Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-05 06:03
HirzoSchuurman schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 21:43:

Wist eerst trouwens helemaal niet dat jij (Tuzla) degene bent van de fsxnoob filmpjes op youtube, klein wereldje, grappig :).
Among others waren jouw filmpjes inspiratie om met fsx te beginnen, en nu ook filmpjes maken dus :)
Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen aan een nieuwe hobby =]
Ook al ben je heel wat jaren laat in de flight scene :P Je hebt vast de good old times gemist met FS2002, FS2004 enzo =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-04 07:57
Valt mee hoor met dat "al heel wat jaren in de flight scene" :)
Vroeger heeft thuis volgens mij FS2002 er wel eens op gestaan, maar dat was echt gewoon een beetje spelen.
Aviation altijd wel interessant gevonden, maar tot nu toe nooit zo in verdiept zoals de afgelopen maanden.
Misschien dat m'n eerste keer vliegen vorig jaar dec. van EHAM naar Barcelona het heeft aangewakkerd :)
(zie http://hirzo.com/airshowoostwold2011 voor een foto gemaakt vanuit het vliegtuig :) )

Recent ook een nieuwe PC gebouwd waar FSX goed op te draaien valt, en nu dus echt aan het verdiepen in de wondere wereld van flight simulator :)
Heb nog veel te leren, ik wil dan eigenlijk zo realistisch mogelijk simmen, maar ben nog een noob als het gaat om vliegen op je instrumenten, en officiële regels/procedures etc.

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ja tis een verslavende ziekte haha, daarom zit ik al 5 jaar vast op schiphol @ werk, vlieg ik over 2 weken expres met Lufthansa + Austrian naar Kroatie, puur om met de Embraer 190 & fokker 100 te vliegen ipv de standaard directe A320 vlucht van Croatia airlines die ik altijd neem.

Zo kan een hobby je dus veel beïnvloeden, offline en online :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:36
Is het mogijk om met Ezdok alleen de "head movements" en niet al die andere camera standpunten enz.

Ik vlieg ngx met virtual cockpit en verander mn view met spatiebalk en muis. Als ik dit doe met ezdok spring hij elke keer terug. Liefst zie ik dit het zelfde maar dat met de DHM ( dynic head movements)

Is dit mogelijk? En hoe :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 23:59
Remco Tr schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:45:
Is het mogijk om met Ezdok alleen de "head movements" en niet al die andere camera standpunten enz.

Ik vlieg ngx met virtual cockpit en verander mn view met spatiebalk en muis. Als ik dit doe met ezdok spring hij elke keer terug. Liefst zie ik dit het zelfde maar dat met de DHM ( dynic head movements)

Is dit mogelijk? En hoe :p
Volgens mij is dat niet mogelijk, en het weerhield mij ervan om Ezdoc aan te schaffen eigenlijk. Met OpusFSX kan het wel :)

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:58

Pierre

Van nature lui!

Het is even zwaar offtopic hier maar dit is heel gaaf om te kijken Baumgartner _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Niet verkeerd zo'n vrije val vanaf 36.5KM :)
Heb de livestream op youtube nu aanstaan, met een dikke 3 miljoen anderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-05 11:21

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Geweldig, ben alleen benieuwd hoe zijn lichaam gaat reageren als hij mach1 gaat halen

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

fynrd1 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:53:
Geweldig, ben alleen benieuwd hoe zijn lichaam gaat reageren als hij mach1 gaat halen
Net als een vlieg op je autoruit _/-\o_ hij heeft een drukpak aan ben benieuwd idd

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Pierre61 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:57:
[...]

Net als een vlieg op je autoruit _/-\o_ hij heeft een drukpak aan ben benieuwd idd
Ik zit meer te denken aan de gevaren van flutter.. maar het atmosfeer is daar ook super dun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Wel tof dit, om zo live te volgen, thnx voor de link :)
Gaat ook rap met het aantal viewers v/d live stream, nu al over de 4 miljoen :)

Edit, 5.3 miljoen kijkers nu, en de sprong komt dichtbij nu!
Edit, 6.5 miljoen :)

[ Voor 24% gewijzigd door BeetjeVreemd op 14-10-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Game on _/-\o_ wat een held
hij is gesprongen #touchdown _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door Pierre op 14-10-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Dat shot vanuit de capsule dat hij met zo'n bunny hupje naar beneden springt vanaf 38 km hoogte. _/-\o_ _/-\o_
Het lijkt er alleen op dat hij het record voor langste vrije val (uit 1960) niet heeft verbeterd, wel hoogste ballonvaart, snelheid vrije val, en dan vergeet ik er nog één waar ik niet meer op kan komen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
HirzoSchuurman schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:46:
Dat shot vanuit de capsule dat hij met zo'n bunny hupje naar beneden springt vanaf 38 km hoogte. _/-\o_ _/-\o_
Het lijkt er alleen op dat hij het record voor langste vrije val (uit 1960) niet heeft verbeterd, wel hoogste ballonvaart, snelheid vrije val, en dan vergeet ik er nog één waar ik niet meer op kan komen 8)7
tjah hij ging sneller :P Hoorde ik het trouwens goed dat hij zei "I think I passed away for a moment"?

[ Voor 7% gewijzigd door fynrd1 op 14-10-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Kan kloppen, dat was volgens mij toen hij zo begon te tollen, wel even spannend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:49
djboelie schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 20:40:
[...]

Goedendag,

Ik heb op het forum van avsim een artikel gevonden over een vfr scenerie van België.
Misschien een goed alternatief. Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd, dus kan er nog geen oordeel over geven.

link hieronder.
http://forum.avsim.net/to...m-2012-free-photoscenery/
Ik heb hem gedownload en geinstalleerd en het ziet er goed uit. Voor mij is het een mooie aanvulling op de NL2000 scenery. Het kost wel wat moeite alles te downloaden, want je mag maar 1 bestand tegelijk downloaden (van totaal 13) en ieder bestand duurt 1 uur. Bedankt voor de tip. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-05 11:38
Is het normaal dat alle aerosoft airports mij 15 fps geven? Zodra ik er weg vlieg is het gewoon netjes 30..
Gebruik de NGX en REX 2. Zo zwaar zijn bijv; Innsbruck X toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
drentm0nk schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:32:
Is het normaal dat alle aerosoft airports mij 15 fps geven? Zodra ik er weg vlieg is het gewoon netjes 30..
Gebruik de NGX en REX 2. Zo zwaar zijn bijv; Innsbruck X toch niet?
Dat is niet normaal.

Maar het is moeilijk te zeggen waar het door komt. Wat heb je nog meer daaien naast de NGX en REX?

Ik heb laatst ondekt dat ik die HD clouds helemaal niet zo mooi vind. Alles terug gezet naar 512x512 en ziet er stuk beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Remco Tr schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:24:
[...]

Ik heb laatst ondekt dat ik die HD clouds helemaal niet zo mooi vind. Alles terug gezet naar 512x512 en ziet er stuk beter uit.
Dat roep ik al jaren. Al die HD flauwekul... ;) Ik weet dat er nog zo'n strijd was tussen FEX en REX en ze beiden met HD kwamen om de kopers voor zich te winnen... Meuh... Verspilde moeite. Wie gaat er nou 9 Gb aan wolken textures downloaden die totaal overbodig zijn! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Ja precies of echte wolken ook HD zijn... Die dingen zijn zo analoog als de pest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-05 10:49
Een stukje over de Aerobatic club waar ik al enige jaren samen mee vlieg:
http://www.simflight.nl/2...ic-group-demo/#more-35409

Wellicht zie ik sommige van hier wel op FSweekend dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Voor de mensen die de wereld willen zien via de route die door KLM werd gedaan in 1932 =)

YouTube: 1932 KLM ROUTE - FSX HD

[ Voor 24% gewijzigd door FSXnoob op 19-10-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
Remco Tr schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:24:
[...]

Dat is niet normaal.

Maar het is moeilijk te zeggen waar het door komt. Wat heb je nog meer daaien naast de NGX en REX?

Heb het inderdaad wel op 4096 staan. Draai GEX/UTX/REX2/NGX en dan het aerosoft vliegveld (maakt niet uit welke) altijd massive frame drops zodra ik er aan kom vliegen of er start.

TERRAIN_MAX_AUTOGEN_BUILDING_PER_CELL=3000
TERRAIN_MAX_AUTOGEN_TREES_PER_CELL=4500

Die 2 tweaks werken ook niet, blub blub help :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

drentm0nk schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:59:
[...]
TERRAIN_MAX_AUTOGEN_BUILDING_PER_CELL=3000
TERRAIN_MAX_AUTOGEN_TREES_PER_CELL=4500

Die 2 tweaks werken ook niet, blub blub help :P
Omdat de cijfers die je gebruikt hebt de default waardes zijn misschien...? ;) Maar dan nog schijnt dat een slechte tweak te zijn die de boel uit balans haalt. Je kan beter gewoon autogen lager zetten in het spel zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 20-10-2012 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
Anoniem: 135195 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:30:
[...]

Omdat de cijfers die je gebruikt hebt de default waardes zijn misschien...? ;) Maar dan nog schijnt dat een slechte tweak te zijn die de boel uit balans haalt. Je kan beter gewoon autogen lager zetten in het spel zelf.
Nja ik heb wel minder buildings als ik die tweaks gebruik... Zou is wat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Blijft leuk he dat tweaken drentm0nk...;)

Mijn 4e FSX Movie is klaar!
http://www.youtube.com/watch?v=Uhrl2FQPixM

Stukken beter dan m'n vorige drie al zeg ik het zelf :)
Nogsteeds een newbie als het aankomt op editing,
maar progress is aanwezig dacht ik ;)
Deze keer over het algemeen voor korte scenes gekozen,
en audio beter uitgebalanceerd (effects+muziek).

Wat vinden jullie ervan?
En @ mede movie makers, nog tips qua moviemaking/editing (workflow versnellen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
HirzoSchuurman schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:18:
Blijft leuk he dat tweaken drentm0nk...;)

Mijn 4e FSX Movie is klaar!
http://www.youtube.com/watch?v=Uhrl2FQPixM

Stukken beter dan m'n vorige drie al zeg ik het zelf :)
Nogsteeds een newbie als het aankomt op editing,
maar progress is aanwezig dacht ik ;)
Deze keer over het algemeen voor korte scenes gekozen,
en audio beter uitgebalanceerd (effects+muziek).

Wat vinden jullie ervan?
En @ mede movie makers, nog tips qua moviemaking/editing (workflow versnellen)?
Mooie beelden, enige kritiek die ik kan leveren gaat over de overgangen en de effecten die je er overheen gesmeerd hebt. De overgangen komen af en toe erg geforceerd over. Tip: gebruik nooit van die weg-slide-draai-in-fade-out-moviemaker troep. dat lijd erg af van je beelden.
Wat voor programma gebruik je voor editen? ik kan je première pro aanraden...

Trouwens heeft iemand hier dit al uitgeprobeerd???
http://www.aeroflyfs.com/features.html

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Thnx voor de tip, ik beloof me in't vervolg in te houden met de overgangen (effecten) ;) :)
Ik heb Sony Vegas Pro 11 gebruikt voor het editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Euh... je vraag erom, dus... ;) Ik ben blijven kijken om nuttige kritiek te geven, maar normaliter was ik al snel afgehaakt vanwege de complete willekeur aan beelden die ik voorgeschoteld krijg... Waarom de switch van Legacy naar PMDG en weer terug... en weer terug...? Waarom opeens de Legacy in de nacht en even later weer overdag? Waarom opeens een compleet andere livery van de PMDG...? Het gaat van hot naar her en nergens heen!

Ik zou proberen wat logica in alles te stoppen, dus een soort van verhaal, al is het alleen al het verhaal van een vlucht in chronologische volgorde. En als je al met twee vliegtuigen wilt werken, verbindt dan dan op een of andere manier aan elkaar (dezelfde maneuvers maar dan afgewisseld tussen de Legacy en PMDG, als een soort vergelijking) of laat ze daadwerkelijk bij elkaar komen. Er is nu totaal geen verbinding.

Hou ook wat evenwicht in de lengte van scenes: de laatste scene is bijvoorbeeld zomaar opeens 1 heel lang shot.

En zoals Arno al zegt: blijf van die overgangen af. 'Grappige overgangen = amateur video. 8) Hetzelfde geldt voor die 'grappen' met de tekst... Doe het gewoon niet. ;)

BTW Als je serieus genomen wilt worden, moet je zeker niet zo gaan stunten als je doet vanaf 3 minuten...!!! ;) Ik denk dat zo'n actie je in real life zwaar zou komen te staan. 8)

Zo, genoeg opbouwende kritiek...? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Ja hoor, kom maar, kom maar met die kritiek :) :p
J van E houdt wel van een verhaaltje begrijp ik :)

Ik kan me wel vinden in je comments, al ben ik het niet overal met je eens.
Die complete willekeur aan beelden zoals je omschrijft klopt niet helemaal,
er zit wel een gedachte achter.
De volgorde qua shots is (grofweg) taxi > takeoff > cruise > landing.
Al heb ik dat niet helemaal consequent doorgevoerd zie ik achteraf (cruise/stunt shot legacy voor takeoff boeing bijv.).
Dat helpt inderdaad niet echt, meer rekening mee houden volgende keer dus.
Al ging er veel tijd zitten in het editen, achteraf misschien toch iets te gehaast gedaan nadat ik eindelijk een
verzameling goede scenes had.
Ik heb trouwens nog scenes (die zelf nog moeten worden ge-edit) van een 737-800 landing, die waren
ook voor dit filmpje gepland, maar gebruik ik bij nader inzien toch bij een volgend project.

Het hele gedoe om goede kwaliteit opnames te krijgen helpt niet echt, veel vastlopers :S
(heb je eindelijk die perfecte landing, wil je met fsrecorder je vlucht opslaan > vastloper! @#$^^%* grrrrrr)
Voordat je een verzameling aan scenes heb is er al heeeeel wat tijd verstreken.
En soms denk je dat shot eindelijk te hebben (fsrecorder bestand afspelen, camera bepalen en opnemen met FRAPS) en zie in het filmpje toch wat kleine haperingen/glitches, kan je weer overnieuw beginnen, want het moet wel 'smooth' natuurlijk :)

Maar goed, al doende leert men O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
Usepools=0 gedaan en mn fps schiet omhoog :)

Is kijken of ik geen OOM meldingen krijg op het video geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HirzoSchuurman schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 18:29:
Ja hoor, kom maar, kom maar met die kritiek :) :p
You are very welcome. ;) Maar om het niet bij alleen kritiek te laten: ik heb gehoord van een truuk om smooth video's te krijgen: opnemen met de sim op halve snelheid. En dan in je edit programma de boel twee keer versnellen: dan heb je in basis veel meer frames per seconde. Het opnemen duurt dan wel twee keer zo lang, maar je fps zou stukken smoother moeten zijn (twee keer zo hoog dus kleine stutters zie je dan niet meer).

'k Heb het zelf nooit geprobeerd, maar wie weet werkt het echt. Ik heb begrepen dat veel payware devs op zo'n manier hun super smooth filmpjes met alsnog veel detail maken. Misschien kan je zelfs opnemen op 1/4 snelheid...? (Weet nog geeneens of dat kan in FSX...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Thnx voor de tip.
Volgens mij had ik eerder al zoiets gehoord, ik zal er eens verder induiken.

Het eerste wat me dan te binnen schiet is dat je volgens mij met de audio in de knoop komt lijkt mij?
Dus als ik het goed begrijp speel je een met FSrecorder opgenomen flight terug in FSX, en in FSX
zelf moet je dan de simulation rate op 1/2 zetten.
Dat neem je dan op met FRAPS (waardoor volgens mij dan je audio vernaggeld is) en daarna dus inderdaad bij het editten twee keer versnellen.

Als ik het goed begrijp kan je dan dus -wellicht wat idealistisch geformuleerd- bijv. een 'zware scene' zoals landing op payware airport met 737 NGX incl. traffic al stotterend opnemen met FSrecorder en dit vervolgens smooth krijgen door deze truuk toe te passen.
FRAPS is echt killing voor de FPS, dus als het echt goed werkt vind ik het wel de moeite waard om me in te verdiepen.
Workflow wordt er dan alleen niet echt sneller door, maar ben nu toch al belachelijk lang bezig om zo'n filmpje te maken, dus dan kan dit er ook nog wel bij. :)

Is er trouwens nog iemand die dingen kan af/aanraden wat betreft record settings in FSrecorder en/of FRAPS, en dan heb ik het met name over goede kwaliteit opname, met zo hoog mogelijke FPS.

Wat betreft de -ontiegelijk frustrerende- crashes door FSrecorder waardoor ik dus steeds weer bij 0 kan beginnen ga ik denk ik de 2.18 beta proberen, kijken of dat helpt.
Hij loopt bij mij vaak vast als ik in het begin dus op "record" klik, of als ik de recording wil beeindigen door op "stop recording" te klikken. En dan heb je dus niks, geen opgeslagen bestand, en kan je weer opnieuw beginnen.

Ik vraag me trouwens af of het zal helpen (voor de FPS drop) als je FRAPS de bestanden naar een SSD laat schrijven (gaat bij mij nu naar een 7200rpm schijfje)?
De hoeveelheid data die wordt weggeschreven is namelijk nogal wat (1GB per 20sec ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweska
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-03 02:52
ArnoAG schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:55:
[...]
Trouwens heeft iemand hier dit al uitgeprobeerd???
http://www.aeroflyfs.com/features.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
LoL @ alternatieve 'review'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
Ik heb hem inmiddels ook zelf uitgeprobeerd, dit zijn mijn bevindingen:
-Textures niet erg hoog
-paar bugs in animatie en mapping
-niet veel vliegtuigen
-flight dynamics hier en daar niet echt realistisch (overtrek situaties, rollrates in de Extra300 te hoog, te weinig "inertia")
-cockpits niet echt uitgewerkt
+draait zeer soepel (alles op ultra 60+ fps met 6950)
+bergvliegen is mooi
+leuke challenges (niet heeeel veel maar genoeg voor een paar uurtjes plezier)
+er ZIJN add-ons voor te krijgen

ALS je 50€ uit wilt geven koop dan meteen X-plane of FSX, daar is veel meer support voor.
Kan je PC niet zo veel met FSX en X-plane? dan is het wel leuk om uit te proberen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ArnoAG op 25-10-2012 21:27 ]

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een C-17, aangezien ik dat wel een errug gave kist vind :)
Eerst ergens een freeware model gedownload, maar dat was niks.
Wat is de beste C-17 voor FSX?
Ik heb deze gevonden en dat ziet er niet verkeerd uit, maar zijn er nog andere/betere opties out there?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 465756

iemand toevallig nog een saitek instrument (liefst 3) of information panel van saitek te koop?
zijn er goede sites waar simulator hardware 2dehands wordt verkocht, of fora voor Flight simmers met rubiek te koop? behalve dan marktplaats en dergelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Jawel! 5e filmpje klaar! :)
Check @: YouTube: FSX - Carenado B200 King Air

In dit filmpje de nieuwe B200 King Air van Carenado,
en speciaal voor J van E geheel in chronologische volgorde ;) :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HirzoSchuurman schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:26:

Jaaaaaaa, netjes hoor. En beter, vind je zelf ook niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
HirzoSchuurman schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:26:

HEEEL veel beter!!! Mooie shots, lekkere muziek, prima! :P

Om toch even te blijven zaniken: :P Sommige shots wil je misschien iets langer vasthouden, dat kunnen ze beter op je in werken. Er zaten shots tussen die ik wel 5 seconden of meer had willen zien die na een halve seconde al weg waren...
Zoek je mooiste shots er uit, en laat die ook langer zien :*)

Maar mijn complimenten.

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweska
Vanavond lekker achter de yoke gezeten... :)

'Orbx New Zealand South Island' is toch wel gaaf om overheen te vliegen, vooral samen met een klein vliegtuigje. De T210 van Carenado is een leuk ding om van de scenery te genieten.

Afbeeldingslocatie: http://kevinnc85.eightyfive.axc.nl/got/orbx-nz_carenado-t210_01.png
Met de T210 op weg van Manapouri naar Invercargill.

[ Voor 3% gewijzigd door Tweska op 04-11-2012 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Thnx :)

En inderdaad beter J van E :)
Begin er steeds meer schik in te krijgen zo.
Ook aanzienlijk minder vastlopers gehad in het hele movie-making proces, dat ligt vooral aan de kist blijkt nu.
Bij de pmdg 737 loopt ie constant vast, terwijl ik er bij de B200 of Legacy nauwelijks last van heb.
Maar meer GA filmpjes gaan maken dan :)

@ArnoAG:
Ik ben nog volop aan het experimenteren met allerlei shots, en ook hoe lang ze duren.
5 sec. is wel zo'n beetje de max. denk ik van wat je moet willen.
In dit filmpje passen lange shots niet echt bij de muziek die steeds 'drukker' wordt,
zal het in m'n acherhoofd houden voor het volgende project :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Lebon schreef op zondag 04 november 2012 @ 00:19:
Vanavond lekker achter de yoke gezeten... :)

'Orbx New Zealand South Island' is toch wel gaaf om overheen te vliegen, vooral samen met een klein vliegtuigje. De T210 van Carenado is een leuk ding om van de scenery te genieten.

[afbeelding]
Met de T210 op weg van Manapouri naar Invercargill.
Yes, South Island en North Island zijn allebei helemaal top om in rond te vliegen. South Island is ook erg leuk met een traag watervliegtuig (ik gebruik zelf de KCFS Seabee, stijlvol en retro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 18:02

Stoney3K

Flatsehats!

HirzoSchuurman schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:32:
Recent ook een nieuwe PC gebouwd waar FSX goed op te draaien valt, en nu dus echt aan het verdiepen in de wondere wereld van flight simulator :)
Heb nog veel te leren, ik wil dan eigenlijk zo realistisch mogelijk simmen, maar ben nog een noob als het gaat om vliegen op je instrumenten, en officiële regels/procedures etc.
Ik denk trouwens dat er mer mensen zijn die FSX/FS2004 nu gebruiken om "af en toe even een rondje om de runway" te vliegen en er misschien wat meer mee willen, dus je wat meer verdiepen in de werkelijke procedures (VFR en IFR), radionavigatie, approach plates, ATC, enz. maar misschien door de bomen het bos niet echt zien.

Zou het een leuk idee zijn voor een meeting of een workshop waar de basics van de echte procedures wat uitgebreider worden uitgelegd?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Meeting on of offline altijd leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Deze week komt de nieuwe scenery van Dubai van Flytampa uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.flytampa.org/forum/download/file.php?id=3153&sid=952f3b14037b8ebd3b226a4b35c77197

Afbeeldingslocatie: http://www.flytampa.org/forum/download/file.php?id=3150&sid=952f3b14037b8ebd3b226a4b35c77197

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Nu hebben we alleen nog die T7 nodig.. en een beetje rap!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Stoney3K schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:43:
[...]

Ik denk trouwens dat er mer mensen zijn die FSX/FS2004 nu gebruiken om "af en toe even een rondje om de runway" te vliegen en er misschien wat meer mee willen, dus je wat meer verdiepen in de werkelijke procedures (VFR en IFR), radionavigatie, approach plates, ATC, enz. maar misschien door de bomen het bos niet echt zien.

Zou het een leuk idee zijn voor een meeting of een workshop waar de basics van de echte procedures wat uitgebreider worden uitgelegd?
Dat klinkt niet verkeerd!
Ik blijf zelf een beetje steken wat betreft het bijleren.
(laatste tijd te druk met filmpjes maken :) )
Het zal wel wat organisatie vragen om daadwerkelijk tot een workshop te komen.

Wat mij als eerste te binnen schiet is om te inventariseren wat er online aan video materiaal beschikbaar is,
qua tutorials/uitleg basics, maar ook wat diepgaander materiaal.
Als we daar een duidelijk en qua opbouw (moeilijkheidsgraad) logisch geheel/overzicht van kunnen maken zou dat al veel kunnen helpen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Iemand al FSX gebruikt icm windows 8? Ik heb nog geen tijd gehad om FSX er weer op te zetten, als de 777 uitkomt zal ik er overigens spontaan weer tijd voor hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-05 11:18
Moet blijkbaar gewoon werken, gezien de topics op avsim.com hierover.

Ik kan ook niet wachten op de T7... Geen idee wanneer die komt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Draai hier Windows 8 met FSX, weinig problemen tot dusver. Soms een crash tijdens Alt+Tab, maar dat ligt denk ik meer aan ENB (heb nog niet de tijd genomen om DX10 weer even te fixen). En ik kan m'n Eaglesoft Citation X 2.0 blijkbaar niet meer gebruiken, crashed de sim.

REX-E Plus Overdrive ook gedownload en geinstalleerd, ziet er weer strak uit en werkt nu razendsnel. REX zelf is binnen een minuut opgestart en klaar met verwerken van weer, daarna snel ingeladen in FSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Propane schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 04:37:
REX zelf is binnen een minuut opgestart en klaar met verwerken van weer, daarna snel ingeladen in FSX.
OpusFSX is binnen een paar seconden opgestart en het weer is ook binnen een paar seconden in FSX te zien... ;)

Wat niet meteen betekent dat OpusFSX de beste is, natuurlijk, maar voor mijn gebruik is 'ie dat zeker weten 100% wel! Prachtige luchten met divers weer, een schitterend decor voor mijn low and slow VFR vluchten!

Het mooiste is dat het weer in de verte te zien is en blijft zoals het is, dus als je in de verte een onweersbui ziet en je komt uiteindelijk bij die gigantische wolken, dan zijn die wolken er ook nog steeds en dondert het om je heen. Ik heb voornamelijk ervaring met ASE wat weer betreft en die brouwt alleen maar wat weer direct om je vliegtuig heen en lijkt dat ook op de hele wereld rondom toe te te passen: daar veranderde alles constant om je heen. OpusFSX is wat dit betreft echt perfect.

Eergisteren had ik een vlucht van zo'n 80 nm en ik kon vanaf grote afstand al zien wat voor weer het in de verte was en ik ging van zonnig met wat wolken naar onweer naar lage sluierbewolking naar zonnig naar weer wat regen etc. etc. en dat allemaal al zichtbaar vanuit de verte en constant. Geniaal. _/-\o_ OpusFSX heeft FSX wat mij betreft écht een stuk beter en interessanter gemaakt! Tot nu toe was voornamelijk de scenery interessant en de luchten waren ook wel mooi maar steeds weer anders: nu krijg je, als OpusFSX het 'decor' heeft geladen, in feite ook scenery in de lucht: een vast landschap van divers weer dat natuurlijk per dag weer anders is.

EDIT
En o ja, OpusFSX is ook de beste weather addon als het aankomt op slecht zicht bij de grond en laaghangende bewolking: met andere weather addons kan je vanuit de lucht gewoon het vliegveld zien alsof er niets aan de hand is en pas als je lager komt, krijg je opeens slecht zicht. Met OpusFSX zie je vanuit de verste verte gewoon hoe de condities zijn bij het vliegveld en daal je echt 'in' de mist of laaghangende wolken. Andere engines laden het weer vaak pas als je er bent, OpusFSX laadt het ver van tevoren en dus zie je het ook ver van tevoren, zoals het hoort.

Let wel: ik doe altijd korte vluchten (50 tot 100 nm) en ik laat het weer dan ook NIET tussendoor updaten. Als je OpusFSX het weer tussendoor laat updaten, zie je natuurlijk wel opeens verschillen vanwege de nieuwe METAR gegevens. Maar dat is altijd nog beter dan constant veranderende weersomstandigheden die 'meereizen' met je vliegtuig.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 09-11-2012 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Opus start zo snel op omdat het puur en alleen METARs in FSX propt, zonder enige interpolatie of iets dergelijks. Ik heb je hele relaas op Avsim al gezien, en dat zal allemaal best, maar je hebt er wel weer $45-50 voor neergelegd, terwijl ik meer features en vergelijkbaar weer krijg voor de $40 ofzo die ik een paar jaar terug voor REX heb uitgegeven.

Daarnaast, weer veranderd. Dat je ergens weer ziet en het is er nog tegen de tijd dat jij er bent wil niet zeggen dat het realistisch is ;). Zelfde voor die low vis. Ik vlieg op dit moment weer in Zweden, afgelopen weekend Low Visibility Procedures op Arlanda, vertical visibility afwisselend tussen de 200ft en 400ft. Vliegveld en baan was prima te zien vanaf 4000ft, maar tijdens de approach zagen we de baan pas zo'n beetje op minimums. Zelfde met mist, dat is vaak een kleine laag boven de grond. Dikke kans dat als je er boven zit gewoon de baan en verlichting kan zien. Dus ik heb zo m'n vraagtekens bij de hele hype rondom Opus....

Maar goed, ik wilde alleen even melden dat die update goed werkt, voor de liefhebbers. Zat op Avsim ook al te twijfelen of ik er iets over zou zeggen, maar die zitten zo in die hype.... En het gros van de simmers daar hebben zo hun eigen idee van realisme die niet altijd strookt met de harde realiteit ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Dat zijn eerder de te korten van de grafische engine, licht inval bepaald hoeveel wij wel of niet kunnen zien bij een mistbank, knap als ze dat weten te implementeren :P
Op het oog zijn wij ook gewend dat de weersomstandigheden langzaam aan veranderen, vandaar dat het realistischer aanvoelt.

[ Voor 26% gewijzigd door fynrd1 op 09-11-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Propane schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:34:
[...]
Zat op Avsim ook al te twijfelen of ik er iets over zou zeggen, maar die zitten zo in die hype.... En het gros van de simmers daar hebben zo hun eigen idee van realisme die niet altijd strookt met de harde realiteit ;).
Hahaha, ja, het is (en dat heb ik ook gezegd op Avsim) allemaal heel erg persoonlijk. ;) Voor MIJN manier van vliegen is OpusFSX perfect, maar ik kan me goed voorstellen dat iemand anders AS of REX stukken beter vindt. Wat dat betreft (wat ik ook al een keer zei op Avsim) bestaat er geen 'beste addon' op welk vlak dan ook: daarvoor verschillen de persoonlijke voorkeuren teveel. ;) Ik zou het trouwens ook mooi vinden als het weer langzaamaan verschuift (nu hangt met OpusFSX alles doodstil op z'n plek), maar (wederom) voor mijn manier van vliegen (korte low and slow vluchten) is het juist wel lekker dat ik een 'vast decor' van weer heb: ik heb dit liever dan constante veranderingen. Ik heb in OpusFSX de auto updates voor weer ook uitstaan omdat je dan OPEENS compleet ander weer kan krijgen.

Als je iemands mening over een FSX addon leest,moet je je ALTIJD afvragen (of zien te achterhalen) wat voor soort simmer die persoon is...! ;)

Tot slot: je moet ook niet vergeten dat het merendeel van FSX-piloten geen echte piloot is... dus realisme in op FSX-fora een zeer rekbaar begrip.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 09-11-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
SgtPoen had al een paar screenshots gepost van de nieuwe Dubai scenery van Flytampa,
op youtube kwam ik dit filmpje tegen, ziet er mooi uit!
YouTube: Fly Tampa Dubai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Trouwens voor de A2A vliegers, waarschijnlijk wordt dit weekend de civil P-51 released. Hiermee heb je een volledig IFR geschikte P51 met alles erop en eraan:

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/78239_10151281570280365_931104806_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Active Sky 2012 SP2 (beta) is uit.

http://www.hifitechinc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Hoe kan ik de wazigheid van de lampen corrigeren?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RRxnQHvHbgguJtHY1pyWxoZO/full.jpg

Ik heb de nvidia inspector ingezet zoals laatst is aangegeven mbt de 1/2vsync ( topic van Propane ), maar dat helpt niet.
Instellingen in FSX staan op antrasopic filtering met AA...daar iets wijzigen helpt ook niet.
Laatste nvidia driver helpt ook niet.
FSX is het trouwens.

Wie heeft de oplossing hiervoor?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Volgens mij is dat een probleem met de schaal van de lichten op een scherm met relatief hoge resolutie. Je kunt proberen om de volgende regels toe te voegen onder [Display] in je fsx.cfg:

RUNWAY_LIGHTS_SURFACE_SCALAR=0.75
RUNWAY_LIGHTS_VASI_SCALAR=0.5
RUNWAY_LIGHTS_APPROACH_SCALAR=0.65
RUNWAY_LIGHTS_STROBE_SCALAR=0.7

Desnoods een beetje tweaken. Ik heb het bij mijn weten in ieder geval niet meer in die mate als in de screenshot.

Het enige probleem dat ik af en toe nog vervelende vind is dat je niet alle lichten ziet.... Bijv. de runway edge light en approach lights worden 'ingevuld' hoe dichter bij je komt. Zie je opeens lichten verschijnen tussen de andere terwijl je op 1nm final hangt ofzo. Iemand die daar een oplossing voor kent? Voor de rest erg tevreden met alles in DX10 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Mijn landing lights en apron lights zijn lelijk. Lijkt wel olie. Landing lights zijn standaard van PMDG NGX.

ziet er uit als dit Afbeeldingslocatie: http://www.deltava.org/gallery/afv/0xd3b.jpg

Gok dat het een instelling is oid wie heeft een idee?

Draai als 32bit kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik heb hetzelfde met de PMDG NGX. Heel lelijk.
Ik draai Win7 64bit met 32bit kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37384

Tallguy schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 18:34:
Hoe kan ik de wazigheid van de lampen corrigeren?

[afbeelding]

Ik heb de nvidia inspector ingezet zoals laatst is aangegeven mbt de 1/2vsync ( topic van Propane ), maar dat helpt niet.
Instellingen in FSX staan op antrasopic filtering met AA...daar iets wijzigen helpt ook niet.
Laatste nvidia driver helpt ook niet.
FSX is het trouwens.

Wie heeft de oplossing hiervoor?
Je kunt op AVSim kijken in hun downloadsectie (moet je wel even voor registreren).
Daar heb je oa een bijgewerkte Halo.bmp, dat is het bestand waar die lichten uit komen. Er zijn dus meerdere aangepaste bestandjes van te vinden. REX e.d. overschrijven hem weer, dus je moet even opletten.

Ik zou me sowieso eerst inlezen op het AVSim forum, daar komt het onderwerp regelmatig terug en ik heb er ook last van. Heb het zelf een tijd niet meer gespeeld, dus ik weet niet of ik het op dit moment gefixt hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-04 16:54

Tyoi

Beddytear

Beste mede (virtuele) piloten,

Ik ben net in de flight sim wereld gestapt en ik vermaak me dan ook op het moment prima met de tutorial missions van FSX. Nu heb ik al wel wat kennis van vliegen in andere flight games maar die waren toch net even wat meer arcade o.d. Desalniettemin zijn flaps, trim, aileron, stall, ect. ect. geen rare woorden voor me.

Ik ben de tutorial missions maar gaan doen, vooral om een beetje feel te krijgen van de game en mijn hotas (saitek x52 pro). Ben nu aanbeland bij de tutorial mission 6: Introduction to mountain flying. Daarin vlieg je een Cessna skyhawk en zet de 'instructeur' de flaps gelijk op 10 graden. Alles prima, echter na take off kan ik de flaps niet meer intrekken, de (standaard) knoppen F5 (retract fully) en F6 (retract incremently) doen het, maar het spel zet de flaps gewoon weer terug op 10 graden. Is dit een bug o.d. of doe ik gewoon iets fout?

Edit:
En heb het al gevonden... Blijkt dat de knoppen op de hotas ook al waren geconfigureerd, zowel 2 buttons maar ook een dial. En laat ik die dial nu netjes in het midden gezet te hebben :|

[ Voor 9% gewijzigd door Tyoi op 14-11-2012 23:59 ]

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Tyoi schreef op woensdag 14 november 2012 @ 23:54:
Beste mede (virtuele) piloten,

Ik ben net in de flight sim wereld gestapt en ik vermaak me dan ook op het moment prima met de tutorial missions van FSX. Nu heb ik al wel wat kennis van vliegen in andere flight games maar die waren toch net even wat meer arcade o.d. Desalniettemin zijn flaps, trim, aileron, stall, ect. ect. geen rare woorden voor me.

Ik ben de tutorial missions maar gaan doen, vooral om een beetje feel te krijgen van de game en mijn hotas (saitek x52 pro). Ben nu aanbeland bij de tutorial mission 6: Introduction to mountain flying. Daarin vlieg je een Cessna skyhawk en zet de 'instructeur' de flaps gelijk op 10 graden. Alles prima, echter na take off kan ik de flaps niet meer intrekken, de (standaard) knoppen F5 (retract fully) en F6 (retract incremently) doen het, maar het spel zet de flaps gewoon weer terug op 10 graden. Is dit een bug o.d. of doe ik gewoon iets fout?

Edit:
En heb het al gevonden... Blijkt dat de knoppen op de hotas ook al waren geconfigureerd, zowel 2 buttons maar ook een dial. En laat ik die dial nu netjes in het midden gezet te hebben :|
Leuk! welkom bij de club, besef wel dat je aan een dure hobby bent begonnen :*)
Er zitten hier echte piloten, student piloten, developers, flightsim fossielen, en alles wat maar passie heeft met vliegen. En niet vergeten, we zijn allemaal heel erg aardig :P voor elk probleem kan je hier wel terecht.

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

fynrd1 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 00:12:
[...]

Leuk! welkom bij de club, besef wel dat je aan een dure hobby bent begonnen :*)
Er zitten hier echte piloten, student piloten, developers, flightsim fossielen, en alles wat maar passie heeft met vliegen. En niet vergeten, we zijn allemaal heel erg aardig :P voor elk probleem kan je hier wel terecht.
Dank je :). Dat het snel duur kan worden heb ik ook al gezien. Even googlen naar flight sim en je komt al de gaafste thuiscockpits en andere (rand)apparatuur tegen. Kheb ook al de TrackIR 5 besteld, komt morgen binnen. nu maar eerst eens leren vliegen :P

6) You just checked it.

fynrd1 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 00:12:
[...]

we zijn allemaal heel erg aardig
Dank je. _/-\o_ ;)
Tyoi schreef op donderdag 15 november 2012 @ 00:48:
[...]

Dank je :). Dat het snel duur kan worden heb ik ook al gezien. Even googlen naar flight sim en je komt al de gaafste thuiscockpits en andere (rand)apparatuur tegen. Kheb ook al de TrackIR 5 besteld, komt morgen binnen. nu maar eerst eens leren vliegen :P
TrackIR is SUPER! Wat de kosten betreft: volgens mij dacht fynrd1 daarbij nog geeneens aan hardware maar meer aan software addons, want daaraan geven de meesten het meeste geld uit, denk ik. Als je eenmaal begint met het kopen van addons (scenery, vliegtuigen, weather engines), dan BLIJF je bezig... ;)

Trouwens top dat je de tutorials aan het doen bent! Dan doen er niet velen... De meesten stappen gelijk in het grootst mogelijke vliegtuig en rommelen maar wat aan. Je begint in ieder geval goed! ;)

• SgtPoen
Update op de facebook van A2A:
''Accu-sim core update for the P-51 warbird, P-40 and Spitfire will be released alongside the civilian Mustang. Not long now''.

• TranceSetter
Anoniem: 135195 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:27:
Trouwens top dat je de tutorials aan het doen bent! Dan doen er niet velen... De meesten stappen gelijk in het grootst mogelijke vliegtuig en rommelen maar wat aan. Je begint in ieder geval goed! ;)
Na een lange afwezigheid in FSX ben ik een jaar geleden weer begonnen, met de PMDG NGX. Zeker de FSX tutorials overgeslagen, maar die van de NGX helemaal doorgelopen. Scheelt echt enorm in wat je later in je vliegtuig kan/weet/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
SgtPoen schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:45:
Trouwens voor de A2A vliegers, waarschijnlijk wordt dit weekend de civil P-51 released. Hiermee heb je een volledig IFR geschikte P51 met alles erop en eraan:

[afbeelding]
Damn, , ik heb deze helemaal voorbij laten gaan qua info. Heerlijke kist. Ik ben helemaal klaar met de standaard kisten, heb enkel de 172 er in staan voor het opstarten. De A2A toestellen zijn altijd de eerste die ik installeer....thx for the update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Nou, aangezien het aardige aanbod om 'vanalles' te vragen, here goes:

- Trimmen/trimming(?), ik heb de trim op een dial zitten van mijn hotas, in de FSX config heb ik ook de sensitivity een stuk lager gezet van die axis want ik merkte al snel dat deze way to twitchy is. Nu ben ik in-flight toch nog behoorlijk bezig om het toestel goed te trimmen, ik blijf een beetje parabolen, ookal is het maar een beetje. Hoe gaan de gevorderde piloten daarmee om?

- Yoke vs. HOTAS: Al zijn gevechtsvligtuigen en heli's natuurlijk super stoer, ik vind de cessna's toch net even wat leuker. (Ik kijk teveel 'wild alaska' op discovery :P). Ik heb de saitek X52 pro hotas die ik al een paar jaar terug heb gekocht voor DCS:BS en Freespace 2 open. DCS:BS was destijds teveel werk om te vliegen en ik merkte dat ik veel beter kon richten in freespace 2 met de muis. De hotas is toen, netjes opgeborgen in een plastic zak, opgeborgen. Nu aantal jaar later begonnen met FSX en ik merk dat tijdens het vliegen de hotas me wat teveel vrije ruimte geeft, de ailerons en elevator axis zitten in dezelfde 'ruimte' (de stick zelf), beetje pitch is meestal ook een beetje aileron (onbedoeld). Is het 'beter' om met een yoke te vliegen? Zo ja, waar heb ik de keuze uit? (Saitek Cessna yoke, CH's yoke ect.)

- Software addons? Hoe, wat, waar?

- Vanuit de FP zie ik dat er een aantal hardware tweaks zijn om het spel nog spoeler te laten lopen. Ik draai op het moment Windows 7 I5 2500k machine met GTX560Ti, 8gb ram, is het wellicht een goed idee om een dual boot windows te maken en de 2e boot (WinXP?) alleen voor FSX te gebruiken?

(xcuse the long post, i'm full of questions :X)

[ Voor 12% gewijzigd door Tyoi op 16-11-2012 16:55 ]

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trimmen blijft soms lastig, afhankelijk van het vliegtuig en het weer etc. Als het mij niet echt lukt laat ik vaak het vliegtuig maar een beetje vanzelf stijgen of dalen (zo miniem mogelijk) en op een bepaald moment blijft 'ie wel op een vaste hoogte hangen. Maar ik vlieg alleen VFR en hoef me niet aan bepaalde hoogtes te houden. Wat ik ook wel doe: ik zet de automatische piloot aan en zodra het vliegtuig level vliegt, zet ik 'm weer uit. Ik gebruik de AP dan dus als een auto-trimmer. ;)

Ik gebruik een joystick voor elevator en aileron en ondervindt geen moeite met, om het zomaar te noemen, dubbele input... Het voelt en is realistich, denk ik. Mijn vliegtuig (de RealAir Legacy) heeft ook een joystick een geen yoke, dus... Ik heb wel rudder pedals: zou niet meer zonder willen omdat ik daarmee met real weather kan vliegen.

Software addons.... euh... waar zal ik beginnen... Nee, daar is geen beginnen aan: er is teveel, haha! (Of beter gezegd: daar heb ik nu ff geen tijd voor, van het weekend misschien: mijn 'must haves': vliegtuigen: RealAir Legacy, PMDG 737NGX; scenery: Orbx (FTX); weather engine: OpusFSX; weather en water textures: REX Essentials Plus.)

De tijd dat XP beter was voor FSX ligt al weer lang achter ons. De 'XP is beter fabel' stamt uit de Vista tijd: toen was het GEEN fabel ;) , maar met W7 is XP alleen maar een nadeel imho (o.a. door het geheugengebruik). Het is daarom totaal niet nodig een aparte boot te maken voor FSX.
Als je wilt tweaken (wat ik zeker zou aanraden): doe het tweak voor tweak en beperk het zoveel mogelijk. De beste guide wat dit alles betreft is (imho) deze: http://forum.avsim.net/tu...e-hardware-guide-for-fsx/ Mijn belangrijkste tweak is [BUFFERPOOLS]: die maakt bij mij (!) een wereld van verschil in performance.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 16-11-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Tyoi schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 16:48:
Nou, aangezien het aardige aanbod om 'vanalles' te vragen, here goes:

- Trimmen/trimming(?), ik heb de trim op een dial zitten van mijn hotas, in de FSX config heb ik ook de sensitivity een stuk lager gezet van die axis want ik merkte al snel dat deze way to twitchy is. Nu ben ik in-flight toch nog behoorlijk bezig om het toestel goed te trimmen, ik blijf een beetje parabolen, ookal is het maar een beetje. Hoe gaan de gevorderde piloten daarmee om?
Voor trimmen moet je een constante invalshoek aanhouden, en constante vermogen, om een constante snelheid aan te houden. Het is dus even uitzoeken onder welke snelheid en invalshoek je recht blijft vliegen, daar trim je op zodat jij je stickje weer op neutraal kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Als je wellicht klaar bent met de tutorials en wat meer instrumenten wilt gaan vliegen kan je kijken naar de legacy, of wat kisten van Carenado. Zelf ben ik gek van de 737NGX van PMDG en ik heb me eigen vintage WWII vloot van A2A(P51,P40,Spitfire,B17). Vooral die kisten van A2A zijn zeer mooi. geven je echt het gevoel alsof het toestel van jou is(maintenance,vlieg eigenschappen,engine karakteristiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Orbx's FTX EU England is uit. Iemand anders 'm ook al gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweska
Anoniem: 135195 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 18:12:
Oh gaaf, we want screenies! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb misschien wel intresse in de 747! Is dit de nieuwste 747 van PMDG?, De -8 even niet meegerekend? Vind alleen 40 euro wat veel....Volgens mij nog altijd minder dan nieuw kopen, maar toch...

Wat doet GEX eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451006

Ja, dit is de nieuwste (747) als je de i8 niet meerekend.
En je kan gewoon bieden hoor!

Wat doet GEX dan? GEX breidt de kwaliteit van textures uit tov hetgeen default in FSX zit. Alles komt er dus mooier uit te zien, meer detail. Het bepaalt alleen niet waar de textures geplaatst moeten worden, dat doet de landclassfile nl weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Anoniem: 135195 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 18:12:
Nope, kom er nooit in FSX. Te weinig variatie daar. Nieuw Zeeland + Australie + Antarctica is zo'n beetje mijn flightsim wereld op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Screens van England, dit is wel de herfst texture. Denk dat in de summer het een stuk mooier eruit ziet.

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimage.org/a0l4xq8sp/2012_11_17_14_57_11_313.png

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimage.org/t6yc0wpah/2012_11_17_15_1_2_356.png

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimage.org/6kt0o6bk9/2012_11_17_15_1_57_297.png

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimage.org/3rzt45b7t/2012_11_17_15_2_4_221.png

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimage.org/46153qvbd/2012_11_17_15_2_13_893.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 451006 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 22:07:
Ja, dit is de nieuwste (747) als je de i8 niet meerekend.
En je kan gewoon bieden hoor!

Wat doet GEX dan? GEX breidt de kwaliteit van textures uit tov hetgeen default in FSX zit. Alles komt er dus mooier uit te zien, meer detail. Het bepaalt alleen niet waar de textures geplaatst moeten worden, dat doet de landclassfile nl weer.
Heeft GEX nog een beetje een FPS hit, of valt dat mee?

Was eigenlijk binnenkort van plan te gaan upgraden. Maar ik heb het grootste deel van mijn budget gister uit gegeven aan onderhoud van de auto....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SgtPoen schreef op zondag 18 november 2012 @ 11:47:
Screens van England, dit is wel de herfst texture. Denk dat in de summer het een stuk mooier eruit ziet.
Ik vind zomer verreweg het mooiste. En 'hard winter'. In de herfst maar ook de lente zijn de bomen veel te opvallend, te hard, te... nep. Ik weet het niet. In PNW en omstreken vloog ik altijd in de lente (alles mooi groen) maar in Engeland is de zomer mijn standaard seizoen.
FastFred schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:39:
[...]

Heeft GEX nog een beetje een FPS hit, of valt dat mee?
GEX vervangt simpelweg de default textures met textures van dezelfde 'zwaarte': ze zien er alleen (vind men) beter uit. GEX voegt verder niets toe, dus er is geen fps hit.

EDIT
Paar screenshots tijdens de zomer (met mooi weer), van Liverpool richting zuiden. Click for the big pics.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8477/8193075429_f47bd3f680_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8209/8193075023_b60211e377_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8066/8193074421_af806dcc5e_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8488/8194163598_0f154dc0a8_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8348/8193073201_f44056fd33_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8198/8193072599_c1db3fe763_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8348/8194161824_0229f75ac8_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8065/8194161170_a079cef1a7_z.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 18-11-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er goed uit J van E! Hier en daar wel wat puntjes (2e screenshot, industrieterrein flikkert in de rivier), maar ja. Je kunt niet alles hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:55
Ik wil mij hier even introduceren. Ik heb na een lange periode van inactiviteit mijn flightsim hobby weer opgepakt. Mijn TrackIR2, die niet meer ondersteund werd door de drivers, is inmiddels vervangen door de 5e generatie en ik heb er weer helemaal zin in.

Ik heb daarover een vraag: als ik mijn viewpoint naar achteren verplaats (CTRL-enter), dan springt hij direct terug. Volgens mij komt dat door de Z-as van TrackIR die mij weer op een absolute afstand zet. Kun je de basis viewpoint naar achteren verplaatsen, zodat je basis view al wat verder naar achteren begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Ik gebruik bijna nooit TrackIr in FSX,

De civilian P51 is gereleased! Bestaande WOP3 P51 klanten krijgen 10 dollar discount dus voor 20 dollar ben je klaar. HIERRRR

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/4topx92yf/2012_11_19_20_13_30_140.png

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/7p1t446yf/2012_11_19_20_13_43_130.png

[ Voor 34% gewijzigd door SgtPoen op 19-11-2012 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93195

hey,

na een lange tijd fsx weer geinstallerd met acceleration , maar kom met de volgende klein probleempje
ik zie mijn eigen vliegtuig niet meer behalve de meters . nou weet ik dat ik destijds een oplossing ervoor had gevonden maar die weet ik helaas niet meer.

Ik heb de directx 10 preview mode uit staan en de Aircraft casts shadows on the ground ook uit staan .

Maar probleem blijft bestaan, dus nu weet ik het niet meer wat ik destijds gedaan hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 93195 op 19-11-2012 20:48 . Reden: directx 20 = directx 10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

SlaadjeBla schreef op zondag 18 november 2012 @ 16:42:
Ik wil mij hier even introduceren. Ik heb na een lange periode van inactiviteit mijn flightsim hobby weer opgepakt. Mijn TrackIR2, die niet meer ondersteund werd door de drivers, is inmiddels vervangen door de 5e generatie en ik heb er weer helemaal zin in.

Ik heb daarover een vraag: als ik mijn viewpoint naar achteren verplaats (CTRL-enter), dan springt hij direct terug. Volgens mij komt dat door de Z-as van TrackIR die mij weer op een absolute afstand zet. Kun je de basis viewpoint naar achteren verplaatsen, zodat je basis view al wat verder naar achteren begint?
Ey, bij mij doet CTRL+Enter precies hetzelfde. Is het niet de - (minus) toets waar je naar op zoek bent om te zorgen dat je een beetje uitzoomt? (gebruikt de - naast de 0 (boven de O & P), niet de - op de keypad).

Super trots op mezelf! Paar daagjes geleden de Beachcraft B200 king air mod van Carenado gehaald. Nu (na just een paar daagjes FSX spelen) al met autopilot op weg van EHAM naar EDDF. Nu maar eens kijken of ik de landing goed krijg met ILS... :|

Ik lees trouwens op een paar andere sites dat de auopilot 'voor mietjes' is. Dat lijkt me niet helemaal te kloppen, met transatlantische vluchten (of kortere vluchten ftm) denk ik niet dat mr piloot de hele tijd aan de yoke zit te friemelen (toch?).

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tyoi schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 02:39:
[...]
Ik lees trouwens op een paar andere sites dat de auopilot 'voor mietjes' is. Dat lijkt me niet helemaal te kloppen, met transatlantische vluchten (of kortere vluchten ftm) denk ik niet dat mr piloot de hele tijd aan de yoke zit te friemelen (toch?).
Niets van aantrekken. Dat is typisch flightsimmers geleuter... Wat een onzin. Je moet gewoon de AP gebruiken wanneer jij dat wilt of leuk vindt. Die dingen worden in real life niet voor niets gemaakt en in real life worden ze dus ook gewoon gebruikt... En dus ook in kleine vliegtuigen. Het gaat er uiteindelijk toch ook gewoon om dat je lol hebt met FSX? Dus doe wat je leuk vindt.
Het autolanden van grote vliegtuigen is ook zo'n punt waar die simmers op neerkijken. Elke keer als iemand iets vraagt over autoland is er wel iemand die zegt 'waarom gebruik je autoland, dat doe je toch met het handje' zonder vervolgens de eigenlijke vraag te beantwoorden... :X Ik vond het juist de lol om met de 737NGX alles zo in te stellen dat 'ie alles op de AP deed, tot en met de autolanding. Dat vond ik leuker dan landen met het handje, dus dat deed ik dan ook gewoon.

Je laat een of andere loser aan de andere kant van internet toch niet bepalen wat jij thuis met FSX doet...? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:00:
[...] Je laat een of andere loser aan de andere kant van internet toch niet bepalen wat jij thuis met FSX doet...? ;)
Zeker niet! :D Maar ik vond het een beetje vreemd dat 'de' simmers juist zeggen dat ze dat niet gebruiken. Dat terwijl de AP juist is uitgevonden om door 'echte' piloten te gebruiken. Vond het gewoon beetje scheef.

Kheb me vlucht ook gewoon met AP afgemaakt, al ging de landing niet helemaal goed, zat een paar metertjes naast de baan on approach dus moest bijsturen. Ik ga het nog wel een aantal keren doen om te kijken wat ik (zeer hoogstwaarschijnlijk) fout deed.

Een oude vriend heeft zijn oude saitek gear aan mij verkocht, de pro yoke + quadrant, radio module, ap module en switch module, alles voor nog geen 100 euro! Zit ook allemaal nog in de doos. Hij had het een 1,5 - 2 jaar gekocht en is er een weekje mee bezig geweest. Daarna in de kast gegooid omdat er geen straaljagers van type x inzaten |:(

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik doe ook zowat alles op de autopilot. Mede ook omdat de 737ngx amper te vliegen is met toetsenbord en zonder trackIR. Omdat de workload in de NGX veel groter is dan in de default 737 bijvoorbeeld. Enige wat ik op het handje doe is taxi en takeoff. Heb een keer voor elkaar gekregen in Innsbruck te landen op het handje met de NGX, maar dat was een (vliegtuig)-ramp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Tyoi schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 02:39:
[...]

Ey, bij mij doet CTRL+Enter precies hetzelfde. Is het niet de - (minus) toets waar je naar op zoek bent om te zorgen dat je een beetje uitzoomt? (gebruikt de - naast de 0 (boven de O & P), niet de - op de keypad).

Super trots op mezelf! Paar daagjes geleden de Beachcraft B200 king air mod van Carenado gehaald. Nu (na just een paar daagjes FSX spelen) al met autopilot op weg van EHAM naar EDDF. Nu maar eens kijken of ik de landing goed krijg met ILS... :|

Je moest eens weten, bij sommige maatschappijen gaat de AP er razendsnel op. Er wordt per vlucht misschien maar 5min met de hand gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
In me civilian P51 zit ook een AP :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tyoi schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:20:
[...]
Een oude vriend heeft zijn oude saitek gear aan mij verkocht, de pro yoke + quadrant, radio module, ap module en switch module, alles voor nog geen 100 euro! Zit ook allemaal nog in de doos. Hij had het een 1,5 - 2 jaar gekocht en is er een weekje mee bezig geweest. Daarna in de kast gegooid omdat er geen straaljagers van type x inzaten |:(
Shit... waarom heb ik niet zulke oude vrienden...??? :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zulke goede vrienden zul je bedoelen. Inderdaad, 100 euro voor al dat spul, denk dat als je er 200 euro voor betaald had je nog een gat in de lucht mag springen van geluk

Ik denk dat ik vanavond maar weer eens een stukkie ga vliegen, weer eens zin in. AC: Revelations vind ik niet veel aan en ETS2 ben je ook een keer op uit gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

FastFred schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:00:
Ik denk dat ik vanavond maar weer eens een stukkie ga vliegen, weer eens zin in. AC: Revelations vind ik niet veel aan en ETS2 ben je ook een keer op uit gekeken
Heh, toch leuk om te zien dat er meerdere gelijkgestemden zijn. Ik heb ook ETS2 een tijdje zitten spelen, maar als je genoeg geld hebt om een paar trucks te kopen is de lol er beetje vanaf.

Ik probeerde met mijn VFR flight plan van EHAM op te stijgen, maar ik kreeg van ATC geen taxi clearance omdat EHAM in 'IFR' modus zat. Nu vermoed ik dat ze altijd in die modus zitten, vliegen jullie vaak met VFR of IFR?

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze zitten in IFR 'modus' op momenten dat het zicht erg slecht is, anders is het gewoon opstijgen wanneer je wilt. Om op te stijgen of te landen als het vliegveld in IFR 'modus' zit, moet je dus een IFR plan hebben samengesteld in het menu voor je je sessie start ;) Gebruik je overigens de real world weather (updated every 15 minutes) in FSX? Die had ik namelijk ook, en ik kon een uurtje geleden zonder problemen opstijgen

De IFR plannen van FSX heb ik gebruikt toen ik nog met de default 737 vloog. Nu met de NGX zijn de vluchtplannen vanuit de FMC van de NGX veel nauwkeuriger, maar er is geen koppeling met de flight planner van FSX, dus voor FSX vlieg ik altijd in VFR :P

Vluchtje EHAM - LIMC gedaan zojuist, met de NGX. Valt dat even vies tegen na 2 maand niet gevlogen te hebben :X De landing in Milaan was meer een crash :X

*Start ETS2 weer op :z

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 20-11-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tyoi schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:45:
[...]

Heh, toch leuk om te zien dat er meerdere gelijkgestemden zijn. Ik heb ook ETS2 een tijdje zitten spelen, maar als je genoeg geld hebt om een paar trucks te kopen is de lol er beetje vanaf.

Ik probeerde met mijn VFR flight plan van EHAM op te stijgen, maar ik kreeg van ATC geen taxi clearance omdat EHAM in 'IFR' modus zat. Nu vermoed ik dat ze altijd in die modus zitten, vliegen jullie vaak met VFR of IFR?
Haha, ik speel ook ETS2 maar ongeveer 1 keer per week of zo... Het is ff leuk, ff lekker touren met een buitenlandse zender aan, maar daarna ga ik weer terug naar FSX...

Ik vlieg eigenlijk altijd VFR maar doe soms IFR dingen, om het zo maar te zeggen, dus net waar ik zin in heb, ook al is het weer niet geschikt voor het een of ander. Ik dien eigenlijk zelden mijn plan in. Soms vind ik het wel lollig om te doen en soms heb ik ATC aan voor de gezelligheid, maar echt officieel met ATC vliegen doe ik zelden. Maar goed, ik vlieg de Legacy: toen ik regelmatig de 737NGX vloog, deed ik dat wel vaker met ATC, maar meestal alleen in het begin (om goed te kunnen taxien etc.) en meestal niet tijdens de descent en approach. En trouwens, als ATC geen clearance geeft, dan zeg je gewoon DOEI en ga je alsnog je eigen gang. ;)
Pagina: 1 ... 15 ... 100 Laatste