Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425445

Dan ben ik toch blij met mijn WD externe harddisk. Adapter was kapot.

Met de adapter terug naar de winkel.
Winkel: heeft u de harddisk bij?
Ik: Nee
Winkel: want de adapter met harddisk moet opgestuurd worden voor reparatie.
Ik: Die harddisk heb ik morgen weer nodig dus geef mij maar gewoon een adapter van een andere harddisk en dan stuur die kapotte adapter en harddisk maar op.
Winkel: Dat kunnen wij niet doen, maar vooruit, hier is een nieuwe adapter.
Daarna de nieuwe adapter nog een keer kapot gehad.

RMA aangemaakt bij WD zelf, kreeg binnen een week een nieuwe adapter opgestuurd. Oude heb ik in de prullenbak mogen gooien.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 425445 op 02-12-2011 09:14 . Reden: Volgorde gewijzigd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:32
_ferry_ schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:48:
Dus ik kijk, hebben ze niet eens het zegel verbroken om te kijken. Gewoon afkeuren die hap :r Scherm zelf helemaal heel, geen barstje OID.en, problemen worden onderkend etc.
Er word gewoon een nieuwe op geplakt, heb hier ook een vel vol van die dingen liggen. Die dingen zijn alleen maar om tegen te gaan dat derden het toestel openen en die niet bevoegd zijn. Iedereen die bevoegd is om die apparaten te openen plakken na de tijd weer een nieuw zegel erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Bij mij heeft dynafix mijn probleem wat ik had met mijn HTC Desire HD binnen 4 dagen opgelost en de telefoon werkt nog steeds prima.

Dus ik heb geen negatieve ervaring met dynafix, maar ik heb wel gehoord dat jongeren die affiniteit met ICT hebben daar vaak als bij baantje gewerkt hebben, dus dat klinkt dan weer minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Zo...eindelijk een keer een plek om dit trieste bedrijf aan de schandpaal te nagelen.

Al sinds 2002 (werkte toen bij de helpdesk van diverse computer, camera en monitor fabrikanten) zit ik me te ergeren aan dit bedrijf en zijn corrupte manier van zakendoen.

Hoeveel honderden klanten ik niet heb moeten voorliegen om fouten, oplichterij en vertragingen van Dynafix ("onze bekwame technische dienst") recht te praten...mede om die reden dan ook gestopt met helpdeskwerk, ik had er geen zin meer in.

Ook later, als consument, zo nu en dan in contact geweest met Dynafix maar eigenlijk altijd een vieze smaak in de mond overgehouden. Traag, duur, en inderdaad zoals velen beschrijven slecht omgaan met je zaken zodat ze bekraster en gammeler terugkomen (na vele weken wachten!) dan dat ze heen zijn gegaan.

Recentelijk nog mijn Toshiba laptopje willen laten repareren. Blijkt dat ik alleen bij Dynafix terecht kan om hem te laten maken....nee dankje. Kreeg meteen weer een bittere smaak in de mond toen ik met ze aan de telefoon zat om uit te vogelen wat een vervangend moederbordje kostte. Konden ze me uiteraard niet vertellen "misschien is er veel meer stuk!". Nee, het moederbord is defect, ik wil graag een andere er in gezet laten hebben. Wat dat kostte bleef een mysterie, ik moest hem maar op sturen en dan zou ik t' wel merken.

Vanaf dat moment besloten om alle fabrikanten die zaken doen met Dynafix te boycotten. Maakt me niet uit of ze goede of scherp geprijsde producten verkopen, elk bedrijf dat met Dynafix zaken blijft doen doet dat alleen maar omdat ze voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en geen donder geven om hun klandizie.

My $0.02 stoom afblijzen na een decennium Dynafix hoofdpijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:12
Mja, heel veel reparatiebedrijven zijn er niet, en de bedrijven die het in eigen beheer doen (Asus, MSI) hebben nagenoeg geen voorraad als je laptop al wat ouder is. Ik had laatst een Asus laptop van bijna 2 jaar oud, daar heb ik een maand moeten wachten op een vervangend moederbord en inmiddels hebben ze dat ding gecrediteerd omdat ze niet binnen 2 maand aan een nieuw moederbord kunnen komen. Ben ik dan de enige die ooit bij dat model een kapot moederbord heeft gehad? Lijkt me stug dat er nergens op de hele wereld een passend moederbord is dat in die specifieke laptop werkt.

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-04 07:15
! van jullie misschien een idee wanneer ik aanspraak kan maken op een ander toestel van HTC ? Dit omdat mijn telefoon nu in 7 maanden tijd voor de derde keer terug gaat voor stof onder het scherm.

Pixel 9 Pro XL

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:06
Mss een beetje offtopic maar typ voor de grap eens dynafix in op google

1e hit hun eigen site
2e hit tros radar
3e hit klacht.nl

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

_JGC_ schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:12:
Mja, heel veel reparatiebedrijven zijn er niet, en de bedrijven die het in eigen beheer doen (Asus, MSI) hebben nagenoeg geen voorraad als je laptop al wat ouder is. Ik had laatst een Asus laptop van bijna 2 jaar oud, daar heb ik een maand moeten wachten op een vervangend moederbord en inmiddels hebben ze dat ding gecrediteerd omdat ze niet binnen 2 maand aan een nieuw moederbord kunnen komen. Ben ik dan de enige die ooit bij dat model een kapot moederbord heeft gehad? Lijkt me stug dat er nergens op de hele wereld een passend moederbord is dat in die specifieke laptop werkt.
Asus doet nog maar heel weinig in eigen beheer. Veruit de meeste reparaties laten ze elders uitvoeren. MSI en Acer doen het (nog) wel zelf.

• Kalua
dave1972 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:41:
! van jullie misschien een idee wanneer ik aanspraak kan maken op een ander toestel van HTC ? Dit omdat mijn telefoon nu in 7 maanden tijd voor de derde keer terug gaat voor stof onder het scherm.
Na 3 keer.. Kun je het beste via HTC regelen. Schijnt heel soepel te gaan bij hun.

• dave1972
Mooi, de vierde keer zal niet lang op zich wachten vrees ik....aangezien ik elke keer binnen twee weken weer stof eronder had ....thanks voor de snelle reactie :)

Pixel 9 Pro XL

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-04 09:22
Kalua schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:11:
[...]

Na 3 keer.. Kun je het beste via HTC regelen. Schijnt heel soepel te gaan bij hun.
Sterker nog, de medewerker van HTC die ik aan de lijn had had het er zelfs over dat dit na 2 keer al kon. Zolang het toestel maar voor de 2e keer voor het zelfde probleem was opgestuurd.

• dave1972
Robbie T schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:59:
[...]

Sterker nog, de medewerker van HTC die ik aan de lijn had had het er zelfs over dat dit na 2 keer al kon. Zolang het toestel maar voor de 2e keer voor het zelfde probleem was opgestuurd.
Nah dat word dan een nieuwe...ik kijk het nog 1 keer aan en dan gooi ik de handdoek in de ring, is kijken of ze me dan een titan kunnen aanbieden :*)

Pixel 9 Pro XL

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-04 18:24
Ik had me HD2 opgestuurd omdat 1 knopje het niet meer goed deed. Hebben ze blijkbaar ook een boardswap gedaan... krijg ik hem thuis.. KAPOT! Alleen maar hangers en artifacts enzo. Nu weer opgestuurd en ze zijn me telefoon kwijt! Ik zou dus je telefoon echt alleen opsturen als t moederbord kapot is. Anders zou ik zelf ff een flexcabeltje vervangen.

Het is al geëscaleerd binnen HTC omdat de supportmedewerker niet door het callcenter gedeelte heen kon. Nu maar wachten wat het volgende nieuws word. Onderhand is me telefoon al ongeveer 30 dagen weg(van de beloofte 14) omdat ik hem gewoon niet heb kunnen gebruiken toen ik hem 2 dagen terug had.

Is het iemand gelukt om een schadevergoeding te krijgen?

Edit (17-2-12): Netjes door de HTC service desk (Klaas) terug gebeld dat hij blijkbaar al was verzonden. (Moet wel zeggen telkens als hij het beloofde kwam hij het na! Zie je niet vaak dat je terug gebeld word! erg netjes!)
Wel vreemd dat Dynafix hun tracking site niet goed bij houdt. Afijn! HD2 weer terug en nu weer genieten.

[ Voor 19% gewijzigd door kevinwalter op 17-02-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
woensdag 22-2 mn tel opgestuurd naar dynafix......tis nu de 27ste..nog steeds op de htc site device sent....pffff vrees dat het weer s lang gaat duren

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedySK
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-03 20:19
Heeft iemand ervaring of ze er een probleem van maken als je telefoon geroot is?
Ik heb nog een nandroid backup van de originele rom, die zal ik wel terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
geen probleem speedy kevin, had ik met mijn sensation ook, tot twee keer toe zelfs en gewoon gerepareerd ;)

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-04 18:24
En met telefoon weer opgestuurd. Knopjes onderop waren na 2 weken weer kapot!

Damn, dit is dus al de 3de keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedySK
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-03 20:19
Ik had HTC een email gestuurd met de vraag of ik het stof onder mijn scherm via hun kon laten repareren als garantie omdat ik geen zin had in dynafix van me provider. Email terug dat hun 'helaas' ook met dynafix werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Als je bij vodafone zit hebben hun ook bepaalde winkels waar ze ook reparaties uit voeren, collega van mij had dat gedaan, afspraak gemaakt en binnen een uur klaar, scheelt je weer 2 weken wachten ;).....maar persoonlijk zou ik de sensation helemaal verkopen, dat stof blijft toch wel terug komen, vandaar ik over ben gegaan op de Titan, stuk degelijker en draait op windows ( wat overigens veel beter draait dan android ) :)

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 15:11
Ik heb nu een hele leuke.

Collega van me komt met zijn HTC Desire dat zijn scherm zwart blijft na het ophangen. De proximity sensor is defect kwam ik na wat zoeken uit. Ik had een chat geopend met HTC en ook daar werd het me uitgelegd dat die sensor defect is en ik daarom het toestel kon terugsturen.

Na een kleine week krijg ik gisteren de melding dat het euvel buiten de garantie valt en ze een offerte aanvragen voor reparatie. Krijg ik net de offerte binnen:

Wij hebben het toestel ontvangen met klacht: toestel valt uit :?
U ontvangt een prijsopgave omdat er vochtschade is geconstateerd :?

Nu moet ik €35,70 betalen om het toestel ongerepareerd retour te ontvangen... heel vreemd dit want het toestel werk prima. Alleen blijft het scherm zwart na bellen.

Wat kan ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Contact opnemen met HTC. Dan mogen zij het mooi uitzoeken met dynafix.

Ik heb ook een Desire en heb het zelfde probleem. Dacht dat het aan de custom rom lag maar het is dus blijkbaar de sensor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Heb de foto's opgevraagd bij Dynafix. Ze zeggen van ja vochtschade, dan mogen wij niks meer aan het toestel doen. Mijn collega belt heel veel met de Desire maar en die wordt ook erg warm aan zijn oor en dat je soms gewoon zweet. Maar ik vind het zo'n onzin. Hoe doen ze dat in de tropen dan? Of met je toestel in je broekzak warme auto in, de kou in etc etc?

Edit: ik had een keer last van newton rings, een erkende fout van HTC maar omdat ik een custom rom had kostte het vervangen 360 euro (terwijl een nieuw toestel op dat moment 300 kostte).
Heb ook goede ervaringen gehad hoor, al met al toch een 10 tot 15 toestellen opgestuurd en altijd binnen 2 weken retour.

[ Voor 30% gewijzigd door Binnetie op 04-04-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Je hebt toch de telefoon op laten halen door HTC? Dat deze vervolgens bij dynafix terecht komt en dat ze die daar verprutsen heb jij toch niks mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie in dit topic vooral veel negatieve ervaringen met Dynafix. Ik vraag me af of dat samen hangt met bepaalde merken want ik heb laatst mijn HTC Evo 3D via HTC voor reparatie op laten halen en deze is binnen een week netjes door Dynafix gemaakt.

Geen enkele problemen en weer een mooi doosje met een mooie HTC pen en het tracking systeem van Dynafix was nog niet zo slecht, het gaf meer informatie dan het tracking systeem van HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Naar aanleiding van mijn klacht over de vochtschade die geconstatteerd is in onze HTC Desire toestel (9 maand oud). Heb ik een mail gestuurd naar HTC.

Deze reactie kreeg ik gisteren binnen:
Beste ,

Vriendelijk dank voor uw email met betrekking tot uw HTC Desire.

Ik begrijp dat u het niet eens bent met een door Dynafix gestuurde prijsopgaaf.
Bij uw toestel is vochtschade geconstateerd.
Indien er vochtschade wordt geconstateerd bij een toestel wordt deze niet in reparatie genomen.
Ook wordt er dan niets gedaan aan het probleem waarmee het toestel is ingestuurd.
Reden hiervoor is dat het gehele binnenwerk vervangen dient te worden hetgeen duurder is dan de waarde van het toestel.
Vochtschade kan op vele manieren ontstaan, regen, luchtvochtigheid, transpiratie enz.
Helaas kan het toestel niet gerepareerd worden.
Mijn welgemeende excuses hiervoor.
Het spijt mij dat ik geen beter bericht voor u heb.

Als dit antwoord uw probleem heeft opgelost, en u heeft geen verdere vragen sluit u dit ticket door het volgen van de link hieronder. Bij de sluiting van het ticket wordt u uitgenodigd om onze Customer Satisfaction Survey in te vullen, die niet meer dan 1 minuut in beslag neemt om te voltooien.
In mijn mail heb ik verwezen dat ze moeten kijken naar het euvel (defecte sensor) en niet naar de vochtschade. Het toestel werkt verder prima, op de sensor na. Dus dat het binnenwerk vervangen moet worden lijkt me niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
WTF is Dynafix voor m'n meisje wel lief:
Dynafix...
Dat gaat best rap... Wat denken jullie, gerepareerd of nieuw toestel?
Was iPhone 4S met:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qFaOwjQyNwnV6OJUQ2lQTIrY/full.jpg

Stond er bij mensen die een gerepareerd toestel kregen, iets van 'gerepareerd' bij hun status?
Komt vandeweek binnen natuurlijk dan horen / zien we het wel, maar ze vind het 'spannend' dus even vragen :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
CLB schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:31:
WTF is Dynafix voor m'n meisje wel lief:
[afbeelding]
Dat gaat best rap... Wat denken jullie, gerepareerd of nieuw toestel?
Was iPhone 4S met:
[afbeelding]

Stond er bij mensen die een gerepareerd toestel kregen, iets van 'gerepareerd' bij hun status?
Komt vandeweek binnen natuurlijk dan horen / zien we het wel, maar ze vind het 'spannend' dus even vragen :)
Lijkt mij dat je een telefoonverzekering had? zoja wat voor? :D

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404313

Ook weer iets.. mijn HTC One X is gisteren opgehaald, heb een mailtje gekregen, maar is niet op de track & trace site te volgen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Denzis schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 23:13:
Lijkt mij dat je een telefoonverzekering had? zoja wat voor? :D
PhoneHouse Lifeline ofzo?
Maar is duur hoor... €45,- per kwartaal, €55,- eigen risico... Dusja we hopen op een nieuwe...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Heb dezelfde verzekering. ben benieuwd of ze mijn scheur ook vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Scherm vervangen, bezel niet 'want nee dat is cosmetische schade' dus dat doen we niet...
Waar in de voorwaarden staat dit: http://www.phonehouse.nl/.../lifeline-voorwaarden.pdf, ik kan het niet vinden :(

EDIT: Dit is het zeker:
6.3.2. Door slijtage, bederving, bekrassing, het mechanisch of elektrisch defect raken, verkleuring of
welke andere soort van Schade of ontregeling dan ook, die de werking van de Apparatuur niet beïnvloed;

[ Voor 35% gewijzigd door CLB op 08-05-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-04 09:52
Gisteren een Nokia C7-00 verstuurd aan dit prutbedrijf, moest hem wel hierheen sturen helaas. Ben benieuwd hoelang het dit keer duurt, vorige keer was toestel 2 maanden weg. Ik belde op den duur eens op waar hij bleef, en een dag later was hij ineens binnen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Mijn eerste ervaring met Dynafix lijkt tot nu toe positief. Afspraak gemaakt met HTC, 5 mei opgehaald en inmiddels weer onderweg naar mij. Alleen nog even afwachten of het allemaal gelukt is.

Dit vond ik wel grappig:
Reparatie repair center - In behandeling 8-5-2012 7:44:05
Reparatie Intern - Wacht op onderdelen 8-5-2012 7:46:24
Reparatie repair center - In behandeling 8-5-2012 8:46:30
Ik heb dus ook een mailtje gehad dat het allemaal wat langer zou kunnen duren omdat er een onderdeel niet op voorraad was, blijkt de telefoon een uur later toch gerepareerd te kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orbit_ph
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 13:55
De eerste keer was de reparatie door Dynafix perfect uitgevoerd, mijn HTC Desire ging weg omdat het "keyboard' niet fatsoenlijk meer reageerde.

Nu, bijna aan het einde van de 2 jarige garantie periode, is hij weer bij Dynafix geweest (voor een boardswap)

Vervolgens afgelopen donderdag het toestel terug gekregen wat en blijkt bij eerste controle wijkt de behuizing aan alle kanten (plus clipje afgebroken).

Verder sluit als gevolg van deze reparatie het batterij klepje niet meer en zit er te veel ruimte tussen het "display" en te locatie waar de microsd in moet. (+/- 2mm te bewegen).

Na HTC gebeld te hebben hebben ze mijn zaak ge-escaleerd, echter ben ik bang dat dit een "welles/nietes" spelletje gaat worden met Dynafix, aangezien ik dus niet kan bewijzen dat dit niet zo was voor het aanbieden.

We wachten het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nogal gefrustreerd, dat ik mijn reparatie niet kan volgen. Heeft iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen? Hij is 5 mei opgehaald, dus zou hij wel te volgen moeten zijn lijkt mij.

opgelost

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 404313 op 08-05-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:24
Vanaf vandaag de dag helemaal klaar mee met dynafix. Ook met vodafone btw. Heb nu al 3x een defect aan mijn HTC sensation. Maar omdat mijn toestel pas 2x defect is aan stof achter het touchscreen en 1x aan een ander defect mag ik geen nieuw/ander toestel. geen coulance geen vergoeding geen discussie mogelijk.

Leuk... contract periode van 12 maanden waarin het toestel bijna 2 maanden bij of onderweg is naar dynafix en daar betaal je dan 85 euro voor in de maand +140 voor het toestel (omdat ik maar 1 jarig abo heb)

Zometeen maar weer naar de vodafone en het toestel op laten sturen naar de onkundige knutselaars van Dynafix (oplichters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 15:06
Vraag HTC om een HTC repair center in de buurt.

Er zijn een paar bedrijven die jouw htc ter plekke kunnen kunnen repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
Hebben ze mij aangeboden via HTC maar die gene (ook van dynafix btw) stuurde mij terug naar de vodafone omdat ik met het contract ben aangegaan. Waarna vodafone mij de optie gaf in eindhoven in de repairshop het scherm te laten vervangen. Echter stuurde ze me ook weer weg omdat dit een speciaal scherm betrof dit kan alleen in Nuth (locatie kantoor van Dynafix)

Heb zojuist na 6x vodafone klantenservice bellen en drijgen met het opzeggen van het contract (koper heeft tenslotte vandaag de dag ook rechten) te horen gekregen dat er een toestelswap is aangevraagd (nu nog op authorisatie wachten van het management daarzo).

De telefoniste belt mij vandaag of vrijdag nog terug met het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
helaas nu nog niets gehoor... maandag maar weer bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Laatst online: 23-04 17:49
Over het algemeen slechte ervaringen met Dynafix. In het verleden 3 herhalende reparaties gehad met Dynafix vanwege scheurtjes in de iPhone 3G(S). Dynafix kwam maar met smoesjes zoals valschade, ontzeggingen van beloftes en reparaties die soms een kleine 2/3 maanden duurden.

Van de week toevallig wederom een iPhone 4 teruggekregen van de reparatie bij Dynafix. iPhone was deels defect, home button werkte niet altijd en had last van een stuck pixel. Netjes op de screenprotector omcirkelt waar de pixel aanwezig was.

Bij ontvangst was alleen het lcd-display vervangen en niet de gehele module. In de probleem omschrijving stond ook de home-knop, maar die is niet eens aangeraakt. Tevens zijn de prutsers van Dynafix zo slim geweest om mijn screenprotector te verwijderen (begrijpelijk), maar ook nog heel mijn scherm te voorzien van extra krassen.. 8)7. Voor de reparatie was mijn scherm krasloos en zat er nog een screenprotector op. iPhone niet geaccepteerd en maar meteen retour gestuurd.

Mijn "vertrouwen" is wederom weer bevestigd bij Dynafix gezien de ervaringen.. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSchnitzelkil
  • Laatst online: 16-04 10:22
had een galaxy s plus met een defectief scherm, gaf artefacts. dus is naar dynafix gestuurd door tmbobile, een week later lag hij in de brievenbus, en raad eens niets aan gerepareerd. ze konden zogenaamd geen defect vinden en ik kon eventueel tegen betaling hem terug sturen... zit nou nog steeds met hetzelfde toestel met artefacts :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-04 10:58
Order - Volledig ingevoerd 26-4-2012 15:14:49
Order - Bevestigd 26-4-2012 15:15:03
Logistiek - Afhaalafspraak gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 26-4-2012 15:15:03
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 28-4-2012 10:19:31
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 1-5-2012 12:02:52
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 3-5-2012 9:35:36
Logistiek - Product klaar voor retourzending 21-5-2012 9:13:03

bijna een maand wacht ik nu op mijn tablet in de winkel zeiden ze max 2 weken
meerdere keren langsgeweest in de winkel en zeiden dat ik maar moest wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:17
Gewoon de redelijke termijn-riedel spelen, mits het natuurlijk niet je eigen schuld is dat ie kapot is. Dus in gebreke stellen, redelijke termijn (2 weken) geven om na te komen, en vervolgens de koop ontbinden.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uhmm?? Ik krijg nu dus een nieuw toestel? Kan iemand mij vertellen hoelang het ongeveer duurt voordat ik hem terug heb. Zou ik écht een heel nieuw toestel hebben? Dus met lader en dergelijke net zoals hoe ik mijn vorige ontvangen heb?

Afbeeldingslocatie: http://img688.imageshack.us/img688/3326/87319682.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 15:05

Nox

Noxiuz

Zo te lezen heb ik dus twee maal mazzel gehad bij DF. Eerste keer HTC DHD kapot, had met sleutels in de broekzak gezeten tijdens botsauto's.

Werd gerepareerd onder garantie (geen enkel krasje te vinden overigens).

Tweede keer was mijn audio connector brak. Telefoon zag de hele tijd de oordopjes aan als microfoon-oordop-setje (headset). Complete boardswap gehad. Wel balen, moest alles opnieuw rooten. Daar deden ze overigens totaal niet moeilijk over. Maar het is ook duidelijk dat rooten niet voor defecten heeft gezorgd.

Alleen laatst had een maat van me enorme slijtage v.d. coating op zijn DHD, op de review van de DHD op t.net werd dit ook behandeld en toen gaf HTC een reactie dat dit niet voor mocht komen en dat er contact met HTC dient te worden opgenomen. Maar die slijtage vond hij wel best en had geen zin zijn toestel enkele weken kwijt te zijn voor wat cosmetische schade.

Maar dit was volgens DF zeker niet normaal en user inflicted damage. Dus daarom startte zijn DHD niet meer op.... right. Na heul, heul veul zeiken bij VF en net zo lang pushen heeft VF de schade op zich genomen. HTC deed overigens ook enorm moeilijk.

Ik kan HTC nog even een mailtje sturen met een aanschafbewijs. Eens kijken of ik de 119 euro terug krijg van ze. Die worden nu ook door VF betaald maar dat is achteraf nadat er eerst 119 voorgeschoten moet worden. Kunnen we even mooi gebruiken ter compensatie dat het toestel 6 weken pleite is geweest. á 50 euro per maand aan telefoonkosten die je dan amper kan inzetten is dat niet verkeerd. FF mooi van stappen :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-04 13:25
Heb zelf niet direct contact gehad met Dynafix, maar aangezien HTC al zijn reparaties via hun laat doen heb ik er indirect wel mee te maken gehad.
Tijdje terug was mijn HTC Sensation nogal brak. Hij viel om de haverklap uit. Niet een software fout/ of android crach. Nee, alsof de batterij eruit getrokken werd.
Goed eerst bij HTC gemeld (had nog garantie), vervolgens van alles lopen testen voor hun totdat ze tot de conclusie kwamen dat hij moest opgehaald worden ter reparatie.
Ok stuur die koerier maar langs, ben 2 weken mijn toestel kwijt geweest waarna ik hem terug kreeg met de melding dat de batterij vervangen was.
Dit heeft ongeveer 2 weken geen crashes opgeleverd. Ik blij :)

Na die 2 weken begon het weer, random viel het toestel gewoon uit. Nou nog een keer met HTC contact dan maar. Nog een keer opgehaald door de koerier en naar Dynafix gestuurd. Ditmaal was ik hem 1,5 week kwijt.
Bij retour bleek dat ze het gehele moederbord maar hadden vervangen, dus ook nieuw IMEI etc.
Daarna nooit meer last gehad van crashes.

Dus over het algemeen is mijn ervaring met Dynafix best positief. De reparaties duurde een beetje lang, maargoed shit happens deal with it. Doordat het dus eigenlijk via HTC zelf liep, werkte track en trace ook via HTC en niet via Dynafix.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-04 15:40

wph

Vorige week heb ik mijn HTC One X opgestuurd vanwege hele slechte WiFi en Bluetooth ontvangst. Ik heb er een brief bijgevoegd met de klachten en foto's met mijn One X en HTC Desire naast elkaar met de WiFi Analyzer app open, zodat ze het grote verschil in ontvangst goed kunnen zien. Nu zit ik te kijken bij de reparatiestatus op de website van Dynafix en zie ik dit:

----------------------------------------

Reparatiegegevens
Uw referentie: 12NLC210000557 Max. reparatiebedrag: € 0,00 ( incl. BTW)
Klachtgroep: Overige
Klachtsoort: Symptoom niet beschikbaar
Klachtconditie: Continue
Staat van het product:
Klachtomschrijving: wifi signal and bluetooth are very poor HR Software update did not help
Bijgevoegde accessoires: Geen accessoires bijgevoegd
Class of service: Standaard reparatie
Retouradres
Naam: **************
Contactpersoon:
Adres: **************
Telefoonnummer: ****************
In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 23-5-2012 14:52:30
Order - Bevestigd 23-5-2012 14:52:31
Transport - Product succesvol afgehaald 25-5-2012 13:56:00
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 29-5-2012 6:41:23
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 29-5-2012 6:41:24
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 31-5-2012 8:12:39
Reparatie repair center - In behandeling 31-5-2012 13:44:46
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 31-5-2012 15:54:16
Reparatie repair center - Voltooid 31-5-2012 15:54:16
Logistiek - Product klaar voor retourzending 31-5-2012 22:36:56

In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.
Servicehandeling: Toestel afgeregeld volgens specificaties

------------------------------------

Wat betekent dit? Als ik dit zo voor mezelf even losjes vertaal is dit Dynafix-Speak voor: we hebben je brief niet eens gelezen en we hebben het toestel (nogmaals) gereset en WiFi doet gewoon, dat het signaal kut is snappen wij niet en willen wij niet controleren.

Ik kan me natuurlijk vergissen, maar ik vrees dat dit weer rechtstreeks retour moet. Iemand ervaring met dit soort vage termen bij zijn reparatiestatus? Wat is de kans dat ze echt iets gedaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Iphone 4 opgestuurd via T-Mobile.
Dag nadat hij was aangekomen al mailtje terug "waterschade" met een foto van de welbekende sticker in de dockconnector ...
Second opinion schijnt alleen in het buitenland te kunnen? >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-04 15:40

wph

Helaas precies wat ik vreesde, toestel is niet gerepareerd. Wat een k*t bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
SkiFan schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:40:
Gewoon de redelijke termijn-riedel spelen, mits het natuurlijk niet je eigen schuld is dat ie kapot is. Dus in gebreke stellen, redelijke termijn (2 weken) geven om na te komen, en vervolgens de koop ontbinden.
Hoe kan je een koop ontbinden waar een abo aan vast zit? ben ik dan mijn tel nr kwijt? ben ik dan ook mijn nog goedkope abo kwijt? of krijg ik dan de huidige nieuwwaarde van het toestel terug of de nieuwwaarde van toen?

Enne nog de status op de reparatie van mijn Sensation, Die is terug gekomen en heb hem verkocht. (omdat ik dacht dat hij nu wel in orde zou zijn na vervanging van complete display unit) maar nu heeft de volgende eigenaar erg veel problemen met het toestel (lees: crashen freezen rebooten) Had van vodafone een belofte gehad dat ik een nieuw toestel zou krijgen en dat ik mijn oude toestel mocht houden etc etc maar heb tot op heden niets gehoord. Plus de vodafone juffrouw die me dit beloofd heeft werkt daar niet meer, inclusief haar leiding gevende.

Wat nu. Nu zit ik met een probleem dat ik iemand een ondeugelijke telefoon verkocht heb die ik straks weer terug kan gaan nemen en heb zelf nog steeds geen andere mobiel gekregen. Zit er nu al bijna anderhalve maand op te wachten en nu ga ik weer een traject in van 5 werkdagen waarin ik van dynafix te horen ga krijgen welk toestel ik toe gestuurd ga krijgen. Ben benieuwd.

Al moet ik zeggen dat het toestel de vorige keer wel maar 3 hele dagen weg geweest is! dat is dan wel weer een snel aangenaam voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tintilla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-04 19:07
Ik dacht bij mezelf laat ik ook is posten hoe het bij mij afgehandeld werd.
Toestel: HTC Desire Z
Conclusie: Probleem niet verholpen.

03-5-2012
De chat gebruikt bij htc.com en gevraagd hoelang de garantie nu was en of mijn probleem daar ook onder viel.
(Frontspeaker kapot, 2jaar garantie, dus het was geen probleem.)
Ervoor dus gekozen dat htc mijn toestel kwam ophalen en deze naar dynafix bracht.

05-5-2012
Toestel was opgehaald. Verdere informatie op plaatje over afhandeling.
Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/7687/mobiel.jpg

23-5-2012
Toestel kwam terug met een papiertje dat de frontspeaker nu wel werkte maar met ruis op de achtergrond.
Ik dus blij yes ik kan weer bellen, meteen eerst getest. Frontspeaker werkte niet. Ik 12 keer geprobeerd te bellen en 1 keer kreeg ik iets te horen aan de andere kant van de lijn.

25-5-2012
Weer in de chat van htc.com, en vermeld dat mijn probleem voor een klein deel was opgelost. (Heel lul verhaal wat je weer krijgt)
Toen dacht ik bij mezelf laat ik maar vragen waar er repair&go plaatsen zijn bij mij in de buurt voor mijn toestel. Nadat ik dit wist benk maar van plan om hier langs te gaan ipv dynafix.

SFE 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395727

Mijn ervaring bij Dynafix is opvallend genoeg erg goed!
Mijn HTC Sensation wilde niet meer aangaan of opladen, dus ik meldde dat bij HTC (7 juni). Iemand van Dynafix kwam vervolgens hem ophalen (8 juni). Zondag kwam hij aan bij de reparatie afdeling waar een boardswap werd uitgevoerd. Vandaag (15 juni) kreeg ik hem terug. Alles kon ik keurig volgen via een tracker.

Pluim voor Dynafix van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Mijn HTC one X ligt nu bij dynafix.

Heel gedoe. maar dit is nu de status:

In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 8-6-2012 9:23:41
Order - Bevestigd 8-6-2012 9:24:12
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 8-6-2012 9:24:12
Order - Verlopen 13-6-2012 1:57:36
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 13-6-2012 12:05:25
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 13-6-2012 12:05:26
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 14-6-2012 13:46:00
Reparatie repair center - In behandeling 14-6-2012 14:16:36

Hij ligt dus al ruim een dag op de tafel.
Ook was er deze foto bijgevoegd (gebeurt dit vaker?)

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/8325/4250174.jpg

Ik heb ook de lifeline verzekering en hoop niet dat de scheur onder cosmetische schade valt. overigens ben ik benieuwd hoe de telefoon terugkomt aangezien de telefoon erg kras gevoelig is,

EDIT: net bericht gehad van de verzekering, reparatie is geaccepteerd en moet 41.25 betalen.. eigen risico , het leuke is dat dit niet kan kloppen want het eigen risico is 41.25 (ex btw) en inclusief btw 55 :).. Their loss..

Nog een kleine off topic: kreeg een leentoestel van Typhone, die was na een week eindelijk binnen. Wel leuk zon htc desire S. Vooral het feit dat er geen accu bij zit :D

[ Voor 15% gewijzigd door Denzis op 16-06-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
wph schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 23:29:
Vorige week heb ik mijn HTC One X opgestuurd vanwege hele slechte WiFi en Bluetooth ontvangst. Ik heb er een brief bijgevoegd met de klachten en foto's met mijn One X en HTC Desire naast elkaar met de WiFi Analyzer app open, zodat ze het grote verschil in ontvangst goed kunnen zien. Nu zit ik te kijken bij de reparatiestatus op de website van Dynafix en zie ik dit:

In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.

------------------------------------

Wat betekent dit? Als ik dit zo voor mezelf even losjes vertaal is dit Dynafix-Speak voor: we hebben je brief niet eens gelezen en we hebben het toestel (nogmaals) gereset en WiFi doet gewoon, dat het signaal kut is snappen wij niet en willen wij niet controleren.

Ik kan me natuurlijk vergissen, maar ik vrees dat dit weer rechtstreeks retour moet. Iemand ervaring met dit soort vage termen bij zijn reparatiestatus? Wat is de kans dat ze echt iets gedaan hebben?
Ik heb ervaring met dit soort zaken ik heb het kleine broertje van jou telefoon HTC one S drie keer op moeten sturen naar Dynafix waarvan de tweede keer al bekend was dat het zogenaamde software afstellen volgens specificaties niet werkt(hebben ze toch gedaan)(lekker eigenwijs). Om het verhaal misschien nog erger te maken is het standaard procedure om de software opnieuw op je telefoon te zetten. Dat geven ze namelijk zowel bij Vodafone als bij HTC duidelijk aan. Dus eigenlijk kun je stellen dat ze qua reparatie niks hebben gedaan.

Misschien is dit interessant om te lezen:
http://tweakers.net/nieuw...egens-wifi-problemen.html
Denzis schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 11:38:
Mijn HTC one X ligt nu bij dynafix.

Hij ligt dus al ruim een dag op de tafel.
Ook was er deze foto bijgevoegd (gebeurt dit vaker?)

[afbeelding]

Ik heb ook de lifeline verzekering en hoop niet dat de scheur onder cosmetische schade valt. overigens ben ik benieuwd hoe de telefoon terugkomt aangezien de telefoon erg kras gevoelig is,
Ja dat gebeurt vaker alleen de foto kwaliteit |:( kijk nu de telefoon staat er niet eens recht en helemaal op.

[ Voor 14% gewijzigd door GerGio op 16-06-2012 12:15 ]

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Laatst online: 22-04 10:10

Metian

Snert is vies

Kleine vraag, ik zie dat jij op zelfde moment je HTC One X daar heb liggen als mij. Hoe zit het nu bij jou ?, mijne staat al sinds 14e op wachten van onderdelen...

Vanmiddag nog gekeken en nog steeds zitten ze te wachten, je zou toch denken dat ze dit soort dingen wel gewoon hebben liggen, maar schijnbaar niet

(heb overigens ook barst(en) in me scherm zitten)

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:29
De nieuwe gsm van m'n zus was ooit een keer gevallen. Gebarsten scherm. Ze had 'm pas 5 dagen. Muts :P Maargoed, we zijn naar Nuth gegaan en de vent aan de balie gaf aan dat ze dit wel even gratis zouden repareren. Scheelde gewoon 125 euro. Paar dagen later opgehaald. Ik heb dus alleen maar positieve ervaringen met dit bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Metian schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:05:
[...]

Kleine vraag, ik zie dat jij op zelfde moment je HTC One X daar heb liggen als mij. Hoe zit het nu bij jou ?, mijne staat al sinds 14e op wachten van onderdelen...

Vanmiddag nog gekeken en nog steeds zitten ze te wachten, je zou toch denken dat ze dit soort dingen wel gewoon hebben liggen, maar schijnbaar niet

(heb overigens ook barst(en) in me scherm zitten)
Toevallig sinds gisteren wachten ze op onderdelen.. Zal dus net zo lang bij als bij jou duren.. Lekker klote dit. Heb ook heel mooi een leentoestel gekregen waarbij geen acuu zat.

Hoe zijn de barsten er bij jou gekomen? ook een verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275034

Desire opgestuurd wegens bekende "reboot issue". Gisteren telefoon terug en men heeft mij een vervangend toestel (nieuw?) gegeven! Ben dus zeker tevreden met de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-04 11:52

Malarky

Wils voor wat ieder

Zo'n 12 keer sinds 2010 een HTC opgestuurd naar Dynafix ;) Ik denk totaal 5 verschillende telefoons. Een paar keer moest de telefoon dus 2 of zelfs 3 maal terug. Uiteindelijk is het altijd goed afgehandeld (nog nooit hoeven te betalen) maar wat mij opvalt is dat er altijd op de reparatiebrief of track&trace stond 'symptoon: niet beschikbaar'. Daardoor vonden ze het probleem regelmatig niet of vonden andere problemen. Heb dat al diverse keren bij HTC en Dynafix aangegeven maar die zeggen dat het uitzonderingen zijn. Ik heb laatst nog al mijn track en traces ingekeken (blijven gewoon beschikbaar) en het is zo'n 12x 'symptoom niet beschikbaar'.

Geloof er niets van, met die uitzonderingen. Maar ik heb mijn les geleerd. Gewoon blijven laten afhalen dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn One S is inmiddels ook een paar weekjes onvrijwillig aan het bivakkeren bij Dynafix. Globaal is dit het verloop van mijn case:
12 mei - Aanschaf toestel incl. verlenging bij vestiging Vodafone Weert
16 mei - Constatering dat op diverse plekken (zie foto's) de coating van het toestel is verdwenen
18 mei - Aanmelding probleem bij Vodafone klantenservice online
18 mei - Contact opgenomen met HTC voor dit probleem
19 mei - Bezoek Vodafone winkel Leiden, omruiling niet mogelijk ondanks dat het toestel binnen 7 werkdagen is aangemeld bij de winkel
21 mei - Bezoek Vodafone winkel Zoetermeer, omruiling niet mogelijk ondanks dat het toestel binnen 7 werkdagen is aangemeld bij de winkel
24 mei - Opdracht aan HTC gegeven het toestel op te komen halen voor omruilen voor een toestel zonder issues
1 juni - Toestel opgehaald door Dynalogic
5 juni - Toestel in bezit Dynafix
8 juni - Offerte ontvangen van Dynafix voor reparatie a € 120,- ivm valschade
Sinds de 8ste ben ik in conclaaf met Dynafix en HTC vanwege de constatering die door Dynafix is gedaan. Dit heeft erg veel leuke quotes opgeleverd vanuit HTC/Dynafix.
Dynafix heeft aangegeven dat het val en/of stootschade is dus daarmee is niet gezegt dat het toestel gevallen zou zijn. U gaat daar wel vanuit dat dat daar mee bedoeld wordt. En er word dus niet beweerd dat het toestel gevallen is dat is wat u denkt dat er bedoeld wordt.
De usbpoort schade is gemarkeerd als gebruikersschade omdat de oplader altijd het toestel aanraakt. Daarnaast is het bij u het geval dat de randjes beschadigd zijn wat ook gemarkeerd wordt als gebruikersschade. Dit is door 3 experts bevestigd en ik kan u alweer melden dat dit niet binnen de garantie zal vallen.
Ondanks dat er legio redenen zijn dat het toestel onder garantie moet worden vervangen, onder andere statements van HTC zelf, blijft het toestel buiten garantie vallen. HTC verwijst naar Dynafix voor escalaties, maar Dynafix kan niets doen. Ik krijg er echt een punthoofd van :F

Mijn toestel:

Rechtsonder
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14009460/20120601-DSC_3535_.jpg

Linksboven
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14009460/20120601-DSC_3531_.jpg

USB
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14009460/20120601-DSC_3540_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Denzis schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:30:
[...]

Toevallig sinds gisteren wachten ze op onderdelen.. Zal dus net zo lang bij als bij jou duren.. Lekker klote dit. Heb ook heel mooi een leentoestel gekregen waarbij geen acuu zat.

Hoe zijn de barsten er bij jou gekomen? ook een verzekering?
Excuses voor de late reactie. Ze hebben inmiddels vooruitgang geboekt daar. Ze hebben tot de 21e zitten wachten op onderdelen, ergens in de vroege ochtend hadden ze de onderdelen en zijn ze gaan repareren. Twee uur later werd die alweer naar de logistiek gebracht (op de 21e).

En sinds gisteravond stond er dit.
Logistiek - Product klaar voor retourzending - 22-6-2012 19:06:03

Nu was stiekem mijn hoop dat ze hem vandaag brengen, maar dat zal wel ergens volgende week worden.

Ik had eerst 1 barst door een val er in zitten tot er een keer druk op kwam toen die in me broekzak zat (geen idee hoe) en toen zaten er meerdere in. Nee, geen verzekering.. dus extra balen 8)7

Order - Volledig ingevoerd7-6-2012 9:39:10
Order - Bevestigd7-6-2012 9:39:11
Transport - Product succesvol afgehaald 8-6-2012 16:51:00
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 10-6-2012 23:34:07
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 10-6-2012 23:34:08
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 11-6-2012 14:06:37
Reparatie repair center - In behandeling 11-6-2012 14:37:24
Prijsopgave - Verzonden12-6-2012 12:18:27
Prijsopgave - Beantwoord; repareren voor afgesproken bedrag14-6-2012 10:40:40
Reparatie repair center - In behandeling 14-6-2012 12:08:32
Reparatie Intern - Wacht op onderdelen14-6-2012 12:08:48
Reparatie repair center - In behandeling21-6-2012 8:12:29
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling21-6-2012 10:55:24
Reparatie repair center - Voltooid21-6-2012 10:55:24
Logistiek - Product klaar voor retourzending22-6-2012 19:06:03

Trouwens ook lekker handig dat ze de prijsopgave via de post verstuurd hadden, terwijl ze dit ook via de mail schijnen te doen.

[ Voor 42% gewijzigd door Metian op 23-06-2012 15:46 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Metian schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 15:36:
[...]

Excuses voor de late reactie. Ze hebben inmiddels vooruitgang geboekt daar. Ze hebben tot de 21e zitten wachten op onderdelen, ergens in de vroege ochtend hadden ze de onderdelen en zijn ze gaan repareren. Twee uur later werd die alweer naar de logistiek gebracht (op de 21e).

En sinds gisteravond stond er dit.
Logistiek - Product klaar voor retourzending - 22-6-2012 19:06:03

Nu was stiekem mijn hoop dat ze hem vandaag brengen, maar dat zal wel ergens volgende week worden.

Ik had eerst 1 barst door een val er in zitten tot er een keer druk op kwam toen die in me broekzak zat (geen idee hoe) en toen zaten er meerdere in. Nee, geen verzekering.. dus extra balen 8)7

Order - Volledig ingevoerd7-6-2012 9:39:10
Order - Bevestigd7-6-2012 9:39:11
Transport - Product succesvol afgehaald 8-6-2012 16:51:00
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 10-6-2012 23:34:07
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 10-6-2012 23:34:08
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 11-6-2012 14:06:37
Reparatie repair center - In behandeling 11-6-2012 14:37:24
Prijsopgave - Verzonden12-6-2012 12:18:27
Prijsopgave - Beantwoord; repareren voor afgesproken bedrag14-6-2012 10:40:40
Reparatie repair center - In behandeling 14-6-2012 12:08:32
Reparatie Intern - Wacht op onderdelen14-6-2012 12:08:48
Reparatie repair center - In behandeling21-6-2012 8:12:29
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling21-6-2012 10:55:24
Reparatie repair center - Voltooid21-6-2012 10:55:24
Logistiek - Product klaar voor retourzending22-6-2012 19:06:03

Trouwens ook lekker handig dat ze de prijsopgave via de post verstuurd hadden, terwijl ze dit ook via de mail schijnen te doen.
Haha leuk dit, mijn toestel is gelijk met die van jou gerepareerd hij staat namelijk in dezelfde status:-) hopen dat ze de toestellen niet omwisselen :P mag ik vragen wat het jou heeft gekost? :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Denzis schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 16:10:
[...]

Haha leuk dit, mijn toestel is gelijk met die van jou gerepareerd hij staat namelijk in dezelfde status:-) hopen dat ze de toestellen niet omwisselen :P mag ik vragen wat het jou heeft gekost? :o :o
Dat zal niet gebeuren, hoop ik voor ze xD. Het gaat me 214 euro kosten in totaal (inclusief btw). Overigens het gekke is ook nog eens dat er dit staat

Servicehandeling: Display vervangen
Additionele informatie: Reparatie van de geconstateerde schade aan het toestel valt niet binnen de garantievoorwaarden.
Servicehandeling: Onderdeel vervangen

Alleen in de prijsopgave hadden ze het ook over de batterij vervangen.. dus ik snap er nu helemaal niks meer van. 8)7

Edit // 25 Juni 2012 - Status is geupdate naar verzonden naar de winkel of klant. Hopen dat die morgen terug is.

[ Voor 6% gewijzigd door Metian op 25-06-2012 19:48 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Metian schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 16:17:
[...]

Dat zal niet gebeuren, hoop ik voor ze xD. Het gaat me 214 euro kosten in totaal (inclusief btw). Overigens het gekke is ook nog eens dat er dit staat

Servicehandeling: Display vervangen
Additionele informatie: Reparatie van de geconstateerde schade aan het toestel valt niet binnen de garantievoorwaarden.

Alleen in de prijsopgave hadden ze het ook over de batterij vervangen.. dus ik snap er nu helemaal niks meer van. 8)7

Edit // 25 Juni 2012 - Status is geupdate naar verzonden naar de winkel of klant. Hopen dat die morgen terug is.
Wilde net vragen of hij bij jou verzonden is.. Ja dus. Bij mij dus niet! Jammer heb een concert woensdagavond en wilde graag de one x gebruiken :D

Tot nu toe geen slechte ervaringen met dynafix. hopen op een goede terugkomst

[ Voor 4% gewijzigd door Denzis op 25-06-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:40:
Mijn One S is inmiddels ook een paar weekjes onvrijwillig aan het bivakkeren bij Dynafix. Globaal is dit het verloop van mijn case:
Afgelopen vrijdag heb ik maar eens een belrondje gedaan met HTC en Dynafix om te horen wat nou precies het probleem is.

Dynafix geeft aan dat er geen contact is geweest met HTC. De agent was erg behulpzaam en gaf ook aan dat hij zou kijken of er een second opinion kon worden gedaan door een andere monteur. Zij waren echter niet op de hoogte van dit probleem met de One S en hebben van HTC geen instructies gekregen, wat in zal houden dat waarschijnlijk dezelfde constatering wordt gedaan. In tegenstelling tot de beweringen van HTC is er dus geen contact geweest met Dynafix. Overigens een pluim voor de meneer van Dynafix, erg netjes en rustig en eindelijk iemand (helaas zonder macht) die het probleem tenminste begreep en mee wilde werken.

HTC daarentegen beweert bij hoog en bij laag dat dit is wat het is. Escalaties zijn al geweest en het geval valt gewoon niet onder garantie. De bewering van de USB poort vond deze agent wel opvallend en terecht, maar verder was er weinig klantvriendelijkheid te vinden. Doorzetten van mijn telefoontje naar het escalatieteam was niet mogelijk aan het begin, echter toen hij (volgens mij) begon in te zien dat ik ergens wel gelijk had heeft het toch doorgezet naar het "Care" team. Ik ben daar vanmorgen over gemaild, maar daar kwam eigenlijk hetzelfde uit.

Ik word vooral echt moe van het wijzen van HTC naar Dynafix voor escalaties, terwijl HTC de partij is die de boel kan doorbreken. Typisch geval kastje muur waar HTC zijn verantwoordelijkheid niet neemt... (of Dynafix een verkeerde constatering heeft gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Denzis schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:31:
[...]

Wilde net vragen of hij bij jou verzonden is.. Ja dus. Bij mij dus niet! Jammer heb een concert woensdagavond en wilde graag de one x gebruiken :D

Tot nu toe geen slechte ervaringen met dynafix. hopen op een goede terugkomst
Vanmorgen stond die aan de deur, alleen moest contant betalen.. Dus kan ik hem straks na 1800 uur hem ophalen bij de AH, als dat maar goed gaat.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45

Tsuranim

There is only one

Laat ik mijn (positieve) ervaring (1x) met dynafix opstellen.

Toestel: HTC trophy, 1,1 jaar oud.
Probleem: ernstige battery drain (< 4 uur batterij leeg), ondanks vervangen batterij (door HTC eerder verstuurd)

Proloog: Dit ging wat moeilijk. Doordat het om een in Duitsland (ebay) aangeschaft toestel ging, die ook nog eens Vodafone branded was. Uiteindelijk was HTC akkoord dat ze de telefoon zouden ophalen.

Gezien de verhalen: De telefoon van alle kanten gefotografeerd, incl. de waterschade stickers.

Uiteindelijk na een aantal dagen: Moederbord vervangen: > 24 uur batterijduur. En geen zichtbare schade. Netjes verpakt in een nieuw doosje.
Alleen stond er nog een oudere firmware op, dus kon er niet mee tetheren. Handmatig updaten lukte niet ("u heeft meest recente firmware"). Later gaf Zune toch aan dat de firmware ge-update kon worden. En was ook dit kleine euvel opgelost.
Kosten: geen.

Kortom: het kan dus ook goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Mobiel maar even afgehaald bij de Albert Hein (don't ask).. Op het eerste gezicht zag het er allemaal goed uit, echter na wat gebruik merkte in eens dat er twee gele vlekken onder in zitten.

Nu weet ik dat dit over het algemeen lijm is dat nog niet helemaal opgedroogd is, dus hoop dat ze snel verdwijnen, anders maar weer is met Dynafix / HTC gaan overleggen.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Metian schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 19:26:
Mobiel maar even afgehaald bij de Albert Hein (don't ask).. Op het eerste gezicht zag het er allemaal goed uit, echter na wat gebruik merkte in eens dat er twee gele vlekken onder in zitten.

Nu weet ik dat dit over het algemeen lijm is dat nog niet helemaal opgedroogd is, dus hoop dat ze snel verdwijnen, anders maar weer is met Dynafix / HTC gaan overleggen.
Zijn dit niet de welbekende vlekken die bij sommige schermen te voor schijn komen? Door defect scherm etc?

Ik krijg hem morgen binnen. Op hoop van zegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Het lijkt er bij mij erg op dat er ineens actie in de tent is geweest vanmiddag. Alle escalaties hebben blijkbaar toch een resultaat gehad, lijkt het.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Prijsopgave - Herinnering verstuurd         15-6-2012 10:16:08          
Reparatie Intern - Wacht op onderdelen      26-6-2012 15:09:08          
Reparatie repair center - In behandeling        26-6-2012 15:09:22          
Reparatie Intern - Wacht op onderdelen      26-6-2012 15:31:25          
Reparatie repair center - In behandeling        26-6-2012 15:31:42          
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling      26-6-2012 16:56:54          
Reparatie repair center - Voltooid      26-6-2012 16:56:54          
Logistiek - Product klaar voor retourzending        26-6-2012 20:39:46

Ik krijg wel hetzelfde toestel terug (serienummer is gelijk), maar ben vooral erg benieuwd wat er nou precies gedaan is. Het lijkt erop dat de behuizing vervangen is. Als dit op een nette manier gedaan is vind ik dat prima, maar als ik het toestel heb, wat waarschijnlijk vrijdag zal worden, zal ik de post wel even updaten :)

Edit:

De reparatiedetails zijn ook beschikbaar gekomen:

Zal mij benieuwen :)

[ Voor 7% gewijzigd door J0YR1D3R op 27-06-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Denzis schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:40:
[...]

Zijn dit niet de welbekende vlekken die bij sommige schermen te voor schijn komen? Door defect scherm etc?

Ik krijg hem morgen binnen. Op hoop van zegen
Ik heb eigenlijk geen idee. Heb me niet echt verdiept in de 'gele vlekken issue'. Wat ik tot nu gelezen heb zijn er twee issues met 'geel'.

1. Gele vlekken (wat dus de lijm is tussen het glas en de display)
2. Gele waas (die bij sommige schermen schijnt voor te komen)

En ik zit met vlekken (twee plekken onder in) het is inprincipe niet hinderlijk. Maar ik hoop maar dat het lijm is en langzaam weg trekt, anders ga ik weer met HTC in contact om te zorgen dat het gewoon gefixt word, laat ik dan ook meteen me wifi fixen.

( waarom heb ik me wifi niet meteen laten fixen, zat de vraag zijn. Dit komt omdat ik val schade had, en HTC op dat moment nog niet erkend had dat het om een productie fout zou gaan, dus ik wou risico niet lopen om extra te betalen, omdat ze dat dan eventueel op val schade kunnen verhalen...)

Maar goed, afgezien van de vlekken heb ik een goede ervaring over gehouden met Dynafix. Helaas heeft het allemaal wat lang geduurd, met het wachten op onderdelen. Maar afgezien van dat ging het allemaal vrij snel.

[ Voor 8% gewijzigd door Metian op 26-06-2012 23:02 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-04 08:59

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik zal maar ook mijn ervaring met Dynafix (Belgie) delen...

Laptop (Toshiba) wou niet meer opstarten, zei dat er geen harde schijf aanwezig was. Probleem begon nadat de laptop 1 keer opstartte en 5sec later opeens zichzelf uitschakelde. Daarna bleek dat de BIOS geen harde schijven meer herkende.

Bon, alles goed en wel, gelukkig had ik net de dag ervoor een backup gemaakt, dus ik bellen naar Toshiba en vragen dat ze deze repareren. Het wordt opgehaald en ik hoor er 3 weken niks van. Ik bel nogmaals en ze zeggen: "ah meneer, er staat dat u contact moet opnemen met Dynafix".

Ik bel Dynafix, en toen begon de miserie. Daar wist niemand waarom ik belde enzovoort, toen ik vroeg waar mijn laptop was, hebben ze uiteindelijk ontdekt dat het opgehouden werd omdat het van mij een antwoord verwachtten, wat ik zou kiezen:
1) Laptop repareren aan 650€ ongeveer
2) Laptop terugsturen aan 120€
3) Ze houden de laptop bij

Ik totaal uit de lucht gevallen en vraag de verantwoordelijke te spreken. Deze heeft me laten weten dat er een gebruikersfout was en dat ik het opengedaan heb en de harde schijven kapot heb gekregen. Ze zeiden dat de HDD's fysiek zichtbaar kapot waren.
Toen ik naar foto's vroeg, kreeg ik een schrikbarende foto van een harde schijf met afgebroken connectoren. Dus een lompe medewerker breekt de connectoren af en kon niks beters op verzinnen als: "het was zo toegekomen"?

Bon, na nog een week of 2 ruzien tussen Toshiba en Dynafix, hebben we onze verzekering aangesproken en ze waren akkoord gegaan met de kosten te dekken. Dus we antwoorden naar Dynafix dat ze het mogen repareren.

Komt onze laptop terug een week later, mooi met nieuwe harde schijfjes (!!! en een vervangen moederbord en interne voeding!!). En daar komt het nu... met een factuur van 0€.
Later bleek dat de verzekering Dynafix gecontacteerd had met precieze foto's en het hun bewezen had dat zij een fout hebben gemaakt en helemaal niet wij, dus daarbij 0€.

Dusja, zo zie je maar, Dynafix een bende afzetters! Maken zelf iets kapot (weet niet of het met opzet was), vragen daar belachelijk veel geld voor en beschuldigen jou dat jij het kapot gemaakt hebt. En de enige die een beetje macht had (met eigen onderzoekers en al), was de verzekering, gelukkig hadden we deze erbij gekocht aan 200€ voor 3 jaar...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dima_2005 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:26:
Dusja, zo zie je maar, Dynafix een bende afzetters! Maken zelf iets kapot (weet niet of het met opzet was), vragen daar belachelijk veel geld voor en beschuldigen jou dat jij het kapot gemaakt hebt. En de enige die een beetje macht had (met eigen onderzoekers en al), was de verzekering, gelukkig hadden we deze erbij gekocht aan 200€ voor 3 jaar...
Ik denk eerder incompetent personeel, dat die soms wel eens wat stuk maken en de klant er dus voor op willen laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Denzis schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 16:10:
[...]

Geweldig. Hij is binnen!
en het is een POSITIEVE ervaring met dynafix. hij is helemaal goed aan gekomen en het scherm is prima en geen vlekken of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Denzis schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:38:
[...]

Geweldig. Hij is binnen!
en het is een POSITIEVE ervaring met dynafix. hij is helemaal goed aan gekomen en het scherm is prima en geen vlekken of iets in die richting.
Merk hier dat de vlekken in kwestie waar ik las van had enig sinds weg getrokken zijn en minder zichtbaar zijn, ook na intensief gamen op me mobiel (waardoor me mobiel warmer word). Dus heb z'n gevoel dat ik binnen week of twee het helemaal niet meer zie.

Dus al met al, hier ook positieve ervaring met dynafix.

Alleen merkte ik wel dat me scherm aan de linkerkant niet goed zat en kraakte, tot ik er licht op drukte en hij terug in de behuizing schoot, nergens meer last van.

[ Voor 12% gewijzigd door Metian op 01-07-2012 15:47 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 09:50
Wat een randdebielen (pardon my language).
- Maandag HTC gebeld om garantie te claimen en een afspraak gemaakt om mijn telefoon dinsdagavond tussen 17.00 uur en 21.00 uur af te halen, hier krijg ik een bevestigingsmail van Dynalogic voor binnen
- Even later een mail van Dynalogic "Zoals telefonisch overeengekomen zal uw pakket op woensdag 11 juli 2012 tussen 9:00 en 13:00 uur worden afgehaald op onderstaand adres:" etc. Wutwut? Welk telefonisch contact? Ik snap dat een koeriersrit afgelast kan worden, maar heb dan het fatsoen te bellen voor een nieuwe afspraak ipv maar dom wat in te plannen.
- Dynalogic gebeld, men liet weten dat ze inderdaad die avond niet langs konden komen. Ik heb laten weten dat ik zulke berichtgeving geen stijl vond en afgesproken dat ze vanavond (woensdagavond) tussen 17 en 21 uur langs zouden komen.
- Ik ga op tijd weg van m'n afstudeerplek om er voor te zorgen dat ik om 17 uur thuis ben.
- Om 18.13 weer een mail "Zoals telefonisch overeengekomen zal uw pakket op donderdag 12 juli 2012 tussen 9:00 en 13:00 uur worden afgehaald op onderstaand adres:" etc.

Ik heb dus vrij genomen om op tijd thuis te zijn om door dat schijtbedrijf in de steek gelaten te worden. Ik heb natuurlijk HTC gebeld, gemeldt dat ik het een belachelijke gang van zaken vond. Natuurlijk trekt HTC z'n handen er van af "Ja, het spijt me, maar ik kan er niets aan doen". Ik ga morgenochtend natuurlijk niet thuis blijven voor die koerier, voor hetzelfde geld komt hij weer niet op dagen...

Het frustreert me enorm, de arrogantie van dat klotebedrijf... Ik ga bij de volgende aankoop van een telefoon er echt op letten waar ik voor garantie terecht kan...

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

Solomon schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:31:
Het frustreert me enorm, de arrogantie van dat klotebedrijf... Ik ga bij de volgende aankoop van een telefoon er echt op letten waar ik voor garantie terecht kan...
In dit geval gaat het vooral om de koerier en de communicatie met het callcenter. Ik neem aan de de koerier weer een externe partij is dus eigenlijk niet echt Dyna's schuld. Wel extreem vervelend, dat geef ik je.

Veel keuze heb je trouwens niet.. vrijwel alle merken komen bij Dynafix terecht, Apple, Samsung, HTC, Blackberry.. (Nokia inmiddels niet meer)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Collaborator schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 18:42:
[...]

In dit geval gaat het vooral om de koerier en de communicatie met het callcenter. Ik neem aan de de koerier weer een externe partij is dus eigenlijk niet echt Dyna's schuld. Wel extreem vervelend, dat geef ik je.
Jawel... zij huren die koerier in. Als ik een dienst voor een iemand laat uitvoeren door een ander blijf ik verantwoordelijk daar voor hoor. Kom nu.
Veel keuze heb je trouwens niet.. vrijwel alle merken komen bij Dynafix terecht, Apple, Samsung, HTC, Blackberry.. (Nokia inmiddels niet meer)
Dat is helaas wel het probleem.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-08-2024
Cyberpope schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:07:
[...]

Jawel... zij huren die koerier in. Als ik een dienst voor een iemand laat uitvoeren door een ander blijf ik verantwoordelijk daar voor hoor. Kom nu.

[...]
In mijn geval werd mijn HTC ook door Dynalogic opgehaald. Als je kijkt naar de websites van beide bedrijven kan je duidelijk zien (naast de namen dat ze in dezelfde groep zitten). Niet dat het verder uitmaakt wie de vervoerder uitmaakt. Je hebt gelijk dat Dynafix nog gewoon verantwoordelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 09:50
Ik had inderdaad sterk de indruk dat Dynalogic onderdeel/zuster is van Dynafix. Desalniettemin ligt de veranwoordelijkheid bij Dynafix, maar veel meer nog by HTC. Ik heb ook in een feedback formulier van HTC veel negatief commentaar achtergelaten, waarna ik donderdag werd opgebeld voor een uitgebreider verhaal... De man aan de telefoon verzekerde me dat ze er iets mee gingen doen, maargoed, dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Het zal echt niet de eerste keer zijn dat ze negatief commentaar over Dynafix hebben gekregen ;)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Solomon schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 13:37:
Ik had inderdaad sterk de indruk dat Dynalogic onderdeel/zuster is van Dynafix. Desalniettemin ligt de veranwoordelijkheid bij Dynafix, maar veel meer nog by HTC. Ik heb ook in een feedback formulier van HTC veel negatief commentaar achtergelaten, waarna ik donderdag werd opgebeld voor een uitgebreider verhaal... De man aan de telefoon verzekerde me dat ze er iets mee gingen doen, maargoed, dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Het zal echt niet de eerste keer zijn dat ze negatief commentaar over Dynafix hebben gekregen ;)
Ik betwijfel het me, denk dat er weinig mensen de moeite überhaupt nemen om een feedback formulier in te vullen, zeker niet wanneer het negatief is en ze toch al 'pissed' zijn.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:21

Wildfire

Joy to the world!

[..]

Ik had inderdaad sterk de indruk dat Dynalogic onderdeel/zuster is van Dynafix.
Dat is het ook. Had afgelopen week HTC aan de lijn voor een RMA en de man die ik toen sprak zei nog "wordt opgehaald door Dynalogic, het eigen koeriersbedrijf van Dynafix".

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Wildfire schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:17:
[...]

Dat is het ook. Had afgelopen week HTC aan de lijn voor een RMA en de man die ik toen sprak zei nog "wordt opgehaald door Dynalogic, het eigen koeriersbedrijf van Dynafix".
Ja hoort allemaal bijelkaar onder DynaGroup. Valt nog wel meer onder DynaApllications ofzo ook bijvoorbeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-04 14:58
Gister mijn iPhone afgeleverd bij Dynafix, woon er in de buurt en vond het beetje link om deze in een envelop te versturen. Heb nog 2 weken garantie erop zitten. De aan/uit knop zit vast, ben eens benieuwd of ze moeilijk gaan doen. Heb gelukkig foto's gemaakt zodat ze me niet kunnen pakken op valschade o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ben benieuwd of ik ook gebeld ga worden. Heb mijn feedbackformulier ook "opbouwend kritisch" ingevuld en verwacht nog wel een telefoontje. Vind het nogal teleurstellend dat ik 3 weken heb moeten blijven zeuren om iets wat na navraag bij het hoofdkantoor in 1 dag mogelijk was.
VulcanRaven schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:51:
Gister mijn iPhone afgeleverd bij Dynafix, woon er in de buurt en vond het beetje link om deze in een envelop te versturen. Heb nog 2 weken garantie erop zitten. De aan/uit knop zit vast, ben eens benieuwd of ze moeilijk gaan doen. Heb gelukkig foto's gemaakt zodat ze me niet kunnen pakken op valschade o.i.d.
Zit er schade op het toestel? Dynafix is nogal makkelijk met het verwijzen naar valschade, of je nou foto's hebt of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
J0YR1D3R schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:54:

Zit er schade op het toestel? Dynafix is nogal makkelijk met het verwijzen naar valschade, of je nou foto's hebt of niet..
Nope, telefoon is nog in nieuwstaat. Altijd in een hoesje gezeten. Enige "slijtage" zijn miniscule krasjes op het glas die alleen na goed zoeken en in licht te zien zijn. Maarja het is onmogelijk om die te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
Toch even mijn ervaring tot nu toe delen. Via de tracking pagina op hun website heb ik de status van mijn telefoon gevolgd. Deze was binnen 2 dagen gerepareerd dus dat is lekker snel. Waar ik nu tegenaanloop is dat ik graag contact met hun wil opnemen i.v.m. het afhalen van mijn toestel (ik woon 2 straten verderop). Helaas is dit bijna niet te doen door hun €0,45 ct per minuut nummer. Na een telefoontje was ik al bijna €3 kwijt door in de wacht te staan... Op e-mails reageren ze ook niet (na 3 dagen). Communicatie naar de klanten toe is dus niet bepaald geweldig helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

Ze zullen je niet zo snel pakken op "valschade" dan zal hij al echt kapot moeten zijn.. flinke barsten.

Ik zou eerder even kijken of je oplaad connector niet vies is of onder de groene puntjes zit (corrosie) want dat is wel iets waar je snel problemen mee kan krijgen. Vochtschade heet dat :p

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-03 12:40

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dima_2005 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:26:
Ik zal maar ook mijn ervaring met Dynafix (Belgie) delen...

Laptop (Toshiba) wou niet meer opstarten, zei dat er geen harde schijf aanwezig was. Probleem begon nadat de laptop 1 keer opstartte en 5sec later opeens zichzelf uitschakelde. Daarna bleek dat de BIOS geen harde schijven meer herkende.
[...]
Ik totaal uit de lucht gevallen en vraag de verantwoordelijke te spreken. Deze heeft me laten weten dat er een gebruikersfout was en dat ik het opengedaan heb en de harde schijven kapot heb gekregen. Ze zeiden dat de HDD's fysiek zichtbaar kapot waren.
Toen ik naar foto's vroeg, kreeg ik een schrikbarende foto van een harde schijf met afgebroken connectoren. Dus een lompe medewerker breekt de connectoren af en kon niks beters op verzinnen als: "het was zo toegekomen"?
Misschien was er sprake van valschade? Het lijkt me nogal onwaarschijn dat de technische dienst zelf connectors gaat zitten afbreken terwijl jij als klacht hebt dat de HDD niet herkend wordt. Dynafix krijgt van de fabrikant (Toshiba in dit geval) een vast bedrag per reparatie en dus is het voor hun helemaal niet interessant om de klant extra op kosten te jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prime9391
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-04 22:20

prime9391

Eat this

Ik zal ook even mijn hart luchten over dynafix.

Ben via safe-sure verzekerd en zij hebben onlangs dynafix als servicepartner aangesteld voor reparaties. Dat heb ik helaas moeten ondervinden 2 maanden geleden. Namelijk de wifi/bluetooth en proximity sensor van mijn htc desire z waren stuk. Per 27/6 werd de telefoon opgehaald door dynafix en daar 'gerepareerd'. Waar ik zelf aan een stukke flatcable dacht heeft dynafix een boardswap gedaan en hierna het toestel weer op de post terug gedaan.

Eenmaal terug bleek dat de microfoon het niet meer deed. Op het reparatieformulier stond vermeld dat je alleen werd geholpen als je het mankement binnen 2 werkdagen zou melden bij dynafix. Gelukkig was ik net terug van mijn vakantie toen het toestel retour kwam. Daarna heb ik direct contact opgenomen en de reactie die ik terug kreeg was ongeveer: "Spijtig, maar biedt u het toestel maar weer opnieuw aan bij de verzekeraar".

Bij safe sure opnieuw een claim ingediend over een niet werkende microfoon. En mijn desire z ging weer naar dynafix op 31/7. Het toestel kwam 11/8 terug. Maar zonder reparatieformulier (wat heeft dynafix uitgespookt met mijn toestel?) en opnieuw defect. Dit keer was dat het toetsenbord dat niet meer werkte en de daarbij horende toetsenverlichting. Dit keer heb ik maar gebeld naar dynafix en gevraagd hoe het zat. De medewerker die ik kreeg te spreken vertelde mij dat dit eigenlijk maar bij enkele toestellen op de 100 voor kwam en dat ik opnieuw mijn toestel moest aanbieden bij de verzekeraar. Ik heb hierna nog gevraagd om een een vergoeding voor het ongemak, maar de medewerker vertelde mij doodleuk dat er geen regeling hiervoor bestond.

Toen maar contact opgenomen met de verzekeraar. Zij hebben contact opgenomen met dynafix. Conclusie ze vonden het vervelend maar graag wilden ze het toestel nogmaals zien. Afgelopen vrijdag 31/8 heb ik het toestel dan maar opnieuw aangeboden ter reparatie bij dynafix.

Ik hoop op het beste en een nette compensatie, maar hou er wel een dubbel gevoel over.

Core i7 920| 3x 1Gb Corsair xms| msi x58 platinum| xfx gtx 260| 2x 1000 gb Samsung Spinpoint|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillco
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-04 08:09
Afgelopen maandag mijn iPhone 4S ter reparatie aangeboden omdat de dock connector wat kuren vertoonde (opladen ging prima, maar aan de computer ging de verbinding non-stop aan/uit/aan/uit).
Nu dus bericht dat ik even 220 euro mag betalen voor het vervangen van een printpraat i.v.m. waterschade of meer dan 30 euro betalen voor de onderzoekskosten. Dat het toestel überhaupt waterschade zou hebben lijkt mij zéér sterk. De verkoper (Phonehouse) vond het sowieso al een vreemd verhaal omdat toestellen met waterschade kennelijk sowieso nooit gerepareerd worden omdat het probleem alleen maar uit zou gaan breiden.

Als 'bewijs' zat er een zwaar ingezoomde foto bij van een onderdeel in de telefoon met wat corrosie erop. Door het zware inzoomen was niet eens te herkennen welk onderdeel dit was. Vreemd punt vond ik nog dat de verkoper erbij vermelde dat hij niet zeker kon zeggen of het wel echt een foto was van mijn telefoon.

Heb ze verteld dat ik hier eerst wat meer informatie over ga opzoeken voordat ik mijn pinpas trek. Andere mensen hier ervaringen mee? Eventuele vervolgstappen? Want ik heb het idee dat je als klant sowieso geen poot om op te staan hebt en dat je niks anders kunt doen dan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Chillco schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:16:
Als 'bewijs' zat er een zwaar ingezoomde foto bij van een onderdeel in de telefoon met wat corrosie erop. Door het zware inzoomen was niet eens te herkennen welk onderdeel dit was. Vreemd punt vond ik nog dat de verkoper erbij vermelde dat hij niet zeker kon zeggen of het wel echt een foto was van mijn telefoon.
Dat is dan het probleem van de verkoper. Jij doet geen zaken met Dynafix, maar met de Phonehouse.
Laat zij het oplossen en anders vraag je om een foto waar evt een serienummer oid van je toestel op staat.

Succes!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:21

Wildfire

Joy to the world!

Volgende week gaan ze het in Kassa hebben over GSM-reparatiebedrijven, en dan voornamelijk over het erg vaak constateren van vochtschade terwijl daar in veel gevallen geen sprake van blijkt te zijn. Heb zo'n vermoeden dat Dynafix dan ook wel voorbij zal komen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 22-09-2012 23:42 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Mijn HTC Sensation stopte dus met werken, backlight was het enige wat het nog deed.
Reparatie viel onder garantie, en ging naar dynafix.

Gemengde gevoelens hierover, mede vanwege de verhalen hier en mede ook omdat ik hem geroot had (en dit dus niet ongedaan kon maken omdat het ding ook via adb geen teken van leven vertoonde).

Toestel was binnen 10 dagen terug, complete binnenkant vervangen, meteen ICS erop.

Wat ik nog wel een aardige opmerking van de Vodafone medewerker vond nadat ik hem mijn zorgen over Dynafix vertelde: Meneer, Dynafix is er niet bij gebaat om het op vochtschade te gooien, aangezien ze dan geen cent verdienen. Ze worden door ons betaald indien er een reparatie plaats vindt.

Kan me niet onttrekken aan de gedachte dat deze logica wel enig hout snijdt...

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Emmeau schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 23:52:
[...]
Wat ik nog wel een aardige opmerking van de Vodafone medewerker vond nadat ik hem mijn zorgen over Dynafix vertelde: Meneer, Dynafix is er niet bij gebaat om het op vochtschade te gooien, aangezien ze dan geen cent verdienen. Ze worden door ons betaald indien er een reparatie plaats vindt.

Kan me niet onttrekken aan de gedachte dat deze logica wel enig hout snijdt...
Klopt, dat is wat ik hierboven ook al aangegeven heb. De kwaliteit van repareren laat vaak te wensen over, maar ik vermoed dat veel mensen ten onrechte garantie claimen op een toestel met vochtschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:58
tweaker2010 schreef op maandag 24 september 2012 @ 08:44:
[...]

Klopt, dat is wat ik hierboven ook al aangegeven heb. De kwaliteit van repareren laat vaak te wensen over, maar ik vermoed dat veel mensen ten onrechte garantie claimen op een toestel met vochtschade.
maar wat is vochtschade? Een beruchte sticker die verkleurd is (maar wel bijna op de buitenkant zit)? Of een telefoon met vissen erin (niet als screensaver dan?).

Anyway, als ze het smijten op vochtschade, dan mag de klant toch nog 30 euro onderzoekskosten betalen, gemakkelijk verdient lijkt me als je nog geen 5 min per telefoon besteed hieraan? Of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tarkin schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:46:
[...]
Anyway, als ze het smijten op vochtschade, dan mag de klant toch nog 30 euro onderzoekskosten betalen, gemakkelijk verdient lijkt me als je nog geen 5 min per telefoon besteed hieraan? Of zie ik het verkeerd?
Die 5 minuten lijkt me overdreven gezien het logistieke proces en administratieve afhandeling wat erachter zit. Maar ik denk dat Dynafix meer verdiend aan een gewone "warranty" reparatie dan die 30 euro onderzoekskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillco
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-04 08:09
Wildfire schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 23:42:
Volgende week gaan ze het in Kassa hebben over GSM-reparatiebedrijven, en dan voornamelijk over het erg vaak constateren van vochtschade terwijl daar in veel gevallen geen sprake van blijkt te zijn. Heb zo'n vermoeden dat Dynafix dan ook wel voorbij zal komen :P
Waar vindt je dat? Ik kan nergens op de Kassa website de toekomstige uitzendingen vinden. Ben op dit moment namelijk even in het openbaar op de Phonehouse Facebook aan het klagen, zal wel niks helpen maar kan het altijd proberen. Misschien wel leuk om even een linkje naar informatie over die uitzending erbij te plakken.

Edit:
Mail terug gehad van het Phonehouse webcare team. Die verschuilen zich uiteraard nog steeds achter het oordeel van Dynafix. Ze stellen nu zelf voor dat ik de telefoon opstuur naar Apple voor een second opinion. Wanneer Apple oordeelt dat er inderdaad geen waterschade is krijg ik de betaalde onderzoekskosten terug.

Wat zouden jullie hiermee doen? In principe klinkt het prima, ik lees ook goede verhalen van mensen die in een soortgelijke situatie langs de Store in Amsterdam zijn gegaan waar het prima werd afgehandeld. Maar iets zegt mij dat ik dan alsnog kan fluiten naar de onderzoekskosten en dat ik alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd zal worden.

Het gaat mij hier overigens niet om die 35 euro onderzoekskosten, maar om het feit dat ik heeeeeel erg kriebelig wordt als ik genaaid wordt :P

En het mag denk ik ook wel duidelijk zijn dat ik hier niet sta te liegen om te proberen mijn zwemmende telefoon lekker gratis om te laten ruilen.

[ Voor 40% gewijzigd door Chillco op 24-09-2012 15:40 ]

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:58
Op de website van Dynafix staat nu een speciaal bulletin over vochtschade: Dynafix_informatiebulletin_vochtschade_druk.pdf.
Pagina: 1 2 ... 19 Laatste