Dag allemaal,
Ik ben ook van plan m'n oude hobby weer eens op te gaan pakken. Jarenlang behoorlijk actief mee bezig geweest (vanaf FS 4 voor DOS t/m FS2004 alles ook gewoon normaal gekocht en zo). Heb de eerste paar examens op IVAO ook doorstaan en ben Flight Captain geworden daar. Prachtig mooie hobby, maar sinds de geboorte van m'n 2 dochters heb ik er geen tijd meer aan kunnen besteden.. laatste wat ik op dat gebied heb gedaan is (in 2007 geloof ik) een stand gehad op het Flight Simulator Weekend op het Aviodrome, 2 dagen lang.. en daar alle generaties van flight simulators laten zien (van de ZX80 t/m FSX), speelbaar voor iedereen
Als eerste dus maar op zoek naar een geschikte PC. Ik vermoed dat ik het laatste stuk hardware dat ik gebruikt heb nog wel ergens heb liggen. Dat was een Pentium 3 geloof ik, een Compaq Workstation met FS2k4 erop, 2 beeldschermen aan een Geforce-kaartje met een extra PCI-videokaartje voor het instrumentenpaneel. Had ook altijd een Microsoft Sidewinder Force Feedback stick (pre-USB tijdperk!) die me uitstekend beviel maar ik wil nu toch wel eens naar een yoke toe. Ik had ook altijd een losse laptop met WideFS om daar een moving map (volgens mij Eye of IVAO als ik me goed herinner) en nog iets op te draaien.. die laptop is weg denk ik.
Heb geen bijzonder groot budget maar ik zit te denken aan de Saitek Pro Flight Yoke met throttle quadrant. Probleem is alleen, ik vlieg het liefst op een Beech 1900 (PMDG ftw!) of een PMDG 737-800 en die throttle is gebouwd voor een single-engine.. met z'n mixture/prop/throttle levers.
Is het mogelijk met een tweak om die throttle quadrant zo om te bouwen dat ie 2 turbojets of turboprops aanstuurt? Is het ding sowieso wel compatible met FS2004 of 'moet' ik naar FSX? (Dat zou nogal lastig zijn daar ik eerst moet gaan investeren in een nieuwe PC..).
Uiteindelijk wil ik zoveel mogelijk beeldschermen aan m'n sim hangen en in elk geval NAV/COM radio's en een MFP eraan knopen om van dat geneuzel met toetsenbordcommando's af te zijn.
[
Voor 6% gewijzigd door
DigitalExorcist op 04-12-2012 15:42
]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X