Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 103 Laatste
Acties:
  • 440.685 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:15

ST10©DE

Dus.............

Hmm, de nieuwe V40 lijkt voor mij af te vallen. De kofferbak lijkt wel erg klein te zien, zelfs kleiner dan bij een 1 serie coupe. De vrouw is erg gecharmeerd van de Mercedes B-klasse, en ik moet zeggen, die ziet er ook niet verkeerd uit.

Heeft iemand nog tips voor auto's in dat segment?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
mindcre8r schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:07:
[...]

Welke A4 heb jij dan voor je? ik zie enkel een Proline S van 47K en die is niet eens 20%.

Goedkoopste is de A4 Avant 2.0e met buisnesspack (navi, park en metallic lak) voor 40565.
Bijtelling is dan: 313 euro ivm 50 euro eigen bijdrage.
Excuus, zat verkeerd te kijken :$ Namelijk bij benzine. Als ik een Audi A4 Avant 2.0TDI Pro Line (navigatie, Audio, velgen e.d.) aanvink voor 43.000,-, komt deze uit op 801,- euro per maand. Nog steeds goedkoper dan de Kia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond bij de Ford dealer geweest om de nieuwe focus te bewonderen..
Ze vertelden me dat de 14% uitvoering sinds vorige week te bestellen is..
Prijzen zijn ondertussen ook bekend, de Titanium Wagon uitvoering kost 24.995 euro.
Uitrustig is identiek aan de huidige modellen, nog geen speciale acties ofzo.
Prijzen van de opties zijn ook hetzelfde.

Ik heb proef gereden in de huidige Econetic Lease uitvoering, en moet zeggen dat het een fijne auto is..
Ligt als een blok op de weg, en is lekker stil..

Paar minpunten.
- Bediening middenconsole is zeer lastig, misschien gewenning..
- Portieren voelden blikkerig aan, moest de deur best hard dichtslaan wil die in het slot vallen, VAG deuren voelen zwaarder/degelijker aan.
- Stoelen zaten niet heel lekker, heb ik tot nu toe bijna bij elke auto. (lange benen)
- Ruimte op de achterbank is vrij krap.

Pluspunten.
- Interieur ziet er goed uit..
- Goede rij eigenschappen
- Overzichtelijk klokkenspel

Hij doet eigenlijk weinig onder voor de Renault Megane,
Enig verschil is dat je bij Renault meer voor je geld krijgt, en dus meer opties..
Maar de Ford oogt iets mooier qua afwerking binnen in de auto..
Maar ik vind de Megane van buiten weer mooier..

Maarja wordt het de renault? of toch de ford??
Ik twijfel................... :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@Remko24

Als de stoelen niet lekker zitten, waarom denk je dan überhaupt nog na over die auto?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:07:
@Remko24

Als de stoelen niet lekker zitten, waarom denk je dan überhaupt nog na over die auto?
Ik heb het tot nu toe bij elke auto.. Zelfs bij Audi...
Ik heb lange bovenbenen, en ik mis gewoon een stuk stoel >:)
Ik heb het al met verschillende dealers erover gehad en de enige oplossing is een custom made stoel waarbij ze het zitvlak langer maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EReflex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09-2024
@Remko24

De nieuwe Opel Astra heeft sportstoelen waar je het voorste deel kan uitschuiven, dus voor langere benen. Misschien wat voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

EReflex schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:48:
@Remko24

De nieuwe Opel Astra heeft sportstoelen waar je het voorste deel kan uitschuiven, dus voor langere benen. Misschien wat voor je.
Dat had de oude 407 van een collega ook

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astra valt af omdat deze 130 euro duurder is in de lease en dus net buiten het budget valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:08:
[...]

Ik heb het tot nu toe bij elke auto.. Zelfs bij Audi...
Zelfs bij Audi :? Juist bij Audi ;) De standaard Audi stoelen zijn gewoon echt heel erg matig (dat is diplomatiek, ze zijn gewoon slecht ;) ). De sportstoelen (bij elk model optie) zijn echter wel weer heel erg fijn en hebben ook die zitvlakverlenging voor lange benen.

Afbeeldingslocatie: http://www.audi.co.uk/content/dam/audi/production/Models/A3/A3Cabriolet/Content/A3_A3Cabriolet_B1C3_F102_HF.png

Het voorste stuk kan je nog helemaal naar voren schuiven.

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 09-03-2012 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Yup. De standaard stoelen van Audi zijn niet erg prettig. Ik heb de sportstoelen in de A5 laten zetten.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb de S-line stoelen in mijn A4 en die zitten ook perfect. Ook met mijn 1m96 en slechte rug. Alleen de Volvo stoelen waren beter, maar dit is ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De GT-Line van Renault heeft ook sport stoelen, helaas stond deze nog niet bij de dealer toen ik daar was vorige week..
Ga komende week nog naar een andere dealer om proef te zitten kijken of die stoelen beter zitten dan de standaard stoelen..

edit: Vandaag gezeten in de GT-Line uitvoering. Sportstoelen hierin zitten echt stukken beter..
het is nog niet 100% maar komt aardig in de buurt.
De keus is dan ook voor 99% zeker dat ik voor de Renault Megane Estate ga, maandag de wagenpark beheerder op de hoogte stellen..

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:16

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Toch ook een offerte aangevraagd voor een Volvo V40... Ik ben altijd al een groot Volvo-fan geweest en ja het is duurder dan een Prius want 20% bijtelling maar voor dat Volvogevoel heb ik best wat extra geld over. Totaal onnodig, weet ik, maar je bent Volvo-fan of je bent het niet hè... :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
De S60 en V60 mooie auto's. Mooi design, praktisch en aantrekkelijk geprijst. Dashboard is erg mooi behalve de middenconsole die ik persoonlijk verschrikkelijk vind :). Helaas, het rijden was niet echt leuk. Beetje zielloos. Wel comfortabel maar niet wat ik zocht

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

ik moet in oktober een nieuwe auto rijden, en met 2 maanden levertijd (over het algemeen) ben ik aan het rondkijken en moet ik wat gaan proefrijden. dat heb ik met mijn huidige auto niet gedaan, en ookal vind ik het echt een heeeerlijke auto, wil ik nu een goede keuze maken. ook omdat de lease verlengt wordt naar 5 jaar ipv 4.

Ik heb 2 koreanen in mijn lijst staan waardoor de levertijd nogal kan tegenvallen.
Ik heb 2 kids dus een beetje ruimte is vereist.
Diessel en het liefst 20% bijtelling.

ik zit nu te kijken naar:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Model:                              Prijs incl opties          Voordelen                               Nadelen
Renault Megane GT 1.5   -   31815   -   GOEDKOOP / Luxe     -   Kleine motor / Meest verkochte auto/saai
Mercedes B 180             -    37343   -   Motor/ontwerp                   -       Ruimte misschien niet voldoende
Skoda Superb 1.6        -   36540   -   GROOT                  -    Verouderd model
Volkswagen Passat 1.6   -   39595   -   Compleet / Degelijk        -    Saai
KIA Sportage    1.7        -    35455   -       SUV-zithouding/Luxe     -   116 PK bij zware auto.
Citroen DS5 1.6         -   41185   -   Luxe/Design/automaat    -   106 PK bij zware auto
Kia optima      1.7            -    35690   -   Mooi/Luxe/136PK     -   Duur

Ik heb nu een laguna, en de megane lijkt er imho wel erg op, maar die prijs...... dat zijn gewoon echt veel centen die je overhoudt en de motor viel me niet eens tegen.

Wat zijn de meningen en of ervaringen over deze auto's?
*edit hmz de code is een beetje wartaal, hoe doe ik dat netjes?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik vind de Renault Megane een rare eend in de bijt. Vergeleken met de andere auto's had ik dan een Laguna er neer gezet. En is dus ook niet raar dat hij GOEDKOOP is, want je zit dan ook in een andere klasse.

Als je de Megane (14%) er in hebt staan, dan zou ik ook verwachten de Octavia(20%), Focus (14%!) en Astra terug te zien op je lijst.

Denk je er wel om dat er een aantal auto's waarschijnlijk geen 20% meer zullen hebben ivm 1 juli? Ik had je anders ook de Opel Insignia 20% met 160pk aangeraden ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Falcon op 15-04-2012 13:52 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb gisteren een proefritje gedaan in een C30 D2 R-Edition... YES! DIE WORDT HET! :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JGe1mN6aozOuKIvr5oe21RAF/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/35nLl648Bo0I1fy6Td0HNMn8/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1TVjanpyiOLWl7Uq8FTDjXnF/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R16Qp6uUepCgKxs49rNUtN91/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wdQoBJ70ZDcMKfaKYpbtY9Tf/full.jpg

De baritonsax past erin!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DnGNfnElWTwRqeeTnQfeP72d/full.jpg

De flimsy loadcover... Tsja... Het enige minpuntje van deze auto...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kHesp4KT4pDXSpY76yh4iLHd/full.jpg

Dochterlief kon de achterbank goed bereiken... "Hee, da's handig! Zo kan je met maar twee deuren toch achterin gaan zitten!" :*
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uDS6dnhivMRbdzry3jfMa4bR/full.jpg

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Falcon schreef op zondag 15 april 2012 @ 13:51:
Ik vind de Renault Megane een rare eend in de bijt. Vergeleken met de andere auto's had ik dan een Laguna er neer gezet. En is dus ook niet raar dat hij GOEDKOOP is, want je zit dan ook in een andere klasse.

Als je de Megane (14%) er in hebt staan, dan zou ik ook verwachten de Octavia(20%), Focus (14%!) en Astra terug te zien op je lijst.

Denk je er wel om dat er een aantal auto's waarschijnlijk geen 20% meer zullen hebben ivm 1 juli? Ik had je anders ook de Opel Insignia 20% met 160pk aangeraden ;)
De megane staat er bij omdat er geen auto is die zo compleet te leveren is voor zo een bedrag, daarbij het interieur van de fords van tegenwoordig....... bah!

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 22:13
Die C30 verdient een beter blok dan zo'n futloze D2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het Fantoom schreef op zondag 15 april 2012 @ 16:53:
Zo futloos issie niet hoor... Gechipt 148pk/375Nm. En zelfs die ongechipte demowagen die ik meehad voelde met zijn 115pk/270Nm lekker vlot aan.

Bovendien zit je met een grotere motor direct ook in een ander bijtellingstarief hè... ;)

Zeker, het is geen racewagen maar dat zoek ik ook niet. En het voelde al een stuk vlotter dan de Prius die ik nu onder mijn kont heb. :D

[ Voor 15% gewijzigd door Mx. Alba op 15-04-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Dat zeg je alleen als geld je geen moer interesseert. ;) Je betaalt 30% extra bijtelling in combinatie met de extra cataloguswaarde die een sneller blok sowieso heeft. Over de looptijd van een contract scheelt dat zomaar 4000 euro en daar kun je leuke dingen voor doen.

Ik beschouw mezelf als liefhebber van auto's, maar 14% was ook voor mij een argument om een Megane te leasen. Overigens kan ik daardoor een klasse hoger rijden, iets wat niet iedereen heeft. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 15:47
Chief-XL schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:38:
De S60 en V60 mooie auto's. Mooi design, praktisch en aantrekkelijk geprijst.
Ik neem aan dat je een lease rijder bent? Is niet echt betaalbaar privé zo'n auto, al zeer snel 35k+. Ga er maar eens voor sparen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Laatst online: 14-09 15:47
Is een prima motor. 115pk / 270nm is meer dan genoeg. Heb een proefrit gemaakt in een V50 met die motor, en dat beviel zeer goed. Lekker soepel en heerlijk rustig op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

JAHRASTAFARI schreef op zondag 15 april 2012 @ 19:27:
[...]
Is een prima motor. 115pk / 270nm is meer dan genoeg. Heb een proefrit gemaakt in een V50 met die motor, en dat beviel zeer goed. Lekker soepel en heerlijk rustig op de snelweg.
Klopt, en op de snelweg ook in de 6e versnelling nog genoeg oemph om in de meeste gevallen mee te komen - als het moet even terug naar 5 en je bent ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

Ook ik mag een nieuwe auto uitzoeken. Nu rij ik in een BMW 1-serie, maar dat is qua kosten niet meer interessant. Op naar een 14% modelletje dus. Inmiddels heb ik al een proefrit mogen maken in een paar kandidaten.

Lexus CT200h - Leuke wagen, zit goed en rijdt best wel lekker, al is de besturing wat vaag. Maar ja, er zijn niet veel auto's die zo strak sturen als een BMW. Ik heb de Busines Line gereden, met 16" velgen en dat beviel wel. Helaas wel aardig aan de prijs voor een auto die voor een groot deel gebaseerd is op dezelfde techniek als de Prius/Auris. De CT200h is wel stiller en iets ruimer dan de Auris, maar ik weet niet of de auto de forse meerprijs t.o.v. de Auris waard is.

Auris Hybride - Lekker goedkoop in de lease en daarom prima uit te rusten met extra's. De testrit in een Executive Business met extra leerpakket beviel echter niet. Ik kon geen goede zit vinden en de rit was hard en rumoerig. De dealer kon nog even snel een standaard uitvoering ergens vandaan toveren en dat beviel me stukken beter. De stoffen stoelen zeten beter en met de 15" velgen is de auto een stuk comfortabeler en stiller. Dat gaat dan wel iets ten koste van de wegligging, wat merkbaar was in de regen. Jammer dat op die uitvoering dan weer een aantal opties ontbreken. Zo kan er geen regensensor op en geen sunroof... De dealer gaat kijken of een Business Active uitvoering met kleinere velgen mogelijk is.

Audi A3 Ambition - Met 1.2TFSI motor. De motor valt niet tegen, al leken de hybrides me wat sneller (maar ook wat rumoeriger). Helaas ook hier maar matige (sport)stoelen; de vorm is OK, maar de instelmogelijkheden zijn te beperkt. Waarom zijn er zo weinig stoelen met een kantel-instelling? De prijs met DSG wordt te hoog voor mij, maar de Golf is betaalbaarder; met 20% bijtelling zit die in de buurt van de Lexus. Jammer dat er zoveel klachten zijn over de TSI motoren.

Ford Focus 1.0 - Staat dinsdag klaar voor een proefrit. Ik ben erg benieuwd. Zeer compleet en erg goedkoop in de lease. Helaas zonder automaat. En het is de vraag of het mogelijk is om vóór 1 juli te registreren. De importeur schijnt wel een aardig aantal op voorraad te hebben staan in de business trims.

Al met al weer lekkere lease-stress :) Even los van de lease: Ik blijf het irritant vinden dat je bij veel merken niet echt vrij bent in de opties. Wil je een regensensor, dan moet je naar een duurdere uitvoering, maar dan krijg je er ook weer navigatie en 17" velgen bij. En die boeien me niet. Ook het kleurenaanbod is karig. Voor 25-30k mag je toch wel wat meer keus verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:52
Joker schreef op zondag 22 april 2012 @ 10:17:
Ook ik mag een nieuwe auto uitzoeken. Nu rij ik in een BMW 1-serie, maar dat is qua kosten niet meer interessant. Op naar een 14% modelletje dus.
Dat lijkt een beetje de trend, iedereen wil alleen nog maar goedkoper leasen?

Ik kwam uit een 1-serie en wou eigenlijk wel en maatje meer en twee cilinders erbij. Alleen dan wordt leasen minder interessant, ben dus zelf gaan rijden en tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

De 1.6TDCI van Focus is nu ook in de 14% bijtelling en ook na 1 juli. Misschien een idee?

[ Voor 93% gewijzigd door Falcon op 22-04-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joker
  • Niet online

Joker

Falcon schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:08:
De 1.6TDCI van Focus is nu ook in de 14% bijtelling en ook na 1 juli. Misschien een idee?
Bij de diesels zijn er inderdaad ook wel leuke opties. Helaas mag ik nu alleen benzine leasen. Een beetje raar als je het mij vraagt, want de meerprijs van diesels zit in de vaste kosten (belasting, dieseltax) en die kun je prima in de leaseprijs verwerken. En dan zou ik zelf de keuze kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:55

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Ik had een Seat Leon 1.6 en het leasecontract liep daar van af deze maand. Ik vond het een heerlijke wagen met een prima motor. Was de 25 edition met sportonderstel. Heerlijk hoe je hem de bochten in kon gooien. Na lang wikken en wegen uiteindelijk weer gegaan voor een Seat Leon, maar nu een 1.2 TSI Copa Business. Prijs kwam op hetzelfde uit en 20% bijtelling ipv 25%.

Heb nu wel alle opties eigenlijk, alleen geen lederen interieur en schuifdak, voor de rest zit er alles op.

Mijn eerste ervaringen zijn meer dan positief. De motor valt me heel erg mee en het gaat vlot zat nog, alleen is het meer anticiperend rijden. Beetje vlot inhalen betekent altijd wel een versnelling terug. Ben met name gecharmeerd van de extra luxe. RNS315 media-systeem werkt als een zonnetje en Bi-xenon met LED maakt hem wel af.

Enig minpunt voor mij is de wat softere wegligging, ik kan absoluut niet meer zo strak door de bochten als eerst.

Zal een paar foto's erbij doen, resolutie is niet geweldig, genomen met Galaxy Nexus.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-yQnxRo45M4I/T5QpHjEylmI/AAAAAAAAATw/qTk7cI8vpLE/s640/2012-04-16%252014.56.25.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-CI36dFQESjM/T5QpMGcKtiI/AAAAAAAAAT4/z1YJK8Es5nk/s640/2012-04-16%252018.11.33.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door WhateverSuitsU op 22-04-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:08

OMX2000

By any means necessary...

Morgen om 13:00 mijn Audi A5 Sportback 1.8 TFSI Proline S afhalen... Slapeloze nacht vandaag ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

heerlijke motor die 1.8tfsi (ik rijd de 160pk in een fwd A4 limo, modeljaar 2011).

edit: hoewel het wel 'ns een andere versie kan zijn? even de specs van mijn blok opgezocht:
1.8 tfsi
118 kw/160pk
250nm @1500rpm
max 225 km/u
0-100: 8,6s

[ Voor 103% gewijzigd door JJ Le Funk op 22-04-2012 23:19 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:48

_Apache_

For life.

Met het max koppel op 1500rpm kan ik goed geloven dat het aanvoelt als een vlotte bak. Heerlijk, zo een berg koppel.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Atratus: Dat is heel simpel op te lossen met een Elbach-verlagingssetje. Kosten zitten rond de 500 euro. Zou je nog kunnen laten toevoegen, krijg je een nieuwe leaseprijs berekend.. zal iets van 10 euro bruto per maand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Joker schreef op zondag 22 april 2012 @ 10:17:
Ook ik mag een nieuwe auto uitzoeken. Nu rij ik in een BMW 1-serie, maar dat is qua kosten niet meer interessant. Op naar een 14% modelletje dus. Inmiddels heb ik al een proefrit mogen maken in een paar kandidaten.

[...]
In je lijstje ontbreekt nog een Megane. Ook 14%, en de wegligging van de GT-line komt overeen met een BMW als sommigen. Voor meer comfort kun je een Bose-editie gaan rijden. Zeker als je ook kijkt naar een Focus is dit een goede optie. Het nadeel is de lange levertijd, maar wellicht is een voorraad-auto voor jou geen probleem. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:55

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Falcon schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:35:
@Atratus: Dat is heel simpel op te lossen met een Elbach-verlagingssetje. Kosten zitten rond de 500 euro. Zou je nog kunnen laten toevoegen, krijg je een nieuwe leaseprijs berekend.. zal iets van 10 euro bruto per maand zijn.
Thanks voor de tip, ik zal dat zeker in overweging nemen, want het is een heerlijke wagen verder en dat zou hem echt afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Krisp schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:39:
[...]

In je lijstje ontbreekt nog een Megane. Ook 14%, en de wegligging van de GT-line komt overeen met een BMW als sommigen.
Het zal nooit overeenkomen zolang de Megane een voorwielaandrijver is met 65/35 gewichtsvedeling en de 1-serie een achterwielaandrijver met 55/45%. Rijdt anders, voelt anders, wil in snelle bochten anders behandeld worden.

Dat neemt niet weg dat Renault auto's met uitstekende handling kan maken. "Anders" hoeft dus niet te betekenen "slechter". Voor mij is elke auto waar Renault Sport het onderstel heeft afgesteld een bron van rijplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joker
  • Niet online

Joker

t_captain schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:15:
[...]
Het zal nooit overeenkomen zolang de Megane een voorwielaandrijver is met 65/35 gewichtsvedeling en de 1-serie een achterwielaandrijver met 55/45%. Rijdt anders, voelt anders, wil in snelle bochten anders behandeld worden.

Dat neemt niet weg dat Renault auto's met uitstekende handling kan maken. "Anders" hoeft dus niet te betekenen "slechter". Voor mij is elke auto waar Renault Sport het onderstel heeft afgesteld een bron van rijplezier.
Helemaal mee eens. Voorwielaandrijvers rijden anders dan de BMW, maar niet per sé slechter. Ik ben daarom erg benieuwd naar hoe de Ford stuurt. De reviews zijn over het algemeen erg positief. Mijn vorige auto was een Megane, maar die schoof wel erg gemakkelijk over z'n voorwielen weg. Verder wel een fijne auto.

De Renault is een diesel helaas. Had ik diesel mogen kiezen, dan had die zeker op mijn lijstje gestaan. Maar zoals het er nu voor staat is het voor mij Focus vs. Auris.

-edit-
Inmiddels heb ik een proefrit in de Focus 1.0 74kW Titanium gemaakt (er stonden maar 20km op de teller). Lekkere auto, zeer compleet en behoorlijk stil. Demping/vering is sportief en had voor mij een tandje zachter gemogen, maar de wegligging is super en drempels zijn geen probleem.

De testrit was tijden hoosbuien en ik moet zeggen: Remmen doet 'ie ook dan goed... Stoelen kunnen wat beter, maar ik bent ook wel erg verwend op dat gebied (BMW sportstoelen FTW!). De 1.0 motor kan prima mee met het verkeer, maar nodigt niet uit tot spelen. Daarvoor is er wat te weinig reserve. Het gas pakt ook wat traag op, maar je kunt heel schakellui en relaxed rijden. Een zesde versnelling heb ik niet echt gemist.

Tot 100km/u is de auto vrijwel helemaal stil, daarboven hoor je wat motor- en buidengeluid. Niet storend; de driepitter heeft een leuk en aangenaam geluidje (prettiger dan mijn huidige diesel). Cruise Control werkt simpel en de audio installatie is verrassend goed (de binnenspiegel trilde vrolijk mee). Kortom: Voorraadauto uitgezocht en de bestelling is de deur uit gegaan! Als het mee zit, dan kan ik begin juni in de Focus rijden.

[ Voor 35% gewijzigd door Joker op 24-04-2012 13:28 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Atratus schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:55:
Ik had een Seat Leon 1.6 en het leasecontract liep daar van af deze maand. Ik vond het een heerlijke wagen met een prima motor. Was de 25 edition met sportonderstel. Heerlijk hoe je hem de bochten in kon gooien. Na lang wikken en wegen uiteindelijk weer gegaan voor een Seat Leon, maar nu een 1.2 TSI Copa Business. Prijs kwam op hetzelfde uit en 20% bijtelling ipv 25%.

Heb nu wel alle opties eigenlijk, alleen geen lederen interieur en schuifdak, voor de rest zit er alles op.

Mijn eerste ervaringen zijn meer dan positief. De motor valt me heel erg mee en het gaat vlot zat nog, alleen is het meer anticiperend rijden. Beetje vlot inhalen betekent altijd wel een versnelling terug. Ben met name gecharmeerd van de extra luxe. RNS315 media-systeem werkt als een zonnetje en Bi-xenon met LED maakt hem wel af.

Enig minpunt voor mij is de wat softere wegligging, ik kan absoluut niet meer zo strak door de bochten als eerst.

Zal een paar foto's erbij doen, resolutie is niet geweldig, genomen met Galaxy Nexus.

[afbeelding]

[afbeelding]
ziet er comfi uit!
dat was een paar jaar geleden toch ook ondenkbaar dat je met een 1.2 goed vooruit komt. doen ze goed daar bij VW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Vandaag en gister proefgereden in 2 auto's van mijn uiteindelijke shortlist.
Hyundai i40 en Skoda Superb. Beide de kleine diessel met 20%.

De hyundai was de snellere, de motor liep wat mooier, maar qua wegligging was de superb,superb.mook qua stuurgedrag.
De stoelen waren in beide goed, navi in beide ook prima maar geluid in de i40 was droevig, de superb was daar veel beter.
ik vond de materialen qua knopjes enz in de superb ook overtuigender, maar in de i40 niet slecht.
Lastig lastig. De i40 is wat frisser de superb wat statiger.

Als laatste de megane nog rijden, andere klasse maar full option voor weinig!

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als ik zou moeten kiezen tussen de i40 en de Superb zou ik voor de i40 gaan. Ik vind de Superb foeilelijk terwijl de i40 er heel leuk uitziet. :)

(Maar ja ik heb het ook niet zo op Hyundai...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

superb? waarom niet een octavia leuk aankleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:40

vhal

ಠ_ಠ

De i40 vind ik behoorlijk sip kijken( ^___^ ) met die gekke led dagrijverlichting, zelf heb ik een zwak voor de superb wat gewoon een nette auto is. Misschien is een Octavia een alternatief.
MrJayMan schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:47:
[...]

ziet er comfi uit!
dat was een paar jaar geleden toch ook ondenkbaar dat je met een 1.2 goed vooruit komt. doen ze goed daar bij VW!
mja...als de TSI het tenminste volhoudt na 20k km :X

[ Voor 45% gewijzigd door vhal op 02-06-2012 23:18 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

MrJayMan schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 22:13:
superb? waarom niet een octavia leuk aankleden?
Omdat de superb van alles is aangekleed. In de octavia heb ik het zelfde probleem als in mijn laguna, achter mij kunnen mijn kinderen niet goed zitten.

Dat zal ik bij de megane ook wel hebben, maar daar maakt geldveen boel goed ;) dat is bij de octavia minder ( passat het zelfde verhaal)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor de Superb gaan. Vind de i40 niet echt mooi :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Was gisteren toevallig bij een Audi service punt waar de Superb in de showroom stond. Wat een enorme bak is dat, ongeloofelijk. Ik heb moeite met de kinderwagen in mijn A4, maar in de Superb zou hij er in verdwijnen. Verder ook erg ruim, goede afwerking, mooie bak.

Ja, enorm suf, dat wel, maar verder.... ik zou er probleemloos in kunnen rijden. Een i40 is eigenlijk een andere auto. Nog steeds ruim, maar niet te vergelijken met een Superb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:22

PauseBreak

derp!

Helemaal waar. Een Superb moet je bijna vergelijken met een Mercedes-Benz E-klasse Station qua binnenruimte. Het is echt een heel erg grote bak. Ik vind het ding snoeilelijk, maar ik snap heel goed waarom mensen die auto kopen/leasen. Je krijgt behoorlijk veel waar voor je geld.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Het wordt idd de superb of de megane. De megane full option voor weinig of de superb voor veel...mpicky picky :*)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Wij krijgen dus nu ook een lease auto.

Aangezien de auto gebruikt ook voor fam en lange reizen maakt is het belangerijk dat het een "gezins" auto.
Dus geen coupé achtige personen
Eisen:
Ruimte voor minimaal 4
vlakke laadvloer.
Diesel
Betrouwbaar
Vader is ford boy, dus mondeo zou eventueel op 1 komen maar uiteraard staan we ook open voor andere merken.

Wat zouden jullie kiezen???
Auto's waarmee proefrit gepland staat:
Volkswagen Passat Wagon
Skoda Octavia Wagon
Ford Mondeo
Ford Focus
Volkswagen Golf
Volvo V60
Mazada 6 (grootte kanshebber)

We kiezen bewust om niet mercedes, audi, of BMW te rijden. Hoe mooi ze ook zijn.

Welke kunnen we hier nog aan toevoegen

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Laatst online: 11:44
Nivida_intel schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:34:
Welke kunnen we hier nog aan toevoegen
tsja, de eisen zijn volgens mij zo ruim dat je er bijna alles aan toe kan voegen:

Citroen C5 /DS5
Pegeuot 308 / 508
Renault Megane station
Opel Insignia
Subaru Legacy Wagon (als je het over degelijk hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:22

PauseBreak

derp!

Als je in hetzelfde segment qua grootte wilt zitten zou ik toch even met de Renault Laguna gaan rijden ipv met de Mégane :P

Edit:
Sowieso wel een prima auto hoor. Heeft ook een gunstige leaseprijs omdat de kosten enorm meevallen doordat die auto minder dan de norm bij de garage staat. Eigenlijk hoef je er doorgaans alleen regulier onderhoud aan te laten plegen en dan ben je wel klaar.

[ Voor 52% gewijzigd door PauseBreak op 06-06-2012 17:01 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Laatst online: 11:44
PauseBreak schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:59:
Als je in hetzelfde segment qua grootte wilt zitten zou ik toch even met de Renault Laguna gaan rijden ipv met de Mégane :P
die bedoelde ik ook, ben niet zo thuis in de renaults....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

ik heb een laguna maar de megane heeft werkelijk niet veel minder ruimte.
je levert wat breedte en kofferbak in, maar qua zit achter de bestuurder is het in de megane 0 minder dan de laguna (ik moet in beiden een beetje naar voren)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik moet ergens deze zomer gaan bestellen. Wegens de draconische regels van mijn werkgever (alleen A of B label, en alleen Audi, BMW of Volkswagen) is de keuze niet heel groot. Ik wil een stationwagon gezien het feit dat ik er ook prive in ga rijden en dan wat praktische bruikbaarheid wel handig is.

De keuze is derhalve teruggebracht tot een BMW 328i Touring (nieuwe model, prijzen nog niet bekend) of een 520i Touring, beide in High Executive uitvoering met automaat, of de Audi A6 Avant 2.0FSI Pro Line S. Deze is ongeveer gelijkwaardig gemotoriseerd aan de 520i maar valt door de belachelijk dikke uitrustingspakketten en de lagere cataloguswaarde uiteindelijk op maandbasis zo'n 80 euro goedkoper uit. Dat is nogal substantieel..dingen als sportstoelen en 18" velgen die op de 5-serie een extra zijn, zijn bij de Audi gewoon standaard. Ook metallic lak kost niets extra. Bovendien valt het vermogen legaal via de dealer op te krikken: in de A4 kan de 2.0TFSI met 180pk door Abt onder garantie naar 275pk getild worden, ik verwacht dat dit voor de A6 ook zal kunnen en de leasemaatschappij hier niet zo moeilijk over zal doen.

Nadelen die ik zie is de voorwielaandrijving (ik ben geen heel groot fan van de rij-eigenschappen van louter voorwielaangedreven Audi's, maar met quattro is er geen B-label) en dat de multitronic een draak is, dus handbak noodzakelijk. Verder is het rijcomfort van de S-line uitvoeringen van Audi over het algemeen van het type 'sportief = hard = beter', wat ik nu in m'n A5 al dagelijks ervaar.

De 3-serie is de compactere maar ook veel snellere optie. Afhankelijk van hoe hard ik los ga op die optielijst zijn de uiteindelijke kosten (bijtelling + prive bijdrage voor werkgever) ongeveer vergelijkbaar met die van de A6, danwel een tikje lager. De A6 biedt dan natuurlijk wel veel meer ruimte.

Wat zouden jullie doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bovendien valt het vermogen legaal via de dealer op te krikken: in de A4 kan de 2.0TFSI met 180pk door Abt onder garantie naar 275pk getild worden, ik verwacht dat dit voor de A6 ook zal kunnen en de leasemaatschappij hier niet zo moeilijk over zal doen.
Hebben jullie vaste dealers of mag je kiezen? Er zijn ook dealers die de tuning overlaten aan JD, onder dezelfde voorwaarden. Dan heb je wel een bak meer kwaliteit te pakken ;)

Ik zou, als Audi rijder, sowieso de BMW nemen als je van rijden houdt. De Audi is meer een snelweg cruiser, maar sinds de nieuwe F generatie BMW's kunnen die dat ook prima.

Persoonlijke keuze: 328i. Mooi, snel, wegligging top, afwerking top en iets groter dan de E90.

EDIT: Overigens is het mogelijk een Pro Line S model zonder S onderstel te nemen. Ik heb mijn S-line ook met normaal sport onderstel.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 07-06-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Inmiddels proefrit gepland:
Zaterdagochtend:
Ford Mondeo 2.0 automaat
Ford Focus 2.0 automaat.
In de middag staat de I40 op het programma

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 16:43

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Nivida_intel schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:42:
Zaterdagochtend:
Ford Mondeo 2.0 automaat
Ford Focus 2.0 automaat.
Vanwaar de automaat als ik mag vragen?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Omdat moeders niet in een schakel mag rijden daarom ;)

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Nivida_intel schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:48:
Omdat moeders niet in een schakel mag rijden daarom ;)
Vandaar aangezien het niet bij je eisen staat ;)

Ik ben wel benieuwd hoe de automaat is dan ook omdat wij binnenkort voor een mogelijke nieuwe Ford gaan shoppen en de Focus/Mondeo staan ook op het lijstje.

Vooral omdat wij hier een Mondeo van de vorige generatie hebben met een automaat en ik vind dat echt om te huilen :X Mijn vader heeft precies hetzelfde maar omdat wij niet gebonden zijn aan een automaat zou het voor ons een keuze kunnen zijn. Daarentegen als de automaat comfortabeler is dan de handbak gaan wij weer twijfelen :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Touchdomex schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:45:
[...]

Vanwaar de automaat als ik mag vragen?
Omdat dat veel relaxter rijdt dan schakelen, zeker in de spits/file ;)

Heeft een Mondeo geen sportstand dan? (Ik heb alleen ervaring met de quattro's, 525 en 530, A6 en Touareqs van collega's...)

[ Voor 21% gewijzigd door AllSeeyinEye op 07-06-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

AllSeeyinEye schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:51:
[...]

Omdat dat veel relaxter rijdt dan schakelen, zeker in de spits/file ;)

Heeft een Mondeo geen sportstand dan? (Ik heb alleen ervaring met de quattro's, 525 en 530, A6 en Touareqs van collega's...)
Niet eentje van de vorige generatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
De 5 of de A6 als ik in jouw schoenen zou staan. Je hebt nog genoeg ruimte om beide auto's mooi aan te kleden en beide auto's zijn erg mooi (en een bak aan ruimte).

Zelf zou ik dan voor de 5 gaan, automaat :9~ en je wil geen automaat op de A6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zo slecht is die automaat toch ook weer niet in de A6? Heb er toevallig van de week mee gereden in de 3.2FSI, en het is gewoon best een fijn ding. Hij is gemaakt om rustig te rijden, en dat doet hij echt uitstekend, vlekkeloos zelfs.

Echt vermogen aanspreken is inderdaad wat minder fijn, maar nog altijd een ruime voldoende. Die 8-traps van BMW is zeker een generatie (of 2) verder dan wat Audi (Voorsprong door techniek _O- ) levert, maar in vergelijking met andere automaten op de markt, is die Multitronic zo gek nog niet.

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 07-06-2012 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Daniel schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:10:
Audi A6 Avant 2.0FSI Pro Line S......

Bovendien valt het vermogen legaal via de dealer op te krikken: in de A4 kan de 2.0TFSI met 180pk door Abt onder garantie naar 275pk getild worden, ik verwacht dat dit voor de A6 ook zal kunnen en de leasemaatschappij hier niet zo moeilijk over zal doen.
FSI is wat anders als TFSI.

FSI is direct ingespoten maar natuurlijk ademend
TFSI is direct ingespoten en met een turbo om extra lucht naar binnen te rammen.

De tweede is dus standaart al veel sterker en een stuk makkelijker te tunen.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Klopt, maar hij heeft het over een TFSI. Althans, de 2.8 V6 FSI zal geen A of B label hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 20:41

Bever!

3

PWM schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:37:
[...]

Hebben jullie vaste dealers of mag je kiezen? Er zijn ook dealers die de tuning overlaten aan JD, onder dezelfde voorwaarden. Dan heb je wel een bak meer kwaliteit te pakken ;)

I
ja want JD is van eenzelfde niveau als officieel audi ABT... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:40

vhal

ಠ_ಠ

Bever! schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:33:
[...]

ik zou zeggen...beter

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Leuke keuze aan leaseauto's.

Het antwoord hangt af van de flexibiliteit van je werkgever en de hoeveelheid die je zakelijk rijdt. Ik zie benzine-auto's langskomen dus het aantal kilometers is relatief laag...?

Je hebt het over auto's van +- 60.000 euro cataloguswaarde en 25% bijtelling. Dan betaal je al 600 per maand netto vanwege de bijtelling. Tel daarbij dat je baas ook een fors bedrag neertelt voor een 328i of een A6. Is hij flexibel genoeg om dat uit te betalen? Weg met de leaseauto en koop zelf iets leuks ;)

Zo niet, de 328i. Redelijk snel, veel meer plezier dan een FWD Audi, iets groter dan de E46 en E90 (hoewel kleiner dan een A6 natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bever! schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:33:
[...]

Mag ik hopen van niet nee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Nivida_intel schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:42:
Zaterdagochtend:
Ford Mondeo 2.0 automaat
Ford Focus 2.0 automaat.
Focus en Mondeo, die hebben tegenwoordig toch meestal een 1.6 Ecoboost motor? Of ben je aan het shoppen voor de >200 pk versies?

In dat laatste geval zou ik ook een 3-serie overwegen. Kleiner dan de Mondeo, niet zo dik aangekleed voor die prijsklasse (ik zie dan een tweeliter Mondeo 38 a 45 kaal kost -- daarvoor koop je ook een 320i). Maar als rijdersauto wel van een andere categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 20:52:
Was gisteren toevallig bij een Audi service punt waar de Superb in de showroom stond. Wat een enorme bak is dat, ongeloofelijk. Ik heb moeite met de kinderwagen in mijn A4, maar in de Superb zou hij er in verdwijnen. Verder ook erg ruim, goede afwerking, mooie bak.

Ja, enorm suf, dat wel, maar verder.... ik zou er probleemloos in kunnen rijden. Een i40 is eigenlijk een andere auto. Nog steeds ruim, maar niet te vergelijken met een Superb.
Van een A4 naar een Skoda?? Doe het niet.. #spruitjeslucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:15:
Klopt, maar hij heeft het over een TFSI. Althans, de 2.8 V6 FSI zal geen A of B label hebben.
Ja, is dus de 2.0TFSI (die in m'n leasecalculator als FSI staat). De 2.8 V6 FSI heeft overigens een B-label maar is tenzij je heeeel graag een 6-pitter wil niet bepaald interessant. Hij kost handgeschakeld 5000 euro extra en daarvoor krijg je weliswaar 24 pk extra (204) maar ook 40Nm koppel minder. De prestaties zijn dan ook vergelijkbaar terwijl het verbruik hoger is.
t_captain schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:50:
Het antwoord hangt af van de flexibiliteit van je werkgever en de hoeveelheid die je zakelijk rijdt. Ik zie benzine-auto's langskomen dus het aantal kilometers is relatief laag...?

Je hebt het over auto's van +- 60.000 euro cataloguswaarde en 25% bijtelling. Dan betaal je al 600 per maand netto vanwege de bijtelling. Tel daarbij dat je baas ook een fors bedrag neertelt voor een 328i of een A6. Is hij flexibel genoeg om dat uit te betalen? Weg met de leaseauto en koop zelf iets leuks ;)

Zo niet, de 328i. Redelijk snel, veel meer plezier dan een FWD Audi, iets groter dan de E46 en E90 (hoewel kleiner dan een A6 natuurlijk).
De financiele regeling is nogal complex maar komt er op neer dat ik een leasebudget heb dat hoger is dan wat ik nodig heb. Mijn werkgever is bereid het niet benutte budget uit te keren als bruto salaris. Verder betaal ik een eigen bijdrage voor prive gebruik van een percentage van de cataloguswaarde aan de werkgever, en heb ik natuurlijk fiscale bijtelling (deze twee mogen bruto met elkaar verrekend worden)

Als ik helemaal afzie van een lease-auto krijg ik een kilometervergoeding die in minder wordt gebracht op het lease-budget. Wat er overblijft wordt als bruto salaris uitgekeerd. Dat lijkt heel wat maar is uiteindelijk in de praktijk niet interessant omdat ik te ver van mijn werk woon om met de prive auto rijden voldoende rendabel te maken (±25.000 zakelijke kilometers per jaar). Ik ga er daarbij van uit dat er vanaf 2013 geen woon-werk verkeer meer onbelast vergoed mag worden. Reken je alles uit dan is prive rijden (ik heb prive een E61 545i) per maand zo'n 75 euro netto gunstiger dan een redelijk volle 328i zakelijk rijden (520 of A6 is 25-75 euro duurder afhankelijk van hoeveel zooi je er op zet). Dat verschil is me te klein. Ik reken dan natuurlijk wel alle prive-kosten mee (ook onderhoud en afschrijving) maar dan nog, voor 75 euro per maand ga ik niet zelf alle risico's op schade en dure reparaties dragen, plus in een veel oudere auto rijden. Zou de oude kilometervergoedingsregeling blijven bestaan dan wordt het verschil 250 euro per maand en dan wordt het een ander verhaal :) Die kans acht ik alleen erg gering en ik moet wel weer voor een aantal jaren een beslissing nemen.

Je kunt dat verschil groter maken door een goedkopere/zuinigere auto te gaan rijden (minder brandstofkosten) maar als je die moet aanschaffen stijgt de afschrijving natuurlijk ook enorm waardoor het helemaal niet meer interessant is. Bovendien lever je dan ook in op comfort, prestaties en/of ruimte.

Uiteindelijk vergelijk ik echter voornamelijk met mijn huidige situatie en dan zijn de totale kosten van de prive gereden leaseauto (fisc. bijtelling plus prive-bijdrage minus uitkering overschot leasebedrag) ongeveer vergelijkbaar met de huidige totale mobiliteitskosten (brandstof voor prive-kms + verzekering + wegenbelasting + onderhoud + afschrijving). Dan kies ik voor de simpele oplossing :)

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel op 08-06-2012 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Je hebt erover nagedacht ;)

Prive een 545i, dan zou ik persoonlijk overwegen om de leaseauto alleen zakelijk te rijden. Met de forse variabele kosten van een 545i zul je behoorlijk toeleggen op je woon-werk ritten, dan is een leaseauto wel handig. Het probleem van deze aanpak is dat de mogelijkheid om de bijtelling te ontlopen waarschijnlijk verdwijnt, en dan heb je toch weer een leaseauto met bijtelling en privegebruik. In feite verdwijnt de mogelijkheid voor een "woon-werk only" auto gewoon.

Een laatste optie is een motor van de zaak. Bijtellingsregels zijn daar anders, je mag bijvoorbeeld pro rato kosten toerekenen i.p.v. bijtellen obv cataloguswaarde. De combi van een motor en een 545i is ook wel begerenswaardig in je garage ;)

/me rijdt een 320i coupe en een R1150R, ook BMW fan dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
t_captain: leaseauto alleen zakelijk rijden kan in het geval Daniel niet meer, als het kabinet het huidige pakket aan maatregelen na de verkiezing niet terug draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
t_captain schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 08:09:
Je hebt erover nagedacht ;)

Prive een 545i, dan zou ik persoonlijk overwegen om de leaseauto alleen zakelijk te rijden. Met de forse variabele kosten van een 545i zul je behoorlijk toeleggen op je woon-werk ritten, dan is een leaseauto wel handig. Het probleem van deze aanpak is dat de mogelijkheid om de bijtelling te ontlopen waarschijnlijk verdwijnt, en dan heb je toch weer een leaseauto met bijtelling en privegebruik. In feite verdwijnt de mogelijkheid voor een "woon-werk only" auto gewoon.

Een laatste optie is een motor van de zaak. Bijtellingsregels zijn daar anders, je mag bijvoorbeeld pro rato kosten toerekenen i.p.v. bijtellen obv cataloguswaarde. De combi van een motor en een 545i is ook wel begerenswaardig in je garage ;)

/me rijdt een 320i coupe en een R1150R, ook BMW fan dus ;)
Nu heb ik nog drie opties: alles met prive-auto rijden, leaseauto voor zakelijke kms en prive auto ernaast, of leaseauto ook prive gebruiken en bijtelling betalen. Ik kies nu voor de middelste optie, maar die gaat per 2013 zeer waarschijnlijk vervallen (woon-werk verkeer gaat niet meer als zakelijk verkeer gelden en bovendien is het systeem te fraudegevoelig) dus dan is het optie 1 of 3. Gezien het feit dat mijn prive auto zuipt als een tempelier en al wat ouder is - dus grotere kans op dure reparaties - is optie 1 op de langere termijn financieel niet echt interessant.

Een motor wil ik niet...heb er niks mee en te onhandig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Nu mijn werkgever overgenomen is door een toko waar leaseautos bij het pakket horen, mag ik er wellicht ook aan gaan geloven; een leaseauto.

De reden dat ik wellicht zeg is omdat het heel veleidelijk is om het budget uit te laten betalen a 950 euro per maand.( op basis van 42 maanden en 30 k km per jaar) Daarnaast moet ik met 3 kinderen naar een grotere bak kijken dus ik kan ook niet een kleinere auto nemen om zo te besparen. Het gaat hier immers om kinderen die nog een hele tijd in een kinderstoeltje moeten en die staan niet bekend om hun.... uhm.... elegantie ;)

Enfin; vandaag gaan kijken naar de Prius Wagen. Leuk ding! 7 zitter, geen wegenbelasting en 14% bijtelling nu en iig in 2013, standaard al goed uitgerust (Zone-Airco, cruise control, touchscreen audio controls, bluetooth integratie enz.) Te leasen vanaf 605 euro lease (excl. benzine a 148). Dan moet ik nog 95 euro afstaan aan de werkgever voor eigen gebruik welke van de bijtelling af te trekken is. Zelf zit ik in de 42% schaal dus onder aan de streep kost de auto mij volgens mij amper iets ( aangezien ik 950-750=200 uitbetaald krijg ) maar ik ben geen reken wonder dus precies weet ik het niet.

Anyway, volgende week een testrit om te kijken hoe hun rijd. Ik verwacht geen sportief monster maar datis ook niet de insteek van de auto. Dat is wel kunnen rijden en met de kids + baggage op vakantie kunnen OF met kids en schoonouders ergens heen kunnnen.

Op de te kijken lijst staan ook nog een Megane Estate (110, GT line) en een Octavia Combi, maar die staan lager op het wenslijstje. Ze zijn beide dean wel 14% en een stuk goedkoper met leaen, maar je hebt beduidend minder ruimte. Het scheelt mij kwa leasekosten echter elke maand een 100 euro wat betekend dat de auto mij prive helemaal niets kost (krijg zelfs wat geld toe :+ ). Maargoed, ik moet eerst een kijken of ik er op basis salaris nog wat op vooruit kan gaan om dit er bij vrouwlief door te drukken. Nogmaal; 950 burto per maand extra op je salaris is ook erg fijn uiteraard, maar een auto onder je reet en freedom is dat ook. Maar dat moet niet tenkoste gaan van alles.

[ Voor 28% gewijzigd door Notna op 09-06-2012 15:06 . Reden: iPad kan niet tegen snel typen :( ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

hoe is de kofferbak dan van die prius? is die weer wat ruimer dan die vorige?
enne je krijgt misschien dan wel 200 (toe) van je werkgever maar belasting betalen moet je altijd nog.

in het geval van de megane (ik ga uit van fulloption) is 160 en de prius is 187 euro in de belasting (ook full option.)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

De koffer bak met de 6de en 7de stoel omlaag is een stuk groter en hoger dan de normale Prius. Met alle stoelen omlaag is het helemaal een ruimte waar je U tegen zegt. Met de laatste stoelen wel omhoog is er amper meer iets van over, net genoeg voor een boodschappen tas of 3. Grootste verschil vondt ik nog wel dat de achterbak rechter is aan de zijkanten doordat de klep in zijn geheel opengaat en het niet een hatchback(???)is. Hierdoor kan je behoorlijk wat meer kwijt ( voor exacte afmetingen kan je beter even kijken op de website ;) ) levertijden als je ze nu besteld zijn in September, dus dat is nog te overzien.

En ja, belasting betaal je altijd, maar voor de goedkoopste optie ben ik aan belasting 116 kwijt. Volgens mijn berekening ben ik met eigen bijdrage aan de werkgever, bijtelling en de terruggave bij een budget van 950 iets van 95 euro netto kwijt elke). Dat heb ik in het andere topic even neergezet om na te laten kijken ( Notna in "Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3" als je interesse hebt)

[ Voor 26% gewijzigd door Notna op 10-06-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Ander vraagje (en ja dus een dubbelpost ;) )

Rijd er hier iemand in een Renault Megane Estate (110 Eco2) en zoja; hoe is de ruimte van de kofferbak en de achterbank?

Mijn voornaamste vraag is eigenlijk; passen er 3 kinderzitjes achterin? Ik kan uiteraard ook zelf langs de dealer gaan (aankomend weekend) maar ik wilde ook graag vast on forehand een mening vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:47

RvL

Drie kinderzitjes gaat waarschijnlijk wat krap worden. Het ligt uiteraard ook een beetje aan het formaat van de kinderzitjes. Daarnaast heeft de middelste zitting op de achterbank volgens mij geen Isofix (mocht je een Isofix zitje hebben), maar dat zou ik zo eens voor je na moeten kijken.

Ik heb wel regelmatig een Groep 0+ stoeltje + 2 volwassenen op de achterbank gehad (stoeltje achter bestuurdersstoel) en dat ging best, maar het houd niet over.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:14
Uhm notna, die skoda octavia combi is toch niet in 14%?
Ik heb hem net een jaar, en deze is 20%.

Verder meer dan ruim, heb 3 kinders, en de prius wagon was er nog niet.
Heb de luxe uitvoering en met name de achterbak is meer dan toereiken, de megane die ik als voorlopauto reeds is kleiner.

Prius lijkt me nog prettiger btw.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

RvL schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:44:
Ik heb wel regelmatig een Groep 0+ stoeltje + 2 volwassenen op de achterbank gehad (stoeltje achter bestuurdersstoel) en dat ging best, maar het houd niet over.
In mijn Avensis heb ik een 3-6 jr stoelverkleiner (met rugleuning) en een stoelverkleiner (zonder rugleuning). Dit laat ruimschoots voldoende ruimte over voor mijn dochter van 8, maar ook een volwassene past er goed tussen.
Soms heb ik twee volwassenen en 3 kids te vervoeren. Dan moet de stoelverkleiner zonder rugleuning de kofferbak in en kruipen er twee kindjes in 1 gordel. Het is niet ruim, maar het past wel zonder klem te zitten.

Drie stoeltjes krijg ik er niet in zonder de stoeltjes te tweaken. Ze beschikken vaak namelijk over brede leuningen (de stoelverkleiners dan, echte stoeltjes heb ik er nooit meer dan 2 tegelijk in gehad. Die zijn in mijn beleving nog groter/breder dan stoelverkleiners).

Een Megane heeft, wat mij bijstaat van de ene keer dat ik erin heb meegereden, minder ruimte dan een Avensis. Overigens heeft ook de Prius (Wagon) (imo beiden straatbeeld vervuiling :+) minder ruimte dan de Avensis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

vegtem schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:19:
Uhm notna, die skoda octavia combi is toch niet in 14%?
Ik heb hem net een jaar, en deze is 20%.

Verder meer dan ruim, heb 3 kinders, en de prius wagon was er nog niet.
Heb de luxe uitvoering en met name de achterbak is meer dan toereiken, de megane die ik als voorlopauto reeds is kleiner.

Prius lijkt me nog prettiger btw.
nope, maar kwa kosten kon het wel :)

Ik ga dit weekend maar eens naar de Renault dealer om te kijken of het wel of niet wil. Een prius zou mooi zijn, maar ik ga er financiiel er geld op achteruit waarbij een megane mij geld opleverd ;)

Overigens gaat het om Isofix stoelen die ook gewoon aan de riem kunnen dus 2 fixen is zat. Maarja, we gaan het zien :)

Ik heb vandaag wel te horen gekregen dat er salaris verhoging inzit dus wie weet is alsnog de Prius :)
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:33:
[...]

Een Megane heeft, wat mij bijstaat van de ene keer dat ik erin heb meegereden, minder ruimte dan een Avensis. Overigens heeft ook de Prius (Wagon) (imo beiden straatbeeld vervuiling :+) minder ruimte dan de Avensis.
Die Avensis heeft echt niet meer ruimte dan een wagon hoor. Ik heb in beide gezeten en die Wagon heeft een stuk meer ruimte. Nu is ruimte een rekbaar begrip, maar ik kijk naar (potentiele) kofferbak ruimte en ruimte op de 2de rij.

[ Voor 31% gewijzigd door Notna op 12-06-2012 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

je kan ook nog naar een grande scenic kijken, is een 7 zitter met 20% bijtelling.
In de Bose trim best een fraaie bak. en je zit binnen je lease budget
http://directlease.nl/DLN...onfig.do?carTypeId=106226

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

mindcre8r schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:57:
je kan ook nog naar een grande scenic kijken, is een 7 zitter met 20% bijtelling.
In de Bose trim best een fraaie bak. en je zit binnen je lease budget
http://directlease.nl/DLN...onfig.do?carTypeId=106226
Dat zit wel in het budget, maar heb je enig idee hoeveel de bijtelling daarbij wel niet is :P De autos waar ik nu naar kijk kosten mij maximaal 60 euro netto aan het eind van de maand (let wel; vergeleken met de huidige situatie en wat ik aan reiskosten kwijt ben). Bij de Megane krijg ik zelfs 30 euro toe. Als ik naar die Grand Scenic kijk ben ik ruim 180 euro netto kwijt wat echt wel heel veel geld is.

Anyway, morgen proefrit in de Wagon. Zal de bevindingen hier posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 16:38
Misschien is http://directlease.nl/DLN...e.do?id=111421&reset=true interessant voor je. Geen 7-zitter maar wel veel laadruimte (makkelijk als je 3 kids hebt).

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Notna schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:31:
Ander vraagje (en ja dus een dubbelpost ;) )

Rijd er hier iemand in een Renault Megane Estate (110 Eco2) en zoja; hoe is de ruimte van de kofferbak en de achterbank?

Mijn voornaamste vraag is eigenlijk; passen er 3 kinderzitjes achterin? Ik kan uiteraard ook zelf langs de dealer gaan (aankomend weekend) maar ik wilde ook graag vast on forehand een mening vragen :)
Ik ken weinig auto's waar drie kinderzitjes naast elkaar passen. Sowieso heb je doorgaans slechts 2 ISOFIX punten achterin. Is altijd mijn voorkeur geweest omdat je kinderzitjes dan goed op hun plek passen.

Of je moet over die zitrijen verdelen. We hadden in de babyjaren van onze dochter een 307 SW en daar kon je twee achterstoelen op de 3e rij kwijt. Die stoelen waren identiek aan de stoelen links- en rechtsachter op de 2e rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

t_captain schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:32:
[...]

Ik ken weinig auto's waar drie kinderzitjes naast elkaar passen. Sowieso heb je doorgaans slechts 2 ISOFIX punten achterin. Is altijd mijn voorkeur geweest omdat je kinderzitjes dan goed op hun plek passen.

Of je moet over die zitrijen verdelen. We hadden in de babyjaren van onze dochter een 307 SW en daar kon je twee achterstoelen op de 3e rij kwijt. Die stoelen waren identiek aan de stoelen links- en rechtsachter op de 2e rij.
Ze zijn er best wel in grote getalen (http://www.7zitter.nl) maar vaak zijn dat auto's die een hoge aanschafwaarde hebben en ook in de 25% categorie vallen. Daar ben ik nu nog niet voor in de positie. Ik weet overigens dat van die iso fix punten (je kan bij een Skoda Octavia bijv. een ISO fix punt op de passagierstoel nemen als optie zodat je 2 achter en 1 voor hebt) maar wederom; de autos MET 3 ISO fix punten achterin (C4 geloof ik) zijn nu gewoon te duur en dus moet het met 2 dan maar en 1 goed in de riemen.

Daarom sid ei Wagon zo een uitkomst: 7 zitter en in de 14% (nog wel iig) en daar kunnen ze zelfs met 3 zitjes op de 2de rij. Probleem daarbij is alleen even dus de levertijd aangezien hij in de 20% gaat vallen vanaf 01-01-2013. Aangezien de levertijd nu op zijn vroegst September is, moet ik niet al te lang wachten met de keuze. Maarja dat hangt dus weer van iets anders af deze maand, lol.

Kijk het hoeft niet allemaal heel ruim te passen, zolang het maar past :)

[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 15-06-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

http://www.dacia.nl/dacia...os/lodgy/modelinformatie/ ?

Niet moeders mooiste, wel 7 zitplaatsen en goedkoop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Hey, die is goedkoop :). Moedersmooiste zal mij aan mijn reet roesten tbh. Het gaat er eerder om of ik dat wel mag leasen aangezien ik een klasse toebedeeld heb gekregen.

Maar dat is een vraag voor mijn werkgever.

Hmm review net gekeken op joetjoeb en de veiligheid in een crash test schijnt nogal... Uhm... Goedkoop te zijn :X

Dat doe ik dan liever niet ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Notna op 15-06-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tsja, het is 10 jaar oude Renault-technologie dus wel betrouwbaar maar ook qua veiligheid 10 jaar achter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
7-zitters met 3 zitrijen zijn er meer dan voldoende. Van redelijk "normale" stations zoals de 308SW tot ruimtecapsules ala Espace. Ik denk dat je meestal bij een station met flexibel interieur en 3 zitrijen zult uitkomen.

Drie kinderstoeltjes naast elkaar is in niet veel auto's mogelijk. Je zult een interieurbreedte nodig hebben van tegen de 1.50 meter (uitgaande van 3 stoeltjes van +- 45 centimeter breed en enkele centimeters ertussen). Zelfs een BMW 7-serie haalt slechts 1.54 breedte inwendig achterin (bij een carrosserie van 1.90 breed). Dat wordt dus een flinke auto.

Ik weet niet of er pasklare antwoorden zijn. Botsveiligheid is (vanzelfsprekend) een belangrijk aandachtspunt. Maar besef je wel dat een aanrijding van achteren niet in de NCAP sequence is opgenomen. Ik heb wel eens een officieuze botsproef gelezen waarin juist auto's als de Grand Scenic er slecht afkwamen op dat punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mijn zusje heeft een Volvo 760 en daar passen met gemak drie zitjes achterin. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mx. Alba schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 20:57:
Mijn zusje heeft een Volvo 760 en daar passen met gemak drie zitjes achterin. ;)
Die heb ik ook (740), maar dat heeft ook een reden. Die oude Volvo's zijn, ondanks hun reputatie, zo'n 128 keer onveiliger dan een nieuwe auto. De deur van de 740 is letterlijk ook 3x dunner dan van mijn A4. Veiligheid neemt ruimte in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Dus,

Vandaag een proefrit in de Wagon gehad. Wat een aparte ervaring (eerste keer in een hybride); als je stilstaat hoor je compleet niets ookal is de auto 'aan'. Een ruimte waar je 3 keer u tegen zegt (3 maxi cosi stoelen passen er prima in met room to spare); Ik kon zelfs achterin staan (1,87m) terwijl ik de stoelen erin aan het doen was. Zelfs met volwassenen op de 2de rij heb je meer dan genoeg kofferbak ruimte, en ook met de 7 stoelen omhoog is er nog zat ruimte voor bijv. wat boodschappen tassen enz.

Deze uitvoering had ook een HUD, wat wennen is. Ik moet wel zeggen dat het handig is, omdat het dashboard/boordcomputer gedeelte van de Prius (wagon) in het midden zit. Hij is wel van een dermate grootte dat je zonder HUD ook wel uit de voeten kan, maar ik had het liever recht voor mijn neus gehad.

De verschillende rij modussen vond ik nou niet echt heel erg van elkaar verschillen; vooral het verschil tussen Eco en Power is niet heel groot, maar wel te merken. Wat wel naar is, is dat de auto gaat gieren bij het flink willen optrekken. Zelfs als je niet heel erg snel wilt optrekken, heb ik het idee dat hij erg laat schakelt. Maargoed, dat kan ook een kwestie van wennen zijn.

Parkeren is ook niet heel lastig, voor vrouwlief (1.60m) wel wat meer. Maar met wat tips van mij en de spiegels wat anders afstellen is het ook goed te doen. Die achteruitrijcamera is alleen echt dikke onzin; het doet je denken dat objecten echt achter je staan terwijl ze naast de auto staan als je uitstapt om te kijken.

Al met al een hele fijne familie auto. Er zit genoeg vermogen in om niet te denken dat je nooi een 120km/u weg in kan voegen maar het is niet een snelheidsmonster. Als de sterren het toelaten ga ik voor deze auto. We zijn namelijk na de proefrit gaan kijken naar die Megane en die is gewoon te smal (de prius had als achterbank een breedte van 1,35m+; de megane 1,27m) en volgens de subtiele mening van mijn vrouw; echt té lelijk :+

En voor maar 60 euro netto in de maand, is het eigenlijk te goed om te laten liggen. Maargoed; eerst maar eens mijn nieuwe salarisstrook afwachten en dan mijn Excel sheet nog een keer controleren alvornes we dat doen.

Ik moet alleen niet later dan eind Juli zijn, want de levertijd is nu al half oktober. Aangezien deze auto per 1-01-2013 naar de 20% bijtelling getilt gaat worden, moet ik het dus voor die tijd op mijn naam hebben staan. Anders ben ik zuur :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Notna schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 11:49:

Al met al een hele fijne familie auto. Er zit genoeg vermogen in om niet te denken dat je nooi een 120km/u weg in kan voegen maar het is niet een snelheidsmonster.
Een "gewone" Prius is al geen snelheidsmonster. Nu ze een stuk frontaal oppervlak en ook nog een kilo of 150 hebben toegevoegd zou de aandrijflijn van de GS450h meer op z'n plaats zijn ;)

Toyota noemt in z'n specs op de website een top van 165 km/h. Dat betekent dat hij de begrenzer op 170 al niet haalt. Een 0-100 of 80-120 tijd wordt maar niet genoemd.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:37
Een "gewone" Prius is inderdaad geen snelheidsmonster. Een Prius is namelijk ontworpen voor zuinigheid. Wil je vooral snel dan is de Prius niet voor jou bedoeld.

Neemt niet weg dat de acceleratie van 0-100 in 10,5 seconden kan en de top 180 km/h is. Die acceleratietijd is ook nog eens reeel. Je rijdt namelijk in een automaat; het enige wat de bestuurder hoeft te doen is flink gas geven. Met handgeschakelde auto's zal de acceleratietijd die de fabrikant opgeeft door bijna niemand gehaald kunnen worden.

De acceleratie en topsnelheid zijn hele normale waarden voor een "gewone" auto. Voor een 14% bijtelling auto zijn het hele goede waarden. Voor iedereen met een normale rijstijl is het meer dan genoeg.

Wil je vooral "sportief" rijden koop dan een BMW, of nog beter een fiets.

[ Voor 37% gewijzigd door upje op 16-06-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:37
Wat wel naar is, is dat de auto gaat gieren bij het flink willen optrekken. Zelfs als je niet heel erg snel wilt optrekken, heb ik het idee dat hij erg laat schakelt. Maargoed, dat kan ook een kwestie van wennen zijn.
Dat is inderdaad naar. Vooral in het begin ben je er niet aan gewend. Het went echter wel; realiseer je dat als je het gaspedaal flink indrukt je eigenlijk tegen de Prius zegt: "ga op topsnelheid rijden, nu!". Zodra je er aan gewend bent dat je om flink te accelereren het gaspedaal niet helemaal door de bodem heen moet trappen, zal je merken dat je snel vooruit kan zonder geloei van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

I know, ik heb dat probleem hoe dan ook wel met een automaat (ik schakel vrij rap achter elkaar, maar als het moet laat ivm optrekken).

Ik realiseer mij ook dat ik niet voor snelheid moet willen gaan in deze auto. Dat besef ik mij ook ten dege :) Zolang ik van A naar B kom op een veilige manier ben ik al tevree. Ik rijd nu wel eens de Kia Picanto (:') ) van mijn schoonmoeder en dat is gewoon gevaarlijk; dat is echt te traag voor woorden :X

Anyway, keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 16:19
Wat wel naar is, is dat de auto gaat gieren bij het flink willen optrekken. Zelfs als je niet heel erg snel wilt optrekken, heb ik het idee dat hij erg laat schakelt. Maargoed, dat kan ook een kwestie van wennen zijn.
Dat komt omdat de Prius een CVT heeft (of e-CVT in de prius zijn geval). Dat betekend dat je dus niet schakelt maar de motor op een gelijk toerental wordt gehouden. Met enige training zal je dus het "gevoel" krijgen dat je bv bij het optrekken de motor op 3k rpm houd en zo versnelt want als je inderdaad plankgas geeft, zal de motor gewoon richting de 6k rpm gaan en daar blijven zolang je het gas blijft induwen.

Maar je kan er ook "normaal" mee rijden hoor. Een kwestie van geen plankgas te geven. Net zoals een gewone automaat, want als je daar plankgas geeft, trekt hij ook door tot de redline (maar deze schakelt dan wel in tegenstelling tot een CVT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mooie post, Notna! Wel een paar opmerkingen van mij (ik rij al 4 jaar in een Prius). ;)
Parkeren is ook niet heel lastig, voor vrouwlief (1.60m) wel wat meer. Maar met wat tips van mij en de spiegels wat anders afstellen is het ook goed te doen. Die achteruitrijcamera is alleen echt dikke onzin; het doet je denken dat objecten echt achter je staan terwijl ze naast de auto staan als je uitstapt om te kijken.
In de gewone Prius is die camera juist een uitkomst vanwege de in twee stukken opgedeelde achterruit die het zicht naar achteren problematisch maakt. Ik vind die camera geweldig, je ziet er veel meer op dan door de spiegels.
Al met al een hele fijne familie auto. Er zit genoeg vermogen in om niet te denken dat je nooi een 120km/u weg in kan voegen maar het is niet een snelheidsmonster.
Klopt. Maar voor een auto die gemiddeld 1:20 rijdt met zo'n formaat is 1-100 in iets meer dan 10 seconden zeker zeer respectabel. En je hoeft ook niet te schakelen. Gewoon een kwestie van "foot down" en de gierende stofzuiger zijn werk laten doen. ;)

Wat ik heel leuk vind in een Prius is om op een heuvelachtige weg op cruise control te rijden. Hij blijft dan gewoon netjes die snelheid houden, maar het toerental varieert constant al naar gelang er meer of minder vermogen nodig is om die snelheid te behouden. Soms naar boven gaat hij in "stofzuigermodus", soms naar beneden gaat hij volledig elektrisch rijden.

Je bent je in een Prius vooral bewust van hoeveel vermogen je gebruikt, en vermogen is benzineconsumptie. Het is dus eigenlijk wel "groen" dat het ding zo gaat loeien als je hem op zijn staart trapt, want dat ga je dan vanzelf vermijden. :D (Maar het kan wel als het nodig is...)

[ Voor 21% gewijzigd door Mx. Alba op 16-06-2012 16:53 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.