[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.078.892 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-05 14:13
Een vraagje: Ik heb een nieuwe HTPC en NAS aangeschaft en ben nu bezig alle series over te kopieren. Mijn complete map series heb ik overgezet naar mijn NAS + mijn Video Library op het oude systeem ge-exporteerd en deze op het nieuwe systeem weer geimporteerd + een clean library daarna om een aantal niet-meer-bestaande films eruit te halen.

Ik had eigenlijk wel verwacht dat hij nu weer netjes aangaf welke series/afleveringen ik bekeken had, maar dat is niet zo. Kan iemand mij misschien vertellen wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Waarom verhuis je je hele profiel niet gewoon mee?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-05 13:30

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ImmortalSoul schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 18:05:
Een vraagje: Ik heb een nieuwe HTPC en NAS aangeschaft en ben nu bezig alle series over te kopieren. Mijn complete map series heb ik overgekopieerd naar mijn NAS + mijn Video Library op het oude systeem ge-exporteerd en deze op het nieuwe systeem weer geimporteerd + een clean library daarna om een aantal niet-meer-bestaande films eruit te halen.

Ik had eigenlijk wel verwacht dat hij nu weer netjes aangaf welke series/afleveringen ik bekeken had, maar dat is niet zo. Kan iemand mij misschien vertellen wat ik verkeerd doe?
Je moet je oude library porteren, die heeft geregistreerd welke series/films etc. je al hebt bekeken. Je nieuwe HTPC ziet alles als "unseen", domweg omdat ze zonder de oude library niet kan weten dat jij het al hebt gezien.
(enneuh, "overkopiëren"? Wees blij dat Kenneth hier blijkbaar niet komt :9 )

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
Borromini schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 18:09:
Waarom verhuis je je hele profiel niet gewoon mee?
Oude HTPC is al geformateerd.
Firesphere schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 18:12:
[...]

Je moet je oude library porteren, die heeft geregistreerd welke series/films etc. je al hebt bekeken. Je nieuwe HTPC ziet alles als "unseen", domweg omdat ze zonder de oude library niet kan weten dat jij het al hebt gezien.
(enneuh, "overkopiëren"? Wees blij dat Kenneth hier blijkbaar niet komt :9 )
Maar dat heb ik gedaan? Ik heb mijn oude library geëxporteerd, en deze weer geïmporteerd op mijn nieuwe HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ImmortalSoul schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 18:40:
[...]

Oude HTPC is al geformateerd.

[...]

Maar dat heb ik gedaan? Ik heb mijn oude library geëxporteerd, en deze weer geïmporteerd op mijn nieuwe HTPC.
Beste methode is bij mijn weten altijd de volledige directory meenemen, niet alleen de export, maar domweg de xbmc-data-dir porteren.

Excuus, ik had even verkeerd gelezen. Alsnog is de library niet hetzelfde als je seen/unseen lijst. Klinkt als een XBMC bug, voor zover ik weet zou die namelijk wel gewoon de seen/unseen db mee moeten nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Firesphere op 22-08-2012 18:48 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
Hmpf, dat is even balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Heb je al iets anders op die disk geschreven?
Zo nee, kun je vaak nog wel recoveren.
Zo ja, ehhhh, sorry :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
Firesphere schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 18:51:
Heb je al iets anders op die disk geschreven?
Zo nee, kun je vaak nog wel recoveren.
Zo ja, ehhhh, sorry :(
Ik kwam net erachter dat hij de seen/unseen data wel meeneemt bij het importeren, alleen maakt hij allemaal duplicaten aan (waarschijnlijk omdat het filepath anders is).

Is het nu een kwestie van alle filepaths in de library handmatig editen, en dan weer opnieuw importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Probeer eens de library te backuppen, en dan domweg te overschrijven?

Ik heb geen ervaring met het migreren, gebruik altijd een externe database, waardoor alles consistent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
Firesphere schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:38:
Probeer eens de library te backuppen, en dan domweg te overschrijven?

Ik heb geen ervaring met het migreren, gebruik altijd een externe database, waardoor alles consistent is.
Dat zal ik dadelijk eens proberen. En alles op een centrale MySQL database zetten is mijn volgende stap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zolang je consequent dezelfde versie gebruikt en elke HTPC tegelijk upgrade, gaat dat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 15:16
Jazco2nd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 00:19:
[...]

Eens, herkenbaar :)
Maar wat ik zelf niet begreep na de eerste keer dat ik XOTuzg installeerde, of ik dan de plugin of script moest starten. Dan kies je maar iets. Wil niet zeggen dat dat mijn voorkeur had. Ik wist het gewoon niet.. tegenwoordig is XOTuzg een item in mijn Favourites. Maar of dat nou script of plugin is weet ik nieteens meer.
Over het algemeen is het probleem dat een eindgebruiker het verschil niet weet tussen een plugin en script. Ik heb de XOT-Uzg FAQ pagina nog wat uitgebreidt:
- Plugins: you browse them like you browse any other set of folders and files. They appearances uses the default XBMC views with thumbs, sorting and information. You can find them under the Video Add-ons.
- Scripts: actually starts a small application within XBMC and can be found under Program Add-ons. Such an application has its own interface with menu's, buttons and animations.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:42

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

- Plugins: you browse them like you browse any other set of folders and files. Their appearance uses the default XBMC view with thumbs, sorting and information. You can find them under the Video Add-ons.
- Scripts: actually starts a small application within XBMC and can be found under Program Add-ons. Such an application has its own interface with menu's, buttons and animations.
moest effe reageren :D

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als we dan toch bezig zijn: het is menus, niet menu's. Net zoals his (zijn) niet he's is en its (ervan) niet it's is :P.

Die twee laatste zijn namelijk de meest voorkomende.

[ Voor 22% gewijzigd door Borromini op 23-08-2012 10:29 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:17
@boven
Zit hem niet zo te plagen, zolang de addon maar werkt :P

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-04 09:53
Ik heb een probleempje met het scrappen van enkele series.
Ik heb gegoogled maar kom er niet helemaal uit.
Bijvoorbeeld band of brothers indexeerd hij mooi bij series.
Echter geeft hij geen afleveringen aan in de map.
De episoders zijn wel goed genoemd zo heet de eerste bijvoorbeeld '1 currahee' etc.
Dit zou de truc toch moeten doen?
Ik heb vet veel lopen klooien met de file name maar niets hebt.
In de log kan ik niets vinden behalve dat hij van een serie het niet herkent omdat se episode 1, episode 2 etc genoemd zijn. Echter vind ik dat ook raar omdat de map waarin ze staan weer wel de goede naam heeft 'Misfits' en dat herkent hij ook als series.

PS: sorry als ik stomme vragen stel maar met de xbmc wiki kom ik er niet uit.

thanks

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Meer mensen last van deze bug: smb username and password visible in addons.

Wat mij betreft een zeer ernstig veiligheidsfout!

• schumi2004
Jelte schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:59:
Meer mensen last van deze bug: smb username and password visible in addons.

Wat mij betreft een zeer ernstig veiligheidsfout!
Ligt aan de maker van de addons, is makkelijk op te lossen door option="hidden" aan de settings.xml toe te voegen

code:
1
<setting id="password" type="text" option="hidden" label="1014" default="" />

Niet dat dan veel uitmaakt.

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-05 09:49

burgt

Starbass

Zspirit schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:39:
...
De episoders zijn wel goed genoemd zo heet de eerste bijvoorbeeld '1 currahee' etc.
Dit zou de truc toch moeten doen?
...
Het moet zijn:

Band of brothers S01E01 currahee.<extensie>

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Zspirit
burgt schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:33:
[...]

Het moet zijn:

Band of brothers S01E01 currahee.<extensie>
Wauw thanks, ik moet wel echt een achterlijke ezel zijn dat ik hier niet op ben gekomen.
Dit lost al mijn problemen op nu maar n uurtje bestandsnamen aanpassen :)

Nogmals thanks!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-12-2024
Werkt iemand hier op XBMC 11 met HD-audio van DanielA?

Ik heb dit geïnstalleerd en alles werkt prima, behalve als ik DTS-HD Master Audio inschakel. Ik heb 1 film met DTS-HD geluid, deze stottert gigantisch en de melding 'failed to initialize audio device' verschijnt. Ik hoor dan ook geen geluid. Kies ik iets anders dan DTS-HD Master Audio in de audio-settings, dan werkt alles prima, deze films geven of DTS of Dolby geluid en het logo wordt dan ook opgelicht op m'n receiver.

Bij de audio-settings in XBMC heb ik alles aangevinkt, omdat mijn receiver (Onkyo HT-R548, onderdeel van HT-S5405 pakket) ook alles ondersteunt (geloof ik). Sowieso DTS-HD en Dolby TrueHD.
Het ziet er bij mij dus ongeveer zo uit.

Ik werk op een net nieuw gebouwde HTPC met de volgende specs:

Moederbord: Asrock A75M
RAM: 2x 2GB Gskill F3-12800
APU: AMD A4-3400
HDD: Western Digital 2TB WD20EARX

Waar zou het door kunnen komen? Moet ik iets uitvinken in XBMC? Of juist aanvinken in de geluidsinstellingen van Windows7?

• GroteBozewolf
schumi2004 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:30:
@boven
Zit hem niet zo te plagen, zolang de addon maar werkt :P
Ach, ik typ het gewoon te snel en lees dan over mijn eigen fouten heen. Ik heb het aangepast.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-05 09:38
Iemand hier ervaring om een snes emulator (medfanen) werkend te krijgen via advanced launcher in OE?
Heb het daar ook al gevraagd echter zijn de fora en website momenteel down. De emulator werkt perfect zonder advanced laucher echter wil ik deze gebruiken om ook thumbnails en fanart te laten weergeven.

Heb al verschillende pogingen gedaan, telkens met andere instellingen maar krijg hem niet opgestart.

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 16:32
Ik zit met het volgende;
is er een makkelijk manier om te zien welke films/series je XBMC installatie niet heeft herkend? Ik heb om precies te zijn 150 films/documentaires. Onder de kop MOVIES/FILMS zie ik dat er in de lijst maar 132 zijn herkend en verwerkt, welke 18 niet zijn verwerkt weet ik dus niet :)

Wat bij mij als eerste binnen schoot was om via de "info" knop te zien welke wel en niet was herkend alleen is dat met 150 x zoveel seconden best wel tijdrovend, iemand enige suggesties/idees? :*)

• schumi2004
EN-IS schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:24:
Ik zit met het volgende;
is er een makkelijk manier om te zien welke films/series je XBMC installatie niet heeft herkend? Ik heb om precies te zijn 150 films/documentaires. Onder de kop MOVIES/FILMS zie ik dat er in de lijst maar 132 zijn herkend en verwerkt, welke 18 niet zijn verwerkt weet ik dus niet :)

Wat bij mij als eerste binnen schoot was om via de "info" knop te zien welke wel en niet was herkend alleen is dat met 150 x zoveel seconden best wel tijdrovend, iemand enige suggesties/idees? :*)
Daar is een leuke addon voor maar ben de titel ff kwijt, zoek hem ff op voor je.
Edit: http://wiki.xbmc.org/inde...-on:Missing_Movie_Scanner

Andere vraag die jij mag beantwoorden :P
Is er een manier om via de remote een addon uit en aan te zetten? (toggle)

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 23-08-2012 22:11 ]

• EN-IS
schumi2004 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:10:
Daar is een leuke addon voor maar ben de titel ff kwijt, zoek hem ff op voor je.
Edit: http://wiki.xbmc.org/inde...-on:Missing_Movie_Scanner
Thanx, die had ik zelf vandaag gevonden maar dat is niet wat ik zoek, vaak ligt het aan de map naam, die dan net niet overkomt of het jaartal is dan verkeerd, bijvoorbeeld 2010 ipv jaartal 2009, gaat erom dat ik op de een of andere manier kan zien welke NIET zijn meegenomen/herkend (een overzicht misschien), ipv dat ik 1 voor 1 moet checken welke film van de 150 niet is herkend.
schumi2004 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:10:
Andere vraag die jij mag beantwoorden :P
Is er een manier om via de remote een addon uit en aan te zetten? (toggle)
Volgens mij wel, ik heb naar aanleiding van jouw tip op mijn remote de knoppen films, tvseries en applicaties ingesteld, meteen met 1 knop naar de juiste onderdeel van xbmc :) ik zou zeggen, als dat mogelijk is zou dat andere ook mogelijk moeten zijn :)

Ik kan wel met 1 knop de subtitle addon starten zodat die naar ondertitels zoekt, ipv dat ik de afspeel menu moet openen en vervolgens de snelkoppeling moet klikken.

Effe zoeken :)

//EDIT; ben je vraag een aantal keren tegen gekomen maar telkens wordt er nee gezegd, alleen deze helpt je misschien nog;
- http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=95621

Hier staat ook wel wat nuttige info;
- https://github.com/xbmc/x...stem/keymaps/keyboard.xml

Is het niet mogelijk om onder bijvoorbeeld <m>ActivateWindow(PlayerControls)</m> je niet PlayerControls gebruikt maar bijvoorbeeld de add-on die je wilt activeren en deactiveren, dus zoiets:
<m>ActivateWindow(ArtworkDownloader)</m>

[ Voor 20% gewijzigd door EN-IS op 23-08-2012 23:28 ]

• schumi2004
EN-IS schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:04:
[...]

Thanx, die had ik zelf vandaag gevonden maar dat is niet wat ik zoek, vaak ligt het aan de map naam, die dan net niet overkomt of het jaartal is dan verkeerd, bijvoorbeeld 2010 ipv jaartal 2009, gaat erom dat ik op de een of andere manier kan zien welke NIET zijn meegenomen/herkend (een overzicht misschien), ipv dat ik 1 voor 1 moet checken welke film van de 150 niet is herkend.

[...]

Volgens mij wel, ik heb naar aanleiding van jouw tip op mijn remote de knoppen films, tvseries en applicaties ingesteld, meteen met 1 knop naar de juiste onderdeel van xbmc :) ik zou zeggen, als dat mogelijk is zou dat andere ook mogelijk moeten zijn :)

Ik kan wel met 1 knop de subtitle addon starten zodat die naar ondertitels zoekt, ipv dat ik de afspeel menu moet openen en vervolgens de snelkoppeling moet klikken.

Effe zoeken :)

//EDIT; ben je vraag een aantal keren tegen gekomen maar telkens wordt er nee gezegd, alleen deze helpt je misschien nog;
- http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=95621

Hier staat ook wel wat nuttige info;
- https://github.com/xbmc/x...stem/keymaps/keyboard.xml

Is het niet mogelijk om onder bijvoorbeeld <m>ActivateWindow(PlayerControls)</m> je niet PlayerControls gebruikt maar bijvoorbeeld de add-on die je wilt activeren en deactiveren, dus zoiets:
<m>ActivateWindow(ArtworkDownloader)</m>
Thanks voor de tips, zal er eens induiken.

Maar jouw probleem.
Je zegt dat je in je library van bv de 250 films er 18 mist, is die Missing movie scanner dan niet de tool om aan te geven welke het zijn en dat je daar dan een imdb.nfo file in dropt zodat ze wel herkend worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 22:25

TRaSH

koffie ?

HwKok schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 16:12:

.......
gebruik ik ook werkt bij mij prima met mijn onkyo,
neem aan dat je je HTPC => Onkyo => TV aangesloten hebt in die volgorde met hdmi ?
heb je in je windows instellingen gekeken waar hij op staat (luidspreker setup) en dat alle gesupporte audio formaten voorkomen ?
op de XBMC forum loopt er een topic die zeer goed gesupported wordt.
ook instellingen die je in windows moet doen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
TRaSH schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 00:18:
[...]

gebruik ik ook werkt bij mij prima met mijn onkyo,
neem aan dat je je HTPC => Onkyo => TV aangesloten hebt in die volgorde met hdmi ?
heb je in je windows instellingen gekeken waar hij op staat (luidspreker setup) en dat alle gesupporte audio formaten voorkomen ?
op de XBMC forum loopt er een topic die zeer goed gesupported wordt.
ook instellingen die je in windows moet doen.
Yep, volgorde en aansluitingen zijn ok.
Windows instellingen volgens mij ook, alles wordt gesupport tot aan DTS-HD en Dolby TrueHD toe.
Het XBMC forum volg ik ook, vandaar heb ik ook al wat tips gehad, maar nog niet met resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
HwKok schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 00:34:
[...]

Windows instellingen volgens mij ook, alles wordt gesupport tot aan DTS-HD en Dolby TrueHD toe.
Het XBMC forum volg ik ook, vandaar heb ik ook al wat tips gehad, maar nog niet met resultaat.
Je weet dat het allemaal Alpha is he? Ik zou niet gek opkijken als er dingen uiteindelijk niet werken. Ze zijn mijn inziens nog volop bezig met code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

hij gebruikt de patch van danielA,
die patch word niet verder meer ontwikkeld omdat ze met frodo bezig zijn met de nieuwe AE.
werkt ook redelijk goed,
alleen subs zijn totaal out of sync als je blu-rays afspeelt.
maar persoonlijk zou ik je vraag stellen op de xbmc en ook vertellen wat je geprobeerd hebt met je resultaat.
ik heb een keer na een verse installatie gehad dat ook me geluid en beeld begon te stotteren.
oorzaak was een foute instelling in windows.
o.a. 5.1 werd niet herkend en niet alle audio formaten.
en de exclusieve modus.
ik kon het oplossen volgens mij door me HDMI kabels er nog eens in te prikken nadat ik alle instellngen na had gelopen.
het kan ook een driver issue wezen,
niet alle realtek drivers zijn goed werkend.
geloof zelf dat je niet de laatste versie moet nemen maar een oudere.

ik zie dat je de realtek drivers gebruik waarom niet de ati/amd drivers ?
die gebruik ik namelijk
kijk ook even naar je instellingen van je versterker in je hdmi settings.
daar zit een optie tussen passtrue ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door TRaSH op 24-08-2012 10:19 . Reden: topic op xbmc door gelezen ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb dezelfde installatie, XBMC 11 met HD-audio patch op Win7. Werkt hier perfect!
Je zegt dat je het probleem bij 1 film hebt. Misschien handig om een ander bestand te testen? Dan kun je uitsluiten dat het aan de audiostream zelf ligt.
Je kan ook andere software proberen om te testen of het aan jouw XBMC setup ligt of niet.Voor de HD-audio patch gebruikte ik Media Player Classic met ffdshow. Tutorial: klik hier
Als dat wel werkt, ligt het aan de XBMC setup. Je kan dan zorgen dat je films met bepaalde eigenschappen (HD audio bv.) extern laat afspelen, via Media Player Classic. Zo deed ik dat voorheen, werkte ook perfect.
En dan wachten op Frodo, waar het ingebakken zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
TRaSH schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:12:

het kan ook een driver issue wezen,
niet alle realtek drivers zijn goed werkend.
geloof zelf dat je niet de laatste versie moet nemen maar een oudere.
ik zie dat je de realtek drivers gebruik waarom niet de ati/amd drivers ?
die gebruik ik namelijk
Sorry, dit was een voorbeeld-afbeelding, gejat van het XBMC forum. Ik gebruik gewoon de AMD drivers, hij staat ingesteld op WASAPI
kijk ook even naar je instellingen van je versterker in je hdmi settings.
daar zit een optie tussen passtrue ofzo.
Heeft dat hiermee te maken dan? Ik kan even kijken of aan/uitzetten helpt, maar ik dacht dat dat ergens anders voor bedoeld was.
_Vincent_ schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:21:
[...]
Je zegt dat je het probleem bij 1 film hebt. Misschien handig om een ander bestand te testen? Dan kun je uitsluiten dat het aan de audiostream zelf ligt.
Goed idee, ga ik doen!
Je kan ook andere software proberen om te testen of het aan jouw XBMC setup ligt of niet.Voor de HD-audio patch gebruikte ik Media Player Classic met ffdshow. Tutorial: klik hier
Als dat wel werkt, ligt het aan de XBMC setup. Je kan dan zorgen dat je films met bepaalde eigenschappen (HD audio bv.) extern laat afspelen, via Media Player Classic. Zo deed ik dat voorheen, werkte ook perfect.
En dan wachten op Frodo, waar het ingebakken zit :)
Die tutorial had ik al eens gevolgd, maar ik kreeg het niet goed voor elkaar. Bij mij kreeg ik als resultaat een output via S/PDIF, terwijl ik de S/PDIF aansluiting niet eens gebruik. En het was daarnaast ook nog eens niet in bitstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
schumi2004 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:35:
Thanks voor de tips, zal er eens induiken.

Maar jouw probleem.
Je zegt dat je in je library van bv de 250 films er 18 mist, is die Missing movie scanner dan niet de tool om aan te geven welke het zijn en dat je daar dan een imdb.nfo file in dropt zodat ze wel herkend worden?
Laat je even weten als je het hebt uitgevogeld? :)

Onder de kop VIDEO / BESTANDEN / MOVIES zie ik dat er 150 films zijn (ook in windows gecheckt natuurlijk). Als ik vervolgens naar mijn FILMS ga, zijn er van de 150 films 18 niet herkend en verwerkt. Het gaat er om dat ik op de een of andere manier kan zien welke 18 dit zijn, ik dacht dat Missing Movie Scanner juist was bedoeld voor filmbestanden die niet waren herkend ipv van de map/film. Ik ga het eens proberen met Missing Movie Scanner.

Over dat imdb.nfo bestand, ik heb het hier langs zien komen, het advies voor nfo bestanden en dergelijk maar weet er eigenlijk weinig van af; wat voor nfo bestand moet dit zijn en kan ik het ergens nalezen?

//EDIT, gevonden;
- http://wiki.xbmc.org/inde...sets#Getting_an_.NFO_file
en ook een NFO creator, weet niet of deze voor xbmc is maar via de forum van xbmc gevonden;
- http://nfo.sprocket.dk/

Zijn er nog meer geautomatiseerde nfo makers? :)

//EDIT2, gevonden ;)
Ember Media Manager, dit is precies wat ik bedoel, eens even testen :)

[ Voor 13% gewijzigd door EN-IS op 24-08-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:28

sphere

Debian abuser

Is er een manier om er achter te komen hoe thetvdb een serie herkent? Ik heb geprobeerd met de GetSeriesId.php url er chocola van te maken, maar dan snap ik niet hoe de individuele episodes herkend worden. Heb zowel de directory als de aflevering geprobeerd te hernoemen. Of moeten ze misschien in een subdir?

Dit alles op Ubuntu 10.04.4 LTS met xbmc Eden van de PPA.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Band.Of.Brothers.2001.E02.Day.Of.Days.720p.HDDVD.x264-hV.par2
Band.Of.Brothers.2001.E03.Carentan.720p.HDDVD.x264-hV.par2
Band.Of.Brothers.2001.E04.Replacements.720p.HDDVD.x264-hV.par2
Band.Of.Brothers.2001.E05.Crossroads.720p.HDDVD.x264-hV.par2
Band.Of.Brothers.2001.E06.Bastogne.720p.HDDVD.x264-hV.par2
Band.Of.Brothers.2001.E07.The.Breaking.Point.720p.HDDVD.x264-hV.par2
Band.Of.Brothers.2001.E08.The.Last.Patrol.720p.HDDVD.x264-hV.par2
Band.Of.Brothers.2001.E09.Why.We.Fight.720p.HDDVD.x264-hV.par2
Band.Of.Brothers.2001.E10.Points.720p.HDDVD.x264-hV.par2
Band.of.Brothers.E01

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
sphere schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:22:
Is er een manier om er achter te komen hoe thetvdb een serie herkent? Ik heb geprobeerd met de GetSeriesId.php url er chocola van te maken, maar dan snap ik niet hoe de individuele episodes herkend worden. Heb zowel de directory als de aflevering geprobeerd te hernoemen. Of moeten ze misschien in een subdir?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Band.of.Brothers.E01
Het is een combinatie van XBMC + TheTVDB. Via de normale website van the tvdb kom je erachter dat het gewoon een seizoen is met 10 afleveringen. Dus simpelweg een normale serie structuur is voldoende, zoals.
X:\Series\Band Of Brothers\season01\Band.Of.Brothers.2001.S01E01......

Er zijn wel wat alternatieven, zoals hier beschreven. Zoals Dus 101 of Pt.1 etc.

Let ook op dat ik nu alleen ook par2 files zie (van wat jij hebt gepost), dat je de bijbehorende mkv/avi of w/e ook wel erbij hebt staan.

Ter voorbeeld, dit is hoe ik The Pacific heb ingesteld (lijkt heel veel op Band of Brothers - ook een miniserie met 10 eps):
Z:\Series\The Pacific\season01>ls *.mkv
The.Pacific.S01E01.Part.One.HD.TV.mkv    The.Pacific.S01E06.Part.Six.HD.TV.mkv
The.Pacific.S01E02.Part.Two.HD.TV.mkv    The.Pacific.S01E07.Part.Seven.HD.TV.mkv
The.Pacific.S01E03.Part.Three.HD.TV.mkv  The.Pacific.S01E08.Part.Eight.HD.TV.mkv
The.Pacific.S01E04.Part.Four.HD.TV.mkv   The.Pacific.S01E09.Part.Nine.HD.TV.mkv
The.Pacific.S01E05.Part.Five.HD.TV.mkv   The.Pacific.S01E10.Part.Ten.720p.BluRay.mkv

[ Voor 16% gewijzigd door serhat op 24-08-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
sphere schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:22:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Band.of.Brothers.E01
Dit probleem had ik ook met band of brothers. Zorg ervoor dat je S01E01 etc er in staat dan herkent hij ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wie kan me helpen?

Wilde bij een maat van me XBMC met 3D materiaal testen maar zijn er ergens 3D demo filmpjes te downloaden die als test gebruikt kunnen worden? Geen idee welke extentie's deze hebben, geen mkv's lijkt me of juist wel?

Had al ergens demo filmpjes gevonden maar die leken niet echt 3D te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-05 11:34

Convoy

g44p

schumi2004 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:50:
Wie kan me helpen?

Wilde bij een maat van me XBMC met 3D materiaal testen maar zijn er ergens 3D demo filmpjes te downloaden die als test gebruikt kunnen worden? Geen idee welke extentie's deze hebben, geen mkv's lijkt me of juist wel?

youtube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
schumi2004 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:50:
Wie kan me helpen?

Je hebt 2 soorten 3D voor zover ik weet, puur 3D zoals op een bluray, dat je TV bijvoorbeeld ook automatisch detecteert dat het 3D content is, net zoals hiervoor HDMI 1.4 (soms zeggen ze ook 1.3b ofzo) nodig is. Maar ook simpelweg een film met een normale resolutie (en ook dus als extensie mkv or whatever), alle soorten formaten eigenlijk zolang je maar op je TV 3D SBS kan aangeven dat de linkerhelft en de rechterhelft van het film dezelfde scene is maar dan vanuit een andere kijkhoek. Hier zijn meer variaties op, maar dat is de meest gebruikte op het moment voor zover ik weet. Vaak kan je de optie ergens in de video-instellingen van de TV vinden. Ik maak er wel eens gebruik van.

Laatste kom je heel vaak tegen. Even zoeken op releases met 'SBS' in titel.

[ Voor 11% gewijzigd door serhat op 24-08-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:11
HwKok schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 00:34:
[...]
Nu het toevallig toch over geluid gaat.....
Ik heb een Sony surroundset. Aangesloten met een optische kabel.
Voor zover ik weet kan het ding alleen gewoon DTS en Dolby 5.1 aan.
Heeft het daarmee zin om mij te verdiepen in bijv de DanielA-versie enzo, of heeft dat alleen zin bij een echt high-end geluidssysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Als je alleen DTS en Dolby 5.1 hebt, heeft dat geen zin. Dat is alleen nodig als je systeem HD-geluid (DTS-HD Master of Dolby TrueHD) kan verwerken. XBMC kon dit nooit, maar met de patch van DanieleA wel, vandaar.

Even een korte update van mijn kant:
Ik heb een paar samples gedownload met DTS-HD en Dolby TrueHD geluid. Beiden geven hetzelfde probleem als die ene film die ik steeds probeerde. Ligt dus niet aan die film.

Volgende stap is het proberen via ArcSoft Total Media Theatre (TMT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Ik heb dit geïnstalleerd en alles werkt prima, behalve als ik DTS-HD Master Audio inschakel. Ik heb 1 film met DTS-HD geluid, deze stottert gigantisch en de melding 'failed to initialize audio device' verschijnt. Ik hoor dan ook geen geluid. Kies ik iets anders dan DTS-HD Master Audio in de audio-settings, dan werkt alles prima, deze films geven of DTS of Dolby geluid en het logo wordt dan ook opgelicht op m'n receiver.

Bij de audio-settings in XBMC heb ik alles aangevinkt, omdat mijn receiver (Onkyo HT-R548, onderdeel van HT-S5405 pakket) ook alles ondersteunt (geloof ik). Sowieso DTS-HD en Dolby TrueHD.
Het ziet er bij mij dus ongeveer zo uit.

Ik werk op een net nieuw gebouwde HTPC met de volgende specs:

Moederbord: Asrock A75M
RAM: 2x 2GB Gskill F3-12800
APU: AMD A4-3400
HDD: Western Digital 2TB WD20EARX

Waar zou het door kunnen komen? Moet ik iets uitvinken in XBMC? Of juist aanvinken in de geluidsinstellingen van Windows7?
Jij hebt zo ongeveer hetzelfde probleem als dat ik had. Had te maken met mijn scherm edid.

Hier even een vervangende pakken je schermdrivers updaten met die inf file en dan goed zetten in XBMC.

http://www.avsforum.com/t...ming-issues-for-ati-5xxxs

Wat voor scherm heb je?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 24-08-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:41:
[...]

Jij hebt zo ongeveer hetzelfde probleem als dat ik had. Had te maken met mijn scherm edid.

Hier even een vervangende pakken je schermdrivers updaten met die inf file en dan goed zetten in XBMC.

http://www.avsforum.com/t...ming-issues-for-ati-5xxxs

Wat voor scherm heb je?
Zou dit helpen? Ik heb het zo aangesloten: HTPC --> Receiver --> TV (Samsung UE46ES6570)
Volgens mij is in deze opstelling het verhaal van scherm-EDID niet van toepassing, aangezien ze het daar hebben over HTPC --> TV --> Receiver.

En wat moet ik wijzigen in XBMC?

[ Voor 52% gewijzigd door HwKok op 24-08-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
HwKok schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:43:
[...]

Zou dit helpen? Ik heb het zo aangesloten: HTPC --> Receiver --> TV (Samsung UE46ES6570)
Volgens mij is in deze opstelling het verhaal van scherm-EDID niet van toepassing, aangezien ze het daar hebben over HTPC --> TV --> Receiver.

Ik heb alleen een afbeelding van je voorbij zien komen waarin je audio-settings weergegeven zijn. Zou je ook even plaatjes van je video-settings willen delen? Dus datgene wat onder Video en Systeem aan video-instellingen te vinden is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HwKok schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:43:
[...]

Verhaal is nog steeds van toepassing. Die volgorde is niet interessant. Pak de versie uit de lijst waar die sterretjes bij staan en de onkyo reciever. Vervang je standaard .inf driver van je beeldscherm op je pc met die andere versie. Reboot het hele zaakje incl. je reciever. Dan in XBMC bij audio settings je audio uitvoer veranderen naar de versie de je net erin hebt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:57:
[...]

Verhaal is nog steeds van toepassing. Die volgorde is niet interessant. Pak de versie uit de lijst waar die sterretjes bij staan en de onkyo reciever. Vervang je standaard .inf driver van je beeldscherm op je pc met die andere versie. Reboot het hele zaakje incl. je reciever. Dan in XBMC bij audio settings je audio uitvoer veranderen naar de versie de je net erin hebt gezet.
Ik heb gedaan wat je zei, maar dit heeft geen resultaat opgeleverd.
Nu is mijn AMD HDMI ´unplugged´ volgens Windows en kan ik alleen nog maar de Realtek HDMI selecteren. Daar komt geen geluid uit, ook niet buiten XBMC om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
HwKok schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:29:
Als je alleen DTS en Dolby 5.1 hebt, heeft dat geen zin. Dat is alleen nodig als je systeem HD-geluid (DTS-HD Master of Dolby TrueHD) kan verwerken. XBMC kon dit nooit, maar met de patch van DanieleA wel, vandaar.
Dank voor de uitleg. Wellicht in de toekomst, maar dan is Frodo er vast al :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HwKok schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:11:
[...]

Ik heb gedaan wat je zei, maar dit heeft geen resultaat opgeleverd.
Nu is mijn AMD HDMI ´unplugged´ volgens Windows en kan ik alleen nog maar de Realtek HDMI selecteren. Daar komt geen geluid uit, ook niet buiten XBMC om.
Ik denk dat je dan toch iets verkeerd hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

bij mij zie ik helemaal geen realtek opties omdat ik die drivers ook niet geinstalleerd heb,
kunnen ze ook niet conflicten.
HTPC > TV > Reciever is alleen als je 2.0 wil en dan kan je net zo goed optisch aansluiten,
maar had je het al geprobeerd met TMT ? (ben een beetje aan het heen en weer vliegen van de xbmc forum naar hier om je te volgen)
mij staat iets bij dat het werkte met TMT alleen nog geen bitstreaming,
dus dat lijkt mij nog steeds een instelling fout in windows of je reciever.

en je kan altijd een alpha versie van frodo proberen als postable mode (starten met -p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-05 22:55
Ik heb reeds eerder gevraagd waarom xbmc bij mij niet meer op wil starten in Ubuntu 12.04.1 LTS.

Vervolgens heb ik het onderstaande gedaan:

- de map ./xbmc gekopieerd en verwijderd;
- xbmc verwijderd;
- de driver voor de grafische kaart verwijderd (Catalyst 9.3);
- de driver voor de grafische kaart geinstalleerd. (Catalyst) 12.6);
- xbmc opnieuw geinstalleerd.

Als ik nu xbmc op probeer te starten zie ik even activiteit van de harddisk.
vervolgens stopt het weer.

De grafische kaart is een Radeon HD 3600.

Iemand die mij kan helpen waarom xbmc niet wil opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

geen logfile die aangemaakt word misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
Heb ik naar gezocht, maar xbmc.log kan ik niet vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door schuurman op 26-08-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
schuurman schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:23:
Heb ik naar gezocht, maar xbmc.log kan ik niet vinden.
find / -name xbmc.log

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
Ik heb met het commando gezocht maar wederom geen xbmc.log gevonden.

Is xbmc wel goed geinstalleerd??

Alvast bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-05 11:34

Convoy

g44p

schuurman schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:32:
Ik heb met het commando gezocht maar wederom geen xbmc.log gevonden.

Is xbmc wel goed geinstalleerd??

Alvast bedankt voor je hulp.
Staat je logging uberhaupt aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
Géén idee, hoe kan ik dit zien?

Edit: ik heb even gekeken maar de overige logfiles zoals bijv. maillog worden wel bijgewerkt dus m.i. staat het logging aan.

[ Voor 67% gewijzigd door schuurman op 26-08-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

/$user/.xbmc/temp/xbmc.log
Is dacht ik de default locatie van de xbmc-log. Voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
/$user/.xbmc heb ik al niet.
Foutje bij de installatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 23:39
$user is je home-folder ;)
Daar heb je dus je .xbmc-folder instaan. En daarin (of een niveau verder in temp) zou je xbmc.log moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
Dat had ik al begrepen :-), maar in mijn home folder heb ik geen ./xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
schuurman schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:40:
Dan zoeken waar ie wel staat

find / -name .xbmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Als je grafisch zoekt dan zie je hem niet. Directories met een . ervoor zijn "hidden".

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Laatst online: 20-05 11:58
schuurman schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 19:52:
Vervolgens heb ik het onderstaande gedaan:

- de map ./xbmc gekopieerd en verwijderd;
Raar dat je de .xbmc map niet gevonden krijgt maar wel aangeeft dat je deze eerder al wel verwijderd hebt. Meestal wil het verwijderen van de .xbmc map wel helpen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-03 07:18
Gisterenavond eindelijk eens de nightly getest van Android op men Asus TF101. Werkt wel leuk. Twee kleine opmerkingen waar jullie misschien wat van weten:
- Wanneer ik een SMB share wil kiezen voor file source krijg ik onmiddellijk Error 2: Share Not Available. Op andere pcs heb ik dit niet. Wanneer ik manueel de locatie toevoeg (smb://diskstation/het/correcte/pad) lukt het wel. Online heb ik gezocht en het kan aan verschillende dingen liggen oa de snelheid van de wifi. Lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
- Het geluid staat enorm stil in xbmc. Bijna onhoorbaar.
- Wanneer ik een upnp share opzet zie ik de files wel maar begint de library niet te scannen naar bv movie info. Is dit normaal? Dit heb ik nog niet getest op andere pc's

[ Voor 13% gewijzigd door tboheeren op 27-08-2012 11:40 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-05 10:11

jacobras

Developer

tboheeren schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:38:
- Het geluid staat enorm stil in xbmc. Bijna onhoorbaar.
Let op: je hebt twee volumes: je Android-volume en een volumeregeling binnen XBMC. Ik zorg voor het starten van XBMC ervoor dat mijn toestel op maximaal volume staat, dan is het geluid prima hoorbaar en te regelen.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 20:10
(om even oude koeien uit de sloot te halen)

ik lees hier net een stukje terug dat iemand bezig geweest is om een centrale mysql db op te zetten
ik ben hier nu voor de 3e x mee bezig maar volgens mij doe ik iets compleet fout..

wie kan mij hier mee helpen aangezien ik dus niet weet wat er fout gaat..

ik heb geinstaleerd/aangemaakt op mijn NAS

phpmyadmin
hierin heb ik aangemaakt een user genaamd xbmc met pass xbmc
2 databases genaamd xbmc_video / _music
volledige toegang gegeven aan de user xbmc

library export
ik heb een library export gedaan van mijn muziek en video
en deze zijn ook netjes te zien
*xbmc wiki zegt paden aanpassen als bestanden lokaal staan*

aangezien ze al via de NAS opgehaald worden zijn ze dus al goed neem ik aan??

advancedsettings.xml
deze heb ik aangemaakt met de code die bij de wiki stond
en hierbij de sterretjes veranderd in het ip van mijn NAS
de poort heb ik hetzelfde gelaten 3306
dit bestand in mijn userdata folder gestopt

opstarten xbmc
het duurt enorm lang voordat xbmc op gestart is +- 5 minuten
hierna de videolibrary terug gezet maar phpadmin laat geen tabellen zien of andere dingen in de database!

waar kan dit aan liggen?
(en baal ook wel omdat het zo lang duurt om xbmc op te starten en duurt dit altijd zo lang met de advancedsettings.xml?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:42

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ok ik kan mezelf wel voor me kop slaan.

Ik heb XBMC 11 op een windows 7 pc staan en via HDMI naar de tv (HTPC)
Graag wilde ik me iphone foto's en video's draadloos streamen naar de HTPC.
Heb WMP en Media center geinstalleerd + de bekende plugin, werkt niet.
Heb Airvideo dinges (preciese naam weet ik niet meer) geinstalleerd (al dan niet legaal) werkt niet
Allerlei louche sites bezocht om het werken te krijgen met scripts en cmd commando's werkt niet
Windows eens geupdate (163 updates) werkt niet
.net framework allemaal geupdate werkt niet
Allerlei addons in XBMC gezocht

Zit er gewoon een knopje in xbmc bij de instellingen: Allow airvideo on devices. 8)7 8)7
Daar is me zondag van 19.00 tot 23.30 aan gegaan haha.
Ben blij dat het vlekkeloos werkt iig. pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
Snippo schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:15:
[...]

Raar dat je de .xbmc map niet gevonden krijgt maar wel aangeeft dat je deze eerder al wel verwijderd hebt. Meestal wil het verwijderen van de .xbmc map wel helpen namelijk.
Ik denk dat ik xbmc nog maar een keer verwijder en opnieuw installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:47

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

eehbiertje schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:02:
(om even oude koeien uit de sloot te halen)

ik lees hier net een stukje terug dat iemand bezig geweest is om een centrale mysql db op te zetten
ik ben hier nu voor de 3e x mee bezig maar volgens mij doe ik iets compleet fout..

wie kan mij hier mee helpen aangezien ik dus niet weet wat er fout gaat..

ik heb geinstaleerd/aangemaakt op mijn NAS

phpmyadmin
hierin heb ik aangemaakt een user genaamd xbmc met pass xbmc
2 databases genaamd xbmc_video / _music
volledige toegang gegeven aan de user xbmc

library export
ik heb een library export gedaan van mijn muziek en video
en deze zijn ook netjes te zien
*xbmc wiki zegt paden aanpassen als bestanden lokaal staan*

aangezien ze al via de NAS opgehaald worden zijn ze dus al goed neem ik aan??

advancedsettings.xml
deze heb ik aangemaakt met de code die bij de wiki stond
en hierbij de sterretjes veranderd in het ip van mijn NAS
de poort heb ik hetzelfde gelaten 3306
dit bestand in mijn userdata folder gestopt

opstarten xbmc
het duurt enorm lang voordat xbmc op gestart is +- 5 minuten
hierna de videolibrary terug gezet maar phpadmin laat geen tabellen zien of andere dingen in de database!

waar kan dit aan liggen?
(en baal ook wel omdat het zo lang duurt om xbmc op te starten en duurt dit altijd zo lang met de advancedsettings.xml?)
Je volgt waarschijnlijk een (te) oude tutorial. Deze gelde eigenlijk alleen toen de boel nog in beta was. De uiteindelijke implementatie heeft in de database naam nog een versienummer zitten en XBMC wil die graag zelf aanmaken. Je zult in je eerste stap dus niet die databases aan moeten maken en de xbmc user de rechten moten geven dat deze zelf een database aan kan maken.

Zie ook hier : http://wiki.xbmc.org/inde...ibraries/Setting_up_MySQL
Er wordt met geen woord meer gerept over het nog zelf aan moeten maken van de databases.

Het enige wat je nu nog moet doen is die GRANT regel uitvoeren die hierboven op de wiki staat en xbmc vervolgens weer opnieuw opstarten. Daarna kun je de boel gewoon importeren

[ Voor 4% gewijzigd door Janoz op 27-08-2012 16:41 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 20:10
oke ja ben nu met de 20ste tutorial bezig...

http://tweaking4all.com/n...lle-kamers-netjes-in-sync

nu geeft mijn xbmc log dus aan error unable to open database mymusic 18/17/16 etc
cant connect dus neem aan dat hij de myqsl server niet pakt

ook poort naar 8000 wijzigen (waar phpmyadmin op draait) werkt niet...
en aangezien ik dat zelf zo niet open kan zetten op mijn NAS hoop ik dat dit niet het probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Zijn er mensen die last hebben van een hoge pieptoon bij het gebruik van XBMC, ik heb dit vanaf het begin al, ik dacht dat dit hoorde (ruis/storing/hdmi/3.5mm jack/etc).

Maar nu begin ik me daar mateloos aan te irriteren :) Ik heb het probleem op mijn mediacenter, deze draait op win7 32bit met xbmc eden, aansluiting geluid via 3.5mm jack.

Om zeker te zijn dat het niet aan mijn mediacenter lag, heb ik een hdmi kabel (5meter) getrokken van mijn werk pc naar de tv, hier ook xbmc geinstalleerd (wel de gegevens gebruikt, dus xbmc gebruikersgegevens, van mijn mediacenter), hier hetzelfde probleem. Je hoort het vooral wanneer een video afspeelt, het is een hoge pieptoon alleen volume van de pieptoon is redelijk laag, het maakt niet uit of dit een video is van een dvd, mkv bestand, reddit, dumpert, enzv.

Iemand hier ervaringen mee, ook last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:45
Geen ervaringen mee, misschien helpt het volgende:

1. Kan je een verse installatie van xbmc doen?
2. Heb je het geluid niet als je een video met bijvoorbeeld vlc kijkt onder windows?
3. Mogelijkheid om openelec te proberen?

[ Voor 15% gewijzigd door warcow op 27-08-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
warcow schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:42:
Geen ervaringen mee, misschien helpt het volgende:

1. Kan je een verse installatie van xbmc doen?
2. Heb je het geluid niet als je een video met bijvoorbeeld vlc kijkt onder windows?
3. Mogelijkheid om openelec te proberen?
1. Ga ik doen :)
2. Nope... geen last van (het schiet me ineens te binnen, kan het niet aan de tv liggen?)
3. OpenElec? Zegt me wel wat (weet wel wat het is) maar hoe en wat, dat weet ik niet, effe inlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Voor de geïnteresseerden: ik heb zojuiste voor XOT-Uzg.v3 een nieuwe "Omroep Gelderland" kanaal uitgebracht. Hij zou via de repository geupdate moeten/kunnen worden.

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-05 11:52
Ik zag dat Plex voortaan ook vanaf buitenaf te benaderen (Plex Web client)

Je hebt dan dus geen programma meer nodig op de gastcomputer om een film te kijken.
Ik heb alleen geen zin om over te stappen naar plex, nu alles netjes werkt op XBMC.
Is er nog een andere manier (eventueel i.c.m XBMC) om films op een gastcomputer te kijken zonder iets te installeren?

Last.FM | Trakt.TV

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-02 13:18
Ben eindelijk overgestapt van XBMC4XBOX naar de Windows versie. (draait momenteel op Windows 8 rtm)
Tjee wat een verschil zeg. Het ziet er allemaal goed uit, maar wat ik mis is dat ik gewoon mijn (sub)directories(s) met XBMC kan benaderen. Blijkbaar is de library-manier tegenwoordig standaard en nu staan onze films door de films van onze kinderen...

Is daar iets aan te doen?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan dynamische playlists aanmaken op basis van bv. paden. Sommige skins ondersteunen ook ingangen in het hoofdmenu voor die aangepaste playlists.

* Borromini zo playlist voor Japanse films en één voor alle andere films gemaakt heeft

• Fire69
Je kan toch gewoon naar Videos - Files gaan? Dan krijg je je folders te zien? Zo gaat hiet hier bij mij toch...

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 13:43
Als je het volgende commando draait, dan kan je zien of er pakketen met de naam xbmc zijn geïnstalleerd:

dpkg -l | grep xbmc

Als er 'ii' voor het pakket staat is deze geïnstalleerd.

Vervolgens kan je met dpkg -L xbmc alle directories en bestanden van het pakket xbmc zien.

• Bart©
Fire69 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:15:
Je kan toch gewoon naar Videos - Files gaan? Dan krijg je je folders te zien? Zo gaat hiet hier bij mij toch...
Ik zag het nèt ja. Je hebt gelijk, jammer dat dat weer een extra actie vereist ten opzichte van de oude versie, maar goed.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik hoop dat het een tikfout is hier op het forum, maar het is

~/.xbmc

• Fire69
Bart© schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:22:
[...]

Ik zag het nèt ja. Je hebt gelijk, jammer dat dat weer een extra actie vereist ten opzichte van de oude versie, maar goed.
Het is bij mij al redelijk lang geleden dat ik xbmc nog op de xbox gebruikt heb, ik kan me dus niet meer zo goed voorstellen hoe het daar ging.
Voor zover ik me kan herinneren, was het daar toch ook via Videos, niet?

• Bart©
Fire69 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:30:
[...]

Het is bij mij al redelijk lang geleden dat ik xbmc nog op de xbox gebruikt heb, ik kan me dus niet meer zo goed voorstellen hoe het daar ging.
Voor zover ik me kan herinneren, was het daar toch ook via Videos, niet?
KLopt, maar die keek standaard naar mappen. Daar bladerde je eigenlijk gewoon door je mappen heen.
Optioneel kon je de library-view inschakelen. Nu is het andersom.

Heb dus een map met films voor mij en mijn vrouw èn een map met films voor de kinderen.
In die library-view (standaard view nu) staan die dus allemaal door elkaar.

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dan zet je de library mode toch gewoon uit? Afhankelijk van de skin zit die meestal in het menu dat je ziet als je in de library mode zit en met je pijl naar links gaat, vinkje uitzetten bij library mode en klaar...

• Fire69
Of je maakt 2 profielen zoals ik het doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-05 10:44
Ik heb het spul voor de kids gewoon in een aparte map staan die ik niet in de library heb opgenomen.
Vervolgens in de skin settings stel je in dat 'Videos' altijd naar files gaat (is een setting voor in de meeste skins, zowieso in Confluence).

Movies en TV Shows gaan gewoon naar de library waar dan dus verder geen kinderfilms e.d. tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

RFdeGroot schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:17:
Vervolgens in de skin settings stel je in dat 'Videos' altijd naar files gaat (is een setting voor in de meeste skins, zowieso in Confluence).
Valt tegen, ik mis het vrij vaak als ik in een niet-Confluence gebaseerde skin zit. Jammer, zou beetje standaard moeten zijn (of een standaard optie in XBMC, eigenlijk).

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Laatst online: 20-05 11:58
Kefding schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:16:
Ik zag dat Plex voortaan ook vanaf buitenaf te benaderen (Plex Web client)

Je hebt dan dus geen programma meer nodig op de gastcomputer om een film te kijken.
Ik heb alleen geen zin om over te stappen naar plex, nu alles netjes werkt op XBMC.
Is er nog een andere manier (eventueel i.c.m XBMC) om films op een gastcomputer te kijken zonder iets te installeren?
Je kan XBMC benaderen met UPnP en zo films afspelen op de gastcomputer. Of nog makkelijker: gewoon je map met films delen op je netwerk. Wil je XBMC gebruiken op je gastcomputer dan voeg je die gedeelde map gewoon toe aan je library.

PS. Ik heb er geen ervaring mee maar ik kan me niet voorstellen dat films afspelen via de browser vlekkeloos gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kefding bedoelt afspelen via internet. Dat lukt dus niet zoals jij het zegt.
Volgens mij is dat niet mogelijk met xbmc, daar is het niet voor ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
RFdeGroot schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:17:
Ik heb het spul voor de kids gewoon in een aparte map staan die ik niet in de library heb opgenomen.

Movies en TV Shows gaan gewoon naar de library waar dan dus verder geen kinderfilms e.d. tussen staan.
Zo heb ik het ook. En heb er een favoriet van gemaakt en als een custom-knop aan het hoofdmenu toegevoegd met leuke achtergrond etc.

[ Voor 187% gewijzigd door Dennisdn op 31-08-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:47

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb juist een favoriet gemaakt van het 'children' genre van movies en tv shows en die als custom item aan het hoofdmenu toegevoegd. Dan kan het kinderspul ook gewoon in de library staan.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:28

sphere

Debian abuser

Maar echt handig is het niet als je de xbmc remote gebruikt? Dan kan je beter alles in een library hebben staan?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 20:58
Op mijn Apple TV 2 met XBMC 11.0 kan ik via de lijst met film covers een film starten ongeacht of deze nu MKV of DVD of ander formaat is. De gebruiker ziet dus geen verschil in het starten van een film. Zo wil ik het ook graag.

Ik heb ook nog een Raspberry Pi met XBian 0.6.3 en XBMC 12.x en hier krijg ik bij het starten van een DVD de volgende melding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
07:22:22 T:1103417344  NOTICE: COMXPlayer: Opening: /media/usb/Media/Mrs. Doubtfire/VIDEO_TS/VIDEO_TS.IFO
07:22:22 T:1103417344 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED
07:22:22 T:1305908288  NOTICE: Thread COMXPlayer start, auto delete: false
07:22:22 T:1305908288  NOTICE: OMXClock using video as reference
07:22:22 T:1305908288  NOTICE: Creating InputStream
07:22:22 T:1305908288  NOTICE: COMXPlayer::OnExit()
07:22:22 T:1305908288  NOTICE: COMXPlayer::OnExit() deleting input stream
07:22:22 T:1103417344   ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 0, path [/media/usb/Media/Mrs. Doubtfire/VIDEO_TS/VIDEO_TS.IFO]
07:22:22 T:1276544064  NOTICE: Thread Background Loader start, auto delete: false
07:22:22 T:1103417344 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED

Het afspelen van een individuele VOB file uit de VIDEO_TS directory werkt wel goed. Het kiezen van de IFO heeft geen effect.

Iemand een idee waar dit nu aan ligt?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-04 17:17

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Heel veel gelezen op verschillende fora (ook hier ;) ) maar graag hulp van jullie experts..

In XBMC Eden 11.0 in Wion7 (draait op een Zotac AD04), als ik een pijl indruk op de remote van de Zotac, xbmc gaat dan 'die kant op' en blijft dit herhalen (soort van repeat) voor onbepaalde tijd. Alsof de knop zit vast. Ik kom er niet uit hoe dit te fixen.

Tevens mijn alternatief om via de iPhone xbmcRemote app mijn XBMC te bedienen lukt ook niet, hier krijg ik geen connectie met XBMC.

Iemand enige idee? Thanks!

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
kraades schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 10:14:
Op mijn Apple TV 2 met XBMC 11.0 kan ik via de lijst met film covers een film starten ongeacht of deze nu MKV of DVD of ander formaat is. De gebruiker ziet dus geen verschil in het starten van een film. Zo wil ik het ook graag.

Ik heb ook nog een Raspberry Pi met XBian 0.6.3 en XBMC 12.x en hier krijg ik bij het starten van een DVD de volgende melding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
07:22:22 T:1103417344  NOTICE: COMXPlayer: Opening: /media/usb/Media/Mrs. Doubtfire/VIDEO_TS/VIDEO_TS.IFO
07:22:22 T:1305908288  NOTICE: Thread COMXPlayer start, auto delete: false
07:22:22 T:1305908288  NOTICE: OMXClock using video as reference
07:22:22 T:1305908288  NOTICE: Creating InputStream
07:22:22 T:1305908288  NOTICE: COMXPlayer::OnExit()
07:22:22 T:1305908288  NOTICE: COMXPlayer::OnExit() deleting input stream
07:22:22 T:1103417344   ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 0, path [/media/usb/Media/Mrs. Doubtfire/VIDEO_TS/VIDEO_TS.IFO]
07:22:22 T:1276544064  NOTICE: Thread Background Loader start, auto delete: false

Het afspelen van een individuele VOB file uit de VIDEO_TS directory werkt wel goed. Het kiezen van de IFO heeft geen effect.

Iemand een idee waar dit nu aan ligt?
Heb je de MPEG2-licensie wel gekocht voor de RasPi? ;)

[edit]
Never mind, net in het andere topic gelezen dat dat het probleem niet is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 20:58
Fire69 schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 22:09:
[...]

Heb je de MPEG2-licensie wel gekocht voor de RasPi? ;)

[edit]
Never mind, net in het andere topic gelezen dat dat het probleem niet is :)
Thanks, het probleem is idd dat dvd support in xbmc voor de Pi is uitgezet ten tijde dat de mpeg-2 licentie nog niet beschikbaar was. Ik verwacht dat dit dus wel weer beschikbaar komt. Misschien ga ik zelf nog wel een xbmc compileren...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Laatst online: 15-05 20:19
Misschien dat mensen die ook hun xbmc database op een nas hebben draaien mij kunnen helpen.

Ik heb een win 7 machine met daarop een verse installatie van xbmc.
Ik heb een advancedsettings.XML in mijn userdata map gezet.
Deze verwijst naar mijn synology nas.

Ik heb daarop MySQL draaien met een xbmc gebruiker en wachtwoord en volledige rechten.
Xbmc maakt de 2 databases netjes aan dus dat gaat goed.
Als ik nu een map wil toevoegen aan mijn library dan gebeurt er niets.
Wat gaat hier mis?
Als ik het advancedsettings.XML weghaal, dan de map toevoeg gaat het goed.
Als ik hier dan een export van maak en deze weer importeer na terug plaatsen van XML bestand gaat dit ook goed. Ik zie in phpmyadmin dat de dB gevuld wordt.
Series staan er dan in maar afleveringen niet??

Het advancedsettings.XML bestand is een copy van de xbmc wiki met alleen aanpassing van op adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Buzzie schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 23:59:
Misschien dat mensen die ook hun xbmc database op een nas hebben draaien mij kunnen helpen.

Ik heb een win 7 machine met daarop een verse installatie van xbmc.
Ik heb een advancedsettings.XML in mijn userdata map gezet.
Deze verwijst naar mijn synology nas.

Ik heb daarop MySQL draaien met een xbmc gebruiker en wachtwoord en volledige rechten.
Xbmc maakt de 2 databases netjes aan dus dat gaat goed.
Als ik nu een map wil toevoegen aan mijn library dan gebeurt er niets.
Wat gaat hier mis?
Als ik het advancedsettings.XML weghaal, dan de map toevoeg gaat het goed.
Als ik hier dan een export van maak en deze weer importeer na terug plaatsen van XML bestand gaat dit ook goed. Ik zie in phpmyadmin dat de dB gevuld wordt.
Series staan er dan in maar afleveringen niet??

Het advancedsettings.XML bestand is een copy van de xbmc wiki met alleen aanpassing van op adres
Doe eens op pastebin zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Laatst online: 15-05 20:19
ik heb de moed alweer opgegeven.
Kreeg het op een gegeven moment voor elkaar....maar als ik wat extra wou toevoegen van een nieuwe map of bestaande map dan werd er niets gevonden.

Ik gebruik XBMC maar op 1 machine dus het is geen ramp.
Het leek me alleen wel makkelijk.
Draai nu een sync programma die automatisch een backup maakt van de userdata map. en de centrale fanart map.
Pagina: 1 ... 53 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]