quote:
Bedoel jij dan zo'n woning naast die torens? Bolderpad? Ertsstraat? Katendrechtsestraat?
Ik heb in zo'n toren gewoond van 2003 tm. mei 2007. Inmiddels dus bijna 5 jaar weg daar.
Alles was destijds spiksplinternieuw. Veel was nog in aanbouw, onder andere kade voor de SS-Rotterdam (boot). Laatstgenoemde ligt er nu permanent?
Bedenk: ik woonde er als vrouw. Heb me nergens zó onbehaaglijk gevoeld als daar. Nageslist worden voor 'varken, hoer, kut, kankerwijf', en vele onverstaanbare dingen, door allochtone oudere mannen'. Dat gestaar van die mannen. Als blanke vrouw had je niets te zoeken op Katendrecht.
Voor
-nieuw, waardoor comfort van huis
-schitterend uitzicht (we keken open de Maas op)
-bij werk
-allerlei evenementen, havendagen, Redbull Airraces,..vlak voor je deur, mooier kun je dan niet wonen
Tegen:
1 Kan heel diplomatiek, politiek correct gaan doen, maar dit was destijds een keihard feit. Je waande je in Turkije, Marokko, veel boerka's. In tegenstelling tot wat beweert wordt (ook hier op GoT): alleen al op Katendrecht liepen die 'slechts 12 vrouwen in Nederland in boerka's'.
Diverse visite schrok zich rot, voor ze aan het einde aan de Maas aangekomen waren bij onze woning.
Vanwege 'de muur van 2 kilometer' waar je eerst doorheen moest rijden.
Diverse mensen zeiden: "de woning is prachtig, het uitzicht ook, maar al kreeg ik geld toe dan ging ik hier nog niet wonen, voor je hier bent, 't is gewoon een achterbuurt, alleen hier binnen is het mooi".
Vanwege bovenstaande heeft onze woning destijds bijna 2 jaar te koop gestaan! Niet vanwege woning, uitzicht e.d., maar vanwege alle allochtonen. Zélfs geboren en getogen Katendrechters, die weer terug wilde komen wonen, zeiden: "Laat maar, Katendrecht bestaat niet meer".
Makelaar destijds: ik ben alleen maar mensen aan het vertellen, dat Katendrecht écht 'schoongeveegd' (lees allochtoon vrij) gaat worden'. De woning vindt iedereen prachtig, maar voor mensen hier zijn hé..die muur van 2 kilometer allochtoon waar ze eerst doorheen moeten, dat is toch 'de eerste indruk'.
Aan het begin "Kop van Katendrecht" is kruising Hillelaan, Brede Hilledijk (Maashaven Noord en Rijnhaven zuidzijde), één groot allochtoon gebied, pas tegen waar de 'rode nieuwbouw' begint stopte dit.
E zit een supermarkt daar aan het begin van Katendrecht, daar liep je als enige blanke. Om nog te zwijgen van de Pretorialaan...als daar markt is, één grote verkeersopstopping.
Destijds regelmatig schietpartijen e.d. Daar merkte je in de nieuwbouw niets van. Dat las je met nieuws lezen.. Terwijl het letterlijk 'om de hoek' gebeurde.
Hoe dit alles anno 2012 is, weet ik niet. Maar als dit nóg steeds aan de hand is, bedenk dan dat bij verkoop, je een héél groot probleem kunt hebben.
2. bereikbaarheid, verkeersprobleem met auto. Je moet altijd via de wapperbrug naar Rotterdam-Zuid. Of via Maastunnel. Dit kán heel erg vervelend zijn. Destijds was er dagelijks verkeersopstopping op de Posthumalaan/Hillelaan, vóór je Katendrecht op kon rijden. Vanaf de Maastunnel net zo erg. Dagelijks Brielselaan/Maashaven-Oostzijde helemaal vast!
Je woont daar 'aan de verkeerde kant van de Maas'..
3 Alleen 'de rode nieuwbouw' ziet er leuk uit, daar helemaal op 't eind. De rest van Katendrecht was één grote achterstandswijk, achterbuurt,...
4geen groen, geen vogeltje te bekennen, als natuur liefhebster werd ik er bijna depressief van..
Zijn de kavels op de Maashavenkade al verkocht, of ligt dat nog steeds braak? Indien ja,..veelzeggend.
Waarom weg:
1. achterstandsbuurt, kun je leuk helemaal achteraan bij de Maas wonen, elke dag moet je eerst door...
2. bereikbaarheid verkeer, altijd eeuwig in de file staan, of je nu van wapperbrug kwam, of Maastunnel
3. Géén enkele voorziening, winkel, restaurantje in de buurt, moet je altijd de auto voor pakken, naar centrum
4. de chaos, hoeveel jaren zijn ze daar nu al aan 'het opknappen' ?
Het huis was prachtig, uitzicht waanzinnig! Maar zodra je een voet buiten de deur zette..
Waarom persé Katendrecht?
Het kan natuurlijk dat dit allemaal weg is, anno 2012.
Ga anders even kijken, overdag, 's avonds, door de weeks, in weekend..
Als jij in Rotterdam wilt wonen, waarom dan niet bijv. wijk Blijdorp? Da's een leuke gemêleerde beetje groene wijk..
Voor een ieder die denkt dat ik iets tegen allochtonen heb: ben er zélf één, niet zo'n nep-allochtoon met dubbel paspoort, maar een échte allochtoon, (buitenland geboren, géén Nederlandse ouders) géén Nederlands paspoort, geen stemrecht , moet naar vreemdelinge politie, etc..Haast je langzaam,...het leven is zo voorbij....