DevilsProphet schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:10:
[...]
Enkel genoegen nemen met de maximale instellingen is iets waar je je over moet kunnen zetten. Je ziet ook dat consolegamers helemaal geen (of toch veel minder) last hebben van de mindere graphics dan computergamers, omdat zij niet zelf die keuze hebben moeten maken om te "settlen" voor mindere instellingen, want de fabrikant heeft dat voor hen gedaan. Zij hebben geen keuzemogelijkheid waarover ze moeten zitten kniezen, zij kunnen zich ten volle toespitsen op het genieten van het spel en zich voor de rest niet van bijster veel aantrekken.
Ditzelfde (gerust gamen en toch niet veel geld uitgeven) kun je bij computergaming bereiken door gewoon je instellingen te tunen zodat je zo mooi mogelijk kan spelen zonder daarbij een te lage framerate te krijgen. Als dat wilt zeggen dat de details op medium moeten in plaats van op high, of dat AA op 2x moet ipv op 16x, dat zij dan maar zo. Ik ben echt niet zot om dat tikkeltje (want dat is het, een tikkeltje) extra grafische praal te verkrijgen door zoveel honderden euri meer neer te tellen. No, sir!
Ik moet helemaal niets

als je goedkoop wilt pc gamen moet je dat inderdaad. Maar anders kun je gewoon een snelle video kaart kopen maar moet je wel bereid zijn veel geld neer te leggen
Tja ik kan dan niet genieten. Ik speel wel eens wat games op mijn Xbox360 maar dan vind ik het altijd erg lelijk. Ik speel ook alleen maar games die ik gewoon niet op mijn PC kan krijgen. Zoals Forza motor sport en DOA. De andere games speel ik allemaal op mijn PC (zoals mass effect) gewoon omdat dat veel mooier is en ik er dan pas echt van kan genieten. Maar dat is persoonlijke voorkeur. veel mensen zien de details niet eens.
Als er effecten zijn die na genoeg niets laten zien maar wel veel performance nodig hebben zet ik ze ook wel uit. Maar dingen als texture quality en zo kun je ook niet op high zetten op een 4770 zeker niet op 1080p dan stikt hij er toch echt in. Ik speel nog wel eens op een PC met een HD4870 512 die toch heel wat sneller is als een 4770 en dat is toch echt behelpen en dat is maar 1680x1050.
Dus het ligt er aan hoe ver je omlaag wilt qua settings. Persoonlijk vind ik alles trager dan een 5870 niet acceptabel voor moderne games. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Want ik speel games niet alleen voor de gameplay maar in mijn geval wil het oog ook heel veel

Edit: Astennu, uit je stelling kan ik afleiden dat de enige reden waarom je op de PC speelt de superieure grafische praal is. Wat denk je dan van meer instellingsmogelijkheden, meer keuze op gebied van controllers (toetsenbord en muis!), doorgaans goedkoper op de PC dan op de console, en als laatste vooral: de exclusieve titels die de PC rijk is. Zijn dat ook geen goede redenen? Want je doet precies alsof mensen die op hun goedkope PC spelen precies beter af zijn met een xbox, en dat is een steek in mijn hart.

Nee niet het enige. Tobo en muis is ook een rede. Gears of war met een controller was echt een ramp dan schiet ik zo scheef als wat xD.
En RTS games zijn ook niet te spelen op een Console. En dat doe ik ook veel!
Maar ookal wil je een PC met jou GFX power dan ben je al meer kwijt dan een console. Dus het is gewoon een duur gaming platform. En nogmaals als alle games van de console voor de PC te krijgen zijn had ik me xbox360 niet gehad

ik ben echt een PC gamer. Om meerdere redenen.
Maar als je toch heel veel games wilt spelen en weinig geld hebt moet je voor een console gaan. Maar dan kun je RTS en MMO games wel vergeten. Dat is iets wat je dan op moet offeren. En daar naast moet je settelen minder mooie GFX. Al staat de volgende generatie consoles wel weer voor de deur. Ik denk dat het gat dan wel kleiner wordt. Al verwacht ik niet de revolutie die we met de Xbox360 hadden. Want de Xenos was zijn tijd ver vooruit een X800 XT die ook uit die tijd stamt was +- even krachtig. Maar kon minder. En de volgende generatie consoles gaat echt geen GPU alla HD7970 of GTX680 krijgen. Eerder iets wat nog onder de HD7770 zit. Het wordt zeker een stuk mooier maar de PC inhalen zoals in het begin van de Xbox 360. Gaat niet meer gebeuren.
[
Voor 26% gewijzigd door
Astennu op 17-07-2012 10:26
]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....