Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 103 Laatste
Acties:
  • 440.525 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-07 10:55

Mx. Alba

hen/die/zij

De CT200h is "te groot" en daardoor niet representatief. ;)

En wat betreft de hybride aandrijflijn... Ik rij nu sinds medio 2008 Prius en dat bevalt me heel goed. Wat ik gewoon prettig vindt is dat de auto altijd het zelfde reageert op het gaspedaal; bij een auto met (automatische) versnellingsbak is de reactie van de auto (acceleratie of remmen op de motor) afhankelijk van de versnelling waar hij in staat, bij de Prius doet hij gewoon altijd het zelfde.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 16:40
Falcon schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:56:
Daarnaast moet ik erg wennen aan het CVT + Hybride aandrijflijn, al een paar keer wat proefritjes in de Prius gemaakt.. maar het blijft zenuwachtig rijden.
Heb ik ook heel sterk.. en dat terwijl ik een Civic Hybrid had (CVT). De Lexus is voor mij daarom ook afgevallen. Ik vind die aandrijflijn rampzalig. Kofferbak hielp ook niet mee. Helaas is voor mij de Prius station te laat op de markt (lees: ik heb net een maand m'n nieuwe auto).

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-07 16:00
Ik ben ook beland in de 'keuze leaseauto' stress. Wat begint als een leuke zoektocht eindigt alweer snel in niet-kunnen-kiezen stress...

Het eerste waar ik aan dacht was natuurlijk een 14% auto uit te gaan zoeken. Lekker lage bijtelling en daar gaat het natuurlijk gedeeltelijk ook om. Naast bijtelling is het natuurlijk belangrijk dat ik 150.000 km tevreden van de auto gebruik kan maken.

Nu heb ik drie auto's op het oog:

- Renault Mégane Eco2 3 of 5 deurs
- Toyota Auris Full Hybrid
- Lexus CT200h Full Hybrid

En nu vind ik het weer erg lastig om te kiezen...

De Renault is geen hybride dus zal wat fijner rijden denk ik (nog niet getest) maar heeft teveel co2 uitstoot om na 1 juli nog in de 14% te vallen. Geen dealer kan mij garanderen dat de auto voor 1-7 geleverd wordt en wat er gebeurt als de auto te laat komt.

De Toyota is een leuke optie, maar vind het model niet zo heel erg mooi. Ook van binnen net een beetje te plastic. Hij is wel weer zo'n 10k goedkoper dan de Lexus wat me zo 50 euro per maand netto scheelt aan bijtelling. Dat is toch 2,5k besparing in 4 jaar. Voordeel t.o.v. de Renault is dat bij deze auto geen onzekerheid is over de 14% bijtelling na 1-7.

De Lexus vind ik zelf het mooiste. Helemaal in de luxury uitvoering. Helemaal compleet en echt supermooi, maar wel hybrid. Zaterdag ga ik proefrijden en dan eens bekijken of ik kan wennen aan zoiets. Nadeel van de CT200h is natuurlijk de prijs en dus de hoogste bijtelling van het stel.

Lastig, lastig, lastig. Weet het echt even niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Wat is de reden dat de Prius er niet bij staat? Waarschijnlijk het uiterlijk? Want de CT200h kan je niet echt vergelijken met de Auris Full Hybrid, het zijn auto's uit totaal verschillende klassen. CT200h en Prius is een veel eerlijkere vergelijking qua luxe, ruimte en uitrusting. En als je dan Prius overweegt, vergeet dan ook de nieuwe Prius Wagon niet, dat is de ruimste 14%-auto die te krijgen is in 2012.

Heb je al eerder (langere tijd) automaat gereden? Dan zal je aan hybride heel snel wennen en niet meer terug willen naar een "normale" automaat. Het voordeel van hybride is namelijk dat je geen schakelmomenten hebt. Bij een normale automaat verschilt de manier waarop de auto reageert op het gaspedaal namelijk nogal al naar gelang de bak in een verschillende versnelling staat; bij een kickdown kan het zo een aantal seconden duren voordat de bak is teruggeschakeld en vol gas geeft. Een hybride reageert veel directer (de elektromotor is immers altijd paraat om een dot koppel te geven) en homogener op het gaspedaal.

Heb je nog nooit eerder automaat gereden? Dan zal je zeker een paar weken nodig hebben om echt te wennen aan een hybride; maar dan gaat het meer om het wennen aan automaat dan aan het wennen aan hybride... De eerste week gebeurde het nog regelmatig dat ik instinctief wilde ontkoppelen en dan trap je dus heel hard met je linker poot op de rem :D

Wat betreft de Renault... Als ik jou was zou ik het er niet op wagen ivm het risico op hogere bijtelling. Ennuh, een "Eco"-dieseltje beter rijden dan een hybride? Laat me niet lachen. Eco-dieseltjes zijn over het algemeen ondergedimensioneerd en zijn nauwelijks vooruit te branden. De Auris Hybrid, CT200h en Prius zijn daarentegen in minder dan 10 seconden van 0 tot 100. Geen racemonsters, maar niet slecht voor 14%-auto's van dat formaat! De elektromotor heeft al zijn koppel al bij 0 toeren en dat is goed te merken...

[ Voor 23% gewijzigd door Mx. Alba op 05-01-2012 15:03 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:53
Behalve de DS3 e-HDI. Die is allesbehalve ondergedimensioneerd voor een eco-wagen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

Mx. Alba schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:59:
Wat is de reden dat de Prius er niet bij staat? Waarschijnlijk het uiterlijk? Want de CT200h kan je niet echt vergelijken met de Auris Full Hybrid, het zijn auto's uit totaal verschillende klassen. CT200h en Prius is een veel eerlijkere vergelijking qua luxe, ruimte en uitrusting. En als je dan Prius overweegt, vergeet dan ook de nieuwe Prius Wagon niet, dat is de ruimste 14%-auto die te krijgen is in 2012.
Ietwat overdreven het verschil wat je hier aangeeft met betrekking tot de Auris en Prius. De Lexus weet ik niet, daar heb ik nooit ingezeten.

De Auris heeft achtering meer hoofdruimte dan de Prius, en eigenlijk is alleen de kofferbak flink kleiner. Als je nog kinderen in de kinderwagen hebt zitten dan is de Auris geen optie, want er past vrijwel geen kinderwagen achterin. Bij de Prius weer wel. De aandrijflijn is gelijk, dus dat zou ook geen issue moeten zijn, blijft over smaak qua inrichting. Toegegeven, de Prius is naar mijn smaak iets mooier van binnen, maar dat was mij nou weer geen 8000 euro verschil waard. 90% van de tijd rij ik alleen in mijn auto, en om dan maar voor een beetje extra kofferbakruimte 8000 euro te moeten betalen is me weer wat te gortig.
Voor wat betreft de ruimte in de CT200, dat is volgens mij niet heel veel meer dan de Auris. Maar nogmaals, dat is een gok.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-07 16:00
De Prius vind ik persoonlijk inderdaad niet echt mooi en voor hetzelfde geld rij je ook de Lexus CT200h. Deze heeft wel (veel) minder ruimte, maar dat is voor mij geen probleem.

Ik heb nog geen automaat ervaring, maar was er wel een klein beetje naar op zoek gezien het vele filerijden in de Randstad. Gevoelsmatig valt de Renault daarmee dus al van mijn lijst af en ook de 1 juli onzekerheid maakt het nog makkelijker om hem te schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-07 06:49
EdwinB schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:43:
De Renault is geen hybride dus zal wat fijner rijden denk ik (nog niet getest) maar heeft teveel co2 uitstoot om na 1 juli nog in de 14% te vallen. Geen dealer kan mij garanderen dat de auto voor 1-7 geleverd wordt en wat er gebeurt als de auto te laat komt.
Gewoon nu bestellen, dan ben je op tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 20:56

BM

Moderator Spielerij
De Auris Hybrid, CT200h en Prius zijn daarentegen in minder dan 10 seconden van 0 tot 100. Geen racemonsters, maar niet slecht voor 14%-auto's van dat formaat! De elektromotor heeft al zijn koppel al bij 0 toeren en dat is goed te merken...
Hoewel je zeker een punt hebt moet je wel je feiten op orde hebben ;)

Auris hybrid: 11,4s
Prius: 10,4s
CT200: 10,3s
Megane: 10,4s

De Megane is dus op platte cijfers niks trager, alleen zullen de hybrides wel beduidend vlotter aanvoelen, om de door jou genoemde redenen. Al merk ik bij mijn Auris wel dat bij 60/70 km/h dat vlotte gevoel beduidend minder word :p

en nu maar hopen dat de cijfers van autoweek kloppen...

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 05-01-2012 19:22 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij een normale automaat verschilt de manier waarop de auto reageert op het gaspedaal namelijk nogal al naar gelang de bak in een verschillende versnelling staat; bij een kickdown kan het zo een aantal seconden duren voordat de bak is teruggeschakeld en vol gas geeft. Een hybride reageert veel directer (de elektromotor is immers altijd paraat om een dot koppel te geven) en homogener op het gaspedaal.
Een paar seconden :p Ik heb een 22 jaar oude Volvo 740 die minder dan een seconde nodig heeft ;) Ik denk dat er geen automaat op de markt is die er meer dan 1 seconde over doet (die gekke gerobotiseerde handbakken van de Fransen dus niet meegeteld).

Ik vind de CVT juist het werk van de duivel, sterker, het is juist 1 van de meest gehoorde kritieken op de aandrijflijn. Ik zou letterlijk nu nog eerder kiezen voor de automaat uit de 740 in mijn nieuwe auto dan zo'n rare CVT die "onnatuurlijk" aanvoelt en mijn motor laat loeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

De automaten waarmee ik gereden heb waren inderdaad Franse auto's dus misschien is dat niet representatief voor alle automaten.

Maar dan nog vergt het "vreemde" gedrag van een CVT alleen maar wat gewenning. In plaats van dat het toerental wisselt evenredig met de snelheid, wisselt het toerental (min of meer) evenredig met de energievraag. Ook dat is op zich best natuurlijk en bovendien efficiënter en het helpt ook om bewust zuiniger te rijden; als er meer energie verbruikt wordt loeit de motor harder, een betere terugkoppeling qua zuinigheid kan je niet hebben :D

Vroeger heb ik wel eens met zo'n oud DAFje gereden, ik vond het geweldig die CVT.

Als we echt gaan mierenneuken, heeft de Toyota/Lexus-hybride aandrijflijn niet eens een CVT. Ze noemen het e-CVT inderdaad maar het heeft niets te maken met een "ouderwetse" CVT. Alle motorische onderdelen (de wielen, de twee elektromotoren en de benzinemotor) zitten constant en onlosmakelijk met de zelfde versnellingsverhoudingen aan elkaar gekoppeld. De "transmissie" wordt helemaal niet gevarieerd. De toerentallen van de motoren variëren wel, ook ten opzichte van elkaar, maar aan de transmissieverhoudingen wordt niets veranderd.

[ Voor 40% gewijzigd door Mx. Alba op 05-01-2012 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:53
Zelf rij ik een Volvo V50 en dus wel enigzins verwend met fijne rij eigenschappen.
Van het weekend een ritje gemaakt in de in de Lexus ct200h, maar zeer positief verrast.

Dat er "hybride" aan de zijkant staat... who cares. Niks meer dan status, het is en blijft een auto van 30K+
En nog eens full-options!

Hij biedt te weinig ruimte voor mij en het gezin, maar zou anders zeker een optie zijn.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zosas schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:25:

Dat er "hybride" aan de zijkant staat... who cares. Niks meer dan status, het is en blijft een auto van 30K+
Full Options is de CT200h natuurlijk ook gewoon 45k ;) Voor in de 30k heb je op zich een leuk uitgeruste auto, maar dat is het dan ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Zelf rij ik een Volvo V50 en dus wel enigzins verwend met fijne rij eigenschappen.
Van het weekend een ritje gemaakt in de in de Lexus ct200h, maar zeer positief verrast.

Hij biedt te weinig ruimte voor mij en het gezin, maar zou anders zeker een optie zijn.
Probeer dan eens de Prius Wagon? Meer ruimte dan de V50 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

PWM schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:51:
[...]

Full Options is de CT200h natuurlijk ook gewoon 45k ;) Voor in de 30k heb je op zich een leuk uitgeruste auto, maar dat is het dan ook wel.
Voor ~30k heb je een volledig uitgeruste Auris Hybride... ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Grappig ik zie het totaal niet als status, daar heb ik sowieso al niet zoveel mee.
Ik zie een "Hybride" of "Blue" of "Eco" logo juist als een "ik wil het wel maar ik kan het niet" uitvoering :X

Waar is die mooie tijd dat we veel V6, V8, V12, Turbo en GTi logo's zagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

dude88 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:58:
[...]

Grappig ik zie het totaal niet als status, daar heb ik sowieso al niet zoveel mee.
Ik zie een "Hybride" of "Blue" of "Eco" logo juist als een "ik wil het wel maar ik kan het niet" uitvoering :X

Waar is die mooie tijd dat we veel V6, V8, V12, Turbo en GTi logo's zagen...
Nou, ook niet altijd hoor. Ik kan het wel, maar wil niet meer uitgeven aan een vervoersmiddel. :) (Ga liever een keer extra in het jaar op vakantie dan dat ik loop te patsen in een auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Afgelopen weekend maar eens gereden met een Fabia Greenline (Combi). Als referentiepunt gebruik ik (natuurlijk) de Polo Bluemotion die ik nu heb. Dezelfde fabrikant, hetzelfde platform, dezelfde motor. Heel spannend was het dus niet, want ik was al bekend met deze aandrijflijn. Op papier is deze bak wel ietsje langzamer dan de VW, maar in de praktijk vond ik het verschil niet echt merkbaar.

Alhoewel de auto's veel gelijkenissen kennen (sleutel, knopjes op het dashboard, stoelmechaniek, navigatie, etc) zijn er ook wat verschillen. Zo stuurt de Skoda wat zwaarder, wat goed voelbaar is bij een lager tempo. Zelf geef ik de voorkeur aan een lichter sturende auto zoals de Polo, maar voor mij is het dusdanig onbelangrijk dat ik het verder wel best vind (het is nog altijd bekrachtigd, dus whatever). Een ander groot verschil is de veerweg van beide auto's. Alhoewel de Skoda iets meer overhelt in de snelle bocht (kan ook aan de Combi hebben gelegen) vind ik de Skoda vele malen beter op slechte wegen. De VW dempt te hard en veert vervolgens veel te slap, dat is zowel oncomfortabel op de wegen met een incidentele richel (bijvoorbeeld een boomwortel) als door een woonwijk met drempels.

De Skoda verrast in positieve zin in ruimte. Nee, niet alleen door de grotere kofferbak vanwege de combi, maar ook binnen is het allemaal iets ruimer ingedeeld. Zo is de middentunnel tot het dashboard niet helemaal dicht, ideaal voor mensen met lange benen zoals ik. Ook is er meer hoofdruimte en heb je niet het probleem dat je je nek moet uitsteken om te kunnen zien of het stoplicht boven je hoofd op groen springt (waar ik bij de Polo wel last van heb). Ook bij de normale hatchback is er meer kofferbak ruimte tov de Polo. En alhoewel de auto vanuit Eco overwegingen verlaagt is raakt ie toch niet zo snel drempels, zoals mij met de Polo (met z'n grote taartschepbumper aan de voorkant) wel vaak overkomt. De enige ergonomische klacht die ik heb is de positionering van de radio/navi en de temperatuurregeling. Die laatste is namelijk bovenin geplaatst, wat natuurlijk niet handig is omdat je die toch niet zo vaak bedient en omdat een navigatie veel handiger is hoger in je dashboard en niet ter hoogte van je knie.

Als je tot slot ook het uitrustingsniveau meeweegt, de bang for the buck, dan is het overduidelijk dat Skoda de winnaar is. Ik had het afwerkingsniveau iets lager verwacht, maar eigenlijk zag ik dat nergens in terug. De stoelen zijn okay (iets minder zijdelingse steun dan in de Polo) voor normaal rijgedrag, het dashboard is gewoon geheel in VAG-style (übersaai dus) maar wel zonder gekke kraakjes of naden en qua ruimte binnen ontloopt het elkaar weinig. Bij de ene spec wint de Polo en bij de andere de Fabia. Al met al geen ondergeschikt model om goed mee te concurreren in dit segment. En daar waren ook de besteltijden dan ook naar, levertijd was zomaar 12 weken, iets om mee rekening te houden als je omhoog zit.

Goed, het is niet moeders mooiste, maar over smaak valt niet te twisten. En hoe langer je er naar kijkt, hoe meer het ook wat wordt als je op de details let. De neus, het front is lekker dik, de hoge a-stijl is iets aparts maar wel uniek. De projectorkoplampen, meesturende mistlampen... het is op zich ook wel erg fraai.

Even de prijzen naast elkaar:

Skoda Fabia GreenLine BusinessLine 5d: € 15990,-

Heeft zo goed als alles wat ik zou willen. Het enige gemis is wel een simpele USB aansluiting voor het afspelen van mp3's van usb-stick. De optie kost 130 voor de 'Mobile device interface' en 20 euro voor het USB kabeltje. Je kunt het ook over een andere boeg gooien: je laat de standaard navigatie achterwege en zet er een 'simpele' radio in waar je gewoon een usb stick kan inprikken (of met SD kaartje). Navigatie is voor mij zeker niet het belangrijkste...

Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium 5d: € 16095,-

Komt dan weliswaar niet met navigatie, maar verder wel met heel veel opties, ook opties die de Skoda niet heeft/kent. Zoals bluetooth, automatisch dimmende binnenspiegel, dimlichten die automatisch aangaan en de voorruitverwarming (yeah). Helaas ontbreekt een middenarmsteun, die er dan wel bij moet voor € 139,-

VW Polo BlueMotion Comfortline € 17350,-

En dan moet er nog bij een Executive pakket (niks anders dan een radio, betere speakers en met USB aansluiting) á € 190,-. Vervolgens wil ik de 5deurs uitvoering, dus komt er nog eens € 455,- bij (of € 655,- met elek. ramen die bij de Fabia en de Fiesta wel aanwezig zijn). En dan zit ik bij lange na niet op hetzelfde uitrustingsniveau als de andere 2:
Climatronic € 375,-
Park distance control € 365,-
Stuurwielbediening voor radio: € 160,-
Regensensor en dimmende binnenspiegel: € 160,-

Dan alsnog is de VW gek genoeg niet veel duurder in de lease, sterker nog, bij deze 3 uitvoeringen (zonder opties) is de Polo per maand het goedkoopste in de lease, ook al kost ie zo'n 1200~1300 euro meer in aanschaf. De extra opties ter waarde van zo'n zelfde bedrag kosten ook de kop niet, denk aan zo'n 25 euro per maand extra.
Prijzen van directlease, incl. brandstof, bij 48maanden/40000km:
De Polo kost dan € 491,- de Fiesta € 499,- en de Fabia € 501,-

De keuze wordt er niet makkelijker op. Als particulier had ik de Polo meteen afgeschreven gezien de prijs (leuk hoor die restwaarde, maar ik wil nu ook een beetje leuk rijden voor een leuke prijs), maar als zakelijke rijder is het dus zeker nog geen besliste wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-07 12:22
ebia schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:43:

Als je tot slot ook het uitrustingsniveau meeweegt, de bang for the buck, dan is het overduidelijk dat Skoda de winnaar is. Ik had het afwerkingsniveau iets lager verwacht, maar eigenlijk zag ik dat nergens in terug.
Dat is ook mijn ervaring. Een vriendin rijdt een Fabia uit 2011 en de afwerking van bv het dashboard is daar vrijwel op hetzelfde (goede) niveau als van de Polo. Zelf hebben we afgelopen jaar naar een Ibiza gekeken, die viel juist wel tegen op dit gebied. Harde materialen waar de Polo zachte materialen gebruikt, slecht passende onderdelen, allemaal niet op VW-niveau.
...

Skoda Fabia GreenLine BusinessLine 5d: € 15990,-

Heeft zo goed als alles wat ik zou willen. Het enige gemis is wel een simpele USB aansluiting voor het afspelen van mp3's van usb-stick. De optie kost 130 voor de 'Mobile device interface' en 20 euro voor het USB kabeltje. Je kunt het ook over een andere boeg gooien: je laat de standaard navigatie achterwege en zet er een 'simpele' radio in waar je gewoon een usb stick kan inprikken (of met SD kaartje). Navigatie is voor mij zeker niet het belangrijkste...
Is die standaard navigatie niet gewoon een RNS310/315? Volgens mij kan daar een SD-kaart in met MP3's.
Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium 5d: € 16095,-

Komt dan weliswaar niet met navigatie, maar verder wel met heel veel opties, ook opties die de Skoda niet heeft/kent. Zoals bluetooth, automatisch dimmende binnenspiegel, dimlichten die automatisch aangaan en de voorruitverwarming (yeah). Helaas ontbreekt een middenarmsteun, die er dan wel bij moet voor € 139,-
Wat je de Fiesta wel mag meegeven in deze vergelijking is de vierde cylinder en bijbehorende 20 extra pk's.

Een Bluemotion is gewoon een vrij langzame auto. Als je hem tussen de 1500 en 2500 toeren rijdt, valt het niet zo op en kom je best goed mee met het verkeer zonder al teveel herrie vanuit de motorruimte, maar zodra je het hele toerenbereik wilt gebruikenvoor een snelle acceleratie valt de auto een beetje door de mand.

Op papier is de Fiesta met 95 pk en 205 Nm helemaal niet zo traag, moet zelf vrij vlot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:53
Paar collega's van me rijden een Ibiza. Vind het interieur erg saai. Straalt helaas geen 'luxe' uit.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
t_captain schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:02:
[...]
Is die standaard navigatie niet gewoon een RNS310/315? Volgens mij kan daar een SD-kaart in met MP3's.
Ja, het is een Admunsen, zelfde als een RNS310. De verkoper vertelde er dus mooi niet bij dat er een SD-kaart in kan. Nu zie ik het pas op de foto, verticaal links naast het scherm. Okee, dat 'probleem' ook opgelost.

Blijft natuurlijk wel de kwestie van de diefstalgevoeligheid van deze systemen... de verkoper vertelde dat het veel minder ernstig was dan met de RNS510/Skoda_tegenhanger, maar ja, statistieken hebben ze natuurlijk niet (voor de klant).

Bluetooth was overigens wel een dure optie, 300 euro. En wil je op het schermpje tussen de klokken ook een weergave hebben van je telefoongeheugen, dan ben je veroordeelt tot het nemen van het maxiDot scherm als optie, wat dan ook weer 190 erbij kost. Een simpele Parrot inbouwen lijkt me goedkoper, maar ja, dat staat natuurlijk minder mooi.
[...]

Wat je de Fiesta wel mag meegeven in deze vergelijking is de vierde cylinder en bijbehorende 20 extra pk's.

Een Bluemotion is gewoon een vrij langzame auto. Als je hem tussen de 1500 en 2500 toeren rijdt, valt het niet zo op en kom je best goed mee met het verkeer zonder al teveel herrie vanuit de motorruimte, maar zodra je het hele toerenbereik wilt gebruikenvoor een snelle acceleratie valt de auto een beetje door de mand.

Op papier is de Fiesta met 95 pk en 205 Nm helemaal niet zo traag, moet zelf vrij vlot zijn.
Wat je misschien niet gezien hebt is dat deze review bijbehorend is/zal zijn aan een hele reeks reviews. In de Fiesta heb ik een tijdje terug gereden en heb dit soort zaken dan ook meegenomen.

Ik rij nu een tijd in de Polo BM, en zo'n gekke motor vind ik hem niet hebben. Hij is best karaktervol met een explosie aan 'kracht' rond de 2500 rpm. Maar wat je zegt, daarna is het toch niet heel erg spannend en het ding heeft een behoorlijk turbogat... Als je er een tijdje mee rijdt dan went het wel...

De Ford is veel soepeler (en zeker sneller) alleen merk je dat niet zo omdat dat duwtje in de rug ontbreekt wat die 1.2TDI van VW wel heeft. Maar het is inderdaad zeker een pluspunt voor de Ford, net als de behoorlijk luxe uitrusting van het Titanium model (chromen lijstjes, ambient lightning, luxe hemelbekleding, dat soort dingetjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:59
PWM schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:51:
[...]

41K, en dan heb je ook een exclusief audio-systeem. Zie niet welke opties je eigenlijk nog mist bij de LL-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
ebia schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:19:
[...]

Ik rij nu een tijd in de Polo BM, en zo'n gekke motor vind ik hem niet hebben. Hij is best karaktervol met een explosie aan 'kracht' rond de 2500 rpm. Maar wat je zegt, daarna is het toch niet heel erg spannend en het ding heeft een behoorlijk turbogat... Als je er een tijdje mee rijdt dan went het wel...
Die "explosie" is precies wat er imho mis is met veel VW diesels. Het is een eigenschap waardoor de auto wat vlotter aanvoelt dan hij werkelijk is, maar eigenlijk is het verre van ideaal. Het liefst zie ik: vlakke koppelkromme met breed plafond, lineaire gasreaktie en geen merkbaar turbogat. Dan heb je het plaatje van "altijd vermogen onder je gaspedaal", wat voor mij een betere rijervaring geeft. Ter illustratie, rij een keer een blokje om in een BMW 118d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Of rij een blokje om in een Toyota of Lexus full hybrid. Begint al met 400Nm koppel bij 0rpm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Blik1984 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:29:
[...]

41K, en dan heb je ook een exclusief audio-systeem. Zie niet welke opties je eigenlijk nog mist bij de LL-versie
Ik had zelf in mijn offerte de Metallic lak á 1000,-, performance dempers á 500,- en het schuifdak á 900,-. Dat is dan 43.500,-. De adaptieve cruisecontrol stond als extra erbij, die tilt hem ruim over de 45k, maar dat is idd niet echt nodig, maar als je het hebt over full-options natuurlijk wel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 10-01-2012 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:27

Wimo.

Shake and Bake!

Mx. Alba schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:26:
Of rij een blokje om in een Toyota of Lexus full hybrid. Begint al met 400Nm koppel bij 0rpm ;)
Hoe zit dat nou precies? Kan je dat vergelijken met een benzine/diesel? 400NM vanaf 0 klinkt gaaf en zou , in mijn ogen, echt direct een klap moeten geven zoals mijn VW diesel (jaja) en mijn BMW dat doet (~380nm benzine) De realiteit is echter een trage wagen.. ook vanaf 0. Is die 400NM maar 2 sec beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
t_captain schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:41:
[...]

Die "explosie" is precies wat er imho mis is met veel VW diesels. Het is een eigenschap waardoor de auto wat vlotter aanvoelt dan hij werkelijk is, maar eigenlijk is het verre van ideaal. Het liefst zie ik: vlakke koppelkromme met breed plafond, lineaire gasreaktie en geen merkbaar turbogat. Dan heb je het plaatje van "altijd vermogen onder je gaspedaal", wat voor mij een betere rijervaring geeft. Ter illustratie, rij een keer een blokje om in een BMW 118d.
Ben ik met je eens. Het probleem is dat ik absoluut weiger de staat te sponsoren met meer dan 14% bijtelling en het liefst onder m'n budget besteed aan m'n auto. De BMW zal ongetwijfeld super rijden, maar hij valt omwille van beide uit mijn lijst van auto's die ik in overweging neem. En Albantar, de enige hybride die in de buurt komt is de Honda Jazz Hybrid. Op zich een fijne auto hoor (automaat FTW), met veel praktische ruimte (achterstoelen omhoog, of compleet naar beneden voor een vlakke laadvloer) maar ik zit met m'n hoofd tegen het dak en de stoel kon niet verder omlaag... ja, dan houdt het heel snel op voor mij.

Ik ben dus min of meer gebonden aan dit soort eco-motoren, en probeer hieruit de beste keuze te maken. De 1.2TDI is gewoon niet te negeren, je hebt nu eenmaal geen keuze als een VW, Skoda of Seat wilt in deze categorie. De volgende op de hitlist is de nieuwe Kia Rio. Ben erg benieuwd hoe dat blok rijdt met z'n 6-bak.

Oh vers van de pers: http://www.autoweek.nl/au...hybrid-helemaal-officieel
Interessante prijs. Ik rijd privé ook een Yaris van het vorige type en ik kan daar prima in zitten, dus ik neem aan dat dat bij deze niet anders is. Ik wacht nog even op de uiteindelijke leaseprijzen (natuurlijk sterk afhankelijk van het verbruikscijfer), maar anders neem ik hem zeker mee ter review.
Wimo. schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:48:
[...]

Hoe zit dat nou precies? Kan je dat vergelijken met een benzine/diesel? 400NM vanaf 0 klinkt gaaf en zou , in mijn ogen, echt direct een klap moeten geven zoals mijn VW diesel (jaja) en mijn BMW dat doet (~380nm benzine) De realiteit is echter een trage wagen.. ook vanaf 0. Is die 400NM maar 2 sec beschikbaar?
Volgens mij is die 400NM puur theoretisch, want als je daadwerkelijk die 400NM op je aandrijfassen krijgt, draai je alles stuk (tenzij ze supercar onderdelen gebruiken). Afgevangen met tractiecontrole dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Klopt inderdaad, maar neemt niet weg dat zo'n Prius bijvoorbeeld best snel weg kan zijn vanaf de streep. Ik doe wel eens een sprintje met iemand die naast me staat en hij doet zeker niet onder voor andere middenklassers. En zelfs al houden ze me de eerste meters bij, ze vallen weg als ze moeten schakelen terwijl de Prius gewoon lekker doortrapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-07 16:12
ebia schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:53:

Volgens mij is die 400NM puur theoretisch, want als je daadwerkelijk die 400NM op je aandrijfassen krijgt, draai je alles stuk (tenzij ze supercar onderdelen gebruiken). Afgevangen met tractiecontrole dus.
Ik weet niet precies hoe de aandrijving van een Prius werkt maar als die 400NM aan de wielen/aandrijfassen is valt het wel mee.

Het koppel dat wordt opgegeven voor 'normale' auto's is aan de motor. Na de versnellingsbak (eigenlijk vertragingsbak :) ) en differentieel (wat ook weer 'vertraagt') is er heel wat meer koppel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wimo. schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:48:

Je moet niet het motorkoppel tellen maar de aandrijfkracht op de banden van de aangedreven wielen. Daartussen zitten de volgende factoren:
1. overbrengingsverhouding (Nm->Nm)
2. wielstraal (Nm->N)

Vervolgens gaat het niet om wat je bij 0 toeren hebt, maar bij 0 km/h. En bij elke andere snelheid natuurlijk :)
dj_raoul schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:07:
[...]

Ik weet niet precies hoe de aandrijving van een Prius werkt maar als die 400NM aan de wielen/aandrijfassen is valt het wel mee.
Dan is het zelfs erg karig. Ter vergelijk: met m'n ouderwetse 320i heb ik een maximum koppel van 210 Nm o.i.d. en een overbrengingsverhouding in de eerste versnelling van ergens tussen de 3 en 4. Daaroverheen een eindoverbrenging van ook 3 a 4, totale overbrengingsverhouding rond de 12. Geeft een koppel aan de achterwielen van 2500 Nm.
Wielstraal laat ik even buiten beschouwing want die zal elkaar niet zo heel veel ontlopen.

Wel zit er een verschil in beleving: om "mijn" 2500 Nm los te laten, moet ik de koppeling laten opkomen met volgas en 4000 rpm. Geeft een hoop lawaai ;) Die Prius doet het veel stiller en zonder hoge toerentallen.

Dat is een factor die voor de beleving van prestaties ook van belang is. Een auto die in 10 seconden van 0 naar 100 sprint met een heleboel lawaai van een motortje wat 6000 toeren draait, voelt als een auto die helemaal aan z'n grens zit. Een andere auto die in stilte en bij een laag toerental dezelfde 0-100 tijd neerzet, voelt alsof hij nog een hoop reserves overheeft. Op dat vlak hebben hybrides en EV's het voordeel: je komt zo vlot mee met het verkeer omdat je ongemerkt een veel groter deel van het beschikbare vermogen gebruikt.

[ Voor 50% gewijzigd door t_captain op 10-01-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32

ST10©DE

Dus.............

Hoe ver van te voren beginnen jullie met de zoektocht naar een nieuwe lease-auto?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 13-07 16:29
P. Mekes schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 00:41:
Hoe ver van te voren beginnen jullie met de zoektocht naar een nieuwe lease-auto?
Ik ben er veel te laat mee begonnen, maar heb geluk gehad met voorraadauto, als ik jou was zou ik toch zeker een half jaar van te voren beginnen. Vooral geliefde modellen komen wel op die levertijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Rekening houdend met een levertijd van min. 3 maanden en 1 maand proefrit + keuzes maken... 4 a 5 maanden voor het einde van je huidige leasecontract.

Veel plezier ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Ik ben met proefrijden / bestellen / wachten op levering etc. toch een maand of 9-10 zoet geweest. Volgende keer dus ruim van tevoren proefritjes gaan maken :*)

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

April wordt mijn ibiza geleverd :) in 2012 besteld, dus het ligt er maar aan welk type je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Proefritjes ga ik ook op voorhand maken :P De interne administratieve molen duurt al lang genoeg, en als je dan nog moet beginnen met kiezen verlies je alleen maar tijd. Het wordt mijn eerste bedrijfswagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 20:04
Auto besteld zonder proefrit te hebben gemaakt.
Zag reclame langs de snelweg en dacht das wel een leuk bakske!

[ Voor 36% gewijzigd door Uberprutser op 22-02-2012 12:43 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zo heeft een collega van me onlangs een Citroen C5 besteld, MET die robotbak...en zonder proefrit :X
Ben benieuwd ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-07 14:28

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik heb ook zonder proefrit besteld, maar dat is om tijd te besparen: als hij na 1 juli geleverd word/op kenteken wordt gezet, valt hij niet meer in de 14%-categorie. Dat risico wilde ik zo klein mogelijk maken :)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Hee ik zag gisteren een reclame voor de Prius Plug-In waarin wordt beweerd dat die 0% bijtelling heeft - tot nu toe zag ik hem alleen met 14% bijtelling staan. Maar met 0% wordt het opeens een wel heel erg interessante auto natuurlijk :D

• dude88
  • Niet online
De vraag is voor hoe lang dat is natuurlijk...

• t_captain
Mx. Alba schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 08:29:
Hee ik zag gisteren een reclame voor de Prius Plug-In waarin wordt beweerd dat die 0% bijtelling heeft - tot nu toe zag ik hem alleen met 14% bijtelling staan. Maar met 0% wordt het opeens een wel heel erg interessante auto natuurlijk :D
De plug-in doorloopt een flink deel van de verbruiksmeting op de (per stopcontact opgeladen) accu. Deze stroom wordt niet meegeteld in het verbruik of de CO2 uitstoot. Gevolg is dat de auto extreem laag zit qua CO2.

Geldt overigens voor alle plugin hybrides. Zo heeft ook de Volt/Ampera een CO2 van minder dan 50 g/km meen ik. Terwijl de auto op langere afstanden richting de 1:12 a 1:13 gaat qua verbruik. Gewoon een afwijking tussen realiteit en meetcyclus die goed wordt benut.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:30

OMX2000

By any means necessary...

Veel 20% bijtellings modellen van Volkswagen groep verliezen dat voordeel na 1 juli. Combineer dat met relatief lange levertijden, en je zou nu eigenlijk al moeten besteld hebben om gegarandeerd voor 1 juli de auto geleverd te krijgen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 15-07 08:46

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

t_captain schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 08:39:
[...]

De plug-in doorloopt een flink deel van de verbruiksmeting op de (per stopcontact opgeladen) accu. Deze stroom wordt niet meegeteld in het verbruik of de CO2 uitstoot. Gevolg is dat de auto extreem laag zit qua CO2.

Geldt overigens voor alle plugin hybrides. Zo heeft ook de Volt/Ampera een CO2 van minder dan 50 g/km meen ik. Terwijl de auto op langere afstanden richting de 1:12 a 1:13 gaat qua verbruik. Gewoon een afwijking tussen realiteit en meetcyclus die goed wordt benut.
:Y

Vandaar mijn groooooooote interesse in de vanaf 2013 leverbare V60 plug-in hybride. 0% bijtellen, goed vermogen (D5 + electromotor). Da's naar Zuid-Frankrijk rijden op 1 tank :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• dude88
  • Niet online
Eigenlijk weer een fijne kromme belastingregel :?

Je least dus een plug-in hybride als auto van de zaak.
Vervolgens tank je met de tankpas van de zaak gewoon altijd lekker benzine en gebruikt die plug-in mogelijkheid helemaal niet.

Gratis auto van de zaak...

Wanneer houd het nu eens op met die onzin?

• OMX2000

OMX2000

dude88 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:46:

Vervolgens tank je met de tankpas van de zaak gewoon altijd lekker benzine en gebruikt die plug-in mogelijkheid helemaal niet.

Dat reguleert zich vanzelf zodra de brandstofkosten voor een bedrijf de pan uitreizen. Ik begrijp je standpunt, maar de "lease traditie" in Nederland zorgt wel voor een vernieuwing van het Nederlandse wagenpark.

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-07 12:06
AllSeeyinEye schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:20:
[...]

:Y

Vandaar mijn groooooooote interesse in de vanaf 2013 leverbare V60 plug-in hybride. 0% bijtellen, goed vermogen (D5 + electromotor). Da's naar Zuid-Frankrijk rijden op 1 tank :)
is daar al nieuws / duidelijkheid over?
De alle exemplaren die dit jaar beschikbaar waren zijn rechtstreeks doorgeschoven :(

• dude88
  • Niet online
OMX2000 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:08:
[...]

Ik begrijp je standpunt, maar de "lease traditie" in Nederland zorgt wel voor een vernieuwing van het Nederlandse wagenpark.
Daar hecht ik nu persoonlijk weinig waarde aan...

Ik vind het juist dood zonde dat auto's zo snel afgedankt worden.
Vele auto's die zouden met weinig extra moeite nog jaren lang langer mee kunnen.

Soms zie je op de sloop ook auto's staan die nog amper een deuk of een kras hebben.

Vernieuwing hoort er wel bij, maar dat kan ook wel in iets mindere mate.

• Blik1984
dude88 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:45:
[...]

Daar hecht ik nu persoonlijk weinig waarde aan...

Ik vind het juist dood zonde dat auto's zo snel afgedankt worden.
Vele auto's die zouden met weinig extra moeite nog jaren lang langer mee kunnen.

Soms zie je op de sloop ook auto's staan die nog amper een deuk of een kras hebben.

Vernieuwing hoort er wel bij, maar dat kan ook wel in iets mindere mate.
Afgedankt? Die auto's gaan niet naar de sloop ofzo, die worden gewoon doorverkocht door de lease-maatschappijen en verdwijnen niet uit het straatbeeld. Hooguit worden ze verscheept naar een ander land

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-07 10:49
The Eagle schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 13:37:
Zo heeft een collega van me onlangs een Citroen C5 besteld, MET die robotbak...en zonder proefrit :X
Ben benieuwd ;)
Niet slim, dat schakelt namelijk echt niet, dan kun je het beter zelf doen.

• dude88
  • Niet online
Blik1984 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:04:
[...]

Afgedankt? Die auto's gaan niet naar de sloop ofzo, die worden gewoon doorverkocht door de lease-maatschappijen en verdwijnen niet uit het straatbeeld. Hooguit worden ze verscheept naar een ander land
Ik heb het niet alleen over lease auto's ;)
Leasen zou ook makkelijk een jaar of 6 a 7 kunnen ipv 3 a 5 zoals vaak gedaan wordt.
In gevallen dat er niet zo veel mee gereden wordt zelfs wel tot 10 jaar.

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 15-07 08:46

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Waarom zou je de plug-in ondersteuning niet gebruiken?
Daarnaast, de V60 die ik aanhaalde heeft geen benzine maar een diesel motor ;)

En ja, gratis auto van de zaak... Dat staat in mijn arbeidscontract. Dat de overheid op deze auto geen bijtelling wil hebben omdat de gecombineerde uitstoot vrij laag is, daar kan ik noch mijn baas iets aan doen he...
DarkChylde schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:11:
[...]

is daar al nieuws / duidelijkheid over?
De alle exemplaren die dit jaar beschikbaar waren zijn rechtstreeks doorgeschoven :(
Het laatste dat ik er over heb weten te vinden is dat de verwachting is dat 1e helft 2013 hij te bestellen is. Ik had mijn lease maatschappij nog even gebeld en zij behoorden niet tot de gelukkigen die er onderhands een toegewezen/toegeschoven gekregen hebben.

Ik moet medio 2013 een nieuwe bak bestellen. Hoop dat hij er dan is, anders kijk ik wel of ik de huidige wat langer door kan rijden

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
dude88 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:47:
[...]

Leasen zou ook makkelijk een jaar of 6 a 7 kunnen ipv 3 a 5 zoals vaak gedaan wordt.
In gevallen dat er niet zo veel mee gereden wordt zelfs wel tot 10 jaar.
nee, want de waarde van een auto wordt steeds minder naarmate ie ouder wordt.
dan zou het evenwicht weg zijn tussen het leasebedrag en wat de auto nog op moet brengen, na 4 a 5 jaar gaat de waarde namelijk hard achteruit (beetje afhankelijk natuurlijk per merk/type auto. de 1 is waardevaster dan de ander, maar dat is in de leaseprijs verwerkt.)

ook dure reparaties zouden dan mee gaan tellen, geen aanspraak meer kunnen maken op garantie's e.d.
dat alles maakt oudere auto's een te dure kostenpost voor leasemij's

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 15:38

Je betaalt sowieso niet voor de brandstof in de bijtelling. Die is gebaseerd op de waarde van je auto en niet op de hoeveelheid die je rijdt. Ook nogal logisch, dan zou de overheid 2 keer vangen op je brandstofverbruik.

https://niels.nu

• Mr. Furious
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hydra schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:29:
[...]

Ook nogal logisch, dan zou de overheid 2 keer vangen op je brandstofverbruik.
Dat doet de overheid al: je betaald namelijk BTW over accijns....

• t_captain

Leaserijder heeft twee opties m.b.t. opladen:

1. verlengsnoer uit het stopcontact naar buiten, auto de hele nacht aan de stroom, voor eigen rekening
2. net als vroeger, vijf minuten tanken, voor rekening van de baas

Het ligt voor de hand dat optie 2 de populaire optie zal worden. Dus, je krijgt 0% bijtelling op een auto die in de praktijk 1:13 rijdt (180 g/km CO2). Iemand anders telt 25% bij op een andere auto die ongeveer net zo zuinig is.

Onderliggend is het probleem dat de meetcyclus compleet niet representatief is voor het gebruik van (lease)auto's:

- vrijwel alleen stadsverkeer, geen langere stukken met 100 of 120 km/h
- relatief lange en bovendien deterministische periodes van stilstand
- bijladen tot volle accu valt niet in de cyclus

Gunstig voor lichte auto's en hybride auto's (verbruiksvoordeel bij remmen/optrekken wordt uitvergroot omdat dit in de meetcyclus buitenproportioneel veel voorkomt). Gunstig voor start/stop systemen. Je zou zo'n systeem compleet op de cyclus kunnen tweaken: afschakelen zodra de snelheid onder de 10 km/h zakt, inschakelen na precies X seconden ;) ) Ook deze sysetmen scoren in de meetcyclus een voordeel dat 2 a 3 keer zo groot is als wat je er in de praktijk mee zult besparen. En buitengewoon gunstig voor auto's die een stuk elektrisch kunnen rijden, die verbruiken voor dat deel zogezegd 0 brandstof.

Ongunstig voor auto's met een goede aerodynamica en een motor die bij 120 km/h op een goed rendement draait een prima praktijkverbruik neerzetten: deze zaken leveren bijna niets op in de meetcyclus.

Gunstig voor onzuinige elektrische auto's: als je elektrisch rijdt, maakt het helemaal niet uit of je 1 kWh/km verbruikt of 100 kWh/km.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 15:38
Mr. Furious schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:46:
[...]

Dat doet de overheid al: je betaald namelijk BTW over accijns....
Tru dat. Ik wist ook dat we eigenlijk al 2 keer betaalden maar kon er ff niet opkomen. Dan zou het dus 3 keer worden :)

https://niels.nu

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-07 10:49
@t_captain: Je vergeet 3. Overdag aan het stopcontact als je toch gewoon op kantoor zit.
Dan kost het je ook niks en kun je toch weer wat zuiniger rijden, misschien hoef je thuis dan niks op te laden.

Jammer genoeg heb je verder wel gelijk.
Met de start / stop systemen is het hetzelfde, als het je stoort zet je het gewoon af en dan is je auto dus minder zuinig waardoor je eigenlijk in 20% categorie zou vallen.
Het is maar de vraag of er een waterdicht systeem voor te bedenken is.

Verder is het natuurlijk onzin dat we met ons kleine landje zo ons best moeten doen en enorm veel betalen om milieu vriendelijk te zijn, terwijl het in andere landen helemaal niks uit maakt waar je mee rond rijdt.

• t_captain
Frijns.Net schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:14:
@t_captain: Je vergeet 3. Overdag aan het stopcontact als je toch gewoon op kantoor zit.
Dan kost het je ook niks en kun je toch weer wat zuiniger rijden, misschien hoef je thuis dan niks op te laden.

Jammer genoeg heb je verder wel gelijk.
Met de start / stop systemen is het hetzelfde, als het je stoort zet je het gewoon af en dan is je auto dus minder zuinig waardoor je eigenlijk in 20% categorie zou vallen.
Het is maar de vraag of er een waterdicht systeem voor te bedenken is.

Verder is het natuurlijk onzin dat we met ons kleine landje zo ons best moeten doen en enorm veel betalen om milieu vriendelijk te zijn, terwijl het in andere landen helemaal niks uit maakt waar je mee rond rijdt.
Ik heb gewerkt op een stuk of wat locaties.

- buiten parkeren, eigen terrein: 2 locaties
- buiten parkeren, openbaar of gedeeld terrein: 3 locaties
- garage, gedeeld met andere bedrijven op terrein/in gebouw : 2 locaties

Bij 1 van deze plekken (1 van de garages) zijn ze nu bezig om enkele laadpunten te maken. Opladen bij de baas zal de komende jaren moeilijk blijven. Je hebt niet alleen wat stopcontacten nodig, maar ook een veel zwaarder elektriciteitsnetwerk. En die palen moeten ook op een of andere manier de juiste persoon factureren. De auto's op het parkeerterrein zijn immers niet allemaal van het bedrijf maar ook van werknemers en leveranciers etc.

Wat betreft (min of meer) waterdichte systemen, die bestaan best. Maar dan moet je accepteren dat de belasting proportioneel met het brandstofverbruik zal zijn. Denk aan het afschaffen van wegenbelasting ten gunste van een hogere brandstofaccijns. Maakt niet uit hoe zuinig je auto op papier is, je betaalt naar de hoeveelheid koolstof die je echt opstookt.
En voor de bijtelling? Niet meer op basis van cataloguswaarde, maar op basis van een verdeling van het door de werkgever betaalde leasebedrag. Zuinige auto's leasen goedkoper dus leveren ook wat minder bijtelling op bij gelijke cataloguswaarde.

Eigenlijk is het ook eerlijker. Op dit moment betaal je alles bij elkaar geteld veel minder belasting als je 100 liter benzine verstookt door 1800 km in een Prius te rijden dan als je dezelfde 100 liter in 600 km in een Caramo opstookt en de andere 1200 kilometer met de fiets gaat. Terwijl ze uiteindelijk tot net zoveel CO2 leiden. Er zitten enorme penalties op onzuinige auto's, maar niet veel op het rijden van veel kilometers.

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:22
Je hebt toch ook van die systemen die dan meten hoeveel energie ze bij jou thuis gebruiken? Voor dit verbruik krijg je elke maand dan een vergoeding zodat het jouw dus niets extra's kost behalve de stekker erin doen.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Het probleem van nog duurdere brandstof is natuurlijk dat pompstations in de grensstreken de deuren wel kunnen sluiten. In Europa is vrij verkeer van goederen, en brandstof valt daar ook onder...

Bij mij op het werk is tegenover een parkeerplaats van de NS met één laadpaal. En daar staat bijna altijd de Tesla van een collega. Dus als ik een Plug-In heb zal ik daar ook niet kunnen laden - hij heeft met die 100% elektrische racebak die elektriciteit veel harder nodig dan ik...

[ Voor 42% gewijzigd door Mx. Alba op 23-02-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
shameete schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:21:
[...]

nee, want de waarde van een auto wordt steeds minder naarmate ie ouder wordt.
dan zou het evenwicht weg zijn tussen het leasebedrag en wat de auto nog op moet brengen, na 4 a 5 jaar gaat de waarde namelijk hard achteruit (beetje afhankelijk natuurlijk per merk/type auto. de 1 is waardevaster dan de ander, maar dat is in de leaseprijs verwerkt.)

ook dure reparaties zouden dan mee gaan tellen, geen aanspraak meer kunnen maken op garantie's e.d.
dat alles maakt oudere auto's een te dure kostenpost voor leasemij's
Dat kunnen ze gewoon in het lease bedrag meenemen, dat is allemaal uit te rekenen.
Bovendien schrijf je de eerste paar jaar meer af, dus die jaren daarna worden alleen maar gunstiger.

Verder is dat het punt helemaal niet, het gaat erom dat het met gemak 10 jaar mee kan, maar dat iedereen er maar vanuit gaat dat een auto van 5 jaar een oude auto is, tenmiste zo lijkt het soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
dude88 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 07:23:
[...]

Dat kunnen ze gewoon in het lease bedrag meenemen, dat is allemaal uit te rekenen.
Bovendien schrijf je de eerste paar jaar meer af, dus die jaren daarna worden alleen maar gunstiger.

Verder is dat het punt helemaal niet, het gaat erom dat het met gemak 10 jaar mee kan, maar dat iedereen er maar vanuit gaat dat een auto van 5 jaar een oude auto is, tenmiste zo lijkt het soms.
Geen werkgever gaat ermee akkoord, een hoger leasebedrag (want lager restbedrag auto) én een langere looptijd.(meer kans op uitval voor reparaties.)
áls een leasemij die looptijden al aanbiedt. directlease gaat niet verder als 5 jaar, evenals Leaseplan.

technisch kan een auto zeker langer als 10 jaar mee. natuurlijk. veel langer zelfs.
maar een leasemaatschappij kijkt enkel naar de centen. die investeren in een auto en genereert inkomsten voor hun.
op het moment dat dat in gevaar komt gaat de auto eruit (dure reparatie of ongeval)

persoonlijk vind ik het erg fijn om na 4 jaar weer een nieuwe auto uit te kunnen zoeken, of dit nu een leaebak is of een prive auto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Precies dat bedoel ik, het kan allemaal prima, alleen men wil niet

De lease prijs wordt goedkoper over 10 jaar, net als 5 jaar leasen goedkoper is als 3 jaar leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Mx. Alba schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:06:
Het probleem van nog duurdere brandstof is natuurlijk dat pompstations in de grensstreken de deuren wel kunnen sluiten. In Europa is vrij verkeer van goederen, en brandstof valt daar ook onder...
Je moet ook in overleg met je buurlanden. Als de hele EU een soortgelijk systeem kiest, ik ga niet naar Rusland rijden om te tanken ;)

Bij "1 europa" hoort ook harmonosatie van de interne markt. Je kunt dan niet meer volhouden dat autorijden in 1 land veel duurder is dan in het buurland. Slecht nieuws voor de Luxemburgers, goed nieuws voor de Scandinaviers. Redelijk goed nieuws voor de Nederlanders.
Bij mij op het werk is tegenover een parkeerplaats van de NS met één laadpaal. En daar staat bijna altijd de Tesla van een collega. Dus als ik een Plug-In heb zal ik daar ook niet kunnen laden - hij heeft met die 100% elektrische racebak die elektriciteit veel harder nodig dan ik...
Kleine voorspelling: laadpalen zullen de komende 10 jaar booming business zijn. Al wordt maar 10% van het wagenpark elektrisch, ze staan behoorlijk wat uren aan de paal. De beschikbare palen zullen schaars zijn.
Tel daarbij dat je niet alleen een paal nodig hebt maar ook een verzwaring van het net, een slimmer net (op een slimme manier regelen en verdelen van energieverbruik) en sytemen voor administratie en billing. Komt een hoop werk aan *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 13-07 16:29
dude88 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:00:
Precies dat bedoel ik, het kan allemaal prima, alleen men wil niet

De lease prijs wordt goedkoper over 10 jaar, net als 5 jaar leasen goedkoper is als 3 jaar leasen.
En waarom zou je dat moeten willen als leaser?
De oude lease-auto's gaan gewoon de markt op voor mensen die een redelijk nieuwe en goed onderhouden auto willen. Overal is een markt voor en dus ook voor die paar jaar oude auto's. De auto's van die mensen gaan weer door naar beginnende bestuurders voor een redelijke prijs. En die auto's gaan weer door naar Afrika of de sloop.
Ik zie het probleem niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ossi schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:56:
En die auto's gaan weer door naar Afrika of de sloop.
In Afrika willen ze die auto's ook niet meer. In veel landen wordt tegenwoordig extra hoge importtaks geheven op auto's ouder dan 10 jaar waardoor het helemaal niet meer interessant is om (te) oude auto's naar Afrika te verschepen.

9 1/2 jaar oude auto's is booming business ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
We willen in de crisis toch geld besparen?

Waarom zouden we dat dan niet doen door gewoon langer gebruik te maken van bepaalde zaken ipv het zomaar af te danken.
Nee we moeten wel een nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

En jij denkt dat de recessie op te lossen is door minder geld uit te geven?

Een recessie ontstaat juist doordat er minder geld wordt uitgegeven. Omdat er minder wordt gekocht, moet er minder geproduceerd worden waardoor er minder omzet wordt gedraaid, minder inkomsten zijn en er weer minder geld uitgegeven kan worden. In crisistijd moet je dus juist wel een nieuwe auto aanschaffen want dat stimuleert de economie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-07 15:36
Als je een goedekope bijtelling wil moet je heel snel naar peugeot rennen

40k een 200pk awd 508 sedan met 14%.

Mijn aanvraag ligt er al, heb steeds geroepen dat ik weer een beamer wou. Maar nu rij je goedkoop, lekker luxe rond (xenon, half leer, indash navi,etc, etc, allemaal standaard) Een prius uitstraling wil ik niet, vind de cvt met mijn rijstijl niet geschikt. Hangt het ding steeds in de 4500 toeren. En een 163pk diesel is gewoon meer een reisauto, zeker als je ook veel bij onze oosterburen te vinden bent :+
Sorry bmw, over 3 jaar bel ik weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Kost die hybrid4 maar 40k? Is dat de basisprijs of zitten er wat opties in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
t_captain schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:37:
Kost die hybrid4 maar 40k? Is dat de basisprijs of zitten er wat opties in?
40k met opties die ik net al noemde, automaat, echt compleet.
Moet voor 1-7 op kenteken. Op volgorde van bestelling, als ze niet tijdig leveren mag je ontbinden.
Enige wat je nog kan kiezen is geloof ik een glazendak en een denon hifi systeem.

Ik heb zelf de gok genomen, volgens Peugeot moet het in orde komen, en anders kan ik altijd nog ergens een 320d/v60/of dergelijke voorraad model uitzoeken. Staan er zat in NL kun je alsnog snel(lees in tijd) rijden.

http://www.peugeot.nl/508-hybrid4-hou-mij-op-de-hoogte/

In mijn opinie de beste deal die er nu te krijgen is.

Edit: Blue lease premium 4hybrid heeft hij volgens de mail die ik heb.

[ Voor 12% gewijzigd door thefox154 op 24-02-2012 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
thefox154 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:40:
[...]

Moet voor 1-7 op kenteken. Op volgorde van bestelling, als ze niet tijdig leveren mag je ontbinden.
Enige wat je nog kan kiezen is geloof ik een glazendak en een denon hifi systeem.
Scherpe prijs! Dus dan heb je hem ook compleet, HD navigatie en adaptieve cruise control zeg maar? Kost bij de Duitse vrienden gauw 60k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Ik ben ondertussen weer wat verder in mijn selectie, in de zoektocht naar m'n volgende leaseauto.

De Fiesta waar ik eerder over schreef, schrap ik van mijn lijst. Ik ben toch nog een keer langs gegaan bij een Ford dealer om nog eens te kijken naar het aanbod. De Fiesta zit ergonomisch voor mij toch echt niet goed in elkaar. Ook m'n vriendin merkte het direct op: als je in de achterste stand zit met je stoel (wij allebei altijd), dan kun je je arm niet meer leunen op de armleuning in het portier. Ook moet ik voor de versnellingen 1,3 en 5 mijn arm echt strekken om ze erin te zetten, niet echt fijn.

Ook heb ik nog even gezeten in een Focus (niet gereden) die ook aantrekkelijk wordt in de lease als straks de 1.6 TDCI ook op de Focus in de 14% categorie komt (heb ik me laten vertellen). Wat ik heel jammer vind aan de Focus is dat ten behoeve van de enorm brede middentunnel (en bijbehorende brede armsteun) er veel is ingeleverd op de breedte die je hebt als inzittende voorin. Ik heb even op de bijrijdersstoel gezeten, maar ik vond het allemaal erg claustrofobisch.

En voor beiden geldt: te veel shit op het dashboard. Allemaal knopjes enzo, het is gewoon echt overdone en too much. Nee, het is zeker geen punt waarop ik een verder goede auto zou afkeuren, maar in dit geval voegt het echt niks toe en draagt het ook niet bij aan de ergonomie (makkelijk op de tast een knop kunnen vinden, zonder teveel je ogen van de weg te hoeven halen).

Zo... Toen wilde ik de Kia Rio gaan rijden. Als je een Kia wilt met wat opties, dan moet je minimaal het Comfort pack erbij nemen (en eventueel ook het Plus en Superpack). Nadeel is wel dat alles vanaf dat Comfort pack straks na 1 juli niet meer in de 14% categorie valt. En wat blijkt; als je nu een nieuwe besteld, bent je gegarandeerd te laat, want ze schijnen pas in augustus weer geleverd te worden (en er is verder geen handelsvoorraad). Helaas helaas, die Kia in diesel uitvoering valt daarom heel hard af.

De verkoper suggereerde de 1.2 CVVT op benzine te nemen, ook in 14% bijtelling. Ik mag ook benzine leasen van de werkgever dus ja, waarom niet. Stukje mee gereden, en ik moet zeggen, een zeer degelijke auto. De stuurbekrachtiging is mij iets wat te zenuwachtig, maar verder een best fijne auto. Stil interieur, soepele motor, fijne versnellingsbak, prettig onderstel. Geen gekke bak, zeker als je zoiets als particulier koopt met 7 jaar garantie erbij. Wel zit het interieur er een beetje gedateerd uit, enorme plastic knoppen voor bediening van de climatecontrol, niet zo'n goed klinkende radio, stoelen die beter kunnen (zoals uit de Pro'Ceed) en het kleine achterruitje ziet er wel sportief uit, maar maken het uitzicht naar achteren een drama. En ook hier is het uitzicht naar voren niet echt lekker vanwege de laaghangende voorruit, zoals in de Polo. Nee, ik denk dat ik me daar in de loop van tijd toch teveel begin aan te ergeren.

Tot slot de Auris. Ik noemde een tijdje terug de Honda Jazz de enige hybride die bereikbaar was, maar ik wist niet dat de Auris ook voor een net bedrag te krijgen is. Met een Business uitvoering heb je echt een hele complete auto inclusief navigatiesysteem en dat voor 22K euro. Daarmee moesten we ook maar eens rijden. Eerst het interieur: Toyota waardig, overal degelijke knopjes en goed ergonomisch ontwerp. De stoelen zijn wat aan de korte kant (het zitvlak), maar zitten wel prima en geven lekkere steun van opzij. Ondanks de aparte en relatief hoge middentunnel voelt de auto toch ruim genoeg aan, zowel voorin als achterin. De accu's hebben wel hun beslag gelegd in de kofferbak, want kofferruimte is er amper. Rijden doet de Auris erg fijn. In de woonwijk ga je gewoon volledig elektrisch, wat erg gaaf is, en als je echt even snel wilt zijn trap je de CVT vol in en is het knallen. De CVT is wel even wennen, maar ik vind het wel een erg mooi systeem. Als je verder rustig rijdt (en de auto d.m.v. ECO mode dwingt kalmer te reageren) vind ik de CVT bij lange na niet zo zenuwachtig/lawaaiig zoals veel reviews doen geloven. Verder rijdt de auto prima, niks spannends (blijft Toyota) en wat mij betreft is dat een goed teken. Het interieur is prima stil, de radio/navigatie is in orde (TNS350) (alhoewel een cd-speler ontbreekt), en verder ligt het zware hybride gevaarte prima op de weg, zowel in de bocht als over korte drempels door woonwijken. Ik ben erg gecharmeerd van deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
thefox154 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:40:
[...]

Da's dan inderdaad wel een goede deal, bij veel andere merken heb je pech als er niet voor 1-7 geleverd wordt.

Jammer dat hij niet als SW te krijgen is, maar wel een serieuze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@ebia: Heb je al even gekeken naar de Renault Megane HB/Estate (14%)?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Nou het is eindelijk zover, auto is besteld. Mijn short list was als volgt: Volvo V60, BMW 3 Touring, en Audi A4/5.

De Volvo viel af,aangezien in mijn ogen de 20% bijtelling uitvoering te weinig PK heeft. De BMW 3 Touring is lang mijn eerste keus geweest vooral omdat het een hele mooie auto is, EN met genoeg pit. Audi was eigenlijk niet eens een keus, totdat een vriend van mij me op de A5 had gewezen. Proefrit gemaakt in een A5 Sportback Proline S met 1.8 TFSI motor (170pk), en meteen verkocht.

Ik vind de nieuwe BMW 3 ook heeel mooi, maar het was mij te onduidelijk wanneer nu de Touring zou uitkomen, en met watvoor motor erin zou zitten. Zeker ook vanwege de 20% bijtellingsregeling die vanaf 1 juli verandert.

Dus uiteindelijk wordt het de A5 Sportback Proline S. Ook vanwege de beruchtte levertijden van VAG. Ik moest dus op tijd bestellen. Maar de A5 is ook wel een heeeele lekkere bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
OMX2000 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:07:

De Volvo viel af,aangezien in mijn ogen de 20% bijtelling uitvoering te weinig PK heeft.
En ze hebben nog zo hun best gedaan om er wat optische pk's bij te stoppen. Uitlaten van een 300+ pk BMW 335i op een 115 pk dieseltje *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
OMX2000 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:07:
Nou het is eindelijk zover, auto is besteld. Mijn short list was als volgt: Volvo V60, BMW 3 Touring, en Audi A4/5.

De Volvo viel af,aangezien in mijn ogen de 20% bijtelling uitvoering te weinig PK heeft. De BMW 3 Touring is lang mijn eerste keus geweest vooral omdat het een hele mooie auto is, EN met genoeg pit. Audi was eigenlijk niet eens een keus, totdat een vriend van mij me op de A5 had gewezen. Proefrit gemaakt in een A5 Sportback Proline S met 1.8 TFSI motor (170pk), en meteen verkocht.

Ik vind de nieuwe BMW 3 ook heeel mooi, maar het was mij te onduidelijk wanneer nu de Touring zou uitkomen, en met watvoor motor erin zou zitten. Zeker ook vanwege de 20% bijtellingsregeling die vanaf 1 juli verandert.

Dus uiteindelijk wordt het de A5 Sportback Proline S. Ook vanwege de beruchtte levertijden van VAG. Ik moest dus op tijd bestellen. Maar de A5 is ook wel een heeeele lekkere bak.
Hoeveel kost dat per maand als lease-bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Blik1984 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:43:
[...]

Hoeveel kost dat per maand als lease-bedrag?
940 excl brandstof en 40km/j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:17
OMX2000 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:45:
[...]

940 excl brandstof en 40km/j
Dat is nogal een verschil, een 3 serie en een v60 tegen een A5 aanhangen :S
Verder rete goede keuze daar niet van :)
Ik heb zelf zojuist een A3 Sportback 140PK 20% besteld en was 750 excl brandstof en btw.
Ik heb dan wel het Advance pakket erbij en licht en zicht pakketten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

GeeMoney schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:14:
[...]

Ik heb zelf zojuist een A3 Sportback 140PK 20% besteld en was 750 excl brandstof en btw.
Ja heb je gelijk in. Maar qua laadruimte is de A5 behoorlijk ruim. De V60 heeft niet veel extra ruimte omdat het een station is. Dat ik niet voor een A4 station ben gegaan is dat ik hem wat saaier vind dan de A5, en je ziet de A5 veel minder rijden.

Iz happy! Het lange wachten is wel irri, zeker als je af en toe een A5 ziet rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
OMX2000 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:30:
[...]

Ja heb je gelijk in. Maar qua laadruimte is de A5 behoorlijk ruim. De V60 heeft niet veel extra ruimte omdat het een station is. Dat ik niet voor een A4 station ben gegaan is dat ik hem wat saaier vind dan de A5, en je ziet de A5 veel minder rijden.

Iz happy! Het lange wachten is wel irri, zeker als je af en toe een A5 ziet rijden...
Ja A5 is echt een nette bak hoor gefliciteerd man!
Mijn A3 staat trouwens op eind april kreeg ik net te horen.
Plus dat ik garantie heb afgedwongen dat als hij niet voor 01-07-2012 op mijn naam staat de bestelling kosteloos geannuleerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 18:58

mindcre8r

Tradepedia

GeeMoney schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:14:
[...]

De A3 kost nu heel weinig in de lease (relatief) i.v.m. opmaken vooraden van de oude A3.
Zowiezo is PON nu bezig met kortingen i.v.m. de tegenvallende verkopen.

.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

mindcre8r schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:00:
[...]

De A3 kost nu heel weinig in de lease (relatief) i.v.m. opmaken vooraden van de oude A3.

.
Zo'n vermoedden had ik al. Het leasebedrag wat er voor mij uitkwam, was heel scherp. Maar ik begreep van de dealer dat ze nogal eager zijn qua verkopen, en dat ze heeel ver willen gaan met kortingen. Is ook begrijpelijk gezien de economische omstandigheden en onzekerheden in Nederland.

Daarnaast is het ook zo dat er veel bedrijven "lease-stops" hanteren (of hanteerden), dus iedere verkochtte auto is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
mindcre8r schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:00:
[...]

.
Klopt, daar heb ik ook gebruik van gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

ik moet later dit jaar een nieuwe leasert.

NU:

Renault Laguna Estate 2.0 DCI Dinamique

Wat ik graag wil:

Kia Optima Superpack 1.7 (enige leverbaar in NL)

Nadeel, ik heb nog geeen id wat de lease prijs doet, en ik wil niet meer betalen dan ik nu doe (371 netto bijtelling)

Gister in de KIA Optima gezeten, maar wat een bak, echt te gek: qua afwerking niet onder voor de premium merken.

Grote tegenhanger is de saaie Superb met 20% bijtelling met alle opties. maar die is zo saai.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
mindcre8r schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:30:
ik moet later dit jaar een nieuwe leasert.

NU:

Renault Laguna Estate 2.0 DCI Dinamique

Wat ik graag wil:

Kia Optima Superpack 1.7 (enige leverbaar in NL)

Nadeel, ik heb nog geeen id wat de lease prijs doet, en ik wil niet meer betalen dan ik nu doe (371 netto bijtelling)

Gister in de KIA Optima gezeten, maar wat een bak, echt te gek: qua afwerking niet onder voor de premium merken.

Grote tegenhanger is de saaie Superb met 20% bijtelling met alle opties. maar die is zo saai.
Ieder zijn smaak natuurlijk maar ik vind hem niet mooi sorry :9
371 netto is best fors, voor een meganelaguna? (catalogus waarde is?)
Ik heb nu die A3 gekozen en kom ik netto ook rond dat bedrag uit, of zit je fors boven je leasegrens bij je bedrijf ofzo? Mijn A3 zit straks op 36.000

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 02-03-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

GeeMoney schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:41:
[...]

Ieder zijn smaak natuurlijk maar ik vind hem niet mooi sorry :9
371 netto is best fors, voor een meganelaguna? (catalogus waarde is?)
Ik heb nu die A3 gekozen en kom ik netto ook rond dat bedrag uit, of zit je fors boven je leasegrens bij je bedrijf ofzo? Mijn A3 zit straks op 36.000
eeh nee voor een laguna :) die is ook 36 en een beetje

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:45
Inderdaad een fijne bak. Ik rijd nu in de K5 maar dan met de 2.0 benzine (welke niet in Nederland te krijgen is). Mooi afgewerkt, ligt goed op de weg en rijdt erg lekker ! Het enige wat ik iets minder vind is dat dit een automaat is en die reageert iets te traag naar mijn zin. Maar ja, daar zul jij weinig mee te maken hebben neem ik aan :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik kan hem bij Leaseplan wel configureren. Voor 48 maanden/30.000 kilometer komt hij (ex brandstof) op 807,-. Dat is erg fors, een 10.000,- euro duurdere Audi A4 Avant is goedkoper per maand.

Ik ben bang dat het geen leasetopper gaat worden met deze prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 17:06
Wat zou de reden zijn, wil Leaseplan zich indekken tegen de onvoorspelbare afschrijving over 4 jaar?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

De A4 avant is een bekend en uitontwikkeld model. De zwakke plekken zijn redelijk bekend, dus de risico's eveneens. Dat is bij de KIA nog niet het geval, waardoor ze die in de marge meenemen.

Ditzelfde speelt (eveneens bij Leaseplan) voor de Peugeot 208. Ik kon een Megane goedkoper leasen dan een 208 en heb uiteindelijk dan ook voor de Megane gekozen.

De uitvoering van de 208 (112pk diesel) die ik wilde stond overigens nog niet eens in het systeem. Dit maakte het sowieso wat lastig.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Gluten Parody schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 00:37:
Wat zou de reden zijn, wil Leaseplan zich indekken tegen de onvoorspelbare afschrijving over 4 jaar?
Euhhh leaseplan is eigendom van vw/pon. Die doen er alles aan om vw's te slijten, of de kloon audi.
Een echt mooie auto vind je daar niet snel. Gelukkig mag ik kiezen uit 3 maatschappijen, prijzen lopen behoorlijk uiteen onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

PWM schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 00:03:
[...]

Ik kan hem bij Leaseplan wel configureren. Voor 48 maanden/30.000 kilometer komt hij (ex brandstof) op 807,-. Dat is erg fors, een 10.000,- euro duurdere Audi A4 Avant is goedkoper per maand.

Ik ben bang dat het geen leasetopper gaat worden met deze prijzen.
Maar die a4 is wel kaal, de kia zit ramvol.

Voor t mooie zou de a4 5k moeten zakken. (de 20%)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
mindcre8r schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:28:
[...]

Maar die a4 is wel kaal, de kia zit ramvol.

Voor t mooie zou de a4 5k moeten zakken. (de 20%)
Ik heb het over een overcomplete Audi A4 Pro Line S ;)

Andere auto's zijn overigens ook goedkoper dan de Kia. Restwaarde technisch dekken ze zich goed in, ze hebben debacles genoeg gekend, met als laatste de Prius die nogal tegenvalt op de 2de hands markt.

[ Voor 27% gewijzigd door PWM op 05-03-2012 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:25
Krisp schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 15:34:
Ditzelfde speelt (eveneens bij Leaseplan) voor de Peugeot 208. Ik kon een Megane goedkoper leasen dan een 208 en heb uiteindelijk dan ook voor de Megane gekozen.
Als je twee 20 of 25% modellen met elkaar vergelijkt heb je een punt. Maar als ik het goed begrijp vergelijk je de 14% Megane met een 20% 208? Dan verliest die laatste het sowieso omdat de Megane geen wegenbelasting heeft. Scheelt toch 100 euro per maand in de leaseprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

PWM schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:27:
[...]

Ik heb het over een overcomplete Audi A4 Pro Line S ;)

Andere auto's zijn overigens ook goedkoper dan de Kia. Restwaarde technisch dekken ze zich goed in, ze hebben debacles genoeg gekend, met als laatste de Prius die nogal tegenvalt op de 2de hands markt.
Welke A4 heb jij dan voor je? ik zie enkel een Proline S van 47K en die is niet eens 20%.

Goedkoopste is de A4 Avant 2.0e met buisnesspack (navi, park en metallic lak) voor 40565.
Bijtelling is dan: 313 euro ivm 50 euro eigen bijdrage.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

of een leaseplan occasion lease:

Audi-A4-1.8TFSI88 PL Bns € 592

Uw voordeel : € 126
Fiscale waarde : € 34.746
Kenteken : 38HRJ7
Carrosserie : Sedan
Kleur : Ibiswit
Aantal deuren : 4
Transmissie : handgeschakeld
Brandstof : Benzine
Kilometerstand : 109.229 km.
Bouwjaar : 2009
Opties en accessoires
- (Automatische) airconditioning
- automatische versnellingbak
- Cruise control
- Lichtmetalen velgen
- Navigatiesysteem
- Radio-CD

[ Voor 84% gewijzigd door JJ Le Funk op 05-03-2012 20:09 ]

:twk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Dat kan bij ons niet, enkel diessel en.nieuw.

Bears and Bulls

Pagina: 1 ... 4 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.