Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-08 23:24
http://www.nu.nl/games/27...m-orbis-komt-in-2013.html

Hmm Ben benieuwd, Sony die MS Te slim af will zijn :)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Vind het maar vreemd, met de ps3 ging sony volop voor een pure FPU (die ze dan nog zwaar overhypen ook) en dan zouden ze in de ps4 voor een standaard X64 processor gaan? Ze zullen ingezien hebben dat hun proc meer een all-rounder moet zijn dan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:46
Iets wat ik nog steeds niet snap is de hele discussie die nu elke keer weer naar voren komt
"is het wel backwards compatible met de vorige generatie?"

Tuurlijk ik snap de meerwaarde ervan maar het klinkt elke keer weer alsof het gemeengoed was hiervoor.
Voor zover ik weet waren alleen de PS2 en Wii echt backwards compatible met hun oudere versies.

Wel nice dat ze nu voor een meer basic concept gaan kwa cpu/gpu. Als MS het ook weer die kant op doet worden mischien nu de multiplatform games nog beter en hebben we geen flamewars meer welke versie beter is :P *dreams on*

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:08

Nemesizz

Untouchable

BC vind ik opzich wel leuk en handig.

Sommigen zeggen dat je het 1 of 2x gebruikt en daarna niet weer.
Maar ik gooi nog regelmatig PS2 titels in m'n PS3 (en af en toe zelfs PS1 titel).

Daarnaast, is de huidige generatie consoles niet bepaald de meest betrouwbare (zowel PS3 als Xbox hebben een redelijk hoog uitvalspercentage). Die dingen zijn straks niet meer te krijgen, gaan ze kapot kun je je games niet meer spelen (zoals ik hierboven al zei, ik speel nog regelmatig games van 10 jaar terug).

Over die geruchten van de "Orbis" (doet me meer denken aan een maisbek van een Claas hakselaar...google maar en je ziet wat ik bedoel); moet eerst maar eens wat van Sony zelf horen.
Bij de Xbox komen ook allerlei geruchten vrij, die elkaar soms tegenspreken.

We naderen ook 1 april, dan is het extra opletten geblazen met geruchten die vrijkomen (ook vlak daarvoor) ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:49

SG

SG surft naar info hardewaren

Alle hardware heefd zijn problemen Maar die xbox360 waren van zeer grote orde.
Met Jasper trok MS het recht maar de concurent zat al op Jasper niveau vamaf release.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I think I'll just leave this link here... ;) (spoiler: het gaat om Xbox 3 hardware)

http://img191.imageshack....06/surferibm05s021512.jpg

Overigens is dit niet van een officiele bron o.i.d.!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:48:
I think I'll just leave this link here... ;) (spoiler: het gaat om Xbox 3 hardware)

http://img191.imageshack....06/surferibm05s021512.jpg

Overigens is dit niet van een officiele bron o.i.d.!
Lijkt me op een SOC die niet zou misstaan in eender welk zuinig mediacenter :).

(al mag die natuurlijk ook in de next-gen console zitten)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-08 22:39
De nieuwe xbox is in productie genomen:

http://www.nu.nl/games/28...in-productie-genomen.html

Dit zou denk ik ook betekenen dat de Ps4 niet lang op zich laat wachten. Wat denken jullie, dit jaar nog in de winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
giganielsie schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:50:

Dit zou denk ik ook betekenen dat de Ps4 niet lang op zich laat wachten. Wat denken jullie, dit jaar nog in de winkels?
Nah, MS heeft het dit jaar druk zat met Windows 8, Windows Phone 8, Windows Server 2012 enz.
XBox zal eerder volgend jaar pas weer voldoende media-druk op kunnen leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 11:30
Kijk ondertussen wel uit naar de nieuwe generatie. Dat de sony geen ps3 games ondersteund is natuurlijk weer vervelend. Weer een extra console onder de tv. Verder ben ik benieuwd of ze nog een nieuwe mediaformaat introduceren(ps2 dvd en ps3 blu-ray). Als de games werkelijk aan het account gekoppeld worden, is het einde sony voor mij. Verder hoe willen ze dat doen als de console verder niet met internet verbonden is? Ik hoop dat microsoft eerder is met de opvolger. Mag ook wel na bijna 7 jaar. Wii U heb ik ondertussen al gereserveerd. Ben er ook erg benieuwd naar.

[ Voor 6% gewijzigd door blueface op 10-06-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giganielsie schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:50:

Ik denk het niet. Als ik zie welke releases er nog aan zitten te komen. Ik vermoed ergens in de herfst van 2013 misschien een nieuwe console, maar de pessimist in mij zegt pas 2014.

Ik moet zeggen dat ik me nog prima vermaak met deze generatie. Er zijn nog een aantal titels die ik echt nog wil spelen op alle consoles. Voor mij heeft het geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn wat geruchten betreft de Wii U opgedoken. Naar het schijnt is de CPU een geupdate tripple core versie van de CPU van de Wii, met een wat hogere kloksnelheid, dusdanig dat het Xenos zou benaderen.

In een ander gerucht zouden ontwikkelaars dusdanig ontevreden zijn over de nieuwe CPU van de Wii U dat ze games die voor de PS3 en Xbox 360 bestemd zijn niet naar de Wii U zouden willen porten. De Wii U CPU zou zwakker zijn dan die van de Xbox 360 en PS3.

http://forum.beyond3d.com...php?p=1571368#post1571368
http://forum.beyond3d.com...php?p=1648583#post1648583
http://forum.beyond3d.com...php?p=1648950#post1648950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:18:
Er zijn wat geruchten betreft de Wii U opgedoken. Naar het schijnt is de CPU een geupdate tripple core versie van de CPU van de Wii, met een wat hogere kloksnelheid, dusdanig dat het Xenos zou benaderen.

In een ander gerucht zouden ontwikkelaars dusdanig ontevreden zijn over de nieuwe CPU van de Wii U dat ze games die voor de PS3 en Xbox 360 bestemd zijn niet naar de Wii U zouden willen porten. De Wii U CPU zou zwakker zijn dan die van de Xbox 360 en PS3.

http://forum.beyond3d.com...php?p=1571368#post1571368
http://forum.beyond3d.com...php?p=1648583#post1648583
http://forum.beyond3d.com...php?p=1648950#post1648950
Hoe serieus moet je zulke forumberichten nemen?
Laten we eerst eens af gaan wachten wat de ontwikkelaars daadwerkelijk zelf zeggen met hun eigen naam eronder. Tot nu toe waren de berichten van ontwikkelaars erg positief. Iedereen kan anoniem een bericht de wereld in slingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 18:37:
[...]

Laten we eerst eens af gaan wachten wat de ontwikkelaars daadwerkelijk zelf zeggen met hun eigen naam eronder. Tot nu toe waren de berichten van ontwikkelaars erg positief. Iedereen kan anoniem een bericht de wereld in slingeren.
Ja inderdaad, er wordt daar van alles geroepen op het forum :)

http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=60501&page=53
Volgens deze post heeft de Wii U toch weer wat truukjes achter de hand die resultaten moeten opleveren die een stukje boven de PS3/X360 liggen. Zolang er goed gebruik wordt gemaakt van die truukjes tenminste.

Maargoed, iedereen kan anoniem berichten de wereld inslingeren inderdaad. Ik wacht wel op een teardown van ifixit ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 18:37:
[...]

Zoals aangegeven zijn het geruchten. :)

Maar wat officiele bronnen betreft, hier een interview met Satoru Iwata. Daarin zegt hij uiteraard niets over de exacte hardware configuratie, maar wel dat de Wii aan het begin van de "learning curve" de huidige performance van de PS3 en Xbox 360 zou moeten evenaren. Hij is ook vrij negatief over differentiatie dmv betere specs.

http://www.telegraph.co.u...oru-Iwata-interview.html#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was het toen ook zo met de playstation 2 en de oude xbox dat als ze op het einde zijn van de 5 jaar dat er dan gewoon niet veel meer aan is en je snel overstapt naar pc gaming??

ik game nu alleen nog maar met de pc die ik ook op de tv flatscreen aan kan sluiten en op de bank kan gaan zitten te gamen.
ik speel dan met een draadloze xbox controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:39
Met die toevoeging dat er meer focus (in ieder geval in vergelijking met vroeger) op de console is? Sommige games komen alleen uit op console, of de pc krijgt alleen maar een port?

Ook zijn de consoles nu volwaardige online machinens......de xbox1 was dat misschien ook al, maar telde desondanks niet mee denk ik.

Je hoeft wel steeds vaker devellopers klagen dat de huidige consoles het niet meer trekken etc etc.

10 second ninja DONE

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Prima filmpje van IGN over de next-gen consoles..

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Omdat ik niet 1, 2, 3 in de huidige lijst nieuwe topics kon vinden over de NextGen consoles (behalve over de Wii U), bump ik dit topic maar weer.

Volgens sommige bronnen zou Sony de volgende generatie PlayStation willen aankondigen tijdens een pers evenement in februari.

http://www.neurope.eu/article/playstation-4-way
http://gadgets.ndtv.com/g...nation-playstation-312378

Microsoft heeft weer een timer geplaatst op haar site met een verwijzing naar de E3 en "And it's on..."

http://www.techzine.nl/ni...ing-xbox-720-op-e3-a.html
http://www.guardian.co.uk...xbox-720-countdown-begins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed dat je dit topic even gebumpt hebt. Thanks!

Het lijkt me wel duidelijk dat we dit jaar dan de aankondiging van een nieuwe generatie van de Playstation en Xbox gaan krijgen. Natuurlijk kijk ik hier ook reikhalzend naar uit. Toch verwacht ik nu een minder grote sprong vooruit dan de vorige generatie, maar dat komt meer vanwege het feit dat de introductie van HD al in de afgelopen generatie heeft plaatsgevonden. Ondanks dat Sony met de PS2 en PS3 steeds de console heeft voorzien van hele geavanceerde technologie, verwacht ik ook hier iets minder van vanwege de impact van de financiële crisis en de positie van Sony zelf. Ik verwacht eerder een grote harde schijf dan een SSD (mede gezien de grote downloads van tegenwoordig a 10-12 GB per retailgame), een fatsoenlijke upgrade van de hardware (maar niet het meest geavanceerde) en een sterke koppeling met de PSVita. De prijs van de console schat ik mede hierom wat lager dan de introductieprijs van de PS2/PS3.

In grote lijnen denk ik dat de Xbox op hetzelfde spoor gaat zitten. Zij komen ook met een Blu Ray speler in het apparaat, die natuurlijk beter is dan die van de PS3 console. Microsoft is pas echt geld gaan verdienen door de komst van de 360 en wil die lijn dan ook door zetten. Op de een of andere manier, gewoon een gevoel, verwacht ik dat deze console in ieder geval backwards compatible gaat zijn, wat natuurlijk erg prettig is, zeker in het begin, wanneer je nog niet zoveel nieuwe games in huis hebt.

Overigens verwacht ik een nieuwe naam voor de Playstation en Xbox en dus niet het meest voor de hand liggende PS4 en Xbox 3 (of 720). Deze consoles gaan een soort overgangsfase vormen, waarbij het accent waarschijnlijk meer en meer gaat verschuiven naar het kopen van games via de XBLA en het PSN. Wellicht dat cloud gaming dan wordt geïntroduceerd.

Wishlist / ergernissen van deze generatie:
- Trophy synchroniseren + games en updates downloaden/installeren op de nieuwe Playstation moet veel sneller. Wellicht dat overstappen naar een PC-achtige structuur kan helpen.
- XBox Live gamen gratis voor 1-2 uur per week voor Silver-leden. --> Ik heb weinig tijd, wel veel games en verschillende consoles, waardoor ik het de investering van een Gold-abonnement niet waard vind. Dat zou overigens ook zo zijn wanneer de nieuwe Playstation een betaalde dienst zou gaan bieden puur voor het online gamen.
- Beter platform voor indiegames: patches/updates komen nu vaak niet uit, omdat zowel MS als Sony hier een behoorlijke prijs voor vragen. Steam is hiermee vergeleken een paradijs voor indiegames. Alleen de grootste hits komen naar andere platformen.
- Backwards Compatibilty: Voor mij is dat veel waard. Op de PS2 en NGC heb ik hier ook veel profijt van gehad. Ik zou best een duurdere variant kopen, wanneer ik hierdoor langer kan genieten van mijn favoriete games uit de vorige generatie. Mijn oude console heeft nl. vaak al heel veel uren gedraaid, waardoor het de vraag is hoe lang het apparaat nog mee kan.
- Gamen tegen gamers op verschillende consoles (erg wishfull thinking, maar toch)

Ik ben vast nog wat vergeten, maar dit was wel het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik zou het wel mooi vinden als de PS4 een soort van (eco-)mode krijgt waarbij die toch aan staat, maar dit (bijna) niet te merken is. Dit zou ik handig vinden voor Remote Play, maar ook voor automatische updates/downloads. Ik zou in ieder geval dan al veel meer gebruik maken van Remote Play.
Wat mij ook erg handig zou lijken is dat als je via de Store op de SEN website iets aanklikt om te downloaden, dat de PS4 de gekozen software al begint te downloaden.

Voor de rest hoop ik dat de PS4 vooral veel geheugen en opslagruimte krijgt. Een minimale resolutie van 1080p met redelijk wat games met 60fps zou ook erg mooi zijn.
Voor de rest heb ik er wel erg veel vertrouwen in dat Sony met een dijk van een console gaat komen welke ik zeker op dag 1 ga halen :p

Ik hoop ook dat Sony iets gaat doen met een nieuwere HMZ-Tx Personal 3D Viewer. Dat lijkt mij de ultieme gadget om games te spelen welke ik zeker zou kopen. Een nieuwe versie zou wel lichter moeten zijn, met 1080p schermpjes en uiteraard met motion detectors zodat je echt in-game kunt rondkijken. Dit zou ik persoonlijk een grotere stap voorwaarts vinden op het gebied van game-beleving dan Kinect, Move, ect...

[ Voor 53% gewijzigd door SToRM666 op 04-01-2013 12:42 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:43:
- Gamen tegen gamers op verschillende consoles (erg wishfull thinking, maar toch)
Ik zou zelfs graag nog een stukje verder gaan. Omdat uitgevers ons graag doen geloven dat we met een game het recht kopen om die game te spelen, maar de game niet bezitten, zou ik graag met dat recht om de game te spelen op alle platformen kunnen spelen. Nu moet ik regelmatig nadenken op welk platform ik een game wil (voor mij persoonlijk gaat dat meestal tussen de PS3 en de PC). Sony heeft nu al een mooie stap gezet met de crossbuy functie van de Vita en de PS3, maar ik zie dit nog liever verder gaan.

Eerlijk gezegd: mocht Valve met een SteamBox komen die concurreert met de volgende Playstation en Xbox en alle games gekocht voor die SteamBox zijn ook speelbaar op mijn PC via de Steam, dan hoef ik al niet meer na te denken welke console mijn volgende wordt (hoewel ik niet van het monopolie van Steam hou op de PC).

De nieuwe generatie zal dan zeker stevige exclusives moeten hebben om nog een aankoop te rechtvaardigen en dat in een tijd waarin exclusives minder en minder te rechtvaardigen zijn wegens de hoge ontwikkelingskosten.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:11

Player1S

Probably out in the dark

Verwacht hem dit jaar zeker niet. Hooguit de aankondiging en release ergens in 2014.

1 ding is voor mij belangrijk. Microsoft, verneuk de controller NIET!! Deze ligt perfect in de hand.

En niet teveel gimmick meuk graag.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:38
Hier en daar werd al gezegt dat Backwards compatiblity niet in de nieuwe Consoles komen. Daar kunnen ze nog teveel aan verdienen.

Hoop dat Sony voor sandbox en andere openwereld games nu wel grafisch in de buurt komt in vergelijking met de 360, dat en Online gamen gratis blijft.

Microsoft heb ik niet zoveel mee, gezien hun IP's mij niet trekken, na mijn idee zullen ze het zelfde blijven doen wat ze nu ook doen. Vaste base focus ala Halo, GOW en COD gezien die hier kwa playerbase het grootst is en nog meer de Kinect naar voren brengen.

Forza is wel een game waar ik jaloers op blijf, maar Grid 2 staat net iets hoger :)

Daarnaast hoop ik spoedig op een nieuwe RDR en anders een verbeterde(ge-update) naar de Next Gen met Full MP Support.

Nu terug naar Sony, ze hebben goeie IP's en Diversere bekendere dan MS die toch meer shooter focus heeft.

Ze moeten het LBP beter benutten karting is helaas wat ondermaats, en moet het toch wat te veel van de editor hebben, daarmee gaan ze het niet redden. Naja om revolutionair te zijn wat LBP kan zijn, zullen ze meer naar Nintendo moeten kijken (Mario Party, Golf, Tennis etc etc)
En dan mixen met E-sports (Klassieke LBP zou er ook ideaal voor zijn in 2v2 of zelfs groter races ala obstakel coursen zoals wipe out bijvoorbeeld)

Support voor 8 spelers zou ook wel leuk zijn. Serieus ze zouden zoveel dingen hiermee kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:18

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Psyonara schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:18:
Hoop dat Sony voor sandbox en andere openwereld games nu wel grafisch in de buurt komt in vergelijking met de 360, dat en Online gamen gratis blijft.
Tjah Sony heeft met de PS3 een redelijke gok genomen door een redelijk uitzonderlijke architectuur te ontwerpen met de cell cpu's, dit zijn ontwikkelingen die ik kan waarderen in een console markt die qua innovatie toch redelijk op slot zit.

De PS3 kan grafisch geweldige games aan, kijk naar native games voor de Ps3 zoals de Uncharted series, Final Fantasy en het binnenkort uit te komen "The Last of Us"waarvan ik toch wel verwacht dat weer een grafische topper gaat worden die de lat weer hoger zal leggen. Het probleem zit hem inderdaad in de cross-platform spellen waarbij de ontwikkelaars niet de moeite/investering willen doen om de game voor de PS3 te optimaliseren.

Met voorgaande in het achterhoofd ben ik zeer benieuwd wat Sony voor de PS4 gaat doen qua techniek, komen ze met een verder ontwikkelde cell processor of kiezen ze zoals de geruchten gaan voor een X86/x64 machine? (Denk dat laatste gezien de vele geruchten daar over).

Voor de Xbox720 verwacht ik weinig nieuws, uiteraard een snellere multi-core processor, en nieuwere GPU en toch eindelijk die BR drive :P

Ook ben ik benieuwd wat Sony met de prijsstelling van de PS4 gaat doen, de PS3 was ten tijde van de introductie 599,- en dat was een erg forse prijs, maar incl. backwards compability, bly-ray speler, en mediacenter werdt de PS3 toch gemarket als "het gaming en media-device" in huis. En als je het reëel bekeek was die prijs ook nog wel verantwoord als je bv keek hoe duur een stand-alone Blu-ray speler destijds was.

Toch kwam de verkoop van de PS3 pas echt los toen er een simpelere 40Gb voor 399,- om de markt was. De Ps4 zal nog steeds als dvd/blu-ray speler en mediacenter gebruikt worden maar dit zal nu geen hoge introductieprijs meer rechtvaardigen. gevoelsmatig denk ik dat 449-499,- wel de een maximale introductie prijs is voor een next-gen console.

Het verdwijnen van de backwards comptabiliteit vindt ik het allergrootste nadeel van de PS3, en als de PS4 geen backwards comptabiliteit heeft zal dit voor mij de drempel om ten tijde van de introductie een PS4 te kopen aardig hoger maken, enerzijds wil ik geen extra apparaat onder de tv hebben staan, en waarschijnlijk ben ik tzt ook nog niet uitgespeeld met de PS3 games die ik op dat moment bezit of die nog gaan uitkomen na de introductie van de PS4.

Eerlijk gezegd had ik op de laatste E3 wel een aankondiging van de PS4 en xbox720 verwacht,. Als ik in het geval van de playstation naar de geschiedenis kijk: release PS2 = 03-2002, release PS3 = 11-2006 daar heeft dus nog geen 5 jaar tussen gezeten, inmiddels doen we al dik 6 jaar met de PS3 en als je dan nagaat dat de PS3 al op de E3 van 2005 is aangekondigd dus 1,5 jaar voor de release... Het zou mij verbazen als er op de komende E3 gaan PS4 wordt aangekondigd en ik mag toch hopen dat er dan niet nog eens 1,5 jaar overheen gaat voor een daadwerkelijke release.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Psyonara schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:18:
Hier en daar werd al gezegt dat Backwards compatiblity niet in de nieuwe Consoles komen. Daar kunnen ze nog teveel aan verdienen.
De WiiU is backwards compatible met de Wii en al zijn hardware. (controllers etc)

Ook is de virtual console nog steeds beschikbaar zodat je ook oude sega, nes, snes, n64 en gamecube spellen kunt spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Navi op 05-01-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:38
Navi schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 11:36:
[...]

De WiiU is backwards compatible met de Wii en al zijn hardware. (controllers etc)

Ook is de virtual console nog steeds beschikbaar zodat je ook oude sega, nes, snes, n64 en gamecube spellen kunt spelen.
WII U is al uit en is nu Current. en als ik nog specifieker moet zijn, ligt ie kwa hardware net boven de PS3/X360.

PS3 zou nog een Softwarematige BC krijgen en dat hebben ze uiteindelijk geschrapt en nu Heb je HD remakes/triologies.

Ik zou het juist mooi vinden als het wel BC zou worden maar zie het niet gebeuren.

En @ Chaoss, daarom doelde ik ook op games ala RDR/GTAIV Borderlands 2 etc

Uncharted series ziet er gewoon phenominaal uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dit topic ging ook gewoon over Wii 2, wat nu dus de Wii U geworden is.

Dat hij de eerste is die uit is betekent niet dat hij niet de next-gen is, want dat is hij gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Chaoss schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:40:
[...]

Eerlijk gezegd had ik op de laatste E3 wel een aankondiging van de PS4 en xbox720 verwacht,. Als ik in het geval van de playstation naar de geschiedenis kijk: release PS2 = 03-2002, release PS3 = 11-2006 daar heeft dus nog geen 5 jaar tussen gezeten, inmiddels doen we al dik 6 jaar met de PS3 en als je dan nagaat dat de PS3 al op de E3 van 2205 is aangekondigd dus 1,5 jaar voor de release... Het zou mij verbazen als er op de komende E3 gaan PS4 wordt aangekondigd en ik mag toch hopen dat er dan niet nog eens 1,5 jaar overheen gaat voor een daadwerkelijke release.
De PS2 is in 2000 uitgekomen: Wikipedia: PlayStation 2

Maar ik ga wel akkoord dat het vreemd is dat er nog geen aankondigingen zijn voor de nieuwe machines. Maar de tijden veranderen. In de jaren 90 en de nillies konden ze niet vroeg genoeg aankondigingen doen voor een nieuwe machine. Nu is dat precies anders: iedereen weet dat die nieuwe machines in ontwikkeling zijn bij Sony en Microsoft. Ontwikkelaars hebben er zelfs al devkits van gekregen, maar officiële aankondigingen zijn er nog niet. Vroeger was het ook ondenkbaar om na een officiële aankondiging 6 maanden later de machine in de winkel te hebben, maar de Wii U en de VIta hebben bewezen dat dit nu anders is. Ik had eigenlijk verwacht dat Sony de Orbis (projectnaam van de PS4) ging aankondigen op de Tokyo gamebeurs van 2012, maar dat is niet gebeurd. Blijkbaar wordt het toch de E3 van dit jaar en liggen tegen kerstmis van dit jaar dan de nieuwe machines in de winkel? Tien jaar geleden had ik gezegd no way, maar de tijden veranderen.

Ook zullen de nieuwe machines qua hardware niet revolutionair zijn. En het is al geweten dat de Orbis ook een x86 architectuur zal krijgen. De nieuwe machines zullen - alweer - wat dichter bij een conventionele PC liggen. Het is net om die reden of ik voor mezelf afvraag of die nieuwe machines voor mij persoonlijk wel een bestaansrecht hebben. Een game PC heb ik altijd al gehad en ik zie mijzelf ook nooit zonder een game PC. Een console kwam ernaast om in de zetel voor de TV te kunnen gamen, maar dat kan tegenwoordig ook met een game PC (Steam Big Picture mode). Het zijn dus de exclusives die het hem zullen moeten doen, maar die zijn er ook alsmaar minder en minder.

Wat ik me ook afvraag is hoe de nieuwe machines zullen omgaan met je bestaande PSN/Xbox Live account. Iedereen die digitaal games gekocht heeft met die accounts; zullen die speelbaar zijn op de nieuwe machines? Vooral bij PSN mis ik een mooi overzicht van wat je allemaal gekocht hebt. Je moet je altijd door die ganse downloadlijst wroeten. Gebruiksvriendelijk is anders. Een digitale gameslibrary moet er toch dringend komen (ook hier weer: cfr Steam library).

BC is ook een moeilijk verhaal. Ik verwacht geen BC in de nieuwe machines van Sony en Microsoft. Er valt te veel te verdienen met oude games te verkopen op de PSN Store/Xbox Market. Maar dit is een mes dat aan twee kanten snijdt. Mensen hebben al veel dingen digitaal gekocht in de huidige digitale winkels. Ik verwacht toch dat mijn aankopen overgezet zullen worden naar de nieuwe machines. Of is dat wishfull thinking? Moeilijk... Voor mij persoonlijk zal een nieuwe console moeilijk te verkopen zijn als ik al mijn digitale aankopen op die machine kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Oeps foutje, jah de PS2 bestond afgelopen jaar 10 jaar en dat wist ik ook wel. Maar dan blijft dezelfde theorie dat ik afgelopen jaar toch wel een aankondiging van de Ps4 had verwacht. zodat deze de komende kerst in de schappen had kunnen liggen.

Wat PSN betreft (xbox life heb ik geen ervaringen mee) ik heb het idee dat Sony zich heel erg op psn richt, het zou een enorm goed selling point zijn als al content die voor de PS3 is aangeschaft gewoon meegaat naar de PS4, zeker voor de mensen met een PS+ abbo! Je kan aan de andere kant redeneren dat Sony liever PS4 versies van die software opnieuw wil "verkopen" maar ik zou persoonlijk nooit software 2x kopen omdat ik een nieuw machine heb.

En inderdaad zal de hardware steeds dichterbij elkaar komen te liggen, maar was voor jouw de "hardware" de sellingpont van de console's? het gaat er toch om dat het ding doet wat jij wilt en dat voor een zo interresant mogelijke prijs. De voordelen voor een console zullen in mijn ogen altijd blijven, Je hebt in alle gevallen te maken met eenv aste combinatie van hardware met daarop een licht besturingssyteem waardoor je de games goed kunt optimaliseren voor deze hardware, dat is ook de reden dat de consoles zo'n lange levensduur hebben. Daarnaast weet je gewoon dat je aangeschafte games gewoon werken op je console geen gedoe met driver updates of andere conflicten.

En de Pc-gaming markt zal blijven krimpen, je ziet het nu al aan de verkoopcijfers van bv een game als Black-ops 2 wat tegelijkertijd op de PC en de consoles uitkwam in de eerste week zijn er 400.000 stuks voor de pc verkocht tegen 11 miljoen voor de PS3 en Xbox... en dat is een trend die je bij eigenlijk alle games ziet op een kleine deel hele specifieke pc games na (de Sims :P) Ontwikkelaars zien dit ook en dus vinden ze het steeds minder interessant om voor de PC te ontwikkelen.

Ik verwacht ook dat steeds minder mensen een "vaste PC" zullen hebben, de dagelijkse taken doen veel gezinnen al met smartphones en tablets en daarnaast is een laptop (die je gemakkelijk op kan bergen) goed genoeg voor wat schoolwerk/fotoalbums/ etc.maar gene gaming machine. Natuurlijk heb je altijd de groep "tweakers" die vanuit hun werk emt pc's werken end aaorm thuis ook zo';n ding hebben staan... maar die martk wordt veel te klein lijkt me?

En als je nu het nieuws van Valve leest, een bedrijf wat zicht helemaal op "pc-gaming" heeft gericht komt met de "steam-box" console. Dat kan niet anders betekenen dan dat zij ook niet veel meer zien in een pc-gaming markt in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Chaoss schreef op maandag 07 januari 2013 @ 08:37:
En inderdaad zal de hardware steeds dichterbij elkaar komen te liggen, maar was voor jouw de "hardware" de sellingpont van de console's? het gaat er toch om dat het ding doet wat jij wilt en dat voor een zo interresant mogelijke prijs. De voordelen voor een console zullen in mijn ogen altijd blijven, Je hebt in alle gevallen te maken met eenv aste combinatie van hardware met daarop een licht besturingssyteem waardoor je de games goed kunt optimaliseren voor deze hardware, dat is ook de reden dat de consoles zo'n lange levensduur hebben. Daarnaast weet je gewoon dat je aangeschafte games gewoon werken op je console geen gedoe met driver updates of andere conflicten.
In de eerste plaats zijn de games een selling point voor een console, maar als ik er goed over nadenk, is de hardware dat ook. In 2000 heb ik een PS2 gekocht, zelfs aan 21.000 goeie ouwe Belgische franken, wat toch ook dik 500 euro is. Zoals ik al zei: in de eerste plaats voor de games, maar toch ook voor de DVD speler. Ik had nog geen DVD speler en dat was toch mooi meegenomen dat dat ding DVD's kon afspelen op mijn TV. Op dat vlak is de hardware van de PS2 een huge selling point voor mij geweest.

De PS3 heb ik in 2007 gekocht met de introductie van het 40GB model voor 399 euro. Ik kon het echt niet opbrengen om 600 euro voor een console neer te leggen. Ook weer voornamelijk voor de games, maar ook omdat ik in 2007 een 40 inch Full HD tv gekocht heb en daar met de PS2 op gamen begon toch serieus gedateerd te zijn. Dus op dat vlak toch ook weer voor de hardware. Het feit dat de PS3 ook als media center kon gebruikt worden was voor mij zeer interessant en de PS3 is nog altijd de main hub voor alle soort entertainment in ons huisgezin. En eigenlijk voldoet dat ding zijn taak nog ruimschoots.

Dus... Op dat vlak vraag ik mij dan af: waarom nieuwe machines? Er is een algemene trend te horen dat de life cycle van de huidige consoles té lang is. Maar is dat zo? Wat kunnen nieuwe machines brengen? De stap tussen de 8-bit consoles (NES, Master System,...), 16 bit consoles (SNES, Mega Drive,...), 32 bit consoles (PS One,...) enzoverder is altijd een enorme stap voorwaarts geweest. In de eerste plaats grafisch, maar ook naar de mogelijkheden van de machines en hoe de controls geëvolueerd zijn. Van een joystick met één knop naar een vierpuntsdruktoets met twee knoppen en dan nog meer knoppen naar de huidige layout van 2 analoge sticks met een hoop knoppen. Alle huidige controllers van op de verschillende machines lijken op elkaar. De Wii U heeft er nu wel een touchscreen aan toegevoegd, maar an sich is die controller qua knoppen en bedieningsmogelijkheden net hetzelfde als de controller van de PS3 en Xbox360.

Dus wat gaan de nieuwe machines brengen? Betere graphics? Ze zullen waarschijnlijk games in 1080p kunnen afspelen, maar die stap is niet zo groot als bvb van de PS2 naar de PS3. Trouwens, zowel de PS3 als de Xbox360 spelen al sommige games in 1080p, maar de meeste zitten toch op 720p. De massa zal daar amper verschil in zien. Iedere generatie consoles onderscheidt zich door fantastisch betere graphics, maar deze keer zal dit maar marginaal zijn. Ook qua controller zal er geen wereld van verschil zijn. Vooral Nintendo neemt daar het voortouw en zelfs de Wii U heeft het op safe gespeeld. Dat moet ook, want de meeste games zijn multiplatform en met totaal andere controls betekent dat bepaalde spellen niet op een platform kunnen gespeeld worden. Dus de huidgie PS3 controller en Xbox360 controller zullen volgens mij amper evolueren. Draadloos zijn ze ook al. Hoe ver kan je nog gaan?

En dan, onze huidige consoles zijn al uitstekende media centers. Wat kunnen nieuwe machines daar nog extra gaan inbrengen? Wie wou er ook alweer nieuwe consoles? :P De huidige cyclus duurt inderdaad al vrij lang, maar ergens is het wel normaal. De huidige machines zijn volwassen geworden in een markt die heel snel geëvolueerd is, maar nu niet meer zo snel kan evolueren. Daar is volgens mij ook geen noodzaak voor.

De opmerking over de PC met gedoe van drivers en updates is terecht, maar tegenwoordig ook genuanceerder. De huidige consoles hebben ook gedoe met updates. Van tijd tot tijd moet de firmware van mijn console geupdate worden. Uiteindelijk is dit net hetzelfde als een PC updaten. Ook de huidige console games komen met tal van updates. Koop eens een game die een jaar geleden uitgekomen is en steek deze in je console. Je kan makkelijk een half uur tot een uur wachten tot de game geupdate is voor je kan spelen. Dat zijn allemaal PC kwaaltjes die nu ook op de console spelen. En de PC is op dat vlak ook geëvolueerd dat dit allemaal veel beter te managen is dan vroeger. Steam houdt bvb netjes al je games up to date zonder dat je daar moet naar omkijken. Ik kom nog uit een tijd dat ik met bootdisks verschillende games kon spelen op mijn PC: voor de ene moest je EMS memory laden, voor de andere XMS memory. Het is tegenwoordig toch veel eenvoudiger om een game PC te hebben. Gelukkig maar!

Sony en Microsoft zullen toch met iets moeten komen in hun nieuwe machines die ik momenteel niet zie. Ik heb gisterenavond in de zetel voor de TV Sleeping Dogs zitten spelen. Niet op m'n PS3, maar gekocht in de Steam sale en in big picture voor m'n TV met m'n PS3 controller. Fantastsich! En voor mij zit daar de toekomst. Ik denk dat de markt rijp is voor een convergentie tussen de PC en een console. De lijn is al klein geworden. Waarom zouden PS4 en de Xbox720 geen verkapte PC's kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik vind het persoonlijk wel goed dat er een nieuwe console komt die toch weer heel wat jaren mee kan gaan. Bij een game als Farcry 3 merk ik wel dat, hoewel het er prachtig uitziet, het spel er nog veel beter zou uitzien op een next-gen console.

Voor mij was de PS2 ook mijn eerste DVD speler en de PS3 is nog steeds mijn enige Blu-ray speler. Op dat vlak zal de PS4 inderdaad niets nieuws brengen. Maar ik denk dat de PS4 wel veel nieuws gaat brengen op het vlak van digitale distributie. De laatste paar jaar zie je dat ook al veel meer op de PS3 in de vorm van volledige spellen die te koop zijn via PSN (ik geeft persoonlijk nog altijd de voorkeur aan schijfjes). Ik ben ook benieuwd wat het kopen van Gaikai door Sony hier nog aan gaat toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@DarthDavy je verhaal voerlapt wel met mijn eerdere berichten.

de PS3 was een duur apparaat voor 599,- maar voegde inderdaad ook echt wat toe als mediacenter een Blu-ray speler. En toch was de groep die er een fors bedrag voor overhad niet gigantisch (Ps3 verkoop kwam langzaam op gang) Pas na de eerste prijsverlagingen naar 399,- kwam het echt goed op gang, geld ook voor mij, ik zag de voordelen van een Ps3 wel, maar een prijs boven de 500,- is echt te duur voor een console.

En inderdaad vraag je je af wat de PS4 kan toevoegen... ik mag toch echt hopen dan 1080P games mainstream worden en dat we af zijn van die geupscalde 720p...
op mediacenter gebied kan ik geen nieuwe dingen voor de PS4 bedenken maar ik denk wel dat de PS4 een van de eerste apparaten gaat worden die 4K content kan afspelen, en hopelijk ook 4K games?

en de lifecycle van een console te lang? ik ervaar dit als consument niet zo, ik wil best 400-500 euro voor een console betalen maar dan vindt ik het wel een fijn gevoel dat ik er niet na 2-3 jaar alweer een opvolger is, waardoor je opp termijn "gedwongen" wordt om weer geld in hardware te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Ik vind de lifecycle ook niet te lang. Ik zeg dat maar omdat ik dit heel veel in de gamesmedia lees. Ik ervaar dit zelf ook niet zo. Ik heb een PS3 gekocht eind 2007. In oktober vorig jaar is hij gestorven aan een YLOD en ik heb onmiddellijk een nieuwe gekocht, omdat dat ding zo standaard geworden is in ons huisgezin. Niet enkel om te games, maar ook als BD/DVD-speler en media speler. Hij is één geworden met de TV en als er één van de twee stuk is, wordt er een nieuwe gekocht.

De PS4 zal dus goede argumenten moeten bovenhalen om vervangen te worden. Dat geldt voor de Xbox720 ook. Hoewel ik eerder naar Sony's consoles neig, acht ik het niet onwaarschijnlijk dat ik Microsofts machine in huis haal. Alles hangt af van wat het apparaat biedt. Zeker als de PS4 te weinig meerwaarde tov de PS3 biedt, dan kan Microsofts nieuwe misschien interessanter zijn.

Ik ben echt wel benieuwd naar de nieuwe machines, want ik verwacht toch vernieuwing die ik nu niet zie of kan voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doc Zenith
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-01-2024
Zo goed is de mediacenterfunctionaliteit toch niet? Sony en Microsoft hebben beide beweerd een prima oplossing daarvoor te hebben, maar er kwamen al snel updates (meer af te spelen formaten, opties) waarmee lang niet alle problemen opgelost werden. Er zijn niet voor niets programma's om die problemen op te lossen. Als consoles mee willen doen in mediacenterfunctionaliteit zijn er updates nodig (maar dat hoeft niet een nieuwe console te betekenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Als DVD en blu-ray speler werkt de PS3 perfect, niets onhandiger dan een conventionele DVD/blu-ray speler. Toen ik de PS3 kocht is mijn gewone DVD speler gelijk de deur uit gegaan.

Als media center, tjah hij speelt niet 100% alle formaten, maar de series die ik download werken tot nu toe bijna allemaal, voor series die niet werken gebruik ik de decoding van TVersity op de PC.

Als sony slim is laten ze de PS4 zoveel mogelijk formaten afspelen zodat hij gewoon functionaliteit heeft die vergelijkbaar is met een popcorn of andere goede "losse" mediaspeler.

Maar ik gebruik mij n PS3 meerdere keren per week om media af te spelen (voornamelijk series) en het werkt gewoon prima, ik heb niet de behoefte aan een andere mediaspeler, naast de setupbox van UPC heb ik geen andere apparaten op mijn tv aangesloten.

Maar de "mediacenter" mogelijkheden zouden voor een PS4 geen unique selling point meer zijn.. wel zou het een voordeel zijn als ze de mogelijkheden uitbreiden/verbeteren.

Ik zie Sony vooral inspringen op het PSN gebeuren. en imho is PS+ gewoon een van de beste producten die je op gaming gebied kunt aanschaffen, ik ben er echt heel enthousiast over: Het installeert voor mij dagelijks alle updates die er eventueel beschikbaar zijn voor al mijn geïnstalleerde spellen (dus nooit wachten als je wilt gaan gamen!), het backup-ed al mijn savegames. En ik kan elke maand weer nieuwe games spelen voor dat vaste bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthDavy schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:44:
[...]

Ik zou zelfs graag nog een stukje verder gaan. Omdat uitgevers ons graag doen geloven dat we met een game het recht kopen om die game te spelen, maar de game niet bezitten, zou ik graag met dat recht om de game te spelen op alle platformen kunnen spelen. Nu moet ik regelmatig nadenken op welk platform ik een game wil (voor mij persoonlijk gaat dat meestal tussen de PS3 en de PC). Sony heeft nu al een mooie stap gezet met de crossbuy functie van de Vita en de PS3, maar ik zie dit nog liever verder gaan.
[...]

De nieuwe generatie zal dan zeker stevige exclusives moeten hebben om nog een aankoop te rechtvaardigen en dat in een tijd waarin exclusives minder en minder te rechtvaardigen zijn wegens de hoge ontwikkelingskosten.
En ik maar denken dat mijn gedachten al wishfull thinking waren. Dit zie ik niet zo snel gebeuren, omdat elke consoleboer zijn eigen software heeft. Produceren per platform brengt extra kosten met zich mee. Ik vraag me ook hoe je je dit in de praktijk voorstelt. Koop je dan 1 box, waarin allemaal codes per platform inzitten?

Ik ben het wel eens voor wat betreft de ontbrekende gameslibrary. Een mogelijkheid om fatsoenlijk door de gedownloade items te scrollen mis ik enorm. Ik heb minstens 1000 items gedownload, dus ik ben wel even bezig, wanneer ik iets zoek.
Chaoss schreef op maandag 07 januari 2013 @ 08:37:
Wat PSN betreft (xbox life heb ik geen ervaringen mee) ik heb het idee dat Sony zich heel erg op psn richt, het zou een enorm goed selling point zijn als al content die voor de PS3 is aangeschaft gewoon meegaat naar de PS4, zeker voor de mensen met een PS+ abbo! Je kan aan de andere kant redeneren dat Sony liever PS4 versies van die software opnieuw wil "verkopen" maar ik zou persoonlijk nooit software 2x kopen omdat ik een nieuw machine heb.
Daar heb je een goed punt. Ik heb heel veel games digitaal aangeschaft en die wil ik graag nog spelen, maar het is niet gezegd dat ik alles doorgeploegd heb voordat de volgende generatie er is. Overzetten naar een nieuwe console zou dan wel weer impliceren dat er een soort van backwards compatibilty moet zijn.

offtopic:
Ik vraag me trouwens ook af hoe je PS+ op de nieuwe console kunt activeren. Bij mij weten kan het abo maar op 1 console actief zijn of is dat gewijzigd met de komst van de PSVita?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-08 19:21

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik ben erg benieuwd naar de mate van multiplatform games. Als je nu iets op Steam koopt, dan werkt dat op Linux, Mac, Windows. Ik hoop alleen dat Valve meer gaat doen zoals bij Portal: heb je het op de PS3, dan kun je het ook gewoon spelen op Windows/Linux/Mac.

Ik heb nu een 360 en een PS3, maar ik denk dat ik nog een PS4 koop, maar dan alleen voor games als Uncharted en Battlefield 4 (vrienden spelen het op de PS, vandaar). De overige games speel ik via Steam. Het liefst op Linux, maar anders op Windows. Misschien wel de Steam Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:16:

Daar heb je een goed punt. Ik heb heel veel games digitaal aangeschaft en die wil ik graag nog spelen, maar het is niet gezegd dat ik alles doorgeploegd heb voordat de volgende generatie er is. Overzetten naar een nieuwe console zou dan wel weer impliceren dat er een soort van backwards compatibilty moet zijn.

offtopic:
Ik vraag me trouwens ook af hoe je PS+ op de nieuwe console kunt activeren. Bij mij weten kan het abo maar op 1 console actief zijn of is dat gewijzigd met de komst van de PSVita?
Jah die backwards compatibilty is wel een punt, als je van een X86 machine overstapt naar een snellere X86 of x64 machine dan is bc.niet zo'n punt, maar de playstation stapt nu van een Cell processor over naar (ik meende) een X64 machine, wellicht is bc. dan lastiger in te bouwen of moet je alle games opnieuw compilen ofzo (geen verstand van :P)

Aan de andere kant als de PS3 PSN content niet draait op de PS4 dan moeten ze dus 2 PSN versies in de lucht brengen om naast de bestaande PSN ook content voor de PS4 aan te kunnen bieden ook niet echt een optimale situatie.

Wat dat betreft heeft Steam gewoon een hele slimme set met hun Linux en MacOs versies daarmee kweek je alleen al veel goodwill bij de consumenten. En als Steam met hun Steam-Box uitkomt en de content die je daar voor koopt speel je ook zonder extra kosten af op Linux. MacOs en Windows dan hebben ze een enorm goed selling point.

[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 07-01-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

zAo schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:28:
Ik ben erg benieuwd naar de mate van multiplatform games. Als je nu iets op Steam koopt, dan werkt dat op Linux, Mac, Windows.
Nee.

Dat geldt voor hooguit 1% van de steam gameslibrary en dit zal weinig verbeteren in de toekomst. Het zal vooral Valve en een paar indie developers zijn die multiplatform ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:16:
[...]

En ik maar denken dat mijn gedachten al wishfull thinking waren. Dit zie ik niet zo snel gebeuren, omdat elke consoleboer zijn eigen software heeft. Produceren per platform brengt extra kosten met zich mee. Ik vraag me ook hoe je je dit in de praktijk voorstelt. Koop je dan 1 box, waarin allemaal codes per platform inzitten?
Ik droom toch van bijvoorbeeld dit scenario: ik speel game X op mijn console. Mijn vrouw wil tv zien. Ik zet mijn console uit en ga aan de PC zitten en speel verder met game X op mijn console. Als mijn vrouw gaat slapen, dan ga ik terug voor de tv zitten en speel game X opnieuw verder op mijn console.

Wat maakt het voor de uitgever uit op welk platform ik hun games speel. Ik koop een spel toch maar één keer. Portal 2 is een mooi voorbeeld: als je daar de PS3 versie van kocht, dan kreeg je een PC versie ook. Waarom kan dat niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
DarthDavy schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:07:
[...]

Ik droom toch van bijvoorbeeld dit scenario: ik speel game X op mijn console. Mijn vrouw wil tv zien. Ik zet mijn console uit en ga aan de PC zitten en speel verder met game X op mijn console. Als mijn vrouw gaat slapen, dan ga ik terug voor de tv zitten en speel game X opnieuw verder op mijn console.

Wat maakt het voor de uitgever uit op welk platform ik hun games speel. Ik koop een spel toch maar één keer. Portal 2 is een mooi voorbeeld: als je daar de PS3 versie van kocht, dan kreeg je een PC versie ook. Waarom kan dat niet meer?
Met project shield van Nividia komt dat al wel dichterbij. vanaf je PC (met Nvidia GPU) kan je games naar je Android tablet met Tegra 4 streamen en vanaf daar is ook weer output naar TV mogelijk. ( http://www.polygon.com/20...sed-gaming-system-capable ).Het ding ziet er jammer genoeg niet uit, maar misschien fixen ze dat of ondersteunen alle Tegra4 devices het straks wel?

Wat consoles betreft zal het niet snel gebeuren dat je één keer een game koopt en dan op meerdere platformen kan spelen. Sony, Nintendo en Microsoft willen van elk verkocht spel een x bedrag ontvangen, dus dat zal sowieso betaald moeten worden. In het geval van Portal 2 kost het Valve dan ook 'niets' om de PC versie bij de PS3 versie te leveren.

Ik ben vooral benieuwd naar wat Sony nu met Gaikai van plan is. Een €500,- PS4 console die je kan kopen die ook fysieke games afspeelt én daarnaast een €100,- PS4 set-top box + abonnement die alleen games kan streamen? Gaikai heeft overigens een deal met Nvidia om hun nieuwe GRID servers (http://www.polygon.com/20...ming-hardware-nvidia-grid ) te gaan gebruiken voor het streamen van games. Had microsoft nou ook nog een streaming bedrijf gekocht een tijd geleden?

Ik verwacht ook dat er bij de PS4 goede ondersteuning zal komen voor het streamen van games naar de Vita. De ps3 heeft gewoon te weinig resources over om het te doen naast het draaien van het spel zelf (daarom is er ook geen crossgame chat etc.). Nu Nintendo ook heeft laten zien dat het mogelijk is, verwacht ik dat Sony niet achterblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Is het scherm van de Vita groot genoeg, om comfortabel een spel te spelen wat gemaakt is voor 720P-1080P op een 32+" tv?

Ik heb geen Vita dus ook geen ervaring met het scherm, maar het zou redelijk ideaal zijn als je een PS4 game kunt streamen naar de Vita en dat je daar gewoon hetzelfde spel op speelt als op de PS4, dus gewoon verder gaan waat je gebleven bent. Beetje zelfde scenario als hierboven, je bent aan het gamena chter de TV, en iemand anders wil tv kijken, en dat je dan gewoon op het scherm van je Vita verder gaat.

Ik ben wel zeer benieuwd of Sony tot de E3 2013 wacht met een PS4 aankondiging of dat we eerder al iets krijgen te horen... het zou wel een stunt zijn als Sony de PS4 nu op de CES aankondigt en demonstreert! maar prolly nemen ze de veilige optie door hem met veel bombarie op de E3 aan te kondigen voor een zaal vol met gaming-journalisten.

[ Voor 25% gewijzigd door Chaoss op 07-01-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Het scherm is maar 5", maar wel scherp (960*544, 220ppi). Als de tekst klein is, dan wordt het misschien wel lastig te lezen. Maar bij bijvoorbeeld Shadows of the Collosus (PS2 classic op ps3) was dat geen probleem, daar hoef je niet zoveel te lezen ;)

Even een editje voor de reactie op de post hieronder (anders wordt het zo'n slowchat):
Ik zou ps4-vita streamen ook graag voor nieuwe games hebben. Wat ik bedoelde met het SotC voorbeeld was dat een game dat voor grote(re) schermen ontwikkeld is, in principe prima kan functioneren op de Vita. SotC is alleen nog ontwikkeld voor de p2 (met lagere resolutie). Tekst etc is dus wat groter, wat fijn is op de vita. Voor 720-1080p games kan het zijn dat ze gebruik maken van kleinere letters (want die zijn bij zo'n hoge resolutie ook nog wel leesbaar) en dat zou wel lastig kunnen zijn op de vita. Maar of dat echt zo is weet ik niet, want volgens mij zijn de enige games die je nu naar de vita kan streamen ps2 games en enkele simpele PSN games (pixel junk monsters bijv.).
Fingers crossed voor de e3 :)

[ Voor 62% gewijzigd door nioz op 07-01-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dat begrijp ik, maar voor Ps One en PS2 klassiekers vindt ik het niet zo'n hele interessante optie, het zou gewoon vet zijn je spellen als "the Last of Us", BF en de gewone versies van Uncharted en AC3 etc via streaming op de Vita kunt spelen, dan zie ik mijzelf ook nog wel eens een Vita kopen (nu geen behoefte aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Dat kan nu al met de Vita via remote play: Wikipedia: Remote Play

[ Voor 47% gewijzigd door DarthDavy op 07-01-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ah ik dacht dat dat alleen werkte met (bepaalde) PSN games,

edit: Als ik die wiki zo lees werkt het ook alleen met spellen die geschikt gemaakt zijn voor Remote Play, geen idee om hoeveel titels dat gaat? en voor sommige games is het ook meer een extraatje dan dat je echt de volledige game via remote-play kunt spelen.

Tzou mooi zijn als gewone elke PS3/PS4 titel remote play ondersteund.

[ Voor 82% gewijzigd door Chaoss op 07-01-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Het aantal titels is inderdaad beperkt, maar daarnaast is ook de beeldkwaliteit niet echt fantastisch en is er ook enige merkbare lag. Als ze er bij de ps4 gewoon een speciale chip in zetten of in ieder geval genoeg resources reserveren dan zou het geen probleem moeten zijn om het voor elk spel mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Precies dat is iig een mooie optie voor de PS4 :)

PS4 features:
-4K films afspelen (en 4K games?)
-Naadloos werkende "remote play" voor elke full PS4 game.
-Uitgebreide mediacenter mogelijkheden met vooral meer codecs. en uitgebreidere bibliotheek weergave.

wat nog meer? :P

[ Voor 73% gewijzigd door Chaoss op 07-01-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Genoeg USB-poorten, bijvoorbeeld 2 vooraan en 4 achteraan.

En ik vind eigenlijk dat ze die auto-update er standaard in moeten steken en niet als onderdeel van PS+.
PS+ heeft naast die functie al zoveel voordelen dat ik het niet erg zou vinden als ze dat zouden doen, het zorgt gewoon voor een veel betere werking van het geheel.
Ik vind het persoonlijk wel jammer dat de PS3 zichzelf moet inschakelen om die updates te doen, ik zou liever een soort van silent mode zien waarin je niet merkt dat die aanstaat en dat de PS3 toch updates of remote play aan het uitvoeren is (mijn Humax kan ook programma's opnemen zonder dat ik merk dat die aanstaat).

Wat zouden jullie het liefst zien qua design? Ongeveer zoals het nu is of eerder een platte kast met een display (zoals een humax of mediaplayer). Op zich zijn consoles altijd al vrij apart ontworpen machines geweest die toch wel redelijk uit de toon vallen naast andere apparatuur.

[ Voor 76% gewijzigd door SToRM666 op 07-01-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

maar aan de andere kant kan ik geen reden vinden om geen PS+ abbo te nemen, ze hebben nu een actie voor 37,95 voor een jaar en dat is gewoon enorm veel waar voor je geld. zelfs die 49,95 die het eerst koste is het meer dan waard.

Ik ben het met je eens dat het de playstation / gaming ervaring enorm verbeterd als je nooit meer op updates hoeft te wachten, maar ik snap ook wel dat ze bepaalde dingen exclusief voor PS+ houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Met het aantal updates dat de PS3 (in sommige periodes vooral) heeft gehad vind ik eigenlijk ook wel dat die auto-update functie standaard moet zijn. Plus biedt daarnaast toch al genoeg waarde om zichzelf te verkopen vind ik.

Wat vormgeving betreft mij mogen de ps4 en Xbox infinity van mij best weer wat rechthoekiger worden. Maar ik kan me voorstellen dat ze dat bewust niet doen om stapelen te ontmoedigen? Die dingen worden zo warm dat het apparaat binnen de kortste keren oververhit is als je gaat stapelen.

Nog een idee voor de ps4:
Een nieuwe controller die iets meer op die van de Xbox lijkt, dus: iets ronder en analoge sticks die 'hol' zijn in plaats van bol (maar wel op de zelfde plek, dus symetrisch) en betere triggers. Uiteraard mag aan de dpad niets veranderd worden :)

[ Voor 21% gewijzigd door nioz op 07-01-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

CES persconferentie van Sony is inmiddels geweest, helaas geen nieuws over de PS4 maar dat had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Valve heeft ondertussen wel zijn steambox laten zien, ze hebben hem "piston" genoemd. Op polygon staan ook foto's. Hij ziet er wel erg klein uit, ik had toch iets groters verwacht ivm warmte/koeling et cetera. Specs en prijs zijn nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nioz schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:37:
[...]

Ik ben vooral benieuwd naar wat Sony nu met Gaikai van plan is. Een €500,- PS4 console die je kan kopen die ook fysieke games afspeelt én daarnaast een €100,- PS4 set-top box + abonnement die alleen games kan streamen? Gaikai heeft overigens een deal met Nvidia om hun nieuwe GRID servers (http://www.polygon.com/20...ming-hardware-nvidia-grid ) te gaan gebruiken voor het streamen van games. Had microsoft nou ook nog een streaming bedrijf gekocht een tijd geleden?

Ik verwacht ook dat er bij de PS4 goede ondersteuning zal komen voor het streamen van games naar de Vita. De ps3 heeft gewoon te weinig resources over om het te doen naast het draaien van het spel zelf (daarom is er ook geen crossgame chat etc.). Nu Nintendo ook heeft laten zien dat het mogelijk is, verwacht ik dat Sony niet achterblijft.
Volgens mij heet dat bedrijf waar jij op doelt OnLive.

Ik denk dat Gaikai een investering voor de toekomst is, waar komende generatie niet veel mee gedaan zal worden omdat de online netwerken nog niet goed genoeg zijn.
Chaoss schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:36:
[...]
Jah die backwards compatibilty is wel een punt, als je van een X86 machine overstapt naar een snellere X86 of x64 machine dan is bc.niet zo'n punt, maar de playstation stapt nu van een Cell processor over naar (ik meende) een X64 machine, wellicht is bc. dan lastiger in te bouwen of moet je alle games opnieuw compilen ofzo (geen verstand van :P)

Aan de andere kant als de PS3 PSN content niet draait op de PS4 dan moeten ze dus 2 PSN versies in de lucht brengen om naast de bestaande PSN ook content voor de PS4 aan te kunnen bieden ook niet echt een optimale situatie.
Exact. En ik denk dat het lastig is om al die games weer om te gaan zetten, zodat ze wel correct draaien. Op PS2 werkte 98% van alle PSX games, maar hier was het softwarematig compatible gemaakt, waardoor een aantal games gewoon niet goed draaide. PS3 had eerst een PS2 processor ingebouwd (dus 100%), maar deze was feitelijk te duur om erin te houden.
Chaoss schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:55:
Precies dat is iig een mooie optie voor de PS4 :)

PS4 features:
-4K films afspelen (en 4K games?)
-Naadloos werkende "remote play" voor elke full PS4 game.
-Uitgebreide mediacenter mogelijkheden met vooral meer codecs. en uitgebreidere bibliotheek weergave.

wat nog meer? :P
Die 4K games kan natuurlijk wel, maar zouden we dan hetzelfde als nu krijgen, waarbij hardwaretechnisch 1080p mogelijk moet zijn, maar uiteindelijk de meeste games max. 720p halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dat laatste zit er dik in natuurlijk, zeker bij multi platform games,

Maar goed ik heb geeb 4k tv en die komt er voorlopig ook niet dus ik zou al lang zijn als we op de PS4 eindelijk echte 1080p games krijgen zonder upscaling.

Net de presentatie van de NVidia Shield gezien, kwam voor mij als een redelijke verrassing ik had er nog niets van gehoord. En ik ben redelijk onder de indruk hij ziet er irl gelukkig minder lelijk uit als op de renders , en het spelen van Android games geloof ik wel maar vooral het streamen van de pc spellen naar de Shield en de aangesloten tv is een top ontwikkeling.

Volgens mij kunnen ze hier een redelijke doelgroep mee bereiken, mensen die interrese hebben in de steambox zullen zeker de shield overwegen, mensen die veel android games spellen zullen geinterreseerd zijn en de verstokte pc gamer geef je de mogelijkheid om overal in huis te gamen ook op een tv scherm.

Enig nadeel is dat je altijd een redelijk uptodate game pc moet hebben om optimaal van de actuele pc games gebruik te maken. En dat wordt nog eens duurder door de Shield die je er bij aanschaft. Maar al met al zie ik de Shield potentieel wel als De inovatie op pc gaming gebied van de laatste 5 jaar om misschien wel langer.

En als de PS4 met remote play niet kan wat Nvidia met de shield welkan dus echt alle games streamen dan hebben ze imho gelijk een slag verloren.

[ Voor 71% gewijzigd door Chaoss op 09-01-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Leuk leesvoer: Orbis unmasked: what to expect from the next-gen PlayStation

Volgens de geruchten zal de PS4 dus waarschijnlijk 4GB GDDR5 RAM krijgen, waarvan 512MB gebruikt wordt door het OS. De nieuwe XBox krijgt waarschijnlijk 8GB DDR3 RAM, waarvan het OS 3GB in beslag neemt. Daarbij is DDR3 een stuk trager.

[ Voor 24% gewijzigd door SToRM666 op 18-01-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als de PS4 maar 4GB heeft (waarvan 3.5GB bruikbaar) tov de XBOX 720's 8GB (waarvan min 5GB bruikbaar), dan wordt het toch zaak te kijken (waar niets over is gezegd) naar opslag en loadspeeds: als de 720 meer ram heeft, zal dat toch een probleem worden voor de PS4 tenzij loadspeeds het goed maken (bv door default ssd aan boord te hebben)

Het snelheidsverschil tussen DDR3 en GDDR5 is wel zodanig dat je het wellicht kunt opvangen door on-the-fly unpacking van assets (3D models, textures) op de PS4.

Maar het is IMHO toch een beetje overkill, althans voor de meeste mensen. Die zien het verschil tussen 720p en 1080p niet. De games, de services, de kosten van het apparaat en de kosten van de games, daar gaat het toch om de komende generatie denk ik. Hardware, hoe spannend ook voor de hard-core gamer, boeit niet zo. Als de rauwe power van de PS4 het apparaat duurder maakt dan de 720 wordt het een moeilijke tijd voor Sony.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Toch ga ik voor Sony als ze hun PSplus daar ook blijven aanbieden. De 360 blijft gewoon staan voor legacy.

Microsoft moet me verassen wil ik weer een xbox kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Er wordt op andere fora toch wel positief gereageerd op het GDDR5 geheugen, aangezien dat 3 a 4 keer sneller is dan DDR3? Er zijn er ook velen die zich afvragen waarom MS 3GB nodig zou hebben voor hun OS, maar het zijn dan ook nog allemaal geruchten.

[ Voor 34% gewijzigd door SToRM666 op 19-01-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:08

Nemesizz

Untouchable

Die 8GB van de MS console is ook een gerucht zover ik weet.
De devkit zou 8GB hebben, en meestal hebben devkits meer geheugen dan de spelconsole zelf.

Maar 4GB of 8GB, vergeet niet dat een console heel anders omgaat met RAM dan een gewone PC.
Ookal worden de next-gen's gebasseerd op PC onderdelen, toch werken ze anders (in geheugen en processor gebruik).

Een gewone PC gaat over het algemeen heel inefficient om met z'n resources, het OS is (in verhouding met het 'OS' op een console) ook erg lomp en uitgebreid.

Maar...we komen steeds dichter bij de datums dat de machines ('PS4' en 'Xbox720') worden aangekondigd en dan zullen we (hopelijk) écht weten wat er onder de motorkap zit.
Toch nog wel spannend, omdat ze soms ook heel gebrekkig en globaal zeggen wat erin zit, en als je het echt wilt weten moet je wachten na release totdat een of andere techsite zo'n ding koopt en meteen los draait....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Toch heb ik wel liever dat ze teveel ram voor het os reserveren dan te weinig. Je zag deze generatie ook de sony met moeite wat features heeft toe kunnen voegen, maar voor crossgame chat etc was te weinig ram over en de xmb tijdens een spel checken blijft super traag. Als ze weer 6jaar mee moeten kunne ze maar beter voorbereid zijn op eventuele toevoegingen. Maargoed, t moet ook niet te duur worden he :D

Het scheelt wel dat wifi, hdd's en ik neem aan blu-ray (of iets gelijkwaardigs) standaard worden komende generatie. Dat waren wel zaken die de ps3 wat duurder maakten dan de xbox. Ik verwacht nu gelijkwaardigere prijzen als de hardware elkaar verder niet te veel ontloopt.

[ Voor 25% gewijzigd door nioz op 19-01-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Het lijkt erop dat Sony de PS4 toch op "Destination Playstation" gaat aankondigen

Ben benieuwd, denk wel dat het een slimme zet ik om de Ps4 dan al aan te kondigen ipv op de E3, zo kan Sony alle aandacht opeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Maar het is IMHO toch een beetje overkill, althans voor de meeste mensen. Die zien het verschil tussen 720p en 1080p niet. De games, de services, de kosten van het apparaat en de kosten van de games, daar gaat het toch om de komende generatie denk ik.
Inderdaad. Daarom snap ik het geneuzel van sommigen over 4k resoluties niet: Op een televisie ziet op 1080p alles er haarscherp uit, zelfs op pakweg een 50 inch scherm. Hogere resoluties drijven de kosten enorm de hoogte in en je wint er eigenlijk niets mee. Wat wel scherp omhoog moet op consoles zijn de resoluties van de ingame texturen, en daar is heel dat geheugenverhaal best wel belangrijk.

Ik denk niet dat bij de volgende generatie het om brute kracht zal gaan (al zal je altijd wel pixelneukers hebben). Zoals jij al zegt: laadtijden, maar ook OS features. Het is immers niet enkel tegen nintendo dat ze opboksen, maar ook tegen de sterke opkomst van android mediacenters waarop ook gegamed kan worden, voor een heel goedkope prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Iets zegt mij dat de PS4 en Xbox 720 elkaar niet ver gaan ontlopen. Als de ene beduidend beter is dan de ander gaat die de console-war winnen en ben je een directe concurrent kwijt.

Als ze gelijk zijn hou je ook iedereen scherp. Iemand die een exclusive maakt voor een console wil dan ook het beste eruit halen. Als er maar 1 console is, word je laks.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

boe2 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:51:
Ik denk niet dat bij de volgende generatie het om brute kracht zal gaan (al zal je altijd wel pixelneukers hebben). Zoals jij al zegt: laadtijden, maar ook OS features. Het is immers niet enkel tegen nintendo dat ze opboksen, maar ook tegen de sterke opkomst van android mediacenters waarop ook gegamed kan worden, voor een heel goedkope prijs.
hangt er vanaf, over het algemeen moeten de Playstation en xbox concurreren met PC, en de pc maakt al sinds jaar en dag een snelle ontwikkeling qua hardware, games op de pc zullen grafisch mee ontwikkelen met die snellere hardware, en "hardcore" consoles zullen altijd met de pc concurreren. De steamboxxen die er in de toekomst komen zullen directe concurrenten van de PS/Xbox worden maar die zullen volgens mij ook goede specs krijgen en kunnen dus niet voor een prikje op de markt gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Wat info over hoe Durango intern in elkaar zou moeten zitten: World Exclusive: Durango unveiled

Afbeeldingslocatie: http://www.vgleaks.com/wp-content/uploads/2013/01/durango_arq1.jpg
Mij zegt het allemaal niet zo heel veel eerlijk gezegd, maar voor de mede-Tweaker wellicht leuke info :)
Op NeoGAF en Beyond3D zijn ze er in ieder geval al uitgebreid over aan het discussiëren.

[ Voor 51% gewijzigd door SToRM666 op 21-01-2013 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Gezien de hoeveelheid reclamebanners op die site twijfel ik sterk aan de betrouwbaarheid eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
VGLeaks is volgens mij toch niet de minste site hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

En het blijven speculaties, dat zijn die specs toch nu hebben ze alleen de eerder verzonnen specs schematisch weergegeven met wat logica is zoiets altijd wel te maken dus er zal dan ook wel een kern van waarheid in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
SToRM666 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:47:
Er zijn er ook velen die zich afvragen waarom MS 3GB nodig zou hebben voor hun OS
Ik durf mijn handen ervoor in het vuur te steken dat de nieuwe XBox op een Windows 8 variant gaat draaien. Ze willen met 8 zoveel mogelijk bij elkaar brengen. Die zal dus best een stukje geheugen willen.
EfBe schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:05:
Maar het is IMHO toch een beetje overkill, althans voor de meeste mensen. Die zien het verschil tussen 720p en 1080p niet.
Dus de meeste PC gamers gamen op 720 of lager dan neem ik aan. Terwijl je juist vanuit die groep hoort patsen over de grafische kracht. Maar bij een console is maximale pracht en praal dan weer overkill :? Vreemd...

Consoles dienen zon 6-8 jaar mee te gaan. Inmiddels zijn we al in het tijdperk dat 50" niet ongewoon is, en grotere maten geïntroduceerd worden, en de toekomst nog groter zullen worden. Is 1080P op een 85" wel net zo scherp? En over 5 jaar moet diezelfde console ook op eventueel een 100" er strak uit kunnen zien. Nu zullen er wel mensen roepen, ja, maar veel mensen hebben 42 of 46". Ja, in europa, maar niet in Japan of de VS, en zoals ik al zei, hoe is dat over 5 jaar?

Ik betaal liever nu voor features die ik nog niet ga gebruiken dan dat ik over 5 jaar baal dat mijn apparaat geen nieuwe standaarden ondersteund,

[ Voor 57% gewijzigd door JeroenNietDoen op 22-01-2013 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ja die resoluties gaan wel door, het punt met die huidige consoles is echter dat er bijna geen echte 1080p content beschikbaar is. Nu zijn we alweer aan de volgende generatie toe en wordt er gesproken over UltraHD.

Dat is mooi maar zolang je geen 60" + tv hebt geen voordeel. Ik mag hopen dat met de volgende console generatie eindelijk 1080P de standaard gaat worden.. dan is UltraHD leuk voor de PS5 en de X1440 :P

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 22-01-2013 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

En over 5 jaar moet diezelfde console ook op eventueel een 100" er strak uit kunnen zien. Nu zullen er wel mensen roepen, ja, maar veel mensen hebben 42 of 46". Ja, in europa, maar niet in Japan of de VS, en zoals ik al zei, hoe is dat over 5 jaar?
Qua groottes zitten we wel aan een plafond. Welke huiskamer kan in hemelsnaam een 100" televisie huisvesten? Dan zwijgen we nog over het gigantische stroomverbruik daarvan en de enorme afstand die je zetel zou moeten staan. En ja, op 50" ziet 1080p er ook haarscherp uit.

Wat me trouwens nu pas opvalt: Deze specs tonen ook een HDMI-in poort. Als dit accuraat is ben ik benieuwd wat ze van plan zijn. Gewoon je huidige setop box doorlussen lijkt me niet practisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Kaap schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 08:04:
Consoles dienen zon 6-8 jaar mee te gaan. Inmiddels zijn we al in het tijdperk dat 50" niet ongewoon is, en grotere maten geïntroduceerd worden, en de toekomst nog groter zullen worden. Is 1080P op een 85" wel net zo scherp? En over 5 jaar moet diezelfde console ook op eventueel een 100" er strak uit kunnen zien. Nu zullen er wel mensen roepen, ja, maar veel mensen hebben 42 of 46". Ja, in europa, maar niet in Japan of de VS, en zoals ik al zei, hoe is dat over 5 jaar?
Of 1080p op een 85" wel zo scherp is hangt af van de afstand. En verder vraag ik me af of de grote LCD/plasma-penetratie in de VS wel zo groot is, zoniet groter, dan hier in NL. Misschien niet de beste leidraad, maar als ik in recente realityshows bekijk zie ik nog veel CRTs staan of een klein slag LCD. De echt grote schermen zie ik voornamelijk in MTV Cribs :P

En 85"? Zo'n grote TV zie ik echt niet bij ons in de huiskamer staan. We hebben net een 55" gekocht en dat is al een gigantisch ding en dan hebben we niet eens een kleine huiskamer.

4K resolutie begrijp ik ook niet echt. Goed materiaal op 1080p is al eng scherp en je komt op een punt dat je ogen het verschil toch niet meer gaan zien. Dan is het meer voor de pats dan dat het nog enig nut heeft. Laten ze zich liever concentreren op de manco's die LCD/Plasma's nu nog hebben, minder energieverbruik en plattere TV's. OLED is al aardig op weg, maar die hebben ook nog steeds hun nadelen/gebreken. Voor mij persoonlijk zou de volgende TV platter en zuiniger mogen zijn. 4K zou ik totaal niet boeiend zijn.

Vroeger, ten tijde van de CRT's, deed je jaaaaaren met een TV. Tegenwoordig 'slijten' de TV's zo snel dat je na 3-4 jaar wel een nieuwe mag kopen. OLEDs hebben ook maar een X-aantal branduren, dus je koopt een TV van duizenden euro's en dat zit er ook nog een houdbaarheidsdatum op. Ik bepaal wel wanneer ik een nieuwe TV koop en niet de fabrikant.
Ik betaal liever nu voor features die ik nog niet ga gebruiken dan dat ik over 5 jaar baal dat mijn apparaat geen nieuwe standaarden ondersteund,
Over 5 jaar zullen er wel weer dingen zijn waar nu nog geen sprake van is, dus je kan dat nooit voor zijn. 4K-televisies staan nu nog in de kinderschoenen en zodra ze op de markt komen hangt er een behoorlijk prijskaartje aan, waardoor het voorlopig wel een niche-product blijft. De huidige generatie is over het algemeen ook 720p. Is het spelplezier daardoor minder? Ik vind van niet.

Ik vind dat bij de volgende consoles de resolutie van games in iedergeval 1080p moet zijn, betere AA en bumpmapping en grotere textures. Ik denk dat je in dat geval niets aan 4K mist.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 10:57
Ik ben zelf begonnen met de Xbox 360, maar vanwege het aanschaffen van een nieuwe TV (Full HD) besloot ik toch maar "over te stappen" naar de PS3 vanwege de betere graphics. Mijn besluit staat vrijwel al vast: ik ga voor de nieuwe console van Microsoft.

Toen ik een beetje gewent was geraakt aan de PS3 viel het mij pas op hoeveel ik mistte:
- Het unlocken van een een achievement op de Xbox 360 gaf mij toch een "voldaner" (spelling?) gevoel dan het unlocken van een Trophy. Ja, ik hoor nu éénmaal bij de groep van "Achievement/Trophy-hunters"
- De interface van PS3 staat mij persoonlijk minder aan. Ja het is wel heel strak, maar het straalt voor mij niets uit.
- Het niet kunnen starten van een "Party" onfhankelijk van de game die je speelt. Op de Xbox start je gewoon vanaf het dashboard een party met je vrienden, en dan maakt het niet uit of de ene nou AC of CoD speelt: je kunt blijven praten met elkaar (voor mij absoluut het grootste minpunt van de PS3).

Tuurlijk is het afwachten wat er gaat komen, maar ik denk dat het voor mij al voor 75% zeker is dat ik voor de Xbox ga. Één ding is zeker: ik zit er echt op te wachten!

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Precies de huidige generatie UltraHD tv's van 60"-80" is voor veel mensen al te groot omdat de ruimte er niet is.

voor een 40" wordt een kijkafstand van 4-4,5 meter geadviseerd, nu vindt ik dat iets overdreven ik zit thuis op 2,5-3 meter en dat gaat prima, maar voor een 80" tv word dus een kijk afstand van 8-9 meter geadviseerd ik weet wel zeker dat niet veel mensen op die afstand van hun tv zitten. Nu zijn er zat mensen die een zo groot mogelijke tv kopen zonder rekening te houden met de kijkafstand maar dan nog heb je flink wat ruimte nodig om überhaupt een 80"tv kwijt te kunnen.

Dus ik denk dat "UltraHD" vooral leuk staat in de specs van een console maar dat er in te praktijk weinig toegevoegde waarde heeft en de groep mensen die daadwerkelijk binnen nu en 4 jaar een ultraHD tv hebben/aanschaffen zal klein zijn.

edit, ik zie net dat het bericht van VGLeaks ook al de FP heeft gehaald :P

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 22-01-2013 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Te groot is volgens mij nog nooit een reden geweest om iets niet aan te schaffen voor sommigen. Tenzij je met te groot bedoelt letterlijk te groot voor de woonkamer/slaapkamer.

Hoeveel mensen zullen wel niet een tv hebben op een plek waardoor ze nooit op de aanbevolen afstand kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Chaoss schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:49:
Precies de huidige generatie UltraHD tv's van 60"-80" is voor veel mensen al te groot omdat de ruimte er niet is.

voor een 40" wordt een kijkafstand van 4-4,5 meter geadviseerd, nu vindt ik dat iets overdreven ik zit thuis op 2,5-3 meter en dat gaat prima, maar voor een 80" tv word dus een kijk afstand van 8-9 meter geadviseerd ik weet wel zeker dat niet veel mensen op die afstand van hun tv zitten. Nu zijn er zat mensen die een zo groot mogelijke tv kopen zonder rekening te houden met de kijkafstand maar dan nog heb je flink wat ruimte nodig om überhaupt een 80"tv kwijt te kunnen.

Dus ik denk dat "UltraHD" vooral leuk staat in de specs van een console maar dat er in te praktijk weinig toegevoegde waarde heeft en de groep mensen die daadwerkelijk binnen nu en 4 jaar een ultraHD tv hebben/aanschaffen zal klein zijn.

edit, ik zie net dat het bericht van VGLeaks ook al de FP heeft gehaald :P
Ik zit inderdaad ook 2 tot 3,5 meter van mijn 42" af en gaat prima, heb wel eens dat ik tijdens het xboxen naar voren leun en dan merk je toch opeens dat het wel wat groot is omdat je meer rond kijkt.
Voor mij zou een grotere tv dan dit echt een reden zijn om hem niet te kopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Ereaser schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:04:
[...]

Ik zit inderdaad ook 2 tot 3,5 meter van mijn 42" af en gaat prima, heb wel eens dat ik tijdens het xboxen naar voren leun en dan merk je toch opeens dat het wel wat groot is omdat je meer rond kijkt.
Voor mij zou een grotere tv dan dit echt een reden zijn om hem niet te kopen :p
Het hangt er een beetje vanaf waarvoor je de tv gebruikt vind ik.
Ik zit 2 á 2,5m van mijn 42" en voor sommige dingen zoals het journaal kijken vind ik hem dan eigenlijk net een tikje te groot. Tijdens het gamen vind ik 42" precies goed, omdat het groot is, maar ik nog wel redelijk overzicht heb. Tijdens het kijken van een (3D) film zou de TV nog wel een stukje groter mogen wat mij betreft.
Anyway, wat 4k betreft: ik hoop dat we gewoon 1080p60 krijgen, maar 4k ondersteuning mag er best zijn voor films of eenvoudige games. Misschien heb ik er over 6 jaar dan nog iets aan... en anders speel ik alles gewoon lekker in 1080p af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
nioz schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:12:
[...]

Het hangt er een beetje vanaf waarvoor je de tv gebruikt vind ik.
Ik zit 2 á 2,5m van mijn 42" en voor sommige dingen zoals het journaal kijken vind ik hem dan eigenlijk net een tikje te groot. Tijdens het gamen vind ik 42" precies goed, omdat het groot is, maar ik nog wel redelijk overzicht heb. Tijdens het kijken van een (3D) film zou de TV nog wel een stukje groter mogen wat mij betreft.
Anyway, wat 4k betreft: ik hoop dat we gewoon 1080p60 krijgen, maar 4k ondersteuning mag er best zijn voor films of eenvoudige games. Misschien heb ik er over 6 jaar dan nog iets aan... en anders speel ik alles gewoon lekker in 1080p af :)
Ik kijk er films op en game erop. Voor films lig ik vaak op m'n bed (~3,5m helemaal tegen de achterkant van m'n kamer aan) en dan zou hij wel weer een slag groter mogen, maar als ik dan op m'n bureaustoel zit (~2m, kan niet helemaal tegen de achterkant van m'n kamer aan) dan denk ik dat het al gauw te groot wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Wij kwamen van een 32" op 4,5 meter naar nu dus een 55". We wilden in eerste instantie een 50", maar die was moeilijk of niet te verkrijgen. Wij kijken over het algemeen ook films of we gamen.

Waar ik wel op hoop is goede backwards compatibility met de huidige generatie. Dat scheelt voor mij wel hoe snel ik de volgende aanschaf, samen met de prijs natuurlijk. Gelukkig gamed mijn vriendin ook veel op de XBox, dus daar hoef ik niet over in te zitten en daarbij heeft ze zelf ook aangegeven ook redelijk snel de nieuwe XBox te willen hebben, mits de beurs het toelaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik denk dat die backwards compabiliteit er voor de PS3 iig neit inzit om dat die overstappen op een andere architectuur waardoor je eigenlijk 2 cpu's aan boord moet hebben (oftewel een PS3 ingebouwd in de PS4), waardoor de PS4 weer erg duur zou worden.

Tzou voor mij ook een enorm voordeel zijn, en idd ik zou dan eerder een PS4 aanschaffen. Ik vraag me ook af hoe ze het met de PSN content gaan doen, zullenz e de huidige content allemaal poorten naar de PS4 architectuur? en gaan ze dan content dubbel aanbieden? en hoeveel PSN content zal er beschikbaar zijn bij de PS4 launch en hoe lang zal de PS3 content beschikbaar blijven? En hoe wordt het met PS+ opgelost? op dat gebied ben ik wel benieuwd wat Sony gaat doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 22-01-2013 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Voor mij is het van groot belang dat de XBLA/PSN games ook gewoon werken op de nieuwe consoles, en ik hoop dat Microsoft/Sony daarin meegaan. Ze hebben een fantastische online gameslibrary die je imo niet zomaar kan weggooien omdat er een nieuwe console komt.

(lees: ik wil de kinderen Castle Crashers niet ontzeggen als er een nieuwe console zou komen :p)

[ Voor 16% gewijzigd door boe2 op 22-01-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Dat hoop ik ook. De overgang van de huidige consoles naar de volgende consoles is eigenlijk niet te vergelijken met de overgang van de PS2/XBox naar de PS3/360. De afgelopen jaren heeft het consolegamen zo'n enorme vlucht gemaakt qua online mogelijkheden, achievements/trophy's en gebruikersprofielen dat ze het niet kunnen maken om alles van de huidige consoles naar de prullenbak te verwijzen bij de introductie/aankoop van de nieuwe consoles.

XBLA/PSN games 'moeten' eigenlijk wel op de volgende generaties werken. Daarmee sla je een aantal vliegen in één klap. Ten eerste kan je de nieuwe console kopen, terwijl je nog wel je 'oude' games kan spelen en er is gelijk een hele rits games beschikbaar. En die kunnen door de jaren heen wel een schop onder de kont krijgen, on par met de nieuwe consoles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Sony kan natuurlijk backwardscompatibility gaan bieden via gaikai als het lastig is om het op de PS4 zelf voor elkaar te krijgen. Het probleem daarvan is wel dat het dan niet in ieder land bruikbaar zal zijn. Wij hebben hier vrij snel internet, dus het zou mogelijk zijn... ? Een soort PS+ premium abonnement voor €5,- a €10,- extra waarmee je dan games kan streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

precies, en ik heb een PS+ abbo omdat een geweldige deal is, zeker voor de wat meer casual gamer MAAR PS+ is een goeie deal omdat ik de games kan bleven spelen zolang mijn abbo loopt.

Als de overstap naar de PS4 betekend dat ik mijn huidige opgebouwde bibliotheek van 1 jaar "gratis" games kwijtraak...

Het blijft een feit dat huidige PS3 PSN games niet werken op de nieuwe PS4 cpu. dus OF de PS4 moet 2 cpu's krijgen OF alle content moet opnieuw gecompiled / aangepast worden wat een enorme klus is OF er moet gewerkt worden met een PS3 emulatie maar ik weet niet of de PS4 krachtig genoeg wordt om dat software matig af te spelen.

[ Voor 35% gewijzigd door Chaoss op 22-01-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Je kan je ps+ games natuurlijk altijd nog op de ps3 spelen, maar als het op de ps4 kan, dan zou dat inderdaad welkom zijn :)
Playstation plus games voor de PS4 zullen ook nog wel even op zich laten wachten vermoed ik. Op de PS3 kon het relatief eenvoudig omdat er al een aardige library van oude games was. Op de vita heeft het ook een jaar (vanaf de japanse lauch) geduurd voordat PS+ kwam en dat zijn er nog niet zo heel veel.
Het blijft een feit dat huidige PS3 PSN games niet werken op de nieuwe PS4 cpu. dus OF de PS4 moet 2 cpu's krijgen OF alle content moet opnieuw gecompiled / aangepast worden wat een enorme klus is OF er moet gewerkt worden met een PS3 emulatie maar ik weet niet of de PS4 krachtig genoeg wordt om dat software matig af te spelen.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe het zit met PSN games... hebben deze ook gewoon 100% de hardware van de PS3 tot hun beschikking? Want dan zou emulatie wel lastig kunnen worden ja.

[ Voor 38% gewijzigd door nioz op 22-01-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Tuurlijk zou je je oude console nog kunnen laten staan om je oude games op te kunnen spelen, maar ik heb weinig zin om twee consoles onder de TV te hebben staan, dus backwarts compatibility is voor mij een hele grote plus. Ik wil zo min mogelijk zooi hebben staan, maar wel maximale mogelijkheden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Bedenkingen:

- Over de TV's. Ken je die grappige cartoons van mensen die een te grote auto kochten die niet in hun garage paste? Kunnen ze binnenkort hetzelfde doen voor te grote TV's die niet in de woonkamer passen. :)
- Over de volgende Xbox ODD. Er wordt gesproken van een 50GB ODD (Optical Disc Drive). Er wordt nergens over Blu-Ray gesproken. Ik vraag me af: zal er wel een BD drive in de volgende Xbox zitten of wordt het zoiets als de Wii U. Die gebruikt ook Blu-Rays as medium, maar je kan er geen films op kijken. Als ik het zo bekijk, wordt het voor de volgende Xbox ook zo. Minpunt voor mij, want ik gebruik mijn PS3 ook voor films: zowel streaming/downloads als DVD en BD. Ik wil op mijn volgende console al die content nog blijven gebruiken.
- Het is voor mij ook een enorm vraagteken wat Sony met hun PSN (plus) library gaan doen voor de PS4. Ik mis echt een bibliotheek waar al mijn aangekochte content in staat (cfr. Steam). Het doorbladeren van de downloadlijst is een hell. Maar de x86 architectuur van de PS4 zal niet eenvoudig de PS3 content kunnen afspelen. Wat gaan ze doen? Terug van nul beginnen op het PSN bij de PS4 is echt not done, maar ik vrees er ergens wel voor. Het zou voor mij echt een showstopper zijn om de PS4 te kopen als dat zo is.

Beide nieuwe consoles kunnen dus enorm veel tegen hebben om ze aan te schaffen. Zowel Microsoft als Sony kunnen maar goede argumenten hebben voor hun consoles. De overstap van de huidige generatie consoles is zoveel moeilijker dan de vorige. Tot nu toe startte je eigenlijk altijd van nul als je een nieuwe console kocht: BC (zoals in de PS2 voor PS1 games) was leuk, maar eigenlijk geen showstopper mocht het er niet geweest zijn. Voor de huidige generatie consoles vind ik eigenlijk BC bijna een noodzakelijkheid, zeker voor de online aankopen. Maar BC is niet zo evident. Ik hoop dat zowel Microsoft als Sony hier heel goed over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:27

BM

Moderator Spielerij
Even los van de PSN en XBLA games, maar hoe vaak zouden mensen backwards compatibility nu écht nodig hebben? Als de nieuwe generatie games er is, heb je dan echt nog zin om je 'oude' games nog vaak te spelen? Volgens mij valt dat reuze mee. En voor die enkele keer is het niet zo'n probleem om je oude 360 of PS3 onder het stof vandaan te halen lijkt me :)

XBLA en PSN games zou wel een aardige plus zijn, aangezien die games over het algemeen toch meer om fun dan om graphics draaien.

Ben hoe dan ook wel erg benieuwd :) Kan me ergens nog niet goed voorstellen dat Sony de dualshock echt gaat 'dumpen', dat wilden ze met de PS3 ook doen, maar daar zijn ze ook snel van terug gekomen ;) Mij persoonlijk maakt het niet zo uit, aangezien de kans dat er een PS4 hier komt heel wat kleiner is dan dat de nieuwe Xbox hier komt, maar toch. Als Microsoft het maar niet in hun hoofd haalt om hun controller veel te veranderen :X

[ Voor 13% gewijzigd door BM op 22-01-2013 11:12 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Ik moet eerlijk bekennen dat backwards compatibility door mij nooit of amper gebruikt wordt.
Oude(re) games heb ik vaak al gespeeld en dan speel ik liever iets nieuwers.

Rereleases (HD versies) speel ik overigens wel af en toe, shadow of the collosus en ico bijvoorbeeld en nu Jet Set Radio op de ps3 en Vita. Maar deze heb ik vaak niet eerder gespeeld (JSR overigens wel op mijn Dreamcast <3 ) en de upgrade naar een hogere resolutie vind ik vaak ook wel fijn. Alhoewel dat bij ps3-ps4 niet zoveel uit zal maken.

@BM re: dual shock:
Als ik de geruchten zo lees over de nieuwe controller (o.a. touchscreen), dan verwacht ik eigenlijk een soort Vita, maar dan met een vorm die meer lijkt op die van een traditionele controller (dus 'handvaten').

[ Voor 18% gewijzigd door nioz op 22-01-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

DarthDavy schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:08:
- Over de volgende Xbox ODD. Er wordt gesproken van een 50GB ODD (Optical Disc Drive). Er wordt nergens over Blu-Ray gesproken. Ik vraag me af: zal er wel een BD drive in de volgende Xbox zitten of wordt het zoiets als de Wii U. Die gebruikt ook Blu-Rays as medium, maar je kan er geen films op kijken. Als ik het zo bekijk, wordt het voor de volgende Xbox ook zo. Minpunt voor mij, want ik gebruik mijn PS3 ook voor films: zowel streaming/downloads als DVD en BD. Ik wil op mijn volgende console al die content nog blijven gebruiken.
De WiiU is in dat opzicht niet met de XBox of PS te vergelijken. De laatsten worden in de markt gezet als een multimediaal entertainment apparaat, terwijl de Nintendo-consoles als een, tja, spelconsole op de markt wordt gezet. Het lijkt mij daarom heeeeeeeel sterk dat er in de volgende XBox geen bluray-speler (die ook films kan afspelen) wordt geschroeft.
nioz schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:14:
Alhoewel dat bij ps3-ps4 niet zoveel uit zal maken.
Wedden van wel? :P Beide consoles zullen er enorm op vooruit gaan bij de volgende generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Ik doelde meer op de resolutiebump van oudere games die via de ps3 gespeeld worden.

Ik heb het dus niet over het verschil tussen 'native' PS2, PS3 en PS4 spellen. Voor de ps3 kunnen ze HD releases uitbrengen van ps2 games, die er dankzij de resolutie bump en output via HDMI al stukken beter uitzien. Ik denk dat zo'n resolutie bump voor bijvoorbeeld de Uncharted games (naar echte 1080p) geen groot verschil zal zijn ten opzichte van hoe ze er nu al uitzien op de ps3. Dat betekent voor mij dat het nut van zo'n 'HD' re-release ook minder interessant is tov het spelen van de oude game op de ps3 zelf.

Natuurlijk zal de ps4 stukken sneller zijn dan de ps3 en mooiere games op ons scherm toveren, maar ik bedoelde dus de HD rerelases die we nu zien op de ps3 en X360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
BM schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:11:
Even los van de PSN en XBLA games, maar hoe vaak zouden mensen backwards compatibility nu écht nodig hebben? Als de nieuwe generatie games er is, heb je dan echt nog zin om je 'oude' games nog vaak te spelen? Volgens mij valt dat reuze mee. En voor die enkele keer is het niet zo'n probleem om je oude 360 of PS3 onder het stof vandaan te halen lijkt me :)
Als ze backward compatibility zouden ondersteunen, zou ik waarschijnlijk een stuk sneller een nieuwe xbox aanschaffen aangezien dat ik nog een 360 pro heb en het lijkt mij dat zelfs 360 games er baat bij hebben dat er betere hardware beschikbaar is.
edit: beetje kromme zinsopbouw

[ Voor 3% gewijzigd door Ereaser op 22-01-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Hier idem :) Tegenwoordig hebben de meeste consolebezitters toch een aardige collectie spellen (mede door de lange levensduur van de consoles), dus ik denk dat er in de winkel regelmatig in de winkel gevraagd zal worden of de oude spellen er ook nog op gespeeld kunnen worden.

Persoonlijk vind ik de huidige graphics van de 360/PS3 nog steeds heel acceptabel, dat had ik totaal niet bij de vorige generatie. Dat vond ik toen ook al een pixelbrij, zelfs voordat de 360 en de PS3 uitkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik zou het ook wel mooi vinden als ik met de PS4 gewoon op PSN zou kunnen inloggen en mijn reeds gekochte PSN spellen zou kunnen downloaden.

[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 22-01-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Ik hoop op het behouden van mijn Achievements en Trophies en daarop voortborduren, nog steeds fysieke aankopen van spellen, DTS-HD en/of Dolby TrueHD ondersteuning en...dat was het wel. backwards compatability interesseert me weinig, maar ik bewaar mijn 360's en PS3's toch als er nieuwe consoles verschijnen, inc. alle games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
Exorcist schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:46:
Ik hoop op het behouden van mijn Achievements en Trophies en daarop voortborduren, nog steeds fysieke aankopen van spellen, DTS-HD en/of Dolby TrueHD ondersteuning en...dat was het wel. backwards compatability interesseert me weinig, maar ik bewaar mijn 360's en PS3's toch als er nieuwe consoles verschijnen, inc. alle games.
Lijkt me wel aangezien je Gamertag al cross platform is (Phone 8 en Games for windows).
Ik zal mijn 360 ook gewoon bewaren, maar wie weet hoe lang die het uit zal houden? Zeker omdat het al een ouder model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Bij mij mag hij direct mijn verzamelkast in, samen met de generaties ervoor. Nu nog plek vinden voor de 120+ spellen voor de 360 en 40 voor de PS3. Maar..eerst nog maar even GTA5 en Beyond Two Souls afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Hier zal de 360 een plekje op de slaapkamer krijgen :) Ik ben ook benieuwd naar de eventuele nieuwe controllers voor de 360. De huidige vind ik qua vorm gewoon perfect.

Pagina: 1 ... 3 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!