPC4 is en doet , ik snap er eerlijk gezegd niet zoveel van, en is het belangrijk om dit ook te hebben net als WideFS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobermo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-07 18:27
Je kunt ook de modus "Level Change" gebuiken, is de knop LVL CHG.
De autopilot zal dan naar je nieuwe hoogte klimmen met climb thrust en de ingestelde snelheid.
In de daling zal (flight) idle thrust gedaald worden naar de nieuwe hoogte.

Als je nog vragen hebt, pm mag ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Remco Tr schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 19:23:
Er zitten minder animaties in de cockpit dus hij zou wel iets lichter moeten zijn.
Schrik niet van de VC als je vanaf de NGX komt. Paar weken geleden de 747 er weer opgezet maar binnen 30min was hij er weer af . Wat een lelijk ding :p
Bedankt voor je snelle antwoord!
Ik blijf problemen hebben met filmen i.c.m. de 737 (lees: vastlopers), zoek nu een airliner die het hele film proces wat makkelijker doorstaat, heb er met GA kisten geen last van dus het zit hem erin dat pmdg 737 nogal veel van m'n systeem eist.
Vind €55,- trouwens wel duur voor de oude 747 :s
Nog tips voor een een andere airliner met minimaal hoge kwaliteit textures voor het exterieur (liefst ook VC), maar die iets beter te betalen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dit geprobeerd maar als ik fsx sluit blijf ik in de basic mode staan van win7. imand nog meer last van?

er was een typfoutje ingekomen , nu doet ie normaal , eens kijken wat dit precies nu doet eigenlijk

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 93195 op 02-12-2012 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de tips zover, maar mijn voornaamste probleem is de speed: zodra je een andere mode dan VNAV kiest (level change, v/s) dan moet je de speed zelf invoeren en in de gaten houden: die gaat niet meer automatisch naar de juiste setting. In de Airbus kan ik 'on the fly' the altitude wijzigen en alsnog alles in managed mode houden: dat kan schijnbaar niet met de 737NGX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 135195 schreef op zondag 02 december 2012 @ 18:16:
Bedankt voor de tips zover, maar mijn voornaamste probleem is de speed: zodra je een andere mode dan VNAV kiest (level change, v/s) dan moet je de speed zelf invoeren en in de gaten houden: die gaat niet meer automatisch naar de juiste setting. In de Airbus kan ik 'on the fly' the altitude wijzigen en alsnog alles in managed mode houden: dat kan schijnbaar niet met de 737NGX.
In LNAV/VNAV mode blijven wil je? In dat geval CRZ ALT in de FMC wijzigen, ALT op de MCP naar nieuwe CRZ-level en dan een druk op de ALT INTV knop, die zit rechts van de ALT dial op de MCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rdluca schreef op zondag 02 december 2012 @ 19:39:
[...]

In LNAV/VNAV mode blijven wil je? In dat geval CRZ ALT in de FMC wijzigen, ALT op de MCP naar nieuwe CRZ-level en dan een druk op de ALT INTV knop, die zit rechts van de ALT dial op de MCP.
Ah! Dat is 'm inderdaad. Dank je!

Anders wat... ik heb nu al twee keer een landing gehad waarin ik wilde autolanden maar dat lukte niet (om wat voor vage reden dan ook), dus wil ik 'm met de hand neerzetten. Maar zodra ik de AP uit zet, lijkt 'ie opeens gas te geven en begin ik te stijgen als ik niet oppas: ik moet het vliegtuig echt naar beneden drukken om 'm op de baan te krijgen en vaak lukt me dat pas aan het einde van de baan... Enig idee wat dat kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo ! dit is een goeie tip! Bedankt!
Remco Tr schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 16:07:
[...]

Daar is ook een tweak voor ik zoek hem ff op stay tuned!

EDIT: hier heb je de link http://forum.mutleyshanga...derless-in-windowed-mode/
En nog een hele goeie!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Anoniem: 135195 schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:06:
[...]

Ah! Dat is 'm inderdaad. Dank je!

Anders wat... ik heb nu al twee keer een landing gehad waarin ik wilde autolanden maar dat lukte niet (om wat voor vage reden dan ook), dus wil ik 'm met de hand neerzetten. Maar zodra ik de AP uit zet, lijkt 'ie opeens gas te geven en begin ik te stijgen als ik niet oppas: ik moet het vliegtuig echt naar beneden drukken om 'm op de baan te krijgen en vaak lukt me dat pas aan het einde van de baan... Enig idee wat dat kan zijn?
Voor autoland moet je 2x nav radio invullen met ILS en er moet in je PFD flare komen te staan dan weet je dat ie een autoland kan maken.

Haal je ook je autothrottle eraf? en druk je niet perongeluk op TOGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2x etc weet ik, ja. Ik zag de laatste keer trouwens wel G/P staan en dan schijnt de ILS niet geschikt te zijn voor een autoland. Wel lastig dat je dat (voor zover ik weet) niet van tevoren kan checken...

Nee, AT kom ik niet aan en ik druk ook TOGA niet in. Geen idee wat er gebeurt... Maar het is wel vervelend want de hele vlucht ben ik nu 'bang' dat de autoland niet werkt en ik vervolgens dus niet goed kan landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
A/T kom je niet aan? Voor manual moet die er af :p

Van welk veld is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Anoniem: 135195 schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:08:
2x etc weet ik, ja. Ik zag de laatste keer trouwens wel G/P staan en dan schijnt de ILS niet geschikt te zijn voor een autoland. Wel lastig dat je dat (voor zover ik weet) niet van tevoren kan checken...

Nee, AT kom ik niet aan en ik druk ook TOGA niet in. Geen idee wat er gebeurt... Maar het is wel vervelend want de hele vlucht ben ik nu 'bang' dat de autoland niet werkt en ik vervolgens dus niet goed kan landen.
Een ILS approach kan ook gewoon op 1 autopilot. ILS freq in NAV1 en op A/P1. Genoeg velden waar de ILS geen DME heeft en je dan in NAV2 een VOR-freq hebt staan om de afstanden te checken.

Als ik met de 737NGX laatste stuk van de ILS op de hand vlieg, haal ik zowel de autothrottle als de autopilot eraf. In de 737NGX moet je dan wel de neus naar beneden trimmen of genoeg druk op de stick, anders heeft die nogal de neiging te gaan levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Remco Tr schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:41:
A/T kom je niet aan? Voor manual moet die er af :p

Van welk veld is het?
}:O }:O }:O Kijk, dat komt dus door die Airbus: die zit toch eigenlijk best wel een stuk simpeler in elkaar... Ja, dat is het natuurlijk: de A/T moet eraf... 8)7

Het gaat om Manchester. Maar ik zal vanavond Heeathrow proberen: daar moet het zeker werken. Is er een manier dan om uit te vinden of een vliegveld in FSX een autoland aankan?
rdluca schreef op maandag 03 december 2012 @ 00:22:
[...]

Een ILS approach kan ook gewoon op 1 autopilot. ILS freq in NAV1 en op A/P1. Genoeg velden waar de ILS geen DME heeft en je dan in NAV2 een VOR-freq hebt staan om de afstanden te checken.

Als ik met de 737NGX laatste stuk van de ILS op de hand vlieg, haal ik zowel de autothrottle als de autopilot eraf. In de 737NGX moet je dan wel de neus naar beneden trimmen of genoeg druk op de stick, anders heeft die nogal de neiging te gaan levelen.
Jaaaaa, dat van 1 autopilot weet ik en ik weet ook dat je voor een ILS helemáál geen AP nodig hebt (ik voel me haast beledigd, hahaha! :+ ) maar ik wil kijken wat Latitude van de autolands vindt en het is (te) lang geleden dat ik de 737NGX heb gevlogen, dus ik moet er weer ff inkomen. Los daarvan ben ik zo'n (schijnbaar raar) type dat autolands sowieso leuk vindt om te doen. ;)

Latitude is leuk maar ik vind dat het programma te streng is tijdens landingen dus ik was benieuwd hoe hij (zij?) de autolands bedoordeelt. De autoland van de Airbus X kan er voor een Student pilot nog net mee door maar op hogere levels is de landing zwaar onder de maat. Volgens Latitude dan, hè! Zoals gezegd begin ik meer en meer te twijfelen of Latitude de landing niet te zwaar bestraft en ook niet een beetje apart berekent. Een iets te lange flare en het is al fout terwijl het uiteindelijk, lijkt mij, toch om een zachte landing gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobermo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-07 18:27
Het gaat niet altijd om een zo zacht mogelijke landing. Het belangrijkste is het stilstaan voor het einde van de baan! Bijvoorbeeld op korte contaminated runways zal je liever op de blokken staan, zodat je meteen kunt beginnen met remmen en de banden meteen grip hebben. Op een mooie dag met meer dan 3000m runway zijn de marges een stuk groter, dan kun je wat zachter proberen te landen. Ik ben niet bekend met latitude, dus daar kan ik je niks over vertellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, bijtijds stilstaan is ook belangrijk. ;) Latitude kijkt hoe lang de flare duurt, hoeveel feet je daalt per seconde, wat je snelheid is, hoe hard je neerkomt, en diverse zaken worden dan ook nog vergeleken met de snelheid en daling per feet tijdens de approach. Mijn probleem met Latitude is dat ik onmogelijk een zeker weten goede landing kan doen: het lijkt elke keer nogal willekeurig. En daarnaast is de landing nogal bepalend voor je score zodat een slechte landing, ook al deed je nog zo je best en leek 'ie helemaal mooi, alsnog je score compleet verknald. En dat maakt het gebruik van Latitude een beetje frustrerend en vervelend. Ik ben niet zozeer bezig met netjes landen voor m'n passagiers maar netjes landen zodat de rekensom van Latitude in mijn voordeel uitvalt. ;) Het is een leuke addon maar hij heeft ook z'n nadelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Landen doe je omdat je weer op de grond wilt zijn, niet om je pilot skills te showen :P. Heb je zat runway voor je vliegtuigtype, dan kun je leuk proberen een floater te maken en met -10fpm neer te komen. Maar anders is het zaak om gewoon op de grond te komen en passagiers geen rugklachten te geven, dan is de landing geslaagd ;).

Latitude is erg leuk, maar neem de ratings niet altijd al te serieus. Ze baseren de boel nog op generieke profielen en data die lang niet altijd toepasbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
[...]

Gebeurt dat ook in RL? Je zou denken dat er 1 als back up gebruiken of als er toch een autoland gedaan moet worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Remco Tr op 03-12-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
[...]

Daar heb je DME hold voor... :P.

Ik wil op een approach dezelfde info voor m'n neus als de captain, dus staat op 'mijn' nav. radio ook gewoon de ILS. Als het geen ILS/DME is heb je eerst de DME active totdat je die ontvangt en een goede ID hebt, dan zet je die op hold en zet je de ILS active.

Ik vlieg de NGX niet zoveel, maar ik neem aan dat DME hold daar toch ook nog wel op kan... En ja, in FSX vlieg je niet met twee man, maar in het echt zou ik dus niet alleen een DME willen hebben als first officer, want dan kun je de captain niet monitoren. En ik vlieg soms met Russen die met 12.000 uur ervaring nog steeds niet fatsoenlijk gecoördineerd (bal in het midden) vliegen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
737 heeft geen DME HOLD. Wat ik altijd doe is via FIX in de fmc de ils/dme erin zetten. Je kan dan ook nog afstanden doen. Ik doen dan meestal 6nm dan weet ik dat ik daar op 160kt moet zitten.

Andere manier is in je legs de rwy boven aan zetten dan zie je ook de afstand tot de rwy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Propane schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:57:
Latitude is erg leuk, maar neem de ratings niet altijd al te serieus. Ze baseren de boel nog op generieke profielen en data die lang niet altijd toepasbaar zijn.
Ja... Mijn enthousiasme over het product begint al wat te tanen. De Legacy is niet je gemiddelde GA vliegtuigje en doet het allemaal wat anders. Daarnaast is het enige dat je motiveert om 'beter' te worden een score voor skills en verdiensten voor gedane zaken waar je vervolgens helemaal niets mee kan doen. Ja, je krijgt wat extra spanning omdat je het goed wilt doen, wat op zich okay is omdat je normaal alles kan doen wat je maar wilt in FSX, maar dat is het wel. Maar misschien is dat ook genoeg... Op zich lijkt me een bepaalde spanning voor een landing redelijk normaal en gezond en realistich: zonder Latitude had ik dat niet en nu wel, dus wat dat betreft odet Latitude het aardig... Je moet inderdaad niet teveel focussen op de ratings etc. op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jaaaa, het is me eindelijk gelukt een autoland te doen. Met behulp van ALT INTV kan ik inderdaad elke hoogte aan terwijl de snelheid 'gemanaged' blijft. En ik bleek bij de approach te vroeg op APP te drukken, terwijl de G/S nog niet live was, en dus kreeg ik G/P waarmee je niet kan autolanden.

Enfin, het is gelukt en de autoland van de 737NGX krijgt een nette score van Latitude! Maar... alleen op Student niveau... Zodra ik Private pilot of hoger kies, dan krijgt de autoland van de 737NGX een dikke onvoldoende. En dat terwijl de landing echt smooth en strak was. Zo strak zal ik het handmatig nooit kunnen, hetgeen betekent dat ik Latitude wel kan vergeten zodra ik een level hoger kom.

Leuke addon maar eh... ik vertrouw 'm niet. Veel te streng...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Voor de geïnteresseerden, first dedicated Extra 300S filmpje is klaar.
Advanced play functie van FSrecorder ontdekt :)
( Nu nog oefenen op formatievlucht.. ;) :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
[...]

ILS approach kan inderdaad op 1 AP, maar een autoland niet zover ik weet. Zodra ik de Glideslope te pakken heb, gooi ik meteen AP2 aan, waarna op ongeveer 1500ft het systeem controleert of autoland mogelijk is. Zo ja (ILSIII), dan krijg je in de PFD zowel Autoland, Flare en Rollout te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HirzoSchuurman schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:01:
Netjes gemaakt ! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Iemand interesse in de Aivlasoft EFB?? Ik gebruik het al een tijdje niet meer en mag weg voor een zachte prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Iemand bekend met deze A320? http://flitesim-roermond.nl/

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-07 18:57
HirzoSchuurman schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:01:
Complimenten. Leuk gemaakt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dag allemaal,

Ik ben ook van plan m'n oude hobby weer eens op te gaan pakken. Jarenlang behoorlijk actief mee bezig geweest (vanaf FS 4 voor DOS t/m FS2004 alles ook gewoon normaal gekocht en zo). Heb de eerste paar examens op IVAO ook doorstaan en ben Flight Captain geworden daar. Prachtig mooie hobby, maar sinds de geboorte van m'n 2 dochters heb ik er geen tijd meer aan kunnen besteden.. laatste wat ik op dat gebied heb gedaan is (in 2007 geloof ik) een stand gehad op het Flight Simulator Weekend op het Aviodrome, 2 dagen lang.. en daar alle generaties van flight simulators laten zien (van de ZX80 t/m FSX), speelbaar voor iedereen :D

Als eerste dus maar op zoek naar een geschikte PC. Ik vermoed dat ik het laatste stuk hardware dat ik gebruikt heb nog wel ergens heb liggen. Dat was een Pentium 3 geloof ik, een Compaq Workstation met FS2k4 erop, 2 beeldschermen aan een Geforce-kaartje met een extra PCI-videokaartje voor het instrumentenpaneel. Had ook altijd een Microsoft Sidewinder Force Feedback stick (pre-USB tijdperk!) die me uitstekend beviel maar ik wil nu toch wel eens naar een yoke toe. Ik had ook altijd een losse laptop met WideFS om daar een moving map (volgens mij Eye of IVAO als ik me goed herinner) en nog iets op te draaien.. die laptop is weg denk ik.

Heb geen bijzonder groot budget maar ik zit te denken aan de Saitek Pro Flight Yoke met throttle quadrant. Probleem is alleen, ik vlieg het liefst op een Beech 1900 (PMDG ftw!) of een PMDG 737-800 en die throttle is gebouwd voor een single-engine.. met z'n mixture/prop/throttle levers.

Is het mogelijk met een tweak om die throttle quadrant zo om te bouwen dat ie 2 turbojets of turboprops aanstuurt? Is het ding sowieso wel compatible met FS2004 of 'moet' ik naar FSX? (Dat zou nogal lastig zijn daar ik eerst moet gaan investeren in een nieuwe PC..).

Uiteindelijk wil ik zoveel mogelijk beeldschermen aan m'n sim hangen en in elk geval NAV/COM radio's en een MFP eraan knopen om van dat geneuzel met toetsenbordcommando's af te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door DigitalExorcist op 04-12-2012 15:42 ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Hou je er wel rekening mee dat FSX met de PMDG 737NGX niet gaan draaien op een Pentium 3? :+ :9

Volgens mij is er geen ombouwen bij trouwens, het zou gewoon mogelijk moeten zijn om de eigenlijke throttle lever in de software te linken aan motor 1, en dan een andere willekeurige lever van die throttle quadrant te linken aan motor 2? En dan heb je er bij de Saitek Throttle Quadrant nog eentje over voor bijvoorbeeld de Flaps, of Speedbrake ;) Zo zou ik het in ieder geval doen als ik ooit zo'n setje aanschaf

[ Voor 69% gewijzigd door FastFred op 04-12-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FastFred schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:54:
Hou je er wel rekening mee dat FSX met de PMDG 737NGX niet gaan draaien op een Pentium 3? :+ :9
Hij wil geen FSX, hij heeft FS2004 en wil daar weer mee aan de slag:
DigitalExcorcist schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:30:
Is het ding sowieso wel compatible met FS2004 of 'moet' ik naar FSX? (Dat zou nogal lastig zijn daar ik eerst moet gaan investeren in een nieuwe PC..).
Je leest te 'Fast, Fred'! :+

Welkom terug, DigitalExcorcist (what's in a name). Ik kan je jammergenoeg niet helpen met al je vragen: ik heb die hardware niet en vlieg in FSX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:54:
Joh :P FS2004 draait al amper, heb destijds met pijn & moeite dat IVAO praktijkexamen voor Flight Captain kunnen afronden ;) maar daarom zei ik al, als FSX een requirement is voor die Saitek yoke moet ik toch maar overwegen om te gaan uitzien naar een steviger PC.

Die Beech 1900 draait nog net. Echt een briljant vliegtuig voor kleine trips binnen Europa. (Groningen naar Billund - Denemarken bijvoorbeeld, die mocht ik graag doen). Ik ben ook een poosje ground en tower controller voor Groningen (EHGG) geweest op IVAO, vond ik ook briljant -- kan ook altijd nog overwegen om een dedicated tower sim te gaan bouwen ;) iets minder krachtige apparatuur nodig.. en de kaarten heb ik allemaal nog wel. Ergens.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-07 17:30
DigitalExcorcist schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:30:
Heb geen bijzonder groot budget maar ik zit te denken aan de Saitek Pro Flight Yoke met throttle quadrant. Probleem is alleen, ik vlieg het liefst op een Beech 1900 (PMDG ftw!) of een PMDG 737-800 en die throttle is gebouwd voor een single-engine.. met z'n mixture/prop/throttle levers.
Welcome back. :)
Ik ben zelf van de Saitek yoke afgestapt omdat dat ding imho nogal onnauwkeurig is. Kleine koersweizgingen zijn eigenlijk onmogelijk door de onnauwkeurigheid/slop in het ding. Sinds kort vlieg ik met een Thrustmaster t.1600 m die zoveel fijner en nauwkeuriger werkt/vliegt. Vooral merkbaar bij een handgevlogen landing, je hebt zoveel meer resolutie tov de yoke. Ik heb hier vervolgens een losse Saitek Throttle quadrant bij die ik mbv FSUIPC per vliegtuigtype wijzig wat axis betreft. Kun je het geld dat je uitspaart met de yoke weer in je computer stoppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja maar ik wil perse af van een gewone stick. M.i. 'moet' het een yoke zijn. Met onnauwkeurigheid, bedoel je dat ie een (te) grote deadzone heeft? Ik bedoel, de sensitivity is enorm aanpasbaar binnen FS zelf al, en ik heb het idee dat Saitek prima eigen software meelevert.

Een andere yoke is ook prima, heb alleen (nog) niet het geld om gelijk het duurste van het duurste te scoren ;)

Ik heb dus jarenlang een Sidewinder van Microsoft gebruikt (de eerste Sidewinder die force feedback had) en dat ding was echt fantastisch, heb toen voor 10 euro op Marktplaats een setje racepedalen gekocht als makeshift-rudder pedals. Niet je-van-het maar het werkte technisch gezien allemaal prima :) alleen wil ik nu dus iets realistischer te werk gaan, en dat lukt voor mij meer met een yoke dan met een stick..

[ Voor 34% gewijzigd door DigitalExorcist op 04-12-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:20:
[...]

Hij wil geen FSX, hij heeft FS2004 en wil daar weer mee aan de slag:

[...]

Je leest te 'Fast, Fred'! :+

Welkom terug, DigitalExcorcist (what's in a name). Ik kan je jammergenoeg niet helpen met al je vragen: ik heb die hardware niet en vlieg in FSX...
Draait de PMDG 737-800 (ik vermoed dat ie denkt NGX) wel op FS2k4?

@ hierboven, over realisme mag ik niks zeggen, ik vlieg de 737NGX van PMDG met toetsenbord :O

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 04-12-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FastFred schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:36:
[...]

@ hierboven, over realisme mag ik niks zeggen, ik vlieg de 737NGX van PMDG met toetsenbord :O
De PMDG 737-800 die ooit gemaakt is voor FS2k4 zal daar heus wel op draaien, ja... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:56

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Nee maar ziet er wel leuk uit, fixed cockpit trouwens? Zie nergens staan wat ze hebben aan equipment..

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:36:
[...]

De NXG ken ik zo niet, ik heb hier echter de boxed PMDG 737-800 liggen die het uitstekend doet op FS2k4 :) weet niet precies wanneer ik die gekocht heb.. 2005 of 2006 denk ik. De MD-11 van PMDG was nog volop in ontwikkeling in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
DigitalExcorcist schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:49:
[...]

De NXG ken ik zo niet, ik heb hier echter de boxed PMDG 737-800 liggen die het uitstekend doet op FS2k4 :) weet niet precies wanneer ik die gekocht heb.. 2005 of 2006 denk ik. De MD-11 van PMDG was nog volop in ontwikkeling in elk geval.
Ga nou gewoon lekker over op FSX en schaf de NGX nou aan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sodeknetter wat is ie mooi..... (ik ben met FS gestopt toen FSX zo'n beetje uit kwam 5 jaar geleden, heb er nog praktisch niets van gezien zelfs!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DigitalExcorcist schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:01:
Sodeknetter wat is ie mooi..... (ik ben met FS gestopt toen FSX zo'n beetje uit kwam 5 jaar geleden, heb er nog praktisch niets van gezien zelfs!)
Dan heb je toch heel wat gemist. Nou ja, ook een heleboel rommel, natuurlijk... Maar als je FS2004 gewend bent en nog niet echts iets gezien hebt van FSX, dan moet je FSX eens zien met de PMDG 737NGX of de RealAir Lancair Legacy boven Orbx scenery met OpusFSX weer en REX clouds en skies... Dan wil je niet meer terug naar FS2004 op je oude Pentium... ;)

Het voordeel van het niet meer ontwikkelen van FS door MS is dat de addon developers nu veel meer tijd hebben gehad om van alles en nog wat te produceren, vaak dingen die in een normale FS-cycle van 2, 3 jaar nooit tot stand zouden zijn gekomen. Neem OpusFSX: een top addon due NU pas ontwikkeld wordt, 6 jaar na de release van FSX...! Natuurlijk zou een next gen FS mooi zijn, maar dat zit er gewoon niet in. (En laten we het alsjeblieft niet over MS Flight hebben...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Zegt de persoon die nog niet zo heel lang geleden het topic vol zat te spammen met hoe geweldig MS Flight wel niet was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FastFred schreef op woensdag 05 december 2012 @ 06:57:
Zegt de persoon die nog niet zo heel lang geleden het topic vol zat te spammen met hoe geweldig MS Flight wel niet was
Daarom zei ik: En laten we het alsjeblieft niet over MS Flight hebben... :+ Maar ach, dat was allemaal wishful thinking... (En btw ik had netjes een nieuw topic ervoor geopend dus dat spammen viel wel mee. 8) )

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 05-12-2012 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Voor dat dat nieuwe topic er was leek het net alsof je gesponsord werd door MS om reclame te maken hier, om ons van FSX af te krijgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach, er is toch niets mis met optimistisch enthousiasme? ;) Enige jammere is dat ik het compleet fout bleek te hebben... :| ;w >:)

Back OT: is hier nog iemand die uitkijkt naar de Airbus X Extended? Ik begin er toch wel zin in te krijgen, moet ik zeggen. Nee, het is geen 'tweede PMDG 737NGX' maar op een of andere manier hou ik wel van het Airbus-systeem... Duidelijk, simpel, strak, het heeft wel wat, vind ik. Ik heb de afgelopen week weer met de Airbus X én de 737NGX gevlogen en alhoewel ik erg geneigd ben te vliegen met de 737NGX omdat die meer realistisch is en completer en er goed uitziet, trekt het systeem van de Airbus mij meer: ik heb er beter vat op en snap meer wat ik doe... waarschijnlijk gewoon doordat het simpeler is. ;) Ik zag trouwens in een filmpje dat de Airbus X Extended met gesproken checklist en zo komt, dus inclusief een soort van FSCrew...? Ik ben niet zo van die checklists maar het is leuk als je het er bij krijgt. ;) Omdat ik de Airbus X al heb, gaat die Extended mij ook nauwelijks wat kosten, dus... van mij mag 'ie komen! Ook al zal het geen 'next 737NGX' zijn, hij is toch echt een STUK uitgebreider en realistischer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Wat ik wel grappig vind aan dat filmpje van de NGX is dat je welgeteld 2 shots ziet van het vliegtuig in het donker. Echter geen enkele van de cockpit in het donker. En laat dat nou net de reden zijn dat ik vaak tijdens zonsopkomst en zonsondergang vlieg met de NGX.

Afbeeldingslocatie: http://precisionmanuals.com/img/product/lightbox/ngx/pmdg_ngx_vc1.jpg

Wat me trouwens opvalt aan de vele filmpjes die mensen maken met de NGX is dat ze zowat gedurende hun hele vlucht het HUD gebruiken, waar ik deze alleen gebruik tijdens een landing, en dan nog niet eens altijd. Het geeft niet meer informatie dan wat je PFD heeft, en het zit zo lekker lomp in de weg voor het mooie uitzicht B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-07 17:30
DigitalExcorcist schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:44:
Mja maar ik wil perse af van een gewone stick. M.i. 'moet' het een yoke zijn. Met onnauwkeurigheid, bedoel je dat ie een (te) grote deadzone heeft? Ik bedoel, de sensitivity is enorm aanpasbaar binnen FS zelf al, en ik heb het idee dat Saitek prima eigen software meelevert.
Twee minpunten aan de Saitek yoke:
- grote, mechanische deadzone op ailerons: je kunt dus een stukje 'sturen' zonder dat er iets gebeurt. De pots krijgen dus geen input.
- op pitch heb je een mechanisch middelpunt, detent. De yoke schuift dus altijd vanzelf naar de 0 zone toe. Die detent is nogal 'sticky' waardoor je snel teveel pitch geeft.

Bovenstaande punten heb ik geprobeerd op te lossen door 1 van de veren die de ailerons van weerstand voorzien, te verwijderen. Voor de pitch heb ik dat gedaan door allebei de veren te verwijderen en deze te vervangen door elastiek. Die yoke gaat dat soepeler richting nul, alhoewel je de nul niet helemaal bereikt dus dat werkt ook niet echt fijn.

Vandaar dat ik op een stick ben overgestapt, en dan in het bijzonder de Thrustmaster omdat deze dmv HALL sensors zijn input krijgt, dus nooit 'spikes' en een heel hoge resolutie, dus kline stapjes input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TranceSetter schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:03:
Wat me trouwens opvalt aan de vele filmpjes die mensen maken met de NGX is dat ze zowat gedurende hun hele vlucht het HUD gebruiken, waar ik deze alleen gebruik tijdens een landing, en dan nog niet eens altijd. Het geeft niet meer informatie dan wat je PFD heeft, en het zit zo lekker lomp in de weg voor het mooie uitzicht B)
Ik gebruik 'm zelfs NOOIT...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is OpusFSX en REX goed te combineren ?
of moet ik kiezen welke ik echt wil en dan 1 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93195 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:50:
is OpusFSX en REX goed te combineren ?
of moet ik kiezen welke ik echt wil en dan 1 gebruiken.
Prima te combineren! Ik gebruik ze ook samen: OpusFSX voor het weer en de camera's en REX voor de textures.

Je moet gewoon van REX de weather engine uitzetten (paar opties uitvinken en klaar) en vervolgens gebruik je REX alleen voor textures (je hoeft REX dan ook alleen nog maar op te starten als je andere textures wilt installeren: voor de rest kan je het programma vergeten). OpusFSX moet (natuurlijk) welk elke keer met FSX gestart worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Iemand die hier goede tips heeft voor REX? Ik heb een tijd HD textures gebruikt, maar die bevallen toch niet helemaal. Nu heb ik een SD versie geprobeerd wat beter zou moeten zijn voor realisme, maar de textures die ik geprobeerd heb vind ik niet mooi.

Dus welke instellingen gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TranceSetter schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:27:
Iemand die hier goede tips heeft voor REX? Ik heb een tijd HD textures gebruikt, maar die bevallen toch niet helemaal. Nu heb ik een SD versie geprobeerd wat beter zou moeten zijn voor realisme, maar de textures die ik geprobeerd heb vind ik niet mooi.

Dus welke instellingen gebruiken jullie?
Je moet gewoon de textures gebruiken die je mooi vindt, maar dan bij de instellingen een lagere resolutie instellen. Ik hou zelf helemaal niet van HD wolken maar gebruik sinds kort wel cirrus dat officieel HD is (zat bij Overdrive) maar doordat ik wolken (en de rest ook) op 512x512 heb staan, zien ze er gewoon realistisch uit. ;) Dus als je tevreden was met je HD wolken maar je vindt HD niets, installeer ze dan gewoon met een lage resolutie!

Sinds een tijdje (na het downloaden van Overdrive) gebruik ik de textures die je in deze post op Avsim kan vinden:

http://forum.avsim.net/to...ste-of-time/#entry2525816

Deze textures passen erg mooi bij het huidige weer in Engeland, waar ik momenteel vlieg (helemaal mooi met OpusFSX!). Daar zit dus ook een HD texture tussen maar daar heb ik dankzij mijn instellingen geen last van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:21
Hallo,

Ik heb sinds vorige week de iFly 737, nu is het hele concept van een FMC totaal nieuw voor mij en heb ik daarom deze tutorial gevolgd; YouTube: Tutorial: How to Set Up the iFly 737 FMC

Ik heb alles exact over genomen in de FMC, als ik na take-off de VNAV en LNAV aanzet volgt ze wel het flight path, maar het lijkt alsof de altitude genegeerd wordt. De Vertical speed zit geloof ik rond de 2300, maar na enige tijd zakt ie weer en blijft ie rond de 600 hangen, en lijkt het dus alsof de altitudes genegeerd worden, terwijl ik wel FL200 heb ingevuld. De snelheid wordt ook niet gemanaged.

Jullie weten vast wat ik fout doe :p moet er wel bij zeggen dat ik me verder niet in de auto-pilot heb verdiept, dat ga ik sowieso doen maar mijn vraagt is meer gewoon uit interesse, om te begrijpen wat er nou fout ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Hoe heb je je A/P staan?
Daarbij is het zo dat een vliegtuig niet dezelfde vspeed kan aanhouden tot zijn T/C (Top of Climb). Doordat de lucht ijler wordt is er meer motorvermogen nodig om te klimmen/snelheid te behouden.

Hoe het precies bij de iFly zit weet ik niet helaas, maar er zullen vast wel mensen zijn die je daar wel mee kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M'n ouders hebben hun garage aangeboden als ruimte voor m'n flightsim. Kijk, dat opent al wat mogelijkheden :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:21
TranceSetter schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:51:
Hoe heb je je A/P staan?
Daarbij is het zo dat een vliegtuig niet dezelfde vspeed kan aanhouden tot zijn T/C (Top of Climb). Doordat de lucht ijler wordt is er meer motorvermogen nodig om te klimmen/snelheid te behouden.

Hoe het precies bij de iFly zit weet ik niet helaas, maar er zullen vast wel mensen zijn die je daar wel mee kunnen helpen.
ik heb A/P 1 aan, VNAV en LNAV. Over de snelheid, in die tutorial stelt ie max. 250kts in, maar daar gaat ze gewoon overheen. Ik had ook het idee dat er helemaal geen T/C was, omdat de vertical speed rond de 600 bleef na een tijd, maar hij niet levelde zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
MBgek schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:25:
[...]

ik heb A/P 1 aan, VNAV en LNAV. Over de snelheid, in die tutorial stelt ie max. 250kts in, maar daar gaat ze gewoon overheen. Ik had ook het idee dat er helemaal geen T/C was, omdat de vertical speed rond de 600 bleef na een tijd, maar hij niet levelde zeg maar.
Misschien kan er iets worden verklaard met een screenshot van je panel, van de MCP en crz page van de FMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
MBgek schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:21:
Hallo,

Ik heb sinds vorige week de iFly 737, nu is het hele concept van een FMC totaal nieuw voor mij en heb ik daarom deze tutorial gevolgd; YouTube: Tutorial: How to Set Up the iFly 737 FMC

Ik heb alles exact over genomen in de FMC, als ik na take-off de VNAV en LNAV aanzet volgt ze wel het flight path, maar het lijkt alsof de altitude genegeerd wordt. De Vertical speed zit geloof ik rond de 2300, maar na enige tijd zakt ie weer en blijft ie rond de 600 hangen, en lijkt het dus alsof de altitudes genegeerd worden, terwijl ik wel FL200 heb ingevuld. De snelheid wordt ook niet gemanaged.

Jullie weten vast wat ik fout doe :p moet er wel bij zeggen dat ik me verder niet in de auto-pilot heb verdiept, dat ga ik sowieso doen maar mijn vraagt is meer gewoon uit interesse, om te begrijpen wat er nou fout ging.
Als ik me de 737NGX tutorial goed herinner, moet je voor takeoff de beide Flight Directors aan hebben, VNAV en LNAV geselecteerd hebben, en je Auto Throttle ingeschakeld hebben. Als je dan van de grond bent, en voorbij de 400ft klimt, schakel je Autopilot A in

Geen idee hoe dit bij de iFly 737 zit, ik gok gewoon hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405071

MBgek schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:25:
[...]

Kijk even op je legpage of je op je 1ste pagina een magenta hoogte ziet aan de rechterkant zo ja dan die even verwijderen door eerst op CLR te drukken en dan op de line select key naast het magenta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FastFred schreef op woensdag 05 december 2012 @ 23:27:
[...]

Als ik me de 737NGX tutorial goed herinner, moet je voor takeoff de beide Flight Directors aan hebben, VNAV en LNAV geselecteerd hebben, en je Auto Throttle ingeschakeld hebben. Als je dan van de grond bent, en voorbij de 400ft klimt, schakel je Autopilot A in
VNAV en LNAV 'armen' werkt alleen onder bepaalde omstandigheden, dus dat gaat niet altijd werken. Bovendien zet hij de AP met de hand aan: je hóeft niet per se automatisch, en alsnog werkt het niet. Ik denk ook dat er in de FMC iets niet helemaal goed is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:56:
[...]

Prima te combineren! Ik gebruik ze ook samen: OpusFSX voor het weer en de camera's en REX voor de textures.

Je moet gewoon van REX de weather engine uitzetten (paar opties uitvinken en klaar) en vervolgens gebruik je REX alleen voor textures (je hoeft REX dan ook alleen nog maar op te starten als je andere textures wilt installeren: voor de rest kan je het programma vergeten). OpusFSX moet (natuurlijk) welk elke keer met FSX gestart worden.
Zet je de weer instelling van fsx uit ?
En wat voor instellingen gebruik jij in opus , wil zo live mogelijk , al ging ik gisterenavond vliegen terwijl het sneeuwde :X ...oppassen met wat je wenst he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Nu gelijk even een vraag over de FMC in de NGX...
Hoe stel ik zelf een hoogte-restrictie in op een bepaald punt van mijn route? Ik zie vaak bij Heathrow dat er Noise Abatement wordt gebruikt, en je krijg bv een hoogte-restrictie van 5000ft. Deze is dan Magenta.

Als ik zelf hoogtes ingeef, wat prima gaat, zijn ze altijd wit, en is het dus geen restrictie. Hoe kan ik dit zelf voor elkaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93195 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:41:
[...]

Zet je de weer instelling van fsx uit ?
En wat voor instellingen gebruik jij in opus , wil zo live mogelijk , al ging ik gisterenavond vliegen terwijl het sneeuwde :X ...oppassen met wat je wenst he :P
Ik heb volgens mij de weer updates in FSX wel uitstaan. Weet nog geeneens of dat wel echt nodig is, maar het kan geen kwaad.
TranceSetter schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:03:
Nu gelijk even een vraag over de FMC in de NGX...
Hoe stel ik zelf een hoogte-restrictie in op een bepaald punt van mijn route? Ik zie vaak bij Heathrow dat er Noise Abatement wordt gebruikt, en je krijg bv een hoogte-restrictie van 5000ft. Deze is dan Magenta.

Als ik zelf hoogtes ingeef, wat prima gaat, zijn ze altijd wit, en is het dus geen restrictie. Hoe kan ik dit zelf voor elkaar krijgen?
Volgens mij moet je dan A of B achter de hoogte typen: A is dan 'at or above' en B 'at or below'. Ik weet niet of je ook een hoogte alleen op 'at' kan zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
J van E, doet OpusFSX zelf telkens het weer updaten dan? Of moet je in FSX alsnog realworld weather inschakelen, dat ie dat dan weer koppelt aan Opus?

Ik wil ook eens van de default weatherengine af, verder vind ik FSX er wel prima uit zien zoals ik het nu heb. NL2000, mijn favoriete bestemming Gardermoen met een freeware add-on (met dank aan J van E tijdje geleden), en de 737NGX

Binnenkort trouwens upgrade waarschijnlijk, ergens volgend jaar denk ik aangezien het in de december maanden toch altijd een eeuwigheid duurt voor je het spul binnen krijgt. Van P55 en i5 750 naar Z68 en i7 3770K

[ Voor 25% gewijzigd door FastFred op 06-12-2012 12:12 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 100 Laatste